Defensa y Justicia: Martinez vertrekt naar Ajax

door Jesse ter Haar 25

Defensa y Justicia: Martinez vertrekt naar Ajax

door Jesse ter Haar 25

Laatst geüpdatet

Lisandro Martínez, verdediger van Defensa y Justicia, maakt officieel de overstap naar Ajax, zo meldt zijn club op haar eigen website. Op korte termijn vertrekt Argentijn naar Amsterdam, om aldaar zijn medische keuring te doorstaan.

Het is nog wachten op het officiële bericht van Ajax zelf, maar bij Defensa y Justicia lijkt er geen twijfel meer over mogelijk: Martínez is vanaf de zomer Ajacied. De club bedankt haar pupil voor bewezen diensten en begrijpt dat het voor hem tijd is voor de volgende stap in zijn sportieve carrière.

Martínez kwam vanuit de jeugdopleiding van Newell's Old Boys terecht bij Defensa y Justicia. Bij die club wist de linksback annex linker centrale verdediger uit te groeien tot een sterkhouder, maar ook tot een Argentijns international. In maart 2019 speelde Martinez een helft tegen Venezuela.

Het nieuwe uitshirt van Ajax is bekend! Bestel hem nu!

Lees meer over:
Plaats reactie

ajax1981 +3114

Dan mag die Argentijn uit Barcelona ook wel deze kant op komen...

18-05-2019 11:43

oudzuid2 +7292

top, hopelijk is dit na Schuurs en Magallan wél een verdediger die er gelijk staat. want in die laatste twee zie ik (voorlopig) geen opvolger van De Ligt

18-05-2019 10:16

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

ik heb echt een heel slecht gevoel bij magalan, die gast heeft zon trage wendbaarheid, die moet je niet in je elftal zetten dan gaan we echt de verkeerde kant op met onze speelwijze. die gast kan werkelijk niks.

geen idee waar die scouts naar hebben gekeken, het is echt een hele matige speler ongelofelijk dat er nog zon heisa omheen was.

20-05-2019 06:59

ETM +3

Ik vraag me af of met het vertrek van Frenkie de Schone-rol gaat verdwijnen. Uiteraard met Schone zelf als slachtoffer. Schone op 6 a la Bosz zie ik TH niet doen. Ik vind het apart dat in artikelen Martinez beschouwd wordt als toekomstig vervanger van Tagliafico terwijl hij op de eerste plaats een CV schijnt te zijn. Dan denk ik meer aan Blind doorschuiven naar 6, mits die jongen snel bloeit. Marin lijkt op basis van beelden een 8.
Marin- Blind- Donny? Maar dan mis je, zeker als Ziyech vertrekt wel een echte spelmaker.
Iig al heel nieuwsgierig naar hoe Ajax er straks uit komt te zien.

18-05-2019 04:15

Ozymandias +159568

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een spelmaker en een spelverdeler (als er een verschil is)?

18-05-2019 11:37

Ozymandias +159568

Bedankt! In dat geval denk ik dat het vooral belangrijk is dat Ziyech wordt vervangen door een vergelijkbaar type speler. Daarom zou ik Ödegaard ook graag naar Ajax zien komen. Die lijkt me in een rol als hangende rechtsbuiten een goede spelmaker zoals Ziyech dat dit seizoen was.

18-05-2019 14:38

ETM +3

Zoals Bky het zegt kan ik het 'verschil ook zien. Dan is de spelverdeler dus meer een verbinder. De spelmaker meer individueel creatief. Dan wil de 'verdeler' de bal vaak bij de spelmaker brengen..
Maar ik gebruikte het woord dit keer omdat ik meestal in het Engels communiceer. Dan maak ik in mn hoofd van playmaker-spelmaker.

