Alders zet sterke seizoensstart voort bij Jong Ajax, waar de buitenspelers tegenvallen

door Wessel Kroon 73

Bron Ajax Showtime

Alders zet sterke seizoensstart voort bij Jong Ajax, waar de buitenspelers tegenvallen

door Wessel Kroon 73

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Resultaat is bij Jong Ajax van ondergeschikt belang. De ontwikkeling van de spelers staat voorop. Daarom probeert Ajax Showtime naast het wedstrijdverslag ook analytischer te kijken naar de wedstrijden van de belofteploeg. Wat viel op? Wie onderscheidden zich? En welke eventuele conclusies kunnen er worden getrokken? Jong Ajax-watcher Wessel Kroon zet de meest opvallende zaken uiteen. Ditmaal na het doelpuntloze gelijkspel tegen MVV Maastricht.

Backs spelen sterke wedstrijd

Gerald Alders is het seizoen uitstekend begonnen. Na zijn goede optreden tegen Jong PSV speelde hij tegen MVV Maastricht opnieuw een puike wedstrijd. Alders mocht dan wel niet de grootste speler op het veld zijn, maar was in verdedigend opzicht een hele kluif voor de Maastrichtenaren. Dat had er vooral mee te maken dat het spel van Alders heel energiek is. Hij laat zijn tegenstander nooit met rust en klampt zich in de duels. Na de wissel van Lucas Jetten kwam Alders als linksback te spelen, waar hij het als rechtspoot wat moeilijker had. Desalniettemin speelde hij opnieuw een sterke wedstrijd.

Ook de eerder genoemde Jetten liet tegen MVV regelmatig hoopvolle dingen zien. De talentvolle linksback kon vorige week tegen Jong PSV niet in de basis starten, maar was maandagavond fit genoeg om aan de aftrap te verschijnen. De pas zestienjarige Jetten speelde een zeer verdienstelijke wedstrijd tegen MVV Maastricht. Hij liet zijn verdedigende kwaliteiten zien door zijn directe tegenstander een aantal keren goed af te stoppen.

Mokio toont potentie als 'nummer zes'

Jorthy Mokio trad - in tegenstelling tot de uitwedstrijd tegen Jong PSV van vorige week - tegen MVV Maastricht aan als controlerende middenvelder. Op die positie speelde Mokio al een groot deel van de voorbereiding van de Amsterdamse beloften. Tegen MVV Maastricht was geregeld te zien waarom trainer Frank Peereboom de jonge Belg graag op die positie ziet. Op het middenveld liet Mokio zich vaak uitzakken om de bal op te komen halen bij de verdediging. Vervolgens verplaatste hij het spel regelmatig op fraaie wijze met een crosspass. Er gingen ook geregeld dingen fout bij de zestienjarige, maar tegen MVV Maastricht liet hij zien dat hij in potentie een uitstekende 'nummer zes' is.

'Ervaren' buitenspelers weten niet te overtuigen

Waar sommige spelers van Jong Ajax hun potentie toonden tegen MVV Maastricht, vielen andere spelers tegen. Peereboom koos maandagavond voor Jaydon Banel en Christian Rasmussen op de flanken. Banel maakte zijn debuut voor Jong Ajax in 2022, terwijl Rasmussen al in 2020 debuteerde voor de belofteploeg. Het tweetal is inmiddels dus al behoorlijk ervaren in de Keuken Kampioen Divisie. Toch konden Banel en Rasmussen maandagavond geen potten breken. Eerstgenoemde creëerde bij vlagen gevaar voor de Amsterdammers, maar was vooral ongelukkig in de eindfase.

Rasmussen wist tegen MVV Maastricht nauwelijks iets te creëren. Het was voor velen dan ook een teleurstelling dat Peereboom Rasmussen boven Jan Faberski verkoos. Later bleek dat deze keuze te maken had met het feit dat de Pool twee dagen ziek is geweest. Faberski maakte vorige week indruk tegen Jong PSV, maar moest tegen MVV Maastricht genoegen nemen met een plek op de bank. In de 62e minuut maakte de Pool zijn entree. In het restant van de wedstrijd vermaakte hij het publiek regelmatig met flitsende acties. Al met al bracht Faberski simpelweg meer creativiteit aan de rechterkant. Met zijn sterke linkerbeen was hij zelfs nog dicht bij een doelpunt, maar zijn inzet zeilde net langs de verkeerde kant van de paal.

