Regeer wil nog lang bij Ajax spelen: 'Ajax de mooiste en beste club van Nederland'

door Bart Veenstra 21

Bron Ajax.nl

Regeer wil nog lang bij Ajax spelen: 'Ajax de mooiste en beste club van Nederland'

door Bart Veenstra 21

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Youri Regeer is blij dat hij zijn contract bij Ajax met drie jaar heeft verlengd. De verdediger annex middenvelder staat nu tot de zomer van 2025 onder contract bij de Amsterdamse club. Zijn ambities moge duidelijk zijn: 'Ik hoop snel minuten in Ajax 1 te maken mét publiek.'

'Dit voelt als een opluchting. We hebben lange gesprekken gevoerd. Het is een beloning', reageert Regeer tegenover Ajax.nl. De achttienjarige Haarlemmer ondertekende zijn nieuwe contract met een grote glimlacht op zijn gezicht. 'We waren al een tijdje in gesprek. Ik ben continu aan het presteren, en dat zal ik ook blijven doen. Dan is het zeker mooi als je dat kunt belonen met een contractverlenging.'

'Ajax de mooiste en beste club van Nederland'

Regeer laat weten dat hij, ondanks zijn eerdere aflopende contract, geen reden had om te vertrekken. 'Ik wil nog lang bij Ajax spelen. 'Ajax is naar mijn mening de mooiste en beste club van Nederland.'

Dit seizoen laat Regeer zich zien bij Jong Ajax, waar hij inmiddels aanvoerder is. In het eerste elftal van de Amsterdamse club mocht het talent dit seizoen al twee keer opdraven. 'Bij Jong Ajax moet je de kar trekken, terwijl je bij het eerste een jonge jongen bent, die moet laten zien wat hij kan', legt hij het verschil uit.

Zijn debuut voor Ajax 1 maakte Regeer in het bekerduel met BVV Barendrecht. In het daaropvolgende bekerduel met Excelsior Maassluis maakte hij zijn eerste treffer in Ajax 1. 'De eerste minuten in het eerste waren natuurlijk heel mooi. Kippenvel. Daar heb ik als kleine jongen van gedroomd. Het was zonder publiek, helaas. Maar hopelijk keren de supporters snel terug in het stadion. En ik hoop snel minuten mét publiek te maken.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Henkjanklaas +20686

Probleem is dat we er pas achterkomen als Regeer x keer in het eerste heeft gespeeld of hij constant het niveau aan kan maar dan moet ten hag hem wel gaan opstellen. Idem Rensch. Dan je ook eens zien wie van de twee beter is.

29-01-2022 15:31

Joko +5063

Tja tot ie 10potjes in ajax 1 heeft gespeelt, dan is ie toe aan een nieuwe uitdaging

29-01-2022 14:55

Melvin Melvin +496

Rensch is toch een stuk beter op RB.
Het middenveld loopt ook aardig vol.

29-01-2022 08:04

Simpelishetmoeilijkst +25518

Mooi verhaal. Blijf weg bij Rioolrat is mijn advies, want dan wordt je gehersenspoeld om Ajax te verlaten voor geld voor Raiola zelf en kruimels voor de speler.

28-01-2022 14:19

Mike1 +5392

Correctie; de mooiste en hopelijk ook beste club van de wereld

28-01-2022 13:07

Yeshyeshyall +11022

Mooi zo! Goede speler

27-01-2022 20:41

Sjonnie +18814

Goed werk deze verlenging!!
Alhoewel z'n prestaties op het veld natuurlijk het belangrijkste zijn maar ik vind hem ook buiten het veld een prima indruk maken.
Hij moet nu zo veel mogelijk vlieguren maken. Dus daar waar Nous uitvalt of niet aanwezig is, Regeer op RB laten invallen ipv Rensch.

27-01-2022 15:25

Michael 1974 +22042

Want, je vind rensch minder? Die moet ook minuten maken; maar als lb of centraal kan ook.

27-01-2022 19:46

Sjonnie +18814

Regeer vind ik op RB beter dan Rensch. Hij kan daarnaast op elke positie op het middenveld uit de voeten.
Rensch kan op elke plek in de verdediging uit de voeten, waarbij ik nogmaals Regeer op RB beter vind.

27-01-2022 20:04

nightgoat +31446

Schat van een jongen, dat zie je zo.

27-01-2022 15:11

thajax +7423

Mooie teksten Regeer!
Soms gaat het bij onze grootste talenten wel erg veel over een mogelijke transfer of het einddoel van Real/Barca enz. Een beetje trots om het eerste van deze geweldige club te bereiken, is op z'n plaats.

