Hoe dan ook 10.000 kaarten

door AFCaHunter 22

Hoe dan ook 10.000 kaarten

door AFCaHunter 22

Laatst geüpdatet

Ajax neemt hoe dan ook tienduizend kaarten af van de KNVB voor de bekerfinale tegen Feyenoord op 25 april. Dat zegt Ajax-woordvoerder Miel Brinkhuis tegen AT5. Brinkhuis weerspreekt daarmee een eerder bericht van vrijdag in het AD, waarin gesuggereerd wordt dat de Amsterdammers al zeker weten met slechts zevenduizend fans af te reizen naar Rotterdam.

"Dat klopt niet", legt Brinkuis uit. "We nemen hoe dan ook tienduizend kaarten af. Wel overwegen we om uit veiligheidsoverwegingen met een of twee treinen minder te gaan. In dat geval blijven er kaarten over, maar die gaan sowieso niet naar Feyenoord."

De KNVB heeft aan zowel Ajax als Feyenoord tienduizend kaarten beschikbaar gesteld. Dat betekent dat De Kuip nog lang niet vol zit voor de finale. Volgens Brinkhuis mag het niet zo zijn dat alle overie plaatsen straks bezet worden door fans van Feyenoord.

Lees meer over:
Plaats reactie

MPronk +0

Zou fijn zijn als Ajax met een officiële verklaring naar buiten komt. Ik lees nou allemaal tegenstrijdige berichten op internet, want AT5 publiceert ook dit: http://www.parool.nl/parool/nl/13/AJAX/article/detail/288101/2010/04/09/Ajax-8800-fans-maximum-voor-Kuip.dhtml

Dus wat is het nou? 10.000 of 8.800?

09-04-2010 14:20

TheNakker +0

Wat ben ik hier ziek van zeg, dat een stel van die nep-supporters de boel lopen te verzieken voor alle anderen.
Het is al een jarenlange discussie dat een klein groepje het verpest voor de rest, maar tot op heden komen ze er wel altijd mee weg.
Kunnen we zelf niet eens onze ogen open houden en de rotte appels aanwijzen en daarnaast deze mensen gewoon negeren en buitensluiten bij onze club?
Want dat is nog het ergste, ze doen het (in ons geval) wel altijd uit naam van Ajax terwijl wij er hopelijk allemaal niets te maken mee willen hebben.
Ik heb overigens maar besloten om de finale te laten schieten.
Door al dat gezeik heb ik er al weinig zin meer in om naar die stinkstad te gaan.

09-04-2010 14:12

ajaxfancenter +0

Volgens mij is er maar 1 probleem bij Ajax:

Het bedrag (2.5 miljoen) dat betaald moet worden wanneer een trein COMPLEET vernield wordt.

Het vervoer zelf etc is geen probleem, dat is goed mogelijk. Je heb ook geen 12 treinen nodig van de eerste paar treinen kunnen heen en weer. Maar ja, we zullen het vandaag of maandag vast horen, dan kan woensdag de kaartverkoop voor uit+ starten en zaterdag daarna voor normale uit en de woensdag daarnaa de rest.

09-04-2010 13:28

YID +165

Dan moet je niemand laten gaan, want zie zegt dat er bij die 7000 geen relschoppers zitten?

09-04-2010 13:38

MPronk +0

Als ze nou bij goed gedrag van beide supportersgroepen besluiten om de afwezigheid van uitsupporters in de competitie qua lengte te verminderen, is toch veel makkelijker? Kans op een goed verlopen bekerfinale wordt dan vergroot.

09-04-2010 13:20

TheNakker +0

Wat is dit nou voor halve kut maatregel ?

Eerst zo moeilijk doen om gewoon met evenveel supporters te mogen gaan en nu dit ?
Dit slaat echt als een tang op een varken.
Of we spelen met 10k supporters, of niet spelen.
Doe even normaal zeg.

Als het 5 of 7k wordt dan ga ik niet eens meer moeite doen om een kaartje te regelen.
Dan hoeft het van mij sowieso al niet meer.
Wat een onzin dit zeg !
Gewoon Boycotten dan maar.

09-04-2010 12:48

Postduif033 +0

Dit is juist een goede maatregel. Hiermee voorkom je dat de overige kaarten naar die kakkerlakken gaan. Het is nou eenmaal moeilijk om 10.000 man te vervoeren per trein. Punt uit.

09-04-2010 13:05

YID +165

Bullshit, 10000 man zijn 12 treinen. Elke kwartier een trein laten gaan en in 3 uur heb je 10000 joden in 010. Ooit met koninginnedag op centraal station geweest, moet je eens zien hoeveel extra treinen er kunnen rijden.