Wessel Kroon (X: @Wessel_Kroon | E-mail: w.kroon@ajaxshowtime.com)

Lees meer terugblikken op wedstrijden van Jong Ajax dit seizoen:

#jpsjaj: Faberski maakt indruk in enerverende seizoensouverture Jong Ajax

Lees meer over:
Plaats reactie

HStorm +3184

De backs deden het erg leuk! 💪

21-08-2024 19:07

komopajax777 +13375

Alders is echt goed bezig!Rensch kan bij hem in de leer!

20-08-2024 19:15

DrFootball +15220

Mooi de roep om de jeugdspelers door de opportunisten. Dat zijn overigens de eerste mensen die dezelfde jeugdspeler de grond in boren als ze 1 wedstrijd niet goed spelen in 1.

20-08-2024 18:06

Ajaxsupporter02 +14533

Waaruit blijkt dat dit dezelfde mensen zijn? Want dat klinkt echt totaal onlogisch.

20-08-2024 22:47

PH2BOT +40642

Ajax opleiding sucks al jaren...daarom zitten we qua doorstroming toptalent richting Ajax 1 tegenwoordig ook zo vol in de problemen. Kost ook weer jaren om dat proces weer ten goede te keren.

Toen 1-manszaak Overmars begon met zijn heilige graal van ' individuele spelers ontwikkeling' en winnen / wedstrijdmentaliteit en teamspirit niet langer tot de prioriteiten behoorde ging het bergafwaarts met de teampresraties.

Reiziger werd met JA nog kampioen van de Jupiler league maar daarna werd het vooral strijden om de onderste plaatsen in de KKD. Spelers als bv Gravenberch, Rensch, Brobbey, Taylor en Martha zijn exemplarisch voor het lage gehalte aan wedstrijdmentaliteit dat de jeugdopleiding sedertdien kenmerkt terwijl Ajax het nu juist altijd van het doorstromend toptalent moet hebben. Dat toptalent is er de laatste jaren veel te weinig geweest en daar plukken we nu de wrange vruchten van.

En vervolgens werden er 100den miljoenen rechtstreeks door de plee gejast om dat gemis aan eigen toptalent mee te kunnen compenseren....nou dat is op een flink fiasco uitgelopen mede door incompetente bestuurders die het veel te hoog in hun bolletje hadden en de ene domme move na de andere begingen.

Namen noemen is niet nodig want iedereen weet wel over welke personen we het in dit geval hebben.

20-08-2024 15:58

GotnohairWedontcare +1015

Ik ben het met je eens dat er te weinig goede jeugd doorstroomt. Denk alleen niet dat dit met de nadruk op individuele ontwikkeling te maken heeft. Het dromerige van de spelers die jij aanhaalt is daar ook geen symptoom van. Dit gaat namelijk al veel verder terug. Ik kan me herinneren dat bijvoorbeeld een Emanuelson daar ook al van beschuldigd werd. Het plan om winnen ondergeschikt te maken aan persoonlijke ontwikkeling komt trouwens uit de koker van Jonk/Bergkamp/Cruijff. Ik weet niet waarom je dit bij Overmars legt.

20-08-2024 17:44

godenzonen56 +507

Leuk om te horen dat Mokio ook vanaf 6 goed speelt

20-08-2024 15:50

Tommyshelby +130554

Op volle sterkte is dit een leuke ploeg. Wel svp kappen met de Konadu-Rijkhoff variant. Daardoor had je geen middenveld in de 1e helft en creëerde je maar 1 kans. Gewoon Chourak naast Vos en Faberski op de flank.

20-08-2024 14:26

Aram +18288

Precies dat. En Chourak ook, is wat mij betreft 1 van de weinige echte Ajax-middenvelders die we rond hebben lopen. Moet beter worden maar het past wel erg goed.

20-08-2024 15:49

FlyingDutchMan +17318

Inderdaad, Konadu & Rijkhoff horen niet als middenvelder of 10, rouleert ze dan om en om per wedstrijd ofzo..

20-08-2024 22:28

Ellende +324

Rasmussen en Banel verkopen

20-08-2024 14:23

Ellende +324

Waarom selecteert Ajax niet door?

