Bergkamp definitief vertrokken bij Ajax

door Bart Veenstra 109

Bergkamp definitief vertrokken bij Ajax

door Bart Veenstra 109

Laatst geüpdatet

Dennis Bergkamp is officieel vertrokken bij Ajax. De Amsterdamse club heeft met de voormalig assistent-trainer een akkoord bereikt over de voorwaarden van zijn ontslag, zo schrijft Het Parool vrijdag.

'We hebben een regeling getroffen', zegt advocaat Harro Knijf tegen de Amsterdamse krant. Bedragen wil Knijff echter niet noemen. Maar: 'Als je een regeling treft, moet je niet piepen.' Eind december werd Bergkamp, samen met toenmalig hoofdtrainer Marcel Keizer en assistent-coach Hennie Spijkerman, op non-actief gesteld.

Waar Ajax er al snel uitkwam met Keizer en Spijkerman gold dit niet voor Bergkamp. De voormalig aanvaller was het niet eens met de ontslaggronden en dreigde via zijn advocaat met een arbitragezaak. Nu Ajax en Bergkamp een regeling hebben getroffen is die mogelijke arbitragezaak niet meer nodig.

Bergkamp begon in 2009 met het trainen van de jeugd van Ajax, waarna hij in 2011 assistent-trainer werd bij het eerste elftal. Bovendien speelde de oud-speler van Arsenal een grote rol in de Fluwelen Revolutie. Daaruit ontstond het Technisch Hart waar Bergkamp eveneens onderdeel van was.

Zo'n jaar geleden schreef Ajax Showtime een uitgebreid artikel over de visie van Dennis Bergkamp. Nog eens teruglezen? Dat kan hier.

Daarnaast was er op Ajax Showtime twee jaar geleden ook een column te lezen waarbij de vraag werd gesteld of Bergkamp wel de cultuurbewaker was. Deze column lees je hier terug.

Van €20,00 voor nog maar €12,50! De laatste exemplaren van het originele WZAWZDB-shirt!

Lees meer over:
Plaats reactie

Caparzo +4219

Bergkamp en elementen in de RvC hadden Ajax [lees Overmars] aan de ketting liggen, wat we nu zien [Tadic, Blind, "nog maar het begin"] is het resultaat van hun vertrek. Overmars is eindelijk vrij en kan over het geld beschikken wat hijzelf allemaal verdiend heeft. We gaan het Bayern van Nederland worden, eindelijk..

21-07-2018 12:25

Rentokill +4602

Zand erover. Vooruit kijken en de beste poppetjes op de juiste functies blijven neerzetten.

21-07-2018 10:58

oudzuid2 +7292

spijtig dat de echte Cruyff adepten als Bergkamp en Jonk vertrokken zijn, en lichtgewichten als Sar en Blind niet...

21-07-2018 08:21

BaddahBing +0

Bergkamp een Cruijff adept in woorden maar zeker niet in daden. Dat is helaas overduidelijk gebleken.

22-07-2018 13:56

Freddy Al +11

Kijkend naar de uitwerking van het plan Cruijff kun je niet anders dan concluderen dat dit niet gelukt is , de fout zit hem in het stellen van een gemeenschappelijk doel maar niet inhoudelijk ingaan op hoe dat doel bereikt moet worden.
Dat had ingehouden dat er strikte afspraken nodig waren en vastgelegde verantwoordelijkheden per functie.

Dat is niet gebeurd en dan loopt het mis, het vervelende is dat er erg veel goedwillende Ajacieden van naam beschadigt zijn geraakt (mede door hun eigen toedoen)en er geen duidelijk beleid is gevoerd.
Cruijff had een ideaal en veel geweldige ideeën maar dat lag niet vast in een beleidsplan, de mensen die hem enthousiast steunden bleken een andere kijk te hebben op het bereiken van de doelen en hoe dat te doen.

