Banel zag basisplaats al aankomen: 'Op de training startte ik vanaf links'

door Jon van Dam 115

Bron NOS

Banel zag basisplaats al aankomen: 'Op de training startte ik vanaf links'

door Jon van Dam 115

Bron NOS

Voor Jaydon Banel kwam zijn basisdebuut tegen NEC niet helemaal uit de lucht vallen. De aanvaller startte op de training al vanaf links en had daardoor het gevoel dat een basisplaats erin zat, zo laat hij in gesprek met de NOS weten.

Banel hoorde naar eigen zeggen zondag pas dat hij in de basis zou staan. De jonge aanvaller noemt het een jongensdroom. 'Ik speel al 12,5 jaar bij deze club dus dat is alleen maar fantastisch. Ik heb al vier invalbeurten op mijn naam en dit was mijn basisdebuut. Alleen maar mooi meegenomen. Tijdens de training zag ik al dat ik vanaf links startte, dus ik had al het gevoel dat ik kon starten. En dat was ook daadwerkelijk zo.'

Vervolgens beschrijft Banel hoe de openingstreffer van Ajax tot stand kwam. 'Brobbey legde hem terug op mij, vervolgens schoot ik hem. Hij kwam tegen hem aan en uiteindelijk stond de goal op zijn naam. Ik dacht inderdaad dat ik zelf de goal had gemaakt. Toen ik terugliep naar de middenlijn zag ik op het scorebord dat hij op Brobbey's naam stond. Maar we kwamen op een 1-0 voorsprong en dat is het belangrijkste.'

Banel moest zich laten wisselen wegens een ijsbeentje

Banel werd na een klein uurtje spelen gewisseld voor Carlos Forbs. Het jeugdproduct had last na een botsing met een NEC-verdediger. 'Hij kwam met z'n knie tegen mijn bovenbeen aan, toen kreeg ik een ijsbeentje. Vervolgens kon ik hem niet meer strekken. Toen werd er geen risico genomen en kon ik niet meer verder.' Banel geeft aan ondanks zijn basisdebuut niet blij te zijn met het resultaat. 'Het is een mooie drijfveer en hopelijk een mooi begin van een succesvolle carrière.

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7063

Beetje jammer dat hij de goal niet kreeg.

21-02-2024 07:08

Flipper33 +6826

Die Hadj-Moussa die bij Vitesse speelt is echt een goede speler van de Gijp ben ik het niet vaak mee eens maar die is echt een tig keer beter dan Forbs

20-02-2024 13:44

AFCRick +11849

Met alle respect, maar Banel en Martha zijn niet de spelers die geschikt zijn voor Ajax 1!

20-02-2024 08:46

OdjePils +6333

Oooh als ze met Martha gaan verlengen…..wat een armoede zou dat zijn zeg….hopen dat Kroes daar over 3 weken een stokje voor steekt. De lieve jongen kan echt HÉ-LE-MAAL NIKS!

19-02-2024 21:10

OdjePils +6333

En gelijk de laatste keer, wat een armoede!!!

19-02-2024 21:07

Benjiben +4644

De jeugd hoeft niet eens meer te presteren ze spelen toch wel, triest maar waar .

19-02-2024 13:41

komopajax777 +13356

Ongelooflijk dat spelers als Banel en Martha in de eerste selectie zitten en zelfs opgesteld worden!Van het Schip is hopelijk over een paar maanden trainer af bij Ajax!Gelukkig hoor
ik al een tijdlang niets over een mogelijke contractverlenging van Martha...

