'Nieuwe spelers? Daar laat ik me niet over uit'

door Bart Veenstra 78

'Nieuwe spelers? Daar laat ik me niet over uit'

door Bart Veenstra 78

Laatst geüpdatet

Algemeen directeur Edwin van der Sar laat in het midden of Ajax zich tijdens de laatste dagen van de transfermarkt nog gaat versterken met nieuwe spelers, zo schrijft NH Sport op basis van een interview met AT5. De Amsterdammers bereikten dinsdagavond het hoofdtoernooi van de Champions League, pakten daardoor behoorlijk wat geld, en wie weet is er daardoor nog ruimte voor versterking.

'Daar laat ik me niet over uit', geeft Van der Sar antwoord op de vraag of er nog nieuwe spelers komen. 'Ik denk dat we een goede mix hebben', aldus de directeur, die ook de vraag krijgt of hij Hakim Ziyech al heeft laten bijtekenen in de kleedkamer. 'Die kon geen pap meer zeggen. Dat had ik moeten doen waarschijnlijk', grapt Van der Sar. 'Ik had een pennetje moeten geven: kun je even een handtekening zetten?'

Van der Sar is blij dat Ajax de Champions League heeft weten te bereiken. Zeker na het vorige seizoen. 'Iedereen heeft een verschikkelijk 2017/2018 gehad. Dat is niet allemaal vergeten en vergeven, maar we zijn blij met deze kwalificatie', aldus de Voorhouter, die nu de kwalificatie rond is ook verder wil kijken. 'Nu is het gelukt via deze weg en kunnen we ons weer focussen op andere zaken.'

Nieuw in de officiële Ajax-fanshop: Mooi grijs shirt met oude Ajax-logo er op.

Lees meer over:
Plaats reactie

Yeshyeshyall +10920

Anita naar WillemII?

30-08-2018 13:29

wendoo9 +8108

Misschien heb ik dat alleen, maar bij elke corner of vrijtrap is het billen knijpen. Heb het idee dat de bal er zo maar erin kan vliegen bij ons of een scrimmage voor de goal die verkeerd kan aflopen. Misschien toch angst van de vorige jaren waar we veel door de lucht geklopt werden !

30-08-2018 11:17

Daneman +1383

ervaren middenvelder die gewoon goed is in verdedigen. Anders Kan ajax overlopen worden door wat sterkere/mannelijke teams

30-08-2018 07:32

HilversumNoord +0

Iedereen hosanna maar we zitten veel te krap. Is van der Sar de wedstrijd vergeten tegen Heracles met een aantal B spelers? Dolberg nog lang niet terug, Veltman nog lang niet terug. Cerny en Labyad twijfel ik over. Sinkgraven heb je niets aan en alles in Jong Ajax is te licht. Er moet nog een spits en verdediger bij. En pisvee koopt weer ff een middenvelder...ongelooflijk

30-08-2018 07:02

JKCW +62

Gaan.geen spelers meer halen...januari misschien eentje..

30-08-2018 03:05

lm +6

Dan is het te laat dan lopen we al 10 punten achter op pisvee we lopen nu al achter op ze hoor ook al hebben we cl gehaald

30-08-2018 05:55

HilversumNoord +0

Echt superdom. Een blessure en een schorsing en we hebben een probleem...

30-08-2018 07:02

Whatever +382

Dolberg voor 45 miljoen naar Lyon
de Jong voor 55 miljoen naar Barcelona
40 miljoen er bij voor CL.

20 miljoen voor Jan Vertonghen, 10 miljoen voor Nacer Chadli en 70 miljoen voor Luis Suarez. Van Champions League geld regel je de salarissen, tekengelden en verleng+opwaardeer je Ziyech.

Onana; Mazraoui, de Ligt, Vertonghen, Tagliafico; van de Beek, Blind (6), Ziyech; Neres, Suarez, Tadic.

Lamprou; Kristensen, Veltman, Wöber, Sinkgraven; Schöne, Eiting, Labyad; Bandé, Huntelaar, Chadli.

