Basisdebutant Ihattaren gidst Jong Ajax naar ruime overwinning op TOP Oss

door BadembaBarrie 446

Bron AS

Basisdebutant Ihattaren gidst Jong Ajax naar ruime overwinning op TOP Oss

door BadembaBarrie 446

Bron AS

Laatst geüpdatet

Jong Ajax heeft op een regenachtig Sportpark de Toekomst ruim gewonnen van TOP Oss. De Amsterdamse beloften startten in een haast Eredivisiewaardige opstelling en lieten de bezoekers uiteindelijk ook redelijk kansloos. Mede door een voorassist, assist en doelpunt van basisdebutant Mohamed Ihattaren won Jong Ajax met 4-1.

Gezien het verschil op de ranglijst tussen de twee ploegen en de sterke opstelling waar de Amsterdamse beloften mee begonnen, had het duel van te voren alles in zich om een heerlijk avondje Jong Ajax te worden. Binnen de eerste tien minuten kreeg TOP Oss echter drie uitgelezen mogelijkheden om de score te openen. Het begon met een vrije trap van Margaritha die rakelings voorlangs werd gekopt. Kort daarna kon Tejan vrij door naar Jay Gorter na slordig balverlies van Nordin Musampa. De spits van TOP Oss speelde de bal echter te ver voor zich uit, waardoor Gorter de bal voor zijn voeten kon weggraaien. Weer kort daarna brak Margaritha door over de linkerflank, speelde hij Enric Llansana eenvoudig uit, maar was zijn schot richting verre kruising te onnauwkeurig.

Via Brian Brobbey liet Jong Ajax zich na ruim tien minuten voor het eerst in aanvallend opzicht zien. De spits kopte een bal van Kenneth Taylor achterwaarts naast. Niet lang daarna mocht Brobbey toch voor de 1-0 tekenen, toen de bal op de stip ging na een overtreding op Mohamed Daramy. Dat buitenkansje was aan Brobbey wel besteed en dus stond het ondanks drie grote kansen voor de bezoekers na ruim een kwartier 1-0 voor Jong Ajax.

Ook na het doelpunt lukte het Jong Ajax nog niet om de tegenstander bij de strot te grijpen. De ploeg had wel het overwicht, maar stapelde niet bepaald kans op kans. Het gevaarlijkste Amsterdamse moment in het kwartier na de 1-0 was dan ook niet geheel toevallig een poging van afstand. Taylor probeerde het van een meter of twintig en stelde Norbert Alblas aardig op de proef, maar niet genoeg om de voorsprong te verdubbelen. Aan de andere kant waagde Oss enkele pogingen, maar onder meer een kopbal en schot van afstand waren simpele prooien voor Gorter.

Kort na het half uur begon Jong Ajax dan toch te draaien. Eerst stak basisdebutant Mohamed Ihattaren Daramy fraai weg en zag hij de Deen met Sierra Leoonse roots de bal goed terugleggen op Taylor. Die zag het leerwerk van zijn voet in de verre hoek het net raken voor 2-0. Kort daarna had Sontje Hansen een fraaie passeerbeweging in huis op de rand van de zestien. Tot zijn spijt zag hij echter pogingen van zichzelf, Brobbey en Daramy geblokt worden. Toch duurde de teleurstelling maar even, want enkele minuten later krulde Ihattaren een vrije trap fraai op het hoofd van Taylor, die hem minstens even zo fraai richting de verre hoek achter Alblas verlengde. Zodoende zocht Jong Ajax, na een weifelend begin, toch met een riante 3-0 voorsprong de kleedkamer op.

Na rust had de wedstrijd even de tijd nodig om op gang te komen, maar na een klein uur liet Ihattaren De Toekomst andermaal opveren. Een fraaie actie van Daramy eindigde met een simpele pass op de nummer tien van Jong Ajax. Die legde vanaf randje zestien aan voor het schot en vuurde de bal fraai in de rechterbovenhoek, tot zijn eigen overduidelijk grote vreugde. Kort daarna zat Ihattarens wedstrijd erop en werd hij onder luid applaus vervangen door Kristian Hlynsson.

Diezelfde Hlynsson kreeg enkele minuten na zijn entree een goede kans, nadat Daramy en mede-invaller Christian Rasmussen fraai combineerden op de rand van de zestien. De bal kwam voor de voeten van Hlynsson die door kon lopen of af kon spelen op Hansen. De IJslandse jeugdinternational liet de bal echter zo ver van zijn voet stuiteren dat Alblas hem kon klemmen.

Door de vele wissels aan beide kanten, raakte het tempo gaandeweg de tweede helft steeds verder uit de wedstrijd. De barre weersomstandigheden kwamen het spel evenmin ten goede. Toch viel er zo nu en dan nog wel een mooie aanval te noteren. Die aanvallen strandden echter vaak in de laatste fase, zonder dat er een echt eindproduct volgde. Hlynsson probeerde het kort voor tijd nog wel met een poging van een meter of twintig, maar zijn schot suisde voor hem net langs de verkeerde kant van de paal. De wedstrijd leek zodoende dood te bloeden, maar kort voor tijd wist Niels Fleuren namens de bezoekers toch nog een eretreffer te scoren. Daarmee bepaalde hij de eindstand op 4-1.

Opstelling Jong Ajax:

Gorter; Van Gelderen, Llansana, Musampa, Salah-Eddine; Fitz-Jim (Delgado 60'), Ihattaren (Hlynsson 60'), Taylor; Hansen (Martha 71'), Brobbey (Rasmussen 60'), Daramy.

Wissels Jong Ajax:

Raatsie, Hillen, Baas, Warmerdam, Hlynsson, Delgado, Rasmussen, Martha.

Opstelling TOP Oss:

Alblas; Pique, Pata, Sanches (Gootjes 68'), Van Eijma, Leliendal, Guezen (Leidsman 61'), Tejan, Van den Herik, Margaritha, Kaak (Guezen 61')

Wissels TOP Oss:

Van Meurs, Prinssen, Abdat, Maletic, Damen, Fleuren, Margaret, Gootjes, Nsingi, Leidsman

Doelpunten:

1-0 Brian Brobbey (16' pen.)
2-0 Kenneth Taylor (33')
3-0 Kenneth Taylor (40')
4-0 Mohamed Ihattaren (57')
4-1 Niels Fleuren (90+2')

Bijzonderheden:

- Mohamed Ihattaren maakte afgelopen vrijdagavond zijn officiële debuut voor Jong Ajax. Maandagavond volgt hij dat op met zijn basisdebuut.

Live Blog
Loading...

04/04/2022 11:21
Welkom in het liveblog!

Welkom in het liveblog voor het competitieduel tussen Jong Ajax en TOP Oss. Beide ploegen treffen elkaar om 20.00 uur op Sportpark de Toekomst. Volg het duel vanavond hier!

04/04/2022 21:52
(90+2') Doelpunt TOP Oss en eindsignaal.

De wedstrijd lijkt al even doodgebloed, maar de gasten scoren toch nog. Fleuren kopt de bal nog binnen. Dat is gelijk aanleiding voor de scheidsrechter om af te fluiten. Het eindigt in 4-1 op De Toekomst.

04/04/2022 21:48
(88') Kans Jong Ajax

Hlynsson trekt laag voor op Rasmussen. Die komt niet aan de bal en ziet het leerwerk vervolgens maar net voorlangs gaan. Zo komt Jong Ajax kort voor tijd toch nog aan kansjes op een vijfde treffer. 

04/04/2022 21:46
(87') Kans Jong Ajax

Hlynsson haalt uit van een meter of twintig. Het schot is hard en laag richting verre hoek, maar gaat net langs de voor Hlynsson verkeerde kant van de paal. 

04/04/2022 21:43
(84') Kans TOP Oss

Gorter ziet een schot van randje zestien net naast zijn doel verdwijnen. 

04/04/2022 21:37
(77') Wissel Jong Ajax

Baas komt erin voor Salah-Eddine. 

