Matig Ajax speelt gelijk in Klassieker

door LeonardoAjaxx 808

Matig Ajax speelt gelijk in Klassieker

door LeonardoAjaxx 808

Laatst geüpdatet

Ajax heeft met zeer matig voetbal gelijkgespeeld tegen Feyenoord. De Rotterdammers waren de bovenliggende partij in Amsterdam en kregen ook enkele grote kansen om de score te openen. de ploeg van Frank de Boer stelde daar weinig tegenover en het verschil met koploper PSV is nu zes punten.

Het duel begon minder spetterend dan de editie in Rotterdam van afgelopen september. Ajax begon slordig en dat ging de hele eerste helft zo door. Feyenoord was de bovenliggende partij en kreeg daarbij ook enkele kansen. De grootste was voor Colin Kazim-Richards, die alleen voor Cillessen tegen de voet van de doelman aanschoot.

De Amsterdamse landskampioen stelde er nauwelijks wat tegenover en mocht Arek Milik dankbaar zijn. De Pool stond perfect op de doellijn gepositioneerd en wist daarmee een inzet van Jean-Paul Boëtius te keren waardoor de stand gelijk bleef in de eerste helft.

Na rust kwam er meer strijd in het duel en zo werd het ook levendiger. Een beter Ajax was het echter niet. De Amsterdamse kampioen kon nauwelijks gevaarlijk worden en mocht van geluk spreken dat ook Feyenoord niet wist te scoren.

De eerste grote kans voor de ploeg van De Boer kwam na een kleine 70 minuten toen Kolbeinn Sigthórsson (ingevallen voor Arek Milik) de bal tegen Kenneth Vermeer aanschoot. Ook Ricardo Kishna (na een goede actie) vond de doelman Feyenoord op zijn weg.

De Rotterdammers waren nog dicht bij de overwinning toen Boetius de bal probeerde in te koppen, maar Kazim-Richards stond in de weg. Door het gelijke spel in de Klassieker blijft Ajax acht punten voor op Feyenoord, maar is de achterstand met PSV nu zes punten. Volgende week gaat Ajax op bezoek bij Vitesse.

Opstelling Ajax | Cillessen; Van Rhijn, Van der Hoorn, Moisander, Boilesen (81/ Viergever); Bazoer (65/ Zimling), Serero, Andersen; Kishna, Milik (46/ Sigthórsson), Schöne
Wissels | Boer, Sigthórsson. El Ghazi, Tete, Viergever, Zimling, Menig

Opstelling Feyenoord | Vermeer, Wilkshire, Van Beek, Kongolo, Nelom, El Ahmadi (83/ Vilhena), Immers, Clasie, Toornstra, Kazim, Boetius (88/ Basacikoglu)
Wissels | Mulder, Boulahrouz, Mathijsen, Vilhena, Basacikoglu, Te Vrede, Achabar

Scoreverloop:
-

Kaarten:
Feyenoord: Kongolo, Boetius (geel)

Arbiter:
Bas Nijhuis

Lees meer over:
Plaats reactie

Mister Ajax +0

Ik mis iemand als Heitinga, in dit soort wedstrijden furieus en leider in de strijd..

26-01-2015 18:08

anrejane +0

Ik vind "matig" eerlijk gezegd nog véél te positief. En nu ga ik iets zeggen waarvan ik nooit had gedacht dat ik dat zou zeggen: gelet op de veel te gematigde reactie van Frank de Boer en de spelers, was het misschien beter geweest als Feijenoord zondag had gewonnen. Dat was dik verdiend geweest en misschien waren de ogen van De Boer en Overmars dan wél geopend. De Boer denkt namelijk dat het puur aan de instelling van de spelers lag. Natuurlijk was de instelling niet goed, maar er is natuurlijk (al heel lang) meer aan de hand. Hij blijft blijkbaar denken dat hij met de huidige selectie weer kampioen kan worden en hij blijft zich vasthouden aan de succesvolle inhaalraces in de afgelopen seizoenen, maar de huidige situatie is totaal anders. Het valt mij enorm tegen dat De Boer dat niet inziet. En intussen liggen er nog steeds tientallen miljoenen bij de bank, die met de recente maatregelen van de Europese Centrale Bank en de lage rente alleen maar minder waard zullen worden. Tegen beter weten in blijf ik hopen dat Ajax de komende week, dus voor het sluiten van de transfermarkt, nog iets doet met (een deel van) dat enorme bedrag. En dan bedoel ik niet iemand van het niveau van Zimling ...

26-01-2015 13:39

A Cohen +1

Wat een teleurstellende wedstrijd. Geen strijd, geen passie. FdB zag spelers lopen in het tempo van z'n schoonmoeder, zo zei hij. En dan krijg je nooit de bal was zijn conclusie.
Bij vlagen werden duels aangegaan en dan ook gewonnen.

Vanaf de tribunes hulde men zich ook in stilte. Judas Vermeer werd een paar keer uitgefloten maar het massale Judas Vermeer, Judas Vermeer, Judas Judas Judas Vermeer, heb ik niet gehoord.
Beschamend zo weinig beleving vanaf de tribune.

