Gemeente Rotterdam: 'Geen Ajax-fans welkom tijdens halve finale beker'

door NielsOpdam 216

Bron RTL Nieuws

Gemeente Rotterdam: 'Geen Ajax-fans welkom tijdens halve finale beker'

door NielsOpdam 216

Bron RTL Nieuws

Laatst geüpdatet

Tijdens de halve finale van de TOTO KNVB Beker tussen Feyenoord en Ajax is er geen uitpubliek welkom. Dat heeft de gemeente Rotterdam zondag laten weten aan RTL Nieuws. De Amsterdammers gaan begin april op bezoek bij Feyenoord om een plek in de bekerfinale te bereiken.

Bij de competitiewedstrijden tussen beide ploegen is het al jaren zo dat er geen uitsupporters welkom zijn. In 2019 speelde Ajax in de halve finale van de beker ook in Rotterdam tegen Feyenoord. Destijds waren er geen Ajax-fans aanwezig in De Kuip, zo geeft een woordvoerder van de gemeente Rotterdam aan. 'Volgens hem is er geen reden om daar nu van af te wijken', schrijft RTL Nieuws.

Afgelopen donderdag rekende Ajax in de kwartfinale van de beker af met De Graafschap. De Amsterdammers wonnen met 0-3 in Doetinchem. Eerder won de ploeg in de achtste finales op bezoek bij FC Twente (0-1). Tijdens de zestiende finale was de Amsterdamse club met 0-2 te sterk voor FC Den Bosch. Zaterdagavond werd Ajax tijdens de bekerloting voor de halve finale gekoppeld aan Feyenoord. De andere halve finale in de TOTO KNVB Beker is SV Spakenburg - PSV.

Ajax dit seizoen op jacht naar 21ste KNVB Beker in clubhistorie

Ajax hoopt dit seizoen de 21ste KNVB Beker in de clubhistorie te pakken. Tijdens het seizoen 2020-2021 wonnen de Amsterdammers de beker voor het laatst. Het elftal van Erik ten Hag won de bekerfinale destijds met 2-1 van Vitesse. Vorig seizoen stond Ajax ook in de finale, maar toen verloor de Amsterdamse club met 2-1 van PSV.

Verwacht jij dat Ajax minimaal drie keer weet te scoren tegen NEC? Zet in en ontvang 1,80 keer je inzet terug bij minimaal drie Amsterdamse doelpunten!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Rock69 +8411

Hier is een stuk vuile corruptie gaande geweest tijdens deze loting. Bij een finale Feyenoord - Ajax had men geen supporters kunnen weigeren. Nu kon dit wel in een halve finale. Het is toch te zot voor woorden, dat er steeds supporters worden geweigerd door Rotterdam. Het is gewoon schaamachtig en daarbij ook nog eens een item wat niets te maken heeft met Fair Play. Want je dupeert Ajax in alle opzichten.

06-03-2023 07:06

Ajax34 +3983

Te zot voor woorden want als we we winnen dan mogen we wel met 20.000 naar rotterdom.

05-03-2023 22:47

Oempaloempa +1475

Nederland gaat kapot door die ambtenaren

05-03-2023 22:15

AjaxMaluku +2496

Ik snap niet wat er zo moeilijk aan te begrijpen is. Beide groepen (een klein deel iig) kan zich niet gedragen. Ajaxsupporters richten enorm veel schade aan in dat stadion. Onverantwoorde hoeveelheid politie en geld dat er in gestopt moet worden. Ik zie helaas geen enkele aanwijzing dat er in de nabij toekomst nog een klassieker komt met uitpubliek en terecht.

Staat los van het feit dat het wel erg opmerkelijk is dat feyenoord ajax heeft geloot en thuis. Maar daar zou je als ajacied niet mee moeten zitten. Wij willen toch de beste zijn? Dan moet je dat overal en tegen iedereen kunnen. Laat het maar zien!

05-03-2023 16:39

Koewinten +34

Op wat voor aanwijzing wacht je dan? Moeilijk te bewijzen dat het goed kan gaan als het nooit geprobeerd wordt...?

06-03-2023 10:29

Ajax14AMS +25205

Ik zou zeggen; Gewoon met uitfans, ook in de Arena. Goed beveiligen, ook met camera's en dan iedereen die te ver gaat (ook Ajax fans) levenslang verbannen. Is toch ongelofelijk dat de grootste wedstrijd in Nederland niet eens met fans van beide teams gespeeld kan worden. Schandalig eigenlijk.

