Henderson zag 'comfortabel' Ajax tegen Besiktas: 'Had het gevoel dat we overal op het veld waren'

door Jon van Dam 158

Bron Ziggo Sport

Henderson zag 'comfortabel' Ajax tegen Besiktas: 'Had het gevoel dat we overal op het veld waren'

door Jon van Dam 158

Bron Ziggo Sport

Jordan Henderson heeft een goed Ajax gezien in de gewonnen Europa League-wedstrijd tegen Besiktas (4-0). De Engelsman is blij met de manier van spelen tegen de Turkse club en is van mening dat de Amsterdammers verdiend gewonnen hebben. Verder komt Henderson te spreken over zijn onderonsje met Bertrand Traoré.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

'Erg mooi', begint Henderson tegenover Ziggo Sport. 'We hebben een erg goede prestatie afgeleverd. Het resultaat is geweldig. Van de eerste tot de laatste minuut vond ik dat we heel erg comfortabel in de wedstrijd zaten. We domineerden in grote delen van de wedstrijd en hebben verdiend gewonnen. Ook is het voor ons heel erg belangrijk dat we een clean sheet hebben behaald.'

Henderson wordt vervolgens gevraagd op welk gebied Ajax de wedstrijd gewonnen heeft. 'Om eerlijk te zijn had ik het gevoel dat we overal op het veld waren. We waren beter met de bal, klinisch voor de goal wanneer we kansen hadden en we hebben goed als een team verdedigd. Tijdens grote periodes in de wedstrijd vond ik ons het betere team en uiteindelijk hebben we de verdiende drie punten.'

Henderson wil ploeggenoten scherp houden

In de tweede helft had Henderson een onderonsje met Traoré na de 3-0. De routinier zette de Burkinees op scherp en dat hoort er volgens Henderson bij. 'Als je me al die jaren hebt gezien, dan is dit best wel normaal om eerlijk te zijn. Zodra de wedstrijd afgelopen is, is het voorbij. Dit hoort gewoon bij voetbal. We willen winnen en onszelf verbeteren.'

'Als je een doelpunt tegenkrijgt, kan de wedstrijd snel kantelen', gaat Henderson verder. 'We moeten altijd alert en scherp blijven. Natuurlijk heb je soms een discussie met elkaar, maar dat is goed. Het houdt iedereen bij de les. Gelukkig zijn we goed doorgegaan en hebben we een clean sheet behaald.'

Lees meer over:
Plaats reactie

401Middenweg401 +5977

Leuk verhaal, maar als je 4-0 wint terwijl je er acht had kunnen maken, dan ben je zeker niet "klinisch voor de goal".

27-09-2024 17:03

JanBiesbos +29005

Echte leider hendo net als tadic tegen dest!!!

27-09-2024 16:57

TeringHenkie +28261

En verdomd.... toch nog een hoop D66 reacties van mensen die het schreeuwen van Henderson schandalig vinden!

Er is er bij Ajax maar 1 die weet wat echte topvoetbal is en inhoud. Juist onze aanvoerder Henderson!

27-09-2024 14:15

JanBiesbos +29005

Eens bertje luide 4 keer een counter in dwars over het middenveld met zijn gepruts bertje is net zon slaperd als bergwijn en moet bij de les worden gehouden

27-09-2024 16:55

31xAjax +7879

Ik schrik eigenlijk niet eens meer van alle lofuitingen die Henderson hier krijgt. Het geeft alleen maar aan dat velen hier geen historisch besef hebben wat er op de positie waar Henderson speelt eigenlijk gevraagd wordt en dat is iets meer dan wijzen en schreeuwen.

Maar als we een Trainer en TD hebben die hem aantrekken, opstellen en zelfs aanvoerder maken, waarom zou ik dat supporters dan kwalijk nemen....

27-09-2024 11:20

Patrick.L +2608

Schrijf dan gewoon niks op, met je "historisch besef". Tegenwoordig worden er weer andere dingen gevraagd op die positie dan vroeger, Henderson is daarnaast van nature een 8 en vult die 6 positie dan ook op een andere manier in. En dat doet 'ie verder naar behoren, als je niet ziet wat hij toevoegd aan dit team, heb je gewoon een blinde haat naar henderson en wil je het ook niet zien.

27-09-2024 11:47

401Middenweg401 +5977

Een beetje zoals Cruijff die Wouters haalde, bedoel je? Als we het toch over historisch besef hebben? En ja, Wouters kon prima voetballen, maar dat kan Henderson ook als je even kijkt.

27-09-2024 17:01

cantharel +3522

Henderson , de speler die altijd achter zijn eigen pass aan holt om maar weer de bal aan te raken alsof hij het alleen weet. Wekt bij mij wel ergernis op want ook hij verliest regelmatig de bal.

27-09-2024 10:01

LukaLitmanen +81962

Ben voetballend geen fan van hem

27-09-2024 09:56

MelleAfca +14302

Dat Henderson onmisbaar is voor dit Ajax en tegelijkertijd in de eerste dertig minuten een x aantal keren ongelukkig was in het duel of in balverlies kan prima naast elkaar leven.

27-09-2024 09:44

RickyAFCA +1894

MOTM! Echt geweldig gespeeld. Hij is zo belangrijk voor de ploeg en daarbij voetballend ook heel belangrijk.

27-09-2024 09:18

cantharel +3522

MOTM vond ik toch echt wel Baas met zijn inzet en drive onmisbaar bij Ajax ,deed zondag niet mee en er was geen tempo , iets wat hij wel brengt evenals Sutalo trouwens.

27-09-2024 10:06

RickyAFCA +1894

Ook helemaal waar. Een wereld van verschil met Kaplan. Dat heeft onze trainer toch geweldig gezien.

27-09-2024 10:21

HW4 +441

Ik weet werkelijk waar niet wat ik zie hier. 16 keer balverlies, evenveel als FJ en Taylor bij elkaar. Niks gecreëerd, niks toegevoegd in balbezit en hier lees ik alleen maar verhalen over z'n "ervaring" en "hoe belangrijk hij is voor het team". Dat hij een voorbeeldprof is maakt hem nog geen goede voetballer.