Mike v.d.Hoorn, speelde een betere 2e dan een 1e helft. Drukte geen stempel maar deed geen gekke dingen. Greep zo nu en dan goed in en maakte een goede overtreding op die Clasie.
Een voldoende maar meer niet.

Waarom werd de goed spelende Bazoer eigenlijk gewisseld voor die "Viking"?

Jammer dat uiteindelijk El Ghazi niet kon worden gebracht omdat Boilessen er af moest.

Eind conclusie:
Het wordt steeds duidelijker dat Ajax niet ongestraft z'n sterkhouders kan blijven verkopen.
Dit eist nu dit seizoen toch z'n tol.
Concurrentie staat ook niet stil.
Jong talent, voldoende aanwezig en komt er aan.

Meneer Nijhuis: In ons voordeel zag hij overtreding van v. Rhijn over het hoofd op Boetius. Had rood kunnen zijn.
Maar verder heeft hij alles gedaan, wat mogelijk was om overtredingen van 010 te verdoezelen en te laten gaan.
Zodra Ajax maar iets verkeerd deed klonk de fluit.
Buitenspel momenten niet gevlagd voor de kakkerlak.
Kazim kon met z'n elleboog maar blijven stoten alsof hij aan t biljarten was.
Eind conclusie: weer niet gewonnen onder leiding van Nijhuis. Zeer frappant.

Als Ajax zich NIET gaat versterken met "ervaring" dan wordt het sowieso geen 5 op een rij.

Tijdens 1e helft is het toch triest vast te stellen, dat Milik slechts een figurant met een Ajax-shirt was op het gras van de A'dam - Arena.
Sigthorson, deed het iets beter.

Wonderlijk dat het 0-0 bleef.

26-01-2015 01:36

Noxin +15672

Ik ben het niet helemaal eens over de overtreding van Van Rhijn op Boetius. Tijdens een herhaling zoomden ze in en zag je dat Van Rhijn alleen zijn hand op de zij van Boetius legde, waarna de laatste als een stervende zwaan naar de grond ging. Er werd niet geduwd of aan het shirt getrokken. Boetius voelde een hand en ging maar meteen liggen. Zo'n beetje het enige wat Nijhuis goed heeft gedaan deze wedstrijd.

26-01-2015 01:40

A Cohen +1

Dat klopt wel, was een stervende zwaan, maar er was contact.

26-01-2015 01:43

blava +2

In zo'n situatie heb je altijd contact met de aanvaller. het gaat erom of je iemend doelbewust vastpakt. Ik heb het een paar keer gezien maar het was een twijfelgeval. En bij twijfel fluit een scheidsrechter niet. Goede beslissing dus.

26-01-2015 07:06

Rob1706 +1705

Wat was het een zaadpartij gisteren. De slogan "Wij zijn Ajax, wij zijn de beste" voorlopig alleen maar binnenskamers roepen want op het veld is dit niet meer correct. Motivatie, instelling, felheid: daar kan Ajax een voorbeeld nemen aan Feyenoord (krijg deze woorden bijna niet uit mijn mond maar helaas is het zo). Lijkt wel of elftal verzadigd is na 4 kampioenschappen op rij. Ik realiseer mij terdege dat er andere spelers in staan maar zo komt het in ieder geval bij mij over. Volgende week Vitesse uit, heb er een zwaar hoofd in.

26-01-2015 00:21

kampioenenjood +5081

Jij bezit iets kostbaars wat wij 'het geluk van de domme' noemen. De resultaten mogen er zijn met de kampioenschappen, maar het voetbal is al tijden niet om aan te zien. Ajax is vaak voor schut gezet met als dieptepunt de bekerfinale tegen PEC. Als je enkel op teletekst kijkt ziet het er inderdaad niet slecht uit. De rest ziet het gewoon steeds weer een stapje minder worden. Of kun jij wel een serie wedstrijden opnoemen waarbij Ajax met goed voetbal de tegenstander kapot heeft gespeeld? Die laatste serie is toch al gauw 2-3 jaar geleden. Dat is niet topclub waardig.

25-01-2015 23:19

fanforeffer +4

19 wedstrijden ,19 x slecht voetbal. knap om met zulke lapzwanzen nog een punt te halen. alleen al het wissel beleid ,dramatisch. wie gaat de Boer helpen ?

25-01-2015 23:12

Rayno95 +0

Dit Ajax stelt ook niet veel voor op een paar na.
Is gewoon de harde realiteit helaas.
2 goeie aankopen (hoeft niet eens boven de 10 miljoen als het maar niet van het niveau Duarte, Viergever Zimling is), kan dit team goed gebruiken.

