Martínez geschorst; Álvarez, Gravenberch en Antony staan op scherp

door Bart Veenstra 42

Bron Ajax Showtime

Martínez geschorst; Álvarez, Gravenberch en Antony staan op scherp

door Bart Veenstra 42

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Ajax moet het aankomende vrijdag in het uitduel met SC Cambuur doen zonder Lisandro Martínez. De Argentijnse verdediger zit een schorsing uit. Het goede nieuws voor Ajax en Martínez is dat hij inzetbaar is tegen Feyenoord (20 maart).

Martínez liep dit seizoen tegen vier gele kaarten aan. Omdat de Argentijn nog één overlopende registratie uit het vorige seizoen had staan, staat de teller wat betreft gele kaarten op vijf. Bij vijf gele kaarten volgt automatisch een schorsing van één wedstrijd. Ook Antony nam een gele kaart mee uit het vorige seizoen. De KNVB heeft als regel dat gele kaarten uit de laatste twee competitiewedstrijden - waaruit geen uitsluiting volgde - worden meegenomen naar het volgende seizoen.

Bij Ajax staan er richting de kraker tegen Feyenoord - die wordt gespeeld op zondag 20 maart - nog enkele spelers op scherp. Zo zijn Ryan Gravenberch, Edson Álvarez en Antony bij een eerstvolgende gele kaart geschorst. Voor hen betekent een gele kaart tegen SC Cambuur dan ook een schorsing tegen Feyenoord.

In de Eredivisie wordt een speler geschorst bij vijf gele kaarten. Daarna wordt een speler geschorst wanneer hij zijn tiende gele kaart van het seizoen pakt. Elke daarop volgende gele kaart betekent een nieuwe schorsing.

Gele kaarten Ajax in de Eredivisie

Ryan Gravenberch: 4
Edson Álvarez: 4
Lisandro Martínez: 4 (+1)
Sébastien Haller: 3
Antony: 3 (+1)
Dušan Tadić: 2
Noussair Mazraoui: 2
Davy Klaassen: 1
Jurriën Timber: 1

Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Scoor nu jouw item tegen fikse kortingen in de Ajax-shop!

Lees meer over:
Plaats reactie

Ozymandias +159568

Ik hoop op een opstelling met Onana; Regeer, Timber, Rensch, Tagliafico; Kudus, Blind, Berghuis; Antony, Haller en Tadić.

11-03-2022 18:26

PH2BOT +40282

Overlopende registratie.....doe dat nou alleen bij rode kaarten...niet met gele kasrten. Dat is absurd.

11-03-2022 01:12

Eurysaces +29527

Met het oog op Feyenoord zou ik Antony er naast houden. Alvarez en Gravenberch zijn op te vangen, Antony wil je niet missen.

10-03-2022 17:30

Ozymandias +159568

In zijn eerste 106 minuten terug bij Ajax (zonder enig wedstrijdritme) scoorde hij direct drie keer en niet tegen de minste tegenstanders die Ajax in de Eredivisie kan treffen (FC Utrecht en PSV). Ik denk dat Brobbey als hij geheel fit en in vorm is by far de beste spits is die Ajax heeft.

10-03-2022 15:51

BennieBlind +2318

Ja een 20-jarige met minder dan 800 minuten op het allerhoogste niveau en die amper tot geen minuten kreeg bij een zeer matig Leipzig is "by far" beter dan de huidige topscorer van de Eredivisie en topscorer van de CL-groepsfase. Ik ben fan van Brobbey en ik denk dat hij een wereldspits kan worden, maar Haller is op dit moment gewoon nog een klasse beter. Dat Brobbey over meer kwaliteiten beschikt die passen bij het spel van Ajax of in potentie beter is dan Haller, is een ander verhaal.

10-03-2022 17:09

Ozymandias +159568

Waarin is Haller beter dan Brobbey? Koppen en...? Brobbey is veel dreigender in de diepte, Brobbey is een betere kapstok (iemand die de bal voorin bij zich kan houden met een tegenstander in zijn nek), Brobbey heeft een betere passing, Brobbey is beter in de combinatie in de kleine ruimte en Haller als Brobbey hebben een xG wat ongeveer gelijk is aan het aantal doelpunten wat ze hebben gemaakt.

