O18 wint van concurrent AZ; O17 nipt langs ADO Den Haag

door Wessel Kroon 206

Bron AS

O18 wint van concurrent AZ; O17 nipt langs ADO Den Haag

door Wessel Kroon 206

Bron AS

Laatst geüpdatet

Dit was het topic voor de jeugdwedstrijden van Ajax van zaterdag 12 november. Ajax O18 won de topper tegen de leeftijdsgenoten van AZ met 3-1. Verder won de O17 hun uitwedstrijd nipt bij ADO Den Haag. Ook de O15 wist op overtuigende wijze te winnen bij Vitesse. De O16 speelt later op de dag nog uit bij Sparta.

FT | Vitesse O15 - Ajax O15 (1-5)

Opstelling Ajax O15:

Nog niet bekend.

Wissels Ajax O15:

Nog niet bekend.

Doelpunten:

0-1 Pharell Nash
0-2 Pharell Nash
0-3 Luka Vieillevoye
0-4 Miguel Joao da Silva
0-5 Jaydion Polonius

1-5 Vitesse

FT | ADO Den Haag O17 - Ajax O17 (1-2)

Beide ploegen begonnen aftastend aan de wedstrijd. In de tiende minuut kwam het eerste gevaar van de bezoekers. Don O'Niel versierde een vrije trap en ging zelf achter de bal staan. De aanvaller krulde de bal over het doel van ADO. Een paar minuten later was het wel raak. Mark Verkuijl werd gevloerd in de zestien van de Hagenaars, waarna Shedrach Ebite de strafschop raak schoot: 0-1.

Ajax O17 bleef de gevaarlijkste ploeg en tien minuten later werd dat nogmaals bewezen met een schitterende aanval. Via Precious Ugwu en O’Niel en een voorzet van Lucas Jetten kon Avery Appiah koelbloedig afronden: 0-2. Een minuut later leek dit scenario zich min of meer te herhalen, maar dit keer raakte Appiah de lat. Hierna werd Ajax O17 slordiger en werd voor rust weinig meer gecreëerd.

In de tweede helft kreeg Ebite snel een grote kans, maar hij kreeg de bal niet langs de Haagse doelman. Na een uur werd de wedstrijd qua stand weer spannend na de aansluitingstreffer van ADO. Een doorschietende tweede bal werd door invaller Dan Schallenberg in de verre hoek geschoven: 1-2. Invaller Tijn Peters en Giandro Sambo kregen hierna nog goede kansen, maar wisten de voorsprong niet verder uit te bouwen. ADO Den Haag werd niet meer gevaarlijk en zo eindigde het duel in 1-2.

Opstelling Ajax O17:

Entius; Van de Pavert, Ugwu, Janse, Jetten; Van der Graaf (89' De Ruijter), Appiah, Verkuijl (57' Peters); Faberski (89' Jordan), Ebite (68' Ouazane), O'Niel (68' Sambo).

Wissels Ajax O17:

Schreuder, Jordan, Ouazane, Peters, Sambo, De Ruijter.

Doelpunten:

0-1 pen. Shedrach Ebite (16')
0-2 Avery Appiah (27')
1-2 Dan Schallenberg (60')

FT | Ajax O18 - AZ O18 (3-1)

Beide teams hadden moeite met het creëren van kansen aan het begin van de wedstrijd. In de 12e minuut was de eerste grote kans voor AZ. Jayden Addai kwam oog in oog met Ajax-doelman Sten Kremers, maar de aanvaller van AZ kreeg de bal niet tussen de palen. Een klein kwartier later was er opnieuw een gevaarlijk moment voor Ajax. Kremers moest een redding verrichten op een kopbal vanuit een hoekschop.

Op het moment dat AZ het eigenlijk onder controle leek te hebben, kwam Ajax op voorsprong. David Kalokoh gaf een voorzet vanaf de rechterkant. Stanis Idumbo Muzambo controleerde de bal kan en schoot de bal vervolgens in de korte hoek. Na de openingstreffer kreeg Ajax wat meer grip op de wedstrijd, het stond dan ook 1-0 bij rust.

In de tweede helft was AZ gelijk gevaarlijk. Tom Kerssens haalde uit vanaf de rechterkant van het Ajax-doel, maar zijn schot werd verdedigd door een Ajacied. Tien minuten later kreeg Ajax een levensgrote kans op 2-0. Jaydon Banel kwam oog in oog met de doelman van AZ nadat hij de verdediging had afgeschud, maar het lukte hem niet om de doelman te passeren. Vlak na deze grote kans lukte het Ajax wel om de voorsprong uit te breiden. Neal Viereck was blijven hangen na een hoekschop en kopte uit een voorzet van Idumbo Muzambo knap de 2-0 binnen.

Ajax kon niet lang genieten van de ruime voorsprong, want vier minuten later deed AZ alweer iets terug. Addai schoot van afstand verwoestend raak en maakte de wedstrijd zodoende weer spannend. Hierna volgde een periode zonder al te veel grote kansen. In de blessuretijd wist Ajax de wedstrijd in het slot te gooien. Invaller Mohamed Hamouchi lette goed op en schoot de rebound van het schot van Olaf Gorter tegen de touwen. Ajax O18 doet dus goede zaken en wint met 3-1 van de leeftijdsgenoten van AZ.

Opstelling Ajax O18:

Kremers; Sarfo (76' Henry), Viereck, Hato, Van Bohemen; Alders (72' Gorter), Agougil, Vink (81' Voute); Kalokoh (76' Hamouchi), Banel (72' Boerhout), Idumbo Muzambo.