27-01-2022 14:40

JaapStam +137939

Andere stelling: Eigen jeugd doen met Rensch/Regeer of aankopen Wittek/Wijndal???

27-01-2022 14:13

Msc +14160

Eigen jeugd

27-01-2022 14:16

thajax +7423

Wittek is denk ik toch niet goed genoeg.
Geweldenaar voor Vitesse hoor, maar niet bij ons in een verdediging van 4...
Wijndal vind ik, mits we niet te veel betalen, wel een goede optie voor op links. Heeft bravoure, een goede pass, loopvermogen.... En we hebben meer dan 4 verdedigers nodig. Dus Rensch en Regeer graag allebei, maar misschien ook nog een aankoop voor achterin als Nous en NIco weggaan. Regeer kan dan evt ook backup voor Alvarez zijn.

27-01-2022 14:36

Amsterdam4ever +2369

Zo duur zal die in de zomer toch niet meer zijn, heeft slechts 1 jaar contract nog dan. AZ zou in gesprek zijn voor verlenging, maar het is Raiola.... dat verhaal heb ik een paar keer eerder gezien, uiteindelijk wordt er niets getekend.

28-01-2022 00:32

36 +8746

Gaan ze weer schuimbekken in alkmaar want die willen pertinent niet aan Ajax verkopen. Gok dat er dan te hoge transfersom uitkomt zou, mocht Nico weggaan wel goede aankoop zijn

28-01-2022 07:52

thajax +7423

Eens, Wijndal voor miljoen of 10 zou prima zijn. Maar AZ moet niet denken dat we nationaal nog eens Sulejmani-records gaan breken.

@Amsterdam4ever.... Tsja Raiola zal dan wel aansturen op vertrek, maar waarschijnlijk niet naar Amsterdam. Maar naar Leipzig of iets dergelijks. Eerlijk gezegd zie ik de echte topclubs niet voor Wijndal komen als hij geen basis in Oranje speelt. Hooguit Leverkusen, Valencia, Atalanta

28-01-2022 09:34

Simpelishetmoeilijkst +25518

Simpel,eigen jeugd natuurlijk!

27-01-2022 16:23

Amp +38315

Indien goed genoeg eigen jeugd, aankopen alleen als ze veel beter zijn. Alleen rensch niet op lb aub, liever cb en salaheddine of baas door laten komen op de back

27-01-2022 18:23

BackInBlack +14696

Eigen jeugd

27-01-2022 21:53

Ferd +38681

voor rechts zeker Rensch en Regeer want Wittek en Wijndal zijn links. Voor links zie ik dan weer liever Wittek of Wijndal, want Regeer kan links niet goed uit de voeten

Andere stelling: appels of peren???

28-01-2022 06:36

Aetim +1373

Mooiste club van Nederland? Mooiste van het universum, pik!

27-01-2022 14:13

AlexIbarra +19353

Toch wel een belangrijk foutje, viel mij ook op. ;)

27-01-2022 14:16

Nr.10 +111831

Geweldig nieuws, alweer de volgende parel uit de opleiding die zich in het elftal gaat melden. Zeker als Mazraoui straks weg is liggen er natuurlijk veel kansen voor hem, hoop dat we hem dit seizoen al wat vaker gaan zien.

27-01-2022 14:10

ajaxcied4life +26118

Hopelijk volgen er nog meer de komende tijd.

27-01-2022 14:10

Simpelishetmoeilijkst +25518

Vooral aanvallers en middenvelders, want die hebben we ook nodig.

27-01-2022 16:25

Rasmussen +25823

Goeie zaken

27-01-2022 14:01

JaapStam +137939

Rensch of Regeer???

27-01-2022 14:00

AFCA-pride +17567

Regeer rechtsback en Rensch linksback en back-up van Martinez links centraal

27-01-2022 14:01

mgtow +22319

Allebei. 😝

27-01-2022 14:02

mgtow +22319

Lekker gewerkt pik.

27-01-2022 13:55

AFCACruijff14 +163314

Komende jaren liggen er veel kansen voor hem, dus verstandige verlenging.

27-01-2022 13:55

Leo8604 +2073

Kijk, die jongen heeft het begrepen.