Ajax doet er goed aan om de doelen te behouden en dit uit te werken in het beleid ,dan zal ook het vervelende pragmatische aspect rond het organiseren daarvan een rol moeten krijgen en zelfs als ruggegraat moeten dienen.

20-07-2018 21:02

Ajax4xbestevaneuropa +2

Europese finale , rijker dan ooit. Cruijff ging 4 keer weg en 4 keer zat de kas vol. Weet je wie het meeste is beschadigd? Johan. Eind 2015 was hij al doodziek en riep op om steun te krijgen tijdens een vergadering ofzo. Hij kreeg 0 stemmen en stopte ermee omdat hij 1 eis had Jonk terug. Waar was Dennis toen, hoorde je hem? Dus Cruijff was doodziek en ging slecht weg bij Ajax en een paar maanden later was hij dood. Kan je zeggen: Ajax kon niet weten dat hij zou sterven. En hij had het er zelf naar gemaakt dat hij geen steun kreeg. Maar de doodzieke Johan werd letterlijk bij het grofvuil gezet. Anderen zullen zeggen Hij liep zelf weg. Ja hij zei letterlijk dat hij zich gepiepeld voelde en had kanker...
Davids en ten have/romer die op nationale tv Cruijff als racist wilde neerzetten met een opmerking van 6 maanden eerder waar toen niks over werd gezegd. Mensen die Cruijff's revolutie en plan mislukt vinden moeten bedenken dat als Cruijff geen rechtszaak en gevecht was begonnen, Ajax nog steeds in handen was van types als ten have. Wat dacht je van Louis die nooit meer bij Ajax wilde werken. Maar wel toen hij Johan kon naaien en bij AJax een bom naar binnen gooide terwijl hij zelf buiten stond met zijn onrechtmatige aanstelling.
Dus Johan is het meest beschadigd tot zijn dood aan toe. En ook al trok hij zijn handen er vanaf, AJax bleef volhouden zin plan uit te voeren. Zelfs Bergkamp. Hoorde hem niet eind 2015, hooguit wat mensen van de toekomst met A4'tjes bij de arena.
Met dit beleid kan AJax weer structureel meedoen met de echte top, Cruijff wist dat dit alleen met veel geld mogelijk is en een goede opleiding. Binnen 10 jaar heeft Ajax een half miljard en dan doe je pas echt mee. Dan krijgt niemand Ajax meer weg van waar het hoort. En als halve finales of echte finales van de CL lonken dan proosten wij op Johan en zijn plan en ideeen over Ajax terugbrengen naar de top. Wie had een europese finale nog voor mogelijk gehouden?

21-07-2018 01:19

Freddy Al +11

Ik ben het vrijwel geheel eens met je,de slag met circus Ten Have was een belangrijke en die is gewonnen.
De streek die van Gaal meende uit te halen is onvergeeflijk , helaas voor Ajax en Johan bleek de rebellenclub niet volledig op 1 lijn te zitten.

21-07-2018 08:48

vanreenen +10195

Pisvee kan Bergkamp nu ook binnenhalen

20-07-2018 19:32

esome +28

Cruijff, van Basten, Bergkamp
welke club kan er prat op gaan een gelijkwaardig trio ontslagen te hebben

20-07-2018 19:31

Fredschuit1 +1527

Cruijff ontslagen?

21-07-2018 00:02

Rentokill +4602

Is inderdaad nooit ontslagen. Men wist precies wat men moest doen om hem zelf te laten opstappen.

21-07-2018 10:57

vanreenen +10195

Hij had al meer dan 25M euro op zijn bankrekening staan. Maar er zal ongetwijfeld wel minstens 1,5M euro bijkomend ja, de Mercedes moest ook ingeleverd worden of heeft hij die ook meegekregen?

20-07-2018 19:28

Rinus M. +900

En Cruijff zag dat het goed was.

