Branie: 'Ajax hangt met plakband aan elkaar en is toe aan de winterstop'

door Wessel Kroon 101

Bron Ajax Showtime

Branie: 'Ajax hangt met plakband aan elkaar en is toe aan de winterstop'

door Wessel Kroon 101

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Het rampzalige 2023 lijkt voor Ajax, naar omstandigheden, een happy end te krijgen: een opmars in de eredivisie en Europese overwintering, al is het dan in de Conference League. In Branie, de Ajaxpodcast van Het Parool, wordt nagepraat over de chaotische, gekke overwinning op het Griekse AEK (3-1) waarmee Ajax die overwintering afdwong.

Presentator Menno Pot, Paroolverslaggever Jop van Kempen en Ajax Showtimeredacteur Wessel Kroon zijn het erover eens dat het glas bij Ajax beschouwd moet worden als halfvol: de ploeg is van ver gekomen en heeft toch maar mooi een ‘alles-of-nietswedstrijd’ winnend afgesloten, al was het er dan een tegen een uitermate zwak AEK.

'Het leek een volledig verloren seizoen,' zegt Menno Pot, 'maar dankzij de opleving in de voorbije weken komt er tóch een tweede seizoenshelft waarin Ajax nog kan winnen, in eigen land land én in de Conference League. Dat is op zich al winst.'

Improvisatie bij Ajax

Tegen de Grieken speelde Ajax minder dan in de voorbije weken, ook door blessures, een schorsing (Berghuis) en veel improvisatie na rust. 'Na rust ging het allemaal schuiven', zegt Jop van Kempen. 'Martha, Gaaei, Gooijer, het werd eigenlijk steeds onduidelijker wie nou precies op welke positie speelde.'

De blunderende Griekse doelman. De ‘hattrick’ aan gemiste kansen van Chuba Akpom. De enorme ruimtes tussen de linies. De zwakke prestaties van Forbs, Tahirovic en Hlynsson en de goede van Taylor, Hato en Sosa. De mogelijke tegenstanders in de Conference League. Het komt allemaal aan bod in de laatste ‘Europese’ Branie-editie van 2023. Maandag volgt de laatste reguliere aflevering van dit jaar, over de laatste competitiewedstrijd van 2023, thuis tegen PEC Zwolle.

Branie is dit seizoen elke maandagmiddag om 12.00 uur te beluisteren via Spotify, iTunes en onze website. Luister de nieuwe aflevering nu!

Wessel Kroon (X: @Wessel_Kroon | E-mail: w.kroon@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

PaulEast +7816

Ajax is toe aan een trainer. Heel veel respect voor van het Schip maar dit Ajax is toe aan een onafhankelijke buitenlandse trainer die boven alle partijen staat en een visie heeft die van deze tijd is. Als je de liefde van je leven verliest en eigenlijk op een andere functie hebt gesolliciteerd en al een tijdje weg bent van het niveau dat Ajax wil nastreven dan denk ik dat je veel te veel van zo iemand vraagt. Ajax bezint.

17-12-2023 10:17

Wobbo +11160

Van 't Schip doet zo'n beetje alles wat de supporters van een Ajax trainer verwachten. Tactiek klopt. Hij heeft schijt aan aankopen als de jeugd beter is. We spelen weer veel ballen direct naar voren ipv heen en weer getik. Nee we moeten persé een onafhankelijke buitenlandse trainer omdat.... Ja waarom eigenlijk? Omdat dat voetbalkennerig staat ofzo? Ajax is best een unieke club. We kunnen het zo nu en dan ver schoppen omdat we een goede opleiding hebben en onze eigen manier van voetballen. Wat heeft een buitenlandse trainer dan voor voordelen? Dat slaat helemaal nergens op.

17-12-2023 11:42

HStorm +3139

Dit is toch geen Nieuws maar opninie?

16-12-2023 10:49

Erwin2004 +934

Forbs kijkt ook enorm lastig, net alsof iemand constant met een geweer op zijn hoofd mikt en Forbs niet weet wanneer ze gaan schieten. Ik vind Forbs matig….

Andere spelers als Tahirovic en Akpom komen er echt wel. Tahirovic alleen als hij snel excelleert, dus voor Branco terug is.

Ik ben tevreden met Europees overwinteren en de stijgende lijn in de eredivisie. Tuurlijk, we worden geen kampioen en spelen geen champions league en dat is maar beter ook. 25-26 champions league spelen en strijden om de titel is mijn vooruitzicht, en dat is een fijne gedachte 😄

Ik ga er vanuit dat wij 3e worden!

