'Dan moet je rust en onverstoorbaarheid bewaren'

door Thijs Zwagerman 71

'Dan moet je rust en onverstoorbaarheid bewaren'

door Thijs Zwagerman 71

Laatst geüpdatet

In navolging van zijn analyse bij FOX Sports, kwam Ajax-trainer Erik ten Hag ook in gesprek met de NOS terug op de ruim verloren Klassieker tegen Feyenoord. De hoofdtrainer van de Amsterdammers zag dat zijn ploeg na de 3-2 van Feyenoord niet meer in de wedstrijd zat.

De openingsfase verliep voor Ajax stukken beter. Al na acht minuten schoot Lasse Schöne zijn ploeg met een prachtige vrije trap op voorsprong. Vervolgens ging het echter mis. 'Daarna moeten we twee keer vanuit de omschakeling een tegengoal incasseren. Ook omdat we niet meegaan met onze lopers (de diepgaande Feyenoorders, red.). We zijn afgetroefd.'

Ten Hag zag in dat het Ajax na de rust niet lukte om het tij te keren. 'Na de 3-2, vlak voor rust, zijn we, denk ik, niet meer in de wedstrijd geweest. Dan moet je de rust en de onverstoorbaarheid bewaren om door te gaan en dat hebben we onvoldoende gedaan. Daarna loopt Feyenoord over ons heen.'

De verloren topper tegen Feyenoord betekent tevens de tweede verliespartij in de Eredivisie. Eerder dit seizoen ging het ook flink mis op bezoek bij titelconcurrent PSV (3-0 nederlaag). Toch denkt Ten Hag niet dat Ajax de druk die het spelen van grote wedstrijden met zich meebrengt niet aankan. 'We hebben ook heel vaak in grote wedstrijden, met name Europees, wel die weerbaarheid gehad. Natuurlijk is dit een dreun, maar we moeten het snel omdraaien en veranderen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

M.J AJAX +0

Ik had Frank deze groep wel eens willen zien coachen.

28-01-2019 15:58

fanatiekeling +0

He toeschouwer je slaat de spijker op z'n kop, alleen maar met zichzelf bezig en bang voor de gevestigde orde, Gravenberch inbrengen bij 3-0 achter tegen PSV is alleen maar om te kunnen zeggen IK TEN HAG heb hem laten debuteren in AJAX1

28-01-2019 15:08

Ajaxvooraltijd +2

Sinds Tagliafico er niet in staat is het al ruk. Het lijkt wel alsof het hele team minder draait zonder hem. Weet dat dat toen ook gebeurde toen Sanchez geblesseerd was, toen viel het ook allemaal in duigen.

Viel me echt op de laatste tijd, niet dat het een excuus is natuurlijk.

28-01-2019 14:11

TontoKarnaggel +42589

Lees hier weer allemaal dingen over de opstelling, de trainer of het systeem. Voor mij is het simpel en ligt het voor 100% aan de spelers. Met deze groep en de juiste instelling zou je eigenlijk niks hoeven te verliezen in nederland, en zeker niet met 6-2. Ongeacht de opstelling. Maar heb je bv. van Persie na rust de kleedkamer in zien gaan? En heb je dat vergeleken met hoe onze primadonna's eraf liepen?
Het stond pas 3-2 maar ik zag gelijk dat het een verloren zaak was. Elke keer als er meer gevraagt wordt dan hakjes en driehoekjes geven laten we het massaal afweten. Is al jaren aan de gang en heb de hoop opgegeven dat dat ooit nog gaat veranderen.
Ben wel klaar met die ozo fantastische mentaliteitsloze mooiweervoetballers.

28-01-2019 12:14

Aspers73 +3247

Vroeger werd zo iemand met pek en veren op de Dam gezet.

28-01-2019 11:39

fanatiekeling +0

Slecht beleid wie betaald er nou €21 miljoen voor blind, dan moet je wel van het padje zijn, ten hag maakt veel spelers ontevreden weg ermee, zet reiziger met bogarde voor de groep....

28-01-2019 11:08

FrancescosRavioli +15447

Volgende wedstrijden gewoon zo spelen:

Onana;
Veltman, De Ligt, Magallan, Tagliafico
Mazraoui/de Jong, Blind/van de Beek (6), Ziyech/de Jong;
Neres, Huntelaar, Tadic

Gewoon zoveel mogelijk spelen met spelers op de positie waar ze horen: 4 verdedigers (Veltman is nog het meeste rechtsback van al onze spelers, gezien Kristensen topklasse materiaal is), 4 middenvelders (Tadic linksbuiten bij gebrek aan een linksvoor) De Jong lekker bank. Die is toch verkocht en laat niks zien. Dolberg verliest veel teveel duels. Punt naar achteren. Net als met Bosz/Keizer. Donny niet zo achterlijk diep waardoor hij altijd te laat terug is. Dan heb je met hem en Blind altijd 2 middenvelders op tijd terug om de counter eruit te halen. Vooral niet meer van die debiele experimenten. Daar ben ik klaar mee. Geen 7-8 middenvelders in de ploeg. Gewoon 3 a 4.

Blind op de positie neerzetten waar die altijd goed speelde: 6. Het is geen 5, het is geen 4. Het is een 6.