Zodra Branco en Henderson samen op het middenveld staan is het grotendeels over met de pret. Om het geheel compleet te maken moeten we Klaassen er nog bij zetten, dan kunnen we daarna weer zeiken op Brobbey en Rensch als we niet winnen.

27-09-2024 11:20

stefanwillem +12027

Speelt een grote rol in de prestaties van Sutalo en Baas en is momenteel onmisbaar.

27-09-2024 08:55

HW4 +441

Word wakker en zit hier de comments te lezen en zie nu dat veel mensen Henderson de held van de avond vinden. Echt bizar. Met afstand de zwakste Ajacied. Hoop dat Mannsverk snel fit is, die is ook beperkt maar nog altijd drie klassen beter dan Henderson die zowel verdedigend als aanvallend helemaal niks toevoegt. Kan hij gaan schreeuwen tegen Traoré maar het zou wel lekker zijn als hij zelf eens een goede oplossing vindt als hij onder druk gezet wordt. Genante vertoning, helaas hebben we er nog twee jaar last van voor 7 miljoen per jaar.

27-09-2024 07:27

Merrick +6739

Goedemorgen trol.

27-09-2024 08:03

Controleur +465

> Meest inhoudelijke reactie van een Henderson-fan

27-09-2024 09:27

JanBiesbos +29005

Zeker een trol

27-09-2024 16:54

Escapers +369

Toch nog azijnzeikers.

27-09-2024 08:05

Oboema +1655

Koekkoek, net wakker en nu al aan de drank.

27-09-2024 08:07

FrancescosRavioli +15145

Ik vind dit weer het andere uiterste. Hendo was verdedigend en positioneel goed. Aan de bal vond ik hem met name de eerste helft niet sterk. Met name zodra hij risico in z'n spel legde. I.t.t. tot de top comment, vond ik Baas, FJ en Traore (bij vlagen) veel belangrijker. Ook Rensch speelde heel solide. Overigens was Rasmussen de enige die echt goed inviel.

Verder was hij overal te vinden op het veld en dat vulde hij goed in. Maar het is duidelijk dat hij geen nummer 6 is. Mannsverk vind ik op die plek ook niet het einde. Te onervaren. Persoonlijk vind ik de 6 de belangrijkste positie bij Ajax. Daar heb je wel ervaring nodig.

Echter zie ik dan liever Klaassen op die positie.

Overigens was het goed dat Henderson Traore helemaal verrot schold. Dst gebeurt veel te weinig in het voetbal.

27-09-2024 08:39

RickyAFCA +1894

Het gaat niet alleen om Henderson zelf.. naar mijn mening speeld Sutalo en Baas mede door hem , ook gewoon geweldig. Voetballend vond ik hem , ja eerste helft niet echt , ook goed. Maar mij gaat het om de leiderschap. Hij is echt je aanvoerder , iemand die er staat.

27-09-2024 09:20

stefanwillem +12027

Ga nog ff een uurtje naar bed pik, is voor iedereen beter.

27-09-2024 08:51

RickyAFCA +1894

Had je je lenzen niet in?

27-09-2024 09:19

AFCA-pride +17334

7 zelfs haha, inflatie zeker.
Als je niet ziet dat Hendo belangrijk is in dit jonge elftal, dan kan je beter korfbal gaan kijken.

27-09-2024 09:49

Patrick.L +2608

Hahahahaha, Mannsverk 3 klassen beter dan Henderson, meine gutte. Zeg dan gewoon meteen dat Hendo het bed met je vrouw gedeeld heeft en je daardoor een hekel aan 'm gekregen heb.

27-09-2024 11:50

Dolblij +44934

Henderson gewoon onmisbaar, snap ook weinig van het deels zeer afvallige gepruttel dat hieronder te lezen is.

27-09-2024 06:10

Controleur +465

Leg eens uit wat hem onmisbaar maakt.

27-09-2024 09:29

Patrick.L +2608

Dat zijn vooral geluiden van de puristen die er het liefst een kleine, frivole speler zien die lekker kan pingelen ofzoiets. En omdat hij dan zoveel verdiend, wat in mijn ogen meer dan terecht is, is hij snel de kop van jut en krijgen sommigen een hekel aan hem. Je ziet ook totaal ongefundeerde, negatieve reacties. Kortom, helemaal met je eens!

27-09-2024 11:54

joendoen +2876

Henderson was en is al wekenlang een echte leider. Voorop in de strijd, zet mensen neer goedschiks of kwaadschiks en lijk me heerlijk te zijn om meet te spelen. Taylor bloeit helemaal op onder hem.

27-09-2024 04:11

JanMolby +1452

Echt een Engelse speler, gezond fanatisme en je hoort ze altijd. Heerlijk om in je team te hebben, weet ik uit eigen ervaring:)

27-09-2024 01:36

Nummer141414 +53

Vond het wel goed van hem op Traore op scherp te zetten, maar die reactie van Traore sloeg nergens op. Als je van je captain op je flikker krijgt houd je je mond. Heb me ook mateloos geërgerd aan de reacties van Taylor en Brobbey bij hun wissels, pseudo vedette gedrag terwijl ze blij mogen zijn een basisplaats te hebben

27-09-2024 01:22

Berghuis4ever +1248

Zijn toch logische menselijke reacties? Als het lekker loopt wil je blijven staan. Vooral Brobbey omdat ie nog niet had gescoord. Ze misdragen zich toch niet.

27-09-2024 01:30

AFCA-pride +17334

Moeten wel beseffen dat er nog veel wedstrijden aankomen en ze fit moeten blijven (vooral Brobbey). Ook andere spelers moeten voldoende speeltijd krijgen, in een seizoen heb je meer als 11 spelers nodig.

27-09-2024 09:53

Michael 1974 +21971

Denk dat reactie vd tribunes brobbey goed deed

27-09-2024 07:25

OdjePils +6315

Fantastische pot gezien van deze man. Was tegen Go Ahead ook al onze minst slechte speler. Blijft tegelijkertijd wel een soort van schande dat we op zijn plek niet gewoon een retegeile, technische zaag- en spelverdeler hebben!

