'Dost heeft afkoopsom van elf miljoen euro'

door BvdPloeg 94

'Dost heeft afkoopsom van elf miljoen euro'

door BvdPloeg 94

Laatst geüpdatet

Ajax zal voorlopig nog niet kunnen pronken met de komst van Bas Dost naar Amsterdam. De spits van VFL Wolfsburg staat, zoals eerder bekend gemaakt, op het lijstje, maar moest volgens De Telegraaf elf miljoen euro kosten.

'Dost wordt of werd als goed alternatief voor de nummer 9-positie gezien, maar VfL Wolfsburg vraagt voor het laatste contractjaar van de Nederlander een afkoopsom van 11 miljoen euro (!). Dat is Ajax vanzelfsprekend te gortig, omdat het transferbedrag normaal gesproken zal zakken zodra 1 september in zicht komt', zo valt te lezen.

Met Sébastien Haller heeft Ajax nog een optie, maar de Fransman wordt in de wachtkamer gezet. 'Ajax had het zichzelf makkelijk kunnen maken – en de fans tot bedaren kunnen brengen – door voor ongeveer 8 miljoen euro Haller op te halen bij FC Utrecht. De (potentie van de) Fransman wordt echter lager ingeschat dan Milik, voor wie twee jaar geleden 2,8 miljoen euro werd neergeteld.'

'De grote namen, waarmee Ajax achter de schermen bezig is, kiezen in dit stadium van de transferwindow vaak nog niet voor de eredivisie', klinkt het verder. 'De meesten wachten op een (financieel veel aantrekkelijkere) aanbieding uit een grotere competitie. Als die uitblijft, wordt Ajax in veel gevallen wel een goed alternatief. Overmars hoopt met het oog op de dubbele CL-confrontatie met FK Rostov eerder zo’n kanon over de streep te trekken. Maar hij moet in het ongunstigste geval bij het scheiden van de markt toeslaan, waarbij hij altijd nog kan terugvallen op het niveau Haller.'

Lees meer over:
Plaats reactie

A-west +5712

Gewoon nog even wachten, komt Gomez vanzelf. Vraag is wel of hij dan gemotiveerd is, en dit niet als alternatief ziet. Je moet graag willen komen, voor wat minder geld.Anders dan maar niet.

09-08-2016 20:51

Eredivisie 2015 2016 +32

Er komt geen nieuwe spits.Ajax houdt ons Ajacieden aan het lijntje

09-08-2016 17:12

Freddy Al +11

Als we het gaan redden naar de CL zullen de mogelijkheden groter worden omdat er meer centjes zijn maar zeker ook omdat dit een sportief argument is voor spelers om naar Ajax te komen.
Overmars wordt hier met grote regelmaat in de grond getrapt maar doet het volgens mij goed als hij nog even geduld heeft.
Ik denk dat belangrijk is dat een speler met overtuiging voor ons kiest en bereid is om om te aan met de concurrentie in de selectie,ervaring is dan een plus maar Suarez en Huntelaar kwamen ook niet als ervaren krachten binnen.
De suggestie om Honda binnen te halen is behalve origineel ook een goede;spitsen moeten bediend en slim aangespeeld worden.
Cassiera en Dolberg hebben veel goeds laten zien,als het team wat verder is zal dat hun spel ten goede komen.
Oppassen met het aantrekken van dure klanten zeker ook om de financiële balans in het salarishuis niet te veel te verstoren,herinvesteren van meeropbrengst Millik lijkt me redelijk maar moet wel verstandig gebeuren.

09-08-2016 13:30

Fredschuit1 +1533

Binnen halen. De ideale Ajaxspits. Lang, kopsterk, goed schot, goede loopacties en kan een bal vast houden.

09-08-2016 12:27

DulceDesde +369

Op 4 August in bijzaken en geruchten het volgende: Ajax moet uiterlijk 8 Augustus (23:59) doorgeven welke spelers erop de UEFA- lijst voor de play-offs van de Champions League zullen staan. Update om 22:57 Ajax kan voorafgaand aan de eerste play-off wedstrijd (16 of 17 Augustus) nog maximaal een speler toevoegen aan de spelerslijst bij de UEFA. Maar deze kan dankzij een eventuele transfer nog gewijzigd worden. Ook de grote namen zullen willen wachten tot het sluiten van de markt tot er iets lucratiever voorbij komt dat zou voor Ajax dan te laat zijn want je kan al zou Ajax de play-offs halen die speler niet meer opstellen. dus de conclusie is dat de helft van de 15 spitsen lijst de prullenbak in kan.

08-08-2016 22:02

deMeester +11450

Er moet een spits bijkomen en wel voordat Ajax tegen Rostov moet spelen. Zeuren over 11 miljoen is een teken van totaal geen ambitie hebben.

08-08-2016 21:28

..::Rootje::.. +676 moderator

One down, fourteen to go.

08-08-2016 19:37

Skuurmani +0

Honda ( 1 jarige contract nog ) of sneijder halen

08-08-2016 18:45

TheRiviera +5476

Ongeacht wat Ajax zal halen zal Sneijder abslouut niet komen , waarom blijven mensen toch vasthouden aan die fantasie?

08-08-2016 22:25

AbdelhakNouri22 +2

We moeten voor Rostov thuis gewoon een goede spits hebben. Hopelijk heeft Swart gelijk.

