Farioli kan leven met gelijkspel tegen Slavia Praag: 'Na de rode kaart was de reactie van ons erg positief'

door Jon van Dam 98

Farioli kan leven met gelijkspel tegen Slavia Praag: 'Na de rode kaart was de reactie van ons erg positief'

door Jon van Dam 98

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli kan leven met het 1-1 gelijkspel van Ajax op bezoek bij Slavia Praag, zo laat hij weten op de persconferentie na afloop van het duel. De Italiaan zag dat zijn ploeg in de tweede helft de controle verloor en met tien man kwam te staan na de tweede gele kaart voor Youri Baas. Toch is hij tevreden met de wilskracht die Ajax liet zien.

Farioli zag Ajax in het eerste bedrijf goed voor de dag komen. 'We hadden de wedstrijd volledig onder controle. We hadden al voor de penalty de kans om te scoren (via Brian Brobbey, red.) en de wedstrijd te killen. Toen hadden we het af moeten maken. Maar ik verwijt Brobbey niets, hij is onze onbetwiste nummer negen', zo liet hij weten tegenover ESPN.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld, zo zag ook Farioli, die besloot zijn complete voorhoede naar de kant te halen. 'In het begin van de tweede helft hadden we het moeilijk in de eerste minuten. De aanvallen van Slavia Praag namen toe, aangezien ze alle ballen in de zestien gooiden. Ze zorgden er met hun speelwijze voor dat we de controle over de wedstrijd verloren. In veel situaties moesten we scherper zijn om voorzetten vanaf de zijkant te blokken.'

'We hadden nieuwe energie nodig', vervolgt Farioli. 'In het begin van de tweede helft hadden we het heel moeilijk met hun aanvalsgolven, zij speelden alles of niets. Zij zorgden ervoor dat wij de controle verloren. We wilden wat extra's brengen, zowel voorin als achterin.'

Farioli zag Ajax karakter tonen in Praag

De wissels van Farioli konden niet voorkomen dat invaller Tomas Chory namens Slavia Praag de gelijkmaker scoorde. 'Helaas kregen we op een gegeven moment de 1-1 te verwerken. Na de rode kaart was de reactie van ons erg positief. Dus ik denk dat het een goed punt was en dat onze prestatie is neergezet op basis van veel karakter.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Haarlemmer +20589

,,Soms moet je in het voetbal een pak dragen, soms een helm. Vandaag moesten we een helm dragen", omschreef Farioli het na afloop.

Haha geniale uitspraak. Al draag ik toch liever een pak ;)

04-10-2024 05:12

Artemio +31794

Gaaei kreeg trouwens in de 2e helft ook een 100% kans.

04-10-2024 00:31

Artemio +31794

Kritiek op Brobbey en Farioli is allemaal prima en deels terecht, maar wij moeten er ook van bewust zijn dat we in dit format niet alles hoeven te winnen. Met 4 punten uit 2 wedstrijden doe je goed mee. Volgende 2 wedstrijden zijn qarabag uit en Maccabi thuis. Dat is ook weer minimaal 4 punten. Daarna heb je nog 4 wedstrijden.
Kortom door dit punt in Praag ziet het er heel goed uit voor ons aller Ajax.

04-10-2024 00:23

Hersenspinsel +7996

Je kan de punten niet van tevoren al inboeken. Dat bleek vorig jaar maar weer.
Bij elke wedstrijd, zelfs tegen Hercules en RKC, moet er voor de overwinning gestreden worden.
De competities zijn nog lang en laten we niet in de waan van de dag blijven hangen.

04-10-2024 08:44

Aram +17852

Sterk van Farioli om Brobs te steunen. En terecht, al ligt dat bij veel supporters blijkbaar gevoelig.

03-10-2024 22:42

Simpelishetmoeilijkst +25119

Is goed dat hij Brobbey steunt, en ik hoop wel dat hij hem duidelijk maakt dat zijn taak is om doelpunten te scoren.