11-03-2022 15:53

Ajax_026 +3057

Dit vind ik dus zon bullshit. Heb je eindelijk weer eens spits die veel scoort zelfs CL topscorer was tot een paar dagen geleden. Dan is het volgende talent de "by far de beste spits die Ajax heeft". Je slaat plank nog spijker. Brobbey is een prima spits en duidelijk beter dan Danilo maar laat hem maar eens bewijzen op langer termijn, voor dat je Haller aan de kant schuift, want tot nu toe heeft hij nog steeds moeite met 90 min en met regelmaat kleine blessures.

10-03-2022 17:45

Ozymandias +159568

Haller scoort veel maar elke spits van Ajax scoort veel sinds begin vorig seizoen. Huntelaar, Traoré en Brobbey hadden allen gemiddeld minder minuten per doelpunt in het eerste van Ajax nodig. Brobbey kon ZONDER ENIG WEDSTRIJDRITME in zijn eerste 106 minuten terug bij Ajax drie keer scoren.

11-03-2022 15:55

Ajax_026 +3057

Als wisselspeler is het makkelijker scoren met frisse benen en vaak opportunistische spel opvatting van de 2de helft . Boelykin is Ajax meest effectieve spits ooit met minste minuten per doelpunt maar volgens jouw redenering zou hij dus ook de beste Ajax spits moeten zijn.

11-03-2022 22:02

Ozymandias +159568

Traoré had een basisplaats in de eerste seizoenshelft en die had ook minder tijd nodig.

"Boelykin is Ajax meest effectieve spits ooit met minste minuten per doelpunt maar volgens jouw redenering zou hij dus ook de beste Ajax spits moeten zijn."

Nee, je let niet goed op. Mijn argument is nou juist dat deze statistieken niet veel zeggen: "Brobbey kon ZONDER ENIG WEDSTRIJDRITME in zijn eerste 106 minuten terug bij Ajax drie keer scoren." en "Haller scoort veel maar elke spits van Ajax scoort veel sinds begin vorig seizoen".

11-03-2022 22:03

Soccerskins v2 +43321

Hij is ook by far de meest blessuregevoelige spits die Ajax heeft. Ik zou Brobbey heel graag een seizoen in de basis zien spelen en denk ook wel dat hij het erg goed zou doen, alleen is het hem nog niet gelukt om een heel seizoen fit te blijven.

10-03-2022 18:31

Rymesyt +7924

Ik vind 'by far' wat ver gaan, zeker omdat geheel fit zijn ook een kwaliteit is en Brobbey dat uiteindelijk tot nu toe weinig is. Bovendien doet Haller het dit seizoen ook echt prima. Wel denk ik dat Brobbey een klasbak is en de spits is die het beste bij het spel van Ajax past. Ik hoop heel erg dat Ajax hem terug kan kopen.

11-03-2022 08:06

Aspers73 +3224

Ja, met Brobbey wordt Ajax volgens mij onberekenbaarder want Brobbey kun je aanspelen in de drukte en de combinatie mee aangaan. Met Haller niet, iedere bal springt van zijn voet.

11-03-2022 14:48

markk +8903

Het blijft spannend op zo'n kunstgras veld daags voor een belangrijk CL duel.

09-03-2022 23:47

RN +14719

Kloppen die kaarten van Antony nou?

09-03-2022 23:05

Danny.S +2250

Helaas wel..

Heeft één gele kaart meegenomen van vorig seizoen.

10-03-2022 11:46

RN +14719

Huh meegenomen? Is dat nieuw? Ieder jaar begint op 0 toch?

10-03-2022 12:10

Jojo.14 +3658

Tadic Haller (Brobbey als invaller?) Antony
Gravenberch Berghuis Kudus
Tagliafico Blind Timber Mazraoui
Onana

09-03-2022 18:22

BokkieBokstra +11312

Martinez zal gemist worden, hele zware uitwedstrijd tegen Cambuur zal moeilijk worden daar drie punten vandaan te halen.

