Kluivert: 'Beetje vreemd dat ik niks hoor'

door Sjoerd Valkering 69

Kluivert: 'Beetje vreemd dat ik niks hoor'

door Sjoerd Valkering 69

Laatst geüpdatet

Patrick Kluivert vindt het 'een beetje vreemd' dat hij nog niet is benaderd door Ajax om jeugdtrainer te worden. Wel voegt hij er aan toen: 'Maar wie ben ik om dat te zeggen'. 'Ik heb Cruijff niet gesproken. Iedereen weet dat ik graag trainer wil worden bij Ajax, dus de bal ligt niet meer bij mij', zegt Kluivert.

'ls er iemand een Ajax-hart heeft, ben ik het wel. En die cultuur is het belangrijkste. En ze weten dat ik bij Ajax trainer wil worden', aldus de oud-spits van Ajax, AC Milan en FC Barcelona.

Lees meer over:
Plaats reactie

rimAFCA +0

blijft een ajacied, al heeft ie even voor psv gespeeld.. krijgen we die bullshit verhalen weer

als je met je trainingen die gekke belg aan zoveel goals kan helpen, ben je bij ons welkom

03-06-2011 15:28

Strandvliet +0

Als Patje zo'n goede trainer was geweest, hadden ze hem bij NEC waarschijnlijk niet laten gaan.. Ik zou zeggen; er is nog een mooi clubje in je oude buurt die het erg moeilijk hebben op het moment. DWV en kom daarna nog weer eens proberen.

03-06-2011 14:36

Jst +0

Het laatste dat wij willen is Kluivert op een parkeerplaats in A'dam zien.

03-06-2011 10:43

willem91 +0

weet hoe het is om op jonge leeftijd er te staan, toch geweldige prestaties gehad. Moet toch kunnen helpen, vele gaan kapot aan de druk. Kluivert bedankt voor 95 en kom terug

03-06-2011 10:42

Puck +0

Als je een ajax-hart hebt, was je nooit naar pisvee gegaan!

03-06-2011 10:41

Cleo9 +0

Helemaal mee eens!

03-06-2011 18:24

PietBon +2

Niet iedere beschikbare ex voetballer moet er zomaar vanuit gaan dat ie er bij wil horen. Ik hoor Ron Willems, Arnold Scholten, Dean Goré en Gerald SIbon ook niet.

02-06-2011 17:35

MRB +0

Ron Willems heeft in een psychiatrische inrichting gezeten, Scholten, zit bij de kakkies, Dean Goré, is volgens de geruchten benaderd door Ajax en Sibon voetbalt zelf nog (en wil weer spelen in de eredivisie)...........Dus je hebt wel erg slechte voorbeelden genomen om je punt te maken ;-)

03-06-2011 10:12

PietBon +2

Het gaat ook niet om de namen. Ik had ook Babangida, Oliseh, Santos, Finidi, Mark Verkuijl, Alistair Dick, Henning Jensen, Aziz Doefikar, Jan Weggelaar, Rob Rijnink, Edwin Bakker, Nordin Wooter, Martijn Reuser, Johnny Dusbaba, Edo Ophof, Ron Spelbos, Walter Meeuws, Tarik Oulida, Dennis Schulp, Pal Fisher, Eric Regtop, Rob Alflen, enz enz enz enz. kunnen noemen.

03-06-2011 18:09

Jowen +1

vind hem een zwakke persoonlijkheid, maar was gewoon een absolute topspits!

02-06-2011 14:17

jarenfan +5

we krijgen straks meer trainers dan elftallen..
allemaal geldverdieners,opeters

02-06-2011 13:26

godlike +3810

Hij moet idd spitsentrainer worden!

02-06-2011 11:00

acfatom +0

Kluivert verdiend dit,
Hij heeft elhamlap en dembele aan t scoren gekregen in een dramatisch az jaar, zelfde geld voor Vleminckx..