Jong Ajax hoort aan de buitenkanten met Wolf en Faberski te spelen. Zodra ze dit doen zullen ze de fans heel snel voor zich winnen. Ook zullen dan deze ECHTE talenten zich ook goed ontwikkelen. Zorg ook gewoon dat deze talentvolle jonkies minuten maken zodat deze ook in Ajax 1 gewoon 90 minuten kunnen spelen.

20-08-2024 14:20

Ron6 +3540

Faberski zit binnen 1 a 2 maanden bij de a-selectie.... slaat min of meer JA over.

20-08-2024 16:36

FlyingDutchMan +17318

Wolff op links kan ook leuk worden, benieuwd of hij van Kalokoh wint

20-08-2024 22:28

stopperspil +11264

Alders en Jetten, geen politici maar voetballers dus

20-08-2024 13:38

stopperspil +11264

Alders en Faberski (komt van Jagiellonia Białystok..) mee laten trainen met het eerste

20-08-2024 13:32

C14 +22544

Faberski en Kalokoh moeten dan ook gewoon op de flanken spelen. In Jong Ajax is er geen ruimte meer om mindere, oudere spelers maar te laten spelen omdat ze qua leeftijd en ervaring hoger in de pikorde staan. Zodra duidelijk wordt dat een talent het niet gaat redden, verkopen of verhuren. Tenzij die positie niet goed bezet is.

Mokio is geen 6 voor Ajax. Is een CV. De 6 bij Ajax moet veel meer een echte middenvelder zijn, dan een halve verdediger. Crosspasses zijn ook alleen een kleine pré, en die moeten helemaal niet vaak voorkomen, je moet juist zoveel mogelijk over de grond het spel verdelen vanuit de 6.

Ajax heeft een heel technische, wendbare en vlot handelende 6 nodig die veelal het spel verdeelt over de grond. En die het liefst wat explosief is en kan wegdraaien, zodat deze ook goed zelf onder druk uit kan spelen, in ieder geval niet kwetsbaar is.

Voetballend vermogen op de 6 is verdedigend gezien ook veel beter dan verdedigend vermogen op 6, dat willen velen, waaronder trainers, maar niet begrijpen. Een verdedigend sterke maar mindere tot matige voetballer op 6 betekent meer balverlies, de bal die minder vaak en snel over de grond naar voren gaat, dus veel meer breedteballetjes en balletjes terug, wat ook link kan zijn. Het betekent door balverlies veel omschakelen en zo geen tijd voor de linies om aan te sluiten en hoger compact te komen staan. Je komt veel moeilijker onder druk uit, en gaat zo fouten maken lager op het veld.

Goed voetballende 6 en sowieso veel voetbal op het middenveld: bal in de ploeg, dus minder balverlies en omschakelen, wat al tegenaanvallen scheelt, en meer tijd voor de linies om aan te sluiten, waardoor je compact komt te staan, dé manier van verdedigen. Van daaruit kom je veel vaker toe aan collectief drukzetten en vooruit verdedigen. De bal gaat vaker en sneller over de grond naar voren, waar het veel veiliger is de bal eventueel te verliezen, veel minder breedteballetjes en balletjes terug.

Etcetera.

En dan hebben we het nog niet gehad over kansen creëren en goals maken. En over dominant willen spelen.

20-08-2024 13:16

Ajaxsupporter02 +14533

Precies hierom moet je een makkelijk voetballende 6 hebben. Goed gezegd.

20-08-2024 13:21

Babangida83 +24010

Wat een heerlijk spelertje die Brandes. Niveau Xavi wat mij betreft. Maar zal wel weer fysiek niet aan kunnen klampen :-).

20-08-2024 16:20

jacco_summerville_adriaansz +2

Die Alders is echt een kleine pitbull. Hij lijkt in zijn spel op Edgar Davids. Hele felle gozer en ook goed aan de bal

20-08-2024 13:16

Jeugd +24962

Banel moet je geen energie meer in steken.
Rasmussen, ik weet het niet. Die jongen zou ik verhuren naar het niveau NEC. Op e.o.a. manier blijf ik toch iets bijzonders zien in die gast.
Rasmussen met peper in zijn reet en dubbele intensiteit is volgens mij een geweldige voetballer.
De vraag is komt dat er ooit uit....