Wissels Ajax O18:

Reverson, Henry, Gorter, Voute, Hamouchi, Boerhout.

Doelpunten:

1-0 Stanis Idumbo Muzambo (30')
2-0 Neal Viereck (62')
2-1 Jayden Addai (66')

3-1 Mohamed Hamouchi (90+2')

Bijzonderheden:

Doelman Paul Reverson beleeft een bijzonder seizoen. Lees er meer over in de nieuwe Ajax Kweekvijver!

17.15 uur | Sparta Rotterdam O16 - Ajax O16 (0-2)

Opstelling Ajax O16:

Nog niet bekend.

Wissels Ajax O16:

Nog niet bekend.

Doelpunten:

0-1 Lyfe Oldenstam

0-2 Haniel Pereira da Gama

Weet Ajax tegen FC Emmen eindelijk weer eens te winnen en de nul te houden?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Lees meer over:
Plaats reactie

wolterx +6310

Zie staan dat opstelling o15 nog onbekend was;
Engel; Vieillevoye, Kasanwirjo, Cruden, Marley Perez; Vd AA (6), Ayyildiz (8), Nash (10); Barron, Miguel, Polonius.

13-11-2022 10:47

Rockanje23 +37194

Alle 4 de jeugdteams in de bovenbouw vandaag gewonnen. Netjes.

12-11-2022 23:10

Ozymandias +159568

Als ze bij AZ deze wedstrijd zo belangrijk vinden om Poku terug te schuiven moet Ajax na de winterstop maar met Setford; Jermoumi, Aertssen, Milovanović, Van Bohemen; Hlynsson, Vos, Misehouy; Kalokoh, Vink en Van Axel Dongen in de basis aan de wedstrijd tegen AZ o18 beginnen. ;-)

12-11-2022 16:42

Soccerskins v2 +43591

Ernest Poku was dat? Ik dacht dat hij al heel dicht tegen het eerste van AZ zat.

12-11-2022 16:45

Tommyshelby +130306

Is al 2x ingevallen in de EL zelfs, ik moest ook even kijken, maar het was hem echt.

12-11-2022 16:47

Ajax1969 +4171

Poku is uit 2004, dus een dispensatiespeler, want volgens mij is de o18 uit 2005 (of jonger). Daar is die dispensatieregeling toch niet voor bedoeld. Er moeten weer regeltjes bij om dit dicht te timmeren.

12-11-2022 16:59

WantAmsterdam +116290

Precies, we hebben ook twee dispensatiespelers met Banel en Sarfo, maar die spelen hier omdat ze niet eens bij jong aan de pas komen en dit niveau nog niet zijn ontgroeit. Zelfde met Viereck die vooral geblesseerd was de laatste jaren.
Bij Poku is het een compleet ander verhaal, die is teruggehaald puur vanwege resultaat.

12-11-2022 17:01

Ozymandias +159568

Het is een beetje alsof Ajax ervoor zou kiezen om Hlynsson of een geheel fitte Van Axel Dongen terug naar de o18 te schuiven voor wedstrijden tegen AZ o18.

13-11-2022 13:05

trodat4030 +97407

Vind het stiekem veel stoerder om met de 'gewone' o18 te winnen van hun bijna AZ 1 spelers ;-)

12-11-2022 16:47

WantAmsterdam +116290

Des te knapper dat we deze wedstrijd ook zonder onze doorgeschoven spelers winnen.

12-11-2022 16:59

Burgie +4032

Ja want als AZ het belangrijk vind om hun aan de filosofie rommelen, omdat ze zien dat ze anders het kortzichtige pure resultaat niet kunnen behalen, dan moet Ajax dat automatisch ook maar doen.

12-11-2022 17:08

Ozymandias +159568

Hence the ;-)... Ik zal je een geheimpje vertellen... je mag niet eens met zoveel dispensatiespelers spelen...

12-11-2022 17:32

Moooo +4008

AZ heeft vaak een goede lichting die Ajax kan verslaan.
Alleen is Ajax vaak net iets beter en jonger.
Willen ze een kans maken snap ik de keuze wel door Poku mee te nemen.

14-11-2022 09:24

WantAmsterdam +116290

Echt een prima wedstrijd tegen de sterkst mogelijke tegenstander in Nederland op O18 niveau. Onder druk kunnen uitvoetballen en drukzetten, doordekken was van een hoog niveau zodat de meeste tweede ballen voor Ajax waren.

12-11-2022 16:39

Web +178830

Vele leuke en goede talenten
Maar het loopt vaak weer anders dan je inschat
Je moet blij zijn dat er twee het eerste halen

12-11-2022 16:35

Telamon +9192

@Web

Dat was jaren terug, de laatste jaren kunnen er meer dan twee het eerste halen per lichting, soms wel 5-6. Dat heeft meer te maken met de bereidheid van de technische mensen rond Ajax 1, dan met de kwaliteiten van de talenten.

12-11-2022 22:08

Artemio +32368

Is niet realistisch.

12-11-2022 23:33

noppenkoning +41630

Retteketet vanavond vroeg naar bed

12-11-2022 16:34

WantAmsterdam +116290

Gorter is echt een hele goeie speler, zeer onderschat imo. Maar die andere 6, Alders, is ook niet verkeerd, krijg ik Anita vibes bij.
Dan vraag ik me toch af, waar blijven godverdomme de houthakkers? Ik zie eigenlijk alleen maar rasvoetballers! Die kan toch geen toeval zijn? We hebben in een lichting drie 6en die voetballend een hoog niveau hebben. Ben er echt zeer enthousiast over.