03-10-2024 22:53

Aram +17852

Ik denk dat ie dat wel weet 😉
En voor de zekerheid, een Ajax-spits moet veel meer doen dan doelpunten maken. Zie Petterson, zie R. de Boer, zie Hennie Meijer.

03-10-2024 23:00

Omar +17163

Supporters die nu al stoppen met het steunen van Brobbey hebben wel een heel kort geheugen, was vorig seizoen nog verreweg onze beste speler.

03-10-2024 23:20

Dolblij +44934

Ajax bleef knokken, dat wel.

03-10-2024 22:35

RBP +7681

Over het algemeen heel blij met Farioli. Maar hij heeft toch best een paar aparte wissels gedaan al.

03-10-2024 22:14

Hersenspinsel +7996

Farioli had te maken met een aparte bank.
Zelfs Mokio was geblesseerd.

04-10-2024 08:46

Patje2011AJAX +2111

Het is wennen om te lezen dat Ajacieden onze Brob bij het oud vuil willen smijten.. Ach ja ieder zijn mening!

03-10-2024 22:12

ajaxwestland09 +28932

Waarom bij het grofvuil het is toch gewoon hoe het is , beste is gewoon even banken voor Brobbey en werken met een spitsentrainer

03-10-2024 22:14

Patje2011AJAX +2111

En dan Akpom of Weghorst in de basis?

03-10-2024 22:15

OuweDibbes +11780

Je moet toch niet denken aan Akpom.. die vent kan niet voetballen.. Alle ballen komen keihard terug.

03-10-2024 22:16

Panna +5042

Gewoon verkopen voor 10 miljoen. Hij kan niet schieten!

03-10-2024 22:20

Ajaxsupporter02 +13882

Panna, geen raad meer geven over transfers!

03-10-2024 22:27

Tommyshelby +128462

Tja, een betere hebben we niet. Ik ben al blij dat Brobbey een voldoende kan halen obv veldspel, lekker laten staan. Die goals komen wel weer.

03-10-2024 22:15

Torcida +5591

Niet bij het oud vuil, maar wel voor een dikke transfer naar het buitenland aan het einde van het seizoen.

03-10-2024 22:24

Turbo +41825

Farioli gooit de wedstrijd na 56 minuten uit het raam. Je staat 0-1 voor. De tegenstander heeft één van-richting-verandert schot gehad als gevaar en speelt zichzelf de wedstrijd uit. Wat doe je? Je wisselt je aanspeelpunt voor een speler zonder spelaandeel en gooit er 2 verdedigers bij die nog geen bal aan kunnen nemen. Én dirigeert je team de eigen 16 in. Weg wedstrijd.

Ik ben blij met Farioli. Maar dit is gewoon iets wat zelfs Frank niet had gedaan. Waanzin.

03-10-2024 22:12

Patrick78 +51706

100% schuld van Kroes

Farioli heeft 0 vleugelaanvallers op de bank

03-10-2024 22:13

Turbo +41825

Inderdaad. Je zag hem in de 54e minuut het veld op rennen en zeggen dat iedereen met de kont de eigen 16 in moest en dat we per direct lange ballen op een kick & rush spits moesten spelen en 2 dramatische backs als vleugelspeler moesten gebruiken terwijl er een prima buitenspelertje op de bank zit. Oh, en vooral heel veel over de grond rollen.

Kom op.

03-10-2024 22:16

AINIESTA +44546

Faberski en Konadu zaten gewoon op de bank hoor. Farioli koos gewoon laf voor catenaccio vanaf minuut 57.

03-10-2024 22:17

Patrick78 +51706

Slavia Getafe was geen makkelijke tegenstander voor twee rookies als Faberski en Konadu.

We missen minimaal een vleugelaanvaller.

03-10-2024 22:19

Henny +1749

Inderdaad. Konadu en Faberski laten invallen zou volledig onverantwoord zijn…

03-10-2024 22:21

AINIESTA +44546

Waarom zitten ze op de bank dan? Voor niemand was het een makkelijke tegenstander vanavond.

