Heitinga wil niet veel zeggen over incident: 'Belangrijkste is dat wij door zijn'

door NielsOpdam 110

Bron ESPN

Heitinga wil niet veel zeggen over incident: 'Belangrijkste is dat wij door zijn'

door NielsOpdam 110

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

John Heitinga is na de krankzinnige uitwedstrijd tegen Feyenoord vooral blij dat Ajax zich geplaatst heeft voor de bekerfinale. Dat vertelt de trainer van de Amsterdammers in gesprek met ESPN. De Klassieker werd een half uur stilgelegd, nadat Davy Klaassen door een Feyenoord-'supporter' een aansteker op zijn hoofd gegooid kreeg en een hoofdwond had. Ajax won uiteindelijk met 1-2 in Rotterdam.

Toen het duel werd stilgelegd, was er voor Heitinga maar één ding belangrijk, zo vertelt de trainer. 'Voor mij is het allerbelangrijkste hoe het dan met Davy gaat. Dan gaat het natuurlijk over veiligheid, een afkoelingsperiode en voor mij is de veiligheid van de spelers het allerbelangrijkst en of Davy verder kan spelen.'

In de kleedkamer keek Heitinga allereerst of Klaassen verder kon en daarna werd de mening van de spelers gevraagd. 'De spelers wilden de wedstrijd gewoon af maken. Uiteindelijk is dat ook goed denk ik. Ik denk dat Feyenoord dat ook goed heeft gedaan met extra stewards en volgens mij is John de Wolf het veld opgegaan. Als de veiligheid gegarandeerd wordt en je kunt verder voetballen... Het is natuurlijk wel spijtig dat Davy na een paar minuten aangeeft dat hij niet verder kan.'

Verder wil de Ajax-trainer eigenlijk niet meer zeggen over het incident in De Kuip. 'Ik denk dat iedereen verantwoordelijk is voor z'n eigen gedrag. Daar begint het altijd bij. In dit geval eindigt er een voorwerp op een speler van ons, dat is niet goed... ' Volgens Heitinga kan men er heel lang over praten, maar dat wil hij liever niet doen. 'Wij zijn blij dat we door zijn naar de finale, dat is het belangrijkste. Laat andere mensen dit gaan onderzoeken, maar het belangrijkste is dat wij door zijn. Ik wil er ook niet heel veel woorden aan vuilmaken.'

Heitinga over Kudus: 'Begreep dat het een spierblessure is'

Heitinga vertelt ook dat hij baalt van de situatie met Kenneth Taylor. De Ajacied ontving twee gele kaarten en is zo geschorst voor de finale. 'Hij speelde heel goed en dat vind ik een smetje, maar je wint. Het is ook lekker om een keer een grote wedstrijd te winnen. Een groot compliment voor de boys. We kwamen hier naartoe om de finale te halen en die hebben we gehaald, dus daar kijken we naar uit.'

Mohammed Kudus moest de wedstrijd na een uur staken. De Ghanees werd vervangen door Francisco Conceição. 'Wat ik van de dokter begreep is het een spierblessure. Ik weet niet hoe erg dat is, maar dat zullen we morgen moeten bekijken. Ik hoop dat Kudus wel beschikbaar is uiteraard', geeft Heitinga een korte update.

Lees meer over:
Plaats reactie

Oldstar +5270

Goed, we zijn dus door. Maar waar is dat optimisme van velen nou op gebaseerd? Twee goals gemaakt omdat de bal goed viel nadat Feyenoorders elkaar in de weg liepen, voor de rest 0,0 gecreëerd. We leken wel Getafe 2.0. Constant tijdrekkend over de grond rollen en naar het hoofd grijpend ook als ze op heuphoogte waren geraakt. Normaal gesproken hoogst irritant nu blijkbaar professioneel. Ik persoonlijk vond het bij tijd en wijle hoogst beschamend en hoop volgend seizoen weer het Ajax voetbal te zien waarvoor ik supporter van deze club ben geworden.

06-04-2023 19:57

LOCAmpos +10509

Ik vond heitinga in zijn eerste interviews top overkomen, maar het is mij iets te gemaakt de laatste tijd

06-04-2023 16:12

Bassey +8227

Snap werkelijk niet waarom iedereen nu opeens zo in de stijgers klimt.
Er lagen twee dozijn aanstekers op de mat is dan niet erg??
Dit is niet alleen deze wedstrijd
Intentie is fout en nu wordt er iemand geraakt dan pas spreekt iedereen er schande van.

06-04-2023 10:03

AjaxPositivo +6958

Heitinga moet hier nog even wat advies over krijgen. Kan gebeuren, leert hij vanzelf. Verder mooi dat hij Taylor complimenteert

06-04-2023 07:40

Okocha078 +13934

We hadden eigenlijk gewoon de bus in moeten stappen, maar klasse van de boys dat en vooral Davy dat ze door wilden gaan. Eindelijk zag ik een keer strijd, op het einde bestond ons middenveld uit Alvarez en Tadic. Hoop toch op Bosz volgend jaar en hopelijk met Johnny als assistent. Klote van Kudus, hopenlijk valt het mee. Zou Hato volgend jaar als in het centrum kunnen staan bij ons? Toptalentje iig.

