Kroes zelfkritisch: 'Paar keer gestruikeld in het proces van verkopen en verhuren'

door Jesse ter Haar 455

Bron Ajax TV

Kroes zelfkritisch: 'Paar keer gestruikeld in het proces van verkopen en verhuren'

door Jesse ter Haar 455

Bron Ajax TV

Laatst geüpdatet

Alex Kroes heeft veel geleerd van de transferzomer van Ajax, zo vertelt hij aan de clubkanalen. De technisch directeur geeft zelf aan niet foutloos te zijn geweest en doelt dan met name op het kwijtraken van contractspelers.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

'Het was een ontzettend drukke zomer', vertelt Kroes allereerst. 'Je bent niet volledig in control als je td bent. Je moet proberen het zo goed mogelijk te doen. Ik heb mijn best meer dan gedaan. Maar als je me vraagt of ik honderd procent tevreden ben, dan ben ik dat niet. Ik vind niet dat de balans sportief en financieel behaald is zoals we die van tevoren hebben bedacht. Niet alles wat ik had gewild, is gebeurd.'

'We hebben wel echt stappen gezet', benadrukt de beleidsbepaler overigens. 'Iedere speler die nu in de kleedkamer van Ajax 1 zit, heeft perspectief en draagt bij aan winnen en verliezen. Er zijn er helaas nog één of twee die in een andere kleedkamer zitten en daar zelf eigenlijk niet zouden willen zitten. Daar moet mogelijk nog iets mee gebeuren.'

Kroes heeft naar eigen zeggen 'heel veel' kunnen leren van de transferperiode. 'Voor mijn gevoel ben ik een paar keer gestruikeld in het proces van wanneer je vasthoudt aan verkopen en wanneer je gaat verhuren. Het zoeken van dat momentum. Het ingewikkelde is: de afgelopen transferzomer is één van de rustigste in jaren. Er is veel minder gebeurd qua aantallen, maar ook qua geld dat door de markt is gestroomd.'

Kroes: 'Heel veel zin in de komende weken'

Nu de transferperiode er voor de Eredivisie op zit, is het tijd om vooruit te kijken. In januari opent de transfermarkt alweer, maar Kroes kijkt eerst naar het heden. 'Ik heb vooral heel veel zin in de komende weken en maanden, want ik ben heel erg benieuwd hoe wij gaan presteren. We gaan volop aan de bak. Er komende hele leuke, mooie wedstrijden aan. Ik ben heel erg benieuwd hoe zich dat gaat verhouden.'

Lees meer over:
Plaats reactie

DeMeervanweleer +7562

bluffer (zn) :oplichter, opschepper, praatjesmaker, blaaskaak, branieschopper, charlatan, pocher, snoever, praler, ophakker, grootspreker, opsnijder, praalhans, pochhans, stoefer.....

06-09-2024 23:24

mokum410 +3259

Als er iemand bots zou inhuren à la Barcelona om Kroes in een positief daglicht te zetten is het 100% Alex Kroes hahaha.

Wat ik hier allemaal lees joh, hoe kun je nog verdedigen dat deze man een goeie TD is?

06-09-2024 12:59

ajaciedje90 +59705

Nu de organisatie eindelijk weer vlotgetrokken wordt door mensen die de neuzen dezelfde kant op hebben staan ben ik geen voorstander om gelijk maar weer mensen te ontslaan (Kroes). Laat Beuker, De Lang, Kroes & Farioli de tijd krijgen om de club er weer bovenop te helpen. Als je nu aan die 4 eenheid kern gaat sleutelen begin je wederom helemaal opnieuw. Van fouten maken leer je en daar worden we sterker van. Je kan wellicht denken dat als je Kroes vervangt dat we dan super talenten gaan binnenhalen via een geweldige technisch directeur maar ook die zal te maken hebben met alle omstandigheden waar Kroes mee te dealen had.

De persoonlijke pijn die het mensen nu doet als het sportief slecht gaat moet echt opzij gezet worden om de rust te bewaren. Alleen in rust kan je groeien, niet in chaos. Dan ga je gekke dingen doen. Als je wilt weten hoe gek, kijk dan maar naar Chelsea en Manchester United waar de een naar de andere aan-en-verkoop plaats heeft gevonden. De trainers continue eruit gegooid zijn. Het effect is er niet naar. Dit kan ook een heel realistisch scenario worden voor Ajax als je maar blijft bijkopen en bijkopen. Farioli is nu nog veilig maar als hij 3 potjes verloren heeft moet waarschijnlijk ook zijn kop rollen. Alleen maar omdat mensen hun pijn niet opzij kunnen zetten. Voer voor psychologen.

05-09-2024 09:18

TheSpecialOne123 +64

Selectie veel meer in balans, behalve linksvoor helaas. Veel salaris bespaard, ervaring binnen gehaald. En dat met een budget van 100 miljoen minder dan mislintat. Dikke prima

05-09-2024 06:48

borstklopper +29

totaal ongeschikt deze man!

04-09-2024 23:24

Spielmacher +10681

Niet alleen in het proces van verhuren en verkopen.

04-09-2024 22:22

komopajax777 +13144

De topreactie is puur om discussie op gang te brengen.Inhoudelijk is het lege nonsens uit de onderbuik.

04-09-2024 16:54

KarimB +11225

Doe er zelf ook aan mee!

Maar tis wel jammer dat er zo'n ongelofelijke tweespalt begint te ontstaan onder supporters. Kroes lovers en Kroes haters. Denk eig dat we hier niet zoveel mee opschieten.

04-09-2024 15:21

komopajax777 +13144

De haters zijn geen supporters!Dat zijn mensen met problemen thuis die kampen met psychische problemen.

04-09-2024 16:55

KarimB +11225

Oke ik heb een poging gedaan. Maar laat maar. Ik ben namelijk ook klaar met Kroes, maar dat maakt mij blijkbaar geen supporter of iemand met psychische klachten.

Denk dat als iemand het niet met je eens is neer zetten als psychisch niet in orde... Je het zelf allemaal niet op 100 hebt hoot

04-09-2024 17:03

Rockanje23 +36941

Off: Akpom misschien vandaag nog naar Panathinaikos !

04-09-2024 14:03

tikkie takkie +1001

Beste transfer van Kroes is Farioli

04-09-2024 13:27

radikaal +5

Kroes had Weghorst gewoon al te veel beloofd, vroeg in de zomer toen hij nog dacht dat, omdat hij het "wilde", Akpom of zelfs Brobbey nog wel zou vertrekken. Maar zoals hij zegt: Ondank dat hij het "wilde", "gebeurde" het niet. Zijn woorden! En hij deed nog wel "meer dan zijn best". Tsja. Dan heeft ie zijn top ook wel bereikt, toch? Doorselecteren.

Mijnheer soort-van-AD maar dan zonder bevoegdheid die TD er wel even naast ging doen. Beuker moet als de sodeju op zoek naar een echte TD. Farioli is een schot in de roos, de jeugdopleiding ziet er ook al een stuk beter uit. Nu nog een TD op dat niveau aub.

Krijg steeds meer t gevoel dan van Praag er misschien niet zo ver naast zat.

04-09-2024 12:54

Rockanje23 +36941

Kroes was niet te benijden toen hij als puinruimer aan deze job begon maar hij was wel vol zelfvertrouwen om het voor elkaar te krijgen al zei hij er eerlijk bij dat het waarschijnlijk niet in één transferzomer zou lukken. Maar na maandag zijn we weer terug bij af en staan we er zelfs minder voor dan twee maanden geleden.

04-09-2024 12:14

twynestar +28201

we staan er beter voor dan eind vorig seizoen toch, ondanks de vleugelmalaise.

04-09-2024 12:33

NipeB +15786

12e plek vind jij beter dan eind vorig seizoen? Toen stonden we 5e of heb je dat gemist?

04-09-2024 12:38

MokumsParadijs +2235

Wel een stuk minder tegendoelpunten

04-09-2024 12:49

tikkie takkie +1001

Lol we hebben pas 2 wedstrijden in de competitie gespeeld. Je kan er nu nog niets van zeggen. Die 12e plek zegt nu nog niets aangezien wij pas 2 wedstrijden hebben gespeeld terwijl andere teams al 4 wedstrijden in de pocket hebben. Ga niet beginnen over vorig jaar want toen stonden we op een gegeven moment op een degradatie plek na veel meer wedstrijden dan de 2 die nu gespeeld zijn!

04-09-2024 13:21

twynestar +28201

oh mijn god ik wist niet ik een vraag stelde aan een kind van 11.
Ja, we staan hopeloos 12e inderdaad, ik verlang meteen weer terug naar de gloriedagen onder Schip en de bevlogen leiding van Bergwijn...

