Gemeente Amsterdam reageert op kritiek tijdstip huldiging

door ArthurV 93

Gemeente Amsterdam reageert op kritiek tijdstip huldiging

door ArthurV 93

Laatst geüpdatet

De huldiging van Ajax voor het kampioenschap vindt donderdag plaats op het Museumplein, zo meldt AT5. Officieel hebben de Amsterdammers de titel nog niet binnen, maar enkel een mirakel kan de ploeg daar woensdag van onthouden.

Wanneer het mirakel niet plaatsvindt, zal de selectie een dag later dus in het zonnetje gezet worden op het Museumplein. De voorbereidingen op de huldiging, die donderdag om 16.00 uur zal starten, zullen maandag dan ook al starten.

'De Amsterdamse driehoek (burgemeester, hoofdofficier van justitie en politiechef) hecht aan een feestelijke huldiging voor alle supporters van Ajax maar zeker ook aan een veilig verloop', spreekt een woordvoerder van de gemeente. 'Hoewel het pas woensdag definitief duidelijk is of Ajax het landskampioenschap verovert, is het noodzakelijk om op maandag te starten met de voorbereidingen in verband met de openbare orde en veiligheid.'

Update - 19.50 uur (13 mei 2019) - Gemeente Amsterdam reageert op kritiek tijdstip huldiging

De gemeente Amsterdam heeft een reactie gegeven op de kritiek die er was vanuit vele hoeken, na de bekendmaking van het tijdstip van de huldiging. 'Naar verwachting komt er veel publiek op de huldiging af en het plein heeft een beperkte capaciteit', citeert het Algemeen Dagblad de gemeente. 'Uit ervaring weten we dat een huldiging in de avond enorme bezoekersaantallen trekt. De driehoek heeft daarom besloten dat de huldiging, vanwege de openbare orde en de veiligheid van de bezoekers, om 16.00 uur begint. Na jaren staat de driehoek eindelijk weer een huldiging toe op het Museumplein, we doen er alles aan om het evenement feestelijk en ordelijk te laten verlopen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

DonAdam +2360

Onze nieuwe burgermeester geeft de huldiging in de stad weer terug, is het weer niet goed.

Wat een mongolen lopen er hier toch rond. Als je naar de tandarts moet of je bent ziek, ben je ook niet op je werk, en weet je wat; dan gaat het werk gewoon door zonder jou! De types die nu zeiken willen we helemaal niet doorgesnoven en stomdronken in onze stad als het donker wordt. Ga thuis in Purmerend en Almere de stad afbreken.

Even voor het doorgesnoven doorzeefde geheugen van jullie: huldigingen, dat feestjes zouden moeten zijn, liepen altijd uit de hand in de stad. Het ging bijna altijd gepaard met rellen, want boeren, drank, drugs en feestjes gaat helaas niet samen. Laten we het deze keer eens gezellig maken, zodat de kids er ook plezier aan beleven en we volgend jaar weer op het Museumplein mogen staan.

14-05-2019 14:55

Hakkie +781

Ik ben het deels met je eens, maar het probleem bij de overheid is (correcte) handhaving.

14-05-2019 22:15

Ajax34 +4121

Voor mij geen probleem maar een halve dag vrij nemen moet voor de meeste toch kunnen.

14-05-2019 13:20

Kikke +54

Haha dan zullen er in een keer veel zieke medewerkers zijn, wordt pers in elkaar getrimmed, lekker handig van Halsema...

14-05-2019 08:19

DMDTagz +3355

Overigens, ondanks dat ik er gewoon bij kan en zal zijn, zal het ook ergens worden uitgezonden zodat ik het op kan nemen? Vind het altijd wel fijn om rustig een huldiging terug te kunnen kijken.

14-05-2019 00:56

svenneman +0

AT5 zend de hele huldiging uit!

14-05-2019 07:38

DMDTagz +3355

Mijn dank is groot!

14-05-2019 21:02

Schwalbino +11

Niet zeuren, dames. Museumplein is mooi. 16.00 uur vergt een beetje flexibiliteit. Maar dat vragen we ook van de omwonenden. Dus...

13-05-2019 23:53

Leviathan +168

Zijn de omwonenden eigendom van het Museumplein? Moeten ze lekker ergens achteraf gaan wonen

14-05-2019 05:16

Cruijff4ever +51

Ze willen wel ergens anders wonen, maar Museumplein staat het niet toe.... ze zijn immers eigendom van het Museumplein.

14-05-2019 08:25

Joodhannus73 +3579

Zal tegen mijn baas zeggen dat ik de zaak om 15.00 uur dicht gooi ipv 18.00 uur. Zal hij vast akkoord mee gaan... Not! Normale mensen moeten werken gast... Dit is gewoon een schande... Het wordt een partijtje voor kinderen, huisvrouwen, studenten en werkelozen. Die klote gemeenteraad ontneemt mij gewoon een feestje tbv een groepje klagers. Voordat ik op het plein ben en overigens helemaal achteraan sta, is het alweer afgelopen...

14-05-2019 08:30

booya4afca +133

Dan neem je een paar uurtjes vrij... Het is wat zeg... Poeh eh..

