'Blind vervolgt carrière transfervrij bij Bayern München'

door Thijs Zwagerman 866

Bron De Telegraaf

'Blind vervolgt carrière transfervrij bij Bayern München'

door Thijs Zwagerman 866

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Daley Blind gaat zijn carrière vervolgen bij Bayern München, zo meldt De Telegraaf. De verdediger, die eind december transfervrij bij Ajax vertrok, kan in Duitsland een contract voor de rest van dit seizoen tekenen met een optie voor nog een jaar.

Blind vertrok donderdagochtend naar München, waar hij zijn medische keuring zal ondergaan en vervolgens een contract bij Bayern München zal ondertekenen. De linksbenige verdediger kwam bij de Duitse topclub in beeld nadat Frans international en Bayern München-verdediger Lucas Hernández op het voorbije WK zwaar geblesseerd raakte.

Omdat Bayern München in de huidige transferperiode geen grote transfersom voor een nieuwe verdediger wilde neerleggen, kwamen de Duitsers al snel uit bij Blind. Na zijn contractontbinding bij Ajax kan de ervaren verdediger transfervrij worden vastgelegd. De Telegraaf schrijft dat de interesse van Bayern München na de kerstdagen concreter werd en dat de onderhandelingen tussen de club en Blind afgelopen nacht in een stroomversnelling terechtkwamen.

Hereniging met oud-Ajacieden

Naast Bayern München kan Blind ook rekenen op de concrete interesse van Royal Antwerp, Real Sociedad en meerdere clubs uit Engeland en Spanje. Toch was de keuze voor Blind snel gemaakt toen bleek dat Bayern München wilde doorpakken. In Duitsland kan de 99-voudig international worden herenigd met oud-Ajacieden Matthijs de Ligt, Noussair Mazraoui en Ryan Gravenberch.

Sportbookies had woensdag 92% van de wedtips goed! Check hier welke wedstrijden er goed werden voorspeld!

Denk jij dat Ajax de competitie hervat met een overwinning op NEC? !

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Lunsdale +6446

Want volgens de zogenaamde kenners is Blind een amateur...

06-01-2023 10:49

Rock69 +8411

Is toch lekker. Je contract wordt ontbonden bij Ajax en je gaat naar Bayern München. Ik gun het Daily van harte.

06-01-2023 06:34

patrick82 +1042

Dit is een dikke vette Fuck you naar schreuder, ik blijf het schandalig vinden hoe een club als Ajax met zo’n speler omgaat ..

06-01-2023 00:19

Oeroeboeroe +18567

Ik snap het wel, waarom hij naar Bayern is gegaan. Ze zatten daar te springen om een 4e klaverjasser!

05-01-2023 22:37

MichelAngelo66 +22304

De meeste hier doen nu opeens of Blind een geweldenaar was. Hij speelde heel matig het laatste jaar. Bijna ongeïnteresseerd. Liet iedereen voorbij lopen, dekte zijn man niet af en aanvallend was ie ook niet erg enthousiast. Dieptepunt was zijn invalbeurt.

Nee, ik vond hem weinig zelfkritisch de laatste tijd. Beetje groot ego gekregen. Voetballend mis je wel wat achterin, maar een splijtzwam is ook ongewenst. Jammer dat hij en Schreuder het zover hebben laten komen, hoewel ik de trainer hierin (kijkend vanaf de zijlijn) niet echt veel kwalijk kan nemen. Hooguit dat het niet erg goed gemanaged is.

05-01-2023 21:06

Rock69 +8411

En zo is het precies. Ik zie hem nog blunderen tegen Argentinië. En vooral de eerste wedstrijd vh seizoen tegen PSV. Kapstok Blind

06-01-2023 06:37

RvhC74 +5371

Ajax kan inmiddels Zijech weer vergeten. Ipv een keer doorpakken blijven ze maar afwachten pffff

Wat een prutsers

05-01-2023 20:48

ddkoning +4549

Mooie tussenstap dit

05-01-2023 20:36

SwissAjaxFan +3972

Ben benieuwd hoe ze in München met jou om gaan met die sjagrijnige porem van jouw als je langer op de bank zit en niet speelt, Daley.
Auf nicht mehr Wiedersehen, gozer en wens je het beste.