04-09-2024 13:40

Rockanje23 +36941

Tot maandag had ik het gevoel dat we een paar stappen voorwaarts hadden gezet. Dat bleek ook uit het spel in de EL voorrondes en vooral uit het plezier wat spelers, staf, publiek en zelfs de pers uitstraalden. Maar er zijn twee spelers weg die Farioli eigenlijk helemaal niet kwijt wilde, er is geen enkele vervanger voor gekomen waardoor we met een gemankeerde selectie 23 wedstrijden in 3 maanden moeten gaan spelen. Gekkenwerk !

04-09-2024 13:53

brullie +7031

Hadden we toen net zoveel wedstrijden gespeeld als nu?

08-09-2024 15:01

komopajax777 +13144

Jeetje heb je je verstand verloren of kijk je zonder iets te zien.Ajax is overduidelijk veel beter dan afgelopen seizoen.De Sven aankopen doen het ook heel goed.Farioli is een toptrainer en een hele goede zet van Kroes en co.

04-09-2024 16:57

babanightshift +8927

We gaan veel wedstrijden spelen, dus 4 spitsen… Concurrentie hoort bij topsport, dus 4 spitsen… Dit soort teksten kan je toch onmogelijk serieus nemen als je de onderbezetting op de flanken en het gebrek aan creativiteit op het middenveld ziet

En nogmaals de reminder: Kroes is niet naar Ajax gehaald voor de functie van TD. Het is en blijft bizar dat hij deze functie heeft gekregen, nadat hij zichzelf als AD onmogelijk had gemaakt

04-09-2024 12:07

twynestar +28201

4 spitsen is idd onzin, Rijkhoff hoort dit jaar niet genoemd te worden voor ajax 1

04-09-2024 12:34

NipeB +15786

Wel waar. Is de spits van JA met invalbeurten in Ajax 1. Met 3 spitsen gaat dat niet gebeuren en belemmer je zijn ontwikkeling net als die van Brobbey. #forthefuture. De 4 linksbacks en de nekslag van Kroes voor de vorige TD gingen ook over Martha en de verhuurde ASE, want Avila is gewoon een CV, net als Hato.

04-09-2024 12:40

babanightshift +8927

Afgelopen window gehaald voor 1,4 miljoen vast (kan oplopen tot 2,5 miljoen) met het idee minuten in Jong, maar ook kunnen aansluiten bij Ajax 1. Allereerst is dat een serieus bedrag, gezien de financiële situatie van Ajax. Bovendien is het mijns inziens ook sportief moeilijk te verdedigen, omdat hij minuten in Ajax 1, waar hij ook voor gehaald is, gewoon kan vergeten.

Weghorst halen, terwijl Brobbey, Akpom en Rijkhoff nog rondlopen, is een blunder van Kroes.

Edit: Als de aanvoer van de flinken nou verbetert t.o.v. vorig seizoen, maakt een beperkte spits als Akpom ook makkelijk genoeg doelpunten. Laten we er wat betreft buitenspelers nou nóg slechter voorstaan dan onder Mislintat.

04-09-2024 12:41

Rentokill +4602

Het is de RvC die dit over ons heeft afgeroepen. Een clown aanstellen als TD heeft binnen 1 jaar zo ontiegelijk veel schade mogen aanrichten (let wel: Elke stap die hij nam had de backup van die zelfde RvC). Ze hebben alle waarschuwingen in de wind geslagen over mislintat en later over wat ie aan t doen was.

Dan vind ik het moedig van Kroes om zulke hoge doelen te stellen en zichzelf daarvoor openlijk verantwoordelijk te houden. Dat zouden meer mensen hebben moeten doen. Zie boven.

Want natuurlijk staat niemand te springen om deze spelers van ons over te nemen. Laat staan de medewerking van spelers zelf die zwaar overbetaald worden en lange contracten kregen.

Kroes hing als een van de eersten aan de bel toen dit allemaal plaatsvond en wilde later terecht, geen handtekening zetten onder een rapport dat de RvC uit de wind hield. Dat is de reden achter de reden waarom van Praag het nodig vond om hem openlijk via de pers te pakken. En dan nog voor deze slang willen werken en zijn rommel op te ruimen met kooprestricties aan toe. Petje af.

04-09-2024 12:06

KarimB +11225

Kroes is nog net geen god?

Waarom kan t niet gewoon en en zijn. Ja Mislintat heeft gefaald. Maar Kroes ook

04-09-2024 12:42

Jopienr14 +416

Kroes heeft niet gefaald. Staat een redelijk goed team. Worden 2e

04-09-2024 14:36

KarimB +11225

Wou dat ik zo positief was als jij

04-09-2024 15:03

Henkjanklaas +20596

Om vervolgens een flater te slaan bij de aanmelding Sulemana… wat een amateur deze man. We hebben nu 4 spitsen en 1 onervaren LB. Noem dat maar goed beleid. Bizar is het

05-09-2024 01:51

Ozhan +1528

Mensen die Kroes schuld geven, aub stap even uit de huidige situatie en kijk naar de totale plaatje.

Ajax heeft afgelopen twee seizoenen slecht gepresenteerd. Waarvan afgelopen seizoen zelfs even op laatste plek heeft gestaan en in de beker door een amateur club verslagen is.

Hoeveel clubs willen spelers van zo een team kopen?!

Daarnaast heeft Ajax tijdens EK Ampera spelers geleverd aan nationale teams. En als er al spelers gingen, hebben ze amper gespeeld.

Dit helpt niet mee met Ajax populair te maken op de markt.

En door de EK was er ook minder tijd in de transfermarkt. Meeste clubs keken wachten eerst hoe de spelers zouden doen op het EK.

Ook speelt de Diarra rechtzaak op de achtergrond mee. Dit kan wel eens leiden tot dat clubs niet meer spelers kunnen verkopen voor grote bedragen. Hierdoor zijn clubs heel voorzichtig met aankopen.

Neem bij dit allemaal nog eens de slechte financiële situatie mee waarin Ajax zit.

Als je dit allemaal mee neemt, was het voor Kroes echt een hels karwei om het veel beter te doen.

04-09-2024 12:04

NipeB +15786

Een ervaren TD had het gewoon beter gedaan. Had Arnesen genomen. Die heeft dat zonder geld allang bewezen bij Feyenoord. Eigenwijze types altijd bij Ajax die alleen maar voor gladde praatjes vallen. Zoveelste misser.

04-09-2024 12:42

401Middenweg401 +5977

Hahaha haha hahahaha, Arnesen heeft helemaal niks bewezen bij die klojo's. Daar zitten ook weer talloze miskopen tussen. Telt u even mee? Bozenik, Senesi, Uzyakup, Antonucci, Conteh, Diemers, Linssen, Spajic, Pratto, Balde. Een hoop van die successpelers moest ik ff opzoeken, zo succesvol waren ze. Aan de verkoopkant treffers als Berghuis, Summerville en Haps waar Feyenoord rijk van is geworden. Natuurlijk zitten er ook wel eens rake aankopen tussen als Aursnes of spelers die ineens wel iets lijken te kunnen als Trauner, Timber en Gimenez, maar het is allerminst een garantie voor een goede transferperiode.

04-09-2024 15:19

brullie +7031

@NipeB iets te voorbarig, je " neemt" niet even een TD. Denk je dat Ajax de TD's met veel ervaring voor het uitkiezen hadden? Arnesen is en was geen optie, die wilde zelf helemaal niet naar Ajax.

08-09-2024 15:05

Jopienr14 +416

Eens. Plus hij heeft 3 spelers gehaald voor relatief weinig geld; Traore, Weghorst en Rugani. Meer kwaliteit en een lager salarishuis alles bijelkaar ook door de verkoop van Bergwijn. Plus een trainer die zorgt dat ze conditioneel top zijn en vooral een team. Gewoon goed gedaan !

04-09-2024 14:39

Juan62 +46111

Misschien iets minder het achterste van je tong in interviews laten zien .

Vooral niet de nadruk leggen op wat er eventueel fout is gegaan
dat geeft een groep mensen het excuus om helemaal los te gaan

04-09-2024 12:00

MokumsParadijs +2235

Vind het juist getuigen van karakter. Niet weglopen voor kritiek, ook al komt die vaak van personen die er zelf helemaal niks van af weten.

04-09-2024 12:55

Thomas15 +438

Naar mijn mening is de meest foute actie geweest betreft de houding die Ajax aannam in de transferperiode. Het benadrukken van spelers weg moeten heeft gewoon niet geholpen.

Je kan het niet vergelijken maar vorig seizoen zijn een Bassey en Daramy wel verkocht na een persoonlijk slecht seizoen. Plus Wijndal en Sanchez werden verhuurd na ook een slecht seizoen.

