Ankersen: 'Sisto is primair buitenspeler'

door Sam van Raalte 30

Ankersen: 'Sisto is primair buitenspeler'

door Sam van Raalte 30

Laatst geüpdatet

Ajax heeft Pione Sisto op het oog en volgens zijn zaakwaarnemer zou de twintigjarige speler mee kunnen op het niveau van de eredivisie. 'Ik weet zeker dat hij het goed zou doen', zegt Jonas Ankersen, de belangenbehartiger van Sisto.

De voetballer van FC Midtjylland, die momenteel deelneemt aan het EK onder 21, kan op verschillende posities uit de voeten. 'Pione is primair vleugelaanvaller, hij kan zowel links- als rechtsbuiten spelen', vertelt Ankersen in gesprek met Ajax Showtime. 'Daarnaast heeft hij ook ervaring als centrale middenvelder.'

Het contract van Sisto met FC Midtjylland loopt nog tot eind 2018, wat hem een prijzig doelwit maakt voor Ajax. De vraagprijs ligt tussen de zes en zeven miljoen euro. Daarnaast liggen er meerdere kapers op de kust, zo heeft onder meer FC Porto interesse in de Soedanees, die ook over de Deense nationaliteit beschikt.

Door Sam van Raalte (Twitter: @SamRaalte | e-mail: S.vanraalte@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

De Stift +7102

Lekkere bedrijvige buitenspeler. Energieke dribbelaar met oog voor medespelers. Heeft ook al een aardig schot in de benen.

Ach, op basis van zo'n filmpje kan je niet oordelen, maar ziet er aardig uit. Wordt, mocht Ajax hem halen, wel heel druk op de flanken.

24-06-2015 11:36

SKD +0

Ben altijd zeer kritisch tegen de aankopen van Marc Overmars. Maar voor Sisto heb ik speciaal een account aangemaakt. Als je tegen de aankoop van deze geweldenaar bent snap je er niet veel van. Zou verruit de beste rechtsvoor zijn van de gehele eredivisie.

23-06-2015 23:51

ajaxinho +13

Haha! Welkom!

Als je dit filmpje ziet, vraag je jezelf af waarom ze Sana hadden gehaald.
Dit is een speler die volgens mij Eredivisie en Ajax waardig is.

Ook het binnenhalen van vdHoorn is twijfelachtig
Ze hadden bijvoorbeeld vdHeijden kunnen halen.

Het inwerkingsproces van Sana en vdHoorn weegt niet op tegenover het transferbedrag dat betaald is.
En zo zijn er nog een aantal voorbeelden te noemen...

24-06-2015 02:39

larson +0

ik verwacht dat beide na ajax komen aangezien sisto aangegeven heeft na ajax te willen en kadlec ok :)

23-06-2015 19:19

AJAXZZZ +0

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/442357/-ajax-dreigt-met-lege-handen-achter-te-blijven-door-curieus-steekspel-.html

23-06-2015 19:10

TikkieTerugJaap +2

De zoektocht van Ajax naar een nieuwe aanvaller heeft dinsdagavond een curieuze afslag genomen. FC Midtjylland en Eintracht Frankfurt spelen daarin de hoofdrol.

Het is geen geheim dat Ajax zijn pijlen heeft gericht op Vaclav Kadlec van Frankfurt en Pione Sisto van Midtjylland. Frank de Boer, Marc Overmars en Jeroen Slop zijn sinds afgelopen weekend op het jeugd-EK in Tsjechië om het duo te bekijken en hebben namens de Amsterdamse club serieuze interesse.

Ajax wedt dus op twee paarden en gooit zichzelf daarmee in het diepe. Midtjylland heeft immers óók belangstelling voor Kadlec, die onder contract staat in Duitsland. Sisto speelt op zijn beurt nog bij de Deense kampioen, die ook schermt met interesse van andere clubs voor de veelzijdige aanvaller. Dat meldt Tipsbladet dinsdagavond.

