Bounida klopt maar weer eens op directiedeur met debuutgoal bij zege Jong Ajax

door Wessel Kroon 121

Bron Ajax Showtime

Bounida klopt maar weer eens op directiedeur met debuutgoal bij zege Jong Ajax

door Wessel Kroon 121

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Bij Jong Ajax staat de ontwikkeling van de spelers voorop. Daarom probeert Ajax Showtime naast het wedstrijdverslag ook analytischer te kijken naar de wedstrijden van de belofteploeg. Wat viel op? Wie onderscheidden zich? En welke eventuele conclusies kunnen er worden getrokken? Jong Ajax-watcher Wessel Kroon zet de meest opvallende zaken uiteen. Ditmaal na de 2-0 overwinning op De Graafschap.

Terugkeer Mannsverk

De wedstrijd tegen De Graafschap betekende de rentree van Sivert Mannsverk. De Noor keerde maandag, na bijna vier maanden afwezigheid, terug op het veld. Dat is niet alleen goed nieuws voor Jong Ajax, maar ook voor het eerste elftal van Ajax. In de afgelopen wedstrijden bleek dat de Amsterdammers, bij afwezigheid van captain Jordan Henderson, kwetsbaar zijn op het middenveld. In de persoon van Mannsverk heeft trainer Francesco Farioli er binnenkort waarschijnlijk weer een optie bij voor de positie van controlerende middenvelder.

De middenvelder liet tegen De Graafschap meteen zien dat hij een belangrijke pion op het middenveld kan zijn. Met Mannsverk op het veld kwam Jong Ajax In de eerste 45 minuten geregeld tot een opbouw over de grond, terwijl in de tweede helft vaker de lange bal werd gehanteerd.

Actieve Rasmussen

Een andere opvallende naam in de opstelling van Jong Ajax was die van Christian Rasmussen. Vanwege het tekort aan buitenspelers maakte de Deen dit seizoen al geregeld minuten in het eerste elftal, maar maandagavond stond hij weer eens op het veld bij de belofteploeg. Hoewel Rasmussen bij de hoofdmacht vaak ongelukkig oogt, was hij in de eerste helft van de wedstrijd tegen De Graafschap de gevaarlijkste man aan de kant van Jong Ajax. Niet alleen was hij verantwoordelijk voor de openingstreffer. Ook bracht hij de verdediging van De Graafschap geregeld in de problemen met zijn snelheid. De gevaarlijke acties van Rasmussen hadden tot meer doelpunten kunnen leiden, maar zijn medespelers lieten het na om het voorwerk van de buitenspeler af te maken.

Stabiele verdediging

Het is dit seizoen al geregeld gebleken dat Jong Ajax niet zozeer moeite heeft met het voorkomen van doelpunten, maar met het scoren ervan. Ook in de wedstrijd tegen De Graafschap kwam de belofteploeg nauwelijks in de problemen. De bezoekers probeerden het sporadisch van afstand, maar uitgespeelde kansen wisten ze niet te creëren. Zodoende kan het duo Verschuren-Janse weer een cleansheet bijschrijven. Het is voor Jong Ajax de vijfde wedstrijd van het seizoen zonder tegentreffer.

Goudhaantje Bounida

In de slotfase werd de wedstrijd tegen De Graafschap vooral de wedstrijd van Rayane Bounida. De jonge Belg is dit seizoen, na twee moeizame jaren, op dreef bij Ajax O19 en maakte maandagavond zijn officiële debuut in het profvoetbal. Bounida liet dit seizoen al geregeld zien dat hij een lust voor het oog is en bewees dat tegen De Graafschap nog maar eens. Zo wist hij zijn debuut in de 97e minuut te bekronen met een doelpunt. Bounida speelde een tegenstander uit en schoot de bal vanaf de rand van het strafschopgebied in de korte hoek. Zodoende klopte hij maar weer eens op de deur van de directie van Ajax, die de creatieveling tot een langer verblijf in Amsterdam moet verleiden.

Wessel Kroon (X: @Wessel_Kroon | E-mail: w.kroon@ajaxshowtime.com)

Lees meer terugblikken op wedstrijden van Jong Ajax dit seizoen:

#jpsjaj: Faberski maakt indruk in enerverende seizoensouverture Jong Ajax
#jajmvv: Alders zet sterke seizoensstart voort bij Jong Ajax, waar de buitenspelers tegenvallen
#fcejaj: Verdedigers zetten zichzelf op de kaart bij Jong Ajax, waar Rijkhoff zelfvertrouwen kweekt
#jajdbo: Mokio toont aan ook als 'nummer acht' uit de voeten te kunnen bij verliezend Jong Ajax
#camjaj: Verschuren en Janse tonen klasse bij Jong Ajax, waar Van Axel Dongen terugkeert
#jajjaz: Kaplan en Faberski kunnen niet overtuigen op teleurstellende avond voor Jong Ajax
#vitjaj: Hlynsson toont waarde tijdens indrukwekkende Airborne-wedstrijd in Arnhem
#jajdor: 'Ervaren' krachten weten niet te overtuigen bij onnodige nederlaag Jong Ajax
#heljaj: Setford staat op en helpt fors gewijzigd Jong Ajax aan een punt in Helmond
#jajjut: Alders spaarzaam lichtpuntje bij aanvallend machteloos Jong Ajax
#jajado: Aanvallende machteloosheid probleem bij Jong Ajax, dat opnieuw doelpuntloos gelijkspeelt
#jajvvv: Terugkerende problemen bezorgen inspiratieloos Jong Ajax nieuwe nederlaag
#emmjaj: Jong Ajax doet te weinig met ruimtes in rug van Konadu en geeft comfortabele voorsprong weg