20-07-2018 19:25

Ajaxbrl +13619

Had Ten Hag ook gelijk zijn oprotpremie gegeven... We zijn nu toch lekker bezig met de centen...

20-07-2018 18:49

vanreenen +10195

Kan jij niet een eigen supporters medium beginnen voor gelijkgestemde supporters?
Bijvoorbeeld: De negatievelingen.

20-07-2018 19:31

AFCAPurpleHaze043 +0

Kan jij niet een eigen supporters medium beginnen voor gelijkgestemde supporters?
Bijvoorbeeld: De wegkijkers en goedpraters!!

20-07-2018 20:30

WZAWZDB14 +4620

Zonde natuurlijk dat zo'n geweldenaar in voetbal, zo de laan uit wordt gestuurd, ondanks dat t niet meer dan nodig was. Toch had ik hem graag in een andere functie gezien, spitsentrainer zoals die eerder was voor bergkamp een betere rol geweest.

20-07-2018 17:27

Finidi en Nwanko +2

Helemaal mee eens, jammer dat zo'n icoon voor Ajax verloren gaat. Ik vind dat Sar en Overmars hem hadden moeten vertellen wat de nieuwe plannen zijn, hem minder zeggenschap hadden moeten geven en het aan hem laten of hij zich in die rol kan schikken. Zo niet dan hsd hij er zelf voor kunnen kiezen om te gaan. Ik wijt het aan de bestuurlijke onervarenheid van de twee. Geen enorm groot probleem, het is leergeld en het blijft ook heel jammer.

20-07-2018 20:05

Hagmag +9

Jammer dat een Ajacied met zo'n status op deze manier vertrekt.
Stille wateren hebben diepe gronden.

20-07-2018 17:14

Ozymandias +159568

Ondanks dat Bergkamp een goede visie had werkt het duidelijk niet met hem als lid van het technische hart. Hij kwam in conflict met Jonk, Bosz én Overmars en dan moet je haast wel stellen dat het in ieder geval mede aan Bergkamp lag. Dat neemt niet weg dat Bergkamp voor mij altijd een held zal blijven en ik hem ook zeer dankbaar ben dat hij de Vd Boog kliek eruit heeft weten te werken. Want de enige reden dat dit is gelukt was omdat Cruijff en Bergkamp samen een sterk blok vormde. Eén ding staat voor mij vast en dat is dat hij Ajax beter achterliet dan toen hij samen met Cruijff de Fluwelen Revolutie begon.

20-07-2018 17:02

Freddy Al +11

Ik denk dat men het globaal eens was over de te spelen stijl maar dat heel veel wrijving ontstond door irritaties onderling samenhangend met de diverse ego's.
Zodoende werd er niet meer gericht samengewerkt in het vinden van antwoorden en oplossingen maar werden de tegenstellingen steeds meer uitvergroot.

20-07-2018 21:09

Freddy Al +11

Goed mogelijk maar in een goed geleide organisatie is het een sterkte dat er verschillende invalshoeken zijn en verschillen van mening.
Centraal staat dat men met respect met elkaar omgaat en ook verantwoording neemt als dingen niet goed uitpakken en daarvan leert.

Te grote ego's doen afbreuk aan beleid, ongeacht de doelstellingen.

21-07-2018 09:01

Schip +23345

Ja, kan me hier redelijk in vinden. Denk dat Dennis inderdaad een moeilijke kerel is. Maar zijn enorme staat van dienst van voetballer en zodanig als ambassadeur van Ajax overstijgt die van Sar, Overmars en Jonk samen. Niemand van die drie zal ooit als archetype Ajax aanvaller worden genoemd. Bergkamp is internationaal een legende en is beroemd en berucht om zijn inzicht en fluwelen touch en techniek.

Heel, heel jammer dat dit niet goed gemanaged is. Want bij de laatste beslissing, Keizer's ontslag, had Bergkamp gewoon keihard gelijk. Net als bij zijn suggestie om Bosz te halen en met Jonk samen om de opleiding te verbeteren.