12-11-2022 16:31

trodat4030 +97407

En dan hebben we met Idumbo en Misehouy ook nog eens intessante, creatieve tienen! Al worden die wel weer steeds vaker op de flanken gezet helaas. Eens over Gorter, mag wat mij betreft wel genoemd worden bij de toptalenten.

12-11-2022 16:33

WantAmsterdam +116290

Klopt, maar ze worden aan de kanten gezet, of vanwege gebrek aan vleugels, of vanwege ontwikkeling. Vind ik prima.

12-11-2022 16:35

Tommyshelby +130306

Daag Malenovic niet uit hé!

12-11-2022 16:34

Ozymandias +159568

Ouaali is Cruijffiaans in zijn visie op de jeugdopleiding en Haesaert is van enorm belang geweest in het hervormen van het scoutingprofiel van talenten waar Ajax naar zoekt (hetgeen wat door Jonk was achtergelaten en geschreven door de huidige technisch directeur van FC Volendam voldeed niet).

12-11-2022 16:34

WantAmsterdam +116290

Duidelijk, bedankt!

12-11-2022 16:36

Telamon +9192

@Ozy

Niet helemaal, Als ie echt Cruijffiaans was, zou hij niet meteen na vertrek Jonk en Cruijff weer met een 10 gaan spelen, en ook niet creatieve 10-en steeds naar de flank verwijzen.

12-11-2022 22:12

Ozymandias +159568

Dan was Jonk ook niet Cruijffiaans want Cruijff vond dat alle jeugdteams in een 3-4-3 moesten spelen zodat alle spelers één op één kwamen te staan met een directe tegenstander. Bij Barcelona hebben ze dat op zijn aanraden ook gedaan toen Laporte voor de eerste keer aan de macht kwam (nadat ze naar een 4-3-3 in de jeugd waren overgestapt nadat Cruijff ruzie kreeg met diens voorganger).

"een 10 gaan spelen, en ook niet creatieve 10-en steeds naar de flank verwijzen."

Inderdaad, onder Cruijff had een talent als Bergkamp bijvoorbeeld nooit in de jeugd op de flanken gespeeld... De Cruijff die in jouw hoofd bestaat heeft in de werkelijkheid nooit bestaan.

12-11-2022 22:13

afca1985 +21564

Laat de beste van deze lichting eerst maar eens een contract tekenen voordat ze weer naar Engeland of Duitsland vertrekken, en dan trekken wij bij het 1e wel de houthakkers uit Mexico aan en hebben we aan het talentvolle U18 alsnog geen kut aan, helaas

12-11-2022 16:35

WantAmsterdam +116290

Ja klopt, maar gelukkig hebben de meeste al een contract. Voor de rest is dat andere natuurlijk niet aan Ouaali maar aan de technische staf en vooral de trainer.

12-11-2022 16:37

afca1985 +21564

Is dat zo ja, waar kan je dat zien overigens? Of onthoud je dat allemaal wie zijn contract tekent

12-11-2022 16:39

WantAmsterdam +116290

Transfermarkt, Idumbo, Kalokoh, Hato, Agougil en Boerhout hebben al contract.
Wel is de meeste overdreven, met Gorter, Vink en Alders mogen ze echt spoedig aan de tafel.

12-11-2022 16:43

trodat4030 +97407

Op transfermarkt kan je ook de selectie van o18 bekijken, daar wordt ook bij geschreven wie reeds een contract heeft en wie nog niet. Volgens mij valt het in de huidige o18 best mee mbt contractspelers. Tuurlijk de jongens uit het buitenland en Boerhout (die kwam anders niet, die kon volgens mij ook bij H'veen tekenen, maar kwam omdat hij bij ons ook kon tekenen), maar van de eigen jongens valt het best tegen eigenlijk.

https://www.transfermarkt.nl/ajax-amsterdam-u18/kader/verein/52068

12-11-2022 16:44

afca1985 +21564

Oke thnks boys

12-11-2022 16:49

WantAmsterdam +116290

Ik telde Vos en Misehouy nog ff mee.

12-11-2022 16:55

rickyboy1444 +598

Moet wel wat aan jeugdcontracten gedaan gaan worden die gaan aflopen. Speksnijder uit de O18, en bij jong Aertssen, Hansen, van Axel Dongen, Delgado, Jensen en Setford. Nu verwacht ik dat Jensen en Delgado gaan vertrekken, maar die andere 4 moeten toch vastgelegd gaan worden. Qua uit te delen contracten moet er natuurlijk 1 naar Vink, maar de rest heeft wat minder urgentie wat mij betreft in de O18.

12-11-2022 17:33

Telamon +9192

@Want

Ja, zag Alders laatst ook voor het eerst, vlot, behendig spelertje. Gorter ook goed inderdaad, tegenwoordig het 6 type in de opleiding, met ook Warmerdam, Brandes, etc. die zo'n type zijn. Goede zaak.

Alleen jammer dat Ajax dan zo ver weg staat qua spel en type speler.

12-11-2022 22:14

WantAmsterdam +116290

Helemaal waar, allemaal het type 6 dat bij Ajax past en die een club in zijn geheel beter laten spelen. Waar wel gezegd zijn dat Alders meer een type Anita is, Gorter ietsje meer regisseur/spelverdeler, en Warmerdam en Brandes een kruising uit allebei.