05-01-2023 20:29

MichelBoerebach +29375

Ook bij Bayern zal Blind gewoon wekelijks op de bank zitten. Niet bepaald een vooruitgang dus.

05-01-2023 20:08

Freddy +11539

Als je kampioen wil worden wel

05-01-2023 20:30

MichelBoerebach +29375

Daar heb je inderdaad gelijk in!

05-01-2023 23:15

Artemio +32412

Schreuder is gewoon de weg kwijt. Hij stond zogezegd bekend dat hij het wel allemaal kon managen. Het is te zien.
Hij wil alleen maar aankopen.

05-01-2023 19:19

Petterson +25293

Zo! Nu allen nog Nico ophalen jongens en dan kan de 18/19 achterhoede in ere worden hersteld 😁

05-01-2023 19:00

Cruijffthebest +13485

Gun dit Daley van harte, ook al heb een schurft hekel aan Bayern Munchen na de afscheidswedstrijd van Cruijff en alles daarna.
Daley staat in ieder geval zeker aan het eind van het seizoen met de schaal!!!
Ik roep ALLE supporters op om al voor de wedstrijd tegen NEC om met alle witte zakdoekjes te zwaaien naar achterlijke Schreuder!!!!!

05-01-2023 18:36

NoPants +7535

Of je geeft het weer even 2-3 wedstrijden om het team een kans te geven. Je hoeft Schreuder niet te supporten, maar je kan het team wel supporten.

Er zijn hier echt veel mensen die alleen steunen als het goed gaat. Als het slecht gaat hopen ze liever op een nederlaag dan dat ze steunen ‘want dat is beter’ ofzo.. Maar je dan wel ‘supporter’ noemen. Man man man..

05-01-2023 20:09

MrPink +82090

Dit zag ik even niet aan komen. Had wat wel wat clubs in gedachte maar geen Bayern. Wel leuk voor hem.

05-01-2023 18:31

pietvanvliet +4477

Ik dacht dat Schreuder Nagelsmann zo goed bestudeerd had...

Maar goed, lekker Daley. Veel succes en gewoon over vier jaar weer terugkomen.

05-01-2023 18:12

grensjager +704

Proficiat Daley. Jammer dat het zo gelopen is! Nu hopen op een mooi afscheid van een waardig Ajacied

05-01-2023 18:06

Ajaxbrl +14002

Het is je gegund Daley, hoop voor je dat je alsnog de CL kan winnen.

05-01-2023 18:03

Ajaxfan31183 +16391

Ik gun het blind van harte. Door die klote schijtbak van een Schreuder buiten gebonjourd en door een hoop supporters ook aan de kant gezet, nu bij Bayern. Daley het gaat je goed en laat maar eens zien daar dat jou voetballende kwaliteiten dat Schreuder die enorm gaat missen

05-01-2023 17:57

wendoo9 +8138

Blind had al dit seizoen niet meer basis mogen staan. Ga niemand de schuld geven van het slecht presteren van Blind. Deze rasechte Ajacied ( want dat is hij wel) heeft veel voor Ajax betekend. Zijn geest wil op het moment dan zijn fysiek aankan. Hij is super traag, liep altijd uit positie die hij bij balverlies niet kan belopen. Liet zich keer op keer verrassen bij kopgoals. Laatste weken zag hij Ajax liever verliezen dan winnen met zijn gedrag waar hij ook andere spelers meetrok. Nee, geen fijne jongen als hij plaats op de bank moet nemen. Nee, het is goed zo kerel. Het gaat je goed een bedankt voor alles.

05-01-2023 18:19

Ajaxfan31183 +16391

Zijn gedrag is 1000% de oorzaak van die Schreuder. Heel het team loopt er hetzelfde bij als wat Daley Blind deed . Als er een fatsoenlijke coach had gestaan die tekst en uitleg had gegeven dan had blind het geaccepteerd en niet moeilijk gedaan. En steeds die supporters die weer terug vallen op hij kan het niet meer belopen Nee zo ken ik er nog 13 opnoemen die er niet(s meer) van kunnen . Het is al twee jaar zo dat blind het niet kan belopen maar schijnbaar wordt dat nu pas gezien omdat blind geen rug dekking meer heeft. En ja hij wilde niet plaats nemen op de bank. Maar ja als je Bassie ziet voetballen dan zou iedere verdediger dat roepen dat ze geen plaatst willen nemen op de bank

05-01-2023 18:31

Stamhoofd +11555

Al is de trainer nog zo’n klootviool, je dient je altijd goed te gedragen in het belang van het team.