25-01-2015 23:08

grunnjood +0

Ach dat krijg je nou eenmaal als je jaar in jaar uit je 2-3 beste spelers blijft verkopen. Op een gegeven moment (nu dus) hou je te weinig kwaliteit over en is het niet meer om aan te gluren. Heb me vanmiddag toch wel doodgeschaamd dat dit team 4 jaar op rij kampioen is geworden en nu helemaal niks voorstelt en al helemaal omdat er zelfs mensen zijn die durfden te beweren dat wij de Europa League wel even zouden gaan winnen. Als deze trend zich voortzet mag je straks aan het einde van het seizoen blij zijn met voorronde Champions League, wat dan nog een hele kluif zal blijken te zijn.

25-01-2015 23:48

A Cohen +1

Spijker op z'n kop.

Wat ik nog vergat te vermelden was:
Kishna beloofde iets speciaals te gaan doen voor supporters.
Liet hij daarom steeds zijn directe tegenstander Nelom maar lopen dat hij met 2 vingers in de neusgaten kon opbouwen aan de zijkant en niet één keer he, continu.
Beschamend

26-01-2015 01:41

Danishdynamite +156

Drama wedstrijd, drama wisselbeleid. Gelukkig was er nog wat sfeer in het vak waar ik stond. De drie namen die van te voren hoopt dat niét invallen vallen in. Sigthorsson kon ik nog mee leven, hij speelde wel redelijk en was voorin de beste. Bovendien was Milik ook niet geweldig de eerste helft. Maar Zimling... Die man kan hélémaal niks, ga je schamen als je zo veel geld betaald krijgt en nog geen bal aan kan nemen. Maar we hadden natuurlijk ook niet veel AM op de bank zitten maar toch, als je dan Bazoer eraf haalt doe dan die slome Schone maar terug en zet El Ghazi erin. Of je zet Viergever op het middenveld. Of Tete. Of Diederik Boer, kan mij het schelen. Zolang het niet fucking Zimling is. Verder vond ik dat Boilesen niet had mogen starten, ben niet heel erg fan van Viergever maar die kon zo een wedstrijd wel volmaken. Nu kwam je gewoon in de problemen want je kunt aanvallend niks meer brengen. Niet slim Frank en staf.

25-01-2015 22:54

lekebusch +0

Had graag gezien dat Ajax vandaag gewoon de vrije man zou blijven zoeken, ook al is dat (als de tegenstander goed staat) niet altijd even spectaculair. Maar als je dat kan opbrengen krijg je altijd een kans.

Kijk naar Cambuur gisteren, dat zou Ajax ook moeten kunnen. Ze hebben zelfs zonder Davy (wat een essentiele speler is) beter materiaal dan Cambuur.

Daarintegen gingen ze mee in het oppertunistische strijdvoetbal van Feyenoord. Jammer dat het vooral met onervarenheid te maken heeft. Jammer dat er tegenwoordig geen echte Ajax routiniers meer afbouwen bij onze mooie club. Die hadden zeker de rust in dit soort wedstrijden gebracht om het tempo te blijven bepalen.

25-01-2015 22:42

La Bomba +0

Ik ben me niet rot geschrokken dit zat er namelijk al langer aan te komen.
We hebben gewoon een middelmatig team met weinig uitschieters.
Overmars moet onderhand ook eens doorhebben dat jonge spelers gestuurd moeten worden in het veld en dat we enkele ervaren spelers nodig hebben.
Het is te danken aan de inzet van Frank de Boer de laatste jaren dat we nog wat bereikt hebben, echter ging dit niet gepaard met geweldig voetbal.
Vanmiddag werden we voor schut gezet en hoop dat er nu eindelijk eens wordt nagedacht over een combi jonge talenten/ervaren spelers[die dan desnoods maar boven het salarisplafond zitten].

25-01-2015 22:38

MichelAngelo66 +22296

Voor dik geld plaatsen aan het veld gekocht. Het is dat ik zelf nog wat heb zitten zingen en schreeuwen. Om me heen was het verder een dood zooitje. Op het. veld leek het ook nergens naar. Boilesen zeer weer slecht, Schone weer zeer langzaam en slecht, vd Hoorn vooral onzeker, Moisander verschuilt zich met z'n ervaring schandalig, Andersen kan voetballen, maar verliest teveel duels en maakt ook verkeerde keuzes. Hij viel me tegen. Serero viel me mee als bijtertje, heel goed en nuttig. Cillissen was goed, van Rhijjn redelijk, Bazoer matig, maar toch bewondering voor hem in zo'n wedstrijd. Kishna maakt te weinig acties. Milik werkte hard, kreeg geen fatsoenlijke bal. Z'n vervanger kreeg dat ook niet maar loopt vaker te wandelen. Wat een drama is die IJslander.
De Boer heeft te weinig fantasie en blijft hangen in z'n foute keuzes of juist teveel door spelers op de verkeerde plek u zetten.

Het is dat ik na de wedstrijd nog ff gezellig in de kroeg heb gestaan met Amsterdamse muziek. Volgende keer kan ik me geld net zo goed in de gracht mikken.