09-03-2022 18:05

RN +14719

Denk ik dus ook

09-03-2022 22:14

Saanchez +3117

Tsja, RKC mistte hun eerste 2 keepers maar het lijkt wel alsof iedere keeper van onze tegenstander, altijd de wedstrijd van zn leven speelt. Kijk alleen al naar Unnerstall, Blaswich, Noppert, el Maach, Paes en meer

10-03-2022 07:01

BokkieBokstra +11312

Ik hoop dat je gelijk hebt! Een eenvoudige winst en volgende week tegen Feyenoord nog een keer. Het is geen tijd om optimistisch te zijn.

10-03-2022 11:30

AFCACruijff14 +161405

Als Ten Hag vrijdag niet Blind centraal zet en Nico linksback, dan zou dat nergens op slaan. Maar denk wel dat dit gaat gebeuren.

09-03-2022 15:55

Sjonnie +18814

Hoop dat Graaf geel pakt, dan maakt Kudus in ieder geval een serieuze kans, mochten we de kwartfinale halen.

That is, als TH niet voor Klaassen kiest .... 👺

09-03-2022 14:49

Piet Henk Kippenhof +2711

Hij kiest 100% voor Klaassen, dus laten we dat niet hopen

09-03-2022 15:21

Ajax27 +19140

Dan hoop ik dat Timber er 'gewoon' weer bij is. Timber en Blind centraal, Nico op links... dat staat denk ik gewoon een stuk beter dan nu met Schuurs.

09-03-2022 13:59

profoff +8380

Ik denk niet dat eth blind in het centrum zet. Als Nico naar voren is, is blind te langzaam om mee te lopen. Dus het zal helaas wel timber en schuurs worden

09-03-2022 15:37

Ajax27 +19140

Blind was in 2018-2019 ook al traag, dat is ie z'n hele leven. En toen stond ie wel met de Ligt centraal... geweldig duo met op links Nico. Kampioen, de beker en halve finale CL. Dus ik denk wel dat het kan ;-)

09-03-2022 19:28

Betuwe85 +20568

ok lijkt me dat ten hag vooral amtony ff aanpakt 80%van zijn kaarten zijn voor onnodige zaken als opstootjes etc . aangezien je voor hem niemand hebt mag hij de klassieker niet missen. alvarez en gravenbergh tja klaasen kudus evt

09-03-2022 07:51

RN +14719

Kloppen die kaarten van Antony wel?

08-03-2022 17:26

Web +178830

Blind in het centrum en Nico back

08-03-2022 16:49

RN +14719

Op Flashscore staat Antony op 3 kaarten?

08-03-2022 16:07

RN +14719

Op Fotmob ook 3 gele kaarten.

Ik denk dat showtime fout zit

08-03-2022 16:07

ivanke +0

Ik kan de vierde gele kaart in 21-22 van Antony nergens vinden.

08-03-2022 14:23

ivanke +0

Ik kan de vierde gele kaart van Antony in 21-22 nergens vinden. Ook hierboven wordt er slecht over drie geschreven.

08-03-2022 14:21

Juichtoon +32501

Koppie erbij houden dus ..

07-03-2022 20:55

superajax +11464

mss Antony maar wedstrijdje rust geven tegen Cambuur.

07-03-2022 19:37

RN +14719

We zullen iedereen nodig hebben

07-03-2022 19:43

superajax +11464

ja,das waar,maar Berghuis op rechts en Kudus op 10 moet toch wel mogelijk zijn tegen Cambuur.

07-03-2022 19:47

Erik20 +7365

Ajax wint 2x van PSV om vervolgens die extra punten weer te verspelen tegen Go Ahead... de voorsprong is nu te klein om spelers rust te geven. En gezien de huidige vorm tegen de kleintjes zit Ajax ook niet in de positie om dat te kunnen doen.

