De Boer straks ontevreden de winterstop in

door Sam van Raalte 64

De Boer straks ontevreden de winterstop in

door Sam van Raalte 64

Laatst geüpdatet

Frank de Boer heeft in een uitgebreid interview met AjaxTV teruggeblikt op het verloren duel met FC Utrecht. De trainer is van mening dat er in Utrecht genoeg één op één situaties werden gecreëerd door Ajax, maar dat vleugelspitsen Amin Younes en Anwar El Ghazi daar te weinig mee hebben gedaan.

Daarnaast vindt De Boer dat Ajax beter moet kunnen schakelen naar een meer opportunistische speelstijl. 'We moeten sneller leren herkennen dat het niet meer gaat met van links naar rechts spelen, om uiteindelijk één op één situaties te creëren', zegt de coach. 'Nee, dan zul je wat opportunistischer moeten spelen. Het was uiteindelijk een heel teleurstellende middag, maar wel heel leerzaam voor deze groep en ons als technische staf.'

Verder geeft De Boer aan dat hij over een week niet met een lekker gevoel de winterstop in zal gaan. 'Nee, je kan niet tevreden terugkijken natuurlijk als je uit de beker geknikkerd bent en niet door bent in de Europa League. Natuurlijk staan we bovenaan in de competitie, maar het belangrijkste is het einde van de rit. Dus uiteindelijk kunnen we niet tevreden zijn', aldus De Boer.

Lees meer over:
Plaats reactie

RuffRhythim +24837

Ik hoef niet tot de winterstop te wachten om ontevreden te zijn Frank...

15-12-2015 20:33

erwtenpeller +2058

Het voetbal waar Ajax altijd voor stond is door gebrek aan creativiteit volledig verdwenen Gelukkig kunnen we nog genieten van het voetbal van de A1, Frank svp meer gebruik maken van Cherny
Van de Beek en Nouri

15-12-2015 18:58

mcjc +2

2 weken geleden werd er aan Frank gevraagd wat hij vond van zijn aankopen Sinkgraven,gudelj en sanogo.

-over sanogo( hij maakt een goede ontwikkeling door)
-over sinkgraven( dat is een supertalent. Dit is topvoetbal en ik ga niet zitten wachten omdat er ((mischien)) talenten aankomen.
-over gudelj(geen spijt van want hij doet het fantastisch)

Hier slaat hij 3 keer de plank mis. Dat zogenaamde supertalent heeft nog niks laten zien bij ajax en is niet veel ouder dan vdBeek en Nouri. Daarnaast zegt hij duidelijk geen vertrouwen te hebben in de kwaliteit van de eigen opgeleide supertalenten. Wat hij over Sanogo zegt is natuurlijk niet serieus te nemen. Ook heeft iedereen kunnen zien dat gudelj te kort komt voor ajax.

15-12-2015 14:22

Olle +35

Eigen schuld.........

15-12-2015 09:27

Mokummerdam +3

Tegen Utrecht was het zeer slecht. Tegen Molde was het ook alweer treurig.
Dus het intereseert me echt weinig, dat Frank niet met een lekker gevoel de winterstop in gaat. Omdat het hem ook niet intereseert dat we elke keer weer zijn zaad taktiek aan moeten kijken.