16-12-2023 09:58

FrancescosRavioli +15098

Champions league halen komend seizoen is eigenlijk wel een must. Zeker met het oog op het wk voor clubs waar Feyenoord mogelijk met die 50 miljoen er vandoor gaat, moeten we er alles aan doen om dit jaar nog in de confetti league zoveel mogelijk punten te pakken en komend jaar CL te halen. Als je ook CL geld misloopt krijg je een enorme achterstand tov de concurrentie.

17-12-2023 06:54

Erwin2004 +934

Eens! Maar waarom zou Feyenoord het WK voor clubteams spelen, ik dacht dat het enkel voor de winnaars van diverse trofeeën was.

17-12-2023 07:11

Ajax4proud +10790

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/12/derksen-met-stomheid-geslagen-hoe-diep-kun-je-zinken-als-ajax-supporter

Johan Derksen heeft wel een punt. De cl als derde rangs toernooi, maar een prijs is een prijs mocht Ajax überhaupt dromen hebben.

16-12-2023 00:35

Ferd +38308

Normaal zou een Ajacied ook niet blij zijn met conference league, maar dit is geen normaal seizoen.

16-12-2023 04:26

burwatti +14190

Precies, had je vorig jaar gevraagd of we conference league willen spelen had iedereen je uitgelachen. Nu is de realiteit anders en zijn we gewoon blij dat Ajax überhaupt nog in Europa zit.

16-12-2023 08:19

ProfessorX +19827

Wat een gelul , want toen Feijenoord de finale haalden was het werelds !

Kijk het lijstje eens na wat er nog in zit en dat zijn allemaal koekenbakkers ?

Stop met die onzin het is Europees het zijn extra punten en het is ervaring door meer wedstrijden te spelen allemaal finales !!!

16-12-2023 09:04

afct +8919

We mogen anders best trots zijn op de echte ajacieden die nu onze club komen helpen en ons weer enige glans terug aan het geven zijn. Ook mogen wij best trots zijn op onze succes supporters. We komen er langzaam weer aan en daar beginnen sommige media en clubs alweer zenuwachtig van te worden.

16-12-2023 09:26

Strawb Choco +1643

Maar stel je eens voor dat we de Conference league winnen, zijn we de eerste club ooit die alle Europese competities heeft gewonnen. Als je er op deze manier naar kijkt, is het alweer stukken leuker als fan!

16-12-2023 17:43

Myriad +7024

Mag wel positiever. AEK won van Brighton.

Afgetekende overwinning. En ik vind het leuker om naar zoveel kansen te kijken, dan naar een gedegen 1-0. Akpom maakt wel even 2 heel belangrijke goals. En toen werd het kind in hem wakker en ging hij alleen nog maar 'pingelen' om nog meer goals te maken. Is dat zo erg? Hij creëerde die kansen min of meer zelf.

Ajax speelde met veel inzet en enthousiasme, met overwegend jeugdspelers. We gaan het nog jaren over dit Ajax hebben en niet alleen in negatieve zin.

15-12-2023 19:40

WillyBrokamp +11117

Is er nog geen spuitbus uitgevonden tegen branie?? Goeie genade wat een overdosis prietpraat!

15-12-2023 18:38

Ferd +38308

er zijn genoeg andere podcasts als je Branie niet wilt luisteren. Het is geen verplichting he!

16-12-2023 04:26

JariHeijden +5590

Ik vind het een fijne podcast. Ik ben het niet met alles eens, maar dat hoeft ook niet.

16-12-2023 08:31

BackInBlack +14441

Snel Kaplan Gooijer Misehouy Muzambo Van Axel Dongen richting A selectie

Godts hopelijk snel weer fit

15-12-2023 18:35

WillyBrokamp +11117

Branie? Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap !!!

15-12-2023 18:28

CruijffLegend +4976

Hoog spuit 11 gehalte

15-12-2023 18:35

Ferd +38308

net als WillyBrokamp hier op AS

16-12-2023 04:27

Tommyshelby +128427

Hoop echt dat we na de winter weer voluit druk gaan zetten en vooruit gaan verdedigen. Denk dat zowel Hato als Sutalo dan nog beter zullen spelen. En met Rensch en Sosa kun je ook best back-op-back spelen.

15-12-2023 18:21

ProfessorX +19827

Ik denk dat Gooier wel eens de nieuwe rechts achter kan worden .

Is sterker sneller en kan beter verdedigen .
Rensch zou ik wel eens van links of als 6 willen zien net als Hato overigens .

Kaplan en Gooier zouden achterin het laatste stukje puzzel kunnen zijn .

Middenveld tsja Hato ? Zou best wel eens goed uitkomen net als Rijkaard toen .

Voorin zijn er veel ste veel mogelijkheden dus zal er een rechtsbuiten bij moeten plus Bergwijn en Mikautadze verkopen .
Berghuis heb ik mijn vraagtekens nog steeds over hij mist de echte drive in de grotere wedstrijden de wil om echt tot het randje te gaan niet 1 x maar altijd .