04-09-2024 11:34

BokkieBokstra +11291

Ajax wilde brobbey en bergwijn kwijt, opzichtig genegeerd.

Edit off topic: wat is met de site op de laptop aan de hand? Een halve site in beeld

04-09-2024 11:39

Juan62 +46111

Dank voor je melding van de halve site
ik heb het sinds gisteren en dacht dat het aan mijn laptop lag

04-09-2024 12:01

TeringHenkie +28242

Dat komt door die dubbele scroll knop aan je rechterkant. Daar heb ik maandag al melding van gemaakt hier maar het werkt nog steeds bagger. Is nu al 3-4 dagen zo.

04-09-2024 12:05

401Middenweg401 +5977

Bloedirritant, die scrollbalk

04-09-2024 15:23

Rentokill +4602

Helemaal mee eens. Hoewel het natuurlijk ook niet echt een geheim meer was dat Ajax gefopt was door Mislintat en dat deze spelers voor teveel veel geld gehaald waren en teveel salaris kregen.

Wellicht heeft Mislintat destijds wat clubs afgetroeft die ook achter een speler aan zaten maar die hebben nu mooi kunnen zien dat ze geluk hebben gehad daarmee.

04-09-2024 12:13

Rockanje23 +36941

Mislintat verhuurde vorig jaar ook voor een spotprijs Conceicao en liet Tadic gratis de deur uit lopen. Je beste speler van deze eeuw notabene ! Bovendien waren de opvolgers van zijn verkopen mogelijk nog slechter (Avila, Sosa, Mannsverk etc.)

04-09-2024 12:18

Thomas15 +438

Tuurlijk heeft Mislintat fouten gemaakt betreft de opvolgers. Conceicao wilde zelf weg en was toen helemaal niet gek dat we hem verhuurden met optie voor 10 miljoen.

Betreft Tadic, tsja dat is achteraf natuurlijk verschrikkelijk geweest maar durf het bijna niet te zeggen maar toen was Bergwijn er nog en werd Forbs gehaald.

Weliswaar voor teveel geld, true.

Ik denk oprecht dat als je je anders had geprofileerd dat de verhuurde spelers nu niet verhuurd waren maar verkocht.

04-09-2024 13:04

Libero +19050

Bassey zou dit seizoen DE topverkoop geweest zijn!

04-09-2024 14:14

brullie +7031

@ibero ik neem aan dat dit satire is? Ik heb per ongeluk zijn laatste wedstrijd gezien en mega zien blunderen door over de bal heen te maaien, de bal schiet hierdoor door naar de tegenstander, goal met dank aan Bassey. Klassieke fouten van hem.

08-09-2024 15:09

Libero +19050

Qua transfersom, Brullie. Hij leverde vorig seizoen ruim meer op dan Bergwijn nu. Om maar aan te geven hoe slecht het er voor staat met de individuele marktwaarden op het moment.

08-09-2024 16:41

Gebruikersnaam0 +484

Is iedereen hier opgestaan met een glas azijn? De tering zeg …wacht komende tijd nou gewoon af nu is het toch niet meer terug te draaien

04-09-2024 11:24

Rockanje23 +36941

Ajax wacht teveel af tegenwoordig, dat is mede oorzaak van de problemen.

04-09-2024 11:55

Gebruikersnaam0 +484

Volledig mee eens maar om nou elke keer vol in de aanval te gaan heeft ook geen zin

04-09-2024 15:46

brullie +7031

@Rockanje23 Ajax heeft niet de financiële middelen om doortastend en snel toe te slaan. Zonder knaken doe je erg weinig.

08-09-2024 15:10

Libero +19050

BS. Gewoon keihard bezuinigd, 55 mio (ex bonussen) positief transfersaldo boeken, een spits kopen terwijl het credo was eerst verkopen en het vervolgens op het allerlaatste moment aan laten aankomen om een fucking huurling aan te melden en dan zgn. zelfreflectie tonen en het boetekleed aantrekken? My ass.

04-09-2024 11:09

mkAFCA +1338

Lijkt wel alsof al die Kroes-haters op AS de weg een beetje kwijt zijn. Deze man moet roeien met de riemen die hij heeft, wijst nooit terug naar de puinhopen die hij heeft geërfd van Mislintat, de RvC en niet te vergeten vd Sar.

Hij kijkt alleen maar vooruit en stelt dat hij verantwoordelijk is en niemand anders. En dat hij dus ook fouten maakt. Maar in alles is hij maar met één ding bezig: Ajax weer Ajax maken. En niet verschuilen.

Precies de zelfkennis en het verantwoordelijkheidsgevoel dat we zoveel jaren hebben gemist. Geef hem wat tijd en erken de enorme troep die hij moet oplossen.

04-09-2024 10:58

wijzijndebeste123 +163058

Houd toch eens op met die onzin.

De rotzooi uit het verleden heeft niks te maken met het halen van Weghorst waardoor je 3 spitsen hebt die allen veelvuldig minuten willen maken. Net zo min als het te maken heeft met het halen van een een 4e LCV (Rugani, Baas, Kaplan, Janse en zelfs Hato). Net als hij er zelf voor gekozen heeft om geen creatieve middenvelder te halen terwijl je nu alleen de blessuregevoelige Berghuis hebt. Kroes is tevens verantwoordelijk voor het verkloten van de Sulemana transfer waardoor je met slechts 1 linksbuiten die niet eens basiswaardig is het seizoen ingaat en tevens voor het niet halen van een backup achter Traore terwijl Traore de afgelopen 3 seizoenen steeds niet eens 10 volledige wedstrijden heeft gespeeld.

Het verschuilen achter de rotzooi uit het verleden is daarom een heel slap excuus. De bovenstaande zaken staan hier helemaal los van. Kroes had namelijk ook Weghorst en Rugani niet kunnen halen maar de prioriteit bij een creatieve middenvelder, links- en rechtsbuiten kunnen leggen. Dat deed hij niet waardoor je selectie totaal niet in balans is. Notabene het speerpunt van zijn ongenadig harde kritiek op zijn voorganger.

04-09-2024 11:07

JanTa +15823

Kroes is een paar bijna op zijn muil gegaan maar ik heb respect voor zijn eerlijkheid. Je kwetsbaar opstellen maakt iemand juist berensterk. Chapeau Kroes.👍

04-09-2024 10:40

TheSpecialOne +8825

Wie maakt hem wat? Hij is multimiljonair en dat maakt je ''immuun'' voor eventuele repercussies. Daar is niets moedigs aan.

04-09-2024 13:59

PuntNaarAchterSVP +5241

En zelfs in zijn schuldbekentenis neemt hij geen echte verantwoordelijkheid. Hij zegt dat hij heeft gefaald wat betreft het aanvoelen van het 'momentum' van de transfermarkt. Een transfermarkt waarvan hij zegt dat die extreem rustig was, terwijl alle cijfers aantonen dat alles gewoon op een normaal niveau is gebleven.

In feite zegt hij: 'het spijt mij dat ik mijn doelen niet heb kunnen behalen door externe (en vooral verzonnen) omstandigheden'.

Ik vind dat niet bepaald vertrouwen in zijn lerend vermogen inboezemen.

04-09-2024 15:34

TheSpecialOne +8825

Kroes is een schoolvoorbeeld van een mooiprater zonder echte inhoud. Althans op het gebied van aan- en verkopen van spelers en het opstellen van een duidelijk omschreven spelopvatting waar je dan vervolgens de geschikte spelers bij gaat zoeken. Uiteraard rekening houdend met de Ajax-filosofie.
Dat is in mijn ogen pas beleid.

04-09-2024 15:54

Soccerskins v2 +43196

Was wel te verwachten dat Kroes een aantal keer te hoog in de boom zou gaan zitten.

04-09-2024 10:34

Laudrup10 +17047

Wat betreft Sulemana is het nu niet zo dat de transfer niet op tijd is afgerond en Ajax nu een laatste poging heeft ondernomen om de fifa in dit uitzonderlijke geval te vragen alsnog akkoord te gaan ? Of is het allemaal nog niet duidelijk of ze wel of niet op tijd waren ?

04-09-2024 10:31

Ferd +38311

Het is op tijd afgerond maar er zat een fout in de documenten waardoor die niet automatisch zijn goedgekeurd.

04-09-2024 11:40

brullie +7031

@Ferd er zat geen fout in de documenten, 1 document is na 00:00uur ingeleverd waardoor de transfer niet door ging. Dat laatste document was geen correctie van een eerder document maar aanvulling op het totaal dat ingeleverd moest worden. Wat voor document dit was heb ik nergens kunnen vinden.