Zonder Bergkamp geen FR.

20-07-2018 18:14

louis60 +11472

Bergkamp weg. Wat heb ik van die man genoten...als voetballer. De rest zit stevig in het zadel. Volgens de wandelgangen krijgt ten Hag tot november het voordeel van de twijfel. Gaat het dan niet goed met Ajax, maakt hij plaats voor Bosz. Zou in augustus nog wel een rechtsbuiten bij komen. Afwachten. Eerst 25 juli.

20-07-2018 17:01

Finidi en Nwanko +2

Wandelgangen?

20-07-2018 20:15

Bullshit +0

Eeuwig zonde dat het zo heeft moeten lopen.

20-07-2018 15:17

ajax4ever01 +13

Dit maakt de weg vrij voor Bosz

20-07-2018 15:04

Stamhoofd +11509

Gaat niet gebeuren. Vergeet dat maar gewoon nu.

20-07-2018 15:55

kaashaas +4

Vergeten ... Bosz nee die vergeet ik niet

20-07-2018 16:14

trainerdv +2

Wie zijn wij allemaal nou om Bergkamp te beoordelen.... Bedankt voor alles wat je voor de club hebt gedaan. Uiteindelijk is het beter als iemand ergens niet eindeloos werkt: De waanzinnige goals, kampioenschappen, revolutie aan Cruijff's zijde en titels als trainer neemt niemand meer af. Hopelijk nu een mooi vervolg bij de Gunners. Dennis, bedankt.

20-07-2018 14:59

De Stift +7040

Inderdaad. En doodzonde dat het niet gelukt is met de jongens van toen. Was toch prachtig geweest als de revolutie van Cruijff wel helemaal geslaagd was. Dat Bergkamp, Jonk, Van der Sar, en Overmars er samen uit waren gekomen.

20-07-2018 15:28

Web +178830

Dood zonde, echt ik vind het zo jammer

20-07-2018 15:40

Rentokill +4602

Dat is juist de weeffout in de constructie: Allemaal topsporters met een hoog competitief niveau. Allemaal winnaars, allemaal authentiek, allemaal een sterke mening. Allemaal kapiteins op een schip. Dat is vragen om ruzie.

20-07-2018 15:58

Ajaxvooraltijd +2

Alleen had de ene een koers en de ander wist alleen maar te vertellen dat die koers niet goed was.

20-07-2018 16:25

robertomalone +1185

Ik denk dat de verandering in de identiteit in een te groot tempo is doorlopen. Bij andere clubs waar die identiteit al eerders is verankerd zie je dat het wel kan (Bayern en Barcelona)

20-07-2018 17:26

Bensco +7162

Blijf het toch pijnlijk vinden dat zo’n legende op deze manier de club verlaat. Maar ja het is niet alsof die het er niet zelf naar heeft gemaakt. Het feit dat zijn naam duidelijk naar voren kwam in het conflict met zowel Bosz als Jonk zegt voor mij eigenlijk al genoeg.

20-07-2018 14:57

Red Devil +3604

Heel erg dat het zo gelopen is maar waar 2 kijven hebben 2 schuld.

20-07-2018 14:55

Ajaxvooraltijd +2

Daar ben ik het niet mee eens. Soms is de 1 kwaadaardig en de ander niet.

20-07-2018 14:56

Mokum<3destad +2310

Liefde voor de club, natuurlijk was hij het er niet mee eens... maar om nu enkele miljoenen euro's mee te nemen vind ik toch niet getuigen van clubliefde.