#jajtel: Wolff maakt goed gebruik van ruimtes achter spits Konadu, maar mist killerinstinct
#voljaj: Middenveld van Jong Ajax schreeuwt om controleur die opbouw kan bevorderen
#excjaj: Controleurs bevorderen opbouw bij Jong Ajax, dat zichzelf in de problemen blijft brengen

Lees meer over:
Plaats reactie

Broodjeaap020 +6543

Farioli, kijk naar deze jongen!!! Je kan zien hoeveel talent hij heeft en hoe goed hij nu voor ons kan zijn voor ajax 1 doorschuiven dus!. Deze jongen moet echt zijn contract gaan verlengen want wie weet breekt hij nu echt door.

10-12-2024 19:37

mvdk +44628 moderator

Hopelijk kan Mannsverk nu eens gaan laten zien waarom hij gehaald is. Feyenoord wou hem eerder ook al hebben, dus het zal geen koekenbakker zijn. Je ziet het talent, hij heeft zeer goede looplijnen, maar hij moet veel stabieler worden. Dat kan alleen door veel minuten te maken. Hopelijk blijft hij fit, want we hebben een bredere selectie nodig. Tahirovic kun je dan direct al wegdoen. Hopelijk lukt dat ook. Voor Rasmussen werd 3 miljoen euro betaald. Hij ontwikkelt zich, maar is natuurlijk lang niet goed genoeg voor wat Ajax 1 nastreeft. Hopelijk kunnen ze een dergelijk bedrag voor hem terugkrijgen. 3 miljoen euro kunnen een hoop laagvliegers in Duitsland / Frankrijk ofzo ook ophoesten. Of FC Kopenhagen...

10-12-2024 17:27

gi0vanni +7381

Spelers die niet weg willen kun je niet verkopen.

12-12-2024 12:37

stopperspil +11264

Geluidstune bij een gescoord thuisdoelpunt is echt aan verandering toe want vreselijk

10-12-2024 13:41

Broodjeaap020 +6543

We hebben er geen eens een bij ajax 1. Ik vind dat wij er ook een moeten hebben want alle andere clubs hebben er ook een.

10-12-2024 19:34

Dirk +7070

Die Mannsverk daar word de ziekebijstand ook niet vrolijk van ..
Ik hoop dat die per gespeelde minuut betaald word ..
Als ik hem zie lopen denk ik aan mijn bomma

10-12-2024 13:06

OpaHooligan +4319

Is linksbuiten dus gelijk naar Ajax 1.

10-12-2024 12:26

Ajax34 +4129

Banel schitterde gisteren en kreeg in de 85ste minuut een plublieks wissel.
Banel schitterde gisteren vooral in het missen van kanssen.
Bounida krijgt één kans passeert een man en schiet hem goed in.
Waarom die Banel zolang op het veld mocht staan is mij een raadsel.

10-12-2024 12:10

Slang3 +46259

In die ene simpele actie van Bounida zag je meer klasse en talent dan alles dat Wolff, Banel, Speksnijder, Kalokoh dit seizoen hebben laten zien

10-12-2024 11:54

Arieajax +1153

Prima back up voor de buiten positie

10-12-2024 11:37

Tobber +467

Helemaal mee eens, back-up voor Godts.
Berghuis contract niet verlengen en het geld besteden, aan het contract voor Bounida!!

10-12-2024 12:30

Arieajax +1153

Klopt helemaal. De jeugd heeft de toekomst. En heb je veel meer aan dan die kneuzen die nu mogen spelen

10-12-2024 12:55

jeffrey2022 +8380

Ik zou toch liever hem verlengen dan bijvoorbeeld een Klaassen of berghuis! Hier zit nog zoveel meer restwaarde in!

10-12-2024 11:28

Aspers73 +3247

Dat salaris betaald zich uiteindelijk wel terug lijkt me.

10-12-2024 11:16

Amp +38307

Dacht men ook bij unuvar, van axel dongen...

10-12-2024 11:35

ajaxamsterdamajax +665

Blessurepech

10-12-2024 16:02

Wouter.S +483

Dat, wil het wel zien allemaal, stelletje lichtgewichten.
Waar zijn de davids, Bogarde, Seedorf, Rijkaards…

Wil hij niet verlengen voor minder salaris prima, kan ik begrijpen maar ga dan maar voor de gerona route.. Ben serieus even de naam kwijt van de betreffende speler, is het opzoeken niet waard.. 🫣

10-12-2024 17:49

Amp +38307

Als je zo vaak geblesseerd raakt dan is dat geen pech meer bij vad. Unuvar is twee keer verhuurd en nergens een goede indruk achter gelaten. En komt bij zn derde club ook nauwelijks aan de bak. Dat is echt niet omdat hij heeft laten zien de sterren van de hemel te kunnen spelen en op het juiste fysieke niveau zit

10-12-2024 20:42

Amp +38307

Misehouy?