16-12-2023 09:13

FrancescosRavioli +15098

Zolang Bergwijn,Tahirovic en Taylor basis staan heeft druk zetten geen zin. Die 3 zijn namelijk altijd te laat. Of doen niet mee. Alhoewel ik wel enige hoop heb dat Taylor het nog gaat doen. Gezien die dat ook deed toen die Geavenberch uit de basis speelde.

17-12-2023 07:04

Ajaxlee +5558

Eerste seizoenshelft zit er bijna op. Ik ben benieuwd: wat is nou onze basis volgens jullie? Wie zijn er zekerheidjes en waar zitten te twijfelgevallen? Ik ben echt benieuwd naar hoe jullie dit zien. Persoonlijk zijn mijn twijfelgevallen toch Tahirovic en Hlynsson. Branco zou er bij mij namelijk altijd instaan. Die zorgt voor veel voetbal en dat is waar Ajax voor staat, en wat we nou nog te veel missen. Ik denk dat ik zou gaan voor Branco(8), Vos of Mannsverk op (6) en Taylor iets dieper als 10. Ik denk dat ons middenveld op die manier aan voetballen toekomt en in balans is. Verdediging zou ik zo houden en voorin beginnen met Bergwijn-Brobbey-Berghuis.

Maar goed ik ben benieuwd.. kom maar door!

15-12-2023 18:12

ProfessorX +19827

Forbs voor Bergwijn absoluut !

Ook zou ik Gooier meer kanssen willen geven .

Eens over je middenveld maar voorin vond ik de combi Forbs Brobbey akpom goed werken , maar met Gooier die de rechtse kant kan belopen met een eventuele Mannsverk erachter beter zou werken , want je wint wedstrijden met Goals .

Ook Kaplan moet je niet onderschatten en zou zelfs 31 33 spelen en in veld bezetting anders indelen natuurlijk

Ramaj

Gooier Sutalo Kaplan

Hato

Mannsverk vd Boomen Taylor

Brobbey Akpom Forbs

Alles draait om ritme en snelheid en conditie en met een goede gemotiveerde bank kan je ook makkelijker andere spelers in laten vallen .

Speel je slecht wisselen ongeacht wie !

Bank Pasveer Setford Martha Misehouy Vos Tahirovic Medic Godts Sosa Rensch Gaaei en 2 nieuwe erbij .

Verkoop Bergwijn berghuis Rulli Gorter Avila Mikautadze kan je nog wel verkopen voor 80 miljoen.

16-12-2023 09:26

Concrete +3127

Met ducktaoe is wel een compliment natuurlijk, komt niet meer los.

15-12-2023 17:57

ElFlaco +3642

Forbs was met afstand de allerslechtste. Is in werkelijk niets een Ajacied : heeft geen lef en kan niet voetballen. Was werkelijk genant om te zien. Tahirovic is geen 6 en kan er idd weinig van laat Vos daar maar spelen als ie fit is. Hlynsson ok die was niet best maar dat wordt wel een goeie ( beetje de nieuwe Eriksen denk ik).

15-12-2023 17:35

aequalitatem +870

Eigenlijk wel leuk hoeveel bommetjes er eigenlijk zijn, maar dat geen enkele afgaat. Klasse van Van 't Schip en z'n staf. Veel afwezigen, veel ook in dezelfde linie. Tijdens die wissel van Gaaei en later het geschuif van hem na de wissel van Rensch. Kwam erin op zijn tot twee jaar geleden natuurlijke positie als rechtsbuiten, werd later rechtsback, toen zag ik reserverechtsback Gooijer warmlopen en dacht ik dat Gaaei weer terug zou gaan naar rechtsbuiten. Zelf had ik trouwens gehoopt op Mikautadze, dan kon Gaaei rechtsback blijven.