Gaaei en Wijndal op de flanken slaat natuurlijk nergens op.

03-10-2024 22:24

Turbo +41825

Het was ook geen makkelijke tegenstander voor non-voetballers als Gaaei en Wijndal.

Hij had ook gewoon niet kunnen wisselen, he? Of volle bak kunnen pressen met frisse spelers. Of niet compleet kunnen stoppen met voetballen.

03-10-2024 22:24

Simpelishetmoeilijkst +25119

Al ben ik fan van Farioli, vind ik dat je gelijk hebt in deze, A. Iniesta. Ik had het geprobeerd met die 2 jonkies.

03-10-2024 22:57

Danielson +50195

Nee dat heet realistisch. In plaats van naïef in het mes te lopen.

03-10-2024 23:38

Steffenhagen +37786

Als je nu toch AZ ziet , veel beter dan Ajax ; heel veel beter . Meer voetbal en meer individuele kwaliteit .

03-10-2024 22:10

ajaxwestland09 +28932

Met dank aan overmars sar en die duitser

03-10-2024 22:11

OuweDibbes +11780

Nou Arno die houden ook alleen maar tegen.. Met wel een fitte selectie.

03-10-2024 22:13

Steffenhagen +37786

Voetballend sla ik ze echt hoger aan dan Ajax . Middenveld met Clasie en Mijnans is zo veel beter dan wat wij hebben lopen

03-10-2024 22:19

OuweDibbes +11780

Het team is beter in balans. Maar oke.. in de winterstop kijken of je Vd Boomen Akpom en Gaeei kan lozen om een vleugelspeler en een creatieve middenvelder kan halen.

03-10-2024 22:21

Steffenhagen +37786

Helemaal eens

03-10-2024 22:22

Torcida +5591

Hoe fluit de scheids bij AZ? En voetbalt de tegenstander, of rennen ze als doorgesnoven berserkers over het veld te schoppen en te rollen?

03-10-2024 22:25

Litmanen95 +1087

2-0 achter. Kansloos.

03-10-2024 22:55

ajaxwestland09 +28932

3-2 porto oei th

03-10-2024 22:10

dod +604

Brobbey is toch in niks een typische ajax spits?
Als ie in vorm is en je hebt aansluiting is hij super in wat hij kan brengen, maar scoren, op de goede plaats staan met voorzetten van de zijkanten, koppen.. hij heeft het allemaal niet.

03-10-2024 22:10

OuweDibbes +11780

Pettersson scoorde er ook nooit 30.. was een fantastisch aanspeelpunt waardoor bergkamp er 30 scoorde.. zo moet je brobbey gebruiken aanspeelpunt.

03-10-2024 22:14

dod +604

Die mag je zeker niet vergelijken.

04-10-2024 09:24

driehoekjes +3334

Heb je een hoge voorzet gezien?

03-10-2024 22:40

Opperhoofd +12565

Ik wil Akpom nomineren voor een gouden kalf.
Daarnaast verdient Wijndal een act bij het circus.

Maar dat was deze wedstrijd eigenlijk wel mooi.

03-10-2024 22:09

OuweDibbes +11780

Vond Wijndal best sterk invallen.. Hij begreep dat Ajax lucht nodig had..en dat deed hij met verve..

03-10-2024 22:10

Opperhoofd +12565

Viel prima in.
Maar doelde meer op het feit hij vooral liep te kwallen en kutten tegen die Tsjechen

03-10-2024 22:16

OuweDibbes +11780

Ja die scheidsrechter begon in de tweede helft beetje een Rotterdamse Kuip thuisfluiter te worden.

03-10-2024 22:18

Torcida +5591

Dat was helaas, en met dank aan de arbitrage, de enige manier om een resultaat te halen.

03-10-2024 22:26

Opperhoofd +12565

Zeker, kon het ook waarderen.

