Feyenoord doet broertjes De Koning contractaanbieding; spelers denken serieus na over overstap

door Wessel Kroon 270

Bron Ajax Showtime

Feyenoord doet broertjes De Koning contractaanbieding; spelers denken serieus na over overstap

door Wessel Kroon 270

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Tim en Nick de Koning, respectievelijk vijftien en zeventien jaar oud, kunnen het shirt van Ajax inruilen voor het shirt van Feyenoord. Beide spelers hebben een contractaanbieding van de Rotterdammers op zak en zijn nu met die club in gesprek over de overstap.

Als Tim en Nick de Koning daadwerkelijk de overstap naar Feyenoord maken, zou dat een aderlating zijn voor Ajax. Tim kwam afgelopen seizoen uit voor Ajax O15 en maakte daar indruk. De vijftienjarige is van nature een middenvelder, maar kan ook als verdediger uit de voeten. Feyenoord is al langere tijd geïnteresseerd in zijn diensten, maar nu lijkt de overstap concreet te worden.

Naast Tim lijkt Ajax dus ook Nick de Koning kwijt te raken aan Feyenoord. De oudste van de broertjes De Koning maakte afgelopen seizoen deel uit van de selectie van Ajax O17, maar was vrijwel nooit zeker van een basisplaats. Op de Future Cup liet hij een sterke indruk achter, maar hij raakte halverwege het toernooi geblesseerd en kon zijn kwaliteiten niet tonen op de finaledag.

Vertrekkende jeugdspelers bij Ajax

Met het dreigende vertrek van Tim en Nick de Koning lijkt te gaan gebeuren wat al langere tijd aanstaande leek: jeugdspelers worden weggekaapt door de concurrentie. De reden dat de broertjes De Koning lijken te vertrekken, is dat Feyenoord het duo een aanbieding heeft gedaan en een mooi toekomstplan geschetst.

Tim en Nick de Koning zijn niet de eerste twee jeugdspelers die in verband worden gebracht met een vertrek uit Amsterdam. Eerder leek het erop dat Sean Steur naar PSV zou vertrekken, maar het lijkt erop dat Ajax het toptalent weet te behouden. Dat geldt niet voor Jivayno Zinhagel. De aanvaller, die afgelopen seizoen uitkwam voor Ajax O16, vertrekt bij Ajax en maakt naar alle waarschijnlijkheid de overstap naar Feyenoord.

Bram Bark (X: @Bram_Bark | E-mail: b.bark@ajaxshowtime.com)

Wessel Kroon (X: @Wessel_Kroon | E-mail: w.kroon@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

JohnSnow +2955

Stel ze blijven, dan sta je ook wel een beetje voor lul natuurlijk dat je overwoog naar Feyenoord te gaan haha. Zo niet voetballend, dan qua sentiment.

Verder volg ik deze 2 niet zo. Ik heb geen idee of het een aderlating is of niet.

04-07-2024 09:48

kelvin_de_jong +1251

Als je bij Ajax echt de man bent en je overweegt dan Feyenoord, dan ben je niet goed bij je hoofd. Horen nooit meer iets van deze jochies. Ga dan.

03-07-2024 21:24

starbuck71 +13

Het valt me op dat eigenlijk niemand zich afvraagt waarom de broertjes een overstap overwegen. Het feit dat ze een contract krijgen aangeboden lijkt vooral te maken te hebben met de datum 15 juni. Na deze datum kun je spelers alleen nog weghalen met een contract aanbieding. Dat kan ook een heel
Klein en kort contract zijn. Geld is dus echt niet altijd de reden. Perspectief op ontwikkeling en speeltijd kan dat wel zijn. Uiteindelijk willen al die jongens vooruit komen.

03-07-2024 18:28

Jozef14 +544

'Perspectief op ontwikkeling en speeltijd'?
Zoiets als 'het plan'. Veel gelul om niks: als je niet goed genoeg bent, dan breek je niet door en haal je het eerste niet.

Als een Ajax-jeugdspeler nou zelf eens goed nadenkt voordat hij vertrekt, dan kan hij het volgende bedenken:
- Ajax is een club met de traditie van spelers opleiden en kansen geven. - als je het uiteindelijk niet redt bij Ajax, danligt vaak een mooi profvoetbalbestaan bij een misschien mindere club nog altijd in het verschiet; relatief veel jeugd Ajax-spelers deden dit.
- je zult je moeten aanpassen en dat lukt niet altijd
- weet wat je achter je laat
- voor wat grijpstuivers meer is overstappen onverstandig; als je zo goed bent, ga dan voor het grote geld bij een buitenlandse topclub die je vast al opgemerkt heeft...

05-07-2024 23:31

Noahdepoah2021 +4854

Overwegen is wat anders dan weg.

03-07-2024 14:32

Burg +1292

Dan rot je toch lekker op doei

02-07-2024 20:42

AmsterdamsTrots +1994

Het kaf gaat zich deze en volgende zomer van het koren scheiden. Wij zijn bezig om de opleiding opnieuw in te richten naar moderne maatstaven, tel daarbij op dat we een state of the art complex krijgen, inclusief mini stadion. Je gaat bij ons echt in jezelf investeren met de allergrootste kans op het halen van betaald voetbal. Met andere woorden, je zaait nu en oogst later.

Als je nu al wil oogsten d.m.v. een vet contract op je 15e of 16e dan zoek je die maar elders. Dat zijn namelijk mentaal gezien ook niet de spelers die je in je club wil hebben. Succes in Rotterdam jongens! Mochten jullie alsnog willen blijven, gefeliciteerd, je hebt net op tijd het licht gezien.