06-04-2023 07:15

RN +14719

De grote vraag is; Hoe gaat het met Kudus? Weken Out? Zou heel erg klote zijn voor plek 2

06-04-2023 06:47

Wamberto +2968

Zoals hij gisteren speelde mis je er weinig aan.

06-04-2023 08:25

StilleGenieter3414 +164

Tja zo speelt de rest al heel het seizoen! Kudus zit in een mindere fase maar is dit seizoen samen met Tadic je beste speler!

06-04-2023 08:56

Tommyshelby +129562

Telegraaf: Jan van Halst beoogd opvolger voor Danny Blind in de RvC.

06-04-2023 06:44

Mijnclub33x +9981

Tegen Roma gaat het gewoon weer gebeuren en dan een jaar uitsluiting Europees voetbal en spelen zonder publiek.

06-04-2023 05:21

Haarlemmer +20629

Zou het CL ticket dan naar de nummer 2 gaan en het vCL ticket naar de nummer 3?

06-04-2023 08:17

vanreenen +10300

Zou nu al een goede stap zijn op initiatief van de KNVB. Echter, gezien de laatste 3 wedstrijden van Ajax en het optreden van scheid-rechters "TEGEN" Ajax, zal men er wel niet over praten in Zeist.

06-04-2023 17:23

Spelvreugde +4634

En dat zover de briljante analyse van super coach John Heitinga. Wat een insights. Wat een diepgang. Altijd een genot om naar hem te luisteren. Cruijff 2.0.

06-04-2023 02:29

vanreenen +10300

Geintje ???

06-04-2023 17:24

Spelvreugde +4634

Ja. Licht, nou, zwaar sarcastisch bedoeld.

06-04-2023 17:44

Adam24 +39192

Hier zie je aan alles dat Heitinga niet geschikt is om hoofdcoach te worden van een club als Ajax. Schandalig interview.

06-04-2023 00:58

AjaxUitAmsterdam34 +375

Natuurlijk willen de spelers de wedstrijd afmaken. Het zijn winnaars. De leiding had in moeten grijpen en heeft dat gelaten.

06-04-2023 00:57

arufred +9816

Blijkt dat de dader gooide in opdracht van de KNVB. De KNVB deed er alles aan om 010 te laten winnen inclusief de arbitrage en de VAR. Die kale had minstens 2x geel moeten hebben. Onze spelers kregen gele kaarten die ook met een waarschuwing afgedaan konden worden. Wat te denken van bijna 11 minuten extra tijd. Alleen de penalty bleef uit.

06-04-2023 00:54

thelordjoshua +10641

Geen sterk optreden van Sjonnie achter de microfoon. Maar goed klus geklaard, blij dat we deze hebben gewonnen.

Daarentegen, wordt beetje gek van opportunisten hier.

Maand geleden was het “blij dat we eindelijk een trainer hebben die goed achter de microfoon staat en wat zegt”
Nu is t al “Heitinga out”

Dit is niet Heitinga en loopt teveel te profileren, hoeft niet. Kan genoeg en heeft genoeg visie en intelligentie. Alleen moet overzicht behouden en bij zichzelf blijven. Wel mooi daarentegen hoe beschermend hij is naar het team.

06-04-2023 00:42

Spelvreugde +4634

'Maand geleden was het “blij dat we eindelijk een trainer hebben die goed achter de microfoon staat en wat zegt”. Nu is t al “Heitinga out”.'

Onzin. Ik, en wel meer hier, zeg al vanaf dag 1 dat Sar een ervaren klasse coach voor de groep had moeten zetten en dat Heitinga al decennia-lang niet overkomt als intelligent. Binnen een maand na zijn aanstelling was het voor een grote groep hier zo klaar als een klontje dat De Heit een standaard, cliché uitbrakende, KNVB middelmaat coach is die nooit de top gaat halen. En tot slot - no pun intended -, een maand gelden riep ik, en velen met mij, dat Sjonnie echt niet volgend jaar nog trainer van Ajax 1 moet zijn en we, nu toch eindelijk, een top-coach moeten hebben volgend seizoen. Iemand met visie en tactisch vernuft.

06-04-2023 02:36

thelordjoshua +10641

Grote visionair Spelvreugse,

Je hebt dit allemaal gebaseerd op?
Je snapt geloof ik niet helemaal hoe het werkt binnen een organisatie als Ajax.

06-04-2023 13:03

Spelvreugde +4634

1. Je bent vaag. Kun je iets duidelijker aangeven wat je bedoelt met 'dit allemaal'? Of bedoel je echt dat je wilt dat ik over alles wat in mijn post schrijf ga uitleggen waar ik het op gebaseerd heb terwijl ik dat grotendeels in de post zelf al doe?

2. Ik snap denk ik beter dan jij hoe het werkt binnen een organisatie als Ajax en vooral hoe het beter zou moeten. Maar ook hier ben je weer vaag. Wat PRECIES schat ik verkeerd in qua werking binnen Ajax?

06-04-2023 13:27

thelordjoshua +10641

Ik ben niet vaag, ik ben zelfs kristalhelder. Dit bedoel ik, je snapt mijn vraag niet eens, zoiets simpels en dan zeggen dat Heitinga een laag IQ heeft.

