Fitz-Jim had het vorig seizoen heel moeilijk: 'Ik voelde me amper onderdeel van het team'

door NielsOpdam 83

Bron de Volkskrant

Fitz-Jim had het vorig seizoen heel moeilijk: 'Ik voelde me amper onderdeel van het team'

door NielsOpdam 83

Bron de Volkskrant

Laatst geüpdatet

Kian Fitz-Jim had het vorig seizoen 'heel moeilijk' nadat hij door Ajax werd teruggehaald van zijn verhuurperiode bij Excelsior Rotterdam, zo vertelt de middenvelder aan de Volkskrant. De Ajacied dacht dat Francesco Farioli eerst ook geen plek voor hem had, maar dat liep uiteindelijk anders.

'Ik heb het heel moeilijk gehad. Ik kwam met hoge verwachtingen, want Ajax wilde me terug', vertelt Fitz-Jim over zijn vervroegde terugkeer tijdens de afgelopen winter. Ondertussen tekende ook Jordan Henderson bij Ajax en dat zorgde voor minder kansen voor het talent. 'Ik denk dat ik een half uur in het eerste heb gespeeld, met twee invalbeurten. Ik voelde me amper onderdeel van het team. Op een gegeven moment denk je: waarom zou ik de warming-up voluit doen, als ik er toch niet inkom?'

Fitz-Jim geeft toe dat dat een foute instelling was en sprak in die tijd veel met zijn ouders en zijn mentale coach. 'Uiteindelijk is het een periode die voorbijgaat. Het hoort erbij. Voetbal is niet alleen mooi. Het was genoeg dat ik mijn gevoelens kon uiten bij mijn ouders, bij mensen om me heen. Het was ook goed dat zij de spiegel voor mij neerzetten', vertelt de middenvelder eerlijk. 'Ik kon wel altijd zeggen dat het de schuld van de trainer was, maar ik moest ook iets aan mezelf veranderen. Sterker worden, lopen, betrouwbaar zijn.'

'Farioli past als trainer bij mijn speelstijl'

Dit seizoen had Farioli in eerste instantie ook geen plek voor Fitz-Jim, die vertelt dat hij minder aandacht kreeg dan de rest. De Ajax-middenvelder wist dat hij opnieuw verhuurd kon worden, of zelfs verkocht. Het pakte anders uit, want inmiddels is Fitz-Jim een vaste basisspeler onder Farioli. De Ajacied is blij met zijn trainer. 'Farioli past als trainer bij mijn speelstijl. Hij houdt van het spelletje, van mooi voetbal, maar het moderne voetbal is niet alleen mooi. Intensiteit hoort daarbij. Dat eist hij ook.'

'Veel lopen heeft altijd in me gezeten, maar het is nu echt ontwikkeld. Als je het verschil in meters ziet met vorig jaar…het zat er wel in, maar nu ligt er nadruk op. Je moet ook voor elkaar willen werken', legt het talent uit. Na de wedstrijden hangen de data met het aantal gelopen kilometers en intensieve sprints in de gang van Sportpark de Toekomst, zo vertelt Fitz-Jim. 'De staf zet de meters van ons team en de tegenstanders tegenover elkaar. Meestal zie je dat we wedstrijden winnen waarin wij met hogere intensiteit spelen.'

'Een paar dagen later tegen Besiktas kwam die bal daar en ik kon van dichtbij intikken'

De Ajax-middenvelder heeft ook individuele gesprekken met de technische staf. Zo besprak hij het uitduel met Go Ahead Eagles laatst met assistent-trainer Daniele Cavalletto. Hij liet beelden zien aan Fitz-Jim. 'Dan kwam er een voorzet van de zijkant en was ik op de rand van de zestien van de tegenstander. Af en toe is dat goed, zei hij, maar hij wilde ook dat ik ín de zestien kom', vertelt het talent, die direct effect zag. 'Een paar dagen later tegen Besiktas kwam die bal daar en ik kon van dichtbij intikken. Van een goal maken in de ArenA had ik altijd gedroomd.’