20-08-2024 10:59

Jariebombarie +1033

Of je onderschat het niveau van NEC of je overschat Rasmussen. Als je in 4 jaar Jong Ajax nog steeds niet weet te overtuigen dan ben je echt geen eredivisiewaardige speler.

20-08-2024 12:54

Jeugd +24962

Ik zou het wel eens willen zien.
Ik vind het toch een speciale voetballer😅

20-08-2024 12:56

C14 +22544

Heeft zeker wat slims in zijn spel, creatief, maar als je na al die jaren weer eens een kans krijgt, en zo lamlendig rondloopt, dan maar niet. Hij is niet goed genoeg om dat 'gedrag' goed te maken. Bij iemand als Messi zou je dat gedrag door de vingers kunnen zien, niet bij Rasmussen.

Moet je het verschil met Faberski en ook Godts zien. Constant staan zij 'aan'. Rasmussen speelt een beetje als een spits op de flank, afwachtend.

20-08-2024 13:20

Babangida83 +24010

Het is ook een 10. Geen buitenspeler.

20-08-2024 17:13

stopperspil +11264

Omzigt lookalike Rasmussen is niet lichtvoetig en als hij danwel een man passeert legt hij de bal steeds weer terug

20-08-2024 13:35

Jeugd +24962

Omtzigt heeft een waanzinnig schot ook👌 die kan hard schieten die Rasmussen, zowat uit stand

20-08-2024 13:39

stopperspil +11264

Heeft wel een hard schot, misschien zou hij een keer meer centraal als aanvallende middenvelder moeten spelen maar als rechtsbuiten vind ik hem te weinig rendement hebben

20-08-2024 13:44

Babangida83 +24010

Het is ook een 10, toevallig. Of een schaduwspits. Op beide posities wat mij betreft goed. Op 10 moet hij verdedigend iets meer doen en daar ligt wel zijn zwakte in mijn optiek. Positioneel wel erg sterk.

20-08-2024 17:14

3sterren +20205

“Alders mocht dan wel niet de grootste speler op het veld zijn, maar was in verdedigend opzicht een hele kluif”

Zo veel verdedigend talent in de Ajax-jeugd, maar zo weinig aanvaller breken er door. Ik zeg Alders overhevelen naar het eerste.

Ligt de lat dan echt zo hoog in het eerste, dat de trainers niet eens meer beginnen aanvallers op te leiden, en de TD’s liever geld uitgeven aan verdedigers, zelfs van buiten Nederland ?

Het blijft de grote hamvraag en een dito groot mysterie …

20-08-2024 10:04

Jeugd +24962

We hebben veel teveel gefocussed de afgelopen jaren op types Hanssen, Banel, Martha, vleugelflistsers die nooit langs de vleugel flitsen. Altijd aannemen draaien weer omkeren en afspelen. Technisch best begaafd maar fysiek te zwak en te weinig intensiteit.
Is het allemaal niet.

20-08-2024 11:08

3sterren +20205

Wat, wie en waarom, maar vooral waarom niet, in het verleden werd opgeleid en hoe, daar ben ik niet naar op zoek.

Gaan we het tij nog wel keren, of trekken we Jong Ajax terug uit de KKD en gaan er zelf spelen met de selectie van Ajax 1.

Het klinkt extreem, ja dat weet ik zelf ook, maar het ongeduld knaagt momenteel een flink stuk uit mijn positieve instelling.

Ik wacht wel weer rustig af wat Ajax voor de trouwe fans in petto heeft.

Tot die tijd is het stil zitten tijdens het scheren …

20-08-2024 11:45

Jeugd +24962

Met Ajax komt het altijd goed

20-08-2024 11:49

3sterren +20205

Ik weet ...
; )

20-08-2024 15:39

BillyAjax +1288

Onbegrijpelijk dat Faberski op de bank begon en spelers als Rasmussen en Banel in de basis staan. Gaan we nu ook al onze grootste creatieve talenten belemmeren in de ontwikkeling voor spelers die Ajax 1 nooit zullen halen? Faberski moet nu elke week in Jong Ajax spelen om sterker te worden en zich verder te ontwikkelen. En dan zitten de meer ervaren spelers maar op de bank. Dat is topsport en Jong Ajax moet in het teken staan van het ontwikkelen van de grootste talenten.

