Branie: ‘Steijn legt de bal nu veel te makkelijk bij Mislintat’

door Wessel Kroon 459

Bron Ajax Showtime

Branie: ‘Steijn legt de bal nu veel te makkelijk bij Mislintat’

door Wessel Kroon 459

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Ajax speelde beroerd tegen Ludogorets (0-1) én Fortuna Sittard (0-0), het nieuwe elftal is duidelijk nog lang niet ingespeeld en trainer Maurice Steijn liet voor het eerst doorschemeren dat technisch directeur Sven Mislintat hier en daar ‘andere keuzes’ heeft gemaakt dan hij had gewild. Het rommelt. Genoeg om te bespreken in een nieuwe aflevering van Branie, de Ajaxpodcast van Het Parool.

Steijns uitspraak kwam een paar uren nadat Paroolverslaggever Dick Sintenie in een hotel in Sittard het verhaal van Sven Mislintat mocht aanhoren. 'Mislintat zei juist dat alle aankopen in overleg zijn gedaan', vertelt Sintenie. 'Meteen na de wedstrijd zegt Maurice Steijn iets heel anders. Ook op trainingskamp in Duitsland sloeg hij een andere toon aan. HIj legt de bal nu wat al te makkelijk bij Mislintat.' De technisch directeur van Ajax vertelde ook over de nieuwe salarisstructuur die hij bij Ajax heeft ingevoerd. Geen Champions League? Dan minder geld.

Nieuwkomers in verschillende linies

Niet alleen bij Ajax zijn er veel debutanten. Presentator Menno Pot heet ook bij Branie een nieuwkomer welkom: Wessel Kroon, redacteur en jeugdspecialist van Ajax Showtime. Met zijn drieën bekijken ze hoe Ajax ervoor staat, per linie, van de keepers en de verdedigers tot het middenveld en de aanval. Hoe moet het probleem op het middenveld worden opgelost? En wie moet er als rechteraanvaller spelen?

Ajax zal het antwoord snel moeten vinden, want de eerstvolgende drie wedstrijden ná de interlandperiode zijn zwaar: FC Twente uit, Olympique Marseille thuis, Feyenoord thuis. Ajax heeft tijd nodig, maar hééft eigenlijk geen tijd. Branie zal het blijven volgen.

Branie is dit seizoen elke maandagmiddag om 12.00 uur te beluisteren via Spotify, iTunes en onze website. Luister de nieuwe aflevering nu!

Wessel Kroon (Twitter: @Wessel_Kroon | E-mail: w.kroon@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Mijnclub33x +10148

Steijn moest eerst iets positiefs zeggen maar zag dat hij zichzelf voor de gek hield en achteraf maar beter kan zeggen dat hij geflickt is door die Duitser

19-09-2023 01:11

FrancescosRavioli +15454

Ik lees net dat Ron Jans naar Utrecht gaat.
Persoonlijk had ik hem liever voor de groep gehad. Maarja. Was destijds niet haalbaar.

06-09-2023 14:01

Mijnclub33x +10148

Was destijds juist haalbaar maar Miskooptat wilde het niet. Hij wilde een stromannetje die maar zijn pijpen danst.

19-09-2023 01:14

FrancescosRavioli +15454

Nee. Was niet haalbaar. Hij nam een sabbatical en ging met pensioen. Daar komt ie nu op terug

19-09-2023 16:53

Aankoper +1778

Zojuist het gekots van mike verweij weer aangehoord.
Er is een hetze gaande tegen Ajax en Mislintat. Iedere keer diezelfde vragen over “welke spelers heb jij aangedragen maurice”. Ik heb even het rijtje opgenoemd wat Mike noemt dat je zogenaamd voor 86 miljoen klaar zou zijn geweest, én met sutalo erbij 106 miljoen.
Ik ga een lijstje opsommen en dan kun je kijken of mikey gelijk heeft:

Mike noemt:
Noa lang (toen tadic er nog was): 15 miljoen
Jerdy schouten: 15 miljoen
Van de beek: 20 miljoen
Tagliafico: 8 miljoen + hoog salaris
Almada: niet te koop, maar 27 miljoen
Davidson sanchez: 10 miljoen (nog laag ingeschat) + PL salaris
Dest: 10 miljoen + CL salaris
Stengs (ongelooflijk dat hij wordt genoemd): 8 miljoen
Zyech: afkoopsom 10 mio?? + Salaris PL

Dit komt al neer op zo’n 120 miljoen +

En dan zegt meneertje doodleuk dat ze dan ook nog sutalo hadden kunnen halen: 20 miljoen erbij

Dan had je 140 miljoen uitgegeven en je salarishuis nog steeds sky high. Dit had onverantwoord geweest.

Mike, je zult dit niet lezen, maar alsjeblieft doe een luier om je mond heen. Er komt alleen maar poep uit.

06-09-2023 11:30

Mijnclub33x +10148

Helemaal mee eens

19-09-2023 01:15

Balgevoel +31353

Zelfreflectie is een groot goed. Zeker als je zélf kiest voor de – vrij lastig uitvoerbare – variant van o.a. City en Barcelona, met een vierkant op het middenveld, twee ‘tienen’, en van Rensch verwacht dat-ie de hele rechterflank gaat bestrijken als Dani Alves in z’n goeie tijd. Het lijkt me plausibel om twijfels te hebben bij een dergelijke tactiek a) zo vroeg in het seizoen en b) met zoveel nieuwelingen. Steijn kan aardig ouwehoeren, maar tot nu maakt hij op mij niet de indruk goed opgelet te hebben: écht grote trainers staan, zonder uitzondering, ‘en plein public’, altijd pal vóór hun elftal.

Ook word ik nog niet héél warm van “Geen idee”, als hem wordt gevraagd waarom Ajax zo slecht speelt (Ludogorets-thuis). Volslagen ongevraagd zou ik hem toch adviseren terug te schakelen naar een eenvoudiger tactisch plan, ‘gewoon’ de inmiddels modern klassieke 4-3-3 met beurtelings opkomende backs, drie complementaire middenvelders en vleugelaanvallers met enige variatie in hun spel. Focus op passzuiverheid, doorbewegen, positiespel en tactische duidelijkheid, dan ga je in ieder geval straks wedstrijden winnen op grond van individuele kwaliteit.

