Lodeiro nog niet in de basis

door Ajax Showtime 57

Lodeiro nog niet in de basis

door Ajax Showtime 57

Laatst geüpdatet

Nicolas Lodeiro start nog niet de basis zaterdagavond. Martin Jol heeft vrijdagmiddag aangegeven dat hij en Christian Eriksen nog niet op een basisplaats hoeven te rekenen.

De trainer is wel tevreden over Eriksen en Lodeiro. 'Ik moet me vergissen als zij in de toekomst geen basisspelers worden. Op dit moment zijn ze dat nog niet', aldus Jol. Eriksen maakte afgelopen dinsdag zijn debuut bij Jong Ajax.

Jol zal opgelucht zijn nu blijkt dat Toby Alderweireld zaterdag in actie kan komen tegen sc Heerenveen. De verdediger van Ajax heeft geen last meer van de hamstring die hij twee weken geleden verrekte.

Het snelle herstel van de Belg is een grote meevaller voor Jol. De oefenmeester kan in Friesland in ieder geval niet beschikken over collega-verdediger Jan Vertonghen. De Belg zit vanwege een schorsing op de tribune.

Voor de geblesseerden Urby Emanuelson en Eyong Enoh komt het duel met Heerenveen nog te vroeg. Beide spelers richten zich op de eerste wedstrijd van donderdag tegen Juventus in de Europa League.

Demy de Zeeuw is wel inzetbaar, maar speelt met pijnstillers. "Ik heb nog steeds last van een hamstring. Maar de dokter zegt dat ik niets kapot kan voetballen", zei hij. Gabri heeft last van een stijve nek.

Luis Suarez start in het Abe Lenstra Stadion vermoedelijk weer op de linkerflank. Dennis Rommedahl krijgt in dat geval ook weer een basisplaats. Daarnaast overweegt Jol om Miralem Sulejmani weer in zijn selectie op te nemen. "Ik heb namelijk weinig linkspoten meer over."

Lees meer over:
Plaats reactie

AFCACBS1900 +2908

Weet iemand cafe in de stad waar veel Ajacieden zitten Ajax te kijken?

13-02-2010 15:49

Jari1996 +0

Zoals siem nu speelt heb ik liever dat daar een eigen jeugdspeler op die positie staat....

Is AJAX niet te snel geweest met het aantrekken van deze jongen aangezien Siem de laatste weken de revalatie van de ploeg is?

13-02-2010 13:51

Rockslide +0

Revelatie van de ploeg? Ik vind Siem goed spelen, maar ik mis bij hem die geniale steekbal of die goede solo.

13-02-2010 15:35

AjaxYahudi +4045

En het talent... Siem de Jong is en zal nooit een waardige Ajax speler worden, een typische speler die na Ajax naar een club als RodaJC of Heerenveen gaat.

13-02-2010 15:38

skitaan +0

oleguer is echt te zwak hij moet weg..
moet een normaal snelle sterke verdediger in de plaats komen die toby of jan kan vervangen

13-02-2010 13:50

Jari1996 +0

Heb jij de laatste paar weken een bord voor je hoofd ofzo?

Oleguer doet het uitstekend! zowel tegen 010 uit, als tegen twente... en hopelijk vanavond en komende donderdag tegen juve ook!

13-02-2010 13:52

Joey89 +0

Juventus is een uitstekende tegenstander voor hem. Kan hij zich lekker vastbijten op die Amauri en dan heeft die gast geen schijn van kans. Net als vorig jaar uit tegen Fiorentina bij Gilardinho

13-02-2010 14:40

theAFCAboy +0

Gewoon in de basis zetten. ik merkte het tegen twente gelijk. Goede steekpasses etc.

Hij kan wel van pas komen denk ik ...

Wel chill dat Pantelic etc. er gewoon bij zijn. Toch erg belangrijk. Suarz en demy moeten opassen voor een kaart... we kenne ze best missen tegen Vitesse. Maar niet tegen pisvee. Komende tijd oppassen dus..

12-02-2010 22:19

Rockslide +0

De Zeeuw is toch pas bij een derde gele kaart geschorst? Tegen AZ was hij reeds geschorst.