Ziyech op het middenveld dwingt hem om de bal sneller af te spelen. Ipv dat 20x ego uithangen en 18x balverlies.

28-01-2019 10:36

31xAjax +8012

Ziyech had vorig seizoen als middenvelder gemiddeld >30x per wedstrijd balverlies en jij wilt hem daar weer terug????

28-01-2019 10:40

FrancescosRavioli +15447

Ik wil spelers zien waar ze horen. Ziyech is veel te voorspelbaar op rechtsbuiten. Hij kan alleen naar binnen. Op het middenveld kan hij linksom en rechtsom. Met van de Beek erachter of ernaast om extra gas te geven bij balverlies heb je er veel meer aan.

28-01-2019 11:29

MichelAngelo66 +22298

Die omschakeling was 2x tegen Heerenveen ook al niet in orde. Misschien idee om daar wat aan te doen? Wat hebben jullie in de VS in godsnaam gedaan?

28-01-2019 10:01

FrancescosRavioli +15447

Jetlag. Je bent ook wel een enorme debiel om in de winterstop daar te trainen. Laat ze vooral wennen aan die kut kou in de winter ipv de zon en houd ze vooral op dezelfde tijdlijn. Wie dat ooit heeft bedacht. Fuck commercie. Voetbal is belangrijker.

28-01-2019 10:39

CaptainDavy +8

We waren juist rustig. Feyenoord was fel en scherp en wij keken rustig toe. Denk dat ten Hag het gewoon niet in zich heeft om een ploeg fel, aggresief en hongerig te houden. Tactisch is hij verder prima. De Boer was het tegenovergestelde. Tactisch niet heel sterk, maar hij was heel goed in die spelers uitfoeteren als ze hun koppie er niet bij hielden.

28-01-2019 09:47

AFCA. +3299

En precies deze wedstrijd toont aan waarom ik een fan ben van Dani de Wit.
Nee hij geeft geen geniale steekbal en nee hij dribbelt niet langs 4 man. Maar dat heb ik ook geen andere Ajax speler gisteren zien doen.
Maar wat Dani wel altijd doet, is 95 minuten lang volle bak zijn best doen. Vechten voor iedere centimeter en nooit maar dan ook nooit opgeven. Of het nu bij de onder 15, de onder 19, jong Ajax of Ajax 1 is. Al speelt hij bij Lucky Ajax mee. Hij strijdt altijd en overal.
Dani mag van mij dit seizoen iedere wedstrijd spelen.

28-01-2019 08:55

Knalpot +3656

Dani had gister boe gezegd en dat Verdonkje en die Clasie hadden achter Botteghin gaan staan.

28-01-2019 14:01

JesperOlsen74 +1

Ten Hag........pleur op met je gezever.
Je bent een prima trainer voor een middelmatig provincieclubje, waar die excuuspraatjes worden gepruimd na een (beschamende) nederlaag.
Maar dit is Ajax en hier werkt dat gezever niet. Dit is de grootste maar vooral mooiste club van Nederland.
Wat hebben ze de plank volledig misgeslagen met deze trainer.
Zelfreflectie: wat is dat
zinnige analyses: komt weinig zinnigs uit
spelers beter maken: nog niks van gezien
scherpte en beleving in het elftal brengen...moeilijk moeilijk
Zelfs de juiste poppetjes opstellen is al te veel gevraagd, laat staan ze ook nog eens op de juiste plaats zetten. Het is allemaal net wat teveel gevraagd.
Alle positieve resultaten (met name Europees) kwamen niet door onze Erik, maar ondanks onze Erik.

28-01-2019 08:43

Ajaxvooraltijd +2

Ten hag is degene die op het veld stond en verloor van dat zooitje keuken kampioen amateurs?

28-01-2019 08:47

JesperOlsen74 +1

Nee tuurlijk niet. Iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid, maar het begint bij een trainer. Die moet de spelers optimaal voorbereiden, scherp krijgen en met de juiste instelling en een dosis zelfvertrouwen (zeker voor een spits) het veld opsturen. Wat ook helpt is de juiste opstelling en een goed tactisch plan.
Ben het met je eens dat de spelers ook verzaakt hebben en op basis van gisteren het Ajax-shirt niet waard zijn.
Maar ze hebben ondanks deze matige trainer ook hele mooie wedstrijden op de mat gelegd.
Ik durf te stellen dat een andere trainer veel meer uit deze groep haalt dan Erik.

28-01-2019 09:10

Gewoon Gijs +18455

Ze gingen ook goed het veld in. Tot aan de 1-1 heer en meester. Maar dan...

28-01-2019 09:25

Ajaxvooraltijd +2

Die spelers bij Ajax zijn hun shirt niet waard. Laat Sjaak Swart die groep maar eens toe spreken en dit laten horen als je zo kansloos verliest tegen een veredelde keuken kampioen ploeg. Allemaal bezig met alles behalve voetbal terwijl ze een asociaal hoog salaris incasseren voor normale begrippen. Slappe kutten zijn het!

28-01-2019 08:30

JCr14 +453

Als de backs en het middenveld niet omschakelen dan verlies je van iedereen die het op kan brengen om meters te maken.

