AS FanTV: 'Niet veel veranderd sinds Keizer weg is'

door HarryVlug 18

AS FanTV: 'Niet veel veranderd sinds Keizer weg is'

door HarryVlug 18

Laatst geüpdatet

Ajax won zondagmiddag met 2-1 van FC Twente, blijft daardoor in het spoor van koploper PSV, maar echt overtuigen deden de Amsterdammers - op het eerste kwartier na - eigenlijk niet. De fans van Ajax spraken na het duel met de Tukkers bij AS FanTV over het spel van de Amsterdammers. (link voor app-gebruikers)

Ook de invloed van trainer Erik ten Hag wordt besproken. Is het spel van Ajax zoveel anders dan onder Keizer? Is het beter of misschien juist wel minder? En wat vinden de fans van Hakim Ziyech? Moet hij worden toegejuicht of zijn de fluitconcerten aan zijn adres terecht? Je ziet het allemaal in de nieuwste editie van AS FanTV.

Harry Vlug (Twitter: @HarryVlug | e-mail: harryvlug@gmail.com)

'Er is nog niet veel veranderd sinds Keizer weg is' Ajax - FC Twente (2-1) AS FanTV

Reacties na afloop van het duel tussen Ajax en FC Twente. Supporters blikken terug op het duel en de actualiteiten rondom de club. Zaken als het moeizame spel van Ajax tegen de Twentenaren, de invloed van Erik Ten Hag en de verhouding tussen Hakim Ziyech en het publiek komen ter sprake.

Lees meer over:
Plaats reactie

ajaxinho +13

Ik mis Keizer :(

Ik mis plezier in het spel.

13-02-2018 15:52

Genant +4

Er is wel wat veranderd alleen niet ten goede

13-02-2018 11:46

ajaxtukker89 +0

misschien niet altijd goed maar er zit wel degelijk verschil in ten hag en keizer

12-02-2018 14:40

Peterv13 +5

Nog steeds niets veranderd of verbeterd onder Ten hag ??? wordt wel eens tijd he, na toch al wel zo'n 3 a 4 officiele wedstrijden......tsjonge jonge, geef zo'n man ff de tijd voor een dergelijke discussie opgestart wordt.

12-02-2018 12:57

Just_wes +0

Het is toch logies dat een trainer die midden in het seizoen instapt niet binnen een paar weken alles op orde heeft. Hij begint niet voor niks de wedstrijden met dezelfde 11 spelers als Keizer.
Een trainer heeft de voorbereiding van 2 maanden al nodig om zijn team naar zijn hand te zetten.

12-02-2018 12:27

ajaxinho +13

Ik heb nog geen (volledige) wedstrijd gezien onder Ten Hag.
Ik baal nog een beetje dat Keizer weg is.

De wedstrijden waren op tijden dat ik zelf voetbalde of naar school moest.

Zijn er nog tekenen van 3-4-3?
Ziyech schoof door naar rechtsbuiten?

12-02-2018 12:14

PuurGeluk +4818

Wij zouden eigenlijk een keer met zn allen de opstelling mogen beslissen. Dan schuift Frenkie door naar het middenveld en Wober als lcv en mogelijk ook Veltman eruit en Kristensen erin al weten we over die laatste nog niet heel erg veel. Wat een verademing zou het zijn als iig frenkie en wober op hun eigen positie gaan spelen.

12-02-2018 11:57

Just_wes +0

Frenkkie? je bedoeld die speler die constant het spel vertraagd en balverliefd is ?

12-02-2018 12:25

marco1972mb +0

Mee eens, ik zie het (nog) niet in Frenkie

12-02-2018 16:39

Hagmag +9

We moeten nog ffff afwachten.
Kluivert zei gisteren dat het tempo omlaag ging en hij niet wist hoe dat kwam....???
Er moest gewonnen worden, echter het besef dat je kampioen wordt in de hoogste versnelling is er regelmatig niet. Onbegrijpelijk

12-02-2018 11:35

NouridolbergNeres34 +1925

Ten hag is een angsthaas die speelt vanuit de controle dat kan je niet blijven flikken dan gaat je kop eraf in Amsterdam, frank kon het misschien maken omdat het een echte Ajacied is en in het begin nog wel aantrekkelijk speelde eerste 1,5/ 2 seizoenen en titels opleverde.