30-08-2018 00:46

hdiespacers +0

Ik vind Suarez echt een geweldige speler en kan niet wachten tot hij weer in een Ajax shirt op het veld verschijnt maar 70 miljoen vind ik echt nergens op slaan!
We hebben, vind ik, een mooi team dit jaar en heb er best veel zin in! Misschien nog wat talenten die al kunnen wennen en volgend jaar makkelijk de vertrekkende spelers kunnen opvangen! Maar verder moeten we zo een leuk seizoen gaan krijgen!

30-08-2018 01:42

Jortjuh14 +2986

Jongens, Ajax gaat niemand meer halen. Juist door het feit dat we CL hebben gehaald moeten we snel een vleugelspeler halen. We hebben aanvallend echt bijzonder weinig rondlopen.

29-08-2018 23:48

RayJordaan +6808

Precies, buiten het feit dat Tadic een heerlijke voorzet in huis heeft vind ik het meer iets tussen een middenvelder en buitenspeler in, mede omdat hij snelheid te kort komt.

Zie dus graag nog een kwaliteitsimpuls voor op de flanken!

30-08-2018 02:57

HilversumNoord +0

En spits en verdediger. Van der Sar is dom man. Gokken dat je geen blessures krijgt. Als je niets haalt, wordt dit een teleurstellend seizoen...

30-08-2018 07:04

mvdk +43634 moderator

Tadic-Suarez-Neres
De Jong-Ziyech-vd Beek
Nico-Blind-De Ligt-Mazraoui
Onana

29-08-2018 23:34

ST +23060

Kostic halen voor 6 a 8 miljoen bij het gedegradeerde HSV.

29-08-2018 23:21

mvdk +43634 moderator

Is al verkocht

29-08-2018 23:35

Vertonghen +15

“Swansea City heeft besloten om Wilfried Bony te verkopen, waarbij Galatasaray een bod uit wil brengen”

Dit lijkt me leuk!
Gaat uiteraard niet gebeuren... als het bericht al klopt.

29-08-2018 23:15

bremovic +2192

even bij Salzburg kijken loopt ene haidara rond

29-08-2018 22:16

Rood Gevaar +0

Basel heeft vorige wedstrijd in de voorronde EL met 3-2 gewonnen, maar zijn nog zeker niet zeker van Europees voetbal door de 2 uitdoelpunten en hun vertoonde spel.
Als ze worden uitgeschakeld hoop ik toch op een buitenkansje en het aantrekken van Balanta.
Een defensief blok met De Ligt en Balanta is echt CL waardig.
Blind kan dan op zn beste positie gaan spelen, de nummer 6 positie. Zeker met zijn beperkte snelheid is dat ook direct minder risico bij een club als Ajax waar de defensie altijd hoog staat. Dan heb je nog steeds Ziyech en Tadic over die op de flanken kunnen staan en plek op het middenveld maakt.
En als laatste voordeel, Schöne kan naar de bank

29-08-2018 21:47

bremovic +2192

En een keeper

29-08-2018 21:15

bremovic +2192

chadli oppikken

29-08-2018 21:15

Caparzo +4219

Ziyech ook "grootverdiener" maken, voor de rest is de selectie rond en op stand. Duidelijk signaal ook dat loyaliteit wordt beloond, en wie weet houd je er volgend jaar nog één, twee spelers een jaartje langer mee binnen.

2e helft komen Veltman en Bande er weer bij, op kortere termijn Sinkgraven, Cerny en Dolberg, voor de rest zijn er zoals Ten Hag dat zegt 15, 16 basisspelers. Wöber speelde bijvoorbeeld gewoon OK en de selectie geeft "legio" schuifmogelijkheden zonder dat het minder wordt.

Het is prima zo, iedereen heeft uitzicht op speeltijd en dat is ook belangrijk.

29-08-2018 21:14

Vertonghen +15

Een middenvelder? dat begrijp ik even niet...
We hebben nu al alle moeite om de 4/5e middevelders op te stellen.
Volgens mij hebben we al 8/9 middenvelders... alle soorten en maten.
Nog 1 erbjj zou echt vreselijk zijn.

29-08-2018 21:05

lauw +50

Ik graag een goede snelle buitenspeler een aanvallende middenvelder en een centrumspits. Alle 3 niet ouder dan pak weg 21 die nu al minuten kunnen maken en volgend seizoen vlekkeloos de verkochte spelers kunnen opvangen.