Lees meer over:
Plaats reactie

Kingoffdatoilet +17155

Ajax had Fitz-Jim zeker nog een halfjaar bij Excelsior moeten laten.

24-10-2024 18:27

KleineReus +6454

Het terughalen van Fitz Jim sloeg toch ook helemaal nergens op vorig seizoen. Ofwel je bent van mening dat hij op dat moment iets heeft toe te voegen en dan krijgt ie speeltijd. Ofwel je bent van mening dat hij nog niet goed genoeg is en dan laat je hem zijn seizoen afmaken op uitleenbasis. Nee, wij gaan hem terughalen, halen vervolgens Henderson en Fitz Jim staat aan de zijlijn. Sterk staaltje mismanagement.

24-10-2024 16:30

JohnDylan +22023

Wat is de huidige rol van John van ‘t Schip ook alweer? In zijn woorden: “Het scouten en het intern en extern bekijken van spelers die in aanmerking komen voor Ajax”. Yikes!!

24-10-2024 14:13

FanAB +1055

Farioli stelt hem nu alleen maar op bij gebrek aan beter. Is in niets een Ajax1 speler. Teweinig talent en gebrek aan fysiek. Komende weken zakt hij volledig door het ijs.

24-10-2024 12:18

patje0527 +1326

Wat een figuur ben jij man

24-10-2024 12:57

Mokum<3destad +2310

''Op een gegeven moment denk je: waarom zou ik de warming-up voluit doen, als ik er toch niet inkom?'' Dit is 100% waar Farioli mee aan de slag is gegaan. Saamhorigheid gecreëerd dat samenvalt met de werk ethiek. Het is een verademing om een coach te hebben die aan de slag gaat met het mentale aspect. Hierdoor zie je iedereen opbloeien zoals een Sutalo etc.

24-10-2024 10:34

UwSchipper +5598

Beste Kian,
Het is precies zoals je zegt:
" Uiteindelijk is het een periode die voorbijgaat. "
In de opvoeding en alles in het leven: Het Is Een Fase.
Zoals je nu in de fase zit dat er bij AJAX Showtime mensen zijn die het iets minder in jou zien zitten.
Dat is ook een fase.
En daarna komt de fase dat iedereen op AS je gewoon fantastisch vindt!
En terecht, succes Kian en ga zo door!

24-10-2024 08:08

Dolblij +45045

Ligt achter Ajax, FJ, ons. Vizier op de toekomst en vol gas erop.

23-10-2024 23:07

FreeThulli +6029

Ja precies

23-10-2024 23:10

Dolblij +45045

ik had, het was, het gebeurde, toen, ooit, destijds, gisteren.

heb je niks aan in de context van dit artikel.

Achter je ligt wat je niet kunt veranderen. Voor je ligt alles waar je zelf wat aan kunt doen.

23-10-2024 23:12

Jarikoning +7205

Schip heeft er eenpuinhoop van gemaakt. Met Steijn was je net zo geindigd. Nu verloren we zelfs van Hercules en 6-0 van de vijand

23-10-2024 22:20

wijzijndebeste123 +163632

Gewoon n ontzettend slechte trainer. Als hij nooit bij Ajax gespeeld had was hij obv zn trainers CV nooit in de verste verte in aanmerking gekomen.

23-10-2024 23:28

AFCA020! +6098

Schip heeft er geen puinhoop van gemaakt.
De puinhoop was al gecreëerd. Allereerst door de zogenaamde bestuurders bovenin (waarvan de meeste gelukkig weg zijn en anders binnenkort gaan).
Daarnaast wordt het conditionele aspect in het voorseizoen gelegd, dat was ook ronduit ondermaats, Steijn heeft de selectie daarnaast verwaarloosd en heeft het moreel zelfs naar het nulpunt laten dalen met z’n 17e plek (Maduro maakte er zelfs 18 van).