25-01-2015 21:39

kampioen2010 +1905

Volgend jaar zou ik het graag zo zien. Vooral doorselecteren in deze matige selectie.
Cillessen; Tete,Veltman,(ervaren)aankoop,Boilesen;Pröpper/Serero/Klaassen: El Ghazi,Milik,Fischer.
Spelers zoals Boer,vRhijn,v/d Hoorn,Ligeon, Moisander, Zimling, Viergever, Schöne, Sigthorsson kunnen allemaal vertrekken.

25-01-2015 20:52

han23 +0

Boilesen ook vertrekken aub. Veltman wellicht ook

25-01-2015 21:01

kampioen2010 +1905

Ik denk dat als je naast Veltman een ervaren verdediger neerzet hij een stuk beter presteert

25-01-2015 21:15

Rayno95 +0

Snap niet dat mensen zeggen dat we Veltman missen....
Oke voetballend is hij beter dan Mike, maar verdedigend niet beter en Mike wint nog zijn meeste kopduels.
Klaassen missen we, ook graag zou ik Viktor weer willen zien, denk als hij in vorm en fit is, de rol van Andersen kan overnemen of Schone mag van mij ook lekker banken.

25-01-2015 20:47

kampioenenjood +5081

Frank zal voor mij altijd een held blijven, maar ik trek zijn beslissingen de laatste tijd steeds vaker in twijfel. Zo is het gek dat je team niet fit uit de winterstop komt omdat het trainingskamp te intensief was. Ook het aankoopbeleid is ruk. De tactiek is vaak erg laf en zijn wissels.. Wat bezielde hem om Zimling erin te gooien vandaag. Die heeft dus echt nog helemaal niets extra's gebracht met zijn 'ervaring'. Het team is niet in staat op hoog tempo een goede aanval op te zetten en kan niet als eenheid druk zetten.. Zal het een beetje op zijn? De resultaten mogen er dan wel zijn de laatste jaren, maar in de competitie kan ik me de laatste serie wedstrijden waarin echt goed voetbal werd gespeeld niet meer herinneren.

25-01-2015 20:40

31xAjax +8012

Met je geheugen is niets mis, de laatste 2,5 jaar is er onder Frank ook geen serie goede wedstrijden geweest, alleen incidenteel eentje.....

25-01-2015 20:48

101candles +0

Al zijn wissels waren door kramp verschijnselen, hij had graag anders gewisseld...zie zijn reactie op fox

25-01-2015 23:55

jarenfan +5

was aallemaal niet best,maar wat die vd hoorn liet zien,?........

25-01-2015 20:40

31xAjax +8012

En dus geen kampioen meer en voor de winter uitgeschakeld in de EL...

25-01-2015 20:39

herman +0

dit was geen beste wedstrijd maar toch ben ik tevreden uitgaande van:
- geen Klaassen en Veltman dat scheelt minimaal 20% aan mogelijkheden
- geen nederlaag ( ik ben door de artsen opgegeven, hoeveel tijd ik nog heb is niet te zeggen maar met een nederlaag tegen de kakkerlakken onder de zoden is niet wat ik wil)
Als ik dan toch wat mag zeggen mijn voorkeur gaat uit naar zivkovic gewoon opstellen wat goed is komt snel
Boilesen een goed renpaard maar geen links back bij mijn Ajax Ik volg dit jaar Dijks bij Willem II die hadden ze nooit mogen verkopen bijna elke week 6-7 veel beter dan Boil. terug halen die gozer hij heeft power en enorme wedstrijd mentaliteit zulke jongens hebben we nodig en Frank een fout erkennen is toch niet zo erg.
Ik heb nog weinig te wensen maar 5x achter elkaar kampioen als laatste wens dat mag toch wel

25-01-2015 20:34

thijsdal +293

Laten we nou eerst de 2 grootste softieboys Schone en Andersen eruit flikkeren, slappe hap zonder rendement met iedere keer die balletjes buitenkant voet, en het terug sjokken na balverlies....

25-01-2015 20:21

leonajacied +0

In dit team mis je gewoon (oudere) spelers die leiderschap en kracht met zich meebrengen. Maar ook creativiteit zoals ze natuurlijk nooit Bojan moesten laten gaan. Zelfs een Sana (zeker niet goed genoeg) in zijn eerste wedstrijden speelde frivool. Dat soort spelers mis ik. Ze krijgen te veel taken, maar laat ze nu eens gewoon losser voetballen.

25-01-2015 20:14

MosesD +14730

De beste selectie sinds jaren', volgens Overmars. Dat belooft weinig beterschap. Wat een armoedig Ajax wederom. Het is dat Fnoord het niet afstraft dat sommigen nog praatjes hebben. Dit is het slechtste Ajax na het jaar met Jan Wouters. En dan met ruim 100 mio op de bank. Iedere Ajacied zou zich moeten schamen!