10-12-2024 20:43

Ferd +38681

bij Twente liet hij een prima indruk achter.

11-12-2024 07:56

Tommyshelby +130536

Setford, Verschuren, Mannsverk en Rasmussen goed.

Bounida viel leuk in. Steur was vrij slordig maar ook bedrijvig. Eerste half uur was best leuk met name.

10-12-2024 11:15

Soccerskins v2 +43618

Het verlengen van Bounida lijkt mij een onmogelijke opgave. Klaassen heeft op dit moment een lager salaris dan deze jongen. Hem hetzelfde salaris geven valt daarom niet te verklaren en vanuit zijn kamp is het logisch dat hij omhoog wil.

Het enige wat Ajax kan doen is hem een percentage van zijn toekomstige transfersom beloven. Maar dat is nu met de Diarra zaak ook een stuk minder waard.

10-12-2024 10:48

afct +9030

Hij kan toch ook voor zijn carrière kiezen en dus wel bijtekenen. Geld heeft hij al best wat verdient bij Ajax. En gratis voetballen hoeft bij Ajax echt nog niet.

10-12-2024 10:55

Amp +38307

Alsof blijven bij ajax per definitie een goede stap in je carriere is. Die jongen ziet ook voorbeelden als unuvar voor zich die wel bleven en toch mislukten, en niet alleen de fosu mensah's en familia castillo's die voor t geld kozen en mislukten in t buitenland. Plus dat ie al in t buitenland zit en eerder dus ook al voor t geld koos, gezien je via belgie ook prima je carriere kan opbouwen

10-12-2024 11:39

Ferd +38681

nee, hij koos niet voor het geld. Anderlecht bood hetzelfde als Ajax, en clubs uit Spanje boden zelfs meer.

11-12-2024 07:57

AINIESTA +45871

Ook al kreeg Klaassen maar een euro, wat boeit dat? Die is in de zomer hopelijk alweer verdwenen. Ik zou het niet gek vinden als een Bounida meer zou krijgen als Klaassen.

10-12-2024 11:03

Soccerskins v2 +43618

ALS hij in de zomer vertrekt is het niet zo’n groot probleem. Ervan uitgaande dat Ajax niet meer van zo’n soortgelijke contracten heeft uitgedeeld.

Maar ik hoef je toch niet uit te leggen waarom Ajax het niet kan maken om een speler die schommelt tussen de o19 en Jong Ajax een hoger salaris te geven dan een basisspeler van Ajax 1.

10-12-2024 11:18

AINIESTA +45871

Ik snap je hoor. Het ligt er maar net aan over wie we het hebben. Maar we hebben het maar over Klaassen, geen Tadic in 2019. Klaassen is natuurlijk gewoon een bijzonder matige middenvelder die bij het gros van de Eredivisie clubs niet eens in de basis zou staan. Bounida is een veelbelovend talent met duizend keer het voetballende vermogen van Klaassen. Klaassen wordt alleen nog maar slechter, Bounida heeft volop potentie. Zo raar zou het echt niet zijn en als Klaassen dat niet snapt dan gaat ie toch lekker naar Fortuna Sittard.

Het gaat om kwaliteit en potentie, niet om status.

10-12-2024 11:25

Amp +38307

Verwacht jij dat ze klaassen de deur gaan wijzen? Ben bang dat ie teveel support binnen en om de club heeft, plus de trainer heeft m nota bene zelf benaderd terug te komen. Als kroes aan berghuis al twee jaar verlenging wil geven terwijl die al een hele tijd nauwelijks fit is, dan zal hij als ajax supporter denk ik teveel op het "ajax-dna rules" zitten

10-12-2024 11:41

alwaysinmyheart +1214

Dat gevit op Klaassen kennen we wel nu eel van je. Voelt helemaal niets toe. Je kunt je enthousiasme zo langzamerhand aan iets anders besteden.

10-12-2024 12:17

AINIESTA +45871

De club is nog steeds heel ziek. Zolang Klaassen nog minuten maakt zijn we nog heel ver weg van waar we moeten zijn.

10-12-2024 12:22

AINIESTA +45871

Voelt helemaal niets toe? Jammer.

10-12-2024 12:23

Bergkam +4706

Heb je geen andere letters op je toetsen bordje?

10-12-2024 13:41

Piet Henk Kippenhof +2730

Klaassen gaat gewoon elk jaar verlengen tot ie 56 is en tot op de laatste dag zullen fans hem verdedigen ook

10-12-2024 15:05

AINIESTA +45871

Jij mist de P?

10-12-2024 16:03

JD84 +2114

Zolang die elke wedstrijd belangrijk is...vind ik het prima!