De kans bestaat daardoor dat Ajax met lege handen komt te staan na het aangekondigde steekspel rond Kadlec en Sisto. Midtjylland is bereid bijna drie miljoen euro neer te tellen voor de Tsjechische aanvaller, op het moment dat Sisto vertrekt. Het is nog niet bekend of Ajax van plan is de interesse snel te concretiseren.

23-06-2015 19:15

AJAXZZZ +0

Tja, waar wil je als voetballer nou liever spelen, Amsterdam of Herning met zijn 45.000 inwoners.

23-06-2015 19:37

AJAXZZZ +0

Mike Verweij zei :
Zodra Sigthorsson definitief is verkocht zal Ajax naast Sisto, alle pijlen op een nieuwe spits richten.

Dus sowieso Sisto voor op de vleugels en nog een concurrent voor Milik.

23-06-2015 19:07

ST +23098

Wat een geweldige speler is dit zeg. Meteen kopen! Alleen jammer dat we met Moses Daddy een soortgelijke speler hadden kunnen hebben maar voor veel en veel minder. Desondanks zeker doen.

23-06-2015 18:54

TikkieTerugJaap +2

Als Sisto en Kadlec allebei komen is Overmars echt geweldig bezig. Veel mensen roepen om nog een verdediger maar dat gaat niet meer gebeuren denk ik. Voor de rest moeten we nog wel aardig wat verkopen.

23-06-2015 18:15

Robinjo1988 +1

Denk dat het 1 vd 2 wordt.

23-06-2015 18:24

AJAXZZZ +0

En een ervaren spits ?

Als Kishna weggaat, dan Sisto als backup voor Fischer.
Kadlec backup voor El Ghazi.
Dan dus nog een spits.

Als er geen verdediger bijkomt en Sisto en/of Kadlec wel, en eventueel nog een spits, zitten we me de aanval en het middenveld goed.

De verdediging is nog wat magertjes qua niveau is mijn mening.

23-06-2015 18:29

TikkieTerugJaap +2

Zolang Kishna nog niet weg is hoef je daar niks te doen. Als ie toch vertrekt zou ik gewoon Urby transfervrij erbij halen want we hebben een hoop talent op de vleugels.

Sisto dus als back up voor El Ghazi en Kadlec back up voor Milik. Schone is dan onnodig, net zoals Serero en Duarte dat eigenlijk al zijn.

Verdediging zou ik ook graag nog een verbetering zien, maar dat gebeurt toch niet. Frank was positief over de verdediging tegen AT5. Denk nu dat het zo word, en dat is idd Europees niet goed genoeg :

van Rhijn / Tete
Veltman / vd Hoorn
Heitinga / Viergever
Dijks / Riedewald

23-06-2015 18:40

AJAXZZZ +0

Inderdaad.
Als Kishna blijft kan hij de strijd aan met Fischer.
Op rechts en de spitspositie, wat jij zegt.

Tja, de verdediging.
van Rhijn heeft geen stappen gemaakt, dan is de vraag, hoe zou Tete het gaan doen.
Veltman, mwah, ok.
Heitinga en Dijks afwachten.

23-06-2015 18:50

JoodTotMijnDood +2

Wat mis ik het duo Jantje en Toby, wat een verschil met dit zooitje.

23-06-2015 18:51

AJAXZZZ +0

Haha.
Als je daar een type Alex tussen zou zetten, scheelt het een hele hoop.

23-06-2015 18:55

Starring +4708

Frank was positief over de verdediging? Oordeel nou eens zelf! De verdediging straalt alles behalve kwaliteit uit. Ben je het wekelijkse gestuntel van een vd Hoorn of een Viergever of een V. Rhijn al vergeten? Die gaven zelfs spelend vs NAC kansen gratis weg. Je vergeet trouwens Boilesen, die is nog lang niet weg en zal opzeker de voorkeur krijgen boven jou genoemde op '5'.

24-06-2015 13:57

afc_red +2

Sisto als back up? Denk dat je nog maar eens goed naar de statistieken van die Sisto moet kijken. Doet kwalitatief niets onder voor El Ghazi, FIsher of Kishna. Bovendien hij kan op 4 posities spelen links / rechts voor en centraal links en rechts.