29-08-2018 20:59

wzawzdb91 +32

Babel lijkt me de enige logische optie. Is goed, is betaalbaar, kan op 9, kan op beide flanken. Lijkt me momenteel een directe versterking voor de basis als hij als centrumspits zou gaan spelen. Mooi voor hem - kan hij nog een jaar champions league spelen en kampioen worden. Mooi voor ons - momenteel beter dan Huntelaar, en als Dolberg weer fit wordt en weer zijn vorm haalt van 2 seizoenen geleden heb je er niks mee verloren. Ook voor volgend seizoen zou Babel nog als prima back-up/basisspeler kunnen fungeren terwijl Klaas Jan dan met een kampioenschap op zak en met opgeheven hoofd met pensioen kan.

Verder hoop ik stiekem nog op een type Magallan, of in ieder geval een goede back-up voor de Ligt (en evt. back-up rechtsback). Zal wel niks worden, maar als de Ligt nu geblesseerd raakt heb je wel een probleem. Van Schuurs kan je nu absoluut nog niet verwachten dat hij mee kan in de champions league en daarachter heb je helemaal niks, ja Joel natuurlijk, maar dat duurt nog minstens 6 maanden.

29-08-2018 20:49

ST +23060

Ik zie hem ook graag komen.

29-08-2018 23:00

NouridolbergNeres34 +1889

Een vleugelspeler erbij met diepgang is nog zeer welkom.

29-08-2018 20:32

Bensco +7165

Hoe vet zou het zijn als Ajax nu nog even Pedrinho zou binnen harken?

29-08-2018 20:54

NouridolbergNeres34 +1889

Zou geweldig zijn, dan heb je gelijk al de vervanger van Neres binnen als hij volgend seizoen een transfer maakt. Kan je hem langzaam brengen en laten wennen dit seizoen.

29-08-2018 21:49

AltijdGelijk +1

Nog 3 spelers zou perfect zijn.

Een centrale verdediger, een centrale middenvelder en een spits.

Gewoon echt 3 toppers 20 miljoen per stuk!

60 miljoen nu investeren! Dan koop je het kampioenschap, en bij een gunstige cl loting de laatste 16 en wie weet wat daarna...

Aan het eind van het seizoen gaan we ongelooflijk veel geld verdienen aan transfers, ongekend voor Nederlandse begrippen. Misschien wel zelfs ongekend in Europa...

Spelers die vertrekken aan het eind van dit seizoen.

De Ligt 75-100 miljoen
Frenkie de Jong 75-100 miljoen
Ziyech 40 - 55 miljoen
Onana 25-30 miljoen
Neres 50 - 70 miljoen



We gaan minimaal 200 miljoen verdienen aan uitgaande transfers!

29-08-2018 20:20

Ajax2018 +0

De ligt 50 miljoen
De jong 50 ‘miljoen
Ziyech 35 miljoen
Onana 20 miljoen
Neres 35 miljoen

In totaal 200 miljoen

29-08-2018 20:45

AltijdGelijk +1

En dan heb je misschien ook nog Dolberg 30- 60 miljoen, Van de Beek 20- 30 miljoen, Tagliafico 15-20 miljoen

29-08-2018 20:52

Ajax2018 +0

Neres 70 miljoen hoe verzin je het

29-08-2018 20:46

AltijdGelijk +1

Dat zeggen we over al die gekke bedragen! Precies dat!

Neres gaat echt niet weg voor minder dan 50 miljoen...

29-08-2018 20:54

Vertonghen +15

Een back.
Een degelijke backup hebben we niet.
Basis backs zijn prima, daarachter een zwart gat.

Een snelle aanvaller.
Liefst multifunctionele speler die ook op 9 kan spelen.
Eigenlijk zijn Huntelaar en Neres de enige echte (fitte) aanvallers
De rest zijn alle middevelders...

29-08-2018 20:18

JBxxx +543

Bij Schalke 04 shoppen voor:

Konoplyanka

Of

Embolo

29-08-2018 20:14

Nosky +1032

Dat klinkt haast wel alsof men nog iets van plan is.