11-12-2024 10:41

Litti100 +321

Contract loopt af van deze jongen en ze willen nog niet bijtekenen.
Loopt dus gratis de deur uit.

10-12-2024 10:40

DamskoStrijderss +9817

Bounida klopt op de deur ja.. farioli moet die deur eruit schoppen om deze jongen een contract te geven en aan te laten sluiten bij de A selectie. Lef en branie heeft deze jongen.

10-12-2024 10:30

AINIESTA +45871

Maar vindt Farioli hem wel fit genoeg?

10-12-2024 11:04

DamskoStrijderss +9817

Misschien kan die elke wedstrijd vanaf de 60e minuut mee doen om de achterstand proberen weg te werken.

10-12-2024 11:18

AINIESTA +45871

Ik maakte een grap.

10-12-2024 11:21

DamskoStrijderss +9817

Ik ook. Want we doen niks anders dan wisselen na 60 minuten ;)

10-12-2024 11:31

AINIESTA +45871

Haha ohhhzo

10-12-2024 12:25

Rentokill +4614

Het inkoppen en verzilveren van talent blijkt vaak het allermoeilijkste. Ik kan niet zeggen dat het idee om Jong Ajax in de 1e divisie mee te laten doen daar veel verandering heeft gebracht.

Voorheen was dat de speciale functie voor Dennis Bergkamp. Ook dat hielp niet maar kan ook aan de machtsstrijd liggen die er toen (mede dankzij hem zelf) speelde.

10-12-2024 10:30

AFCA-pride +17563

Vindt je niet dat KKD een positieve uitwerking heeft? Onana, Brobbey, Taylor, Fitz, Godts hebben er ervaring opgedaan. Zijn nu ook jongens als een Mokio, Faberski, Steur die hier volop fouten mogen maken en leren.

10-12-2024 10:37

Rentokill +4614

Ik zie geen verschil met daarvoor. Toen braken er minstens net zoveel toppers door.

10-12-2024 15:09

Rob1976 +9634

"Bounida speelde een tegenstander uit"

Wow tegenwoordig uniek bij ajax😅

10-12-2024 10:09

AINIESTA +45871

Is het ook, waarbij vroeger de voorste 5 of 6 een man konden uitspelen mag je tegenwoordig al blij zijn als 1 speler dat kan.

10-12-2024 10:27

Jeugd +24959

Net zo goed als we jarenlang dachten dat Ünuvar een absolute topper zou worden weet je dat met deze jongen ook niet.
In de leeftijd 14-18 was Ünuvar nog meer overtuigdend dan Bounida.
Het management om deze jongens heen is altijd een gevaar. Je moet niet mee gaan in belachelijke aanbiedingen. Bounida heeft alles nog te bewijzen.
Maak het aantrekkelijk maar maak dat ook prestatie afhankelijk.

10-12-2024 10:06

Laudrup10 +17211

Had Unuvar dit jaar een kans gegeven ipv die achterlijke verhuurperiode en hij had genoeg minuten kunnen maken. Minuten en af en toe een goal in Ajax 1 en je bent automatisch een aantal miljoen waard. Verkoop unuvar voor een miljoen of 5 en je hebt het salaris er al dubbel uit gehaald.

10-12-2024 10:08

guusvdajax +929

Dit is zo waar. Hoevaak we nu een linksbuiten miste of überhaupt creativiteit. Een jongen zoals Unuvar heeft ook vertrouwen nodig, dat hebben al die creatieve spelers. Als we hem nu hadden gehad had hij prima mee kunnen doen, we hebben al meerdere keren Banel en Rasmussen als invallers gehad en zelfs basisspelers, dan kan het toch niet dat iemand zoals unuvar uitgeleend wordt. Mag hopen dat als ze maar 1 buitenspeler halen in de winter ze Unuvar terughalen. Dan heb je tenminste iets van bezetting. Het liefst een buitenspeler halen die op beide posities kan, en dan Unuvar terug en dan heb je tenminste creativiteit. Vooral als we veel aan de bal zijn wat dit seizoen gelukkig weer een stuk meer is, dan is Unuvar echt ontzettend gevaarlijk.

10-12-2024 10:14

Ans B +20045

Ik dacht dat hij verkocht was, en vond dat al heel dom.
Helaas zit er wel een addertje onder het gras: 'Espanyol neemt Ünüvar voor 1 mln. € over bij handhaving' (bron: Transfermarkt). Ze staan nu derde van onderen met 13 punten (de anderen resp. 10 en 9 punten, Valencia en Valladolid).

10-12-2024 10:21

Jeugd +24959

Als je Ünuvar gevolgd hebt vanaf 14 jaar dan weet je dat het daar niet aan ligt. Wat ik bedoel is dat hij exceptioneel goed was. Dat is het gewoon niet geworden, ook niet overal waar hij nu is.
Dat ligt niet aan kansen geven. Sommige briljante talenten worden het gewoon niet.

10-12-2024 10:25

Laudrup10 +17211

Hij hoeft ook geen absolute topper te worden om van waarde te zijn. Als hij net als bij Twente zijn goaltjes zou maken bij Ajax maak je al dikke winst plus je hebt ene speler erbij die in alles beter is dan spelers die nu wel de kans krijgen.