Ik ben benieuwd waarom jouw oordeel zo staat tegenover Heitinga. Meer vroeg ik niet. Niet zo’n moeilijke vraag toch?

Je snapt er vrij weinig van, anders had je het veel breder getrokken, je trekt het heel oppervlakkig en oordelend zonder echte fundering of onderbouwing. Je vernauwd ruimtes terwijl je overzichtelijk en breed moet blijven. Jij herleid alles heel beperkt naar maar een aantal aspecten en neemt niet alles mee in het herleiden naar wat de kern van het probleem is, ja dan is het vrij logisch dat je op deze manier pretentieuze manier oordeelt. Ga maar is een keer denken en dingen onderzoeken en daarmee weer jezelf funderen, voordat je oordeelt en denigrerend naar iemand bent, zodat jij denkt jezelf in een positie te zetten waar jij de intellect lijkt. Heel typisch Hollands pretentieus, daarom wordt ons volkje altijd zo lekker serieus genomen ;)

06-04-2023 15:13

Spelvreugde +4634

LOL. Je wordt ondanks, of vooral dankzij, je vele woorden alleen maar vager. Wat een onsamenhangend pseudo intellectueel gebral en gebrabbel. Geen enkele inhoud.

06-04-2023 17:49

thelordjoshua +10641

Heb nu nogsteeds geen antwoord op mn vraag, ik slaap dankzij jou vannacht niet goed… beetje empathie zou op prijs gesteld worden

06-04-2023 20:57

Spelvreugde +4634

OK, ik waardeer je humor en doe daarom mijn best: Mijn antwoord zit toch in mijn eerste post? Ik schrijf daarin…

“dat Heitinga al decennia-lang niet overkomt als intelligent.”

Dat niet intelligent overkomen is tijdens zijn functie als hoofdcoach alleen maar erger geworden. Door zijn kinderlijke wedstrijdverslag-achtige analyses, waarin hij clichés spuit maar niet te betrappen is op diepgaand vernuft of een visie, maar vooral vanwege zijn - in mijn ogen - domme opstellingen en het spel dat slecht tot zeer slecht blijft.

06-04-2023 21:19

thelordjoshua +10641

Kijk, hier kan ik op terugkomen.
Ik snap heel goed waar je vandaan komt en je beredenering is meer dan logisch, maar ik ben het er niet mee eens.
De puin die achtergelaten is (door Alfred en rest van de Ajax organisatje) heeft voor zo’n uiteenspatting gezorgd dat alles compleet uit balans staat.
De selectie klopt sinds dag 1 al niet, je selectie is voor 75% opgebouwd uit atleten met weinig tot gemiddelde intelligentie. Dan heb je een deel dat er tussen hangt en 3 spelers die er wat bovenuit steken.
Wat kunnen de spelers met minder intelligentie minder? Zelf creëeren en/of initiëren, dat is logisch en prima als de balans klopt waardoor alles uitcompenseerd. Wat kunnen ze wel? Hard rennen, profileren naar rollen waar ze niet tot kunnen komen en algoritmisch denken.
Wij als Ajax zijnde hebben een ideologie en filosofie waarbij wij balans hebben tussen intelligentie, durf, tactisch en atletisch vermogen.
De kern van dat probleem ligt erbij dat we zijn gaan scouten (nu ook al vanaf de O13 teams maar ook voor Ajax 1) naar spelers die in het plaatje “modern voetbal” passen. Bij wijze van pure atleten en juist omdat die groep zo dominant wordt, perst dat de intelligente spelers erbuiten (vb vanuit Ajax 1: Berghuis/Kudus) en lopen die vast.
Ajax heeft de fout gemaakt vanaf 2016-2017 daarmee.
Ajax is proberen met iets mee te gaan, waarmee ze niet mee kunnen gaan aangezien de filosofie en ideologie daar niet op aan sluit.
Dit sluit aan op jouw argument wat betreft Johnny’s opstelling. Als je kijkt naar de linkerflank, wat kan daar gecreëerd worden? Normalide Wijndal-Taylor-Bergwijn. Dat zegt vrij veel. En ik weet wat je denkt, zet daar maar andere pionnen neer.
Helaas gaat dat niet makkelijk en dat heeft ook weer met bepaald ritme, vertrouwen en energiebalans te maken. Zo zie je met Baas bijvoorbeeld, mensen wouden hem graag voor Wijndal zien, wat gebeurt er, schijt in zn broek. Daar kan hij niks aan doen, als de balans klopte kon die prima mee. Alles slaat op elkaar door met groepsverbanden, is de kern en een heel dominante factoor die niemand grijpt en ik ook eigenlijk niet, valt bijna niet te omschrijven ook.
Spelers die wat kunnen creëeren zijn Berghuis en Kudus, ook de hoger intelligentere personen binnnen de groep, eerste paar wedstrijden onder John zag je ook dat alle dreiging daar vandaan kwam, driehoek Tadic Kudus Berghuis. Als zij goed in vorm zijn kan de rest meedraaien, zo krachtig zijn ze.
Maar goed concluderend over je argument wbt opstelling, ik snap waar je vandaan komt, alleen zo simpel is het niet. Je hebt gewoon een enorm uitbalans getrokken selectie die pas weer hervormd kan worden in de zomer.