08-08-2016 18:13

munser +0

Waarom denken de meeste bij de woorden "het hoogste haalbare" dat er een topper of kanon komt? Het hoogst haalbare in deze context is een nikszeggende uitspraak.
Als straks de spits van Volendam of Almere City wordt gekocht, dan kunnen ze zich altijd verschuilen achter deze uitspraak. Ja, dit was het hoogste haalbare.
In de hoop en passie van supporters wordt dit al snel geïnterpreteerd alsof ze een fantastische speler gaan halen, maar eigenlijk dekken ze zich nu al in met deze uitspraak.

08-08-2016 16:27

simok +0

Heeft Ajax dan echt zoveel behoefte aan een spits en buitenspelers?

Laat de jonkies het lekker uitvechten, dan zijn ze in elk geval over 1 a 2 jaar top en doe je geen afbraak aan eigen jeugd. Cassiera en Dolberg hebben veel goeds laten zien. Veel beter ga je in Nederland sowieso niet vinden. Op de linksbuiten kan Cerny of El Ghazi prima spelen. Hou desnoods Muric en Becker op de buitenposities achter de hand, geef je die jongens ook nog perspectief; wie weet wat er dan van terecht komt.

08-08-2016 16:26

JPC40 +3

Ik ben al poosje aan het roepen, dat men rekening mee moet houden dat er wellicht meer spelers weg moeten, omdat ze niet mee kunnen komen, in het aanvallend style van Bosz.
Het zou zo maar kunnen dat Muric en Becker daar bij horen, ook al klinkt het niet logisch.

09-08-2016 13:40

Raikkonen94 +641

Veel te veel geld en al helemaal met nog maar een eenjarig contract. Zolang we ons maar niet verlagen tot het niveau Haller ofzo, dan heb ik liever vertrouwen in Cassierra/Dolberg dan klakkeloos geld uitgeven aan een nieuwe matige spits.

08-08-2016 15:57

Daantje Makkes +1

Hij is het niet eens waard

08-08-2016 15:49

cp.Ajax98 +0

Komt er nog een buitenspeler, linksback of creatieve middenvelder ?

08-08-2016 15:36

Sjaakvaak +26585

Ja een buitenspeler. Linksback en creatieve middenvelder zijn niet nodig.

08-08-2016 15:40

Redrum +96117

Nee. Reken daar maar niet op.

08-08-2016 15:41

hakkietjakkie +80

Er gaat precies niemand meer komen, let maar weer op! Ze moeten weer tot het einde van de transferwindow wachten en dan slaan ze mis. Of dan komen ze met iemand als Finbogasson of zo......

08-08-2016 15:23

Patje2011AJAX +2111

Ik wil Haller en Dost niet, al zouden ze het beide vrij redelijk doen denk ik. Prima gozers ook, maar het is middelmaat. Laat dan maar de jonge jongens rijpen bij Ajax en leg ze vast tot hun 25e indien die mogelijkheid er komt en sloop dat salarisplafond voor een topper die langer wil blijven, kijk ook wat commerciële bedrijven willen betalen voor portretrecht en dergelijke. Het is natuurlijk wel duidelijk dat we nooit heel veel kunnen betalen, maar 3 miljoen netto voor 1 seizoen is best mogelijk.

08-08-2016 15:21

AFCA. +3279

Bony mag weg bij Manchester City. Als je dan toch een topper wilt halen.....

08-08-2016 15:20

SigAjaxSig +0

Bony is een broodvoetballer.

08-08-2016 15:27

AFCA. +3279

Iedereen is een broodvoetballer.

08-08-2016 15:28

Hillie99 +0

Waar ben je naar op zoek dan? een 2e mister Ajax zoals sjakie Swart. Ze voetballen allemaal voor centen.

08-08-2016 15:30

de-Ajacied +8

Het zou wel heel lekker zijn als hij Ajax voor het duel tegen Rostov zou kunnen versterken

08-08-2016 15:16

SigAjaxSig +0

Elf miljoen euro voor een éénjarig contract? hahahahahhaha. Ik ben nog steeds van mening dat we onze personele problemen intern kunnen opvangen.

08-08-2016 14:55

TinussOptioneel +0

Mee eens. Zie er liever een extra linksbuiten komen en laat Cassierra en Dolberg het lekker uitvechten op de spits positie.

08-08-2016 15:01

ajaxinho +13

Gewoon neertellen!!

Ik heb veel bewondering hoe Cassierra en Dolberg het invullen.
Ze hebben bewezen veel potentieel te hebben en zelfvertrouwen.

Maar Dost is de ervaring die je nodig hebt in de Europese wedstrijden.

08-08-2016 14:13

Qwibuss98 +19

Heb in 5 minuten betere en goedkopere oplossingen dan onze vriend Dost gevonden.

Laten gaan, en probeer voor hetzelfde bedrag Gomez te halen.

08-08-2016 15:10

korem +878

Misschien wil Ajax ook de zekerheid hebben van plaatsing champions league, misschien kan dan bijvoorbeeld de hele transfersom gebruikt worden ofzo. Ik weet we hebben al 100+ miljoen maar kan een gedachte zijn vanui rvc. Ik hoop in ieder geval op een buitenspeler misschien nog wel meer als een spits tenzei het een gomez is ofzo. Vooral dat is wel vreemd dat daar nog geen enkel gerucht of iets over na buiten is gekomen.

08-08-2016 13:57

deMeester +11450

De RvC is niet goed bij ze hoofd. DE grootste verspilling bij Ajax is hun salaris!