25-01-2015 20:01

d4l +0

it is Vitesse next week. Same vitesse which few weeks before give ajax one of the biggest defeats in history at own Arena. And with this game and attitude we can not exclude the points loss. And after it will be AZ. another heavy game. Given that it is already +6 points to peesvee + the away game with them. Are you really bealive that Ajax can overcome from +9 or +12? i mean this Ajax. The Ajax that we have from Excelsior away match. It will be reaaly hard task

25-01-2015 20:00

han23 +0

ben blij dat het zo goed gaat met de club. en dat er als ajacied niets meer te genieten valt, en de amussementswaarde naar een dieptepunt is gezakt.

grootste talenten van Europa, hahaha, hoe kom je errop?
maar vooral lkkr blijven roepen dat we niets hoeven te kopen, dat gaat onze mooie club over een x aantal jaren de kop kosten en kunnen we zoals feyenoord jaren heeft gedaan spelen om plek6`7 alleen verschil is dat wij dan 150 miljoen op de bank hebben, terwijl feyenoord dat uit pure noodzaak moest doen

25-01-2015 19:49

Rayno95 +0

Met alleen jeugd schiet je niks op ....
En ook niet met aankopen erbij van het niveau Duarte, Zimling, Viergever....

25-01-2015 19:44

toerkerk +0

Feyenoord staat derde en Ajax een plaats hoger. So what? Wat had iedereen dan verwacht? Een inmaakpartij? De nul is wederom gehandhaafd, verdediging zich goed in elkaar. En vergeet niet dat op het laatste moment Klaasen afviel. Over een paar weken Fischer er weer bij, wordt ook maar voor het gemak vergeten. En als Feyenoord had moeten winnen, dan hadden ze maar een doelpunt moeten maken.Zo simpel zit voetbal in elkaar. Ik kan er voorlopig niets meer van maken. Het is ook mijn debuut. Maar een beetje meer power op het middenveld en in de voorhoede zou niet misstaan. Maar nu net doen of Ajax er niets meer van bakt, gaat mij te ver. Kijk dan eens naar de FA cup. Overzijde Kanaal. De top drie uitgeschakeld door lager geklasseerde teams. Gooien ze daar ook direct alle principes overboord? Natuurlijk niet!. Dit maakt voetbal juist zo aantrekkelijk.Soms zit het mee en soms zit het tegen. Tenslotte: ook een tweede plek geeft toegang tot de vooorronde van de CL. Alles is nog mogelijk!

25-01-2015 19:02

rdewaart +0

niet in vorm laat mij niet lachen ze kunnen niet beter. Gewoon het geld oppotten en vooral niet dit matige elftal versterken

25-01-2015 19:00

han23 +0

niet elke week de pannen van het dak spelen? resultaat niet belangrijk?. ga jij eens een andere club zoeken aub. we spelen iedere week bagger en wordt alleen maar erger. en resultaat doet er echt wel toe als je bij ajax speelt. als je niet voor resultaat wilt spelen dan ga je lkkr bij dordrecht voetballen ofzo, ben jij niet goed bij je hoofd??

25-01-2015 19:00

Dip +0

Elke week de pannen van het dak spelen? Het is al heeeeeeel lang geleden dat Ajax een goede wedstrijd heeft gespeeld. Ajax speelt al 2 jaar ontzettend kut voetbal, de enige leuke wedstrijd was die tegen Barca (waarvan ook maar 1 helft goed werd gespeeld).

Eigenlijk is het een schande dat Feyenoord gewoon een betere selectie heeft ondanks ze daar financieel jaren op hun gat lagen. Dat terwijl Ajax nu al 5 jaar op rij CL speelt en jaarlijks financiële klappers maakt met transfers.

Dat ook echt Zimling erin kwam..........

25-01-2015 18:59

Zollner +1598

Wanneer komen nou eens de vleugelaanvallers op de vleugels? Hoe lang blijven we verkapt 4-4-2 spelen? Wanneer gaat de rem er nou eens af bij iedereen? Altijd maar die zekerheidjes. Gok eens, geef eens volgas zonder rem!

25-01-2015 18:51

ajaxmening +2

Waar de hele week vol spanning naar toe te hebben geleefd , bleek het in het veld een matige vertoning , ik persoonlijk kan me niet terug halen dat we zo weinig konden inbrengen tegen niet een een sterk team, dat is nog het grootste probleem, los van de spelers heeft vandaag de staf ook gefaald dan kan Frank wel boos zijn maar zijn keuze's waren onjuist, vooraf al gemeld dat Sigi erin moest , veel meer kracht wat de defensie van Feyenoord elke 2e bal had gekost, keuze Bazoer ook opvallend speelde wat hij moest doen maar dat is te weinig in deze beslissing wedstrijden, middenveld verkregen we geen grip, waardoor de aanval volkomen op een eiland kwam, om vervolgens Boilesen te laten starten is ook vragen om problemen, daar het moment van niet meer kunnen met gevaar van overbelasting fors aanwezig was, maar goed het tijdje rust heeft zijn spel geen goed gedaan , niks veranderd levert net zo vrolijk de ballen blind door de midden in, meer valt er niet te beschrijven dit team komt teveel tekort zeker in deze fase, zonden de seizoenen ervoor verwachten je niks en werd je kampioen nu kon je het van te voren al veilig stellen, maar is er gekozen voor een seizoen vol met onzekerheden, het is even wennen maar ik zie ze niet kampioen worden.