28-01-2019 07:13

Gewoon Gijs +18455

Zijn Sar en Overmars al weg? Reisje naar Florida in de winterstop. Teamproces verstoren met tranfers en gedoe daarover. Ik heb ook kritiek op Ten Hag. Maar als door zulk slecht management je werk verstoord wordt en je spelers beetje voor zichzelf ballen ipv het team, dan is Ten Hag nog wel het minst schuldig. Overmars kan nu echt niet meer. Had gewoon maar 1 uitspraak moeten doen in winterstop in de media en tegen clubs: we willen kampioen worden, dus gaat er niemand weg

28-01-2019 07:08

HilversumNoord +0

Amen! Je raakt hem precies daar waar het wezen moet. Je hebt een prachtig team. En je verkoopt Wöber zomaar ineens voor 12 miljoen. Dan denkt iedereen toch dat je maar een object bent? Een individu die een beetje geld waard is? Dan koop je zo’n halve gare Argentijn en vervolgens ga je 2 weken op het strand liggen. Hoe dom kan je zijn?

28-01-2019 07:12

Gewoon Gijs +18455

Hag maakt ook fouten. Maar Overmars gaat over selectie. Hij moet in geval van Wober zeggen dat die in selectie hoort. Klaar.

28-01-2019 09:22

AjaxCitizen +2168

Ja, leuk. Maar je kan een speler niet tegen zijn zin bij de club houden. Als Wöber zelf de uitdaging bij Sevilla aan wil gaan en Ten Hag het niet in hem ziet zitten, dan is verkopen gewoon de enige optie.

28-01-2019 09:49

Knalpot +3656

Zo he gaan we nu Wober even tot abominale porties omhoog toveren?

28-01-2019 14:06

Sampaoli +39374

Maar wel weer miljoenen binnengehaald in de VS! Daar gaat het tegenwoordig om bij onze club.

28-01-2019 11:57

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

je kan hele lulverhalen ophangen hier, feit blijft
als je niet terugverdedigd en denkt aan je positiespel, kan je met een heel goed team van een competitie ergens in de middenmoot belanden.(check real madrid)

ik weet zeker dat als men effe wedstrijden van september/oktober terug gaat kijken de ogen wel open gaan. vooral als je bij elke spelsituatie van het spel wat we sinds half november zijn gaan spelen, alleen al de open zones met rood invullen.

we speelde tegen psv veel te vrij, daarna hebbe we ervan geleerd, ik had gehoopt dat dit na heerenveen opnieuw zijn gaan inzien, maar zelfs in de tweede wedstrijd tegen heerenveen na een halfuur gingen we toch weer uit positie spelen.
een helehoop mensen vonden het goed zelfs de media, maar het was niet goed als je een wedstrijd goed analyseert.

je kan het niemand kwalijk nemen op de leiders na, die moeten erop hameren.

28-01-2019 04:08

ETM +3

Twee maal min of meer kansloos onderuit tegen PSV, nu een historische afslachting tegen Feyenoord. Dan zijn er afspraken niet nagekomen. Maar hoe kon dat dan? Met min of meer hetzelfde team kun je prima mee in de CL.
In de rust sta je slechts 1 doelpunt achter en is er nog alles mogelijk. Je hebt een onthutsend zwakke organisatie gezien. Dan heeft een elftal een coach nodig. Die flinke ingrepen doet en de boel prikkelt. Dat is je niet gelukt. Ajax heeft niet nipt verloren door wat dingen die de verkeerde kant op vielen. Ajax heeft na al een grote waarschuwing tegen Heerenveen op ieder vlak gefaald. Goede bedoelingen of niet. Je hebt geen grip op je spelers gehad. En je bent verantwoordelijk.
Je moet het omdraaien ja, maar dan wel heel goed naar jezelf kijken. Geen gelul over weerbaarheid. Hoe kan het dat Feyenoord meer dan 6keer op relatief slakkentempo dwars door je organisatie speelt. Hoe kan het dat je je op geen moment enigzins herpakt? Je spelers zijn de weg dan flink kwijt, maar jij bent de buschauffeur. Waar was je zelf, Erik?

28-01-2019 03:12

AjaxPassion +3900

Vraag even aan Web. Schijnt iets met een plan B te maken te hebben?

28-01-2019 08:12

Web +178830

Ik heb gereageerd. Scrol maar naar beneden

28-01-2019 16:18

Web +178830

Ten Hag is verantwoordelijk daar ben ik het mee eens
Maar waarom ging het de eerste 15 minuten wel goed?
Daar was er wel druk, toen speelde iedereen in zijn taak, wat wij de eerste helft van de compettie zagen
Is het Ten Hag zijn schuld dat ze verzaken daarna? nog wel collectief.
Ten Hag moet het nu laten zien, nu is er veel werk aan de winkel, willen de spelers door als bvtjes of gaan ze weer vanuit de discipline spelen.
Krijgt hij ze weer aan de praat? Anders word het heel moeilijk, niemand is groter dan Ajax, zeker Ten Hag niet

28-01-2019 15:55

mgtow +22319

Psv koekje van eigen deeg geven en voor de fun een seizoen lang Mourinho voor de groep zetten en de hele busvloot van GVB voor het doel. Hoppa, schaaltje naar binnen slepen Mourinho eruit schoppen en doorrrr.