19-02-2024 13:36

Rodsje +14946

Hopelijk is dit de laaste keer dat je dat hebt gezien. Niks ten nadele van die jongen hoor maar wat een matige speler is dit. In Jong Ajax valt ie vaker niet dan wel op en die mag dan van Jeugdfetisj Schip basis spelen

19-02-2024 13:00

Hijosdedioses +6731

Tactieken verdediging



Verdedigende stijl: (Kies 1 stijl)

- druk na fout tegenstander

- druk zetten na balverlies

- constante druk

- terugvallen

- gebalanceerd 

- Ajax



Breedte: (Kies 1 optie) breed - gebalanceerd - smal - Ajax

Diepte: (Kies 1 optie) diep - gebalanceerd- hoog - Ajax

19-02-2024 08:37

Godenzoon24 +15406

Banel....pfff! Zoiets basis geeft aan hoe ziek onze club nog is. De trainer die hem opsteld en het niveau van de jeugd. Al zijn er ook betere jeugdspelers. Maar die krijgen dan weer geen kansen. Dat zon journalistiek daar eens naar vraagt.

19-02-2024 08:05

Ajax95Duivendrecht +24261

Ebecilio en Özbiliz vibes bij Hlynsson en hem op de vleugels vandaag. Of nou ja, daar kwam nog iets van aanvallende dreiging vanaf, bij de twee vleugelspelers van vandaag de hele wedstrijd nul.

19-02-2024 01:58

komopajax777 +13356

Hlynson is een middenvelder en Banel komt zwaar tekort.

19-02-2024 13:37

MelleAfca +14348

Özbiliz was zo slecht nog niet hoor.

19-02-2024 14:38

Amp +38252

Zouden ze nog met martha aan 't onderhandelen zijn over contractverlenging?

18-02-2024 22:53

FlyingDutchMan +17318

Zeker wel, is onze toekomst oftewel voor 5 jaar vast!

19-02-2024 00:11

Amp +38252

Hoop van harte dat je niet serieus bent, maar twijfel doordat het hier inmiddels vol zit met spuitertjes zodra het gaat om ajax-dna, ongeacht kwaliteitsniveau

19-02-2024 00:15

FlyingDutchMan +17318

Effe serieus hoop het niet, maar ik zie het wel zomaar gebeuren. Hopelijk is het nog op tijd dat zometeen andere lui de baas worden, maar de gesprekken met Martha zijn al gaande.. Oftewel ik verbaas me nergens meer over bij ajax, dat we straks 5 jaar aan die beperkte speler vast zitten..

19-02-2024 00:46

komopajax777 +13356

Dan kun je je seizoenkaart beter opzeggen!

19-02-2024 13:38

Amp +38252

Nou ja, ik ben oprecht benieuwd want toen na z'n debuut zeiden ze dat ze ermee bezig waren

19-02-2024 17:07

PH2BOT +40642

Banel heeft ook maar bar weinig laten zien vanmiddag .. eerst maar 'ns regelmatig uitblinken in JA lijkt me de beste route voor hem. Daarna zien we wel verder.

18-02-2024 22:46

komopajax777 +13356

Banel is al bijna 20 en is nog lang niet klaar voor Ajax1 en zo te zien zal dat nooit zover komen.

19-02-2024 13:39

Silentskill +2860

Het hele principe van jeugdspelers inpassen zou moeten zijn dat je een stabiele basis hebt met ervaren spelers. Als je daar 1/2/3 onervaren spelers hebt dan kunnen die zich optrekken aan de ervarener spelers. Nu worden de jeugdspelers om en om in het diepe gedonderd en dan kijken we maar of ze blijven drijven. En in de fase waarin we nu zitten verzuipen ze allemaal en zijn de ervaringen die ze opdoen heel slecht voor hun vertrouwen.
Echt heel slecht beleid en coachschap

18-02-2024 22:07

Amp +38252

Klopt voor het overgrote deel. Alleen hebben bij ajax wel meer talenten gespeeld zonder die stabiele basis, en dat is ook wel inherent aan het voetbal. Op dit moment is het meest idiote dat het principe van kwalitatief goed genoeg moeten zijn compleet maar dan ook compleet is verwaarloosd. Hoe haal je het anders in je hoofd dat je meermaals een martha, die voor jong ajax niet goed genoeg was als buitenspeler te spelen, bij ajax 1 er wel in te zetten. Alsof hij hoopt op een mazraoui-effect, maar die liet zich ook in Jong regelmatig zien