Dat bracht mij aan het denken. Gaaei werd gehaald als rechtsback door Mislintat, maar was eigenlijk tot kort daarvoor nog vleugelaanvaller.
Martha was ook een vleugelaanvaller die dit seizoen als linksback speelt, maar viel tegen AEK in op rechtsbuiten en kwam later op linksbuiten terecht.
Akpom begon als 10, een positie waar hij in Griekenland weleens bekleedde. Bij Middlesbrough werd hij meer een pure spits en zodanig werd hij aangetrokken door Mislintat en gister na de rust mocht hij weer daar spelen.
Hlynsson speelt de laatste weken als middenvelder en moest plotseling op rechtsbuiten gaan spelen.
Rensch heeft dit seizoen al op rechtsback, centrale verdediger en verdedigende middenvelder gespeeld.
Sosa is linksback, maar speelt de ene wedstrijd wel en de andere mag hij 90 minuten op de bank zitten.
Forbs moest van Mislintat het gat op rechtsbuiten opvullen, maar niemand die de Duitser influisterde dat Forbs zijn fantastische data-cijfertjes behaalde vanuit de linkervleugel
Mikautadze is voor veel geld gehaald, maar iedereen weet dat hij te goed is als 3e spits, maar niemand weet wat we dan met hem moeten doen.
Tegelijkertijd spelen Avila, Mikautadze, Salah-Eddine en Medic en ook Rulli wel, vrijwel nooit meer.
Maar je hoort nergens ook maar iets van ontevredenheid. Iedereen is rustig, er is gewoon duidelijkheid. Tuurlijk, er zal komende maanden zeker wat sippe koppies verschijnen, maar kom op, iedereen wil graag foebelle. John van 't Schip, waar mogen wij uw standbeeld plaatsen?

15-12-2023 17:25

YugoVik +33034

Volgens VI is Sutalo 1 van de spelers wie vooruit gaat en subtiel verdedigt..

15-12-2023 17:22

Dusbaba +15322

Mannsverk zou na de interlandbreak toch weer aansluiten? Hoe staat het nou met hem?

15-12-2023 17:06

JantjeVanAmsterdam +2509

Kan Steven Bergwijn zondag spelen? Info nodig voor me scorito team???

15-12-2023 17:01

Heimwee +6649

hoop van niet

15-12-2023 17:39

JariHeijden +5590

Ja, want het gaat echt beter als Bergwijn er niet is. 🤥

16-12-2023 08:35

JantjeVanAmsterdam +2509

Kan Steven Bergwijn zondag spelen? Info nodig voor me scorito team???

15-12-2023 17:00

Redrum +95927

Een beetje te dramatisch naar mijn smaak voor een item dat 'Branie' heet.

15-12-2023 16:42

VoorAltijdNummer14 +25322

Ja het is eerder "Halfleeg de podcast". Er hangt altijd een soort 'we mogen niet te enthousiast zijn' sfeer in de gesprekken.

15-12-2023 18:10

Redrum +95927

Hahaha, dat is een betere titel inderdaad.

15-12-2023 18:30

Jariebombarie +926

Tahirovic heeft toch nog geen enkele goede wedstrijd voor Ajax gespeeld? Kan er geen pepernoot van.

15-12-2023 16:22

LarryHoover +167

Precies. 8mio.. bizar

15-12-2023 18:35

RFHK +12871

Zo voelt het nu zeker. Er vanuit gaande dat Bergwijn en Brobbey er niet bij zijn tegen PEC Zwolle, zou ik het als volgt doen:

Forbs - Akpom - Berghuis
Hlynsson
Taylor - Rensch
Sosa - Hato - Sutalo - Gooijer
Ramaj

En dan speel je nog een bekerwedstrijd tegen amateurs. Lekker alle (normaal gesproken) basisspelers op vakantie sturen zodat ze uitgerust terug komen. Geen risico nemen op blessures. De reserves/jonkies mogen deze wedstrijd pakken.

Forbs - Mikautadze - Banel
Akpom
Salah-Eddine - Avila
Martha - Kaplan - Medic - Gaaei
Rulli

15-12-2023 16:03

Cosey2 +6971

Dan liggen we dus uit de beker, nee hoor geintje!

15-12-2023 17:28

profoff +8340

Ik vind rensch niet zo goed met veel ruimte om zich heen. Centraal achterin heeft hij niemand achter zich, op het middenveld wel. Gaat niet de missing link zijn op 6

15-12-2023 17:37

Schip +23351

Ik denk dat de resultaten goed / aanvaardbaar zijn - laten we niet doen alsof er zware wedstrijden zijn gewonnen - de sfeer is goed, de eisen zijn professioneel en de communicatie lijkt goed op orde, zowel naar buiten toe als intern voor zover wij weten, maar het klopt: het spel hangt met plakband aan elkaar. Niet qua opvatting. Er wordt voor zover kan aanvallend en fris gespeeld, maar de restverdediging blijft erg matig, druk op de bal moet ook fors verbeterd worden.

Schip is het prima aan het managen, maar kwaliteitsroutiniers zijn cruciaal. Zo ga je de toppers nog steeds allemaal verliezen. En dat is Ajax onwaardig. Zeker als dat van tevoren al vaststaat.

Hato en Brobbey zijn mijn grootste lichtpunten, daarna Akpom, Ramalj, Rensch, Martha, Taylor en Hlynsson iets mindere mate. Dat Akpom er drie mist zal me worst zijn, als hij er ook een paar maakt. Hij is geen stylist, maar hij krijgt ze erin.

