Overmars: 'Klaiber is geen miskoop, maar gehaald als back-up'

door Bart Veenstra 20

Bron De Telegraaf

Overmars: 'Klaiber is geen miskoop, maar gehaald als back-up'

door Bart Veenstra 20

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Marc Overmars staat nog altijd achter het aantrekken van Sean Klaiber en het huren van Oussama Idrissi. Beide spelers kwamen in het afgelopen seizoen nauwelijks in actie voor de Amsterdamse club, maar toch is de directeur voetbalzaken blij dat hij ze naar Ajax heeft gehaald.

'Sean Klaiber is geen miskoop, maar gehaald als back-up', stelt Overmars in een interview met De Telegraaf. 'We hoefden nu niet in paniek te raken toen Noussair Mazraoui lang wegviel. Oussama Idrissi is als noodverband gehaald. David Neres kwam terug van een blessure, maar als er een andere buitenspeler zou wegvallen, zou ons dat punten gaan kosten. Als kaarter moet je een sterke hand houden. En dat is de gedachte achter zulke versterkingen.'

Die hand bleek uiteindelijk niet sterk genoeg voor een plek in de halve finale van de Europa League. Overmars: 'Nationaal konden we het wegvallen van de ervaren as met André Onana, Daley Blind en Sébastien Haller opvangen, maar in Europa uiteindelijk niet. Het was te kwetsbaar. Ik zeg niet dat we Klaas-Jan Huntelaar hadden moeten tegenhouden. Maar met zijn leeftijd en ervaring was hij belangrijk om de boel bij elkaar te houden. Hij gaf mensen op hun kloten als het fout ging.'

'In een selectie van dertig man fluctueert de waarde van spelers continu'

De Telegraaf schrijft dat Ajax met het transfervrije vertrek van Brian Brobbey potentieel veertig miljoen euro verliest. 'Jaja, en dan tel je André Onana er ook nog even bij op met 35 miljoen euro, die hij waard was, terwijl dat nu veel minder is. Haha, en dat met een mooie kop met chocoladeletters boven jullie artikel plaatsen', geeft Overmars als antwoord.

'Nee, zo werkt het niet', vervolgt Overmars, waarna zijn uitlegt volgt. 'Door Haller zijn we kampioen geworden. Het plaatje is veel groter. In een selectie van dertig man fluctueert de waarde van spelers continu. Rensch levert veel meer op dan een jaar geleden, zoals Onana nu minder oplevert.'

Overmars vertelt dat hij de waarde van de Ajax-selectie altijd met een schuin oog in de gaten houdt. 'Als directeur voetbalzaken is mijn enige insteek: een mooi elftal neerzetten. Dan komt de rest vanzelf. Als zo’n mooi elftal iets laat zien en prijzen wint, komt het kapitaal vanzelf naar voren. Dan is het een welkome bijvangst.'

Bestel jouw kampioensshirt nu in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

xerr +2518

Beter mensen horen klagen dat we Klaiber niet nodig heb gehad dan achter klagen waarom we geen back hebben gehaald. Dan hebben we nu toch wel goed gegaan. Beter voorkomen dan genezen.

05-05-2021 22:08

Fred Meijer +0

Sean Klaiber is zeker geen miskoop. Hij is sterk aan de bal, komt goed mee op, houd het veld breed en is vlot in de combinatie met de buitenspeler voor hem. Heeft niet al teveel speelminuten gemaakt en ondanks dat weinig tot geen foute dingen gedaan. Je kunt nu eenmaal niet allemaal sterren op de bank hebben zitten, deze voetballer kent zijn taak en voert hem naar behoren uit op het moment dat hij nodig is.

05-05-2021 15:08

Eurysaces +29583

Klaiber is een miskoop en Idrissi is een mishuur. De een kwam niveau te kort de ander had geen wedstrijdritme, net als Neres die hij moest opvangen. Op de bank wil je niet dit soort spelers zien..

Is verder ook helemaal logisch dat Overmars doet alsof het goede keuzes waren, maar Overmars zal er zelf ook van balen.