27-09-2024 01:22

Aram +17848

Beste wedstrijd van Henderson voor Ajax. Verder geen fan van maar hij was goed.

27-09-2024 01:15

Nr.10 +110979

Henderson was echt geweldig, beste wedstrijd die ik van hem heb gezien tot nu toe. In deze vorm is hij van hele grote waarde.

27-09-2024 01:08

JanTa +15823

Viel mij op tijdens het interview dat Gio het maar niet over zijn lippen kon krijgen dat Ajax een maatje te groot was.😊

27-09-2024 01:08

Koningtoto +60016

Er was gewoon negentig minuten energie. Dat begint bij de warming up. Als daar het vuur van de tribune af slaat weet je dat je een goed ajax gaat zien. Jammer dat dit weinig voor komt. Als we deze energie altijd op de tribune kunnen brengen win je thuis veel meer. Mja ontzettend veel dagjesmensen en insta verslaafden. Sorry maar kutvolk

27-09-2024 00:47

eenAjaxfan +20287

Ok, dus als je niet in de gelegenheid bent om iedere wedstrijd naar het stadion te komen en blij bent als dat wel eens een keer lukt, dan behoor je tot "kutvolk"... Fijn, bedankt.
De rest van je reactie ben ik trouwens met je eens.

27-09-2024 07:07

Helmond0492Ajax +876

Was vandaag belangrijk met zijn spel. In de basis geen Ajaxspeler maar daar moeten we ff niet naar kijken. Karakters hebben we nodig.

27-09-2024 00:34

Koningtoto +60016

Misschien wel de belangrijkste op t veld haha. Jij mag niet door voor de wasdroger.

27-09-2024 00:48

Controleur +465

Houten klaas die ons de kop gaat kosten in heel veel wedstrijden. Ongeschikt als 6.
Daar hoort Fitz-Jim of straks Manssverk te staan.

Maargoed, met dat geschreeuw en gewijs neemt Hendo toch mooi een hoop supporters in de maling.

27-09-2024 00:23

NouridolbergNeres34 +1899

Dat geschreeuw tegen spelers en de scheids van hem irriteert me mateloos. Dat losgaan tegen Traore, beetje overdreven weer.

27-09-2024 00:43

Jww +2279

Boeiuh, Traor'e verstaat hem toch niet.. Evenals iedereen die niet in dezelfde regio als hij is opgegroeid..

27-09-2024 01:18

ElSandrini +18091

Helemaal eens met deze post

27-09-2024 00:50

Koningtoto +60016

Hou op man. Paar zeer belangrijke intercepties en passjes die het hele veld open braken.

Snap dit soort teksten echt niet. Troll of dom. Meer kan ik er niet van maken sorry.

27-09-2024 00:50

Francisco81 +4289

Als je niet ziet dat een Henderson met al zijn ervaring belangrijk is in dit soort wedstrijden dan heb je er echt geen kijk op. Tuurlijk in de kern geen Ajaxspeler zoals we op die positie gewend zijn. Maar dat zijn er wel meer in de afgelopen 2 seizoenen. Ben gewoon blij met zijn routine. Fanatiek zoals het moet. Traore op zn kop geven als hij onnodig zit te kloten. Is niks mis mee. Hadden ze dat de afgelopen 2 seizoenen maar meer gedaan ipv dat slappe hap.

27-09-2024 01:10

Craain +4953

Het begint bij een goede trainer en staf ;😀

27-09-2024 06:18

ValemansFC +19

Man man man, zal niet populair zijn hier maar die Henderson is drie keer niks. Te traag in z’n handelen, geeft te veel foute ballen en is constant bezig met de scheids voor een belachelijk salaris.We hebben op 6 iemand nodig die het spel naar voren kan versnellen. Zet Fitz er een keer neer om te proberen!

27-09-2024 00:09

DemoB +210

Leuke poging, maar helaas.

27-09-2024 00:16

Escapers +369

https://www.specsavers.nl/brillen/shop?srsltid=AfmBOoro-k6CmzLcNX0v90-oroHlpw_seQanRw2vEt7lHi0C0mtN3viv

27-09-2024 00:27

Craain +4953

Zie geen aanbieding?

27-09-2024 06:19

JanMolby +1452

FaalmansFC. Brabant?

27-09-2024 01:39

AFCA-pride +17334

Hij moet juist ook met de scheids bezig zijn, wij zijn altijd veel te lief geweest. Hij heeft status en kan bij een scheids juist aandacht vestigen op bepaalde zaken.

27-09-2024 09:56

Rikkie66 +22811

Henderson is belangrijker dan menig Ajax supporter beseft. Vandaag na een zwak begin weer super gespeeld.

26-09-2024 23:53

twynestar +28218

Henderson zegt inhoudelijk weinig over voetbal. Heerlijk. Gewoon op zijn Engels alleen maar lullen over dingen als intensiteit, mentaliteit en vooral de media geen voer geven om ergens op in te haken.

26-09-2024 23:52

Craain +4953

Zijn interview was niet bij de tafel waar Sneijder en de Boer stonden, viel het me wel op.

27-09-2024 06:21

Francesco +5454

Dankbaar dat Ajax zo klasbak, leider weer heeft.

En kom niet aan, met dat je liever iemand anders hebt. Wees dankbaar. Door hem kunnen heel veel anderen weer floreren. Is niet zomaar dat Taylor en Fitz bv beter spelen.

26-09-2024 23:50

eenAjaxfan +20287

Ook Sutalo speelt mede door hem nu beter.
Zijn ervaring, passie en drive helpen dit Ajax gewoon enorm. Wordt onderschat door een aantal hier.

27-09-2024 07:11

AFCAjax_1988 +3752

Het lag niet aan Maurice

26-09-2024 23:47

mvdk +43726 moderator

Ook niet aan onze eigen jeugd. 6 eigen jongens in de basis en slechts 1 aankoop van Mislintat. Uiteindelijk kwamen er nog wel wat het veld in, maar Sven heeft ook gefaald. 120 miljoen....