04/04/2022 21:31
(71') Wissel Jong Ajax

Hansen wordt vervangen door Martha. 

04/04/2022 21:29
(69') Kans Jong Ajax

Een fraaie combinatie tussen Rasmussen en Daramy moet via Hlynsson een goed vervolg krijgen, maar de IJslander controleert de bal niet goed en werkt hem zo in de handen van Alblas. 

04/04/2022 21:24
(64') Kans Jong Ajax

Daramy gaat fraai zijn tegenstander voorbij, maar Rasmussen weet zijn lage voorzet niet tot assist te maken. 

04/04/2022 21:20
(60') Wissels Jong Ajax

Hlynsson, Rasmussen en Delgado vervangen Ihattaren, Brobbey en Fitz-Jim. Ihattaren gaat er onder luid applaus vanaf. 

Lees meer over:
Plaats reactie

Petterson +25035

Haha .. zag ik daar nou een blinde supporter .. met zijn Heino bril!? Echt een club voor visueel beperkten!

07-04-2022 20:35

Petterson +25035

Doet me denken aan die blinde die altijd zijn hond meenam naar de Kuip ..

07-04-2022 20:36

Petterson +25035

Als Ajax scoorde ging hij blaffen ..

07-04-2022 20:36

Petterson +25035

En wat als Feyenoord scoort?

07-04-2022 20:36

Petterson +25035

Dat weet ik niet. Ik heb hem pas 10 jaar!

07-04-2022 20:37

Schip +23431

Deze gast moet verslaafd raken aan fysieke training. Als hij eenmaal inziet hoe veel beter hij wordt met inhoud, kracht, lenigheid en souplesse, wil hij niet meer stoppen.

07-04-2022 17:48

MichelBoerebach +29181

1036 posts (1037, met die van mij meegerekend) omdat Dikkertje Dap een doelpunt heeft gemaakt in de KKD???

06-04-2022 14:26

GinoAFCA +14816

Laat mo maar lekker meespelen of invallen in de bekerfinale! Dikke vinger naar PSV

06-04-2022 07:52

De-King +20375

Wat een heerlijk gezicht om Mo weer aan het werk te zien en dat in ons mooie shirt.
Voor mij een droom die uitkomt, ik had vanaf het moment dat Ihattaren in PSV speelde het gevoel dat deze jongen in een Ajax shirt hoort.

De eerste voortekenen voor mij zijn in ieder geval zeer positief.
Mo lijkt weer op zijn goede gewicht te komen en daarbij als we nu al zien hoe hij presteert als hij nog niet volledig fit is, is dat zeer knap te noemen, in 80 minuten een goal een assist en een voorassist.

Mo ik geloof in je. Hou deze focus vast en dan ben ik ervan overtuigd dat we volgend jaar van je kunnen genieten in Ajax1 en in de Champions League.

05-04-2022 16:54

Ozymandias +159568

"Taylor gidst Jong Ajax naar ruime overwinning" was een beter passende titel geweest maar ik begrijp dat AjaxShowtime voor de “clicks” Ihatteren in de titel zet.

05-04-2022 12:38

Telamon +9192

Precies, wat speelde hij goed. Zoals vaker maar koppelde daar nu beslissend zijn aan, en hoe.

Bij zijn eerste goal, hoe hij dat balletje teruglegt op Ihattaren, dat is 'gogme'. Precies op maat in die ruimte gelegd. Daarna weer goed aanspeelbaar maken in de 16, en perfect afgerond. Voor die goal die schotkans, net teveel richting keeper, maar hoe hij zich daar weer aanspeelbaar maakte randje 16. Ook netjes van de aangever dat gezien te hebben en die pass zo mooi te geven.

Ook knap gekopt bij die tweede goal, is niet makkelijk die bal zo schampen.

05-04-2022 15:22

Ozymandias +159568

Als Taylor elke wedstrijd zo speelt verdient hij zonder enige twijfel een basisplaats. Ik had vorig seizoen kritiek op Taylor omdat ik vond dat hij het spel in grote delen van de wedstrijd aan hem voorbij liet gaan maar dit seizoen heeft hij daar echt stappen in gezet (vreemd genoeg zijn veel andere mensen hier op AjaxShowtime juist veel negatiever over Taylor dit seizoen).

"Voor die goal die schotkans, net teveel richting keeper, maar hoe hij zich daar weer aanspeelbaar maakte randje 16."

Taylor toonde bij dat moment ook wat een wapen tweebenigheid is.

05-04-2022 15:30

Telamon +9192

@Ozy

Ja klopt, dat was ik toen met je oneens. Het is vaker gebeurd dat een speler in Jong niet echt uit de verf kwam, maar de individuele kwaliteiten wel duidelijk aanwezig waren, en in Ajax 1 er ineens leek te staan. Bij Quinten Timber was dat ook enigszins het geval als ik me niet vergis.

Ik heb Taylor nooit gezien als een dwingende speler, maar een speler die ogenschijnlijk sober speelt, maar altijd actie bezig met het spel en aanspeelbaar zijn en doorbewegen. In die zin hoefde hij van mij ook niet per se het spel op te eisen en een hoofdrol te pakken.

Maar ik begrijp jou ook wel.

Ja, tweebenigheid is inderdaad zo'n enorme toevoeging aan je spel met name in de as. Zou daar nog zo nadrukkelijk op worden getraind bij Ajax in de onderbouw? Er was toen sprake van gekleurde sokken die aangaven hoe ver een talent wat met het ontwikkelen van tweebenigheid ofzo iets, weet jij daar meer over? Of dat nog wordt gehanteerd?

05-04-2022 16:25

Ozymandias +159568

Ik heb geen idee of ze dat nog gebruiken. Door Covid heb ik nu al jaren geen trainingen van jeugdelftallen meer gezien.

05-04-2022 16:27

YRGI +32932

Kritiek is er vooral op zijn spel in het eerste. Niet bij Jong denk ik.

05-04-2022 19:46

Telamon +9192

@YRGI

Zijn spel in het eerste is juist een verademing, en zou dat nog veel meer zijn als ie daar meer ingespeeld kon raken, en onder een andere, echte Ajaxtrainer zou spelen, die wél met een compacter middenveld zou spelen, en ook op en via het middenveld zou spelen.

05-04-2022 20:50

JordanAFCA +22481

Tijd voor Ihattaren in Ajax 1.

05-04-2022 09:37

Eurysaces +29527

Ik weet niet of je hem hebt zien lopen, maar dat is echt nog niet genoeg voor het eerste. Die heeft conditioneel nog wel een paar weken nodig voordat het tijd wordt voor Ihattaren in Ajax 1.
Het gaat wel snel, ik had niet verwacht dat hij nu al een uur zou kunnen spelen in de KKD. Een invalbeurt om Schmidt te irriteren zou wel een mooie beloning zijn, maar meer dan 10 minuten zie ik niet voor me.

05-04-2022 10:44

Berghuis +14351

Die invalbeurt is zeker een optie, maar dan moet je wel 3-0 voor staan. Die kop van Schmidt is dan om in te lijsten

05-04-2022 12:14

JaapStam +137021

Pijnstillers nemen, dan kan die gewoon ballen!!!

05-04-2022 09:37

Berghuis +14351

Ja en z'n enkel na de kloten lopen, goed idee.

05-04-2022 09:44

JaapStam +137021

Einde seizoen voor Antony!!! Pfff kutzooi!!!