08-08-2016 21:30

Eduard +3

Ik begrijp dit wel. Bijvoorbeeld een Jonge als Traore gaat pas naar Ajax als Chelsea geen optie is en er ook geen ander alternatief is in de Sub Top van een grote competitie. Dat wordt ook voor de jonge pas in de loop van de volgende weken duidelijk. Dat is nou een maal hoe het werkt en daarom moeten we wachten tot het eind van de maand. Overmars moet wel met alle targets kort op de bal zitten zodat hij niet op het laatst wordt verrast en totaal achter het net vist.

Ik was blij dat Bosz gisteren bij Fox zei dat hij niet alleen een spits maar nog een aanvaller wil halen. Dat is zeker nodig!!

08-08-2016 13:46

Qwibuss98 +19

Zie voor dat geld liever Gomez komen...

08-08-2016 13:36

EVH +8

Ahh... fijn om te lezen dat Marc zijn huiswerk weer uitstekend heeft gedaan... ahumm

Loopt weer als een zonnetje dat aankoopbeleid

08-08-2016 13:17

EVH +8

Het afgesproken beleid?????

Schei uit joh

08-08-2016 13:32

EVH +8

Het beleid dat nu gevoerd wordt heeft niets meer te maken met de zgn afgesproken beleid.
Bovendien is de scouting en het aankoopbeleid al jaaaaren een rommeltje.

Weleens een miskoop???

Joh weet je, ik ga hier geen heel verhaal aan weiden. Je kunt zelf ook nadenken over wat er zich de afgelopen jaren heeft afgespeeld. Wie er is weggestuurd. Welke aankopen er zijn gedaan. Hoeveel punten we hebben behaald de afgelopen 6 seizoenen. Wat voor voetbal we hebben gespeeld. Hoe we het hebben gedaan in Europa.
Wat ons is beloofd over de ontwikkeling van AJAX. Wie er nu allemaal aan het roer staan en wie worden binnengehaald en welke gronden.
Trek je eigen conclusies.

08-08-2016 14:11

Knalpot +3614

Ah jij was er zo 1 die ook al dacht dat we binnen 5 jaar weer europees mee zouden gaan tellen.

08-08-2016 14:44

EVH +8

Nope.

Maar ik ben er wel zo 1 die dacht dat we er nu al beter voor zouden staan, dan wat werkelijk nu het geval is.

Jij niet dan??
Of vind jij dat het allemaal volgens plan gaat zo. Dat onze ontwikkeling in lijn der verwachting is.

08-08-2016 14:48

Minsc +1520

Alsof je een beroemde glazen bol nodig hebt als iemand zegt dat Sanogo gehuurd kan worden, en zo kunnen we er nog wel een paar noemen.

08-08-2016 16:13

Sjaakvaak +26585

Wat moet hij dan doen? Extra veel betalen zodat we iemand 2 weken eerder hebben?

08-08-2016 14:19

EVH +8

Hij moeten zorgen dat hij zijn zaakjes voorelkaar heeft.

En dat doe je door als club veel, vaak, goed en intensief te scouten zodat je voorbereid bent wanneer nodig.

Als je dat niet doet, ga je in een interview schutteren wanneer er naar gevraagd wordt. Je weet wel, zoals vorig jaar gebeurde bij Kees aan tafel.
Zodra zoiets gebeurt, weet je genoeg.

08-08-2016 14:23

Sjaakvaak +26585

Ja vorig jaar, laat die oude koe maar even in de sloot zitten.

De scouting is volgens mij al beter, we hebben niet voor niets 2 Colombiaanse talenten gehaald. Verder staan er dus ook meer dan genoeg mensen op het lijstje voor de spitspositie.

Op dat gebied is Overmars dus gewoon voorbereid. Wat doet hij nu precies verkeerd?

08-08-2016 15:28

Hillie99 +0

We zouden adequate vervanger voor Milik krijgen. DIe colombianen waren er al voort Milik zijn vetrek dus dat waren de kanonnen blijkbaar van tijdje terug. Nu zijn we onze topscorder kwijt en zouden we weer toppers voor terug krijgen. ze beloven vooral heel veel...

08-08-2016 15:32

Sjaakvaak +26585

Hè.. Lees je zelf wel wat je zegt? Cassierra is niet de vervanger voor Milik. Milik is weg en nu wordt er belooft dat er weer een spits bijkomt, die gaat nu dus nog komen.

Verder heeft niemand vanuit Ajax gesproken over kanonnen en toppers. Wacht nou maar rustig af, dat Marc bijv Haller afwijst geeft toch wel aan dat ze echt wel bezig zijn met grote namen.

En waarom die er nog niet zijn? Lees dit artikel dan even nog een keer.

08-08-2016 15:43

Hillie99 +0

Ik vind jou best aanvallend reageren. niet nodig in mijn optiek. Ik heb het artikel gelezen en blijf bij mijn mening.

Enige wat ik zeg dat ze al gauw iets te duur vinden en dat je als je in deze fase (plaatsing CL) begin competitie nog geen vervanger klaar hebt. jaja ze zijn bezig. er werden kanonnen belooft we kregen westermann en 2 talenten (waar ik vertrouwen in heb) maar laten we nou net geen gebrek hebben aan talenten.
we verwachte voor milik al 2 directe versterkingen en na vertrek millik werd er gezegd een linksbuiten en spits. optelsom 2 al beloofd nog 2 erbij zouden we dus 4 echte versterkingen krijgen

08-08-2016 16:16

EVH +8

"Kanonnen" was geen uitspraak van iemand binnen Ajax. Ook niet van Overmars as fas as we know.