18-02-2024 22:52

Silentskill +2860

Ja daar heb je de belangrijkste nuance te pakken. Hato is daar het beste voorbeeld in. Die maakt nu teveel fouten omdat hij niemand heeft om aan op te trekken en van te leren

18-02-2024 22:59

komopajax777 +13356

Jeugdspelers moeten wel de kwaliteiten hebben zoals een Hato en een Brobbey bijvoorbeeld.Martha en Banel zullen dat nooit hebben.Er is dus ook veel mis in de
jeugdopleiding en met de mensen die er zitten.Een Dave Vos die Martha naar voren schoof als LB maakte hierin natuurlijk een flater van jewelste.

19-02-2024 13:42

Kryptonite +77100

Niet dat Forbs geweldig speelt, zeker niet in zijn huidige vorm. Maar Martha en Banel. Ik weiger te geloven dat zij op voetbal hebben gezeten, laat staan bij ons. Wat een farce. Over een 10 jaar worden ze een popquiz vraag a la Suk: "noem twee amateurs die zich voordeden als jeugdspelers en zelfs wedstrijden voor Ajax 1 hebben gespeeld onder Schip".

18-02-2024 21:54

WantAmsterdam +116389

Daar heb ik ook een: "noem vier koekenbakkers die zich voordeden als voetbaltrainers en zelfs op de trainersbank van Ajax zijn beland”
Ik hoop dat we zo snel als mogelijk weer een normale trainer (plus enkele versterkingen) krijgen zodat we over deze periode kunnen lachen.

18-02-2024 22:09

komopajax777 +13356

Suk presteerde beter dan Martha en Banel.

19-02-2024 13:43

Hijosdedioses +6731

Er debuteert nu juist tevéél jeugd. Is geen goed teken. Dit betekent dat je a-selectie spelers niet voldoen. Echt groot talent vind ik er niet rondlopen

18-02-2024 21:51

NwankwoTita +1928

Helaas is de constatering dat de jeugd sinds het vertrek van Jonk pure middelmaat voortbrengt. Grijze lopers, geen mentaliteit maar vooral belangrijker : geen functionele techniek. Geen gogme, kunnen niet onder druk uitvoetballen of drukzetten. Allemaal cadeautjes van de laptoptrainers en data analisten.

Laten we overigens hopen dat Beuker niet pro van Gaal opleiding is want danzal het niet veel beter worden. Van Gaal is een fervent aanhanger van team boven individu wat imo killing is voor een jeugdspeler. Daar dient vrijheid, maatwerk en individuele ontwikkeling de boventoon te voeren.

18-02-2024 21:11

BokkieBokstra +11372

Waardeloos kut publiek als het niet blind Klaassen tadic of Bergwijn is dan is het Taylor is. Als zelfvertrouwen al een probleem is dan helpt dat niet. Dan ook nog in een afgrijselijk stadion met een dicht dak en een mafkees met een megafoon. Onder dit soort omstandigheden presteren valt niet. Ga lekker naar het hockey toe of zoek een club in de buurt uit

18-02-2024 21:02

Breuk +25535

Schip moet die jongen in bescherming nemen door hem even niet op te stellen .

19-02-2024 10:07

JanBiesbos +29457

Ja helaas

18-02-2024 20:52

Tommyshelby +130477

Misschien moeten we Misehouy maar weer optrommelen, met Banel en Martha schiet je jezelf nog harder in de voet.

18-02-2024 20:48

WantAmsterdam +116389

Ook al is ie niet klaar, je moet iemand als Kalokoh altijd de voorkeur boven Banel geven, al heeft Banel iets meer ervaring. Waarom FJ nooit een kans krijgt is me ook een raadsel.
Schip heeft niet alleen een enorme jeugd bias, maar hij zet ook nog de foute jeugdspelers erin.