Ergens heb ik het gevoel dat Alderweireld zomaar eens op de stoep kan staan dit weekend. Gebaseerd op de onderbuik natuurlijk, maar toch.

29-08-2018 19:54

JBxxx +543

Nog een aanvaller aan de selectie toevoegen die zowel spits als op de flank kan. Richarlison had perfect geweest in ieder geval dit soort type aanvaller!

29-08-2018 19:54

De_Realist +365

We hebben gewoon een goede spits nodig zodat Huntelaar tweede viool kan spelen.

29-08-2018 19:48

dolle dries +1

Sol snel ophalen bij Willem 2.

29-08-2018 20:06

EVH +8

Aanvaller met veel techniek, snelheid en iemand die graag "diep gaat".
We hebben meer diepte in ons spel nodig in de CL.

29-08-2018 19:33

Yeshyeshyall +10920

Selectie is prima al kun je stellen dat we bij het wegvallen van Neres wel meteen diepgang missen (ook omdat Bande er lang uit ligt).
Als Ziyech nog gaat zou je wel meteen weer 3 stappen terugzetten.

29-08-2018 19:31

Maik +422

Dat is een opmerkelijke uitspraak. Standaard antwoord nee, tenzij er mensen vertrekken. Of de buitenkansjes dan. Zullen wel ergens mee bezig zijn dan toch? Extra investering is op zich logisch zodra je weet dat je in een zwaardere competitie gaat meedraaien. Komt bij dat dat dit een goed moment is om kwaliteit te halen. CL-deelname werkt in ons voordeel en er zijn vast aardig wat spelers die bij de absolute top op de bank zitten.

29-08-2018 18:43

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

enige logische aankoop zou ryan babel zijn, die geeft die extra xfactor. ongelofelijk balvast, goed schot en een kopper en dat missen wij.
in zijn eentje zowat verantwoordelijk voor de wederopstanding van oranje. bij ons zou hij ajax dodelijk maken in cl wedstrijden, en ajax werkelijk verder kunnen laten ontwikkelen.

29-08-2018 18:21

MelleAfca +14302

Zou een mega aanwinst zijn voor dit Ajax. Voor zowel de linksbuiten als spits positie. Al zou ik ook gewoon tevreden zijn als deze selectie blijft staan.

29-08-2018 18:29

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

ajax heeft dan wel ongelofelijk veel scorend vermogen.
neres, tadic, ziyech, vd beek, huntelaar, de ligt, en dan nog eens die dreiging aan derechterkant van babel. begrijp ook niet waarom marc die kans niet heeft aangegrepen. want los van de goals grossiert babel ook nog eens in assisten en die combinatie moet je doorselecteren of selecteren, meer wapens.

kan net dat kleine beetje verschil zijn van een tweede plek in de cl poel of 3e worden.

29-08-2018 18:41

koppendicht +4

Babel is al over de 30, al een x teruggekomen bij Ajax en toen ook mislukt. Ajax moet voor veel beter dan Babel gaan. Huntelaar is ook al jaren over de top en mist de echte scherpte, dus graag niet te veel oude spelers halen.

29-08-2018 18:50

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

mislukt? hoe kom je daar nou bij man hahaha had een groot aandeel in het kampioenschap, ajax won alle wedstrijden met hem in de ploeg, hij was alleen gehaald voor de bank

29-08-2018 18:58

mickey2602 +4746

Denk dat ie het als mislukt beschouwt omdat Babel voor 1 seizoen was gehaald,Babel wilde zelf verlengen maar Ajax niet. En dus is Babel mislukt.

29-08-2018 19:19

AjaxDude12 +0

Overwintering in CL is mogelijk met deze gasten. Heb een beetje het´94/'95/'96 gevoel!

29-08-2018 17:56

Simon1 +2959

Ben je nog steeds dronken van het feest vieren, heb je geen realiteitsbesef of voorspel je nou gewoon even een wonder? ;-)

29-08-2018 18:15

VivaEspana +0

Uitschakeling uit CL is ook absoluut mogelijk.

29-08-2018 18:32

kampioen2010 +1902

Ben Arfa als extra buitenspeler, is transfervrij

29-08-2018 17:55

AFCZlatan +1

Zou een mega goede aankoop zijn, maar ik ben bang dat hij veel en veel te duur is voor ons.

