Overmars tevreden: 'Denken dat Pasveer goed bij Ajax past'

door Bart Veenstra 29

Bron Ajax.nl

Overmars tevreden: 'Denken dat Pasveer goed bij Ajax past'

door Bart Veenstra 29

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Directeur voetbalzaken Marc Overmars is blij met de komst van Remko Pasveer. De 37-jarige doelman komt na dit seizoen transfervrij over van Vitesse en tekent in Amsterdam een contract voor twee jaar.

'Remko heeft de afgelopen twee seizoenen in de basis van Vitesse laten zien een stabiele en goede keeper te zijn, die ook goed kan meevoetballen', zegt Overmars in een eerste reactie op Ajax.nl.

'We denken dat hij daardoor goed bij Ajax past', gaat Overmars verder. 'Je ziet ook dat naarmate Remko ouder wordt, hij ook steeds beter is geworden. Het is de verwachting dat Maarten Stekelenburg op korte termijn bijtekent, waarmee we een stabiele basis hebben voor komend seizoen.'

Formule 1-fan? Download dan de gloednieuwe F1 Maximaal-app. (ANDROID-iOS)

Lees meer over:
Plaats reactie

AFCAMSTERDAM +2900

Ik zou Scherpen nu 2 jaar verhuren aan Vitesse.

25-04-2021 12:34

MVG +16480

Pasveer is echt wel een goede keeper hoor, maar is het ook een CL keeper die het verschil maakt en punten voor je uit het vuur sleept? Dat waag ik te betwijfelen. Zijn er andere betaalbare opties??? Ik zou het zo gauw niet weten, dus ik ben gematigd tevreden met deze zet.

24-04-2021 21:53

ST +23098

Ik begrijp hier dus echt niks van. Dan ben je Ajax. Heb je CL ambities en kom je uit op de oudjes Stekelenburg (straks 39) en Pasveer. Als je dit 2 jaar geleden had gezegd had iedereen je hier uitgelachen. Onana wordt straks verkocht en Scherpen is niet goed genoeg. Ik zou zeggen dat Steek en Pasveer een goede 2e en 3e keeper zijn, maar dat je een 1e keeper mist.

24-04-2021 18:54

Ab Van Os +32

Pasveer één van de beste doelman van Europa .Misschien wel de beste!!!

24-04-2021 09:34

PierreHeno +6530

Overmars had Pasveer reeds in november moeten benaderen dan hadden we per januari 2 CL/EL waardige keepers gehad en was het niet nodig geweest de CL/EL onervaren Kjell Scherpen in de 1/4 finale EL voor de leeuwen te gooien en zouden we 100% zijn doorgegaan. Overmars c.s. gokten echter verkeerd en Onana werd o.b.v. het reeds in oktober 2020 ook bij Ajax bekende feit voor 1 jr geschorst. Al met al een dure inschattingsfout voor een club met de ambitie aan te willen haken bij de Europese top 10.

24-04-2021 01:15

Sjaakie +5827

Hoe moet Kjell Scherpen dan ervaring opdoen? Ik verwijt dit TH, die had hem veel meer moeten laten spelen.

25-04-2021 01:42

Joodhannus73 +3579

Overmars blundert gewoon opzichtig door wéér te laat de onderhandelingen te openen. Nu met Onana. Daar doet de doping niets aan af. Hij had sowieso kunnen besluiten om niet te verlengen. Dan had je in dezelfde situatie gezeten. Hij zou hoe dan ook na volgend seizoen de deur uitlopen. Je moet twee jaar van tevoren beginnen. Niet op anderhalf jaar. Met de doping dubbel pech, want nu gaat hij helemaal voor een fooitje de deur uit. De zoveelste voor een appel en een ei. We hebben de slechtste TD van het westelijk halfrond..!!!

23-04-2021 23:58

Ferd +38681

Als Onana niet geschorst was geweest had Ajax hem deze zomer voor een topprijs kunnen verkopen. Aangezien Onana al twee jaar weg wil was dat ook te verwachten.