05-01-2023 18:55

PetrusKeizer +10739

Moet zich goed gedragen? Hij had maar zn stinkende best te doen, met dat salaris van hem!

05-01-2023 19:57

TeringHenkie +28798

4.5 mio per jaar.

05-01-2023 20:43

DeKenner +9406

Grappig hoe eerst iedereen van Blind afwilden, en er ineens zoveel mensen pro (de voetballer) Blind zijn geworden toen zijn vertrek duidelijk werd. De Daley Blind uit de eerste seizoenshelft heeft een negatieve uitwerking gehad op de teamprestatie van Ajax. In mijn ogen deels door zijn eigen lamlendige wedstrijdinstelling, en deels door de spelers die om hem heen staan. Met name het gemis van Martinez die nog weleens wat voor hem opknapte. Zijn stap naar Bayern is voor Blind en Bayern een hele fijne. Daar spelen ze nog dominanter dan bij Ajax, heeft hij weer de spelers om zich heen die wat kunnen opknappen, en heeft hij weer de prikkel om minder lamlendig te kunnen zijn.

05-01-2023 17:48

Opperhoofd +12767

Negatieve uitwerking op teamprestatie ……. Dat lijkt mij vooral Schreuder zijn fout.

05-01-2023 17:52

Op_een_oude_slof +4368

Bayern lacht zich kapot... 2e transfervrije speler in een half jaar tijd.... Ryan voor een prikkie opgehaald....wat zal Blind lachen....

05-01-2023 17:48

Harold +10589

Blind zal eerst nog aan spelen moeten toekomen. Traag blijft ie namelijk

05-01-2023 17:49

GNBL +90573 moderator

Bijna 20 miljoen gekregen voor Gravenberch zo slecht is dat nog niet. Wat heeft hij nou bewezen om meer waard te zijn? Leuk talent, maar geen buitencategorie.

05-01-2023 18:11

Jayq +3396

Wat heeft Antony bewezen om 100 miljoen waard te zijn?

Met langlopend contract had Gravenberch simpelweg veel meer opgeleverd, of hij dat nou waard was of niet

05-01-2023 18:56

Caelintroy +1652

Blind is een ajacied, die lacht niet. Alleen naar Schreuder trekt hij een lange neus.

05-01-2023 19:01

WillyBrokamp +11117

Het wordt wel dringen op de tribune...

05-01-2023 19:24

Klemmen +2621

Ajax heeft vandaag aangekondigd dat coach Alfred Schreuder de club gaat verlaten. Alfred was jarenlang een krachtige stem bij onze club en werd gezien als een leider met verstand van het spel.

Hij heeft veel gedaan om de prestaties van Ajax te verbeteren en ervoor gezorgd dat we ons doel waarmaken. We zijn Alfred dankbaar voor alles wat hij voor ons heeft gedaan en wensen hem succes voor de toekomst.

We geloven dat Alfred een grote impact op het voetbalspel heeft gehad en hij zal gemist worden door veel Ajax-fans. Zijn toewijding aan onze club was ongeëvenaard en verdiende de meeste respect.

We hopen dat Alfred succes kan vinden bij zijn volgende uitdaging en wensen hem veel geluk. U kunt hieronder de persverklaring lezen die meer informatie bevat over het aftreden van Alfred als coach.

https://cutt.ly/T2x6u0w

05-01-2023 17:47

ST +23098

Dit moet het vertrek alleen maar makkelijker maken van Schreuder. Die eikel staat toch een partij voor lul als het straks fout gaat bij NEC.

05-01-2023 17:45

ST +23098

Jezus wat staat Ajax weer voor lul zeg. Knikker die kale idioot er nou eens uit Sar! Oja en rot zelf ook lekker op.

05-01-2023 17:44

hoolimike +2463

Dit is gewoon een afgang voor Ajax. Wanbeleid.

05-01-2023 17:43

MarcHogervorst +35303

Ik ben benieuwd wat dit wordt. Ik bedoel, niet goed genoeg voor Ajax, maar wel goed genoeg voor Bayern München? Of Blind overschat zich volledig, of Ajax ziet het helemaal fout.

