Clubs benaderen Cruijff voor diensten Jonk

door Sam van Raalte 37

Clubs benaderen Cruijff voor diensten Jonk

door Sam van Raalte 37

Laatst geüpdatet

Verschillende clubs hebben Johan Cruijff al benaderd voor de diensten van Wim Jonk, die als hoofd van de jeugdopleiding ontslagen is door de directie van Ajax. Dat heeft Cruijff maandag laten weten in zijn column in De Telegraaf.

'Als ik dan zie dat Wijers, Van Wijk, Van Duivenbode, Collee en Henrichs iemand als Wim Jonk wegsturen omdat hij een vervelende gozer is, dan mag duidelijk zijn dat ik zo mijn problemen niet oplos', schrijft Cruijff. 'Het zegt wel iets dat ik al door vier clubs voor Jonk benaderd ben. Die geïnteresseerd zijn in iemand die ballen toont. Iemand die ergens voor staat en dat ook waarmaakt.'

'Daarom is het een teken van zwakte als ontslag de enige oplossing is die je voor zo iemand kan bedenken', aldus Cruijff, die in zijn column verder hoopvol vertelt over de behandeling van zijn ziekte.

Lees de hele column in de papieren krant of hier online.

Lees meer over:
Plaats reactie

MarcoWatcher +0

Iemand die wegloopt wordt onderdeel van het probleem.

24-11-2015 00:07

Sjaakvaak +26608

Lijkt me voor Jonk toch een teken van minachting als een club zich bij Cruijff voor hem meldt. Zou ik zelf toch liever direct benaderd worden.

23-11-2015 18:52

SuperSuarez +96

Nee, weglopen das pas een oplossing

23-11-2015 18:35

Kikke +54

Wat een belachelijke reactie en weinig respect, Cruijff is aan het vechten voor zijn leven en er wordt al tijden duidelijk gemaakt dat ze zijn hulp niet willen door niet te bellen of advies te vragen. En als hij zijn nek uitsteekt voor Jonk of Ling een rapport laat opstellen wordt Jonk ontslagen en Ling gedwarsboomt en jij verwijt hem dat hij weg loopt... Tssss

25-11-2015 12:37

Jesper Olsen #1 +0

Is Cruijff het uitzendbureau en Jonk de uitzendkracht? Belachelijk bericht.

23-11-2015 17:35

Kikke +54

Nog iemand die niet begrijpt hoe groot Johan is in de wereld, hoeveel kennen ter wereld Cruijff, een miljard mensen? En hoeveel kennen Jonk, maar goed de haat voor Cruijff ligt blijkbaar zo diep...

25-11-2015 12:41

MosesD +14730

Haha, zien we daar op de achtergrond Ronald in zijn pré Botox/hairextension tijdperk?

23-11-2015 17:12

jimba +0

Chivas Guadelajara, Trentin? Lijkt me meer een verhaaltje uit de rijke fantasiewereld van de Telegraaf. In de trant van 'heel de wereld wil wim Jonk, behalve Ajax'. De bijdragen uit deze krant beginnen steeds treuriger te worden

23-11-2015 15:09

4xbestevaneurop +0

MOSES D Geef gewoon eindelijk eens toe dat je eigenlijk stiekem Arno Vermeulen bent

23-11-2015 13:10

MosesD +14730

Evert Santegoeds, ben jij het?

23-11-2015 13:15

Rudolph J +0

Verwarrend al die 'nicknames'. Waarom gebruiken mensen niet hun eigen naam?

23-11-2015 13:34

trainerdv +2

Volendam, PSV, AZ, Barca lijkt me

23-11-2015 12:23

waynelove +2

volendam die via Cruijff Jonk gaat benaderen? Jonk woont in Volendam. :P

23-11-2015 14:16

MosesD +14730

In Volendam is men juist blij dat ie destijds daar vertrokken is.

23-11-2015 14:58

MosesD +14730

Aha, Cruyff de Raiola van Jonk dus? Moet niet gekker worden.

23-11-2015 10:30

JohnDylan +23129

Hij zegt toch niet dat hij Jonk ergens anders onder gaat brengen alleen dat er veel interesse in Jonk is. Je pakt ook alles aan om Cruijff slecht te doen lijken, zielig.

23-11-2015 12:29

MosesD +14730

En dat zeg ik toch weer nergens? Lezen!

23-11-2015 13:12

JohnDylan +23129

Maar als je hem de Raiola van Jonk noemt insinueer je dat hij zich als de Raiola van Jonk gedraagd en dat doet Raiola. Anders had je niet Raoila van Jonk maar zaakwaarnemer van Jonk, of zoiets dergelijks, gezegd. Maar nee blijf je verstoppen achter insinuaties zodat je daarna kan zeggen dat je het zo niet bedoelt...

Of laat ik het zo stellen: wat bedoelde je dan met Cruijff als Raiola van Jonk? Het is duidelijk dat je er iets negatiefs mee bedoelde dus als ik er naast zit leg me maar uit wat voor iets negatiefs je dan bedoelde.

23-11-2015 14:13

MosesD +14730

Als de zaakwaarnemer van Jonk. Had ook kunnen noemen de Rob Jansen van Jonk, de Peter de Vries van Jonk, etc. Niks negatiefs, jij wil dingen lezen die er niet zijn. Maar waarom zouden clubs zich bij Cruyff melden. Beetje gek niet?

