Hattrickheld Ihattaren helpt Jong Ajax na rust aan simpele overwinning op VVV

door BadembaBarrie 1392

Bron AS

Hattrickheld Ihattaren helpt Jong Ajax na rust aan simpele overwinning op VVV

door BadembaBarrie 1392

Bron AS

Laatst geüpdatet

Jong Ajax heeft VVV Venlo maandagavond met grote cijfers opzij gezet. Voor rust miste de ploeg van John Heitinga nog twee opgelegde kansen, maar na de pauze ging het een stuk effectievere met de mogelijkheden om. Mede dankzij een fraaie hattrick van Mohamed Ihattaren wonnen de Amsterdamse beloften uiteindelijk met maar liefst 6-1.

Het eerste doelgevaar van de wedstrijd was voor VVV. Sven Braken combineerde met Carl Johansson en kwam zo in de zestien tot een schotkans. De schuiver van de VVV-spits leek even onder Calvin Raatsie door te glippen, maar de keeper kreeg er uiteindelijk toch genoeg achter om de bal uit het doel te houden.

Jong Ajax greep al wel snel het initiatief in het duel. De ploeg, die met de nodige Ajax 1-waardige spelers startte, domineerde het balbezit op Venlose helft en zocht geduldig naar openingen in de muur die de bezoekers bij tijd en wijle optrokken. De eerste kans kwam dan ook voort uit een hoekschop voor Jong Ajax, die VVV niet uit de zestien wist te krijgen. Olivier Aertssen waagde uiteindelijk een schot, maar zag zijn poging geblokt worden.

Na tien minuten kreeg Christian Rasmussen een uitgelezen kans om Jong Ajax op voorsprong te brengen, nadat Kian Fitz-Jim zijn tegenstander fraai het bos in stuurde, alvorens de bal laag voor te geven op de Deen. Die zette zijn voet er met een achteloze beweging tegenaan en stuurde hem richting de kruising, maar raakte het houtwerk, in plaats van het net. In de rebound zag Mohamed Daramy Delano van Crooij zijn poging uit het doel houden.

Toch kon de openingsgoal voor Jong Ajax niet uitblijven en na ruim twintig minuten kwam die er dan ook. Naci Ünüvar speelde Mohammed Kudus aan op de rand van de zestien. De Ghanees international zocht even naar afspeelmogelijkheden, maar besloot toch voor eigen succes te gaan. Dat vond hij, want zijn schot verdween laag in de verre hoek voor 1-0. Het Amsterdamse feest was echter maar van korte duur, want de eerste de beste aanval na de asftrap was gelijk raak voor VVV. De bal kwam via El Azrak voor de voeten van Joeri Schroijen, die bij de tweede paal eenvoudig binnen kon tikken.

Zodoende kon Jong Ajax weer van vooraf aan beginnen. Dat zoeken leverde in eerste instantie slechts enkele net-niet momentjes op. Zo was er een steekbal van Ünüvar op Mohamed Ihattaren wiens vervolg uiteindelijk met midden hield tussen en schot en een voorzet. Even later had Daramy een fraaie actie in huis, waarmee hij Ian Ngobi te kijk zette en ruimte creëerde voor een goed vervolg. Omdat de rechtsback daarna echter opzichtig vasthield, kwam dat vervolg er niet.

Na een half uur kreeg Rasmussen wel een honderd procent mogelijkheid. Kudus trok de bal vanaf de achterlijn terug en op enkele meters van het doel leek Rasmussen hem zo binnen te kunnen lopen. De Deen liep de bal wonderbaarlijk genoeg echter tegen de paal en ook in de rebound wist hij het leerwerk niet langs Van Crooij te krijgen. Nadat Ihattaren te lang wachtte toen hij de bal in de zestien aangespeeld kreeg, kreeg VVV kort voor rust ineens nog een enorme kans op de 1-2. Een uitbraak van de bezoekers eindigde met een voorzet van Braken op Schroijen, die de tweede Venlose treffer op de schoen leek te hebben. Raatsie had echter een goede redding in huis en hield de stand voor rust zo op 1-1.

Direct na de onderbrekeing kreeg Jong Ajax een aardige kans om op voorsprong te komen. Daramy kreeg zijn hoofd bij de tweede paal net niet tegen een indraaiende voorzet. Enkele minuten later mochten de Amsterdamse beloften toch juichen. Ünüvar kreeg de bal halverwege de Venlose helft in de voeten en kon meters maken. Daramy stormde er over de linkerflank intussen overheen en de linksbuiten aanspelen leek de beste optie. Ünüvar ging echter voor eigen succes en zag zijn schot ietwat gelukkig via een tegenstander in het net ploffen.

Iemand die tot dan toe nog weinig geluk had aan de bal was Ihattaren, maar rond het uur bracht hij daar op fraaie wijze verandering in. Het begon met een fraaie individuele actie. Ihattaren kreeg de bal rechts op de rand van de zestien, slalomde behendig langs enkele tegenstanders en schoof de bal beheerst achter van Crooij in de verre hoek. Vijf minuten later Ging de rechtsbuiten in de zestien de combinatie aan met Rasmussen. De Deen gaf de bal op maat terug en zag Ihattaren die actie met opnieuw een geplaatste bal in de verre hoek tot assist promoveren. Ihattaren bewaarde zijn fraaiste treffer van de avond echter voor doelpunt nummer drie. Hij nam een goede crosspass van Daramy feilloos aan, trok snel naar binnen en vuurde schitterend en snoeihard raak in de voor Ihattaren inmiddels bekende verre hoek.

Daarmee was de koek voor Jong Ajax nog niet op. Mohamed Daramy vormde de hele wedstrijd bij vlagen al een flinke uitdaging voor de Venlose defensie en tikte na een kleine tachtig minuten zijn tegenstander door de benen. De volgende Venlonaar die hij tegenkwam haalde hem onderuit en dus kreeg Jong Ajax een strafschop. Ihattaren leek graag voor zijn vierde van de avond te willen tekenen, maar de 2-1 van Ünüvar werd door de stadionspeaker als eigen goal omgeroepen en dus leek hij voor de zekerheid toch zijn naam nog op het scorebord te willen zetten. Dat lukte hem, want de middenvelder schoof de bal rustig in de rechterhoek, daar waar Van Crooij naar links dook.

In de slotfase creëerde Jong Ajax via Daramy nog twee kansen. Eerst stak de Deen met Sierra Leoonse roots zijn landgenoot Rasmussen weg. Dat leek tenminste te gebeuren, maar Rasmussen leek de bal totaal niet te zien aankomen en liet een potentieel buitenkansje zo aan zich voorbij gaan. Even later dolde Daramy zijn tegenstander maar weer eens en speelde hij Hlynsson gevaarlijk aan in de zestien. De IJslander ging onderuit voor hij kon schieten, maar kreeg geen penalty mee van de scheidsrechter. Zodoende eindigde het duel in 6-1.

Opstelling Jong Ajax:

Raatsie; Regeer, Aertssen (Warmerdam 73'), Hillen, Salah-Edinne; Fitz-Jim (Hlynsson 73'), Kudus, Ünüvar (Delgado 81'); Ihattaren (Martha 81'), Rasmussen, Daramy.

Wissels Jong Ajax:

Roggeveen, Van der Sloot, Musampa, Baas, Warmerdam, Hlynsson, Delgado, Hansen, Martha.