19-05-2019 03:46

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

een spelmaker is iemand als hakim ziyech, die de toon zet in de gekozen tactiek.motivators
zonder ziyech kan ajax dat bosz spelletje niet spelen, daarnaast mensen motiveren om er in mee te gaan.

een spelverdeler is een speler die de lijnen uitzet in de passing en in het positiespel en meestal de motor aanstuurd zoals bv de jong dit jaar die rol vervulde.

beide zijn zeer belangrijk, als beide vertrekken heb je een heel ander spelend elftal.

20-05-2019 07:11

onderkantlat +1768

Ik blijf het zeggen, als je het slim doet staat er volgend jaar een even goed team

17-05-2019 23:50

Ajax114 +1706

Ik ook. Word ook moe dat velen weer roepen dat halve finale CL niet meer gaat gebeuren. Tja, als iedereen dat gaat overnemen en geloven dan gebeurd het inderdaad niet. Maar gewoon goed scouten en mindest kan er voor zorgen dat het binnen 5 jaar echt nog wel een keer kan gebeuren.

18-05-2019 00:37

Spacejockey +0

Dan moet Ten Hag wel blijven.

18-05-2019 01:10

SUPERJODEN1900 +608

Nu nog Rebic, Ødegaard en Berwijn

17-05-2019 23:46

Klusjesman +0

Rebic onhaalbaar en Bergwijn is geen Ajax materiaal. Voor Rebic kan je beter Mitrovic voor halen bij Fulham.

17-05-2019 23:48

markk +8882

Ik ben heel benieuwd hoe Marin, Martinez, Pierie, Bande, Scherpen en natuurlijk Lang, Schuurs, Ekkelenkamp zich volgend seizoen gaan manifesteren. Er vertrekken 2-4 basis spelers dus ik hoop dat ze genoeg tijd krijgen om op elkaar in te spelen voor het begin van de CL kwalificatie.

17-05-2019 23:22

JKFM +0

Prachtig hoe veel mensen er vanuit gaan dat volgend jaar het systeem, de 4-2-3-1, klakkeloos overgenomen gaat worden. Dit systeem was er zodat de meeste spelers ik hun kracht speelden. Met Martinez kan het maar zo zijn dat volgend jaar een 4-3-3 staat met Blind op 6 en daarvoor Marin en Donny.

Er is echt geen peil op te trekken wat volgend seizoen een goede opstelling zou kunnen zijn naar mijn mening. Ben vooral benieuwd wie er volgend jaar op de plek van De Ligt speelt en hoe de flanken bezet zijn.

17-05-2019 22:00

JKFM +0

Ik denk dat met een verdedigender ingestelde speler als Blind op 6 de weg voor een type Ziyech (Odegaard wanneer Ziyech vertrekt) open ligt. Dat betekent ook dat je een speler met diepgang op de flank erbij krijgt. het spel verplaatst zich dan naar het centrum. Uitgebreide analyses over Marin laten zien dat hem dat ook ligt, omdat hij altijd de ruimte zoekt. Omschreef Hagi hem niet als type Xavi?

17-05-2019 22:21

JKFM +0

Total Football Analysis zegt over Marin: “Standard Liège play mostly in a 4-3-3 where Marin slots into the right side of midfield. However, his average positions show he plays as a right centre-midfielder but has also drifted up as an attacking midfielder.”

Nou kijk ik de Belgische competitie niet vaak, maar uit de hele analyses blijkt dat hij vaak opties vooruit zoekt en aanvallend ingesteld is. Ik zie hem als verdedigende middenvelder niet als ‘6’, ik weet niet of jij hem zo bedoelt? Hij schijnt wel zijn verdedigende taken goed op te pakken en hard meewerkt in verdediging.

17-05-2019 22:36

DonQ +5998

Op basis van wedstrijden die ik van Marin heb gezien en analyses die ik heb gelezen, lijkt hij mij ook geen 6. Het is vooral een speler die aanvallend denkt en rond de 16 gevaarlijk kan zijn.
Ik denk dat veel mensen nog steeds het verkeerde idee in hun hoofd hebben dat hij de directe opvolger is van Frenkie.

