AS FanTV: 'Ziyech reageert alsof het hem niet boeit'

door HarryVlug 24

AS FanTV: 'Ziyech reageert alsof het hem niet boeit'

door HarryVlug 24

Laatst geüpdatet

Het was zondagmiddag niet de wedstrijd van Hakim Ziyech. De middenvelder werd opnieuw uitgefloten door de supporters van Ajax, maar gaf zelf antwoord door in de laatste minuut een vrije trap te benutten. Nu rijst wel de vraag: wat vonden de fans na afloop van de gebaartjes van Ziyech na zijn goal? In de nieuwe AS FanTV geven zij het antwoord! (link voor app-gebruikers).

In deze editie wordt uiteraard ook gesproken over de zege op NAC Breda, maar ook over Justin Kluivert. Gaat het jonge talent zijn contract verlengen bij Ajax of vertrekt hij deze zomer uit Amsterdam? De geruchten gaan namelijk dat Manchester United hem maar al te graag wil inlijven. Check it out!

'Ziyech reageert alsof het hem niet boeit' Ajax NAC Breda 3 1 AS FanTV

Reacties na afloop van het duel tussen Ajax en NAC Breda. Supporters blikken terug op het duel en de actualiteiten rondom de club. Zaken als de moeizame overwinning op NAC, het fluitconcert tegen Hakim Ziyech en de toekomstplannen van Justin Kluivert komen aan bod.

Harry Vlug (Twitter: @HarryVlug | e-mail: harryvlug@gmail.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

Je eigen spelers uitfluiten is natuurlijk niet chique.
Maar men verwacht gewoon meer van hakim, het is dragende speler met een groot talent. Denk dat zijn instelling botst bij de meeste mensen, gewoon doordat terugvallen in zijn oude fouten, en dat eigenwijze gedrag.

Zou mooi zijn als hij zijn gedrag wat aan kon passen en op te staan voor kritiek. Hij kan namelink nog veel beter worden als hij zou werken aan de dingen waar hij niet goed in is, bv nadenken wat balverlies kan veroorzaken bij een omschakeling. De vrijetrap gunnen aan je medespeler die misschien daardoor ook beter gaat spelen als hij deze scoort. Het zelf beseffen dat andere beter zijn op dit moment in het nemen van vrijetrappen.

Die kleine dingen kunnen van hem een totaalvoetballer maken, zoals bv eriksenbij de spurs.
Niettemin blijf ik een groot fan van hem, ajax valt in zin groot gat als hij de club verlaat, dat moeten we echt beseffen, voordat wij hem uitfluiten.

05-02-2018 22:08

Michelinho +9

Krijgt een onevenredige hoeveelheid kritiek over zich heen. Als bv maar een derde van de kansen die hij creëert in goals omgezet worden stonden we fier bovenaan en was hij de grote held.
Maar zoals gewoonlijk wordt er voornamelijk op zwakke punten gefocust en in niet malse termen wordt daar de ontevredenheid over geuit en niet een beetje ook.
Zijn laconieke reactie op die kritiek (so be it) zal best een soort pantser van hem zijn, maar het helpt niet bepaald het publiek om dingen in het juiste perspectief te plaatsen.
Daarbij, ondanks al het goede werk dat hij verzet (de km's die hij maakt, de balcontacten en gecreëerde kansen, recoveries; allemaal de hoogste van de ED) is hij gewoon hardleers met vrije trappen en schoten uit de tweede linie die bijna allemaal hoog over of wijd gaan. Druk die bal eens, het hoeft niet allemaal zo mooi. Laat die vrije trap eens aan een ander over.
De kritiek daarop is niets minder dan terecht; jammer dat hij daar zo slecht mee omgaat. Daarbij zie ik hem bijna nooit juichen bij goals; helpt ook niet tegen het beeld dat hij vooral met zichzelf bezig is.
Maar dat op de man gerichte gefluit - hoewel wel erg overdreven uitgemeten- en de immense kritiek, soms tot hatelijk aan toe, doodzonde.

05-02-2018 17:46

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

Vind hem van onschatbare waarde.
Zonder hem hadden we vorig jaar niet eens in de buurt gekomen van mooi spel en een kans op een dubbel.
Maar toch is de kritiek niet geheel ongegrond, als hij werkt aan zijn spel win je namelijk wel priizen. Hij zou in zijn ondergrens iig op zijn slechtst andere beter kunnen laten spelen of ajax beter positioneel beter laten voetballen. Voor die tijd moet je hem behoeden om die overstap te maken naar het buitenland, want je wil gewoon dat hij daar slaagt met zijn achtergrond. We moeten hem daar in steunen.