05-05-2021 13:27

Knalpot +3665

Nee hoor daar zal ie niet van balen, uiteindelijk is het gewoon money well spend want het heeft opgeleverd waar het voor bedoeld was opnieuw verzekerd zijn van de CL miljoenen.

05-05-2021 13:50

De-King +20592

@Scofield

Ben het hier niet helemaal mee eens. Toen de aankoop Klaiber bij Ajax binnen kwam was ik er allesbehalve blij mee.

Daar is een paar dagen overeen gegaan toen dacht ik als Klaiber bij Ajax 3e of 4e back up back is dan doe je het toch niet slecht? Ik was er alleen wel bang voor dat het bijvoorbeeld de ontwikkeling van Rensch in de weg zou staan.
(Dit is gelukkig niet gebeurd).

Volgens mij is de aankoop van Klaiber geen slechte geweest al is het alleen al maar voor de leeftijd en de kracht in de groep zelf tijdens trainingen bijvoorbeeld. (Kijk Klaiber is voor mij geen topper maar volgens mij worden we er ook niet slechter op).

05-05-2021 16:16

Ozymandias +159568

"En een kostbare plek in de selectie inneemt?"

De wedstrijdselectie mag tegenwoordig uit 23 man bestaan, zo "kostbaar" zijn die plaatsen dus niet. Ik was tegen de komst van Klaiber maar aangezien Quinten vertrekt (wat overigens niets met de komst van Klaiber te maken heeft) zal Klaiber volgend seizoen heel bruikbaar zijn als back-up van Mazraoui, Rensch kan dan centraal worden gebruikt. Je kan ook niet stellen dat Klaiber de ontwikkeling van talenten in de weg heeft gelopen.

05-05-2021 17:54

stefanAFCA5 +2257

Maar, wat hij dan wel moeten doen? We zaten niet breed bij idrissi, promes leek toch niet weg te gaan etc. Kaliber was duidelijk een breedte aankoop, mis 2-3 miljoen te veel betaald. Maar ook hierbij; welke speler zou je dan aantrekken. “Ervaring”, kan niveau ED aan etc

05-05-2021 15:08

PierreHeno +6530

Niet bepaald een objectieve kijk om deze 2 spelers als respectievelijk 'miskoop' en 'mishuur' te betitelen. Klaiber heeft prima voldaan in de rol waarvoor hij werd aangetrokken en Idrissi heeft nauwelijks nog speeltijd gehad dus dan kun je hooguit stellen dat hij niet nodig is geweest. Maar dat had net zo goed anders kunnen zijn met meer blessures. Ook hij werd als back-up gezien en dat was gezien de kansen die we hadden in de EL dus een goede keuze om de bank sterk te houden. Je zegt toch ooknniet dat het geld voor een brandblusser is weggegooid omdat er voor de uiterste termijn geen brand is geweest . Het getuigt juist van pro-actief beleid om voorbereid te zijn op wat er mogelijk mis zou kunnen gaan. Zie eind 2019 en de rest van dat seizoen: veel langdurige blessures en we leverden enorm veel kwaliteitven punten in. Dat was dit seizoen gelukkig anders. Mede doordat we Klaiber en Idrissi op de bank hadden.

05-05-2021 15:43

Ajax27 +19263

Hij geeft gewoon een prima uitleg bij Klaiber en Idrissi... maar het is weer niet goed. Lachwekkend hier op AS.

Wat voor iemand hadden ze ipv Klaiber moeten halen? Een aankoop van 15 miljoen zodat ie Rensch in de weg had gezeten? Een talent van 18 die net als Rensch geen ervaring had en we wellicht 2 personen hadden die bezweken onder de druk van het hoge niveau? Ajax heeft prima gehandeld door een breedte aankoop te doen, iemand van een redelijk niveau die meer dan genoeg ervaring heeft maar een jong toptalent niet in de weg zal zitten. Dat Ajax vroeger 0,5-2 miljoen voor dit soort aankopen uitgaf, en nu 5 miljoen, tjah... dat komt door die dikke portemonnee. Bij United zit aankoop vd Beek voor 40 miljoen als breedte aankoop op de bank. Verschil moet er wezen.