13-11-2022 01:13

Ozymandias +159568

Van Bohemen is een interessante sleeper pick/dark horse om het eerste te halen.

12-11-2022 16:29

Tommyshelby +130306

Als ie defensief groeit tenminste. Aan de bal zeker een fijne back.

12-11-2022 16:31

WantAmsterdam +116290

Lijkt mee vaak ook te nonchalant/niet scherp genoeg, dat moet er echt uit wil die slagen in bij Ajax of in het profvoetbal over het algemeen.

12-11-2022 16:32

trodat4030 +97407

Ik denk dat hij het profvoetbal wel haalt, hij kan altijd weer terug naar buitenspeler namelijk als hij verdedigend niet genoeg groeit. Maar ik vind hem zelden een opvallend goede wedstrijd spelen als linksback. Ik ben niet overtuigd van die jongen, niet voor Ajax 1.

12-11-2022 16:35

wolterx +6310

Moet in duels en vooral positioneel wel nog stappen zetten. Tegen goede buitenspelers in o17 en o18 is hij nog kwetsbaar, in opbouw en laatste fase ijzersterk voor een back. Helemaal geen gekke sleeper pick imo.

12-11-2022 16:34

Ozymandias +159568

"Moet in duels en vooral positioneel wel nog stappen zetten."

Inderdaad, maar dat geld volgens mij voor letterlijk elke back van Ajax de afgelopen tien jaar (ook die in het eerste). Hij moet denk ik vooral leren goed door te dekken zodat hij niet in een één op één situatie komt met een buitenspeler die al op stoom is gekomen.

12-11-2022 16:35

wolterx +6310

Is wel een verschil tussen overeind kunnen blijven in duels maar er niet graag inkomen (Dest/Mazraoui bijvoorbeeld) en noodzaak om er niet in te komen (zoals nu bij Van Bohemen)

12-11-2022 16:37

Tommyshelby +130306

Lekker boys. 22 uit 9 nu.

12-11-2022 16:28

trodat4030 +97407

Goed ‘verdedigd’ Stannis 😅

12-11-2022 16:26

Harrier Du Bois +39129

Idumboooooo, zet dat voetje er goed tegenaan en het was hangen.

12-11-2022 16:26

trodat4030 +97407

Waar is De Kale Kwibus op het balkon?!?

12-11-2022 16:25

MelleAfca +14341

In Emmen helaas

12-11-2022 16:27

trodat4030 +97407

Hm ja, vast wel. Neemt niet weg dat hij elke wedstrijd bij o18 schittert. Door afwezigheid welteverstaan, niet omdat de zon op zn bolletje weerkaatst 😂

12-11-2022 16:28

trodat4030 +97407

Toch wat anders dan FdB die zelfs de AS app had om de jeugd te kunnen volgen.

12-11-2022 16:29

Artemio +32368

Zelfs bij Jong Ajax komt Schreudertje niet kijken.

12-11-2022 23:35

Harrier Du Bois +39129

Nice, game over. Mooi, geen billenknijpen, al was dat niet nodig

12-11-2022 16:24

Tommyshelby +130306

Finitooooooo, heerlijk. Mooi hoe Gorter zich vrij speelt zeg.

12-11-2022 16:24

afca1985 +21564

Die Poku is wel een teringventje om tegen te spelen, interessant

12-11-2022 16:23

Tommyshelby +130306

Oei, 2x teveel door het midden

12-11-2022 16:23

Ozymandias +159568

Wel knap gedaan van Boerhout.

12-11-2022 16:23

Tommyshelby +130306

Was niet makkelijk idd

12-11-2022 16:24

trodat4030 +97407

Vind het eigenlijk best belachelijk dat Gorter bankt ten faveure van Alders. Gorter is imo wel een klasse, zo niet 2, beter.

12-11-2022 16:21

Ozymandias +159568

Ik vond Alders deze wedstrijd wel erg goed spelen. Deed typische '6' dingen.

12-11-2022 16:21

trodat4030 +97407

Ja vandaag was hij een stuk beter, maar Gorter laat dat soort dingen eigenlijk gewoon altijd zien. Beetje sobere speler, maar hou wel van spelers zonder overbodige tierelantijnen.

12-11-2022 16:23

trodat4030 +97407

En veel beter in staat om een duel te winnen.

12-11-2022 16:23

Knalpot +3652

Ben ik niet mee eens bij Alders krijg je wel een beetje Anita/Serrero flashbacks, Gorter doet me dan weer meer denken aan Warmerdam/Eiting.

12-11-2022 17:01

WantAmsterdam +116290

Wel is Gorter atletischer/fysieker dan die twee.

12-11-2022 17:07

Telamon +9192

Ja precies, Alders meer vlot en handig aan de bal, Gorter meer type regisseur.

12-11-2022 22:16

Knalpot +3652

Moet zeggen Peereboom heeft er toch wel kijk op, Alders ontwikkelt zich geweldig op 6 terwijl dat toch altijd maar een beetje een kleurloze rechtsback was en Vierreck was ook nooit echt in beeld als groot talent (behalve dat ie lang is) maar die doet het ook fantastisch dit seizoen.

12-11-2022 16:20

Ozymandias +159568

Viereck was de afgelopen twee jaar vooral geblesseerd.

12-11-2022 16:21

Knalpot +3652

Ah okay vandaar dat ik zo weinig gehoord en gezien heb van hem.

12-11-2022 16:24

trodat4030 +97407

Vond Alders vorige week anders enorm slecht daar. Gorter vind ik beter.