05-02-2018 22:18

DiAngelo +2408

Lekker belangrijk of het hem wel wat doet of niet wat doet. Over iq en eq gesproken: voor de negatievelingen: hebben jullie inderdaad voor 40:000 mensen gevoetbald ? Ik zie wel dat het hem veel doet. Als er "maar" 200 fluiten klinkt dat als minimaal 20:000. In het stadion verwacht je supporters, het woord zegt het al. Ga lekker thuis voor de buis de pinda's uit je mond fluiten. Hij gaat echt niet beter voetballen, langer blijven of meer opbrengen voor Ajax. Wie is er nu dom ?? Het is echt schandalig om zo'n voetballer uit te fluiten, die zins zijn komst al 3 trainers en 7 coaches heeft gehad. Denk daar maar eens over na......Triest publiek...

05-02-2018 15:12

Ajaxio +0

Ik zou het iets genuanceerder brengen... maar ik ben het volledig eens! Een "supporter" staat achter zijn team en spelers!

05-02-2018 15:22

Warrior +1

En straks maar zeiken als hij weg gaat. Waardeloze supporters. Ik noem het niet eens supporters. Vinden zichzelf veel te belangrijk, maar mogen blij zijn dat ze naar Ajax mogen komen kijken. En als het niet bevalt daaaaag. Voor elk van hen 100 anderen.

05-02-2018 19:19

ST +23014

Ik stond vooral te kijken van hoe goed Wöber erop reageerde. Dit liep met een arm om Ziyech heen rond langs de tribunes en wees naar de mensen die wél klapten voor hem om hem te laten zien dat het maar een deel is van de supporters. Heel volwassen.

05-02-2018 12:45

ElFlaco14 +1

Pff waar gaat dit over???
Geen Wk, Nl clubs presteren dramatisch in europa, Oranje heeft matige spelers en wellicht dat we EK gaan missen. En wij maken ons druk om niks?
Typisch nederlands!

05-02-2018 11:45

louis60 +11472

Dat arrogante zit een beetje in de cultuur. Prima, moet kunnen. Hij heeft extra getraind op de vrije trappen voor het doel. Dat zegt genoeg. Hij heeft dus wel de goede instelling. Bij langere afstanden heb je meer aan Schone. Die heeft een harder schot. Bij Hakim is de bal gewoon te lang onderweg, zodat de keeper hem nog kan pakken. Bij NAC had de keeper de bal te laat in de gaten. Was ook geen top keeper.

05-02-2018 11:42

DeGodenzonen020 +1

Welke cultuur??? Lijk je dat terug te zien bij Marokkaanse-Nederlanders in t beperkte beeld dat je hebt, bedoel je? Wij-zij-denken; totaal onnodig.

06-02-2018 07:56

Ajax4xbestevaneuropa +2

Heeft nu 50 weds. en 14 goals, assists weet ik niet. Maar hoe vaak nam hij Ajax bij de hand als het moeilijk ging? Wordt wel een keer tijd dat hij wekelijks laat zien dat hij de beste hoort te zijn van het veld. Met 10 en zo'n techniek verwacht je dat hij vaak hoge uitschieters heeft naar boven en niet zo vaak door de ondergrens zakt. Tel voor de lol eens zijn onnodig balverlies. Wedden dat ook tegen kleine tegenstanders hij in 1 helft al 5 ballen inlevert. Zet ja daarnaast 3x imand voor de keeper maakt dat niet uit.
Maar die gozer scoorde uit 150 schoten buiten de 16 iets van 3 keer, en dan geirriteerd doen als je een keer een vrije trap erin schiet bij een keeper die in de andere hoek een paal stond te dekken.

05-02-2018 11:36

Genant +4

Dit is het he. Ajax heeft nog nooit in de laatste vijf minuten een belangrijke en cruciale goal gemaakt de laatste jaren. Alleen maar tegengekregen. Een type als Ziyech moet af en toe, zoals bij Utrecht bij 0-0, een actie maken die de winnende goal oplevert. Dat doet hij echter nooit. Sterker nog: hij doet dan juist de meest domme dingen.

06-02-2018 11:55

Rob1706 +1668

Zyech loopt er soms bij als de miskende vedette. Hij kan heel goed voetballen dat staat buiten kijf maar voetballen is en blijft een teamsport. Alleen redt hij het ook niet tegen 11 tegenstanders.

