Schreuder spreekt zich niet uit over transferplannen Ajax: 'Zitten dun in onze achterhoede'

door Jesse ter Haar 218

Bron ESPN

Schreuder spreekt zich niet uit over transferplannen Ajax: 'Zitten dun in onze achterhoede'

door Jesse ter Haar 218

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Alfred Schreuder weet nog niet zeker of Ajax zich nog gaat roeren op de transfermarkt. In de achterhoede moet er bij wegvallen van spelers al snel worden geschoven, maar het is nog afwachten of er nog inkomende transfers zullen gaan plaatsvinden.

'Dat weet ik niet. Dat moeten we bekijken', reageert Schreuder op de persconferentie na afloop van NEC - Ajax. Wel lijkt het onderwerp transfers nog altijd besproken te worden binnen de muren van de Johan Cruijff ArenA. 'We zijn erover in gesprek, maar we hoeven er geen drie of vier spelers bij. Als we naar onze achterhoede kijken, weten we dat we vrij dun zitten.'

Vervolgens zoomt Schreuder in op de verdedigers waarover Ajax momenteel kan beschikken én op de vier waarvoor hij tijdens de wedstrijd tegen NEC koos. 'We hebben op dit moment vijf fitte verdedigers. We hebben in de afgelopen weken wat gewisseld op de training en wat dingen gezien. Ik vond dat deze vier de beste indruk maakten. Devyne (Rensch, red.) heeft ook in de Onder 18 veel in het centrum gespeeld. Hij speelde in de Onder 18 zelfs al een jaar met Jurriën (Timber, red.). Je ziet dat ze op elkaar zijn ingespeeld.'

Owen Wijndal ontbrak zondag in de opstelling. Als wisselspeler mocht hij zelf niet invallen. Wat hem te doen staat, is na woorden van Schreuder wel duidelijk. 'Hij kan meer brengen. Dat weet hij ook, we pushen hem daarin. Aan de andere kant vind ik dat Bassey het goed heeft ingevuld. We hebben het beide geprobeerd en dan kies je voor Bassey. Maar Owen mag meer brengen, dat wel.'

Ajax' achterhoede tegen NEC

Overigens is hij zeker niet ontevreden over de wijze waarop de achterhoede van zondag het invulde. 'Ik moet de jongens een compliment maken voor de manier waarop ze de restverdediging continu hebben georganiseerd. Ze waren er continu mee bezig om Álvarez op zes te houden. Het centrum heeft daarin een goede rol gespeeld.'

Lees meer over:
Plaats reactie

louis60 +11472

Onze trainer:"mijn zaakwaarnemer is bezig met een paar interessante spelers. Denk daarbij aan Utrecht en Volendam. Meer kan ik nog niet zeggen. Nog 1 tipje van de sluier oplichten dan. De broer van onze RB Sanchez is ook benaderd".

11-01-2023 14:19

Aldek +5080

Schuurs verkopen.voor een ‘ vrienden’ prijsje…

En dan een buitenlandse vergelijkbare speler willen gaan kopen voor veel meer geld…

Schiet lekker op..

Ps: en ik vond Schuurs niet goed genoeg voor Ajax

10-01-2023 09:47

debarbaar +8219

Je had ook voor die 26 miljoen van de clown Bassey, de 10 miljoen van Wijndal en de 5 miljoen van de compleet waardeloze Sanches, 4 hele goede verdedigers kunnen halen. Toegegeven, die stonden waarschijnlijk niet op de scoutingslijst van Brugge of zaten in de sal van de zaakwaarnemer van Schreuder.

10-01-2023 05:03

supporter sinds +7878

Stel aub een Technisch Directeur aan in plaats van nu aankopen doen uit het kamp Schreuder .. Die hengelt alleen naar de provisie van zijn zaakwaarnemer .. die helpt zo goed ...

09-01-2023 16:38

rafaelvandekaart +1755

Wellicht een onpopulaire mening maar ik vind dat we op dit moment geen nieuwe spelers nodig hebben, tenzij er een basisspeler vertrekt (Kudus/Alvarez).
Rulli is op papier een goede aankoop, zal uiteraard moeten blijken, maar met het oog op volgend seizoen heb je gewoon een goede nieuwe eerste keer nodig (Pasveer & Steek contracten lopen af).

Achterin heb je nog prima diepte:
LB Wijndal, Bassey en Baas (en evt Rensch)
LCV Bassey, Kaplan en Rensch
RCV Timber en Kaplan (en evt Alvarez)
RB Sanchez, Rensch, Regeer (en evt Timber)

Puur omdat Kaplan geblesseerd is hoef je niet gelijk de portemonnee te trekken.

Qua middenveld zit je gewoon prima met Kudus, Berghuis en Alvarez (en als wissels Klaassen, Taylor, Grillisch en Fitz-Jim)

Aanval is natuurlijk redelijk dun bezet maar een nieuwe buitenspeler gaat nu toch niet spelen.
We hebben onze beoogde rechtsbuiten al binnen, hij heet Conceicao, stel hem nu gewoon de eerste 5 wedstrijden op. Rouleren tussen Tadic, Bergwijn en Brobbey op de andere 2 posities.

Er is maar 1 conclusie, we hebben een nieuwe trainer nodig. Ik ga er vanuit dat Schreuder na Feyenoord de laan uit wordt gestuurd.

09-01-2023 15:36

Intec2.0 +12397

Mocht hij nou beide wedstrijden winnen ?? Ik heb gisteren een Ajax gezien die gewoon met 4-0 moet winnen. Vooral het spel eerste helft was prima. Zelfs tweede helft moet je gewoon scoren. Gisteren was heel ongelukkig maar zeker niet zo slecht als voor de winterstop. Er waren er zelfs een hoop niet bij. Ik ben absoluut geen voorstander van Schreuder maar gisteren was het niet zijn schuld.

