Dramatisch Ajax mazzelt flink met puntje

door BvdPloeg 761

Dramatisch Ajax mazzelt flink met puntje

door BvdPloeg 761

Laatst geüpdatet

Ajax is er donderdagavond opnieuw niet in geslaagd om een Europa League-wedstrijd te winnen. De Amsterdammers spraken vooraf mooie woorden, maar in de praktijk speelde Ajax veruit de slechtste wedstrijd van het seizoen. Dat het 0-0 bleef, had het te danken aan Fenerbahce.

De eerste tien minuten, er werd de hele dag lang naar uitgekeken. Na enkele goede wedstrijden leek Fenerbahce klaar voor een pak slaag, maar niets bleek minder waar. Zeker vier ballen gingen zonder reden over de zijlijn, passes kwamen niet aan, ballen werden op gevaarlijke plekken ingeleverd en zelfs de doorgaans niveau-zekere spelers als Riechedly Bazoer vielen ver weg.

Fenerbahce deed het in de beginfase niet veel beter, maar nam het initiatief toen de Turken de bal wél naar de juiste kleur konden spelen. Tegen die tijd zat de wedstrijd er voor Anwar El Ghazi al op, hij moest gewisseld worden na een uitglijd-momentje. Voor het doel viel er niet veel te melden, of het moesten al de kleine speldenprikjes van Viktor Fischer en Davy Klaassen zijn.

De eerste helft werd zodoende eentje met een treurig niveau, na de pauze werd Fenerbahce beter. En dat leidde vooral in het tweede deel tot kansen, grote kansen. Fernandao had de bal voor het intikken en ook invaller Volkan Sen stond volledig vrij voor Jasper Cillessen. De doelman zag ballen op zich afkomen of naast gaan, waardoor het 0-0 bleef.

Ajax bleef zodoende leven, maar kwam voor het doel niet verder dan een kansje voor Klaassen en een leuke actie van invaller Amin Younes (voor de geblesseerde Fischer). De puntendeling was uiteindelijk een wonder gezien de Turkse kansen en het biedt gek genoeg nog mogelijkheden voor Ajax. Met drie punten uit vier duels staat het 'slechts' twee punten achter Fener en één voor Celtic.

Scoreverloop:
-

Opstelling Ajax:
Cillessen, Tete, Veltman, Viergever, Riedewald; Bazoer, Klaassen, Gudelj (75. Serero); El Ghazi (31. Schöne), Milik en Fischer (52. Younes).

Wissels: Onana, Van der Hoorn, Heitinga, Serero, Sinkgraven, Schöne, Younes.

Opstelling Fenerbahce:
Demirel, Hasan Ali Kaldırım, Kjaer, Bruno Alves, Gönül, Mehmet Topal, Souza, Diego (73. Tufan), Alper Potuk, Van Persie (79. Sen), Nani (63. Fernandao).

Geel:
Kjaer, Nani (Fenerbahce), Gudelj (Ajax)

Bijzonderheden:
- Anwar El Ghazi en Viktor Fischer vallen geblesseerd uit. Lees meer.

Actie Ajax-shop:
Sale: profiteer nu van 20% korting op het officiële Ajax uittenue.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax045_ +1

Ajax mist zo'n speler type Douglas Costa van Bayern... Wat een speler is dat zeg!!

07-11-2015 09:46

godofajax1900 +4171

Ajax zou het seizoen 94-95 en 96-97 eens terug moeten kijken daar vochten ze voor elke cm en ook voor elkaar dat zou de boer toch moeten weten wat een fantastische groep was dat en ook veel doelpunten en ook heel eenvoudig scoren dus de boer draai die band aan vlarrden tot iedereen er gek van word

06-11-2015 14:27

AFCAwooz +124

Gister uur te laat in het stadion door files rond arena en schiphol. Ik had gewild dat ik de tweede helft ook had gemist. Wat een slecht niveau!

06-11-2015 12:54

Daneman +1387

mentale weerbaarheid komt met de jaren. Kortom gebrek aan type Jan Wouters, Koeman, Guardado van Bommel. Durfde spreekwoordelijk de jongens onder de ballen te trappen om ze over slechte perioden heen te trappen. Gewoon gebrek aan ballen en leiderschap/ervaring

06-11-2015 12:39

picobello +0

Op woensdag een galavoorstelling van de A jeugd gezien, op donderdag een treurspel van ons "vlaggenschip". Triest. Is tijd voor anarchie.