25-01-2015 18:42

bugz +0

Is vanmiddag toch gebleken, wedstrijden met Nijhuis kunnen we niet winnen. het begint echt op te vallen bij deze scheids.

25-01-2015 18:09

Rayno95 +0

Ook deze wedstrijd was niet door Nijhuis niet gewonnen

25-01-2015 18:11

d4l +0

The only thing that entertained fans of Ajax Amsterdam at the next "de klassiker" it is notably booeing former guard Kenneth Vermeer who in the summer in an instant retarded manner moved into the camp implacable enemies of Rotterdam. As for the rest,happening on the filed, true ajacied can cry loud.

A few days before the next game of the season soc. excited the messaging network, and later, of course photos and video of the fire, which occurred a few tens of meters from the Amsterdam Arena.
For the second time in nearly a decade burned headquarters fans, the so-called «Supporters home». The place is really known, and long-suffering . Together with him once again burned numerous artifacts and various Fan attributes with signatures and personal belongings of former icons and favorites metropolitan public. Such, for example, already gone from us Bobby Haarms.
By the way, the fire is the second time for such a short period of time up the "ayaksovskoy" alarm. During the Christmas holidays on the territory of the Arena completely burnt out truck that brought grass for lawn perestilki. Fire damaged much of the fans one more sight - graffiti under the South Stand F-side-a. The fan promise to "repair" drawing to a confrontation of two major football cities, by the way, was performed by the same guys who painted it almost 20 years ago.
And yet known ayaksidy last in the social. networks raise the "wave of volunteer assistance" Fansite home, the core team after training visited the scene and made some joint photos with fans, they say - we are one family. Your tragedy - our tragedy.
But how came out on the field against those on the age-old scenario is necessary teeth to tear this relationship ended just as quickly as the camera flashes during general photograph session.
Ajax once again this season has shown to be ineffective on the football field. And if in the first game, Frank de Boer luck in the form of cannonball-goal Ricardo van Rijn, today should be considered lucky at 0-0. rotterdammers had at least three or four supermoment, whereas we have not shown in the attack absolutely nothing. But they looked much more confident. . And if in the attack have not quite gone wrong, here on the other areas of the field was in order. The commentator said that cockroaches more deserved to win. And yes, I agree with him. It's not that we deserved a draw. This once again they failed with three points, but that's their problem.

But our main - the current Ajax is a team absolutely "standing" players. The only engine in the current is Serero. After he was transferred to the support zone, he is the only one noticeable person on the field. With injury of Klaassen situation is even more depressing because midfileders like Bazoer and Riedewald are really adding nothing, except their "green" age.They simply can not boost the game
Injury of Klaassen directly demonstrated - there are no players who are "breathing in the back" at Ajax base players. De Boer, together with Overmars destroyed any chance to hope that after onether substitution team can gain anything. Simply because there no such player on the becch, who can change things on the filed.None of the nearest reserve does not solve the "questions". Virgiver, Tsimling, Menig, Zivkovic, Sigthórsson. El Ghazi? Well, maybe ... But his level of play is identical to those starting out in the 11.
Statistics of Klaassen against farm teams,- I can reply into the statistics Andersen. With the departure of Blind, injured midfielder - halfstriker de Jong, old Poulsen,midfiled is like nothing. Another act of hopelessness by De Boer - moving Serero in support zone, luckyly that worked. Hallelujah! Midfielders just do not run, do not create, do not fight. If your opponent is weaker than we imposingly roll the ball in the name of HOLY BALBEZIT!, And If our opponent is tactically just litlle educated - then panicking and playing with heads down mostly on long balls. Rebuild the course and tactically outplay the sopponent - this is not the story of nowadays Ajax. And who can rebuilt the game? 20-year-old youths who are trying to feed us as the mega talented? Perhaps each of them separately is not bad, but all together they are emotionless and pathetic sad sight.

Leader on the field is not present, there is no captain. So important for us as atacking defenders Boilesen van Rijn are stopped in development. Vin Rhijn is not get calls for Oranje. Boilesen is more injured than playing. Mobility and ease of irrepressible Shone disappeared with injuries and stupidity of coach who forcing him to play as winger. Milik? Pole is not one of those who will @carry the piano@. Yes, and it is only 20.

The current Ajax is not grown embryos. It's not the men of flesh and blood like Vertonghen, Blind, Toby, Heitinga, De Zeeuw, Anita, even Eno and van der Wiel in their best years. Today's young generation is "INSTAGRAMM boys". Personally, I have a lot of them do not expect.

If de Boer once again planned to bypass PSV by their own mistakes, then it is the right time to show a plan B. PSV are unbeaten for 12 games in a row and, judging by the match with cockroaches, brabants are not inted to give away the plate as all the previous years, . Leave open the question - and whether de Boer had Plan B at all?

25-01-2015 17:18

blava +2

We missen gewoon de power en conditie. Fysiek zijn we weggeblazen vandaag.