14-05-2019 10:19

mickey2602 +4800

Er zijn ook mensen waar het o9m meer als een paar uurtjes gaat. Ik had er graag bij willen zijn,ben geen supporter die iedere week in het stadion zit maar over het seizoen bekeken wel geregeld en ik kom uit de Achterhoek.
Heb nog nooit een huldiging op Museumplein meegemaakt dus had hier graag bij willen zijn. Maar aangezien ik dus uit de Achterhoek moet komen zou ik smorgens rond 11 uur al vertrekken en 's avonds ook niet bijtijds terug zijn. Dus vrijdag ook vrij. Nou heb ik de pech dat ze bij mij op werk wel akkoord gaan met vrijdag vrij maar niet met donderdag wegens te lage bezetting. Dus ik ga het toch maar kijken op AT5 dan.

14-05-2019 16:12

AFCA Leiden +1

De gemeenteraad ontneemt je niks. Zij schenken Ajax een huldiging. Dat gaat dus op hun voorwaarden.
Ik vind het ook een belabberd tijdstip en zal er daarom niet bij zijn. Ja dat vind ik ook kut, maar het is niet anders.

14-05-2019 10:24

Rik428 +1

Stelletje volwassen kleuters bij elkaar zijn we hier ook soms hè. Wat zijn we toch tekortgedaan.

Ja, tuurlijk, Halsema is een vreselijk elitair wijf dat niks met voetbal heeft, natuurlijk is dat zo. Dat kan niemand ontkennen. En natuurlijk is het ook vervelend dat het grote gros gewoon moet werken en/of niet op tijd in Amsterdam kan zijn.

Maar hé, het plein zal desondanks gewoon vol staan met mensen die wel kunnen, en voor de mensen die niet kunnen, waaronder ikzelf: jongens, het is maar een huldiging. Een soort open dag maar dan met een prijs. Is echt geen donder aan hoor.

Woensdag begint het grote nagenieten. Ik zou zeggen kom woensdagavond lekker een biertje drinken in die kroeg en sluit het seizoen zo in stijl af. Laat die huldiging lekker, dat komt wel vol

13-05-2019 23:25

Labrador +10

Eens. Het grootste feest is woensdag in Doetinchem.

13-05-2019 23:39

Rik428 +1

Het grootste waarschijnlijk niet, wat dat betreft is het jammer dat de spanning er wel af is. Ideale gelegenheid om rustig een vaasje te drinken en het seizoen uit te kijken. Wel veel plezier in Doetinchem, wil dat stadion ook graag nog een keer afvinken!

14-05-2019 00:03

Wzawzdb1997 +819

top ik werk van 2 tot 10 kan er dus niet bij zijn schandalig!

13-05-2019 22:55

AFCACBS1900 +2499

Alsof die huldiging anders om 11 uur zou beginnen...

13-05-2019 23:42

ajaxmachtig +815

Dit is een beetje domme opmerking..

14-05-2019 07:14

Redlum +1709

Vind het toch wel heel erg jammer! Heb een baan in het onderwijs en door de examens is het voor mij onmogelijk om hier bij te zijn. Om dan de enige huldiging van de laatste vijf! Jaar op een doordeweekse dag om 16.00 uur te doen, vind ik belachelijk! Maarja Amsterdam moet natuurlijk beschermd worden voor de supporters van Ajax van buiten Amsterdam...

13-05-2019 22:51

Pauw +2261

Het kan altijd erger hoor. In Rotterdam begon de huldiging op maandagochtend 10:00.

Stond gewoon vol.

13-05-2019 22:41

Sterretje73 +5294

Was dan ook de laatste keer he...een kinderhand is snel gevuld ;-)

13-05-2019 22:46

JesperOlsen74 +1

Natuurlijk, de aanhang bestaat daar voor 95% uit werkelozen.
Vermoedelijke oorzaken hiervan:
Vader en moeder zijn broer en zus van elkaar
Zuurstoftekort bij de geboorte
Inhaleren van giftige dampen (haven)
Het snuiven van alles wat wit en poedervormig is, liefst in grote hoeveelheden

Was open deurtje ;-)

13-05-2019 23:04

Simon1 +2959

Open of dicht die deur, het klopt wel.

13-05-2019 23:44

lf87 +4

Iemand enig idee hoelaat het plein ongeveer vol is? Ik kan gelukkig werkcollege skippen door een essay te schrijven, maar kan pas vanaf 15.00 in Amsterdam zijn

13-05-2019 22:07

Rik428 +1

Ik wil het je wel vertellen als jij zegt waar je essay over gaat

13-05-2019 22:41

lf87 +4

Haha ik heb training om beter te solliciteren, dus over hoe je een sollicitatiegesprek aanpakt. Niet heel boeiend.

14-05-2019 08:29

Ajaxvooraltijd +2

Gemeente Amsterdam heeft liever gewoon 1 grote high tea met vegan hapjes.

13-05-2019 21:49

Kokakola +0

Ik word een beetje misselijk van die 'Amsterdamse driehoek'.

