Schuurs mag nog niet vertrekken bij Ajax: 'Zowel trainer als de leiding zien dat niet zitten'

door BadembaBarrie 276

Bron Het Parool

Schuurs mag nog niet vertrekken bij Ajax: 'Zowel trainer als de leiding zien dat niet zitten'

door BadembaBarrie 276

Bron Het Parool

Laatst geüpdatet

Perr Schuurs lijkt voorlopig bij Ajax te blijven. Er is volop interesse in de centrumverdediger, maar de Amsterdammers willen voorlopig nog niet meewerken aan een vertrek, zo vertelt Schuurs' zaakwaarnemer Wessel Weezenberg aan Het Parool.

'Als hij weinig aan spelen toe zou komen, was een transfer mogelijk', bevestigt Weezenberg een afspraak die met de destijdse directeur voetbalzaken Marc Overmars werd gemaakt over de huidige transferperiode. Overmars is er echter niet meer en momenteel lijkt er niemand bij Ajax van plan om Schuurs op korte termijn te laten gaan. 'Zowel de trainer als de leiding zien dat nog niet zitten.'

Aan interesse heeft Schuurs overigens niets te klagen en zelf lijkt hij ook wel oren te hebben naar een nieuwe uitdaging. 'Het is voor Perr belangrijk dat hij meer gaat spelen. Daar heeft hij ook de kwaliteiten voor en dat zien andere clubs ook. Zo hebben clubs uit Engeland, de top van Duitsland, Italië en Frankrijk serieuze interesse', aldus Weezenberg.

Timber en Martínez

Een groot deel van de reden dat Ajax nog niet mee wil werken, zit hem in de serieuze interesse voor zowel Jurriën Timber als Lisandro Martínez. Voor laatst genoemde lijken zowel Arsenal als Manchester United serieus in de race te zijn. Schuurs was afgelopen seizoen de eerste vervanger bij het wegvallen van één van twee en bij Ajax wil men een leegloop (op één positie) voorkomen.

Lees meer over:
Plaats reactie

Het_Olympisch_Stadion +5631

Net open training gekeken. Is met afstand de beste verdediger van de selectie (nu nog zonder internationals). Ideale back up. Heel flauw voor hem, maar wel de waarheid.

01-07-2022 13:33

goajaxgo +14193

Steek geblesseerd... Surprise, surprise.

01-07-2022 13:26

Ajax27 +19263

Gewoon niet goed genoeg voor Ajax. Maar dat betekent niet dat ie meteen terug moet naar Fortuna. Nee ik denk dat ie bij een club als AZ een enorme meerwaarde zou zijn, daar kan uitgroeien tot een bepalende speler en uiteindelijk ook een mooie stap naar de subtop/middenmoot van Duitsland of Italie of Engeland zou kunnen gaan. Of zie de weg van Botman, via Heerenveen in Frankrijk terecht komen... toch een competitie die een stuk hoger staat aangeschreven en daar nu voor 40 miljoen naar Engeland vertrekken. Zo'n weg is zeker ook aantrekkelijk voor Schuurs.

Dus nee ik ben niet fan van 'm, vind 'm in niets een Ajax speler. Maar door de juiste tussenstappen te nemen denk ik dat deze gast wel nog een ontzettend mooie carriere kan krijgen.

01-07-2022 11:45

MarcelvTol1971 +15581

Als Schuurs niet mag vertrekken dan is Ajax wel verplicht om volledig vertrouwen uit te spreken in Schuurs. Ik zie namelijk het volgende gebeuren binnenkort, Martinez gaat vertrekken dat kan Ajax niet meer tegenhouden denk ik. Maar ik denk dat Ajax dan niet Schuurs naar voren schuift als diens vervanger maar op zoek gaat naar een nieuwe CV uit Zuid Amerika, waardoor Schuurs weer tweede viool gaat spelen.
Ik snap wel dat hij bij een mooie aanbieding wil vertrekken.
Durft Ajax het aan om hem 10 wedstrijden het vertrouwen te geven ?