Hou het maar even simpel voor nu: Gorter, Gaaei (als je toch bezig was met signalen afgeven, lijkt me dit een terechte volgende), Sutalo/Hato (no-brainer) en hopen dat Sosa de back is die wél aan de verwachtingen kan voldoen. Middenveldje met Mannsverk, Tahirovic en Berghuis maar eens proberen. Tahirovic vind ik meer een 8, Mannsverk is even afwachten, maar lijkt me op papier een meer controlerend type. Dan Mikautadze maar een beetje á la Suárez vrijlaten vanaf rechts, Akpom in de spits (uitzakken, ruimte maken voor de vleugels, backs en Berghuis) en Bergwijn op links.

Hoop echt dat Steijn van afgelopen weekend héél veel geleerd heeft, dat er een goed gesprek heeft plaatsgevonden (Mislintat en Van Halst hebben ‘m hopelijk wel even goed aangepakt) en dat aan spelers excuses zijn gemaakt, vooral richting de nieuwelingen. Voorlopig blijf ik erbij dat vooral voor Steijn zélf de lat hoger moet worden gelegd. Hij moet rust, vertrouwen en overtuiging uitstralen, maar zit er nu alweer bij als nukkige, chronisch ontevreden schijndooie, die alleen even wakker lijkt te worden als Maduro wat op een iPad wil laten zien en nu al verbaal om zich heen begint te slaan…

Voor de liefhebbers: Sam Planting ging even los op Fortuna-Ajax (die arme jongen heeft die pot meerdere keren moeten kijken, schrijft-ie) en fileert, waarschijnlijk onbedoeld, het tactisch plan van Steijn en co: https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/12543978/ajax-onder-de-loep-wat-ging-er-precies-mis-tegen-fortuna

06-09-2023 10:32

sucre +15285

Helemaal eens met dit verhaal Balgevoel! Hou het simpel, hou de pot dicht en ga er vanuit dat er voorin echt wel iemand is die scoort (Bergwijn, Akpom/Brobbey, Berghuis of Mikautadze). Hoop (en ga er vanuit) dat er inderdaad een goed gesprek is geweest tussen Mislintat/Van Halst en Steijn en dat Steijn weet wat te doen. We gaan het zien bij eerstvolgende interview met Steijn. Deze negativiteit moet snel omgedraaid worden, anders is het seizoen al voorbij voordat het begonnen is!

06-09-2023 13:15

Balgevoel +31353

Thanks Suc! En anders: niet twijfelen en Stijn terugsturen naar Den Haag. Er had simpelweg met wat er al was, al meer bereikt moeten zijn.

06-09-2023 17:05

MVG +16480

Ik snap eigenlijk niet dat er weer zo’n typische eredivisie trainer is aangesteld. Hij heeft totaal geen visie en heeft gewoon geluk gehad met een redelijk talentvolle ploeg bij Sparta. Als Ajax dan qua spelers zoveel buitenlandse talenten haalt haal daar dan ook een buitenlandse trainer bij. Dan denk ik aan Hjulmand of Knutsen of een talentvolle trainer uit de Bundesliga. Het is weer zulk gezapig voetbal onder Steijn en we zijn gewoon niks opgeschoten sinds Schreuder.

06-09-2023 09:53

ArnoAjax +1705

Bosz stond klaar!!

06-09-2023 11:23

MVG +16480

Dat zeg je nou wel, maar ik heb Bosz nooit horen zeggen dat Ajax een optie voor hem is geweest. Volgens mij was Bosz wel een beetje klaar met Ajax na zijn vertrek.

06-09-2023 12:51

sucre +15285

Wat zeg jij MVG? Hij heeft wekenlang in praatprogramma's open sollicitaties gegeven, tot het genante aan toe haha.

06-09-2023 13:16

FrancescosRavioli +15454

Als Bosz z'n eigen knieschijf had moeten breken om bij Ajax terug te mogen komen, dan had die dat gedaan.

06-09-2023 14:03

Amsterdamnoord +6208

Ik moet zeggen dat ik het waardeer dat Branie als enigen het hoofd koel houdt. En zich niet laat gekmaken door al die andere gekkies in de media.

05-09-2023 19:34

Ajaxisart +18784

Als er niet naar je geluisterd wordt en je wordt compleet genegeerd, snap ik wel zijn reactie, ook al gezien het feit dat je bijna alleen baggerspelers hebt gekregen.

05-09-2023 16:11

sucre +15285

Baggerspelers... tja, heb je weer zo'n kenner die dit na 90 minuten al kan zien, wat een onzin.

06-09-2023 07:29

stopperspil +11264

Scouts mogen ook bij Jong Oranje gaan kijken straks

05-09-2023 11:43

Vik86 +42397

Daar loopt niks rond

05-09-2023 14:08

FlorisE1981 +2290

Mijn gevoel zegt dat Steijn het niet een jaar vol gaat houden, die is zeker na dit soort uitspraken en resultaten al een klein beetje op weg naar de uitgang.

Heb zijn aanstelling ook niet begrepen, zeker niet naar het debacle met Schreuder

05-09-2023 10:30

Ajax4glory +3268

Ja allemaal leuk en aardig, maar wie gaat de kar dan trekken? M.a.w. wie wordt dan de hoofdcoach van Ajax?