24-04-2021 08:04

AFCAMSTERDAM +2900

Ik vind het nogsteeds lastig peilen hoe goed Stekelenburg nu nog is. Hij krijgt ook niet veel te doen in wedstrijden... dus dan is misschien een Pasveer die wel wekelijks aan de bak moet, helemaal niet zo slecht om achter de hand te hebben.

23-04-2021 22:14

ajaxwestland09 +29185

Bij Vi moeten ze weer lachen die gijp en gladjanus genee een keeper van 37 en 38

23-04-2021 21:21

AlexLitmanen10 +14485

Gewoon niet kijken, is sinds de Televisier ring alleen maar in niveau achteruit gegaan

Pasveer is een uitstekende tweede kiep. Steek zal dan nummer 1 blijven en dat is na dit seizoen ook dik verdiend, had ik echt niet meer verwacht.

Overigens ook prima dat hij voor niks komt, als we daarmee geld besparen om bijv Sulemana te kunnen halen prima

23-04-2021 21:49

KingJames23 +11480

Ik kijk het programma altijd maar serieus nemen doe ik ze niet. Derksen, Gijp en Genee hebben 0 verstand van voetbal. Ik kijk gewoon omdat het vermakelijk is.

24-04-2021 00:39

LuisSuarez01 +5444

Gewoon hele goeie keeper, ook niet zo statisch voetbalt ook wel wat mee, denk achter Steek hebben we gewoon 2 prima ervaren keepers.

23-04-2021 20:12

Intec2.0 +12442

Stekelenburg is al een prima 2e keeper. Er is niks mis met Pasveer alleen we hebben al routinier. Ze hadden een eerste keeper moeten halen

23-04-2021 20:37

Robbie en de Kock +11309

Nogmaals, sympathieke vent, goede kop.
Maar onder druk trapt hij de raarste ballen. Kijk de bekerfinale er nog maar eens op na.

23-04-2021 16:06

Epiret +4459

Je zou ook kunnen benadrukken dat hij heel wat ballen heeft tegengehouden in die finale, lijkt mij belangrijker en sowieso een positievere insteek.

23-04-2021 17:11

AFCA-B93 +5488

Je kunt je daarbij ook afvragen in hoeverre er teamgenoten aanspeelbaar waren, waardoor hij die rare ballen gaf. Het is niet alsof hij er niks van kan zoals die keeper van Roma alle ballen over de zijlijn schoot

23-04-2021 17:31

MankeNeliss +9814

Aardige keeper alleen de traptechniek van deze man. Vaak verdwijnt de bal over de zijlijn. Oke hij is niet als eerste keeper gehaald.
Wat word de plek van Scherpen dan? Verhuur?

23-04-2021 15:11

vandenhaas +3465

Onana trap ook veel ballen over de zijlijn

23-04-2021 18:13

CruijffiaansNouriaans +4457

Scherpen steek pasveer dan

24-04-2021 01:00

Bloedzweetentranen +4985

Het gaat weer helemaal mis met al die waardeloze aankopen. Wat is dit nou voor scouting? Een 37 jarige middelmatige keeper kopen voor op de bank?
Klaiber hoeven we het niet over te hebben, leuk voor Utrecht maar voor Ajax te zwak. Inmiddels al voorbij gestreefd door de jeugd. Weggegooid geld dus.
Haller blijkt inmiddels ook wel echt een grote misser te zijn. Technisch zeer beperkt, enorm traag en financieel een strop.

23-04-2021 14:29

Ozymandias +159568

Waarom vind jij Pasveer niet goed genoeg voor een rol als tweede/derde doelman? Ik vond hem dit seizoen bij Vitesse een goede indruk maken. Zowel individueel qua reddingen, uitkomen, etc. als qua coaching had hij een positieve invloed. Pasveer is qua profiel precies het soort back-up doelman wat grote clubs zoeken. Iemand die ervaren is, de verdediging kan sturen en ondanks dat hij geen punten voor de club zal pakken die ook niet voor ze zal verliezen. Dit is waarom iemand als Vorm zo lang bij Tottenham tweede/derde doelman bleef.

23-04-2021 15:35

KingJames23 +11480

Ozy wij Ajacieden hebben toch commentaar op 9 van de 10 aankopen. Het is nooit goed.

23-04-2021 18:49

Ajaxisart +18784

Waardeloos beleid.