12-02-2010 23:12

Raiko +1

5 gele kaarten is een schorsing.

13-02-2010 11:05

Joery +0

Nee, nu is hij bij iedere 2e gele kaart geschorst. En aangezien hij er tegen Twente eentje pakte, staat hij nu dus weer op scherp.

13-02-2010 11:17

Kaos +1

Ik snap dat hij moet wennen aan een nieuw land etc. maar hetgeen bij verbaast is dat Jol specifiek toekomst zegt, wat duidt op langere termijn. We zitten nu niet bepaald in de situatie om spelers van 4 miljoen te halen voor de langere termijn. Jol zegt letterlijk "Ik moet me vergissen als zij in de toekomst geen basisspelers worden. Op dit moment zijn ze dat nog niet". Hiermee geeft hij eigenlijk ook aan dat hij Lodeiro niet er nog niet inzet omdat hij moet wennen maar omdat hij hem klaarblijkelijk nog niet goed genoeg vind. Ik bedoel hier overigens TOTAAL niet mee te zeggen dat Lodeiro is een miskoop is of wat, want dat kun je in 12 minuten zeker niet beoordelen. Ik vind het alleen (wederom) raar beleid van Ajax.

12-02-2010 22:02

Kaos +1

Ik snap niet zo goed dat we geen geld hebben, een speler van 4 miljoen kopen, en deze blijkt voor de 'toekomst' gehaald te worden. Als je zulke bedragen uitgeeft in deze positie moeten die jongens er toch gelijk kunnen staan. Niets tegen Siem de Jong en voor Aissati, maar zo goed hoef je niet te zijn om die eruit te spelen. Van Eriksen vind ik het wel logisch, die jongen is 17 (of 18 inmiddels) en moet rustig gebracht worden. Blijft wel vreemd dat hij bij NAC uit wel in de basis stond, toch een traditioneel lastige wedstrijd. Spreekt Jol zich toch een beetje tegen, niet

12-02-2010 20:25

SuaSulejAjax +0

ja idd ben ik het mee eens. je gaat toch in deze financiele tijden een voetballer van 4 miljoen halen voor de toekomst,, of zou hij zijn tegengevallen tijdens de eerste trainingsweek? tsja dan is het weer een miskoop, maarja dat is natuurlijk veel te vroeg om daar nu over te oordelen en ik ga daar ook niet van uit.

12-02-2010 20:36

Jons +67

Jol wil Lodeiro Rustig brengen, En niet direct voor de 'leeuwen gooien'.

12-02-2010 20:59

theAFCAboy +0

pfff jullie praten alsof Gabri vergeten wordt, en niks waard is. Puur omdat hij nu niet speelt. Onder Ten Cate en Blind was hij de beste middenvelder die je in NL kon vorstellen.

Hij heeft gewoon ontzettend vele pech. Echt jonge, als mens, als speler, altijd positief, en een mentaliteit die je niet bij veel Ajacieden ziet. En daarom is hij ook zo geliefd. Deze gozer hoort gewoon in de basis als hij fit is. Tege AZ uit begon het te lopen toen hij kwam, en tegen Twente was het ook prima. Enoh is veel te onbesuisd, en pakt teveel kaarten. Nee, geef mij dan maar Gabri met zijn ervaring en die grandioze inzet.

12-02-2010 19:38

1983arjan +0

Alle respect voor Gabri hoor, maar die man is ALTIJD MAAR OOK ECHT ALTIJD geblesseerd...ik heb het gevoel ook gewoon dat het een zeurpiet is, hoezo last van je nek:S het is elke keer wel wat...

erg jammer ben wel een voorstander van Gabri maar hij is eigenlijk nooit meer van toegevoegde waarde terwijl ie wel bijna een miljoen per jaar opstrijkt.

12-02-2010 19:04

nummer7 +0

Verstandig dit van Jol zou word de druk op die jongen minder en heeft hij tijd om te wennen

12-02-2010 18:38

Balgobind +1

Olequer lekker laten staan..