09-01-2023 17:05

Yeshyeshyall +10924

Eens maar de tegenstand was ook middelmatig. Het gaf wat hoop en ben benieuwd hoe we er voor staan tegen scherpere tegenstanders. Timber en Rensch lijkt me een prima duo om voorlopig aan vast te houden. Grillitsch zou ik nog wel graag vaker zien. Rechtsachterin zijn we met de blessure van Kaplan wel door onze opties heen. Aertssen zou een optie kunnen zijn misschien?

09-01-2023 20:53

Darkbird +2492

0-3 bij rust was een prima afspiegeling van de eerste helft, komende zaterdag winnen we gewoon dik van Twente waarna we Feyenoord ook gewoon verslaan.

10-01-2023 10:23

Robertini +39018

4-0 is onzin, expected goals was 0.64 - 2.42, dus 1-3 of 0-2. Dat is gewoon veel te weinig tegen een clubje als NEC. Ajax moet domineren.

10-01-2023 10:54

Intec2.0 +12397

Rot op met die expected goals dat is wel de grootste kul die bestaat in de statistieken. Taylor moet die bal scoren. En in het begin moet je ook scoren. zondag controleerde Ajax zo goed als hele wedstrijd zijn werkelijk 1x in de problemen geweest door een vrije trap die er geen was. Waar Rensch Alavarez en Pasveer met zijn drieën staan te slapen. De rest geen problemen gehad. Droom verder met domineren in die fase zitten we niet en is verre van realistisch. Ik kijk naar progressie en die was er duidelijk tegenover voor de winterstop. Ik zag een idee zondag.

10-01-2023 16:00

Ferd +38316

zelfs als Alvarez vertrekt hoeft er niemand gehaald te worden.

10-01-2023 05:58

Robertini +39018

Kaplan is nog een paar maanden geblesseerd, dus dan is het achterin wel heel erg dun bezet.

10-01-2023 10:59

ajaxcied4life +26022

Van 't Schip in de RvC is dat geen optie trouwens?

09-01-2023 13:23

Intec2.0 +12397

Zeker Litmanen ook

09-01-2023 17:06

PH2BOT +40008

John van ' t Schip zag het helder...èn durfde het gisteravond ook te zeggen. Mag van mij direct voor de groep. Èchte Ajacied tenminste ipv al die boerkes uit het oosten des lands.

09-01-2023 10:56

Dusbaba +15322

Wat heeft hij gezegd dan?

09-01-2023 12:31

PH2BOT +40008

Verdedigend dun bezet? . man..de stront loopt ze dun door de broek daar bij onze verdedigers!! Wàt een afgang wordt dit seizoen met deze 2 CliniClowns from Hell aan het roer van onze inmiddels sportief volkomen uitgeholde club.

09-01-2023 10:54

Siemjo +7858

Hij zit dun in zijn achterhoede spelers, maar spelers die een doelpunt kunnen maken zijn er ook niet. Een bekende Ajax spelers heeft ooit eens gezegd dat je er voor moet zorgen dat je één doelpunt meer maakt als je tegenstander. Echter het maken van doelpunten of het afmaken van kansen is al langer een probleem.

09-01-2023 08:55

Bowie +2377

Dat Alvarez 'op 6 gehouden moet worden' na ruim 4 jaar in ons elftal te spelen is ook wel kwalijk. Dat hij dan nog steeds niet weet hoe hij zelfstandig in positie moet blijven lopen. Onder TH speelde hij ook veelal op 6 om de rest verdediging te bewaken, dus zoveel zal daarin niet veranderd zijn

09-01-2023 08:39

Betuwe85 +20465

Voetballende is eencentrum timber rench wel veel fijner om te zien

09-01-2023 07:38

brullie +7031

Als talenten als bv een Sontje niet serieus worden genomen en doorschuiven?....laat maar dan de aankomende jaren. De visie is waardeloos op dit moment.

09-01-2023 07:08

Bowie +2377

Was pijnlijk dat niet Sontje maar Rasmussen inviel gisteren. Maar gezien het spelbeeld dit jaar helaas ook niet verrassend

09-01-2023 08:40

Noahdepoah2021 +4843

Ajax geef ajb de jeugd een kans. Dus schop deze middelmatige trainer eruit! Dit komt nooit meer goed dat ziet een blinde.

09-01-2023 06:54

vanreenen +10212

Klopt, Blind zag het ook!

09-01-2023 10:58

AjaxHoorn +32989

Schreuder praat ook steeds met zon gespeelde stem alaof hij alles onder controle heeft. Heel irritant.

09-01-2023 06:26

karlhof +4702

Ik heb het een beetje gehad met Schreuder. Altijd weer nieuwe spelers nodig. het liefst spelers die in de portefeuille van zijn zaakwaarnemer zitten. Sanchez kan er echt niets van. Regeer is veel beter op die positie. Lekker de eigen jeugd een kans geven.

Timber en Rensch zijn technisch suprieur aan de tegenstanders en kunnen op techniek de spitsen uitschakelen. Bassey en Wijndal moeten het maar uitvechten op links. Wijndal is tot nu toe een groot drama en lijkt een gigantische miskoop te worden. Blessure na blessure en ziekte na ziekte. Vaak een teken dat het niveau te hoog is.

09-01-2023 06:14

Noahdepoah2021 +4843

Moet de trainer Wijndal eerst laten spelen.

09-01-2023 06:56

tdecler +3302

Die wedstrijd tegen Rangers speelde hij gewoon een goede pot en had hij pech dat hij tegen dat reclamebord knalde. Kan je nog weinig over zeggen dat ie te kort komt.

09-01-2023 10:36

BackInBlack +14456

We zitten vooral dun in de creatieve middenvelders, Alfredo

09-01-2023 06:08

Ferd +38316

Jeugd doorschuiven ipv nieuwe aankopen.

