Ajax zakt opnieuw weg na rust en ontsnapt dankzij wereldgoal Gravenberch

door Jesse ter Haar 2688

Bron AS

Ajax zakt opnieuw weg na rust en ontsnapt dankzij wereldgoal Gravenberch

door Jesse ter Haar 2688

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax is vrijdagavond opnieuw ontsnapt in de Eredivisie. Tegen Cambuur kwam het - net als tegen RKC Waalwijk - op een 0-2 voorsprong, maar gaf het dit opnieuw weg. Het leek uit te lopen op een 2-2 gelijkspel, maar een kiezelhard schot van afstand van Ryan Gravenberch zorgde voor de winnende treffer.

Het eerste hoogtepunt van de wedstrijd was meteen een doelpunt voor Ajax. Ryan Gravenberch zette goed druk, veroverde de bal en kon even later aan voorzet afleveren bij Dusan Tadic. De captain nam aan en plaatste de bal met rechts in het doel. Vijf minuten later werd Ajax opnieuw gevaarlijk. Antony opende knap op Tadic, waarna de aanname van de Serviër dik in orde was. Hij probeerde Sébastien Haller te bedienen voor zijn eerste kans – er zouden er meer volgen – maar hij raakte de bal te licht om hem genoeg richting mee te geven.

Ajax speelde bij vlagen in een hoog tempo in Leeuwarden en dat leverde kansen op. Zo bediende Steven Berghuis collega Davy Klaassen met een steekpass, waarna laatstgenoemde net te kort kwam om de bal binnen te glijden. Kort hierna kreeg Haller een goede kopkans uit een voorzet van Noussair Mazraoui, maar hij kopte recht op de keeper af. Hierna volgde een opvallend moment. Tom Boere raakt Nicolás Tagliafico hard in een duel, maar kwam er in eerste instantie zonder kaart vanaf. Toen scheidsrechter Allard Lindhout vervolgens door de VAR naar de kant werd geroepen, leek er een rode kaart te volgen. Lindhout hield het, na de beelden bekeken te hebben, echter bij geel.

Even hierna ontstond het volgende moment van onrust. Perr Schuurs probeerde te koppen uit een corner, maar moest daarvoor iets omlaag met zijn hoofd. Om die reden kwam hij in aanraking met de voet van een tegenstander, maar die voet was niet hoog genoeg voor een overtreding. Ajax moest het ritme even hervinden en kwam hierna in gevaar. Bij Cambuur besloot men een hoge bal in het strafschopgebied te brengen, waarbij de bal bij twee vrijstaande spelers terechtkwam. Er vond echter miscommunicatie plaats en zodoende liep het voor Ajax met een sisser af.

Het was Ajax dat enkele minuten later dicht bij de 0-2 was. Daley Blind kon de bal vanaf links vrij voorzetten, waarna Klaassen de bal voor het inlopen leek te hebben. Hij raakte echter alsnog een tegenstander. Na 35 minuten volgde een serieuze mogelijkheid voor Cambuur. Boere werd weggestuurd en leek op André Onana af te gaan, maar Schuurs kon het hem moeilijk genoeg maken om het scoren te verhinderen.

Het was een levendige eerste helft en dat bleek ook uit het aantal kansen dat Ajax kreeg. Haller kreeg in de 39ste minuut een kans toen hij werd bereikt een voorzet vanaf links, maar hij kon de bal niet laag houden. Vrijwel meteen hierna zorgde hij alsnog voor de 0-2. Ryan Gravenberch, die scherp voor de dag kwam, combineerde op een hoog tempo met Tadic en gaf de bal voor op Haller, die hem klaar kon leggen en binnenwerkte voor de tweede treffer van Ajax. Voor rust volgde er nog een afstandsschot van Mazraoui, maar die poging miste kracht en dus bleef het bij 0-2.