06-11-2015 12:29

Beachboy +2922

Wat een aanfluiting idd gisteren. Had m'n avond weer stukken beter kunnen besteden dan in de Arena.

Geen pass komt aan, alles achter de man en wat ik echt het verschil vind met Europa en zelfs ook met PSV is het feit dat de ballen zo tergend langzaam gespeeld worden. In plaats van bal hard in de voet of voor de man in de ruimte, spelen we half zachte ballen (die onderschept kunnen worden) en kiezen we voor de lange bal die 9 van de 10 keer niet aankomt. Het is onbegrijpelijk hoe weinig uitstraling Ajax heeft in zo'n wedstrijd. Alsof het een hinderlijk feit is dat ze door een doordeweekse wedstrijd GTST niet kunnen kijken.

We mogen overigens onszelf als supporters ook wel wat verwijten. Zijn meer bezig met stadionverboden, boycots en andere onzin dan het aanmoedigen van Ajax. Ik zou er als speler ook geen boost van krijgen als ik de Arena binnenloop.

En had ik al gezegd dat Fenerbahce nog bijna slechter was dan Ajax... Pfff tegen deze kwaliteit tegenstanders moet je gewoon winnen.

06-11-2015 11:00

DerOpenDerOver +14

Je slaat de spijker op de kop.
Over de passes viel me ook nog op dat ze veel te veel "getelefoneerd" worden. Je ziet een uur van te voren al waar de bal naar toe gaat (de tegenstander dus ook).
Dit heeft volgens mij te maken met het keurslijf waar de jongens in lopen.
Door al die opdrachten die ze meekrijgen is de creativiteit helemaal weg lijkt wel.
Eigenlijk moet er een speler (of meerdere spelers), vlak voor de wedstrijd tegen het elftal zeggen; OK boys we weten allemaal wat de trainer heeft gezegd..... vergeet dat allemaal.
Er is maar een ding wat we vandaag gaan doen, en dat is die gasten met 10-0 naar turkije terug sturen.

06-11-2015 11:17

carina +0

er was er maar een die lachte in de Arena en dat was d k !! Hij dacht dat wordt een MAKKIE zondag !!

06-11-2015 10:57

ppd85 +0

Weet niet of het nut heeft maar ook ik laat graag weten dat ik gisteravond met pijn in mijn buik naar de wedstrijd heb zitten kijken. Oprecht verdrietig voelde ik me. Geen vuist kunnen maken. Wat is er in hemelsnaam aan de hand? Iedereen kan nu wel roepen dat er talenten aankomen als Nouri, Donny, etc. maar zijn we vergeten hoe goed Klaassen in de A1 was of Fischer? We zien er helemaal niks meer van terug. De jongens hebben bijna geen gogme meer. Klaassen en Bazoer liepen verkeerd, speelde verkeerde ballen, ongelooflijk.

Dit ligt niet aan de kwaliteit van de spelers. Dit is best aanwezig bij de basiself. De tactiek is waardeloos. Frank is nu al 5 jaar met dit elftal bezig en laat bij vlagen wel eens zien hoe Ajax kan voetballen. Ik begrijp het gewoon echt niet. Hij moet nu echt zijn kloten op tafel gaan leggen en risico's nemen anders doet hij zo gigantisch afbreuk aan zijn imago. Frank heeft Ajax veel gebracht maar op deze manier maakt hij alles kapot.

06-11-2015 10:45

RSM +3923

Dat "bij vlagen" valt in de categorie "per ongeluk" dat is geen tactiek of inzicht van de trainer.

06-11-2015 10:53

afca95 +1319

Gister was echt een mentale kwestie. Spelers die hoofdschuddend over het veld liepen.. Dan mis je iemand in het team die de spirit er in knalt... Die hebben wij op de bank zitten in de naam Johnny.. Nee hoor die blijft banken. ONBEGRIJPELIJK als je ziet wat die viergever staat de prutsen! Waarom speelt van der Hoorn niet? Tegen die kakkerlakken verreweg beste van het veld.. Ongebrijpelijk keuzes van de Boer wat enorme invloed heeft op de prestaties!