09-01-2023 04:55

Andronixos.c +8128

Als er een nieuwe De Ligt of Rijkaard is…..

09-01-2023 05:43

Ferd +38316

Timber kreeg ook de kans vanwege blessures. Aertssen, Milovanovic en Gooijer krijgen die kansen niet. Dan kunnen ze ook nooit een nieuwe De Ligt worden.

09-01-2023 05:59

PH2BOT +40008

Na 2 maanden stilliggen NL klompetitie en dan met zo'n antwoord aan komen zetten.
"Dat weet ik niet. Dat moeten we bekijken'.

I rest my case,

09-01-2023 02:56

Robertini +39018

1 ding is zeker, wie Bergwijn gehaald heeft, moet direct weggestuurd worden. Wat een geldverspilling. Die jongen gaat op de bank belanden, of misschien eerst nog een paar wedstrijden op 10 en dan op de bank.

09-01-2023 02:42

PH2BOT +40008

...en wie 45max 'groggy' Brobbey gehaald heeft voor 20M....óók wegwezen graag!!

09-01-2023 02:58

Robertini +39018

Ik gok dat het dezelfde persoon is, ik gok Hamstra.

Huntelaar is ook niet helemaal onschuldig, maar volgens geruchten houdt hij zich meer bezig met spelers die al onder contract staan.

09-01-2023 03:06

Noahdepoah2021 +4843

Overmars wilde beiden al heel lang halen of in het geval van Brobbey behouden. Maar dat lukte niet. Is gewoon doorgezet. Heeft niets met Hamstelaar te maken. Brobbey komt er wel als er weer Ajax voetbal wordt gespeeld. Eerst Klaasen eruit en een creatieve middenvelder er voor terug.

09-01-2023 06:51

Robertini +39018

Brobbey is inderdaad meer de schuld van Overmars. Ik zie geen verbetering in zijn fitness, dus weet niet of die er wel komt. Als je als profvoetballer na 60 minuten altijd zwak, ziek of misselijk bent, dan is er toch wel iets miss. Misschien ligt het aan z'n dieet ofzo.

09-01-2023 17:13

Ferd +38316

99% van AS wilde Bergwijn al 2 jaar hebben. Er waren maar een paar tegenstanders, waaronder ondergetekende.

09-01-2023 04:56

AlexIbarra +19221

Ik heb het nooit begrepen, die interesse.
Wel voor een habbekrats, 10 mln of zo net als Kudus. Max 15
Maar niet de hoofdprijs aan spurs betaken voor een jongen die ze 2,5 jaar nauwelijks hebben laten voetballen.

Desalniettemin kan hij natuurlijk wel wat als hij fit en in vorm is. Hopelijk kent hij een goed halfjaar in dit of het volgend seizoen, en komen we nog van hem af.

09-01-2023 06:07

ck69 +13053

Ik zou Bergwijn pas afschrijven als hij onder een nieuwe trainer ook uit vorm blijft. In het begin van het seizoen was hij namelijk 1 van onze beste spelers, maar daarna is het met hem en de rest van het team bergafwaarts gegaan.

09-01-2023 08:49

Robertini +39018

Ik was ook een tegenstander tot het laatste moment voor dit bedrag. Na bankzitten vermindert vrijwel altijd je waarde, dan is het onbegrijpelijk dat Ajax meer betaald heeft dan Tottenham. Die transfer sloeg nergens op.

09-01-2023 17:15

AjaxHoorn +32989

Deze jongens inc Wijndal zouden ook obder Overmars gekomen zijn trouwens

09-01-2023 06:24

Robertini +39018

Klopt, maar dat maakt het nog niet goed.

09-01-2023 17:16

leeke +10378

Idd,zelfs overmars wilde hem halen,onbegrijpelijk als je een Tadic hebt die alles speelt,dan ga je toch geen vervanger voor Tadic halen voor 32 milj

09-01-2023 06:25

Bijlmerboy93 +2521

Zitten vooral dun in de kwalitatief goede hoofdtrainers. Investeer daar s in en misschien maakt ie van bassie wijndal en al dat brandhout nog iets.

09-01-2023 01:39

Aurelius1 +19698

Begin eerst eens met Arnesen aan te nemen voor twee jaar, om enige rust in de tent te brengen. Hamstra kan er geen reet van, dat weten we nu al. Van der Sar moet eens beslissingen durven nemen.

09-01-2023 01:17

PH2BOT +40008

Edje'sufkop' Kadetje ambieert inmiddels zelf de functie van TD......zo ver zijn we inmiddels al heen!

09-01-2023 02:59

Eurysaces +29499

Al halen we van Dijk voor de verdediging, Frenkie voor het middenveld en Haaland voor de aanval.. Alsnog zouden we het onder Schreuder moeilijk hebben in de eredivisie.

Een nieuwe trainer hoort op plek 1,2 en 3 te staan op het interne verlanglijstje!

09-01-2023 00:34

Bijlmerboy93 +2521

Van Dijk is op zn retour. Daar zou ik niet aan beginnen.

09-01-2023 01:42

Dmen10 +1775

Een goeie CV en een echte goeie SPITS is van harte welkom voor ons! Want die vallen echt tegen…

09-01-2023 00:08

Spelverdeler +4640

We hebben inderdaad geen 3 of 4 nieuwe spelers nodig, maar eerder richting de 5!
En verhuur die Taylor aan een club als PEC, Heerenveen of Volendam. Dat is toch niet basiswaardig.

09-01-2023 00:07

Artemio +31722

Het is echt niet te snappen hoe ze bij die Sanchez zijn uitgekomen. Die is echt niet beter dan Manolev.

Bovendien ligt de volgende crisis te wachten op Schreuder doelend op de situatie Pasveer en de communicatie naar hem toe omtrent de positie van 1e doelman.