12-02-2010 17:35

theAFCAboy +0

Hoop dat Gabri kan spelen. Zeker een versterking gezien afgelopen wedstrijden. Prima invalbeurt tegen Twente. En aangezien Enoh er niet bij is zeker opstellen.

Lodeiro maakte een goede indruk, maar een hele wedstrijd spelen is lastig omdat je nog niet voledig bent ingespeeld op je team. Eriksen daarintegen mag best in de basis.

12-02-2010 15:57

netgeenprof +0

Maar je haalt een speler voor 3,7 miljoen die geen directe versterking is?

12-02-2010 15:09

Rockslide +0

Denk dat hij wel een directe versterking is, echter hij is pas 1,5 week in Nederland. Als hij geen andere taal machtig is dan Spaans en we de spelers al de helft van de week vrij is, kan ik begrijpen dat het nog te vroeg is voor een basisplek.

12-02-2010 15:23

mr1060 +1

Idd, snap niet dat mensen dat niet kunnen begrijpen...

12-02-2010 15:46

Ajaxleipo +0

Snap niet dat mensen zeuren over miskoop!!
Wij zijn toch ajax supporter?!
Altijd dat gezeik...

12-02-2010 14:32

RensLanen +0

ik begrijp die mensen niet die roepe dat hij een misaankoop is.
als je keek naar westrijd toen hij inviel liet die zien dat hij goede dribbel in huis heeft en een pass, en hij is nog maar 20 jaar! en denkt ook dat jol hem niet te vroeg wil brengen hij komt net over uit uruguay mooi laten wennen aan het spel,we gaan echt wel veel plezier aan lodeiro hebben! amen

12-02-2010 14:25

Miich +0

pfff, heeft Jol niet gekeken afgelopen dinsdag?
Eriksen altijd opstellen!

12-02-2010 14:17

preme +2

Gabri weer geblesseerd, zijn tijd is wel geweest, zo voegt hij echt niks meer toe aan Ajax.

12-02-2010 14:11

Jeff +0

Gabri is helemaal niet geblesseerd! Dat WIL jij ervan maken! Hij heeft wat lichte nekklachten, maar is er gewoon bij. Natuurlijk wordt hij als twijfelgeval genoemd, dat noemen ze iemand die uitvalt op een training ook altijd. Gabri is gewoon topfit maar hij krijgt terecht last van zijn nek door het nee schudden met zijn hoofd. Want zonder hem loopt dit Ajax voor geen kant en met hem is het een vloeiend lopende trein waarin iedereen opeens veel meer kan en bij een foutje wordt bijgestaan door de vechter Gabri.

12-02-2010 15:39

Rockslide +0

Gabri is een goede speler, maar je maakt het nu wel erg bont. Met Gabri zijn we niet veel beter/minder dan zonder hem vind ik. Ik ben groot fan van hem, maar zie in hem geen onmisbare schakel. Er zal vast een reden zijn dat zowel Van Basten en Jol hem niet als basisspeler gebruiken.

12-02-2010 15:43

Jeff +0

Bij van Basten is Gabri veel geblesseerd geweest en heeft hij vaak gespeeld als hij 100% fit was. Als ik tegen FC Twente het begin weer zie en ik zie dat middenveld dan krijg ik zowat de slappe lach! Wat een dramatisch middenveld met totaal geen tempo, geen stap teveel en elke keer te laat. Gabri is gewoon een trein die voor De Zeeuw-Enoh-Lindgren en vele andere middenvelders een aanvulling is waardoor zij nog beter kunnen spelen. Hij lost zoveel foutjes op van anderen en denkt altijd naar voren. Als ik de tweede helft zie tegen FC Twente na de invalbeurt van Gabri, dan zie ik een heerlijk elftal. Een middenveld dat geen duel verliest, 100% druk zet op alle spelers van FC Twente, een Vertonghen die ineens durft op te komen, van der Wiel die weet dat als hij een fout maakt, het herstelt wordt. Ik geniet van Gabri, niet alleen omdat hij zelf zo goed is, maar ook omdat hij andere spelers van 100% naar 110% brengt. Met hem kunnen we nog kampioen worden, zonder hem ben ik bang voor het ergste!