Schip is zeker geen wereldtopper, denk dat niemand dat ook had verwacht (althans niet als je reeel bent, en als je ziet waar Ajax zich bevond). Dat je van een uitzichtloze positie toch nog Europa League voetbal hebt gehaald, met de selectie en het moreel van vorig jaar, vind ik gewoon knap. Niet goed genoeg, maar gezien de omstandigheden knap. Meer zat er absoluut niet in. Persoonlijk vreesde ik voor een Feyenoord seizoen met plek 9 ofzo zonder Europees voetbal. Dat je dan toch nog Europa League weet te halen is gewoon netjes. Vooraf zou menigeen er voor getekend hebben lijkt mij (gezien de omstandigheden nogmaals).

Tuurlijk heeft ook Schippie niet alles goed gedaan, hij had natuurlijk ook gewoon een Pasveer tot zijn beschikking bijvoorbeeld. Je ziet dat hij het allemaal veel beter neerzet en blijft coachen en sturen (waar andere weer van profiteren).
Maar de algehele tendens is gewoon dat het resultaat alleraardigst is. Niet goed genoeg voor Ajax (zoals hij zelf ook aangaf) maar wel het hoogst haalbare voor het moment.

Hercules is idd een schande geweest (al was hij daar zelf niet bij), en de klassieker was ook pijnlijk, maar het krachtsverschil was ook aanzienlijk door de slecht samengestelde selectie. Als dan ook alles tegenzit kun je, hoe pijnlijk ook, eens een keer tegen een flinke zeperd aanlopen, zoals zij doorgaans doen bij ons.

Wat voor mij het meest blijft hangen is dat Schippie ondanks de zwarte periode (zowel in zijn privé, als voor onze club) toch zijn hart liet spreken en z’n nek uitstak, daar waar niemand het (logischerwijs) aandurfde of wilde. Er was namelijk nul eer aan te behalen vorig seizoen, enkel reputatieschade.
Daar heb ik veel respect en waardering voor. En het van de aller aller aller laatste plaats opklimmen tot de Europa League, vind ik gezien de omstandigheden gewoon knap. Er zat absoluut niet meer in. Of had jij verwacht dat je CL zou spelen of kampioen zou worden? Dat was toch totaal niet realistisch?
Sowieso zou je daar ook dit seizoen (ondanks dat er goed werk is geleverd) niets te zoeken hebben gehad.
We gaan gewoon weer langzaam opbouwen en Schippie heeft daar mede de eerste steen voor gelegd door tegen de verwachting in Ajax naar de Europa Cup te loodsen ipv max middenmoot

24-10-2024 10:56

Simpelishetmoeilijkst +25195

AFCA020.
Gefeliciteerd met dit prachtige stuk, waar ik het geheel mee eens ben.bwe zitten weer in de lift omhoog, al is het nog niet op volle snelheid. Het plezier is al terug.
Met veel waardering, groeten uit het buitenland.

24-10-2024 11:57

LukaLitmanen +81999

Hlynsson boven Fitz Jim
Klaassen boven Kudus

We hebben 4 kansloze trainers gehad

23-10-2024 21:30

Jarikoning +7205

Na Eth is het armoe troef geweest

23-10-2024 22:05

TeringHenkie +28344

Het begon al met TH!

23-10-2024 23:43

Jarikoning +7205

Dan is het al.jaren armoe troef want ervoor was het ook.niks

24-10-2024 08:42

ajaxfan83 +3445

Klaassen boven Kudus, leg dat eens uit want Kudus speelde altijd ...... Als hij niet geblesseerd was

23-10-2024 22:08

Timo.H +224

Onder TH werd hij na zijn blessure amper gebracht. Het was ook wel erg mysterieus steeds met zijn gesteldheid, maar wat keken de echt kenners uit naar de Kudus van voor zijn blessure. Iets wat er uiteindelijk gelukkig ook uit kwam, al ben ik van mening dat hij op 6 en 8 echt zijn beste spel speelde

24-10-2024 09:44

Danielson +50314

Hlynsson is een heel ander soort speler dan FJ.
Appels - peren.

23-10-2024 22:11

YugoVik +33116

Nou fitz jim heeft nog amper wat laten zien en hij word getorpedeerd tot het super talent hier.