Vlak na rust liet Ajax zich aftroeven. Eerst gebeurde het Tagliafico aan de zijkant van het veld, maar hierna was Cambuur bij een corner scherper voor het doel. Issa Kallon zette zijn voet tegen de bal en profiteerde: 1-2. Ajax bleef achter in het creëren van kansen. Na ruim een uur voetballen waagde Antony eens een schot van afstand. Hij probeerde de bal op kenmerkende wijze in de verre hoek te plaatsen, maar hij schoot in de handen van de keeper. Kort hierna ging Mazraoui naar de kant. Hij keerde terug na een blessure en mocht met een uur voetbal in de benen gaan toeleven naar de thuiswedstrijd tegen Benfica.

Het liep na rust simpelweg niet bij Ajax en dus greep Ten Hag een kwartier voor tijd in. Cambuur had net daarvoor een serieuze kans gekregen op de 2-2, maar Onana sterkte zich en tikte de bal uit het doel. Hierna kwamen Jurriën Timber en Mohammed Kudus in het veld, in de hoop zo meer controle over de wedstrijd te krijgen. Cambuur kreeg loon naar werken in de tweede helft. Ajax kreeg geen grip op de tegenstander en dat leidde tien minuten voor tijd tot de gelijkmaker. Tagliafico speelde een bal achter Timber, waarna de weg openlag voor Cambuur. Een balletje breed was vervolgens voldoende voor Patrick Joosten om de 2-2 binnen te lopen.

In het absolute slot werd Brian Brobbey – die terugkeerde na blessureleed – ingebracht voor een slotoffensief. De Ajacieden kwamen meerdere malen met veel mensen in het strafschopgebied van Cambuur, maar groot gevaar wist het niet te stichten. In de blessuretijd kreeg Brobbey een grote kopkans om zijn ploeg op voorsprong te zetten, maar daar stak de goalie van Cambuur een stokje voor. Even hierna was het alsnog raak, toen Gravenberch besloot eens uit te halen. Van grote afstand probeerde hij het en hij zag een fabelachtig schot via de binnenkant van de paal binnenvallen. Zodoende ontsnapte Ajax opnieuw en won het voor de tweede keer op rij met 2-3.

Opstelling SC Cambuur:

Bos; Ter Heide, Tol, Schouten, Bangura; Hoedemakers, Paulissen, Maulun; Sambissa, Boere, Kallon.

Wissels SC Cambuur:

Breij, Doodeman, Jacobs, Joosten, Kiss, Minnema, Renkel, Rier, Schmidt, Sylla, Van der Meer, Van Mameren.

Opstelling Ajax:

Onana; Mazraoui (Rensch 62'), Schuurs (Timber 74'), Tagliafico (Brobbey 85'), Blind; Klaassen (Kudus 74'), Berghuis, Gravenberch; Antony, Haller, Tadic.

Wissels Ajax:

Tyton, Setford, Timber, Rensch, Brobbey, Labyad, Kudus, Taylor, Daramy, Van Gelderen.

Doelpunten:

0-1 Dusan Tadic (3')
0-2 Sébastien Haller (40')
1-2 Issa Kallon (48')
2-2 Patrick Joosten (79')
2-3 Ryan Gravenberch (90+2')

Lees meer over:
Plaats reactie

michaellaudrup +4660

Tegen dit soort ploegen moet je scoren en dan precies hetzelde doen achterin dichtgooien en counteren. Ajax heeft genoeg kwaliteit om van uit de counter die anti voetbalploegen te slachten.

13-03-2022 00:07

Spelverdeler +4654

Doet zoveel pijn dat Ajax niet vol voor Eriksen is gegaan. Wat kan je die toch goed gebruiken. Vorige week gewoon 90 min volgemaakt. Had tegen Benfica van waarde kunnen zijn. Hoe mooi was dat geweest. Eriksen, Blind en Vertonghen op één veld samen.

12-03-2022 16:02

Red Devil +3604

Schandalig weer zoals die 0-2 werd weggegeven.
Ook moeten een aantal spelers eens stoppen met dat gejank op het veld en vooral die Antony.
Door zijn nagemaakte gedrag krijgt hij en ook Ajax de scheidsrechter tegen.
Ze moeten zich eens als kerels gaan gedragen bij Ajax.

12-03-2022 13:30

3sterren +20205

Dit is een hele sadistische manier van Ajax (Ten Hag) om PSV (Schmidt) te laten denken dat ze nog een kans hebben op de titel.