02-07-2024 11:47

fluwelenlinker +11811

Beetje offtopic maar in zekere zin is het Nederlands elftal de afspiegeling van de kwaliteit van de opleiding bij Ajax. Traditioneel gezien presteert het Nederlands elftal beter wanneer er meer door Ajax opgeleide spelers meedoen. Kijk dus naar de prestaties van Oranje door de jaren heen je weet precies wanneer het goed of slecht ging binnen de Ajaxopleiding.

02-07-2024 11:02

AFCA020! +6125

Belachelijk dat door het wanbeleid van de afgelopen 2,5 jaar (met afgelopen zomer als absoluut dieptepunt met Hendriks, Mislintat, de dames en co) het er nu zo voor staat dat onze jeugd naar andere clubs in het land gaan…

Dit is de omgekeerde wereld. Het “herenakkoord” waar die havenslaven ook altijd over jankte lijkt ook geen probleem meer te zijn voor ze?
Hun credo “de traditionele top 3 mag geen spelers uit mekaars opleiding halen” doet niet meer terzake nu ze zelf een momentopname de overhand hebben?

Heel typisch….

02-07-2024 10:07

Lazell +16989

Wij hebben ook altijd precies hetzelfde gedaan toch? Lang, Q en J Timber, Bazoer...

02-07-2024 10:16

AFCA020! +6125

@lazell

Ben ik het mee eens, maar toen schreeuwde ze van de clubleiding moord en brand. Dat je zelf precies het gelijke doet nu het een keer andersom is (en dan is het klaarblijkelijk geen probleem) zegt heel veel.

Ik heb het niet over supporters die vanuit hun onderbuik reageren. Het gaat mij over de bestuurders die alles aan banden wilde leggen tot hoger hand en nu exact hetzelfde doen. Dat typeert in mijn ogen de kleinzieligheid. Vanuit Ajax zie ik nu niemand dit soort dingen aanvechten (gelukkig).

En dan heb ik het nog niet eens over die achterban gehad, dat is helemaal te treurig voor woorden 🤣

Kieft zou zeggen: die zijn iets te veel in zichzelf gaan geloven 🤣

02-07-2024 23:32

Sampaoli +39241

Vooral je eerste alinea snijdt hout. Hand in eigen boezem, graag. Ajax heeft jarenlang de jeugd enigszins verwaarloost: laat contracten uitdelen, geen vernieuwing inhoudelijk in de opleiding en jeugdscouting laten versloffen. Kortom: lui geworden en dus ingehaald door een Feyenoord wat opleiding volledig op de schop heeft gegooid.

Daarnaast ook financieel een puinzooi van gemaakt, wat qua contracteren van jeugdspelertjes ook mee gaat wegen. Die keuze moeten Kroes en co. nu deels noodgedwongen maken.

Gelukkig gaat dit de alarmbellen bij Beuker en co. wel afgaan, heb ik meegekregen. Hij voert meerdere gesprekken met vertrekkende jongens en is inhoudelijk bezig met veranderen van programma en het aanbieden van ontwikkelplannen. Dat gaat op termijn, want Ajax komt er weer bovenop, verschil maken. Financieel zitten we nu in zwaar weer, maar ook dat komt op termijn goed. Prioriteit van Beuker/Kroes is de opleiding en dat stemt enigszins gerust.

02-07-2024 10:31

GeleenAjax +1657

Vanaf welke leeftijd mag je een contract aanbieden?

02-07-2024 11:17

AFCA020! +6125

Ben het helemaal met je een Sampaoli!

Mijn 2e alinea overigens sloeg voornamelijk op de bestuurders van de clubs (zie mijn reactie op lazelll)

02-07-2024 23:34

AFCA020! +6125

@AFCA-Pride

Vanaf 15 aanbieden, vanaf je 16e verjaardag tekenen is het inderdaad.

Maar een speler onder die leeftijd mag in principe vrij bewegen (zonder contract). Officieel zou je (bij wijze van) een speler van 12 wel mogen overnemen (mits hij “lees familie” dat zelf wilt) maar dan zonder contract vooruitzicht (wat in praktijk vaak wel onofficieel gebeurd)

02-07-2024 23:39

Juichtoon +32575

Of denk je dat de CL deelnemers Psv en Fnoord nu meer gaan afstaan aan de andere clubs nu zij CL spelen?

02-07-2024 15:20

AFCA020! +6125

@juichtoon

Hahaha nee tuurlijk niet… en net zoals ik Lazall zei: dat soort dingen typeert de club en het David en Goliath syndroom wat ze met zich meedragen.

Vanuit Ajax hoor ik niemand janken over extra inkomsten. Vanuit Ajax hoor ik niemand janken dat jeugdspelers met rust moeten worden gelaten.

Wat dat betreft, ben ik trots om Ajacied te zijn. Die kleine bekrompen gedachtengangen van derden wordt ik altijd kotsmisselijk en simpel van.
En probeer ze het ook maar niet uit te leggen… dat is vechten tegen een bierkaai 😅

02-07-2024 23:44

Juichtoon +32575

Was een retorische vraag hè.

03-07-2024 08:01

Bals +3769

De opgegeven reden is dat er een duidelijk ontwikkelingsplan is aangegeven én er een aanbieding is gedaan. AJAX heeft geen/ te weinig geld om veel aanbiedingen te doen. Dat is helaas de realiteit geworden. Betaald voetbal organisatie F. heeft WEL geld om jeugd aanbiedingen te doen, betaald voetbal organisatie AJAX heeft dat niet/minder. Gaan we nog jaren last van hebben. Ook in JONG en O19. Kijk maar naar het rijtje zonder contract/ lichten van een optie:
Paul Peters Reverson
Aymean El Hani
Valentijn van der Velde
Timo Schreuder
Raphaël Boakye Sarfo
Luuk Beekman
Ryan van de Pavert
Sanyika Puljhun Bergtop
Mylo van der Lans
Mateja Milovanovic
Oualid Agougil
Mohammed Rida Chahid
Yassir el Aissati
Jahyendrow Amour
Olaf Gorter
Nassef Chourak
Tijn Peters
Nick de Koning
Jinairo Johnson
Luca Messori
Lyfe Oldenstam
Rico Speksnijder
Yoram Boerhout
Bendeguz Kovács
Don-Delaiah O'Niel
Haniël Pereira da Gama
Zakaria Ouazane
Elias Mechrouch

02-07-2024 09:30

AFCA-pride +17360

Ik zie er genoeg tussen staan, die ook (nog) geen contract verdienen. Je kan niet iedereen een contract geven al is het nog zo klein. Dan moet er nog veel meer geld beschikbaar zijn.