05-04-2022 09:36

Dutch Schaefer +6114

Antony er langer uit tot minimaal eind april. Pffff

05-04-2022 09:34

JenkieDeFrong +404

Zag het ja.. had je nou bergwijn maar gehaald:-(

05-04-2022 09:36

Ozymandias +159568

Ajax kon hem niet betalen dus dat was geen optie. Ajax heeft geen 50 miljoen in kas om een transfersom van 30 miljoen te betalen en alvast geld opzij te zetten voor een salaris van minstens 4 miljoen per seizoen. Zolang Ajax een salarishuis hanteert wat door een groot deel wordt gefinancieerd met inkomsten van transfers is het niet mogelijk om zulke dure spelers te kopen voordat er een financiele buffer is opgebouwd waarmee ze dat kunnen betalen. Ajax heeft momenteel geen financiele buffer meer waarmee ze dure spelers kunnen kopen. Ze zullen eerst weer een buffer moeten opbouwen door spelers te verkopen.

05-04-2022 12:39

BennieBlind +2318

Hoe kom je er bij dat Ajax geen financiële buffer meer heeft? Ik zeg niet dat het financieel verantwoord was om Bergwijn te halen, maar uit de (half)jaarcijfers blijkt gewoon dat Ajax wel degelijk nog reserves heeft.

05-04-2022 12:51

Telamon +9192

@Bennie

Los daarvan moet je een keer een streep trekken, vraagprijs was gewoon te gortig, zeker samen met ongetwijfeld een jaarsalaris van 5-6 miljoen

05-04-2022 15:23

Dutch Schaefer +6114

Daarnaast wordt er over de financiën vaak maar wat geroepen. Mensen kijken naar het enorme eigen vermogen en denken dan dat alles mogelijk is.

05-04-2022 15:28

Ozymandias +159568

30 juni 2019 had Ajax een financiele buffer van zo'n 85 miljoen euro. 30 juni 2021 had Ajax een financiele buffer van zo'n 42 miljoen euro. Om Bergwijn te kopen zou Ajax dus direct bijna de gehele financiele buffer kwijt zijn geweest terwijl ze die financiele buffer gebruiken om salarissen te betalen. Om Bergwijn te kopen moet Ajax een groot deel van zo'n 50 miljoen euro opzij zetten (30 miljoen voor zijn transfersom en 4 miljoen per seizoen aan salaris voor een 4.5 jarig contract is samen met de transfersom 48 miljoen euro waarvan een groot deel uit de buffer moet komen).

05-04-2022 15:43

Velibor30370 +4155

hem niet halen was beste winterdeal die Ajax gedaan heeft. Als Lenderink idd degene was die hiervoor is gaan liggen zeg ik petje af, daarmee heeft ze haar salaris voor dit jaar waargemaakt. Toont ook hoe Ajax als bedrijf volwassen aan het worden is wmb

05-04-2022 16:44

Web +178830

Gisteren afgehaakt toen de stream ging haperen
Het begin viel mij niet mee
Maar toch goede berichten van onze talenten
Ajax barst van het talent
Maar talenten bij elkaar maken gewoon meer fouten dan dat ze tussen ervaren spelers staan
Timber was ook lang niet altijd goed in Jong Ajax. Dat bedoel ik nu
Met die is toch aardig goed gekomen

05-04-2022 09:33

In Bassey we trust +15361

Delgado, gaat het wel goed doen. Net als Ihateren. Die 2 gaan echt de stap maken naar het eerste komend seizoen.

05-04-2022 09:37

Telamon +9192

@Antony

Fitz-Jim en Taylor hebben voorrang ;), die zijn er sowieso al klaar voor.

Delgado ziet er goed uit op het eerste gezicht, maar mag best nog een seizoentje bij Jong Ajax in de basis, en gedurende het seizoen zijn minuten meepakken in Ajax 1.

Vraag me alleen af wat er nu met Warmerdam gaat gebeuren. Ben ik heel gecharmeerd van.

05-04-2022 15:26

Velibor30370 +4155

@Telamon,
Was ook altijd gecharmeerd van Donny maar ben bang dat ‘ie t niet gaat redden. Hoewel ie dit jaar zich behoorlijk lijkt te herpakken is de concurrentie denk ik te groot. Krijg bij hem ook beetje t Danny Müller gevoel, van heel belangrijke schakel in de jeugdteams waar ie in speelt naar “je mist m niet als ie niet meespeelt en merkt t niet als ie wel meespeelt”
Kunnen natuurlijk ook niet allemaal 1 halen, denk dat Warmerdam hele leuke carrière ietsje lager kan maken

05-04-2022 16:52

Yeshyeshyall +10938

Denk dat Delgado al snel bij het eerste komt. Die valt in korte tijd al erg op. Fitz Jim speelde ook goed vond ik. Ben benieuwd wie allemaal de stap kunnen zetten. Hlynsson ben ik ook wel van gecharmeerd

05-04-2022 23:11

Telamon +9192

Precies Web, daarom moet je talenten ook niet puur beoordelen op hun spel bij Jong Ajax, want tegenwoordig ook weer steeds in verschillende samenstellingen en dus geen automatismen.

Enkele talenten van dit Jong Ajax kunnen in mijn ogen moeiteloos mee met Ajax 1, en zouden zelfs versterkingen zijn.

05-04-2022 15:24

Ajaxtrouw +6344

Leuk hoor presteren in jong maar dat zegt mij niks. Spelen vooral zonder druk en tegen matige tegenstanders. We hebben de besten zien schitteren maar hebben het nooit waar kunnen maken. Taylor geweldig gisteren, in het eerste zie ik dat nooit terug, geldt ook voor Daramy. Dat ze allemaal kunnen ballen is wel duidelijk maar hebben ook ze net dat beetje meer? Ik hoop het.

05-04-2022 09:13

Telamon +9192

@Ajaxtrouw

Taylor heeft het vaak zat in Ajax 1 laten zien, maar velen, en misschien ook jij kijken vooral naar spectaculaire digen, zoals assists en goals. Taylor is een passende spil, een rustpunt aan de bal die altijd aanspeelbaar is, altijd weer doorbeweegt en de combinatie mogelijk maakt. Enorm fijn en ook wel essentieel om op een Ajaxmiddenveld te hebben.

Probleem is dat Jong Ajax meer des Ajax speelt dan Ajax 1, dat louter via de flanken voetbalt, en met een heel ruim middenveld. Daarin past Taylor minder, maar dan nog is hij overal, waardoor veel minder balverlies als team, meer rust aan de bal, etc. Altijd goede en secure passing.

En daarbij heb je met Ten Hag te maken, die hamert op 'betrouwbaarheid' en geen balverlies lijden, zeker niet op het middenveld, en Taylor zal zodoende enigszins met de rem erop spelen.

Juist Jong Ajax is lastig om in te voetballen, omdat men steeds in andere samenstellingen aantreedt, als team wisselvallig is, en zo weinig automatismen.

Jeugd kan zich juist heel goed optrekken aan ervaring en aan spel waar wat lijn in zit.

05-04-2022 15:31

Ajaxtrouw +6344

Ik zal scherper op Taylor letten maar ik zie hem nooit echt het spel verder brengen, hij is toch vaak een gewone tussenschakel. En natuurlijk is meters maken bij Jong prima maar het blijven toch veel mindere tegenstanders waardoor je door je surplus aan techniek al beslissend kunt zijn

06-04-2022 15:49

Ajax27 +19152

Als deze jongen weer topfit gaat zijn zodat ie vanaf volgend seizoen volle bak kan meedraaien in Ajax 1, dan hebben we echt zo een grote parel in ons midden. Hij is nog jong, hopelijk geleerd van zijn fouten uit het verleden en de zware periode na het verkies van z'n vader een plek kunnen geven. Nu is het weer tijd voor voetbal... tijd om weer uit te groeien naar een ontzettend sterke aanvallende middenvelder.

Gewoon nu in alle rust hey seizoen afmaken bij JA zonder druk. Fit worden, volgend seizoen de hele voorbereiding meedraaien en dan knallen!

05-04-2022 06:48

Semtex +148

mee eens..
En wel een invalbeurt;
tegn PSV in de finale beker.
Mag hij bij een 3-0 voorsprong een publiekswissel maken :P

05-04-2022 07:44

Ajax27 +19152

En dan door de helft van het publiek uitgefloten worden zodat zijn rentree op het hoogste niveau in NL toch nog een negatieve lading krijgt waar ie de hele zomer over kan zitten dubben?