Van der sar, stage keepers
stam de verdedigers
jonk de mids
bergkamp de 10
bryan roy de vleugels
kluivert de spitsen

Kan niet beter!

02-06-2011 10:35

AFCA19 +0

Patje kan gewoon spitsentrainer worden.

01-06-2011 23:12

Sazzz +1

We hebben Bergkamp toch al?

01-06-2011 23:20

Stammie +0

dat vind hij vreemd
ik vind het vreemd dat als hij zegt dat hij zo'n ajax man is dat ie dan aan t eind van z'n carriere voor psv koos!
ik wil ook wel trainer bij ajax worden, maar mij vragen ze toch ook niet ;)

01-06-2011 22:19

chubaloe +0

Hij koos voor ajax, maar ajax wilde hem niet.. toen zocht hij een club in nederland die hem wel wilde.. werd pisvee.. en toen hij scoorde tegen ajax ging hij niet juichen.. helaas was dit het seizoen dat we op 1 goal verloren

01-06-2011 23:37

brullie +7063

ik snap het wel. Eerst elder proberen, zoals PSV, lukt niet en NEC ook niet echt dan denk je dat Ajax zomaar komt? Get real!!

01-06-2011 21:06

kreeftjuh +0

Dat gevoel overheerst bij mij ook wel

01-06-2011 21:20

tonny +0

ja helemaal mee eens nu heeft hij AJAX nodig , misschien solliciteren bij Randstad uitzendbureau?

01-06-2011 22:05

Rockslide +0

"Beetje vreemd dat ik bedel om een baantje" Kluivert stond op veld met Cruijff en Jonk, ga dan naar hun toe en vraag het direct op de man af. Nu komt het toch beetje zielig over, terwijl hij toch genoeg status heeft en personality zou moeten hebben.

01-06-2011 21:04

Sazzz +1

Ach ja, als Van Basten met een groen sjaaltje kan rondlopen en de baan dan nog niet krijgt en Gullit in, waar was het ook weer, Verweggistan aan de slag kan, dan kan Kluivert bedelen om een baantje bij Ajax.

01-06-2011 22:59

milanzw91 +0

Ideale ajax team van volgend jaar!

Boerrigter De Jong Sulejmani
Ebecilio Sigthorsson Ozbiliz
Lukoki

Eriksen Anita De Zeeuw
Serero Janssen Lodeiro
Sneijder Enoh Rits

Boilesen Jantje Toby Greg
Blind Mathijsen Ooijer Ligeon

Vermeer
Verhoeven
Bizot

01-06-2011 20:06

rechtsback +0

Eey paasei!

Ga je dit overal posten?
1) Het heeft niks met de topic te maken!
2) de namen zullen nooit bij elkaar in 1 selectie zitten!

Met andere woorden kansloos!

01-06-2011 20:16

LievvMevrouwtju +0

Beetje lief doen ;)

01-06-2011 22:09

graffityajax +0

verhoeven mag van mij wel wegvallen bizot 2e keeper maken die dikke bakt er niks van of sergio padt terug halen

01-06-2011 23:52

ajax19 +0

Sommige Ajacieden kan ik totaal niet volgen in hun waarden.

- Hoe kun je nou meer haat hebben voor PSV dan voor Feyenoord? Omdat ze even sportieve voorspoed hebben gehad? Wat een ontzettend sneue houding, gun andere clubs ook eens een beetje geluk. Godsamme, Feyenoord heeft een supporter van Ajax omgebracht en zingt daar nog trots over. Of hebben ze een oer-Ajacied Patrick Kluivert voor het leven gekwetst met hun spreekkoren over het dodelijke ongeval. Als er ergens geen ruimte is om een club te mogen door verziekte verhoudingen, dan is dat bij Feyenoord.