10-12-2024 10:44

OuweDibbes +12072

Ik was ook voorstander om unuvar te houden zeker, met de matige bezetting nu..

10-12-2024 10:47

Jeugd +24959

Maar daar ging dit artikel niet over en ook niet de stelling.

10-12-2024 11:33

AINIESTA +45871

Unuvar mist explosiviteit/snelheid. Dat breekt 'm op. Daardoor komt ie teveel in de duels. Deze jongen lijkt dat meer te hebben.

10-12-2024 10:21

Ajax27 +19263

Verschil is toch vaak fysiek en lengte. Unuvar is 1.68, Bounida is inmiddels al 1.79 lang.

Als je absolute buitenklasse bent zoals Messi en Modric dan maakt lengte minder uit. Alles daaronder zie je toch dat dit vaak profs parten speelt om dcht mee te kunnen op het hoogste niveau.

Ik weet de fysieke gesteldheid van Bounida op dit moment niet, maar als die in orde is met z'n voetballende kwaliteiten, dan gaat ie er echt wel komen.

10-12-2024 10:28

Jeugd +24959

Dat kun je niet stellen. De afgelopen tientallen jaren zij er zo enorm veel talenten voorbij gekomen waarvan de latere echte toppers zeggen "wat was die goed in de jeugd" die het toch niet gehaald hebben.

Overigens er zij ook meer echte toppers die klein zijn. Insigne, Kante, Shaqirie, Romario was kleiner dan Messi etc

10-12-2024 11:38

Ajax27 +19263

Dat kan ik zeker stellen. Al die namen die je noemt hebben in de absolute top gespeeld. Dat zeg ik ook in het bericht daarvoor, jongens in de absolute top halen het sowieso wel. De kwaliteit is gewoon dusdanig dat voor hen lengte/fysiek geen item is.

Zo'n Naci Unuvar kan echt wel voetballen. En hij zal echt wel een profcarrière hebben. Alleen niet in de top van het voetbal. Nu zit ie weer wekelijks op de bank bij Getafe.

Hij moet gewoon naar een leuke middenmotor gaan in een kleine competitie zoals NL of BE en zorgen dat ie minuten in de benen krijgt. En wie weet is ie dan op 24 jarige leeftijd wel klaar voor een club als Twente. En misschien zit er daarna nog een mooi avontuur in Portugal of Turkije waar ie dan wel veel minuten maakt.

11-12-2024 16:40

Jeugd +24959

Ik bedoel dat Bounida er gaat komen. Dat kun je absoluut niet stellen

11-12-2024 17:52

Ajax27 +19263

Ah zo, nee zeker niet daar heb je gelijk in. Niets kun je met 100% zekerheid zeggen. Maar je hebt soms ruwe parels die je in de jeugd tot de absolute buitenlandse schaart.

Ik zeg dab alleen, juist omdat z'n lengte en fysiek in orde is, in combinatie met z'n voetballend vermogen en technisch inzicht, kan dit een speler worden met een enorme kans om het te gaan halen.

En luister, we mogen ook wel een beetje enthousiast doen over sommige spelers in de jeugd. Ik weet bijna 100% zeker dat de meeste van die gastjes lezen wat er hier over ze wordt geschreven. Een beetje (te) positief mag wel. ALS ie dadelijk Ajax 1 haalt dan is er genoeg tijd om m kritisch als volwassene te beoordelen.

12-12-2024 08:21

Jeugd +24959

Ik ben jarenlang lyrisch geweest over Ünuvar, met name van 14 tot 17. Daarna kakte het enorm in. Dan kreeg hij zogenaamd te weinig kansen. Nou nee, hij heeft ze helaas niet gepakt
Bounida zag ik vorig jaar tegen PSV (jeugd) en ikwas daar best van geschrokken. Ik ging er eens voor zitten. Slap, passief, werkelijk helemaal niks was het en verder vooral een vlieg gewicht.
Niet eens voetbal technisch maar gewoon slappe hap.
Lijkt zich de laatste tijd weer goed te ontwikkelen. We gaan het zien!

12-12-2024 11:07

FTS95 +16161

Volgens mij verdient hij 500K en dat moet je hem gewoon weer bieden. Dat heet investeren. Als zijn talent eruit komt wordt hij 40-50 miljoen waard.

10-12-2024 09:58

Laudrup10 +17211

Precies. Jongens als Steur, Bounida, Mokio, Faberski en eerder Godts (gelukkig verlengd) moet je gewoon topsalarissen bieden of idealiter goeie salarissen met constructies waarin ze makkelijk doorgroeien naar topsalarissen. Er hoeft maar 1 te schitteren in Ajax 1 en je bent als spekkoper. Helaas kiest Ajax er voor om geld te steken in middelmaat vd Boomen, rugani, weghorst. Middelmaat waar we nooit een cent aan gaan verdienen.