26-09-2024 23:52

JanMolby +1452

Gedane zaken nemen geen keer. Die Duitser heeft ons destijds richting afgrond geduwd, maar met onze Italiaan mogen we weer vooruit kijken.

27-09-2024 01:42

mvdk +43726 moderator

Farioli en Gedson Fernandes lijken een goede band te hebben. Hij viel vandaag tegen, maar ruil hem maar om voor vd Boomen ofzo ;-)

26-09-2024 23:44

twynestar +28218

Huurcontract Cher Ndour overnemen?

26-09-2024 23:45

mvdk +43726 moderator

Die ken ik niet zo goed.

26-09-2024 23:46

ShiekTakTiek +5906

Precies de 2 spelers van de tegenstanders die ik heb benoemt. Cher Ndour is een groot talent (letterlijk en figuurlijk). Ijzersterk en een goede techniek en Gedson is altijd al een goede voetballer geweest. Leek dat Farioli iets zei van” kom lekker bij ons balle” of “ik heb je er graag bij”.

27-09-2024 00:00

eenAjaxfan +20287

Of zei hij gewoon: Lekker gespeeld, man. Leuk je weer te zien. Hoe is met je? En met je meissie?

27-09-2024 07:13

Okocha078 +13684

Viel me ook op ja😀beste man aan hun zijde imo. Leuk spelertje

27-09-2024 05:47

ach ja +5798

Ik mis bergwijn als aanvoerder (geintje)

26-09-2024 23:44

mvdk +43726 moderator

Bergwijn ipv kvaratskhelia☠️

kvaratskhelia kostte 12 miljoen dacht ik?
Almada destijds 15
Bergwijn 32🪂

Man down man down🪂

26-09-2024 23:57

eenAjaxfan +20287

Wat wil je nu zeggen? Dat Ajax dat destijds weer verkeerd gedaan heeft? Eerstgenoemden hadden geen trek in Ajax. Of in de competitie waarin we spelen.... Kan ook, hè. Niet ieder talent wil naar Ajax.

27-09-2024 07:16

Bobje99 +7048

Grappig de enorme verdeeldheid hier over het spel van Henderson. De een is lovend de ander vond hem dramatisch.

26-09-2024 23:39

twynestar +28218

Alvarez effect.

26-09-2024 23:46

Caelintroy +1652

Ja snap ik ook niet. Ik ben iig wel blij met hem.

26-09-2024 23:51

ShiekTakTiek +5906

Hendo had 1 moment in de 1e helft waar hij niet snel genoeg handelde maar daarna goed herpakt. Rest van de wedstrijd was hij uitstekend.

27-09-2024 00:01

WeirdAJAX +12113

Het verschil tussen deze aanvoerder en de vorige is verschil tussen dag en nacht. Echt onze leider.

26-09-2024 23:38

AJAX020ADAM +6924

Wat zal hij gezegd hebben, tegen Traore ???

26-09-2024 23:31

WeirdAJAX +12113

Don't fuckin' play Bertje, stay fuckin' focussed. Fuck off mate, focus!!!!

26-09-2024 23:39

Oxxer +163839 moderator

Net als de vorige Europese avonden vind ik Sneijder een goede analist , legt heel goed uit waardoor de aanvoer naar Brobbey niet goed is en hij slecht gebruikt wordt.

26-09-2024 23:31

Hersenspinsel +7996

Mooi Ajax nu bovenaan in de competitie van 36.
Ter vergelijking Feijenoord staat 35ē

26-09-2024 23:29

hans_van_kins +1254

Hersenspinsel
Appels met peren vergelijken. Feyenoord/PSV zitten in de Champions League en Ajax, Twente en AZ in Europa League. Hoop voor alle Nederlandse clubs op goede resultaten.

27-09-2024 00:02

Hersenspinsel +7996

Nee hoor alleen als Ajax eruit ligt, heel misschien.

27-09-2024 00:11

Masterdamxxx +868

All over the pitch

26-09-2024 23:29

Tommyshelby +128454

Prima speler met de mond, slecht met de voeten. Wordt tijd voor een draaischijf op 6.
Henderson werd 2-3x gered door z'n medespelers voor rust. Hij kan beter in de spiegel schreeuwen.

26-09-2024 23:28

twynestar +28218

Hij redde ook aardig wat spelers, met name Baas en Taylor.
Maar goed, als mensen zichzelf eenmaal weer hebben wijsgemaakt dat er een Frenkie De Jong in moet, dan krijg je dat er bij Ajax de laatste 5 jaar niet meer uit. Jammer voor Hendo, vechten tegen de bierkaai.

26-09-2024 23:47

Tommyshelby +128454

Ik ben realist hoor, vind Mannsverk persoonlijk geen verkeerde speler. Helaas is ie niet fit.

26-09-2024 23:48

Mözil +2511

Henderson is toch veel belangrijker voor het hele elftal dan Mannsverk?

27-09-2024 00:26

XaXjXaX +1005

Wat was hij met traore aan et doen?

26-09-2024 23:25

Breuk +25060

Duidelijk maken dat ie de bal niet zo dom moet verspelen op eigen helft

26-09-2024 23:27

tijssenajax +13921

op zijn Neandertaals

26-09-2024 23:29

AjaxNWH90 +1854

Lekker speerwerpen

27-09-2024 09:07

AFCA-pride +17334

Laat het maar duidelijk zijn, zoete broodjes worden niet gebakken.

27-09-2024 10:00

Yes +368

Wij verwachten altijd een middenvelder zoals Ozil maar vergeten dat een 6 belangrijk is met andere dingen ...

Hendo ik heb genoten van u

26-09-2024 23:24

twynestar +28218

Ozil tot zijn 24e ongeveer, daarna was het 10 jaar lang teleurstelling.

26-09-2024 23:48

Masterdamxxx +868

Dit team was zo slecht dat je geen oordeel kan geven. Ajax speelde de kansen geweldig uit. Galatasaray is van een ander niveau. Het ging gewoon te makkelijk. Ik had eerder ook al gezegd oprollen die besiktas. Mijn ex wijf is voor besiktas. Dus ik heb een heerlijke dag.