- Hoezo begrijpen wij niet dat een speler de sportieve uitdaging opzocht? Spelers willen een carrière bijzonder maken, bij Ajax was hij voor velen al een bewezen legende en hij wilde het ook op andere niveaus proberen. Ik heb het over de jaren nadat hij was weggestuurd bij Barcelona, waarin hij dolgraag nog wilde aantonen dat hij nog altijd een grote speler was. Helaas mislukte dit, maar hij wees Ajax echt niet af om enkel groot geld te verdienen want dan was hij wel veel liever in Amerika, in Dubai of in Qatar gaan voetballen.

- Hoezo is het niet te snappen dat een speler nog werkzaam wil blijven die aan het einde van zijn loopbaan is? Dat het verleidelijk is om op een hoog niveau te spelen als dat kan, dus wat is nou precies het probleem dat hij bij PSV tekent nadat Ajax hem duidelijk heeft afgewezen? Dat jullie geen competitie accepteren tegen Ajax, hoe zielig is dat! Hij heeft zo'n beetje Ajax om een kans gesmeekt.

- Hoezo kunnen wij geen respect opbrengen voor een centrale aanvaller van wereldformaat die we zelf hebben voortgebracht en die ten alle tijden dankbaar is en trots is dat hij Ajacied is? Eentje die zich aanmeldt om mee te werken in tijden dat hij ziet dat het aanvalsspel niet fantastisch is. Eentje die zelfverzekerd is en gemotiveerd is om Ajax te helpen. Afzeiken kunnen we heel goed, maar dat is niet knap.

01-06-2011 19:33

HeinJan +0

Ach, jouw eerste punt is wel heel subjectief gesteld. Volgens jou heeft heel Feyenoord een Ajacied vermoord. Ze zijn beide gaan knokken en echt niet omdat de rivaliteit tussen de clubs zo groot was. Pure prestige vanuit de supportersgroepen. Wat hebben de spelers en keurige supporters van Feyenoord nou te maken met het trieste overlijden van een Ajax supporter? Maar waarschijnlijk haat jij Duitsland ook nog steeds...

01-06-2011 19:52

ajax19 +0

Oppervlakkig gezien na willekeur zou je het zo kunnen afdoen. Een vechtpartij tussen 2 supportersgroepen, 1 vermoorde supporter en laten we vooral doen alsof de supportersgroepen niet geïntegreerd in de clubs zitten. Ook vooral vergeten dat die geëscaleerde conflicten op de tribunes zijn begonnen, dat een tekort aan relatie in de club tussen mensen zo tragisch kan aflopen. Wat daarbij bij Feyenoord verder speelt, is dat niemand verantwoordelijkheid nam om die met voorbedachte rade laf moordende supportersgroepering over dit geval te laten dimmen. Een documentaire en voorheen jaarlijks een uitvak met nadrukkelijke psychopathische lofverwijzingen naar slachting. Als dat de club is die je vormt, dan ben je namelijk geen club maar dan ben je een ploeg, met volk waarin geen rechtvaardigheid overheerst. Schandalig dat die vereniging mag voortbestaan (in hoge competitie).

02-06-2011 00:27

DirkvanDam +2

hij heeft een ajax hart? oke..

waarom schoot hij de 1-5 erin toen wij ajax daar in Eindhoven psv aan het vernederen waren.... dat doelpunt was net dat ene doelpuntje dat psv te veel had waardoor wij geen landskampioen werden...

nee even serieus,
Hij heeft mooie dingen gebracht aan ons ajax.
Laat hem maar komen.!

01-06-2011 18:54

Suvee +0

Niet iedere goede voetballer/spits is een goede trainer! Ik denk dat het niet zo vreemd is dat Patje niets gehoord heeft. AJAX gaat voor kwaliteit, dus ook voor trainers. Natuurlijk kan ik het niet goed beoordelen, maar ik denk dat hij net even iets koppie koppie te kort komt. Iets wat bv Bergkamp wel heeft. Maar goed de tijd zal het leren. We zullen het zien!