08-01-2023 22:04

Holleblok +859

Her is qua vleugelverdedigers sws niet veel dit seizoen, maar op dit moment is hij onze beste back, als je het afzet tegen Bassey, Rensch en Wijndal. Dat Conceicao goed speelde had ook met Sanchez te maken die veelvuldig binnedoor/buitenom kwam en ballen snel terugveroverde.

08-01-2023 22:14

Jake the Snake +17332

Gast, hou helemaal op met praten. Kan geen woord met uit dat ongeïnspireerde hoofd horen. Zeker niet als het over nog meer kansloze transfers gaat.

Gaat lekker hè Van der Sar?

08-01-2023 21:45

ÁlvaroRecoba +13695

We zitten vooral dun in de echte trainers.

08-01-2023 21:38

ZuenAFCA +2097

Het loopt Alfred gewoon dun door de broek

08-01-2023 21:34

BasseyAdriaan33 +13605

Het enige waar Ajax echt dun zit, is in VOETBALLERS, echte voetballers die wat kunnen met een bal, en dan vooral op het middenveld.
Klaassen Taylor Alvarez kan gewoon echt niet meer, zo ongelofelijk pijnlijk. 0 creativiteit, kunnen niets creëren en al helamaal niet onder druk voetballen.
Wat een droevenis bij een club als Ajax.

08-01-2023 21:34

arantes12345 +2321

We hebben er genoeg, maar of ze zijn ziek of ze skippen een training. En dan heb je nog een trainer die ze niet samen durft(?) op te stellen.

Ik heb het dan uiteraard over een middenveld met een fitte Taylor, berghuis en kudus. Tja, wellicht minder verdedigende balans, maar als we nou eens weer een karrenvracht aan goals zouden kunnen maken zou dat toch wel ff wat opluchten.

08-01-2023 21:46

Sambavleugels +18687

Taylor hoort niet in dat rijtje thuis, voor de rest eens.

09-01-2023 07:21

Flipper33 +6826

Achterin is het ruk en middenveld idem dito mis ook eigenlijk wel een goede snelle kopsterke technische spits

08-01-2023 21:28

Turbo +41799

Middenveld is ruk by choice. Als Kudus en Berghuis de eerste 2 middenvelders zijn die je op papier zet kun je een prima middenveld maken, in ieder geval goed genoeg om de Eredivisie te domineren.

08-01-2023 21:46

Flipper33 +6826

Alleen doet Alfredje niet denk trouwens dat Kudus deze transferperiode weg is

08-01-2023 22:31

Amp +37457

je zit dun in je trainerskwaliteiten.

08-01-2023 21:21

atouba19 +3501

Het is heel simpel. Je ontslaat per direct Schreuder en Hamstra. Beide helpen de club naar de klote.
Je gaat door met Reiziger of haalt n nieuwe trainer.
Je haalt een nieuwe rechtsback en n voetballende 6. Dit is tevens de laatste kans voor Bassey, want ik denk dat hij wel kan renderen bij een voetballende 6.

Rulli
Aankoop - Timber - Bassey - Wijndal
Aankoop
Berghuis Kudus
Conceição - Brobbey - Bergwijn.

Dan heb je met Klaassen en Tadic en Taylor & Rensch nog uitstekende back up wanneer een van de basisspelers weg valt. Rest vul je aan met jeugd.

Zo moeilijk is het allemaal niet.

08-01-2023 21:13

gi0vanni +7123

Kijk, met een beetje voetbal logica kom je al een heel eind. Maar bij gebrek aan beter op dit moment zouden ze zelfs kunnen proberen in balbezit Sanchez van achter te houden en Timber door te schuiven zodat er wat vaker iemand aan de bal komt die er wat mee kan.

08-01-2023 21:18

Amp +37457

je denkt dat het rustig blijft als tadic komt te banken? dat wordt een nog groter drama dan met daley

08-01-2023 21:22

atouba19 +3501

Nee maar niemand is grotee dan de club. Zelfs Tadic niet.

08-01-2023 22:09

AlexIbarra +19221

Bedankt voor de waarschuwing Jomanda.

09-01-2023 06:09

LukaLitmanen +81927

Laat Brobbey enof Bergwijn lekker banken !!!!

Tadic is nog steeds belangrijk

08-01-2023 21:42

JTajax +10717

Ik denk dat je in deze opstelling zelfs met Alvarez en Sanchez er in nog kampioen wordt. Genoeg voetbal om te compenseren. Ook schijnt Grillitsch een goede voetballende 6 te zijn, maar dat krijgen we nog niet ecjt te zien

08-01-2023 22:36

CDS +1561

Bassey kan niet centraal. Geen inzicht.

08-01-2023 22:49

Adam24 +39063

Schreuder ontslaan en het jaar afmaken met Reiziger (met als assistent Bogarde plus iemand met ervaring). Juist geen coach aannemen, geen Bosz, Bielsa, of mijn persoonlijke favoriet Hjulmand, maar EERST een TD aanstellen.

08-01-2023 21:04

OwenStevenDalberg +27451

Bezig om Alvarez op 6 te houden. Kan die Alvarez wel iets? Blijkbaar loopt hij steeds uit positie en voetballen kan hij ook al niet.

08-01-2023 21:01

Pantelinho +2606

Man man wat een reacties hier, alsof feyenoord fans het overgenomen hebben. Als je roept om Bosz of zelfs Bielsa heb je echt helemaal niet buiten Nederland voetbal gekeken afgelopen jaren. Na de finale met ajax is Bosz overal uitgespuugd. Maargoed, het opportunisme regeert weer

08-01-2023 21:01

Eriksen10 +4770

14 verliespunten na 15 potjes. Bizar.