12-11-2022 16:22

Knalpot +3652

Vorige week heb ik hem niet gezien, tegen Feyenoord begon ie nog wel slordig maar daarna was hij een van de beteren.

12-11-2022 16:29

wolterx +6310

Viereck was in oude D/C jeugd interessant erna toen echte fysieke groeien begon heel veel last van blessures gehad. Dit seizoen vormt hij heel fijn duo met Hato, heel benieuwd hoe hij stap naar Jong Ajax gaat zetten komende maanden (allebei trouwens).

12-11-2022 16:30

trodat4030 +97407

Gaan ze die stap al maken dan? Maar wat dan met Pierie en Warmerdam? En Aertssen en Milovanovic? Denk niet dat ze die stap al gaan zetten, vooral om die reden. Daarnaast ís Hato al doorgeschoven en Viereck heeft zóveel gemist door die blessures, die heeft meer aan vele malen 90 min in o18 lijkt me. Die moet echt veel spelen.

12-11-2022 16:37

wolterx +6310

Viereck als 2004 speler zal komend jaar sowieso naar Jong Ajax moeten, zal niet op hele grote terwijl hoeven gebeuren maar debuut in komende 6 maanden is verre van ondenkbaar. Hato heeft dat debuut al en met zijn vermogen om op linksback te kunnen spelen (beter dan Milovanovic in die rol) zal ook zoals Vos en Misehouy vorig seizoen vaker mee gaan trainen en al getest gaan worden om te zien of volgend seizoen Jong Ajax realistische stap is.

12-11-2022 16:40

Knalpot +3652

Van Pierie gaan ze wel afscheid nemen als er iets komt, volgens mij was er zoiets van een afspraak dat ie een half seizoen de kans zou krijgen om zich weer in de kijker te spelen. Warmerdam, ik vrees gewoon dat er teveel concurrentie is met Regeer en Fitz voor hem en Vos erachter.

12-11-2022 16:48

trodat4030 +97407

Goed uitgelokt door Henry.. Hij kon eigenlijk nergens heen met die bal.

12-11-2022 16:19

Tommyshelby +130306

AZ wel echt stukken beter nu, volhouden boys

12-11-2022 16:18

MelleAfca +14341

Het feit dat we ons in de komende drie jaar mogen gaan opmaken voor de doorbraken van oa Vos, Misehouy, Hato, Kalokoh, Muzambo en Faberski maakt mij een zeer optimistisch man. Dat vind ik echt absolute toptalenten, potentieel niveau De Ligt en Frenkie.
Daarbij nog grote talenten als Vink, Van Axel Dongen, Fitz-Jim, Aertssen, Agougil, Gorter, Appiah, Verkuijl etc.

Extra reden om ons hoofd op dit moment bestuurlijk niet te verliezen, zodat we deze jongens een goede financiële basis kunnen bieden waarop we kunnen oogsten.

12-11-2022 16:11

trodat4030 +97407

Denk niet dat die allemaal gaan doorbreken. Dat soort lijstjes kan je elk jaar wel maken, vd lichting 97 dacht ik ook dat Donny, Appie, Dekker, Savastano en Cerny zouden doorbreken. Werden alleen Donny en Nous uiteindelijk.

12-11-2022 16:13

MelleAfca +14341

Nee het is inderdaad een utopie dat ze allemaal doorbreken, zeker wat betreft het onderstaande rijtje. Maar al breekt de helft door, dan ben je al spekkoper.

12-11-2022 16:14

Telamon +9192

@trodat

Klopt, maar de speler die Melle noemt in dat eerste rijtje, vind ik wel wat veelbelovender dan Dekker vooral, maar ook dan Savastano. Cerny heeft natuurlijk enorm veel blessureleed gekend, en kon alleen daardoor al niet doorbreken. Kalokoh is ook veelzijdiger en handiger in de kleine ruimte dan Cerny ooit geweest is.

Appie uiteraard weggevallen.

12-11-2022 22:21

Telamon +9192

@Melle

Dan moet wel eerst het hele bestuur, directie en trainer vervangen worden.

12-11-2022 22:19

WantAmsterdam +116290

Vink heeft echt een hele mooie stijl en techniek.

12-11-2022 16:09

trodat4030 +97407

En bedenk dt hij pakweg 2 jaar geleden nog CV was… Volgt de omgekeerde weg van Denzell Gravenberch. Die werd van spits CV bij Ajax. Pas bij Sparta werd die weer spits.

12-11-2022 16:11

WantAmsterdam +116290

Vind ik bizar, komt niet vaak voor, meestal is het inderdaad de omgekeerde weg. Goed gezien Ajax.

12-11-2022 16:12

Tommyshelby +130306

Heerlijk die flair van Vink!

12-11-2022 16:08

Tommyshelby +130306

Die Hato kwam net even op rechtsbuiten terecht. Schitterend. Die heeft uitdaging nodig.

12-11-2022 16:03

afca1985 +21564

BOEM HATO beest in wording

12-11-2022 15:59

Tommyshelby +130306

Shit. Hele mooie goal, uit het niets

12-11-2022 15:58

WantAmsterdam +116290

Fantastische voorzet, en nog betere kopbal. Hoe lang is die viereck? Zit toch dik boven de 1.90? Stukje groter dan Hato, en die is al vrij lang.
Maakt op mij sws een goeie indruk, wat vinden jullie van hem?