01-06-2011 18:40

Suvee +0

Niet iedere goede voetballer/spits is een goede trainer! Ik denk dat het niet zo vreemd is dat Patje niets gehoord heeft. AJAX gaat voor kwaliteit, dus ook voor trainers. Natuurlijk kan ik het niet goed beoordelen, maar ik denk dat hij net even iets koppie koppie te kort komt. Iets wat bv Bergkamp wel heeft. Maar goed de tijd zal het leren. We zullen het zien!

01-06-2011 17:42

elpresidente +2

Bij Az en nec deden de spitsen het wel erg goed toen hij er liep. Misschien toeval maar misschien ook niet.

Dat mensen zeuren over zijn psv tijd vind ik altijd een beetje jammerlijk gezeur. Ajax wou hem niet en terecht als je zijn blessures mee neemt in je achterhoofd. Net of psv zo grote rivaal is van Ajax ? feyenoord ja maar die boeren niet.

01-06-2011 17:53

IamLegend +2

hij mag zih altijd komen bewijzen bij ajax maar dan begin je wel onder aan de pik orde

01-06-2011 17:39

aJaxppy +0

respect voor pat als voetballer.. een held is hij! Maar als trainer weer ik het niet.. als ik hem hoor als analist bij Eredisivie live dan weet ik genoeg.. Er komt nl niks uit...

01-06-2011 17:37

Yoppo +0

nou zo vreemd is dat niet hoor!!!

01-06-2011 17:21

drehendriks +0

je moet natuurlijk wel selectief blijven in het aantrekken van jeugd- en individuele trainers. Anders kun je natuurlijk wel aan de gang blijven. Feit is wel dat hij natuurlijk een grote rol heeft gespeeld bij het feit dat Vleminck zo een super seizoen heeft gedraaid bij NEC. Daarnaast heeft Frank de Boer het maar over het "type Kluivert", dus wie kan een eventuele nieuwe spits beter de kneepjes van het vak bijleren als hij zelf. Ik denk dat hij een welkome aanvulling is voor zowel bij de jeugdopleiding, als wel bij Jong Ajax en het 1e.

01-06-2011 17:17

marakaska +0

deze man, deze patje, deze grote vriend van el Ham.. wil mee liften en naam maken zodat ie bij psv hoofdtrainer kan worden...
heeft geen ajax hart, is 'n ego-tje..

01-06-2011 17:24

Robinjo1988 +1

jonge wat zeur je nou. sinds wanneer is pisvee een rivaal van ajax?? deze man heeft ons wel de CL bezorgd.
van mij mag hij komen. maar of er nog plaats voor hem is....?

01-06-2011 17:37

afca1985 +21566

Dat is ook allemaal opgeblazen dat hij zo'n grote rol heeft gespeeld dat vindt hij zelf namelijk wel...... het was voornamelijk Jack de Gier die Vlemminckx heeft gestuurd en begeleid en als je Vlemminckx zelf vraagt van wie hij het meest geleerd heeft zal hij Jack de Gier zeggen

01-06-2011 17:35

marakaska +0

opkrasse met die man, met een ajax hart speel je niet bij psv..
probeert nu zonodig zichzelf te verkopen...

01-06-2011 17:15

marakaska +0

opkrasse met die man, met een ajax hart speel je niet bij psv..
probeert nu zonodig zichzelf te verkopen...

01-06-2011 17:12

RuffRhythim +24837

Ja en Cruijff speelde bij Feynoord, dus wat bedoel je precies te zeggen?

01-06-2011 18:03

rechtsback +0

Ouw! Dat doet hem pijn:p

01-06-2011 18:48

marakaska +0

ik kan voor de rotterdammers meer respect opbrengen dan de lampies..
daarnaast, voordat je dingen gaat roepen, weet je ook waarom cruijff naar rotje ging?!

01-06-2011 19:04

Monster09 +0

We kunne natuurlijk niet alle oud spelers aannemen, laten we wel wezen. Die mensen willen allemaal salaris weetje, je kan niet zomaar iedereen aannemen.
Als je kijke wie er zijn, jonk, F de boer, R de boer(komt of is), jonk, bergkamp, willen Stam, Grim, zo kan ik nog wel ff doorgaan.