23-06-2015 19:00

AJAXZZZ +0

Deze jongen heeft wel een beetje zijn vrijheid nodig, zodat hij lekker zijn dingen kan doen.
Het is niet te hopen dat Frank ..............................

23-06-2015 17:44

nuff-said +1653

Deze jongen laten komen en kishna maar laten gaan. Dit is hoe kishna zijn techniek hoort te gebruiken. Met uiterste inzet en energie. Maar ik denk niet dat kishna dat gedeelte ooit zal beheersen. Wat een speler is deze pisto zeg. Ok ik weet is maar een compilatie maar dit is wel een heeeelll geweldige compilatie waar hij alles laat zien. Paseerbeweging, snelheid, vrijetrap, goede inzet, kracht. Heel mooi om zulke spelers te zien

23-06-2015 17:02

AJAXZZZ +0

Hebt het gevoel dat Kishna veel maar kan, dan hij laat zien.

Als je Kishna vaak ziet, lijkt het of hij er geen zin in heeft, geen drive, geen spirit, geen motivatie, geen killersinstinct, er niet voor willen vechten , enz.

Dat lijkt deze jongen wel te hebben.

23-06-2015 17:09

Poldervoetbal +0

Hopelijk proberen ze dat soort spelers te behouden. Na dit seizoen is de Boer weg. Dan eerst kijken wat de nieuwe trainer qua omgang en training met de spelers weet te bereiken. Heb een vaag gevoel dat het karakter van de Boer niet in staat is het beste uit die jongens naar boven te halen.

23-06-2015 17:16

AJAXZZZ +0

Laat Ajax die jongen kopen.
Kadlec ook.
Tevens een ervaren spits en ervaren centrale verdediger.

We hebben een inhaalslag te maken na aankopen als Sana, vd Hoorn, Zimling, Duarte, enz.
Moisander, Sigthorsson, Boilesen weg, enz.

23-06-2015 16:47

Mees0107 +0

Lol. Jij wilt er Sisto en Kadlec en dan nog een ervaren spits? Milik over het hoofd gezien zeker?

23-06-2015 17:55

afc_red +2

Wow ik heb even de stats opgezocht van deze speler, maar dit is echt een beest.
http://footballmanagerstory.com/scout/fm-2015-player-profile-pione-sisto/

Snel, lenig, fysiek sterk, atletisch gebouwd, geweldige dribbel en een zeeg goede techniek voor een 19 jarige.
Schiet tekort in constantheid, maar maakt dat goed met veel flair.
Werklust en bewegelijk zonder de bal.
Zou ook prima centraal kunnen spelen maar is daar toch wel een stuk zwakker.
Wat ook opvalt is een prima trap techniek, zou een goede vrije trap kunnen ontwikkelen.

De gedachte naar Finidi komt bij me op, al had Finidi een betere trap techniek Sisto lijkt er wel een beetje op.
Zou ook wellicht inzetbaar zijn als opkomende back met zijn werklust.


Dit zijn nu van die uitzonderlijke talenten daar moet je je nek voor durven uit te steken.
Blijf lekker braaf van die halve aardige spelers kopen voor 2 miljoen of haal een potentiële publieks lieveling in de dop.

7 miljoen? Halen! Doen! Die zit over een jaar of 5 bij een absolute top club.

23-06-2015 16:16

RuffRhythim +24837

Enorm veel geld voor een 19-jarige speler hoor.
Dit gaat dan wel wat verder dan alleen "je nek uitsteken"

23-06-2015 16:37

afc_red +2

Dit is echt een heel groot talent.
Kan straks zowel links centraal als rechts spelen.
Ik zie een speler met dezelfde potentie als een Suarez.
Een groot talent halen is toch altijd een risico, maar ik leg liever 5-7 miljoen voor hem neer dan steeds spelers te kopen van kaliber Duarte of Sana.
Met deze speler heb je een veel grotere kans dat hij straks voor 30m weer vertrekt.

23-06-2015 18:05

ST +23098

Precies. Liever een geweldig talent voor 7 miljoen dan 2 middelmatige spelers voor de breedte voor 3.5 miljoen.