Gewoon lekker scoren in de 90e minuut en alsnog de volle winst pakken is een hele wrede manier hoe je Roger (PSV) kunt frustreren …

12-03-2022 11:18

ajaciedje90 +60232

Kan er nog steeds met mijn verstand niet bij dat het verdedigend de eerste helft prima staat op 1 kans na, waar Schuurs nog lastig genoeg was om te verhinderen dat Boere echt tot een schot op doel kon komen. Dat je dan de tweede helft ineens Blind & Nico van positie laat wisselen. Ik heb zelden zo´n tactische blunder gezien op hoog niveau. Nico had de 1e helft alles onder controle centraal achterin en Blind kreeg lekker de vrijheid om te voetballen.

12-03-2022 11:03

020Dario020 +2070

Bedoel je dat Nico centraal ging staan en Daley linksachter?

Dit was namelijk al vrij snel in de 1e helft.

12-03-2022 12:26

ajaciedje90 +60232

Nee ik bedoelde juist die switch terug naar Nico linksback en Daley centraal in de tweede helft want dat liep voor geen meter.

12-03-2022 13:30

trodat4030 +97066

Dat had denk ik te maken met Cambuur. Volgens mij speelden zij voor rust met 2 spitsen, daardoor ging Nico in het centrum spelen zodat hij de duels met de snellere spitsen aan kon gaan en Blind juist vrij spel had omdat hij geen directe tegenstander op de flank had. Dat past perfect bij hun kwaliteiten. Nico is flink sneller dan Blind en veel beter in de duels (ja hij verloor wel een cruciale, maar dat heeft Daley gemiddeld gezien veel vaker) en Blind is weer met ruimte geschikter om de bal het werk te laten doen. Na de rust ging Cambuur weer 433 spelen, dus weer met buitenspelers, waardoor Blind in het centrum de vrije man was (Schuurs in de dekking bij Boere) en Nico diezelfde speler weer echt op de flank moest afstoppen.

Ik denk persoonlijk dat het daarmee te maken heeft gehad.

12-03-2022 13:43

ajaciedje90 +60232

Ik had diezelfde conclusie ook inderdaad maar alsnog vond ik het onnodig om die wissel toe te passen want je kan daar ook gewoon onderuit voetballen door Blind dan wat verder naar de middenas te laten uitzakken en Gravenberch en Berghuis meer erbij te betrekken. Ik had het idee dat het echt voor ongewenste chaos zorgde.

12-03-2022 13:45

Ajax35 +4292

Maar ligt dit nou echt aan de organisatie van Onana? Ik snap er echt geen hol van. Onana is toch een betere keeper dan Pasveer zou je zeggen. Maar Onana heeft nu al 6 keer mogen vissen in 3 wedstrijden in de eredivisie. Of misschien ligt het aan Schuurs

12-03-2022 10:22

Luck76 +2960

Zal er ook aan liggen dat je Timber (en gisteren Martinez) miste.

12-03-2022 10:37

DrFootball +15145

Staat op VI Pro een hele duidelijke analyse. Komt er op neer dat Ajax veel geluk heeft gehad, obv expected goals. Veel tegenstanders scoorden niet uit de kansen die ze kregen tegen Ajax. Nu doen ze dat juist wel. Bij PSV was juist het tegenovergestelde aan de gang.

12-03-2022 10:18

Luck76 +2960

Echt waar? Ik heb juist het idee dat Ajax veel pech heeft gehad door zelf niet meer te scoren. Zie de eerste helft van gisteren. Het had zomaar 1-6 kunnen staan met de rust. En dan valt er direct na rust zo'n frommel goal en de wedstrijd is ineens weer heel anders.

12-03-2022 10:38

Luck76 +2960

En toch is het lekker om op vrijdagavond al de 3 punten in de tas te hebben. Nu lekker achterover kijkend wat de rest gaat doen

12-03-2022 10:18

frenkiedejong53 +9792

hoe moet je nou dinsdag naar zon wedstrijd kijken?
kunnen geen 2:0 voorsprong vasthouden...
Dan met dichtgeknepen billen wachten tot het 3:0 staat in de 80e minuut? we vliegen er heel duidelijk uit, ofwel we schieten ze uit de Arena..
hoop dat de bomvolle Arena het verschil gaat maken en het zelfvertrouwen terug komt...