01-06-2011 17:12

MisterRavish +13

Het klinkt gek, maar Kluivert heeft wel een rol gehad in de spectaculaire ontwikkeling van Vleminkcx bij NEC. Jack de Gier en Kluivert hebben die man de fijne kneepjes van het vak bijgeleerd. Kluivert kan ontzettend van waarde zijn als spitsentrainer bij Ajax. Hij kan Castilion bijvoorbeeld wijzen op wat hij te kort komt, maar kan ook spitsen uit jeugdelftallen klaarstomen voor Ajax 1.

01-06-2011 16:39

ZlatanAjax +0

Idd. Ik ben het helemaal met je eens!! Hij kan nu mooi aan de slag met Castillion als spitsentrainer samen met Bryan Roy, maar Bryan Roy dan vooral met de buitenspelers. Als Sigtóhrsson komt kan Kluivert hem ook helpen en dan weet ik zeker dat die man er een hoop in gaat schieten komend seizoen. Vooral het argument met dat Kluivert een rol heeft gehad in de ontwikkeling van Vleminckx vind ik een uitsekend argument. Ik dacht daar zelf namelijk ook zo over en dit geeft dus volgens mij aan dat de man een prima spitsentrainer is. Voor de toekomst zie ik hem bijv. niet als trainer, in mijn ogen is hij daar een beetje te dom voor.

01-06-2011 17:13

MisterRavish +13

Zijn manier van praten en zijn presentatie komt idd klungelig over, Zlatan. Hij heeft weinig te melden, maar hij kan zijn ervaring wel uitstekend overbrengen. Als Kluivert echt een idioot zou zijn, dan had die Belg er echt niet zoveel gemaakt. Je kunt duidelijk een progressie zien bij Vleminckx. Het eerste seizoen heel weinig scorend en slecht positie kiezen. Het jaar daarop, was hij één van de smaakmakers. Ik zie Kluivert wel bij Ajax.

01-06-2011 17:43

oudzuid2 +7294

blijft een topper natuurlijk. las tot mijn verbazing laatst dat ie maar 3 seizoenen in Ajax 1 heeft gespeeld, en 6 seizoenen bij Barca...

01-06-2011 16:32

Sazzz +1

Tja, moest centjes verdienen he? Was vrij vlotjes vertrokken bij Ajax... Zo'n rasajacied is ie dus niet. Toevallig staat er niet in de tekst dat ie ook voor PSV heeft gespeeld...
En waarom zouden ze m bellen? Ze hebben daar inmiddels meer dan genoeg jeugdtrainers...

01-06-2011 17:17

donny848484 +1

ipv van jeugdtrainer is spitsentrainer voor 1e, Jong en A-jeugd wel wat voor hem wat mij betreft.

01-06-2011 16:28

jarenfan +5

moet iedere ex ajaxied trainer worden ?
als dat zo is,komen we elftallen te kort.

01-06-2011 16:21

Semmier +627

Wel mooi dat hij dit zegt.

Mensen zeuren dat ie naar PSV was gegaan. Oke, wij Ajacieden vonden dat niet top natuurlijk, maar een Ajax-hart heeft hij!

Maar als hoofdtrainer van een jeugdelftal zie ik hem niet. Spitsen trainer lijkt mij daar in tegen wel goed.

01-06-2011 16:15

rosumohan +1

Kluivert moet gewoon eerst ervaring op doen als assistent dan jeugd gaan trainen en dan als dit goed is gegaan een 1e elftal. Desnoods gaat hij ergens bij een middenmoter. Maar ik denk dat een jeugdelftal nu even te hoog is gegrepen.

01-06-2011 16:06

deeps +0

Geef mij maar Bergkamp..