02-07-2024 14:45

Balgevoel +30890

Prima, toch. Straks komt er een Engelse club en zijn ze daar ook weer weg. Want zo gaat dat nu eenmaal vaker met spelers die op deze leeftijden dit soort overstappen maken.

02-07-2024 09:22

Jan Doedel +4306

Helemaal eens met de topreactie!
Liever naar Feyenoord? Lekker laten gaan!

02-07-2024 09:18

Myriad +7095

Je zou landelijke afspraken moeten maken dat je jeugdspelers niet uit hun regio haalt.

De impact op hun families is groot en de kans dat ze doorbreken blijft klein.

De kwaliteit van de jeugdopleiding elders in het land is ongetwijfeld goed genoeg voor de meeste, zo niet alle, talenten.

Het zou betekenen dat Ajax geen Hato meer kan halen. Het zei zo. Aan de andere kant gaan Noord-Hollanders niet meer 100 kilometer verderop voetballen.

02-07-2024 09:11

WouterB +915

Spelers mogen dat zelf bepalen

02-07-2024 10:34

mango +287

Er zit iets interessants in dat idee: clubs gaan dan meer belang hebben bij een lokaal goed ontwikkelde voetbalcultuur, dus maatschappelijke betrokkenheid van clubs zal toenemen. Daarnaast is het belachelijke concept dat erg jonge spelers een eind gaan verhuizen voor hun voetbalcarière ook minder van toepassing, wat volgens mij ten goede komt van de mentale ontwikkeling van de talentjes. Ik zou ervoor tekenen!

02-07-2024 14:02

OuweDibbes +11927

Jammer als ze gaan, maar om zijn oudere broer te houden anders tekent de andere niet lijkt mij niet de bedoeling.

02-07-2024 08:20

Rolo +13740

Als jij als jongen van 15-16-17 jaar bij Ajax speelt, dan moet je daar trots op zijn. Trots zijn om dit shirt te mogen dragen. Als je dan zo makkelijk de overstap wil maken naar Feyenoord of PSV dan lekker laten gaan. Liefde voor het shirt en de club is ver te zoeken.

Dat is ook wat Beuker laatst bedoelde, je moet trots zijn om dit shirt te mogen dragen. Zo niet, hoor je niet thuis bij Ajax.

02-07-2024 08:14

Lazell +16989

Ajax moet vooral de beste ontwikkelingsplek zijn voor de jeugd. Als je terug moet vallen op trots, betekent het dat je op andere vlakken de slag verloren hebt.

02-07-2024 10:18

Rolo +13740

Trots is wel degelijk iets wat in alle gelederen door moet sijpelen. Als jij trots bent om voor een bedrijf te werken (of club te spelen) ga jij met opgeheven hoofd en met je hart de strijd aan. In plaats van te denken, het komt wel goed. Dan is de intensiteit toch heel anders.

Ook al ben je nog de beste ontwikkelingsplek, maar ben je niet trots op het feit dat je bij Ajax speelt, dan ben je op je 16de zo weggelokt met een zak geld tegenwoordig.

02-07-2024 10:24

Lazell +16989

Tuurlijk zijn ze trots om voor Ajax uit te mogen komen, maar dat zullen ze ook zijn om voor Feyenoord/PSV uit te mogen komen. Dat verschil is te verwaarlozen en dat geldt al helemaal als ze niet uit de regio Amsterdam komen zoals Zinhagel. In mijn regio scoutte vooral VVV, zelfs de jochies die daar speelden waren daar apetrots op.

Denk dat zaken als kwaliteit opleiding, financieel aspect, korte termijn succes van het eerste (stukje status), kansen in en meetrainen met het eerste, etc. veel grotere factoren zijn om je te onderscheiden .

02-07-2024 16:19

Rolo +13740

Dan ben ik in deze wel benieuwd waarom het voorstel van een andere club interessanter is dan wat Ajax ze voorschotelt. Want ik neem aan dat het perspectief van Zinhagel bij Ajax bijvoorbeeld al lang en breed bekend is.

Jouw regio VVV. Hm dat is ook mijn regio.

02-07-2024 16:33

Lazell +16989

Ik ook. Moet je lering uit proberen te trekken. Soms zijn het dingen die niet te voorkomen zijn als reistijd, 'het gevoel', een Rotterdammer die graag bij Feyenoord speelt (zoals Lang graag bij Ajax wou voetballen). Maar denk er flink wat ontevredenheid zit in de lichting die nu tegen het eerste contract aan zitten.

Ajax heeft de jeugd en jeugdcontracten flink verwaarloosd de afgelopen jaren. Vaak wordt er tijdens het contract ook onderhandeld over wat het plan is gedurende de contractperiode. Denk dat er veel zeer zit bij die jongens, waar leeftijdsgenoten wel contracten hebben, dure dingen kunnen kopen en binnen X tijd met het eerste meetrainen, krijgen ze niks en weten ze ook niet waar ze aan toe zijn. Zeker bij jongens van 14, 15, 16, waarbij het lange termijn denken nog niet ver ontwikkeld is, gaat dat snel aan ze vreten.