01-07-2022 11:43

Snellejapie +11401

Altijd handig om erbij te hebben. Zijn al genoeg vertrokken.

01-07-2022 11:29

suarezfan1 +945

Prima verdediger, sterk, voetballende aardig, maar niet wendbaar genoeg voor Ajax. Helemaal niet vergeleken met Timber en Martinez.

Misschien legt een gekke Engelse club wel 20 miljoen neer.

01-07-2022 10:56

Asociaal +2805

Als ik Schuurs was, zou ik ook wel weg willen. Schuurs weet ook wel dat Ajax het niet zover laat komen om zowel Timber en Martinez beide te laten gaan. Als één van hen weg is, hebben ze met Rensch ook een prima vervanger die als tweebenige speler op nog meer plekken inzetbaar is. Ik zou als Schuurs zijnde wel weten hoe laat het is. Als trainer zijnde wil ik hem er echter wel bij houden. Voor zijn plek heb ik aan de ene kant aardig wat keuzes, maar ook Schuurs heeft goede dingen laten zien.

01-07-2022 10:48

PJS +5005

Het woordje 'nog" geeft me toch nog een beetje hoop dat hij alsnog gaat vertrekken. We moeten af van middelmaat. Hoop dat o.a. Schuurs en Klaiber nog een mooie andere club vinden.

01-07-2022 10:47

ajaxmastery +1439

Zuur voor hem dat hij zijn contract moet uitdienen als reservespeler.

01-07-2022 10:23

kampioenenjood +5087

Ik blijf hopen op een stormachtige ontwikkeling van Schuurs en ik gun hem die basisplaats van harte, maar ik denk gewoon dat hij het niveau niet heeft. Ergens is het lullig om hem in Amsterdam te houden en een jaar op de bank te zetten, maar uiteindelijk is een meerjarig contract ook een risico voor de speler, niet alleen voor de club.

01-07-2022 10:06

Robertini +40149

Ik vind hem een prima reserve verdediger, met 11 goede spelers wordt je geen kampioen. Stel dat Timber geblesseerd raakt, heb je het moeilijk zonder hem.

01-07-2022 09:35

marcoma +0

Hier ben ik het roerend mee eens als deze jongen meer in de basic speelt dan gaan we het zien

01-07-2022 09:21

NeeI +108437

Het is logisch dat Ajax hem wil behouden, en het ook logisch dat Schuurs wil vertrekken.

01-07-2022 08:58

Koscar +5420

Schuurs laat een beetje over zich heen lopen denk ik. Heeft voor hem echt weinig zin om bij Ajax te blijven, vorig jaar ook al, maar hij is voor Ajax gewoon erg prettig om op de bank te hebben als invaller.

01-07-2022 08:44

noppenkoning +41678

Koop maar eens een verdediger terug van het niveau Schuurs voor onder de 8 miljoen, het kan wel zie Martinez, maar de kans is groter dat je een Klaiber , Magallan of Kristensen krijgt.

01-07-2022 08:41

Oxxer +165787 moderator

Daarvoor heeft Ajax scouts in dienst die de potentie van een speler kunnen inschatten, Nico en Martinez beiden gehaald voor een relatief laag bedrag, het kan met goed en slim zoeken.

01-07-2022 09:11

MarkvdW +325

Wat zal Schuurs opleveren? Zou toch mooi zijn als we hetzelfde voor hem krijgen als Feyenoord voor Senesi

01-07-2022 08:28

Hollister +12628

Van mij mogen, nu het eruit ziet dat Martinez gaat vertrekken, ook Antony, Martinez, Magallan, Pirie en Bande nog vertrekken en dan hebben we aardig schoon schip gemaakt... dan hooguit nog 1 a 2 gerichte aankopen maar voor de rest verder onze eigen talenten meer kansen geven. Je scoort dan op uitgaande transfers een onwerkelijk bedrag van meer dan 220 miljoen euro !!! en nog belangrijker zal je salarishuis en post afschrijvingen een stuk gezonder in de boeken staan