10-12-2024 10:06

ProperFootball +14763

Ik ben het met de strekking van je betoog helemaal eens maar de nieuwe realiteit is wellicht dat je qua transfersommen niet meer spekkoper bent dankzij het Diarra-arrest. Dus je zult jonge talenten wel perspectief moeten geven maar zeker niet topsalarissen bieden zolang ze nog geen topprestaties neerzetten.

10-12-2024 10:19

tijssenajax +14281

Daarom is het zo jammer dat wij het totaal verprutst hebben de laatste jaren. Ajax was goed op weg het Bayern van Nederland te zijn. En dan kun je talenten iets bieden, namelijk speeltijd en Europees voetbal ( voorronde CL) . Ze gebruiken je dan als springplank, maar dat is ok.

10-12-2024 10:38

ajaxamsterdamajax +665

We hadden meer eredivisie pareltjes moeten halen dan statische spelers die we in een compilatie moet beoordelen. Als je ziet dat een Moussa of een sahraoui gewoon door de concurrentie worden opgehaald voor makkelijke bedragen

10-12-2024 15:55

KarimB +11988

Vind dit juist hele kwalijke zaak. We hebben amper geld en dan 500k voor iemand die gisteren zijn debuut maakt jong echt bizar veel

10-12-2024 11:20

FTS95 +16161

Dat is kortzichtig. Als je visie hebt, investeer je in talenten. Als je 10 echte talenten beter betaald en er 2 doorbreken haal je het 20 voudige van je investering binnen.

10-12-2024 11:42

KarimB +11988

Tja. Ik vind als dit soort mannentjes 500k vragen je ze weg moet doen. Het is graag of niet. Je ziet toch in alles dat mentaliteit een ding is bij Ajax. Denk absoluut niet dat dit soort gastjes een prinselijke behandeling geven zijn vruchten af werkt voor 1.

Mentaliteit in de jeugd (ook buiten het voetbal) holt achteruit. Ik vind dat je mensen moet belonen na hun doorbraak. niet 5ton geven als je niet eens voor jong Ajax speelt. Zegt genoeg dat er nog niet verlengd is

10-12-2024 11:55

fluwelenlinker +12038

Alleen is dat van die 40-50 miljoen geen zekerheid meer sinds het arrest Diarra...

10-12-2024 11:56

FTS95 +16161

Dat klopt helaas

10-12-2024 14:21

Laudrup10 +17211

Als ze binnen Ajax ervan overtuigd zijn dat dit een topper wordt moeten ze er alles aan doen om te verlengen. Al verdient ie een miljoen. Het
Levert een veelvoud op als hij Ajax 1 haalt. Als wordt het geen topper maar maakt ie geregeld minuten en af en toe een goaltje krijg je er als snel een miljoen of 5 voor.

10-12-2024 09:46

insectenverdelg +23608

Zo werken dingen niet. er bestaan in salarissen ook een hiërarchie structuur. ALs je daar steeds uitzoneringen op maakt krijg je scheve gezichten binnen de club. Dan vinden anderen dat ze daar ook recht hebben.

10-12-2024 09:50

Sportvolgert +41159

Dan moet je inventief zijn, bijvoorbeeld bonussen bij bepaalde prestaties. En hem bijvoorbeeld vaker mee te laten trainen of mee te nemen met de a selectie.

10-12-2024 09:53

insectenverdelg +23608

Dat is idd wat je moet doen. Salaris bij01 potten Ajax 1 naar een x bepaald adres en na 15 basisplaatsen nog een keer omhoog. Vraag is of zaakwaarnemers daar mee akkoord gaan.

10-12-2024 09:56

Laudrup10 +17211

Ik ga ervan uit dat een Banel ook wel begrijpt dag een toptalent een topsalaris krijgt en hij een wat lager salaris. Het is een kwestie van talent inschatten. Uitzonderlijke talenten moet je wellicht uitzonderlijke salarissen bieden want brengen in de toekomst een veelvoud op. Zelfs matige talenten als Ekkelenkamp en Hlynsson bijv leveren nog miljoenen op na een aantal minuten in Ajax 1. Laat staan als je het hebt over echte grote talenten die doorbreken.

10-12-2024 09:56

Laudrup10 +17211

Inderdaad! Een goed salaris bieden en bij bepaald aantal minuten een topsalaris. Want dan weet je zeker dat die speler voor miljoenen verkocht kan worden.

10-12-2024 09:59

insectenverdelg +23608

Als eerste moeten we gaan kijken wat de transfermarkt gaat doen na de Diarra uitspraak. Ik ben er niet zo zeker van dat dit totaal geen gevolgen gaat hebben. Daarnaast moet er ene opbouw in Hiërarchie zitten en kan je daar niet steeds van afwijken Zeker niet als het salarshuis nog steeds omlaag moet. Vraag is waarom deze jongen een uitzondering moet krigjen. JA hij kan heel goed voetballen. Maar dat kan Steur ook. Wat nu als deze jongen opeens wel 2x zoveel kan krijgen als Steur om hem maar te behouden? Dan voelt die zich toch genaaid door Kroes?