12-11-2022 15:56

Tommyshelby +130306

Imposant fysiek. Aan de bal naar behoren. Toch wel twijfel. Krijg beetje Sandler-vibes ervan.

12-11-2022 15:56

WantAmsterdam +116290

Klopt, kan zo een net niet speler worden, of een grote verassing.

12-11-2022 15:57

trodat4030 +97407

Ja die gozer is heel lang, makkelijk over de 1.90. Vind hem best meevallen als je bedenkt dat hij de voorbije jaren bijna alleen maar met blessures kampte. Vaak zie je een enorme terugslag na zo’n lange tijd, maar hij komt er steeds beter in.

12-11-2022 15:58

DonQ +6081

Lijkt bewegelijker en voetballend beter dan Botman toen hij dezelfde leeftijd had. Leuk en vrij complementair duo met Hato.

12-11-2022 15:58

WantAmsterdam +116290

Lijkt dezelfde lengte te hebben.

12-11-2022 16:06

afca1985 +21564

kut goal gemist, hoe ging ie?

12-11-2022 15:55

Tommyshelby +130306

Kopbal uit een voorzet, dak van het doel erin

12-11-2022 15:56

AlexLitmanen10 +14484

Afvallende bal na een corner.
Terug in gebracht. Kopbal.
Keeper te klein, net niet genoeg hand achter de bal

Scoren. 2-0 juichen. Hoera

12-11-2022 15:56

WantAmsterdam +116290

Fantastische voorzet Idumbo, Viereck compleet vrij en fantastisch ingekopt. Op YT kun je terugspoelen :)

12-11-2022 15:56

trodat4030 +97407

Hey, ook op YT. Misschien heeft mn ‘geklaag’ bij Ouaali toch iemand doen nadenken en streamen ze nu én op de eigen site én op YT!

12-11-2022 16:00

WantAmsterdam +116290

Bedankt meneer Jeugdwatcher :)

12-11-2022 16:01

trodat4030 +97407

😂 I see what you are doing 👌🏻

12-11-2022 16:15

WantAmsterdam +116290

Nee oprecht, heb YT met terugspoelen veel liever dan Ajax.nl

12-11-2022 16:33

AlexIbarra +19352

Lekker kopballetje, netjes.

12-11-2022 15:55

trodat4030 +97407

Vorige week knikte hij er ook 2 keurig binnen, toch wel een wapen aan het worden zo. Deze laatste had ook wel tussen de palen gemogen, maar ja, het blijft een CV, geen spits 😉

12-11-2022 16:03

Tommyshelby +130306

Jaaaaaaaaa lekker Viereck. Heeft z'n scoring boots aan deze week ;)

12-11-2022 15:54

Juichtoon +32921

Voorlopig krijgt Banel van mij een streep door zn naam. Heeft te weinig kwaliteit over. Laatste kans was niet te missen voor een toptalent...hij liep zich gewoon vast op de keeper.

12-11-2022 15:54

Ozymandias +159568

Ik heb Messi een keer zo'n kans zien verputsen dus dat zegt me niets maar de vele andere slechte momenten van Banel zijn volgens mij inderdaad wel genoeg om hem af te schrijven als toekomstige speler voor het eerste van Ajax.

12-11-2022 15:56

Juichtoon +32921

Ja dat is ook zo. Dat is altijd zo, het gaat om de ontwikkeling. I know.
Ik kijk nu en zie hem op een wijze een kans verprutsen die Vanenburg op deze leeftijd geblinddoekt en op 1 been had gemaakt. Zn technische vaardigheid met de bal is behoorlijk zwak.En dat is precies het aller belangrijkste punt...
Ik ga hem in de gaten houden en kom er dan weer op terug.
Ik heb Messi als 15-16 jarige zien spelen, daar spatte het talent vanaf.

12-11-2022 16:07

afca1985 +21564

Wie zien jullie sneller het 1e halen? Hato of Milovanovic?

12-11-2022 15:53

trodat4030 +97407

Milo, is toch 2 jaartjes ouder en dat is nogal lastig om in te halen. Het is niet dat Milo er geen hol van kan namelijk.

Neemt niet weg dat Hato miss wel meer potentie heeft om daadwerkelijk te slagen in 1.

12-11-2022 16:04

Telamon +9192

@afca

Milovanovic staat hoger in de pikorde qua leeftijd, die dus eerst maar eens voor de leeuwen gooien. Zie daar heel veel in, heeft alles voor een Ajax CV. Zie hem al liever dan Bassey in Ajax 1.

12-11-2022 22:23

afca1985 +21564

ik blijf het zeggen wat zien sommigen toch in die Banel

12-11-2022 15:50

WantAmsterdam +116290

Prima Eredivisie speler voor de middenmoot, meer niet imo.

12-11-2022 15:50

Tommyshelby +130306

Snap ik ook niet, type Menig

12-11-2022 15:51

afca1985 +21564

Echt he, was ook de 1e naam die in me op kwam. Die voorhoede van toen met Menig, Acolatse en Becker, en ik zie Frank nu zitten bij Viaplay met zijn nieuwe Patrick Kluivert :)

12-11-2022 15:54

trodat4030 +97407

Menig was wel nog veel meer een snelheidsduivel, Banel is fysiek wel wat sterker, íets meer een aanspeelpunt als spits dan Menig imo. Maar heel veel scheelt het ook weer niet.

12-11-2022 16:06

Harrier Du Bois +39129

Dat had de 2-0 wel mogen zijn, het afwerken mocht beter maar wel een lekkere actie

12-11-2022 15:50

WantAmsterdam +116290

Nu weer twee giga kansen voor Ajax, moest 3:1 staan.