Nee, laat 'm maar lekker de wedstrijden in JA als smaakmaker spelen, vertrouwen krijgen, lekker de zomer ingaan, dit keer niet 5 kg te zwaar terugkomen, en dan de voorbereiding met Ajax 1 volledig meedraaien en positief starten.

Z'n positie? Die moeten we nog maar even vinden :-) Ik hoop dat een duo op het middenveld met Berghuis kan. Erg aanvallend, dus dan heb je wel echt een stopper nodig, al denk ik wel dat er nog genoeg rek zit in Alvarez.

06-04-2022 08:51

DeWijsneus +25717

Key pass, assist en goal. Mooi basisdebuut!

05-04-2022 04:52

HendrikAjax +16834

Mo basisdebuut

05-04-2022 06:35

BlueDuke +4473

Heb de wedstijd niet kunnen zien. Zat net de samenvatting te kijken. Was hij zo goed? Want buiten kp, assist en goal had hij volgens de statistieken veel balverlies, veel duels verloren, bijna alle dribbels gestrand, laag paszuiverheid etc. Denk dat er nog een lange weg te gaan is. Of was het beeld live anders?

05-04-2022 09:03

Harold +10572

Als hij zijn draai weer heeft gevonden is hij pleitte verwacht ik. Wij huren hem van Juventus

05-04-2022 03:07

roodwit007 +14211

nee die hebben een overeenkomst met ajax , die tekent voor een bedrag tussen de 2/3 miljoen

05-04-2022 03:10

Tommyshelby +128871

Daarom moet je altijd huren met aankoopoptie! Jij beschrijft hier exact de situatie met Brobbey

05-04-2022 04:56

Ferd +38482

met koopoptie Harold, als Ajax hem wil kan Juve dat niet weigeren

05-04-2022 05:25

Godenzoon24 +15295

Maar Mo zelf wel!

05-04-2022 09:13

Harold +10572

@Godenzoon24, precies, daar ben ik een beetje bang voor. Laten we eerlijk zijn, Mo is geen Ajacied in hart en nieren. Die zegt straks, bedankt Ajax voor de kans en begeleiding maar ik ga nu het grote geld verdienen.

05-04-2022 09:21

In Bassey we trust +15361

Wij hebben een optie tot koop he.. Die blijft gewoon een paar jaar. en terecht ook. Gaan hem heel groot maken.

05-04-2022 09:27

Ferd +38482

daar zullen best afspraken over zijn gemaakt met Mo

05-04-2022 11:10

Qifesh +24917

Mo is al jaren Ajax fan hé.. zelfs toen ie bij psv zat was ie Ajax ah volgen en liken

06-04-2022 04:55

mgtow +22318

Zelfs om 5 uur is onze Qi, fresh 🤡. Oké ik ga al. 👻

Ramadan? 🙃

06-04-2022 05:02

Qifesh +24917

mooie foto, hopelijk volgend jaar meer van dit soort kiekjes

05-04-2022 02:27

OpNaar35 +219

Geef Ihattaren maar een kans in het eerste. Lekker 30 minuten laten invallen ofzo.

05-04-2022 01:04

Telamon +9192

Taylor heeft dat veel meer verdiend. Fitz-Jim en Ünuvar ook.
Geen reden tot haast met Ihattaren. Vanaf de voorbereiding meedoen is ook prima toch?

05-04-2022 15:33

Kingoffdatoilet +17161

Zit dus echt een stijgende lijn in bij hem. Hopelijk doet hij dit met plezier. Het is toch ook wel dik dat Ajax voor jong Ajax een elftal op kan stellen waar spelers als Gorter, Ihataren, Taylor en Daramy in spelen

05-04-2022 00:59

YRGI +32932

Brobbey speelde ook nog.

05-04-2022 01:08

Kingoffdatoilet +17161

Wie? Die jongen die voor Leipzig koos en Ajax eigenlijk zou moeten laten verpieteren? Die Brobbey? Die ken ik niet. 😜

05-04-2022 01:34

Sjaakvaak +26584

Manmanman wat een kinderachtig gedoe Kingofdatoilet.

05-04-2022 02:27

Ferd +38482

was jij niet één van de figuren die Quinten Timber terug wil halen? De jongen die voor Utrecht koos …

05-04-2022 05:26

HendrikAjax +16834

Totaal onvergelijkbare situatie Ferd

05-04-2022 06:36

Edwin Oud +2327

Niet voor niets kingoffdatoilet

05-04-2022 09:09

Kingoffdatoilet +17161

Zie je de smiley? Neem niet alles te serieus.

05-04-2022 09:39

Kingoffdatoilet +17161

Ja. Quinten heeft niet voor het geld gekozen maar voor speelminuten die hij onder ten Hag nooit zou hebben gekregen. Dat is gewoon verstandig voor zijn carrière. Brobbey kiest gewoon voor het geld en dacht al dat hij te goed was voor Ajax. Andere situatie.

05-04-2022 09:41

supporter sinds +7891

vraag me af of Brobbey zelf heeft gekozen .. of zijn omgeving (zaakwaarnemer).

05-04-2022 10:22

Kingoffdatoilet +17161

Als je de zaakwaarnemer laat kiezen ben je te dom om te poepen. Ik denk niet dat Brobbey het helderste lichtje op deze planeet is maar een ander voor jezelf laten kiezen is wel een dieptepunt.

05-04-2022 10:36

NeeI +107740

Flink balen, zeg. Ik moest na een kwartier noodgedwongen stoppen met kijken. Weet iemand of ik deze wedstrijd in zijn geheel terug kan kijken? Zo ja, waar?

05-04-2022 00:43

WantAmsterdam +116101

Dat lijkt me sterk Neel, een wedstrijd die je live ook alleen via illegale stream had kunnen zien, denk niet dat men die ergens kan terugkijken.

05-04-2022 00:50

NeeI +107740

Snap dat t lastig is, maar in t verleden ook wel eens gelukt.

05-04-2022 04:33

WantAmsterdam +116101

Laat het me weten als je iets vind!

05-04-2022 05:05

Ferd +38482

vraag het ToekomstTalent

05-04-2022 05:26

Soccerskins v2 +43324

Net de samenvatting en alle statistieken erbij gepakt en wat me vooral opviel is dat Jong Ajax veel makkelijk weet te combineren dan het eerste. Na al die wedstrijden met Alvarez, Klaassen, Haller etc. vergeet je bijna hoe het is met 3 voetballende middenvelders en een beweeglijke spits. De eerste goal van Taylor is hier een mooi voorbeeld van. Geen idee hoelang geleden het is dat ik zo’n aanval bij het eerste heb gezien.

05-04-2022 00:14

In Bassey we trust +15361

Zet Top OSS tegen het eerste Ajax en ze combineren ook veel makkelijker... en zet Fc Groningen tegen Jong Ajax en ze combineren in 1 x niet zo makkelijk meer.

05-04-2022 08:28

Telamon +9192

@Antony

Dat is de vraag. Ajax 1 combineert vooral langs de flanken, met Antony en Mazraoui, Blind en Tadic.

Jong Ajax combineert meer over het hele veld, zoals het hoort.

05-04-2022 15:36

Ajaxtrouw +6344

Tegen de amateurs+ van Top Oss!?

05-04-2022 09:19

Knalpot +3613

En hoeveel wedstrijden van jong hebben we dit seizoen ook niet gezien dat ze nauwelijks een kans bij elkaar voetballen. Het is gewoon totaal niet te vergelijken een beetje meehobbelen in een divisie zonder druk of wekelijks moeten spelen tegen clubs die voor elk puntje moeten strijden.

05-04-2022 10:17

Telamon +9192

@Knalpot

Zelfde geldt voor Ajax 1 toch? En dat met zóveel kwaliteitverschil met de tegenstander en wél veel ervaring.