Een km of 12-15 stroomopwaarts zwemmen vanuit het ziekenhuis en je bent bij mijn ouderlijk huis ;)

02-07-2024 16:52

Matts +2142

Los van dat ik in principe vind dat jeugdspelers gewoon benaderd moeten kunnen worden door andere clubs: hadden Ajax, Feyenoord, PSV en AZ geen “gentlemen’s agreement” waarbij elkaars jeugdspelers geen aanbiedingen zouden worden gedaan? Lijkt wel alsof Ajax zo’n beetje de enige is die zich daar nog aan houdt.

02-07-2024 07:47

Ferd +38557

die agreement is volgens mij niet meer lopende. En Ajax houdt zich er ook niet aan, gezien de komst van wat PSV jochies.

02-07-2024 08:04

mango +287

Die gentlemen's agreement is nooit echt wat geweest, net voordat die in ging heeft Ajax nog snel Steven van der Sloot bij Feyenoord weggekaapt. Ook nadat het in ging heeft Ajax zich er nooit echt aan gehouden, met Noa Lang als meest bekende voorbeeld. Dit is zo'n beetje de eerste keer dat Feyenoord in de positie is om dit te doen en dan maken ze daar ook gebruik van zoals wij, dus als je eerlijk bent kun je ze dat niet kwalijk nemen en heeft die agreement nooit echt bestaan

02-07-2024 14:07

GeleenAjax +1657

En maar janken over dat zogenaamde herenakkoord. Sukkeltjes.

02-07-2024 07:22

AlexIbarra +19287

Mooi, wie weg wil mag weg.
Wie wil zulke jongens nou de droom onthouden om bij het grote feyenoord te mogen spelen?
Als ze daar het eerste halen en 10 jaar mogen blijven, zijn ze bijna zeker van een landskampioenschap..

02-07-2024 07:04

Berghuis +14365

Bij Feyenoord hebben ze vaak een jaar of 20 nodig. Dan moeten ze wel flot doorbreken als ze er 1 of 2 willen winnen.

02-07-2024 08:10

BogusOperandi +323

Geen idee wat je probeert te zeggen maar het is ongetwijfeld goede wiet.

02-07-2024 08:58

Altijdindestraat +40196

De beste talenten spelen allemaal in Amsterdam, dus waar maakt de media zich druk om. PSV zou zoveel jeugdspelers bij Ajax weghalen, de uitslag was 4-0 voor Ajax, die weg wilde verlengde juist en Ajax haalde daar twee broers weg.

02-07-2024 01:34

Momo +16233

Als ze dat doen wil je ze toch niet hier hebben. Alleen idioten denken aan een overstap naar feyenoord

01-07-2024 23:31

Richards +0

We willen winnaars mentaliteit

01-07-2024 22:48

Richards +0

Losers dan zijn het niet ajaciedenmissen ze de Ajax dna

01-07-2024 22:45

pietvanvliet +4426

Prima. Als dat nu al gaat beginnen, moet je ze lekker laten gaan.

Is ook een signaal naar de rest van je jeugdopleiding: wat we hier doen is zo goed, dat je op je 15e al in de kijker kunt lopen bij Feijenoord of de gemeentelijke uit Eindhoven.

Dan kun je daarheen gaan en hopen dat je het eerste haalt, maar van de andere twee uit de top-3 heeft alleen Feijenoord een reputatie dat ze kunnen opleiden voor hun eerste (in Eindhoven ontsnapt er per ongeluk soms eentje uit de jeugd, dat telt niet).

Vertrekken bij Ajax en dan hopen dat je elders zes gooit, is gebrek aan gogme. Dan kun je nog zo goed zijn, maar dan is het misschien beter om naar Rotterdam te gaan.

Je kunt altijd nog naar Sparta, daar pikken we nog al eens talentjes op.

01-07-2024 22:08

hoonxxx +245

Ze komen van Sparta en oorspronkelijk uit Nieuwkoop. Dus de kans zit erin dat ze t in R Z het gaan proberen..is net zo ver.

01-07-2024 22:30

pietvanvliet +4426

Full disclosure: Ik wist niet dat ze een verleden hadden bij Sparta.

01-07-2024 23:06

BogusOperandi +323

Troost je maar met de gedachte dat je hier niet de enige bent met het klok klepel syndroom.

02-07-2024 09:01

Ferd +38557

De laatste jaren doet PSV het ook goed op opleidingsgebied Piet. Ze kijken daar wakker geworden

02-07-2024 03:41

pietvanvliet +4426

AZ ook, Ferd. Daar kijken we ook maar met marginaal respect naar.

Je hebt een punt hoor, de gemeentelijke sportvereniging heeft een paar jeugdspelers het eerste laten halen. Laten we alleen niet doen alsof naar Eindhoven gaan een even grote kans geeft dat je het eerste haalt als in Rotterdam. Laat staan bij ons.

Je probeert eerst bij Ajax te komen, dan is je kans het grootst, want zelfs de afvallers kunnen nog best een leuke carrière hebben. Meestal bij clubs die vooraan staan om die gasten op te pikken en dan proberen ze voor vier keer de waarde terug te verkopen (looking at you, FC Groningen), maar goed.

Daarna zijn je beste opties Feijenoord (haal je daar het eerste dan komen er buitenlandse scouts voor je invliegen) en AZ (vooral Nederlandse clubs afgewisseld met buitenlandse scouts die toch in Amsterdam waren)

Als je geen goedkope charters naar Eindje zou kunnen krijgen, kwam er nooit een buitenlandse scout op de herdgang.