05-03-2023 16:00

Ajax14AMS +25205

Sprak laatst met iemand die in de harde kern zit van een club, maar die vinden dat er serieus bij horen he.. Berghuis en zijn gezin bedreigen, Nouri, Blind, Eriksen liedjes, alles hoorde er maar bij en moest je niet serieus nemen.
Zo zie je maar dat dat soort types gewoon verkeerd zijn opgevoed. Hele rare figuren zijn dat.

05-03-2023 15:55

Aurelius1 +19698

Logisch toch. De boel is kort en klein geslagen de laatste keren. Ajax - Feyenoord en Feyenoord - Ajax met uitpubliek zal nooit meer gebeuren. En dat is helemaal prima, omdat er telkens rellen zijn. Het voetbalpubliek bestaat uit primaire apen. Zeker als er nog coke ingaat, dan moet je voor je leven rennen.

05-03-2023 15:40

goajaxgo +14116

Toch wel gek dat het in ELK ander land op de wereld wel kan.

05-03-2023 15:49

Koningtoto +60016

Ik heb werkelijk waar nog nooit voor mijn leven moeten rennen tenzij ik het zelf op zocht. Dus lul niet zo ongelooflijk mieterig.

05-03-2023 16:04

ReconditeNL +6480

Als het goed geregeld wordt en de wetten vanuit Engeland overgenomen die hooligans meedogenloos straffen dan moet het op een gegeven moment weer uitpubliek kunnen. Het is een kwestie van het probleem bij de kern oplossen, wat zeker kan.

05-03-2023 16:22

niquedegraaff +5289

Toch raar dat je club bevoordeeld wordt als je fans zich misdragen

05-03-2023 15:35

Web +178830

Het was te verwachten

05-03-2023 15:31

LukaLitmanen +81962

Kan Berghuis wel gewoon veilig spelen en voorbereiden?

Of weer van die klote netten

05-03-2023 15:29

LukaLitmanen +81962

Wanneer gaat Aboutaleb nou eens weg??

Sinds 2009 al burgermeester.

PvdA is allang gedecimeerd

05-03-2023 15:28

Web +178830

Want een VVD burgemeester laat ze wel toe?

05-03-2023 15:36

LukaLitmanen +81962

Die zijn nog erger

"Law & Order"

05-03-2023 15:38

rondewaart +1838

Met dank aan de ééncelligen in beide supportersschare

05-03-2023 15:28

DeBaarsjes +3118

Komen ze weer met die klote netten

05-03-2023 15:28

gi0vanni +7123

Gewoon uit de beker stappen en zeggen dat Feyenoord voortaan niet meer welkom is in Amsterdam is ook een optie. 🤣🤣🤣

05-03-2023 15:24

JanBiesbos +29005

Gewoon zonder publiek ook veilig voor berghuis

05-03-2023 15:19

gi0vanni +7123

Er staat UITpubliek niet welkom. En Berghuis is er al geweest dus die kan daar gewoon spelen.

05-03-2023 15:22

MarLuuk76 +3557

Heb je die netten ook gezien. Die het kijkplezier gewoon vergallen. En dat tuig gewoon het beste publiek blijven noemen natuurlijk.

05-03-2023 15:26

gi0vanni +7123

Als je het vol kan houden om Feyenoordsupporter te blijven mag je ze inderdaad het beste publiek noemen. Maar iedereen met verstand van voetbal is natuurlijk niet voor Feyenoord. 🤣🤣🤣

05-03-2023 15:33

Dirigent +6854

Zenden ze deze keer wel uit zonder die netten? Dramatisch was dat zeg.

05-03-2023 15:12

thepower1990 +35726

Als jij kan garanderen dat er dan niks met Berghuis gebeurt prima zou ik zeggen.

05-03-2023 15:17

mokum007 +6522

Netten of geen netten, er moet gewoon uitsupporters erbij zijn.... Wat een schijt kakkerlakken zijn dat Bahhhhh

05-03-2023 15:28

Renato +972

Beste Allemaal,
Daar gaan we weer geen Ajax fans welkom in Rotterdam. Het word tijd dat er iets aan word gedaan.
Finale Nationale beker dus voor iedereen!!!!
Door laten gaan of:
KNVB, Directie en Gemeente kies dan voor een andere locatie Arnhem wellicht?.
Want dit is onacceptabel voor allen in het voetbal.
Laatste optie dan ook geen Feyenoord publiek!!!!
Of moet de stad Rotterdam de centjes voor tickets
Opstrijken!!!!