23-10-2024 22:11

Lazell +16989

Hij werd hier al lang gezien als groot talent door een groep fans. Bij sommige talenten zie je vanaf de eerste wedstrijd dat ze dat ze iets extra's brengen. Zoals De Ligt, Frenkie, maar ook Unuvar bijv. Alleen komt dat er niet altijd direct uit, maar zodra ze gewend zijn aan het tempo en niveau kunnen ze ook heel snel tot een belangrijke speler uitgroeien. Dan kan je wel roepen "hij moet nog veel meer laten zien", maar je ziet toch ook dat hij bepaalde dingen heeft die niemand anders in de volledige selectie heeft?

Zelfde zie ik met Godts gebeuren. Hij moet nog iets beter doorkrijgen welke keuze hij moet maken op welk moment, maar als hij dat heeft is hij met zijn dribbels, inzicht en rendement waarschijnlijk binnen 1 seizoen een topper voor ons. Zulke spelers hebben veel minder tijd nodig dan Rensch, Taylor of Brobbey.

23-10-2024 23:13

Ferd +38469

Sommigen zien potentie, anderen zijn stekeblind voor kwaliteiten van bepaalde spelers. Ook jij gaat het op een gegeven moment wel zien, en dan ontkennen dat je hem ooit hebt afgekraakt

24-10-2024 02:10

YugoVik +33116

Nee hoor dan zeg ik dat ik het mis had.. 😉

24-10-2024 05:01

Ferd +38469

ik zal je er aan herinneren.

24-10-2024 11:04

Tommyshelby +128781

Meesterscout en echte Ajacied Schip zag het talent van FJ niet en een totale outsider als Farioli wel.
Geeft toch te denken...

23-10-2024 20:47

Steffenhagen +37822

Ja maar schip is wel een echte Ajax jongen Hè

23-10-2024 21:14

Ajaxsupporter02 +14031

Ja, dat is het enige wat telt inderdaad!

23-10-2024 21:25

Amp +37643

Ken ni altijd raak zijn he. Is wel de trainer geweest die talenten als Banel en Martha terechte kansen gaf, dat ziet Farioli dan weer slecht... gezien we verder geen bewijs hebben moeten we t verhaal van Van Basten nog maar in t midden laten, maar zou me ook niet echt verbazen als zijn hulp toch ook wel door Schip is tegen gehouden

23-10-2024 21:31

WeirdAJAX +12178

Farioli zei dat hij FJ in eerste instantie ook niet zag zitten. FJ heeft zich zelf goed in de kijker gespeeld. Heeft een tand erbij gezet, zoals hij zelf zegt.

23-10-2024 22:11

TheSpecialOne +8889

Farioli stelt inzet nog teveel boven
bovengemiddeld voetbalvermogen en laat Ajax nou net een club zijn waar technisch superieur zijn aan je tegenstanders veel meer op prijs wordt gesteld.
Als Farioli de juiste mix weet te vinden tussen inzet en fantastisch voetballende vermogen dan gaan we nog mooie tijden tegemoet.
Zo niet, Dan moeten we nog een hele tijd met zijn beruchte roulatiesysteem moeten leren leven.

24-10-2024 17:06

WeirdAJAX +12178

Eens. Hoewel de beschikbaarheid van fantastisch foebalvermogen schaars is voorlopig.

24-10-2024 19:03

Lazell +16989

Zodra de kwaliteiten van 2 medewerkers gelijk zijn, is het een pre om een echte Ajacied te zijn. Maar als het één van je kernkwaliteiten is, dan is er iets niet goed.

23-10-2024 23:26

Ferd +38469

Schip heeft dan hetzelfde probleem als YugoVik.

24-10-2024 02:11

DankzijCruijff +48712

Schip heeft vele tekortkomingen en mag geen prominente functie meer krijgen binnen de club, maar hem vergelijken met onze ultieme AS-clown gaat wel erg ver.

24-10-2024 09:35

Ferd +38469

de ultieme AS-clown is Aurelius1. Yugovik staat niet eens in de top 5, er lopen grotere clowns rond.

