De Jong: 'Transfer heeft geen invloed gehad'

door Bart Veenstra 106

De Jong: 'Transfer heeft geen invloed gehad'

door Bart Veenstra 106

Laatst geüpdatet

In aanloop richting de Klassieker ging het bij Ajax vaker over de transfer van Frenkie de Jong naar FC Barcelona dan over de wedstrijd tegen Feyenoord. De Amsterdammers gingen zondagmiddag pijnlijk onderuit (6-2) in Rotterdam. De Jong speelde niet zijn beste wedstrijd en dus vroegen de media zich af of zijn transfer een rol heeft gespeeld in zijn mindere optreden.

'Al die aandacht voor mijn transfer naar Barcelona heeft geen invloed gehad op mijn wedstrijd', geeft hij als antwoord in het Algemeen Dagblad. 'Als ik voor mezelf spreek, heeft die aandacht geen invloed gehad op mijn wedstrijd. Dat moet je echt los van elkaar zien. Vandaag was het verschrikkelijk slecht van ons. Het blijkt maar weer dat wij heel kwetsbaar zijn als we andere dingen doen dan normaal. Het hele team stond fout. Terwijl dat juist onze kracht was.'

De 6-2 nederlaag komt heel hard aan bij de spelers van Ajax. Eenzelfde soort gevoel had De Jong dit seizoen eerder ook al. 'Na de nederlaag tegen PSV (3-0, red.) eerder dit seizoen voelde ik me ook slecht. Nu is het gevoel te vergelijken.'

Lees meer over:
Plaats reactie

AndreBetorina +0

De jong had gelijk over de scheidsrechter! En ik snap niet dat niemand ziet dat dit een tactische fout was!!! Heeft niets met de spelers te maken!!! Zoals Cruijf zou zeggen als je ze de ruimte geeft kan iedereen voetballen! Als je de 2 wedstrijden tegen Feyenoord terugkijkt zie je 1 groot verschil! De laatste wedstrijd werd er op de eigen helft verdedigd. En die wedstrijd daarvoor tegen Feyenoord werd op hun 16 verdedigd! Dat was het grote verschil Als ze druk zetten tegen Feyenoord winnen ze iedere keer! Heeft er dan niemand hersens!, Cruijf had het wel geweten!!!

29-01-2019 17:30

Raoul14 +3094

Jammer, ik vind Frenkie echt een topgozer zoals hij altijd naar buiten treedt. Maar dit is echt flauwekul, hij weet dat hij over een paar maanden 5-6x zoveel gaat verdienen, naar zijn droomclub gaat. Dat kan je niet van je afzetten. Maar ook bij anderen moet dit meespelen, vriendenploeg of niet, jaloezie is iets menselijks en sommigen vragen zich waarschijnlijk af wanneer zij die stap kunnen maken en proberen zich dan toch meer te profileren, wat ten koste gaat van het team. Alleen als ze die gezamelijke droom van de titel kunnen vasthouden is er nog hoop dit seizoen.

29-01-2019 11:01

ajaxwestland09 +29185

ga toch weg man transfer heeft een invloed gehad, je bent gewoon met je hoofd al in spanje

28-01-2019 20:57

mercurius3 +0

Geluiden sijpelen door dat elftal uit elkaar is gevallen na het vertrek van Wöber. Zijn rol is blijkbaar enorm belangrijk geweest. Mogelijk was hij een zeer belangrijk bindmiddel op trainingen en in de kleedkamer. Bovendien was hij geliefd onder de spelers. Als zo iemand wegvalt kunnen er zomaar conflicten in een groep ontstaan. Overmars heeft geen kaas gegeten van sociale cohesie en communicatie, en heeft een zeer lage mensenkennis. Cohesie in het elftal is zomaar kapotgemaakt.

28-01-2019 18:06

Barra +5531

Dit vind ik echt onzin hoor, ja hij had niet verkocht mogen worden omdat het gewoon een prima speler is met genoeg mogelijkheden om beter te worden, maar hij is niet de lijm die de gehele groep bij elkaar hield hoor. Het zal vast een aardige gozer zijn en dat hij goed in de groep lag, maar het vertrekken van spelers is van alle tijden.

28-01-2019 19:23

mercurius3 +0

In 1 maand is de gehele cohesie weg. Dat is geen toeval. Vertrek van Wöber transfertoestanden heeft alles onderuit gehaald.

28-01-2019 20:36

brullie +7063

Wöber zijn vertrek haalt toch geen moraal van een heel elftal onderuit?? De transfer perikkelen zeker wel. Al die gasten zien dat er een paar vertrekken en zien knakentekens en grote clubs...Denk dat dit zeker de koppies niet leeg houden.

29-01-2019 06:58

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

ik kan mij daar wel iets bij voorstellen, we moeten niet vergeten dat het een vriendenploeg is, als een geliefd persoon er ineens niet meer is kan voor sommige best hard aankomen, het zijn jonge mensen.

maar persoonlijk vind ik dat het probleem al voor de winterstop zichtbaar was, hetvwas allemaal niet zo fantastisch als dat het leek. langzamerhand kregen we steeds meer doelpunten tegen door ons overdreven aanvallende spel.
je zag aan alle stats dat het achteruitholde, balbezit, gelukte passes, gemiddeldes tegendoelpunten, gemiddeldes gewonnen duels, het opnieuw ontstaan van open zones.

gelukkig waren tegenstanders wat vermoeid, en zaten we in een flow en hebben we individuele klasse rondlopen, daarom kwam je er mee weg.