Opstelling VVV-Venlo:

Van Crooij; Ngobi, Pachonik, Koglin, Janssen; De Boer, Johansson, El Azrak; Van Rooijen, Braken, Schroijen.

Wissels VVV-Venlo:

Zima, Craenmehr, Venema, Roemer, J. Munsters, Smans, N. Munsters, Kluskens.

Doelpunten:

1-0 Mohammed Kudus (22')
1-1 Joeri Schroijen (23')
2-1 Naci Ünüvar (52')
3-1 Mohamed Ihattaren (57')
4-1 Mohamed Ihattaren (62')
5-1 Mohamed Ihattaren (68')
6-1 Naci Ünüvar (80')

Bijzonderheden:

Let op: Gokken kan verslavend zijn, speel bewust 18+, hands24x7.nl.

Meer wedtips vind je op www.sportbookies.nl.

Live Blog
Loading...

25/04/2022 07:52
Welkom in het liveblog!

Welkom in het liveblog voor de wedstrijd tussen Jong Ajax en VVV-Venlo. Het duel tussen beide ploegen begint om 20.00 uur. Volg de wedstrijd vanavond hier en praat mee!

25/04/2022 21:50
(90') Eindsignaal

Na precies negentig minuten vindt de scheidsrechter het mooi geweest. Jong Ajax vernedert VVV Venlo in de tweede helft en wint mede dankzij een hattrick van Ihatteren met maar liefst 6-1. 

25/04/2022 21:47
(87') Kans Jong Ajax

Daramy dolt zijn tegenstander en speelt Hlynsson in gevaarlijke positie in de zestien aan. De IJslander gaat voor hij kan schieten onderuit, maar de scheidsrechter geeft geen penalty. Even later wordt er wel gefloten voor een overtreding van Jong Ajax. 

25/04/2022 21:45
(85') Kans Jong Ajax

Daramy trekt met de bal aan de voet naar binnen en wil Rasmussen wegsteken. Die lijkt de bal echter niet te zien aankomen en laat hem zo aan zich voorbijgaan. Daar had meer ingezeten. 

25/04/2022 21:41
(81') Wissels Jong Ajax

Ihattaren en Ünüvar krijgen een publiekswissel. Zij worden vervangen door Delgado en Martha. 

25/04/2022 21:40
(80') Doelpunt Jong Ajax!

Ünüvar blijft rustig en schuift de bal beheerst in de rechterhoek, waar Van Crooij naar links duikt. 6-1 dus! 

25/04/2022 21:38
(79') Penalty Jong Ajax!

Daramy poort zijn tegenstander in de zestien en wordt daarna neergehaald. Penalty en Ünüvar gaat hem nemen. 

25/04/2022 21:32
(73') Wissels Jong Ajax

Aertssen en Fitz-Jim gaan onder luid applaus van het eveld en worden vervangen door Warmerdam en Hlynsson. 

25/04/2022 21:28
(68') Doelpunt Jong Ajax!

Weer Ihattaren? Weer fraai? Natuurlijk! Daramy vindt de rechtsbuiten met een goede crosspass. Ihattaren trekt naar binnen en vindt de voor hem zo geliefde verre hoek met een heerlijke pegel. 5-1!

25/04/2022 21:24
(64') Blessurebehandeling Jong Ajax

VVV wordt in de tweede helft nogal weggetikt en El Azrak reageert die frustratie af met een harde tackle op Salah-Eddine. De linksback blijft even liggen en heeft verzorging nodig, maar kan gelukkig verder. 

Lees meer over:
Plaats reactie

Qifesh +24917

Mo had deze ramadan nodig.. want man o man, soms zie ik zo'n vet bochel in zijn rug die me nooit eerder was opgevallen.. Mo kan het zichtbaar goed vinden met de andere Mo's, er komt veel Moois aan!!

27-04-2022 10:15

MisterAFCA +6415

De Ramadan zorgt al heel wat jaren voor gewichtstoename dus als Mo iets niet nodig heeft… en die bochel waar jij het over hebt is een inspanningsmeter tussen de schouderbladen…

27-04-2022 10:19

Qifesh +24917

Thanks voor de duidelijkheid, ik wist niet dat alle ramadandeelnemers dikker worden..

27-04-2022 13:34

Ferd +38462

de meeste komen aan doordat veel iftar eten erg zoet is, en er wordt meer gegeten dan normaal

27-04-2022 14:08

Qifesh +24917

Naar mijn ervaring is dat het niet zo voor "de meesten" is, maar als je er cijfers over hebt hoor ik het graag.. verder denk ik dat het raar is om aan te nemen dat een professionele voetballer aankomt in de ramadan.. je verbrand genoeg lijkt me

27-04-2022 14:23

jerryisthename +31757

Ik gun het Mo wel en ik geloof wel in zijn kwaliteiten en dat we volgend jaar heel veel plezier aan hem gaan beleven. Keep it up, topper! 👊🏼
P.S. Gut-oh-gut...Erik zat weer even naar Jong Ajax te kijken, hoor...wie hij eventueel na volgend seizoen naar Man U kan halen. 🤔 Mo misschien? 😅
Bedankt voor alles ouwe Tukker, maar ik ben wel blij als hij weg is...

27-04-2022 00:06

Ferd +38462

"Ten Hag geeft jeugd geen kans"
"Ten Hag kijkt welke jeugd hij mee kan nemen".

tja

27-04-2022 14:09

jerryisthename +31757

'Ferd'...
'Nerd'...

tja

27-04-2022 19:02

Ferd +38462

'Jerryisthename'
'Jerryhasnobrain'

tja.

Ik kan meedoen met jouw kinderachtige niveau hoor. Ik kies er echter meestal voor om dat niet te doen, maar speciaal voor jou vandaag wel.

28-04-2022 04:20

JantjeBeton +2979

Moet dit nou, is dit echt nodig, dat gelijk affikken na zo'n onschuldig gebbetje? :-S Er is al genoeg ellende in de wereld lijkt mij, denk je ook niet?! -;)

28-04-2022 13:45

jerryisthename +31757

Jantje..is stelselmatig, wbt. zure en provocerende reacties van Nerd...algemeen bekend. Wat je geeft, krijg je terug. 😉

29-04-2022 16:03

jerryisthename +31757

Haha, Nerd...ik heb een IQ van 132...jij? 👍🏼
Jij provoceert alleen maar bij mij sinds dag 1...'Nerd without a brain'! 👍🏼😉
Wat je geeft, krijg je terug a.k.a. 'Karma'.
Jij bent de enige hier waar ik een probleem mee heb. Ik reageer nooit op jouw eigen comments, dus ja...says enough, right?! 👊🏼

29-04-2022 16:05

Ferd +38462

je hebt de komma verkeerd gezet, die moet tussen de 3 en de 2.

Mensen die hun IQ moeten noemen bluffen altijd, en mensen die namen veranderen om denigrerend te doen blinken niet uit in IQ. Sterker nog, dat zijn minderwaardige sukkeltjes.

30-04-2022 07:26

JBM +2611

Hij heeft nog even tijd nodig maar ben overtuigd dat hij het waar kan maken. Gun het deze jongen wel.. en psv ook wel 😀

26-04-2022 16:42

JenkieDeFrong +404

Psv ook zeker ja

27-04-2022 19:55

RN +14719

Wanneer krijgen we eens een update over de blessures?

26-04-2022 16:03

3sterren +20205

Dat is mo, mo, mo mooi man. Mo Ihattaren en Mo Kudus samen volgend jaar in Ajax 1 ???
Nu Ten Hag Ajax gaat verlaten is het misschien mogelijk om hen beiden langer dan 5 minuten te bewonderen in het eerste ...