Ten hag zijn tactiek is laf, zijn wissels zijn belachelijk en die achterlijke omzetting van 4 posities met 1 wissel. We hebben gewoon een betonmeester binnen gehaald.

hij blijft maar vasthouden met frenkie als CV om maar geen keuze te hoeven maken tussen schone en frenk. Hij moet eens ballen gaan tonen en met lef spelen vol druk zetten tegenstanders als twente, nac oprollen.

12-02-2018 10:41

Sampaoli +39374

Ten Hag traint veel langer dan de spelers gewend zijn, dat zal op korte termijn zijn effect hebben (negatief) op de spelers, omdat ze het fysiek niet volhouden om 90 minuten vol te gaan. Echter zal dit in de toekomst het resultaat alleen maar positief beïnvloeden. Schrijf Ten Hag nog niet af Ajacieden, als de organisatie staat gaan we vanzelf aanvallend voetbal spelen.

12-02-2018 10:19

Bensco +7179

Ten Hag is niet gehaald omdat we dit seizoen prijzen dachten te missen. Ten Hag is gehaald omdat de vorige trainer al uit 3 toernooien is geknikkerd en omdat er een waardige vervanger nodig was. Als men resultaat op korte termijn gewenst was had men een resultaat trainer gehaald ipv een trainer die voor het eerst een topclub gaat trainen. In feitte gaf de directie met deze trainerswissel al aan voor de toekomst te gaan ipv de korte termijn anders hadden ze het niet halverwege gedaan en al veel investeringen voor komend seizoen gedaan.

Ten Hag moet de tijd van zowel supporters als de club krijgen om de boel om te gooien. Hij moet een nieuwe manier van ballen introduceren, een flink aantal nieuwe spelers inwerken, de organisatie daaromheen opbouwen (langer trainen, spelers betrekken bij de club etc.) en dat halverwege een seizoen met maar 2 weken voorbereiding. Ik verwacht geen wonderen van hem, ik verwacht alleen progressie.

12-02-2018 11:14

wendoo9 +8138

Dus in 2025 een prijs als ik jou zo hoor !!!!!!! Geduld is een schone zaak !

12-02-2018 11:52

Bensco +7179

Omdat Keizer er was uitgeknikkerd in 3 toernooien, dat zijn geen gunstige tekens. Je van geen enkele nieuwe trainer dan gaan eisen dat die dan kampioen moet worden. Die zullen je voor gek verklaren, immers je hebt het zelf niet meer in de hand. Alleen zakkenvullers zoals Advocaat of Hiddink werken onder dat soort contracten. Met de aanstelling van Ten Hag lijkt men vooral te gaan voor volgend seizoen, dan zullen er harde eisen zoals prijzen worden gesteld.

12-02-2018 20:21

Rentokill +4614

Nee natuurlijk niet, wat dacht je dan in nog geen maand? Overigens denk ik dat Keizer is ontslagen om Bergkamp eruit te halen.

12-02-2018 09:19

Mart42 +2

Daar twijfel ik geen moment aan. Hoop dat van de Sar ook heel snel weg is samen met ten Hag.

12-02-2018 09:32

BokkieBokstra +11372

Ten Hag mag van mij blijven, Sar/RVC/Overmars exit. Is het helemaal klaar me de revolutie en dan mag Ajax proberen zichzelf weer uit te vinden. Ik ga voor van Praag en van Gaal. Dat is een heel ander niveau dan wat er nu zit.