Wat betreft je argument over Heitinga’s intelligentie.
Heitinga is zeker geen domme vent, zelfs eentje met een vrij hoge intelligentie. Hij heeft bepaald begrip voor dingen, waarvan niemand die eigenlijk inziet. Vaak worden mensen met een hogere intelligentie ook als dom verklaard, omdat ze te hard vastlopen kunnen ze het overzicht niet behouden en weten ze eigenlijk niet waar ze t over hebben, maar hebben wel alles door.
Het probleem bij Heitinga is, heb ik al sinds begin gezegd. Hij is teveel bezig met het profileren van zichzelf naar een rol wat hij van zichzelf niet is. Hij heeft een bepaalde noodzaak zichzelf te bewijzen voor zichzelf, dat zegt heel veel. Als hij dat niet doet, neutraal trekt, dichtbij zichzelf blijft en het overzicht behoudt kan hij dingen heel snel oppakken juist vanwege zijn intelligentie. Dat heb ik ook gezien onder andere bij Jong Ajax en de O19. Ik vond het interview in het Parool juist een mooi voorbeeld ervan. Bepaalde bescherming naar iedereen binnen en buiten de club toe en met een eis van duidelijkheid voor de toekomst die meer dan terecht was, wat niemand door heeft is dat als je voor volgend jaar staat, je nu al moet beginnen met voorbereiden op volgend jaar, hoor je het een maand voor de voorbereiding, ben je eigenlijk al 2-3 maanden te laat en als je het nu weet 2-3 maanden op tijd. Juist Heitinga vind ik iemand die progressief en vooruitziend nadenk.
Ook het spel, het spel heeft niks te maken met Heitinga, het maakt op het moment niet uit wie je er neer zet, het zal niet beter worden, daarentegen vond ik dat die eerste 7 wedstrijden best aardig gingen tot 2e helft Feyenoord.
Ik heb al sinds zijn aanstelling als interim gezegd, het probleem dat is opgewekt zal niet te herstellen zijn tot in de zomer en moeten blij zijn met elke prestatie. Ook dit sluit allemaal aan op alles hierboven, dit zijn natuurlijk een van de kernen van het grote probleem, maar ik heb geen zin je een gedichtje voor het slapen van 200 pagina’s voor te lezen. Haha.


Nou ik kan weer slapen!

07-04-2023 00:24

Spelvreugde +4634

Dank voor dit steekhoudende verhaal en welterusten ;-) - al lees je dit waarschijnlijk pas als je al opgestaan bent. Maar goed.

Ik ben het voor een verrassend groot deel met je eens, maar niet met het kernpunt. Dat er van alles aan de hand is waardoor het voor Heitinga moeilijker is dan in een standaard situatie is zeker waar.

Echter, ik vind dat er ruim voldoende bewijs is dat Heitinga op z'n best gemiddeld intelligent is en dat hij nooit een toptrainer zal worden.

Zo kan de opstelling veel beter dan waar Sjonnie meekomt. Bijvoorbeeld: Als je ziet hoe makkelijk in bijna elke wedstrijd onder Heitinga de tegenstanders ons middenveld oversteken dan slaat het nergens op om vast te houden aan de spelers die hij nu opstelt want er zit veel te weinig voetbal in. En als je dan weet dat je een absolute rasvoetballer als Kudus hebt, waarom 'verstop' je die dan steeds op rechtsbuiten? Je ziet toch dat als Kudus centraal op het middenveld staat de dynamiek en dreiging er vanaf spat? Heitinga hoort het team om Kudus heen te bouwen in plaats ervan vast te houden aan dat betonnen middenveld dat helemaal niet van beton is en waarin geen van de drie - Taylor, Berghuis en Klaassen - gedijt. En als Kudje geblesseerd is stel je Fitz-Jim op. Dat zou een Cruiffiaanse oplossing zijn voor veel van het wanvoetbal dat Ajax speelt onder Heitinga..

Ja, en dan toch die interviews. Als speler, als coach van JA en nu als hoofdcoach komt er weinig tot niks echt intelligents uit. Terwijl ELKE top-coach verbanden en tactieken ziet die anderen pas veel later zien, komt Heitinga niet verder dan '...en toen kwamen we tegen de verhouding in op achterstand en dan loop je achter de feiten aan. Je zegt in de rust nog hou je man in de gaten maar dat kwam er niet goed uit. Je besluit dan om Luca in te brengen maar dat resulteerde niet in de gelijkmaker." Geen slimme inzichten. Geen gogme. Geen wissels of tactieken die 2 of 3 zetten vooruit denken. Niks. Neem Slot, neem Cruijff, neem Pep, neem Van Gaal. Allen kunnen/konden de crux snel doorzien en overbrengen. Heitinga kan het niet overbrengen en ik denk ook niet doorzien.