26-09-2024 23:24

Tadic020 +1883

Kun je ze pesten

26-09-2024 23:26

MosesD +14643

ex wijf....

26-09-2024 23:29

Danielson +50189

Vind je het gek?

26-09-2024 23:30

Litmanen95 +1087

Besiktas rolde Galatasaray met 5-0 op en verloor dit seizoen nog niet 1 wedstrijd, tot vanavond. Dat is geen slechte ploeg. Maar ze wisten zich geen raad met Ajax. Zekerheid over de volgende wedstrijd hebben we niet in de fase waar Ajax in zit, maar vanavond was het echt gewoon goed. Vooral qua drukzetten.

26-09-2024 23:29

twynestar +28218

Pffhhh, misschien eens vaker dan eens per jaar een wedstrijd kijken.
Ze speelden slecht maar dat team is intrinsiek niet slecht en was ook niet slecht in vorm.

26-09-2024 23:49

AFCA-pride +17334

Nou was Besiktas weer slecht… dit zou toch een echte test zijn, werd er vantevoren gezegd. Prima overwinning van een goed Ajax. Ik durf te zeggen dat ook bepaalde Cl clubs gisteren tenonder tegen ons waren gegaan.

27-09-2024 10:03

RijkdeGooier +2875

Hendo is misschien niet een spelverdeler, maar wel een echte aanvoerder

26-09-2024 23:22

afca1991 +13

Heerlijke overwinning, maar wat was die traore slecht zeg!

26-09-2024 23:19

insectenverdelg +23384

Totaal oneens

26-09-2024 23:23

#WZAWZDB +2574

Slecht is groot woord. Was wel echt nog een voldoende.

26-09-2024 23:25

Litmanen95 +1087

2e helft was ie zelfs prima.

26-09-2024 23:31

Rymesyt +7889

Traore was gewoon Traore. Bij vlagen een 3, dan ineens weer een 8 en dat blijft heen en weer gaan.

26-09-2024 23:33

thelordjoshua +10641

Hij was typisch traore of verassend goed of verschrikkelijk slecht. Is altijd al zo geweest, zo inconsistent

26-09-2024 23:38

Mözil +2511

Maar wel altijd betrokken bij gevaarlijke aanvallen. Zowel hij als Godts zijn echt momenten voetballers. die gaan geen 90 minuten goed spelen, maar die paar kleine momenten kunnen wel het verschil maken.

27-09-2024 00:29

thelordjoshua +10641

Ja, maar Godts is toch wel wat zuiniger met de bal, plus heeft nog een hele ontwikkeling te doorstaan, Traore is altijd zelfde geweest en gebleven.

27-09-2024 00:54

Timo.H +216

Laten we aub geen flanken opstellen die zuinig spelen. Dan krijg je de Bergwijners.. Geef mij maar de Ziyechs

27-09-2024 01:08

Turbo +41820

Deze man is echt onhoudbaar. Heb nog nooit een 6 bij Ajax gezien die defensief en zonder bal zo'n enorme liability is, maar er tegelijkertijd voetballend helemaal niks voor terug geeft.

Zijn eerste helft was schrikbarend. Jan met de pet zal weer kwijlend naar z'n geschreeuw hebben zitten kijken, maar het is echt een verschrikking. Met afstand de zwakste schakel in dit Ajax elftal.

26-09-2024 23:18

talententeam +43

Hahaha waar heb je het over? Enorme eindbaas onze Hendo!

26-09-2024 23:21

Turbo +41820

Ik ben vrij duidelijk toch? Als ik iets zeg wat niet klopt mag je het zeggen, maar "eindbaas" is niet echt een sterk argument.

26-09-2024 23:23

Colorado +653

Ben ik echt niet met je eens. Ja als het in hoog tempo kort tikken is dan gaat het het bij Henderson vaak fout maar qua leiderschap heeft dit elftal echt zo iemand nodig. Die voorop gaat in de strijd, weet wat er gevraagd wordt, corrigeert en altijd aan het team belang denkt.

26-09-2024 23:24

Turbo +41820

Maar hij corrigeert niet. Anderen corrigeren voor hem. Henderson had het meeste balverlies van iedereen. Won de minste duels van alle middenvelders. Kwam uberhaupt nauwelijks in de duels. Bleef de 1e helft nadrukkelijk in de dekking lopen. Heeft totaal geen oog voor kort spel. En is defensief zo verschrikkelijk zwak. Wordt echt aan alle kanten voorbij gelopen en werd het vaakst voorbij gedribbeld van alle Ajacieden op het veld.

Hij voegt qua communicatie vast wat toe. Maar hij helpt ook een hele hoop naar de kloten. Zowel qua opbouw als defensieve stabiliteit.

26-09-2024 23:27

AFCAjaxJP9 +1371

Toch nog een medestander over de eerste helft.
Eerste helft was echt matig, veel balverlies en zoals je ook terecht zegt geen 5m1 sprintje trekken om vrij/los te komen, hij bleef maar in de dekking lopen.
Moet wel zeggen dat ik hem de 2e helft een stuk beter vond spelen.

26-09-2024 23:35

Jehebtnietaltijdbalbezit +1788

Ik vind je behoorlijk ongenuanceerd, vooral omdat je te veel naar de individuele speler kijkt en niet naar het gehele team. Met name de driehoek Baas, Sutalo, Henderson functioneert goed. Ook andere, jonge spelers maken stappen vooruit, omdat er veel meer vanuit de organisatie wordt gespeeld. Met dank aan Farioli en zijn verlengstuk in het veld, Henderson. Individueel gezien vond ik hem de eerste helft behoorlijk matig, zeker.

26-09-2024 23:40

Turbo +41820

Je schuift nu het goede spel van Sutalo en Baas in de schoenen van Henderson, terwijl die 2 juist meermaals in de problemen werden gebracht door hem. Tenzij er enige onderbouwing is waarom Henderson een positieve rol speelde in die driehoek is dat imo gewoon een "makkelijke" manier om kritiek te pareren.

Ik benoem zijn waarschijnlijke waarde qua communicatie. Maar ik heb nog niemand iets zien benoemen wat hij nou daadwerkelijk goed doet op het veld, behalve communiceren.