En idrissi is huur... met Promes die wegging en Neres die terugkeerde maar waarvan het afwachten was hoe hij terugkwam, was het meer dan perfect dat Ajax hier iemand voor huurde. Geen ritme klopt, maar wel iemand die Ajax kent en de eredivisie. Dus ja, ook dat was een goeie keuze.

05-05-2021 15:55

Gewoon Gijs +18455

Allebei goed uit te leggen. Als een Neres of Antony blessure had gekregen had je al aardig gezeten op de flanken. En qua back wist je na vertrek Dest niet dat Rench zo goed zou zijn, samen met Timber.

Ik was best kritisch op Overmars, maar ben steeds meer overtuigd en blij met hem en Sar op sleutelposities bij Ajax die deze club terug hebben gebracht op een hoger niveau.

05-05-2021 22:02

Sjaakie +5827

@Eurysaces: onzin.

06-05-2021 01:52

Epiret +4459

"Door Haller zijn we kampioen geworden". Beetje vreemde uitspraak van Overmars : kampioen word je immers door de prestaties van het hele team.

05-05-2021 12:52

Eurysaces +29583

Haller heeft in zijn beginperiode een heel matig Ajax op sleeptouw genomen. Heeft zeker een grote bijdrage gehad in het kampioenschap. Als PSV van Ajax gewonnen had, zou de competitie heel anders kunnen lopen, al blijft het kwalitatief natuurlijk zeer matig in Eindhoven..

05-05-2021 13:30

Epiret +4459

Tja, toch doet de uitspraak van Overmars geen recht aan de prestaties van de overige teamleden.
Als PSV had gewonnen had Ajax waarschijnlijk nog steeds met een straatlengte voorsprong het kampioenschap behaald, maar dat is achteraf praten.

05-05-2021 13:51

Knalpot +3665

Zo matig is het daar niet hoor, gelukkig hebben ze een vasthoudende coach die 2 zoutpilaren in het midden laat spelen. Als ie in de winterstop een goede cv had gehaald en Boscagli naast Sangare gezet dan hadden wij het veel en veel lastiger gehad om kampioen te worden.

05-05-2021 13:53

PierreHeno +6530

Spijker op de kop.

05-05-2021 15:53

brullie +7063

@Knalpot
Misschien...maar daar hadden de teams (tegenstanders) zich ook weer op ingesteld. Uiteindelijk kan je die combi ook weer ontwrichten. Toegeven, wat je voorstelt zou hun middenveld aanvankelijk sterker gemaakt hebben.

06-05-2021 07:11

PierreHeno +6530

Pas toen Schuurs uit het centrum werd gehaald verdween achterin de onzekerheid uit het team en met Martinez en Alvarez als bikkelende pijlers begon het verdedigend steeds beter te lopen waarbij Haller belangrijk was in meerdere belangrijke wedstrijden zoals thuis tegen PSV. In beide wedstrijden mochten we tevreden zijn me de puntendeling waardoor PSV niet wist in te lopen en vooral sedert de 1-1 in de extra tijd in Eindhoven hen de motivatie voor een echte eindspurt ontnam en wij steeds verder in punten konden uitlopen. Die 1-1 wedstrijd bleek cruciaal voor de titel.

05-05-2021 15:52

Epiret +4459

Je zou dus ook kunnen zeggen dat Ajax juist door Martinez en Alvarez kampioen is geworden. Maar Overmars geeft bij voorkeur Haller alle credits om de megauitgave te rechtvaardigen, wat ik op zich wel begrijp....

05-05-2021 16:08

jerryisthename +32155

Van mij mag hij de resterende wedstrijden meer spelen, als dank voor zijn inzet.
Maar mocht er een club uit Engeland komen (zijn droom), dan zou ik hem écht verkopen zsm. Niet goed genoeg, ondanks zijn inzet en dat het een leuke goede jongen is in de groep.
Met Mazraoui, Rensch en Timber heb je hem écht niet nodig. Deze jongens zijn allemaal beter.
Voegt weinig toe in het veld. Veel balletjes breed of terug. Heb je niets aan dus, bij een club als Ajax met hun ambities.