12-02-2018 09:56

BokkieBokstra +11372

Dat laatste denk ik ook, het ging om Bergkamp. Slechte zaak natuurlijk dat je als leiding onderling gehakketak stel boven het functioneren van Ajax 1. Want het moment was idioot, Ajax was aan het draaien, er zat schwung in, dan doe je dat niet. Maar het was geloof ik al in september besloten als ik de berichten moet geloven. Nog erger.

12-02-2018 09:54

fanforeffer +4

Het gaat verkeerd bij mijn Ajax !!! Er worden weer mensen beschadigt zoals Neres nu 2x gewisseld.Zyech rechtsbuiten , Kluivert gewisseld allemaal acties die vorm verlies inluiden. Tempo is veel te laag, eindigen met 5 verdedigers. Het gaat van kwaad naar erger.

12-02-2018 09:08

PuurGeluk +4818

En tot slot ontbreekt het aan winnaarsmentaliteit!

12-02-2018 12:00

DrFeelBest +30

Neres had nooit gewisseld moeten worden. Wobel voor Schöne en Frenkie naar het middenveld. En Cassiera had ook wel minuten mogen maken.

12-02-2018 17:54

Sjakie Wit +0

Het grote verschil is dat er nu (langzaam maar zeker) lijn in het spel komt. De eerste 15 minuten tegen Twente waren erg goed. Daarna heb ik me geen zorgen gemaakt, zelfs toen het 1-1 werd. Eerst stabiliteit en van daaruit verder bouwen.

12-02-2018 08:50

mickey2602 +4800

De wedstrijden tegen Roda en NAC kwamen we achter heel vroeg in de wedstrijd. Toen maakte ik me geen zorgen,ik wist dat we uiteindelijk zouden winnen.
Maar dat gevoel had ik gister niet...

12-02-2018 12:27

Michelinho +9

Uiteindelijk wel de noodzakelijke drie punten gepakt. Kampioen wordt je tegen de kleintjes en als je wedstrijden als deze wint maakt het me geen flaus aus hoe. Daarvan afgezien vond ik het een terechte overwinning.

12-02-2018 15:36

Bjorn +12802

Er is in mijn ogen een hele hoop veranderd, maar niet in positieve zin. Tenminste, vooralsnog niet.

Het meer afwachtende van Ten Hag wil, pas totaal niet bij Ajax en beheersen de spelers gewoon niet.

12-02-2018 08:47

BokkieBokstra +11372

Wat verwacht je nou in een maand tijd? Ten Hag moet wel de kans krijgen om zijn elftal weer op de rit te zetten. Kan nog wel een paar maanden duren. Dit kan je Ten Hag niet kwalijk nemen. Dat het ontslag van Keizer oliedom was, dat is ook duidelijk. Maar daarvoor moet je niet bij Ten Hag zijn. Dat had de leiding Overmars/Sar/RVC moeten realiseren. Heel slecht en een brevet van onvermogen.

12-02-2018 08:45

RaynoFischer +18

Het zijn Precies dezelfde spelers!, met Nico heb je juist een veel betere dan dat Keizer voor die positie had.
Dan mag je wel verwachten dat het geen maanden hoeft te duren.

12-02-2018 08:47

BokkieBokstra +11372

Andere coach, nieuwe staf, andere manier van werken en denken. Dat is een nieuw begin. Niet voor niets ging Ten Hag verder met de opstelling van Keizer, ook voor Ten Hag is dit een moeilijke klus. In het midden instappen met een selectie die al veel meegemaakt heeft. Ik denk niet dat het zomaar een kwestie van doorgaan is waar Keizer is opgehouden.