05-09-2023 11:43

FlorisE1981 +2290

Steijn gaat eruit zogauw de Deense competitie afgelopen is en Sven zijn gewenste trainer kan binnenhalen, aangezien (ben zijn naam even kwijt) deze trainer niet halverwege het seizoen bij zijn huidige club weg wou.
Dit is ook maar een gevoel en ook nergens op gebaseerd, maar toch zou ik het niet gek vinden.
Of Steijn moet het nog heel snel op de rails krijgen en op die manier genoeg krediet opbouwen

06-09-2023 19:13

Ajax4glory +3268

bedoel jij Knutsen

06-09-2023 21:03

FlorisE1981 +2290

Ja, die bedoelde ik inderdaad

06-09-2023 22:30

Andersen de man +2003

Ik ben blij met de nuance van Dick: Ajax vorig jaar ook opgehemeld na eerste vier weken en dat liep ook even anders. Iedereen ziet PSV als gedoodverfde kampioen, maar ze moesten ook vroeg pieken met de CL. En hadden al de kern bij elkaar voor een betere voorbereiding. Het is slechts het begin

05-09-2023 10:01

BattieSr +2470

Wijndal naar Antwerp? Das lekker

05-09-2023 08:20

BattieSr +2470

Mag TG 1x gelijk hebben aub

05-09-2023 08:21

Chadd +7759

Dus hun berichten over Steijn, Van Halst, Avila, Gaaei en Mannsverk klopten niet?

05-09-2023 09:33

MarLuuk76 +3557

Tja als Overmars of Steijn boezemvriend Mike ineens wel info geven, dan wel he.

05-09-2023 10:19

wijzijndebeste123 +166578

Haha Nick. Jij doet gister nog alsof uit niks blijkt dat Steijn dik is met de Telegraaf. Buiten dat dit uit zijn NAC tijd al alom bekend was lekt hij net als bij NAC ook overduidelijk onze transfers naar zijn vriendjes.

05-09-2023 13:09

JanBiesbos +29417

Hard gelach dat nu juist de Cl inkomsten omhoog gaan we de boot gaan missen. Ik denk dat het een gevecht om plek 3 gaat worden. Feyenoord heeft de eerste mazzeltjes al weer mee met een buitenspel goal en PSV met ballen die er bij ons wel in zouden vliegen.

05-09-2023 07:36

Medoz +4322

Hard gelag... zou vooral hard gelach uit Rotterdam en Eindhoven zijn.

05-09-2023 08:24

Ajaxtrouw +6370

Zoals jij het gebruikt is het een hard gelag….

05-09-2023 08:46

Ajaxtrouw +6370

Hou toch eens over de mazzel van andere clubs als jezelf gewoon niet goed genoeg bent. Wij hebben met mazzel een punt gehaald in Sittard.

05-09-2023 08:49

HJC +8157

Sinds het wegsturen van Overmars, is de hele organisatie afgebrokkeld. Ten Hag, Blind, van der Sar en een stuk of 15 spelers zijn ineens weg. Van een Europees topteam met typisch Ajax voetbal is 2 jaar later niets meer over. Van de filosofie van Cruyff en de fluwelen revolutie ls niets meer over. We hebben nu een hockey bestuurder, een commercieel directeur van Twente en een play station football manager die met elkaar een onherkenbaar Ajax hebben gecreëerd. Ajax is een handelshuis geworden. Een elftal vol met koopjes uit Europese tweede divisies.

05-09-2023 07:08

BattieSr +2470

Ja, Overmars had al die spelers wel weten te behouden ja. Lul toch niet zo dom joh!

05-09-2023 08:22

BokkieBokstra +11372

Blind tadic klaassen had je moeten houden plus jeugd plus goede aankopen olij schouten

05-09-2023 09:37

Rockanje23 +37212

Het scheelt ook heel veel punten..

05-09-2023 09:46

Onnavolgbaar +99

Ajax zal wederopstaan. En ook jij zal weer lachen mijn vriend.

05-09-2023 09:40

ijzerchef +3171

Probleem was dat Overmars alles uit de loss pols deed. Er werd geen structuur gezet zodat we structureel goede spelers halen.

05-09-2023 13:13

debarbaar +8257

Dit is toch gewoon een opzetje met De Telegraaf? Verwacht snel een soort van Rob Jansen interview als hij zijn afkoopsom binnen heeft. Denkt Steijn dat hij bij NAC werkt? Zou Pierre Hooijdonk dan toch gelijk hebben gehad?

05-09-2023 06:52

slot +2046

Stein heeft ook géén zin meer en is duidelijk ontevreden.
zal wel wachten op ontslag en op een zak geld dat hij voor niks krijgt dan

05-09-2023 05:17

AjaxFinest +3469

Die dekt zichzelf alvast in. Hij wist natuurlijk gewoon waar hij aan begon toen hij zijn contract tekende. Niet zeiken maar voetballen. Waarschijnlijk krijgen we de aankomende 3 potten gewoon een pak rammel. Als het hem niet zint dan rot ie toch lekker op, slechter kan het toch niet op het moment.

05-09-2023 04:47

wijzijndebeste123 +166578

Kokkie van Kale en Kokkie op AT5 gaf aan dat hij ook sterke vermoedens heeft dat Steijn expres in n heel raar systeem zonder rechtsbuiten speelde omdat hij kwaad is dat hij geen nieuwe rechtsbuiten gekregen heeft. Dit terwijl hij daar heel simpel Godts of Mikautadze had kunnen neerzetten. Ik zelf had dat vermoeden ook al en verdenk Steijn er ook van dezelfde streek uitgehaald te hebben door Gaaei tot aan Fortuna geen minuten te geven omdat hij Sambo wilde hebben. We hebben allemaal kunnen zien dat Gaaei t n stuk beter deed dan Rensch, wisten van tevoren dat Gaaei qua profiel veel beter bij deze rol past en zien al hele lange tijd n dramatische Rensch. Dat maakt t uitermate vreemd dat Gaaei geen enkele minuut mee mocht doen. Zelfs niet bij 1-4 voor tegen Ludogoretz. En t zelfde vermoed ik met t kiezen voor Gorter ipv Ramaj omdat Steijn Olij wilde hebben. Gorter doet t nu goed maar mijn punt is dat dit allemaal signalen zijn dat Steijn zijn opstellingen uit rancune maakt ipv wat t beste is voor Ajax. Samen met zijn steeds terugkerende gefrustreerde uitspraken waarin hij zowel Mislintat als alle aankopen muv Sutalo publiekelijk afvalt en de doorzichtige 1-2tjes met Verweij/Driessen tijdens de persconferenties wijst dit er imo op dat Steijn op oorlogspad is. Hij schuwt hierbij niet om expres zwakkere opstellingen t veld in te sturen (zonder rechtsbuiten, Rensch id Maicon rol, Gaaei op de bank), aankopen publiekelijk af te zagen en samen te spannen met de Telegraaf om Mislintat een hak te zetten. Dit is niks anders dan sabotage. Gezien t nu al duidelijke patroon verwacht ik dat Steijn hiermee door zal gaan en dat hij de volgende wedstrijd wederom n opstelling t veld in stuurt die duidelijk niet de beste is. Tis in mijn ogen echt essentieel dat Ajax dit snel onderkent en harde maatregelen neemt.