18-02-2024 20:39

Amp +38252

Als ik die martha en banel zie, moet ik steeds terugdenken aan die gasten die kudus wegwensten en juichten toen ie vertrok. Dan verdien je dit soort spelers ook wel

18-02-2024 20:35

wijzijndebeste123 +166611

Die gasten die Kudus weg wensten wilden meer Ajax DNA. Dat hebben ze ruimschoots gekregen.

18-02-2024 20:36

YRGI +33019

Bakte er helemaal niks van om eerlijk te zijn. Het is dat Martha nog slechter inviel. Dat leek wel een amateur uit de 4e klasse.

18-02-2024 20:13

Dit is mijn club +10477

Als jongens als Banel, Martha, Gooijer, Rensch en Taylor het beste is wat onze jeugdopleiding kan voortbrengen is dat meer dan zorgwekkend. Nog afgezien van hun voetbalkwaliteiten is er met name van alles aan te merken op hun drive en instelling. Je krijgt keer op keer het idee dat ze geen benul hebben wat ze moeten brengen en wat er tegenwoordig gevraagd wordt van een profvoetballer in het eerste van Ajax. Dit zegt dan met name veel over de gebreken in de opleiding en dat deze jongens op meerdere vlakken onvoldoende klaargestoomd worden voor het vak van profvoetballer. Hopelijk slaagt Beuker erin de benodigde impuls te geven aan de jeugdopleiding en onder zijn leiding deze naar het gewenste hoge niveau te tillen.

18-02-2024 20:13

Amp +38252

Iedereen loopt hosanna achter die beuker aan. Maar behalve 1 leuke lichting met boadu, stengs, wij dal is daar ook niks uit voortgekomen bij die opleiding. Dat presteert nu leuk omdat ze zo innovatieve dingen doen met psychologie et, maar de jeugd focust zich daar op de teamprestatie. Als wij hier niveau van breedenrode (?) door krijgen wordt ik nog steeds niet vrolijk. Verder komt er ook niks door uit hun jeugd, dus ik moet 't allemaal nog zien met deze "totale mensen"

18-02-2024 20:33

Dit is mijn club +10477

Ik loop zeker niet de polonaise wat betreft Beuker. Het is meer de hoop die ik heb dat het goed zal uitpakken, maar dat zal idd nog moeten blijken. Hetzelfde geldt voor Kroes en de nog aan te stellen TD en trainer. De komende maanden zullen cruciaal worden voor de nabije toekomst van onze club en laten we in hemelsnaam hopen dat het de juiste mensen op het juiste plaats blijken te zijn.

18-02-2024 21:05

Amp +38252

Zegt ook wel veel voor de staat van ajax. Terwijl je in maart bezig moet zijn met voorbereidingen om je nieuwe selectie op orde te brengen, zijn wij straks bezig om eerst nog voor te bereiden wie een trainer en td worden. Die dan in mei/juni nog bezig moeten voor de selectie...

18-02-2024 21:26

Oxxer +165748 moderator

Schip is heel voorspelbaar, Forbs speelt een slechte helft vs Heerenveen en door blessure Berghuis’ komt de plek rechtsvoor vrij.

18-02-2024 19:41

PeterLarsson +13355

Voor de leeuwen gegooid door Schip terwijl hij er niet klaar voor is en waarschijnlijk ook nooit wordt, eigenlijk alleen maar sneu voor hem.

18-02-2024 19:39

MichelBoerebach +29454

Helaas zagen wij die basisplaats ook al aankomen.

18-02-2024 19:31

Cesc88 +6222

Ik heb Martha 1.5 jaar lang in Jong Ajax zien spelen ( Ik noem het nu even spelen maar het is gewoonweg af en toe invallen) Nu ook Banel weer, een pure middelmaat speler uit Jong Ajax, dan gaan wij echt gewoon keihard verkeerd om met jeugdspelers hoor. Misehouy en Stanis Idumbo zijn werkelijk allebei een klasse beter dan deze 2 jongens en zit veel potentie in maar nee hoor wij gaan gewoon met de pure middelmaat talenten die niet mouwe door..