28-01-2019 02:32

HilversumNoord +0

Dat is precies het probleem. Arrogantie. Ohh we fixen het wel ff. En dan eind mei...oei, we hebben 5 jaar op rij geen prijzen...

28-01-2019 07:15

dianaajax +0

WEG:
kristensen-lamprou-sinkgraven- labyad-cassiera - veltman- Schuurs -Cerny TE SLECHT
Dolberg-Twijfel
Huntelaar- nog 1 jaar als supersub
Neres 45mln pakken NU WINST PAKKEN
De ligt - nu verkopen ( bang dat na real clubs 40mln bieden) maar in zomer laten vertrekken SUCCES voor de ligt bedankt
Ziyech- 30-35mln en weg per direct of van de zomer
TEN Hag- Winter-Witschge weg TE LICHT

Hele jeugdbeleid weer onder de loep nemen-

28-01-2019 01:06

flithje +0

En dan? De club maar opdoeken en de winst onder de aandeelhouders verdelen? Vastigheid is juist het gemis. Spelers verschuiven op te veel posities. Dan weer Dolberg dan weer Huntelaar. Magallan eruit Blind schuift op Sinkgraven komt links. We spelen onze beste wedstrijden met beste resultaten met Tadic in de spits. Waarom houden we daar niet gewoon aan vast?

28-01-2019 08:18

HsvHoek +2849

Nee Ten Hag, niks te rust en onverstoorbaarheid. Jij brengt Sinkgraven die er geen reet van kan en 0,0 duelkracht heeft die jongen moet gewoon bij de Ajax zaterdag gaan ballen. Het is niet alleen Sinkgraven die z'n poot terugtrekt er zijn er meerdere en dat gaat al jarenlang zo, soms lukt het voetballend niet en moet er geknokt worden en dat lukt ons nooit.

27-01-2019 23:26

MarcelvTol1971 +15524

Tadic is een groot probleem aan het worden voor Ajax. Die denkt echt dat voor ZKH de rode loper wordt uitgerold. Frenkie die alleen maar bezig is met de scheidsrechter. Mazraoui is al weken bagger. Dolberg is volledig de weg kwijt, al maanden. En ten Hag laat het allemaal gebeuren en wisselt doodleuk z’n favoriete slachtoffer vd Beek.
Feyenoord gebruikt het gif van van Persie maar ten Hag weigert de routine van Huntelaar te gebruiken.
Met deze ploeg maak je tegen Madrid geen enkele kans.

27-01-2019 23:14

Trabelsi007 +1513

Viergever was ook heel bruikbaar geweest vandaag....

27-01-2019 22:41

didierajax020 +2

In en in triest dat een degelijke verdediger als Wöber van Erik ten Hag te horen krijgt dat hij geen toekomst heeft bij Ajax. Werkelijk onbegrijpelijk. Die jongen klaagde nooit, stond er wanneer het moest en lag - volgens mij - als een van de besten in de groep. Eeuwig zonde. Daarnaast debuteerde hij uitstekend voor Sevilla, bijna een goal, geen fouten en aanvallend bracht hij veel.

27-01-2019 22:40

mercurius3 +0

Zelfde geldt eigenlijk voor Viergever. Gewoon twee degelijke verdedigers met een goede mentaliteit. Nu zit er geen mentaliteit meer in de groep.

27-01-2019 23:10

Gewoon Gijs +18455

Collectief gefaald. Overmars door Wober te verkopen. Nee hij is geen wereldwonder, maar heeft meer malen laten zien mannetje te staan. Nu een nieuwbakken Argentijn die zijn geld niet waard is. Ten Hag vandaag met het falen om in de rust de wedstrijd goede kant op te sturen en het middenveld goed te zetten. En dan komt ie in 2e helft met Sinkgraven (schuldig aan de 2 treffers erna). De Jong omdat hij geen stempel kon drukken maar wel voet terugtrok. Ziyech die nu ook graag een tranfer wil afdwingen of zo. Jongens voetbal is een teamsport waarin je elkaar moet laten shinen. Maar dit Ajax is geen team die elkaar sterk maakt maar elkaar en vooral de fans laat zitten. Overmars moet Vilhena naar Ajax halen, zo'n speler mist Ajax.

27-01-2019 22:25

Dennis1964 +121

Bayern uit was met Wöber en Neres in de basis. Volgens mij onze beste wedstrijd van het seizoen. Wöber is vervangen door een veel mindere Mallagan.
We speelde toen ook bij balverlies heel compact en gingen voor elk duel.
We missen toch gewoon een klootzak op het middenveld. Eentje die aan de noodrem trekt of de boel even wakker schud. Doodzonde dit. Ziek ben ik er van.

27-01-2019 22:25

GvanderK +2764 moderator

Bij 010 zag je tenminste passie en vechtlust terwijl ze normaal gesproken mindere spelers hebben, vandaag en vorige week zijn we gewoon gigantisch op ons bek gegaan.

Ajax staat weer met beide benen op de grond. Kop omhoog, we moeten verder. Deze wedstrijd maar snel vergeten. Zucht.