08-01-2023 20:45

ajaxcied4life +26022

Meijaard en van der Sar moeten de ontstane chaos beter managen en dat begint met het bemannen van de openstaande technische (bestuurs) functies. Zolang daarover onduidelijkheid blijft bestaan, is het dweilen met de kraan open, want niets zal echt lukken.

Gewoon krachtige voetbalpersonen aantrekken en samen met hen een toekomstbestendig plan opstellen en uitrollen. Deze onduidelijkheid is pas echt het probleem want zonder technische backing voelt Schreuder zich vogelvrij en is er niemand die hem kan stoppen sinds Van der Sar hem het eeuwige jawoord heeft gegeven.

08-01-2023 20:44

Aurelius1 +19698

Arnesen is vrij en kan aangetrokken worden.

09-01-2023 01:18

Bijlmerboy93 +2521

Hoogbejaard en weinig mobiel...

09-01-2023 01:43

ajaxcied4life +26022

Al is het als interim.

09-01-2023 07:43

JaapStam +136640

Bosz kom naar huis man!!! Mr.BigHead wilt maar niet weg!!!

08-01-2023 20:40

RvhC74 +5371

Terror Jaap

Als je kampioen wil worden is Bosz totaal niet de juiste keuze

08-01-2023 20:41

Ricoteb +53174

Ik denk niet eens meer aan kampioen worden. Ik wil weer gewoon met plezier en trots naar m’n ploeg kunnen kijken

08-01-2023 20:43

Bijlmerboy93 +2521

Frank ook goed al het is maar tijdelijk. Sterker ik zou een enorme kakkerlijk als die brankhorst ook nemen. Om maar van schreuder af te komen.

09-01-2023 01:44

Cruijffthebest +13322

Je hebt niet alleen een topverdediger nodig, maar ook een creatieve middenvelder zoals een type Ziyech simpel.

08-01-2023 20:38

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Een scorende spits zou ook wel prettig zijn!

08-01-2023 20:39

LukaLitmanen +81927

Dat had je met Haller. Topscorer eredivisie en vice topscorer CL

Maarja iedereen wilde die verrader Brobbey

08-01-2023 21:43

arantes12345 +2321

Brobbey is nu topscorer van de eredivisie nu gakpo weg is.
Vandaag heeft hij simpelweg geen echte kansen gekregen, terwijl hij er makkelijk 1 of 2 assists had kunnen bijschrijven vandaag.

08-01-2023 21:50

Bijlmerboy93 +2521

Hou op joh we hebben prima spelers om voor het kampioenschap ten minste mee te doen.

Je hebt berghuis, kudus en taylor en blind heeft ie gratis weggedaan. Daarmee valt best iets van creativiteit op het middenvels te regelen. Die tiramisouy is ook een enorm talent en traint al mee.

09-01-2023 01:48

Tommyshelby +128441

Deze man gaat gewoon 150 miljoen om zeep helpen. En het erge is, er zullen 1 of 2 voltreffers tussen zitten, die alles zullen verbloemen. Net als onder Overmars.

Conceicao is een parel en daar ga je een veelvoud voor krijgen. Brobbey is van glas, maar als hij ooit de stap maakt, krijg je ook een hoop terug. Voor de rest moeten de jeugdspelers het doen.
Er zitten gigantisch veel flops bij.

08-01-2023 20:21

LukaLitmanen +81927

Brobbey is voor fucking 20mil teruggekocht als jeugdspeler!!!

Heeft ons driedubbel genaaid om transfervrij weg te gaan

Ben geen fan. Mis Haller

08-01-2023 21:44

Bijlmerboy93 +2521

Kritiek op overmars zwaar onterecht. Elke club heeft flops, maar overmars heeft wel meer dan 1 of 2 "voltreffers". Ga lekker naar fr12 ofzo.

09-01-2023 01:49

DeMagere +23140

Ik zou het wel weten als ik Ajax was.

Na de 6-1 nederlaag tegen Napoli per direct afscheid nemen van Schreuder.
Dat is niet gebeurd, maar beter te laat dan nooit, Schreuder vandaag nog op staande voet ontslaan!

Gallardo, Bosz of Bielsa aanstellen.
Alvarez en Klaassen verkopen. Met verlies als het moet.
Ounahi per direct halen.
Kudus ten koste van alles behouden.
Met een middenveld dat bestaat uit Ounahi, Kudus en Berghuis kunnen zelfs een Rensch, Bassey en Wijndal opbouwend makkelijk overeind blijven.
Altijd kiezen voor diepte, snelheid, dynamiek, combinaties en dribbelkracht.
Altijd kiezen voor talent en vorm boven aankoopbedrag of reputatie.
Dus altijd kiezen voor Chico boven spelers die duurder zijn of langer bij Ajax zitten.
En tot slot weer terug naar de 5 seconden regel van Bosz en ik ben in dromenland.

08-01-2023 20:11

Rob.C +8403

✊🏻✊🏻✊🏻

08-01-2023 20:12

Daneman +1383

ik zou Alvarez of Kudus of allebei verkopen. Je weet niet wat je ervoor terugkrijgt, maar hopelijk is er afgelopen half jaar beter gescout als een half jaar geleden. Kudus wil nog liever weg dan Alvarez heb ik het idee. Ik heb het idee dat vooral Kudus zich niet meer vol kan inzetten voor ajax. En daar heeft Schreuder een dikke impact in.