13-05-2019 22:25

Mikey Stormram +1932

Wat een debiel excuus, ik kan er gelukkig bij zijn maar voor (heel) velen is dit echt zowat het slechtst denkbare tijdstip

13-05-2019 21:49

1eringzuid2 +7

Precies. Maar ze zijn nu in elk geval eerlijk dat ze het expres op dit tijdstip doen, zodat er velen niet bij kunnen zijn......

14-05-2019 14:32

SpursAjax +6771

Belachelijke beslissing het hoort een feest voor iedereen te zijn dit. En dan doen ze dit Halsema is echt het laagst van het laagst. Wat een ongelofelijke laffe trut is het ook. Bha bha

13-05-2019 21:32

Vulture +682

Niet vergeten bij de volgende stemronde.!

13-05-2019 22:13

pieke +521

Dus jij zegt eigenlijk: Liever om 20.00 uur op het Arena park dan om 16.00 uur op het Museumplein.

13-05-2019 22:38

Vertonghen +15

Nou ik vind dit nog een lastige keuze.
Ik prefereer toch echt een feest waar zoveel mogelijk mensen bij kunnen zijn.
Uiteraard het liefst in de stad, maar als het niet anders kan...
Kijk hoeveel supporters er nu niet kunnen komen opdagen die het hele seizoen Ajax door heel europa gevolgd hebben.
Als je zo snel na de wedstrijd wenst te huldigen dan moet je dit op een feestdag, weekend of in de avond doen.

Deze angst is zo ongelovelijk triest (onnodig), linkse angst regeert in Amsterdam.
Helaas ten koste van de fans.

13-05-2019 22:49

afc020 +517

Liever bij de arena ja op een tijdstip na 19:00 zoi toch ideaal zijn?

14-05-2019 05:16

GorillaBiscuits +0

liever bij de arena?? Laat me niet lachen! zeker nooit bij de huldigingen op het Leidsche geweest?

14-05-2019 10:13

MichelAngelo66 +22304

Om zo min mogelijk mensen te trekken besluit de gemeente het maar s middags te doen. Ik snap niet waarom ze het s ochtends om een uur 5 de huldiging doen. Als je dan toch de supporters dwars wil zitten.

13-05-2019 21:21

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

het is vaak niet eens je baas die lastig is om je vrij te geven, vaak zijn het debiele collega's die niks met voetbal hebben met hun kut egocentrische leven die achter je rug lopen te bitchen. niet effe dat stapje harder willen zetten die dag om het jou te gunnen.
dat is mijn ervaring over het algemeen, maar de volgende keer wel voor hun in de bres springen.

13-05-2019 21:03

ajaxminimax +5497

Gelukkig een middagje vrij kunnen nemen... maar is en blijft natuurlijk een rottijd.

13-05-2019 20:55

didierajax020 +2

Werk donderdagmiddag in Deventer. Voor de grap gezegd dat we er maar een bedrijfsuitje van moeten maken. 8/10 waren voor. Baas ging wonderbaarlijk gemakkelijk overstag. Ik ben erbij! Gewoon aankaarten mannen, of ziek melden :')

13-05-2019 20:50

Cruijff4ever +51

Als je niet schiet.....

Top dat je erbij kan zijn.

14-05-2019 08:29

AltijdGelijk +1

Ajax gaat maar 1 keer gehuldigd worden, iedereen gewoon vrij nemen elke baas moet dat accepteren!!! En dat zullen ze allemaal doen voor 1 keer per jaar. Gewoon schijt hebben!!!

13-05-2019 20:40

Ajax412 +1333

Smerige, gluiperige, debiele actie. En aankomende weken in alle praatprogramma's gaan zitten huilen dat je zo hard uitgefloten bent door het publiek. Zullen de bazen ook blij mee zijn, half Nederland komt niet werken of zit er met grote tegenzin.

13-05-2019 20:37

kaashaas +4

Tja, ik wil zo graag maar wat een tijd zeg.. wat een smerige actie !! Zo'n grote wereld stad maat dit niet kunnen organiseren ... die bobo's zijn niet capabel voor hun functies

13-05-2019 20:20

GvanderK +2764 moderator

Dat wordt een spijbel / ziekmeld record in Amsterdam en omstreken :p

13-05-2019 20:12

AjaxDaniel +14573

Mooi man wanneer je tot 16.40 les hebt, blijft gewoon een kut tijd voor de meeste mensen.

13-05-2019 20:07

Dolberg25 +8859

Je zal maar elke dag tot vier uur moeten, maar op donderdag maar tot twaalf :)

13-05-2019 20:22

Yo +253

Ik heb het geluk dat ik voor school al in Amsterdam ben en daarom rechtstreeks daar heen kan maar voor anderen is 16:00-17:30 niet altijd een fijne tijd inderdaad...
Maar liever dit dan dat de huldiging in het ArenApark

13-05-2019 20:07

Yo +253

Tot 17:30 duurt het staat ook in het artikel.
Is vrij kort volgens mij, 1.5 uur.
Vind ik niet erg trouwens maar had vanmiddag teruggekeken naar andere huldigingen en die duurde vaak wel tussen de 2-3 uur.