26-04-2022 15:53

Ferd +38462

vergeet Mo Daramy niet.

27-04-2022 14:09

3sterren +20205

Inderdaad, maar omdat hij echt uit beeld schijnt te zijn bij het eerste heb ik niet meer aan de dribbelende Deen gedacht.
My bad.
Ik had wel 3x mo. ; )

Daramy verdient ook wat mij betreft een serieuze kans.

THX …

27-04-2022 14:26

Andersen de man +1999

Mo mo, mo mo mo mo, there s no limit!
Onder de volgende coach kan Daramy aansluiten en het laten zien. Een jaartje aanpassen in een compleet nieuwe stad met je oude vangnet ver weg als jonge gast is niet niks. Zelfs als je ouder bent als Haller heb je tijd nodig om je aan te passen om echt te vlammen (toen ze vrouw en kind er waren werd hij topscorer CL). Leuk als we drie Mo's hebben straks in t veld

29-04-2022 10:24

JantjeBeton +2979

Haha, de "MoMo's", zou mooi zijn ja!!!😉😅

28-04-2022 13:46

brullie +7031

Voorlopig kan hij prima op de plek van Antony! Doe maar gelijk zaterdag al dan kan Berghuis die niets klaar maakt op links weer op 10 gaan spelen.

26-04-2022 12:21

JariHeijden +5597

Berghuis op links? Ik denk (en hoop) dat je rechts bedoelt.

26-04-2022 13:25

Sambavleugels +18726

Je hebt echt een goed elftal volgend jaar, mits de nieuwe trainer uit gaat van eigen kracht. Kan zomaar weer echt ver komen in de CL. Potentiele wereldtoppers als Fitz-Jim, Kudus, Ihattaren en Unuvar. Ook Rasmussen, Hansen, Amo en Rensch hebben iets speciaals. Dat icm je huidige core van Timber, Martinez, Tadic, Berghuis, Blind en hopelijk Antony, opgevuld met goede voetballers als Taylor, Delgado, Daramy, Regeer, Salah-Eddine, nuttige spelers als Hlynsson, Baas, Schuurs en Llansana heb je een heerlijke selectie staan waar je fluitend kampioen mee wordt. Heel misschien een vleugelflitser voor op links, maar Daramy en Amo met Unuvar als back-up staat het daar op zich goed.

Alvarez, Klaassen en Haller verkopen voor +- 70 miljoen. Heel misschien Klaassen behouden als wissel, maar echt alleen opstellen met pure voetballers om zich heen. Als je deze jongens verkoopt kan je alles op alles zetten om Timber, Martinez en Antony te behouden en ga je een topjaar tegemoet.

26-04-2022 11:21

IRBaboon +6852

Realistisch gezien worden misschien drie van die jongens basisspeler van Ajax 1. Maar er loopt inderdaad redelijk wat talent rond momenteel.

26-04-2022 13:00

AmoAxelDongen +1897

Hoe was Salah-Edinne?

26-04-2022 11:02

Qifesh +24917

Aanvallend prima, maar verdedigend nog wat steekjes hoor

28-04-2022 01:20

Jutter1 +4314

Natuurlijk heeft, mits volledig fit, Ihattaren voldoende technische bagage in huis om een verrijking voor de zwakste Ajax linie, middenveld dus, te kunnen zijn. Ik vond Kudus echter de MOTM, deed me sterk denken aan zijn beginperiode, tot aan die vervelende blessure tegen Liverpool in de CL, bij Ajax. Natuurlijk maakt één zwaluw nog geen zomer maar samen met Taylor en een fysiek wat sterkere Unuvar kan dit tweetal wel eens de naaste toekomst van Ajax 1 gaan bepalen, zit veel creatief/voetballend vermogen in. Heel veel meer dan het huidige middenveld, toch de achilleshiel bij uitstek van het huidige Ajax. Nogmaals, één zwaluw maakt nog geen zomer maar ik heb gisteren veel leuke dingen gezien bij Jong en ook dat is wel eens anders geweest. Je zou er bijna blij van worden, al was het verweer van dat Venlo vrij pover, dat dan weer wel!

26-04-2022 10:20

Snellejapie +11401

Ihattaren is op de weg terug. Gaan we nog veel plezier aan beleven.

26-04-2022 10:17

Leo Valk +1363

...mits hij overgenomen kan worden van Juve! Niet teveel uitblinken nog, anders laat de Italiaan hem niet gaan! Of wordt hij prijzig! Oh, wacht, de transfersom is al vastgelegd op 2 miljoen?

27-04-2022 01:40

Eurysaces +29520

Als hij goed uit de zomerstop komt, zou ik proberen hem direct vast te leggen. Gevaar kan zijn dat hij zo goed presteert dat hij in de winter terug wilt naar Juventus.

29-04-2022 10:27

Ajax95Duivendrecht +24107

Ik hoop dat Ajax komende zomer Daramy gaat verhuren/verkopen en alsnog bij Tottenham gaat aankloppen om Bergwijn te kopen. Dan heb je echt het type 'vleugelflitser' wat Ajax nu al jaren mist en van een veel hoger niveau dan Daramy. Bergwijn kan bovendien zowel aan linksbuiten als rechtsbuiten goed uit de voeten.

En misschien een onpopulaire mening, maar ik zou bij een goed bod Berghuis ook verkopen. Ik denk dat er met Mo en Naci in potentie betere 10'en op de deur staan te trappelen en vanaf rechts vind ik hem te weinig dynamisch voor een buitenspeler van Ajax 1.

Tadic weer lekker terug naar de as brengen als Haller voor 40+ miljoen verkocht is, dwz weer terug als valse spits zetten.

De voorste 4:

Tadic
Unuvar - Ihattaren - Bergwijn

Of kan ook nog zo neergezet worden:

Tadic
Bergwijn - Unuvar - Ihattaren

Man, hier kan echt Ajax-voetbal mee gespeeld worden voorin! Geen hoge voorzetten meer, maar allemaal spelers die technisch behendig zijn in de kleine ruimte en graag kort combineren. En met Bergwijn een enorm wapen qua diepgang en snelheid.

26-04-2022 09:43

Sambavleugels +18726

Met daarachter Kudus en Fitz-Jim.

Zou Berghuis absoluut behouden als backup voor zowel de twee halfposities of RB. Dat laatste kan ie namelijk ook zolang er maar voetbal en lopende mensen om hem heen staan en je snelheid en diepgang aan de andere kant hebt.

26-04-2022 12:50

Bals +3764

Één grote uitslag en het is weer feest hier. Tijd voor wat kritiek zonder zuur te worden. DE man van de wedstrijd was Kudus, die er met kop en schouders bovenuit stak. Ihattaren was goed in de afwerking met zijn linkerpoot, mede omdat VVV totaal niet verdedigde de tweede helft. Het hele JONG middenveld was trouwens goed op dreef. Ünüvar en Fitz-Jim bloeiden weer op naast Kudus en lieten zien aan de poort van EEN te rammelen. Bovendien - zelfs in de korte minuten die Heitinga hem gaf - bleek Delgado wederom een pure aanwinst! Raatsie deed zijn werk. Regeer, was voldoende, maar stelde me iets teleur en haalde niet zijn normale niveau. Aertsen én Hillen bleven overeind omdat het voorin zo goed liep, maar maakten zo nu en dan wel jeugdige foutjes. Niettemin toonden beiden potentie! Salah-Edinne was verdedigend zwak, liet bij de tegengoal en bij meerder VVV kansen gewoon zijn man uit zijn rug lopen. Aanvallend droeg hij wel zijn steentje bij. Rasmussen werkte zowaar een hele wedstrijd maar kon geen potten breken en lag wel erg vaak op de grond.... Daramy maakte met name in de tweede helft een serie leuke acties,maar het ontbreekt af en toe toch nog aan overzicht bij de laatste pass. Toch gaat hij duidelijk vooruit (op dit KKD niveau!). De invallers Warmerdam - bracht niet veel toegevoegde waarde - en Hlynsson - liet zich wel direct gelden - en Martha - had het voorrecht Ihattaren te mogen vervangen - haalden de prestatie van het team niet naar beneden. Integendeel, er stond een team. Heitinga maakt spelers beter!