12-11-2022 15:50

Tommyshelby +130306

Die mag niet mis he Banel

12-11-2022 15:48

Tommyshelby +130306

Alweer...

12-11-2022 15:50

trodat4030 +97407

Goed en slim van Hato.

12-11-2022 15:46

Tommyshelby +130306

City verliest van Brentford thuis. Ik krijg een deja vu.

7 WK-gangers aan de aftrap zo. Enkel Rensch, Bassey, Wijndal en Brobbey blijven thuis.

12-11-2022 15:38

WantAmsterdam +116290

De PL blijft een bizar sterke competitie, SL light met degradatie.
En Pep stelt weer eens teleur. Als hij de CL niet wint zal hij waarschijnlijk ook zelf opstappen.

12-11-2022 15:42

Ozymandias +159568

Ik hoop dat Ünüvar wordt teruggehaald (hij speelt toch nauwelijks in Turkije) en Ajax met Grillitsch, Ünüvar en Fitz-Jim op het middenveld een aantal oefenwedstrijden speelt.

12-11-2022 15:47

Tommyshelby +130306

Ik zou Salah-Eddine ook terughalen. Speelde gisteren wel als rechtsback en deed het blijkbaar weer goed. Denk dat wij hem wel kunnen gebruiken.

12-11-2022 15:49

WantAmsterdam +116290

Ik zou hem eerder aan een andere club verhuren, we hebben hier al Baas, Blind en Wijndal.

12-11-2022 15:52

Tommyshelby +130306

Jong Ajax komt vaak backs tekort, ik zou Baas daar even laten. Salah-Eddine is verder en beter. Blind moet er na dit jaar mee kappen. Wijndal is haalbare concurrentie.

12-11-2022 15:53

Ozymandias +159568

Welke ploeg zoekt er naar een linkback zonder enig ervaring op het hoogste niveau en een gebrek aan wedstrijdritme? Ik zou na het WK afscheid nemen van Blind (tenzij hij akkoord gaat met een rol als speler/trainer op de bank) en Salah-Eddine en Baas met Wijndal de concurrentie aan laten gaan. Daarnaast kunnen ze bij Jong Ajax nog wat minuten maken (Jong Ajax kan een linksback goed gebruiken).

12-11-2022 15:55

trodat4030 +97407

Denk niet dat Naci voor een handvol oefenpotjes terug gaat komen. Sterker, ik heb begrepen dat hij nu nog bij Denswil woont (al jaren een goede vriend vd familie), maar gaat hij op korte termijn met zn moeder, die overkomt, een appartement betrekken. Papa blijft dan in NL met Emre.

12-11-2022 15:56

Ozymandias +159568

Ik bedoel niet dat ze hem alleen voor die oefenwedstrijden terug moeten halen maar dat ze zijn huurperiode moeten proberen te verbreken. Zoveel speeltijd als hij daar krijgt (tot nu toe 60 minuten) kan Ajax hem ook wel bieden.

12-11-2022 15:57

Telamon +9192

@Tommy

Ja, speelde prima, leek ook fysiek sterker geworden. Behendig, snel, vlot, goede passing (alhoewel wat foutieve, maar vind je het gek op rechtsback en na lang niet spelen).

12-11-2022 22:25

Telamon +9192

@Want

Blind vind ik geen optie op linksback, en Wijndal had nooit gehaald moeten mogen worden.

12-11-2022 22:25

WantAmsterdam +116290

Het gaat niet wat jij vind, Ajax ziet in Blijnd overduidelijk en linksback. Wijndal is een prima voetballer en heeft op dit moment mijn voorkeur.

12-11-2022 23:12

Ozymandias +159568

Hato's ontwikkeling neemt dezelfde grote stappen als Hato doet wanneer hij met enige regelmaat het middenveld oversteekt. Als ze zich optimaal blijven ontwikkelen kunnen Aertssen en Hato het volgende top centrale duo van Ajax worden.

12-11-2022 15:31

Tommyshelby +130306

Wat een matige voorhoede hadden wij in 2020/21 zeg. En toch simpel 0-5 winnen in Emmen.

12-11-2022 15:25

WantAmsterdam +116290

Er die matige voorhoede hebben we ook 0:13 gewonnen hahah

12-11-2022 15:26

Tommyshelby +130306

Bizar dat die kale gek nog niet is ontslagen.

12-11-2022 15:27

Tommyshelby +130306

Speelde dit elftal maar altijd op dezelfde dag als Ajax 1.

12-11-2022 15:20

WantAmsterdam +116290

En dan te beseffen dat niet eens het beste team speelt, dat veel spelers vanwege opleidingsredenen niet op hun beste positie spelen en veel spelers niet eens hun beste dag hebben.

12-11-2022 15:22

Tommyshelby +130306

De spelprincipes die je wil zien leggen ze altijd neer, ook op een mindere dag. Veel over de grond, korte combinaties, goede draaischijf op 6, vleugels met een actie. Zoals het hoort.

12-11-2022 15:23

WantAmsterdam +116290

Inderdaad, plus het drukzetten is meestal ook goed.

12-11-2022 15:25

noppenkoning +41630

Heb vink maar drie wedstrijden gezien dit jaar maar is hij echt zo goed?

12-11-2022 15:20

WantAmsterdam +116290

Nog te onopvallend imo, maar heeft in principe wel alles om als spits van Ajax te slagen, ja.