13-05-2019 20:04

Ziyech22 +566

vind het wel oprecht jammer. mn zoontje had er graag heen gewillen maar ik moet natuurlijk gewoon werken..

13-05-2019 20:01

Deepblue +64

Fijn dat er een huldiging is op het Museumplein. Jammer van het tijdstip op een niet vrije dag zoals voorheen.
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat er niet alles aan gedaan is om opkomst zo maximaal mogelijk te maken..
Maar ja, Amsterdam heeft daarvoor gekozen.

13-05-2019 18:45

Ajaxio +0

Dat is zojuist in een verklaring gewoon toegegeven. Ze willen dat er niet te veel mensen komen omdat de situatie dan oncontroleerbaar wordt. Ben benieuwd.. ik verwacht toch gewoon meer dan 100.000 man voor de eerste dubbel in tijden

13-05-2019 18:55

Babayaka +7

Altijd wat te zeiken, toch een prima tijd 16u op het museum plein.
Nee zelf kan ik niet tis niet anders.

13-05-2019 18:11

1eringzuid2 +7

De beste tijd is zondagmiddag 14.30. Als normaal gesproken ons aller Ajax aftrapt in de JC Arena. Niet op een doordeweekse school/werkdag, en driekwart van de supporters die niet uit Mokum afkomstig is. Het is gewoon heel slinks en weldoordacht gedaan, ook gezien het tijdstip. Tienduizenden zullen niet kunnen komen. Het is gewoon een smerige trol!

13-05-2019 19:03

3*stars*3 +23703

Nee jij kan niet, ik kan ook niet en duizenden dans kunnen niet.
Als fan is het geweldig om erbij te zijn om die dubbel mee te vieren.
Ajax heeft in elk hoek van het land fans en zelfs fans uit België.
Die zouden ee graag bij willen zijn maar onmogelijk om donderdag om 16:00 daar bij te zijn.
Denk dat iedereen er vrede mee zou hebben als het naar weekend verschoven zou worden.

Trouwens, altijd wat te zeiken?
Gister nog kunnen genieten van Ajax?
Voor de wedstrijd was hier je wel erg zuur en pessimistisch bezig.

13-05-2019 20:03

Babayaka +7

Jazeker , heb ik ook gezegd, ben zeer blij dat het goed is afgelopen, niet alleen lezen wat je wil lezen. Maar nogmaals Blij dat me gevoel me in de steek liet, net als helaas bij hottentot, waar ik dacht dat ze het makkelijk over de streep zouden trekken, en het er ook naar uitzag dat dat ging lukken. Echter we weten hoe dat is afgelopen.

13-05-2019 20:57

3*stars*3 +23703

Ok, ja ik begon erover omdat jij hierover begon over niet zeiken en ik jou gister niet meer zag na de pot.
Gelukkig klopte jouw voorgevoel niet.
Relax. ;-)

13-05-2019 21:03

Babayaka +7

Ik heb speciaal daarvoor nog ff gepost hahaah.

Maar nu ik zoveel reacties lees over die 16u heb ik ook zoiets van hadden ze het dan niet om 18u of 19u kunnen doen.
Ik vermoed dat men toch bang is voor rottigheid. Ik heb zelf storingsdienst dus zal zo ie zo niet kunnen.

13-05-2019 21:55

JesperOlsen74 +1

Ik kom nagenoeg uit België, Maastricht ;-) maar zal er (als ik vrij krijg, kans is 90%) gewoon bij zijn. En ik weet dat er vanuit Limburg heel veel naar de huldiging zullen gaan.

Eens dat tijdstip beter had gekund, wordt heel vroeg vertrekken.

13-05-2019 23:21

ambtenaar +23

Waardeloze tijd man, doe niet zo raar.

13-05-2019 20:19

MisterAFCA +6470

Ik ben in Lissabon geweest, in Turijn, Madrid, Londen en 010. Daarbij ook nog alle thuiswedstrijden CL en ED. Dat doe ik om er te zijn voor mijn club. Ik heb dat met veel moeite kunnen regelen op me werk. Nu valt er niets te regelen en ben ik dus de lul vanwege dit achterlijke tijdstip. Moet ik nu in de polonaise lopen omdat die vuile kut toestaat dat het op het museumplein plaatsvind? Wat een kortzichtige drol ben jij man. Had gezien je reacties hier ook bijna niet anders verwacht maar zelfs voor jou is dit kansloos...

13-05-2019 20:19

Ajax412 +1333

Voor supporters zoals jij vind ik dit extra kut. Dat debiele wijf denkt vanuit haar ivoren torentje dat ze het volk snapt, maar ze snapt er geen ene fluit van.

13-05-2019 20:40

JesperOlsen74 +1

Waar haal jij vandaan dat ze denkt het volk te snappen?
Dat interesseert haar geen k*t. Die voelt zich ver verheven boven het klootjesvolk. Zo gaat dat over het algemeen met politici.