Dan als laatste. Het spel. Het ging natuurlijk beter toen Sjon het overnam van Schreuder, maar dat was ook gebeurd als je een willekeurig persoon van Ajax Showtime coach had gemaakt. Verder zie ik een verbetering in mentaliteit en agressiviteit, maar het spel wordt nu al maandenlang geen haar beter. Sorry, al is de selectie nog zo uit balans, als je echt een goede coach bent dan zet je het spel steeds meer naar je hand. Ik heb gelachen om dat kwaliteitsarme vreemdelingenlegioen waar Slot aan het begin van het seizoen mee werd opgescheept, maar na een handvol wedstrijden zag je wel de hand van de meester. De Ajax-selectie is echt niks minder dan die van Feijenoord, maar ik zie geen hand van de meester. En dat is ook logisch, want er is geen meester.

07-04-2023 01:05

thelordjoshua +10641

Ik slaap nog niet hoor ;)

Dat bedoel ik dus te zeggen ook met waarom Johnny af en toe vrij dom overkomt. Hij profileert zich teveel, daardoor komt het pretentieus en onoverzichtelijk over. Terwijl die dat van zichzelf JUIST heeft. Hij moet alleen overzicht zien te behouden, als je kijkt naar zijn Docu met O19 ook, vind ik het heel bijzonder hoe iedereen over hem praat. Als jij weet hoe jij elk ander individu zo kan raken en warm kan houden dan vergt dat zeker intelligentie. begaafdheid komt in meerdere vormen en gradaties: mathematisch (vrij opzichtig en heb je snel door, voorbeeld: Frenkie de Jong), intellectueel, gevoel en algemeen. Alleen is het zo dat met deze maatschappij en die generatie, de ontwikkeling ervan, zeker in Nederland, vrij wordt gestagneerd, waardoor je snel dommer lijkt dan dat je intelligent bent, zeker als het mathematische totaal niet is ontwikkeld. Bij Heitinga is dat voor mij het geval zo. Ik denk dat hij genoeg kan en genoeg progressiviteit heeft om iets moois voor zichzelf op te bouwen, of dat als volgend seizoen als assistent of hoofdtrainer is, maakt mij niet uit. Hij is op het moment ook pas 39.
Iets als de term “ervaring” wat veel mensen roepen vind ik zwak, alles in het leven en binnen de maatschappij heeft met gradaties intelligentie te maken. En helaas tegenwoordig worden de dragers, dat voorheen 140+ was, nu omlaag gebracht naar 120. Ja dan krijg je vrij conservatieve omgevingen en samenlevingen. Ook dat gebeurd binnen Ajax waar het gemiddelde in de selectie wel heel laag ligt op het moment. Ja dan creëer je ook minder.
Cruijff was ook wel uitzonderlijk, rond de 160, die kom je niet veel tegen, hij had alles. Zelfde geld voor Pep die net eronder zit maar ook echt bijzonder is. Van Gaal is net een ander type, was in zijn tijd perfect getimed, met de perfecte lichtingen en omstandigheden. In deze tijd bij Ajax zou die niet mee kunnen gaan.
Slot vind ik niet eens dat genoemd mag worden dus die 3, al helemaal niet tussen Pep en Cruijff. Ik heb respect voor Slot zijn prestaties en hoe die zoiets achenebbisj naar iets samenzwerends krijgt. Alleen vind ik hem de meest pretentieuze tacticus en strateeg die er is. Totaal niet vernieuwend zoals die andere 3 dat wel waren. Slot komt ook niet id buurt van hoe zij dachten. Nogmaals veel respect voor wat die met Feyenoord heeft gedaan, maar zou hem nooit, maar ook nooit bij Ajax willen hebben. Bij Ajax moet je kunnen vernieuwen, anders wordt het zo’n stoffig zooitje.

Nogmaals de opstelling en je argument daarover. Kudus is heel goed op rechtsbuiten neergezet, bij hem maakt t vrij weinig uit waar die staat zolang hij in een vrije rol staat en dat heeft Heitinga goed gezien. Ik heb Kudus bij Jong Ajax zien spelen vorig jaar en die scoorde enorm veel goals en zag meteen dat Heitinga hem iets gaf wat niemand hem kon geven op dat moment. Vrijheid. Heitinga ziet dat en snapt dat, die kunnen niet voor niks samen goed overweg. Kudus is vrij intelligent, ga je die taken geven of uitleggen wat ie moet doen, wordt ie heel dom. Daarom was die rechtsbuiten op dat moment perfect, omdat ie in een 2 manssamenstelling kwam te staan met nog een ander van zijn soort, Berghuis. Alleen zitten we nu op een punt waar die 2 teveel ruis van andere teamgenoten om hun heen hebben dat zij niet meer kunnen functioneren en heel statisch worden. Dan zie je ook nul vrijheid of creativiteit meer in hun spel, alleen continu vastlopen en slordig zijn.
Juist daarom is die balans belangrijk, dat je een Alvarez en Timber hebt die heel consistent zijn, is heel fijn, maar alles compenseert niet genoeg.
Ik ben het deels met je eens over jeugd inbrengen, maar deels snap ik heel goed waarom die dat ook niet doet. Ik zou ook wel is een Regeer of Vos willen zien invallen, maar ik weet hun status niet op het moment. Zijn zij compleet fit? Op welk niveau zit een Fitz-Jim en Regeer nu?
Als zij er inkomen in zo’n rommelig Ajax komen zij er ook niet doorheen en worden ze al door iedereen afgebrand voordat hun carriere begint. Ik weet zeker dat met Heitinga aan t roer volgend jaar dat ie heeeeeel veel zou schuiven en veel jeugd zou betrekken. Dan durf ik zo te gokken dat je met een verdediging: ASE, Hato, Timber, Regeer, staat. Ik denk ook dat Heitinga er namelijk voor kan zorgen dat Kudus en Timber blijven.