08-08-2016 16:33

Sjaakvaak +26585

Sorry als je je aangevallen voelt. Ik word er gewoon een beetje moe van dat mensen steeds met dezelfde, onjuiste, redeneringen komen.

Ben het helemaal met je eens dat het vervelend is dat er nu nog geen vervanger klaar staat. Maarja, die willen nu zelf simpelweg nog niet en kosten bij de clubs ook nog miljoenen extra. Het is de harde realiteit dat Ajax geen begeerde club voor topspelers meer is, dus we zullen geduld moeten hebben.

Kanonnen werden ons niet beloofd, slechts versterkingen. Volgens mij waren de 2 versterkingen die gehaald zouden worden al met in het achterhoofd dat Milik zou vertrekken. Vandaar dat na het vertrek van Milik ook werd gezegd dat er nog steeds (niet extra) twee spelers gezocht werden..

08-08-2016 17:38

EVH +8

Nou, wat Hilli99 hieronder zegt.

En als je Westemann binnenhaalt die de 100 meter loopt in 25 seconden en een draai cirkel van de Titanic heeft, dan haal je een speler in huis die niet bij onze ( Peter Bosz' ) speelwijze past.
Dat was een voorbeeldje.

08-08-2016 15:36

Sjaakvaak +26585

Hahaha jezus man, je loopt zelf op andere mensen af te geven dat ze niet inhoudelijk genoeg reageren. En dan ga je totaal irrelevante onzin lopen zwetsen.

Laatste keer dat ik het je vraag, wat moet Overmars dan doen wat betreft de aankoop van een spits? En wat doet hij daarin fout?

(Westermann is geen spits voor het geval je dat nog niet weet)

08-08-2016 15:45

EVH +8

Dat heb ik je al eerder geantwoord, maar blijkbaar had je op school vroeger een 1 voor begrijpend lezen.
Dus als het goed is, weet je reeds mijn mening wat betreft wat Overmars verkeerd doet.

Wat betreft Westermann, had ik er ook bij vermeld dat het een voorbeeldje was er misgaat.

Gelukkig was het laatste keer dat je het vroeg. Pfffffff..

08-08-2016 15:55

Sjaakvaak +26585

Haha met jou valt niet te praten hè? "Dat heb ik je al eerder geantwoord".

Nee je hebt alleen lopen roepen dat hij moet zorgen dat hij zijn zaakjes op orde heeft. En toen een kul verhaal over scouting dat ik allang weerlegt heb.

Misschien moet je gewoon even uitloggen tot 1 september.

08-08-2016 16:06

Hillie99 +0

Als ik zo wat reacties van jou lees heb jij steeds een "issue" met meerdere medeforum bezoekers. iedereen geeft gewoon zijn mening eens of oneens je hoeft niet zo af te geven. Volgens mij willen we allemaal gewoon een sterke selectie aan begin. milik is nu anderhalve week vertrokken officieel en het zat al 2weken daarvoor in de lucht. en zelfs tijdens het ek werd er al gespeculeerd. Dan zou je denken dat er toch voor de CL plaatsings fase versterkingen zijn. HEb ik het over (ja ik weet het vervelend woord) 2 kanonnen. Niet eens over de versterkingen post Milik

08-08-2016 16:19

Sjaakvaak +26585

Zoals ik al in de reactie die ik zojuist hieronder gaf heb gezegd: ik heb een issue met de herhalende foutieve argumenten hier. We willen zeker allemaal een sterke selectie. Echter is er een deel van de supporters die niet begrijpt of niet wil begrijpen, dat versterkingen pas later komen. Het is niet een kwestie van even geld overmaken en binnen.

08-08-2016 17:40

EVH +8

Misschien moeten we in een kroeg een biertje doen, zal ik het je uitleggen wat ik bedoel.

08-08-2016 16:28

EVH +8

Ben jij ook zo bang dat dadelijk Sanogo weer opdoemt in Amsterdam?? ;-)

08-08-2016 16:35

Sjaakvaak +26585

Haha nee, ik ga er vanuit dat er nog wel een enigszins goede spits komt. Alleen verwacht ik wel dat dit nog een paar weken gaan duren omdat Ajax op dit moment niet gekozen wordt door spelers. Pas aan het einde van de transferwindow en ze niks anders kunnen vinden!

08-08-2016 17:34

Eastwood +0

Beetje ongeduldig Eddie?
Maak je toch niet zo druk jongen. Er komt echt wel een nieuwe spits. Overmars doet echt niet alleen maar slechte dingen voor Ajax.

08-08-2016 14:33

EVH +8

Maar Clint, verdomme nog aan toe.... Get off my lawn !!!

08-08-2016 15:40

Pheadrus +2

Doorgaan met 5-3-2 spelen, maar dan beter 3-2-3-2 bijvoorbeeld;
Casierra, Dost
Sinkgrave - Klaassen - Cerny
Riedewald - Bazoer
Dijks - Veltman - Tete

08-08-2016 12:56

Ajaxtrouw +6355

Als ik al deze commentaren lees, ben ik zo blij dat Overmars daar zit.

08-08-2016 12:31

JesusZoonVanGod +5843

Is Piazón geen optie voor de LB positie? Deed het niet onverdienstelijk bij Vitesse en ligt nog maar voor één seizoen vast bij Chelsea (waar hij zo te zien niet op speeltijd hoeft te rekenen).

08-08-2016 12:18

gebruikersnaam +0

Die heeft na het eerste half jaar bij Vitesse, bij ieder club voornamelijk uitgeblonken in niet presteren.