15-12-2015 08:19

nightgoat +31336

Je vergeet er nog een stuk of honderd.
:-P

15-12-2015 09:46

ajaxminimax +5495

Opzich moet ik toegeven dat ik dit best een goed interview vindt. De boer zegt tenminste geen hele rare dingen wat hij na een wedstrijd nog wel eens wil doen. Grotendeels ben ik het zelfs een keer met hem eens. Verder hoop ik dat ajax de transfermarkt opgaat voor een ervaren goede spits. En sanogo heel snel op het vliegtuig zet richting londen. Voor de 2de seizoenshelft heb ik ook nog wel genoeg vertrouwen. De kleintjes winnen we sowieso wel, het is te hopen dat ajax ook eens topwedstrijden begint te winnen. Als dat gebeurt. Dan weet ik zeker dat ze de 34ste titel omhoog mogen houden. Ook ben ik er van overtuigd dat het beter is dan bijvoorbeeld vorig jaar. Toen was het voetbal zelfs tegen de kleintjes om te janken en win je met mazzel, dat is nou gelukkig niet meer zo. Tuurlijk utrecht uit was weer dramatisch slecht, maar laten we nou niet de eerste helft van de competitie daarom gelijk als slecht beschouwen. Ik heb het gevoel dat hier een paar 'fans' tussen zitten die bij een ruime zege vol lof praat over Ajax en bij een nederlaag weer alles en nog wat de grond in te stampen. Dat zijn na mijn idee successupporters. En die horen vooral thuis in Eindhoven en dus niet in Amsterdam. En verder bij elk nieuwsbericht roepen dat de boer weg moet heeft ook geen zin. Dat weet iedereen nu wel en frankie zal daar echt niet naar luisteren. Ik heb zelf ook liever dat hij weggaat maar zal altijd respect voor hem hebben en ook niet altijd roepen dat hij moet opdonderen. Met zijn allen weer achter ons aller ajax staan. In goede en slechte tijden!

15-12-2015 01:31

Pauw +2255

http://youtu.be/pNWYIqsXQrw

Misschien kan deze gepassioneerde schreeuwlelijk even met de Boer gaan praten?

15-12-2015 00:50

elpresidente +2

Ajax moet Ziyech gewoon halen deze winter, Goals assists en creativiteit en nog redelijk ervaren ook vergeleken met onze huidige selectie en de spelers die dat in zich zouden hebben.

15-12-2015 00:18

ajaxminimax +5495

Ja dat moet je zeker doen als je al genoeg middenvelders heb. Tuurlijk ziyech is een goede voetballer, maar op het middenveld heb je gewoon al gewoon veel. En je moet niet vergeten dat iedereen nog jong is en nouri er nog aan komt. Bovendien heb je andersen nog verhuurd. Ajax moet gewoon een ervaren spits halen, dat is een noodzaak je heb alleen milik en daar achter sanogo, maar dat is het niveau van een hoofdklasser.

15-12-2015 01:13

Minsc +1521

Een creatieve spelverdeler hebben we niet, Ziyech halen dus.

15-12-2015 13:28

HarryHarHar +3019

De Boer geeft aan dat hij niet lekker de winterstop in zal gaan, wat gaan jullie daar dan aan doen tijdens de winterstop, want dat ligt grotendeels aan mentale zaken zoals inzet, de wil om te winnen en dat koste wat het kost ook willen doen samen met het hele team, en spelers die gewoon niet voldoen.. worden die nog vervangen of blijven we op de zelfde voet als voor de winterstop doorgaan.. ja je hoort niks anders van spelers het moet anders het moet beter en dit was niet best... maar er verandert niks!.. daar zit het probleem bij Ajax, er zit totaal geen evenwicht in dit team qua jeugd en ervaring en met ervaring bedoel ik een echte voetballer!.... die de jeugd aanstuurt een voorbeeld voor ze is.. tjé!.. dat mag gerust wat kosten want die verdient zichzelf gewoon terug

14-12-2015 23:30

De natte dwijl +0

Je komt bepaalde kwaliteiten tekort. Zolang je dat niet aanvuld wordt het niets. Ajax moet toch een behoorlijke spits in huis hebben. Als je Overdwars hoort dan staat er kennelijk 1,5 spits op het scoutingslijstje. Er komen 50.000 man om de week, die moet je iets bieden en niet een halfbakken ploegje zonder bezielling.

14-12-2015 22:58

Bensco +7179

verwende krengen hier lopen te zeiken op het spel. Ajax - Roda 6-0, ajax heerenveen 5-2, ajax - ADO 4-0 en ajax - cambuur 5-1. Lekker aanvallend voetbal met veel doelpunten. Er wordt 1 wedstrijd verloren en men roept gelijk dood en verderf. Frank is lekker bezig, hij en zijn elftal hebben een stijgende lijn te pakken.

14-12-2015 22:34

ram +7283

Super.. Tegen hele kleine teams. Toon wat ambitie man!
We moeten weer naar de subtop van Europa en dan doorstoten naar de top. Met goed beleid kan dat echt. Met dit kinderbeleid niet.

14-12-2015 22:50

Alexander40 +6114

Top. Wij zitten op 1 lijn. Plus 1.