20-07-2018 14:43

Trainer21 +0

Dat is mooi kan Bosz terug komen

20-07-2018 14:40

Rentokill +4602

Grote ruziemaker was het binnen de club. Cruijff ook. Maar die had gewoon gelijk. Uiteindelijk kon Sar niets anders dan zich uit het TH trekken en hem er tussenuit te halen. Slachtoffer van deze hele situatie is Keizer. Hij werd als reden gebruikt terwijl daar niet eens direct aanleiding voor was. Nu zorgen voor de terugkeer van Wim Jonk. Bosz even aan t lijntje houden.

20-07-2018 14:26

GvanderK +2743 moderator

Cruijff was absoluut geen ruzie maker, hij kwam met waarheden en een plan om zijn club, zijn Ajax er bovenop te helpen. De beste man had alleen maar de beste bedoelingen met Ajax.

Bergkamp liep gewoon vies te stoken. Zo zie je maar dat stille mensen soms erg gevaarlijk kunnen zijn, iemand die niks zegt waar je bij bent maar wel een mes in je rug steekt als je er even niet bent.

20-07-2018 14:42

Ajaxvooraltijd +2

Nah dat is niet helemaal waar maar dat is ook niet erg als je gelijk hebt.

20-07-2018 14:58

Rentokill +4602

Dat bedoelde ik!

20-07-2018 15:49

Rentokill +4602

Kom op zeg! Hoe geniaal de man ook was. Als voetballer, trainer, visionair de beste ter wereld... Waar Cruijff was was ruzie. En hoewel dat heus niet altijd aan hem lag was het ook vaak wel zo.

Helaas was JC vaak ook onnavolgbaar. Hij was in zn hoofd al 3 stappen verder namelijk en had niet altijd de gave om mensen compleet mee te nemen in zijn verhaal. Gevolg is dat we nu met een aantal ruziënde mensen zitten met een verschillende mening en een verschillende uitleg van de visie van Cruijff.

20-07-2018 15:48

Finidi en Nwanko +2

Jonk was een passant, geen Ajacied. En is nu passé. Eff lekker laten rusten. Was de vijf ton per jaar niet waard.

20-07-2018 20:22

je +5

Nu Hennie Henrichs en Arie Van Os nog

20-07-2018 13:58

ajax4ever01 +13

vooral eerstgenoemde

20-07-2018 14:06

je +5

Vlak die Rat niet uit die gaat onder Radar door en ondermijnt alles bij mijn Club hij was niet eens supporter voor dat hij foute boekhouder werdt bij Ajax en manipuleert alles op de achtergrond als Erelid ons Erelid heeft gewoon 3dagen in de gevangenis gezeten en krijgt Dan een erelidmaatschap opgespeld schandalig.

20-07-2018 14:20

Ajaxvooraltijd +2

Is al lang weg.

20-07-2018 15:00

Finidi en Nwanko +2

Hoeness heeft véél langer gezeten en nog steeds een flinke vinger in de Munchener pap.

20-07-2018 20:24

altijdwelwat +7

Echt eeuwig zonde , kwam gister toevallig deze documentaire tegen : https://youtu.be/62nKxd3Q8UY

Mocht je een voetballiefhebber en Ajacied zijn zeker ff kijken.

20-07-2018 13:30

Bjorn +12230

Heeft binnen een aantal jaar met zoveel mensen ruzie gemaakt of schoppen nagegeven. Jammer voor zo'n icoon en grote speler.

Nooit verantwoordelijkheid genomen door allemaal vage functies te bekleden. Prima als je dat niet wilt, maar dan moet je ook niet aan de touwtjes willen trekken. Te makkelijk allemaal.

20-07-2018 13:13

Ajaxvooraltijd +2

Mooi blijf maar lekker in Laren de boel verzieken. Er zijn een hoop goede krachten vertrokken door meneer VWO Bergkamp.

20-07-2018 13:13

Web +178830

Jammer

20-07-2018 13:17

Ajaxvooraltijd +2

Ja meneer vond altijd van wel. Iedereen was dom behalve hijzelf.