05-09-2023 04:10

MarLuuk76 +3557

Denk dat jij dat heel scherp ziet. Los dat Gorter nu wel oke keept. Is Ramaj voor Ajax gewoon beter. Ja gebasseerd op 1 oefenpot. Maar rust aan de bal. Kan meevoetballen. Pakt hoge ballen klemt ballen vaak. En hij is zeer snel bij de grond .

Steijn MOET er echt uit. Normaal ben ik voor kansen. En ja zag ik het wel zitten in Steijn. Maar nu hij vrienden met Mike is. Is hij zeer schadelijk voor Ajax. Als hij dit blijft doen.

05-09-2023 10:25

JD84 +2113

Snap niks van deze uitspraak van Steijn en wat wil hij er precies mee bereiken? De verantwoordelijkheid wegschuiven naar Sven? En dan? Dat is niu net degene die altijd aan zijn kant staat/stond en hem tegen alle verwachting in het vertrouwen gaf en hem heeft aangesteld! Hij zal ook een belangrijke stem hebben in hoelang Maurice mag doorgaan...dus beetje dom is dit wel! Sowieso rijen gesloten houden in de media...

05-09-2023 03:43

hers_geerlings +88

Nadat afgelopen seizoen Peter Bosch en Noa Lang openlijk solliciteerden naar een terugkeer bij Ajax werd ik een stuk gelukkiger. Hopelijk nog een Frimpong en Jerry Schouten erbij en kijken wie we moeten vervangen aan de hand welke spelers nog vertrekken en dan krijg ik weer wat vertrouwen voor het nieuwe seizoen, dacht ik.
En toen gebeurde wat er nu gebeurd is tot mijn stomme verbazing.

05-09-2023 03:40

Mv9494 +16677

ik denk dat het nog wel een paar jaar gaat duren voordat we weer op goed niveau komen

05-09-2023 03:43

MarLuuk76 +3557

2 goede trainer en Ajax wordt gewoon kampioen. Wellicht 2e maar CL is gewoon 109% haalbaar. Maar ja als men saboteur Steijn aan houdt. Wordt het inderdaad niks en gaat dat vele miljoenen kosten. Per direct opzouten met Steijn

05-09-2023 10:29

sucre +15285

Dat mensen nog steeds Bosch schrijven... echt ongelooflijk.

06-09-2023 07:36

Mv9494 +16677

https://www.youtube.com/watch?v=pJQQ1W2H1pA&ab_channel=WorldOfFootballHD

Ik zat dit net te terug te kijken en hij was inderdaad slecht tegen Fortuna. Maar je kan me toch niet wijsmaken dat ie niet kan voetballen

05-09-2023 03:13

ck69 +13181

Mee eens. Speelde z'n slechtste wedstrijd ooit denk ik. Als ie die ene bal na die korte solo er in had geschoten zou er heel anders over gedacht worden.

05-09-2023 07:29

FlorisE1981 +2290

Heeft ook gewoon te maken met de positie waar hij neergezet werd door Steijn

05-09-2023 09:22

Aurelius1 +19736

We zijn vorig jaar werkelijk doodgegooid in de media met hoe goed Steijn het deed met Sparta. Nu blijkt dat Sparta weer op de vijfde plek staat Op basis van het feit dat trainers compleet overschat worden, is Steijn bij Ajax aangenomen, en daar moet ie God op z'n blote knieën voor danken. Hij zou elke dag een kaarsje moeten branden dat Mislintat hem op basis van een goed interview bij Powned en toevallig goede prestaties als gevolg van de kwaliteit van het elftal van Sparta heeft aangenomen.

De omhooggevallen bosloop-trainer Keizer is bij Porto terechtgekomen nadat Ajax op z'n cv stond. Ook downey Ten Hag, die niet eens normaal kan praten en bij Ajax in de kleedkamer belachelijk werd gemaakt met sketches, strijkt nu een miljoenensalaris op bij United. Dus Steijn zal bij ontslag op basis van Ajax op z'n cv ook weer ergens neerdwarrelen. En daar moet ie God op z'n blote knieën voor danken.

05-09-2023 03:01

Tranqiep +463

Reiziger?

05-09-2023 03:07

Aurelius1 +19736

Ja, fout van mij. Ik heb het aangepast. Het klopte voor de helft.

05-09-2023 03:10

ShiekTakTiek +6022

Wat ik mij oprecht afvraag. Alle spelers die Mislintat gehaald heeft zijn door hem overtuigd en hij heeft Ajax aan ze verkocht als de ideale stap.

Deze spelers krijgen dan te horen via via dat hun trainer (die als ze hem googlen echt een nobody is) doodleuk in de pers zegt dat hij niet blij is met de aankopen omdat er te weinig nederlanders zijn bij gekomen.

Eindstand zal zo’n Branco ook denken “en ik, ben ik Frans?” Los van of hij presteert of niet zo’n jongen word kapot gemaakt. Speelt niet in zijn kracht omdat hij totaal niet matcht met Tahirovic (hij moet een breker naast zich hebben zodat hij als 8 kan verdelen). Tahirovic is een 6,5 meevoetballend prima alleen aanvallend niks bijzonders en verdedigend niet het slot op deur.

Nu hopen dat Mannsverk wat is maar doodzonde dat je Spertsyan niet hebt gehaald. Die heeft echt klasse en net dat beetje extra wat je nu tekort komt.

05-09-2023 01:19

Henkjanklaas +20683

Dat de TD zegt dat we tussen de drie en zes maanden nodig hebben om een goed team te vormen daar zal Steijn niet bepaald blij van worden. Zijn hoofd ligt dan al lang op het hakblok domweg omdat supporters een dergelijke termijn natuurlijk nooit gaan accepteren. Bij welke topclub krijg je tot 6 maanden de tijd ? Juist nergens.