05-01-2023 17:38

Sportvolgert +41007

Het moet bijna wel zijn dat hij het met schreuder totaal niet meer ziet zitten. Ajax kiest er echter( om onbegrijpelijke redenen) voor om schreuder te laten zitten. Blind laat zich niet piepelen en pikt zo nog een mooi buitenlands avontuur mee.

05-01-2023 17:47

Biss +10762

Ik overschat mezelf ook volledig, maar Bayern wil mij niet hebben helaas.

05-01-2023 17:57

LuisSuarez01 +5444

Samenloop van zware blessure Hernandez, transfervrij een geroutineerde ( maar zeker dit seizoen allesbehalve foutloze) verdediger ophalen en mss toch wel voordeel dat hij gewend is te spelen met Graaf,Mazraoui en de Ligt?

05-01-2023 18:06

Klemmen +2621

Schreuder heeft een knappe uitstraling, met een slank postuur, goed geknipt donker haar en een kalme, professionele houding.

05-01-2023 17:37

WillyBrokamp +11117

Lekker naast Graafie de bank of de tribune warmhouden en af een toe een invalbeurtje in de beker tegen SV Darmstadt 98, voor 5 a 6 miljoen per jaar...Prima toch ?

05-01-2023 17:30

Op_een_oude_slof +4368

Dan toch om in de basis te staan bij Oranje

05-01-2023 17:49

Hans Verhagen +14207

Ik vraag me echt af waarom zoveel Ajacieden ineens gek met Blind zijn. Ik denk dat het een blijk van afgrijzen tegen Schreuder is. en niet de liefde voor Blind, waar kwamen in godsnaam al die fluitconcerten vandaan als hij weer gewisseld werd? Misschien is dit wel het ergste wat een voetballer kan overkomen. Verkettert en ineens bejubeld omdat Schreuder eruit moet omdat hij al met 7 punten los koploper had moeten zijn. Schreuder mag er van mij uit, maar ik bejubel niet ineens Blind, want zijn muitgedrag kan Ajax de titel kosten.

En bij munchen komen ze er ook achter dat hij een prima voetballer is met wel wat gebreken. Tegen Argentinië zag je het foutje ook weer. Zou hij tegen Hoffenheim ook gaan lopen muiten als hij op de bank zit? Onee dan is het Bayern en dan is het wel te verkroppen. Ik heb nooit meegedaan aan gefluit als hij werd beoordeelt als traag, tot tegen Emmen en na deze wedstrijd had ik het 180gr andersom ineens met hem gehad. Deze speler heeft zijn eigen 'ik' boven Ajax gezet en dat kan enorme gevolgen hebben.

05-01-2023 17:18

Mentir +2495

Wie in de selectie was meeste tegen Schreuder dat is/was blind, dus daarom zijn ze het opeens eens met Blind als ras ajacied, als Blind zei dat Schreuder beste trainer was voor dit huidig Ajax dan hadden ze hem met grond gelijk gemaakt en gezegt; opgeruimd staat netjes.

gewoon waan van de dag.

05-01-2023 17:24

debarbaar +8257

Misschien hebben een hoop Ajax-fans gewoon veel meer fatsoen dan dat jij denkt. Waar vader Danny de laatste Nederlander ooit was en zal blijven die de wereldbeker omhoog tilde daar zul je erg weinig toekomstige Ajacieden vinden die meer dan 333 wedstrijden gaan spelen.

Het gaat niet om het feit dat Blind op de bank belandde, maar om de wijze waarop er gecommuniceerd is en de wijze waarop Blind door de achterdeur naar buiten is geschopt.

Het is ook niet de eerste keer. Ook een andere echte Ajacied Winston Bogarde werd onceremonieel afgedankt voor een geniale Kaltenbach. Specialist in creatieve looplijnen.

05-01-2023 17:27

Yeshyeshyall +11010

Mja blik van afgrijzen naar Schreuder hebben we allemaal wel eens 😁

05-01-2023 19:47

LuisSuarez01 +5444

Moet voor Daley geweldig gevoel zijn. Van banken ( imo wel terecht vlak voor winterstop) onder een vreselijk slechte trainer van ons op dit moment zwalkende Ajax naar wellicht starten op de bank bij een Europese topclub en CL spelen,prijzen pakken onder een trainer met verstand van voetbal om de salarisverhoging nog maar niet te noemen. Heel veel beter kan hij een indrukwekkende carriere toch niet afsluiten toch?