Laatste. Ajax’ spelers zouden stuk voor stuk individueel bij Feyenoord allemaal id basis spelen op 2-3 spelers na. Alleen de organisatie en club in zn geheel is zon zooi, dat het zo op elkaar doorslaat allemaal.
Nogmaals ik begrijp je gedachtegangen en neem je niks kwalijk, alleen ligt het wel vrij complexer dan zomaar gezegd en gedaan.

07-04-2023 01:59

BasseyAdriaan33 +13703

Ik denk dat we allemaal kookte van woede, maar vergeet niet dat een aantal jaar geleden berghuis een aansteker tegen z’n hoofd kreeg…….
Bij ons……

06-04-2023 00:26

Di Vedaci +1765

Klopt, nadat hij een bal het publiek in schoot. Actie reactie

06-04-2023 07:25

Sentinel +8957

Toch wel bijzonder nadat hij door de 'heren' van vandaag inside helemaal afgekraakt is. Stelletje smoezelige landlopers. Vieze zwervers. Met hun gore neukverhaaltjes met kaarsen.

Heitinga is een held.

06-04-2023 00:23

Steffenhagen +37930

Zwak optreden van Heitenga . Had totaal niet door wat de impact was … vergelijk dat nou eens met Slot

06-04-2023 00:22

wijzijndebeste123 +164769

Belachelijk interview. Acteert de ervaren/gelouterde hoofdtrainer en in deze act bagatelliseerde hij t incident ("t gebeurt overal, ik heb t al eerder gemaakt"), maakte nog her en der een grapje ("t was iets drukker dan normaal id kleedkamer") en kon t niet laten meermaals te benoemen dat Ajax onder zijn leiding erin geslaagd was n topwedstrijd te winnen. Allemaal zeer onhandig en ongepast. Laat hem aub geen hoofdtrainer worden.

06-04-2023 00:18

Ajax14AMS +25205

Het glas is halfvol

06-04-2023 00:41

MVG +16475

Heitinga heeft niks te zoeken bij Ajax als hoofdtrainer. Je bent ook een uithangbord voor een club en als je dan na zo’n avond een standaard voetbal riedeltje uitkraamt tegen de pers, dan getuigd dat van weinig intelligentie. Ik vind Slot een hele enge gladde aal, maar hij verstaat zijn vak tenminste wel.

06-04-2023 00:15

roodwit007 +14212

met de hulp van de knvb + 3 tot 4 weken extra tijd gehad om de spelers te trainen die van ajax zaten in arbia

06-04-2023 01:22

rodnet +10332

Qua spel was het weer behoorlijk waardeloos maar winnen is altijd beter dan verliezen.

05-04-2023 23:59

supporter sinds +7891

Wat een aanfluiting allemaal. John was toch een juniortje in vergelijking met Slot. Vd sar geeft weer niet thuis. John de wolf is helemaal een tokkie. Knvb en die scheidsrechter een dikke onvoldoende. Wat een avond - echt het failliet van het voetbal

05-04-2023 23:58

Spelvreugde +4634

Heel goed samengevat.

06-04-2023 02:42

Simpelishetmoeilijkst +25337

De KNVB had de wedstrijd moeten beëindigen met een 3-0 verlies voor Feyenoord.

05-04-2023 23:53

FrancescosRavioli +15355

Dit gaan ze nooit doen.
Dan krijg je supporters die undercover naar een tegenstander gaan om de boel te saboteren.

Puntenmindering zou beter zijn. Na een onderzoek. Zo'n gast krijgt nooit uit z'n strot dat ie voor de tegenpartij js

05-04-2023 23:58

HStorm +3162

Gaan ze soboteren voor punten mindering.

06-04-2023 00:05

OdjePils +6320

Je bedoelt met 3-0 winst voor Feyenoord toch? Stadion de Zeist!

06-04-2023 00:03

nightgoat +31179

En waar blijft Edje?
Lekker in bedje.

05-04-2023 23:50

FrancescosRavioli +15355

Ed kadet speelt met z'n kroket

05-04-2023 23:57

Dolblij +45423

Dhr van der Sar raakt snel in de war en in plaats van te nietsen, gaat hij fietsen.