12-03-2022 09:45

Rasmussen +25823

Weg:

Stekelenburg
Mazraoui
Hansen
Labyad
Onana
Llassana
Danilo
Jensen
Klaiber
Pierie
Kotarski
Bande
Brobbey
Jensen

Pak je cumulatief misschien 10 miljoen op.

Verkopen:

Gravenberch
Antony
Tagliafico
Schuurs

Maak je hopelijk 100 miljoen vrij

Verhuren:
Daramy
Rasmussen
Unuvar

Dan bouwen aan een nieuw Ajax.

12-03-2022 09:11

SUPERJODEN1900 +613

ben je niet goed ofzo

12-03-2022 11:46

Ajacied1995 +10789

Ja laten we t nieuwe seizoen ingaan met 6 selectiespelers!

12-03-2022 13:39

Rasmussen +25823

Wereldgoal? Lol
Echt Ajax wake te fuck up. Je speelt dit seizoen nog maximaal 15 duels. Scherp blijven

12-03-2022 09:02

AFCACruijff14 +162172

Je vond het geen wereldgoal?

12-03-2022 11:15

Msc +14160

Ideaal scenario:
Psv gelijk tegen Utrecht
Ajax met pijn en moeite door in CL
Ajax wint van Feyenoord en Groningen
Iedereen mag uitvliegen naar de nationale teams en begint fris en vol nieuwe energie aan de laatste reeks

12-03-2022 08:53

Redrum +96198

Ja dat zou mooi zijn. Hoe moeizaam het ook gaat momenteel, als je de komende twee wedstrijden wint dan heeft Ajax alles in maart gewonnen en daarmee de bekerfinale gehaald, de kwartfinale CL gehaald en zijn we nog steeds koploper. Dan is het in april tijd om de prijzen te gaan verzilveren.

12-03-2022 11:27

Jutter1 +4316

Is gewoon een kwestie van niet genoeg kwaliteit, en dan met name op het middenveld, DE achilleshiel van dit elftal. Komt toch niet uit de lucht vallen met spelers als Klaassen en Berghuis zou je zeggen die bij laagvliegers in de PL al werden geslachtofferd, moet toch de nodige ogen doen openen!. Dus dat probleem blijf je houden, en beloofd weinig goeds voor de komende weken op de diverse fronten. En dan heb ik het nog niet eens over de vervangers in de verdediging Rensch en Schuurs, die ontstijgen het nivo van onze bepaald niet hoogstaande ED niet eens, en kan je dus onmogelijk Ajax 1 materiaal noemen!. En aanvallend Tadic zijn vorm al weken geleden in Servie heeft achtergelaten, om nog maar te zwijgen over Haller die in wezen voetbaltechnisch heel beperkt is. Gravenberch speelde eindelijk eens een goede wedstrijd op dat ondermaatse middenveld na vele mindere optredens gedurende dit seizoen, dat was de enige winst van gisteren en de uiteindelijke winstpartij natuurlijk. Verder is Ajax momenteel een elftal zonder ziel en ECHTE klassespelers dat op deze manier nog tegen meer puntverlies gaat aanlopen, daar hoef je geen waarzegger voor te zijn! Ik kan bepaald niet zeggen dat ik optimistisch ben! Bovendien denk ik dat de houdbaarheidsdatum van ten Hag bij Ajax aan het verlopen is, zie je wel meer bij clubs waar een trainer al jaren aan het roer zit! Verandering van spijs doet eten, nietwaar?.

12-03-2022 07:05

Ajax35 +4292

He he ajax joden super joden

12-03-2022 03:14

RFHK +12895

"Nicooooo, Nicoooooo, Nicoooo!" Nope. Rot op met jullie reddende engel Nico. echt waar... ga toch wel man

12-03-2022 03:04

Noxin +15583

Altijd makkelijk achteraf.

12-03-2022 03:39

NeeI +107898

Blind speelt de laatste weken niet goed. Dan krijg je de roep om publiekslieveling Tagliafico. Die mocht vandaag eens basis starten en speelde ook als een natte tosti. Ja, shit happens.