20-08-2024 09:59

chriseverhard +3646

Hij was ziek in aanloop naar de wedstrijd tegen mvv, zei hij in een interview

20-08-2024 12:55

BillyAjax +1288

Ah ok, dat had ik even niet meegekregen.

20-08-2024 12:59

delphiero +939

Alsnog mag ik hopen dat Rasmussen en Banel beide mogen uitkijken naar een nieuwe club. Met Faberski, Wolff en Kalokoh heb je veel meer talent en Konadu zou er ook nog kunnen staan.

20-08-2024 18:46

Gert Tolenaars +507

Rasmussen en Banel zsm verkopen en evt een extra buitenspeler bij halen voor jong. Doorselecteren.

20-08-2024 09:55

3sterren +20205

En niet voor het eerste een rechter vleugelflitser ? Want daar loopt het nu ook niet bepaald vlotjes …

20-08-2024 10:06

☆☆☆AfcARules☆☆☆ +2884

Deze jongen is trots dat ie voor ajax speelt komt zijn spel alleen maar ten goede.

20-08-2024 09:32

FelixGassenlicht +9031

Alleen lijken Alders en Jetten zo klein, of zijn ze nog in de groei? Weet niet oud ze zijn.

20-08-2024 09:30

FlyingDutchMan +17318

Werden ook door hun ouders naar hun positie gebracht

20-08-2024 22:30

wijzijndebeste123 +166757

Gelukkig hebben we met Faberski Mokio Alders Jetten meerdere talenten lopen die Ajax 1 potentie hebben. Wel weer opvallend dat het enige aanvallende talent van buitenaf is gekomen. Waarom blijven wij jongens als Banel en Martha opleiden. Waarom leiden wij geen Faberski op?

20-08-2024 09:20

vodin424 +407

Martha kwam op 16 jarige leeftijd van Sparta, dus niet veel andere situatie dan Faberski

20-08-2024 09:37

wijzijndebeste123 +166757

Maar je wil mijn punt toch niet ontkennen dat we met name hele goede verdedigers opleiden de laatste jaren maar heel weinig goede aanvallers?

20-08-2024 09:46

stopperspil +11264

Patrick Kluivert was de laatste

20-08-2024 09:58

vodin424 +407

Dat is gelul natuurlijk.
Met Dilrousen, Malen, Justin Kluivert, Brobbey en Lang heb je 5 jongens opgeleid in de laatste 10 jaar die alleen al international zijn geworden. Ik ken weinig clubs uit Nederland, Belgie etc die dar voor elkaar weten te krijgen. Helaas hebben we er bij Ajax om diverse redenen te weinig van genoten. Over Dilrosun z'n huidige niveau kan je dan twisten, maar de andere 4 hebben een behoorlijke kwaliteit en zijn erg goed opgeleid.

20-08-2024 13:50

vodin424 +407

Maar als je heel eerlijk ben is dat toch de gehele tendens in Nederland van de afgelopen 10/15 jaar? Niet alleen bij Ajax. Kijk maar naar Oranje. Daar hebben we sinds 2016 al betere verdedigers dan aanvallers lopen.

20-08-2024 13:51

wijzijndebeste123 +166757

Eens dat dit n ontwikkeling in NL breed is. Kan toeval zijn maar denk dat t iets id opleidingen is.

20-08-2024 17:22

ProfessorX +19827

Faberski loopt dan alweer enige jaren bij Ajax, maar inderdaad Nederlandse aanvallers is heel beperkt

20-08-2024 12:26

stopperspil +11264

Inderdaad Fabersi komt van ..Jagiellonia Białystok!

20-08-2024 13:39

Babangida83 +24010

Als je verdedigers goed op kunt leiden, dan kun je in mijn ogen ook aanvallers goed opleiden. Althans, het talent is er dan. De vraag is echter, waarom belanden deze niet in Ajax 1.

Ik denk omdat ze fysiek niet goed begeleid worden, er te weinig geduld is met dit soort gasten, men in een eerder stadium selecteert voor fysiek snel rijpe voetballers met snelheid die bij de senioren dan nog maar weinig verschil kunnen maken en het feit dat we ze niet gebruiken op waar ze goed in zijn (Er is bijvoorbeeld een tijdje geweest dat we ze als halve middenvelders gingen gebruiken, waardoor we daar op een gegeven moment aanvallende middenvelders gingen opstellen ipv aanvallers.)