Tahirovic blijft een kleurloze twijfelaar, Sosa. Tja. Forbs oogde onbeholpen. Vond meer finesse zitten in Conceicao. Hopelijk komt Godts goed terug en laat Van Axel Dongen zich zien.

Het is nog Conference League en subtop eredivisie niveau, maar het is meer Ajax iig. Rensch rendeerde onder niemand, die laat zich toch meer zien. Prima zaak.

15-12-2023 14:44

Hersenspinsel +7993

AZ en Twente zijn niet beter dan AEK.

15-12-2023 14:53

JariHeijden +5590

Zeker wel.

15-12-2023 15:16

burwatti +14190

We hebben het gezien, az in een poule met koekenbakkers (buiten villa om) kansloos der uit

15-12-2023 15:19

Schip +23351

Denk het wel eerlijk gezegd, maar dan nog. Dat is toch subtop? En daar hebben we toch van verloren?

Je punt ontgaat me wat.

15-12-2023 17:20

Hersenspinsel +7993

Wij zijn nu al verder en groeien en groeien totdat het weer een genot wordt om naar de Arena te gaan bijvoorbeeld.
Plek 2 of 3 is haalbaar bijvoorbeeld.

15-12-2023 18:20

Schip +23351

Optimisme is goed, maar het moet wel realistisch zijn. Dit team is daar niet toe in staat. Met een paar versterkingen en spelers die van blessures terugkomen, denk ik echter dat dat er volgend jaar weer een echt herkenbaar Ajax kan staan. Godts, Van Dongen Axel, Hato, Brobbey, Rensch, Vos, Banel (rechtsback?), Misehouy. Akpom is een uitstekende stand in voor Brobbey, Ramalj zal vaste keeper blijven, Forbs lijkt meer en meer een soort Castelen, maar die heeft nog tijd door te groeien.

Je mist een jaar door de samenstelling van de selectie, maar door CL kun je wel nog de talenten doorontwikkelen. En wat geld terugverdienen wellicht.

15-12-2023 19:57

Ajax4proud +10790

Laten we eerlijk zijn AEK staat uiteindelijk laatste in de poule en is nu niet echt een meetgraad voor Ajax. Zoals bij PSV die nu 2e staat in de poule en door is naar de volgende ronde.

Gaaei speelde weer erg matig, ik denk dat men nu wel kan zien dat hij geen Ajax niveau is en gaat worden. Het lijkt nu net alsof Rensch de pannen van het dak speelt.

John van 't Schip verricht wel goed werk met troep van een ander.. wie had het beter gedaan behalve Bosz.

Ze zijn hier blij met de Conference league maar eigenlijk is het om te janken dat Ajax Europa league gedag zegt.

15-12-2023 14:39

Danielson +50149

EL of CoL maakt mij weinig uit. Dus ja ik ben blij met overwintering.
Verder: we hebben geen 'troep' bij Ajax. Misschien ben je in de war met een andere club?
Onder Schip beginnen spelers zich weer te ontwikkelen. Dat is anderhalf jaar niet gebeurd. Zo wordt Rensch langzaam beter. Hetzelfde geldt voor Taylor en in versterkte mate voor Brobbey. Hato is nu al ongekend goed. Ramaj kan ook alleen nog maar beter worden.
In plaats van cynisme is enig voorzichtig optimisme wel op z'n plaats.

15-12-2023 14:46

Ajax4proud +10790

Met welke toernooi Ajax ook aan de slag gaat, een prijs is een prijs. Echter wil ik ermee aangeven dat Ajax het niveau ver naar beneden is gezakt en de Ajacieden daar niet eens meer gek van opkijken.

Ik vind Brobbey nog steeds niet goed genoeg voor Ajax.

Brobbey - Optredens 14 Doelpunt 6
Akpom - Optredens 11 Doelpunt 5

Hij maakt te weinig goals en heeft te veel kansen nodig.

Zet dat bijvoorbeeld tegenover V. Pavlidis :
Optredens 15 Doelpunt 18

15-12-2023 15:00

Danielson +50149

Waar was Pavlidis toen hij de leeftijd van Brobbey had? Verder maakt Pavlidis er bij ons echt geen 18. Wij spelen heel anders. Bij AZ is hij zo ongeveer de enige scorende speler.
Brobbey is in aanleg een veel getalenteerdere speler dan Pavlidis.

15-12-2023 15:49

Ajax4proud +10790

@Danielson,
En waar ging Brobbey zo snel mogelijk naartoe toen hij zichzelf beter vond dan Haller..
Heeft hij zich ontpopt als de nummer 1 van Ajax of is hij topscorer van de Eredivisie..
Akpom doet het beter dan Brobbey en het zijn zelfs inval beurten waar hij het mee moet doen.