29-08-2018 17:58

sucre +15102

te duur? voor ons? bestaat dat? ;-)

29-08-2018 18:30

Michels +233

Die komt vast naar de club die Nigel de Jong heeft voortgebracht ;)

29-08-2018 18:54

Lagasj +2905

Focussen op een spits!
Inderdaad Fran Sol lijkt mij ook wel wat.
Snel nog even dan.

29-08-2018 17:47

Pointer1 +115

Bas Dost. Maar die heeft net bijgetekend.

29-08-2018 17:46

TvdH +7

Gewoon een topspits halen. Klaas-Jan mist veel teveel kansen (nota bene het enige wat hij goed kon, voetballend is het nooit iets geweest). En het is geen vormdip van het volledige vorige seizoen was het niet anders.

29-08-2018 17:40

Jessey1981 +0

een extra spits zou geen overbodige luxe zijn. Die Fran Sol lijkt me wel wat.

29-08-2018 17:35

pinballmagic +107

Inderdaad zat ik ook aan te denken
Legt ze er makkelijk in
Ook de penaltys

29-08-2018 17:37

Jessey1981 +0

en dan Sierhuis verhuren aan een eredivisie club, want heb zeker wel vertrouwen in die jongen.

29-08-2018 17:39

mvdk +43634 moderator

Allemaal leuk, maar dat is wel bij Willem II. Bij Ajax komt een hele andere druk kijken.

29-08-2018 19:26

jollie18 +9849

Fran Sol blijft bij Willem II misschien in de winterstop dan.

29-08-2018 17:40

louis60 +11472

Blessure of een schorsing is zo gebeurt met een dubbel programma. Extra: spits en rechtsback. Ook (betere) reserve keeper. Die kleine Lamproe kan je niet serieus nemrn. En nu ogen gericht op Vitesse uit. Vorig seizoen verloren we daar.

29-08-2018 17:32

Mazraoui +823

Die keeper van jong Ajax komt er aan. Heb het idee dat ze hem niet in de weg willen zitten

29-08-2018 17:34

BrandjeXL +81

Dan heb je straks dus vier keepers onder contract staan, vier rechtsbacks en een vier spitsen. Nee jij mag het beleid niet bepalen.

29-08-2018 17:35

mvdk +43634 moderator

Onana
Mazraoui-De Ligt-Blind-Tagliafico
Tadic-De Jong-Ziyech
Neres-Huntelaar of Dolberg-Pavon

Van de Beek enzo kunnen lekker veel rouleren.

29-08-2018 17:25

Lagasj +2905

Ben geen fan van vd Beek. Geen techniek genoeg.

29-08-2018 17:49

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

ik vind donny net te kort komen nagenoeg het nivo naar cl groeit.
het is echt een aardige voetballer, maar je ziet hem gewoon niet aanhaken

29-08-2018 18:51

mvdk +43634 moderator

Vd Beek is nog jong zat. Ik ben van mening dat hij het wel degelijk aankan en dat hij in de toekomst een behoorlijke speler kan worden.

29-08-2018 19:23

thomba +171

Twee woorden : Fran Sol

29-08-2018 17:24

GvanderK +2743 moderator

Denk dat je hem er wel bij kan hebben.

29-08-2018 17:25

Michels +233

Geen top spits, maar scoort wel erg makkelijk. Zou opzich geen gekke optie zijn. Wel jammer voor de doorstroming van een Sierhuis...

29-08-2018 17:44

Jessey1981 +0

Sierhuis verhuren aan een Willem 2 of Heracles dan speelt hij wellicht veel meer dan bij ons.

29-08-2018 17:46

Michels +233

Dat zou denk ik een prima optie zijn. Feit is wel dat je met Dolberg, Sierhuis én Cassierra 3 jonge talentvolle spitsen in huis hebt waarvan er zeker 1 maar wellicht zelfs 2 buiten de boot zullen vallen.

29-08-2018 18:57

Jornnn +5

Gezien we volgens seizoen massaal leeg zullen lopen, zijn buitenkansjes natuurlijk welkom.