05-05-2021 12:49

FrancescosRavioli +15454

Mazraoui is amper fit en Timber is in het centrum nodig. Dus tenzij daar nog een speler voor komt is ie gewoon bruikbaar tegen de kleintjes. Timber gaat niet meer tegen de kleintjes leren. Die moet tegen grote ploegen spelen en z'n rust pakken. Hetzelfde geldt voor Rensch.

Ik wilde hem er in de eerste instantie echt niet bij hebben. Maar hij blijkt goed in de groep te liggen, accepteert een reserverol en tegen het rechter rijtje is hij prima.

05-05-2021 21:34

Sjaakie +5827

@jerryisthename: heb je wel eens goed naar die Rensch gekeken...

06-05-2021 02:06

JordanAFCA +22481

Laat deze man voor altijd bij Ajax blijven aub.

05-05-2021 12:06

Web +178830

Niemand wist hoe Rensch zich zo snel zou ontwikkelen
Je hebt in een selectie ook aanvulling nodig
Zou je 20 gelijkwaardige spelers hebben dan heb je een probleem
Want spelers willen spelen en niet op de bank zitten
Kijk maar eens na de situatie Blind en Martinez
Beide het beste op CV, nu moet je gaan schuiven om ze beide te laten spelen

Spelers als Klaiber en Labyad schikken zich in een reserve rol

05-05-2021 11:52

Slang +14994

Zou er eens bij moesten komen als matige Eredivisie subtop spelers als Labyad en Klaiber, die op een dik tonnen salaris zitten, bij de beste club uit hun carriere ook nog problemen hadden met hun reserve rol. De wereld op zijn kop dan

05-05-2021 12:58

FrancescosRavioli +15454

Labyad had ik dat wel van begrepen. Die kwam. Maarja, Ziyech bleef. Dus die kan zich beetgenomen voelen.

Gelukkig realiseert hij zich dat hij veel minder is dan die spelers. En kan hij door een deur met ten Hag.

05-05-2021 21:37

RJB1979 +26122

Geef die jongen aankomende wedstrijden een basisplek zodat de jonkies rust krijgen en je slijt hem deze zomer sans probleme voor het aankoopbedrag. Wij hadden een back up, Sjaan heeft Ajax op zijn CV staan en een kampioenschap plus beker en kan zeggen CL te hebben gespeeld in zijn carriere. Iedereen happy.

05-05-2021 11:49

PJS +5005

Gewoon miskoop. Niets meer en niets minder. Weggegooid geld.

05-05-2021 11:31

Web +178830

@PJS
Onzin, hij blijft altijd back up, en schikt zich in zijn rol
Jonge spelers willen dit niet altijd
Zie nu maar weer met Timber die wil spelen, vandaar dat hij naar Utrecht gaat

05-05-2021 11:54

Sjaakie +5827

@PJS: kletspraat.

06-05-2021 02:04

Nick14 +25889

Back-up van de 3de rechtsback.

05-05-2021 10:50

oudzuid2 +7294

voor bijna vijf miljoen ook nog es...

05-05-2021 11:43

Bruno04 +15850

100% eens

05-05-2021 10:31

Slang +14994

De 4e keus back up is geen miskoop. Aha

05-05-2021 10:24

AFCA-pride +17535

Nu ja, aan begin seizoen niet. Was hij gewoon back-up. Ook 10 wedstrijden ofzo gespeeld. Maar ja, wie weet kan je mijn winnende lotto cijfers vantevoren invullen, wacht ik al 20 jaar op ;-)

05-05-2021 10:28

Slang +14994

"Nu ja" dit is dan ook een terugblik. Als iemand na een half jaar al compleet uit beeld is, zelfs voor zijn rol als directe back up, mag je best toegeven dat het een miskoop was

05-05-2021 10:30

Libero +19282

Met de blessuregevoelige Nous en de zeer onervaren17-jarige Rensch aan het seizoen beginnen had jouw voorkeur?
Juist doordat Klaiber als stok achter de deur gehaald is kon Rensch floreren.
Voor weinig geld, Klaiber is met Ajax en de nodige Europese minuten op zijn CV inmiddels ook 2x zoveel waard dus die investering heeft zichzelf al direct terugverdiend.
Een miskoop is wat mij betreft iets heel anders.