05-04-2023 23:57

JanBiesbos +29224

Psv en AZ zijn even gewaarschuwd dat wij ook oorlog kunnen maken

05-04-2023 23:52

Dennish +3501

Knap dat ajax heeft gewonnen, maar vond het weer niet best. Zit geen spelvreugde in het team

05-04-2023 23:49

Epiret +4417

Geen spelvreugde? Vooral te weinig kwaliteit. Wat een armoedig spel van Ajax, het deed pijn aan de ogen…

06-04-2023 00:00

komop +2145

Het is klasse dat de spelers/staff wilden doorgaan en zich niet laten intimideren.
Slimmer was wel geweest om gewoon niet meer terug te komen.
Maar misschien is deze winst wel een dikke morele opsteker voor de ploeg.
Wat ik in ieder geval lees op de voetbal sites, is dat heel veel mensen dit een mooie actie van Ajax vinden. Dus het kweekt in ieder geval veel goodwill.
Ik ben in ieder geval trots. Misschien is er nog een slimme jurist die de rode kaart van Taylor aankan vechten?

05-04-2023 23:48

JanBiesbos +29224

Rode kaart , 11 min extra tijd moet nu toch ophouden hoor!!! 3 min extra over 8 min moet niet gekker worden

05-04-2023 23:50

arufred +9816

Was ook geen 8 minuten. Maximaal 6. De 2 van Langs de Lijn dachten 3 minuten en zeiden dat de scheids zich belachelijk maakte met maar liefst 8 minuten extra tijd.
Het is de KNVB dit keer niet gelukt om 010 te laten winnen.

06-04-2023 01:07

afct +8976

Ik denk helaas dat niet doorspelen een hele gevaarlijke situatie had kunnen opleveren

05-04-2023 23:53

grapje +2335

John is een held maar als trainer mist hij het elan van een Ajax trainer. Had toch een beetje schaamte voor het Tokkie gedrag. Doelend op niet laten uitpraten, zijn punt direct willen maken en stoer doen. Te jong en onervaren laat maar rijpen onder een ervaren coach.

05-04-2023 23:47

Simpelishetmoeilijkst +25337

Zeker met je eens. Last John onder een top-trainer rijpen, en leren.

05-04-2023 23:55

OdjePils +6320

Yup rijpen en leren en wegblijven!!!

06-04-2023 00:04

KingOfTheMatch +7063

Ben Heitinga fan, maar dit interview gaf hij meer als speler dan als coach.

05-04-2023 23:47

Professor +11178

Zowel voor de microfoon als voor de spelers staan is nog teveel voor Heitinga. Graag een sterke trainer aanstellen voor komend seizoen.

05-04-2023 23:43

Ajaxdebeste35 +15536

Laffe hond

Sta een op en kom eens op voor je spelers man

05-04-2023 23:43

4bier +31367

Het eerste topduel dit seizoen gewonnen. Lekker 😘

05-04-2023 23:43

NeeI +107909

Ik krijg een Kuyt-gevoel bij John.

05-04-2023 23:41

OdjePils +6320

Haha precies dat. Beiden simpele jongens!

06-04-2023 00:06

Danielson +50538

Die scheids gaat die ook nog wat zeggen? Kennelijk niet.

05-04-2023 23:41

DeMagere +23140

Vanwege alle kritiek op zijn terechte opmerkingen over de VAR en de scheidsrechterlijke dwalingen afgelopen week slaat John nu door de andere richting op. Hij lijkt daarom niet te durven klagen over de aanslag op Klaassen en al het andere schandalige gedrag van de Feyenoord supporters. Harde woorden zijn hier terecht Heitinga!

05-04-2023 23:41

komop +2145

Ik snap dat wel van John. Zeker ook als er eigen supporters zijn geweest, die het niet ok vinden als je iets van de scheidsrechter zegt. Ik vind dat je altijd eerlijk je mening kan geven. Zeker als je al een aantal keer duidelijk benadeeld bent. Het heeft ons zeker meerdere punten gekost dit seizoen.

05-04-2023 23:52

DeMagere +23140

Precies, je moet als je keer op keer benadeeld wordt dit aan de orde stellen. Na het Onana Groningen gebeuren waren we ook te sportief met alle gevolgen van dien.

06-04-2023 00:07

Tommyshelby +129562

Slap John. Had ze maar aangepakt. Weer geen goede reclame voor hem.

05-04-2023 23:39

Bramble1988 +9316

Ik vind, itt anderen hier, juist wel goed dat Ajax hier minder aandacht aan besteed. Fuck them, we hebben gewonnen! Denk dat de spelers er net zo in staan

05-04-2023 23:38

ajaxminimax +5471

Klopt, ik snap John hier ook wel in. Wanneer hij er wel voor koos om vol over het incident te gaan praten, waren er weer anderen het niet eens. Maar heb sowieso het idee dat hij niks goeds kan doen bij een aantal hier.

05-04-2023 23:45

FlyingDutchMan +17316

Afgelopen weekend lulde Johnny over de beslissingen en toen kreeg hij ervan langs dat hij moest focussen op zijn eigen team, nu doet Johnny dat een keer en dan wordt hem weer verweten dat hij zich teveel op het team focust.. Ajax trainer kan het ook nooit goed doen hé 😆

05-04-2023 23:52

4bier +31367

Nogmaals met de discipline en vechtlust van Alvarez en Conceicao hadden we nu eerste gestaan. De tering wat gaven die even een signaal af 👑

05-04-2023 23:38

DeMagere +23140

Conceicao basisplaats! Kudus op 10!