Locatie is top, tijdstip is minder. Toch wordt het een mooi feest.
Morgen nog overleggen met de baas op t werk en de baas thuis... ;-)

13-05-2019 23:18

Rik428 +1

Wat een slap gejammer zeg. Ik ben ook bij een paar mooie uitpotten geweest. Wat ik merk bij veel medesupporters is dat ze vinden dat Ajax ons hier heel dankbaar voor moet zijn. Alsof het een grote lijdensweg is om Ajax achterna te reizen tijdens een mooi CL-seizoen. Als we straks weer op een koude, natte donderdagavond achter een sintelbaan in Timisoara een zaadpot staan te bekijken, dan mag je van mij weer gaan jammeren over wat je wel niet allemaal voor Ajax doet. Dit jaar was het een voorrecht om erbij te zijn!

Dat gezegd hebbende, jammer dat het om 16:00 is, gaat voor mij ook een no-go worden helaas. maar maak van de nood een deugd en grijp de kans aan om na afloop met je maten in de kroeg nog een keer te proosten op het seizoen.

Of blijf lekker boos en stampvoeten en je onrecht aangedaan voelen. Mag ook.

13-05-2019 22:58

MisterAFCA +6470

Hey hanglul, sta ik te jammeren omdat ik naar een paar mooie potten ben geweest? Vraag ik of Ajax dankbaar moet zijn? Nee dus hou dat semi elitaire gelul lekker voor je man. Ik ga overal naartoe. Ook naar die jankpotten in het verre oosten. Ook dan jammer ik niet. Het is mijn keuze om mijn club waar dan ook te supporten. Wij hebben veel aan Ajax te danken maar zij zeker ook aan ons. Waar ik ook ben geweest dit jaar, het uitvak was de baas. Zullen de jongens op het veld best lekker hebben gevonden. Of niet? Ik schreeuw mijn club het hele jaar naar de overwinning. Waar ze ook zijn. Maar nu kan ik niet naar de huldiging vanwege dit takkewijf en haar vriendjes. Mag jij gejank vinden. Maar een huldiging is niet alleen voor mensen die de rest van het jaar het teveel moeite vinden om naar weet ik veel waar te gaan maar nu wel lekker een feest kunnen vieren. Die huldiging is er vooral voor de spelers maar zeker ook voor de supporter. Het is namelijk niet alleen bekroning op hun werk. Voor ons, de supporter, is het ook fantastisch om na zolang wachten, die jongens te bedanken en samen feest te vieren. Dat jij dat niet snapt zegt meer over jou dan over mij overigens.

14-05-2019 09:44

Rik428 +1

Je moet niet zo’n opgewonden standje uithangen en even dimmen. Ik snap het dondersgoed, waarschijnlijk hebben we dit jaar en de afgelopen jaren dan vaak samen op die vakken gestaan. Ik denk er anders over, betekent niet dat ik er niets van snap. Ik vind het gehuilebalk van de eerste orde en je maakt je punt niet sterker met schelden en emo-verhalen.

14-05-2019 13:04

PetrusKeizer +10739

doodzonde, heb mn 8 dagen vakantie Amsterdam 4 dagen later gepland. Kon helaas ook niet anders… wordt vast een goed feest!

13-05-2019 15:01

afca95 +1320

Wat een kutwijf is die Halsema. Gewoon Express doen zodat er minder menigte komt. Waarom is ze überhaupt burgermeester van Amsterdam als ze alles wat leuk is aan Amsterdam een pest hekel aan heeft! GL moet echt bij de eerst volgende gemeente verkiezingen optieven uit dat gemeente bestuur!

13-05-2019 13:35

Ajaxio +0

Helaas is Amsterdam de meest Linkse stad van Nederland en is GroenLinks de grootste, gevolgd door D66 etc...

13-05-2019 14:14

Ajax2020 +167

Eberhard was een PvdA'er. Femke GL.

Dom geneuzel over "links" of "rechts". Zullen we het gewoon over Ajax hebben ipv onze politieke voorkeuren?

13-05-2019 14:46

Ajaxio +0

Luister Gap, hij begint zelf dat GL op moet tyven. Ik wilde alleen aangeven dat de kans klein is dat ze optyven omdat Amsterdam enorm links is, helaas voor hem.

Maar bedankt voor je "domme" comment :-)

13-05-2019 16:29

Ajax2020 +167

Dom was niet zozeer op jouw commentaar gericht, sorry als je dat als belediging opvatte (blijft moeilijk communiceren op een site :-))! Ik bedoelde dat we politiek, links/rechts/whatever, er buiten moeten laten. Ik zal zelf nooit op PvdA of GL stemmen, Femke vind ik niks, Eberhard wel dus zo zie maar dat het ook van de persoon afhangt maar om haar nu van de alles de schuld te geven vind ik wel erg makkelijk.

13-05-2019 17:46

Ajaxio +0

LoL, ik ben niet zo snel beledigd. Ik lichte mijn reactie alleen toe. Dan lijken we meer op 1 lijn te zitten als op voorhand leek.

Ik ben geen fan van mevrouw Halsema, maar het slaat nergens op haar een soort van hoofdelijk aansprakelijk te stellen. Daar zijn we het dan over eens.

13-05-2019 18:54

PetrusKeizer +10739

slaat echt nergens op wat je roept. gaat toch in n 3hoek, dus ook de politie heeft hier n verantwoordelijkheid in. Jij doet net alsof de burgemeester n allesbeslissende dictator is.