01-07-2022 07:41

Web +178830

Ik begrijp dat Schuurs wil spelen op deze leeftijd
Maar ik snap Ajax ook
Timber is van uitzonderlijke klasse, Die krijg je maar zo niet weer mocht hij vertrekken. En die heeft ( volgens mij ) nog steeds niet verlengd ?
En dat is wel een dingetje voor Ajax

Schuurs is in mijn ogen de beste CV in de eredivisie buiten de spelers van Ajax en Bosqauli van PSV om
En hij heeft wel progressie gemaakt dit seizoen. Nee hij is absoluut geen Timber
Maar ook niet zo slecht als hier vaak ( te vaak ) langs komt
En dat weten ze bij Ajax ook

01-07-2022 07:41

Louis.K +2145

Hij heeft een mooie lange trap. Moet hij meer doen . Wat meer ricico. Hij is nog wat te bescheiden . Dus ik ben het met je eens

01-07-2022 07:55

Web +178830

Zeker een mooie lange trap
Bij Fortuna zag je hem ook vaak goed schieten, een mooi strak schot. Dat zie je bij Ajax ook ( nog ) niet
Heeft denk ik ook met bescheiden te maken?

01-07-2022 08:36

Louis.K +2145

Denk bescheiden . Hij heeft meer durf nodig.En vertrouwen . Dan durf je ook sneller te spelen .

01-07-2022 08:44

Hollister +12628

Mocht hij blijven omdat bv Martinez vertrekt dan ook deze jongen kansen geven en zijn contract openbreken, volgend jaar loopt hij nl gratis de deur uit. Ik vind ook dat Perr het verdiend heeft

01-07-2022 07:38

GinoAFCA +15076

Zo een lange speler, maar kan totaal niet koppen.

01-07-2022 07:11

Ajax14AMS +25205

Ik gun het hem maar vrees dat het niks meer gaat worden bij ons. Elke keer als ie erin staat hoop je dat hij gefocust blijft en zijn mannetje niet zomaar uit zijn rug laat lopen en vaak lijkt dat redelijk te lukken, en dan toch dat ene moment waar hij focus verliest en hij een grote kans en soms zelfs doelpunt tegen veroorzaakt.
Er zit helaas op dat gebied weinig verbetering in, en dat is dodelijk als je zo ver van je eigen 16 speelt. Gewoon lekker laten gaan met hoog doorverkoop percentage. Ik hoop dat hij een Botmannetje doet.

01-07-2022 06:55

Koningtoto +60956

Houdt dus in dat ze Martinez laten gaan.

01-07-2022 06:48

Nr.10 +111834

Hoezo? Hij is ook de enige die je hebt voor rcv ipv Timber. Heeft de afgelopen jaren echt wel wat gespeeld hoor. Als je hem verkoopt moet je gewoon een vervanger halen.

01-07-2022 07:08

ouweman +5126

Prima jongen voor op de bank of in de basis tegen de kleinere cluppies.
Een redelijke bank is belangrijk, dus helaas voor Schuurs moet ie nog blijven.

Leuk hoor, verkopen, maar je zal er toch iets gelijkwaardigs voor terug moeten halen. Krijg je dat weer.
Paar miljoen in je zak maar geen wisselspelers.

01-07-2022 06:25

Jake the Snake +17415

Happy new boekjaar! Allemaal de beste transfers gewenst!

01-07-2022 06:09

JaapStam +137939

JAAAA!!! We Worden Gek!!! Het Is Vandaag 1 Juli Dames En Heren!!! Waar Blijven Die Kannonen Dan???!!!

01-07-2022 05:03

Stefansuarez +19110

Jaaaa Jovic, Kostic en mitrovic bij de medische keuring!!!!!!

We worden gekkk!!!!

01-07-2022 05:04

Tommyshelby +130590

Er gaat eerder een kanon weg. Licha....

01-07-2022 05:16

Nr.10 +111834

Ik juich het wel toe dat de term KANON nog altijd in trek is.

01-07-2022 07:08

AlexIbarra +19354

Waarschijnlijk is het sturen van de dickpics begonnen toen een vrouwelijke collega aan Marc vroeg: "Waar blijven die kanonnen nou?"