24-10-2024 10:59

Jeroen90 +1433

Ik vind dat niet zo gek, als je wat verder door denkt. Kennelijk was er voordat Schip aantrad binnen de club al niet de overtuiging dat Fitz-Jim op korte termijn kon aanhaken bij het eerste. Anders was ie in de zomer natuurlijk niet verhuurd. Dan komt er zo'n clubman als nieuwe trainer, die natuurlijk eerst met al zijn oude maatjes binnen de club gaat praten. Die hem allemaal meegeven dat Pietje er wel komt, maar Jantje (of in dit geval Kian) is toch echt niet goed genoeg. Wat doet Schip, in de wetenschap dat hij ook maar van de ene op de andere dag het zinkende schip op is gerold zonder eigenlijk goed te weten in wat voor puinhoop hij zou belanden? Die neemt lekker het oordeel van zijn oude maatjes over. Resultaat: geen plek voor Fitz-Jim.

Daarom is het juist in mindere tijden van belang om iemand van buitenaf bij de dagelijkse leiding te betrekken. Iemand die objectief naar de situatie kijkt en zich niets aantrekt van de gevestigde orde. Het is wat mij betreft ook geen toeval dat de enige trainers die in de recente geschiedenis met Ajax succesvol zijn geweest op internationaal niveau (Ten Hag en Bosz) juist geen clubmannen waren.

24-10-2024 16:52

TheSpecialOne +8889

Zo gek is dat niet hoor. Van 't Schip heeft heel erg weinig verstand van voetbal. Hij beseft helemaal niet dat alleen op hoog niveau te hebben gevoetbald niet genoeg is voor een succesvolle trainerscarrière.

24-10-2024 16:58

Invincibles +5203

Nu nog beslissender zijn met steekpasses en schoten op doel. Hij is nog vaak onzuiver in de laatste fase, terwijl er niks mis is met zijn techniek.

23-10-2024 20:23

kesselcity +1287

Zijn schoten van afstand zijn echt heel matig. Mannsverk kan ook niet van afstand schieten

23-10-2024 21:17

DikDukdalf +344

Zou leuk zijn natuurlijk, maar je moet een vis niet beoordelen op hoe goed hij in bomen kan klimmen.

23-10-2024 21:48

Breuk +25133

Positie kiezen in de 16 kan hij wel van Klaassen leren.

23-10-2024 20:12

Babangida83 +23893

Van die terugkeer begrijp ik nog steeds niet hoe Ajax op die wijsheid kwam.

23-10-2024 20:11

Ajaxsupporter02 +14031

Ik wel. Je moet hem dan alleen wel gebruiken.

23-10-2024 21:21

Myriad +7069

Geweldige gozer. Zelfkritisch, eerlijk en een speler die wat doet met zijn talent.

Natuurlijk doe je een halve warming up als een trainer je nooit opstelt.

Top hoe hij zijn kans gegrepen heeft. Nu zijn we blij dat hij morgen in de basis begint op een van de mooiste posities in het team.

23-10-2024 19:53

JohnGreek +197

Off topic maar in Griekse media staat dat Christian Eriksen een contract zal tekenenen met Ajax na de einde van zijn contract bij Manchester einde seizoen en volgende jaar zal hij bij ons spelen.

23-10-2024 19:44

Mentir +2432

hoe betrouwbaar is de griekse media, lijkt min of meer uit de lucht geplukt. Ben meeste bang voor zijn salaris en leeftijd. persoonlijk liever niet.

23-10-2024 19:52

Breuk +25133

Na een paar ouzo ziet de wereld er heel anders uit.