05-03-2023 15:09

rondewaart +1838

Wat zou je denk als beide supportersscharen zich eens normaal gaan gedragen

05-03-2023 15:30

Renato +972

Begin dan eens te kijken naar alle acties die niets met het voetbal te maken hebben tegenwoordig.
Dus laat de NORMALE LIEFHEBBERS GENIETEN.
ER ZIJN AL TEVEEL MINDERHEDEN DIE STRUCTUREEL HET LAND OP STELTEN ZETTEN!!!!
WAARVAN ACTE!!!

05-03-2023 16:35

HJC +7998

Sinds ex feyenoord voorzitter Jan de Jong Directeur eredivisie is krijg je steeds meer dubieuze scheidsrechters in de eredivisie.

05-03-2023 15:08

Vik86 +42397

Elke nadeel heeft wel zijn voordeel..als er ajax supporters zouden komen bij een wedstrijd in de kuip..Dan kan feyenoord meteen een nieuwe stadion bouwen..sommige supporters kunnen zich niet gedragen van beide kanten en denken dat ze de boel moeten gaan slopen..Dan kan ik wel begrijpen dat er geen uit supporters mogen komen in Amsterdam en Rotterdam..

05-03-2023 15:07

PH2BOT +40047

De KNVB sucks....al héél lang dus die zullen hier geen actie op ondernemen en met gevouwen handjes Aboutaleb volgen.

05-03-2023 15:07

trodat4030 +96403

Wat kan de KNVB doen dan? Aboutaleb heeft toch gewoon de laatste stem in deze? Daar kan geen KNVB wat aan doen, de veiligheid van de bevolking gaat gewoon boven het plezier van een paar duizend man van enkele uurtjes. Gek he?

05-03-2023 15:19

gi0vanni +7123

*KNFB 😂😂😂

05-03-2023 15:24

AFCA-Driebergen +22102

Ik snap niet waarom er mensen hier zijn die dit niet hadden verwacht. Dit is toch logisch. Waarom zou je het niet in de competitie doen, maar wel in de beker.

Kijk, die bekerfinale is anders. Dat is op 'neutraal' terrein. Dat is anders competitievervalsing. Maar dat hier een bericht over komt, verbaast mij meer dan dat er niemand van ons mag komen.

05-03-2023 15:05

ProperFootball +14509

Tja... dat was te verwachten. Wat de loting betreft, is het nu KNJB, KNKB of KNBB? De jury is er nog niet over uit.

05-03-2023 15:02

Barra +5529

Ik snap het wel, zoveel onkosten en dan nog loopt het vaak uit de klauwen. Zoveel debieltjes aan beide kanten die bij het minste geringste zichzelf totaal niet meer in de hand hebben. Kunnen we de politiek wel de schuld geven, maar die gaan echt niet alles in het werk stellen voor een bekerwedstrijd.

05-03-2023 15:02

BokkieBokstra +11291

Inderdaad en dan nog moet er een hoop politie ingezet worden om de bus te beschermen.

05-03-2023 15:22

EersteAanname +2172

Volkomen logisch besluit lijkt mij. Ik vind het ook jammer maar laten we nou niet gaan doen alsof dit niet uit de klauwen zou lopen

05-03-2023 15:01

Concrete +3127

Gewoon als Ajax zijnde weigeren te spelen zonder eigen supporters.

05-03-2023 14:59

Berkov81 +1534

Misschien hadden die kneuzen zich tijdens ajax pec gewoon moeten gedragen. Bewijs een keer dat je het wel aankunt, dan komt het ooit nog een keer goed

05-03-2023 14:57

Koewinten +34

Je weet dat dat inmiddels bijna 9 jaar geleden is?

06-03-2023 10:32

Berkov81 +1534

Je hebt gelijk, maar het zegt ook iets dat iedereen zich dit zo goed herinnert.

06-03-2023 21:35

Koekie87 +20966

Waarom speelt Feyenoord eigenlijk alleen maar thuis tijdens de KNVB beker. Klopt toch geen ene reet van als je het aan mij vraagt. Lijkt wel op een vorm van competitievervalsing.

05-03-2023 14:55

PH2BOT +40047

Tegen Heerenveen speelden ze toch uit?!

05-03-2023 15:01

RPolletje +5237

Ajax moet in beroep gaan. Geen uitpubliek dan een dubbele wedstrijd

05-03-2023 14:53

KomOpAjaxJeKuntHet +1971

Want? Dit is al jaren het beleid en dat is veroorzaakt door een stel idioten dat zich totaal niet kan gedragen en voetbal misbruikt om crimineel gedrag te vertonen.