05-09-2023 01:03

Balgevoel +31353

Nogmaals: "Op topniveau". Da's niet nu al met een tot op het bot ongemotiveerd elftal verliezen van Ludogorets, en ook niet gelijkspelen bij Excelsior en Fortuna, om dat diep weggezakt in een dug out murwgeslagen gade te slaan. De oefencampagne hield ook niet over van zichtbare ideeën, of vond jij van wel?

05-09-2023 01:13

Henkjanklaas +20683

Supporters denken zo niet en wat is op topniveau…
Dat is spelen met woorden. Bosz is niet gekomen omdat hij inspraak wilde. Steijn heeft daar blijkbaar genoegen mee genomen en ziet nu een set spelers binnen wandelen die echt een te laag niveau hebben. Ja bij een aantal kun je dat nu al zien. Geen trainer maakt hier op zo’n korte termijn wat van.

05-09-2023 01:19

Balgevoel +31353

Bij wie dan? Medic, eens. En verder? We moeten gewoon echt even geduld hebben en niet elke aankoop gaat slagen. Maar ik heb vertrouwen in het gros. En meer in Mislintat dan in Steijn, omdat vooral die laatste maar wat lijkt te doen/roepen...

05-09-2023 01:24

Mv9494 +16677

Medic en Forbs sws. Forbs is echt niet beter dan Godts

Tahirovic wordt een goeie, Sutalo ook. Rest moet ik nog zien. Mikautadze was iig niet om aan te gluren, maar was ook maar 1 pot in een team dat totaal niet draait.

Maar dan is Forbs een grotere miskoop dan Medic, want die kostte 14 mil voor middelmaat

05-09-2023 01:32

4Ever14 +6654

“Bij welke topclub krijg je tot 6 maanden de tijd ? Juist nergens.”

Arsenal met Arteta.

05-09-2023 14:55

Voetbalfan2002 +5597

Dit is gewoon een selectie waarmee je van ludogorets en Fortuna moet winnen. Ja ik ben het eens dat de selectie kwa timing totaal niet optijd compleet is, maar om nou openlijk het transfer beleid van mislintat af te kraken is gewoon niet slim. Je moet de Telegraaf niet meer voer geven dan ze al hebben. Daarnaast doet Steijn zichzelf een plezier om spelers op de juiste plaats te zetten! Mikaudtatze op 10 en hlynson op rechts buiten wie verzint dat nou weer!!!

05-09-2023 00:39

PH2BOT +40642

Steijn geeft hiermee eigenlijk aan dat hij (nog?) te klein is om het eerste team van een grote club als Ajax onder zijn hoede te nemen. Het kan natuurlijk nooit zijn dat de coach bepaald welke spelers er komen...daar wilden we juist van af. Elke coach komt weer met eigen vriendjes aanzetten. Zie Bosz met Dest bv en die wilde ook Sanchez terughalen bij PSV. En wanneer de coach dan weg is neemt hij die spelers me of de club zit er mee opgezadeld. Dat is allemaal ad hoc beleid waar de voetbalwereld van vol is ..zeg maar gerust dat het 'usance in de branche' is. Omdat de jeugdopleiding van Ajax nauwelijks nog toptalent aflevert moest er nu wel gekocht worden en dan zo goed mogelijk maar ook nog niet al te bekend zodat i.g.v. een goed EL seizoen de waarde van die spelers ook meteen significant toe zal nemen. Zie Napoli bv. Maar er zal weltijd moeten zijn om op elkaar ingespeeld te kunnen raken en zo ook het specifieke Ajax spel onder de knie te krijgen. 'Voor wie kan wachten komt alles op tijd' luidt dan ook een wijze zegswijze. Doorgaan op de ingeslagen weg en Steijn moet leren te roeien met de riemen die hem worden geboden. En Sambo is geen speler voor Ajax maar 2e keus bij PSV. Vertessen als rechtsbuiten voor een prikkie ophalen had wel een goede zet geweest trouwens want nu hebben we nakkos en bij JA loopt al tijden niks meer rond aan voorhoede. 0 uit 4 is nu niet bepaald een bemoedigende start.

05-09-2023 00:35

Ajacider +4948

Al weer klaar met Mauwrice. Belletje naar Schip dan maar?

05-09-2023 00:02

PH2BOT +40642

John zou een goeie zijn: 100% Ajacied en internationale ervaring als coach. Em niet eens zo slecht gedaan met Griekenland.

05-09-2023 00:37

Ajacider +4948

Ja helaas wel een zieke vrouw. Kom m vaak tegen in Bussum. Topgozert, voetbaldier en ondertussen internationaal gelauwerd. Oud linksbuiten en aangezien we daar toch de focus op hebben 😉

05-09-2023 00:38

DankzijCruijff +48731

Zou Dave Vos tegen het rijtje nietszeggende clubs dat we tot nu toe hebben gehad echt een slechtere prestatie hebben geleverd met deze spelers? Ik weiger dat te geloven. Sterker nog; ik weet vrij zeker dat we veel herkenbaarder Ajax-voetbal voorgeschoteld hadden gekregen.

En ja, hij heeft tot nu toe alles verloren met Jong, voor het geval teletekstsupporters me komen bestoken met scorebordjournalistiek. Doet er niets aan af.

05-09-2023 00:02

wijzijndebeste123 +166578

Vos en Maduro als interim. Knutsen id winterstop.

05-09-2023 00:13

Balgevoel +31353

Zou het? Het is dom, en ook zeker ergens achterbaks, maar misschien leidt dit wel tot een héél goed gesprek en zet Sven 'm even op z'n plek?

05-09-2023 00:20

Henkjanklaas +20683

Weet je wat lekker is, en ik hierboven aangeef dat TD verklaart dat het wel tot een half jaar kan duren eer het team er echt staat. Wat zal Steijn daarvan denken “ dan ligt mijn kop er al lang af “. Immers supporters zullen dat nooit accepteren. Dus wie veroorzaakt hier nou de ellende….