06-11-2015 10:40

Daneman +1387

De laatste weken waren behoorlijk goed. Gisteren was het slecht natuurlijk. Gisteren was de verdediging wel ok. Gisteren waren Bazoer Fisher, Klaassen el ghazi onder de maat. Milik kun je nog niet eens beoordelen omdat hij zo weinig bruikbare ballen heeft gehad. Younes hoort in de basis. Ajax mist taktieken leiderschap. Had meer mannelijkheid/ervaring in het hart van het team moeten staan. type Jan Wouters, van Bommel Guardado

06-11-2015 09:28

A-west +5768

Iedere keer ga je er weer voor zitten, en iedere keer weer wordt je teleurgesteld door een hopeloos schijtelftal, geregisseerd door mijnheer de Boer.Een enkele uitzondering daargelaten, hebben een waardeloos elftal bij mekaar gecomponeerd door Overmars en De Boer.Schamen moeten ze zich Ajax zo te grabbel te gooien.Derde worden in zo,n poule,dan moet je echt je conclusie trekken. Spullen pakken en ophoepelen.Dat wordt lastig uit bij die doedelzakken van Celtic.Klaassen roept maar weer eens dat het nog mogelijk is.Ja hoor, vier wedstrijden drama gezien. Om van te kotsen,!

06-11-2015 09:11

suske +25

Wat riep jij na de wedstrijd tegen Roda JC. Allerlei positieve dingen het kon niet op. En nu boor je ze de grond weer in. Wat moet je met mensen zo als jij niets dus.

06-11-2015 09:51

godofajax1900 +4171

En dan kieft over klaassen zon bal in onmogelijk maar het doel is verdomme leeg of had afgespeelt op milik het lijkt er verdomme verdacht op dan fdb
Geen zin heeft om el te spelen nou dan ben je Gewoon klaar met ajax

06-11-2015 09:10

AmSTERdamzuid +0

Sinkgraven miste we gisteren, creativiteit ontbrak gewoon weer, het ging juist beter met hem op 10! ! En waarom viergever??

06-11-2015 08:51

Voetbal1900 +1

De Nederlands voetbalwereld is veel te veel in zichzelf gekeerd. Men heeft vanuit de KNVB het idee gekregen dat wij allemaal toptrainers afleveren. Ze komen af en toe bij elkaar in Zeist en bevestigen dat ook nog eens. Het tactisch plaatje daar gaat het om. Men vergeet helemaal dat men voor sommige tactische opzetten ook bepaalde spelers nodig heeft. Ook vergeet men dat voor het voetbalspel SNELHEID, KRACHT en DOORZETTINGSVERMOGEN nodig heeft. Het is niet alleen maar balbehendigheid en inzicht. Het zou goed zijn als er meer buitenlandse, liefst Duitse, trainers in Nederland gaan werken. In het Duitse voetbal zie je wel veel meer een goede mix.

06-11-2015 08:36

fanforeffer +4

volledig met jouw eens. wij accepteren een veel te laag niveau. 3 x overspelen is moeilijk. een pas op maat of op snelheid, kan bijna niemand meer. een voorzet op maat ????.

06-11-2015 08:45

Hugoboss92 +1991

Amen!

Of een Engelse of Italiaanse coach. Die het verdedigende aspect beter belicht.

Ik weet dat 4-3-3 heilig is, maar als het niet loopt, waarom dan niet eens iets anders proberen? Als je daarmee je tegenstander uitschakelt, is dat toch prima.

06-11-2015 09:00

S.Ajacied +5229

Huub Stevens haha

06-11-2015 09:46

godofajax1900 +4171

Bazoer was ook duidelijk nog niet wedstrijd fit in in de slotfase dus de bekende 88min ongeveer dacht ik o nee he maar gelukkig ging die kop bal er niet in maar idd wat een balle wedstrijd geen dreiging geen inzet helemaal nix trug gezien van tegen roda

Ps kuijt rot op uit onze skybox vuile rat

06-11-2015 08:36

mcjc +2

vd Hoorn 4 miljoen, Viergever 3 miljoen, Gudelj 6 miljoen, Sinkgraven 7 miljoen. Bij elkaar 20 miljoen aan spelers die ons niet sterker hebben gemaakt. Gudelj is nou niet bepaald beter dan Schone of serero en ipv Sinkgraven had Donny vdBeek zijn kansen moeten krijgen. Over vdHoorn en Viergever hoef ik het niet eens te hebben.

06-11-2015 08:24

RSM +3923

Dat ligt aan de trainer niet aan de spelers. Laat een andere trainer komen die zijn spelers kan aflezen en dan zul je zien dat er een ander Ajax staat.