26-09-2024 23:45

Jehebtnietaltijdbalbezit +1788

Nee, ik schuif het goede spel van Sutalo en Baas niet toe aan Henderson. Ik zeg dat die driehoek goed functioneert. Dat is iets anders. En daar hebben alle drie de spelers hun waarde in, met name door hun positionering t.o.v. elkaar. En dat Henderson wel eens de fout in gaat en dat dit wordt gecorrigeerd door een medespeler, prima toch. Andersom gebeurt dat ook wel eens. En dat het corrigeren mogelijk is, komt door het feit dat de onderlinge afstanden kloppen. Dat inzicht heeft een ervaren speler als Henderson en daarom is hij belangrijk in dit team ‘in opbouw’.
Dit is geen gemakkelijke manier van (deels terechte) kritiek pareren - dit is gewoon inhoudelijk op jouw wat ongenuanceerde mening over Henderson reageren.

27-09-2024 00:02

Colorado +653

Ik vind concreet dat hij best een paar aardige lange(ere) ballen op de buitenspelers heeft gegeven. Als Berghuis er niet is lijkt hij verder de enige te zijn die dat doet.

27-09-2024 10:54

Klemmen +2616

Speelde vandaag een puike pot, weet niet waar jij naar gekeken hebt?

26-09-2024 23:24

Turbo +41820

Onderbouw eens waarom hij goed was.

- meeste balverlies van alle Ajax spelers.
- laagste passzuiverheid van alle verdedigers en middenvelders aan Ajax kant.
- vaakst voorbij gedribbeld van alle Ajacieden.
- minste duels gewonnen op het middenveld.
- minste duels aangegaan van alle middenvelders.
- opbouwend de hele eerste helft bewust in de dekking gelopen.
- stroom aan onnodige lange ballen met een zuiverheid qua lange passing van minder dan 40%.

Sneeuwt werkelijk volledig onder.

26-09-2024 23:30

Zjap +359

Omdat hij zorgt voor een hele goede restverdediging. Hij zorgt er o.a. voor dat Sutalo zoveel beter kan positioneren ipv die gatenkaas vorig jaar waar Sutalo in verzoop.

26-09-2024 23:35

Hersenspinsel +7996

Hij had een sofascore van 6.8.
Dat was het laagste vanavond van alle ajaccieden.

26-09-2024 23:36

Turbo +41820

"Omdat hij zorgt voor een hele goede restverdediging"

Absoluut niet. Hij is juist de reden waarom de onderlinge afstanden geregeld niet kloppen en waarom een tegenstander zo door kan lopen. Wat in de eerste helft meermaals gebeurde. Dat Henderson zorgt voor "een goede restverdediging" is echt op geen enkele wijze te onderbouwen.

De man liep notabene 2 keer richting 16 Besiktas terwijl onze halven hoog stonden. Hele middenveld weg. En dan roepen dat ie de restverdediging zo lekker neerzet. Waanzin.

26-09-2024 23:39

Sjaakvaak +26578

Jeetje wat een scheef verhaal is dit, niet eens alle statistieken die je noemt kloppen. En veel statistieken schelen amper tussen spelers, en missen iedere vorm van nuance.

Balverlies:
Net als Kian 1x van de bal gezet, daar waar Taylor 3x van de bal is gezet.

Passzuiverheid:
Incorrect, Taylor slechts 73% daar waar Hendo 79% heeft. Dat is overigens uit 58 passes. Een Kian is met 83% niet veel beter maar dat is slechts uit 30.

Voorbij gedribbeld:
Slechts 2x, valt wel mee. Fitz-Jim ook 1x

Duels gewonnen en aangegaan:
Kian de onbetwiste koning, 6 uit 9. Taylor heeft er slechts 2 uit 7 gewonnen, waar Hendo er 2 uit 6 won. Taylor heeft dus een slechtere score. En het aantal totale duels aangaan is een loze statistiek.

Lange ballen:
7 gegeven met 3 raak, dat is 43%. Over de nodigheid valt altijd te twisten. Wel zuiverder dan Kian met 0%.

27-09-2024 01:04

Kryptonite +76738

@Sjaakvaak 👏🏼👏🏼

Voeg daaraan toe: 70 balaanrakingen van Hendo tegenover 21 van Taylor. ZEVENTIG. Kijk ook naar de heat map. Hendo was overal te vinden op het veld en knapte al het vuile werk op. Ja, als je meer doet, kan je ook meer fout doen. Maar wat willen we dan? Een Klaassen die de bal 4 keer per helft aanraakt, waarvan er 3 aankomen, dus een slagingspercentage van 75%? Over statistische framing gesproken.

27-09-2024 01:09

Turbo +41820

De zuiverheid was voor totale aantal passes. Ook lange passing dus. Dat percentage van Henderson is lager dan dat van Taylor. Dat hij de bal vaker aanraakt is logisch. Een 6 haalt meer touches dan een half. Verder zeg ik ook nergens dat Taylor goed speelde. Die was te afwezig.

Henderson had 17 keer balverlies. Meer dan welke Ajacied dan ook.

Vaakst voorbij gedribbeld. Dit is een structureel probleem bij Henderson.

Klopt. Is 43%. Niet goed gekeken. Al zal die 3% geen noemenswaardig verschil maken qua argumentatie lijkt me?

Henderson speelde ook een half uur langer. Of je als 6 in de duels komt is wel degelijk van belang.

Ik zie weinig wat niet klopt. En volgens mij doe je zelf een beetje waar je mij van beschuldigd door bv van balverlies "van de bal gezet" te maken en er een andere stat aan vast te plakken. Verder geef ik ook voldoende argumenten die niks met statistieken te maken hebben. Dat ik er 3% naast zat ergens lijkt me niet genoeg om te doen alsof wat ik zeg nergens op slaat of niet klopt. De stats zijn ter onderbouwing. Mijn mening is niet gebasseerd op statistieken. Dat het weinig zou schelen met andere spelers is ook niet echt relevant aangezien ik niet probeer aan te tonen dat Henderson de slechtste statistieken heeft, maar probeer te onderbouwen dat wat ik zeg niet uit de lucht gegrepen is. Als ik bv zeg dat Henderson slordig was in de opbouw en geforceerd lang speelt dan zijn stats die balverlies in de passing en lange passing aantonen daar een voorbeeld/bewijs van. Niets meer.