02-07-2024 07:30

Ferd +38557

Een paar jaar geleden zou ik het met je eens zijn geweest, nu echter niet meer. De laatste jaren geeft PSV meer kansen aan jeugd dan Feyenoord en komt er kwalitatief ook echt wel wat goeds uit die opleiding. Ik zou als jeugdspeler eerder naar PSV gaan dan naar Feyenoord (als ik bij Ajax weg zou moeten, Ajax zou altijd keuze #1 zijn, qua gevoel natuurlijk) omdat Feyenoord niet in de piramide speelt.

02-07-2024 07:44

pietvanvliet +4426

Daar heb je wel een punt. Onbegrijpelijke misser, daar in Rotterdam, om er destijds onvoldoende op voorbereid te zijn om in te stromen.

02-07-2024 18:48

ajaxfan1972 +2479

Fey speelt gewoon in de piramide kkd alleen t heet bij hun niet jong
Maar Dordrecht

04-07-2024 17:09

Ferd +38557

3 verhuurde spelers of een volledig elftal met doorstroom naar het eerste gedurende het seizoen is een groot verschil

06-07-2024 05:54

henkie58 +2055

Komen vanzelf wel weer terug! Slapjanussen!

01-07-2024 21:51

Jarikoning +7270

Komt ook omdat de voetballers verdwijnen en er hockeyfiguren voor terug komen. Jeugd heeft daar niets mee. Die Beuker wordt je snel beu.
Tahamata wil je zien. Bogarde willen ze zien.
Tis allemaal cios en de oud profs verdwijnen of zitten ziek thuis uit woede

01-07-2024 21:48

Ajaxfan16 +27434

Ja precies, een 15-jarige wil weg, omdat Bogarde niet meer helpt bij het eerste.

01-07-2024 21:58

Robertini +39443

Lol, precies!

01-07-2024 23:48

Capocapo +12001

Goed verhaal Jari😂

02-07-2024 00:12

PakSchaalPakBeker +576

Wat een lulverhaal weer..
Feyenoord doet ze een aanbieding en meteen ia het weer drama en loopt se opleiding leeg terwijl Ajax zelf ook talenten haalt en een aantal binnen houdt die zwaar onder gewild zijn..

01-07-2024 21:47

BlueDuke +4480

In de media hebben ze het verhaaltje over leegloop bij Ajax jeugd al klaar liggen. Zo vervelend als je het verhaaltje dan niet kan publiseren, dus bij elke kans die ze krijgen....Gaan ook twee broers en nog een speler van PSV naar Ajax en die zijn al bevestigd volgens mij. Lees nergens over leegloop PSV.

01-07-2024 21:58

AFCA-pride +17360

0off topic: Ook dat wij weer 5% opleidingsvergoeding van De Ligt krijgen, lees je nergens terwijl bij de andere 2 al snel gepubliceerd wordt dat er weer een financiële meevaller is in zo’n geval. Media sucks.

02-07-2024 14:53

PakSchaalPakBeker +576

Eigenlijk zou Ajax standaard een 10% doorverkoop percentage voor elke volgende doorverkoop moeten afdingen, komen ze nog een beetje aan wat centen

02-07-2024 17:05

ProfessorX +19827

Spelers die er niet meer voor willen vechten vertrekken naar elders .

Zei die ervoor willen vechten zullen beloond worden .

01-07-2024 21:42

Jarikoning +7270

We zijn echt van een serieuze club onder Eth maar een.lachtertje gegaan. Wie zou er vroeger overwogen hebben naar Fey te gaan. Doodziek zijn we.

Nu wil de jeugd voor Fey spelen dus. Wat een afgang

01-07-2024 21:38

ProfessorX +19827

Je kan het ook anders zien

01-07-2024 21:43

Robertini +39443

Doe niet zo overdreven over twee jeugdspelers die ook uit Rotterdam komen. Het gaat nu alleen om een aanbieding, maar zelfs al gaan ze, is dit echt niet zo boeiend.

01-07-2024 23:50

Altijdindestraat +40196

Je klinkt als een kakkerlak

02-07-2024 01:35

AFCA-pride +17360

Is hij ook. Komt altijd met die stook verhaaltjes hier.

02-07-2024 14:54

JoeBlow +8192

Wegblijven bij bruggen en hoge gebouwen, Jari.

02-07-2024 02:09

Professor +11153

Het kan zoals ik eerder ook al een paar keer zei, geld zijn. Maar het kan gewoon ook zo zijn dat ze bij Feijenoord meer perspectief zien om de top te halen.

01-07-2024 21:19

Jarikoning +7270

Fey betaald echt niet beter dan.ons. is nog altijd een pauper club. Maar er lopen wel voetballers rond op Varkenoord.

01-07-2024 21:54

hoonxxx +245

O, ik dacht varkens..

01-07-2024 22:32

Jarikoning +7270

Zo mag je ze ook noemen

01-07-2024 22:36

Ajax2024 +2130

Beetje respect graag. Je wil ook niet dat je eigen club wordt beschimpt.

02-07-2024 05:43

AlexIbarra +19287

Goeie grap!

02-07-2024 07:07

3sterren +20205

Die lui in Rotjeknor hebben nooit kunnen verkroppen dat de gebroeders Timber ooit de overstap hebben gemaakt naar de aartsrivaal en proberen op deze manier Ajax terug te pakken.
Het begint van onze jeugd op een strategie te lijken om een betere aanbieding te forceren …

01-07-2024 21:10

Ajax2024 +2130

Wat een onzin. Timber kreeg bij Ajax geen perspectief. Feyenoord haalde hem en gaat hem met veel winst verkopen. Ajax heeft zitten slapen.

01-07-2024 21:31

3sterren +20205

Onzin ???!!!
Volgens mij heb jij zelfs ook een groot gedeelte van hun carrière lopen pitten.

Beide broers speelden eerst bij Feijenoord om vervolgens alle twee naar Ajax te vertrekken.