05-02-2018 11:27

Web +178830

Is niet voor de eerste keer, zijn voetbal kwaliteiten staan niet ter discussie. Dat maakt het nog erger.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, deze speller is alleen met zich zelf bezig.
Het elftal en Ajax interesseert hem helemaal niets.
Ten Hag moet hier ballen tonen. Wil meneertje niet anders. Dan woensdag

Onana
Kristensen- Veltman- Wober- Talifiago
Vd Beek-Schone- Frenkie
Neres- Huntelaar - Kluivert.

Zondag
Onana
Veltman- de Ligt- Wober- Talifiago
Vd Beek- Schone - Frenkie
Neres - Huntelaar - Kluivert.

05-02-2018 11:15

Sampaoli +38840

Cassierra erin, svp. Huntelaar kan echt niet meer, zeker geen 3 wedstrijden in een week.

05-02-2018 12:03

Web +178830

Ja. Mag van mij een kans hebben.

05-02-2018 13:15

Redrum +94960

Ik stond gister op Zuid, maar ik heb eerlijk gezegd geen gefluit gehoord hoor. Waar komt dat vandaan dan? De lange zijde of Noord?

05-02-2018 11:07

Afca85meer +1

Heel Nederland inclusief de spelers op het veld hebben het gehoord behalve Redrum. Bijzonder.
Wat wil je er eigenlijk mee zeggen?

05-02-2018 11:17

Redrum +94960

Wat ik er mee wil zeggen is dat ik het niet gehoord heb. Kon je dat werkelijk niet uit mijn reactie halen? Misschien dat jij het thuis op de bank goed kon horen, maar zoals ik hierboven dus aangeef kon ik het vanaf mijn plek in het stadion niet horen. Dus vraag ik omdat ik graag wil weten uit welke hoek het gefluit kwam of iemand me misschien kan vertellen waar het vandaan kwam? Zo raadselachtig was mijn post toch niet of wel?

05-02-2018 11:46

Rentokill +4585

Het is inderdaad heel erg opgeklopt. Het zal wel van de perstribune en de eretribune gekomen zijn. Denk je niet ;-)

05-02-2018 12:32

Ajaxio +0

Is de emotie van Ziyech vervelend? Of is het juist de artiest die geraakt wordt door de kritiek van "zijn" fans. Ik vind het wel mooi dat hij reageert.

Laat ik voorop stellen dat ik volkomen tegen uitfluiten etc. van Ajacieden ben tijdens een wedstrijd. 90 minuten steunen die gasten. In voor en tegenspoed. Als ze het nou echt een keer volkomen af laten weten kan ik het na de wedstrijd nog begrijpen.

Uit alle statistieken blijkt dat Ziyech belangrijk is... key-passes, assists maar natuurlijk.. ook ik denk echt dat hij nog beter kan! Zou het dan helpen om hem uit te fluiten? Of moeten we hem steunen?

Daarentegen zou ik ook graag zien dat hij zelf eens de lach op zijn gezicht toont. Dat het lijkt alsof hij geniet van voetbal... Misschien moet hij eens wat beelden van Ronaldinho kijken.

Maar kom op Ajacieden. Sta achter je spelers.. Ziyech is een bijzondere speler, geweldig om naar te kijken... ziet dingen die andere spelers niet zien en nooit zullen zien. Hij ligt ook prima in de groep en lacht op trainingen wel veel. Steun die jongen, maak hem beter als supporter want hij lijkt er enorm gevoelig voor. Het zou kunnen helpen om het beste van hem te mogen zien!

05-02-2018 10:57

Ajaxio +0

Uitfluiten kan gewoon "nooit" goed zijn lijkt me. Bovendien lijkt het me een boute aanname dat een professional met enorm veel begeleiding "het publiek" nodig heeft om beide voetjes op de grond te houden. Ik mag er toch vanuit gaan dat staff en collega's/teamgenoten hier meer invloed op hebben!

Supporters moeten onvoorwaardelijke steun geven waar spelers energie/vleugels van krijgen om net wat extra's te geven. Ik geloof er niet in dat mensen harder gaan werken van kritiek...

05-02-2018 11:46

ZwartNazareth +1395

Ziyech is en blijft een rotte appel. Zo snel mogelijk afscheid van nemen.