18-02-2024 19:26

Ajaxsupporter02 +14519

Precies. Dan kan iedereen met statistieken aankomen, maar Idumbo is zoveel beter dan Banel. Op basis van wat Banel zoveel krediet heeft binnen de club is mij een raadsel.

18-02-2024 19:29

YRGI +33019

Zo jaag je ook je beste talenten weg. Het slaat helemaal nergens op! Misehouy ook. Die had gewoon al minuten moeten krijgen.

18-02-2024 20:14

WantAmsterdam +116389

Om duidelijk te zijn, Misehouy en Idumbo waren er ook niet klaar voor, maar Banel en Martha boven deze twee te verkiezen is gewoon absolute waanzin. Zelfde met FJ, gewoon een speler met potentie, en de enige die geen kans krijgt.

18-02-2024 20:27

Ajaxsupporter02 +14519

Dat weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat die 2 veel meer potentie hebben en je ze dan altijd zou moeten verkiezen boven matige spelers.

18-02-2024 20:29

WantAmsterdam +116389

Dat probeer ik te zeggen.

18-02-2024 20:34

Johan1 +3038

Waardeloze speler

18-02-2024 19:23

NeeI +108413

Banel en Martha de beste buitenspelers die we vandaag de dag kunnen voortbrengen? Dat is een bijzonder pijnlijke constatering.

18-02-2024 19:23

Amp +38252

Nee. Dit zijn de spelers die "we" kunnen en willen behouden

18-02-2024 19:51

AjaxDeBesteClub +18786

Het ergste is dat wij dit ook zagen aankomen. Schip zijn jeugd bias begint steeds duidelijker te worden. Uiteraard werd Forbs na 45 minuten en 4 verloren ballen geslachtofferd voor Banel. En voor Hylnsson, die donderdag nog liet zien totaal ongeschikt te zijn als buitenspeler. Ook Akpom, die gemiddeld 70 minuten nodig had voor een goal, werd vandaag op de bank gehouden. Terwijl Martha en Rijkhoff invielen.

Taylor mag zo slecht spelen als hij wilt; die blijft toch opgesteld worden. Gooijer is in de afgelopen 2 wedstrijden verantwoordelijk geweest voor 3 tegengoals, en staat ook weer in de basis. Terwijl Sosa opnieuw werd geslachtofferd na 1 mindere wedstrijd in Heerenveen. En Kaplan wekelijks de beste is in Jong Ajax, maar niet eens de kans krijgt met een invalbeurt.

Met het steeds obsessiever worden van het jong Ajax spelers opstellen, zien we het niveau steeds verder dalen en de resultaten drastisch afnemen. Het is heel kwalijk dat John niet 'gewoon' zijn beste spelers opstelt, dat lijkt mij toch het minste wat we van een coach mogen verwachten. Mede door deze pro jeugd / anti aankoop obsessie raakt die 50+ miljoen aan Champions League steeds verder weg, en dat heeft grote gevolgen voor de club. Ik vraag me af wanneer en door wie hij tot de orde geroepen gaat worden.

18-02-2024 19:22

YRGI +33019

We hebben geen td, dus door niemand. Forbs is niet best maar is nog altijd beter dan Banel en Martha. Dat kan zelfs een blinde zien.

18-02-2024 20:15

Oxxer +165748 moderator

Niet eens goed genoeg voor Jong Ajax toch basis in Ajax 1, kan allemaal onder deze trainer.

18-02-2024 19:17

WantAmsterdam +116389

Zelfde met Martha.

18-02-2024 19:56

Oxxer +165748 moderator

Vind het lachwekkend, die 2 zijn KKD niveau.

18-02-2024 19:58

WantAmsterdam +116389

Maximaal onderkant Eredivisie op dit moment.

18-02-2024 20:03

YRGI +33019

Martha was vandaag 4e klasse amateursniveau. Zo slecht heb ik nog nooit een speler zien invallen. Lukoki was 5 keer beter.