29-01-2019 06:02

M.J AJAX +0

De backs + Magallan waren het probleem. Je kon duidelijk zien aan Nous dat hij gisteren niet fit was, wat ik hieraan niet begrijp is dat hij niet naar ETH gaat en dit aangeeft of dat het TH er vanaf wist en hem pijnstillers heeft gegeven. Waarom speelde hij?! Waarom er niet af na 45 minuten? Daar begin je de wedstrijd al met 2-0 achterstand. Nog een probleem is de Cvm die we hebben in potjes waar geknokt moet worden. Daarnaast de mentaliteit van sommige spelers? 6-2.. mijn Ajax hart huilt

28-01-2019 16:00

terminator10 +0

speel gewoon met de jong-blind-ziyech vanaf nu op het middenveld en als ziyech ballen gaat inleveren en frenkie ongeintreseert speelt gewoon banken

28-01-2019 15:52

Just_wes +0

Met al dat negatieve gezeik van jullie komen we er wel. Mouwen opstropen en doorgaan. Komen nog mooie wedstrijden in de CL aan en in de beker zitten we ook in de halve finale. PSV draait ook RUK. We krijgen ze nog thuis. Er vanuit gaande wanneer je kampioen zou worden je PSV thuis wint. is het verschil nog maar 2 verlies punten. Kop op en door.

28-01-2019 14:59

Ajax2020 +167

Ik ben het 100% met je eens maar dit is nu precies waar het aan schort: mouwen opstropen en doorgaan. Ook als het regent, ook als je een keer de bal verliest, ook als je achter staat, ook als je supporters daar boos over worden, ook als je medespelers als sperma zakdoekjes spelen, ook als je al Euro 86 miljoen waard bent, ook als je dan niet bent maar graag zou willen zijn. Mouwen opstropen en doorgaan, maar dan wel graag in het veld en niet voor de microfoon.

28-01-2019 15:14

Just_wes +0

En daar ben ik het 100% mee eens. Dat zou dan een taak van de trainer moeten zijn. Je merkt dat hij lievelingetjes heeft. Een Ziyech en Tadic worden niet gewisseld. En Neres is door de trainer totaal uit vorm. Die zal nog maar weinig toevoegen dit seizoen.

28-01-2019 17:07

MisterAFCA +6467

Moeten we verdomme positief zijn dan? Je krijgt 6!-2 op je klote van een elftal wat er eigenlijk geen reet van kan. Je bent niet alleen op mentaliteit afgetroefd(wat al een schande op zich is als je al 4 jaar geen tering heb gewonnen) maar voetballend was je ook gewoon de slechtere! In de focking klassieker! Iedere lul op het veld weet hoe de klassieker leeft onder de supporters en dan zo op je bek gaan. Ze zijn allemaal het Heilige Ajax-shirt niet waard! Als je je zo op je klote laat krijgen, tegen een ploegje als dit, snap je niet zo goed wat de klassieker betekent. Ik zeg niet dat het kampioenschap weggegooid is maar ik durf wel te stellen dat het zeer moeilijk wordt met dit team. Je zag het bij lampengat uit, Heerenveen thuis en nu de lakken uit, de jongens die gehaald zijn om dit elftal te dragen, zakken bij een tegenslag als eerste keihard door het ijs. Ziyech, Blind, Tadic hebben gisteren niet een keer de kar getrokken en zich laten afbluffen door backjes die er helemaal geen kut van kunnen. Daar maak ik me zorgen over. Als het even niet loopt gaan de koppies hangen ipv de borst vooruit. Het zijn gewoon een stelletje slappe klootzakken muv Mathijs(die zich ook een paar keer kinderlijk eenvoudig in de luren liet leggen) en Onana. De rest moet zich diep schamen en voorlopig gewoon hun grote smoel in de pers houden. Laat je voeten maar eens spreken en laat in de grote wedstrijden maar eens zien dat je ons shirt waard bent!

28-01-2019 18:21

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

je kan niet zeggen dat ajax niet knokte, het positiespel was gewoon dramatisch.
dat we veel duels verloren is omdat er al een aantal maanden niet op speelde, dan verlies je gewoon die kwaliteit.
je moet terugverdedigen om die kracht in duels te behouden, met zijn allen.

je kunt dingen verleren als je het niet blijft oefenen dat geldt voor alles.

29-01-2019 06:09

Jojo49 +3

Was daar geen muziek nummer van,,,,,, 300 MILJOEN op de bank,, laat me KOUD.. ,, maar de spelers van AJAX hebben allemaal een hartje van GOUD .

28-01-2019 14:40

Ajax2020 +167

Na jarenlang een seizoenskaart, heb ik maar eens een account hieraan gemaakt want wat er de laatste tijd bij Ajax gebeurt doet me echt pijn. Al sinds het incident met Nouri is het in mijn ogen een hogedruk ketel met af en toe een klein beetje verlichting en we moeten als Ajax gewoon stap voor stap weer omhoog.