05-09-2023 01:07

wijzijndebeste123 +166578

De TD gaat over de trainer. Dus Steijn zou juist blij moeten zijn dat niet direct de koppositie geëist wordt. Dan kan hij rustig aan t team gaan bouwen en dat bedoelt Mislintat ook met die uitspraak. Dat t team pas echt zal draaien over n half jaar betekent daarbij niet je tot die tijd steeds tegen teams als Fortuna en Excelsior op n schandalige manier punten mag verspelen. Er is ook n middenweg. Nog niet optimaal draaien, her en der onnodig punten verspelen en Steijn zou stevig in t zadel zitten. Lijkt me heerlijk werken. Maar Steijn heeft t voor zichzelf verknalt door zijn uitspraken en zal nu wel degelijk meer dan terecht snel eruit gegooid worden.

05-09-2023 01:12

Balgevoel +31353

Nee. Sterker nog, Ajax-Den Bosch, gezien? Eerste oefenpotje. Toen liet Vos al even aan Maurice zien hoe het moest in de tweede helft...

05-09-2023 00:34

chino +1172

Dat gelul dat Feyenoord en PSV voor minder beter hebben ingekocht. Dat ze beiden meer uitgegeven hebben dan er is binnengekomen wordt er niet bij verteld. Ajax heeft weer 40-50mio transferoverschot. Vorig jaar 100mio overschot. PSV heeft met Lozano, Schouten en Lang hoge afschrijvingslast en niet zoveel restwaarde.
Bij de concurrentie zijn er 2 basisspelers weg, bij ajax 5 en een aantal basisspelers die gebleven zijn functioneert onvoldoende. Daarnaast missen we onze 2 internationals afgelopen weekend en tegen Ludogorets 7 aankopen. Enige waar je de vraagtekens bij kan zetten is dat je geen rechtsbuiten en geen 10 hebt. Je hebt alleen Berghuis voor allebei die posities. Die 10 was er geweest zonder onruststokende Telegraaf. Los daarvan had ik gehoopt op een last minute huurdeal met Donny. Keihard werken met staf en spelers om een team te worden, en dan gaan we vanzelf zien wie de pareltjes zijn.

04-09-2023 23:00

Henkjanklaas +20683

Denk maar niet dat de spelers die nu gehaald zijn straks voor een nieuw transferoverschot gaan zorgen. Misschien alleen Sutalo en de jongens die we nog niet hebben zien spelen, maar de rest… no way..

05-09-2023 01:08

Hans.D88 +3787

Kun je mij vertellen welke aandelen over een jaar wel 10x meer waard zullen zijn?

Het is nog veel te vroeg voor zulke uitspraken. Martinez, Neres, Antony, Litmanen, Eriksen, Zlatan etc. stonden er ook niet na 3 wedstrijden. En bovendien, hadden we Daramy niet met winst verkocht?

05-09-2023 02:21

JD84 +2113

Je gaat echt veels te kort door de bocht... Als je een Mikautadze bv nu al afschrijft, of een Avila, of een Gaaei (doe prima inviel trouwens), dan spoor je ook niet helemaal... Ik zou niet weten waarom die jongens niet zouden kunnen ontwikkelen tot ook verkopen van 40M...

05-09-2023 03:50

MPAjax +8475

Trollen showtime met al die zogenaamde fans, even serieus, waar wil men überhaupt heen met al die negatieve uitspraken. Uiteindelijk word je wat je zegt dat ben je zelf

04-09-2023 22:58

zivkabrimovic +264

Off topic. Ik heb een schijthekel aan Martijn Krabbendam, bah. Wat een vies kereltje.

04-09-2023 22:46

Aankoper +1778

Waarom blijft Mike bitterbal telkens dezelfde vraag stellen? Omdat hij voor nog meer onrust wil zorgen.

04-09-2023 22:43

Adt +1654

Steijn zegt gewoon hoe het gegaan is, maar dat mag hij niet van de meeste mensen. Eigenlijk best raar dat je niet eerlijk mag zijn

04-09-2023 22:29

ck69 +13181

Steijn klaagt over spelers maar zet vervolgens Circus Rensch op de gehele rechterflank

04-09-2023 23:56

VluggeJaapie +2046

Sabotage... heeft hij expres gedaan omdat hij niet gaaij wilde hebben maar een andere speler voor de rechtsback positie en hij wilde een rechtsbuiten en die heeft hij ook niet gekregen

05-09-2023 08:02

Hans.D88 +3787

Met de Telegraaf in de zaal is het soms verstandig voor Steijn om even niks te zeggen. Bespreek dat gewoon eerlijk onderling met Mislintat.

05-09-2023 02:16

JD84 +2113

Dat heet nou een front vormen in de media...best belangrijk ipv van elk wissewasje op straat gooien via de pers...

05-09-2023 03:51

RobbertB +2187

Dit is echt een storm in een glas water jongens. Steijn gaat daar niet op een persconferentie zitten om Mislintat te naaien. Hij geeft (te) onbevangen antwoord op een vraag.

Het is toch gewoon heel helder allemaal? Geen geld = geen vooraanstaande namen in kunnen kopen.

Kunnen wel janken over Lang of Schouten, maar die krijgen meer dan bij Ajax in het nieuwe salaris plafond. En bovendien kiezen ze dan toch voor Champions League.

Steijn + staf (want zij hebben gezamenlijk namen genoemd) hebben misschien wel gevraagd om Van de Beek, Ziyech, Tagliafico, weet ik al wie nog meer. Maar die moeten allemaal 4, 5, 6 mln aan salaris hebben.

04-09-2023 22:14

Henkjanklaas +20683

En hij wilde graag die jongen die in de VS de sterren van de hemel speelt en die Spertsyan ook een geweldige speler. Met spelers uit de tweede liga van een land is het enorm gokken geblazen. En daar mag Steijn het dan mee doen…

05-09-2023 01:11

RobbertB +2187

Net alsof de Major League Soccer, let wel, ze noemen het Soccer…

of de Premjer Liga, na de massale uittocht van de meeste spelers van naam vorig jaar….

Hoger staat aangeschreven dan Championship.