23-06-2015 18:55

RuffRhythim +24837

Ik zeg ook nergens dat hij niet mag komen.

Alleen niet voor zo'n hoog bedrag.

23-06-2015 22:27

De_Realist +365

We hebben zomaar even €7 miljoen aan Sinkgraven uitgegeven die nog helemaal niet had laten zien zoveel miljoenen waard te zijn. Dan kan je een vergelijkbaar bedrag beter aan Sisto uitgeven.

23-06-2015 19:20

KevinR34 +0

Lijkt me een goede speler maar wel een gok hoor om 6 a 7mil voor te betalen voor iemand die alleen nog maar leuk gepresteerd heeft in de Deense competitie. Zou ook zomaar een Sana verhaal kunnen worden. Ik vind het nog steeds erg dat Ajax Moses daddy heeft laten gaan. Dat was precies dezelfde type speler die waarschijnlijk beter is dan deze Sisto. Hij heeft een groot aandeel gehad in de titel van AA Gent.

Ik hoop trouwens dat Muric niet over het hoofd wordt gezien en de kansen gaat krijgen. Daar hebben we ook al een groot talent mee in huis. Deze zoektocht naar een nieuwe buitenspeler heeft er alle schijn van dat Kishna gaat vertrekken.

23-06-2015 15:25

Kishnaaa7 +0

Is zeker zonde dat Ajax Moses Daddy heeft laten gaan, maar Sisto zal zeker geen Sana zijn, Sisto heeft al bewezen meer rendement te hebben en aanweziger te zijn dan Sana in zijn tijd. Hierbij is Sisto fysiek verder en is zijn trap ook goed. Ook heeft Sisto een groot aandeel gehad in de titel van Midtjyland, dus het enige nadeel is dat je nu veel meer betaalt voor Sisto dan je had hoeven betalen voor Moses Daddy.

23-06-2015 15:29

JohnDylan +23122

Kadlec als rechtsbuiten had ik nog wel begrepen aangezien hij al 23 is en Overmars en De Boer waarschijnlijk denken dat hij er direct zal staan. Sisto als rechtsbuiten begrijp ik minder omdat hij pas 20 is en Ajax dan net zo goed Muric met El Ghazi kan laten concurreren. Met Fischer en Kishna voor op links en El Ghazi en Muric voor op rechts heeft Ajax de flanken prima bezet. Als er iemand bij komt dan moet dat iemand zijn die er direct staat en een duidelijke vooruitgang is op de spelers die Ajax al in huis heeft.

23-06-2015 15:21

leonajacied +0

Type Moses-daddy die hadden voor niks kunnen nemen, maar goed daar valt niks meer aan te doen.
Kadlec en Sisto en we zijn zo goed als klaar denk ik.
Heel misschien LCV of spits met ervaring.

23-06-2015 15:04

NouriVandeBeek +7

7 miljoen is wel erg veel geld. Zeker na die forse bedragen van Sinkgraven en Gudelj. Ben benieuwd hoe diep Ajax nog in de buidel wil tasten.

23-06-2015 14:41

jeppas +3529

Je ziet wel kwaliteiten in het filmpje. Wat een heerlijke balcontrole voor een snelle speler.

23-06-2015 14:31

Indy +1

Dus deze jongen krijgt van de Deense bondscoach Jesse Thorup de voorkeur boven Fischer .... Daar kan ik me wel iets bij voorstellen na het zien van dit filmpje!

Geweldig filmpje ook van ProHulst0s.

23-06-2015 14:06

godenzonensuper +0

Ik kan een filmpje maken van bakircioglu waarna barcelona hem direct zou willen hebben . Nooit afgaan op wat compilaties en hoogtepunten gap .

23-06-2015 14:14

Maxwell_5 +6979

Die discussie houd je altijd. Maar iedereen kan zien of iemand wel of niet kan voetballen. Enige discussie is of je het niveau met elkaar mag vergelijken, dat valt natuurlijk niet in te schatten. Maar daar heb je scouts voor...

23-06-2015 15:15

PetrosQ +1

Gaaf. Ik ben benieuwd. Wanneer ga je dat filmpje af hebben denk je?