10-12-2024 10:00

Ajax412 +1334

De terugkeer van Mannsverk is cruciaal voor Ajax. We hebben duidelijk gezien dat Vd Boomen het niet voor ons gaat doen bij afwezigheid van Henderson en Mannsverk maakte een meer dan prima indruk voor zijn blessure. Hopelijk kan hij die lijn voort zetten zodra hij weer helemaal speelklaar is. In de tweede seizoenshelft zullen we hem nog vaak nodig hebben.

10-12-2024 09:41

insectenverdelg +23608

gelukkig heeft vd Bomen nog een geweldig schot....

10-12-2024 09:51

xstaniox +15329

Dat schot heb ik al een tijdje niet gezien.
Heb meer vertrouwen in de schoten van Gaaei momenteel

10-12-2024 09:54

Sportvolgert +41159

Die vrije trap was echt gruwelijk inderdaad, dat zoet die durfde te pakken. Wat een loeier 😅!

10-12-2024 09:54

insectenverdelg +23608

Ik heb het 2 jaar moeten aanhoren, maar ik geloof er niet meer in dat hij echt zo lekker kan schieten.

10-12-2024 09:55

OuweDibbes +12072

Gewoon verlengen, dit is onze toekomst.. Zelfde geldt voor Rensch.. Kroes moet in de winterstop maar zorgen dat VD Boomen wordt verpast

10-12-2024 09:30

Glenn-150 +28

Moet hij wel weg willen. Volgens mij dacht ik te hebben begrepen dat er wel belangstelling was, maar dat hij zelf niet wilde vertrekken. Dan ben je natuurlijk wel klaar als Kroes zijnde

10-12-2024 09:41

OuweDibbes +12072

Trapt hij die maar naar het tweede Glenn.. Weg ermee..

10-12-2024 11:29

Glenn-150 +28

Liever vandaag dan morgen

11-12-2024 11:40

Patrick020 +22558

verlengen door 750k te betalen dit jaar aan een speler die gisteren 10min inviel bij Jong en een doelpuntje maakt.. Lekkere scheefgroei krijg je dan, volgende talent wil dat dan ook. En Rensch wil miljoenen.

10-12-2024 09:42

OuweDibbes +12072

Ja dat is altijd nog 3 keer zo weinig dat VD boomen die geen reet oplevert.. Juist nu moet volle bak op de jeugd worden ingezet.

10-12-2024 09:44

Patrick020 +22558

Haha niet als andere talenten ook 750k willen. Je hebt t wel gezien met Amo

10-12-2024 09:45

OuweDibbes +12072

Al zijn er ook voorbeelden de andere kant op.. Nogmaals verlengen en zo snel mogelijk.

10-12-2024 09:46

Laudrup10 +17211

Want ? Met amo hebben we enorme pech. Als hij fit was geweest had je een goed alternatief gehad voor Godts en had je hem verkocht met enorme winst. Dan is die 750 k het dubbel en dwars waard. Gewoon toptalenten goeie contracten bieden. Als heb je er 3 amo” s tussen. 1 topper en je hebt dikke winst. Vd boomen, wijdal, Weghorst etc zijn het grote probleem. Spelers die nooit het niveau gaan aantikken waar je als Ajax zijnde naar toe wilt maar wel miljoenen opstrijken.

10-12-2024 09:51

OuweDibbes +12072

Eens, talent kost geld dat maakt Ajax sterker.. Geen Mannsverk meer maar Neres en Antony,,

10-12-2024 10:05

AINIESTA +45871

Als Amo niet steeds geblesseerd was geweest dan was ie dat waard geweest. Soms gok je en zit je mis. Beter gokken met een paar ton dan met miljoenen voor knurften zoals van den Boomen.

10-12-2024 10:24

Polifinario +2110

Als hij fit was geweest hadden we waarschijnlijk ook gezeik over z’n contract gehad, want dan ruikt de hele “entourage” geld.

10-12-2024 11:22

Ajaciedachtig +470

Rensch gaat precies nergens🤣 jij denkt dat hij een gekke tekenbonus aan zich voorbij gaat laten gaan

10-12-2024 10:18

OuweDibbes +12072

Ohh dat die weg is ben ik ook van overtuigd. Maar oke, in de winterstop alles op alles, en geen akkoord is in de verkoop.

10-12-2024 10:20

Ajaciedachtig +470

Hij bepaalt zelf of hij gaat he 😂

10-12-2024 11:42

OuweDibbes +12072

Klopt en Ajax bepaald of hij wel of niet speelt waardoor hij zelf minder aantrekkelijk wordt met zijn transfervrije status.

10-12-2024 11:44

Ajaciedachtig +470

Denk je dat dat clubs boeit of Ajax hem niet laat spelen wat niet gaat gebeuren🤣🤣 hun hebben allang genoeg gezien

10-12-2024 15:26

7172AFCA7395 +10417

EEN doelpunt en je klopt hier al weer op een deur....

10-12-2024 08:56

burwatti +14415

Dat doet hij natuurlijk niet alleen met dit doelpunt maar ook met zijn spel van afgelopen half jaar en het feit dat zijn contract afloopt.