20-07-2018 13:20

Web +178830

Waar heb jij het allemaal over, je moet hem prive wel kennen
Jij weet dat hij iedereen dom vind
Genuanceerder is soms best verstandig?

20-07-2018 13:32

Ajaxvooraltijd +2

Tja dat bepaal ik zelf wel.

20-07-2018 15:02

ajaxxcied4life +2

Pijnlijk. Weer een clubicoon weg.

20-07-2018 13:10

Web +178830

Juist, waarom denk je dat Rijkaard nergens voor te porren is.
Ik geef hem groot gelijk.
Nu blijft hij een icoon. Anders moet je het maar afwachten.

20-07-2018 13:17

Mart42 +2

Toch blijf ook ik het doodzonde vinden dat 1 van de allermooiste Ajax voetballer de laan is uitgestuurd. Helaas is het binnen Ajax een slangenkuil waar diverse Ajax monumenten elkaar genaaid hebben en de club verlaten. Alle neuzen de zelfde richting uit en voor de titel gaan.

20-07-2018 13:06

Web +178830

Doodzonde, dit krijg je als mensen op de verkeerde posities zitten
Bergkamp, maar ook Jonk hadden nog jaren individueel trainer kunnen zijn bij Ajax.
Dit had nooit gebeurt met types als Hiddink en Beenhakker, die kunnen met mensen omgaan.
Die loopt eens even bij Wim Jonk binnen en zegt, Wim je hebt misschien geen ongelijk, maar soms is er een tussenweg, en tegen Dennis, weet je waar jij goed in bent, training geven, laten wij het beste uit jouw halen, misschien heb je niet het juiste karakter om leiding te geven, jij bent een praktijk man
Open vragen stellen, en niet afkatten

20-07-2018 12:57

Rsv +1

Geweldige voetballer, ontzettende lul

20-07-2018 12:56

Ajax412 +1324

Als je 0 verantwoordelijkheid wil nemen en Ajax als een luizenbaantje ziet verdien je het niet om bij deze mooie club te werken, hoe lekker je vroeger dan ook hebt staan ballen.

20-07-2018 12:37

Web +178830

Is dat zo, geen verantwoordelijkheid?
Waarom ging hij dan bv voor Keizer zijn ontslag liggen?

20-07-2018 13:04

Ajaxvooraltijd +2

Omdat het zijn billenmaatje was. Voor de rest zijn Jonk, Jongkind en een hoop andere trainers, Cruijff, Ling, Bosz en dergelijke allemaal vertrokken door meneer Bergkamp en zijn voormalige vriendjes van de RVC die alles dwars zaten. Veel meer kwaliteit dan meneertje Bergkamp had.

20-07-2018 13:16

Web +178830

Jammer dat je er zo inzit.
Lees eens wat ik op 13.13 uur zeg, en denk daar maar eens over na

20-07-2018 13:20

Ajaxvooraltijd +2

Ik denk liever na voor mezelf en vind het een enorme zak hooi. Ondanks dat het 1 van de beste Nederlandse voetballers aller tijden was.

20-07-2018 13:21

Web +178830

Dat is jouw goed recht .
Maar iets genuanceerder zou je sieren

20-07-2018 13:25

Ajaxvooraltijd +2

Nuance? Na wat er allemaal is weg gegaan door hem. Nee. We waren Overmars ook nog kwijt geraakt als het aan hem lag en gelukkig dat dat niet is gebeurd.

20-07-2018 13:27

GvanderK +2743 moderator

Jammer dat we de verkeerde kant van Bergkamp hebben leren kennen, maar hij zal als voetballer altijd een van de beste Nederlanders allertijden blijven.

20-07-2018 12:37

michaellaudrup +4660

Blij dat hij weg is, arrogante kwal.

20-07-2018 12:33

Web +178830

Ken je hem prive? Of zou hij op een verkeerde positie kunnen zitten?
Ik denk het laatste

20-07-2018 12:59

michaellaudrup +4660

Jazeker heel goed zelfs maar ik kreeg ruzie met hem.