12-02-2010 15:51

MoenMeister +0

Er zijn spelers die gelijk in de basis staan.. Acclimatiseren is zo gebeurd. Er zijn spelers sneller in de basis gestart zonder veel mee te trainen. Ben dus wel benieuwd of hij toch wel een 'aanwinst' blijkt te zijn.

12-02-2010 14:03

deeps +0

Ik denk dat dit de volgende miskoop wordt. Weer zo'n kleine speler met Zuid- Amerikaans bloed. In de afgelopen 10 jaar is alleen Suarez een topaankoop geweest van dat continent.

12-02-2010 14:03

Hwb +1642

Maxwell?

12-02-2010 14:05

DonaldR +0

Rosales was ook goed! alleen had hij last van heinwee, anders was hij er ook zeker gekomen!

12-02-2010 14:08

WinstonWeed +3

Rosales was aardig maar ik had er meer van verwacht, zelfde verhaal als Cvitanich.

12-02-2010 14:31

jord +29

maxwell?

12-02-2010 15:21

Jeff +0

En jij durft de naam Maxwell niet te noemen bij de topaankopen uit dat continent? Dan vraag ik mij af in hoevere je echt bezig bent met de club Ajax, want Maxwell is voor mij en vele andere Ajacieden een cultheld, een jongen die zowel op het veld als buiten het veld een absolute topper is/was! En weetje hoe dit soort jongens goed zijn geworden? Door het 100% vertrouwen wat ze kregen. Op trainingen, in het stadion, overal! En om Lodeiro nu al onder het kopje miskopen te plaatsen, tja dan leer je er blijkbaar niet veel van. Was Pantelic na die 1e invalbeurt ook een miskoop of niet? Misschien moet je de wereld eens omdraaien en jezelf in die situatie plaatsen. Als 20 jarige jongen helemaal alleen naar de andere kant van de wereld waar een hele andere cultuur heerst en waar je alles opnieuw moet doen en leren. En waar dan ook nog mensen zijn die je na 11 minuten voetbal al met de grond gelijkmaken en je een miskoop noemen. Je hebt eigenlijk al teveel commentaar gehad op je belachelijke reactie!

12-02-2010 15:45

suarez1 +0

nee oke als hij maar wel bij de wedstrijd selectie zit voor zaterdag

12-02-2010 14:00

WesleyC +0

denk idd dat de jong in zon wedstrijd wel van pas komen, zullen best wel wat duels op het middenveld uitgevochten moeten worden, sterke kopper is dan ook zeker handig
--------------------Stekelenburg-----------------------
----VdWiel-----Alderweireld- Oleguer-----Anita
------------------Lindgren-------De Zeeuw------------
--------------------------De Jong-------------------------
Rommedahl------------Pantelic------------Suarez

hopen dat Jol geen gekke fratsen met Sulejmani
uit gaat halen, de 3 punten moeten op zeker gehaald
worden

12-02-2010 13:55

KViNAYKAFCA +0

Ik woon zelf in Friesland..
en zelf heb ik veel gewed met vrienden ik heb 10 euro ingezet voor een 0-2 overwinning hoop dat AJAX die ook waar gaat maken !
zodat ik mijn geld krijg!:D

12-02-2010 13:54

hansj +0

4 miljoen betalen en dan hem niet opstellen. Vreemde zaak weer had dat geld uitgegeven aan een goeie cv of lb

12-02-2010 13:54

kwdtje +0

Die gast is anderhalve week in Nederland, heeft 0,0 wedstrijd ritme en moet nog wennen aan Ajax. Logisch dat hij rustig gebracht wordt.

12-02-2010 13:55

hansj +0

hij was 100% wedstrijdfit en als je in de situatie waarin ajax zit 4 miljoen uitgeeft doe dat dan aan iemand die er meteen staat

12-02-2010 13:57

sv +633 admin

vind ik ook!

12-02-2010 13:59

kwdtje +0

Wedstrijdfit en wedstrijdritme zijn toch echt verschillende dingen.