18-02-2024 20:16

WantAmsterdam +116389

Inderdaad, het komt zelden voor dat een speler eigenlijk alles fout doet. Martha heeft het geflikt.

18-02-2024 20:19

Oxxer +165748 moderator

Ik kijk geen persco’s na afloop, heeft Schip ooit argumenten gegeven waarom Martha min krijgt in Ajax 1?

18-02-2024 20:21

WantAmsterdam +116389

Ik kijk ze ook niet. Zou me wel heel erg benieuwen.

18-02-2024 20:23

ajaxfan1972 +2526

Wordt niet gevraagd ik denk als hij eerlijk zou zijn dan dat hij moet zeggen liever puntverlies dan spelers erinzetten die door mislintat gehaald zijn

19-02-2024 11:26

ck69 +13216

Te klein voor het tafellaken en ook nog eens te klein voor het servet

19-02-2024 13:08

Benjiben +4644

Niveautje Martha heeft niks te zoeken in Ajax 1.

18-02-2024 19:02

GNBL +90687 moderator

Laat die 1 maar weg.

18-02-2024 19:16

WantAmsterdam +116389

Inderdaad, met wat hij vandaag heeft laten zien is het niet eens genoeg voor Ajax zaterdag.

18-02-2024 20:31

YRGI +33019

Echt amateur niveau.

18-02-2024 20:16

Aram +18288

Nou Jaydon, wij zagen het niet aankomen.

18-02-2024 18:56

Jarivanheumen +5684

Onze jeugdopleiding is weer terug op het niveau sarpong , Donald,ebicillio en lukoki

18-02-2024 18:56

twynestar +28777

Domme dravers inderdaad. In het eerste lopen er ook een paar rond dat is nog erger.

18-02-2024 19:17

Orangesoul +5997

Dat is de standaard tegenwoordig. Zit geen ene creativiteit meer in bij sommige spelers. Draven is het toverwoord en het nieuwe Ajax DNA. Bij PSV combineren ze draven met aantrekkelijk voetbal en samenspel waar het spelletje perfect wordt uitgespeeld en uitgevoerd. Ajax is een mislukt slap aftreksel van dit systeem. Kwaliteit in de selectie is gewoon ruk!

18-02-2024 19:32

YRGI +33019

Ik wil niet lullig doen, maar Ebicilio en Lukoki waren paar klassen beter dan Banel en fucking Martha. Die laatste kan nog niet eens mee in de KKD.

18-02-2024 20:20

WantAmsterdam +116389

Misehouy, Fitz Jim, Idumbo en Kalokoh is goed niveau. Helaas zijn twee van die 4 vertrokken en krijgen nietsnutten als Banel en Martha de voorkeur boven de andere twee.

18-02-2024 20:32

1991 +7787

Rijkhoff op 10?

18-02-2024 18:56

Robertini +40055

Dit zal vast een lieve jongen zijn, maar ik vind hem in niks goed genoeg om bij Ajax 1 de voorkeur te krijgen boven Forbs. Forbs is geen geweldenaar, maar heeft in ieder geval een beetje paar kwaliteiten zoals snelheid en neusje voor de goal. Banel heeft echt niks.

18-02-2024 18:55

RadheAjax2021 +18020

Als je bij jong Ajax je wedstrijden speelt moet je toch wel iets kunnen lijkt me. Maar ik heb geen enkele actie van hem gezien, laat staan de achterlijn halen en een voorzet geven. Nee terug sturen naar jong Ajax en anders in de zomer verkopen.

18-02-2024 18:50

xstaniox +15313

Sommige spelers dienen ter opvulling.
Martha en Banel zijn 2 van die spelers

18-02-2024 18:54

BarryJanssen +14539

Opvulling van Jong Ajax inderdaad..

18-02-2024 18:59

Ajaxsupporter02 +14519

Waren ze oorspronkelijk ook.