06-11-2015 10:58

Daneman +1387

Slecht aankoopbeleid inderdaad. Ook Heitinga halen was oerdom. Als Ajax beter had ingekocht met hetzelfde geld met dezelfde tijdsinterval, had ajax veel verder kunnen zijn.
Gudelj jaartje of 3 te jong, voor de plek van CVM. Sinkgraven 7 miljoen te veel want op moment van het halen van Daley had ajax veel beter 7 miljoen kunnen aanwenden voor een gearriveerde speler.

06-11-2015 11:03

mcjc +2

We kunnen niet eens overwinteren in de europa league. Dit kan zo toch niet langer doorgaan? Als Overmars en de Boer echte heren zijn kunnen ze zelf tot de conclussie komen dat ze zijn gefaald en uit zichzelf moeten opstappen.

06-11-2015 08:14

donpedroh +0

Ik wil mijn geld retour. Betalen voor zo'n kut wedstrijd DRAMA! Ze flikken het weer om het op ervaring te gooien. Donder toch op man...

06-11-2015 07:52

oudzuid2 +7294

misschien moeten Frank en Marc zich eens af gaan vragen waarom het PSV wel lukt om te winnen van United en Wolffsburg, in de CL nota bene.... dan kan maar aan twee dingen liggen: de tactiek of het spelersmateriaal.

06-11-2015 07:37

mcjc +2

Tja, ajax haalt Viergever en vd Hoorn. PSV haalt guardado en Luuk de Jong. Duidelijk toch?

06-11-2015 08:17

JordyAjacied +19468

Ik ga voor tactiek, spelersmateriaal is zo goed als gelijkwaardig. Tactiek wat voor hun niet werkt in de competitie omdat ze dan het spel moeten maken, is voor onze de perfecte tactiek, Europees kan pisvee hun eigen spelletje spelen, en dat van ons lukt niet.

06-11-2015 08:31

Lazell +17013

Ik ga voor een combinatie. PSV heeft in elke linie een speler staan die weet wat er op het hoogste niveau gevraagd en ook nog eens kwaliteit hebben met De Jong, Guardado, Moreno. Arias, Narsingh en Bruma (toch?) hebben een WK achter de rug, Wij missen ervaring in de voorste linie. Hoe De Jong speelde tegen Wolfsburg, daar kunnen de talenten zich perfect aan optrekken.

En je kan natuurlijk niet met dit middenveld zonder creativiteit spelen én vleugels zonder voorzet. Hoe wil je dan scoren of kansen creëeren? Dan ben je afhankelijk van een bevlieging van Younes, Milik of El Ghazi.

06-11-2015 10:57

DerOpenDerOver +14

Zelfvertrouwen, fysiek, peper in de bips, leeftijd, motivatie, winaarsmentaliteit, lef, creativiteit ...............

06-11-2015 10:42

glob +230

Grootste fout was om Riedewald uit het centrum te halen. Dat haalde alle vastigheid uit het elftal. Dat mag De Boer nooit meer doen. Zet dan gewoon Viergever linksback. Hij had dat gisteren na 15 minuten al moeten corrigeren, maar hij doet dat soort correcties nooit. Hij herstelt nooit een eigen fout tijdens de wedstrijd en laat het dan maar aanrommelen. ik denk dat hij dat ziet als eigen falen wanneer hij dat zou doen.

06-11-2015 07:33

Daneman +1387

younes hoort in de basis

06-11-2015 07:20

Dennis85 +0

Gudelj hoort op de bank

06-11-2015 07:49

blava +2

Viergever is opbouwend zwak verschrikkelijk zwak. Ik denk dat de Ligt al mijlen voor ligt op hem. Het is beter om met Sinkgraven te spelen en Bazoer en Gudelj meer verdedigende taken te geven. Nu zit een van de betere voetballers op de bank.

Het middenveld was weer gatenkaas gisteren en daar werd de slag verloren. Alle drie de middenvelders zwommen weer in een gigantische ruimte en dan krijg je dit voetbal. Conclusie het middenveld heft Sinkgraven nodig en ik zie liever Donny v.d Beek dan Gudelj die zich verstopt en geen enkel aandeel heeft in het voetballende gedeelte.

Milik had een complete offday. Ik vraag mij af met wat voor idee hij het veld in gaat. Klaassen en Bazoer hadden slimmer moeten voetballen. Zij lopen teveel. Diego liep veel minder maar had veel meer ballen. Kwestie van sluwheid.

06-11-2015 06:22

Mokummerdam +3

Zondag zal Schone wel beginnen op de plek van El Ghazi. Als hij Klaassen en Fisher er maar niet uit hoeft te halen.