Gelukkig gaat er heel veel goed bij Ajax maar voor eenieder die wil weten waarom Ajax, op deze manier en met dit team, geen prijzen gaat pakken zou ik de opbouw van de 5-2 van Feyenoord erbij pakken. Tot twee maal toe worden spelers (Tadic en Frenkie) op de middenlijn afgetroefd op ballen die ze hadden moeten hebben waarna vervolgens Feyenoord kinderlijk makkelijk de verdediging uitspeelt.

Hoe kan dat? Hoe kan het zijn dat twee spelers die in hun linkerteen meer talent hebben dan geheel Feyenoord (afgezien van Van Persie) binnen 15 seconden volledig afgetroefd worden waarna vervolgens het hele team verkeerd staat? Je staat 4-2 achter tegen Feyenoord en je wordt zo overblufd als een Tadic of Frenkie zijnde?

Gister ging er heel veel mis maar ik vond die minuut echt het verschrikkelijkste wat ik in lange tijd heb gezien. De combinatie van lamlendigheid, desinteresse en vervolgens je team in de problemen brengen van twee mannen die juist het team op sleeptouw zouden moeten nemen was verschrikkelijk. Dramatisch. En als dat blijkbaar niet aangepakt mag worden door Ten Hag en/of hij durft het niet, dan is het inderdaad tijd om te kijken of er iemand anders voor de groep moet. Het is inderdaad de groep die het moet doen maar, helaas voor ETH, is het makkelijker om de trainer te vervangen dan het halve team.

En Labyad, die na zo’n vernedering lekker loopt te dollen met zijn vrienden: dat snap ik niet. Als ik op mijn werk zo zou verliezen, dan kon Sofia Vergara voor mijn neus een lap dance gaan doen maar zo ik nog steeds chagrijnig stellen. Ook daar: als ETH de discipline wil aantrekken, wat me wel nodig lijkt na gister, moet hij een voorbeeld stellen. Lullig voor Labyad maar die kan wat mij betreft een maandje bij Jong Ajax spelen. Gedeeltelijk uit wraak maar voornamelijk omdat ie wat mij betreft laat zien geen prof te zijn.

Zo, dat moest er even uit....

28-01-2019 14:11

Bocarra +14

Frenkie gaat 10meuro per jaar verdienen terwijl hij met deze selectie slechts een halfjaartje actief is. Frenkie kon excelleren dankzij het team. Nu hij exponentieel meer gaat verdienen dan de rest van de selectie gaat dit scheve gezichten geven en zijn de verhoudingen uit balans. Ajax heeft een kardinale fout gemaakt door deze onderhandelingen niet tot het einde van het seizoen te bewaren. Met alle gevolgen van dien.

28-01-2019 14:45

EKS +5

Denk je? Eerste helft Heerenveen riep iedereen nog dat ze zo fantastisch speelden omdat de transfer van Frenkie iedereen zo inspireerden!

28-01-2019 15:11

vanreenen +10357

Gut oh gut, Frenkie, jij was één van de minste op het veld. Waaraan lag het dan volgens jou? Overduidelijk aan al dat gelul over naar welke club jij zou gaan. Dat kwam ook al tot uiting tegen Heerenveen.

28-01-2019 14:09

X-RaY +3

Op naar de volgende cliché uitspraken. Ik wacht er met smart op want jullie weten immers elke keer waar het aan ligt. Dit seizoen gaat weer als een nachtkaars uit met dank aan al die super technische fluwelen voetballers met de mentale weerbaarheid van een stelletje kinderen. Straks nog even keihard op je bek tegen Real en het feest is compleet. En die beker interesseert mij overigens geen ene kloot meer nadat ze zich zo hebben laten vernederen. Het kampioenschap daar draaide het om, maar helaas wij staan weer in de kou. Zolang het geld maar binnenkomt. Ajax de rijkste maar je koopt er blijkbaar geen kloten voor. Op naar het 6e jaar. Doodziek...

28-01-2019 13:54

VIPete +81

Frenkie en Mathijs moeten opstaan als leiders in een wedstrijd als gister. Niet gezien van ze. Ik zie zelf persoonlijk niet waarom Frenkie 86 miljoen waard is. Heerlijke speler als het allemaal loopt hoor, maar geeft ook vaak niet thuis.

28-01-2019 13:53

EKS +5

Ik vind niet dat Frenkie als grote leider gezien moet worden omdat hij nu zoveel waard is.
Daarvoor hebben we ervaren jongens (gehaald) die alles al eens hebben meegemaakt. Blind, Tadic, Huntelaar.

Frenkie was gister sowieso ondermaats maar er zit heel veel verwachtingswaarde in dat transfer bedrag, dus de aanname dat hij in de toekomst een wereld topper wordt. Dat wil niet zeggen dat hij nu al tot de beste voetballers ter wereld wordt gerekend. Dat zou over een paar jaar wel zo moeten zijn.
Vind het dan ook niet fair om dat bedrag steeds te benoemen.

28-01-2019 14:55

VIPete +81

Sorry maar daar ben ik het toch echt niet mee eens. Blind is vooral gehaald omdat hij het bij Man U. niet redde. Huntelaar is 35, dan ben ik al blij als hij van waarde kan zijn. Tadic is zeker vaak de man die opstaat. Echter vind ik persoonlijk, als je voor 86 miljoen weg gaat je ook wel echt de grote man bij Ajax mag zijn (begrijp me niet verkeerd, ik snap dat hij dat bedrag niet zelf verzint).