Ik heb zelfs S. Giménez nog niet eens opgenoemd.
Ze spelen anders maar men moet niet vergeten dat Az en Feyenoord samen nog niet eens hetzelfde budget heeft als Ajax maar ze spelen wel beter dan Ajax.

Maar ik hoor het al, je wilt Brobbey graag alleen laten aanrommelen en nog een seizoen zo presteren. Ik zie een goede toekomst tegemoet met Ajax.

15-12-2023 16:13

TeringHenkie +28242

Met alles wat er de laatste tijd allemaal gebeurd is, ben ik wel blij dat we in ieder geval nog Europees spelen.

15-12-2023 15:04

Ajax4proud +10790

Met je eens, maar het is niet des Ajax om op het laagste niveau te spelen. Wint Ajax het toernooi dan is het wel mooi meegenomen.

15-12-2023 15:12

Danielson +50149

Dan zouden we de eerste (en naar alle waarschijnlijkheid) enige club zijn die alle vier Europese cups heeft:
EC1 (CL), EC2, UEFA Cup (EL) en CoL.
Plus Europese supercup plus Wereldcup.

15-12-2023 15:54

Rockanje23 +36940

De Jaarbeurssteden beker (voorloper UEFA Cup) hebben we ook !

15-12-2023 16:05

TeringHenkie +28242

Dat zou wat zijn!!

Weer een record!

15-12-2023 16:14

Ajax4proud +10790

Even wakker schudden, Ajax moet eerst maar zien te winnen, dromen mag maar het is wel een lange droom sinds 1995..

15-12-2023 16:15

B2tob4 +12075

Ajax4proud zegt @: verricht wel goed werk met troep van een ander.

Dat zijn van die populistische kreten, en waarom..? Ook het benoemen van individuele prestaties is zo goedkoop! Ajax heeft te maken met een zéér jonge groep voetballers die zich onder een trainer met vertrouwen langzaam aan het ontwikkelen en verbeteren zijn. De ene wedstrijd valt die speler of positief of negatief speler op, de andere wedstrijd weer een ander, dat is inherent aan de leeftijd en ervaring. Voegt weinig tot niets toe om zo over de spelers te praten...!

15-12-2023 15:22

Ajax4proud +10790

@B2tob4,

Het benoemen van individuele prestaties is volgens jou goedkoop.. men mag geen kritiek hebben op spelers, vind ik de waan van de dag.

Het grappige is, bijvoorbeeld Berghuis gaf laatst ook al aan dat er spelers nodig zijn. Het komt niet uit de lucht vallen.

"De ene wedstrijd valt die speler of positief of negatief speler op" En als dat zo is dan zeg ik dat ook.

"Voegt weinig tot niets toe om zo over de spelers te praten" Als jij dat vind dan is het onlogisch dat jij je hier bevind op deze website waarin Telegraaf topic tevoorschijn gehaald worden die nog een paar graden erger zijn.

Ajax heeft gewoon een totale verkeerde keuze gemaakt om Mislintat te halen en Bosz te negeren. Dat is gewoon een feit. Dan hoeven we alleen al naar de ranglijst te kijken.

Het is niet de eerste keer dat John van 't Schip de troep van een ander opruimt en vervolgens plaats maakt als trainer, wie zie je dat elders doen.

Spelersmateriaal is gewoon niet goed genoeg, Ajax heeft 18e plaats gestaan is een nieuwe record. Daarbij wordt spontaan van Gaal als adviseur opgeroepen.. maar dat is waarschijnlijk ook een populistische kreet.

De jonge groep voetballers daar gaan straks een deel ervan weer ergens anders voetballen aan het einde van het seizoen omdat ze het niveau niet hebben van Ajax.

Één ding is zeker, Ajax mag van geluk spreken als Hato volgend seizoen nog bij Ajax speelt. Want wat betekent tegenwoordig een contract verlengen, helemaal niks.

15-12-2023 15:56

Chalana1984 +4393

Je hebt helemaal gelijk. Er zit heel veel rek in deze groep.

15-12-2023 17:27

3sterren +20205

Maar dan wel met tesa® Professional 53949 Matt Gaffer Tape: wel peperduur, maar met ijzersterke plakkracht ...

15-12-2023 14:38

Moooo +3960

De Branie podcast hangt als slappe was aan elkaar.
Een compleet gebrek aan kennis.

Wat er bij Ajax fout gaat is het duidelijk spelen met een vaste 11.
Altijd wel één of meer spelers die geblesseerd of geschorst zijn.

Daarnaast is er een fysiek sterke 6 nodig, die verdedigend beter is als een Tahirovic.