26-04-2022 09:34

Edwin Oud +2327

EEns! Ihattaren was goed maar Kudus was de bepalende speler! Kudus hoort basis in Ajax 1 te spelen. Jammer dat ten Hag dat niet vindt.

26-04-2022 10:40

Sambavleugels +18726

Wij hebben Klaassen als onbetwiste rauwdauwer. Genieten.

26-04-2022 12:59

diamanti +3194

Ik snak zo ontzettend naar creatieve voetballers in Ajax 1

26-04-2022 08:28

Eurysaces +29520

Kudus, Ihattaren en Unuvar die het afleggen tegen Alvarez, Klaassen en Berghuis..

Misschien logisch als we een club uit de havenstad zouden zijn en we tegen de Europese top zouden spelen, maar niet bij Ajax.

26-04-2022 16:45

Nr.10 +111040

Net even samenvatting gezien, mooie goals hoor! Zal komend weekend wel weer in het eerste te zien zijn denk ik.

26-04-2022 08:26

Pizzapunt20 +9989

Offtopic. Ik zat een samenvatting te kijken van Juventus Ajax en zag Kean voetballen. Die zit er nog steeds volgens mij. Zou hij niet haalbaar zijn voor Ajax?

26-04-2022 08:07

Amp +37642

Die is er via everton (?) en psg weer terecht gekomen, vooral zn droomclub dus denk niet dat ie qua competitie zo ver terug wil als ie elders terecht kan

26-04-2022 20:57

Joko +5063

Dan zeggen ze dus dat hij nog stappen moet maken om op cl niveau te komen.
Maar heel ajax 1 zit momenteel niet op cl niveau.

26-04-2022 07:55

Ajax35 +4292

Ik kijk liever naar de tandem blind en tadic op links. Zit veel meer spelvreugde, snelheid en techniek in! En niet te vergeten de eindeloze duimpjes omhoog na kut bal nummer 30.

26-04-2022 07:51

MNJ7 +8671

Zou als ik Hamstra was die optie voor Mo nu al lichten , we hebben genoeg gezien.

26-04-2022 06:53

Capocapo +12001

Waarom? Je hebt nog 7 maanden, kan nog alles gebeuren

26-04-2022 06:57

Pizzapunt20 +9989

Vertrouwen geven en onzekere factor weghalen. Als hij de sterren van het dak speelt en naar het wk kan, is het leuk dat je een optie hebt voor 2M, maar dan moet hij ook nog rondkomen met Ajax volgens mij.

26-04-2022 08:11

Nr.10 +111040

Hij lijkt nu juist te gedijen in de situatie waarin hij zich moet bewijzen.

26-04-2022 08:25

Leo Valk +1363

Inderdaad, voordat hij teveel opvalt en Juve meer poet wil zien voor hem. Of is de transfersom al vastgelegd?

27-04-2022 01:46

Cello +52937 moderator

@Leo Valk

Bij de huur is afgesproken dat Ajax hem kan kopen voor 2 mio euro. Ik mag aannemen dat men dat heus wel zwart op wit heeft staan.

27-04-2022 02:09

PetrusKeizer +10739

Ihattaren, zonder hem nu meteen de Verlosser te noemen, kan natuurlijk wel echt goed voetballen. Dat gezeur over die fitheid. Tuurlijk, zonder op conditie te zijn redt geen enkele sporter het. Dus daar moest hij wat aan doen. Maar t boeit me meer wat hij als voetballer kan. Ga zo door, jongen!

26-04-2022 05:25

OuweDibbes +11855

Als je afgetraind bent, handel je een mili seconde sneller. Dat is nodig voor de absolute top, qua talent is Ihattaren veruit de beste. Volgend seizoen zeker een belangrijke rol in het eerste.

26-04-2022 06:12

PetrusKeizer +10739

tuurlijk, ontken ik zeker niet. Al in de tijd van Michels, Johan kon roken wat hij wilde, werd er keihard aan de conditie gewerkt. Maar bij Ihattaren vond ik het gezeur worden. Hij moest er aan werken en dat blijkt hij gedaan te hebben, dus laten we wat meer nadruk leggen op wat hij met de bal kan :)

26-04-2022 13:01

AFCA1961 +3302

Dit zijn toch prachtige lichtpuntjes in zeer donkere maanden......genoten Van Mo en Naci maar ook Daramy doet het toch prima in Jong en is nog lang niet afgeschreven.
Deze jongens spelen echt Ajax voetbal en hebben er zin in......dat kan ik van 50% van het eerste de laatste maanden niet zeggen.
Zou Ten Hag het durven om deze gasten zaterdag minstens te laten invallen??......ik vrees het niet.

26-04-2022 03:32

afca1985 +21279

Tuurlijk niet, doe niet zo gek, dat durft ie helemaal niet.

26-04-2022 04:34

Nr.10 +111040

Ihattaren gaat zeker invallen nu hij zich zo laat zien. Hij was er toch tegen PSV ook al bij?

26-04-2022 09:24

Dubbelvla +8434

'zeer donkere maanden'; doe even rustig, joh.

26-04-2022 09:34

AdamForce +96

Tadic zei niet voor niks na de bekerfinale dat hij hoopte dat Ihattaren ons de resterende duels kon helpen. Hij liet al geweldige dingen op de trainingen zien. Jammer dat hij pas in de drukke, rommelige slotseconden werd ingebracht tegen PSV, met de ruimte die Berghuis de hele wedstrijd had kon Ihattaren veel meer.

26-04-2022 03:26

Simpelishetmoeilijkst +25191

Hoop volgend seizoen dat we mogen genieten van Ihattaren in het eerste! Prachtig voetbal Vsn hem, echt waar Ajax voor staat.

26-04-2022 01:58

Robertini +39178

Waarom is Ihattaren eigenlijk rechtsbuiten? Hij speelde vroeger toch altijd op 10?

26-04-2022 01:01

Pakschaal020 +2124

Misschien dat hij voor de as van t veld nog te risicovol is omdat hij nog wel een beetje zwaarlijvig oogt. Op de flank heb je daar iets minder last van denk ik, daar kan hij met zijn techniek nog zich redden en is t niet verschrikkelijk als hij de bal verliest. Ik denk dat hij volgend jaar ook wel een kans gaat maken op de 10-positie. Overigens als hij zoveel blijft scoren vanaf de flank, waarom zou je t dan nog veranderen;)

26-04-2022 01:10

thelordjoshua +10641

nou na deze wedstrijd lijkt t me toch wel duidelijk waarom

26-04-2022 01:36

Nr.10 +111040

Hij speelde bij PSV ook meestal vanaf rechts volgens mij.