29-08-2018 17:16

Mazraoui +823

Kan je alvast vertellen de tijd van leeglopen gaat in tijdperk overmars niet gebeuren

29-08-2018 17:23

pinballmagic +107

Hangen wel torenhoge prijskaartjes aan onze jongens

29-08-2018 17:39

pizzapunt +0

Dit ligt bij Overmars als technisch directeur, en niet bij van der Sar. Logisch antwoord waar je niks uit kan halen.

29-08-2018 17:02

Ajax2018 +0

Linksbuiten erbij (een die wel kan voetballen)en een topspits dan kom je ver in de cl

29-08-2018 16:58

AFCZlatan +1

Tadic en Neres kunnen dus niet voetballen volgens jou? Dat zijn namelijk onze linksbuitens de afgelopen zoveel wedstrijden...

29-08-2018 17:10

Ajax2018 +0

Labyad waar alle topclubs achteraan zaten heeft voor Ajax gekozen, selectie is nu rond

29-08-2018 16:54

Ajaxtrouw +6331

Ik zou nog gaan voor een echte 9, vind Huntelaar en Dolberg te weinig. Pak Fran Sol erbij. Altijd lekker op de bank en kost niet al te veel.

29-08-2018 16:51

Fieldman +0

Echt, al die mensen die denken dat wij het Bayern van Nederland gaan worden. PSV wordt (helaas) heel goed geleid de afgelopen jaren en is net zo goed bezig (qua beleid) als Ajax.

Het zal de komende jaren dan ook gewoon tussen Ajax en PSV gaan. Feyenoord gaat misschien nog aanhaken als dat nieuwe stadion er komt. Tot die tijd kunnen we enorm lachen om de middelmaat daar en het gebrek aan goede talenten.

Als we geen Frank de Boer hadden gehad, dan hadden we daadwerkelijk het Bayern van Nederland kunnen worden. PSV lag toen nog op zijn gat. Als we toen niet jaar op jaar de middelmaat van Frank de Boer hadden gehaald waren we de komende 20 jaar kampioen geworden. Helaas kon Overmars pas zijn gang gaan toen Frank de Boer en consorten weg waren. En hebben we PSV de kans gegeven kampioen te worden, CL geld te verdienen en via Brands goede aankopen te doen.

Maargoed, nu is de competitie tenminste wel spannend. Tot de laatste wedstrijd. Dat is eigenlijk veel leuker.

29-08-2018 16:51

Ajax2018 +0

Frank de boer de schuld geven jij snapt er echt niks van

29-08-2018 16:55

mickey2602 +4746

Als we die middelmaat van Frank de Boer niet hadden gehaald? Volgens mij was dat een aantal jaren nodig om middelmaat te halen om zo een buffer te creeëren en zodoende deze zomer wel dure aankopen te doen. Dus feitelijk hebben we het te danken aan de directie met in de eerste plaats Overmars en ook Frank de Boer dat we nu dure aankopen kunnen doen.

29-08-2018 16:57

martijndepro +268

Eens met de opmerking dat Ajax eigenlijk niet in aanmerking komt het Bayern van Nederland te worden. Het bereik van een Nederlandse topclub is daar te beperkt voor. Nu heeft Ajax een slag geslagen door Blind en Tadic aan de selectie toe te voegen, die ook nog eens intact is gehouden. Maar Tadic/Labyad zijn al een aantal keer genoemd als vervanger voor Ziyech. Zonder Ziyech was het al een stuk minder.

Daarnaast doet men vaak alsof PSV, of in zeer mindere mate Feyenoord, nooit een zomer kan hebben waarin men 2/3 goede aankopen doen (en Ajax niet succesvol toeslaat). Dat maakt al zo'n impact. Dat hebben we gezien met Guardado en Moreno. Ondertussen zijn zij al weg, maar maakte Lozano afgelopen seizoen nog bijna wekelijks het verschil...PSV heeft al een aantal keren op het randje gebalanceerd, maar is er nog steeds niet overheen gevallen. Ook niet nadat ze 7 jaar geen titel wonnen en daarvan 6 jaar geen CL haalden.