05-01-2023 17:17

ZuenAFCA +2109

Eerste thuiswedstrijd in de 17e min graag massaal het Daley Blind liedje inzetten, en de 18e minuut Schreuder Rot Op. Kunnen we toch nog een beetje genieten

05-01-2023 16:58

Rodsje +14918

Zitten naast Nagelsmann op de bank of Schreuder… ik zou ook voor Nagelsmann kiezen…

05-01-2023 16:54

GGXIII +6516

Nagelsmann. Flick zit bij het Duitse elftal tegenwoordig

05-01-2023 17:32

Amsterdammers +52

Bayern coach is not Hans - Dieter Flick but Julian Nagelsmann.

05-01-2023 17:37

Yeshyeshyall +11010

Mooi voor Blind en opbouwend gaan we hem enorm missen maar ik vind nog steeds dat je heel veel extra zekerheid moet inbouwen op andere plekken als je met hem wilt spelen. Snap wel dat het voor BM lekker is als je hem kunt brengen in de 70e minuut en dat je dan gewoon blijft voetballen

05-01-2023 16:51

afcsja +2549

Staat het kale waterhoofd even voor lul zeg!

05-01-2023 16:49

BackInBlack +14656

Is gewoon een goede voetballer

Zo simpel is het

05-01-2023 16:33

Klemmen +2621

En wij hebben een slechte trainer

Zo simpel is het

05-01-2023 16:45

nightgoat +31343

Ein Prosit der Gemütlichkeit!

05-01-2023 16:29

kampioenenjood +5083

Mocht dit echt zo zijn, is het wel duidelijk dat Blind is vertrokken door Schreuder, in plaats van door het gebrek aan speeltijd (voor wie daar nog aan twijfelde). Ik vraag me af of Blind het allemaal bij kan benen in de Bundesliga, maar we zullen het zien. Ik gun hem nog een mooie herfst van zijn carriere.

05-01-2023 16:28

Tommyshelby +130417

Wat een koning haha.

Leuk dat we onze satellietclubjes in München en Manchester weer een topspeler geven.

05-01-2023 16:26

Juichtoon +32937

En Daley Blind wordt kam pi oen...

05-01-2023 15:57

Ron6 +3530

Zoals praktisch ieder jaar… wat een klasbak

05-01-2023 16:34

Raoul14 +3094

Der Kaiser 2.0

05-01-2023 15:48

VoorAltijdNummer14 +25480

Ik weet nog dat er echt paniek was toen Frenkie de uitwedstrijd in Beieren niet kon spelen. Blind kwam toen naast Lasse in de controle en Max Wober nam zijn plek in op 4.

Kwam Ajax verzwakt voor de dag? Nou allerminst. En zo te zien zijn ze het daar in Zuid-Duitsland ook niet vergeten. Wat een verhaal!

Daley de Ajacied, het is je van harte gegund!

05-01-2023 15:45

TontoKarnaggel +42592

Ik gun ieder zijn mening en zie zelf ook wel dat Dalety bepaalde kwaliteiten heeft maar wat ik echt niet begrijp aan iedereen die nu helemaal over de rooie gaat....jullie moeten toch ook gezien hebben hoe hij in 2022 voetbalde? Hoe hoog hij elke keer stond zonder tijdig terug te kunnen zijn en daarmee talloze problemen veroorzaakte? Hoe vooral dit seizoen, met deze chaosverdediging, het helemaal onverantwoord was? Hoe opzichtig ongemotiveerd hij was na de eerste de beste wissel? Hoe demonstratief hij niet zijn best deed tegen emmen? Ok, er zullen vanuit Ajax en schreuder best fouten gemaakt zijn in deze kwestie maar waarom mensen doen alsof blind een volkomen onschuldig slachtoffer hierin is is mij werkelijk een raadsel....

05-01-2023 15:37

AFCA020! +6145

Alles wat je opsomt kan wel zo zijn, maar dat is altijd geweest. Blind is niet de bikkelharde verdediger. Blind is alleen wel door zijn medespelers, maar vooral trainer en ook door kortzichtige “supporters” volledig in de kou gezet.