27-01-2019 22:24

ajaxwestland09 +29185

deze wedstrijd snel vergeten??? vorige 2 wedstrijden waren ook drama, dit is structureel ik had al verwacht dat ze met beide benen op de grond waren na Heerenveen!! De koppen van de spelers moeten weer dezelfde richting op en laten zien wat je waard bent en niet met randzaken bezig zijn!!!

27-01-2019 22:27

ajaxwestland09 +29185

dan hoor je morgen weer ja we hebben een spoed beraad gehad en gesprokken met de spelers ze weten wat er is gebeurt bla bla

27-01-2019 22:18

ajaxwestland09 +29185

klopt dat soort teksten, daar kopen wij als supporters een brood voor, ga eerst is normaal met passie en strijd voetballen en zorgen dat de neuzen weer dezelfde richting op staan

27-01-2019 22:22

Gewoon Gijs +18455

We worden elk jaar ultiem vernederd. De Graafschap. Psv uit. Psv en Feyenoord uit.

27-01-2019 22:35

Labrador +10

Vergeet pec niet in de beker

27-01-2019 22:43

altijdwelwat +7

Zo een Daley Blind is toch ook te triest voor woorden , dat moet dan je ervaren leider zijn. Het is al 10 jaar hetzelfde zodra er iets extra's gevraagd word , zakt hij keihard door het ijs. Als je hem ook ziet rennen met die samengeknepen billetjes in het tempo van Theo Janssen in zijn nadagen, en die angst in zijn ogen als iemand op hem af komt dribbelen. Hij lijkt ook constant opgelucht en verbaasd als het goed afloopt , ik heb er echt helemaal niets mee ...

27-01-2019 22:07

mercurius3 +0

Blind is een ok-jongen maar ook gewoon een slappeling. Je speelt met vier slappelingen op het middenveld: van Beek, schone, de Jong en blind.

27-01-2019 23:16

hallo1 +0

Ik ben het vertrouwen in Ten Hag verloren.

Je ziet het ook aan de lichaamstaal van de spelers. Tadic verschillende keren, Vd Beek, Frenkie de Jong, Ziyech, etcetera. Allemaal spelers waar het plezier normaliter vanaf spat, maar nu lopen ze stuk voor stuk geirriteerd, klagerig, met veel misbaren, chagrijnig op het veld. Dan krijg je opeens 10 goals tegen in twee wedstrijden.....Spelers laten elkaar vallen en zijn alleen nog maar met zichzelf bezig.

Magallan --> Wober is ook een idiote zet geweest. Wie verzint dat?
Even opmerkelijk: Paniekaankoop in de winter voor 2de keeper.

Alles bij elkaar hebben we de beste selectie met het meeste talent, ervaring erbij gehaald, veel creativiteit en toch lukt het niet. Ik hou mijn hart vast voor de confrontatie tegen Real Madrid, dat kan een grote afgang gaan worden. De competitie heb ik eigenlijk al geen vertrouwen meer in. Het spel is weg, de spelers doen maar wat in het veld.

PS: Lamprou zal, deels terecht, wel in zijn vuistje lachen. Die kreeg toch de zwarte piet toegespeeld vorige week.

27-01-2019 22:07

ajaxwestland09 +29185

ik heb zo idee dat er iets gebeurt is tijdens het trainingskamp, de koppen van de heren staan niet meer in dezelfde richting, men heeft het steeds maar over transfers en randzaken!

27-01-2019 21:41

Schwalbino +11

Precies. Waarom naar buiten brengen dat Frenkie 15 miljoen gaat verdienen? En zo kun je nog wel 10 andere dingen noemen die met transfers verband houden en die de focus van een groep helemaal verstoren.

27-01-2019 21:45

Jojo49 +3

Real Madrid - Ajax ;;;;;,,,,,,,,,,,, nog hoop ?

27-01-2019 21:35

Trabelsi007 +1513

Aan het einde van de loting waren Real Madrid en FC Porto nog over als mogelijke tegenstander van Ajax. Op dat moment klonk er tromgeroffel in het spelershome, waar de spelers van Ajax met de handen op de tafels tikten. 'Het was niet zo dat we per se Porto in plaats van Real Madrid wilden hebben, want ook FC Porto is niet makkelijk.'... tsja....

27-01-2019 21:05

Web +178830

Het kan keren

27-01-2019 21:23

ajaxwestland09 +29185

seizoen is naar de knoppen kampioenschap is uit zicht, champions league kansloos en beker zie ik ze ook niet pakken!!

27-01-2019 21:00

Engeltje +7368

Moet zeggen en dat klinkt best raar maar vorige week was ik veel meer teleurgesteld en boos, nu ook maar je kunt nu eenmaal een keer verliezen van Feyenooit uit, maar vorige week dat kan gewoonweg niet, feitelijk is het verschil zoals we allemaal denken dat het gaat een gelijkspel meer dan PSV die ook hebben verloren in Rotterdam. Dat kan je echt gaan opbreken aan het einde.

27-01-2019 20:48

Ajacied33 +36962

Je kunt met de materiaal die je nu hebt geen 6 goals tegen krijgen. Zeker niet tegen het bierelftal van vanmiddag

27-01-2019 20:56

Web +178830

Daar gaat het verkeerd
Feyenoord was vanmidag geen bier elftal.
Ajax was arogant veel erger.