Quinten vertrok na een poosje naar Utrecht, omdat hij geen zin had om verder te gaan bij Ajax als rechtsback.
Na de side step naar de Domstad keerden hij pas weer terug naar Feijenoord …

01-07-2024 22:05

Craain +4968

Quinten heeft trainer als Slot nodig om te kunnen presteren net als Kocku... Ik denk dat Quinten nu minder goed is dan afgelopen seizoen.

02-07-2024 00:07

Ajax2024 +2130

Ja, dat klopt. Dat weet ik allemaal. Wijsneus. Quinten was in de jeugd veel beter dan Jurrien. Ajax zat te slapen omdat het geen rechtsback is maar middenvelder. Gemiste kans. Nee Taylor en Tahirovic. Gaaaaaap.

02-07-2024 05:46

BogusOperandi +323

De gebroeders Timber vertrokken voornamelijk wegens privé redenen naar Ajax. Volgens mij is dat nooit een issue geweest.

02-07-2024 09:07

3sterren +20205

Maar toch, ik denk niet dat Feijenoord heeft staan juichen toen zij de vertrekwens naar de “aartsrivaal” vernamen.
Ik heb een verklaring gevonden van de reden waarom zij vertrokken …

02-07-2024 19:07

3sterren +20205

@BogusOperandi

Ajacied Timber legt in gesprek met Voetbal International uit waarom hij en zijn broertje de keuze maakten om naar Ajax te verkassen.

"De jeugdopleiding van Feyenoord was goed, we hebben daar zeker fijne jaren gehad, maar Ajax stond hoger aangeschreven.

We hadden het gevoel dat we in Amsterdam verder zouden kunnen groeien en dat beeld is ook uitgekomen." …

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2022/03/timber-legt-pikante-overstap-van-feyenoord-naar-ajax-uit

02-07-2024 19:11

AFCA2211 +1053

Soms moet je een stap terug doen om daarna weer hogerop te komen. Zullen ze zelf het beste in kunnen schatten..

01-07-2024 20:47

Yeshyeshyall +10950

Of ze goed zijn of niet en of ze gaan of niet het is echt ongekend dat jeugdspelers serieus Feyenoord overwegen. Er moet toch echt wel eea goed mis zitten bij ons.

01-07-2024 20:46

linksbinnen +8172

Zo hebben wij destijds de Timbertjes gehaald hoor!

01-07-2024 20:26

ShiekTakTiek +5939

Wat ons een mooie 40 miljoen heeft opgeleverd. Des te meer jammer dat Quinten niet doorgebroken was anders zou je daar ook minimaal 25 miljoen op verdiend hebben later.

01-07-2024 21:39

Ajax2024 +2130

Quinten is wel doorgebroken. Alleen niet bij Ajax.

01-07-2024 21:49

ShiekTakTiek +5939

Dat kon je wel uit mn reactie halen toch😉

01-07-2024 22:27

Ajax2024 +2130

Ajax heeft zitten slapen. Scouting is afgegleden. Wat komt er nu echt door.

02-07-2024 05:47

cantharel +3526

2 jaar achter elkaar slechte trainer keuze en spelers hebben geen vertrouwen meer in Ajax. Ik kan het deels wel begrijpen.

02-07-2024 09:27

seerseker +879

Omgekeerde wereld dit. Die jochies komen van een koude kermis thuis.

01-07-2024 19:49

emieltjuhh +17968

Bied 25 miljoen voor hancko

01-07-2024 19:24

DankzijCruijff +48718

Bied 400 miljoen voor Bellingham

01-07-2024 19:35

Ajax2024 +2130

Hancko gaat voor veel meer weg dan 25 miljoen. Ajax had hem moeten scouten. Beste verdediger in de eredivisie

01-07-2024 21:33

ShiekTakTiek +5939

Klopt, alleen had deze Hancko veel problemen met zijn knie destijds (als het niet zijn enkel was) waardoor het een risico was. Andere clubs wilden hem niet halen en Feyenoord kon hem daardoor “makkelijk” ophalen

01-07-2024 21:40

stopperspil +11198

Schermen met andere clubs hoort erbij

01-07-2024 19:16

Ajax34 +4048

Als de jonge jonges nu al voor een paar euro's meer weggaan dan zullen ze ook weer snel weggaan als ze ergens doorbreken want dan rammelt wel weer iemand anders met een zak geld. Je speelt graag voor Ajax omdat je wil inversteren in je carierre en als je minder bent jaag je het geld na.

01-07-2024 19:15

Daanafcak +3036

Voor mijn gevoel zijn we nu telkens te laat en moeten we anticiperen op dit soort geluiden terwijl we dit voorheen voor leken te zijn. Tables turned

01-07-2024 19:01

Lapzwans +1548

Alsof men dit intern niet weet. Denk dat het ergens wel bekend is. Kan een onderhandelings tactiek zijn.

Ergens ook wel fijn om te zien dat andere clubs nog steeds opkijken tegen onze jeugdopleiding!

01-07-2024 23:53

PaulEast +7897

De erfenis van Cruijff. Hij vond dat jeugdspelers zo laat mogelijk een contract voorgeschoteld moeten krijgen. Ze moeten heel graag voor Ajax willen uitkomen of anders niet. In het nu wisselen jeugdspelers zo makkelijk van club en is er al op jongen leeftijd geen sprake meer van clubliefde die aansluit op de visie van JC.

01-07-2024 18:54

C14 +22428

Dat was allang weer teruggedraaid.

01-07-2024 21:20

PaulEast +7897

Maar de realiteit is anders.

02-07-2024 11:58

C14 +22428

Ja dat lijkt erop, nu mogelijk meer vanuit laksheid en wat arrogantie

02-07-2024 13:00

Sampaoli +39241

Mijn ogen slechte keuze om contracten laat of niet uit te delen. Minimaal de beste 5 talenten per lichting horen een contract(je) te krijgen, dat kost helemaal geen klauwen met geld. Tim de Koning is gewoon een groot talent wat we nu laten lopen.