09-01-2023 08:40

JJFajax +3547

Rot toch op Schreuder hater, ga eens achter Ajax staan en daar is Schreuder ook onderdeel van

08-01-2023 20:17

Ricoteb +53174

DeMagere, maar ook ik en vele andere hier, staan ook achter Ajax. Alleen zie je dat Schreuder slecht is voor Ajax, dan moet je dat weghalen. Achter Ajax staan betekent niet maar onvoorwaardelijk iedereen steunen, het betekent het beste voor de club willen en ze aan te moedigen het beste uit de club te halen. Je kan onmogelijk het beste uit de club halen als Schreuder daar onderdeel van is

08-01-2023 20:23

DeMagere +23140

Ik heb JJFajax onbeantwoord gelaten want dacht dat hij het ironisch of sarcastisch bedoelde, haha 😂

08-01-2023 20:28

Rob.C +8403

Juist Ricoteb.... Spijker op zn kop

08-01-2023 20:28

RvhC74 +5371

Schreuder heeft meer dan voldoende kansen gehad. Op een gegeven moment is het klaar en moet je doorpakken

08-01-2023 20:38

Gewoon Gijs +18319

uiteraard, Schteuder is onderdeel van het probleem, niet van de oplossing. Hij is onderdeel van falende leiding, laat Ajax Ajax weer zijn

08-01-2023 20:40

Gewoon Gijs +18319

ik heb zulke teksten vanmiddag inderdaad ook sarcastisch gepost op wedstrijd topic

08-01-2023 20:41

ck69 +13053

Je kan ook achter Ajax staan en degene die het sloopt haten.

08-01-2023 20:41

RvhC74 +5371

Dan begrijp je er zelf niks van zie reactie hieronder

08-01-2023 20:42

Ricoteb +53174

Haha zou ook nog kunnen. Helaas ben ik hier vandaag nog genoeg Schreuder billenlikkers tegengekomen

08-01-2023 21:01

michaellaudrup +4660

Schreuder moet oprotten.

08-01-2023 23:45

AjaxAddicted +2988

Europees voor lul gezet en 4 wedstrijden op rij niet gewonnen. 100 miljoen uitgegeven. Ga je schamen man!

09-01-2023 22:48

Ajax14AMS +25205

10 vd laatste 14 niet gewonnen.

10-01-2023 18:51

Odysseus +14246

Voor het overgrote deel mee eens. Spreekt pure liefde voor mooi voetbal uit. Twee dingetjes ben ik wel aarzelend over: ik weet niet of Bosz nou de geschikte trainer is, hoewel hij een opwindende voetbalvisie heeft. Vind hem tactisch minder sterk.
En Kudus vind ik niet heel betrokken bij Ajax ogen.

08-01-2023 21:05

DeMagere +23140

Bosz heeft bepaalde specifieke type spelers nodig voor zijn tactiek. Ajax kan hem op dat punt nu meer bieden dan dat dit kon in 2017 toen we de Europese finale haalden. Gallardo is tactisch ijzersterk en zie ik ook graag komen.

Wat betreft Kudus praat iedereen elkaar na. Alle spelers zijn broodvoetballers. Van de broertjes de Boer tot Mattijs de Ligt. Laat staan spelers zoals Kudus die familie en dorpen hebben te voeden. Hij blijkt ziek te zijn zoals vele anderen binnen het elftal ook. Misschien wil Ajax zelf hem sparen vanwege interesse van andere clubs? Wie weet?

Ik vind Kudus sinds hij weer wedstrijdfit is juist erg betrokken bij Ajax. Als teamgenoten scoren viert hij uitbundig mee, gooit zich bij zijn goals in de armen van Ajax supporters en heeft de laatste periode een brede glimlach op zijn gezicht.

Als je volledige betrokkenheid wenst moet je hem ook de respect en liefde geven die hij met zijn goede spel verdient. Geef hem 90 minuten speeltijd op zijn eigen positie. Stop met het continu experimenteren! Plaats spelers om hem heen die met hem kunnen combineren ipv betonvoetballers die alle ballen breed of terug tikken. Stop met die lange paniek hijsen naar voren van Pasveer en sommige van onze verdedigers.
Dan ga je zeker een heel betrokken Kudus zien! :)

08-01-2023 21:19

Sambavleugels +18687

Eens met De Magere, iedereen praat mekaar na wat betrokkenheid betreft. En al was ie niet betrokken kon het me nog geen reet schelen als het alternatief Klaassen is.

09-01-2023 07:29

Odysseus +14246

Ik kan De Magere en jou verzekeren dat ik niemand napraat, maar mij baseer op mijn vakkennis op het gebied teamsamenstelling . Mijn obeservatie is dat Kudus niet geheel gefocust is op Ajax, getuige z’n uitspraken over vertrek. Als een team zo slecht draait, dan ga je het met spelers die er zo inzitten onvoldoende omdraaien. Daarnaast denk ik dat Kudus niet wordt gemist als we Ounahi zouden halen en we erop vooruitgaan (wat ik overigens onhaalbaar acht).
Natuurlijk vind ik Kudus als voetballer een genot om naar te kijken en icm Ounahi geweldig. Maar ook ten koste gaan vanaankonend talent voor het middenveld. Icm met bovenstaande zou ik dan ook Kudus laten gaan.
En wat betreft Klaassen kunnen we kort zijn. Die mag /moet vertrekken, evenals Alvarez, Sanchez en vooral Schreuder.

09-01-2023 09:19

Oxxer +163800 moderator

Bielsa is om dezelfde reden ontslagen bij Leeds waarom Bosz nooit wat wint, Gallardo is een onrealistische suggestie.

08-01-2023 21:40

DeMagere +23140

Dan gaan wij dit recht zetten en ze helpen een en ander te winnen. Met voetbal waar we trots op kunnen zijn en jaren later nog over praten met onze kleinkinderen. Yes we can!

08-01-2023 21:44

Oxxer +163800 moderator

Ik geloof er helemaal niks van, Bielsa is er 1 die snel opstapt als het hem niet zint. Bij Leeds terecht ontslagen nederlaag op nederlaag met recordaantal tegendoelpunten, doet net als Bosz geen concessies aan speelstijl. Dat soort trainers zijn heel romantisch maar brengen Ajax niet verder.