05-09-2023 02:19

JD84 +2113

Wel grappig dit voorbeeld want de MLS en de Russische League zijn nou niet echt veel beter dan de keagues waar onze spelers nu vandaan zijn gekomen...

Neemt niet weg dat ik zowel Spertsyan als Almada graag had gewild... Maar Almada was 27-30M én mocht pas Dec-Jan weg daar...

05-09-2023 03:53

ArnoAjax +1705

Als Steijn weggaat dan Louis halen en aanstellen ook boven die duitser

04-09-2023 22:14

Mez +437

Opzouten met die mislintat. Wordt vechten voor het linker rijtje

04-09-2023 22:12

afcsja +2549

Trol alert!

Alleen maar negatief gezeik in al zijn reacties!
Ga je eigen club steunen ipv hier de boel op te naaien

05-09-2023 00:31

MPAjax +8475

Zie manipulatie om Ajax niet meer onbetwist nummer 1 te laten zijn. Heb het idee dat zo clubs die normaal de “hoge bomen” zijn: PisVee en Feyenoooit, uit de wind te houden.

Sinds vertrek Antony en Kudus is de propaganda in full force gegaan. Daarbij komen nog de velen amateur scheidsrechters die de KNVB niets meer kunnen leren behalve onzinnige regeltjes zoals gele kaart voor coaches die het niet eens zijn met de slechte beslissingen.

04-09-2023 21:56

Voetballover +3083

Draai nog een joint..

04-09-2023 22:45

Holadieje +6048

Hadden nooit Steijn moeten binnenhalen, zo'n man die denkt ach als ik het verkloot kan ik niet meer stuk bij mijn Haagse maten en alle andere lui die Ajax geen warm hart toedragen. Daarnaast ook gewoon een simpele harrie zonder enig tactisch vernuft.

04-09-2023 21:54

RFHK +12903

Zijn beste vriend is een Ajacied.

04-09-2023 22:22

Jarikoning +7478

Lulverhaaltje, anti Ajax man is het al jaren. Was er in 2011 bij met Brom en Immers

04-09-2023 23:40

Mv9494 +16677

ben ik de enige die dat verhaal van Steijn totaal niet geloofde en maar zei om goed over te komen?

05-09-2023 01:19

Professor +11253

Langzamerhand komen er barstjes in het vertrouwen wat ik in Steijn had.
Hij heeft tot op dit moment individueel en als team nog helemaal niets beter gemaakt.
En nu is het al de tweede keer dat hij zeurt dat zijn aangedragen spelers niet gehaald zijn, ja met Olij was het vast veel beter gegaan.
Kom op Steijn niet zeuren er zijn heus goede spelers gehaald en aan jou om er zo snel mogelijk een soepel draaiende team van te maken met een duidelijke visie.
En je niet lopen indekken dat hoort niet bij een trainer die Ajax mag trainen.

04-09-2023 21:49

Henkjanklaas +20683

Beetje vroeg… spelers hebben net een paar trainingen gehad en een aantal net een wedstrijdje.. td gaf aan dat het tot zes maanden kon duren… daar gaan supporters niet op wachten en wie wordt dan geslachtofferd… juist ja…

05-09-2023 01:13

Professor +11253

Een groot aantal spelers heeft er al twee maanden opzitten en daar mag je toch wel enige verbetering in verwachten.
Eigenlijk niet mag naar moet!

05-09-2023 01:42

Henkjanklaas +20683

Voor het echie hooguit een paar competitiewedstrijdjes meer niet

05-09-2023 02:20

appiehappie +3120

Er is vorig seizoen en deze transfer periode rond de 200 miljoen euro, ja jullie lezen het goed, 200 miljoen euro geïnvesteerd in Ajax 1.
Wat is nu het resultaat?
Wat staat er op het veld nu?
Behalve Sutalo ordinaire B-keus, op een enkel talent na wat gehaald en/of opgeleid is.
Toch te bizar voor woorden.
Almada was te duur, Tagliafico was ook een probleem en ga zo maar door. Bayern Leverkussen haalt Boniface van Union St Gillis voor 20 miljoen euro maar dan heb je wel een TOPspits binnen. Ajax heeft als TOPclub een stel prutsers in huis die een gat in hun hand hebben en geen verstand hebben van zaken en steeds maar weer de verkeerde keuzes maken. Tahirovic, vdBoomen en Medic verdienen ook een salaris, hebben niet veel gekost maar voegen helemaal niets toe aan Ajax-1. Gewoon beschamend beleid en geen visie.
Steijn hangt de vuile was nu al buiten.
Bosz was de juiste keuze geweest voor dit zwalkend Ajax
Maar wederom de verkeerde keuze. Het wordt een lang seizoen.

04-09-2023 21:40

Jelluhafca +3495

Amen! 5 spelers halen van elk om en nabij de 20 miljoen die een op een de vervangers waren is een veel betere investering dan wat er afgelopen twee transferzomers is gebeurd. Er zit geen idee achter, geen oude spelers die de jonge jongens op sleeptouw kunnen nemen, een coach die niet geschikt is voor een topclub en ga zo nog maar ff door. Het had allemaal zo simpel anders kunnen zijn…

04-09-2023 22:14

Henkjanklaas +20683

Bosz wilde echte inspraak in het beleid en in de keuze nieuwe spelers en daarom is hij het niet geworden. Steijn was al lang blij gevraagd te worden en accepteerde blijkbaar alles bij zijn aanstelling en ziet nu het licht daar de door alleen de td aangeschafte spelers niet voldoen op een enkeling na.

05-09-2023 01:15

Vik86 +42397

Steijn is teleurgesteld dat hij niet (zijn) spelers heeft gekregen.. Hij kan ook nu zich gaan verdiepen in de spelers wie hij heeft.. Het zijn allemaal stuk voor stuk goede jonge voetballers met potentie.. Ik heb meer vertrouwen in een man die lewandowski, kagawa, ito, sancho ontdenkt heeft dan een trainer van sparta.. Sommige hier zien het liefst spelers met een ajax verleden, waarvan het nog maar zien of ze gaan leveren...wij hebben een verdediging en een middenveld wie als een huis staat over een tijdje.. Aanval is ook niks mis mee.. Het is nu door de zure appel heen bijten en geduld hebben..