07-03-2022 20:53

Blazehaze +2845

Rust geven? Meer in bescherming voor een schorsing van belangrijke pot

08-03-2022 12:48

AFCACruijff14 +161405

Wow...Ajax presteert heel slecht tegen zulke teams en jij zegt, joh geef je gevaarlijkste aanvaller maar rust.

09-03-2022 15:56

THE36CHAMBERSWU +1548

Als timber & mazraoui niet fit zijn wordt het dan: Rensch, schuurs, blind, nico?

07-03-2022 19:12

RN +14719

@Ajacied433 denk je nog steeds dat we zo makkelijk kampioen worden?

07-03-2022 18:32

MarcelvTol1971 +15326

Geel van Martinez gisteren was volgens mij een bewussie. Tegen Cambuur ff zitten, is ie er tehen Feyenoord weer bij

07-03-2022 18:23

AlexIbarra +19250

Die zou hij dan toch niet vrij vroeg in de 1e helft pakken?

07-03-2022 18:34

Godenzoon24 +15295

Vond het niet eens een overtreding zo licht. Dus denk t niet. Had hij dat einde wedstrijd wel gedaan.

08-03-2022 11:34

Newbee34 +6720

Cambuur uit
Feyenoord thuis
Groningen uit
Sparta thuis

Hopen dat In iedergeval Antony en Alvarez tot aan Groningen uit geen geel pakken.

07-03-2022 17:28

JaapStam +136994

Tagliafico linksback!!! Blind centraal naast Timber!!! Opgelost!!!

07-03-2022 17:02

ajax0916 +4203

Oke!!! Thanks!!! Man!!!

07-03-2022 17:03

Vincent.d +4212

is goed!!!!! we luisteren!!!!!!

07-03-2022 17:13

Cartman +398

niet zo lollig joh. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

08-03-2022 13:40

Sunny +9553

Tegenstanders weten zich steeds beter te wapenen tegen ons spelletje. Hou het achterin kort op elkaar met veel spelers dicht en zet links- en rechtsvoor in de hoeken spelers die snel zijn en overzicht en een aktie hebben. Die bereiken ze met lange ballen waardoor ons centrum zo'n speler moet oppakken want onze backs staan hoog en zijn dan vaak niet op tijd terug. En dan spurt zo'n middenvelder het gapende gat in en is het kassa. Tegen Benfica en RKC kon je dat goed zien. En voor ons centrum is het tricky om in de 1:1 agressief in te stappen dus nemen ze geen risico en ondertussen sluit de middenvelder aan en kan een Blind het niet belopen of is een Gravenberch laks.
We zijn in de opbouw ook erg voorspelbaar aan het worden net de bekende spelpatronen.
Ik denk dat TH "iets" aan het systeem moet gaan toevoegen.

07-03-2022 17:01

Stamhoofd +11533

Blind centraal zetten en Nico Linksback.

07-03-2022 16:42

Henkjanklaas +20623

Goed idee. Schuurs niet meer aub . Die maakte er weer een potje van tegen rkc.. liep soms in de counter als een kip zonder kop rond…

07-03-2022 17:00

soewares +2504

Idioot dat de klassieker na een Europese pot is..

07-03-2022 16:29

kevinski94 +456

tja was de pot tegen psv ook in oktober. Ze moeten er gewoon staan.

07-03-2022 16:33

aschja +20588

Ik kan me een paar seizoen geleden nog een pot tegen PSV herinneren geloof ik. Toen braken de spelers boven hun knieën af van vermoeidheid.

07-03-2022 16:41

AFCACruijff14 +161405

Ja 2017, vlak na de verlenging bij Schalke.

Die wedstrijd was echt slopend qua fysiek. Ook nog eens een minuut of 40-50 met een man minder.

07-03-2022 16:46

Libero +19125

En Bosz trad doodleuk met dezelfde basis aan in Eindje, dag schaal.

07-03-2022 18:31

Bullmajor +311

En die kakkies spelen op donderdag ook een potje in de europese jut en jul league. Die zijn in principe vermoeider dan Ajax

07-03-2022 16:45

AFCACruijff14 +161405

Dat is niet idioot, want de schema's liggen voor de clubs anders. Feyenoord speelt deze week al Europees, Ajax volgende week pas. Je moet zo'n pot een keer plannen he.