05-05-2021 10:45

Slang +14994

Klaiber 2x zo veel waard haha

05-05-2021 10:47

Knalpot +3665

Hij zal iig niet veel minder waard zijn geworden ;)

05-05-2021 13:30

Slang +14994

Natuurlijk wel. Klaiber is ouder geworden en heeft niet gepresteerd met een korter contract. Dat zijn de 3 belangrijkste aspecten die de waarde van een speler bepalen

05-05-2021 16:43

Knalpot +3665

Goed hij was 5 en wordt nu of straks verkocht voor 3. Goh mn broek zakt af van ellende.

05-05-2021 18:11

Sjaakie +5827

@Slang: Klaiber is aanmerkelijk nuttiger dan Rensch.

06-05-2021 02:02

louis60 +11473

Ajax moet spelers verkopen omdat ze 50 miljoen nodig hebben. Maar nu verkopen levert 50% minder op dan verkopen na corona. Dus een seizoen later verkopen en nu wat extra lenen voor 1% rente, lijjkt me veel verstandiger.

05-05-2021 10:22

xerr +2518

Ajax moet op dit moment niks, wij hebben een financiële buffer opgebouwd waar we even vooruit kunnen. Ajax heeft alleen 50 mil nodig om geen verlies te maken in het Corona seizoen. Als alle wedstrijden (CL, EL, Beker, Competitie) 50 duizend man waren geweest. Hadden we die 50 mil misschien niet eens nodig gehad.

05-05-2021 10:59

slumpf +4586

Zeg Louis, ik ben zzp'er. Kun je voor mij ook zo'n lekker kort en duidelijk businessplan schrijven?

05-05-2021 12:03

AFCA-pride +17535

Klaiber als back-up was niet zo’n slechte gedachte, achteraf is makkelijk lullen, Rensch zat nog bij jong Ajax, Timber brak net pas door en Nous heeft elk seizoen wel last van blessures.

05-05-2021 09:48

diamanti +3194

We hebben al aardig wat backs opgeleid de afgelopen jaren. Maar toch blijven we spelers als Kristensen, Orejuela en Klaiber halen.

05-05-2021 10:24

xerr +2518

Als Dest was gebleven, was Klaiber er ook niet geweest. Wij leiden ze op en ze gaan net zo hard weg.

05-05-2021 11:00

JP_Frost +1911

Eens. Als Timber/Rensch bijvoorbeeld niet was doorgebroken en/of geblesseerd was geraakt dan had iedereen hier lopen roepen dat we een back up hadden moeten halen.

was gewoon een logische aankoop en heeft het relatief aardig gedaan. Is alleen voorbij gestreefd door eigen jeugd. Niets mis mee.

05-05-2021 10:56

Juichtoon +32937

Een back een back up noemen...

05-05-2021 09:46

Pingelaar +13328

Hou je back joh ... 😅

05-05-2021 10:00

ajax4perez +9614

Overmars tegen Klaiber: laat ze maar lullen joh, I got your back

05-05-2021 10:04

NeeI +108368

Ik hoop wel dat Overmars tot de conclusie is gekomen Ten Hag wat minder invloed op inkomende transfers mag hebben.

05-05-2021 09:37

oudzuid2 +7294

precies dit. laat Overmars maar jongens als Antony en Kudus halen, dan kunnen gasten als Klaiber en Labyad lekker in Utrecht blijven ballen

05-05-2021 10:03

Turbo +42312

Overmars doet prima werk, maar dat over Klaiber en Haller is natuurlijk onzin. Klaiber was voor de winter al te licht bevonden, en Haller heeft vooral in de weg gelopen en doet het cijfermatig minder dan de spelers die er al waren.

Nico, Traore, Ekkelenkamp, Lang, Marin, Klaiber, Danilo, Labyad doorselecteren dan zit je al tegen die 50 miljoen aan. Wijndal binnen harken, de handrem eraf, en het ziet er prima uit.