17-05-2019 23:43

Ozymandias +159568

Ik denk dat Ajax volgend seizoen wel weer in een 4-3-3 met een '10' zal spelen omdat Vd Beek zich op die positie tot misschien wel de belangrijkste speler die niet zal vertrekken heeft ontwikkeld. De manier waarop Vd Beek de positie van '10' invult is perfect in de wisselwerking met Tadic en Neres. Daarbij komt Marin ook het beste tot zijn recht als een linker- of rechtercentrale middenvelder in een systeem met een '10' (al kan hij ook als half uit de voeten). Ik denk wel dat Ten Hag volgend seizoen vaker tussen een '10' en een '6' zal wisselen.

17-05-2019 22:14

JKFM +0

Ik denk dat een systeem waarbij Donny en Marin elkaar aanvullen als twee diepgaande achten juist goed werkt wanneer Blind op zes erachter staat. Mazraoui zou in dat geval naar binnen kunnen komen naast Blind, terwijl Neres het spel breed houdt. Op de andere flank zou een Odegaard dan voor gevaar kunnen zorgen als die centraal komt, met Tagliafico eroverheen. Het wisselen tussen een 6 en een 10 zie ik niet snel gebeuren.

Ik zie het wel gebeuren dat je tijdens aanvalspel uitkomt in een 3-2-4-1 met:
Magallan - Blind - Martinez
Mazraoui - Marin
Neres - Donny - Odegaard - Tagliafico
Tadic

17-05-2019 22:28

DeMeervanweleer +7562

Lijkt een hele goede aankoop achterin, Hoop dat Schuurs zich verder ontwikkelt, voetbaltechnisch vind ik hem wel oke, maar moet meer kerel worden duidelijk . Vind overigens wel dat er op de vleugels even er van uitgaande dat Ziyech vertrekt, minimaal 3 spelers bij mogen komen. Ik vond de spoeling dit seizoen al dun, gewoon geluk gehad met blessures. Uit jong Ajax komt ook niet veel op dat vlak.
Odegaard, Bergwijn, Vargas, Anthony, drie van dezen zou ik graag zien komen. Dat 20 miljoen verhaal van Marc is natuurlijk ook maar onderhandelingsstrategie.

17-05-2019 21:56

Fieldman +0

Lachwekkend al die mensen hier die zonder blikken of blozen iemand van 1.78 (!) centraal willen zetten. En dan nog de ambitie hebben om ver in Europa te komen. Kan alleen bij Ajax, supporters die de centrale verdediging niet serieus nemen. Alleen de inspeelpass is bij Ajax belangrijk.

Gelukkig neemt Marc het wel serieus en is hij gewoon als linksback gehaald.

17-05-2019 21:49

Ozymandias +159568

Inderdaad, lachwekkend hoe Guardiola ervoor koos om de 1,74 meter lange Mascherano als centrale verdediger te gebruiken... Nog idioter dat zoveel mensen niet wilde zien dat de 1,76 meter lange Cannavaro er niets van kon en ze hem zelf een keer tot 's werelds beste voetballer van het jaar verkozen... En laten we maar niet over de 1,78 meter lange Puyol beginnen...

17-05-2019 21:50

Labrador +10

Inderdaad. Hoe durven ze!

17-05-2019 21:54

Fieldman +0

Loop maar eens elk team in Europa langs en turf eens hoe vaak een CV lang is en hoe vaak klein.
En dan stel jezelf de vraag, waarom zijn CV's gemiddeld genomen lang? Dan mag je zelf de logica proberen te ontdekken. Waarom bijna alle coaches lange CV's opstellen. Kan natuurlijk zijn dat ze allemaal gek zijn, maar wie weet heeft het een reden.

17-05-2019 22:00

Ozymandias +159568

"En dan stel jezelf de vraag, waarom zijn CV's gemiddeld genomen lang?"