05-04-2022 15:37

Knalpot +3613

Dan leg je in mijn ogen wat te weinig aandacht op het laatste deel van mijn zin. TOP en nog wel wat clubs spelen nergens meer om in deze fase van de competitie, kunnen niet degraderen (misschien nog een klein kansje op een periodetitel). In de eredivisie is dat toch wel anders tot en met plek 12 kan allemaal nog degraderen en alles wat erboven zit staat op een punt of 7 van elkaar voor play offs om europees voetbal.

05-04-2022 17:31

WantAmsterdam +116101

Doelpunt zal Ihattaren een hoop vertrouwen geven verwacht ik. Enorm belangrijke opsteker nadat hij bijna een jaar niet echt gevoetbald heeft.

05-04-2022 00:02

Mofson +8153

Ook nog een assist. Het juichen na zijn doelpunt was ook mooi om te zien.
Ik denk echt dat Ihattaren weer gaat opbloeien hij ons.

05-04-2022 00:28

WantAmsterdam +116101

Inderdaad, je zag hoe belangrijk dat doelpunt voor hem was.

05-04-2022 00:29

Oeroeboeroe +18364

Bij de verlichtende geesten van de content marketing afdeling is Leiden in (een) last

05-04-2022 01:49

Remark +601

Ja, gidst, als in “Moeder gidst zoon naar de lagere school” waar hij Nederlands kan leren.

05-04-2022 07:25

Sambavleugels +18732

Met Kudus, Ihattaren en Berghuis voor de twee aanvallende posities en een voetballende 6 erachter heb je een heerlijk middenveld volgend jaar. Voetbal door de as, jongens die kunnen passeren met een mooie trap en die ook de bal gewoon willen hebben. Zet daar Fitz-Jim of Delgado achter en we gaan mooie dingen zien.

04-04-2022 23:42

HendrikAjax +16834

Heerlijk middenveld wordt dat. En mensen gaan het niet leuk vinden wat ik nu zeg maar ik denk dat Klaassen dan ook weer van grote waarde kan worden. Wanneer er meer voetbal om hem heen staat zullen zijn kwaliteiten ook veel beter naar voren komen. Maar gewoon drie pure voetballers op het middenveld zou ik natuurlijk ook niet erg vinden.

05-04-2022 00:35

Ajaxtrouw +6344

Klinkt leuk maar zo’n middenveld, levert je ook veel tegendoelpunten op. Wie gaat de ballen afpakken voor die gasten? Is wel een hoog “mooi weer voetbal gehalte”

05-04-2022 09:22

Telamon +9192

@Ajaxtrouw

Dat is een fabeltje. Defensief goed staan is vooral goed positioneren en handelen bij balverlies. De wat minder voetballende brekers leggen sneller die verdedigende discipline op de mat doordat dat hun hoofdtaak is en verder niet zoveel kunnen.

De kunst is goede voetballers dat ook te laten doen, en dat is een kwestie van goed coachen en trainen.

Ajax hoort ook niet per se ballen af te pakken, en zeker niet te breken en op te vangen. De Ajaxmanier van verdedigen is goed positioneren, net als ieder team het compact maken (linies aangesloten) en naar voren drukzetten en vooruit verdedigen als collectief. Dus de tegenstander vooral de tijd en ruimte ontnemen goed te handelen en dus fouten te maken, zodat niet veel meer rest dan de lange bal. En daar heb je dus snelle CV's voor nodig.

Onder Ten Hag staat Ajax juist vaak niet best, doordat hij met een heel ruim, dus niet compact middenveld speelt, en bij balverlies dus ook ruim is en niet compact. Voeg daarbij de vele spelers vóór de bal vaak 6-7 man op lijn voorin, en je kan niet meer als een compact blok naar voren druk zetten, maar je moet opvangen en in de achteruit, en dán wordt een breker inderdaad belangrijk.

05-04-2022 16:00

Snellejapie +11401

Daar gaan we nog veel lol aan beleven aan die Ihattaren. Pisvee schijnt ook geïnteresseerd in hem te zijn hoorde ik.

04-04-2022 23:35

Stoffel +18544

Nu ook weer Taylor die een foto van Ihattaren op z’n insta stories plaatst, mooi om te zien dat hij zo gesteund wordt ook door de jongens om hem heen.

04-04-2022 23:25

Steffenhagen +37826

Uitdaging voor Ajax is om de werkelijk grote talenten te omringen met gelouterde vedetten . Dat ging zo goed met Tadic en Blind . Nu is er opnieuw een forse kwaliteitsimpuls van buitenaf nodig . Werk aan de winkel dus voor Hamstra en Huntelaar

04-04-2022 22:54

HendrikAjax +16834

Laten we eerst maar is een aantal van deze toptalenten inpassen in het team en daarna pas kijken of we op bepaalde posities te kort komen en daar dan vedettes voor halen.

05-04-2022 00:18

Telamon +9192

Juist Hendrik!

05-04-2022 16:01

Ajaxtrouw +6344

Waarom denkt iedereen toch zo makkelijk over kopen? Er zal eerst geld moeten komen vanuit uitgaande transfers. Een groot deel van onze huidige inkomsten zijn we al kwijt aan de normale begroting met inmiddels torenhoge salarissen.

05-04-2022 09:26

Telamon +9192

@Steffen

Met Tadic (in de spits graag), Martinez en Timber (heel belangrijk die sturing van achteruit en die verdedigende kracht maar ook voetballend vermogen), Berghuis, heb je toch al vier ervaren krachten (Timber schaar ik daar onder want heeft het mentaal en spel van een ervaren kracht), en in elke linie, en dus vooral dat sterke centrale duo.

Taylor is enorm betrouwbaar in zijn spel, en een heerlijke spil, echte Ajaxmiddenvelder die die basis van het combinatiespel door en door snapt en toepast. Dan kan je tussen hem, Berghuis en de twee sterke betrouwbare CV's, bijvoorbeeld al gerust Fitz-Jim neerzetten. Regeer kan dan ook prima naast Timber op rechtsback, en Baas op linksback.

Veel jeugd inderdaad, maar hele goede jeugd met 'goede koppen' erop en ervaring om hen heen. Wat vooral ook van belang is, is dat elke speler, met name de backs, middenvelders en voorhoede, allemaal een bepaald hoog niveau van techniek, handelingssnelheid en combinerend vermogen hebben, zodat die basis, het combinatiespel, over het hele veld als team op een hoog niveau uitgevoerd kan worden, zonder zwakke schakels.

05-04-2022 16:07

Ajacied1995 +10789

Ik kijk niet vaak jong ajax dus geen idee hoe heitinga is als trainer, maar hoop wel dat ie de kwaliteiten heeft voor ajax1 want hij komt over als een hele rustige chille correcte gozer die erg prettig is om naar te luisteren

04-04-2022 22:52

Tommyshelby +128871

Wanneer komt van axel dongen terug?

04-04-2022 22:47

Ozymandias +159568

Gorter, Kudus, Llansana, Daramy, Salah-Eddine, Ihattaren, Taylor, Hansen, Rasmussen (ik erger me kapot aan hem maar hij is duidelijk een groot talent), Rensch, Baas, Ünüvar, Fitz-Jim, Regeer, Delgado, Hlynsson, Setford, Van Axel Dongen... wat speelt er enorm veel talent in Jong Ajax dit seizoen.

04-04-2022 22:45

WantAmsterdam +116101

Wel zonde dat niet alle zullen doorbreken, maar ik denk dat het grootst een hele mooie carrière zal hebben, of dat bij Ajax is of elders.

04-04-2022 22:47

Ozymandias +159568

Inderdaad, uiteindelijk is er altijd maar plaats voor de doorbraak van enkele talenten maar ik denk dat een goed op elkaar ingespeeld team met Gorter; Regeer, Llansana, Rensch, Salah-Eddine; Kudus, Delgado, Ünüvar; Hansen, Brobbey en Daramy het huidige eerste van Ajax het héél erg moeilijk zou maken.