26-04-2022 09:25

Amp +37642

Zowel in de jeugd als volwassenen ook vaak op de vleugels gespeeld

26-04-2022 20:59

WantAmsterdam +116101

Ook mooi dat we veel Nederlandse talenten hebben gemixt met echte exoten, zoals bijvoorbeeld Delgado, Ecuadoraan die nog nooit in het eerste heeft gespeeld. Geeft een interessante mix.

26-04-2022 00:19

Ozymandias +159568

Delgado zal vast zwaktes hebben die aan het licht komen wanneer we hem vaker zien spelen maar vooralsnog lijkt hij op een complete middenvelder met de lange pass als handelsmerk.

26-04-2022 00:47

markk +8900

We want Mo! We want Mo!

26-04-2022 00:04

Kingoffdatoilet +17155

Goedzo Ihattaren. Laat maar zien dat je bij Ajax aan kunt haken.

25-04-2022 23:49

Simpelishetmoeilijkst +25191

Denk dat hij betr dzal aanhaken, dan als king of the toilet te fungeren, met alle respect voor je.

26-04-2022 02:01

Kingoffdatoilet +17155

Beter. Zal? Koning van de wc is toch de moeilijkste functie die bestaat.

26-04-2022 02:18

ÁlvaroRecoba +13695

Het lijkt nog ondenkbaar, maar als Ihattaren in de zomer écht fit wordt en een basisplaats verovert, zou hij zomaar naar het WK kunnen -- Oranje zit dun in de creatieve linkspoten, Berghuis heeft nu het alleenrecht en die valt soms ook weer wekenlang tegen. Mo bezit zoveel klasse, het kan snel gaan... als hij z'n kop erbij houdt. Zou een goede extra motivatie zijn om er eens een zomer vol voor te gaan, ik ben benieuwd.

25-04-2022 23:29

Ozymandias +159568

Als Ihattaren geheel fit aan het seizoen begin acht ik de kans erg groot dat hij naar het WK wordt meegenomen. Zoals je al zegt zit Oranje dun in de creatieve linkspoten, sowieso zit het ligt in de creatieve spelers. Daarbij is Van Gaal een bondscoach die ook z'n stempel wil drukken op de ontwikkeling van de grootste Nederlandse talenten.

25-04-2022 23:32

Nieuwmarkt +2987

Je had ook kunnen schrijven dat je het met Alvaro eens bent ipv exact hetzelfde te schrijven 😄

26-04-2022 00:14

WantAmsterdam +116101

Sterker nog, ik denk die wordt gewoon basisspeler, als die genoeg fit is. Een speler met de creativiteit en klasse van Ihattaren mist Oranje echt ongelofelijk.

26-04-2022 00:10

YRGI +32928

Daarom zo jammer van Ziyech.

26-04-2022 01:25

WantAmsterdam +116101

Inderdaad, gepruts dat ie niet geselecteerd werd. En toen kwam zo een onbenul van reporter en vertelde Ziyech dat als hij een vriendschappelijk duel speelt hij niet meer voor oranje zou kunnen spelen.

26-04-2022 01:34

ÁlvaroRecoba +13695

Echt? Dat verhaal ken ik niet -- ik dacht dat Blind en Van Basten zich te groot voelden om eens naar Enschede te rijden, en verder niet?

26-04-2022 13:56

WantAmsterdam +116101

Dat is ook zo, maar Ziyech koos in principe voor Oranje, toen hij niet werd geselecteerd werd hij opgeroepen voor Marokko voor oefenduels, wat hij toen accepteerde. Eigenlijk is dat dus geen probleem omdat je dan nog altijd voor oranje had kunnen spelen. Maar een reporter bij een interview vertelde hem, dat als ingezet wordt, hij niet meer voor Oranje mag spelen. Niet veel later maakte Ziyech zijn (definitieve) keuze voor Marokko bekend.
Het bewijs dat hij eigenlijk voor Oranje wilde spelen:
https://www.omroepflevoland.nl/sport/124290/dronten-hakim-ziyech-kiest-voor-oranje

Het andere:
https://www.rtlnieuws.nl/sport/artikel/953276/hakim-ziyech-kiest-voor-marokko

Daar staat het, vriendschappelijke duels, en hij dacht gewoon, “ik kan daar spelen en heb nog altijd de keuze”. (Wat ook klopt, het moeten wel officiële duels zijn).
Wilfried Zaha bijvoorbeeld wisselde gewoon van bond na twee oefenpotjes. Net Als chadli, die notabene ook voor Marokko speelde (1 oefeninterland).

26-04-2022 15:09

arufred +9804

Die gaat mee met Oranje.

26-04-2022 00:50

Ibuprobrimovic +4609

Alle 3 ook gewoon prima goals, maar bij die derde zie je wel zijn klasse. Die balbehandeling en controle.

Daarnaast ook geweldig om te zien dat Unuvar ook wederom zijn goals meepikt en aangeeft duidelijk klaar te zijn voor het grote werk.

25-04-2022 23:25

Chrismokum020 +16404

Ihattaren kon de rol van Ziyech wel eens gaan overnemen volgend seizoen, heerlijke linker zeg! Maakt me niet zoveel uit wie de trainer wordt, zolang het maar iemand is die aanvallend voetbal wil spelen en de jeugd vaker de kans geeft. Je kijkt nu liever naar Jong en dat hoort niet..

25-04-2022 23:24

Ozymandias +159568

Ik vond Aertssen vandaag nog erg een jeugdspeler die eens mee mocht doen met de profs. Hij was vaak een stapje te laat waardoor hij duels (met name kopduels) aanging vanuit een onwinbare positie. Hij verloor dan ook al zijn zeven kopduels en ging maar twee grondduels aan. Ik denk dat Aertssen een hoger plafon heeft maar Gooijer houdt zich makkelijker staande in zijn eerste wedstrijden voor Jong Ajax. Aertssen heeft nog een lange weg te gaan voordat hij het niveau van Llansana haalt. Ik hoop dat Gooijer komend seizoen ook regelmatig als centrale verdediger of verdedigende middenvelder speelt en niet alleen als rechtsback wordt gebruikt.

25-04-2022 23:16

AFCA-pride +17346

Ik ben Aertssen fan, maar viel vandaag niet mee. Hillen ook wel foutjes. Llansana niveau heeft hij zeker nog niet, snap ook niet dat Enric nog niet gespeeld heeft in 1. Wat Schuurs kan, kan hij ook. Gooijer interessant.

25-04-2022 23:35

WantAmsterdam +116101

Inderdaad, Llansana is gewoon in alles beter dan schuurs. Van mij mag die ook een basisplaats krijgen als Martinez niet fit is.

26-04-2022 00:13

Pakschaal020 +2124

Ergens hoop ik dat Ajax gaat proberen Ziyech terug te halen. Chelsea gaat op zn zachtst gezegd niet zo lekker, en er waren geluiden dat Ziyech een afspraak had gemaakt met Overmars voor een eventuele terugkeer na zijn contract. Als Antony verkocht wordt(hopelijk voor meer dan 70miljoen), dan is het misschien mogelijk om hem voor bijvoorbeeld 25 miljoen terug te halen. Lijkt me voor tadic geweldig om weer met Ziyech te kunnen spelen en Ihattaren kan een beetje opgevangen worden door Ziyech. Als Schreuder terugkeert naar Ajax, is het misschien mogelijk om Ziyech te overtuigen, ze schijnen een hele goede band te hebben. Hopen dat Ajax durft door te gaan met de lijn van de laatste jaren!