Je zegt het zelf "gemiddeld genomen". Dat zegt dus niets over een individuele speler. Cannavaro hoort bij de beste centrale verdedigers ooit en was nog twee centimeter kleiner dan Martínez. Blind wordt door heel Europa geprezen over zijn wedstrijden in de Champions League en is maar twee centimeter langer dan Martínez.

17-05-2019 22:11

SammyR +2

Blind is maar ietsjes langer dan Martinez. Gaat er gewoon om dat je een speler naast hem zet die wel erg sterk in de lucht is. Dan zou het niet zoveel hoeven uit te maken.

17-05-2019 21:54

Tijndw +0

Tagliafico en Blind zijn ook niet groot, toch heb ik zelden een situatie gezien waarin hun “beperking” naar voren kwam. Kracht en positie compenseren vaak goed.

17-05-2019 22:20

de_pitbull +0

Off : Babel transfervrij. Is dat wat? Multifuntioneel voor in de aanval.
(sorry, er staat al een topic over Babel)

17-05-2019 21:32

mgtow +22318

Dit is een koopje a la Sanchez. Machtig mooi!

17-05-2019 21:25

SammyR +2

Volgend jaar zie ik graag:
Bergwijn - Tadic - Neres
Donny
Blind - Marin
Nico - Martinez - aankoop (liefst Toby, gaat heel lastig worden) - Mazraoui
Onana

Ik ga ervan uit dat Ziyech weggaat op basis van wat Marc erover zei.

Ik denk dat we met dit team weer hoge ogen kunnen gooien in Europa.

17-05-2019 21:04

AJAIXIXIXI +1

Dit is ook het ideale elftal voor volgend seizoen. Hoop dat het bij elkaar komt.

17-05-2019 21:11

Ajacied33 +36629

Bergwijn gaat niet komen joh. Was gewoon een ondeugende sneer naar Psv van Overmars denk ik. Lekker paniek en onrust daar in Ehv. Overmars heeft zelf gezegd dat 20 miljoen de max is voor een aankoop. En gelijk heeft ie

17-05-2019 21:21

SammyR +2

Misschien dan ødegaard ipv Bergwijn en dan Neres op links, maar ik heb het liefst nog een snelle buitenspeler erbij. Ik heb ook mijn twijfels of het gaat lukken om Bergwijn te halen, ben iig zeer benieuwd naar de komende weken en maanden.

17-05-2019 21:25

Ajacied33 +36629

Odegaard is zeker welkom. Denk dat zijn komst best realistisch is. Een snelle buitenspeler zou idd geen overbodige luxe zijn

17-05-2019 21:27

Sommelier +0

Volgens mij was het meer het management van Bergwijn die gewoon een transfer probeert te forceren... of die vader weer

17-05-2019 21:27

Ajacied33 +36629

Nou ja, Ajax had ook gereageerd op deze geruchten he. Dus denk wel dat Overmars contact gezocht heeft met zijn management

17-05-2019 22:51

AFCSANCHEZ +1

Bergwijn heeft een appartement gekocht in Amsterdam dus het kan best waar zijn.

17-05-2019 21:39

louis60 +11472

Ik heb voor dit transfer seizoen een zeer goed gevoel. Maar we moeten nog wel opzoek naar een grote sterke CV. Geen Aldewereld. En natuurlijk snelle en goede opvolger voor Zyech en Neres, mochten de laatste twee ook vertrekken.

17-05-2019 20:59

EersteAanname +2172

Waarom geen Alderweireld? Vind je hem niet goed genoeg of denk je dat hij onhaalbaar is?

17-05-2019 21:04

amthree +404

"Lisandro Martínez is the best CB prospect in Argentina at the moment. Just turned 21, brilliant at breaking the lines and disguising vertical passes with his stance. Newell’s Old Boys let a gem go too soon" Schijnt dan toch een topper te zijn dus ben benieuwd.

17-05-2019 20:57

ST +23060

Geweldige speler!

17-05-2019 20:49

MrPink +81559

leuke clubnaam wel.