04-04-2022 22:52

WantAmsterdam +116101

No doubt.

04-04-2022 22:54

HendrikAjax +16834

Ze hebben in ieder geval meer voetballend vermogen dan het eerste

04-04-2022 22:59

HendrikAjax +16834

En met Setford, Baas, Taylor, Fitz-Jim, Hlynsson, Ihattaren, Marta en Rasmussen heb je dan ook nog een prima bank

04-04-2022 23:01

Henkjanklaas +20625

Dat ze een potje tegen een top oss goed spelen zegt toch echt heel weinig of de ware kracht voldoende is om het zelfs een ajax 1 moeilijk te maken. Dat is appels met peren vergelijken.

04-04-2022 23:17

Ozymandias +159568

Wat heeft dit potje tegen TOP Oss te maken met het bericht wat ik plaatste? Notabene een groot deel van het elftal is anders dan het team wat vandaag speelde.

04-04-2022 23:18

Odysseus +14284

Inderdaad, als je dat er ook nog bij ziet, is het gewoon een top 5 eredivisieploeg met uitzicht op meer.

04-04-2022 23:22

Bruno04 +15751

Nee. Echt niet

04-04-2022 23:41

HendrikAjax +16834

Idd Odysseus

05-04-2022 00:19

MosesD +14662

Geweldig team idd. Denk je dat Regeer en Salah komend seizoen de backs van Ajax1 zijn? Er gaan geruchten over Wijndal, hebben we voldoende aan Salah en Baas (alsook Rensch)? De Argentijn Barco is werkelijk een geweldige speler, die heb ik sowieso liever dan Wijndal mocht er een back gehaald worden. Llansana is ook een opvallende speler. Minder op het middenveld, maar centraal erg goed. Toch denk ik dat hij en Hansen de stap naar het eerste uiteindelijk niet gaan maken.

05-04-2022 09:30

Ozymandias +159568

Ik denk dat Regeer een goede kans maakt om Mazraoui op te volgen maar dat Salah-Eddine (of Baas) nog niet het vertrouwen zullen krijgen van de club. Ik hoop dat Ajax wel genoeg vertrouwen in ze heeft om Rensch tijdelijk als linksback te gebruiken tot ze Salah-Eddine of Baas daar klaar voor achten.

05-04-2022 10:34

Telamon +9192

@Ozy

Fitz-Jim en Taylor acht ik momenteel verder en beter dan Delgado en ook Kudus (vorm)

05-04-2022 16:11

Ozymandias +159568

Ik vind Fitz-Jim nog veel te kwetsbaar in de omschakeling bij balverlies (zowel de omschakeling naar het drukzetten als de omschakeling naar het terugzakken).

05-04-2022 16:42

Velibor30370 +4155

Precies, daarom begrijp ik de paniekzaaiers ook niet zo goed als r weer eens gaat over de vertrekkers. T is allemaal nog niks maar kan echt heel wat worden met eigenlijk meer potentie dan huidige eerste. Wat een club!!

04-04-2022 22:56

Telamon +9192

@Velibor

Het ziet er allemaal mooi uit inderdaad, maar veel zo niet alles is afhankelijk van hoe de beleidsbepalers en technische mensen rond Ajax 1 gaan handelen. Is dat zoals onder Ten Hag al jaren het geval is, dan zal het niet veel worden met al dat talent, gaat er weer, net als voor de linksback waarschijnlijk, gewoon weer gekocht worden.

Dat is het nadeel van heel veel geld hebben als Ajax zijnde, en mensen aan het roer die voor hun eigen carriere de korte termijn verkiezen.

05-04-2022 16:14

Velibor30370 +4155

@Telamon
Helemaal eens, het is komende tijd veel belangrijker (en spannender) wat er in de organisatie (zowel beleidsmatig als technisch) gaat gebeuren deze zomer dan op de spelersmarkt wmb.

Daarom is nu kampioen worden ook zo ongelofelijk belangrijk mi. Daarmee creëert Ajax rust en tijd om door te selecteren en beetje hervormen in organisatie en selectie zonder haar concurrentiepositie in NL ernstig te verzwakken. Betekend even beetje herdefiniëren welke rol Ajax wil spelen in de voetbalwereld en beetje tweeken in oa salarishuis maar geloof echt dat ze enorme opportunity hebben om daarmee Ajax supersterk voor de toekomst te maken en (wederom) een lichtend voorbeeld te zijn voor de rest vd voetbalwereld.

Zal waarschijnlijk niet gebeuren want, zoals je zegt, korte termijn belang zal waarschijnlijk prevaleren. En de natuurlijke reflex is, als er middelen zijn, om te kopen. Zonde mi want Ajax staat er als één vd weinig clubs in de wereld zo goed voor op gebied van zowel financieel als spelersmateriaal dat ze dit zouden kunnen doen met heel laag down-side risico.

Is ook een reden waarom ik graag Keizer of Reiziger TH zie opvolgen omdat ik denk dat die iets minder behoefte hebben om te kopen dan een andere mogelijke trainer.

Anyway, zo blijft r altijd wel wat te wensen over bij Ajax 😄, eerst maar ‘s ff die schaal pakken

05-04-2022 16:40

12eman +5882

Mo z'n reactie was mooi bij z'n doelpunt,veel ontlading. Hopelijk een opsteker om zo door te gaan.

04-04-2022 22:39

paulis +10240

Dezelfde mensen die Heitnga direct afschreven bij de start van zijn trainerscarierre, schrijven hem nu de hemel in als de gedoodverfde trainer voor Ajax 1, na een paar aardige potjes tegen de lamme en de blinden. Zullen we gewoon even rustig afwachten stelletje opportunisten ;)

04-04-2022 22:39

Velibor30370 +4155

Eens, en vlgs mij heeft Heitinga zelf in z’n hoofd om eerst hoofdtrainer buiten Ajax te worden. Maar goed, dat zei RvN ook….
Wat we wel kunnen zien is dat Heitinga zowel zichzelf als de groep ontwikkeld. Da’s veelbelovend en hij lijkt ook over wat meer lef dan TH te beschikken (maar dat kan natuurlijk ook makkelijker bij Jong)

04-04-2022 22:43

een-tweetje +1324

Ik wil niet meegaan in de mensen die je schetst maar nu doen alsof Heitinga enkel bij een paar aardige potjes tegen lamme en blinden betrokken is geweest is wel weer het andere negatieve uiterste.

04-04-2022 22:54

Qifesh +24917

Jatoch! de meer ervaren reiziger gewoon overslaan!

05-04-2022 09:29

profoff +8380

Gorter houdt echt vaak de 0

04-04-2022 22:29

Rasmussen +25823

Petitie: stop met die achterlijke goaltune op de Toekomst.

04-04-2022 22:29

paulis +10240

Verschrikkelijk idd

04-04-2022 22:40

d2910_ +30

Zooooo dit ja !

04-04-2022 23:20

Sampaoli +39201

Nog maar 5(!) potjes voor Jong Ajax in de KKD, wat is het seizoen snel gegaan.

04-04-2022 22:27

Ozymandias +159568

Als ik Kreek was zou ik elke tien minuten Heitinga aanstoten, naar Delgado wijzen en zeggen: "die heb ik gevonden". Leuk voor Kreek dat hij nu als assistent bij Jong Ajax als eerste kan genieten van zijn vondst.

04-04-2022 22:22

Wouter.H +11160

Ik zie dit helemaal voor me, dank je 😂

04-04-2022 22:30

Rasmussen +25823

Denken jullie dat Daramy in augustus klaar is voor 1? Of seizoen verhuren?

04-04-2022 22:22

Velibor30370 +4155

Die moet gewoon voorbereiding meedoen en Tadic wat meer rust nemen 😉

04-04-2022 22:23

AFCACruijff14 +161448

Er is maar 1 situatie waarin ik kan voorstellen dat Daramy vaak kan spelen komend seizoen en dat is als Ajax Haller verkoopt en Tadic in de spits zet en Brobbey of een ander als back up gebruikt. Dan is er links ruimte.