08-08-2016 12:28

Ismael Urzaiz +2165

Volgens mij gaf Kevin de Bruyne bij de helft van Dost's doelpunten de assist. Zulke spelers en zulke voorzetten zijn er niet bij ons. Meevoetballend is het geen wonder.

08-08-2016 12:18

Henning +0

Daarom Sneijder

08-08-2016 12:43

Bergkampinho32 +560

Lijkt me dat de meeste hier Luuk de Jong ook graag als spits hadden gezien, dat terwijl hij totaal mislukt is in Duitsland. Dost loopt keurig 1 op 2 bij Wolfsburg. Dost is beter dan Luuk de Jong. Mag wat kosten.

08-08-2016 12:10

de-Ajacied +8

Mee eens 11 miljoen is een normaal bedrag voor een topscorer op het niveau van het Nederlands elftal.

08-08-2016 12:13

johnd +6

Als je Dost voor 11 miljoen kunt halen, is Haller voor 8 miljoen gestoord. Haller is ontzettend beperkt, scoorde de helft vorig seizoen uit penalties.

08-08-2016 12:08

robafca777 +0

Ik snap helemaal niet meer wat ze daar bij ajax aan het doen zijn. die spits had er allang moeten staan. en als die er is ook nog zeggen dat die nog niet fit is etc etc etc

08-08-2016 12:06

AFCZlatan +1

Balotelli staat nu ook in de belangstelling van Chievo

08-08-2016 12:00

Redrum +96117

Ja daar kan je op wachten, een club met grote ambities die dit jaar minimaal willen overwinteren in de Champions League en het halen van de landstitel als doelstelling hebben.

08-08-2016 12:08

deajaxcommissie +0

Chievo in de Champions League? Halen van de titel? Heb ik iets gemist? :s

08-08-2016 13:00

DeKenner +9311

Ik vraag me echt af wat Ajax gaat doen. Cassiera en Dolberg hebben minuten nodig om zich te ontwikkelen. Toch blijft het, ook als zij er de komende wedstrijden een paar inschieten, onverantwoord om met hen het seizoen in te gaan. Achter hen staan alleen Zivkovic, El Idrissi en Wallian, dus de spoeling is veel te dun. Een eventuele aankoop mag het vooruitzicht van onze talenten op een toekomstige plek in Ajax 1 echter ook niet verpesten. Als je logisch nadenkt dan doet Dost dit wel. Als Dost komt dan haal je hem als eerste spits en niet voor 1, maar voor minimaal 2-3 jaar. Daarmee vertraag je de ontwikkeling van onze talenten en daarmee de ontwikkeling van het kapitaal dat zij de komende jaren gaan vertegenwoordigen. In wezen kost het aantrekken van Dost daarmee veel meer dan 11 miljoen euro. Als hij nou echt een supergeweldige spits was die ook nog eens graag naar Ajax kwam dan zou je het alsnog moeten doen. Maar ondanks dat hij een meerwaarde zou hebben, is Dost niet ZO goed. Ik zie daarom eerder een bankzitter van een Europese topclub komen (die wordt gehuurd) of een oude vos die voor slechts één jaartje wordt vastgelegd (met optie voor nog een jaar). Dan hebben zowel Cassierra als Dolberg een jaar de tijd om in de luwte van die nieuwe spits hun minuten mee te pakken om zich zodoende door te ontwikkelen om volgend jaar definitief het stokje over te nemen. Persoonlijk HOOP ik dat we Traoré kunnen krijgen, en VREES ik dat we uiteindelijk met een net-niet spits worden opgezadeld.

08-08-2016 11:45

MosesD +14662

Geheel eens qua Dost. Zou echt een belachelijke aankoop zijn. Gewoon gaan voor Cassierra en Dolberg. Een oude vos erbij die ze wegwijs maakt. Een linksbuiten heeft imo beslist voorrang.

08-08-2016 12:41

Hillie99 +0

Ja maar die oude vos dat is het probleem. die kosten namelijk ookgeld..

08-08-2016 15:33

wietikvuul +62

Mensen verklaren me voor gek maar van mij mag Ajax een bod uitbrengen op Locadia. Die heeft wat te bewijzen in de spits. Zit nog voldoende rek in en dus doorverkoop, kent het 4-3-3 systeem en is gebrand om er meer in te schoppen dan Luuk, voordeel dat het een nederlander is en absoluut meer in zen mars dan Dost.

Huntelaar blijft mijn nr1 maar helaas.....

08-08-2016 11:43

daniajax1 +4

Ze zoeken iemand die het al bewezen heeft, niet iemand die het nog moet gaan bewijzen.

08-08-2016 12:44

Mokum_32 +1

Wat zie ik graag die gabriel van Santos' komen zeg maar die gaat waarschijnlijk al naar Juventus

08-08-2016 11:36

munser +0

11 miljoen voor een krakkemikkige spits. Nee bedankt.
Als Haller of Dost de hoogst haalbare spitsen zijn, dan kan je beter de tent sluiten. PSV en Feyenoord hebben blijkbaar meer internationale aantrekkingskracht, het enige mak van Feyenoord is dan nog dat ze geen geld hebben, anders waren ze ons ook allang voorbij geweest.

08-08-2016 11:30

Redrum +96117

Want welke grote namen heeft Feyenoord dan precies binnen gehaald?

08-08-2016 12:11

didierajax020 +2

Excuus maar even OFF: Zendt Ajax tv vanavond Jong Ajax uit, weet iemand dat? Of is het ergens anders te zien?