08-09-2024 15:17

Ferd +38311

Het was een verhaal dat eerder rondging

08-09-2024 17:15

TheSpecialOne +8825

De reden dat Ajax nu in deze ongekende puinhoop zit, is veroorzaakt door het feit dat mensen functies kregen toegewezen op basis van de gunfactor(lees: nepotisme) en niet op basis van kennis en kunde. Daarbij denk ik aan mensen zoals Van Der Sar, Van Basten, Van 't Schip, Mislintat, Kelvin de Lange, Marijn Beuker, Danny Blind, Johnny Heitinga en nu weer Kroes. De lijst is bijna eindeloos en heeft Ajax bepaald geen goed gedaan.

Maar Ajax blijkt hardleers en blijft mensen maar een ''kans'' geven. In Nederland is Ajax de absolute top en dan moet je ook mensen aanstellen die hun sporen ruimschoots hebben verdiend op hun vakgebied. Ja, Ajax is een opleidingsclub maar zou dat niet moeten zijn voor trainers- en managementfuncies.

04-09-2024 09:41

Ferd +38311

je weet wat nepotisme is? En mislintat had 0 gunfactor, dus waarom je die noemt is mij een raadsel

04-09-2024 11:41

TheSpecialOne +8825

Nepotisme is het geven van de voorkeur of bevoorrechting aan een familielid, vriend of bekende in plaats van aan iemand die beter gekwalificeerd is voor bijvoorbeeld een bepaalde baan of functie.

Nepotisme kan voorkomen in verschillende omgevingen, zoals de werkplek, de politiek of in andere organisaties. Het kan leiden tot onrechtvaardigheid en ongelijkheid en kan ook leiden tot een gebrek aan vertrouwen en wederzijds respect, omdat mensen die op hun eigen verdiensten zijn vooruitgekomen, vaak het gevoel hebben niet op een eerlijke manier te zijn behandeld. Nepotisme kan zo leiden tot een gebrek aan prestatie en een afname van de kwaliteit van het werk, omdat men minder gemotiveerd is om zijn best te doen.

04-09-2024 11:56

Ferd +38311

juist, en Mislintat heeft geen familie, vriend of bekende bij Ajax zitten die hem zijn rol gunde. Mislintat kwam via een headhunter binnen (een headhunter die wat mij betreft op de zwarte lijst mag)

04-09-2024 11:59

Henkjanklaas +20596

Zelfkritisch… wat kopen daar voor. De man is met veel bombarie binnen gehaald en verdient excl bonussen ergens rond de 450k.
Dan mag je toch verwachten dat hij niet loopt te stuntelen met zijn mensen. Nu weer het akkefietje rond de aanmelding van Sulemana.
In de ochtend moet Kroes al geweten hebben dat Bergwijn ging en had de papierwinkel Sulemana al helemaal kunnen (laten) voorbereiden. Een enkele mutatie einde dag in de aanmelding was dan voldoende geweest…nu is de vraag: geldt tijdstip van aanmelding of van ontvangst…

04-09-2024 09:21

401Middenweg401 +5977

Dat zijn weer aannames waarop je iemand afbrandt.
Hoezo "moet Kroes al geweten hebben"? Dat is gewoon een lulverhaaltje wat in je hoofd speelt.

04-09-2024 10:02

de echte causio +2260

Het is natuurlijk wel een verschil of je spelers als Timmer, Alvarez en Kudus moet/kan/mag verkopen, of Tahirovic, Bergwijn, etc. Of je 120 miljoen mag besteden aan aankopen, of dat je spelers moet huren. Dat je 2/3 miljoen per jaar aan salaris kan bieden, of 1 miljoen als max.
Laten we wel wezen, De RvC en Lenderink hebben het Kroes niet gemakkelijk gemaakt. O.k., hij heeft fouten gemaakt, maar hij heeft afgelopen maandag nacht toch niet zelf de formulieren ingevuld?
En laten we ook niet vergeten dat we weinig toestanden hebben gehad zoals afgelopen jaren. Waarin betrokken functionarissen ruzieden en vechtend over straat rolden.
Ajax is diep gevallen afgelopen jaren en het is een idee fixe te veronderstellen dat dat in drie maanden gerepareerd kan worden. Dat gaat nog jaren duren. Wen er maar aan. Dat lijkt mij beter dan betrokkenen voor pannekoek uitmaken.

04-09-2024 09:10

GAjax31 +15997

Het verkopen van spelers was deze transferwindow lastig inderdaad, maar dan kun je Kroes toch nog wel kwalijk nemen dat hij het beetje beschikbare budget compleet verkeerd heeft uitgegeven?

04-09-2024 09:37

TheSpecialOne +8825

Maar Kroes is en blijft uiteindelijk verantwoordelijk voor het goede verloop van de tranfers. Dan moet je je mensen maar beter aansturen.

04-09-2024 09:44

slumpf +4548

Hij was toch de man die het allemaal wel ff zou gaan regelen bij Ajax?

04-09-2024 10:41

Ferd +38311

je gaat alleen even voorbij aan het feit dat Mislintat ook eerst moest verkopen voordat hij mocht kopen (en dat verkopen deed hij heel goed). Je gaat ook voorbij aan het feit dat Mislintat ook veel kleinere salarissen uitdeelde dan H2 en Overmars voor hem omdat er bezuinigd moest worden. Vorig jaar stond het hier ook vol van kritiek op Lendering en de RvC.

Mislintat stelde een onsamenhangende selectie samen en werd daar terecht op afgerekend. Maar Kroes stelt nu net zo hard een onsamenhangende selectie samen. 5 LCV, 3 spitsen tegenover 1 creatieve middenvelder en 1 rechtsbuiten

04-09-2024 11:44

ZuenAFCA +2092

Hopelijk hebben ze nu geleerd dat 3 transferzomers met stagiairs aan het roer niet helpen?

04-09-2024 08:46

Rentokill +4602

Ajax zat in een onmogelijke wurggreep.

Enerzijds moesten er spelers weg die niemand wilde na de blamage vorig jaar.

Anderzijds mocht er niemand bij voordat er iemand weg zou gaan.

En toegeven dat je zelf ontevreden bent over je eigen prestaties is een deugd.

04-09-2024 08:39

Polifinario +2095

Ben ik met je eens. Hij zal ongetwijfeld flink geleerd hebben van deze periode. Zo Leiden we naast onze voetballers ook de bestuurders op en hoeven daardoor geen gladjanus van buiten te halen.

04-09-2024 09:01

slumpf +4548

We hebben nu een gladjanus van binnen en het is er niet beter op geworden.
Als je hoog van de toren blaast, kun je een reactie verwachten als het niet loopt zoals je had gehoopt.

04-09-2024 10:43

Rentokill +4602

Ja daar doet niemand ook moeilijk over. Hij zelf ook niet. In ieder geval heeft hij voor zichzelf de lat niet te laag gelegd.

04-09-2024 11:10

Jari Jansen Janssen +510

Wat een onjuiste slappe excuses. Rustige transfer zomer zegt hij…

Record aantal transfers en op een na hoogste bedrag ooit:
https://nos.nl/l/2535707

04-09-2024 08:37

90MinutenLang +928

Het wordt tijd dam Marc terug komt...

04-09-2024 08:31

Rentokill +4602

Marc komt niet meer terug. Die is echt wel kapotgemaakt (al dan niet eigen schuld, dit verdiend hij zeker niet). Je moet niet gek opkijken als hij niet heel oud wordt.

04-09-2024 08:37

altijdlastig +1122

Het is te hopen dat ie heel oud wordt. Maar Overmars heeft alles aan zichzelf te danken en het is meer dan terecht dat hij nooit meer in een functie bij Ajax terug kan komen.
Gewoon een super onprofessionele smeerlap

04-09-2024 09:23

Aurelius1 +19697

Hij heeft 5000 keer geappt met een vrouw. Daarin heeft hij wat flirterige toespelingen gedaan. Mensen hebben nooit eens met een collega geflirt ofzo? Wat een schande is het wat er met die man is gebeurd.

04-09-2024 09:39

401Middenweg401 +5977

Je zou verwachten dat alle gebagatelliseer wel een keertje voorbij is. Als directeur en leidinggevende binnen zo'n organisatie ben je niet houdbaar als je dit soort dingen doet. Daar kan je van alles van vinden, maar dat is al jaren hoe het is. Wist Marc ook, deed het toch. Stukken schadelijker voor je organisatie dan papierwerk voor de reserve-linksbuiten net wel of net niet op tijd inleveren.

04-09-2024 09:48

Rentokill +4602

Ik bagatelliseer helemaal niks. Leidinggevenden mogen nooit op die manier hun positie misbruiken. Ook al was dat voor een groot deel wederzijds. Maar zo kapot als hij is gemaakt is gewoon zwaar overdreven. Dat moet je ook niet bagatelliseren.

04-09-2024 09:57

401Middenweg401 +5977

Het ging om Aurelius, alleen zet de app het als een reactie op jou.