05-05-2021 09:33

Knalpot +3665

Het gaat er ook niet om of Klaiber te licht is bevonden dat snap jij ook allemaal wel maar je wil natuurlijk ff punten scoren. En haller heeft daadwerkelijk punten opgeleverd door zijn bijdrages (assists of doelpunten) in de topwedstrijden waarin we met 0 punten naar huis konden gaan, dat hij niet meedeed tegen een hopeloos VVV daar kan hij ook niet veel aan veranderen.

05-05-2021 13:40

Turbo +42312

Daar gaat het wel om. Klaiber is niet goed genoeg en was binnen 3 maanden al afgedaald naar 4e keus. Is ook gewoon slecht gescout. Mist wendbaarheid en voetballend vermogen. Miskoop dus. Of je dat nou leuk vind om te lezen of niet.

Haller heeft amper iets bijgedragen. Aardige pot tegen Twente en een goeie pot tegen PSV in de beker. Thats it. Haller heeft in de topwedstrijden in de Eredivisie ook niks toe weten te voegen en amper rendement gehad. Onze productiviteit is alleen maar gezakt met Haller in het elftal.

05-05-2021 16:14

Knalpot +3665

Nee daar gaat het niet om en het wordt hier jou en enkele andere kortzichtigen tig keer uitgelegd, degene ie er het meeste kijk op heeft doet dat ook nog eens (overmars) maar jij weigert dat te lezen en steekt je kop maar weer in het zand. Klaiber is goed genoeg als back up, houdt Rensch niet op en zorgt ervoor dat andere posities dubbelbezet blijven. Jij vergeet voor het gemak ook even dat de ontwikkeling van Rensch niet normaal is voor een 17-jarige. Dat wordt allemaal maar gewoontjes gevonden maar hoeveel 17-jarigen spelen op zo'n constant niveau voor zo'n langere tijd? De meesten krijgen allemaal wel een terugval, bovendien als Marzraoui aan het begin van het seizoen een blessure had opgelopen dan was Rensch nog niet eens klaar om die wedstrijden fysiek aan te kunnen (bij JA ging ie er wekelijks voortijdig met kramp af).
Haller assistje tegen Feyenoord daardoor win je met 1-0. Haller tikt de bal door naar Anthony daardoor speel je uiteindelijk nog met 2-2 gelijk tegen PSV. Az - Ajax Haller assist op de 0-1 van Anthony.

Ja maar had Brobbey of Huntelaar dat ook niet kunnen doen dan? Ja misschien wel maar dat weten we nooit, feit is gewoon dat dankzij Haller punten zijn gewonnen alleen al in deze 3 toppers. En dan heb ik het idd nog niet eens over zn rol in de bekerwedstrijd tegen PSV.

05-05-2021 18:35

OdjePils +6330

Nico bij laten tekenen !

05-05-2021 14:24

Franz Fabelhaft +5154

Normaal wel fan van de nuchterheid van Overmars, maar hier staat hij toch een beetje zijn eigen beleid recht te praten. Een zeer middelmatige back ophalen als back-up voor dat geld is gewoon zonde van de knaken. Bovendien bleek al snel dat met Rensch en eventueel zelfs Timber er prima alternatieven voor Mazraoui waren, dan heb je dus gewoon een inschattingsfout gemaakt.

En: “door Haller zijn we kampioen geworden”. Heeft hij dat echt zo gezegd? Hoewel Haller prima cijfers kan overleggen, is dit wel erg in het eigen voordeel geredeneerd. Klaassen was nog een stuk belangrijker en vergeet ook de degelijkheid achterin niet met jongens als Martinez, Rensch en Timber. Met Brobbey in de spits was je evengoed ruim kampioen geworden.

05-05-2021 09:25

appeltje +116

Brobbey was een groot deel van het seizoen niet fit genoeg om te starten.