12-03-2022 03:56

Gonzalez75 +5879

Lolbroek. Blind heeft de laatste weken de meeste fouten veroorzaakt waar tegendoelpunten uit voortkwamen. Die had allang op de bank moeten gaan zitten. Nico maakte gisteren helaas een fout. Dat staat in schril contrast met die zgn. ervaren linksbacks die er normaliter staat. Blind, opzouten.

12-03-2022 07:45

wijzijndebeste123 +164764

kampioen worden op deze manier is onmogelijk

12-03-2022 02:15

Ajacied33 +36805

We zijn het hele seizoen al superieur man. Ff een paar potjes minder en opeens onmogelijk om kampioen te worden? Als wij het niet worden, kan niemand het worden. Wij maken er het meeste aanspraak op

12-03-2022 07:28

xxxsince85 +1581

Psv heeft dat jarenlang gedaan met goals in de laatste paar minuten, kan gewoon.

12-03-2022 08:15

AFCACruijff14 +162172

Juist niet. Als je een tijdje slecht speelt maar wel wint dan word je kampioen. Ajax speelde tot en met begin februari prima voetbal. Alleen Eagles uit is tot nu toe een dure mispeer gebleken.

12-03-2022 11:17

3sterren +20205

Juist door dit soort moeizame potjes voetbal wel te winnen zul je zien dat aan het einde van het seizoen Ajax toch met de schaal omhoog zal staan. Lucky Ajax leeft nog steeds …

12-03-2022 11:28

☆☆☆AfcARules☆☆☆ +2884

❌️ ❌️ ❌️ ❌️ ❌️ ❌️
❌️ ❌️ ❌️ ❌️ ❌️ ❌️
❌️ ❌️ ❌️
❌️ ❌️ ❌️ ❌️ ❌️ ❌️
❌️ ❌️ ❌️ ❌️ ❌️ ❌️

12-03-2022 01:23

AFCACruijff14 +162172

Wel 1 dingetje nog, Blind word hier geregeld gefileerd en dan is het schreeuwen om Nico, maar wat was zijn actie bij de 2-2 zeldzaam dom zeg. Daarmee dwing je ook geen basisplaats af. En ik ben een Nico fan hoor, laat dat duidelijk zijn, maar ook Nico kent meerdere mindere punten.

12-03-2022 01:19

JariKanu +982

Als Blind die bal gewoon achter laat lopen ipv Nico met een lastige bal in de problemen te brengen was het niet gebeurd. Al pakt Nico het ook wel heel belabberd aan, zoals ie zich in de aanloop naar de 1-2 ook aardig in de luren laat leggen. Overigens hoor ik niet bij de Blind bashers, maar dit had ie slimmer aan moeten pakken.

Maar het was in die fase sowieso wachten op de 2-2 want ze riepen het onheil over zichzelf af met dat wazige voetbal na rust.
Nou ja, eind goed al goed maar weer.

12-03-2022 01:27

AFCACBS1900 +2493

Ik vind het echt heel knap dat je zo'n omgelofelijke grafbal nog weet te bagetaliseren. Chapeau!

12-03-2022 02:39

Ferd +38560

het is ook bijzonder knap om Blind de schuld te geven van geklungel van Nico

12-03-2022 03:47

JariKanu +982

...Al pakt Nico het ook wel heel belabberd aan...

Is niet bagatelliseren, ik kijk naar de oorzaak.

14-03-2022 01:37

JariKanu +982

Nee hoor, iedereen die iets verder kijkt kan dat zien.

14-03-2022 01:37

Ferd +38560

niet alleen de 2-2. Ook de gele kaart voor Haller was het gevolg van dom balverlies van Nico. En de corner waar de 2-1 uit viel was ook het gevolg van geklungel van Nico

12-03-2022 03:47

wendoo9 +8125

Zonder de Bermuda driehoek is Ajax erg kwetsbaar !!

12-03-2022 00:36

thelordjoshua +10641

Labyad Klaassen Jensen?