27-01-2019 21:03

X-RaY +3

Fysiek volledig afgetroefd en je ziet het gebeuren. Arrogantie is het juiste woord.

27-01-2019 21:10

Willem410 +3135

Vorige week was ik meer teleurgesteld??
Laat het is even goed tot je door dringen 6-2 verloren van Feyenoord 6-2.
Hup en we zijn er weer overheen?? Je weet echt niet wat je zegt.

27-01-2019 20:59

lm +6

Heb ik ook eigenlijk komt ook dat ik het vandaag gewoon wist dat ze punten gingen verliezen en vorige week had ik het gevoel ook eigenlijk omdat we elke jaar punten morsen als PSV ook punten morst

27-01-2019 21:13

Knalpot +3656

Nou deze wedstrijd kon je gewoon verliezen, zeker met het onterechte zelfvertrouwen wat door heel veel fans hier alweer tentoongespreid werd. Juist als een gewond dier als Feyenoord heel zwak lijkt dan bijt het harder van zich af. En wij laten ons daar door afbluffen typisch juffertjesgedrag.

28-01-2019 14:30

ajaxwestland09 +29185

sorry maar dit is structureel een probleem je kan verliezen maar niet op de manier zoals zondag tegen Heerenveen en vanmiddag wanprestatie niet de wil om kampioen te worden, geen strijd geen passie niks!!!

27-01-2019 22:04

Jojo49 +3

Magallan wordt afgekraakt door de Argentijnen ,,, en de analisten weten het weer zo goed,, nu was Feyenoord zo goed,, en verleden week bij pech Zwolle niks,, ze kunnen mooi lullen, als de wedstrijden gespeeld zijn.

27-01-2019 20:46

Suarez01 +0

@Dexy volledig met je eens; zodra de vaste kern /automatismen uiteenvallen vallen er gaten. Tegen Heerenveen al voor iedereen zichtbaar maar kennelijk m.i.niet voldoende onderkend door ETH. Tegen de havenslaven gebeurt precies hetzelfde en die maken daar optimaal gebruik van ,geholpen door een scheids die overtredingen van 010 laat lopen maar dat argument alleen is te kort door de bocht. Een 2e wakeupcall, dreun,blamage, (4-4 thuis zie ik ook min of meer zo) dus de patronen moeten vanaf nu voor alle spelers glashelder worden Erik. Gebeurt dat heel snel moet het mogelijk zijn om nog mee te doen voor prijzen. Natuurlijk is t weer achter de feiten aanlopen maar so be it.

27-01-2019 20:44

De_Realist +365

Vandaag flink pak slaag gekregen maar toch enkele positieve dingen

- PSV speelt ook al weer meerdere weken matig en winnen vaak maar net, er is nog een kans dat ze het gaan laten liggen maar dan moeten wij er voor zorgen dat we vanaf nu weer keihard gaan vlammen zoals voor de winterstop.

- Tagliafico komt snel weer terug die op linksback gewoon heel veel snelheid en strijd levert.

- Eerste 25 minuten waren we aanvallend gezien erg sterk en overloop je ze gewoon, dat moeten we vasthouden, als je je kansen afmaakt dan had je in eerste instantie al 0-3 voor kunnen staan voordat je zelf een doelpunt om de oren krijgt


negatieve punten:

- Magallan, man, man, man. Wat een drama, zijn verdedigende positie spel was schandalig en hij is zich totaal niet bewust van de spelers om hem heen. Ik vond het al geen bijzondere speler en vandaag heeft hij zichzelf geen goede dienst bewezen om dat beeld te veranderen.

- Blind die gehaald is als ervaren leider in de verdediging laat het in een topper gewoon WEER niet zien (eerst als centrale verdediger en nu als linksback/centrale verdediger), hij heeft niet het loopvermogen voor dit soort wedstrijden en is ook gewoon geen bikkelharde verdediger. Niet zijn schuld maar gewoon niet meer opstellen in dit soort wedstrijden, bij meerdere goals was hij betrokken doordat hij zijn man niet bij kon houden of er te ver van af staat te dekken waardoor hij bijna geen enkele voorzet kon stoppen

- Ziyech, wat een haat-liefde verhouding heb ik met hem, dan speelt hij weer ijzersterk, dan verliest hij continue de bal doordat hij of te lang met de bal blijft lopen en afgetroefd wordt, of omdat hij voorspelbaar op zijn linkerbaan naar binnen trekt en tegen verdedigers gaan schiet. Ik ben geen van de voetballer Donny maar hij leverde vandaag tenminste wel strijd, Ziyech moest gewisseld worden en niet Donny.

- Mazraoui, bizar slecht vandaag. Zo heb ik hem nog nooit gezien. Ik hoop dat het voor hem een off-day was.

- Afmaken man kansen is weer eens een groot probleem, waar bij Feyenoord de bal er wel continue in vloeg raakten wij de paal, de keeper, het voetje van de verdediger etc. Wij missen gewoon een killer spits zoals Suarez die niet alleen ijzersterk voor het doel is, maar ook snel genoeg is om te counter en een goede dribbel bezit om voor zichzelf kansen te creëren.