05-05-2021 10:26

Knalpot +3665

Die zeer midelmatige back is gewoon een van de beste nederlandse backs na Dumfries in de eredivisie. Als je dan van de rvc alleen een nederlander mag halen dan vallen Dumfries en Geertruida toch al vrij snel af (en een tete, karsdorp, hateboer zit je ook niet op te wachten) tevens is het geen groot risico Klaiber heeft de leeftijd om nog wat op te brengen als je hem verkoopt, het zou me zelfs niet verbazen als Overmars ook deze speler voor een vergelijkbaar bedrag weer doorverkoopt. Gokken op een 17-jarige en een back up centrale verdediger (die al back up is van een niet overtuigende cv denk daar nou eens over na en probeer dan te zien hoe de schoen wrikt.

05-05-2021 13:47

Adam24 +39409

Ik hoop wel dat Ajax de restwaarde van de selectie zo langzamerhand weer in de gaten begint te houden. Tadic, Blind, Klaassen en Stekelenburg zijn natuurlijk waanzinnige aankopen maar hebben geen enkele restwaarde (Klaassen wellicht nog wel). Als ze dan Pasveer aantrekken en men heeft het over Van Aanholt als vervanger van Tagliafico dan vraag ik mij af wie gaat er dan nog geld gaat opleveren bij Ajax? Als je wilt doorgroeien als team uit de ED dan moet je spelers met veel potentie blijven opleiden/kopen en verkopen.

05-05-2021 09:12

JariHeijden +5629

Voor Tadic en Blind krijg je niets meer terug, die gaan hun carrière afsluiten bij Ajax lijkt mij. En dat zou ik bij Klaassen ook niet gek vinden. En Steek kostte niets, net als Pasveer.

Maar je moet niet alleen naar in- een uitgaande transfers kijken. Met name Tadic en Blind hebben al heel veel geld voor Ajax verdiend in de CL. Dus zij betalen zichzelf prima terug. Gaat met Klaassen ook gebeuren.

Qua uitgaande transfers is er nog genoeg te verdienen voor Ajax. Met name Gravenberch gaat waarschijnlijk veel opleveren. Zeker als hij nog een paar jaar gaat blijven. Rensch zal ook een aardige marktwaarde ontwikkelen en dat geldt ook voor Timber en ik denk ook Antony.

Maar ik hoop dat de selectie de komende jaren redelijk intact blijft.

05-05-2021 10:02

Slang +14994

Lijkt alsof ze alles op Gravenberch gooien. Want verder zijn er geen spelers die voor een extreem bedrag weg gaan

05-05-2021 10:27

xerr +2518

Iedereen hoop dat een selectie bij elkaar kan blijven zodat je kan groeien en alle reactie die jij plaatst gaat om geld. Is het geld belangrijke of sportief resultaat?

05-05-2021 11:04

JariHeijden +5629

Doe mij het sportieve resultaat maar!! 👍

05-05-2021 13:20

Slang +14994

Rare reactie. Hoe denk je dat we aan dat sportieve resultaat blijven komen. Niet door de CL te halen. Er moeten spelers verkocht worden voor veel geld als ze goed genoeg zijn. Op dit moment hebben we te weinig extreme cashcows

05-05-2021 14:31

Bos&lommer410 +1298

Ik hoop dat Overmars nog veel kilo's aankomt.

Hij is zijn gewicht in goud waard

05-05-2021 08:34

Michael 1974 +22040

Ik zal hem een paar v die kroketten van 7 eur toestoppen als ik het stadion weer in mag 😀

05-05-2021 08:38

debarbaar +8257

Haal ze dan wel buiten het stadion want Ajax verdient geen Euro aan de horeca binnen het stadion, ze kunnen niet eens het bier van de eigen sponsor schenken. Misschien zou Ajax nog wat harder met de vuist op tafel moeten slaan en eisen dat het stadion leeg wordt opgeleverd tegen een vaste in plaats vane en variabele peperdure huurprijs.

05-05-2021 08:48

Michael 1974 +22040

Het is bizar en zonde inderdaad. En dankzij Ajax en ons lachen die andere aandeelhouders zich rot (als er geen corona is......)

06-05-2021 07:48

AFCAjax +17839

Dat heet inflatie. zal niet het gewenste effect hebben.

05-05-2021 12:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.