05-02-2018 10:42

Schöne82 +207

Hakim je bent een grote droeftoeter. Met jouw 'geniale' voetbal heb je Ajax in twee jaar 0,0 prijzen opgeleverd, maar sjonge jonge wat ben jij een goede voetballer. Jouw wisselen of uitfluiten is echt not done. Dan snap je er niks van. Uitfluiten komt niet omdat je slecht speelt, het komt vanwege je irritante, arrogante lichaamstaal, praatjes en gebaartjes.
Ga alsjeblieft snel naar een grote club in een grote competitie, want die staan vast in de rij voor zo'n grote voetballer als jij.

Elk team (maar zeker een jong team) is beter af zonder zo'n egotripper als jij.

05-02-2018 10:29

Rentokill +4585

Wat een randdebiel. Wie denkt dat hij er met de pet naar gooit spoort niet. Misschien oogt het zo. Maar bij Ajax speel je domweg niet als je minder je best doet. Dit is topsport. Die gasten trainen dagelijks. Denk je nou werkelijk dat je de top bereikt door er te weinig aan te doen?

05-02-2018 10:23

trainerdv +2

Luister Hakim: Je wordt uitgefloten juist omdát je goed bent. Je bent met afstand de beste speler van de eredivisie, draagt het mooiste shirt, maar gooit er gewoon met de pet naar... Je speelt op 70% en de fans merken dat.
Het tekent de topper dat hij wel enige zelfkritiek heeft en zich niet laat kennen. Je kan veel beter. Laat het zien.

05-02-2018 10:18

Rentokill +4585

Zie daar de kern van het probleem. Misschien kán Hakim nog wel helemaal niet brengen wat er van hem verwacht wordt. Dan maar de conclusie trekken dat hij dat niet wil is natuurlijk onzin.

05-02-2018 10:25

trainerdv +2

Als je 18 bent en uitgefloten word snap ik dit gejank nog wel. Deze kerel is 24: De absolute prime van zijn kunnen. Hij moet gewoon elke wedstrijd uitstralen dat hij de beste is en kampioen wil worden, iets wat je zelden hoort. Focus is het belangrijkste in de sport. Die is bij hem verkeerd, hij is met de verkeerde dingen bezig in het veld. Als je de bevrijdende 3-1 maakt, als team hoor je daar blij mee te zijn. Ongeacht de omgevingsgeluiden...

05-02-2018 10:32

Lagasj +2905

Als dit het gem. Ajax publiek is....
Tering, wat een provinciale dombo's
Inderdaad theater publiek zonder een greintje verstand van voetbal.

05-02-2018 09:45

Ajaxvooraltijd +2

Ik irriteer me de laatste tijd mateloos aan Ziyech, zowel in het veld als daarbuiten. Hij bakt er geen klote van en loopt de mocrogangster uit te hangen terwijl hij door Ajax en de supporters word beloond met een dik vet salaris en een Mercedesh onder zijn dunne mocroreet. Misschien moet hij eens terug op aarde worden gezet en wat nederigheid leren door hem even op de bank te gooien voor een paar wedstrijden.

Misschien zeg ik het nu niet allemaal tactvol maar meneer profileert zichzelf zo. Dit werkt door op de groep, straks denken ze dat ze zich allemaal zo kunnen gedragen die snotneusjes en is het hek van de dam. Wat moeten die kinderen wel niet denken van hun idolen?

05-02-2018 09:38

MickS +6188

naja ben het wel met je eens, maar ik vind het zelf onnodig om overal 'mocro' voor te zetten.

05-02-2018 09:44

Ajaxvooraltijd +2

Hij ziet vooral zichzelf zo, althans dat idee krijg ik van hem. En dat is dan ook waarom ik het erbij zet. Ik was gek op Nouri en zijn gedrag, Hakim is van een heel ander type dat zich niet wil aanpassen omdat hij vol is van zichzelf en ons maar een stel hypocriete Hollanders vind tenzij wel hem voor eeuwig veren in de reet stoppen.

05-02-2018 13:43

MickS +6188

Ik ben zelf geen Marokkaan oid en voel me zelf dus niet aangesproken, maar je verwoordt het alleen dusdanig dat je het verwijt aan zijn afkomst. En dat vind ik wel jammer.

05-02-2018 18:54

Ajacied33 +36366

Veel dingen wat je roept ben ik het mee eens,maar waarom het woord mocro ervoor. Het is gewoon een verwende Ajacied,niks meer,niks minder. Laat afkomst achterwege man

05-02-2018 10:05

Rentokill +4585

Heeft er inderdaad niks mee te maken.