04-09-2024 10:42

Rentokill +4602

Ok. Ok ben ontmaskerd als boomer 🥳. Excuus.

04-09-2024 11:12

TheSpecialOne +8825

Jammer dat de dame in kwestie nooit naar buiten is getreden. Ik had graag haar kant van het verhaal gehoord en ook haar reacties op de appjes van Overmars willen zien. Volgens mij was er dan een veel genuanceerder beeld naar voren gekomen.
Vrouwen blijken niet altijd de ''heilige boontjes'' te zijn waar gemakshalve vaak vanuit wordt gegaan.

04-09-2024 14:12

Rentokill +4602

Exact. Maar dan nog is machtspositie misbruik een serieuze zaak. Het is namelijk onbewijsbaar maar mogelijk dat hij door z’n positie interessanter of bedreigender was voor de dame(s?) in kwestie.

04-09-2024 14:19

CDX +3139

Praatjesmaker. Het is 1 groot circus en jouw rol is wel duidelijk 🤡

04-09-2024 08:29

RobinhoV410 +568

Fijn dat Kroes lekker mag leren bij Ajax. Daar was het echt het moment naar voor de club… Vergelijk dat met Overmars, die vanaf dag één qua uitgaande transfers het maximale presteerde. Daarnaast is ook de balans in de selectie er niet. Vorig jaar maakte Kroes zich zo druk over overbezetting op linksback door Mislintat (neemt niet weg dat M het slechtste is dat Ajax in 125 jaar is overkomen), nu is het blijkbaar geen probleem dat er drie dure spitsen zijn, nog steeds geen bekwame rechtsbuiten en een broodnodige creatieve middenvelder ontbreekt.

04-09-2024 08:26

Rentokill +4602

Ja echt super vergelijkbaar natuurlijk hè. Overmars is overigens de eerste jaren verguisd hier.

04-09-2024 08:40

Ferd +38311

Marc en z'n waterscooter bij een Chinees restaurant, weet je dat nog?

04-09-2024 11:46

Redrum +95927

Als Alex Kroes al toegeeft fouten te hebben gemaakt, dan kan je er vanuit gaan dat hij er echt een gruwelijke teringbende van heeft gemaakt. Maar blijf hem lekker verdedigen, omdat hij zo'n groot Ajax-hart heeft.

04-09-2024 08:19

TheSpecialOne +8825

Kroes is de zoveelste baantjesjager die later wil kunnen zeggen dat hij een belangrijk persoon is geweest bij Ajax.

04-09-2024 14:17

Jopienr14 +416

Denk ik niet. Kroes is gewoon een perfectionist die de lat hoog legt voor hemzelf en als ie er niet aan heeft voldaan dat ook gewoon toegeeft.

04-09-2024 14:52

GAjax31 +15997

Kroes en Ajax hebben het gewoon enorm onderschat denk ik. Ze dachten in eerste instantie zelfs dat hij de TD taken er het eerste seizoen wel even bij kon doen als AD.

Ik geloof wel dat Kroes enorm hard heeft gewerkt en het beste voor heeft met Ajax, maar wat voor ervaring heeft hij nou? Ik denk dat je veel beter in deze situatie waarin Ajax verkeert een ervaren TD had kunnen aanstellen, bijv. iemand als Frank Arnesen.

Kroes had gewoon AD moeten worden. En als dat door dat aandelen gedoe echt onmogelijk was, dan had je wat anders moeten bedenken. Een functie als AD vraagt toch om andere kwaliteiten dan een TD, dus raar dat men bij Ajax dacht dat beide ook wel kan. Maar goed, ze hebben voor Kroes gekozen dus het is mooi dat hij in ieder geval zelfkritisch is.. en hopelijk leert hij hier snel van want deze transferperiode was een onvoldoende.

04-09-2024 08:14

Rentokill +4602

De enigen die iets onderschat hebben zijn de genen die Mislintat toestemming hebben gegeven om deze ravage te veroorzaken.

04-09-2024 08:42

GAjax31 +15997

Eens wat betreft Mislintat, maar dat neemt niet weg dat ze ook hebben onderschat dat een onervaren Kroes de juiste man was om die ravage op te lossen.

Het plan om voor 100 miljoen aan spelers te verkopen en vervolgens de selectie te versterken is niet bepaald uitgekomen. Eindstand heeft ie een overbodige 3e spits gehaald, een vervanger van Medic gehuurd en een niet fitte transfervrije Traore. Het enige wat Kroes goed heeft gedaan is het aanstellen van de trainer.

04-09-2024 08:57

Polifinario +2095

Die 100 miljoen kan nog als de verhuuropties worden gelicht. Traore zal snel fit zijn onder Farioli.

04-09-2024 09:03

GAjax31 +15997

Dat lijkt mij sterk, want los van dat je nog maar moet zien of al die koopopties worden gelicht, zou dat dan gezamenlijk meer dan 40 miljoen moeten opleveren.

De koopopties zijn Forbs (14 miljoen), Sosa (7 miljoen), Medic (3 miljoen) en Unuvar (1 miljoen).

En ik denk niet dat je hoeft te verwachten dat de koopoptie van Medic wordt gelicht. Bochum geeft werkelijk zelden geld uit aan spelers, en als ze dat al doen dan het is max een paar ton.

04-09-2024 09:18

Rentokill +4602

Kroes is idd onervaren als TD. Maar heeft wel een bak aan ervaring met t wereldje via SEG dus oneens. En over die 100 miljoen. Dat was nogal een doelstelling. Benieuwd welke TD dat wél gehaald zou hebben.

04-09-2024 09:54

GAjax31 +15997

Die 100 miljoen zou voor iedere TD lastig zijn geweest inderdaad, maar dan hoef je nog niet het beetje beschikbare budget aan Rugani en Weghorst uit te geven. Dat waren leuke extraatjes geweest, maar een extra spits en CV had totaal geen prioriteit.

04-09-2024 10:00

AlexIbarra +19215

Wat heb je eraan om nog 100 jaar Mislintat te blijven roepen terwijl er nu ook nog heel veel dingen misgaan en Mislintat al een jaar weg is?
Krijg je daar een warm gevoel van, Bob Marley vibes?

Mislintat koos er niet voor om de club 9 maanden op Kroes te laten wachten, heeft niets te maken met Alex' aandelen, niets te maken met de interne strijd en AD / TD wissel, en ook niet met het vertrek van twee vleugelspelers en het te laat aanmelden van een vervanger.

Ik snap dat die man een traumatisch effect op veel mensen had maar op een gegeven moment mag je ook wel weer realistisch gaan kijken naar wat de huidige leiding doet.
En dat is niet heel positief.

04-09-2024 10:52

Rentokill +4602

100 jaar niet. Maar de huidige situatie is een direct gevolg van vorig jaar. Snap je heus wel. Ik ben het met je eens dat er mensen in de Ajax top zitten die verantwoordelijk zijn hiervoor nog steeds fouten maken. Van Praag voorop.

Maar Kroes kun je (nog) niet afrekenen op de troep die hij aan t wegvegen is. Tot nu toe vind ik nogmaals dat we eindelijk een normale opvolger voor ten Hag hebben. Met de aankopen tot nu toe kan ik ook goed leven.

04-09-2024 11:08

GAjax31 +15997

Ik ben het eens dat je Kroes niet kunt aanrekenen dat het moeilijk is om spelers te verkopen, maar hoe kun je goed leven met de aankopen? We hebben precies 1 linksbuiten, 1 rechtsbuiten en 1 creatieve middenvelder omdat Kroes andere prioriteiten had..

04-09-2024 11:19

Rentokill +4602

Prioriteiten? Restricties. Ik niet dat Akoim en Brobbey gaan vlammen in de spits en zou t snappen als Farioli wel blij wordt van een spits met gif en wat meer winnaars mentaliteit. Rugani als ervaren cv naast de onervaren verdedigers snap ik ook. Traoré, vleugelspits met n actie ook. Als die t onbevangene van Godt ook heeft (en dat mag je wel van m verwachten heb je een leuke voorhoede.

04-09-2024 11:27

GAjax31 +15997

Tja, je kunt van mening zijn dat Brobbey en Akpom niet de ideale Ajax spitsen zijn en dat ervaring achterin wel lekker is.. maar dat lijkt mij toch van minder groot belang dan de overige posities. Je hebt nu letterlijk 1 linksbuiten van 19 jaar, 1 blessure gevoelige creatieve middenvelder en 1 niet fitte rechtsbuiten.

Dus ja ik snap ook wel dat Weghorst en Rugani gezien worden als goede toevoegingen, maar die posities hadden nogmaals absoluut geen prioriteit.