10-12-2024 09:40

Sportvolgert +41159

In alleen dit doelpunt zie je al meer klasse dan bijvoorbeeld forbs ooit zal laten zien. En ja het moet nog veel beter logisch gezien de leeftijd. Maar de potentie is er. Potentie die ik.bij veel dikbetaalde spelers nooit heb gezien.

10-12-2024 09:43

Benjiben +4648

Echt ongelofelijk hoe kan je de eredivisie nu vriendenloterij divisie noemen lekker gokken stimuleren onder de jeugd , echt schandalig dat de knvb dit doet stop dan maar meteen met je maatschappelijke discussies.

10-12-2024 08:01

Sportvolgert +41159

Een loterij is wel wat anders dan een toto of een casino toch?

10-12-2024 09:44

ajax2004v2 +2041

Ken genoeg loterij verslaafden die er al hun geld in gooien in de hoop ooit wat te winnen.

10-12-2024 09:47

Sportvolgert +41159

Oke, ik ken er nul.

10-12-2024 09:50

Benjiben +4648

Zijn genoeg mensen met schulden die hieraan meedoen en zichzelf dieper in de nesten werken gokken is gokken.

10-12-2024 10:27

ProperFootball +14763

Los van het oordeel over loterijen, het is toch enorm beschamend en goedkoop dat je je hoogste divisie zo'n naam geeft? Echt ontzettend treurig. De hoogste divisie van een land verdient een chique historische naam die niet gekoppeld wordt aan een merk.

Ik dacht dat we hier na de KPN telecompetitie van verlost waren, maar nee dus, het kan nog erger.

VRIENDEN. LOTERIJ. ...divisie.

Laat dat even op je inwerken.

Zelfs dat "ere" mocht niet blijven met Vriendenloterij als los voorzetsel. Zoals bij KPN Eredivisie en Holland Casino Eredivisie destijds.

Dit bewijst echt dat de KNVB gewoon een foute club is met de prioriteiten op de verkeerde plek.

Ik mag hopen dat de media gewoon lak hebben aan deze naam en het gewoon Eredivisie blijven noemen, maar ik ben bang dat die gewoon keurig meegaan in deze waanzin.

10-12-2024 10:28

jaripettersson +9567

Het is zeker wel gok-gerelateerd en heeft ook zijn effect op verslaving. Daarnaast is er ook een wekelijkse bingo van de vriendenloterij. Dat klinkt gezellig, maar het triggert verslavingsdrang binnen een zogenaamd sociaal geaccepteerde activiteit. Het wordt makkelijk een gewoonte, zo als een maandelijkse loterij een gewoonte wordt. Spanning, beloning etc. Allemaal kleine triggers. Vergeet niet niet dat gokverslaving mensenlevens ruineert en een van de moeilijkt behandelbare verslavingen. Dus ja, trieste sponsornaam.

10-12-2024 11:03

Polifinario +2110

Moet dan altijd alles maar maatschappelijk verantwoord zijn. Met de huidige rubberen stoeptegel mentaliteit en sneeuwvlokjes slaan we wel nu erg ver door vind ik. Er is ook nog zoiets als een eigen verantwoordelijkheid. Zullen we dan ook maar geen bier meer schenken in het stadion?

10-12-2024 11:28

Maarten111 +1310

Ik hoop net als iedereen heel erg dat Bounida verlengt, begrijp me niet verkeerd. Maar dit moet niet ten koste van alles zijn qua financiën. De scheefgroei qua salaris in de jeugd moet stoppen en een stabiele, duurzame organisatie is veel belangrijker voor Ajax op de lange termijn. Anders krijg je over een half jaar een andere speler die moet verlengen en die neemt dan Bounida weer als referentiepunt..

10-12-2024 07:29

Okocha078 +14281

Mee eens.
Tuurlijk wil je dit soort spelers behouden, maar veel hangt ook af van die jongen zelf.
Neemt hij genoegen met een ''normaal'' salaris?

10-12-2024 07:32

Robertini +40063

Precies, er zijn veel te hoge salarissen betaald voor jongens als Misehouy en VAD, en het is het nooit waard gebleken.

Als je ze voordat ze een rol van betekenis hebben al een topsalaris geeft, dan gaat dat ten koste van de geldingsdrang.

10-12-2024 07:37

ajaxamsterdamajax +665

Niet perse, want als iemand anders het wel betaalt gaat ie hier niet eens meer zijn. Hij kwam hier ook dankzij het geld.

10-12-2024 08:00

Jeroen90 +1757

Spijker op zijn kop. Deze jongen kwam naar Ajax, omdat wij meer geld hadden dan Anderlecht. Nu is de koek bij ons op. Raad eens wat die jongen dan doet?

10-12-2024 09:16

AFCA-pride +17563

Ook vanwege de opleiding, Nouri, kansen bij Ajax 1. Belgen doen het over het algemeen goed hier.

10-12-2024 09:38

Robertini +40063

Dan hadden we hem niet moeten halen. We moeten spelers halen die hier voor ontwikkeling en groei komen. Er zal altijd een andere club beter betalen.

10-12-2024 14:58

AINIESTA +45871

Je mag best uitzonderingen maken voor uitzonderlijk talent.

10-12-2024 08:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.