Dit wat er nu gebeurd is schandalig en ik snap werkelijk waar niet dat dit wordt toegestaan. We laten een van de beste voetballende verdedigers zomaar gaan voor nop. Ook nog eens een club icoon. Allemaal omdat een of ander buitenstaandertje zonder enige kennis en kunde, vindt dat hij zelf een goede trainer is

05-01-2023 15:43

TontoKarnaggel +42592

Dus alles wat ik eerder opnoemde klopt maar vinden jullie niet erg? De tegengoals geen problemen mee? Warming upje met handen in de zakken is ok? Ongemotiveerd invallen en 2 belangrijke punten inleveren tegen fukking emmen is dikke prima? Ok, dat mag natuurlijk maar dan gaan wij het niet eens worden....

05-01-2023 16:00

AFCA020! +6145

Dat is zeker niet prima, maar geheel terug te leiden tot dhr Schreuder.

Ten Hag zette er ook weleens spelers naast, maar alle neuzen bleven dezelfde kant op staan. Jij mag de misère bij Ajax volledig te wijten vinden aan Blind, prima. Ik verwijt schreuder en zijn zaakwaarnemer (klaarblijkelijk de technische man) dat het zo slecht gaat met Ajax.
Die hebben voor onbalans gezorgd, voor een slechte sfeer en geen geschikte defensie neergezet (om nog maar te zwijgen over alle andere spelers die op verkeerde posities staan of die zijn aangetrokken waar geen speler nodig was)

Als jij het volledig bij Blind legt, dan gaan we het zeker niet eens worden nee.

05-01-2023 16:17

TontoKarnaggel +42592

Waar leg ik de schuld volledig bij Blind? Ik reageer op blind zijn spel en zijn reactie na een imo terechte/ begrijpelijke wissel, that's it....

05-01-2023 16:39

AFCA020! +6145

Klopt, maar dat doe je wel kortzichtig en beschuldigend.
Mag, maar ik vind dat je een veeeeel groter plaatje moet bekijken

05-01-2023 19:50

Biss +10762

Als er iemand is die het tactische spel/wedstrijdplan van een coach snapt, is het Blind wel. Hij is een hele intelligente voetballer.
Dingen die jij benoemt kunnen dus heel goed tactische plannen van de coach zijn. Blind moet ook hoog staan, Blind moet ook niet in de situatie komen waarin hij achter een aanvaller aan moet. Dat is niet zijn kracht.
Laat je hem, bij balbezit tegenstander, tussen de verdediging en het middenveld ‘zwerven’, dan is hij bij balbezit gelijk aanspeelbaar tussen de linies. Blind kan de aanval vervolgens prima opzetten met zijn overzicht en passes (zijn kracht).
Als het dan vervolgens helemaal mis gaat, omdat teamgenoten hun taken niet uit voeren en de coach het plan niet duidelijk kan overbrengen op het team, dan is het best logisch dat je gedemotiveerd wordt.
Wij supporters raken ook gedemotiveerd als Ajax niet des Ajax speelt.

Blind is ook geen slachtoffer trouwens, er is gewoon geen chemie meer met de rest (schreuder?). Verder wel een mooie bankrekening en carriere, dus geen medelijden ;)

05-01-2023 17:31

Michiel Kapteijns +5372

Meest opvallende aan de discussie rond Daley Blind is dat juist de Cruijff-adepten zo kritisch zijn op zijn verdedigende kwaliteiten en voorbij gaan aan zijn aanvallende impulsen. Wat is er overgebleven van de beroemde Cruijff-wijsheden dat je altijd wint zolang je één goal meer maakt als de tegenstander. Onder Cruijff zou niemand zeuren om een lullige tegengoal bij Emmen. En als die tegengoal puntenverlies zou veroorzaken zou de focus op gebrek aan daadkracht voorin gelegd worden. Onder Cruijff werd Ronald Spelbos beoordeeld op zijn passes, niet op zijn gebrek aan snelheid. Wat is er overgebleven van het Cruijff principe dat je als je slim bent je niet hoeft te compenseren op snelheid? Wat is er overgebleven van het Cruijff principe dat het draait om ruimtes: 'als ik een kleine ruimte moet verdedigen ben ik de beste, en bij grote ruimtes de slechtste'?