05-04-2023 23:43

RFHK +12895

Kudus is einde seizoen

06-04-2023 00:00

DeMagere +23140

Positief blijven denken. ;)

06-04-2023 00:08

AINIESTA +45174

'Wij willen CL spelen' Speaking things into existance is echt Heitinga z'n ding hé. Die is echt gebrand op het hoofdtrainersschap. Valt volledig door de mand.

05-04-2023 23:37

SundayOliseh +2054

Ja slecht interview, aan de andere kant weet Johnny nog goed dat hij indirect betrokken was bij dat gedoe toen op de Toekomst toen bij de miniklassieker. Dat verdiende ook niet echt de schoonheidsprijs zacht gezegd. Dus hij houdt zich wel een beetje in voordat ie van alles gaat roepen nu

05-04-2023 23:37

Simpelishetmoeilijkst +25337

Ajax moet de tweede kaart van Taylor aanvechten. Arbitrage was weer eens schandalig naar Ajax toe. Tijd om terug te vechten.

05-04-2023 23:37

eenAjaxfan +20392

De eerste was onterecht. De tweede kan je geven.

05-04-2023 23:39

AFCACruijff14 +162175

Slap kut interview van John.

Dit was hét moment om je uit te spreken en te zeggen hoe link het daar elke keer is.

Maar nee, krijgen we zo'n media-interviewtje dat helemaal voorgekauwd is.

05-04-2023 23:36

Keizer +30218

Je zou bijna denken dat dit instructies van bovenaf waren ofzo.

05-04-2023 23:40

Ziyech22 +566

Dit interview was echt ronduit schandalig. Hoe kun je in godsnaam beginnen over de wedstrijd en de klote goal die je tegen krijgt na zo'n avond. Echt ongekend. Om je kapot te schamen.. Prioriteiten he-le-maal verkeerd. Slot deed dit uiteraard wederom vele malen beter.

Bah

05-04-2023 23:36

Danielson +50538

Wij zaten aan de goede kant, Slot aan de verkeerde. Vergeet dat niet.

05-04-2023 23:40

Frans T +7672

Treurigmakend commentaar, bagatelliseert veel teveel wat er gebeurd is.
Dom.

05-04-2023 23:35

peter.g +138

Schandalige reactie van een trainer, snel opzoek naar een nieuwe trainer....

05-04-2023 23:35

Bramble1988 +9316

Euh, wat is precies schandalig?

05-04-2023 23:36

Zonderbergwijngeenwijndal +6127

Kudus loopt er al 3 weken bij alsof zijn hamstrings gescheurd zijn. Weet je zeker dat je niet onnodig een risico hebt genomen met je meest talentvolle speler voor een troostprijs?

05-04-2023 23:34

JTajax +10718

Troost die we hard nodig gaan hebben dit seizoen

05-04-2023 23:35

Zonderbergwijngeenwijndal +6127

Die beker interesseerd me persoonlijk geen ene drol. Haddrn we verloren van een willekeurige club had het me niet uitgemaakt, wil alleen nooit verliezen van feyenoord/psv

05-04-2023 23:36

pro14 +785

Die actie 5/10 minuten ervoor dat hij drie man afschud en het daarna laat lopen omdat hij helemaal op is. Bizar dat hij daarna niet gewisseld werd.

05-04-2023 23:38

Zonderbergwijngeenwijndal +6127

Precies, en zo gaat het al weken. Vandaar dat ik me afvraag of hij niet al langer met pijntjes speelt.

05-04-2023 23:39

OdjePils +6320

Slappe lul!!! Nu moet je staan voor je club!!!

05-04-2023 23:34

GiannisAntetokounmpo +8426

Precies hier uit blijkt nog maar weer dat John Heitinga absoluut niet het kaliber trainer is wat Ajax nodig heeft…

05-04-2023 23:34

AINIESTA +45174

Wat is Heitinga eigenlijk een slappe zak. Nu ook bij de persconferentie, vindt het maar irritant dat het over Klaassen gaat en wil het vooral over deze zogenaamde enorme prestatie hebben. Helemaal in z'n nopjes. Man het voetbal was mega kansloos. Mag echt wieberen na 8 wedstrijden.

05-04-2023 23:34

AJAX020ADAM +6969

Vinden jullie, dat Heitinga door moet gaan als trainer, volgend seizoen ?

05-04-2023 23:33

OdjePils +6320

Natuurlijk niet. Ben sowieso al intens verdrietig dat deze matig begaafde jongen bij ons aan het roer staat!

05-04-2023 23:35

AFCA-Driebergen +22287

Ik wil Peter Bosz. Word hij het niet, dan Pep Guardiola en anders mag Heitinga blijven.

05-04-2023 23:35

Simpelishetmoeilijkst +25337

Misschien betr assistent Vsn een echte top-trainer eerst.

05-04-2023 23:38

Raoul14 +3092

Lijkt mij een nieuwe ramp

06-04-2023 00:16

JTajax +10718

Nou, belangrijkste lijkt mij of Klaassen oké is..

05-04-2023 23:33

VIC.A +49

Belangrijkste is dat Slot je opvolger is John

05-04-2023 23:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.