27-09-2024 01:29

Sjaakvaak +26578

Stop nou eens met iedereen hier voor te liegen, niemand trapt erin.

Loop optasports er even op na. Die 58 passes is inclusief de lange ballen, ergo, dat percentage lag een stuk hoger dan die van Taylor en bijna gelijk aan die van Kian.

2x voorbij gedribbeld is echt een zeer insignificante hoeveelheid, kan iedereen overkomen.

Die 3% geeft enkel aan dat je wel heel makkelijk met cijfertjes omgaat. Vind het nog steeds niet spannend, 3/7. Niet gek dat niet alle lange ballen aankomen. Accuraatheid ligt overigens ook aan hoe gaat een speler de bal ontvangt/aanneemt.

Hoe vaak je in een duel moet komen hangt ook zeer af van de tegenstand. Als de tegenpartij weinig grip weet te krijgen, dan zijn er ook minder duels om uit te vechten.

Van de bal gezet worden vind ik een relevantere statistiek dan absolute aantallen waarin jij blijkbaar niet aangekomen passes meerekent. Feit is dat er percentueel niet veel minder passes mislukten dan bij een Fitz-Jim. Rekenen met absolute ipv relatieve cijfers is weer een heerlijk stukje misleidende beeldvorming.

Het klopt dat jouw mening niet gebaseerd is op statistieken. Dan zou jij hier niet koste wat kost Sutalo en Hendo lopen afvlammen. Jammer, op jeugdspeler heb
je vaak een goede kijk maar iedere aankoop moet met man en macht de grond in getrapt worden. Ook als daar misleidende cijfers voor nodig zijn.

27-09-2024 23:05

TresEquis +363

Je moet lekker naar Zürich verhuizen

26-09-2024 23:30

Pingelaar +13229

Dan hebben we denk ik een andere wedstrijd gezien @Turbo

Henderson stond positioneel vaak heel slim om de bal juist weer terug te veroveren of om de bal te krijgen. Levert weinig ballen in en zijn passing is gewoon meer dan degelijk.

Is met zijn coaching ook heel belangrijk. Fitz Jim speelt dit seizoen ook sterk naast hem.

26-09-2024 23:37

Turbo +41820

Meeste balverlies van iedereen. Veroverde 2 ballen, waarvan één na zijn eigen balverlies. 10e plek van de 11 spelers aan Ajax kant qua zuiverheid. Positioneel stond ie in de eerste helft 2 keer helemaal verkeerd waarna FJ en Taylor een sprint van 50 meter konden gaan trekken om zijn man bij proberen te houden.

Het klopt gewoon niet. Hoe graag men het ook wil.

26-09-2024 23:50

Hydra von Lerna +6

Waarschijnlijk worden de meningen van een ieder gebaseerd op momenten van de wedstrijd die hen het meest aanspreekt. Ben je bijvoorbeeld minder fan van Henderson dan een ander is, dan komt dat waarschijnlijk omdat in eerdere wedstrijden bepaalde negatieve momenten jou opvielen. Ben je fan van Henderson komt dat doordat positieve momenten jou op zijn gevallen. De waarde van een speler als Henderson voor een elftal is makkelijke te onderschatten als je naar zijn zwakke punten kijkt en zijn positieve punten onderschat.

Henderson zal waarschijnlijk organisatorisch gezien van onschatbare waarde zijn met op de posities direct voor of naast hem enkel talenten of jonge twintigers. Die jongere spelers hebben vaak meer verassend spel en durven wat meer risico te nemen. Zoals bijvoorbeeld Sutalo die meermaals indribbelt zonder rugdekking maar daarmee wel een man meer situatie creeert op het middenveld waaruit snel opgebouwd wordt. Fitz-Jim speelt aardig vrij en durft veel aan te vallen of af te jagen. Of dat meer te maken heeft met dat hij goed in zijn fel zit en de kwaliteiten heeft, of dat hij voelt dat de organisatie achter heb goed staat, zal per moment verschillend kunnen zijn. Het gaat om balans in je elftal.

Feit blijft dat ervaring onmisbaar is in een jonge ploeg. Het feit dat Henderson daar soms fantastische openingen of onderscheppingen aan toevoegt en soms het niet meer kan belopen als er een tegenaanval is of een gat dichtgelopen moet worden, neem ik bij een wedstrijd als gisteren voor lief, want ik ben ten slotte fan van Ajax.

Laten we genieten van wat we gisteren hebben kunnen zien, want in dit seizoen weet je voor alsnog nooit van tevoren wat een wedstrijd brengt.

27-09-2024 09:07

Knalpot +3606

Je wordt steeds lachwekkender met je anti-hendo campagne en 90% zal het wel niet snappen in jouw ogen maar een beetje kenner ziet gewoon dat hij weer zeer belangrijk was bij de eerste en de tweede goal waar die met een belangrijke onderschepping 2 doelpunten inleidt. En vooral de manier waarop bij die eerste het balletje even weglegt naar Godts is gewoon klasse. Maar blijf lekker aan de gang hoor met je campagnetje misschien kan je ooit de politiek nog in.

26-09-2024 23:55

Turbo +41820

"Onderschepping"

Lange bal van de keeper zonder Besiktas speler in de buurt.

Het feit dat je hele stukje over mij persoonlijk gaat zegt toch genoeg? Je hebt zelf ook geen idee hoe je je eigen mening moet onderbouwen. Onderbuik. As always.

26-09-2024 23:57

Knalpot +3606

Ik hoef mijn mening niet te onderbouwen, ik kan wel duizend keer tegen jou aanouwehoeren dat cijfertjes lang niet alles zeggen over aandeel in de wedstrijd, ik zie gewoon wat voor het team belangrijk is daar heb ik geen onderbuik voor nodig.

27-09-2024 00:02

Turbo +41820

"Ik hoef mijn mening niet te onderbouwen" ... "daar heb ik geen onderbuik voor nodig"

Classic Knalpot.