12-03-2022 14:27

KBouter +4122

TH moet weg, die Klaassen was gvd weer zo slecht. Stel dan Labydad op...die is echt niet slechter dan Klaasen. Wat een houthakker, doodloper...ik denk dat TH hem laat staan om zijn blonde haren en blauwe ogen, maar van mij mag hij naar vitesse.

12-03-2022 00:20

Rockpotje +9599

Amrabad? Is dat het verloren neefje van Labyad en de Amrabat broers?

12-03-2022 00:21

KBouter +4122

Amrabad?

12-03-2022 00:39

Ferd +38560

en dan verbeterd hij het tot Labydad…… wat voor kabouterbrein heb je dan?

12-03-2022 03:48

3sterren +20205

Labydad, je weet wel, de voetballende zus van Zieecht …

12-03-2022 11:36

Patrick78 +52592

Verder alles goed?

12-03-2022 00:26

AFCACruijff14 +162172

Feliz Labydad?

12-03-2022 01:19

3sterren +20205

Die ken je toch nog wel uit Dad’s army? …

12-03-2022 11:39

HallelujahAmsterdam +10641

Ten Hag kan misschien de poppetjes neer zetten , maar als zo'n wedstrijd eenmaal aan de gang is , lijkt hij wel machteloos/besluiteloos als het niet draait.
Maar of dat de schuld van Ten Hag is of de uitvoerende spelers , is niet duidelijk. Wat wel duidelijk wordt is is dat het contrast tussen een 1e helft en een 2e helft te groot is.

In zo'n 2e helft ben je dan afhankelijk van een individuele ingeving. Dit keer was dat Gravenberch , Timber was dat een keer , maar om daarvan afhankelijk te zijn.

12-03-2022 00:13

Musica Merlo +8210

Je ziet aan de inval beurt van Brobbey dat het verstandig is om hem in de zomer te kopen. En hij mag wat kosten want hij brengt veel, geen twijfel over hem. En ik vond Kudus echt goed invallen. Dat smaakt naar meer.

11-03-2022 23:54

Ajax1114 +19393

Brobbey is geweldig balvast en je word gewoon blij van zo'n speler.

12-03-2022 02:08

Arie Vink +4866

Bizar hoe balvast hij is. Zo sterk. Precies wat we nodig hebben

12-03-2022 05:03

MisterAFCA +6442

Kudus grossierde in zichzelf voorbij lopen en de bal vergeten. Het was vooral heel explosief maar zeker niet goed.

12-03-2022 08:05

thelordjoshua +10641

Kudus’ foutjes waren spannings en onritmische foutjes, zie je meteen. Was niet slecht niet goed. Je kan wel de flitsen zijn van een enorm technische voetballer.

12-03-2022 14:29

MisterAFCA +6442

Dat is zeker zo. Maar hij speelde zeker niet goed. De potentie zien we allemaal. Hoop dat hij snel ritme en rust vind in zijn spel. Dan wordt het een hele goede.

12-03-2022 17:57

ajacied93 +927

Tis natuurlijk bizar dat je 3 weken achter elkaar zulke rare potjes speelt. Vond vandaag wel dat ajax de 1e helft goed speelde op de ku(ns)tgras, moet bij rust gewoon 0-3 staan en dan is het klaar en lullen we totaal anders. Die 1e tegengoal is extreem ongelukkig, dat heeft niks met laksheid, tactiek of wat dan ook te maken. 2e tegengoal is slordig van Nico en Rensch die uiteraard op zo'n cruciaal moment weer ff uitglijdt. Onhandig, maar zijn 2 momenten die gebeuren, maakt niet meteen dat ze er met de pet naar gegooid hebben. Uiteindelijk is dit miss ff die fase in het seizoen dat het allemaal net wat minder is, maar als je juist in die fase de punten pakt wordt je kampioen. Dinsdag gaat voor de ommekeer zorgen, spelen we gewoon een berenpartij in een kolkende JCA en pakken we de stijgende lijn weer! Hup Ajax!