08-08-2016 11:23

jollie18 +9894

Fox zend hem uit.

08-08-2016 11:29

afca_sittard +63

Wat zou een traore dan moeten kosten ? Die lijkt me zo ideaal voor het spelletje dat ajax speelt zou een top aankoop zijn ! Of is dat nu definitief van de baan ?

08-08-2016 11:20

deajaxcommissie +0

Ik denk dat Chelsea toch wel 15 miljoen voor hem wil hebben.

08-08-2016 13:05

AjaciedMike +181

Nou prima toch?? Je verkoopt net Arek voor 33 miljoen euro! Tevens zijn Fischer, Andersen, vd Hoor en van Rhijn verkocht en er is ruimte gecreëerd in het loon huis. Zo'n talent betaalt zich echt wel terug in deze zieke tijden qua transfers. Denk dat onze Colombiaanse vrienden ook heel gaan opleveren.

08-08-2016 13:09

Henning +0

Cassierra in de spits, Dolberg en ZIvko als backup. Sneijder halen als ervaren kwaliteitsimpuls.

08-08-2016 11:20

NouriVandeBeek +7

Ik ben nooit zo fan van Dost geweest. Pure afmaker. Een betere verie van Kramer, maar Dost is helemaal niet in het spel betrokken.

08-08-2016 11:11

Redrum +96117

Dost is een lomperik die af en toe op de goeie plek staat.

08-08-2016 11:16

Knalpot +3614

Maar Luuk de Jong vinden we allemaal zo'n fantastische aankoop van PSV. "Waarom kunnen wij nooit zoiets halen"? Ahum Dost is Luuk1.5

08-08-2016 12:17

SigAjaxSig +0

LOL. de Jong? Een fantastische aankoop?

08-08-2016 12:35

daniajax1 +4

Voor Eredivisie begrippen is Luuk de Jong gewoon een hele goede spits en erg belangrijk voor PSV.

08-08-2016 12:49

IRONMAN703 +0

Luuk krijgt de aanvoer vanuit het team, wij hebben op dit moment niet de spelers die Dost in stelling kunnen brengen.. Dan moet je er toch een paar creatieve spelers en goede buitenspeler bij hebben. Maar zoals ik eerder zei liever Dost voor 11 dan Haller voor 8...

08-08-2016 14:03

Mikee +6403

Gisteren alweer bericht over Haller, vandaag alweer bericht over Dost, morgen alweer bericht over Balotelli? Ben blij als dit gespeculeer over is.

08-08-2016 11:09

Oliveira +0

A.U.B. geen Haller.... Matige spits met nauwelijks potentie.

08-08-2016 11:06

4xbestevaneurop +0

Er zijn blijkbaar mensen die Balotelli graag zien komen... Overal weggestuurd, zit nu als een hond in het asiel en heeft nog voorwaarden ook (Wil alleen komen als Ajax CL speelt). Is Ajax een opvang die hem zindelijk moeten krijgen???
En Dost heeft 5 jaar geleden bij heerenveen meer dan 20 goals gemaakt, verder nergens.. Wie Dost een Ajax spits vindt die volgt Ajax zeker pas 5 jaar en weet niks van wat voor standaard/eisen wij stellen aan een nr 9.

08-08-2016 11:05

meerzicht +939

We kunnen nu wel jammeren of hoog van de toren blazen maar Ajax en eigenlijk het Nederlandse voetbal is het slachtoffer van het " grote geld" systeem. De transfer van Milik is een prachtig voorbeeld. Daar waar Napoli gewoon € 35 miljoen betaalt voor een speler waar echt niet zeker van is dat hij potten gaat breken in de Italiaanse competitie draaien we hier elke miljoen om en vallen over een bedrag boven de € 10 miljoen. Overigens ook voor een speler waarvan allerminst zeker is dat hij potten gaat breken. Dan hebben we het maar even niet over de transferbedragen mbt grote namen als Zlatan en Suarez. Die gaan over de " toonbank" voor bedragen waarmee je een heel ondervoede bevolking te eten kunt geven. Oke, bij hen heb je dan wel de zekerheid dat ze vannwaarde zijn. Maar voor Nederland onhaalbaar.Het voetbalgat tussen de verschillende Europese
landen is, dankzij het grote geld, ineens groot geworden en daarom zullen wij internationaal nooit meer echt een woordje meespreken. Dat is ook direct ons grootste waanzin. We denken nog steeds groot terwijl we heel klein zijn geworden, We zullen moeten keren om onze verwachtingspatroon en eisen op het niveau van het kunnen en haalbare te brengen. dat doet pijn, maar het is niet anders. Dat neemt niet weg dat we als Ajax zijnde ook wel een beetje mogen aanpassen. Ik zou het niet gek vinden ( en wie weet gebeurt dat ook al wel achter de schermen) als Overmars nu onderhandelt met Dost en Wolfsburg en 9 miljoen betalen voor een ervaren speler vind ik O gek nog niet. Nee, zolang er vanuit Nederland zelf of via EUFA of FIFA geen maatregelen worden genomen, en waarom zouden die laatste twee ook want die drijven op het grote geld, dan zullen we ons moeten schikken in onze rol en mogen we al blij zijn als we meespelen in degroepsfase van de CL. Daar zukken we echter nooit meer een grote rol spelen. En ja dan toch no maar even voor alle critici :" zij zijn groot en wij zijn klein, en dat is niet eerlijk"

08-08-2016 10:45

Jwduijm +0

Er moet net als in de amerikaanse sporten een salary cap komen, een maximaal salaris voor iedereen, maar helaas gaat dat nooit gebeuren want de uefa en de fifa dansen naar de pijpen van de grootste clubs, die alleen maar groter worden.