Ik neem hem niet kwalijk dat hij naar Barça gaat. Ik zeg alleen dat wij héél héél héél blij mogen zijn met zo'n hoog bedrag. Denk ook dat als andere clubs deze 6-2 zien ze wel even nadenken om zo veel voor De Ligt uit te geven.

28-01-2019 19:54

dennis1217 +1

nee alleen maar niet. daarom trek je bij iedere bal je voet terug.

28-01-2019 13:48

DeMeervanweleer +7590

PSV blijft altijd uit de transferperikelen en ik bedenk me ineens dat dat gewoon beleid is.
Ze kopen brave middelmaat in op een paar uitzonderingen na. Niemand wil ze, er is een geen hype, gevolg: geconcentreerde spelers en eenheid in het team.

28-01-2019 13:23

Bocarra +14

Maar het heeft de verhoudingen binnen het team en dus de focus wel verstoord.

28-01-2019 12:39

Jojo49 +3

Over 14 dagen Heracles uit op kunstgras,, werk maar hard met zun allen, en denk niet van dat doen we even, want je staat zo op 8 punten .

28-01-2019 12:24

EKS +5

psv is misschien nog wel matiger dan wij momenteel.
Maar inderdaad daar mag je niet op gokken.

28-01-2019 12:41

VoorMokum +1

Psv draait ook kut maar die kunnen wedstrijden uitspelen als ze 1 goal voorstaan..

28-01-2019 12:43

Gewoon Gijs +18454

Die verdedigen samen tenminste. Daar kun je heel wat resultaat mee halen.

28-01-2019 13:18

Ajacied33 +36947

Wij krijgen 10 tegengoals in 2 potjes en dan durf je te zeggen dat Psv misschien zwakker is als ons? Het is gewoon een grote chaos binnen Ajax. Voor de winterstop was gewoon een flinke opleving zoals ik het nu zie. Wat een ellende man. Gelukkig sta je nog ver voor Feyenoord, anders moest je ook vrezen voor plek 3

28-01-2019 14:45

lm +6

Alsjeblieft niet woon in Almelo dan heb ik helemaal geen leven

28-01-2019 12:49

Jojo49 +3

Jij ook lol

28-01-2019 13:31

vanreenen +10357

Ik ben daar ook bang voor. In Eindhoven beginnen ze alvast de kampioensvlaggen voorzichtig uit te rollen. Een gelijkspel in Amsterdam is voor hun voldoende.

28-01-2019 14:12

Web +178830

Op dit moment de slechtste ploeg in de eredivisie.
Ajax is juist redelijk goed op kunstgras.

28-01-2019 14:41

jo1 +4584

Wat gaat de Jong doen bij Barca, zoeken ze nog een ballen jongen? Gast heeft amper gepresteerd in de Eredivisie

28-01-2019 12:21

Jojo49 +3

De jong gaat als ze trainen de schoenen poetsen van Messi,, dat hebben ze op de app al besproken.

28-01-2019 12:25

jo1 +4584

haha ja zou hij dat kunnen? Over het paar getild ventje. Suarez, Sneijder en Huntelaat waren in hun tijd uitgeleerd. Die gasten die er nu staan hebben nog veel te leren

28-01-2019 12:30

Remark +604

Over het paar getild? Huntelaat is wel een grappige freudiaanse verschrijving, gezien Ten Hags hopeloze wisselbeleid. Verder zal ik je over een jaartje nog wel es herinneren aan je inschatting van Frenkies kwaliteiten.

28-01-2019 14:57

EKS +5

Jaloers?
Leren kan je ook in Barcelona me dunkt.
Op een nog veel hoger niveau waarschijnlijk.
De Jong lijkt nu al intelligenter dan Ten Hag als het over voetbal gaat.

28-01-2019 12:49

Remark +604

Wat ik me vooral afvraag is wat trolletjes als jij gaan doen als Frenkie vertrokken is. Maar eigenlijk ook weer niet, want bloedzuigertjes vinden altijd wel een volgend slachtoffer om hun frustraties op af te reageren.

28-01-2019 14:45

rood-wit-hart +2281

Ik gun die jongen (en Ajax) zijn transfer naar Barça van harte. Iedereen kan zien dat hij een gigantisch technisch vermogen en veel potentie heeft, maar zo'n wedstrijd als gisteren geeft toch perfect de ongelooflijke hysterie in de voetbalwereld weer?

Onze toptalenten zijn na een 7-1 tegen Excelsior de Eredivisie ontgroeid, ze kunnen niks meer leren, de weerstand is te laag. Frenkie is toekomstig Gouden Bal winnaar, Matthijs mag niet weg voor minder dan 100 miljoen. Zodra het er echt om gaat geven ze allemaal alleen niet thuis en wordt de Ligt compleet scheel gespeeld door een (weergaloze, eerlijk is eerlijk) spits van 35 en krijgen we er vier om de oren thuis tegen Heerenveen.