04-09-2024 11:33

Rentokill +4602

Eens. De creatieve middenvelder was fijn geweest maar blijkbaar onhaalbaar. Ik geloof niet dat t zo werkt met prioriteiten maar dat je moet schaken op meerdere borden.

04-09-2024 11:36

GAjax31 +15997

Ik denk dat het cruciaal is. Berghuis is al tijden best blessure gevoelig, had tijdens de voorbereiding al pijntjes en ligt er nu ook alweer een aantal weken uit. Ik zal dan ook niet ontkennen dat Rugani en Weghorst nuttig kunnen zijn, maar ik zie dat als extraatjes terwijl een extra creatieve middenvelder en buitenspeler vrij cruciaal zijn.

04-09-2024 11:41

Jopienr14 +416

Eens. Kroes heeft gewoon te hoge doelen voor hemzelf gesteld.

04-09-2024 14:53

Danielson +50149

Ik ben blij met Geelen als AD. Kroes is een praatjesmaker en heeft als TD een brevet van onvermogen afgegeven.

04-09-2024 10:02

Voetbalfan2002 +5528

Mag leije dat Sulemana nog komt anders ben je bij een blessure of over vermoeidheid van godts aangewezen op Jayden fcking banel!

04-09-2024 08:13

PakSchaalPakBeker +576

Nee hoor..er zijn meer spelers die daar zouden kunnen spelen :)

04-09-2024 08:19

Redrum +95927

We weten allemaal dat dit sowieso gaat gebeuren. Ajax blijft de ellende over zichzelf afroepen door stelselmatig amateuristisch handelen.

04-09-2024 08:20

barry1988 +23986

Nu Kroes er een nog slechtere selectie dan vorig jaar heeft neergezet, moeten de kritische fans wel rekening houden met de transfermarkt, dat hij eerst moest verkopen en nog met de erfenis van zijn voorgangers zat. Want Kroes kan er niks aan doen hoor.

Wel grappig dat vorig seizoen er geen ruimte was voor context en leren van fouten. Mislintat heeft er ook een zooitje van gemaakt maar hij heeft ten minste nog wel weten te verkopen. Ook blijkt dat met een goede trainer de spelers die hij gekocht heeft opeens toch niet zo slecht zijn. En van de spelers die hij kocht en vertrokken zijn bijna allemaal tegen een klein verlies of break even vertrokken.

Het beste lijkt mij dat Kroes het veld ruimt zodat er een goede AD en meer ervaren TD kan komen. En gezien het zooitje bij de scouting is de Lang ook niet meer te handhaven.

04-09-2024 07:39

401Middenweg401 +5977

Slechtere selectie dan vorig jaar.... Ok, goed verhaal man.

04-09-2024 07:43

barry1988 +23986

Een van je betere buitenspelers is weg zonder vervanger. Je hebt maar 1 linksbuiten, rechtsbuiten en creatieve middenvelder. Deze selectie is nog meer uit balans dan vorig seizoen en dus nog slechter. Dat valt niet te ontkennen ook niet voor de Kroes groupies.

04-09-2024 07:45

Aram +17840

De selectie is totaal uit balans, veel erger dan vorig jaar.

Farioli was met de selectie van vorig jaar fluitend tweede geworden. Dit jaar zal dat ook nog wel lukken maar hij zal alles uit de kast moeten halen om gedoe in de selectie te voorkomen.

04-09-2024 07:48

401Middenweg401 +5977

Goed verhaal nog steeds, Aram. Hoeveel linksback hebben we dit jaar? En hoeveel rechtsbuitens? Het is nog steeds niet top, maar dit gezeik wordt een beetje lachwekkend.

04-09-2024 07:52

debetweter +10061

Niet mee eens. Verdedigend staan we met een vergelijkbare selectie sterker. En met Rugani daarbij beter.
Op het middenveld hebben we niets gedaan. Daar is de kwaliteit dus hetzelfde. Maar doordat de kans groter is dat Berghuis daar nu kan staan misschien iets beter.
In de aanval zijn we bergwijn kwijt, we hebben er (nog) niemand voor terug. Ook is Forbs weg. Dat is geen probleem. Geef een talent maar de kans. Traore en Weghorst zijn toegevoegd. Daarmee hebben we dus een extra optie op rechtsbuiten, die goed genoeg zou moeten zijn voor onze competitie. En met Wout hebben we er een bonk inzet bij wat vorig jaar ontbrak.

Al met al niet veel slechter. Matig resultaat wel. Maar dat had ik stiekem al verwacht. Ik hoop gewoon dat we inzetten om een mooie transfer in de winter met een gerichte aankoop

04-09-2024 07:57

Koekie87 +20966

We hebben nu 3 spitsen en als je Rijkhoff mee zou tellen zelfs 4. Linksbuiten positie is onderbezet en hebben eigenlijk ook nog een creatieve middenvelder nodig. Kans is trouwens zeer groot dat Godts niet alles gaat spelen met de overvolle agenda om nog maar te zwijgen dat we al helemaal een probleem hebben mocht die jongen gebleseerd raken. Hebben we alleen nog Banel op die positie of je moet met een gemankeerde linksbuiten gaan spelen zoals Traore die eigenlijk meer een rechtsbuiten is. Hoe het er nu voor staat is het allemaal niet echt ideaal. Daarnaast is de kans zeer groot dat je hierdoor weer doodleuk achter de feiten aanloopt en straks in de winter de portomonee moet gaan trekken voor allerlei aankopen.

04-09-2024 07:58

barry1988 +23986

Makkelijke reactie als je er inhoudelijk niet op in kunt gaan.

04-09-2024 08:12

PakSchaalPakBeker +576

Hahahah......Bergwijn een van de betere buitenspeler...
Je gelooft toch niet die onzin die Wijndal verkondigd heeft met de 'beste linker flank van Europa'?
Godts is 5x beter dan Bergwijn. Bovendien heb je meerdere spelers die daar eventueel kunnen spelen, niet alleen Banel.
En als je een aantal van de slechtere spelers verkoopt of verhuurt dan kan je selectie nooit meer uit balans zijn dan vorig jaar. Dat valt niet te ontkennen, ook niet voor de Kroes haters.

04-09-2024 08:31

PakSchaalPakBeker +576

Chuba kan evt ook als aanvallende mid of rechtsbuiten spelen.
Godts, Banel, van Axel Dongen, Kalokoh, Wolf, m.i. allemaal prima opties om op linksbuiten te posteren..En zeker niet slechter of minder efficiënt dan de Bergwijn die we de laatste tijd hebben gezien.
Bovendien kan je ten alle tijden transfervrije speler ls halen..En daar lopen er nog een flink aantal van.

04-09-2024 08:39

Danielson +50149

Baas, Hato, Wijndal, Avilla en Janse kunnen allemaal op linksback, zelfs Rensch.
Voorin links 1 speler, voorin rechts ook 1.
4 spitsen.
Iets van 8 middenvelders.
Balans? 🤔

04-09-2024 10:04

Leonardo +203

Mislintat had kwalitatief wat meer te verkopen en de markt was compleet anders.

04-09-2024 08:11

PakSchaalPakBeker +576

Ik ben het niet eens met de stelling dat de selectie slechter is dan vorig seizoen.
Een aantal spelers die niet functioneerde zijn verkocht of verhuurd, en ja, er zijn weinig spelers bijgekomen, maar de selectie kan dus niet slechter zijn
De beste spelers (in potentie) zijn niet verkocht. Hato, Berghuis, Kaplan (alhoewel veel geblesseerd), Godts etc zijn er allemaal nog. Daarbij komt dat Ajax met een speler als Weghorst iemand heeft binnengehaald die topsport cultuur heel goed snapt (in tegenstelling tot sommige spelers bij Ajax).
Kroes heeft de malaise niet veroorzaakt, dat waren Mislintat en de RvC die hem aangenomen hebben en zn gang lieten gaan.
Kroes mag de shit opruimen, zonder geld (100 miljoen verkopen on 40 miljoen te investeren), dus om Kroes hiervoo te slachtofferen en de RvC en andere verantwoordelijken te laten zitten is zinloos en slaat m.i. ook als een *** op een drumstel.

04-09-2024 08:26

Redrum +95927

Dat is het hele probleem met Kroes. Als je zo'n grote mond hebt over je voorganger en er dan zelf ook een complete puinhoop van maakt, dan ben je totaal niet serieus te nemen. Waar hij Sven klappen in zijn nek wilde geven omdat hij teveel linksbacks had gehaald, heeft hij het zelf over een topsportklimaat als hij de trainer met teveel spitsen opzadelt. Dit is een heel eng mannetje.