Milik met een speler als Sinkgraven achter hem. Zal zeker 2 tot 3 grote kansen krijgen.
Geloof me nou maar. Kluivert, Van Basten en Bergkamp zelf zouden ook bagger slecht voetballen, met Fisher, El Ghazi en Klaassen achter hun.

06-11-2015 01:54

3*stars*3 +23694

Sinkgraven, de meest onderschatte speler in selectie Ajax1...

06-11-2015 02:03

3*stars*3 +23694

Ik had ff geen zin in om 90min naar een ander NL clubbie te kijken en was overgeschakeld naar onze Belgische vrienden en in alles lijken die Belgen ons voorbij.
Nationale team (gaat EK en heeft een topselectie), België onder-17 wat halve finale haalt op jeugdWK (verloren van Mali maar toch) en zien dat Gent wint van Valencia, Brugge van Legia en Anderlecht dat niets onder deed voor Spurs maar in 87emin toch met 2-1 verloor (heerlijke knal van Dembele).

Anderlecht heeft een mindere budget ivm Ajax maar tegen Spurs (wat met A keus speelde), zag ik alles wat er bij ons ontbreekt in EU.
Power, snelheid, creativiteit, lef en perfecte mix van ervaring en jeugd!

Nu had ik altijd al een zwak voor Anderlecht maar je kijkt toch met wat jaloezie naar hun spel.
Die hebben trouwens een moeilijkere groep met;Spurs en Monaco.

05-11-2015 23:57

ajaxmening +2

Simpel een wedstrijd die er net een teveel was in de zware reeks , team kon het niet opbrengen om extra druk te kunnen geven, enorm vaak slordig balverlies , vreselijk zonden dat Klaassen niet in de eerste 10 sec de bal inschoof op Milik anders had dat een boost kunnen geven.
Niet getreurd direct opladen voor zondag.

05-11-2015 23:46

MosesD +14730

Bazoer, Tete en Riedewald echt de enige spelers met potentie. De voorhoede is totaal Ajax onwaardig. Fischer wordt veel te lang gehyped en Milik is het gewoon ook niet. Die invaller reus bij Fener, dat is een Ajax spits. Liet in 10 minuten meer zien dan Milik in 90 minuten. Scouting en technische staff zijn gewoon om te huilen.

05-11-2015 23:45

A-west +5768

BaazoeRoermond ,Ik heb medelijden met je. Bespaar je de moeite , en blijf lekker thuis. Je kan je geld wel beter besteden. Het wordt voorlopig toch niet beter met pannenkoek de Boer met zijn bloemkolenvoetbal.

05-11-2015 23:41

ajaxmening +2

He Albert West verleden week liep je nog de polonaise en was het allemaal hosanna , maar kijk eens aan na een mindere wedstrijd moet het hele team en staf natuurlijk weer oprotten wat een pannenkoek ben jij dan wel niet , mijn god eentje die al een tijdje niet te vreten is.

05-11-2015 23:49

BaaszoeRoermond +1

Ja, je hebt gelijk. De volgende keer blijf ik sowieso thuis, als er nog alleen kaartjes zijn voor lange zijde. Stond een minuutje werd gelijk aangesproken :-/ Al was de sfeer op zuid vandaag ook niet al te best.. man man man, lachwekkend juist nu hadden de 11 het nodig, ik wou het graag doen, maar niet in mijn eentje en zittend op een stoel. Klaassen is trouwens ook lachwekkend slecht hoef ik voor de rest niks aan toe te voegen. Een andere spits in dit soort wedstrijden is ook gewenst, want milik leuke spits voor in de eredivisie, tegen de kleintjes, maar in dit soort wedstrijden gewoon tering slecht. Kan geen blavasthouden, totaal niet sterk in de lucht. Waar ik me vandaag ook dood aan ergerde ballen telkens door de lucht, hoe wil je dat ooit godverdomme winnen met die beren bij Fenerbahçe werd, geen minuut vandaag gezien, dat ze wouden en konden winnen. Volgende wedstrijd voor mij? 010 thuis, als ik op tijd ben voor zuid. Vertik het om 80 euro neer te leggen, waar ik bijna een maand voor moet werken. Hopelijk komt het ooit in Europees verband nog goed voor ons aller AJAX. Slaaplekker allemaal.