13-05-2019 15:04

afca95 +1320

Helaas wel. Want v/d Laan flikte zulke dingen niet!

13-05-2019 16:16

1eringzuid2 +7

De burgemeester heeft hier de beslissende stem in. Niemand anders!

13-05-2019 18:53

AFCAsphere +9

Want Halsema heeft de Eredivisie ertoe gedwongen om de speelronde op te schuiven zodat de laatste speeldag op een woensdag zou zijn? Als je de huldiging naar het weekend verschuift dan ebt de feeststemming een beetje weg. Houd alsjeblieft je kaken op elkaar als je niets anders kan doen dan lopen zeiken nadat we de dubbel hebben gepakt en de halve finale van de CL hebben bereikt. We hebben zo’n mooi seizoen achter de rug maar toch krijgen sommigen het voor elkaar om over de kleinste dingetjes te janken.

13-05-2019 20:07

FrancescosRavioli +15453

Ik werk die dag meer dan klok rond. Dus voor mij zit het er niet in. Geniet ervan!

13-05-2019 13:33

Raoul14 +3094

0-8 bij De Graafschap met 4 goals van Tadic = all time doelpunten record en topscorerstitel!

13-05-2019 13:11

Ajaxio +0

Dat geeft niet, mag je ook gewoon komen. Als je wat later komt mag je achter aan schuiven, dat zou je dan toch aan moeten spreken :-)

13-05-2019 12:59

vinniepazienza +25

Je bent zeker de leukste thuis? Sprak over het besluit van Halsema, niet over mijn eigen seksuele voorkeur..

13-05-2019 13:26

FrancescosRavioli +15453

Ik snap niet zo goed wat homo's en Halsema met elkaar te maken hebben.

13-05-2019 13:32

vinniepazienza +25

Zal ik toch nog maar even terug gaan naar school als je dat niet kan achterhalen uit mijn opmerking. Droeftoeter...

14-05-2019 14:37

FrancescosRavioli +15453

Vind het vooral droevig dat je moet discrimineren om je punt te maken.

14-05-2019 18:18

vinniepazienza +25

Als iemand iets laat vallen en “kut” roept, zou hij dan ook refereren aan de vagina? Je hebt echt een iq van een wc-rolletje als je mij niet snapt en nu zeg dat ik discrimineer..

14-05-2019 19:47

Ajaxio +0

Zeg dat dan.... nu verbleef ik in twijfel en nam ik het besluit om je in ieder geval gerust te stellen dat je welkom zou zijn...

13-05-2019 14:13

vinniepazienza +25

Geen zorgen, kom wel uit de regio “hand in hand” maar hoor er niet thuis

13-05-2019 14:20

SammyR +2

Jouw reactie op mijn comment wat verder onderaan en nu dit 'heel gay' noemen zegt genoeg over jou. Stel je niet zo aan en grow up.

13-05-2019 14:25

Bean +3

OK.. ik neem donderdagmiddag wel vrij en kom vrijdag met een dikke kater op de zaak.. maarrrrr.. hoe laat komt Ajax op het podium? dat zal vast niet om 16.00 uur zijn..

13-05-2019 11:59

Bjorn +12802

Tussen 17:00 en 18:00 gok ik.

13-05-2019 12:30

LouisVonGoal +2919

Ik ga proberen te ruilen met een collega. Hopelijk gaat ze akkoord.

13-05-2019 10:35

Ajaxio +0

Dat hoop ik ook... jij moet nog even het podium op... "Wir sind die beste!!!!"

13-05-2019 14:16

18AJAX81 +0

Voor iedereen die er bij kan zijn: veel plezier jongens tis jullie meer dan gegund.
Ik kan er helaas niet bij zijn. Kut werk. Er gaat echt te veel vrije tijd in dat werken zitten;)

13-05-2019 09:25

FrancescosRavioli +15453

Same shit different day. Ik voel met je mee

13-05-2019 13:34

noppenkoning +41635

Iemand een idee tot hoelaat het duurt? 16:00 is voor veel vrienden van mij niet mogelijk, zo kort dag nog vrij vragen en krijgen. Hoe laat verwachten jullie dat speler het podium opkomen?

13-05-2019 08:39

vanreenen +10359

Ik kan mij herinneren, was geloof ik 2011, in elk geval de laatst keer kwamen de spelers met de bus naar HET plein. Maar voor dat zij onderweg er naartoe aankwamen was het ruim anderhalf uur later. En voordat zij op het podium waren nog eens een half uur, uitstappen, beetje opfrissen, effe HHH drinken, allemaal in de rij van opkomst door speaker. Dus 16.00 uur staat HET plein al bomvol, maar is er nog geen speler te zien. Ik zou er om 17.00 uur zijn als het kan. Je baas kan je toch wel missen? Of stel voor als het mogelijk is om een uurtje vroeger te beginnen. Er is toch wel een mauw aan te passen? Ajax wint niet elk jaar de dubbel.