12-02-2018 08:58

DannTheDon020 +40

Is wel heel veel veranderd, we voetballen niet meer aanvallend maar behouden. Keizer had never nooit met 5-3-3 geindigd. 4-3-3 was heilig en we zette stappen vooruit. Nu zetten we stappen achteruit vergeleken verleden jaar en het eerste seizoenshelft. Bij Keizer zat ik relaxed op de bank. Bij Ten Hag zit ik alleen maar met onrust en zit ik me te ergeren aan het kut spel wat wordt gespeeld. Ik mis Keizer, heb altijd in hem vertrouwen gehad. Ze hadden alleen Spijkerman en Bergkamp en Winter de laan uit moeten sturen. Keizer is voor mij een held en zal dat altijd blijven, met de moeilijke tijd die in de groep heerstte

12-02-2018 08:42

RaynoFischer +18

Dat is misschien wat overdreven, maar had hem nog kunnen laten zitten idd, als het kampioenschap dan ook niet binnen werd gehaald alsnog je conclusies trekken.

12-02-2018 08:49

DavidFerr +3

5-3-3?

Het verschil is wel dat ten Hag gewonnen heeft van Fc Twente waar Keizer gelijk speelde en in de beker er ook uit gegooid werd.

Het grappige is dat toen Twente beide keren in de laatste minuten scoorde werd er geklaagd dat Ajax geen overwinning over de streep kon trekken. Nu hebben wij dat dus wel gedaan.

En nee, het voetbal tegen Twente was niet geweldig.

12-02-2018 08:59

DannTheDon020 +40

5-3-2 bedoel ik of 5-2-3

12-02-2018 09:03

Michelinho +9

Frenkie schoof door naar het middenveld, het was dus gewoon een 433.

12-02-2018 15:28

DeGodenzonen020 +1

Klopt! Een wedstrijd "volwassen" dood maken. Punten over de streep trekken. Dat wordt Ajax ook soms verweten hier. Nu hebben we een coach die dat ook ten uitvoer brengt en driekwart AS over de zeik

12-02-2018 09:29

trodat4030 +97442

Probleem is meer dat men nu al begint met 'dood maken' zodra de eerste goal in het netje ligt en zodra het 'killen' niet lukt en we een gelijkmaker slikken, we opeens wél weer kunnen aanzetten. Het lijkt wel alsof ze het schrikken van een tegengoal nódig hebben om weer te willen voetballen. Overigens ben ik nooit voorstander geweest van een wedstrijd dood maken, zoveel mogelijk scoren, vermaak voor je publiek en jezelf. Want ik zie ook weinig spelvreugde de laatste tijd, maar misschien ligt dat aan mij..

12-02-2018 13:14

AFCAwooz +124

Ja en Peter Bosz verloor thuis van Roda vorig jaar en Ten Hag won uit van Roda dus Peter Bosz is echt een kuttrainer!

12-02-2018 10:16

mickey2602 +4800

En dit kan je dan ook weer zeggen over Utrecht. Keizer verloor in Amsterdam van Utrecht,wij speelden in Utrecht gelijk op een slecht veld.
En vorig seizoen had Ajax ook al enorm veel moeite met Utrecht en wisten we door een schot van Schöne pas in de 83e minuut te winnen.
Maar gister,in het begin van de 2e helft dacht ik dat het bij 1-0 zou blijven en dat ze dat over de streep zouden trekken. Tot die vreemde wissel kwam,Neres eruit voor Kristensen. Toen zag ik de 1-1 aankomen.
En die 2-1 was gewoon een kadootje.

12-02-2018 12:25

Dolberg25 +8859

Precies! Zo slecht waren de resultaten ook niet, al helemaal niet als we het drama Nouri erbij betrekken. Dan zet het bestuur een ras Amsterdammer en een ras Ajacied op straat voor deze man. Ben er nu al klaar mee. Wanbeleid!

12-02-2018 12:11

GvanderK +2764 moderator

Ik geef hem vooralsnog de kans.

12-02-2018 08:39

RaynoFischer +18

We schieten niks op met Ten Hag, als er nou voor de helft een ander elftal er stond oké, maar dit is op Nico na (die ook nog tot beste behoort) gewoon precies hetzelfde team en er dan zo op achteruit gaan qua voetbal....

12-02-2018 08:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.