08-01-2023 21:48

DeMagere +23140

Je vergelijkt appels met peren. De eredivisie is geen Premier League. En de Champions League is een toernooi op zich. Het zijn andere tijden in andere competities met andere spelers en clubs waar jij naar verwijst. En de successen laat je gemakshalve achterwege.
Bovendien blijf je hangen in oude vooroordelen. Trainers kunnen in hun benadering evolueren. Misschien dat Bosz lessen heeft geleerd en meer actief bezig gaat zijn met de restverdediging etc. Kijk hoe een Louis van Gaal in korte tijd is veranderd als trainer. Bosz kan tijdens de sollicitatiegesprekken om toezeggingen op dit punt gevraagd worden. Nogmaals laat Bosz zijn eerste prijzen maar pakken met Ajax. Ik geloof erin!

08-01-2023 21:57

Oxxer +163800 moderator

Bosz heeft niets geleerd anders werd hij niet na Ajax bij al zijn clubs ontslagen.

We agree to disagree

08-01-2023 22:49

DeMagere +23140

We agree to disagree indeed, my friend!
Geef de hoop niet op!

11-01-2023 12:05

Jibberjabstep +1888

Ounahi is niet haalbaar. Alvarez of Klaassen verkopen, eventueel met verlies, is te belachelijk om serieus op in te gaan. Als je dat onironisch uit je vingers krijgt dan snap je er echt geen kut van.

Waar ik het wel meteen mee eens ben is Schreuder de laan uit sturen, liever zo snel mogelijk. Maar goed, dat is een schot voor open doel.

08-01-2023 23:37

Bijlmerboy93 +2521

Bielsa spreekt geen woord Engels, en wil ook een zegje in de aankopen (en dus troep halen zoals firpo of dan james)

09-01-2023 01:51

AjaxAddicted +2988

Haha, tja, als ik zo wekelijk presteer op mijn werk, wordt ik per direct met een zak geld weg gestuurd. Waar wacht directie nog op? Oh ja. Die ben je vergeten. Ook zij weten het niet meer en laten hem zitten. Ook Sar en de rest zijn ongeschikt en moeten ruimen!

09-01-2023 22:47

Ajax14AMS +25205

Fernando Gago toevoegen aan het lijstje. Hele goede trainer.

10-01-2023 18:50

barry1988 +23989

De enige transfers die ik wil zien zijn: nieuwe trainer, TD en algemeen directeur

08-01-2023 20:08

Gewoon Gijs +18319

te beginnen nieuwe trainer

08-01-2023 20:41

fc Barcelona_ke +19239

ik weet zeker dat Bosz of van Gaal met deze selectie met twee vingers in de neus kampioen worde!

08-01-2023 20:06

DeMagere +23140

Bosz met zijn 5 seconden regel zou geweldig zijn. Precies wat we nu nodig hebben tegen al het apathische binnen het elftal momenteel.
Van Gaal is helaas niet meer de van Gaal van 1995. Van Gaal zijn filosofie komt nu eerder in de buurt van catenaccio voetbal. Dat past niet bij Ajax. Dan liever nog een Gallardo of vergelijkbaar.

08-01-2023 20:42

Talent +693

Zojuist nogmaals de samenvatting gekeken.
Ik snap alle frustraties best. Wij zijn Ajax, wij moeten gewoon winnen. Helemaal mee eens.
Ik heb echter wel weer een elftal gezien wat er voor wil gaan.
Ik heb leuke, mooie aanvallen gezien met Concescao als absolute smaakmaker.
Natuurlijk moeten we meer scoren, dan win je gewoon.
Cilissen speelt de wedstrijd van zijn leven, wat een reddingen.
Laten we nou alsjeblieft eens ophouden met Schreuder af te kraken.
Dat werkt niet positief op de spelersgroep.
Ik vind Schreuder uiterst correct in de interviews. Hij kan echt wat, maar heeft (helaas) wat meer tijd nodig.
Van mij krijgt hij dat, inheb vertrouwen in hem.
Ik hoop dat we dat allemaal eens gaan doen.

Stop alsjeblieft die negativiteit rondom Schreuder.

Steun ons AJAX

08-01-2023 20:05

Rob.C +8403

Deef? Ben jij dat?

08-01-2023 20:06

036AFCA97 +146646

Of Schreuder zelf?

08-01-2023 20:09

Ricoteb +53174

Hahah wat een onzin. Eerste helft was prima, maar NEC was ook wel erg slecht en afwachtend. En de kansen kwamen vooral van flitsen van Conceicao of goeie passes van Tadic, geen standaard aanvalsvormen of iets dergelijks. Tweede helft was erg belabberd en creëer je enkel kansen uit voorzetten en corners. Als NEC ook maar een beetje druk zet, is er complete paniek. Dat gaat nog wat worden tegen Twente en Feyenoord. Maar ja joh, het zal tactisch wel nergens op lijken omdat de fans kritisch zijn over Schreuder. Droom vooral rustig verder

08-01-2023 20:11

Gewoon Gijs +18319

Ik zou zeggen: steun ons Ajax en niet wat Schreuder er mee doet

08-01-2023 20:45

OwenStevenDalberg +27451

Ik denk Edwin. Hij deed eerder in de media ook al zo'n oproep!

08-01-2023 21:03

Rob.C +8403

Een beursgenoteerd bedrijf notabene....
Geen capabele directie met visie...

En een passant als trainer die alleen voldoet aan de 20 jarige gewenste werkervaring....

Fight the power!!✊🏻✊🏻✊🏻

Free Peter Bosz, man met visie en weet wat er bij een topclub komt kijken

08-01-2023 20:01

RvhC74 +5371

Rot toch eens op hier steeds met prijsloze kamikaze Bosz te willen als trainer

Je wil toch kampioen worden als Ajacieden. Stop dan eens met Bosz!