Gewoon knallen. Je speelt 2x thuis dus geen reistijd.

07-03-2022 16:46

Been +12486

Kakkies thuis, dat is de makkelijkste die we krijgen de komende weken.

07-03-2022 16:51

DT10 +366

Idioot dat je nog steeds niet weet dat het niet anders kan...

07-03-2022 17:20

soewares +2504

Kan makkelijk anders.

08-03-2022 13:55

Squadron11 +2411

Specifiek om gevraagd door de clubs om een topper niet voor een Europese wedstrijd te plannen maar erna. Dit om meer punten te kunnen scoren Europees.

07-03-2022 18:40

AFCAWormerveer +4449

Antony niet laten spelen tegen cambuur, neemt toch niks tegen kleine kut ploegen. Maar dat is Feyenoord natuurlijk ook.

07-03-2022 16:16

louis60 +11472

Cambuur is een lastige ploeg. Na RKC en Go Ahead zijn er geen makkelijke tegenstanders meer. In deze fase zijn de mindere ploegen goed ingespeeld en daarom gevaarlijker dan in de eerste periode van de competitie. Dat wordt gas op de lolly.

07-03-2022 16:29

noppenkoning +41230

Als aanvaller is het gewoon makkelijk om geen gele kaart te pakken.

07-03-2022 16:31

RN +14719

Even een andere vraag. Is het nou vanaf volgend jaar dat de nummer 1 en 2 Directe plaatsing hebben voor CL?

07-03-2022 16:15

RFHK +12888

2023/2024 volgens mij.

07-03-2022 16:20

RN +14719

Dan zitten we er zeker ieder jaar bij. Toch wel een fijn gevoel!

07-03-2022 16:23

DT10 +366

2023/2024 ? Alleen als Nederland dit seizoen nog bijna 6 punten goed maakt op Portugal.

07-03-2022 17:19

oudzuid2 +7292

ik denk dat we het uit tegen Cambuur lastiger gaan hebben dan thuis tegen Feyenoord

07-03-2022 16:04

ajax0916 +4203

Antony gaat hoe dan ook nog geel pakken dit seizoen, dus je gaat hem in deze belangrijke fase zeker 1 wedstrijd missen...

07-03-2022 15:52

RN +14719

Als het maar niet tegen de kakkies is.. we hebben alleen Berghuis die eventueel op rechts kan spelen. Maar daar is Antony toch vele malen beter

07-03-2022 15:54

MelleAfca +14307

Blind centraal en Nico links, elke andere optie is tamelijk absurd te noemen. Zeker met de kwakkelende Mazraoui en Timber, anders had ik het met Rensch op 4 wel aangedurfd.

07-03-2022 15:52

nicholas87 +818

Laat zowel alvarez als gravenberch maar geel pakken.

Onana
Nous-Timber-Martinez-Tagliafico
Klaassen-Blind- Berghuis
Antony-Haller- Tadic

Met dit team wordt je kampioen. Blind is beter in de as, alleen op lcv is Martinez beter. Blind is aan de bal vele malen beter dan Alvarez, die 9 vd 10 wedstrijden voor spek en bonen op het middenveld loopt.

07-03-2022 15:49

supporter sinds +7891

Kijk Ajax - Vitesse nog een keer na , dan zie je waarom Alvarez ALTIJD moet spelen. Het gaat in het voetbal niet om het individu maar om het beste team (en koppeltjes op het veld) Nous met Antony is ook 10 x gevaarlijker dan Rensch met Antony

07-03-2022 15:56

nicholas87 +818

Kijk Benfica - Ajax bij de 2-2 na en Ajax RKC bij de 2-1, Alvarez zou er moeten staan voor de verdedigende balans, maar zo vaak laat hij op cruciale momenten z'n man lopen op grijpt veel te zwak in waardoor er mogelijkheden/ goals ontstaan. Zeker tegen ploegen waar je als Ajax zijnde 75%+ balbezit hebt dan heb je aan Alvarez werkelijk GEEN MOER.