11-03-2022 23:51

Ajax95Duivendrecht +24161

Ten Hag mag je ook wel deze inzinking van de laatste weken verwijten. Hij heeft het hele seizoen tot nu toe met dezelfde 11 gespeeld en de reserves nauwelijks minuten geven. Als ze er dan inkomen, hebben ze geen enkel ritme. Zo'n Rensch, Tagliafico etc en de fouten die ze maken, wijt ik puur aan het gebrek aan speelritme.

Je moet gewoon af en toe een reserve laten spelen, om de frisheid en het ritme erin te houden. Ten Hag weigert dat structureel te doen. Hij is veel te vasthoudend aan zijn basiskrachten/lievelingetjes.

11-03-2022 23:38

Juichtoon +32649

Met wat een toon spreekt Henry Schut bij Studio Sport over Ajax zeg. Hij heeft het met een duidelijk hoorbare minachting over 'deze club'. Onze Hilversumse huisdominee vond weer eens dat TH een verkeerd antwoord gaf op een voor Erik duidelijk onverwachte vraag over Promes. Verslaggever wilde Promes al aan de hoogste boom hangen en Erik zei gewoon dat dit iets voor de rechter is.
ps, Ook Joran vd Sloot bekende zelfs alles op beeld....bleek totaal waardeloos.
Misschien dat Ajax dit later ook weer bijstelt zo ging Schut verder. Promes speelt niet eens meer bij Ajax, TH is de voetbaltrainer.

11-03-2022 23:32

AjaxAddicted +2997

Ajax mag nu echt wel intern wat gaan doen aan hun communicatie! Anders maken al die journalisten de club helemaal kapot. Dit moet je ff goed regelen en die NOS snel uitleggen hoe de regels zijn. Er zitten daar ook wel een stel amateurs bij Ajax

11-03-2022 23:28

Redrum +96198

Volgende keer gewoon Bogarde sturen. Kijken of zo'n bijgoochem dan nog steeds zulke leuke vragen durft te stellen. En oh ja, vlak voordat de camera aangaat even laten weten dat suggestieve vragen niet geaccepteerd zullen worden.

11-03-2022 23:29

Juichtoon +32649

Precies. TH is te lief. Van Gaal maniertjes mag ook wel eens.

11-03-2022 23:41

Juichtoon +32649

Ajax moet gewoon de NOS bashen. Stadionverbod bij Ajax Fnoord. Ajax bepaalt zelf de grens. Wanneer gaat die NOS nu eens een melden dat Fnoord 16 man van AZ heeft overgenomen? NOS heeft volgens Stekelenburg 1,5 jaar een man op de zaak Promes zitten. En die doet heel goed werk. jaja. Met deze info proberen ze vooruitlopend iemand alvast te beschuldigen.

11-03-2022 23:38

3*stars*3 +23516

Mee eens, dacht ook al waarom laat Erik zich een antwoord mbt Promes uitlokken?
Kon gewoon zeggen dat hij alleen over de pot en Ajax wil hebben.
Zelfs dat over Ihattaren kon hij kort houden en simpel zeggen dat hij goed op weg is.
Dit zorgt alleen maar voor meer speculaties en clicks.
Want Ajax blijft verkopen.

Moet wel bij zeggen dat hij zichzelf en Ajax goed presenteerde, in z’n 1e interview na gedoe van Marc.

11-03-2022 23:47

Bjorn2321 +2066

Onana... Hij is mede schuldig aan de drama goals de laatste wedstrijden. Dit was Pasveer met instelling, opstelling en coachen niet gebeurt

11-03-2022 23:26

Redrum +96198

Het kan geen toeval meer zijn dat we met Onana op doel in 3 potjes meer tegengoals hebben in de competitie dan in 23 wedstrijden met Pasveer. Nooit meer opstellen die viespeuk.

11-03-2022 23:28

Stamhoofd +11548

Met Pasveer staat de organisatie veel beter inderdaad. Die is continu bezig met coachen. Onana totaal niet, en zijn uittrap is soms echt waardeloos.

11-03-2022 23:29

mickey2602 +4783

Sommige goals waren onhoudbaar,ook voor Onana. Maar het valt gewoon op inderdaad wat Redrum ook zegt dat we met Onana op doel meer goals tegen krijgen als het hele seizoen voor deze wedstrijden. Ik kan het een niet los zien van het ander. Daarbij staat er,zeker de laatste paar wedstrijden,ook iedere keer een andere verdediging voor zijn neus.