13-05-2019 10:19

noppenkoning +41635

Ik ben er sowieso bij, ben eigen baas, alleen veel werkgevers van vrienden zijn niet zo soepel, zeker niet last minute. Snap het ook wel ergens na alle vrije dagen na Madrid, Turijn en Londen houdt het voor veel bazen een keertje op. Zeker als ze zelf niet van voetbal houden/ Ajacied zijn.

13-05-2019 10:53

Ajax2020 +167

Wat maken vele mensen zich boos over hoe laat en wanneer de huldiging is, en Femke is een K*t h*er enz, enz. Ik heb helemaal niks met Femke en al helemaal niet met haar politieke voorkeur MAAR laten we een beetje objectief blijven: voor het eerst in 8 jaar weer gewoon een huldiging op het Museumplein, begint om 4 uur en dan zullen de spelers er om zes/zeven uur zijn. Netjet toch. En ipv allerlei problemen te zoeken kan je er ook gewoon van genieten (en er voor zorgen dat het niet uit de hand loopt).

Het enige minpunt van de hele Europa serie was het optreden van de ME tijdens met name Juve-Ajax maar ook Spurs-Ajax maar dat mag geen excuus zijn om straks ons feest op ons plein te verpesten.

Mooie maandag allen, ik ga er in ieder geval van genieten.

13-05-2019 08:35

Ajaxio +0

Precies.... het vieren op het museumplein is geweldig. Gelukkig is bij mij de directie ook Ajax gek... donderdag en vrijdag vrij zonder opname van dagen :-)

13-05-2019 08:43

vanreenen +10359

Mag je de directie wel op gebak tracteren. Dit hoor je niet vaak, klasse.

13-05-2019 10:23

Ajaxio +0

Haha... ze gaan zelf ook. Is een wisselwerking uiteraard. Zit wel goed

13-05-2019 10:27

RuffRhythim +24837

In 1995 stonden we op donderdagmiddag met de EC1beker op het Museumplein.
In 1995 stonden we op vrijdagavond met de wereldbeker op het Museumplein.
Niemand deed daar moeilijk over.

Vind dat gezeik, gehak en gehaat over dit tijdstip dan ook nergens op slaan. Wees inderdaad verdomme blij dat het weer op het Museumplein mag plaatsvinden ipv op dat kermisveldje naast de ArenA.

13-05-2019 09:24

DeBaarsjes +3152

Klopt maar die donderdag middag was toen hemelvaart.... toen speelde bijv Volendam nog de bekerfinale die dag

13-05-2019 12:14

stefan pluim +0

Was idd een vrije dag voor iedereen, opletten voordat je wat schrijft.
Zat helaas nog in Wenen.
En vrijdagavond kan iedereen.
Ik wens iedereen veel plezier, kan zelf helaas niet.

13-05-2019 15:34

Ajaxio +0

Owjee... als ze nu maar niet gaan filmen bij de huldiging die dekselse journalisten! De vrije dagen zijn op, dus er moet weer gespijbeld gaan worden....

13-05-2019 08:12

FrancescosRavioli +15453

Iets met onbetaald verlof?

13-05-2019 13:36

Ajaxio +0

Daar doet het UWV niet aan...

13-05-2019 14:15

Tomajax1990 +193

Hahaha, stel het zou op een een miraculeuze manier toch nog fout gaan. Dan kijk ik echt nooit meer naar voetbal, en doe ik aangifte van vermoedelijk matchfixing, vermoedelijk he..

13-05-2019 03:16

Ajaxio +0

Het is godsonmogelijk tenzij bij Heracles de hele hoofdtribune vol zit met belchinezen... het ging wel een fractie van een seconde door mijn hoofd toen men het al aan het vieren was..... als als als .. nee kan niet...

13-05-2019 08:14

Ajaxfan16 +27559

Ja maar dan moet ajax ook verliezen he en dat gebeurt ook niet.

13-05-2019 08:32

Ajaxio +0

Nee joh... dit kan niet meer mis. Zoals ik al zei .. .als als als .. nee kan niet :-)

We zijn kampioen, hebben de dubbel... prachtig seizoen.

13-05-2019 08:42

bakemax +0

wellicht entrade om 15:00 uur bij/in de stopera en dan met z'n allen via de Herengracht naar museumplein?

13-05-2019 01:03

JesperOlsen74 +1

Huldiging donderdag, hmmmm
Moet werken, maar moet voor dit jaar ook bedrijfsuitje regelen..........

Dan maar met het hele bedrijf naar de huldiging, mogen mijn lampen- en kakkiescollega's voor een keer zich eens vergapen aan onze helden en eens zien wat een echt feest is.

13-05-2019 00:56

3*stars*3 +23703

Burgemeester onderschat duidelijk hoe groot Ajax is.
Kan mij herinneren dat er in 2011 zelfs fans kwamen uit België en Duitsland.
Laat staan alle fans door heel het land maar dat was op een zondag.
Nu donderdag 16:00!? Wtf, meeste mensen werken ook of gaan naar school.
Jammer want had er graag bij willen zijn.

Inplannen voor volgende week zondag zou echt niet gek zijn want Ajax pakt na jaren weer een titel en na 16 jaar weer de dubbel.
De fans komen daar echt wel op af, als het op een zondag gepland zou staan...