- Inzet, ondanks een onwennige eerste paar minuten kwamen we al snel op voorsprong en overliepen we ze gewoon. Vervolgens krijg je totaal onverwachts een doelpunt tegen en zakt Ajax in elkaar, waar is die weerstand die we tegen Bayern lieten zien toen wij achter kwamen te staan?

- Geen snelheid op de counter, al jaren een problem. We spelen langzame middenvelders op de vleugels en onze enige echte vleugelspeler die een beetje snel is zit op de bank. Wat is dat toch met Ajax en spelers op andere posities spelen?

27-01-2019 20:44

Jojo49 +3

Ik hoor niks meer over real Madrid ,, die we gaan oprollen .

27-01-2019 20:42

ajaxwestland09 +29185

wanneer komen de paniekaankopen dat is ook zo structureel!!

27-01-2019 20:39

LezDeBoer +566

Punt naar achter en Blind op 6. We hebben helemaal geen middenvelders die met de punt naar voren tot hun recht komen. Het zijn allemaal hen oorspronkelijke posities niet en zo vullen ze het ook in. En owja, zet echte backs op de back posities

27-01-2019 20:27

HilversumNoord +0

Dat kan niet want die hebben we niet. In plaats daarvan verkoop je Wöber en koop je Mallagan. Why??! Echt Overmars fail. En vandaag is weer gebleken dat De Jong, De Ligt en Ziyech nog lang niet klaar zijn voor het buitenland. Arrogantie...dat mag als je 0-4 wint...

27-01-2019 21:57

ajaxwestland09 +29185

matthijs de ligt PSG, manchester city, Barcelona hahaha ga weg man daar ben je niet eens rijp voor ga is eerst constant presteren idem voor Hakim Zijech, andre onana, snap ook niet waarom Frenkie weg gaat, hebben wij hem gezien na de winterstop is echt drama!!!

27-01-2019 20:25

Flarkow +0

Waar is gvd e werklust voor het team gebleven lekker als kippen zonder kop naar voren lopen maar verdedigen ho maar.

Nu zijn we het lachertje van dit weekend ga gvd is voor elkaar werken stelletje overbetaalde miljonairs stelletje schijtzakken.

Waar gaat het gvd fout man in 2 wedstrijden gvd 10 lees 10 goals tegen hallo waar zijn we mee bezig?? Sta er godverdomme is een keer als het moet ipv tegen 040 en 0 fucking 10 helemaal scheel getikt te worden..

Hallo wij horen hun de wil op te leggen niet andersom mongolen...

27-01-2019 20:23

ajaxwestland09 +29185

ze zijn alleen maar met hun zelf bezig alleen maar met transfers en randzaken

27-01-2019 20:26

Gooseman +11899

Wanneer je op drie fronten actief bent, zorg je in de winterstop voor vastigheid. Geen verkopen welke tegen de basis aanzitten, en alleen aankopen die als buitenkans of toekomstige basispeler worden gezien.

En praten over zomer transfers doe je in de zomer! Niks dat gezeik zoals nu. Frenkie van de leg af, De Ligt over wie iedereen maar speculeert. Hakim elke keer vragen in elk interview waar die heen gaat. Ik wordt er stront zien van!

27-01-2019 20:16

Ajax95Duivendrecht +24251

Wij zeggen altijd maar dat we zo'n veel bredere selectie hebben dan onze concurrenten, en dat we om die reden de titel gaan pakken.

Maar kijk nog maar eens even terug: De Ligt geblesseerd, verdediging tegen PSV gatenkaas; Tagliafico weg, verdediging tegen Feyenoord gatenkaas. Onze verdediging is helemaal niet zo optimaal bezet. Zodra onze sterkhouders wegvallen en we niet met onze vaste achterste vier (Tagliafico-Blind-De Ligt-Mazraoui) kunnen spelen, zijn we meteen alle automatismen achterin kwijt. En de alternatieven die we hebben (Sinkgraven en Magallan) zijn aanmerkelijk veel minder. Daarom zo zonde dat we Wöber zo makkelijk van de hand hebben gedaan, die heeft i.m.o. veel meer doorgroeipotentie dan Magallan.

Maar goed, niet alleen de verdediging was slecht, ook het middenveld is sinds Flamengo helemaal nergens. De Jong en Schöne laten al wedstrijden op rij helemaal niets zien, was ook al tegen São Paulo zo. Die moeten echt gaan trainen op verdedigend meelopen/dekken, want dat doen ze al een hele tijd niet.

27-01-2019 20:14

zivkabrimovic +264

Precies dit.

27-01-2019 20:15

Web +178830

Mazraoui was vandaag zo ongelooflijk ongeïnteresseerd. Hoe is het mogelijk?
Maar het heeft veel meer te maken met de lopende spelers, Vilhena en Toornstra, dan moeten de verdedigers uitstappen en hink je op twee gedachten
Te makkelijk om de verdediging alleen als zondebok te vinden
Het heeft met instelling te maken. Daar gaat het mis.