14-12-2015 22:51

godenzonensuper +0

Ja inderdaad alleen de wedstrijd tegen Utrecht werd verloren.
Gelukkig werd er wel gewoon gewonnen in de topwedstrijden en europees ook goed gepresteerd.....

15-12-2015 00:23

Dennizzz +316

Ziyech halen zou een mooi begin zijn! En Haller! En de scouting mag ook aangevuld, want er wordt al jaren niets door ze gepresteerd! De tijd dat Beenhakker Mido, Trabelsi, Maxwell en Ibrahimovic haalde. Daar verlang ik naar.

14-12-2015 22:28

ram +7283

Handig Ziyech.. Want we hebben niet Sinkgraven, Andersen, Schone en Nouri.. Haller heb ik ook m'n twijfels over. Ik denk dat we veel beter moeten/kunnen halen.

14-12-2015 22:46

DeBaarsjes +3151

als je Ziyech haalt word ie ook weer verkeerd gebruikt (zoals 3 kwart van het elftal)

15-12-2015 00:00

The "O" +786

Ajax moet een spits halen die er gelijk staat. Niet 1 waarbij je weer moet afwachten of hij het niveau aankan of nog moet wennen enz.

15-12-2015 10:07

Vak M +0

Ziyech is een winnaar en als ie beter is dan wat we hebben is het juist een goede aankoop

15-12-2015 11:09

A-west +5768

Het spijt me, maar Ajax moet maar een andere trainer voor de groep zetten. Na vijf jaar dit soort uitlatingen doen geeft aan dat je geen steek verder bent gekomen. Alleen maar reactievoetbal, dat kan toch niet meer. Een tegenstander stelt zich helemaal in op die speelstijl die de Boer hanteert.
Geef je spelers maar lekker de schuld joh. Elke week dat trage gedoe. Je ziet toch dat er te weinig wordt gebracht. Spelers lopen alleen als ze de bal hebben. Verder staat de boel stil. Dat kan toch niet meer! Die wenkbrauwen staan steeds verder in zijn ogen. Je kan niet blijven teren op 4 schalen.!
Echt hoor Dit wordt onder de Boer niet beter meer!

14-12-2015 21:52

JPC40 +3

Wordt je ook eindelijk wakker, dat wordt tijd.

14-12-2015 22:01

Rudolph J +0

Ontevreden sinds de winterstop van 2013.

14-12-2015 21:32

AIR-S +32

Dus jij bent tijdens die 4 landstitels niet te vreden geweest?

14-12-2015 22:19

AJAXied4ff +0

'Het was uiteindelijk een heel teleurstellende middag, maar wel heel leerzaam voor deze groep en ons als technische staf.' Sjonge, jonge, als je al 5 jaar als trainer bij de club zit en al jaren werkt met de meeste jongens kan je toch niet week in week uit meer roepen dat het zo ontzettend leerzaam is!

14-12-2015 21:31

Minsc +1521

Ziyech niet kopen omdat je Serero hebt, ik ga ook ontevreden de winterstop in.

14-12-2015 20:44

AIR-S +32

middenvelders zat, ziyech is een breedte aankoop die we niet nodig hebben.

14-12-2015 22:25

komopajax777 +13338

Youness deed zeker wel wat je van hem mag verwachten,ook na die aanslag,dus dit artikel klopt niet helemaal.El Ghazi was wel totaal onzichtbaar op een Zidane-actie en een goede voorzet na.

14-12-2015 20:28

shota99 +1083

Opportunistisch naar Milik is per definitie balverlies.

14-12-2015 20:25

Yoyoyoyo +0

Er zat meer beweging in Sightorsson, en dat is al een ramp spits. Die loopt nu bij Nantes 1 op 14. Zie Wiki.

14-12-2015 20:51

Robinjo1988 +1

Erg leerzaam ja. Maar als je een plaat voor je kop hebt leer je niks.

14-12-2015 20:13

Alexander40 +6114

Goed dat Frank kritisch blijft. Na de winterstop gaan we het vast heel goed doen. We hebben immers het beste team van de eredivisie en bovendien ook de beste coach!

14-12-2015 20:09

godenzonensuper +0

Drink je nog eentje.