25-04-2022 23:16

Soccerskins v2 +43285

Een middenveld met Ziyech en Berghuis als halfspelers en een aanval met bijvoorbeeld Bergwijn of Kluivert op links, Tadic in de spits en Ihattaren op rechts. Dan ga ik weer effe goed zitten voor de wedstrijden van Ajax 1.

25-04-2022 23:28

Pakschaal020 +2124

Wauw nu je t zegt, Kluivert zou ook wel een goede kunnen zijn om terug te halen. Heb een paar maanden terug nog een interview gezien van m, waarin hij wel leek aan te geven spijt te hebben en dat hij graag onderdeel had uitgemaakt van het huidige Ajax. Is ook nu een stuk volwassener geworden en is nog steeds wel productief. Misschien dat hij dat weer voort kan zetten als hij bij Ajax een tweede kans krijgt. Heeft ook wel mooie dingen laten zien al in zijn periode in t eerste, heeft t echt wel in zich.

25-04-2022 23:31

Soccerskins v2 +43285

Ik zou Bergwijn als eerste keus zien maar mocht Levy enorm moeilijk gaan doen zou ik snel overschakelen naar Kluivert. Ik weet alleen niet of Nice een koopoptie heeft. Zijn contract bij Roma loopt in elk geval tot 2023 dus als hij terug naar Roma gaat zou je hem redelijk goedkoop kunnen overnemen.

25-04-2022 23:53

Amp +37642

Koopoptie van 10 miljoen idd

26-04-2022 21:03

Golden Boy +3919

Het was genieten op de Toekomst vandaag. Ik ben benieuwd wie er volgend jaar bij de vaste kern zitten van basisspelers/vaste invallers bij Ajax 1 van dit elftal.

25-04-2022 23:12

Fredschuit1 +1529

Mo van de zomer een goede trainingschema meegeven. Dan kunnen we vanaf begin competitie van hem genieten.. zelfs het wk kan weer in zicht komen. Maar laat hem eerst maar is schitteren bij ons..

25-04-2022 23:11

neutraaltje +366

Zo n zomerperiode is n gevaarlijke tijd voor mo... dan is hij weg van zn trainers en is het gevaar dat hij terug valt erg groot. Ik hoop het niet natuurlijk..

26-04-2022 09:41

Whoots007 +4158

Triple Mo op het menu graag aankomende zaterdag kwart voor zeven. Ünüvar op de bank. As follows (mits iedereen achterin fit):
Steek
Nous - Timber - Martinez - Nico
Gravenberch - Motje K - Berghuis
Motje I - Haller - Motje D

Brobbey (niet te veel risico mee lopen in aanloop naar AZ, Heerenveen en Vitesse), Taylor en Ünüvar als invallers. Tadic en Blind rust, stuur die maar een lang weekend op vakantie zodat ze fris zijn tegen AZ. Klaassen achter de bbq bij zijn ouders in Hilversum, Alvarez met een sombrero en mezcal in afwachting van zijn zomerse transfer (vooruit, die mag wel bij Klaassen gezellig samen bbqen).

25-04-2022 23:09

AFCA-pride +17346

Mooi middenveld maar waarschijnlijk wel kwetsbaar in de omschakeling. Alle 3 verliezen ze nog weleens een bal en dan kan je er zo 1 om je oren krijgen.

25-04-2022 23:38

Whoots007 +4158

Dan maar met 6-1 winnen in plaats van met 1-0 in de 88ste minuut ;)

25-04-2022 23:48

AFCA-pride +17346

Daar ga ik dan wel voor😜. Altijd 1 meer maken als je tegenstander.

25-04-2022 23:50

AjaxSoCal +1993

Ihattaren kan nog geen hele wedstrijd spelen, Brobbey basis en Ihatarren laten invallen. Taylor ipv Berghuis, was onze beste middenvelder afgelopen zaterdag. Wil Daramy ook best een keer in Ajax 1 zien, maar zie liever Tadic starten tegen Zwolle. Is een stuk beter in de kleine ruimte dan Daramy.

26-04-2022 00:30

HallelujahAmsterdam +10641

Mooi te zien hoe Ihattaren aan het eind van de wedstrijd naar Heijtinga liep en de technische staf

25-04-2022 23:07

Ozymandias +159568

Ik hoop enorm dat Heitinga door wordt geschoven naar het eerste om als assistent de doorstroom van de huidige lichting Jong Ajacieden te begeleiden. Hij ligt duidelijk fantastisch in de spelersgroep en zijn geïndividualiseerde begeleiding schijnt een enorm succes te zijn (dat blijkt ook uit de ontwikkeling van de talenten).

25-04-2022 23:10

HallelujahAmsterdam +10641

Zie dat ook veel liever gebeuren dan hem 'ervaring' op doen bij een kleinere club. Zijn aanwezigheid zal de doorstroom van jeugd niet alleen bevorderen , maar dan hopelijk ook zijn positie als trainer meer vestigen.

25-04-2022 23:52

WantAmsterdam +116101

Ünüvar heeft echt zieke statistieken sjonge jonge.

25-04-2022 23:02

Ozymandias +159568

Inderdaad, 16 doelpunten (3 penalties) en 12 assists in 31 wedstrijden is geweldig. Zeker als je meeneemt dat op zijn leeftijd Nouri (die ook zo'n fysieke achterstand had) nog bijna de helft van het seizoen in de o19 speelde. Nouri en Ünüvar tonen het verschil tussen de jeugdopleiding onder Jonk (waarin iemand als Nouri pas relatief laat door werd geschoven omdat performance coaches besloten wanneer een talent klaar was om door te worden geschoven) en de jeugdopleiding nu onder Ouaali (waarin het motto 'goed genoeg is oud genoeg' weer geld).

25-04-2022 23:06

AFCA-pride +17346

Volgens verschillende lieden hier op ST deed Quaali alles verkeerd en Jonk alles goed. Nuance is soms ver te zoeken. Er komt inderdaad genoeg door nu.

25-04-2022 23:41

WantAmsterdam +116101

Perfect verwoord, Ouaali is echt veel beter dan Jonk. Maar ja, die laatste roept heel hard Cruijff dus moet die het wel beter zien volgens sommige hier…

26-04-2022 00:05

JordanAFCA +22481

Dat Benfica zet in de Youth League ook even Salzburg met 0-6 opzij in de finale. En Salzburg staat bekend om een hele goeie jeugdopleiding. Benfica is echt wel top tier qua jeugd.

25-04-2022 22:59

WantAmsterdam +116101

Goeie jeugdploegen maar erg veel breekt er toch ook niet door. Hebben vooral veel fysieke spelers.
Goed, wat er door breekt is dan wel buitenklasse, Felix, Bernardo, volgens mij ook Cancelo, Ruben Dias.

26-04-2022 00:28

Ajaxdebeste35 +15488

Heb nog s de samenvatting bekeken
Poah Mo is echt een jongen waar je voor naar t stadion komt

25-04-2022 22:56

Sjaakie +5808

😀👍🏼

25-04-2022 22:55

Soccerskins v2 +43285

Ajax mag trouwens ook vaart maken met het verlengen van een aantal bij Jong Ajax. De contracten van Salah-Eddine, Ünüvar, Van Axel Dongen en Hansen lopen af in 2023, die van Taylor, Fitz-Jim en Rasmussen in 24. Werk aan de winkel.