08-08-2016 10:55

Jwduijm +0

Ook dat ja, 52% kan je alweer inleveren. Maar dat is nog wel vergelijkbaar met andere landen, in Frankrijk willen ze alles boven een miljoen zelfs met 75% gaan belasten. Maar als Nederland zijnde moeten we iets bedenken om het aantrekkelijker te maken om hier te komen spelen.

08-08-2016 11:08

Jwduijm +0

Ik heb drie weken fiscaal recht gestuurdeerd, toen was ik er klaar mee maar weet wel wat idd, weet idd niet wat de werkgever moet betalen aan sociale premies en verzekeringen, als dat gelijk is aan een normale onderneming is dat wel een godsvermogen.

08-08-2016 11:33

Cabj +0

Porto doet het al jaren slim, maar worden tegenwoordig gesteund door vreemd geld. lees; Doyen groep en dat soort praktijken. Dit soort investeerders betalen een groot deel van de transfers, en behouden ook eigendomsrechten op doorverkoop. Financieel geen vergelijk meer. Hebben misschien wel betere scouts in Z. Amerika. Dost is inderdaad geen optie voor Ajax. kan enkel koppen, afmaken in 5 meter en counteren. Is te weinig voor ons flitsende combinatiespel

08-08-2016 12:16

MosesD +14662

Hier ben ik het hartgrondig mee eens. Qua Portugal is het natuurlijk wel zo dat ze daar werken met investeringsmaatschappijen en dat daar de salarissen toch wel stuk hoger liggen. Maar bij Ajax zou men de beste spelers boven de 22 ook behoorlijk meer kunnen betalen. Financieel zullen we het altijd afleggen, maar spelers hier houden tot hun 24e dat moet toch wel een doelstelling zijn. En dan alleen echt topkwaliteit halen of ervaring met toegevoegde waarde. Rest eigen jeugd.

08-08-2016 12:31

MosesD +14662

Afgezien van de 11 mio zou ik aankoop Dost niet een goed idee vinden. Is een pure afmaker die afhankelijk is van aanvoer. Geen echte teamspeler die Ajax als elftal beter maakt. Bovendien blokkeer je hiermee de ontwikkeling van Cassierra en Dolberg. Een oude rot of pinchhitter ala Berbatov of Klose, daar heb je imo veel meer aan. Dat zijn mentoren en zeker Berbatov is voetballend geweldig. Niet meer zoals 10 jaar terug, maar nog goed genoeg voor niveau Ajax. Hij zal de 2 grote spitsen talenten niet in de weg lopen. Een echte linksbuiten is veel meer noodzaak, vind ik. Die Bruma is gewoon een hele fijne speler. Brengt ook nog eens snelheid en energie. Haalbaar ook.

08-08-2016 10:44

Knalpot +3614

Lekker druk zetten met die 2 tractoren!

08-08-2016 12:28

tsja1433 +0

Als dit soort middelmaat alleen voor zulke prijzen wil komen ga ik liever het seizoen in met wat we hebben.

08-08-2016 10:42

Jwduijm +0

Dat is gewoon wat er op dit moment betaald wordt voor middelmaat, kijk maar naar millik.

08-08-2016 11:34

AFCA. +3279

Wat moeten we met Dost?

08-08-2016 10:42

IRONMAN703 +0

Ik vraag me echt af wat mensen verwachten? Realisme is vrij ver te zoeken hier! Ik denk dat niveau van Luuk de Jong/Bas Dost maximaal haalbaar is.. Denk je nou echt dat een Gomez/Balotelli etc op de Dinsney Eredivisie zitten te wachten?! Denk dat je blij moet zijn als Dost wil komen! Daarnaast Dost past prima binnen het systeem van Ajax en is een spits met scorend vermogen! Voetballend niet super sterk, maar als hij er 20-25 in legt komend seizoen hoor je niemand klagen!

08-08-2016 10:38

Melvin01 +1

Ajax moet Dost echt halen. Ik ben gecharmeerd van hem. Betere spelers gaan wij niet kunnen aantrekken. 10 miljoen is een prima bedrag.
Onze competitie is schrikbarend slecht dus mogen de in onze handen knijpen als we zo'n speler kunnen halen.
Nu nog een extra linksbuiten. Die hadden de overigens allang kunnen halen..

08-08-2016 10:44

Melvin01 +1

Luuk de jong heeft psv 2 jaar achter elkaar kampioen gemaakt... Moet je hem dan verkopen? Niet elke aankoop moet je kopen om te verkopen....soms moet je kopen om te presenteren. Guardado als grote voorbeeld. Die overige 2 rustig brengen. Dolberg en Cassierra kunnen nog zoveel minuten maken net als in de JPL. Als we CL halen spelen we nog veel wedstrijden en daar kunnen de jongens minuten pakken. Soms wil je jongens rust geven. Laat Dost 3 jaar tekenen en zie tussentijds wie goed ontwikkeld. Of je verkoopt Dost alsnog of je bedankt hem voor zn diensten.

08-08-2016 12:32

IRONMAN703 +0

€10.000.000 tax free per jaar...