Helaas zijn niet de beoogde kandidaten voor handen, Ajax zou met een Avila, Hato, Sutalo op 6 kunnen spelen, mogelijk kan Vos nog snel een stap zetten.
Met een Kaplan is er ook meer mogelijk op zowel Lcv als Rcv.

Het word even puzzelen en hopen dat de balans dan goed is.
Intrinsiek heb je een uitstekende selectie talenten die gewoon nog even de tijd nodig hebben.

15-12-2023 14:32

JanBiesbos +28964

Berghuis raakt in vorm, taylor is beter aan het spelen, hato is nog beter geworden, brobbey begint te scoren, akpom is voor mij iemand die altijd erin moet komen gister baalde die van de drie gemiste kansen en terecht. Sutalo, ik weet niet wat die had gister, maar die was goed op dreef speelde een van zijn beste wedstrijden, rensch heeft het ook goed gedaan , ik zie duidelijk stijgende lijnen overal

15-12-2023 14:38

PH2BOT +39987

AEK won met 1-2 uit bij B&H....staan 2e in de Griekse competitie. Dan is het best een mooi resultaat van dit gemankeerde en jonge Ajax om daar van te winnen in een ook voor AEK belangrijke wedstrijd. En hoe die scheids van Marseille-Ajax aan zijn gloednieuwe Mercedes is gekomen weten we ook allemaal. Nee....we staan weer op de rails en moeten nu opnieuw snelheid zien te maken.

15-12-2023 14:31

JanBiesbos +28964

Gewoon signaal naar PL:”100 miljoen plus”! Als jullie komen “shoppen”

15-12-2023 14:30

Thecooler1021 +1484

Off topic: Concept van derde tenue volgend jaar is gelekt, met mogelijk weer het oude logo erop:

https://www.footyheadlines.com/2023/12/ajax-amsterdam-24-25-third-kit.html

15-12-2023 14:30

JanBiesbos +28964

Super shirt!!!!!

15-12-2023 14:33

Pingelaar +13223

Hele gave mooie shirt. Die wil ik wel hebben.

15-12-2023 14:52

Indy2 +15254

Er wordt een hoop gezegd waar ik me in kan vinden. Toch een paar aantekeningen:

Gisteren ging het helemaal mis op het middenveld door de afwezigheid van Berghuis, Van den Boomen, Vos, Mannsverk en de totale off-day van Hlynsson. Om op basis daarvan de (vaak gehoorde) sneer naar Mislintat "de selectie is onevenwichtig" te herhalen vind ik onzin. Dit was gewoon overmacht. Had Mislintat dan voor nog meer middenvelders moeten gaan?
Bovendien hadden Forbs en Hlynsson allebei een totale off-day. Bij hen ging werkelijk voortdurend alles mis.

15-12-2023 14:27

VoorAltijdNummer14 +25322

Die Job lulde een partij slap over dat ze Bassey niet hadden moeten kopen ivm Hato.

Gelukkig greep Wessel in met nuance. Vervolgens kwam hij doodleuk met "hadden ze dan niet Vertonghen voor 1 a 2 jaar moeten vastleggen?" in de wetenschap dat je dan de dynamische linkerkant Vertonghen - Blind had gehad....

De zoveelste journalist die geen pot buitenlands voetbal kijkt en dan ook niet van zijn mening af kan stappen.

15-12-2023 14:14

Hersenspinsel +7993

Extreem dynamisch Ajax speelde AEK van de mat in de 2e helft met 1 doelpunt en meerdere bijna doelpunten tot gevolg. Wat een azijndrinkers.
Ik mis de branie!!!!

15-12-2023 14:12

PetrusKeizer +10739

Lekker negatief weer. Het lijkt wel n verslaving, kunnen niet zonder negativisme.

15-12-2023 14:10

Paulien.G +10

Wat een gezeik elke keer zeg.
Ik vind nu wel mee vallen.
Je kunt ook eens positief over ze praten.
Wát een zeikstralen allemaa.

15-12-2023 14:08

31xAjax +7863

De goede prestaties van Sosa? Laat me niet lachen. Buiten het haarbandje, de gebruinde beentjes en de kousjes halverwege de kuiten stelt het he-le-maal niks voor.....

15-12-2023 14:05

Indy2 +15254

Sosa was extreem nuttig in de verdediging, zeker in de tweede helft. Kijk de wedstrijd nog maar een keer.

15-12-2023 14:45

31xAjax +7863

Hij kan er alleen niet zo veel van....

15-12-2023 16:50

Slang3 +45700

2e helft een van de betere

15-12-2023 14:56

VoorAltijdNummer14 +25322

Grappig dat nou net dat moment wordt benoemd waarin Tahirovic (in de loop) een onnodige bal van Taylor op zijn standbeen kreeg.