27-01-2022 13:53

Hollister +12628

Gefeliciteerd... was ff bang dat ook hij niet wilde verlengen, maar gelukkig is hij verstandig... potentieel de vervanger van Nous .. eventueel samen met Rensch het uitvechten

27-01-2022 13:47

036AFCA97 +146682

Rensch is beter op linksback én wil zelf liever centraal spelen (waar ik hem ook beter vind). Als Nous weggaat ben ik benieuwd of er een rechtsback komt want met alleen Regeer en Klaiber vind ik de positie heel dun bezet. Zeker als Rensch ook nog stand in voor Blind wordt als Nico weggaat.

27-01-2022 13:52

Ozymandias +159568

Waarom is alleen Regeer en Klaiber heel dun bezet? Een basisspeler en een back-up voor de basisspeler is toch wat Ajax voor elke positie zoekt? Klaiber is geen geweldige rechtsback maar hij is goed genoeg voor een rol van back-up en gezien zijn salaris zal hij tot in ieder geval de zomer van 2023 bij Ajax spelen (gelukkig dat Ajax hem geen lang contract heeft gegeven).

27-01-2022 13:56

AFCA-pride +17567

Zal wel een nieuwe rechtsback bijkomen helaas. Zijn allemaal mislukt de laatste jaren (Orejuela/Kristensen/Klaiber) terwijl de spelers uit eigen jeugd het goed hebben gedaan (Van der Wiel/Tete/Dest/Nous)

27-01-2022 14:00

036AFCA97 +146682

Ik vind een talent zonder ervaring op het hoogste niveau en een hele matige back als Klaiber dun bezet. Als Regeer een gigantische terugval krijgt zou je ineens Klaiber moeten opstellen in de Champions League ofzo. Maar is mijn mening, ik vind dat dun bezet. Jij hebt heel veel vertrouwen in Regeer en ik hoop dat je gelijk hebt.

27-01-2022 14:01

AFCA-pride +17567

Je kan in geval van nood ook nog met Timber schuiven en Schuurs centraal. Voor mij hoeft er ook geen nieuwe rechtsback bij, maar ik denk van Marc (en ten Hag) wel. CL zeggen ze dan, zekerheid inbouwen, die ze met een aankoop ook zeker niet hebben.

27-01-2022 14:04

Ozymandias +159568

Dus je zou een speler kopen uit angst dat Regeer mislukt? Ik vind zulk 'talenten krijgen pas de kans wanneer aankopen mislukken' beleid haaks staan op hetgeen waar Ajax voor staat. Ajax hoort te DURVEN vertrouwen op de jeugd. Dat is het enige echte verschil tussen Ajax en clubs als Chelsea. Als dat verschil wegvalt is Ajax niets meer dan een ordinaire koopclub.

27-01-2022 14:25

036AFCA97 +146682

Nee, niet omdat Regeer mislukt, maar om op terug te vallen wanneer het even wat minder gaat met Regeer. Ik zou tot de zomer Regeer steeds meer minuten geven om te kijken hoe die meedraait in Ajax 1 en afhankelijk daarvan kijken of er in de zomer iemand bij moet. En dan niet iemand om Regeer te vervangen, maar om Klaiber te vervangen zodat er een mooie concurrentiestrijd is én je iets goeds hebt om op terug te vallen.

27-01-2022 14:29

Hollister +12628

Als Nico weggaat, verwacht ik wel een extra Linksback, als Nous vertrekt wordt dat denk ik gewoon opgevangen met Regeer..... en dat vind ik ook terecht.
ik denk dat Overmars het liefste Wijndal zal willen (is altijd wel het liefste georiënteerd op (potentiele) Nederlandse internationals (Bergwijn, Berghuis, Brobbey, ihattaren), maar dat AZ hem en misschien ook wel Wijndal zelf het liefste naar het buitenland willen zien vertrekken...... we gaan het vanzelf van de zomer wel zien... want deze winter zal zeker dat niet gebeuren. Misschien daarom ook die vermeende belangstelling in Frank Fabra die relatief een goede oplossing is voor een half jaar

27-01-2022 14:36

Hollister +12628

@ 036.......
Dan hebben we ook nog Rensch en Timber die daar kunnen spelen.. geen enkel probleem dus.. Rb is wel de meest bezette positie van dit Ajax.. zeker als Klaiber weer aanhaakt

27-01-2022 14:38

thajax +7423

Voor de linkerkant vind ik Blind en Rensch nog wel te weinig (betwijfel of Baas en S-E er klaar voor zijn). Voor rechts heb je met Regeer, Rensch, Timber en als allerlaatste optie Klaiber meer opties.

27-01-2022 14:39

Hollister +12628

daarom zal er als Nico vertrekt iemand bijkomen, for sure

27-01-2022 14:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.