13-05-2019 00:48

1eringzuid2 +7

Amen. Maar dat uitgenaste slinkse teringwijf weet dat maar al te goed. Sterker nog dit is vooropgezet.

13-05-2019 07:02

Ajaxxxisdebeste +6

Nou nou mag het een onsje minder

13-05-2019 09:04

vanreenen +10359

Een beetje meer respect graag voor de Burgemeester die het mogelijk maakt om weer eens het Museumplein aan te wijzen als feestlocatie. Bovendien is zij ook Ajax-supporter. Als al die wijsneuzen hun vuurwerk thuislaten, hebben wij kans dat het volgend jaar weer op het Museumplein plaatsvindt. Beter dan op de Arena-boulevard.

13-05-2019 10:30

1eringzuid2 +7

Totaal geen respect voor deze burgemeester. Die burgemeester die entrada's verziekt met belachelijke ME optredens, die een wit voetje haalt door een feest toe te staan op het museumplein, maar dat voor tienduizenden niet te realiseren is vanwege het tijdstip, op een gewone doordeweekse school/werkdag. Het is gewoon een slinkse trol die dondersgoed door heeft voor hoeveel mensen ze dit verziekt!

13-05-2019 10:50

FrancescosRavioli +15453

Als Eberhard nog had geleefd had hij het mogelijk gemaakt. Je doet net of dit een prestatie op zich is. Zo bijzonder is het niet. Bovendien start het evenement op een tijdstip dat mensen aan het werk zijn en supporters van buiten Amsterdam niet kunnen komen tenzij ze een hele dag vrij krijgen.

Het is beter dan ArenA Boulevard. En daar is alles mee gezegd.

13-05-2019 13:42

stefan pluim +0

Waarom respect, ze doet dit expres.
Ze zullen er in de stad ook wel blij mee zijn, met koopavond.

13-05-2019 15:36

Tinus +10467

Donderdagmiddag....... het is toch niet te geloven!

12-05-2019 23:35

AFC34 +3840

Ik heb mijn account na de 4e titel van Frank de Boer aangemaakt. Is mijn gebruikersnaam eindelijk een feit. Heeft ff geduurt!

12-05-2019 22:49

Babayaka +7

Leuk dat je voor de club van jack van gelderen bent.

13-05-2019 18:21

Koekepeer +1467

Je mag er hooguit een jaar van genieten!

13-05-2019 20:05

Sonofafca +0

Kom allemaal het wordt een geweldig feest. We gaan allemaal los.

12-05-2019 22:44

glennmeijer +0

Heren even wat anders even naar www.vtbl.nl gaan en natuurlijk op onze held ziyech stemmen want die was deze week echt geniaal. voordat die van persie het word

12-05-2019 22:37

Tinus +10467

Van persie is een goeie gast en fantastische voetballer. Nooit een onvertogen woord over onze club. Hij verdient alle persoonlijke prijzen die hij verdienen kan!

12-05-2019 23:32

3*stars*3 +23703

Daar heb je gelijk in.
Wat hem en die Chileen destijds overkwam op De Toekomst is te schandalig voor woorden.
V Persie is daarna nooit in de media los gegaan met haatzaaiende teksten ofzo.

Vond hem sinds zijn terugkeer wel een beetje too much acteren als de ideale schoonzoon maar de voetballer v Persie was een geweldenaar.
Zelfs meer een type Ajax speler, heeft niets van een Feyenoord speler.

13-05-2019 00:40

Ajaxio +0

Van Persie is een geweldige speler. Maar voor speler van de Week nu niet de man. Ze gingen er met 2-0 vanaf... en die zit dan zelf ook echt niet te wachten op een prijsje van een tv programma voor beste speler van de week.

Zou eerder een oeuvre prijs aan hem uitdelen voor zijn hele carriere!

13-05-2019 08:27

Limburgse Ajacied +14

Hoop dat het een mooi feest wordt (en blijft....) kan er helaas zelf niet bij zijn.

12-05-2019 22:24

Bjorn +12802

Donderdag 16:00 is waarschijnlijk voorprogramma met een matige DJ. Spelers ergens tussen 17:00 en 18:00?

12-05-2019 22:22

RuffRhythim +24837

Denk eerder spelers ergens tussen 18 en 19 uur

13-05-2019 08:10

Vertonghen +15

Donderdag overdag... ongelovelijk.
Je wint een dubbel en die hoer plant het zo kut mogelijk (zeer onbewust waarschijnlijk, not!).
Hoewel ik zelf vrij ben is het lang niet voor iedereen haalbaar, dit is een bewuste klotestreek die er voor zorgt dat het feestje voor vele niet haalbaar is.
Linkse ellende.

12-05-2019 22:08

Ajax2020 +167

Rustig, rustig. Denk aan je hart :-).

Volgens mij is de dag na de wedstrijd/terugkomst team standaard voor de huldiging. Dus ook hier.

Wees blij dat het weer op ons Museumplein !

13-05-2019 11:03

robinozzi +0

Gefeliciteerd mede Ajacieden!!

12-05-2019 22:02
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.