Ik kan me serieus geen wedstrijd herinneren waarin Frenkie dé man was, die het team bij de hand neemt en door een moeilijke fase loodst. Geeft niks, hij is nog jong, maar ik hoop toch dat zowel de media als fans na gisteren inzien hoe belachelijk het is om hard te roepen dat ze allemaal toe zijn aan een stap hogerop. (simpel) Kampioen worden in Nederland is voorlopig al teveel gevraagd.

28-01-2019 11:33

Groengras +49

Messi en Ronaldo zijn ook niet altijd geweldig als het team niet draait. Met Messi en Ronaldo in je team had je gister ook verloren, het blijft tenslotte een teamsport.
Hoewel je het er gister niet vanaf zag laten Frenkie en de Ligt bij vlagen hun klasse zien tijdens bijv. champions league wedstrijden of het Nederlands elftal. Het talent is er zeker en met betere voetballers om zich heen en meer weerstand zullen deze mannen alleen maar vaker hun klasse tonen en beter worden.

28-01-2019 11:50

w86 +9508

Maar Messi en Ronaldo hebben hun team ook al vaak genoeg wel geholpen, door beslissend te zijn op momenten dat het er toe doet.

28-01-2019 12:10

Groengras +49

Frenkie is 21 en Messie en Ronaldo zijn? Beiden speelden op jonge leeftijd ook al bij de absolute top. Ze gaan er echt wel komen mits er geen gekke dingen gebeuren.

28-01-2019 13:29

Barra +5531

Het probleem is juist dat er in de eredivisie maar een handjevol wedstrijden zijn waar ze echt getest en uitgedaagd worden. Zo een wedstrijd als gisteren, waar ze echt aan de bak moeten moeten ze toch veel vaker spelen om beter te worden.

28-01-2019 12:24

JohanCruijffAFCA +0

De enige die constant presteert bij onze mooie club is Overmars. Die weet dit broekie gewoon voor 75 miljoen te verkopen.

28-01-2019 11:01

ajax1roy +106

86

11 miljoen in termijnen

28-01-2019 11:10

jo1 +4584

Best knap idd, hij heeft talent, maar ik zie hem volgend jaar nog niet spelen bij Barca

28-01-2019 12:33

Barra +5531

Frenkie liet gisteren in verdedigend opzicht echt zijn taken vallen net als meerdere spelers. Het is net alsof ze denken, ah dat zal wel goed aflopen. Ik zie Frenkie ook veel liever dieper staan, waar iemand met zijn kwaliteiten toch veel dwingender aanwezig kan zijn. Op deze positie en rol haalt hij veel teveel de bal van achteruit op om het spel te verdelen, maar een dieptepass geeft hij bijna nooit. Speel gewoon met een 6 en laat Frenkie dieper spelen waar de ruimtes kleiner zijn en allen de echt technische spelers uit de voeten kunnen

28-01-2019 10:52

hoefinidi +5

Je hebt helemaal gelijk. Over een paar jaar speelt hij bij Barca de pannen van het dak als aanvallend middenvelder en vraagt iedereen zich af waarom hij in godsnaam bij ons nooit in die rol heeft mogen voetballen.

28-01-2019 11:15

FrancescosRavioli +15443

Omdat ten Hag liever een (defensieve) centrale middenvelder op 10 zet.

28-01-2019 11:25

Corvetto +0

Er kan iig voor 86 mil een hoop pleisters gekocht worden.

28-01-2019 10:51

FrancescosRavioli +15443

Of witte doekjes

28-01-2019 11:26

grannig mokum1 +1

Echt ik heb alle goals nog gezien, en waar zijn de middenvelders ze laten hun mannetje lopen..... Het alle belangrijke is team dit ajax is momenteel geen team waar ze voor elkaar het vuile werk willen doen, en waar je verwacht van Tadic, Blind, schöne dat ze het elftal op sleeptouw neemt maar nee hoor ze zakken zelf door het ijs.... Het is gewoon KUT

28-01-2019 10:50

DeMeervanweleer +7590

Twee oorzaken voor dit idiote verval na de winterstop. 1, de uitgaande transferperikelen, spelers die een transfer willen maken, hebben geen teamfocus meer. 2. De eigenwijsheid van TH. Uit bij PSV deed hij wat niemand zou doen, en ook nu weer met Mazraoui; iedereen zag dat die jongen rijp was voor een wissel, maar TH volhard in onnavolgbare beslissingen. Het is niet ineens allemaal slecht, ik vind hem ook best een goede coach en in Europa doen we het prima, maar die eigenwijsheid kost echt punten. Verder is de linksbackpositie te dun bezet, Blind is een noodverband daar, die hoort op het middenveld.

28-01-2019 10:50

niquedegraaff +5296

Rechtsback positie is juist dun bezet. Op linksback hebben we Tagliafico en als noodverband Blind en Sinkgraven. Op rechtsback speelt nu al geen rechtsback maar een van nature middenvelder en zijn stand in, kristensen is niveautje Almere. Verder helemaal niks.. Toch een schande! We hebben geen rechtsback...

28-01-2019 10:54

FrancescosRavioli +15443

Veltman. En anders speel je maar met een 3-4-3. Dit kan gewoon niet.

28-01-2019 11:26

Tha +443

Frenkie maar op de bank dan? want Frenkie "ik trek me voetje terug" de Jong zal nooit meer écht vol gas gaan.