05-11-2015 23:54

Voetbal1900 +1

Ik heb met enige verbazing weer naar deze wedstrijd gekeken. Je gaat er vanuit dat Ajax de beste spelers (van Nederland) weet te scouten en dat ze een geweldige training krijgen door al die specialisten. Als je echter ziet wat voor slechte passes er worden gegeven. Niet normaal. Er is ook helemaal geen snelheid in dit team. Ze komen door hun leeftijd fysiek te kort. Er is gewoon te weinig kwalteit. Helaas geldt dit ook voor buiten het veld. De glorietijden zullen met dit management en scoutingsapparaat niet meer komen, daar zal ik aan moeten wennen. Jammer

05-11-2015 23:39

A-west +5768

Reactie de Boer op tv. Hij wendt er aan dat hij een flutprestatie geleverd heeft. Hij ziet dat zelf niet zo.waarschijnlijk ziet hij dit als Ajax niveau. Nou , wij niet hoor.Echt zo.n gedrag van : op naar de volgende wedstrijd: Op naar het volgende drama. Hij schaamdt zich er niet meer voor. Hij wordt toch niet weggestuurd. Wat triest joh. Wij zitten ermee. Dat is pas erg.!

05-11-2015 23:36

BaaszoeRoermond +1

Ben net terug, jammer zoveel geld moeten neerleggen, wat redelijk veel is voor een jonge van mijn leeftijd en zo'n wedstrijd moeten zien, maarja risico van het vak. Ben sprakeloos.

05-11-2015 23:31

FrankRijkaard +0

Wat was er met het veld aan de hand? zag de ene na de andere speler glijden.

05-11-2015 23:26

JariBergkamp +0

Frank rot op!

05-11-2015 23:24

nietzoserieus +0

Wat was ajax dramatisch slecht met davy klaassen voorop. Leverde iedere bal in en speelde zijn slechtste wedstrijd van het seizoen, en die rare momentjes van Veltman moeten er ook echt uit anders gaat het je zeker een keer opbreken.. riedewald degelijke wedstrijd gespeeld, en Younes mag wat mij betreft vaker basis spelen in plaats van een fischer..

05-11-2015 23:16

behangdelul +32931

Wederom tot 20m van de goal leuk, en daarna wordt het een puinzooi. Serero zsm dumpen overigens.

05-11-2015 23:14

Balzakje2.0 +636

Ziyech halen zodra de transferwindow weer open is!

05-11-2015 23:04

stefanwillem +12218

Wederom een bewijs dat Nederland Europees niks meer voorstelt. Ook een opstelling met Sinkgraven of wie dan ook had niks uitgemaakt aangezien je fysiek ook wordt weggeblazen. Az verliest tegen de nummer laatst van Duitsland, Groningen tja. PSV pakt nog wat puntjes mede door de zwakte van hun tegenstanders maar zal verder ook niks bereiken. Het is een nare realiteit maar het is geen toeval of pech meer.

05-11-2015 23:02

trooop +3885

Wat weet frank er op belangrijke momenten toch een ontzettende puinzooi van te maken. Alles wat per ongeluk goed gaat, draait hij met grote vastberadenheid de nek om. Iedere voetbalvolger heeft de afgelopen wedstrijden het bewijs gezien dat minstens 1 creatieveling op het middenveld (Sinkgraven) DUIZEND KEER BETER en leuker is dan 3 van die dravers. In echt alle opzichten. Ik
baalde stiekem als een stekker dat Bazoer voor deze pot fit was verklaard. Groot talent (al lijdt hij veeel teveel balverlies, echt niet alleen vandaag), maar daardoor wist je wel weer zeker dat wij, kijkers en liefhebbers, daar samen met Sinkgraven de dupe van zouden zijn. Frank kon nu namelijk zijn favoriete boerenkoolmiddenveld weer gaan opstellen. En als frank dat kan, dan doet hij dat. Resultaat: wedstrijd verneukt al voor die begon, de zoveelste.

ZO vaak hebben Bazoer, Gudelj (mijn hemel, wat een kutaankoop ook weer) en Klaassen bewezen dat zij in die combinatie ons voetbal verpesten. ZO kraakhelder was het dat Sinkgraven degene was die de afgelopen potten de schwung erin bracht, waar we al sinds het vertrek van Eriksen op zitten te wachten. Iedereen ziet het, iedereen snapt het, iedereen wil het, behalve die knuppel op de bank. Om GEK van te worden.