12-11-2022 15:23

Harrier Du Bois +39129

Hato doet me op momenten aan Rijkaard denken, stijlvol hoe hij soms het middenveld indribbelt en redelijk wat overzicht bewaart.

12-11-2022 15:15

DrFootball +15211

Kan ik mij wel wat bij voorstellen.

12-11-2022 15:19

Harrier Du Bois +39129

Ja verder totaal niet hoor, maar op die momenten zeer zeker. Mooie speler

12-11-2022 15:21

WantAmsterdam +116290

Vos doet me daar wel veel meer aan denken:)
Voor dat doelpunt had Viereck ook een aardig rijkaardiaanse actie.

12-11-2022 15:25

Harrier Du Bois +39129

Zeer zeker, Vos is ook zo'n imposante stijlvolle baas. Komen leuke talenten aan, alweer!

12-11-2022 15:26

Tommyshelby +130306

Die Poku heeft gewoon Europees gespeeld met AZ, en bij Jong. Zit nu bij de O18. Lijkt me mentaal vrij zwaar, bijzonder verhaal.

12-11-2022 15:10

WantAmsterdam +116290

Compleet onnodig dat die dus hier meespeelt.
Wel een hele goeie speler.

12-11-2022 15:12

trodat4030 +97407

Maar tegen Ajax, dat maakt het mentaal alweer 3x zo licht. Die gasten worden de hele week opgefokt als ze tegen ons moeten heb ik het idee. Winnen vd grote buurman is ALLES voor ze daar.

12-11-2022 15:17

DonQ +6081

Bij AZ is sowieso wat raars aan de hand. Uitstekende jeugdopleiding, goede doorstroming naar jong AZ (die het ook aardig doen in de KKD), maar in het 1e krijgen ze relatief weinig kansen.

12-11-2022 15:19

Tommyshelby +130306

Komt bekend voor...

12-11-2022 15:19

DonQ +6081

Helaas wel ja. Al vind ik het bij AZ nog vreemder omdat die veel minder geld kunnen verbrassen aan nutteloze rechtsbacks o.a.

12-11-2022 15:21

Knalpot +3652

Az haalt dan ook voor hun goede jonge spelers van rond de 20 a 21 die het dan allemaal stuk voor stuk beter doen dan hun eigen talenten. Beukema, Kerkez, die japanner, Karlsson, Evjen en zelfs Dani de Wit zou je daarbij kunnen plaatsen.

12-11-2022 17:12

DrFootball +15211

Het blijft toch vreemd Kalokoh die op links het beste uit de voeten kan op rechts laten spelen. Vink die als 10 speelt, maar een spits is. En Idumbo op linksbuiten waar het beste spel laat zien op 10. Waarom toch?

12-11-2022 15:05

Harrier Du Bois +39129

Ze doen dit vaak in de jeugd, ervaring opdoen op andere posities om zo zwakkere punten te ontwikkelen of meer inzicht te geven aan de speler, maar ook de leiding. Ben er niet altijd fan van, maar snap het wel

12-11-2022 15:06

Tommyshelby +130306

Pohhh die goal verdient 3 herhalingen, heerlijk

12-11-2022 15:04

trodat4030 +97407

Wij hebben de beste opleiding vd wereld!!!!!

12-11-2022 15:03

Hakkie +781

Hoewel ik een minderheid vertegenwoordig, zou ik dat graag een keer vertaald zien worden naar een overwinning in de Jeugd CL, door met dispensatiespelers te spelen.
O18 is goed maar niet goed genoeg voor de europese O19 competitie.

12-11-2022 15:23

trodat4030 +97407

Haha ik typte dit net na de goal, is een meme naar de kansloze gebruikers die gillen dat de jeugd niks kan als ze verliezen. Die aasgieren staan nu al klaar om weer alles af te kraken als het toch 1-2 wordt.

12-11-2022 15:29

trodat4030 +97407

Overigens haalt Ajax wel geregeld de o19 spelers terug uit Jong voor de YL (de eerstejaars senioren), alleen maken ze geen gebruik van de o20 spelers (tweedejaars senioren), die door de UEFA wel (beperkt) worden toegestaan.

Die YL winnen is wellicht leuk, maar bijkomend gevolg is natuurlijk wel dat de halve BL meteen aan al die spelers gaat trekken, dat is weer het nadeel van dergelijk succes. Eigenlijk net zoals in 1 gebeurt, maar dan hebben ze iig waarde gehad in het 1e, als jeugdspelers niet. Wat mij betreft liever toptalent naar 1, dan de YL winnen en die toppers zien vertrekken voor ze echt belangrijk zijn voor de club.

12-11-2022 15:35

Hakkie +781

Ik deel die mening, maar het is bij mij nogal dubbel.
De ultieme bevestiging blijft de YL winnen en zolang er een hoofdtrainer is die nauwelijks nieuw bloed inbrengt is het ook voor die jongens leuk om ergens na hun jeugd aan de bak te kunnen.

12-11-2022 16:06

WantAmsterdam +116290

Fantastische aanval, fantastisch door Viereck, Kalokoh en Idumbo.

12-11-2022 15:03

afca1985 +21564

Robin Nelisse op goal bij Az

12-11-2022 15:03

Harrier Du Bois +39129

Daar doet hij me dus aan denken haha! Thx, kwam er maar niet op

12-11-2022 15:04

Tommyshelby +130306

Wat een schitterende goal. Dit elftal is niet besmet met de Schreuder ziekte.

12-11-2022 15:03
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.