25-01-2015 17:08

han23 +0

We missen spelers met kwaliteit

25-01-2015 18:15

DeBaarsjes +3145

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=235470

Vergeleken met Vermeer vandaag waren wij nog lief.. wat een aparte spandoek

25-01-2015 17:04

Rayno95 +0

Dan was dit idd niks, dat gaat wel te ver

25-01-2015 17:35

Carloes +0

Frank, ga alsjeblieft nou eens écht 4-3-3 spelen. Arme Kishna krijgt veel minder ruimte omdat Schone zo graag Milik/Sigthorsson z'n handje wilt vasthouden. Laat El Ghazi en Kishna een paar wedstrijden staan en gewoon de tegenstander hun links- en rechtsback kapot spelen.

25-01-2015 16:52

Danishdynamite +156

Dan zit je daar naar zo een zaadwedstrijd te kijken in t stadion. Brengt Frank ook nog eens Zimling en Viergever in. Als je zo een zaadwedstrijd voorschotelt doe dan nog een beetje iets op het einde met bijvoorbeeld een El Ghazi, ik weet het Boilesen ging eruit maar dan maar wat opportunistischer gaan voetballen. Je wilt toch kampioen worden? Ik ergerde me vooral aan de aanval, ze creëren 0,0 en gaan er niet eens voor. Sigthorsson was wat mij betreft de beste aanvaller vandaag. Nou Kishna, Milik en Schone, Jullie horen veel beter te zijn, zeker Kishna en Milik in potentie. Vond alleen Serero (zoals elke week) Cillessen en Bazoer een redelijk tot goede wedstrijd spelen.

25-01-2015 16:45

rodriquez7 +0

Ik snap wel dat iedereen teleurgesteld is maar eigenlijk mis je Veltman heel erg. De opbouw was zo traag en onzeker met M vd Hoor. Daarnaast mis je klaassen.. Serero en Andersen speelde naar mijn idee best een aardige wedstrijd. Ookal is Andersen wat slapjes, hij draait wel open en kan alle kanten op. Schone draait zich altijd vast...

Werk aan de winkel, maar niks verloren!

25-01-2015 16:41

Rayno95 +0

Je mist Klaassen niet Veltman.
Misschien ook Viktor, potentieel en in vorm beter en is meer een vechter dan Schone en zeker dan Andersen

25-01-2015 16:46

Persian07 +47

Ik word een beetje schijtziek van mensen die altijd zeggen \'gebrek aan inzet of een off day\'. het heeft verdomme met KWALITEIT TE MAKEN, JUIST KWALITEIT!!! Zagen jullie vandaag een andersen of boilessen. Dit kan gewoon niet meer. Hoelang moeten wij dit nog aanzien???? Waar ligt de grens. Frank de Boer ook altijd met een slap begin of wat dan ook! Dit is gewoon de slechtste Ajax wat ik ooit heb gezien. Wlke wedstrijd is er wel iets.....BAH!

25-01-2015 16:35

OdjePils +6330

Ajax was kut. Ik ben kwaad!

25-01-2015 16:31

Chachiboy +0

Jongens, we kunnen hier nog héél lang over lullen, zoals de instelling van de spelers, de keuzes van Frank of de onervarenheid van het team. Wat voor mij vast staat, is dat de kern van het probleem simpelweg een GEBREK is aan KWALITEIT.

Ik zat in het stadion op rij 4 in vak 022 dus kon alles behoorlijk goed zien. En kom op man. Op een gegeven moment zag ik een Ajax met Viergever, Zimling, Schone, Sigthorsson en weet ik het wat allemaal in de basis. Ik keek naar m'n maat terwijl ik aan één stuk door aan het vloeken was en op een gegeven moment zei hij: maar wat kun je nu van deze jongens verwachten? En toen dacht ik ja, hij heeft gelijk. Meer van dit team kun je gewoon niet verwachten. Het is pure middelmaat wat er bij ons rondloopt in Ajax 1 en veel supporters hebben dat niet door of willen dat niet toegeven. Schone is zo'n typisch voorbeeld; veelal geroemd vanwege zijn beslissende momenten, maar als je daar doorheen prikt kom je ook tot de conclusie dat Lasse Schone absoluut geen Ajax materiaal is. Dat een jongen als Serero momenteel verreweg de beste Ajacied is, zegt ook alles over het niveau van dit team. En met alle respect voor Serero, want voor dat kleine krijgertje heb ik oneindig veel respect gekregen.

Bazoer deed het overigens ook niet onverdienstelijk als debutant bij een beladen wedstrijd, maar die heeft ook veel te weinig creativiteit voor een half. Zou misschien de opvolger van Serero kunnen zijn als verdedigende middenvelder maar anders moeten ze hem lekker RCV zetten. Ajax moet een keer kappen met spelers misbruiken op posities waar ze niet thuishoren. Riedewald is een LCV, Bazoer een RCV. Hij is ten slotte van PSV gekomen als uitzonderlijk talent omdat hij schitterde als RCV, niet als middenvelder. Maar goed.