20-08-2024 17:19

de echte causio +2322

Wat mij opviel gisteravond was aan de ene kant de gedrevenheid van spelers als Alders, Jetten, Faberski en ook Mokio, en de gelatenheid bij veel andere spelers. Het was Frank de Boer die als speler daar al voortdurend op wees: het belang van motivatie om alles uit je talent te halen. Ik vraag mij af of elke spoeler van JA daar bewust van is.
Ik hoop dat de "nieuwe"opleiding zich daar meer op gaat richten.

20-08-2024 08:42

caspervans +5352

Eindelijk weer een heel leuk talent op de flanken. Ook in 2-3 jaar klaarstomen voor Ajax 1?

20-08-2024 08:16

godlike +3810

Door selecteren wat mij betreft. Ruimte maken voor grotere talenten. Rasmussen afscheid en Banel afscheid van nemen.

20-08-2024 07:55

AjaxHoorn +32989

Gaat niet gebeuren dit jaar.

20-08-2024 08:16

Ajaxfan16 +27587

Als je met Faberski en een normale 10 was gestart, had je deze pot gewonnen. Snap niet niet Konadu en Rijkhoff samen moeten spelen, en Rasmussen en Banel heb je niks aan.

20-08-2024 07:31

AjaxHoorn +32989

Omdat ze Rijkhoff zien ondersneeuwen op 9 op fysiek gebied.

20-08-2024 08:16

driehoekjes +3703

Ik snap niet waarom je met een 10 wil spelen

20-08-2024 08:45

Runnerlex +1801

Lekkere speler met de juiste techniek , snel en behendig .

20-08-2024 07:29

RadheAjax2021 +18028

Begrijp niet waarom Faberski op de bank begon. Blijkbaar mogen spelers bij Ajax die een beetje indruk maken en creativiteit brengen zich niet veel laten zien. Creatieve spelers hebben geen plek bij Ajax. Dat is ook wel te merken als je ziet wat er rond loopt aan spelers bij Ajax 1.

20-08-2024 07:27

ronnievanajax +222

Laat hem maar beginnen ipv gaaei. Deze jongen kan iig een bal aan nemen.

20-08-2024 07:16

profoff +8423

Er lag meer ruimte als tegen nac. Maar die mokio treuzelt niet zo lang om het spel naar voren te verplaatsen als de middenvelders van zondag. Ben benieuwd hoe snel hij zich kan ontwikkelen

20-08-2024 07:12

ronnievanajax +222

Klopt. Mansvkerk voegt niks toe. Veel te traag allemaal.

20-08-2024 07:16

maikyNL +128

Rare keuze om Rasmussen te verkiezen boven Faberski na vorige wedstrijd tegen jong psv.
Zou dat zijn om hem in de etalage te zetten of gaat wellicht Faberski mee naar Polen met het eerste?

20-08-2024 07:09

AFCA-pride +17575

Ik denk het 1e, hoop het 2e. Al valt hij maar in voor 5 min als de stand het toestaat Zou voor hem ook symbolisch leuk zijn.

20-08-2024 07:15

maikyNL +128

Juist, dat hoop ik ook en wat goed is komt snel!
Dus lekker vlieguren laten maken met het 1e👌🏻

20-08-2024 07:44

Amp +38318

Rasmussen zal eerder meegaan naar polen dan faberski

20-08-2024 09:48

Knalpot +3666

Faberski staat geloof ik niet op de lijst en is nog niet lang genoeg bij ons om als home grown op de b-lijst te zetten dus ja Rasmussen maakt meer kans.

20-08-2024 12:36

Amp +38318

Gaat er meer om dat rasmussen al meernmijuten bij 1 maakte en er voor farioli dicht tegen aan zat. Faberski kan gewoon op de b-lijst als t goed is

20-08-2024 13:24

3sterren +20205

Faberski Gaat mee naar Polen met het eerste, als tolk voor Bergwijn als die trek krijgt in een Poolse snack.

Maar ik zie Jan liever spelen …

20-08-2024 10:10
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.