20-07-2018 13:46

Ferd +38295

Iedere positie waar hij zat was een verkeerde. Hij had een leidende rol in het vertrek van Jonk, kreeg toen een andere positie en twee jaar later had hij een leidende rol in het vertrek van Bosz.

20-07-2018 15:36

Web +178830

Deze jongens zijn voetbal mensen, moet je training laten geven, en daar ging het fout, geld ook voor Jonk.
Je hebt gelijk met leidinggevende functies gaat het fout
Ik vind als Bosz twee mensen mee mag nemen voldoende, club nooit aan een trainer op hangen, aan wie dan ook. Als het daarom ging? Sta ik achter Bergkamp daar in.

20-07-2018 15:59

ram +7283

Mooi. Kan Bosz nu terug? Please.

20-07-2018 12:32

jarenfan +5

Alle hobbels zijn weg.

20-07-2018 12:55

jarenfan +5

Alle hobbels zijn weg.

20-07-2018 12:55

Web +178830

De grootste hobbel is er nog, te makkelijk.

20-07-2018 13:00

ram +7283

Ik zei het een beetje als geintje want Bergkamp was natuurlijk allang geen hobbel meer.

Bosz laat in interviews al tijden doorschemeren dat hij graag terugkeert bij ons. Hij had nooit weg willen gaan. De enige hobbel is het ego van Edwin en/of Marc.

Bosz is zonder enige twijfel de beste trainer ter wereld voor Ajax. Hem terughalen is in mijn ogen belangrijker dan Daley en Dusan bij elkaar, keer twee!

Ik weet 100% zeker: als Edwin en Marc bij Bosz op visite gaan en aangeven dat ze een enorme fout hebben begaan in het verleden (Bosz wegwerken vind ik één van de grootste blunders ooit, in de voetballerij), dan staat Peter morgen weer op het trainingsveld. Uiteraard moeten ze dan wél doen wat ze toen hebben nagelaten: laat hem zijn eigen staf samenstellen.

20-07-2018 13:22

Ajaxvooraltijd +2

Edwin oke die toonde geen ruggengraat, maar Overmars?

20-07-2018 13:28

ram +7283

Whatever. Wat mij betreft gaan ze samen. In Ten Hag heb ik in ieder geval geen vertrouwen.

20-07-2018 13:57

Lagasj +2905

Zou het niet beter kunnen zeggen.

20-07-2018 14:38

Ferd +38295

het ego van Edwin dan, want Marc stond aan de kant van Bosz.

20-07-2018 15:37

ram +7283

Ook goed.

20-07-2018 17:18

Genant +4

Ik vind het best triest dat zogenaamde echte Ajacieden die al dik multimiljonair zijn dan ook weer een premie moeten krijgen als ze met ruzie weggaan. Zal wel aan mij liggen.

20-07-2018 12:32

ram +7283

Genant, dat is het.

20-07-2018 13:23

BRAMHOUTEN +3813

jammer dat deze held ook via de achterdeur ajax heeft verlaten. zoveelste icoon die op een rot manier weggaat

20-07-2018 12:28

Sterretje73 +5208

De manier waarop is jammer, de redenen waarom niet. Onnavolgbare stylist als voetballer, als cultuurbewaker door het ijs gezakt in met name omgangskunde en dergelijke. Als ik alle verhalen mag geloven.

20-07-2018 12:33

gi0vanni +7110

Eigen schuld. Medeverantwoordelijk voor het buiten werken van Cruijff en Jonk. Deed aan werkweigering en had te veel macht. Verder stond hij niet voor Ajax voetbal. Heeft er met o. a. de Boer er een rotzooi van gemaakt.

20-07-2018 12:35

grensjager +704

De Boer heeft er mede voor gezorgd dat Ajax nu Blind en Tadic kan halen!! Het voetbal was niet altijd goed maar hij heeft met middelmatige spelers en veel jeugd toch nog veel prijzen gepakt en de portemonnee dicht gehouden.