Nick Viergever, nog zoiets. Dat je 'm uberhaupt koopt; vooruit, foutje (het zoveelste, maargoed). Maar frank heeft die jongen inclusief trainingen nu uuuuuren en uren en uren met een voetbal bezig gezien. Je zou kunnen denken dat hij daarom weet wat Nick kan, en wat die niet kan. Zo niet frank de boer. Doodleuk stelt hij hem weer op, want links centraal hoort een linkspoot. Dat die er geen reet van kan doet er niet toe. Hij is mooi wel links.
Dan kun je ook nog een boek vol maken over het hemeltergende wisselbeleid. Schone voor Ghazi, en als je tegen het eind dan perse moet scoren Serero er nog bij.. WHAA!
Dan kun je nog beginnen over de mentale gesteldheid waar onze jongens in de belangrijkste potten steevast in verkeren. Goede motivatie, het raken van de juiste snaar, is een van de belangrijkste taken van de technische staf. Tegen Roda voelen ze zich heel wat, en ja, dan kunnen ze ook heel wat. Maar wordt het ook maar ietsje spannender (Europa League, bibber bibber), dan springen de makkelijkste aannames meters van de voetjes, komen de simpelste passjes niet aan, en vloeit van pure spanning langzaam maar zeker alle pit uit het elftal. Dan regeert de angst in plaats van de bravoure. (Tete uitgezonderd, wat een tijger is dat.)

Frank doet ongetwijfeld heel veel goed, stabiliteit enzo, rust, nog wat van die dingen,
en met de juiste clubkeus en het juiste materiaal kan hij nog best eens een mooie carriere tegemoet zien. Maar mij als voetballiefhebber interesseert het slechts wat ik te zien krijg als ik naar de wedstrijden van Ajax 1 zit te kijken. Deze groep heeft laten zien geweldig te kunnen voetballen, maar je kunt bijna niet meer tegenspreken dat het de schuld van onze behoudende trainer is dat wij dat maar zeer zelden te zien krijgen, en zelfs nooit als het echt spannend wordt. Laten we daarom hopen dat frankie gewoon vertrekt.
Hoe sneller hoe beter.

05-11-2015 23:01

AjaxAddicted +3006

Zo klaar als een klontje. Bazoer en Klaassen kregen werkelijk geen bal voor. Drukten niet door, waren te laat. Mijn god, wat heb ik me zitten ergeren in het stadion. En dan nog roepen, wat een beesten. Pfff

Frank heeft vandaag weer aangetoond wat een laffe zak het is. Sinkgraven op het middenveld ging zoveel beter. De steekpasses op Fisher in de spits waren geweldig. Dan zet je milik weer neer. Wat een drama. En geen speler begrijpt het meer, wat ik wel weer begrijp. Stel dezelfde 11 op. Weg met dat slechte tempoloze, laffe voetbal...

05-11-2015 23:08

nietzoserieus +0

Klopt, de handeling snelheid van Milik is zoo dramatisch! Fischer in de spits is ideaal

05-11-2015 23:20

Johan1 +2999

Helemaal mee eens. Hemeltergend wat Ajax onder De Boer laat zien.

05-11-2015 23:38

A-west +5768

Jazeker, inderdaad, wat is die Klaassen toch slecht, loopt tactisch zo slecht, wandelen, eenzelfde tempo.Balverlies, maar wel aanvoerder. Wel steeds aan het woord in de media, als je hem dan hoort beseft hij niet hoe slecht hij zelf is. Onbegrijpelijk.Hij voelt zich altijd gesteund door de Boer.
Te ziek voor woorden. Dit,is zo slecht!

05-11-2015 22:57

AFCA. +3299

Het ergste van de hele avond vond ik nog dat ze niet eens met de intentie om te winnen speelden. Zelfs niet de laatste minuten. Ik begrijp heus wel dat je een keer bagger kunt spelen, speelden de laatste tijd redelijk dus kan een keer tegenvallen. Maar werk en godverdomme dan voor en laat zien dat je wil winnen!

05-11-2015 22:49

laling +2331

Ik kijk momenteel ook wat ander wedstrijden.
Opvallend is dan hoe kinderlijk en onvolwassen et spel van Ajax is.
Ik heb twee seizoenkaarten.
Volgend jaar wil ik enkel nog de prijs betalen voor jeugdwedstrijden.
Want die krijg ik aangeboden!
En anders kijk ik het wel op de televisie en kan ik het geld gebruiken voor een paar mooie voetbaltrips naar buitenlandse clubs

05-11-2015 22:40

yari +0

Wat een vreselijke voetbalavond in de arena. Ik was blij dat ik naar huis kon .Dit Ajax is toch niet om aan te zien.