05-01-2023 15:25

Biss +10762

Jij snapt het. Is toch logisch!
👏 👏

05-01-2023 15:27

TeringHenkie +28798

Klopt..maar je moet ook tegen Emmen 100% geven en niet "bewust "verzaken. Dat had Cruijff ook niet geaccepteerd!

Als ik die kop van Blind tegen en na Emmen zag..leek het wel alsof hij dacht....mooi, Schreuder is vanavond ontslagen!

05-01-2023 16:53

Michiel Kapteijns +5372

Ach kerel, Antony wilde de laatste 2 wedstrijden niet meer spelen en daar is hij ook niet op afgerekend door de fans. Een toptrainer had Blind niet meegenomen naar Emmen als hij niet zou starten. Die had het slimmer aangepakt en gezegd: 'Daley, ga lekker een paar dagen uitwaaien'. Blind is echt niet de enige speler die moeite heeft om wissel te staan. Vind het ook raar dat Blind eigenlijk de enige speler is die hier beoordeeld wordt op zijn fouten, en niet op hetgeen hij voor Ajax heeft betekend. Overigens is Cruijff ooit van Ajax naar F'noord gegaan omdat hij financieel niet helemaal zijn zin kreeg. Daar zeiken we toch ook niet over.

05-01-2023 18:43

Michiel Kapteijns +5372

Btw, was Schreuder na Emmen maar ontslagen. Iedereen vindt hier dat Schreuder eruit moet. Ik heb meerdere reacties gelezen waarin gezegd wordt dat het wellicht beter is om de 1e wedstrijden na de winterstop te verliezen, zodat Schreuder alsnog ontslagen wordt. Dus wat is het probleem dat Blind dat hoopte?

05-01-2023 19:22

TeringHenkie +28798

Over Antony is er genoeg over gezeikt hier, en ik weet zeker wanneer er internet was toen zoals nu...zou Johan ook veel gezeik over zich heen gehad hebben.

05-01-2023 20:07

TeringHenkie +28798

Een echte supporter van Ajax hoopt echt niet dat Ajax verliest en dit jaar als verloren wil zien. Ik wil winnen en kampioen worden! Desnoods met Schreuder en dan kijken ze in de zomerstop maar verder.

05-01-2023 20:08

PetrusKeizer +10739

Volgens mij snap je niets van Cruijff. Hij wil altijd zo spelen dat je gaat scoren. En dan zegt hij inderdaad dat het er gewoon om gaat dat je een goal meer maakt dan de tegenstander. Maar die speelwijze betekent helemaal niet, ach een lullig tegengoaltje, dat kunnen we (=het elftal!) ons wel veroorloven. Drie tegengoals, ach liggen we niet wakker van zolang wij er maar 4 inleggen. Cruijff heeft het verdedigende aspekt in zn manier van spelen nooit verwaarloosd, integendeel. De Ruit is daar t beste voorbeeld van.

05-01-2023 20:18

Pietsnot +15019

De kans bestaat dat Bayern er gewoon 10 miljoen voor zou hebben geboden als Ajax hem gewoon aan ze had aangeboden. Maar hij is als een vod aan de kant gezet en speelt straks als enige van de selectie Champions League na de winterstop

05-01-2023 15:24

AFCACruijff14 +163146

Haha natuurlijk had Bayern geen 10m betaald. Ze nemen hem omdat hij ervaren en gratis is.

05-01-2023 16:04

Pietsnot +15019

Gewoon een prijs die in het internationale topvoetbal bepaald wordt. Kun je wel zeggen dat je Blind zo kloterig slecht vindt maar zelfs bankzitters van halve finalisten CL wordt gewoon een stevig bedrag voor betaald

05-01-2023 19:05

brullie +7063

Als BM zo slim is om hem links op het middenveld neer te zetten met een rappe back achter hem, heeft BM een uitstekende gratis deal in huis. Lekker weer ballen met Mathijs en Nous.

05-01-2023 15:14

TeringHenkie +28798

Die spelen bijna nooit.

05-01-2023 16:54

Juichtoon +32937

Wat een afgang voor Ajax .... gerechtigheid...
Wanneer begint de operatie Schoon schip?

05-01-2023 15:09

PetrusKeizer +10739

Je bedoelt Schip als coach?