Ja ze zijn jong, ja er zijn genoeg jonge spelers die vertrekken en het niet halen. Toch moeten we dit niet normaal gaan vinden, is een slecht signaal dat er spelers naar de aartsrivaal willen overstappen.

01-07-2024 18:40

AFCA-pride +17360

Het is nog niet zover hè Samp….

01-07-2024 20:24

vanreenen +10280

Misschien worden ze wel beïnvloedt door hun "vriendjes"?! Daarover hoor je nooit wat, maar kan wel degelijk meespelen. Ze vergeten echter dat hun wereldkeeper Eddy P.G. gewoon bij Ajax is opgegroeid. Zelf opleiden konden ze niet en naar het blijkt, nu nog niet.
Je kan die kereltjes moeilijk vastbinden, gewoon laten gaan als zij graag? willen.

01-07-2024 18:29

BogusOperandi +323

Er lopen anders genoeg talenten bij Fnoord en PSV, dus je verhaal raakt kant noch wal.

01-07-2024 19:07

IbraSuarezKJH +420

Ik dacht dat er een gentlemans agreement was tussen Ajax, PSV en Feyenoord. Maar goed je zal er wel weer van horen als wij een speler bij hen halen

01-07-2024 18:27

BackInBlack +14536

Dat doen of deden wij toch óók regelmatig.

Stel je niet aan.
Grow some balls

01-07-2024 18:29

Tinus +10371

Dat is zijn punt ook. PSV en Feyenoord hadden het er altijd maar druk mee om over die overeenkomst te beginnen.

01-07-2024 19:04

IbraSuarezKJH +420

Exact wat ik bedoel. Verder prima hoor dat er spelers over en weer gaan. Jammer alleen dat clubliefde niet meer bestaat.

01-07-2024 19:19

AjaxTillIDie +1389

Ckubliefde bestaat alleen bij supporters
Geld maakt alles vloeibaar.

01-07-2024 19:36

MPAjax +8432

Hij mag z’n teleurstelling gewoon uiten hier zonder gelijk een sneer te krijgen en de likes snap ik niet want dit is gewoon een nare opmerking

01-07-2024 19:36

BackInBlack +14536

Grow some balls

01-07-2024 19:42

Hebbendiekip +4794

Dus wij mogen wel de Timbertjes ophalen maar zij mogen niet bij ons shoppen? Ongekend hypocriet, terecht dat daar kritiek op is. Aanstelleritus..

01-07-2024 21:32

NicoooTagliaficooo +1657

Heb z’n vermoeden dat dit net als bij Steur een zaakwaarnemer trucje is.

01-07-2024 18:26

Patrick020 +22420

Ja slim, door dit krijg je wel dingen voor elkaar. Anders word ajax niet wakker...

01-07-2024 18:31

OwenStevenDalberg +27505

Heeft Steur inmiddels al bijgetekend?

01-07-2024 18:51

Patrick020 +22420

Nog niks officieel bevestigd

01-07-2024 18:53

Jozef14 +544

Lekker zakelijk.

Ik zeg: oliedom.

01-07-2024 20:40

BokkieBokstra +11323

Ajax zou moeten besluiten alleen nog spelers uit in en om Amsterdam.

01-07-2024 18:23

BackInBlack +14536

Hahahahaha

01-07-2024 18:29

BokkieBokstra +11323

Ha ha ha? Ik denk dat het helemaal niets uitmaakt voor de kwaliteit.

01-07-2024 19:47

Patrick020 +22420

Dan maak je de wereld wel heel erg klein he

01-07-2024 18:31

OwenStevenDalberg +27505

Er zitten ook wat Amsterdammers in de opleiding van Feyenoord, dus dat geeft ook geen garantie.

01-07-2024 18:52

Suavimani +12024

Als spelers van eender Ajax, Feyenoord of PSV zó makkelijk een overstap naar de concurrent maken - zeker als dat meerdere keren gebeurd - dan kun je je afvragen in hoeverre dat überhaupt de juiste spelers zijn. Blijkbaar is het gras elders al snel groener en hebben ze geen geduld. Dat is doorgaans niet het slag spelers dat het ver schopt, hoe talentvol ze soms ook mogen zijn.

Kortom, weet niet of we hier nou zo rouwig om moeten zijn. De stap naar het grote mannen voetbal heeft meer met mentale kracht dan met skills te maken heden ten dage. Hordes begenadigde talenten, die het in hun hoofd nooit op orde hebben gekregen.

01-07-2024 18:14

Ajaxadam1 +31670

De Timbertjes deden het ook

01-07-2024 18:39

Ajax1inmyheart +767

Clubliefde bestaat al heeel lang niet meer. Dusja het zou geen schrik zijn als ze naar Feyenoord verkassen.

01-07-2024 18:09

The Future +5576

Mwah, toen Lang overstapte van Feyenoord naar Ajax vanwege clubliefde was dat geen probleem hier.

Ken deze spelers niet, maar krijg de indruk dat het niet de grootste talenten zijn en men hun vertrek eerder jammer zou vinden vanwege hun volgende club en niet zozeer om het gemis van hun kwaliteiten.

Als zij voor Feyenoord willen spelen, moeten zij vooral gaan. Wij redden ons hier ook wel zonder hun.

01-07-2024 18:16

SpursAjax +6700

Snap niet dat jeugdspelers naar Feyenoord willen? Ze spelen daar geen keuken kampioen divisie. Je ziet dat daar hun grote talenten allemaal stagneren. De keukenkampioen divisie is echt een geweldige leerschool gebleken! Hoop dat ze blijven! Vooral de jongste is echt een goeie voetballer!!