03-10-2024 22:27

ajaxwestland09 +28932

Ik snap dat farioli hem niet wil afvallen maar kom op he als je als spits zoveel kansen mist mag je hem er echt wel op afrekenen.

03-10-2024 22:08

Patje2011AJAX +2111

Met Farioli winnen we een punt, ik weet niet welke trainer het beter zou doen.

03-10-2024 22:06

OuweDibbes +11780

Prima trainer. De eerste trainer sinds de ramp seizoenen die vanuit achterin is begonnen neer te zetten, brengt een positieve fibe en maakt spelers beter. Enige minpuntje is dat hij tactisch een beetje eigenwijs is... Misschien even een cursus bij Louis. De beste tacticus die ik heb gezien.

03-10-2024 22:09

Litmanen95 +1087

Helemaal eens. Uitstekende, veeleisende, trainer. Je zag het ook aan de vechtlust terug. Hij kweekt een team, meer nog dan een elftal.

03-10-2024 22:59

Tommyshelby +128462

Kreeg Schmidt vibes van die driedubbele wissel, maar alsnog komt ie er (redelijk) mee weg.
We moeten echt herstelwerkzaamheden verrichten in januari en overleven tot die tijd.

03-10-2024 22:06

wijzijndebeste123 +163208

'We hadden de wedstrijd volledig onder controle. We hadden al voor de penalty de kans om te scoren (via Brian Brobbey, red.) en de wedstrijd te killen. Toen hadden we het af moeten maken. Maar ik verwijt Brobbey niets, hij is onze onbetwiste nummer negen',

Op t moment dat een trainer dit soort dingen zegt (zeker een Farioli die nooit een speler bekritiseert) dan weet je dat hij t kansen missen van Brobbey een door in t oog begint te vinden. Ook Pasveer benoemde al expliciet dat Brobbey een sitter miste.

Aangezien Brobbey naar eigen zeggen nog steeds niet extra op afwerken traint zou ik hem id winterstop verkopen. Voelt kennelijk niet de urgentie om aan zijn zwakke punten te werken en blijft teren op zijn fysiek. Wout en Akpom zullen in t meevoetballen minder brengen maar maken van dit soort kansen er minimaal 1 af.

03-10-2024 22:02

Patje2011AJAX +2111

Brob levert nu misschien 18 miljoen op en dan?

03-10-2024 22:08

Steffenhagen +37786

Er is inderdaad een groot probleem met Brobbey : zijn afwerking is alleen maar slechter geworden ipv beter . Ik denk niet dat het erin zit hoe zeer ik ook houd van het type speler

03-10-2024 22:09

OuweDibbes +11780

Ik vind Brobbey als aanspeelpunt gewoon super.. dat maakt hem echt als extra wapen. Afwerken zal nooit zijn ding worden.. hij gaat geen 50 doelpunten maken als een Huntelaar..

03-10-2024 22:11

sucre +15104

Eens hoor, maar is echt lastig, want hij is wel aanspeelbaar en creeert kansen ook zelf. Vervloek hem ook als hij zulke 1 op 1 kansen elke keer mist.

03-10-2024 22:19

wijzijndebeste123 +163208

Een spits die zoveel sitters mist is niet te handhaven.

03-10-2024 22:20

sucre +15104

Als Wout fit is en zijn kansen wel afmaakt is het snel gezien denk ik

03-10-2024 22:25

Aram +17852

@sucre
De kansen creëerde Brobbey zelf, dat kan die Weghorst helemaal niet. Voetballend, in de diepte en als aanspeelpunt ook waardeloos. Dus nee die moeten we niet opstellen.

Weghorst is gewoon een mindere versie van Akpom.

03-10-2024 22:47

Ajaxsupporter02 +13882

Zouden Wout en Akpom überhaupt tot deze kansen zijn gekomen? Brobbey creëerde ze deels zelf en met kwaliteiten (kracht koppelen aan snelheid) die de andere 2 niet of minder hebben. Neemt niet weg dat Brobbey ze moet maken.