23-06-2015 15:55

goblinmaster +16

Als hij die buitenspeler is lijkt het me wel wat. Lijkt een beetje een mix van de buitenspelers die er al zijn. Eerste aanname zie je amper in het filmpje, eenmaal bal in de voet lijkt hij wel sterk. Gebruikt zijn techniek best functioneel. Lijkt vooral rechtsbenig maar met links ook te kunnen schieten op goal. Jong en redelijk Deens. (Kan redelijk snel wennen aan NL)

23-06-2015 14:01

SjaakieSwart +2

Ajax moet dubbele bezetting hebben voorin. Muric is pas 18 en is er dus denk ik nog niet klaar voor. Anders heeft Ajax toch ook niet interesse in een rechtsbuiten. Laat Muric eerst maar een heel jaar in Jong spelen (met invalbeurten in het eerste als hij het goed doet). Dan heb je:
LB: Fischer/Kishna
SP: Milik/Kadlec (of andere aankoop)
RB: El Ghazi/Sisto
De aanval zit dan dus wel goed. Aangezien het middenveld en verdediging ook wel klaar is (met aankopen Gudelj, Heitinga en Dijks) vind ik het team wel compleet. Dan vol richten op plaatsing CL.

23-06-2015 13:35

Mees0107 +0

Je hebt helemaal gelijk Sjaakie. Maar is het afwachten of Kadlec en Sisto komen, wordt lastig denk ik.

23-06-2015 13:45

AJAXZZZ +0

Ik ben het met je eens, behalve dat er voor mij nog een ervaren linker centrale verdediger bij mag komen.

Wie is de backup van Dijks ?

23-06-2015 13:58

N-ajax +0

Of, van wie is Dijks de backup?

23-06-2015 14:32

JohnDylan +23122

Hopelijk dit inderdaad.

23-06-2015 14:54

AJAXZZZ +0

Hahahaha, eens.

23-06-2015 15:01

District +1

Boilesen is nog niet weg?

23-06-2015 15:44

SjaakieSwart +2

Cillessen/Boer
Tete/Van Rhijn
Veltman/Van der Hoorn
Heitinga/Riedewald
Dijks/Viergever
Gudelj/Bazoer
Sinkgraven/Serero
Klaassen/Andersen
Aanval

Je speelt dan 3-4-3 met een ingeschoven centrale verdediger op het middenveld. Heitinga kan dit, maar Veltman denk ik ook en dus kunnen die mooi afwissen.

23-06-2015 15:18

Danimal5981 +0

FdB zet in op El Ghazi meer als spits, dan kun je iemand op rechts erbij gebruiken. En waar anders zoeken dan Denemarken als je Ajax bent?

23-06-2015 13:31

AJAXZZZ +0

El Ghazi als spits ?
Waaruit blijkt dat ?

23-06-2015 13:34

Nummer 9 +1205

Frank de Boer moet s ophouden met al dat geëxperimenteer en gewoon de spelers op de plek zetten waar ze thuis horen..

23-06-2015 14:13

Sterretje73 +5294

Hmm techniek, overzicht, handelingssnelheid en zo te zien oog voor de goal. Kon best wel eens wat zijn...

23-06-2015 13:30

Jood1983 +928

Iedereen onder de indruk van een filmpje, Bojan had anders ook prima filmpjes...maar goed tot aan gisteren nooit van deze man gehoord dus waarschijnlijk heeft hij heus talent, maar natuurlijk weinig ervaring.

23-06-2015 13:23

Jornnn +5

Waarom is hij daar niet opgepikt toen hij net als Fisher een stuk jonger was?