25-04-2022 22:50

Hetzijnmaar +5453

Met Fitz-Jim moet ik het nog maar zien geeft meestal niet thuis bij balverlies

25-04-2022 23:08

Soccerskins v2 +43285

Ik vond juist dat hij (vooral in de openingsfase) erg goed bij de les was en de druk erop hield bij balverlies.

25-04-2022 23:29

AFCA-pride +17346

In balbezit wel een hele makkelijke voetballer. Delgado ernaast en opgelost.

25-04-2022 23:43

Artemio +31953

Precies. Dit heeft de hoogste prioriteit na het einde van dit seizoen. Dan kunnen de meeste van de bovenstaande namen aansluiten bij Ajax 1.

25-04-2022 23:24

Ajaxdebeste35 +15488

Genoten van Ajax in tijden zeg!
Die jongens die er vandaag staan die willen en dan zie je aan alles…
Heb je meer aan dan bv een Berghuis…wat ik overigens (voor Ajax dan) een matige speler vind.
Was een mooie sneer naar Fnoord maar beter zijn we er niet van geworden

25-04-2022 22:47

AFCACruijff14 +161338

Prachtige goals van Mo. Wat een techniek bezit die jongen.

Maar als ik kritisch mag zijn en hem goed bekijk, dan is hij nog niet op zijn ideale gewicht. Zijn gezicht is niet volledig strak in mijn ogen. Denk dat je nu alles als een bonus moet zien en dat je hem pas echt moet beoordelen na de zomer, als hij een volledige voorbereiding heeft gedraaid met het eerste.

25-04-2022 22:45

In Bassey we trust +15361

Deze jongen, wordt met de dag fitter.. zaterdag tegen Zwolle echt minuten maken voor het eerste.. dat heeft hij nu wel verdiend..

25-04-2022 22:47

036AFCA97 +146646

Klopt, op @433nl hun Insta zie je Ihattaren naast Unuvar en daar valt het op dat er nog wel minimaal 5kg af moet.

25-04-2022 22:47

AFCACruijff14 +161338

je ziet het aan zijn hals bijvoorbeeld. Moet inderdaad nog wat af. Maar ik had al nauwelijks op hem gerekend in deze fase van het seizoen, dus vind dit een mooie bonus. En Ajax 1 draait zo kut en heeft zo weinig creativiteit dat Ihattaren wel eens nog enorm belangrijk gaat worden die laatste weken. Tegen PEC mag je hem best een half uur geven om eens te laten zien wat hij kan.

25-04-2022 22:49

036AFCA97 +146646

Jaaa klopt man.

Ik denk dat Ihattaren een hele goede vervanger voor Antony kan zijn, maar dan moet je wel een snel iemand op links zetten. Ik hoop dat Antony blijft en Ihattaren op 10 komt te spelen.

Ik hoop dat hij het deze zomer volhoud, als die niet meer elke dag op de club is en zelf meer verantwoordelijkheid moet nemen.. Bij PSV kwam die vaak te zwaar terug.

25-04-2022 22:51

AFCACruijff14 +161338

Ik vind Ihattaren wel gewoon een middenvelder voor de toekomst. Voor nu kan het even op rechts, maar na de zomer gewoon als 10 ja. Ik vind hem een beetje de natuurlijke opvolger van Eriksen en Ziyech bij Ajax. Hij zit daar tussenin qua spel en rendement. Ik hou van zulke spelers.

Denk dat Ajax Mo goed blijft begeleiden, ook in de periode buiten trainingsweken. Denk dat ze hem gezond laten eten en misschien wel met hem aan de slag gaan met een personal trainer. Misschien heeft Vanenburg nog zin.

25-04-2022 22:53

036AFCA97 +146646

Helemaal mee eens. Ik hou ook van zulke types en ik vind je vergelijking echt kloppen. Als Ihattaren zn koppie erbij houd is zn plafond misschien nog wel hoger dan dat van Ziyech. En als die al zo lekker kan voetballen met overgewicht, moet je je eens voorstellen hoe die speelt met Antony, Tadic etc om hem heen.

25-04-2022 22:55

Hendrik_01 +85

Ik vond Unuvar eigenlijk erg goed spelen. Hij stond echter niet op de linker flank, maar meer links op het middenveld, met veel vrijheid om naar voren te komen. Zien mensen hier hem daar een toekomst hebben voor Ajax 1? Dus niet op de flank of op 10, maar een linie naar achter?

25-04-2022 22:38

AINIESTA +44615

Ja. In de punt naar achter, niet als 1 van de 2 zessen. Of op 10. Linksbuiten te weinig snelheid/explosiviteit. As zaterdag aub met Kudus en Gravenberch op het middenveld.

Unuvar-Gravenberch-Kudus.

25-04-2022 22:43

NeeI +107700

Jup, als linkshalf. Punt naar achter.

25-04-2022 22:54

thelordjoshua +10641

Unuvar 100% beter op 10 alleen is er een beetje overbezetting, net zoals dat ik Rasmussen eigenlijk ook t best op 10 vind

25-04-2022 22:56

WantAmsterdam +116101

Hij een linksbinnen, dus eigenlijk een linker aanvallende middenvelder, niet echt een linkshalf in een klassieke systeem met de punt naar achteren, hij heeft daar (zeker op dit moment) niet het loopvermogen en verdedigende kwaliteiten voor. Als je hem op linkshalf zet, moet je wel een meer verdedigende rechtshandig hebben die veel terug werkt en loopvermogen heeft om de minpunten van Naci op te vangen.

25-04-2022 23:16

036AFCA97 +146646

Er kan niks meer misgaan met de optie tot koop bij Ihattaren en Delgado toch? Of zie ik dat verkeerd?

25-04-2022 22:34

Freddy +11393

Alleen als ze zelf niet willen tekenen

25-04-2022 22:35

Ozymandias +159568

Tenzij ze daarvoor al een voorcontract hebben getekend wat in werking komt bij de lichting van de koopclausule. Ik heb alleen geen idee of Ajax zulke voorcontracten hanteert.

25-04-2022 22:37

De-King +20375

Zo iets mag toch niet? Tenzij ze nog maar een half jaar contract hebben?

25-04-2022 22:52

Ozymandias +159568

Het mag als de club waar de speler onder contract staat er toestemming voor geeft.

25-04-2022 23:00

De-King +20375

Ja ik ben niet helemaal op de hoogte.
De club die hem binnenhaalt hoeft Ajax niet meer op de hoogte te stellen als de speler nog maar een half jaar contact heeft.

Ik denk dat ik het hier over had.

25-04-2022 23:30

Altijdindestraat +40035

Dus Ajax kan hem direct kopen: "Ajax wil Mohamed Ihattaren huren van Juventus en nadert een akkoord met de Italianen, zo schrijft ESPN. De Amsterdammers zouden daarbij een optie tot koop hebben bedongen."

25-04-2022 22:34

AFCACruijff14 +161338

Ja, voor 2 miljoen geloof ik. Echt een koopje als Ihattaren echt zijn volledige potentie waar gaat maken. Dan heb je 3 jaar een topspeler en gaat hij voor 50 miljoen naar een grote buitenlandse club.

25-04-2022 22:46

Het_Olympisch_Stadion +5628

Jawel hoor! Na een kansloze nederlaag tegen echte tegenstand (Volendam), winnen we eens van een extreem matig team en hop de jeugd mag en masse het eerste in volgend jaar.