23-11-2015 15:02

JohnDylan +23129

Woeps ik wilde mijn bericht aanpassen vanwegen een typo-o maar verwijderde per ongeluk het bericht en de berichten die daar als reactie op volgde, sorry.

23-11-2015 15:57

gi0vanni +7377

Vind jij het vreemd dat mensen zich bij Cruyff melden voor Jonk? Misschien willen ze wel dat als hij beter word dan wat adviezen geeft want Jonk volgde de plannen van Cruyff op.

Van Cruyff kan iedereen als het om voetbal gaat veel leren.

23-11-2015 16:09

BRAMHOUTEN +3813

Ja dat vind ik heel gek. Johan is maar door een hele kleine groep bereikbaar. Tot voor kort had hij niet eens een mobiel. Waarschijnlijk hebben mensen zich gemeld bij Jaap de groot. Onze Jaap heeft weer een stukje mogen schrijven onder de naam van Cruijff .

23-11-2015 18:25

Rudolph J +0

Off topic: Raiola is in zijn vakgebied een topper. Wie kan dat nog meer zeggen?

23-11-2015 13:24

MosesD +14730

Daar denken n hoop mensen anders over....

23-11-2015 14:04

gi0vanni +7377

Als het gaat om eigen zakken te vullen over de rug van anderen dan is hij daar in deze wereld niet alleen in.

23-11-2015 16:04

WesleySonck +1496

Ach ja, met al die propaganda van de Telegraaf zou ik ook denken dat Jonk een wereldtopper is! ;)Vakinhoudelijk is het een topvent, maar hij is blijkbaar gewoon moeilijk in de omgang. Als Gert-Jan Verbeek ontslagen wordt staan clubs ook in de rij, maar na een tijdje vliegt hij er daar ook weer uit vanwege 'gebrek aan communicatie'

23-11-2015 08:53

Ardoe +578

Tot nu toe altijd achter de beslissingen van de Ajax-leiding gestaan, maar dit is echt een blunder van jewelste. Echt verbijsterend dat er zo met Jonk wordt omgesprongen.

23-11-2015 08:43

CHRISSSSZ +2

Kon je op wachten. Vakman. Weet dat de Nederlandse jeugdopleiding aan verandering toe is, door hem lopen we weer voor op de rest van Nederland. PSV zou me niks verbazen, zou een hele slimme zet zijn van Gerbrands en Brand..

23-11-2015 06:05

heinp +41

Barca ook ,wat denk je hoeAajax a1 ervoor staat internationaal?

23-11-2015 10:05

Professor +11252

Cruijff nu ook al zaakwaarnemer van Jonk?

23-11-2015 03:35

GUDELJ27 +57

dat Is al jaren

23-11-2015 08:00

Pettersson1963 +0

Cruyff lult weer uit zijn nek. Hij heeft de hele organisatie naar zijn hand gezet en nu begrijpen de personen die hij naar voren heeft geschoven er niets meer van.

23-11-2015 02:46

Maxwell5 +4

Nee, jij lult uit je nek. Niet de gehele organisatie is naar de wil van Cruijff neergezet. Of ben je dat gehele gedoe rondom Ling, Van Basten, Kinsbergen en Hiddink al weer vergeten? Juist een van de belangrijkste pionnen binnen een 'organisatie',.....kerel.

23-11-2015 02:58

Bensco +7179

wat een gelul man, ling haakt nu al tijdens het schrijven van een zielig rapport al halverwege af. Hiddink als rasechte pisvee'er binnen halen sloeg ook nergens op en nu in 1x keer kan van kinsbergen er ook niks meer van? das raar want toen die wegging was iedereen nog zo lovend hier over hem. Het hele concept van ervaren voetballers op strategische plekken heeft gewoon gefaald. Cruijff had, bij gebrek aan een goede AD, daar zelf bovenop moeten zitten maar in plaats daarvan bleef hij in spanje en zijn de bezoekjes aan de arena ook op 1 hand te tellen. Hij had al bijna 80% van zijn mannetjes op de juiste plekken staan dus om het hele falen van plan cruijff af te schuiven op het gebrek aan een juiste AD slaat nergens op.

23-11-2015 12:11

Minsc +1521

Nee, hij heeft gezegd wat ze moesten gaan doen en komt er nu achter dat ze dat niet goed genoeg uitgevoerd hebben. Hij zou dus Overmars, Frank de Boer en Bergkamp eens streng moeten toespreken en de RvC een rechtse direkte moeten (laten) geven voor het niet in orde maken van de arbeidsovereenkomsten en duidelijke afspraken.

23-11-2015 03:10

Rudolph J +0

JC heeft de hele organisatie juist niet naar zijn hand gezet, anders hadden we deze shit niet. JC heeft een visie, de verantwoordelijkheid voor de uitvoering daarvan ligt bij de leiding van de nieuwe organisatie ('de volgende generatie', zoals hij zelf aangaf). Spannender is het niet.

Iets anders: als jij en ik besluiten ons geld te investeren in een club of onderneming, zouden jij en ik dan 'de nieuwe generatie' aanstellen als onze leiding?

23-11-2015 13:32
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.