14-12-2015 20:14

Alexander40 +6114

Nee, tijd voor steun en een tegengeluid.

14-12-2015 20:23

Yoyoyoyo +0

Welke drugs gebruik je?

14-12-2015 20:51

Alexander40 +6114

Ajax speelt leuker en beter voetbal dan Fey en Psv. Neem een fox go abonnementje dan kan je alle wedstrijden terugkijken. Heb ik ook gedaan en dan kom je tot andere conclusies dan de gewaardeerde mede-ajacieden hieronder.

14-12-2015 21:50

Rho1980 +1500

"Heel leerzaam geweest als staf...." (zucht) hoeveel lessen heb je nodig?? Afgelopen jaar met enige regelmaat afgestraft voor je laffe en doffe speelstyl tegen dit soort ploegen. Ook tegen ploegen die 'hoog' druk zetten weet dit Ajax niets in te brengen....ook daar horen we na iedere verliespartij dat het "een les is geweest" of "de spelers zijn volgend jaar weer een jaar ouder en wijzer". Voorlopig zitten we jaar in en uit tegen dezelfde fouten en type / onnodige nederlagen aan te gluren. Als je strijdend ten onder gaat....ok....ook kut. Maar daar hebben we nog enigzins vrede mee, maar gewoon zonder beleving en winnende intenties de strijd aangaan.....armoe ten top! En dat mag de staf zich na een paar jaar zich inmiddels zichzelf aanrekenen....zij horen dit allang te herkennen, vooral met zoveel "voetbalgogme en knowhow" op de bank!

14-12-2015 20:08

w.wenteler@kpnplanet.nl +0

Het ontbreekt aan routine en kwaliteit. Als die er bij komen en we gaan echt naar voren spelen dan moet het goedkomen. Dus Overmars voor jouw geen winterstop maar nu echt aan het werk zoniet stap dan lekker op want in al die tijd dat je er zit is er alleen maar ellende binnengehaald op Bazoer na maar die had zichzelf aangemeld.

14-12-2015 20:05

ST +23098

Ik ben over een hoop niet tevreden maar het minst tevreden ben ik over Frank zelf.

14-12-2015 19:49

Pannenkoeken met stroop +0

Het plan Cruijff dient eindelijk eens uitgevoerd te worden. Degene die dat niet willen in de directie, rvc, bestuursraad en technisch hart, dienen op te hoepelen.

14-12-2015 19:42

talent020 +7

Meer opportunisme als het niet lukt... Dit is al de zoveelste keer dat ik Frank dit hoor zeggen,

14-12-2015 19:37

Daniii +246

Moet je nagaan hoe wij geleid hebben vorig seizoen, toen zag iedere wedstrijd uit zoals deze tegen FC Utrecht.

De punten en saldo zien er goed uit maar ik vind niet dat we bepaald goed spelen het lijkt zo stroef.
Speler's spelen altijd safe en geven amper goede (steek) passes vooruit zoals Van de Beek wel doet.
Dat is de hoofdreden van het trage voorspelbare spel in mijn mening.

14-12-2015 19:37

A Cohen +1

En maar smoesjes verzinnen.

14-12-2015 19:35

stefanwillem +12218

Je stelt zelf een middenveld met 4 controlerende voetballers op ,halve gare. Klaassen kan namelijk ook geen fatsoenlijke steekbal geven. Brevet van onvermogen dit verhaal.

14-12-2015 19:06

maikelklaassen +773

dat mag ik hopen ja!!! 10 kutwedstrijden in europa, uitgeschakeld door Rapid fokkin Wien, uit de beker geflikkerd door de aartsrivaal, verloren van de kampioenskandidaat en dan als absolute dieptepunt die verschrikking van gisteren!!!

14-12-2015 19:03

godenzonensuper +0

We hebben nog geluk dat we het minst zware programma hebben van de 3 in de 2e seizoenshelft , vrijwel alle lastige uitwedstrijden hebben we gehad.

14-12-2015 19:07

stefanwillem +12218

Op papier wel, maar als je zoals gisteren speelt wordt elke uitwedstrijd een lastige.