04-09-2024 08:27

401Middenweg401 +5977

We hebben net zoveel spitsen als vorig jaar, alleen hebben we de luie Maratadze ingeruild voor een hardwerkende Weghorst. Sosa is weg als linksback, onze Europese topper Wijndal is uit de selectie geflikkerd, dus we hebben iets minder linksbacks, gelukkig. We hadden nul rechtsbuitens, nu hebben we er in elk geval 1. Op linksbuiten hadden we er 3 waarvan er 1 nog niet klaar was voor het eerste, 1 alleen hard kon rennen, maar niet kon voetballen en 1 geweldenaar die alleen geen zin meer had en vijf kilo te zwaar was. Nu hebben we 1 talent wat hard op de deur klopt en, mits het een paar minuten voor twaalf was en niet een paar minuten over twaalf, een redelijk bekwame back-up. Maar nee hoor, stukken minder evenwichtig die selectie.

04-09-2024 09:55

Rentokill +4602

Wat een bullshit. Er is eindelijk een waardige opvolger voor ten Hag gekomen. We zijn eindelijk de selectie op een normale manier aan t bijstellen. Weghorst brengt iets wat we nog niet hebben (karakter). Rugani ervaring en als Traoré doet wat ie kan zijn we zo veel sterker.

04-09-2024 08:45

Kampioensoverwinning +1727

Eigenlijk bizar dat we iemand op deze positie hebben die dit vak helemaal niet beheerst.

04-09-2024 07:19

slumpf +4548

En nog vreemder dat deze man werd/wordt gezien als de Messias die Ajax er weer bovenop zou helpen.

04-09-2024 07:28

Koekie87 +20966

Zo zie je maar weer dat als je maar genoeg vriendjes en medestanders hebt binnen Ajax dat er dan opeens allemaal deuren voor je opengaan. Ook met die hele aandelenaffaire zag je dat er krachten binnen Ajax zijn die er alles aan deden om Kroes te beschermen getuige van die brief naar van Praag bijvoorbeeld.

04-09-2024 07:52

debetweter +10061

Helemaal niet. Dat ging als zijn functie als AD.

04-09-2024 07:58

slumpf +4548

In die functie zou hij tevens de functie van TD bekleden, of in ieder geval de transfers doen.

04-09-2024 10:38

bereal +17

Wat zijn er ongelooflijk veel supporters die de boel afkraken; kennelijk kunnen ze niet beter. Zoals mislintat met Jan van Halst het heeft neerzet zat de selectie helemaal muur en muur vast en heeft tot kapitaal vernietiging geleid. Spelers zijn minder waard geworden en minder in trek maar kosten je wel alles iedere maand. Dan wil je ook kopen/ huren maar ook geen ellende binnenhalen en toch een redelijk presterend geheel gaan neerzetten. Ga dit maar weer is opknappen dat duurt gewoon een jaar of 3 en is niet klaar in 1 zomertje. Vele overzien het complete plaatje niet.

04-09-2024 05:58

Koekie87 +20966

Toch is Kroes gewoon verantwoordelijk dat er nog steeds geen balans is in het team. Hoe bestaat het dat we wel 3 spitsen hebben als je Rijkhoff niet meetelt maar geen linksbuiten na het vertrek van Bergwijn en ook nog steeds geen creatieve middenvelder!!! Straks natuurlijk met zijn allen moord en brand schreeuwen als Godts niet beschikbaar is door blessures of door het overvolle speelschema en het dan moeten gaan doen op die positie met een Banel die totaal niet geschikt is voor het eerste van Ajax.

04-09-2024 07:01

debetweter +10061

Hij zegt toch zelf dat ie fouten gemaakt heeft en geleerd. Daarnaast is Ajax een club die altijd speelt om kampioen te worden van Nederland.

Ik las net weer dat iemand zei dat hij het ongelofelijk vond dat Kroes werd gezien als de Messias. Dat is gewoon niet waar, of naïef. Kroes werd gezien als de Messias in de rol van Algemeen Directeur. Niet als technisch manager (Hij is geen directeur). Voor de rol van Technisch Manager is hij te licht.

Het is heel opmerkelijk. Maar je kent het misschien wel uit je eigen carrière. Je bent ergens mee bezig. Fulltime. En ziet gewoon hoe dingen kunnen verbeteren. De beleidsbepalers willen je echter niet de ruimte geven dat te doen. En jij vind ze dan sukkels of dom. Maar dat is het verschil tussen een goede TD en AD. Een goede TD weet wat er mort gebeuren en handelt daarnaar met de middelen die hij heeft. Als hij echt goed is kan hij daarmee soms de beleidsbepalers overtuigen. Een algemeen directeur krijgt echter verschillende budget vragen van verschillende collega's en afdelingen, daarnaast moet hij rekening houden met de rol van aandeelhouders. Het spel is volledig anders.

Een algemeen directeur is dus niet perse een goede td. De rollen zijn compleet anders. Vanuit het oog van een algemeen directeur heeft Kroes het volgens mij prima gedaan. Een technische directeur was sommige spelers op de fiets gaan brengen bij een goed bod en had risico's willen nemen met bepaalde spelers. Dat heeft Kroes niet genoeg gedaan.

04-09-2024 08:17

ReconditeNL +6480

- Geen creatieve middenvelder gehaald.
- Een onnodige spits gehaald die vast een aardig salaris verdient (Weghorst als speler zelf kunnen we erbij hebben vanwege zijn mentaliteit, maar als er één positie was waar er eigenlijk geen versteking nodig was, dan was het de spitspositie wel)
- 2 buitenspelers verkocht zonder één vervanger gehaald te hebben ( ervanuitgaande dat Sulemana te laat is afgerond, waar het nu wel naar uit ziet)

Dit was echt een dramatische transferperiode op meerdere vlakken sportief gezien. Het enige positieve wat ik uit de afgelopen zomer kan halen is dat we nu wel een goede trainer hebben, hoewel hij voornamelijk uit de koker van Beuker komt dan van Kroes.

04-09-2024 05:34

debetweter +10061

Hij heeft toch Traore gekocht?

04-09-2024 08:17

ReconditeNL +6480

Traore was voor de bestaande open vacature van rechtsbuiten van voor het seizoen.

Ik doel op vervanger voor forbs / bergwijn

04-09-2024 18:45

debetweter +10061

Ja dat snapte ik stiekem al. Maar forbs was naar mijn inziens overbodig. Omdat het een linksbuiten is. Geen rechts. In die zin is Traore voor Forbs gekomen en komt (hoop ik) sulamana voor bergwijn

04-09-2024 18:52

Aurelius1 +19697

Ik denk dat Kroes het ook allemaal niet begrijpt, zichzelf niet begrijpt, de markt niet heeft begrepen, en noem maar op wat ie nog meer niet begrepen heeft. Misschien is het wel niet zo'n hele intelligente man.

04-09-2024 04:05

Koekie87 +20966

Ben het volledig met je eens.

04-09-2024 07:02

slumpf +4548

Maar wel vriend van Telegraaf en hij is zo gezellig in de kantine bij de amateurs. Da's eigenijk alles wat je nodig hebt om te slagen.

04-09-2024 07:32

themons +728

Is de selectie nu in balans? Nee! Staan we er beter voor dan een jaar geleden? Ja. Is er perspectief op een uitgebalanceerde selectie over een jaar? Ja. Indien de selectie komende zomer wel in balans is, hoeft Kroes het dan goed gedaan. Ja!

Kijk even naar de puinhoop.van 2 jaar wanbeleid en de onmogelijkheid van shoppen met een lege portemonnee en heb een beetje geduld en vertrouwen.

04-09-2024 00:28

NouridolbergNeres34 +1889

Het lijkt me verstandig dat Kroes lekker voor de AD positie gaat en er snel een geschikte TD wordt aangesteld. Geen bord op schoot aankopen meer, maar gerichte aanwinsten die komen voor een basisplaats.
Nu heeft hij eigenlijk alleen maar wisselspelers gehuurd en gekocht. Rugani, weghorst , traore.

En op een aantal posities ben je bij blessures gewoon de sjaak. 4 spitsen helemaal lachwekkend als je aangeeft dat er bezuinigt moet worden.

04-09-2024 00:22

insectenverdelg +23375

Klinkt heel makkelijk maar zonder geld kan er gewoon weinig. en er was gewoon helemaal geen geld.. Na de verkoop van bergwijn verwacht ik dat het volgende transferperiode ietsjes beterzal zijn.

04-09-2024 00:55

ReconditeNL +6480

Dat er weinig tot geen geld was snapt iedereen ook wel. Maar de keuzes om Weghorst dan juist te halen, die vast een aardig salaris verdient terwijl de spitspositie al overbezet was met prima opties is volgens mij grotendeels wat men stoort, terwijl je middenveld het meest behoefte had aan versteking van alle linies.