28-01-2019 10:47

Web +178830

Vorige week nog alles hosanna
Frenkie was niet best, maar de rest wel?
Collectief falen, zat geen idee achter, allemaal bvtjes
Voor mij een raadsel.

28-01-2019 14:46

Pointer1 +115

Voorbeeld: Een zanger doet een theatertournee door het land van september tot mei, met zijn orkest en backing vocals en de sfeer zit er lekker in. Dan met de Kerst zegt de gitarist ik ga weg in mei. 2 backing vocals roepen ook, de groep aan het eind van de toer te zullen verlaten. Zelf vervang je een trompettist. De pers ruikt nieuws en belt elke dag naar je muzikanten. Als iets kapot wordt gevraagd, gaat het ook kapot.. Vervolgens wil ook de drummer iets anders, maar die hou je aan zijn contract. Met nog 4 maanden te gaan, is de lol van de tournee in januari er al volledig af en mentaal zakt de kwaliteit bedenkelijk tot een verplicht figuur. Dan weet je al snel, deze show gaat geen prijzen meer winnen,. Lijkt dit op het Ajax verhaal???

28-01-2019 10:33

FrancescosRavioli +15443

Nou. Dat impliceert dus alleen maar meer dat hij zwaar uit vorm is. Hij is verkocht. Ik zeg: banken!

28-01-2019 10:24

Jojo49 +3

Neres als die er in komt ,, brengt ook niet veel,, vind hem echt niet zo goed, als iedereen zegt,, denk dat je meer aan doan, of stengs hebt. 50 miljoen krijg je nu niet weer voor hem .

28-01-2019 10:02

FrancescosRavioli +15443

Neres is compleet misbruikt door ten Hag.
Net als toen bij Veltman. Ten Hag is een meester in de vorm verkloten van spelers..

Wissel ze een paar keer van positie
Zet ze op de bank
Geef ze geen speeltijd op hun eigen positie
(Pak de aanvoerdersband af.)

Dit is niet te wijten aan Neres. Die daarvoor iedere wedstrijd bij een doelpunt betrokken was.

28-01-2019 10:27

RaynoFischer +18

Geef Neres eens het vertrouwen en krediet van Donny bijvoorbeeld....
Maar Ten Hag durft hem niet meer te passeren omdat hij dan zijn zaakwaarnemer en Sjaak achter zich aan krijgt...

28-01-2019 10:28

3*stars*3 +23698

Precies, Neres is gewoon een basisklant maar mentaal geknakt.
Nu heeft Ajax trouwens een excuus om hem te verkopen.
Of dat was het plan maar na Heerenveen en Dey is het nu te onrustig om hem te verkopen.
Maar window is nog ff open...

28-01-2019 10:38

ETM +3

Nee Frenkie dit was echt nog veel slechter. Die pot tegen PSV was balen. Flink balen zelfs. Maar dat was vroeg in het seizoen. En toen kreeg je in no-time een aantal knullige goals tegen. Met nog het nodige geluk aan PSV-kant. En toen moest je het vervolgens mentaal aangeslagen opnemen tegen goed georganiseerde zeer defensieve ploeg. Die wedstrijd vertelde nog een soort van verhaal. Balen was het en slecht. Ja het was slecht.
Maar gisteren was echt veeeel slechter. Gisteren was dusdanig slecht dat ik gewoon niet wist wat ik zag. Zes (!!) tegengoals en allen gewoon gigantische kansen. En het hadden er ook zeven of acht kunnen zijn. Geen vlijmscherpe counters ofzo. Maar op een drafje uitgespeelde aanvallen. Kinderlijk eenvoudig. Onana geen schijn van kans.
In een wedstrijd die lang gewoon een wedstrijd was. Je stond 1 doelpunt achter met rust. Nog alles te redden. Je redde niks, je deed het nog slechter. En wat was uberhaubt het aanvalplan? De Ziyech en Frenkie-show: Dribbel de Dribbel?
De gaten die vielen waren geen gaten waar de tegenstander snel van moest profiteren. Op hun sloffen voetbalde Feyenoord er door heen. Berghuis schrok zich haast een hoedje toen hij voor Onana mocht verschijnen. Alsof zat er een addertje onder het gras. En dat gold voor alle goals. Het was niet te geloven.
Ja jullie zullen je kut voelen, prima, dat moet absoluut, maar gaat iemand nog uit kunnen leggen wat er in vredes naam aan de hand was? Want het was veel meer dan in die wedstrijd in Eindhoven.

28-01-2019 09:59

Gewoon Gijs +18454

Precies, na de wanvertoning tegen Heerenveen verwacht je maar één reactie van deze jongens: wat de buitenwacht, media, supporters ook allemaal over ons zeggen, wij gaan elkaar helpen om vanaf nu elke pot alles er uit te halen wat er in zit. Ik heb gisteren het tegendeel van die instelling gezien. Dan verdien je helemaal niets in Amsterdam. Hoe goed je ook bent als spelers.

28-01-2019 10:50

Gewoon Gijs +18454

Nee joh, tuurlijk niet.