18-02-2024 19:05

Alexander40 +6114

Even off-topic, Sandler is goed genoeg voor ons. Speelde sterk vond ik tegen Brobbey. Halen voor het nieuwe seizoen aangezien we 4 goede cv’s nodig hebben (Hato, Sutalo, Kaplan)

18-02-2024 18:49

noppenkoning +41658

Weet niet hoe duur hij is maar opzich wel gokje waard

18-02-2024 18:53

xstaniox +15313

Zou dit dus echt niet doen. Is wel NEC waar je het over hebt he.
Zou eerder in het buitenland kijken en anders nog Aertssen doorschuiven.

18-02-2024 18:55

Robertini +40055

27 jaar en man van glas, weet niet of dit je verder brengt.

18-02-2024 18:57

Rymesyt +8200

Weet niet of ik daar heel warm van wordt. Heeft het nu bij meerdere grote clubs geprobeerd en was nergens echt een doorslaand succes. Als hij niet teveel kost als 4e cv wellicht, maar het is denk ik niet de kwaliteit waar we naar op zoek zijn. Nu komt er vast iemand om me te vertellen dat hij beter is dan Medic ofzo, maar alleen 'beter dan Medic' is nog steeds niet de standaard waarnaar ik vind dat we op zoek moeten zijn. Er moeten deze zomer echt flinke stappen worden gemaakt om niet weer zo'n seizoen als dit te draaien.

18-02-2024 18:57

tdecler +3331

Volgens mij ook bij al die grote clubs wel pech met blessures gehad. Dat lijkt mij ook een reden om hem niet te nemen. Wel sneu voor die jongen. Anders had ie mooie carrière kunnen hebben denk ik. Heeft wel kwaliteiten

18-02-2024 19:02

Oxxer +165748 moderator

Voor het geld van Sandler haal je 4 uur terug een veel betere en jongere verdediger dan Sandler.

18-02-2024 19:22

Slang3 +46247

Schip doet hun carrière meer pijn dan goed. Reputatie van die jongens wordt nu al aangetast, terwijl ze helemaal het niveau niet hebben om mee te doen. Nog een paar maanden en ze worden ook onder luid gejuich van de Arena van het veld begeleid

18-02-2024 18:44

xstaniox +15313

Als Schip die jongens nou niet laat spelen, is dat laatste probleem ook gelijk opgelost

18-02-2024 18:56

Slang3 +46247

Precies, maar na Bodo gaf hij aan het fluiten richting Taylor 'niet gehoord' te hebben. Lijkt me onmogelijk dat de staf niet op de hoogte is van de sfeer richting hem, het is dus bewust die speler laten verzuipen

18-02-2024 19:00

xstaniox +15313

De sfeer van het publiek richting Taylor is niet een gevalletje van of men hem wel of niet mag.
Dat is allemaal het gevolg van zijn vorm, instelling en houding.

Als je dan niet merkt dat hij wordt uitgefloten, zou je toch nog op z'n minst moeten zien dat hij dramatisch slecht speelt?

18-02-2024 19:03

Slang3 +46247

Denk zeker wel dat het te maken heeft met hem mogen, kijk de kritiek die hij kreeg na zijn juichen. Tegen PSV was hij ook een van de betere spelers, maar alsnog de meeste kritiek. Als hij een 6 haalt is het een 4 voor het publiek.

18-02-2024 19:06

xstaniox +15313

Bedoel je toen hij de Griddy deed in een bekerwedstrijd?
Taylor heeft wel een reputatie gekregen, dat ben ik met je eens, maar het heeft wel een tijd geduurd voordat het zover gekomen is als nu. Dat is niet vanaf dag 1 zo geweest.

18-02-2024 19:10

Slang3 +46247

Het is juist vrijwel vanaf dag 1 gebeurt. Omdat hij in zijn eerste echte seizoen al in de basis moest staan en het toen slechter ging met Ajax, en verwacht werd dat hij een dragende kracht zou zijn

18-02-2024 19:12

xstaniox +15313

Na zijn eerste wedstrijden vast in de basis, wegens blessures, ergens aan het eind van het seizoen, vroeg iedereen om Taylor een vaste basisplaats te geven, omdat hij het zo goed deed.