09-04-2010 13:23

Postduif033 +0

Het gaat niet om het vervoer op zich,roeptoeter. 10.000 Ajacieden! is een heel ander publiek dan het volk wat, voornamelijk van onder de rivieren, naar Amsterdam komt op 30 april. 10.000 Ajacieden die in 9 treinen naar het hol v/d leeuw gaan, elk moment een steen tegen de ramen kunnen verwachten en niet weten wat ze kunnen verwachten bij de badkuip. Dat zorgt voor een heel ander sfeertje dan de zgn. gemoedstoestanden die er op 30 april altijd zijn. Of denk je dat er dan mensen met een Oranje Boven-pet langs de spoorlijn liggen om confetti en eieren op de trein te gooien?

09-04-2010 13:54

YID +165

haha humor. Denk dat je dan maar beter met je wicky en snoepzakje voor de tv moet gaan zitten. Kan je mij dan uitleggen hoe en waarom er dan nog uberhaupt nog ajax supporters naar 010 moeten gaan? Dat kan dan met elke trein gebeuren. Elke bekerfinale zijn er bussen vertrokken (en elke competitiewedstrijd tegen Sparta ook), alleen omdat we toevallig tegen feyenooit spelen, kan dat niet? Die gasten waren ook wel gekomen als het p$v-Ajax als affice was geweest.

09-04-2010 14:12

TheNakker +0

Vraag ik me ook af, en als Ajax inderdaad voor alle eventuele schade aansprakelijk is ?
Dan moet Ajax gewoon een keiharde garantie krijgen dat de treinen niet op elk station bekogeld worden met stenen e.d.
(en dat ze vooral niet op een verkeerd spoor of plek stilgezet worden)

09-04-2010 14:53

AFCA_Gouda +0

YESSS WE GAAN DUS TOCH.. FEYENOORD WE KOMENNN.
Hoop dat seizoenskaart houders ook kaarten kunnen halen.
Wil hier echt heen

09-04-2010 12:38

michael1 +0

Wat je dus gaat krijgen is dat ajax wel 10.000 kaarten afneemt maar dat er 7000 supp. straks heen mogen!
Beter dat die kakkerlakken ze niet krijgen maar als het zo gaat gebeuren is het zeker jammer als er 3000 of hoeveel dan ook niet mogen.
Hoe dan ook die cup gaat mee naar mokum en die kakkerlakken/havenslaven staan straks voor lul met 10.000 man in een eigen kuipje als het 0-5 staat (met de rust)!!!

09-04-2010 12:34

suarezfan1 +945

dit staat idd niet goed op de cv van Nederland voor het WK. dit zal de fifa echt wel te horen krijgen of hebben gekregen.

09-04-2010 12:23

edjeajax +0

Wat denk je, die leest ook deze site... ;-)

09-04-2010 12:28

edjeajax +0

Volgend seizoen maar weer een andere tegenstander voor de finale...?

Het is toch ongelooflijk? Al jaren staat vast waar de finale wordt gespeeld, een heel draaiboek is beschreven en elk seizoen is er een kans dat de finale tussen Ajax en feyand kan gaan. Nu hebben we dan eindelijk, voor het eerst in dertig jaar (!), onze droomfinale, de klassieker, en heel Nederland is in paniek. Waarom is er niet eerder gedacht dat die mogelijkheid bestond en als dat gebeurt, wat de alternatieven zijn???

Hoe denkt Nederland een WK te gaan organiseren waarbij wedstrijden tussen duitsland en Engeland, Oranje-duitsland en/of Argentinie en Brazilie mogelijk zijn..?

09-04-2010 12:15

Postduif033 +0

Op precies dezelfde manier zoals tijdens Euro 2000.

09-04-2010 13:06

edjeajax +0

Waarbij de loting zorgde dat Engeland-duitsland in Belgie gespeeld werd... Probleem opgelost!

09-04-2010 14:26

Ajaxfan007 +0

Precies. Elke idioot snapt dat deze wedstrijd naar Eindhoven had moeten gaan. Op neutraal terrein; Ajacieden via Utrecht en Kakkies via Breda. Lijkt mij geen probleem.

Vergeet het WK van 2018 maar daar maakt Kessler zich toch niet druk om.

09-04-2010 13:57

673 +0

15.000 - 10.000 - 7.000 - 1.600 - 3000/4000 , heb ik allemaal al gehoord maar nog steeds geen duidelijkheid

09-04-2010 12:09

Jerr +73

HOPPAAA!!! Kakkerlakken praten altijd onzin!!

09-04-2010 11:58
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.