28-01-2019 09:56

Ajaxtrouw +6370

Hahahahahahaha

28-01-2019 09:46

marty21 +461

Nee joh, je hebt niet je hele team een week lang gestoord met al het nieuws en alle ontwikkelingen. Straks nog De Ligt. Alle kikkers springen langzaam uit de kruiwagen.
100 miljoen, maar weer geen kampioen.

28-01-2019 09:41

Nicoonzeredder +0

Ah joh, die zit met z’n hoofd al in Barcelona

28-01-2019 09:36

MichelAngelo66 +22296

Aan de bal blijft het natuurlijk een goeie voetballer, maar hij moet veel beslissender worden. Met zijn transfer heb je alleen een groot risico dat hij uit elk duel weg blijft. Steeds je benen terugtrekken om blessures te voorkomen helpt het team niet, sterker dan valt het uiteen. Ik zou als coach een hartig gesprek met hem voeren of een andere weg kiezen voor het team. Helaas schat ik het corrigerend vermogen van het technisch verantwoordelijke trio niet zo hoog in.

28-01-2019 09:29

MankeNelis +7

Zou ik ook zeggen Frenkie...

28-01-2019 09:27

Daneman +1387

Messi is ook geen goede verdediger

28-01-2019 09:22

Jari83 +621

Maar neemt zijn ploeg wel op sleeptouw, maakt beslissende acties en scoort veel goals.

28-01-2019 09:46

Leviathan +168

Nee maar zoals een wijs man eens zei als je er 1 meer als je tegenstander scoort dan win je en daar kan Messi wel voor zorgen.

28-01-2019 10:00

Murph +1021

Eerst was het bloemkool Dirk Kuyt en nu die grijze kraai v Persie waar Ons Ajax zich door laat aftroeven.
Ajax selectie ik mag aannemen dat jullie net zo'n geweldige nachtrust hebben gehad als meeste van ons.
En de wedstrijd ook 36 x hebben herhaald in jullie brein afgelopen nacht.

28-01-2019 09:21

3*stars*3 +23698

2 maandagen achter elkaar, opstaan met een kutgevoel.
Was lang geleden maar Ajax weet het weer te flikken hoor.
Als Ajacied in R’dam is het ff heel zuur.

28-01-2019 09:26

behangdelul +32931

Ik ben thuis gaan werken vandaag....

28-01-2019 09:32

Ajaciedvooraltijd1434 +0

Kirsten ze ook afschaffen

28-01-2019 09:49

PuurGeluk +4815

Ik heb het idee dat het ze niet boeit. Transfer komt wel zullen ze denken.

28-01-2019 09:29

Ajaxvooraltijd +2

Haal de Boer maar weer terug. Die scheld dit soort slappe sukkeltjes de huid vol in de rust als ze niet presteren. Met dit materiaal zal de Boer de CL nog weten te winnen.

28-01-2019 09:21

vincent_DV +107

Wat ik me toch ook steeds afvraag is waarom Ajax mede door de transferinkomsten van de jong er niet voor heeft gekozen zich te versterken(zowel voor het kampioenschap, CL en alvast met het oog op volgend jaar). Ajax krijgt er door de CL en de Jong al 135 miljoen bij. Waarom heeft Ajax dan niet nog een extra Centrale verdediger gehaald, een rechtsback, een back up als linksback, een vervanger voor Schone(Want Ajax kan echt met gemak een betere krijgen als hij) en nog een extra buitenspeler. Ze hadden van mij echt niet al mijn genoemde posities hoeven versterken maar voor alle linies 1 had toch wel gekund ook met het oog op het naderende vertrek van De Ligt, De Jong, Ziyech en het steeds verder aftakelen van Schone.

Ik zeg niet dat ze dan gisteren wel hadden gewonnen, alleen ik vind het persoonlijk wel een gebrek aan ambitie tonen. Nu moest terugvallen op Sinkgraven, ook omdat je Wober te makkelijk liet gaan.

28-01-2019 09:12

vincent_DV +107

Ben ik het absoluut mee oneens! Iedereen die CL wint, bijna iedereen die kampioen wordt in vrijwel elk land heeft een bij elkaar gekocht team.

Het gaat er inderdaad alleen om dat je wel kwaliteit haalt. En met de financiële huishouding van Ajax moet dit makkelijk kunnen. Het moet in ieder geval mogelijk zijn meer kwaliteit te kopen dan pak ‘m beet Schone, Sinkgraven, van de Beek, zelfs Mazraoui, daar ben ik van overtuigd.

En natuurlijk moet er plek blijven voor jeugdspelers, maar jeugdspelers die goed genoeg voor Ajax 1 zijn dienen zich vanzelf aan, wie er ook op hun positie loopt. Haal je nu een middenvelder erbij, die is na 2-3 jaar weg en dan kan waarschijnlijk Gravenberch het overnemen. Dit moet natuurlijk verlopen en niet geforceerd. De komende 2 jaar zie ik geen enkele fatsoenlijke centrale verdediger uit de jeugd, daar zou Ajax nu dus al op moeten anticiperen bijvoorbeeld. In Jong Ajax loopt ook vrijwel geen enkele geschikte 6 die er al aan toe is om in Ajax 1 te staan.