05-02-2018 10:20

DeGodenzonen020 +1

100% mee eens! Hou t gewoon bij je mening, cultuur is niet relevant en niks zeggend

06-02-2018 17:20

Rentokill +4585

Zou jij in je Suzuki Alto Swift blijven rijden met een jaar salaris van 2 miljoen? In wat voor auto's rijden Schone en Onanananana? Ik weet nog goed hoe "supporters" vorig jaar met zn allen Traoré uitfloten. Mocht Ziyech al gedacht hebben nog een jaartje te blijven dan is bij deze de kans een stuk kleiner geworden.

05-02-2018 10:19

0184 +0

Hakim zou een held kunnen worden en respect afdwingen door de vrije trappen en hoekschoppen een poosje door een ander te laten nemen
Hij weet hopelijk zelf ook dat zijn rendement een beetje heel erg ondermaats is
Verder is het gewoon een hele goede speler met een hele goede pass het komt er alleen ff niet uit ondanks alles wissel hem gewoon een keer slechter kan het gewoon niet

05-02-2018 09:26

altijdwelwat +7

Ach gut Hakim gingen die stoute mensen fluiten omdat je 31 x balverlies had en de zoveelste vrije trap nonchalant het stadion uit schoot? Ego groter dan prestaties roept af en toe reacties op. Als het bij Heerenveen en Twente ook gebeurde , aan wie ligt het dan ?

05-02-2018 09:25

kaashaas +4

Huuuuuuu !! Laten we er nog meer aandacht aan besteden..

05-02-2018 09:18

robinozzi +0

Nederland en Hakim overschatten Hakim.

05-02-2018 09:10

Ajax412 +1245

Het enige dat hem interesseert is hem zelf. Zijn imago van stoere jonge is hem zo belangrijk dat hij gewoon de stoere boy uit aan het hangen is voor de camera. Diep van binnen doet het hem gewoon pijn in zijn ego, maar hij is mentaal te slap om het toe te geven en onder ogen te zien.

05-02-2018 09:01

RaynoFischer +18

Nou gebaartjes maken is juist een soort van toegeven, als hij gewoon rustig terugliep en zich liet feliciteren door zijn teamgenoten was het klaar en de discussie niet zo groot.

05-02-2018 09:05

fanforeffer +4

Zyech is geen Ajacied ,het is een marokaan die bij Ajax mag spelen. Zijn gedrag is misselijk makend.zijn vele slechte passes ook.

05-02-2018 08:55

Ajaxsied4ever +0

Jou reactie is misselijk makend pannekoek !
Nu is het opeens geen ajaxied meer maar marokkaan
Balhaar ! En jij bent een succes nepsupporter zoek een andere club adviseer ik jou

05-02-2018 09:06

Gerbrand +157

Deze discussie wordt steeds bedenkelijker . Mij bekruipt het akelige gevoel dat het niet meer om Hakim gaat maar om zijn afkomst!

05-02-2018 09:35

RaynoFischer +18

Het lijkt ook dat mensen voorzichtiger zijn met kritiek vanwege zijn afkomst, had hij Max Vd Berg geheten denk dan dat de media er ook kritischer naar zouden kijken...

Afkomst hoort er eigenlijk volledig buiten te staan.
Zijn verongelijkte reactie als hij een keertje wel wat goed doet is wel weer typisch.

05-02-2018 09:41

Schöne82 +207

Geen Ajacied klopt, maar z'n afkomst heeft er geen reet mee te maken. Zijn gedrag is misselijkmakend klopt dan weer wel.

05-02-2018 10:38

fanforeffer +4

volledig mee eens, zijn afkomst doet er niet toe. verander marokaan in speler.
Al bedoel ik marokaan niet negatief.

05-02-2018 12:57

Mokumnorth +340

hebben ze alleen de bus uit Brabant geinterviewd?

05-02-2018 08:42

NouridolbergNeres34 +1850

Hahaha echt he

05-02-2018 11:19

Michelinho +9

Stel je voor hoe leeg de JCA er zonder die Brabo's etc eruit had gezien, respect voor al die mensen die van heinde en verre komen.

05-02-2018 15:45

Mokumnorth +340

najah iets genuanceerder; respect voor iedereen die achter zijn ploeg staat en zijn ploeg steunt. Voor alleen aanwezig heb ik niet zoveel respect hoor, tis geen statussymbool.

06-02-2018 07:51
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.