08-08-2016 11:25

IRONMAN703 +0

Nee, om 2 redenen moeten we dat niet willen. 1.Wij hebben niet de inkomsten om dat soort bedragen op te hoesten en de begroting binnen de perken te houden, want absurde bedragen betalen zoals in China houdt niet in dat het succesvol zal zijn.
2. Meeste spelers die willen cashen zijn flink over hun hoogtepunt heen en als ze dan wel zouden komen ligt hun focus niet op de sportieve doelstellingen van Ajax maar op het aanvullen van hun eigen bankrekening. Heb je helemaal niks aan!

En de spelers die wel goed genoeg zijn voor dat geld hebben ook gewoon sportieve ambitie om zo hoog mogelijk te spelen..

08-08-2016 14:00

deajaxcommissie +0

Wat betreft de Jong en Dost heb je gelijk denk ik. Betere spitsen halen is gewoon HEEL moeilijk voor ajax. En Dost is een prima spits maar hij heeft aanvoer nodig. Bij heerenveen waren het Narsingh en Ziyech. Bij Wolfsburg was het voornamelijk de Bruyne. Hij is geen spits die zijn kansen zelf creëert. En wie hebben wij die hem in stelling gaat brengen? Eigenlijk alleen el Ghazi in de vorm die hij gister had. maar mijn punt is er komt te weinig voor zo een spits van de flanken en al helemaal niks van het middenveld. Dost gaat het gewoon moeilijk hebben in deze ploeg. Mocht hij toch komen, moeten Tete en Dijks met name flink gaan oefenen op voorzetten en klaasen Gudelj Bazoer op steekpasses.

08-08-2016 10:46

Spuit11 +1286

Sinkgraven is wel een speler die een bal de diepte/ruimte in weet te brengen. Dat doet hij meerdere keren in een wedstrijd. Niet alleen gisteren op bezoek bij Sparta. Verder denk ik dat Klaassen wel past bij Dost. Klaassen is een speler die veel diep gaat en zo ook een verdediger aan het twijfelen brengt hoe te staan, wie hij moet afschermen.

Als Dost zou worden aangetrokken moeten we daar als Ajacieden zijnde tevreden mee zijn. Klasse spelers als Sneijder, Gomez of Klose komen echt niet bij Ajax te spelen. Dan gaan ze liever lekker in de PL spelen of zelfs in een Championship. Het is nu eenmaal de realiteit. Helaas ziet niet iedereen dit meer en denkt dat Ajax internationaal nog goed op staat...

08-08-2016 10:57

IRONMAN703 +0

Daar ben ik het helemaal mee eens. Dost is voetballend zeer beperkt, in feit een fysiek sterkere maar mindere versie van Huntelaar.. Die kon ook alleen afmaken.. Hebben we het uiteraard wel over een niveau verschil ;)

Feitelijk houdt het in dat je niet moet kijken naar een individuele speler maar naar een stuk if 4 á 5 spelers die bij elkaar passen en in het systeem passen dat nagestreefd wordt door Bosz. Betekend dus dat Marcie z'n portemonnee moet gaan opentrekken en die RvC Moet overtuigen! Hebben we t gewoon over 40-50 miljoen dat we moeten investeren in een kwaliteits injectie!

08-08-2016 11:30

IRONMAN703 +0

Zijn die gasten in JA al klaar voor het niveau dat we nastreven dan? Nee dat niveau dat we willen dat gaat ze nog 2-3 jaar kosten. Je kan daarnaast niet gaan leunen op jeugd. Ben het met je eens dat we niet de jeugd compleet in de weg moeten staan! Dat is de kern van Ajax! Maar we moeten ook een bepaald niveau in de wedstrijden halen in NL & Europees en met een hoger niveau op de trainingen trek je de jonge jongens ook weer mee.. Balans is het magische woord!

08-08-2016 11:40

IRONMAN703 +0

Met optie op koop ;)

08-08-2016 13:54

IRONMAN703 +0

Ik hou van je optimisme en dat je jeugd een kans wil geven, maar je moet ook realistisch zijn. Jeugd heeft tijd nodig om te ontwikkelen en om een bepaald niveau te bereiken en consistent worden. Dolberg & Cassiera zijn beide nog tieners. Op dit moment heb je meer ervaring nodig voor minimaal 2 jaar!

08-08-2016 15:41

daniajax1 +4

Gaat toch vooral om geld bij die gasten.. Gomez heeft afgelopen jaar bij Besiktas lopen ballen, alsof dat zo'n geweldige competitie is. En Balotelli kan bij een club als Ajax nog Europees spelen, in de grotere competities willen alleen middenmoters/laagvlieger hem nog hebben.

08-08-2016 11:06

IRONMAN703 +0

Als het om geld gaat zitten ze bij Ajax sowieso verkeerd. Denk dat Balotelli absoluut geen toegevoegde waarde heeft voor het team! Individueel best prima speler maar blijft een teamsport waar je niet kan bouwen op individuele spelers. Tenzij het Zlaten is ;)

08-08-2016 11:33

deajaxcommissie +0

Verwachten er iemand nog een aankoop vandaagvoor 23:59? Of gaan we Rostov met deze selectie aanpakken? Nog 12 uurtjes te gaan dan weten we het zeker..

08-08-2016 10:37

Arek Milik +598

Ja mag nog op maandag avond 15 augustus om 20:44 een aankoop bijschrijven op de UEFA Lijst....

08-08-2016 10:44

deajaxcommissie +0

Is dat zo? Nou oke beter!!!

08-08-2016 10:50

TikkieTerugJaap +2

Probleem is dat we meer dan 1 aankoop nodig hebben, dus als er vandaag niemand komt is dat weer een nieuw drama.

08-08-2016 11:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.