28-01-2019 09:45

RaynoFischer +18

Ik denk het wel en misschien niet eens bewust...
Al was het wel zo, dan zou Frenkie dat natuurlijk nooit toegeven

28-01-2019 09:03

Ajaxvooraltijd +2

Salaris lekker opschorten van iedereen die niet wenst te werken voor z'n geld.

28-01-2019 08:59

3*stars*3 +23698

Kieft riep dat gevaar bestaat dat meer spelers voor een transfer gaan spelen.
Leek gisteren duidelijk en dan krijg je zelfs pak slaag van een matige ploeg als Feyenoord.

Frenkie vergelijkt gevoel na gister, met die van psv uit, nou gister was nog erger.
Na Heerenveen, dacht ik echt dat de boys wakker waren maar nee...

28-01-2019 08:57

aka +5

Hij zal ook niet meer voor de 110 procent gaan, zijn doel is bereikt

28-01-2019 08:53

Ajaxvooraltijd +2

Er moeten koppen gaan rollen nu, maar helaas zal dat weer van de verkeerde (de trainer) zijn want verwende snotneusjes die je riant betaalt en inkomsten voor de club genereren of ze nou als een natte dweil spelen of niet hebben bij Ajax de macht.

28-01-2019 08:53

Gewoon Gijs +18454

Als iemand dit niet is aan te rekenen is het inderdaad ten Hag. Dat is een passant die je hier niet voor kunt blamen Op directie niveau zit het gewoon niet goed.

28-01-2019 09:12

BrandjeXL +81

TH niks aanrekenen? Die is net zo schuldig als Overmars. Meneertje moest zonodig op de restverdediging gaan trainen met als gevolg dat er nul druk op de bal is, geen doordekkende CV'S en een laatste linie die alleen maar achteruit loopt.

28-01-2019 10:42

AFCA-Driebergen +22407

Vanaf nu Frenkie eruit voor Neres. Ziyech terug naar het middenveld. Frenkie is slappe hap en het lijkt erop dat hij zijn benen niet meer op het spel zet in verband met zijn toekomst. Prima, maar wij moeten investeren in onze toekomst. Zo veel heeft hij ook nog niet betekent in het Ajax shirt.

28-01-2019 08:46

Ajaxxxisdebeste +6

Ya right, misschien niet op hem zelf, maar wel op het team proces en dynamiek.

28-01-2019 08:45

ST +23098

Leuk dat iedereen kan vertellen wat er mis ging, maar wat was de oorzaak? Waarom ging iedereen ineens verkeerd staan? We begonnen prima en komen snel op 1-0. Hoe kan je dan zo ver terug vallen? Ik heb dit in mijn 34 jaar nog nooit gezien. Ik blijf het zeggen, Schöne op 6 kan niet met de tactiek die Erik Ten Hag hanteert. Elke aanval die mislukt levert een gevaarlijke counter op. We missen een bikkel op het middenveld die de ‘restverdediging’ voor zijn rekening neemt. Schöne kan dat niet belopen en verliest ieder kopduel. We missen een type als Poulsen, Wouters, Davids. Daarnaast vind ik Ziyech op rechts doodzonde. Hij trekt alleen maar naar binnen en gaat vooral voor zichzelf. Verliest vaak de bal voorin wat vaak meteen gevaarlijke counters oplevert. Die jongen kan beter op de plek van Vd Beek spelen. Kan Neres ook gelijk op rechtsbuiten. Huntelaar moet erin voor Dolberg. Doet zijn best maar mist killer mentaliteit.

28-01-2019 08:40

Ajaxvooraltijd +2

Ik heb me nog nooit zo vernederd gevoeld als Ajacied zijnde.

28-01-2019 08:45

aka +5

Vorig jaar april ook al toen PSV kampioen werd tegen ons

28-01-2019 08:50

Ajaxvooraltijd +2

Ja was de Graafschap en Red Bull alweer vergeten.

28-01-2019 09:00

TontoKarnaggel +42582

zwolle bekerfinale

28-01-2019 09:04

TontoKarnaggel +42582

Tot een jaar of 8 geleden had ik me volgens mij nog nooit echt vernederd gevoeld als Ajacied.
Sindsdien minimaal al een keer of 5.

28-01-2019 09:03

JesperOlsen74 +1

Sommige spelers zijn heilig bij deze trainer en Dolberg en Schöne zijn er daar twee van. Schöne heeft zijn beste tijd gehad. Is afgelopen jaren een hele belangrijke speler geweest, maar het kan gewoon niet meer. Handelingssnelheid is te laag en gaten dichtlopen (sprinten) kan hij niet meer. Het huidige spelletje gaat te snel voor hem.
Dolberg, wat zag het er veelbelovend uit, wat speelt hij nu al maanden als een krant.
Als Huntelaar niet scoort, dan werkt hij zich in elk geval een slag in de rondte voor het team. Zelfs dat zie je niet bij onze blonde vriend.
Maar.......Ten Hag blijft ze maar opstellen.

28-01-2019 08:53

Chrismokum020 +16496

Spijker op zn kop!

28-01-2019 09:08

Leviathan +168

Zal het onbewust toch wel doen denk ik. Je wilt niet met een blessure aankomen daar kan al een doodsteek zijn

28-01-2019 08:40

Ajaxvooraltijd +2

Nou waarom spelen jullie dan als een stel mietjes?

28-01-2019 08:34
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.