01-07-2022 11:22

Nr.10 +111834

Ja zo’n vergissing is snel gemaakt.

01-07-2022 11:28

AjaxAdam1900 +3676

En? Hebben we al iets gekocht? Bergwijn, Messi of toch Stadion Feijenoord? Scheelt reistijd voor de boys als ze moeten spelen tegen Excelsior of Sparta, kunnen ze daar alvast trainen en voorbereiden

01-07-2022 03:17

Wzawzdb1997 +819

Hoorde dat mbappé geland is op schiphol🤣🙈

01-07-2022 03:18

Ferd +38681

Wijndal.

En dat gejaag en gehijg om kopen, misschien moet je je naam veranderen in PSVEind1913

01-07-2022 03:49

AjaxAdam1900 +3676

Hahahah sneu. Omdat ik een grapje maak, moet je me gelijk beledigen door mij uit te maken voor PSV’er?

01-07-2022 10:55

Ferd +38681

Hahahaha sneu. Omdat ik jouw grap met een grap beantwoord ben jij gelijk beledigd?

01-07-2022 12:02

Wzawzdb1997 +819

Nou letsgoo boys ben benieuwd

01-07-2022 03:16

LouisVonGoal +2924

Jaaaaa het is 1 juli!!!!!

01-07-2022 03:09

Kingoffdatoilet +17303

Zeker een verstandige keuze. Timber kan ook zomaar na het wk nog vertrekken.

01-07-2022 01:00

Nr.10 +111834

Nee we gaan in de winter niet ineens Timber verkopen.

01-07-2022 07:10

NeeI +108437

Als er in de winter een club komt met 80M, is Timber gewoon weg hoor.

01-07-2022 08:57

Kingoffdatoilet +17303

Het zou ook onverantwoord zijn om zo'n geldbedrag te laten liggen

01-07-2022 11:33

Nr.10 +111834

De kans daarop is natuurlijk nihil.

01-07-2022 11:40

Kingoffdatoilet +17303

Met een goed wk weet je het nooit

01-07-2022 11:50

Nr.10 +111834

OK.

Als er geen belachelijk hoog bod komt, a 80 miljoen, dan gaan wij Timber natuurlijk nooit verkopen volgende winter.

De kans dat er zo'n bod komt is nihil. Tenzij Timber een geweldig WK speelt, en PSG of City ineens gek wil doen. Dan is de kans nog steeds klein, maar niet helemaal 0.
Of zoiets.

01-07-2022 11:50

Nr.10 +111834

Schuurs kan niet koppen. Dat is erg opvallend, dat hij na al die jaren bij Ajax, en met zijn postuur, nog steeds niet fatsoenlijk heeft leren koppen. Toen hij weer eens speelde, tegen Cambuur afgelopen seizoen, verloor hij het ene na het andere kopduel van relatief kleine aanvallers. Dat is echt een grote tekortkoming, en ik verwacht niet dat dit nog beter wordt na al die jaren.
Hij positioneert zich ook nog steeds vaak slecht, en maakt gewoon fouten. Hij is niet geconcentreerd genoeg, en daarom verliest hij vaak duels en wordt hij soms veel te makkelijk gepasseerd. Het is niet anders, hij heeft in potentie alles met zijn postuur, snelheid, en kwaliteit aan de bal. Maar hij zit nu drie (of zelfs vier?) jaar bij ons, en hij komt gewoon nog steeds niet in de buurt van het niveau van een Timber of Martinez, of Blind, of wat we eerder hadden, de Ligt of Sanchez. Zelfs Veltman was veel beter. We kunnen hem beter verkopen, ik verbaas me erover dat er nog mensen zijn die hem nóg meer kansen willen geven.

01-07-2022 00:58

Brian.L +641

Wie komt er na Schuurs op die plek, dat is de vraag, Rensch zou dat kunnen, maar die is al vervanger als l en r back

01-07-2022 07:02

Nr.10 +111834

Rensch wordt in principe vaste rechtsback. Ik zou het toejuichen als er nu een top cv gehaald werd, die ook over een jaar Timber of Martinez zou kunnen vervangen, en in het komende jaar de rol van Schuurs kan vervullen. Ik schat dat je Schuurs voor een kleine 15 miljoen kan verkopen. Daarvoor haal je een toptalent op cv uit Zuid-Amerika, of zelfs twee. Nico, Martinez, Sanchez, hebben allen tussen de 5-7 miljoen gekost.