07-03-2022 16:00

Koscar +5397

Laatste ben ik met je eens en 2-1 tegen RKC was hij ook niet helemaal lekker, maar Alvarez is doorgaans wel de reden dat Ajax überhaupt zo hoog komt te staan en hoog druk kán zetten. Hoe vaak hij de tweede ballen opruimt, gaten dicht en op de goede plek staat zorgt er altijd voor dat Ajax aanvallend kan blijven staan. Met elke andere speler op zijn positie moet iedereen constant achteruit.

07-03-2022 16:06

Henkjanklaas +20623

Gelul… zeker in topwedstrijden altijd alvarez… schuurs was juist de zwakkte schakel tegen de mindere clubs als go ahead en rkc

07-03-2022 17:03

WantAmsterdam +116101

Als vind dat Alvarez altijd moet spelen ben je gek of heb je een heleboel wedstrijden gemist. Hij heeft heel weinig waarde tegen teams uit het rechter rijtje.

09-03-2022 16:08

jjdd +3387

Je kan Alvarez doen ipv Klaassen. Lille uit, 1-2, was destijds ook erg goede wedstrijd met Blind op Middenveld, toen met Klaassen en Alvarez. Nico links (bloopertje met dat masker). Supersub Brobbey.

07-03-2022 16:14

profoff +8380

blind heeft inderdaad het loopvermogen voor het middenveld.

07-03-2022 16:16

GVR +3626

We moeten voor een fatsoenlijke restverdediging gewoon minimaal 3 man hebben die op het huis passen. Op Nous en Daley zou ik niet rekenen. Timber-Martinez-Alvarez is -zeker Europees- de enige echte goede invulling van dat blok. Als een van de drie niet later in de wedstrijd gaat freewheelen in het strafschopgebied van de tegenstander, zoals Timber tegen Benfica.

07-03-2022 22:37

WantAmsterdam +116101

Dat is het traagste middenveld ooit, dit is zelfmoord tegen iedere ploeg met een een beetje snelheid.

09-03-2022 16:10

RN +14719

Laat Antony alsjeblieft geen geel pakken. Anders heb je voorin totaal geen gevaar

07-03-2022 15:48

mvdk +43972 moderator

Zo dus tegen Feyenoord is de halve selectie vrij

07-03-2022 15:46

036AFCA97 +146646

Zet Kudus er dan maar in tegen Cambuur. Kan Alvarez tegen Feyenoord mooi Jorrit Hendrix doormidden schoppen.

07-03-2022 15:46

Nick14 +25889

Zelfs dat kan Alvarez niet eens.
Hij kan helemaal niks namelijk.

07-03-2022 16:38

FGLJN +3889

Een prima oplossing zou natuurlijk zijn om Blind er neer te zetten en Nico op LB. Maar eigenlijk wil ik ook een keer Rensch zien op LCV. Ben benieuwd of hij daar nu beter zal spelen dan de laatste tijd op RB (wat niet zo lekker gaat). Benieuwd of hij op die andere positie beter uit de verf komt.

Ook met het oog op volgend seizoen, want dan zal de verdediging weer opnieuw ingericht moeten worden.

07-03-2022 15:40

AFCA-pride +17349

Dat ligt hem veel beter. Rechtsback is zijn positie niet echt.

07-03-2022 16:01

AFCAjax +17839

het is standaard dat een van die 3 een gele kaart gaat pakken dus laat dat dan niet Antony zijn.

07-03-2022 15:38

Talentje020 +19889

Blind centraal en Nico op links, en Alvarez en Antony vragen om bovenal geen domme overtredingen te maken, dan komt het hopelijk in Leeuwarden helemaal goed.

07-03-2022 15:38

cantharel +3523

Al die onnodige gele kaarten gaan Ajax opbreken in de laatste wedstrijden. Let maar op

07-03-2022 15:37

xstaniox +15097

Geen geel pakken dus tegen Cambuur

07-03-2022 15:36
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.