23-04-2021 14:28

Eriksen10 +4813

Dachten ze van Haller en Klaiber ook.

23-04-2021 13:57

Ozymandias +159568

Hoewel ik de kritiek op Haller overdreven vind is dit een voorbeeld van overdreven kritiek die ik wel bij Ajax vind passen. Bij welke andere club zou een spits zoveel kritiek krijgen terwijl hij zonder voorbereiding of winterstop (een paar dagen voor zijn eerste wedstrijd) naar een club komt en in de tweede seizoenshelft (zijn eerste seizoenshelft bij de club) in achttien wedstrijden gemiddeld elke 88 minuten direct betrokken was bij een doelpunt door zelf te scoren of de assist te geven?

23-04-2021 16:12

Artemio +32413

Bij Ajax breken er alleen maar verdedigers en middenvelders door. Sporadisch een vleugelspeler/ spits. De laatste keeper die is doorgebroken is volgens mij Stekelenburg zelf.

Zeer bedenkelijk!

23-04-2021 13:56

Jayq +3396

Mensen die denken dat voetballers te kweken zijn, zijn ook zeer bedenkelijk.

Voetballers worden met talent geboren en dat talent kan ontwikkeld worden, maar iedere voetbalclub/opleiding is zwaar afhankelijk van het talent wat zich aandient.

Een simpel voorbeeld: Al had ik vanaf mijn 6de bij Ajax gespeeld, ik was nooit een hele goede voetballer geworden, dat zat er voor mij gewoon niet in.

23-04-2021 14:23

Artemio +32413

Er is ook zo iets als scouting.
Stekelenburg debuteerde in 2002 nadien geen enkele keeper meer doorgebroken vanuit de opleiding.
Wanneer er in 19 jaar maar 1 keeper doorbreekt is dat gewoon slecht voor een club als Ajax.

23-04-2021 14:44

Knalpot +3663

niet bij ons verder lopen er in de hele ere en kkd divisie tig keepers van ons die allemaal kenbaar net die stap naar topkeeper niet kunnen maken.

23-04-2021 14:48

Kingoffdatoilet +17296

Onzin. Als jij vanaf je 6e bij Ajax wordt opgeleid en je geeft er alles voor dan kun je zeker prof worden. Je zult zonder talent nog geen Messi of Ronaldo worden maar gewoon prof en subtop kun je dan zeker wel halen.

23-04-2021 14:54

Ozymandias +159568

Kwam Vermeer niet uit de jeugdopleiding van Ajax? Die brak in het seizoen 2008/09 door en werd vanaf het seizoen 2011/12 de eerste doelman.

@Kingoffdatoilet
Behoorlijk veel talenten die in de jeugdopleiding van Ajax spelen (zelfs al vanaf hele jonge leeftijd) worden geen profspelers. Ervan uitgaande dat die meer talent hadden dan Jayq lijkt het me wel zeker dat hij geen profvoetballer was geworden.

23-04-2021 14:56

Artemio +32413

Inderdaad foute inschatting van mij. Dan nog is het pak en beet 10 jaar geleden. Dat is best lang.

23-04-2021 15:27

Ozymandias +159568

Inderdaad, maar het is natuurlijk ook de moeilijkste positie om een Ajax waardige speler voor op te leiden omdat er maar één talentvolle doelman per jeugdwedstrijd kan spelen terwijl er meestal dertien veldspelers meespelen per wedstrijd.

23-04-2021 15:29

Jayq +3396

"Er is ook zo iets als scouting."

Behalve Vermeer is ook Onana nog doorgebroken. Is toch gewoon goed gescout?

Mijn punt is ook meer dat niet alles maar gecreëerd kan worden. In Nederland is er sinds Robben en Van Persie geen echte goede aanvaller meer doorgebroken. Depay komt qua talent nog een beetje in de buurt, maar die heeft dan weer een heel eigengereid karakter/mentaliteit.

Topkeepers en -aanvallers hebben heel unieke talenten, die kun je niet zomaar even opleiden. En ook met goed scouten heb je geen garanties dat de talenten die je onder de 16 jaar denkt te vinden het ook echt waar gaan maken.