01-07-2022 07:05

Brian.L +641

Ajax heeft wijndal gehaald, moet eerst bergwijn en Brobbey halen, dan misschien nog een vervanger van martinez.. Te veel mutaties zijn in 1 transferperiode.. Ik zou het ook toejuichen trouwens... Latinos halen ipv Schuurs..

01-07-2022 07:32

Oxxer +165787 moderator

@Nr10.

Jij omschrijft heel goed Schuurs na 4 jaar bij Ajax, verdedigend totaal geen vooruitgang. Ik vind de argumenten van zijn “ fans” geef hem een serie wedstrijden de kans niet sterk. Andere spelers worden na relatief weinig gegunde speeltijd te snel gezien als miskoop. Tegen hele kleine Eredivisie clubs kan Schuurs spelen, bij tegenstanders van een hoger niveau hoger niet. Zsm verkopen en andere alternatieven voor die plek zoeken, intern of extern.

01-07-2022 07:36

Nr.10 +111834

Hij heeft in feite in 2020-21 een hele serie wedstrijden gehad. Toen viel het weer tegen, met name ook in de CL. Toen Timber voor hem erin kwam, halverwege dat seizoen, stond het meteen tien keer beter achterin.

01-07-2022 10:11

Oxxer +165787 moderator

Maar dat vergeet zijn fanclub, waarom iemand opstellen die zorgt voor onrust in de achterhoede iedere keer als hij speelt? Wordt tijd voor zijn vertrek en andere alternatieven.

01-07-2022 10:18

Tommyshelby +130590

Fabrizio zegt here we go voor Richarlison dus morgen is het feest of een rouwdag voor een deel van AS

01-07-2022 00:51

WantAmsterdam +116453

Ze kunnen Bergwijn ook aan iemand anders verkopen hoor, al lijkt de voorkeur van Bergwijn wel erg bij Ajax te liggen.

01-07-2022 00:55

gi0vanni +7382

Ze kunnen Bergwijn helemaal niet aan iemand anders verkopen. Als hij nergens anders wil tekenen kan hij nergens anders naar toe. Het gaat erom wat Bergwijn wil.

01-07-2022 04:28

Tommyshelby +130590

Bergwijn is geen Ajacied. Die kan zo van gedachten veranderen. Zulke afspraken kun je alleen met Brobbey maken.

01-07-2022 04:44

WantAmsterdam +116453

Brobbey heeft zich nu ook niet als Ajacied opgesteld bij zijn transfer.

Inderdaad, Bergwijn kan van gedachte veranderen, geloof niet dat hij per se naar Ajax wil als hem Everton een veel hoger salaris biedt. En verder kan Bergwijn nog zo graag willen, als Tottenham gewoon nee zegt gaat hij nergens hen.

01-07-2022 05:27

Nr.10 +111834

Bergwijn wil al geruime tijd heel graag naar Ajax.

01-07-2022 07:10

Bc te P +22130

Fabrizio is vervolgens lekker gaan slapen

01-07-2022 01:51

Oxxer +165787 moderator

Ik ook😉

01-07-2022 07:37

YRGI +33032

Leuke speler, maar komt te kort voor de basis. Ideaal voor op de bank.

01-07-2022 00:36

Melvin Melvin +496

Perr Schuurs is een topper in wording let maar op!
Die gast gaat nog aanbeden worden door zijn haters.

01-07-2022 00:08

JOHANisGOD +18498

Al 4 jaren een topper in wording bij Ajax.

01-07-2022 00:17

Tommyshelby +130590

Oh gossie, familie van Lang?

01-07-2022 00:20

Oxxer +165787 moderator

In 2040?

01-07-2022 00:26

Lagasj +2905

Is zelfs als invalkracht ongeschikt.