25-04-2022 22:33

Ozymandias +159568

Misschien moet je kijken naar de individuele prestaties en niet naar het team als geheel. Want spelers breken individueel door en niet als team. Trouwens stonden er zeven andere Jong Ajacieden in de basis tegen FC Volendam en was Jong Ajax verre van kansloos voor de rode kaart van Llansana.

25-04-2022 22:34

3*stars*3 +23423

Verder gaat alles goed???

25-04-2022 22:38

De-King +20375

Je bent zuur man Stadion

25-04-2022 22:39

thelordjoshua +10641

Oh nee grootendeels is vrij consistent met zn mening (mensen die dr wat van snappen), kan er zelf ook niet tegen als mensen wisselen van standpunt dankzij resultaat. Normaal gesproken is de verdediging gewoon compleet ruk. Vandaag stuk beter met Regeer, Aertssen en ASE, vind die Hillen maar niks worden

25-04-2022 22:58

WantAmsterdam +116101

Kansloos? Jong Ajax deed een helft niet onder en verloor pas toen ze met tien man kwamen te staan.

25-04-2022 23:17

Steffenhagen +37822

Het is hier weer allemaal halleluja . Dat gun ik iedereen , maar ik denk dat er hooguit twee spelers uit Jong Ajax het eerste gaan halen. Op 1 zet ik aertssen . Unuvar , Kudus , daramy allemaal prima technische voetballers , maar wie van hen versnelt het spel , wie van hen heeft gogme en wie van hen maakt nu echt het verschil ?

25-04-2022 22:30

Op_een_oude_slof +4358

"Don't worry about a thing
'Cause every little thing gonna be all right

25-04-2022 22:33

AINIESTA +44615

Je bent scheel ofzo?

25-04-2022 22:44

JenkieDeFrong +404

HOOOOOSANNNNAAAAAA

25-04-2022 22:49

thelordjoshua +10641

Ik vind dat Kudus behoorlijk t spel versnelt, waren genoeg momenten van in de eerste helft. Unuvar moet t meer hebben van zn inzicht en in de kleine ruimtes. Daramy ben ik ook niet enorm gecharmeerd van (te wisselvallig, soms prachtige acties maar soms ook compleet hout voetje)

25-04-2022 23:00

NipeB +15793

Unuvar, Fitz Jim en Ihattaren versnellen het spel en spelen alles naar voren. Als je dat niet kunt zien, weet ik het ook niet meer. Kudus en Daramy kunnen zelf versnellen en hebben techniek. Beiden heb je nodig om creatief en verrassend te zijn. Je kunt wel heel overdreven kritisch zijn, maar de wedstrijd vandaag was gewoon goed van het team. Het blijft jeugd en dus instabiel. Wie Ajax 1 haalt kun je nog helemaal niet zeggen want daar moeten ze allemaal nog veel stappen voor zetten. Aertssen al helemaal. Ten Hag heeft jeugd weinig kansen dus hopelijk krijgen ze volgend jaar meer gelegenheid zich te laten zien. Dat kan alleen als ze minuten mogen maken en ook fouten mogen maken. Ook Van Basten, Rijkaard, Bergkamp of Sneijder maakten die. Zo makkelijk om iedereen af te branden.

25-04-2022 23:10

SAE +4167

Ik was even vergeten dat we in Ajax 1 met Alvarez, Haller, Klaassen en Berghuis/Tadic op de flank wel allemaal snelverspellers hebben. Waarom wordt de lat voor de jeugd altijd zo ontzettend hoog gelegd terwijl voor middelmatige aankopen één goede actie per wedstrijd genoeg is om als 'belangrijke speler' beschouwd te worden?

26-04-2022 01:35

Litmanen85 +4626

Als mo in vorm en fit is dan hebben we voor volgend seizoen gewoon een topper erbij. Heerlijk

25-04-2022 22:29

Ajax95Duivendrecht +24107

Zomaar even wat ideeën voor volgend seizoen:

Tadic/Unuvar - Brobbey/Tadic - Antony/Ihattaren
Berghuis/Unuvar/Ihattaren
Taylor/Kudus - Fitz-Jim/Delgado
Salah-Eddine - Martínez - Timber - Regeer
Gorter of Pasveer

Op misschien de positie Fitz-Jim/Delgado na, zijn dit gewoon allemaal posities die volledig dubbel bezet zijn met (potentiële) 1e-elftalspelers.

25-04-2022 22:28

Altijdindestraat +40035

Smaakt prima, misschien nog met een aankoop of 2 erbij

25-04-2022 22:30

Patrick78 +51871

Tadic in de spits? Te traag, te klein en te oud. Jens Odgaard met Brobbey zou lekker zijn.

25-04-2022 22:32

Ozymandias +159568

Tadić is veel sneller dan Haller en spitsen hoeven niet lang te zijn aangezien Ajax geen hoge voorzetten hoort te geven.

25-04-2022 22:43

KingJames23 +11434

Dat hoort Ajax idd niet te doen maar daar is ons spel dit seizoen op gebaseerd 😩

26-04-2022 00:18

Robertini +39178

Jens Odgaard? Dan kun je Ajax 1 wel opheffen...

Doet het leuk bij RKC, maar als we nu al rejects van Sassuolo moeten gaan halen, dan is het droevig gesteld. We zijn geen Feyenoord.

26-04-2022 01:29

Sunny +9553

Je kan hem ook beoordelen op zijn kwaliteiten i.p.v. zijn Sasuolo status! Ik zou grote voorstander zijn van zijn komst want Odgaard heeft wel bijzondere kwaliteiten en zou goed bij ons speltype passen. Een parel die nog moet ontluiken

26-04-2022 09:58

thelordjoshua +10641

Scenario als Nous, Gravenberch, Antony, Nico en Haller weggaan:

Tadic/Unuvar - Brobbey (backup spits halen) - Nieuwe Braziliaan/Ihattaren
Kudus (Berghuis/Ihattaren/Unuvar)
Berghuis (Regeer) - Taylor (Delgado/Regeer)
Blind (Salah-Eddine) - Martinez (Blind) - Timber (Aertssen/Rensch) - Regeer (Rensch)
Pasveer (Gorter)

ik weet niet zeker wat er met Alvarez, Klaassen, Martinez en Timber gebeuren maar stel die eerste 2 vertrekken is dit een best realistische opstelling.

25-04-2022 23:04

Robertini +39178

Een middenveld met Berghuis, Kudus en Taylor is 1. Veel te linksbenig en 2. wordt er aan alle kanten voorbij gespeeld. 2 aanvallende middenvelders en een voetballende controleur, dat lijkt me geen strak plan.

26-04-2022 01:31

thelordjoshua +10641

linksbenige was me even ontgaan, ik denk dat je van Taylor een best prima verdedigende middenvelder kan maken.

26-04-2022 01:35

Kingoffdatoilet +17155

Links of rechts maakt weinig uit. Hoe aanvallender hoe beter. 2 aanvallende middenvelders en een voetballende controleur lijkt mij juist het allerbeste. Dan speelt Ajax de tegenstander aan alle kanten voorbij. Helemaal als daarachter Timber en Martinez de boel dicht houden en nog lekker mee kunnen voetballen ook.

26-04-2022 02:16

RFHK +12876

Oef, kansloos in de CL met deze selectie

26-04-2022 00:27

Alvarez352009Ajax +12061

Gisteren speelde Jong Ajax een moeilijke wedstrijd tegen NEC.
Vandaag zag je een leuk Ajax tegen VVV.

Ohh nee....wacht

25-04-2022 22:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.