05-11-2015 22:35

nightgoat +31328

Verbazing alom weer hier maar de aftakeling van arm Ajax is al jaren geleden ingezet,
met dank aan de onkunde van malle Frankie en z'n vriendjes, hoog en droog daarboven.
Dit seizoen nog even genade hard afzien en daarna heel erg hopen dat Ajax zichzelf redelijk vlot weet op te hijsen uit deze diepe strontput.
Maar ik val in herhaling en dat zal voorlopig wel zo blijven.

05-11-2015 22:27

A-west +5768

Je hoopte toch echt dat Ajax aan beterende hand was, maar nee hoor.De Boer , de pannekoek, begaat weer dezelfde fouten. Zijn lievelingetje Klaassen staat weer gewoon op 10 zonder enig fantasie. Komt overal te laat. Fischer blijft als een dolle Stier hollen, in plaats van de bal te laten rollen. Fijn hoor de Boer, malloot. Sinkgraven maak je kapot. Younes mag invallen als de schade al weer is aangericht.Viergever voegt zoals gewoonlijk niets toe. Het is dat de verdediging redelijk presteerde, anders was het verhaal al over geweest. En dat in een poule waar clubs in staan die nauwelijks niveau hebben.
Rapid Wien, PSV, Jablonec, Celtic,Fenerbahçe ,Molde Fk,. Het was allemaal zwaar onder de maat.
Erger kan niet. De Boer is door het ijs gezakt, en niet zo,n beetje ook.Maar weet zich gesteund door
sukkels als Overmars en vd Sar, die denken dat ze een club kunnen leiden, als je een goeie carrière
hebt gehad.De naam AJAX wordt zwaar te grabbel gegooid.Jammer.!

05-11-2015 22:09

AjaxAddicted +3006

In een aantal zinnen alle problemen blootleggen is wel knap:-)

05-11-2015 23:12

Daneman +1387

gebrek aan gearriveerde jongens. Schone is de oudste maar daar win je ook geen oorlog mee. Missen type als van Bommel, Wouters. guardado. Gebrek aan ervaring.

05-11-2015 22:07

Dragon36 +22

Klaassen: Ja natuurlijk geloven wij er nog in......pfff tuurlijk joh houd lekker dat bord voor je kop!

05-11-2015 22:00

NouriVandeBeek +7

Tete en Riedewald speelde goed. Veltman was verdedigend top maar opbouwend wat minder. Voor de rest leek het nergens op.

05-11-2015 21:59

JordyAjacied +19468

Net terug van de wedstrijd, wat een drama pot, en dan heb je ook nog de pech dat Molde wint, en die niet meer hoeven, gelijkspel was veel beter geweest, dat molde wel moest winnen van Fener om zich te plaatsen nu hoeft het niet meer.

05-11-2015 21:54

Mokummerdam +3

Wat is pech.. Frank verdiend het ook helemaal niet om door te gaan. Nog niet een wedstrijd gewonnen. Terwijl molde dat wel doet.

05-11-2015 21:59

fanforeffer +4

Het ging net zo lekker . klaassen,el ganzi, millik waren geblesseerd!! en Ajax voetbalde frivool ,naar voren met spirit .Het was leuk om te zien en we wonnen van Vitesse en Roda. iedereen blij. Maar vanavond kwam Laffe Frank weer met zijn kipzonderkop taktiek. Falende spelers als(klaassen,millik,fisscher,viergever ) mogen 95 minuten blijven staan. El Ganzi heeft niet 1 fatsoenlijke voorzet gegeven de laatste 5 wedstrijden. Smaakmakers Sinkgraven Younes en vd Hoorn blijven op de bank.
we verliezen punten ,het voetbal is niet om aan te zien en Laffe Frank blijft gewoon doorgaan op deze doodlopende weg en niemand die wat doet.

05-11-2015 21:54

ZeeuwseAjacied +2

Tete en Riedewald als enige voldoende gespeeld, de rest gewoonweg niet goed genoeg. Younes viel aardig in maar had gewoon te weinig aanvallende steun. Middenveld liep voor geen meter en het centrum was toch weer aardig aan het schutteren met onze 'opbouwer' Viergever als dieptepunt. Milik, El Ghazi, Fischer en Schone kunnen gewoon (nog) niet mee op dit niveau of zijn allemaal dermate uit vorm door de manier van spelen, ik weet het gewoon even niet maar dit niveau maakt me wel heel erg bedroefd.

05-11-2015 21:52
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.