05-03-2023 15:09

Tadic020 +1883

Wat een clowns

05-03-2023 14:51

Schip +23351

Prima, maar dan ook geen thuispubliek. Dan maar twee verliezers.

05-03-2023 14:46

trodat4030 +96403

Ik zie veel mensen pleiten voor een neutraal terrein, maar welke gemeente wil nou 2 groepen supporters ontvangen die elkaar naar het leven staan. Die bestaat niet, niemand wil bijv 2 legers van 10k supporters van 2 andere steden ontvangen, lijkt me nogal logisch. Dit gaat natuurlijk gewoon een potje worden met alleen Feyenoordsupporters, want als Aboutaleb ook Feyenoorders de toegang gaat ontzeggen, kan hij net zo goed aangeven dat Ajacieden wél welkom zijn, in beide gevallen staat zn tuin vol. De beste man heeft ook kinderen en die gun je toch gewoon een lang leven mét een vader? In deze steeds gekker wordende wereld kan je helaas van alles verwachten. Nee, neutraal terrein gaat niet gebeuren, helemaal geen supporters ook niet, dit wordt gewoon een gevulde Kuip met Feyenoorders. Als je realistisch bent is dat gewoon de meest veilige oplossing.

05-03-2023 14:45

jaripettersson +9451

Hoe is afgelasten dan niet de beste optie?

05-03-2023 14:52

trodat4030 +96403

Omdat Feyenoorders zichzelf deze wedstrijd niet laten ontnemen, dan staan ze dus ook in de tuin bij Ahmed. Dat kan je zelf toch ook wel bedenken?

05-03-2023 15:24

jaripettersson +9451

Je praat dom. Je laat je dicteren door die gasten.

05-03-2023 19:01

nightgoat +30882

En verder is het bijna half maart, de zon schijnt maar in Nederland gaat men nog vrolijk aan de snert tijdens het schaatsen.

05-03-2023 14:44

Ajaxadam1 +31667

Misschien hadden de Ajax supporters met de bekerfinale ook niet alles in de kuip kort en klein moeten slaan. Zulke dingen helpen ook niet mee. Aan beide kanten steeds domme dingen die het weer bemoeilijken.

05-03-2023 14:43

Mike1 +5342

Misschien iemand hier met juridische kennis? Kan dit niet aanhangig gemaakt worden bij een rechter onder het mom van dat hier sprake is van discriminatie??

05-03-2023 14:42

Dolblij +44934

Hoogstwaarschijnlijk zal elke rechter de waarborging van de algemene veiligheid / orde laten prevaleren boven supporterssentimenten. Het is genoegzaam bekend dat vooral het 010-volk ietwat opzichtig reageert op wit-rood-wit en ook de burgermeester van Rotterdam wil denk ik geen gezeur in zijn stad. En dan grijpt hij naar het in dit artikel beschreven middel. En wettelijk gezien mag hij dat.

05-03-2023 14:52

Mike1 +5342

Het discriminerende zit 'm in het feit dat Ajax supporters als groep geweigerd worden ook als het een supporter betreft die zich nog nooit heeft misdragen in zijn leven. Maar omdat je voor Ajax bent, ben je niet welkom. Dat is toch net zo discriminerend als wanneer ze alleen blonde toeschouwers zouden accepteren omdat er wel eens iemand met donker haar zich heeft misdragen. Deze groeps-uitsluiting kan in mijn ogen best eens door een rechter nader bekeken worden.

05-03-2023 14:56

Dolblij +44934

Dan neem een advocaat in de arm en laat het eens checken.......:)

Volgens mij is ooit in 2009 de afspraak gemaakt tussen Rdam / Adam en de KNVB om geen uit-supporters toe te laten. De regel zou voor 10 jaar gelden, maar deze wordt door ik meen de burgermeesters stilzwijgend telkens met 1 jaar verlengd zodra ze weer een aanleiding zien om dat te doen als bijv tijdens een andere wedstrijd weer ongeregeldheden waren.

Misschien kan een goede advocaat er een gat in schieten........

05-03-2023 15:06

Mike1 +5342

Volgens mij kun je dan ook bij een rechter aanvoeren dat het wangedrag uit het verre verleden niet de huidige generatie voetbalsupporters mag worden aangerekend.

05-03-2023 15:08

Dolblij +44934

En dan kijkt de rechter naar 010 en ziet een grote schare idioten die zich ook nu niet kunnen gedragen. Ik hoor goed wat je zegt hoor Mike1, maar vermoedelijk gaat je vlieger niet op.