Maar oké, prima. Maar als je niks wil onderbouwen, en het geen zin heeft tegen me "aan te ouwehoeren", waarom reageer je dan in godsnaam op me?

27-09-2024 00:06

Ivo.t +88

Exact Knalpot. Laten lallen

27-09-2024 00:13

Assie14 +919

Ik adviseer je te kijken hoe hij loopt en waar hij staat. Zorgt ervoor dat Sutalo en Baas blind kunnen indribbelen. Daarnaast pakt hij niet de bal vaak af, maar loopt wel heel veel gaten dicht. Als hij hier niet staat, is het middenveld weer los zand.

Aan de bal kan hij beter, maar zonder bal by far de beste man op het veld. Zeker verdedigend gezien. Hij is de spil dat we niet overlopen worden.

Er is een probleem bij Henderson, als hij te hoog staat en hij heeft geen ruimte, verliest hij te gemakkelijk de bal, maar daarvoor heb je Taylor en FJ. Zij moeten ervoor zorgen dat hij daar niet hoeft te komen.

Andere woorden Henderson is een Joeri

27-09-2024 08:21

Kryptonite +76738

Hendo absolute eindbaas. Niet alleen coachend en qua ervaring. Positioneel van wereldklasse, passend ook heel erg goed. Fel, fit, scherp. Een van de belangrijkste pionnen in dit elftal. Geweldenaar.

26-09-2024 23:18

tijssenajax +13921

Vind ik toch een beetje overdreven. Naast alles wat hij goed doet (coaching, felheid, fitheid, voorzetten), vind ik dat hij niet een 6 is die makkelijk opendraait en een snelle voortzetting heeft. Ook de aanspeelbaarheid vanuit de defensie laat te wensen over.

Ik zag Baas een keer goed opbouwen en toen passte hij naar Henderson en die wist niet wat hij met de bal moest doen.

Maar voor dit moment is hij denk ik redelijk onomstreden als 6, maar je moet wat te wensen hebben.

26-09-2024 23:36

Kryptonite +76738

Begrijp me niet verkeerd, ook ik zie veel liever een Frenkie-achtige speler op 6. Maar Hendo is zo ongelooflijk belangrijk voor de ploeg. Hij is, samen met Sutalo en Baas die fel vooruit verdedigen, de reden waarom Fitz Jim en Taylor zo hoog kunnen spelen. Balansbewaker. Een beetje zoals Alvarez in zijn laatste jaar. Ziet er niet altijd even soepel uit, maar knapt zoveel vuil werk op en is onmisbaar voor het team. Je merkt pas hoe belangrijk zulke spelers zijn als ze weg zijn. Ook dat zagen we eerder bij Alvarez.

26-09-2024 23:39

caspervans +5336

Ik vind 'em overigens aan de bal ook wel echt meer dan prima hoor! Wil graag vooruit voetballen en we konden vanavond zien, hoe dat gaat als er opties zijn.

@Tijssenajax, ik denk dat de aanspreekbaarheid vanuit de defensie ook een keuze is van het systeem van Farioli. Volgens mij wil hij niet dat Henderson veel zwerft om aanspeelbaar te zijn, omdat daardoor bepaalde pass/loop-lijnen juist open komen te liggen. Qua wendbaarheid is het inderdaad niet de sterkste/snelste, maar ik vind hem verder echt ontzettend goed.

Naast dat inderdaad een echte leider, gaat (niet letterlijk) voorop in drukzetten en weet wat er gevraagd wordt.

27-09-2024 00:11

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Vind zijn voorzetten juist vaak mager eigenlijk. Zijn vrije trappen zijn ook vaak dramatisch. Zal qua professionaliteit en leiderschap vast uitstekend zijn voor het elftal en heb hem 3000x liever als aanvoerder dan Bergwijn, maar ik hoop dat Mokio of Mannsverk het vanaf volgend seizoen van hem over kan nemen. Dan is hij 34, waarschijnlijk nog wat minder en het scheelt toch zo'n 4.7 miljoen salaris per jaar

27-09-2024 00:20

Mözil +2511

Mensen vergeten wel heel snel hoe enorm goed Frenkie was. Zo’n speler die en de spil was tussen verdediging en aanval en daarnaast ook enorm belangrijk was in het druk zetten, onderscheppen en verdedigen gaan wij de komende 10 jaar echt niet meer krijgen. Daarin was Frenkie echt uniek en zorgde hij ervoor dat Schone lekker vrijuit in zijn kwaliteit kon komen.
Schouten van psv komt daar in de buurt qua type, maar qua echte kwaliteit nog ver vanaf

27-09-2024 00:35

Nr.10 +110979

Buiten dat was hij vandaag ook echt uitstekend in de passing hoor.

27-09-2024 01:10

DikDukdalf +339

@caspervans:
Volgens mij klopt dat stukje over de opbouw met wat ik er begin van het seizoen over gelezen heb. Farioli wil graag dat de defensie de halven inspeelt. Die halven staan om te beginnen schijnbaar te hoog en moeten dan slim timen wanneer ze in de bal komen (het duurt een tijd om dat in te slijpen). De 6 moet dan slim positie kiezen in zijn eigen zone om beschikbaar te zijn voor de kaats, waarna er hopelijk op verschillende plekken ruimtes zijn ontstaan om het spel te verleggen.

27-09-2024 06:56

twynestar +28218

Eens, nou ja, gewoon goed en heel belangrijk is iets genuanceerder denk ik. maar snap je euforie

27-09-2024 00:06

BungTahamata +1960

Zat in het stadion en buiten een wat slordig begin zo belangrijk vandaag. Ik snap echt oprecht sommige negatieve reacties niet.

27-09-2024 00:36

Kevinafcajax +176

Hoop dat hij nog meer de tadic rol gaat opzich nemen, dat heeft hij wel in zich.

26-09-2024 23:18

AFCAYus +942

Volgens velen niet goed genoeg 😂

26-09-2024 23:17

TeringHenkie +28261

Wat een aanvoerder !

26-09-2024 23:16
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.