23-04-2021 15:50

Mathijsvenner +152

We zijn de afgelopen jaren verwend geraakt met Onana. Uitzonderlijke keeper die verassend lang bij Ajax gespeeld heeft. Daarintegen hadden we altijd n klote tweede keeper. Lamprou, van Leer, Boer..
Volgend seizoen hebben we gewoon 2 uitstekende keepers die gemakkelijk mee kunnen in de Eredivisie en misschien wel de beste zijn. Voor Europa weet ik het niet, al kan ik zo snel niet verzinnen wie haalbaar is en net zoveel punten voor ons zou pakken als Onana.

23-04-2021 13:43

Soccerskins v2 +43608

In tegenstelling tot de meeste hier vind ik dit wel een prima oplossing van Overmars. Pasveer en Stekelenburg zijn geen wereldtoppers maar wel hele degelijke keepers. Volgend seizoen is meer een jaar voor talentvolle keepers (Raatsie, Scherpen en misschien die jongen van GAE nog) om zich te ontwikkelen en in het seizoen 22/23 voor een plek bij het eerste te gaan.

23-04-2021 13:37

Bloedzweetentranen +4985

Scherpen, hou alsjeblieft op hoor. Die is gewoon niet goed genoeg.

23-04-2021 14:35

noppenkoning +41635

Europees meedoen met Stekelenburg en Pasveer zie ik ook niet zo zitten, aan de andere kant hoe vindt je een nieuwe Onana, denk dat die onvindbaar is. Andere Europese subtopkeepers ook niet haalbaar dus maar weer verder rommelen in de marge. Met geluk een ronde overwinteren in Europa en dat is het weer.

23-04-2021 13:34

slumpf +4586

Ik hoop dat je in het echte leven, buiten voetbal dus, meer positiviteit hebt.

23-04-2021 22:23

Ajaxbrl +14003

Prima keepertje hoor, nou nog een top 1e keeper en het ziet er goed uit komend seizoen.

23-04-2021 13:33

Lrod +395

Die gaat er niet komen. Hiermee gaan we het doen.

23-04-2021 13:34

JordanAFCA +22481

Wie hadden we dan moeten halen? Pasveer is gewoon een prima keeper die mij elke keer positief opvalt. De enige waardige opvolger die ik kan bedenken is Maignan, maar die is denk ik gewoon niet haalbaar.

23-04-2021 13:32

Zwaan +326

Vermeer, Vorm en Velthuizen nog maar halen als 3e, 4e en 5e keeper?
Of toch maar een jong talentje als Buffon proberen?

23-04-2021 13:27

Dave +5946

Wai Nut ik ben 62 en topfit
heb een nieuw contract getekend bij mijn baas voor 5 jaar. 😉
En voor de mensen die piepen zeik niet zo we hebben alweer de dubbel binnen.

23-04-2021 13:19

Ajax_026 +3091

We hebben nu in ieder geval 3 keepers met ervaring die Scherpen het vak kunnen leren. Vd Sar, Stekelenburg en nu Pasveer.

23-04-2021 13:15

Kuningast +5091

Dus we gaan volgend seizoen in met 2 bejaarde keepers?

Hebben we onze ambities ergens in 2019 laten liggen ofzo?

23-04-2021 13:08

Juichtoon +32937

Voor een keeper telt wat hogere leeftijd veel minder...

23-04-2021 13:10

Kuningast +5091

Zet vd Sar maar weer terug in goal dan

23-04-2021 13:16

Ajaxfan16 +27559

Ja dus? Buffon en Van der Sar keepte ook op die leeftijd nog elke wedstrijd bij die clubs. Neuer is ook al 35 ook nog steeds een topkeeper. Nou wil ik niet Stekelenburg en Pasveer met hun vergelijk qua kwaliteiten, maar het zegt wel dat leeftijd niks uitmaakt bij een keeper.

23-04-2021 13:21

detrekhaaksjaak +3417

buffon, van de sar, neuer is de absolute top. pasveer is een hans worst

23-04-2021 13:47

karlhof +4727

Wordt een beslissend seizoen voor Scherpen. Neemt hij de uitdaging aan of vlucht hij naar een andere club. That is the $1m question.