27-01-2019 20:19

ajaxwestland09 +29185

zijn alleen maar met transfers bezig en voor hun zelf, totaal geen team meer en een eenheid schaamteloos

27-01-2019 20:10

Ajacied33 +36962

Gewoon een vernedering en een dikke smet in de Ajax historie deze nederlaag. En dat tegen een bierelftal als Feyenoord. Ik schaam me kapot man. Als je me dit 2 weken terug vertelde, had ik je zwaar psychisch verklaard

27-01-2019 20:06

ajaxfanmarcel +1469

Misschien was dit wel nodig. Om de hechtheid van het team weer terug te krijgen. Want die is namelijk zoek na de winterstop. Door al die transfer perikelen.

27-01-2019 19:59

dianaajax +0

nodig om eventueel de beker te pakken /
mn je vergooit t kampioenschap

28-01-2019 00:57

Labrador +10

Ik ga hier heel veel commentaar op krijgen maar ik denk ondanks vandaag dat wij een hele fijne mei maand gaan krijgen. Mark my words.

27-01-2019 19:53

RJB1979 +26119

Ik denk het ook. Even voetjes op de grond. Er is weinig verloren. Hoop gewonnen zelfs. De beentjes weer op de vloer. Er is nog niks verloren.

27-01-2019 19:56

Ajacied33 +36962

Voetjes op de grond? Er viel niks te zweven, we hadden nog niks. Ik zie het zelfs somber in nu. Tien goals krijg je tegen in 2 potjes na de winterstop, hoe is het mogelijk?? Ajax was in uitstekende vorm voor de stop, Feyenoord was nergens. En toch wordt je vernederd tegen ze. Die hele uitslag van vandaag strookt niet met wat we de afgelopen 5 maanden gezien hebben. Het is zoo bizar. Ik voel me echt zwaar klote, voel me vernederd en verraden. De spelers die je zo hoog hebt zitten laten je keihard vallen

27-01-2019 20:04

afca95 +1320

Financieel ja. Je vergeet dat PSV alleen nog voor de schaal speelt. En die gaan ze gewoon pakken. Ajax speelt alleen voor die dennenappel en dan mag je weer naar dat riool..
Wederom wanbeleid. Hoe kan je wöber verkopen?! Sinkgraven heeft 2 jaar niet gevoetbald. Veltman is niet fit. Je haalt een CV die 1 beker wedstrijd in de benen heeft een zet je basis. Over die laaf lamprou maar niet te spreken. Het was weer een fantastisch half seizoen! Het is 5 jaar helemaal niks met een totale vernedering in notabene Rotterdam. Verkoop er nog maar een paar, vooral lekker pochen met geld IPV n prijs!

27-01-2019 20:04

Labrador +10

Nope. Ook sportief. Neemt niet weg dat ik ook vernederd ben door deze prestatie maar ik denk dat er ergens iets is wat zegt dat dit Mischien wel even goed is.

27-01-2019 20:18

Ajacied33 +36962

Het was misschien ergens goed voor geweest als je nipt verliest. Niet als je vernederd bent met 6-2 en deze pot de geschiedenisboeken ingaat. Op een negatieve manier welteverstaan...

27-01-2019 20:23

blueberry +138

zeiden ze vorige weel ook al

27-01-2019 20:24

X-RaY +3

Dat is natuurlijk wat je hoopt, maar er is totaal geen reden te bedenken waarom het nu ineens wel 180 graden anders gaat de aankomende tijd. Het moraal en vertrouwen is door deze wedstrijd tot een dieptepunt gezakt. Deze klap komt Ajax niet meer te boven hoe graag ik het ook zie gebeuren. De arrogantie, egoïsme, mentaal en fysieke tekortkomingen worden steeds zichtbaarder. Ajax is aangeschoten wild waar wat te halen valt zolang je ze maar opjaagt en op de hielen zit dat is vandaag andermaal wel bevestigd dacht ik zo. Bovendien is dat al 4 jaar lang hetzelfde verhaal qua instelling. Ajax kan de prestatie druk niet aan en die was al in mens gezien de 4 prijsloze jaren en dat is na vandaag alleen maar nog meer geworden. Ajax is niet zakelijk genoeg omdat het geen killers zijn. Het 'mooi weer' ideale schoonzoon gehalte is veel te groot en dat steekt elke keer de kop op.

27-01-2019 21:02

blava +2

Heel simpel. Niemand knapt het vuile werk op. En ja dan kan je verliezen van welke tegenstander dan ook.

27-01-2019 19:47

ST +23098

Komt omdat we zonder ballenafpakker spelen. Die heeft elk top team, behalve wij.

27-01-2019 19:48

charis +0

Die hebben we in Blind en die kan ook nog eens een beste balletje trappen op de cvm positie.

27-01-2019 19:51

ST +23098

Ajax had veel beter Wober kunnen houden en een Argentijnse topper voor de positie van 6 kunnen halen ipv positie van 3. Dan had je nu waarschijnlijk blijvend het probleem met de 'restverdediging' grotendeels opgelost.

27-01-2019 19:46

ST +23098

Onana
Kristensen - De Ligt - Maga - Nico
------- Blind ------
Vd Beek - Ziyech
Neres - Hunter - Tadic

27-01-2019 19:45

RJB1979 +26119

As handballer kan ik je zeggen dat we net wat betere balhandeling hebben.

27-01-2019 19:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.