Het voordeel nu is dat de toekomst er voor Ajax op de middellange termijn veel rooskleuriger uitziet dan die van PSV. De selectie is vele malen meer waard en daarnaast moet de verdediging van PSV problemen opleveren dit seizoen. Maar dat er zeker dit jaar nog een spannende titelstrijd in het verschiet ligt lijkt me een zekerheid.

29-08-2018 17:10

DonnyNeres +0

Dit jaar moet het jaar worden naar mijn mening. Volgend jaar heb je toch heel veel twijfelgevallen. Schone en Huntelaar zijn weer een jaar ouder en dus minder. Frenkie de Jong, De Ligt, Ziyech en wellicht Neres, Tagliafico en Onana weg. Dan lever je wel heel veel kwaliteit in. Labyad en Bande zijn onzeker. Eiting is geen De Jong en zal niet de vrijeballen van Schone kunnen overnemen.

29-08-2018 17:16

DonnyNeres +0

Frank de Boer die 4 jaar op rij kampioen werd en zo inkomsten genereerde. Zowel championsleague inkomsten en de bijkomende inkomsten van transfers. Je moet niet vergeten dat spelers die in de championsleague gespeeld hebben meer waard zijn. Het was niet altijd met oogstrelend voetbal maar Europees hebben we toch wel leuke wedstrijden gezien onder de Boer. Daarnaast denk ik dat PSV ook makkelijker kampioen kan worden. Teams denken dat daar wat te halen is en worden vervolgens geslacht met een paar lelijke counters. Daarnaast is Ajax thuis de wedstrijd van het jaar voor alle andere 17 clubs.

29-08-2018 17:13

Yeshyeshyall +10920

Eens met dat de Boer veel presteerde met veel minder middelen. Speelde uiteindelijk vreselijk en haalde gekke spelers maar hoeven hem zeker niet te bashen. Laat staan zijn verleden als speler!

29-08-2018 19:38

L1tman3n +0

Hear hear hear!

29-08-2018 19:56

Raydo +1517

Eens! Meer mensen zouden moeten inzien hoe belangrijk het tijdperk-FdB is geweest voor de continuïteit van de club. Prima gepresteerd met betrekkelijk bescheiden investeringen.

29-08-2018 20:59

koppendicht +4

Frank de Boer heeft voor inkomsten gezorgd met CL. Onzin om De Boer keer op keer door het slijk te halen. Een van de meest loyale Ajacieden van de club, geen greintje rancune en juichte als een supporter tijdens de EL finale.

29-08-2018 19:00

SpursAjax +6669

Er hoeft geen vleugelspeler meer bij. Als Cerny volgende maand weer fit is dan heb je daar je snelle doelgerichte buitenspeler met diepgang.

29-08-2018 16:46

Fieldman +0

Cerny heeft zelden iets goed laten zien. Veel en veel vaker zwakke wedstrijden waarin hij veel te licht was. Hoe kom je er bij dat hij iets gaat worden?

29-08-2018 16:54

Jornnn +5

Cerny was voor zijn blessures een leuk talent, die wellicht in de toekomst aan kon haken en het eerste kon halen.

Nu is het de vraag of hij überhaupt terug kan komen naar dat basis niveau en of hij door kan groeien naar een Ajax/CL waardig niveau.

Ik zou er zeker niet op gokken en Cerny lekker een jaar verhuren aan clubs als PEC of Heerenveen. Zijn plek kunnen we dan invullen met de opvolger van Neres, want die is na dit jaar vrijwel zeker vertrokken.

29-08-2018 22:32

Groundzero +0

Zou het een idee zijn om bergwijn weg proberen te halen bij psv?

29-08-2018 16:36

ajax4ever01 +13

Die wil niet meer terug hij is niet voor niets met gezeik weggegaan

29-08-2018 16:43

Fieldman +0

PSV is vergelijkbaar met Ajax tegenwoordig qua geld, kwaliteit op het veld, talenten etc.. PSV heeft dan ook net zoveel kans om kampioen te worden als Ajax, volgens de wedkantoren.

Wij hebben op dit moment meer transferwaarde op het veld, zij hebben meer talenten die er aan komen. De budgetten ontlopen elkaar weinig.

De wedstrijd van vanavond is volgens de wedkantoren een formaliteit, dus dan zou je na vanavond net zo goed kunnen zeggen dat PSV Frenkie de Jong bij ons weg kan halen.