08-01-2023 20:03

thuglife +284

Niet mijn discussie maar ik zie t liefst van Gaal terug komen.

08-01-2023 20:09

Ricoteb +53174

Op dit moment heb ik zelfs liever De Boer terug dan nog maar 1 wedstrijd Schreuder

08-01-2023 20:12

Craain +4953

Ben ik niet mee eens. Bosz kreeg niet zo veel tijd. Hij botste met Bergkamp, Spijkerman, Gudelj, etc... Later ging Ajax veel beter voetballen. Toen moest hij toch weg...

08-01-2023 20:13

Michiel Kapteijns +5372

Ik ben ook geen voorstander van een terugkeer van Bosz. Heeft op promotie met Heracles 18 jaar geleden nog nooit een prijs gewonnen en hoe leuk hij zij teams ook laat spelen, het verval is telkens veel te groot. Bedoel het minder hard dan dat het overkomt, maar Bosz is een one-trick pony. Zodra tegenstanders weten hoe ze de taktiek van Bosz moeten bespelen is het reddeloos verloren. Bosz is op z'n plek bij clubs als Heerenveen: te klein om mee te doen om de prijzen, te groot om te kunnen degraderen. Ik heb Laudrup te weinig gevolgd als trainer om er een oordeel over te kunnen vellen, maar gevoelsmatig lijkt het me een goede combinatie.

08-01-2023 20:32

RvhC74 +5371

De Boer moet je samen met Bogarde naast Heitinga zetten en het vertrouwen geven. Volledig Ajax dna en kunnen wel keiharde keuzes maken, voorwaarde wel geen betonvoetbal meer maar verzorgd voetbal met resultaat

08-01-2023 20:37

Gewoon Gijs +18319

Van Gaal inderdaad, ondanks anti voetbal met Nederland. Maar geeft in elk geval duidelijkheid aan selectie en laat spelers in kracht spelen

08-01-2023 20:48

4bier +31367

De tering hoe kun je dit zeggen na investeren in Schuurs, Pierie, Magallan, Bassey, Wijndal, Sanchez?
Is natuurlijk niet Alfreds schuld maar daar is toch dramatisch ingekocht?

08-01-2023 20:01

Gewoon Gijs +18319

Zaakwaarnemer van Schreuder heeft ze deels gehaald, dus toch zijn schuld. Wijndal zag Ik een keer in Nederlands elftal en kon totaal niet meekomen, toen wist ik genoeg.

08-01-2023 20:50

DeMagere +23140

Ounahi!
Napoli heeft 15 miljoen geboden.
Verkoop Alvarez voor 35 miljoen en haal Ounahi voor 18 miljoen!
We hebben voetbalvermogen op het middenveld nodig.
Voor de rest eigen jeugd vaker laten invallen daar waar mogelijk.
Bogarde afsturen op de slappe verdedigers Rensch, Wijndal en Bassey.
Schreuder afscheid van nemen en alles komt goed.

08-01-2023 19:58

Slang3 +45740

spelers halen op basis van een eindronde!

08-01-2023 20:14

DeMagere +23140

Ja, een speler halen op basis van 6 recente wedstrijden tegen toplanden met alleen maar topspelers.
Ziyech en Hakimi speelden in de schaduw van de geweldenaar met de naam Ounahi.

08-01-2023 20:17

Slang3 +45740

Dat laatste zegt dus vooral dat het boven zijn kunnen was dan dat het zijn niveau is

08-01-2023 20:18

DeMagere +23140

Oh ja? Leg eens uit alsjeblieft?

08-01-2023 20:20

DeMagere +23140

Ounahi is in alles een Ajax speler. En dan ook nog op de voor ons oh zo belangrijke 6 positie.

08-01-2023 20:21

Slang3 +45740

als 6 nog wel, weet je zeker dat je Ounahi kent

08-01-2023 20:23

DeMagere +23140

Ga je nu ook eens inhoudelijk reageren Slang? Ik wacht nog steeds.

08-01-2023 20:23

DeMagere +23140

Amrabat was meer een ouderwetse libero dan een moderne 6.
Ounahi speelde overal op het veld. Op 6, 8 en op 10. Prachtig om te zien!
Ja, ik wil dat Ounahi Alvarez vervangt. En Berghuis op 8.
Kom jij eens met ideeën of oplossingen, in plaats van alleen te trollen Slangetje.

08-01-2023 20:26

Ricoteb +53174

Alfred Scheuder staat nu op 1,68 punten per wedstrijd, nog maar 0,05 boven het dieptepunt van Jan Wouters. Ter vergelijking: Marco van Basten (1,91), Marcel Keizer (1,92) en Danny Blind (1,94).

08-01-2023 19:57

Slang3 +45740

en zonder CL?

08-01-2023 20:15

Ricoteb +53174

Schreuder: 2.07
Ten Hag: 2.45
Keizer: 2.24
Bosz: 2.38
De Boer: 2.23
Jol: 2.29
Van Basten: 1.98
Koster: 1.93
Ten Cate: 2.24
Blind: 1.91
Koeman: 2.31
Adriaanse: 1.88
Wouters: 1.86
Olsen: 2.47

Dus niet de slechtste, maar dan wel te bedenken dat we tot nu een extreem simpel programma gehad hebben, en we zijn nu al rond hetzelfde gemiddelde van de periode Van Basten

08-01-2023 20:42

Slang3 +45740

laat Bosz maar terugkomen obv deze lijst

08-01-2023 20:49

SpursAjax +6669

Ajax zijn laatste 14 wedstrijden 4x winst! 4x winst mensen laat dat tot je doordringen! Onze club is dood en doodziek en die schreuder blijft zitten..

08-01-2023 19:56

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Dit gaat vast weer een topaankoop worden van onze flutcoach!

08-01-2023 19:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.