23-10-2024 20:11

JohnGreek +197

We zullen zien want het is een trusted media dus we zullen het zien. Heb gelezen dat eriksen heeft geaccepteerd mondeling na het einde van seizoen. Dus ik wacht ook voor volgende jaar maar ben er positief van. Dus wilde dat even sharen

23-10-2024 20:15

Mentir +2432

@johngreek , nu dat ik je naam zie snap ik meer waarom je het meld :)
Overal het algemeen ben ik er niet helemaal tegen maar hangt meer van af wat ze hem betalen/beloven aan speeltijd. andere kant met de wissel beleid van de trainer kan het qua ervaring voor somige spelers goed doen.

dus beetje 50/50, afhankelijk wie er nog gaat of bij komt natuurlijk.

23-10-2024 20:27

Okocha078 +13782

Zie hem graag komen, maar dan wel een ander me 6 ipv Henderson. Als je een goed voetballende 6 kan neerzetten achter Eriksen en FJ heb je een aardig middenveld hoor. Zie Taylor wel een stap willen maken na dit seizoen.

23-10-2024 21:28

JohnGreek +197

Hahaha ja man ik ben een Griek maar van heel jong Ajacied. We zullen zien hoe het gaat. Er stond mondeling akkoord dus tja wat er is gesproken weet niemand hahahha

23-10-2024 21:30

Amp +37643

Real zoekt nog een opvolger voor Kroos en Modric straks in de zomer, dus kan zomaar kunnen dat laatste

23-10-2024 21:34

Ferd +38469

FJ is de voetballende 6.

24-10-2024 02:13

Nr.10 +111040

‘De staf zet de meters van ons team en de tegenstanders tegenover elkaar. Meestal zie je dat we wedstrijden winnen waarin wij met hogere intensiteit spelen.'

Onbegrijpelijk dat we dit twee seizoenen hebben laten liggen. We zijn in die periode zo slecht geleid. Als je dat niet compleet had laten versloffen, had je nooit 3e en 5e geëindigd afgelopen twee seizoenen.

23-10-2024 19:41

Steffenhagen +37822

Schreuder , Heitenga, Steijn en schip : wat een wanbeleid . En van die vier vind ik schreuder de grootste lul . Vanaf dag één heeft hij ten Hag een mes in zijn rug gezet en zijn erfenis totaal verkwanseld : schreuder was echt een luie flikker

23-10-2024 21:17

wijzijndebeste123 +163632

Schip was tactisch dan wel n draak van n trainer maar hij was zogenaamd een echte peoples manager. 😂

Kan niet wachten op t bericht dat Schip zijn contract niet verlengd wordt. Wat een volslagen incompetent figuur.

23-10-2024 19:39

Nr.10 +111040

Waar slaat dat op wat jij zegt? Van ‘t Schip was een geweldige voetballer en een echte Ajacied.

23-10-2024 19:41

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Dat kan hem nog steeds heel incompetent maken voor technische functies. Een goed paard maakt nog geen goede ruiter

23-10-2024 19:44

wijzijndebeste123 +163632

Je hebt gelijk. Dat maakt je automatisch competent.

23-10-2024 19:47

Nr.10 +111040

@superscoorder. Goh, zo had ik het nog nooit bekeken.

23-10-2024 19:53

Steffenhagen +37822

Nou en ? Dat is toch geen argumentatie . Schip heeft niet de kwaliteiten om een eredivisieploeg te trainen : volkomen incompetentv

23-10-2024 21:18

Ferd +38469

en alleen daarom is hij competent? Beetje rare redenering Nr.10

24-10-2024 02:13

Nr.10 +111040

Ik had niet verwacht dat er mensen zouden zijn die dit als een serieuze reactie zouden beschouwen, misschien moet ik er voortaan wat smileys bij zetten.

24-10-2024 08:37

Myriad +7069

Dit stukje ging volgens mij niet over van 't Schip.

23-10-2024 19:57

wijzijndebeste123 +163632

N goede peoples manager zorgt ervoor dat ook wisselspelers gemotiveerd blijven en zich onderdeel van t team voelen. N trainer met oog voor talent herkent t talent van Fitz meteen en stelt hem op en ziet tevens direct dat Banel en Martha er niks van kunnen. Een fatsoenlijke trainer lukt t om in 8 maanden een spelplan en patronen in te slijpen.

Schip heeft er helemaal niks van gebakken.