01-07-2022 00:03

Tommyshelby +130590

Hahahaha ik hoor oprecht vuurwerk bij m'n huis. Het is 1 juli!!

01-07-2022 00:02

Tommyshelby +130590

Nope haha

01-07-2022 00:29

rsvh88 +5504

Oo haha nou hier toevallig ook om 00.00 vuurwerk

01-07-2022 00:33

Tommyshelby +130590

Wellicht was het extreem hard ;)

01-07-2022 00:34

Niels. +2235

1 juli!
Waar blijven die kanonnen??????

01-07-2022 00:02

JordanAFCA +22481

Geen zorgen, Bergwijn komt en Haller gaat vertrekken. Hopelijk voor ons allen komt er een club voor Alvarez.

01-07-2022 00:10

JordanAFCA +22481

🔜 Bergwijn 👀

01-07-2022 00:00

AjaxIsBeast +5975

Het is 1 juli, dus waar blijven die KANONNEN!!!

01-07-2022 00:00

Ferd +38681

in de Oekraïne

01-07-2022 03:50

ShiekTakTiek +6022

Voetballend, vooral passend (kort en lang) en onder druk is Perr gewoon een Ajax-verdediger. Echter mist hij verdedigend inzicht en doortastendheid, zoiets ga je niet aanleren. Is met zijn 1.91 niet sterk in de lucht, over de grond ook geen sloper a la Timber of Martinez, ik zie hem liever gaan dan blijven.

Hoop dat Perr een leuke club vind en zich alsnog ontwikkelt en ons allemaal verrast, maar ik denk niet dat het erin zit omdat hij verdedigend gewoon matig is. Als men blijft zeggen hij heeft geen kans gehad o.i.d. Dan is het gewoon mentaal ook niet goed genoeg. Kijk naar een Martinez, die ging van basis naar bank voor een hele lange periode werd hij genegeerd en die heeft zich toch ijzersterk herpakt.

Nogmaals Ajax moet gewoon doorselecteren en een CV met potentie halen die vooral verdedigend goed is, met ruimte in de rug kan spelen en comfortabel aan de bal is.

30-06-2022 23:57

Nr.10 +111834

☝🏻 Helemaal eens.
En hij heeft genoeg kansen gehad inderdaad, heeft met name in 2020-21 heel veel gespeeld, maar nooit helemaal overtuigd.

01-07-2022 07:13

thajax +7423

Ook als Timber blijft hebben we Schuurs OF een extra centrale verdediger nodig

30-06-2022 23:54

wladimir +3059

Ik heb sinds 2018 een seizoenkaart bij Ajax. Ik wil niet zeggen dat de successen van Ajax sindsdien daar per se aanliggen, maar voor een groot deel wel natuurlijk:-). Schuurs staat sindsdien onder contract, maar aan hem ligt het sowieso niet. Heel erg zonde om een talent voor weinig naar GAE te sturen en deze houten klaas niet als Sven met heel veel winst te verpatsen. Deze jongen kan niet eens koppen.

30-06-2022 23:51

Koekepeer +1467

Bedankt voor alles.

01-07-2022 00:13

ajax4ever001 +18774

Nog 10 minuten en dan transfernieuws erbij?.

30-06-2022 23:50

wladimir +3059

Vriendje van Huntelaar?

30-06-2022 23:47

nightgoat +31460

Perr kost je punten.

30-06-2022 23:43

Petterson +25319

Lekker dan voor Peerke! Straks blijven Licha and Timber gewoon allebei en mag hij op de valreep alsnog een cluppie uitkiezen als iedereen al is voorzien en/of kan hij weer een seizoen op het bankie zitten. Ipv dat ze gewoon zeggen Martinez en Timber gaan nergens heen en Schuurs gaan we voor 10m-15m ergens onderbrengen als dank voor bewezen diensten.

30-06-2022 23:41

maarten0909 +6470

Je hebt ook een brede selectie nodig. Je kunt niet alleen maar 18 jarige spelers op de bank hebben zitten.