12-02-2010 14:01

hansj +0

kom op man die gozer heeft in uruquai getraind en wedstrijden gespeeld in de voorbereiding . 4 miljoen in de situatie waarin ajax verkeerd is veels te veel geld en als je dan iemand haalt moet ie er staan. Als ie wedstrijdritme nodig had hadden ze hem wel in het 2e klaar gestoomd zoals ze met de meeste doen zoals pantelic oa

12-02-2010 14:11

WesleyC +0

ik denk dat daarmee een beetje geduld moeten hebben
laat die jongen zijnn flow vinden, hij is is 23 heeft al hoop
ervaring, dus warschijnlijk zien we hem snel genoeg
in de basis verschijnen:D

12-02-2010 13:56

sv +633 admin

Maar deze reactie van Jol suggereert niet dat Lodeiro over 2 weken ook al basisspeler is, integendeel.

12-02-2010 13:48

RobertoStrife +2

Klopt, hij is duidelijk gehaald voor de toekomst.

En misschien ook wel een beetje voor Suarez.

12-02-2010 13:59

Gabri411 +49

Je moet die twee jongens ook rustig brengen. Dalijk krijg je allerlei Sulejmani taferelen rond die twee. Ze komen er echt wel. Lodeiro zal eerder basisspeler worden dan Eriksen. Maar rust is toverwoord. Laat die jongen eerst maar is een paar keer goed invallen. En denk sowieso dat je thuis beter in de basis kan starten met steun van je eigen publiek.

12-02-2010 13:44

MoenMeister +0

Niet heel erg verrassend.. Wat ik dan wel weer frappant vind eigenlijk omdat je hem toch niet voor niets haalt.. Hij zal er wel plannen mee hebben.. Eriksen was wel echt goed tegen Jong Heerenveen/Emmen, maar in de wedstrijden met het eerste heeft hij mij nog niet weten te overtuigen, laat hem eerst nog maar een paar wedstrijden vlammen bij Jong Ajax. Lodeiro blijft een raar geval, je trekt een lege portemonnee open terwijl je beter op andere posities versterkingen had kunnen halen. Als je dan toch zo een speler haalt, moet je met hem gaan spelen ook.. Hoop dat hij dus gewoon na rust ingebracht gaat worden en zich positief zal onderscheiden. Vier miljoen uitgeven voor de breedte is natuurlijk zonde!

12-02-2010 13:41

sv +633 admin

Vreemd hoor je koopt Lodeiro voor 4 miljoen en hij is nog geen basisspeler.

12-02-2010 13:35

Freddy +12615

Die jongen moet zich natuurlijk wel ff aanpassen. Heeft er net 1,5 week training opzitten.

12-02-2010 13:36

sv +633 admin

Ja en Eriksen start wel op zijn 17e in de basis en daarna niet meer. Ik kan Jol niet volgen. Hij maakt er een beetje een potje van, dat kunnen we zo langzamerhand niet ontkennen, want de beste man heeft ook gezegd dat eriksen de beste is op die positie, maar de jong speelt. Ik snap het niet meer.

12-02-2010 13:38

mr1060 +1

Nou zo vreemd is het niet, Lodeiro is net 2 weken in NL moet zich nog gigantisch aan passen in Nederland. Hij weet niet hoe het ajax spel gaat. En Erikesen is al 2 jaar dacht ik in Nederland, ken al aardig Nederlands, is al aan gepast aan Nederland, weet hoe het Ajax systeem werkt. Dus ik vind vrij logisch.

12-02-2010 13:41

MoenMeister +0

Jol wil soms wel een statement maken.. Laat ie Suk debuteren tegen Roda JC, zit ie de week erop tegen Twente niet bij de selectie. Zelfde verhaal met Eriksen. Het rouleren van Jol gaat soms te ver door.

12-02-2010 13:44

sv +633 admin

Ja precies, Van Basten kreeg dat maar om zijn oren, maar over Jol zegt niemand het, opmerkelijk, maar volgens mij is Jol nog een graadje erger met rouleren.

Nu is Sullie weer aan de beurt. Die is ineens weer topfit van het traplopen.

12-02-2010 13:46
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.