Benji was begin dit seizoen veelbelovend in een matiger Ajax, maar hij is totaal niet consistent. Zijn eerste helft was prima, maar het verval in de tweede helft was gigantisch.

15-12-2023 14:05

arnold076 +1246

Waarom altijd zo negatief, er worden nu wel kansen gecreëerd. Natuurlijk had Akpom er minimaal 3 meer moeten maken maar volgende keer beter dat weet hij zelf ook wel. Vind het al een stuk beter dan onder Steijn. Forbs, Hlysson en Tahirovic speelden matig daarin hadden ze wel gelijk. Een goede middenvelder erbij is wel noodzakelijk.

15-12-2023 14:02

Wouter1989 +2230

Eens. Erg negatief en de tegenstander wordt neergezet als niveau RKC.
Selectie waarde is meer dan van Twente…

Zeker nog niet goed, maar geen moment gedacht dat we gingen verliezen en misten veel spelers.

15-12-2023 14:05

freak31 +5676

Eens, die Branie podcast is veel te veel door de bril van journalisten bekeken en niet van supporters. Ik vind het veel te zuur en niet zo zwart/wit zoals geschetst wordt in die podcast. Niet alleen vandaag maar het is een beetje de tendens van de laatste tijd in deze podcast.

15-12-2023 14:46

stopperspil +11147

Cynisch stukje

15-12-2023 13:58

PH2BOT +39987

Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen: 'So far so good' gezien alle voorgaande gebeurtenissen met John nu als èchte Ajacied aan het roer.

15-12-2023 13:57

Slang3 +45700

Spelen nu al een aantal wedstrijden op rij gewoon slecht tot matig, resultaten vallen gelukkig nationaal mee omdat we tegen de onderkant van het rechterrijtje speelde. Hoop echt dat er in de winter niet weggekeken wordt voor een nieuwe trainer

15-12-2023 13:57

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25289

Dan ben ik benieuwd waarom jij nu al van het Schip wilt vervangen. Haalt gewoon alles uit deze selectie tot nu toe.

15-12-2023 14:00

Slang3 +45700

Omdat hij interim is en aangeeft na de zomer een nieuwe functie te hebben binnen de club. Hij haalt er niet meer uit dan er van verwacht wordt, het is geen bijzondere prestatie qua resultaat of spel.

15-12-2023 14:01

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25289

Dus je bedoeld dat er alvast vooruit wordt gekeken vervangen in de winterstop is niet aan de orde. Zijn prestatie is niet uitzonderlijk maar wel is er duidelijk een verbetering zichtbaar he ziet de spelers met steeds meer vertrouwen spelen.

15-12-2023 14:08

Slang3 +45700

De spelers spelen dan ook tegen de slechte clubs uit de Eredivisie, het spel is al 4 wedstrijden slecht tot matig. Een verbeteren tov Steijn is geen argument

15-12-2023 14:55

Hersenspinsel +7993

Je wordt op je wenken bedient.
Valkanis wordt onze nieuwe trainer.

15-12-2023 14:28

Slang3 +45700

fijn signaal naar Heitinga ook

15-12-2023 14:52

Oeroeboeroe +18298

Ik vond het de eerste helft zeker geen plakband maar op z'n minst ducttape. 2e helft, zoals vaker dit seizoen, lijkt het wel of alle afspeaken vergeten worden. Dan is het lange bal naar voren en God zegene de greep. Er wordt dan niet meer actief verdedigd, maar men holt achteruit. Heel merkwaardig. Als we de 2e helften ook zo kunnen spelen als de eerste helften, dan kan het best nog wat moois worden.

15-12-2023 13:52

fanvooraltijd +6786

volledig met Branie eens ,het hangt als los zand aan elkaar ! Ajax speelt heel heel slecht ,zonder verstand ,zonder discipline ,zonder kwaliteit . Er zullen veel spelers vervangen moeten worden voor betere en AUB koop een leider . iemand die Taylor ,Bergwijn ,Brobbey ,Akpom onder controle kan houden . En van t,Schip is nu de man op de juiste plaats maar er moet een betere trainer of betere assistenten ,komen die de mannen beter maakt en niet steeds weer dezelfde fouten laat maken .

15-12-2023 13:50

80HD +1550

Makkelijk gezegd, laten we er nog aan toe voegen dat we volgend seizoen kampioen moeten worden, de beker winnen en de Champions League finale halen!

15-12-2023 13:57

Hersenspinsel +7993

Ja, maar dat moet dan wel met goed voetbal!!
Wij zijn immers Ajax. 🤷‍♂️

15-12-2023 14:32

Rene.H77 +1

Waarom negatieve over Ajax . Je bent schrijver je kan ook over positieve dingen schrijven.

15-12-2023 13:38
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.