01-06-2011 16:00

rosumohan +1

Geef mij maar Guardiola

01-06-2011 16:07

Paco +0

Heeft Ajax je iets gevraagd dan? Nou dan, hoe kan je het dan vreemd vinden dat je niks gehoord hebt van ze. En, met jouw waarden en normen geloof ik niet dat je jeugdige ajacieden veel wijsheid kan bijbrengen. Verantwoordelijkheid nemen voor je daden is namelijk niet je sterke punt.

01-06-2011 15:53

afca1985 +21566

Het was een geweldige spits, maar ik ben bang dat hij het niet zo goed weet over te brengen en dat is ook niet onbelangrijk.
Communicatief vindt ik hem niet zo best eigenlijk.

01-06-2011 15:40

*** AJAX AMSTER +0

Ik vind dat Ajax hem tenminste een kans moet geven om te slagen als trainer. Maar ik denk dat weinig jeugdtrainers bij Ajax al te horen hebben gekregen of zij volgend jaar nog kunnen trainen. Ik denk dat Cruijff en Bergkamp die samen de jeugdopleiding gaan hervormen hierover wel spoedig duidelijkheid zullen geven. Ik hoop voor Patrick dat hij erbij zit. Doodzonde dat deze speler zo vroeg al over zijn top heen was als speler.

01-06-2011 15:38

Melvin01 +1

Heel vreemd dat je bij PSV bent gaan voetballen. Ik snap ook niet waarom Ajax je testijds niet erbij heeft gehaald, maar goed. Ik bedoel gewoon als 2e of 3e man.. Ervaring en een echte Ajacied.
En nu evt. als jeugdtrainer of spitsentrainer. Ik hoop echt dat ze je benaderen. Gewoon een echte clubman. Die moeten we allemaal gaan halen zodat Ajax Ajax kan gaan worden. :D
We zijn goed op weg en hoop daarom met deze open solicitatie van je dat je alsnog benadert gaat worden door Ajax.
Miss het 2e of A1 of als ass. spitsentrainer...? Net als Stam mogelijk gebruikt (kan) gaat worden.
Miss kun je Castillion helpen om op het zelfde niveau te komen als jij vroeger. Geef hem maar een schop onder zijn hol.

01-06-2011 15:37

JeRooney +0

Toen bekend werd dat Cruijff zo goed als zeker de touwtjes in handen zou krijgen heeft hij NEC direct laten weten daar te stoppen en herhaaldelijk open solicitaties lopen houden in de media. Beetje goedkoop vind ik het wel van kluivert.

Maar als de Boer een type spits zoekt als Kluivert wat hij vaker heeft gezegd. Is er natuurlijk geen betere dan Kluivert zelf om die spitsen te vormen.

01-06-2011 15:36

ajax19 +0

Ik vind het ook vreemd, hij is in potentie zeke een hele grote trainer. En de opleiding kan hem absoluut wel gebruiken. Hij heeft aangegeven zelfstandig een team te willen hebben, dat is iets anders dan direct hoofdtrainer bij een profclub willen zijn. Maarja, de club is even bezig. Heb geduld, teken niet bij andere clubs en toon dat je op Ajax wacht.

01-06-2011 15:33

amsterdammert +0

Het is moeilijk te zeggen hoe goed hij is als trainer. Maar als analist bij eredivisie live (wat toch wat zegt over je tactisch inzicht) heeft hij mij nooit overtuigd. Maar het is altijd beter dan een of andere amateur trainer uit Den Haag (zoals die van der dussen destijds onder Jol).

01-06-2011 15:26

sv +633 admin

ja ik vermoed dat ie als trainer niet zo sterk is..maar ik zou heb wel vastleggen als spitsentrainer omdat ie toch veel ervaring heeft.

01-06-2011 15:30

deeps +0

Vreemd dat je bij PSV bent gaan voetballen..

01-06-2011 15:22

buitenveldert +0

Hij wou bij ajax voetballen maar ajax moest hem niet. Maakt het toch wel anders

01-06-2011 15:31

deeps +0

Ben ik totaal niet met je eens...

01-06-2011 15:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.