En Ajax komt ook tot minder kansen met Wout en Akpom. Je ziet gelijk wat er met je voetbal gebeurt als je Brobbey wisselt.

03-10-2024 22:23

Juan62 +46168

Die S.de Vos lijkt soms echt een andere wedstrijd te kijken.
Mist van alles , verwisselt spelers met elkaar.

03-10-2024 22:02

ajaxwestland09 +28932

Zei dat gaaie er niet bij was , vergiste zich met akpom en Brobbey die al gewisseld was, van de boomen bleek het taylor te zijn

03-10-2024 22:03

AFCAHELLMOND +2240

Hahaha, No shit Sherlock

03-10-2024 22:01

Rikkie66 +22811

Met wat we aan spelers hebben en als je ziet waar we vandaan komen erg blij met de 1-1. Vechtlust en karakter is nu absoluut een wapen wat we de afgelopen 2 seizoenen niet hadden.

03-10-2024 22:01

Danielson +50195

En volhouden in de slotfase.

03-10-2024 22:02

Patrick78 +51706

1-1 tegen Getafe 2.0, zonder Kian, Hendo, Bertrand en Weghorst, met een man minder en twee giga kansen voor Brian Prutserbbey is bijna een wonder.

Met tien spelers ik heb een strijdlustig Ajax gezien

03-10-2024 22:00

fluwelenlinker +11653

De volledige voorhoede zo snel wisselen was een grote fout. Zo geef je vrij spel aan de tegenstander en kan je ook niet meer omschakelen na de 1-1. Met Brobbey en Godts nog op het veld laat je ze toch op 2 gedachten hinken.
Dit was voor het eerst dat ik Farioli opzichtig in de fout zag gaan.

03-10-2024 21:59

AFCA-Driebergen +22103

Of had op zijn minst een aanvaller gebracht toen je Taylor wisselde. Wijndal ging al 2 linies naar achter, waardoor je weer compleet was achterin

03-10-2024 22:02

Betuwe85 +20540

Zondag weer een dag he denk dat dat de wissels verklaarde van godts en brobey

03-10-2024 22:03

Danielson +50195

Punt was maximaal haalbare. Farioli wisselt realistisch en durft ook te wisselen.

03-10-2024 22:03

Litmanen95 +1087

Hoezo fout? Hoeveel echte kansen - op de 1-1 na - heeft Slavia daarna nog gehad? Met de eerste voorhoede nog in het veld bij ons, was Slavia gevaarlijker.

03-10-2024 23:02

afca1985 +21216

Door het gekloot van Kroes op de transfermarkt is Farioli totaal niet te benijden. Onze vorige trainers zouden maar blijven klagen over van alles en nog wat, maar onze trainer hoor je niet, topper die Francesco. Roeien met de riemen die je hebt

03-10-2024 21:59

Betuwe85 +20540

Precies idd reken het eerder kroes aan dan farolli

03-10-2024 22:04

Danielson +50195

En met name daarom haal je hier een punt weg. Spelers knokken zich een ongeluk.

03-10-2024 22:05

Litmanen95 +1087

Het mooie is dat Farioli hier in elk geval naar buiten toe helemaal niet over zeurt. Hij gaat gewoon hard aan de slag met wat hij wel heeft. Dat is wat mij betreft de juiste mentaliteit. Dat is ook waardoor ik na de persco die Steijn gaf na Fortuna-uit voor het eerst echt dacht: deze man is ongeschikt.

03-10-2024 23:05

EinSteijn +4772

“Brobbey onze onbetwiste nummer 9.”🤡🤡🤡

03-10-2024 21:58

ajaxwestland09 +28932

Zegt hij ook maar om hem niet af te vallen / voor de bus te gooien

03-10-2024 21:59

Artemio +31794

Je hoeft Europees niet alle wedstrijden te winnen om de knock-outs te halen. Met 4 punten uit 2 wedstrijden ben je goed op weg.
Qarabag maak je meer kans tegen evenals Maccabi thuis. Wanneer je ze allebei winnend afsluit heb je al 10 punten.