17-05-2019 20:42

Kokakola +0

Jaaa nieuwe speler

17-05-2019 20:40

WinnenDoeJeZo +83

Welkom!

Ik heb hem uiteraard nooit zienspelen (youtube filmpjes tellen niet, dan kan iedereen een wereldtopper zijn) dus ben benieuwd naar wat hij kan.

17-05-2019 20:30

Redrum +95927

Precies, maak een compilatie van alle eigen goals van Sven van Beek en in het buitenland denken ze een wereldspits gevonden te hebben.

17-05-2019 20:33

tmvde +2820

Heeft ook een hoop eigen goals ;-)

17-05-2019 20:45

Redrum +95927

Hij is de enige verdediger ter wereld waarbij je een compilatie eigen goals kan maken die net zo uitgebreid is als de best goals compilatie van een gemiddelde aanvaller.

17-05-2019 20:50

Hagmag +9

Welkom bij Ajax.
Perter Bosz is altijd zeer gecharmeerd geweest van Sinkgraven.
De weg wordt voor hem geplaveid.
Ook deze transfer snel afhandelen svp.

17-05-2019 20:27

AJAIXIXIXI +1

Zou me niks verbazen als hij volgend seizoen al een basisplaats heeft (als CV) en dat Daley doorschuift naar het middenveld. Blind en Marin kunnen De jong en Schone prima opvolgen als controleurs. Dan zou je alleen nog een vervanger voor de Ligt moeten halen, Alderweireld zou echt prachtig zijn maar ik denk niet dat hij daar nu al trek in heeft.

17-05-2019 20:22

Dolberg25 +8857

Vanheusden lijkt me wel wat. Lang, snel, dekt goed. Is ook niet heel duur denk ik.

17-05-2019 20:30

Redrum +95927

Gaat het hier over een voetballer of een hengst?

17-05-2019 20:31

FlyingDutchMan +17310

Lokale pastoor denk

17-05-2019 20:59

AFCSANCHEZ +1

Ik hoop het niet. Schone is niet snel genoeg op die positie, dus Blind ook niet. Blind staat prima centraal. We moeten gewoon een goede speler halen voor die positie op het middenveld.

17-05-2019 20:32

AJAIXIXIXI +1

Ik verwacht niet dat we nog een middenvelder gaan halen, je hebt nu al Marin, Eiting, Vd beek, schone, Nous en Blind die allemaal op die positie kunnen spelen.

17-05-2019 20:40

SpursAjax +6669

Blind is echt een topper op de cvm. Alleen het probleem is dat hij het ook zo ontzettend goed doet centraal achterin. Maar denk dat zijn beste positie toch echt op de cvm is.

17-05-2019 20:43

Redrum +95927

Is ie beter dan Viergever?

17-05-2019 20:19

ajaxminimax +5365

ahhah dat mag je toch aannemen?

17-05-2019 20:20

GvanderK +2743 moderator

Is niet zo moeilijk

17-05-2019 20:22

Radie125 +1629

Toppie haartje wennen en dan afscheid van Nico.

17-05-2019 20:17

jollie18 +9849

Welkom bij Ajax.

17-05-2019 20:12

RaynoFischer +18

Welkom! :)
Veelbelovende verhalen en op Youtube beelden ziet het er goed uit, ben benieuwd
Hopelijk al te zien tijdens de Copa America

17-05-2019 20:09

AltijdGelijk +1

Tagliafico zal nu wel vertrekken...

17-05-2019 20:08

SammyR +2

Als je beetje op de hoogte was wist je dat Nico sowieso volgend seizoen blijft

17-05-2019 20:09

RaynoFischer +18

Je hebt niet altijd gelijk, is al lang bekend dat Nico nog een jaar blijft ;)

17-05-2019 20:10

gwn_rj +3053

hij bedoelde denk ik sinkgraven.. die mag nu wel weg denk ik naar Bosz...

17-05-2019 20:17

mvdk +43634 moderator

Wauw, hoe negatief...

17-05-2019 20:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.