14-12-2015 19:12

maikelklaassen +773

groningen ado roda psv heerenveen allemaal uit, zijn geen zekerheidjes hoor

14-12-2015 19:20

afca-mark1990 +3

weet je een keer hoe wij ons voelen

14-12-2015 18:47

gebruikersnaam +0

"we moeten sneller leren herkennen dat het niet meer gaat met linjs naar rechts spelen"

Gekke gedachte maar misschien moet je eens beginnen de bal naar voren te spelen, diepte in het spel creëren, een keer een linie overslaan.

14-12-2015 18:47

godenzonensuper +0

Wat lult de Boer toch de hele tijd over opportunistisch spelen? Man ga eens trainen op positiespel. Jol speelde opportunistisch en die werd helemaal afgemaakt destijds.

14-12-2015 18:39

ram +7283

Vindt je nu echt dat we altijd, onafhankelijk van het spelbeeld, moeten blijven breien?

Ik vind dat ontzettend kansloos. Vasthouden aan één spelsysteem (en de Hollandsche School) kan niet meer in de moderne tijd. Alleen Barca kan dat omdat die bizar goede spelers hebben. Daarbij is het gewoon onprofessioneel om je niet aan te passen.

Ik begrijp ook niet dat Frank nu zegt dat 'we' dat niet gedaan hebben. Hij is toch degene die moet/kan aangeven wat er moet gebeuren? Als je zo nodig opportunistisch wil spelen; handel daar dan ook naar!

Ik word moe van eeuwige breien. Doe mij maar lekker direct voetbal; snel naar voren, veel steekpassen. En als het echt niet lukt gewoon ballen in de zestien pompen en aansluiten.

14-12-2015 18:49

FWAjacied +3899

Pieter Zwart heeft een aardig stuk geschreven over de Hollandse School. Wat Ajax doet heeft amper iets te maken met de Hollandse School. Het gebeurt op zo'n halve manier dat het nooit fatsoenlijk ingevuld gaat worden.

http://www.catenaccio.nl/de-hollandse-school-is-springlevend-maar-niet-in-nederland/

14-12-2015 18:57

godenzonensuper +0

Nee niet niet blijven breien zoals er nu gedaan wordt. Dus tikkie breed tikkie terug tikkie breed etc. Positiespel is constant driekhoekjes creeeren waarbij het doel is om steeds een vrije man te vinden. Maar de Boer laat Ajax zo min mogelijk risico nemen met doelloos geschuif en als het dan niet lukt moet de lange bal gehanteerd worden waarbij er gegokt wordt op de afvallende bal en de instormende klaassen.

14-12-2015 19:04

ram +7283

Daar ben ik het mee eens inderdaad. Maar Frank moet dan wel zorgen voor wat creativiteit op dat middenveld... Onbegrijpelijk dat hij dat niet doet.

14-12-2015 19:15

blessure +2

AJAX, koop een kopsterke spits , Dost b.v. en zet een rechtsbenige speler op rechts en een linksbenige speler op links.
Krijg je tenminste ook eens voorzetten vanaf de vleugel.
Nu trekken de vleugelspelers, telkens naar binnen, waardoor de spits weer overgeslagen wordt.

14-12-2015 19:58

FWAjacied +3899

Opportunistisch is wel het nieuwe controle en domineren voor De Boer. Mooi ook dat het een leerzame middag was voor de technische staf, terwijl dit spel al zo'n 3 jaar constant wordt gespeeld. Vraag ik me toch af waar ze voorheen tijdens de wedstrijden dan naar aan het kijken waren.

14-12-2015 18:38

grapje +2335

Het is schandelijk en pijnlijk. Schandelijk omdat we in geen bekertoernooi meer actief zijn en het spel niet des Ajax is. Pijnlijk omdat de coach, een echte Ajacied ons de derde ster heeft gegeven gevolgd met een serie kampioenschappen die deels werden behaald met resultaatvoetbal wat uiteindelijk uit monde in slaapverwekkend voetbal wat we niet met onze club kunnen identificeren.

14-12-2015 18:37

Franciscos +0

Ik snap niet dat de enige die redelijk tot goed speelde, Younes, hier in dit artikel wordt genoemd.

14-12-2015 18:35

ram +7283

In de video praat Frank ook over Younes.

14-12-2015 18:44

Ar-AFCA +5

Idd -____-

14-12-2015 18:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.