03-10-2024 21:58

ajaxwestland09 +28932

Verwijt hem niks, dit doe je voor de buhne om hem te beschermen snap dat wel

03-10-2024 21:58

TeringHenkie +28261

In 1 keer de gehele voorhoede wisselen toen Ajax nog de bovenliggende ploeg was. Na die wissels wat het billen knijpen en gaf Ajax de wedstrijd uit handen.

Ik vraag me af of Farioli wel capabel genoeg is door dit soort rare wissels. En dan Baas laten staan tot aan zijn rode kaart!!

03-10-2024 21:58

Litmanen95 +1087

Ik zag het anders: Slavia was vanaf de 30e minuut tot aan de wissels gevaarlijker dan Ajax. Daarna alleen nog maar dreigend, op dat doelpunt na (dekkingsfout Vd Boomen).

03-10-2024 23:08

AINIESTA +44546

Farioli doet echt veel goed maar krijgt er geen goed positiespel in of vindt dit niet belangrijk? Het ziet er leuk uit tegen tegenstanders die ons veel ruimte geven zoals Besiktas en die Polen maar zodra de tegenstander maar een beetje druk geeft dan zijn er gewoon geen aanspeelpunten op het middenveld meer. Gaan eerder diep of lopen eerder op de flanken dan daadwerkelijk zich aanbieden op het middenveld. Derde man is vaak ook nergens te bekennen, backs die vooral de opbouw moeten verzorgen. Dat valt nog niet mee. Ook met een Fitz zitten er weinig patronen in. Die zie je ook veelste vaak op de flank of naast de spits.

Wissels waren helaas ook Ajax onwaardig. 6 verdedigers... Catenaccio vanaf minuut 57... Waarom neem je überhaupt Faberski en Konadu mee? Nogmaals hij doet veel goed maar heeft ook nog veel te leren.

03-10-2024 21:56

OuweDibbes +11780

Wissel van Brobbey was niet zo tactisch, daarna hield Ajax geen bal vast..
Maar al met al prima resultaat van een gehavend Ajax en Farioli is top

03-10-2024 21:55

AjaxDordt +14028

"Ieza paart of the prooooces!"

03-10-2024 21:55

Koen.B +41

Misschien zie ik het te positief, maar je had hier gewoon kunnen winnen. Normaal schiet een spits van Ajax minimaal 1 van die 2 kansen erin en dan is het gespeeld. Al met al tevreden met een punt, liggen nog kansen genoeg in Europa! Vorig seizoen was je er hier nog vanaf gegaan.

03-10-2024 21:54

Danielson +50195

En dik ook.

03-10-2024 21:55

marcel112 +819

Was daarna ook nog bang voor de 2e voor Hato tbh

03-10-2024 21:54

RoodWit +62

Erg slordig spel van onze kant, vaak onnodig balverlies , verkeerde keuzes.

03-10-2024 21:53

Ajaxisart +18768

Hij had Baas veel eerder moeten wisselen

03-10-2024 21:52

Sterretje73 +5220

Sja maar voor wie...

03-10-2024 21:53

marcel112 +819

Rugani die bracht hij nu ook

03-10-2024 21:54

NipeB +15790

Rugani. Die zou iets minder kip zonder kop moeten zijn met zijn ervaring.

03-10-2024 21:54

Sterretje73 +5220

Sja...nou ook niet echt een verbetering toch.

03-10-2024 22:02

HendrikAjax +16830

Vind ik niet. De tweede gele was natuurlijk ook gewoon compleet onterecht

03-10-2024 21:55

burwatti +14212

Had baas eerder moeten wisselen, speelde al niet echt gelukkig en na die gele kaart en deze scheids zag je het een beetje aankomen dat het wel eens fout kon gaan.

Al met al wel blij met het puntje na deze verschrikkelijke wedstrijd

03-10-2024 21:52

Craain +4953

VAR had kunnen aantonen dat het geen geel is...

03-10-2024 22:01
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.