30-06-2022 23:46

wladimir +3059

Llansana is beter dan Schuurs en is voor weinig naar GAE! H2 lijkt er weinig van te snappen.

30-06-2022 23:53

rsvh88 +5504

Llansana was 3x niks...

01-07-2022 00:26

Juichtoon +32984

Deze woorden zijn voor Licha bedoeld neem ik aan?

30-06-2022 23:37

Hans de Gans +63

Ik geloof wel dat er genoeg potentie bij Schuurs zit om hem bij Ajax de houden. Maar ik denk dat meer speeltijd er op korte termijn (en misschien ook wel op lange) alleen in zit als hij naar een club gaat met een lager niveau dan dat van Ajax. Die interesse van buitenlandse clubs is dan toch niet zo interessant voor hem denk ik. Als Martinez weg gaat krijgt hij meer speeltijd en zou hij volgend jaar Timber kunnen opvolgen tot dat we weer een groot talent zoal Timber/De Ligt laten doorstromen vanuit de jeugd.

30-06-2022 23:33

HallelujahAmsterdam +10649

Vind dat AJAX echt duidelijker naar zichzelf moet zijn.
"Eén niet te weigeren bod" , is eigenlijk een ander woord voor :'Mag weg maar ...'.
Het belang van zulke sterkhouders en met zulke langlopende contracten , wees daar gewoon stellig in.
Ook woorden als " MAG NOG NIET weg" , kan je gewoon interpreteren als 'Misschien' .

Ook voor Schuurs niet ideaal. Persoonlijk mag hij van mij weg. Sinds 2018 bij AJAX en overtuigd niet.
Geen slechte speler , maar voor AJAX te wisselvallig en te beperkt.
En alsjeblieft , voor de mensen die vinden dat hij geen echte kans heeft gekregen: voorbijgestreefd door een AJAX talent , en puur vanuit de keuzes die een trainer maakt , o.a op de training , mag je gewoon concluderen dat hij niet de hoogste in de pikorde is en zal zijn.
Liever zie ik AJAX doorschakelen naar een andere CV , vooral vanwege de grote interesse in Timber en Martinez , en Schuurs een transfer te gunnen.

30-06-2022 23:32

wladimir +3059

H2 heeft er weinig kaas van gegeten!

30-06-2022 23:31

Watmoetikmetmelulindelockdown +179

Nog maar eens bevestigd

01-07-2022 01:18

tbomas +1348

Het is terecht want Schuurs is prima om op de bank te hebben zitten. Natuurlijk moet er een betere vervanging komen als Martinez of Timber vertrekt maar dan heb je nog steeds een competente back-up nodig. En dat is Schuurs op zich gewoon wel. Een jongen die zich zal schikken in een reserverol tegen het sterke centrum dat we hebben, maar die niet significant punten zou kosten als er ineens iemand een paar maanden geblesseerd wegvalt. Natuurlijk is voetbal een spel van kleine marges en kan hij net de fout maken die je 9 ipv 10 punten in de CL geeft en je vervolgens uitschakelt, maar hij zal je over het algemeen niet heel veel kosten- in tegenstelling tot bijvoorbeeld toen iemand Antony's diepgang moest vervangen vorig seizoen. Wie weet zet Schuurs ook nog een stapje richting volmondig basis vanaf het seizoen na de volgende. Met zijn balvaardigheid is ie dan meteen 40 miljoen waard. Ajax is geen Manchester City die zich een Nathan Aké op de reservebank kan veroorloven. En we hadden door kunnen selecteren via Llansana als die beter was, maar dat was hij niet. Kijk even wie er bij een PSV of Benfica op de reservebank zitten voor de centrale posities achterin. Kijk wie er in de rest van de eredivisie rondloopt in de basis voor centraal achterin; Schuurs is beter dan iedereen in die lijst behalve Senesi. Schuurs stond eerste seizoenshelft 2019-20 al basis en deed het toen niet onverdienstelijk voor een jonkie die onverwacht De Ligt moest vervangen omdat Alvarez geen man voor de laatste linie bleek. Hij is nu twee en een half jaar ouder.

30-06-2022 23:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.