05-01-2023 20:22

jaripettersson +9543

Geweldig nieuws. Een mooie dikke vinger naar de dommige, grofgebekte lemmingen die zich ajax supporter noemen.

05-01-2023 14:47

DeMagere +23140

Supporters "dommige, grofgebekte lemmingen" noemen kan erg dommig en grofgebekt overkomen, jp.

Een mooie dikke vinger naar Ajax supporters?
Is niet Messi maar Blind verkozen tot speler van het WK? Is Daley alsnog wereldkampioen geworden?
Ik begrijp het niet, wat ben je zo groots aan het vieren?
Hij wordt gratis als reserve van een reserve van een geblesseerde gehaald. Staat onderaan de pikorde. Schamele salaris. Moet ondanks zijn ervaring op basis van bonussen zijn salaris aanvullen. Slechts 6 maanden. Eerder een risicoloos respectloze benadering van Bayern.

05-01-2023 14:54

jaripettersson +9543

Inderdaad lemming demagere niet op de laatste plaats. Succes jongen.

05-01-2023 14:59

DeMagere +23140

Aww, wat een comeback, zo aandoenlijk. Geen inhoudelijke argumenten en dus Ajax supporters voor knaagdieren uitmaken. Ga vooral zo door, lief.

05-01-2023 15:16

jaripettersson +9543

Bla bla gaap

05-01-2023 15:21

DeMagere +23140

Ah, jari jochie toch, jij hebt een knuffel nodig.

05-01-2023 15:25

Juichtoon +32937

Ja echt hè?...

05-01-2023 15:56

afca4eva +5985

Contract Magallan is ontbonden.

05-01-2023 14:46

afca4eva +5985

Blind is belangrijk geweest maar heeft zijn beste tijd gehad.. of zijn we vergeten hoeveel balverlies hij heeft geleden met risicovolle passes in het laatste jaar.

Ook het laatste half jaar onder Ten Hag was het niet meer de Blind van een paar jaar terug.
Meeste balverlies met gevaarlijke situatie/tegendoelpunt kwam van Daley. Dat kon hij niet meer oplossen doordat zijn omschakeling dramatisch traag is en daarmee bracht hij medespelers die op dat moment uit positie stonden in de problemen.

En het ligt niet alleen aan Blind want eerst kon hij de bal kwijt bij een balvaste Tadic in bloedvorm of een Gravenbergh die vaak de goede kant uit draaide en meteen vooruit speelde.. nu in dit elftal had je niets meer aan Blind, hij vond zichzelf belangrijker omdat er veel goede spelers vertrokken zijn en die paar andere uit vorm. Feit is dat in dit team dat uit vorm is en zich daar uit moet zien te vechten Blind als speler niet veel nut heeft.

Ligt het dan aan Blind of aan zijn medespelers/trainer? Ik denk beide. Maar was hij gebleven dan had hij in deze fase geen stempel kunnen drukken.

Neemt niet weg dat ik respect heb voor hem en erg genoten heb van zijn bijdrage in die jaren ervoor.

Amen.

05-01-2023 14:41

RSM +3923

Bayern is een goede zet voor Blind. Echter zal Blindl banken als nooit van te voren. Alleen daar zal hij het wel accepteren danwel moeten accepteren. Maar wat is er mooier voor hem in deze situatie als bij Bayern te spelen met enkele oud-spelers uit de succesvolle periode van Ajax. Succes Blind.

05-01-2023 15:01

Web +178830

Weer een kampioenschap er bij voor Blind
Al had ik het liever bij Ajax gezien
Doodzonde

05-01-2023 14:28

UwSchipper +5704

Je eet een broodje op en checkt Ajax Showtime.
Je hoopt op een vertrek van Alfred Schredder...
Je leest Daley naar Bayern...
Wat. Een. Bak !!
Geweldig jongen, succes!

05-01-2023 14:16

linksbinnen +8251

Ook al is een vertrek beter voor beide partijen, Blind naar Bayern is toch een dikke middelvinger naar Schreuder.

05-01-2023 14:09

RSM +3923

Twee middelvinger tegelijk en zal Ajax binnenkort ook ervaren wat zij daadwerkelijk aan Schreuder hebben.....helemaal niets.

05-01-2023 15:02
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.