En dat is ook een fantasie.

29-08-2018 16:46

AFCZlatan +1

Waarom willen zoveel mensen dat we spelers van PSV gaan kopen? We zullen dik moeten betalen en daarmee de geldproblemen van PSV gedeeltelijk oplossen.

Ik lees veel mensen die zeggen: Ajax moet het Bayern van Nederland worden. Het grote verschil is echter dat Bayern vrijwel nooit het volle pond betaalt aan haar concurrenten. In de meeste gevallen halen ze spelers van concurrenten met een 1-jarig contract of zelfs transfervrij.

29-08-2018 16:47

DonnyNeres +0

Bayern kan dat doen, omdat spelers zelf ook naar het grote Bayern willen. Zie het als een stap van FC Groningen naar Ajax. PSV doet ook elk jaar mee om de prijzen. In Duitsland is het alleen Bayern die de prijzen aaneenrijgen

29-08-2018 17:19

N-ajax +0

Een rechtsback zou nuttig zijn, maar dan schrijf je wel indirect zowel Orejuela, Kristensen als Mazraoui af (al denk ik zelf dat Mazraoui nooit goed genoeg gaat zijn als rechtsback tegen echt goede tegenstanders). Ik zie Ajax echter niet weer iemand halen.

Voorin is de spoeling ook dun zolang als Bande geblesseerd is, en we weten niet eens of hij goed genoeg is. Als Neres geblesseerd raakt dan hebben we geen enkele buitenspeler met diepgang. Echter kan je ook moeilijk een topper halen die je achter Neres en Tadic op de bank zet.

Voor de spits kunnen we ook moeilijk iemand halen, maar als Dolberg zijn vorm niet bereikt dan hebben we wel een probleem voor de rest van het seizoen.

Het enige wat ik nog zou kunnen zien gebeuren is dat we een buitenspeler huren met diepgang, maar iemand vinden die ook echt wat toevoegd is makkelijker gezegd dan gedaan.

29-08-2018 16:32

DonnyNeres +0

Wat betreft je laatste punt. Als je gaat huren dan moet je iemand hebben die perspectief heeft om te spelen en die ook wat kan toevoegen. Als Neres weer fit is dan heb je eigenlijk geen plek meer. Dan zit je al dat kapitaal moet gaan banken (Waarschijnlijk Donny). Als je nog een buitenspeler huurt die gaat spelen moet je Tadic laten banken dus dat zie ik sowieso niet gebeuren. Eigenlijk is de selectie goed rond alleen zit je met onzekerheid over de spelers die geblesseerd waren. Maar de selectie van Ajax is in jaren niet zo goed geweest.

29-08-2018 17:23

N-ajax +0

Ben ik het niet mee oneens, maar we hebben nu ook geen goede wissel voor Neres als hij wel fit is. Labyad voegt niks toe op de flank, Ziyech na 70 minuten op de flank geeft ook geen extra impuls. Dan heb je alleen nog Cerny, Bande en wat jeugdspelers waar je niet van uit kan gaan.

29-08-2018 17:52

DonnyNeres +0

Ik kan Labyad nog niet afschrijven maar ik blijf het een vreemde aankoop vinden helemaal voor dat bedrag. Als Neres eens gewisseld moet worden kun je Tadic doorschuiven naar linksvoor of moet er maar een jeugdspeler voor de leeuwen gegooid worden. We zijn wel Ajax er moet ten alle tijden perspectief zijn voor jonge spelers om door te breken.

Wellicht Babel een optie, snel, diepgang sterk aan de bal geworden kan koppen. Maar nog steeds niet super in de kleine ruimte. Daarnaast ook al 32 en weet niet wat zijn prijskaartje is plus salaris.

29-08-2018 19:01

ajaxx123 +1941

Pedrinho, is hij haalbaar? Kosten?

29-08-2018 16:25

AJAIXIXIXI +1

Er zijn nu ook een aantal spelers die naar Ajax willen om in de CL te spelen.

29-08-2018 16:19

ajaxxcied4life +2

Hij had ook kunnen zeggen: "Normaalgesproken is de selectie nu rond"

29-08-2018 16:11
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.