04-09-2023 21:04

DankzijCruijff +48731

Middenveld “als een huis”, droom lekker verder. Branco naast Tahirovic is niets en te weinig complementair. Mannsverk zie ik in veel lijstjes en opstellingen alweer voorbij komen, maar exact hetzelfde zal gelden voor Mannsverk in combinatie met één van die twee. Prima talent maar niet eentje die de essentiële problemen op het middenveld op gaat lossen. We hebben geen fatsoenlijke “10” en geen lichtvoetige, technische speler op “8” die goed is in de combinatie, afgezien van een Taylor die het momenteel ook niet brengt.

Maar nee, verder staat het middenveld idd “als een huis” straks.

Ik wacht graag weer op een goedkope reactie van je in de trant van “JiJ WiLt ZeKeR aLLeEn MaAr JeUgDsPeLeRS…”

04-09-2023 23:55

Vik86 +42397

Let maar op

04-09-2023 23:58

JD84 +2113

Heerlijk...dit positivisme 🤣

05-09-2023 03:57

Vik86 +42397

Hahaha.. Je moet altijd vertrouwen houden, ooit komt het goed

05-09-2023 10:34

Omar +17193

Misschien hier al gepost, maar deze passmap https://twitter.com/11tegen11/status/1698629901962621287/photo/1

pijnlijk...

04-09-2023 20:29

Mv9494 +16677

allemaal tikkie breed.

04-09-2023 20:31

Alexander40 +6114

Een totale tactische wanprestatie van de hele technische staf maar daar heb ik geen passmap voor nodig. Onbegrijpelijk. Heeft niets te maken met dat de spelers nog aan elkaar moeten wennen. Ik heb ook geen zin om weer minimaal nog een half seizoen te moeten wachten eer een niet functionerende staf eruit gaat en het hele seizoen weer naar de knoppen is. Soms moet je gewoon snel beslissen. Komende 3 wedstrijden verliezen en weer tactisch blunderen is wat mij betreft in ieder geval einde oefening. Laat het de komende periode dus zien staf, Ajax!

04-09-2023 20:42

Slappe +4548

Ik dacht na een slecht jaar nieuwe kansen nieuwe spelers , trainers en bestuur. Paar weken verder is het nu al een rotzooi. Van halst als een tussenpaus, trainer die ontevreden is over de spelers die diamantenaugen heeft gehaald, spel is zeer bedroevend, kudus op de valreep verkocht. Ik had op een betere start gehoopt en leuke spelers. Misschien komt het nog maar als het nu al moddert binnen de club vrees ik het ergste ….

04-09-2023 20:10

HallelujahAmsterdam +10647

Makkelijk scoren van Steijn inderdaad.

Mijn grootste kritiek op Steijn voor nu is : je ziet geen intentie of visie op het spel.
Ten Hag , Bosz ook komend van kleinere ploegen , hadden wel al een veel duidelijkere speelwijze. Steijn , ondanks dat hij de tijd zal krijgen , er is niet veel duidelijk. Behalve dus al wat gemopper op de man die hem aanstelde. Hoop voor hem dat dat geen gewoonte wordt.

Steijn als zowel Mislintat , zullen allebei beoordeeld worden op hun (geleverde) prestaties. Meer dan andere seizoenen , zal hierop meer druk komen te staan dan in andere seizoenen , zeker naar aanleiding van afgelopen seizoen. Dat nooit meer.
Dan helpt dit natuurlijk met name voor zichzelf niet zo'n opmerking.
Klaar met de excuses , klaar met profilering : presteren.

04-09-2023 19:53

JBxxx +562

Niet zo zeiken Steijn, kijk naar Peter Bosz naar paar duels zie je zijn hand/speelstijl al terug in de selectie. Geen idee wat voor systeem Steijn nou druk mee is. Ondanks de slechte uitvoering van spelers zie ik ook niet de hand van de trainer nog.

04-09-2023 19:39

ProfessorX +19827

Dat cliché denken en dan zich specialist noemen .

Cruijff zei altijd dat een 433 een opstelling is op papier enkel gaat het hem om de uitvoering .

De befaamde 3 hoekjes ,veld bezetting en breedte plus diepte maken .

Nooit naar de bal toe komen nooit ruimte maken en aanbieden .

04-09-2023 19:36

wijzijndebeste123 +166578

Ik hoop steeds op n bericht dat Steijn intern op t matje is geroepen. En dan niet alleen door Mislintat maar ook door Van Halst (interim AD) en Eringa. Of nog beter dat Ajax vindt dat er een onwerkbare situatie is ontstaan.

04-09-2023 19:16

Mv9494 +16677

ik denk eerlijk gezegd dat Mislintat zo sympathiek is dat ie Steijn wel snapt en het prima vindt.

04-09-2023 19:25

Rock69 +8411

Steijn graaft zijn eigen graf.

04-09-2023 19:13

Flaco +19597

Feitelijk is dit een motie van wantrouwen tegen de selectie en de TD. Dan rest er eigenlijk niks anders dan een ontslag met onmiddellijke ingang. Dit gaat niet meer goedkomen, ben ik bang.

04-09-2023 19:12

Rock69 +8411

Vorig seizoen bepaalde de coach welke spelers moesten komen. We hebben gezien wat dit werd! Mislintat heeft vertrouwen in zijn eigen systeem en Steijn ziet nu al een mijnenveld. Heel dom!

04-09-2023 19:15

William.V +210

Ik heb er vertrouwen in dat het nog goed komt geef ze de tijd

04-09-2023 19:07

wijzijndebeste123 +166578

Rensch id Maicon rol die de gehele rechterkant moet bestrijken omdat je geen rechtsbuiten op stelt en 2 nummers 10. Niemand kan zo stupide zijn om zoiets te doen me n team dat nooit samen gespeeld heeft. Op basis van Steijn zijn schandalige uitspraken na de wedstrijd lijkt t puur n kinderachtige streek bedoeld om onvrede aan Mislintat te uiten.

04-09-2023 18:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.