05-03-2023 15:14

Mike1 +5342

Daar zou je best gelijk in kunnen hebben maar het kan geen kwaad om af en toe eens "aan de boom te schudden". Want nu accepteren we dus al jarenlang een "straf" die niet verjaart. Ook dat lijkt me juridisch aanvechtbaar.

05-03-2023 15:17

afcaman +2882

Waarschijnlijk mag dit gewoon. Maar in principe weigeren ze een bepaalde bevolkingsgroep bij een evenement op basis van iets dat je kunt vergelijken met een geloofsovertuiging. Stel je voor dat je gaat zeggen; katholieken mogen niet naar deze voetbalwedstrijd komen kijken dan staat Nederland ineens op z'n kop.

05-03-2023 14:54

Dolblij +44934

Afgezien daarvan is het natuurlijk in wezen van de pot gerukt. Dit soort wedstrijden moeten voetbalfeesten zijn, geen potentiele kloppartijen.

05-03-2023 14:55

Oxxer +163839 moderator

Ja, ik heb juridische kennis,

Dit is grondt voor een reglementaire 0-14 overwinning.

05-03-2023 14:55

Mike1 +5342

Tja dan maar welkom zijn in de finale :)

05-03-2023 14:41

Artemio +31792

Je kunt beter alle supporters weren.

05-03-2023 14:39

MVG +16469

Laten we eerlijk zijn.. welke supporter heeft nog zin om naar dat gammele stadion van ze te gaan dat op instorten staat?
Als tegenprestatie vab de KNVB kunnen we wel rekenen op het aanstellen van Joey Kooij als scheidsrechter en minimaal 10 minuten extra tijd mocht Feyenoord onverhoopt achter staan.

05-03-2023 14:38

emieltjuhh +17807

Boycotten of op een neutraal terein spelen

05-03-2023 14:38

Momo +16233

Zo moeilijk is het toch niet.

Je kan gewoon met de trein naar een afgesloten station binnenrijden en dan via een brug zo naar het uitvak zonder dat je in de buurt van elkaar kan komen.

Als die schuimbekken op het spoor staan rijd je er gewoon overheen

05-03-2023 14:38

nightgoat +30882

Het is bijna half maart, de zon schijnt maar hier gaat men nog vrolijk aan de snert tijdens het schaatsen.

05-03-2023 14:36

Keizer +29975

Voor mensen die deze wedstrijd op neutraal terrein willen spelen:

Geen gemeente die daar zin in heeft met die 2 supportersgroepen.

05-03-2023 14:34

Eurysaces +29499

Dan wordt het neutraal terrein zonder supporters of een tweeluik. Een halve finale in de beker met 1 ploeg die zo'n groot voordeel haalt uit de loting, is onaanvaardbaar.

05-03-2023 14:39

Keizer +29975

@Eurysaces

Klopt. Maar gaat niet gebeuren, dat weet je zelf ook wel.

En deels is dat ook onze eigen schuld. Laatste keer Ajacieden in De Kuip verdiende niet bepaald een gouden medaille.

05-03-2023 14:50

Slang3 +45769

wat een onzin

05-03-2023 14:34

ricky10 +5875

Je weet vantevoren dat deze loting mogelijk is als knvb wanneer beide ploegen er nog inzitten. Breng dan vantevoren een statement dat wanneer deze wedstrijd uit de loting komt hij op neutraal terrein gespeeld gaat worden zonder publiek ben je van al het gezeur af.

05-03-2023 14:33

barry1988 +23997

Er zijn drie opties in mijn ogen: op neutraal terrein spelen, uit de beker stappen of met een B team er een gigantische schoppartij van maken.

05-03-2023 14:32

AFCACruijff14 +161006

Boeiend, dit weten we al 15 jaar. In Amsterdam waren hunnie ook niet welkom geweest. En weer door.

05-03-2023 14:30

Michael 1974 +21971

Precies, alhoewel belachelijk

05-03-2023 14:33

DJPostma +3993

Maar ja, da's logisch

05-03-2023 14:26

RSM +3917

Tweeluik van maken want dit is nu oneerlijk en het blijft mij ongeloofwaardig dat 010 altijd dit soort duels thuis speelt

05-03-2023 14:26

DJPostma +3993

Als het de finale was wel ja. Nu is het de halve finale.. dus wat je beweert, snijdt geen hout.

05-03-2023 14:27

RSM +3917

Supporters betalen mee aan het betaald voetbal

05-03-2023 14:30

DJPostma +3993

Ja.. en wat wil je daarmee zeggen?

05-03-2023 14:31

RSM +3917

Ben je achterlijk?

05-03-2023 14:32

Momo +16233

Competitievervalsing

05-03-2023 14:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.