04-04-2022 22:28

Velibor30370 +4155

Dat, en/of als Tadic in de zomer denkt dat ie nog meer in de mentor rol kan groeien door zelf minder vraatzuchtig te zijn en in de ED bij standen die het toelaten jong talent in te laten vallen

04-04-2022 22:34

Slang +14994

Wat heeft verhuren voor zin, we hebben volgend seizoen amper opties voorin. En Tadic wordt ook ouder. Ten Hag moet gewoon wisselen

04-04-2022 22:28

MosesD +14662

Mag nu al veel meer minuten maken in het eerste.

05-04-2022 09:32

Tommyshelby +128871

Gaat ihattaren 17 april halen?

04-04-2022 22:22

RFHK +12888

Stop aub even met Heitinga verheerlijken... je speelt letterlijk met een selectie van 30-40 miljoen als waarde tegen Top Oss...

04-04-2022 22:20

WantAmsterdam +116101

Alvarez, Klaassen en Haller zijn samen meer waard dan dat, en die kunnen dat (positiespel) niet.

04-04-2022 22:23

RFHK +12888

Tegen Top Oss kunnen zelfs zij dat.

04-04-2022 22:27

WantAmsterdam +116101

Ze kunnen het tegen het rechterrijtje Eredivisie ook niet. Dus zie niet waarom ze het in de JL wel zouden kunnen.

04-04-2022 22:29

El Pacino +3609

Ik betwijfel het. In Haller zit zo weinig voetbal. Alvarez komt waarschijnlijk wat beter naar voren. Klaassen doet niet eens mee. Hij staaf toch in de spits.

05-04-2022 06:59

Simpelishetmoeilijkst +25209

Dit geeft de burger veel moed voor volgend seizoen met Mo.

04-04-2022 22:19

Ozymandias +159568

Welke Mo, ze waren vandaag beide goed. ;-)

Ik weet dat je het over Ihattaren hebt.

04-04-2022 22:20

AFCACruijff14 +161448

Inderdaad.

Want Mo Kudus gaat helemaal niks meer worden bij Ajax en moet je zsm verkopen.

04-04-2022 22:29

Lazell +16989

Wordt wat komend seizoen met Kudus er nog bij. "Mo, loop je warm, je gaat invallen."

04-04-2022 22:30

Ozymandias +159568

Volgend seizoen wordt het Seizoen van de Mo. Kudus, Daramy en Ihattaren verroveren allen een basisplaats en Kudus en Ihattaren groeien in hun eerste seizoen als basisspeler bij Ajax direct uit tot dragende spelers.

04-04-2022 22:35

HendrikAjax +16834

Een prachtig vooruitzicht.

Het schijnt dat er in Liverpool ook nog een Mo zit die misschien zijn contract niet wil verlengen. Misschien een idee voor ons

04-04-2022 23:04

YRGI +32932

Wat een achterlijke opmerking. Haal Cruijff maar uit je naam, want je hebt er totaal geen kijk op.

05-04-2022 02:23

El Pacino +3609

Wat een onzin. Ik heb er een screenshot van gemaakt voor volgend jaar.

05-04-2022 07:00

Velibor30370 +4155

Net weer warm thuis en zie dat Oss toch nog goaltje meegepikt heeft. Valt me eigenlijk tegen, was niet veel dat Oss. Ondanks de matige weerstand, my 2 cents;
- zoals meerdere met mij vaker zeggen, geen enkele reden tot paniek als r eea vertrekt in de zomer. Komt echt een aardig groepje aan.
- vrijdag Setford laten spelen en Gorter zaterdag op de goal bij 1. Die is echt niet minder dan Onana momenteel
- Llansana is echt El Capitan dit seizoen. Kan wmb gewoon Schuurs en/of Alvarez vervangen
- Delgado lijkt een verbeterde versie van Alvarez, alleen al obv wat ie nu heeft laten zien moet Ajax m contract aanbieden wmb
- SE-Taylor/Ihattaren-Daramy zag r leuk uit
- Taylor goed, gewoon goed zou wat meer kans in 1 mogen krijgen
- Daramy vind ik bijna per potje beter worden. Is r nog niet maar kan echt nog wel wat worden. Is al wat minder druistig in de 16, houdt meer overzicht
- Ihattaren…lekker potje, was echt al beter dan afgelopen vrijdag. Op momenten druipt de klasse er wel vanaf. Goed om te zien hoe Heitinga en Pinkster met m bezig zijn. Hoop dat de radiostilte van toepassing blijft, heeft wmb nog wel beetje de vibe dat ie t goed genoeg vind wat ie laat zien. Volle focus houden en 2 tandjes erbij. Lijkt wel alsof ie zelf z’n zinnen op minuten bekerfinale heeft gezet, zou erg leuk zijn
- Brobbey niet echt gezien buiten de pingel
Kortom, aardig potje en voldoende aanleiding om positief te zijn over de toekomst van Ajax

04-04-2022 22:19

Rasmussen +25823

Keizer en Heitinga volgend jaar voor de groep.

04-04-2022 22:13

Nick14 +25889

Zolang Hennie Spijkerman wordt weggehouden bij Keizer lijkt het me een goede optie.

04-04-2022 22:18

Mauro35 +0

Nooit meer Hennie Spijkerman!

04-04-2022 22:20

MichelBoerebach +29181

Doen we! (-;

04-04-2022 22:20

Ozymandias +159568

Keizer als hoofdtrainer met Vd Gaag, Heitinga, Reiziger en Van 't Schip als assistenten zouden mijn droom technische staf voor komend seizoen vormen.

04-04-2022 22:20

Velibor30370 +4155

Als Keizer niet komt is Reiziger/Schip ook wel mooi hoor!

04-04-2022 22:25

Ozymandias +159568

Reiziger zou mijn tweede keuze als Nederlandse optie zijn om Ten Hag op te volgen. Ik zou dan wel proberen om niet alleen Van 't Schip maar ook Meulensteen aan de technische staf toe te voegen.

04-04-2022 22:28

Ans B +19827

Waarom Van 't Schip? Aan welke kwaliteiten denk je dan?
Ik was Keizer trouwens helemaal vergeten, maar hij lijkt mij inderdaad ook één van de beste opties.
Als Slot (nog) niet beschikbaar is (wat ik verwacht) en Ajax een voorkeur heeft voor een Nederlandse trainer ook mijn eerste keuze.

04-04-2022 22:30

WantAmsterdam +116101

Mooi team van trainers, maar is keizer dan de beste optie als hoofdtrainer? Heeft wel de meeste ervaring, maar misschien is hij als assistent meer op zijn gemak. Was altijd heel nerveus voor de camera.
Maar ik hoop echt dat teamwork wordt, dat heb ik toch vaak gemist bij trainers van Ajax. Bij de boer, Bosz en TH lijkt me het altijd een one man show.

04-04-2022 22:52

Velibor30370 +4155

Schip heeft Ajax DNA, veel (internationale) trainings ervaring en lijkt altijd van positieve spelopvatting uit te gaan maar wel realistisch. Bovendien lijkt t een prettige kerel om mee te werken die als assistent niet aan stoelpoten zaagt

04-04-2022 22:52

Ozymandias +159568

@Ans B
Velibor30370 heeft zo'n beetje het antwoord gegeven wat ik zou hebben gegeven.

@WantAmsterdam
Ik ben persoonlijk behoorlijk onder de indruk van zijn track record als hoofdtrainer. Als hij zelf liever assistent zou zijn dan moet Ajax hem zeker niet opdwingen hoofdtrainer te worden maar ik heb een enorm vertrouwen in hem als hoofdtrainer bij een Ajax met een goede spelersgroep, een sterke technische staf en geen groot drama in de voorbereiding.