23-06-2015 13:20

Mokum31 +6189

We kunnen zeggen en vinden van filmpjes wat we vinden maar op dit filmpje is toch duidelijk te zien dat er kwaliteit is bij deze jongen.
Halen dus

23-06-2015 13:14

dezengene +2

Het is maar één filmpje, maar ik ben behoorlijk onder de indruk van die jongen. Snelheid, kracht, overzicht, een prima voorzet en ook nog scorend vermogen. Alles gaat bovendien in een hoge versnelling bij hem, dus ik denk dat hij de Eredivisie ook makkelijk aan moet kunnen. Goed, dan betaal je een keer 7 miljoen. Uiteraard is het een risico - we weten allemaal hoe het ging bij Sulejmani - maar we hebben ook Huntelaar en Suarez voor dat geld gehaald. Huntelaar had wel wat meer bewezen, maar Suarez was toch ook nog vooral een talent. Kunnen we komend seizoen mooi rouleren met El Ghazi, Fischer en Sisto. Eventueel Kishna erbij als hij zich eens normaal leert te gedragen, en nog een jeugdspeler wellicht.

23-06-2015 13:14

BennJii020 +2

Halen! kishna is geen zekerheid.. al hoop ik dat ie.gewoon bijtekent

23-06-2015 12:52

AjaxVanHuisUit +0

Van iedere speler valt een motiverend en opzwepend verkoopfilmpje te maken natuurlijk, maar ik ben best onder de indruk. Het is een kleine speler die je niet van de bal af krijgt, heeft behoorlijk techniek en is snel en ook nog oog voor medespelers. Het is natuurlijk een risico en afgaande op de vorige keuzes van Frank gaat ie eerst een jaar in jong Ajax spelen om te wennen, maar ik zou deze gok wel wagen voor 6-7 miljoen.

23-06-2015 12:48

La Bomba +0

Als het echt een topper is dan hadden Manchester United en Chelsea allang toegeslagen.
Dure gok voor 6-7 miljoen!

23-06-2015 13:26

De_Realist +365

Klaassen is dus ook geen topper volgens jouw logica.

23-06-2015 13:38

ProHulst0s +0

Mijn video van hem
http://www.youtube.com/watch?v=W3a3eJ7-XHM

23-06-2015 12:47

Tecmessa +1805

De beelden zien er wel aardig uit, zeker omdat hij niet alleen in de ruimte goed is maar ook een actie heeft. ZIt ook een paar mooie panklare voorzetjes tussen. Toch ben ik benieuwd, want MIdtjylland heeft het kampioenschap in DK behaald door het 'Moneyball' systeem waarbij er heel erg gelet wordt op de waarde van een speler voor een specifieke spelopvatting. Is dus interessant om te zien of deze jong ook in een ander type team net zo goed tot zijn recht komt. Zie hem graag komen als extra voor op de vleugel. Alleen nog een spits en dan zijn we rond.

23-06-2015 12:41

Nummer 9 +1205

Ben benieuwd of Ajax zoveel geld aan zo\'n jongen gaat uitgeven..

23-06-2015 12:37

020Ajacied020 +0

soccernews meldt 1,7 miljoen, denk dan eerder soccernews gelijk heeft en hier een 1, vergeten zijn

23-06-2015 13:13

3*stars*3 +23687

Alleen halen als Kishna niet verlengd.
Ik wil Kishna zien met een back als Dijks achter hem, dan gaat ie echt beter draaien.
Met Boilesen achter hem moest hij meer focus op verdedigende taken, als op zijn kwaliteiten.

Kishna is de enige pure linksbuiten die we momenteel hebben en moeten we koesteren.

23-06-2015 12:35

Tecmessa +1805

Je moet ook een back-up achter zowel Kisnha als El-Ghazi hebben. Het is nog maar de vraag of Muric, Cerny, Becker of Menig daar klaar voor is. Denk dat deze jongen dat wel is en kan dus op beide kanten.

23-06-2015 12:42

AJAXZZZ +0

Waarom geen backup voor El Ghazi

23-06-2015 13:32

Postmus +1197

Er zou eigenlijk alleen een buitenspeler bij mogen komen als er één gaat. Daarbij wie wil je er voor opofferen? El-Ghazi moet minuten maken, Fisscher neemt echt geen genoegen met een plek op de bank en dan niet te vergeten dat er een Cerny en Muric op de deuren kloppen. Zodoende houd je de spitspositie over, maar als deze man omschreven wordt als een echte buitenspeler dan is hij niet geschikt.