01-07-2024 18:09

Ajax2024 +2130

Ben je zo slecht op de hoogte. De jeugdopleiding is niet meer wat het was. Misschien is het bij Feyenoord wel veel beter op orde.

01-07-2024 18:23

Ajaciedachtig +416

Ze krijgen daar gewoon eerder contracten aangeboden niet omdat ze zo “goed” zijn

01-07-2024 18:44

Juichtoon +32575

Momenteel presteren bijna alle Fnoordjeugdeftallen beter. Deze jongens spelen ook tegen deze elftallen en zien dat ook.
Dat dat nu nog niet heel veel zegt krijg je er dan maar moeilijk uit.

01-07-2024 18:26

AFCA-pride +17360

Hoe kom je daarbij dat alle jeugdelftallen beter presteren. En is dat jouw maatstaf van een goede jeugdopleiding?

01-07-2024 20:32

Juichtoon +32575

Je leest slecht of te snel. Bijna...daarbij schrijf ik nb dat dat nier veel zegt.
Maar ik snap wel dat jonge jongens nu voor Fnoord kiezen. Zij spelen tegen ze en voelen de vooruitgang daar aan den lijve..
Dat Fnoord daarmee opeens meer spelers opleidt voor het eerste is nog geen gelopen koers. Dat is logisch :-).

01-07-2024 20:35

BogusOperandi +323

Ze stallen hun talenten bij Dordrecht dus wel kkd.

01-07-2024 19:11

Ajaxsoul +3349

Wel heel apart beleid dat in Rotterdam Zuid wordt gevoerd. Ze raken zelf grote talenten kwijt omdat ze ze geen contract willen geven en vervolgens bieden ze talenten van Ajax wel een contract aan. Je zou er bijna iets van gaan denken.

01-07-2024 18:07

Ajax2024 +2130

Feyenoord is juist heel veel jeugdspelers een contract aan het geven. Je bent erg slecht op de hoogte.

01-07-2024 18:25

Ajaxsoul +3349

"Feyenoord is juist heel veel jeugdspelers een contract aan het geven. Je bent erg slecht op de hoogte".

Het gaat in mijn reactie om de talenten die geen contract aangeboden hebben gekregen en daar zou je dan ook op hebben moeten reageren. En ik heb dit seizoen al meermaals berichten voorbij zien komen van (grote) talenten die door een buitenlandse club zouden zijn opgepikt omdat ze geen contract hadden. Ik vind het op zich heel verstandig beleid om 15 jarige talenten (nog) geen contract aan te bieden omdat je een talent jonger dan 18 maar een contract van maximaal 3 jaar mag laten tekenen. Als je een talent van 15 een 3 jarig contract zou laten tekenen, betekent dat dat dat talent op zijn 18e als je met hem moet gaan onderhandelen over zijn eerste A contract, transfervrij is en en een club zichzelf daarmee dus in een uiterst onvoordelige onderhandelingspositie zou manoeuvreren. Het is dus heel logisch dat clubs dat liever niet doen, maar ik vind het persoonlijk heel raar beleid als je je eigen toptalenten geen en een talent van een andere club op die leeftijd wel een contract aanbiedt. Maar natuurlijk staat het jou vrij om daar anders over te denken.

En ja, natuurlijk ben ik slecht op de hoogte van wat er allemaal bij Feyenoord speelt. Alleen een echte Feyenoord supporter weet dat en natuurlijk ben ik dat niet. Dat vind ik persoonlijk dan ook een bizar verwijt op een 100% Ajax site.

02-07-2024 07:16

Patrick020 +22420

En waarom hoor je niks meer over Steur? Maak dat nou eens bekend man, dan is dat tenminste opgelost.

01-07-2024 18:06

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Tim de Koning wil je echt niet kwijtraken. Zeer groot talent.

01-07-2024 18:06

Kryptonite +76868

Zeer groot talent is erg overdreven. Het is een leuk talentje van 15 jaar, zoals tientallen anderen van die leeftijd bij Ajax en elders. Dit is geen Naci, Frenkie, Nouri, etc. qua categorie talent.

01-07-2024 18:16

Jariebombarie +972

Mitchell Pique, Jeffrey Sarpong, John Goossens en Brutil Hose waren nog grotere talenten. Om er een paar te noemen.

01-07-2024 18:22

C14 +22428

Nee, die waren vooral fysiek, los van Goossens.

01-07-2024 21:24

Jariebombarie +972

Ja zeker. Piqué is 1.71 en Sarpong 1.76. Bomen van kerels!

02-07-2024 06:27

Jariebombarie +972

Ja zeker. Piqué is 1.71 en Sarpong 1.76. Bomen van kerels!

02-07-2024 06:27

Jariebombarie +972

Ja zeker. Piqué is 1.71 en Sarpong 1.76. Bomen van kerels!

02-07-2024 06:27

Steffenhagen +37865

Ajax is aangeschoten wild geworden : de prijs van wanbeleid over een langere periode .

01-07-2024 18:05

Ajaxsoul +3349

Heeft daar werkelijk niets mee te maken. Is het gevolg van een ander beleid waarin niet iedereen maar klakkeloos een contract krijgt aangeboden en jeugdspelers niet meer op een seniorencontract behoeven te rekenen. Dan is het logische gevolg dat er spelers zullen zijn die voor het geld kiezen en hun koffers pakken. Hoef je helemaal niet rouwig om te zijn, als talenten op hun 15e al voor het geld kiezen, zullen ze dat op hun 18e als ze hun eerste A contract krijgen aangeboden al helemaal doen. Dus gewoon lekker laten gaan als ze dat contract belangrijker vinden dan hun ontwikkeling. Dan kan je tijd, moeite en geld die je in zulke spelers steekt beter besteden aan die talenten die wel voor hun ontwikkeling kiezen.

01-07-2024 18:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.