En als dan Sulemana ook nog eens te laat is afgerond dan verdient Kroes gewoon een 3 of een 4 voor deze periode, als hij Farioli niet had binnen weten te halen dan was het een 1 of 2 wat mij betreft.

04-09-2024 05:24

Artemio +31678

Weghorst verdiende bij Burnley zo rond de 2,3 miljoen eu per jaar.

04-09-2024 06:50

insectenverdelg +23375

Weghorst halen was als saneringsactie bedoelt. Akpom had moeten vertrekken. zie heeft niet minder salaris namelijk maar had wel veel meer moeten opleveren.Akpom ging alleen nooit weg. Kroes heeft alleen tegen Weghorst is beloofd dat hij moest blijven wachten.. En belofte maakte dus schuld. Daar heeft hij wel zijn hand overspelen maar in essentie was het een sanering van kosten.

04-09-2024 10:27

AlexIbarra +19215

Denk je echt dat Weghorst minder verdiend dan Akpom?

04-09-2024 10:36

insectenverdelg +23375

Het zal vergelijkbaar zijn mss dst askpom Rod de 2M zal verdienen? ² Echter hoopte ze voor Akpom. tussen 10 en 15M te krijgen en kostte Woutc zo'n 3M . Kwalitatief zou je er niet op achteruit gegaan zijn. Alleen Akpom. zn verkoop werkte niet mee.

04-09-2024 10:55

PuntNaarAchterSVP +5241

Kroes was juist geen AD geworden omdat hij had laten zien niet het geduld en de zorgvuldigheid te hebben waarover een directeur van een grote organisatie behoort te beschikken. Misschien is het gewoon niet zo nodig dat Kroes bij Ajax rondloopt?

04-09-2024 01:03

NIO +2981

Kroes heeft geen voldoende gehaald voor de afgelopen transferperiode ik denk dat hij vooral een lesje geleerd heeft over hoe hij zich nederig moet opstellen hij heeft een aantal domme uitspraken gedaan voor zijn dienstverband. Dom aandelen gekocht dom gehandeld met zijn eerlijkheid over verkopen.. door dat hij reflecteert en dan focust op het menselijke en dus fouten maken en hiervan leren zegt mij dat hij toch een kans verdient aan de andere kant.. heeft hij het over iedereen of alleen over zichzelf als hij als enige een kans verdient en anderen niet dan moet deze man absoluut geen AD worden. Ik denk ondanks zijn groenigheid dat een ander ervaren TD ook een moeilijke transferperiode achter de rug zou hebben.. maar uiteindelijk wel betere deals had gesloten dan Kroes...

Het mooie is dat in voetbal beleid bij de club geen drol uitmaakt als de sportieve resultaten maar goed zijn.. Farioli is de man die daarover gaat nu.. Kroes heeft tot januari geen invloed meer op hoe ajax gaat presteren.

04-09-2024 01:25

Mudjie.M +1778

Misschien ligt het wel aan de karakter van Kroes...hij is te zacht voor deze harde voetbal wereld. Met Overmars had je een persoon die hard opstelt in onderhandelingen met clubs. Het is voor de heer Kroes ook een leer proses.

04-09-2024 00:14

insectenverdelg +23375

De man heeft een makelaars kantoor gehad, maar zou nu te zacht zijn. Aight.

04-09-2024 00:55

NIO +2981

Dat probleempje met Stefan de Vrij die opgelicht zou zijn heeft kroes daar nog een rol ingespeeld?

04-09-2024 01:26

Artemio +31678

Ja. Hij was getuige in die zaak.

04-09-2024 06:51

401Middenweg401 +5977

Net zoals het voor Overmars was toen hij de eerste jaren begon.

04-09-2024 07:46

JoeBlow +8157

De aanstelling van Farioli is zeker een pluspunt, maar verder heeft Kroes en zijn grote muil Ajax voorlopig vooral geld gekost.

04-09-2024 00:06

Jopienr14 +416

Leg uit ?

04-09-2024 14:58

Sjaakvaak +26578

“ Het ingewikkelde is: de afgelopen transferzomer is één van de rustigste in jaren. Er is veel minder gebeurd qua aantallen, maar ook qua geld dat door de markt is gestroomd.'”

Dit is niet waar als je naar de cijfers kijkt. Er is inderdaad in de PL minder uitgegeven dan vorig jaar maar ongeveer evenveel als het jaar ervoor. En dat was het vorige record, de jaren ervoor is er beduidend minder gespendeerd.

Het is dus echt niet een van de rustigste jaren, het is loute rustiger dan vorig jaar. Maar toen was de hele post-covid gekte op de markten.

03-09-2024 23:59

Torman +1975

Prima daar leer je van. Blijf transparant naar de fans en eerlijk. Het Ajax hart is er in ieder geval

03-09-2024 23:52

Simpelishetmoeilijkst +25096

Tor sn, zo zie ik het ook. Als hij van zijn fouten leert dan wordt hij alleen maar beter in zijn werk.

04-09-2024 03:12

slumpf +4548

Dus als Mislintat had gezegd dat hij het niet goed had gedaan en dat hij er van geleerd heeft, was het een goeie gast geweest?

04-09-2024 07:35

Steffenhagen +37732

Dat interview met Kroes laat een wat wereldvreemde man zien die het zelf ook allemaal niet begrijpt .

03-09-2024 23:30

Jopienr14 +416

Wat is er wereldvreemd aan dan ?

04-09-2024 14:59

Stamhoofd +11513

Laat dit een hele leerzame transferperiode zijn voor Kroes, en dat het de volgende keer dus een stuk beter gaat. Fouten maken mag, maar maak ze 1x en leer daar van.

03-09-2024 23:28

Aram +17840

Hey de Kroes-bots verschijnen!
Gezellig dat jullie er zijn heren.

03-09-2024 23:20

MelleAfca +14302

Ach wat tegenspraak op het makkelijk scoren wat jij graag doet. Voel je je al bedreigd?

03-09-2024 23:21

Aram +17840

Bedreigd? Ik vind het wel gezellig juist.

03-09-2024 23:22

MelleAfca +14302

Goedzo. Dan maken we er toch een feestje van!

03-09-2024 23:23

MelleAfca +14302

Tja de kritiek op Kroes… Erft een onmogelijke situatie bij de club en heeft te kampen met een van de rustigste transferperiodes van de afgelopen 10 jaar. Ik vind het erg makkelijk om er zo overheen te vallen.
Uiteindelijk is ie zelfkritisch, transparant en zijn z’n lijstjes met vervangers simpelweg goed en logisch (Eriksen, Tresor, Sulemana, Rugani, Sergi Roberto en Weghorst o.a.).
We schreeuwen moord en brand om de cultuur binnen Ajax en het feit dat niemand binnen deze slangenkuil overleefd, geef dan zelf even het goede voorbeeld en laat Kroes zo’n drie transferwindows de ellende van zijn voorgangers opruimen.

03-09-2024 23:18

GNBL +89836 moderator

"een van de rustigste transferperiodes van de afgelopen 10 jaar. "

https://x.com/FIFAcom/status/1830879953442816020

Number of international transfers reaches historic high
🤝 More than USD 6.4 billion spent on international transfer fees
⚽️ Spending on women’s international transfers more than doubled compared to 2023

KOEKOEK!

03-09-2024 23:20

MelleAfca +14302

Enige context bij de berekening was wel prettig geweest. Ik vermoed dat huurtransfers met potentiële koopbedragen hier bij zijn opgeteld. De trend die Kroes en Ajax de nek om heeft gedraaid.

03-09-2024 23:24

Sjaakvaak +26578

Hier is je context Melle, geen koopopties en toch de op-één-na meeste uitgaven in de PL:
https://www.nytimes.com/athletic/5735719/2024/09/01/summer-transfer-window-spending-review/

04-09-2024 00:03

MelleAfca +14302

Ik kan het artikel niet lezen, maar je geeft het antwoord toch zelf al? “In de PL”.
Ik zie alleen maar binnenlandse transfers, wellicht in het leven geroepen door financiel fairplay. Die cashflow komt niet bij Ajax terecht.

04-09-2024 00:29

Sjaakvaak +26578

Nee Melle, dit zijn alle transfers gedaan door PL clubs. Daar zijn ook een boel externe transfers bij. Ook in Nederland is er een recordaantal spelers getransfereerd. Het is gewoon een alom bewezen feit dat de markt zeer druk was. Waarom wil je zo hard je best doen deze feiten te ontkennen?

04-09-2024 12:40

DanieldaCruz +986

Kroes is de slang!
En probleem is nou juist dat lijstje helemaal niet logisch is!

04-09-2024 00:25

MelleAfca +14302

Het schijnt dat Kroes na twaalven ook in een reptiel verandert.

04-09-2024 00:31

Aram +17840

Vraag maar aan De Vrij.

04-09-2024 07:53
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.