04-04-2022 22:58

Velibor30370 +4155

Keizer heeft zich de afgelopen jaren ook ontwikkeld denk je niet? Geloof dat ie t echt goed zou doen, heeft bij mij ook de gunfactor want oneigenlijk eruit geknikkerd. Denk alleen dat ie nu zo comfortabel zit dat ie, als ie evt gevraagd wordt, nee zegt. Maar Reiziger lijkt me gewoon de meest logische keuze vanuit oogpunt van Ajax

04-04-2022 23:00

Velibor30370 +4155

Zou erg leuk zijn maar Keizer verdiend denk nu 3x meer dan ie bij Ajax zou vangen. Zou gek zijn om terug te komen.

04-04-2022 22:22

Qifesh +24917

Reiziger heeft meer ervaring

05-04-2022 09:34

WantAmsterdam +116101

Aan het begin, toen Heitinga in o19 begon, was ik echt heel erg kritisch, dacht dat het een de boer 2.0 (maar dan tactisch nog minder) zou worden.
Maar wat ontwikkelt hij zich geweldig, ik zie echt de Ajax elementen in het spel terug, flashbacks naar Keizer. Positiespel, goed drukzetten, wedstrijd (bij vlagen) volledig domineren, Creativiteit en tempo in het spel.
Complimenten!!!

04-04-2022 22:11

DeMagere +23140

Zeker complimenten. Hij heeft mij ook verrast. Weet ons nu en dan te verheugen met droomopstellingen. Zoals ook vandaag.

04-04-2022 22:13

wijzijndebeste123 +163850

haha ik was ook gebiased door zn "dommige" uitstraling. maar heeft mij ook enorm positief verrast!

04-04-2022 22:14

WantAmsterdam +116101

Ja dat, en aan het begin leek het soms ook op betonvoetbal, maar dat bleek ook het materiaal te zijn dat hij toen had.

04-04-2022 22:21

MichelBoerebach +29181

Is 'Lippie' niet zijn bijnaam?

04-04-2022 22:21

ajaciedje90 +59955

Nee dat is de bijnaam van rapper Snelle

04-04-2022 22:30

Jariiii +22020

Ah, ik was dus niet de enige. Leek me echt een lichtgewicht, en ook niet al te snugger. Volkomen in hem vergist, lijkt het.

04-04-2022 22:32

DeMeervanweleer +7568

Dat van die uitstraling is lastig als je ook het eerste uithangbord van de club bent. Laat hem eerst maar assistent bij het eerste
zijn

04-04-2022 22:37

paulis +10240

Je conclusie toen was voorbarig en nergens op gebaseerd, datzelfde geldt voor je conclusie nu

04-04-2022 22:36

WantAmsterdam +116101

Mijn conclusie was voorbarig, maar wel op iets gebaseerd, namelijk het spel wat hij in het begin liet zien, dat leek namelijk verdomd op dat van de boer.
Mijn conclusie nu is dat hij enorme stappen heeft gezet, hoe is dat voorbarig?

04-04-2022 22:43

YRGI +32932

Of hij heeft gewoon betere spelers?

05-04-2022 02:28

WantAmsterdam +116101

Hij maakt op zeker ook betere keuzes wat opstellingen betreft. Als je jong hebt gevolgd dit seizoen en ook de o18/o19 de laatste jaren, zag je een stijgende lijn.

05-04-2022 05:08

tyzinho +1295

Wat vinden jullie van het idee dat Heitinga volgend jaar hoofdtrainer wordt? Vinden jullie dat hij er klaar voor is? Of misschien een andere trainer (Bosz)? Ik denk dat we afscheid nemen van Ten Hag en er vertrekken een paar spelers. Dus tijd voor een frisse wind in alle lagen.

04-04-2022 22:06

Sampaoli +39201

Ik zie het wel zitten, maar moeten zwaargewichten in de staff naast. Wat dat betreft is de constructie van PSV wel interessant hoor.

04-04-2022 22:08

Slang +14994

Zie wel liever dat hij wat extra ervaring op gaat doen bij een club waar je ook echt moet presteren en omgaan met tegenslagen

04-04-2022 22:10

wijzijndebeste123 +163850

eens dat n frisse wind nodig is en n trainer die voetbal wil hebben id as en via t middenveld naar voren wil ipv zijkanten. ik moet eerlijk bekennen dat ik steeds meer gecharmeerd van heitinga begin te raken. maar ik zie liever slot het worden omdat hij meer ervaring heeft en dan met heitinga als assistent die t dan over n paar jaar kan overnemen.

04-04-2022 22:10

MichelBoerebach +29181

Ik vind Slot, binnen de landsgrenzen, eigenlijk de enige kandidaat. Maar die gaat het niet doen. Ik heb dus geen idee.

04-04-2022 22:23

Simpelishetmoeilijkst +25209

Praat aub niet meer over Bosz! Onbetrouwbaarder zal moeilijk te vinden zijn.

04-04-2022 22:22

Ozymandias +159568

Daramy eindigde de wedstrijd met twee assists en vier key passes. Hij leek een stuk beter te begrijpen waar zijn teamgenoten zouden staan en gaan.

04-04-2022 22:03

Slang +14994

Hij zou eigenlijk eens wat van buiten de 16 moeten proberen te schieten als extra wapen. Kan heel makkelijk ruimte maken met actie naar binnen, maar is dan niet echt gevaarlijk zoals hij dat buitenom wel vaker is

04-04-2022 22:06

Ozymandias +159568

Inderdaad, hij lijkt altijd opzoek te zijn naar de diagonale steekpass richting een diepgaande speler maar als hij vaker zelfs zou schieten zou hij zijn tegenstanders ook dwingen om vaker uit te stappen (wat het dan weer makkelijker maakt om die diagonale steekpass te geven).

04-04-2022 22:07

Ajaxdebeste35 +15489

Jong Speelt veel leuker voetbal dan dat inspiratieloze shit van Ajax 1
Al weet ik ook wel dat t top Oss is

04-04-2022 22:03

Sampaoli +39201

Diepte op de flanken en voetbal op het middenveld doet veel goed hoor.

04-04-2022 22:05

DeMagere +23140

Precies! Waarom lijkt onze trainer bij 1 dit niet in te zien?

04-04-2022 22:15

Slang +14994

voetballers in de as, zo moeilijk is het niet

04-04-2022 22:06

020bornraised +1262

Heitinga laat ze ook wel lekker voetballen, positiespel is leuker om naar te kijken dan bij 1 iig

04-04-2022 22:01

DeMagere +23140

Jazeker, Heitinga komt af en toe met droomopstellingen opdagen. Ongetwijfeld op momenten dat Ten Hag zo afgeleid is dat hij het niet in de kiem kan smoren. ;) Volgend seizoen een trainer met lef graag die Klaassen en Blind op de bank durft te houden en Tadic vaker durft te wisselen voor onze jonge godenzonen. Mag ook met een tot inzicht gekomen Ten Hag die nog een paar jaartjes door gaat als Ajax trainer.

04-04-2022 22:07

Tommyshelby +128871

mo is de laatste aankoop van overmars geweest, een afscheidstransfertje. hopelijk slaagt ie.

04-04-2022 22:00

Ajaxadam1 +31667

https://twitter.com/topossofficial/status/1511064670001680392?t=OY_3vhsUBavdMF4xWDCyvg&s=19

Hahaha

04-04-2022 21:59

WantAmsterdam +116101

Goed media team, hebben zeker naar ons media team gekeken,

04-04-2022 22:15

wendoo9 +8119

Mo klaarstomen voor 17 April tegen die boeren !!

04-04-2022 21:58

Mauro35 +0

God, wat zou dat heerlijk zijn!

04-04-2022 21:58

Biss +10107

Ben jij dat Jaap?

04-04-2022 22:12

Sampaoli +39201

Mogen blij zijn met deze groep spelers.

04-04-2022 21:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.