20-07-2018 12:52

Web +178830

Johan had een enorm zwak voor zowel Jonk als Bergkamp, tot aan het laatst toe zelfs. Hij wist niet hoe hij dit op moest lossen, denk jij nu echt dat Johan gezegd heeft je moet meer looptrainer performance trainers in dienst nemen? never.
Johan zij zelfs vaak, dat spelers te veel lopen.
Dat was zelfs een stokpaardje van hem.
Bergkamp en Jonk hadden beiden een te groot ego, dood en dood zonde

20-07-2018 13:13

Ferd +38295

een looptrainer zorgt er niet voor dat een speler meer loopt, maar juist effectiever loopt. Iets wat Johan zou toejuichen.

20-07-2018 15:38

Web +178830

Zo kun je er alle draaien aan geven, het is maar hoe het uitkomt toch? Bergkamp vond het te veel van het goede.
Ze doen het nu nog steeds.Maar minder. Wij kunnen daar niet over oordelen.
Maar het geeft eens te meer aan, dat zo wel Bergkamp als Jonk een te grote ego hebben, vraag maar eens waarom Jonk bij Volendam weg moest. ( kan niet samen werken )

20-07-2018 16:07

michaellaudrup +4660

gevalletje karma, prima voetballer niet meer dan dat.

20-07-2018 12:36

Web +178830

Juist Bram zo moet je het benaderen.
Dood en dood zonde.
Iemands sterke kant naar boven halen.

20-07-2018 13:03

Oliveira +0

Zal wel een flinke oprotpremie aan vast zitten.

20-07-2018 12:21

Radie125 +1629

4500000 betaald Marc lachend

20-07-2018 12:22

Lazell +16973

Lachend betalen in de zin van dat het prestatiebonussen zijn. Dus als ze die moeten betalen, dat er dan gepresteerd is. Eredivisie gewonnen, halve finale EL, de CL in, zoiets.

20-07-2018 15:28

433metdepuntnaarlinks +1

Goed dat het eindelijk opgelost is, als klopt wat allemaal uitgekomen is over zijn functioneren (en daar ga ik maar even vanuit) dan is het goed dat het klaar is.

Dat gezegd hebbende, het blijft toch wel een gemis. Ik weet dat spelers als Klaassen, Eriksen, Milik en ga zo maar door toch wel vaak hoog opgaven over Bergkamp op de training. Voetballend of als spitsentrainer kan hij natuurlijk wel veel toevoegen mede omdat spelers van zo'n grootheid altijd wel wat oppikken.

Toch jammer, zo'n grote speler zijn en dan op zo'n klote manier vertrekken.

20-07-2018 12:15

RuffRhythim +24837

Niet de eerste Ajax-icoon die beschadigd vertrekt bij de club.

Los van wat er gebeurd is (want daar weten we toch het fijne niet van) is dat toch een kwalijke zaak dat zoiets zo vaak aan Ajax kleeft.

20-07-2018 12:19

Ajaxvooraltijd +2

Milik gaf ook aan dat hij er niet zoveel aan had uiteindelijk.

20-07-2018 13:19

Web +178830

van Persie ook toch?
Die neem ik serieus, Milik breekt zijn benen als Bergkamp iets voor doet
Dat bedoel ik niet neagatief over Milik prima kerel.

20-07-2018 13:24

Ajaxvooraltijd +2

Van persie die billenlikker neem ik niet serieus hoor, die loopt altijd maar wat politiek correct te brabbelen.

20-07-2018 13:32

Web +178830

Jij hebt niets met toppers
Van Persie schitterende speler
Ik heb er nog een die veel geleerd heeft van Bergkamp
Eriksen, zal ook wel van alles aan mankeren.

20-07-2018 13:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.