18-02-2024 19:20

TJHooker +3938

Inderdaad! Beter niemand opstellen of een Pasveer linksbuiten!

18-02-2024 19:34

dp92 +11301

Het is ook niet goed voor deze gasten om zo erin gegooid te worden. Het is duidelijk dat deze jongens (nog) niet goed genoeg zijn. Nu zullen ze gelijk een label krijgen "Niet goed genoeg" terwijl ze nog zo jong zijn.

18-02-2024 18:42

xstaniox +15313

Banel is 19 en niet goed genoeg voor Jong Ajax. Dat label is gewoon een constatering.

18-02-2024 18:57

Jarikoning +7482

Hopelijk blijft bij 1 beurtje. Net als Gooijer Taylor Rensch

18-02-2024 18:41

Ajaxsupporter02 +14519

Rensch vond ik nog meevallen vergeleken met veel andere spelers vandaag.

18-02-2024 18:42

Jarikoning +7482

Over 3 jr gezien is Rensch wel klaar

18-02-2024 18:43

Ajaxsupporter02 +14519

Rensch vind ik nog 1 van de minste problemen. Je kan ook niet iedereen wegdoen.

18-02-2024 18:44

Robertini +40055

Bij die eigen goal van Hato ging Rensch er ook weer als een trut in.

18-02-2024 18:57

Ajaxsupporter02 +14519

Wederom niet het grootste probleem daar. Dat het geen topspeler is weten we ook.

18-02-2024 19:04

WantAmsterdam +116389

Het is een goeie voetballer/opbouwer, maar helaas een matige/onzekere verdediger. Ik zou hem of als RCV in een driemans verdediging, of als 6/verdedigende middenvelder opstellen.

18-02-2024 20:48

Aram +18288

Rensch is prima als rechtsback. Niks meer niks minder. Zet hem daar dus neer.

18-02-2024 18:58

tdecler +3331

Vind Gooijer, behalve vandaag, het prima doen. Rensch centraal eigenlijk ook wel.

18-02-2024 19:04

Jarikoning +7482

Als het aan jou ligt worden we nooit meer kampioen. Wat een niveau streef je na

18-02-2024 19:39

tdecler +3331

Of jij hebt er niet zoveel kijk op. Besef dat we met bijna allemaal jonge jongens aan het voetballen zijn, waarvan sommige er (nog) niet klaar voor zijn. Bij Rensch en Gooijer zie ik echt wel kwaliteiten. En bij Taylor ook. Maar die jongens zouden nog wat meer ervaren spelers om hun heen moeten hebben. Zijn (nog) niet klaar om de kar te moeten trekken, waar ze nu min of meer tot gedwongen worden

18-02-2024 19:57

Patrick78 +53103

Prima speler! Voor Zwolle of Willem…..

18-02-2024 18:40

Ajaxsupporter02 +14519

Heeft werkelijk waar niks goed gedaan, want de goal was ook meer geluk dan wijsheid. Hij kan er ook niks aan doen dat Van t’ Schip het in hem ziet zitten, maar had nou gewoon Forbs opgesteld (die ik ook al niet goed vind). Het is te hopen dat Godts, Bergwijn en Van Axel Dongen zo snel mogelijk terug zijn. Ik heb overigens ook nog liever Kalokoh en Chourak dan Banel, die nog over enige potentie beschikken.

Best wel zielig voor jongens die zwaar te kort komen dat ze zomaar in de basis worden gegooid en jongens die wel potentie hebben geen kansen krijgen (Kaplan en Fitz-Jim).

18-02-2024 18:40

Orangesoul +5997

Onze nieuwe topper in wording!

18-02-2024 18:38

BarryJanssen +14539

Het was echt een fantastisch debuut..

18-02-2024 18:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.