23-06-2015 12:29

@ABVAJAXoptwitt +66

Ja klopt, alleen verwacht ik wel dat Kishna binnen nu en een jaar wel vertrekt. Toch hou je dan nog Fischer over. Fischer blijft denk ik wel minimaal nog 2 jaar dus deze aankoop, hoewel hij een erg goede actie heeft (op het filmpje), lijkt me niet nodig maar misschien voor de dubbele bezetting?

23-06-2015 12:43

flasher93 +0

Kishna wilt zelf blijven volgens mij, maar hij moet toch echt beter presteren wilt hij een contractverlening krijgen. Hij heeft veel wedstrijden gespeeld en weinig laten zien. Nu zal het zo zijn, als hij blijft en hij speelt goed, loopt hij transfervrij weg. Dat is nu het probleem dus.. Dus een verkoop is misschien wel het beste, aangezien Rioolrat geld ruikt.

23-06-2015 13:04

@ABVAJAXoptwitt +66

Ik vind dat je hem sowieso een contractverlenging moet aanbieden. Hij heeft zo verschrikkelijk veel talent en je wilt absoluut niet dat hij (transfervrij) vertrekt. Ik vraag me allleen wel af of hij echt wil blijven want er zullen wel behoorlijk slechte dingen gebeurd zijn in de relatie van hem met Frank.

23-06-2015 15:11

flasher93 +0

Hij zal in de voorbereiding moeten laten zien hoe goed hij is. Voor van de Beek en Cerny geld het zelfde. Het is jammer dat Menig hier voor zijn kans wilt gaan, want een verhuur aan NEC of iets, zou geweldig zijn voor zijn ontwikkeling. Hij zal wel aan zijn minuten komen, maar zie hem liever elke week 90 minuten schitteren in de Eredivisie. Nu zit hij soms op bank bij het eerste of speelt ipv El Azzouzi of een ander talent die nu eigenlijk ook wel de kans mag krijgen.

23-06-2015 12:52

flasher93 +0

Cerny en Muric komen denk ik pas rond de winterstop aan bod. Tenzij er veel blessures zijn en schorsingen. Of wanneer iemand hopeloos uit vorm is en hun geweldig presteren in Jong Ajax. Deze jongens zijn 17/18 jaar en moeten elke week spelen. Dan liever elke week in Jong Ajax voor minimaal een half jaar, dan wekelijks op de bank.

El-Ghazi was redelijk productief dit seizoen, Fischer ook in de laatste wedstrijden. Milik kan een doelpunt maken. Verder (als ze komen) zijn Sisto en Kadlec ook prima spelers. En dan loopt Kishna nog rond. Het is al jong genoeg met deze spelers. Laat Muric en Cerny maar lekker wekelijks uitblinken bij Jong Ajax. Het beste is dan om Menig/Acolatse nog te verhuren eigenlijk. Net zoals Becker een mooie ontwikkeling maken om vervolgens te bekijken waar hij staat over 1-2 jaar.

23-06-2015 12:47

flasher93 +0

Ik ben benieuwd of deze speler haalbaar is met zoveel interesse. Porto legt makkelijk 10 miljoen neer voor z'n speler bijvoorbeeld. Verder wat ik ook afvraag is of Kadlec nou echt in beeld is. Lijken mij 2 prima aankopen, mocht het lukken.

23-06-2015 12:25

flasher93 +0

Nou het is wat je onder ervaring versta. Er zijn spelers die op hun laatste benen lopen met een geweldige carrière, maar gewoon de kracht/passie nog missen om er vol voor te gaan. Dan kunnen ze wel belangrijk in de kleedkamer zijn, maar als ze niet presteren worden ze hoe dan ook minder serieus genomen. Vooral door de verwende professionele jonge voetballers in de Eredivisie nu, heb ik het idee.

Ga je een jongen halen van 23, die meer Europese wedstrijden heeft gespeeld dan de meeste bij ons, jong is en international van zijn land. Dan denk ik dat hij daar beter bij pas. Want met 23 jaar is hij een van de oudste hé, hoe gek dat ook klinkt. Vooral als je kijkt naar de voorhoede en het middenveld.

23-06-2015 12:42
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.