23-04-2021 12:58

Sjaakie +5827

Krijgt Scherpen een serieuze kans, dàt is de vraag.

25-04-2021 01:47

amsterdammer91 +926

Alle vertrouwen in Marc!

23-04-2021 12:45

036AFCA97 +146682

Als het Frank de Boer tijd was wel ja, Marc. Nu niet. Als derde keeper prima, Steek als tweede keeper prima, maar als je wil “aanhaken” moet je met wat beters komen. Heel creatief gescout weer.

#ForTheFuture .. precies ja!

23-04-2021 12:40

Ajax1114 +19393

Had dan verdomme Unnerstall gehaald. Die is na Onana de beste keeper in Nederland en een stuk jonger.

23-04-2021 12:40

Spectre +2337

Dat had ik persoonlijk ook een betere optie gevonden maarja toen speelde de situatie met Onana nog niet

23-04-2021 12:46

Knalpot +3663

Die kan nog minder meevoetballen dan Scherpen, ook echt wat voor Ajax ja.

23-04-2021 14:51

Ajax1114 +19393

Tuurlijk joh, fantastisch beleid twee doelmannen van 38 jaar straks. Er lopen allemaal duurbetaalde scouts en dan kom je niet verder dan Stekelenburg en Pasveer en hopen ze Onana te verkopen wat natuurlijk niet gaat lukken mocht de schorsing blijven staan. 50 M euri gat in de begroting. Wat een ongelooflijk kutbeleid.

23-04-2021 12:29

Ajaxfan16 +27559

Ja omdat ze waarschijnlijk hun hoop hebben gevestigd op Scherpen. Dan kan je wel weer een dure keeper halen, maar dan moet je ook maar weer afwachten of het wat is.

23-04-2021 12:38

Nr.10 +111766

Gast doe ff niet zo hysterisch joh. Jezus man, sommigen hier zitten permanent in een soort hysterische paniek lijkt het wel. Je haalt voor nop een prima tweede of derde keeper op, wat is daar nou mis mee?

23-04-2021 12:42

detrekhaaksjaak +3417

hij komt gratis keepen?

23-04-2021 12:46

AFCACruijff14 +163146

Deze paniek was er vorig jaar ook bij een aantal toen Stekelenburg kwam. Allemaal huilen, oud en kan er niks meer van enzo. Nouja, die heeft nu nog net geen standbeeld gekregen voor zijn heldendaden dit seizoen.

Ook Ajax heeft te maken met coronaproblemen in het budget. Als je op deze manier je keeperspositie op kan vullen dan is dat helemaal prima en blijft er meer geld over om de veldspelers versterking te geven.

23-04-2021 12:54

NeeI +108366

Heldendaden? Welke heldendaden?

23-04-2021 13:01

mgtow +22319

Half Nederland is doorgefikt in het hoofd. Niet te kort zeg.

23-04-2021 13:07

Intec2.0 +12442

Wat er mis mee is, opzich is er niks mis met Pasveer. je moet gewoon een goede eerste keeper hebben dat vangt Stekelenburg prima op voor het moment maar die moet toch niet in het nieuwe seizoen je eerste keeper zijn met alle respect. Daar wringt de schoen zou Stekelenburg stoppen dan is dit een prima vervanger dit laat zien dat er weinig ambitie is

23-04-2021 13:13

Nr.10 +111766

@trekhaaksjaak, Meen je dat nou? Ga je serieus een punt maken van de paar ton salaris voor een reservekeeper? Sorry hoor, dit doe ik niet zo gauw, maar dan ben je echt een mongool. Jij zit gewoon te zeiken om het zeiken.

23-04-2021 13:22

Knalpot +3663

Betaal jij het?

23-04-2021 14:52

Freddy Ax +1389

Loop niet te zeuren man! Wie heeft het op zijn geweten dat de competitie zonder publiek moet? Wie zijn schuld is het dat Onana verkeerde tabletjes slikt en niet wil verlengen?
Ooooh dat was een gevolg van Ajax beleid,zeg dat dan,sukkel.

23-04-2021 13:15

Filip Kostic +1660

Was het niet Overmars die een snel einde wilde van de competitie vorig seizoen?

23-04-2021 13:58
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.