23-10-2024 20:03

Myriad +7069

Nog steeds met van t Schip bezig? Zelfs FJ legt de schuld bij zichzelf.

23-10-2024 23:54

Amsterdamnoord +6042

Men zei ook dat Steijn een people’s manager was

23-10-2024 21:24

Aram +17990

People manager is typisch iets wat je van een manager zegt als ie objectief gezien niks kan. Klinkt mooi, betekent meestal niks.

23-10-2024 23:24

JoltTrommels +772

Korte samenvatting: er is een plan, staf is veeleisend en alleen het zijn van een talent is niet genoeg om te spelen.

Heel gezond allemaal. En nu de komende 2,5 week alle potjes winnen ;-)

23-10-2024 19:38

C14 +22377

Nee, er was juist geen plan, zijn talent en kwaliteit werd niet goed ingeschat, ook bijna door Farioli niet. Fitz-Jim zou vorig seizoen een van je beste spelers zijn geweest als hij langere tijd het vertrouwen had gekregen.

Nu is Fitz-Jim komen te spelen vanwege echt heel matige concurrentie, en omdat hij zich alsnog kon laten zien op de linksbuitenpositie (teken dat de trainer je in principe niet ziet zitten als middenvelder) en ook op de 10, wat, met name wat betreft de buitenpositie, niet zijn natuurlijke posities zijn.

Door pure inzichtloosheid en het niet waarderen van een echte Ajaxspeler, was je hem dit seizoen of blijvend alweer kwijt geraakt.

Farioli vergeef ik het enigszins omdat hij Fitz-Jim niet veel meer kende dan als bankzitter vorig seizoen. Al moet hij beelden hebben gezien en dan zie je meteen dat het beter is dan al die andere middenvelders, zeker in potentie.

23-10-2024 20:04

Okocha078 +13782

Godzijdank hebben we eindelijk eens een goede staff. Je moet er toch niet aan denken dat bv Pascal Jansen oid de opvolger van Schip zou zijn.FJ is een echte Ajax speler en probeert altijd aanspeelbaar te zijn. Ontwikkeld zich ook tot vechtertje, top.Hopelijk halen we CL en krijgt Farioli er nog een paar mooie aankopen bij, dan gaan we knallen.

23-10-2024 19:37

Dirigent +6860

Is gewoon de motor van het elftal aan het worden!

23-10-2024 19:36

JohnDylan +22023

Inderdaad, en sterker nog, Baas en Fitz-Jim vormen samen al de motor in het opbouwspel van Ajax.

24-10-2024 13:50

jaripettersson +9510

Het leek ook zo'n rare actie vorig jaar om een bankzittende huurling van excelsior terug te halen uit nood, om vervolgens niet te gebruiken. Knap hoe die jongen toch stoïcijns is doorgegaan. Gaan we hopelijk nog veel plezier aan hebben.

23-10-2024 19:35

wijzijndebeste123 +163632

Ze hebben er notabene nog n ton voor betaald terwijl hij gratis was geweest als ze 1.5 week eerder besloten hadden hem terug te halen. Echt onnavolgbaar.

23-10-2024 19:56

Ton.B +1646

Het zou fijn zijn, als de hogere intensiteit, ook eens een hoger tempo zou inhouden.

23-10-2024 19:26

AjaxSoCal +1993

Baby steps..

23-10-2024 19:36

C14 +22377

Dat zie je vooral in meer open wedstrijden. Wedstrijden waarin de tegenstander heel erg inzakt, zijn vrij moeilijk om tempo in te brengen.

Maar dan moeten ze inderdaad wel sowieso sneller die bal van links naar rechts en vice versa verplaatsen.

23-10-2024 20:06

Mikee +6403

Zo blij dat het talent eruit komt! Hopelijk weet hij de groei door te zetten.

23-10-2024 19:25

afct +8946

Dit is jou doorbraak Fitz gas erop zorg dat je er niet meer uit gaat 💪

23-10-2024 19:25

Regada +578

Let's go Fitzie!!!!

23-10-2024 19:19
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.