Kern van het verhaal is: je kunt lang lullen over dit Ajax, over wat er allemaal goed en fout gaat, verschillende mensen de schuld geven, maar het draait allemaal om één ding: kwaliteit. En zolang deze selectie zo ontiegelijk matig blijft, kun je niets meer dan dit verwachten!

25-01-2015 16:25

Darkbird +2505

Misschien een idee om met Kolbein en Milik te starten, en met een 4-mans middenveld erachter.

25-01-2015 16:21

WWE-WCW +0

Dit Ajax is alleen maar kampioen geworden door Frank de Boer. Onze selectie zeer pover. Psv en Feyenoord zijn beidr sterker dan wij en als er nu echt niets gehaald wordt gaat dit een rampseizoen worden. Ook die Polen winnen straks van ons.

25-01-2015 16:03

DaniAjax +232

Haha net het interview met Kazim gezien. Daar kan ik wel om lachen, wat een tering calimero is dat zeg. Wat een mongool, echt een debiel. Staat online op fox btw.

25-01-2015 15:57

Rayno95 +0

Haha volgens mij denkt hij 24/7 aan Cillessen, zware obsessie :p

25-01-2015 16:01

laling +2331

Hebben jullie gezien hoe slecht die Boilesen weer was?
Een coach die zo'n speler op blijft opstellen maakt zichzelf ongeloofwaardig.
De Boer???? Ik heb m'n twijfels

25-01-2015 15:53

rastamario +65

Ik denk dat we kunnen concluderen dat andressen voorlopig nog heel ver weg zit van het niveau eriksen. hij is net als serero op die positie niet bepalend genoeg met assist en doelpunten. en waar ik hem voor waardeer goed wegdraaien en bal vasthouden voor een goedde voorzetting van de wedstrijd hebben we vandaag helemaal niet kunnen zien.

25-01-2015 15:50

laling +2331

Hebben jullie gezien hoe slecht die Boilesen weer was?
Een coach die zo'n speler op blijft opstellen maakt zichzelf ongeloofwaardig.
De Boer???? Ik heb m'n twijfels

25-01-2015 15:46

Rayno95 +0

Ik zie PSV wel kampioen worden, veel te veel mazzel.
Maar wij verdienen het ook niet.

25-01-2015 15:33

S.Ajacied +5227

Bijna geen kans gecreëerd deze wedstrijd en dat ook nog eens in de ArenA. Was echt slecht en saai.

25-01-2015 15:33

rastamario +65

Ik denk dat we kunnen concluderen dat andressen voorlopig nog heel ver weg zit van het niveau eriksen. hij is net als serero op die positie niet bepalend genoeg met assist en doelpunten. en waar ik hem voor waardeer goed wegdraaien en bal vasthouden voor een goedde voorzetting van de wedstrijd hebben we vandaag helemaal niet kunnen zien.

25-01-2015 15:31

Cvitaa +0

Zo mijn eerste reactie na tijden! Normaal ben ik hier om het Ajax nieuws bij te houden, maar nu kriebelt het om commentaar te geven. Een aantal jaar geleden werd geroepen "binnen nu en 5 jaar een verbeterd Ajax". We zijn dan wel 4x kampioen geworden, maar het voetbal is oersaai en dan druk ik me nog zacht uit. Ik ben hier overigens niet om te provoceren of wat dan ook, maar is het niet gewoon zo dat we een paar jaar ook gewoon mazzel hebben gehad en het enige dat is verbeterd de bankrekening? en hier en daar de opzet in de jeugd? Dan mijn volgende frustratie of beter gezegd onbegrip. Ze willen geen 9 mil of meer voor een speler betalen, maar waren het juist niet die spelers wat Ajax naar een hoger plan trokken? Huntelaar, Ibra, Suarez? Oke Sullie was een zware miskoop, maar het was wel plezierig om naar Ajax te kijken. Beetje bij beetje betrap ik mezelf erop dat ik helemaal geen zin meer heb om te kijken op deze manier. Nu een vraag aan jullie. Zie ik het allemaal te donker in of zijn er mensen die hetzelfde ervaren? Mijn mening staat voor een groot gedeelte los van deze wedstrijd, maar nu voelde het als de druppel waardoor ik me geroepen voel om te reageren.

25-01-2015 15:29

AjaxD1986 +1

Er loopt genoeg kwaliteit in de jeugd (die vele malen beter is als de huidige aankopen), maar Frank stelt ze of verkeerd of sporadisch of nooit op!

25-01-2015 15:34

Andre3000 +0

Ik ben het volledig eens met jou Cvitaa! Dit is de keiharde waarheid. Het moet echt anders. Er moet kwaliteit gekocht worden. Wij hebben veel geluk gehad. Nu moet er een nieuw beleid komen. Dit werkt gewoon niet!

25-01-2015 15:38

Andre3000 +0

Nogmaals! Eens! Het moet anders! Sta op en maak jullie ogen open en doe die roze bril af! Dit is Ajax-onwaardig!

25-01-2015 15:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.