11-03-2022 23:34

3*stars*3 +23516

Als telt niet maar we zien afgelopen wedstrijden ook dat verdediging blijft switchen.
Dan zijn Timber en/of Mazraoui er niet bij of net als vandaag, geen Martinez.
Dat heeft ook wel impact.
Dan komt Onana erin en het is duidelijk, hij is niet de ouwe.
Zie je ook aan het meevoetballen en blijf erbij, dat hij die 2-2 tegen RKC moest hebben.
Dat was typisch.

Maar ik had Pasveer vooraf ook onderschat.
Al betwijfel ik of hij de 2 tegengoals vandaag kon voorkomen.
We hebben nu ook geen goede alternatieven na de blessures.

11-03-2022 23:38

AFCA-pride +17372

Onana geeft onrust en de laconieke houding slaat ook over op de spelersgroep.

11-03-2022 23:59

JariJari +15261

Hij heet Judas.

12-03-2022 04:02

Vincent.d +4219

zo beetje bijgekomen van deze wedstrijd. jammer genoeg moet ik morgen werken. gelukkig daarna schansen in een koreaans barbecue restaurant. Even zuipen op de kosten van de baas. Op naar dinsdag. houdt vertrouwen erin!!!!

11-03-2022 23:25

Koningtoto +60589

Ongelofelijk. Ten Hag wordt afgemaakt alsof het Promes zelf betreft. Ten Hag heeft gewoon gelijk Tot een rechter je veroordeelt ben je gewoon onschuldig. Misschien moeten onze capuchons ook even bij die apen van de media op de stoep gaan staan. Bij feyenoord helpt het ook.

11-03-2022 23:21

Redrum +96198

Journalisten mogen wel eens wat vaker ter verantwoording worden geroepen ja. Hun woorden mogen wel eens wat meer consequenties hebben. Dan gaan ze misschien ook eens wat langer nadenken voor ze wat zeggen de volgende keer.

11-03-2022 23:25

AjaxAddicted +2997

Het is alles behalve onafhankelijk

11-03-2022 23:29

Redrum +96198

Precies, ze staan daar maar met één doel en dat is niet om goede vragen te stellen.

11-03-2022 23:30

Juichtoon +32649

Er zaten vanavond 4 PSV hoofden...die Stentler werkt er zelfs en hield zich nog het meest op de vlakte.

11-03-2022 23:43

Juichtoon +32649

Was echt schandalig van Schut en die Stekelenburg met zn PSV hoofd. Stekelenburg brandde ook Gravenberch volledig af.

11-03-2022 23:34

Bramzel +3568

Vandaag weer de KNVB gezien die kosten wat kost de competitie spannend wil houden. Als je gewoon geen rood geeft voor die overtreding van Boere dan weet ik het niet meer. Maar als het bij PSV gebeurd dan trekken ze gretig naar de rode kaart (zie wedstrijd tegen Sparta Rotterdam). Daarna nog een strafschop niet gegeven terwijl de verdediger van SC Cambuur het hoofd van Schuurs er bijna af schopt.

Die overtreding op Anthony vond ik ook een strafschop, want geen oog voor de bal maar daar zou je dan nog over kunnen twijfelen. Maar het is maar al te duidelijk dat de KNVB er alles aan doet om de competitie spannend te houden. Zondag zullen ze er wel weer alles aan doen om PSV te helpen. Ik begin er wel een beetje klaar mee te raken. En nee Ajax speelde zelf ook niet goed, maar dan hoor je nog steeds normaal te fluiten.

11-03-2022 23:20

Redrum +96198

Precies, het is de KNVB die momenteel heel smerig bezig is. Het is echt schandalig hoe er het hele seizoen al gefloten wordt bij wedstrijden van Ajax. We hebben godverdomme 2 penalties gehad dit seizoen, dat kan gewoon niet waar zijn. Er is geen ploeg vaker in de 16 van de tegenstander te vinden dan Ajax en toch krijgen we gemiddeld één penalty per 14 wedstrijden. Dat bestaat gewoon niet.

11-03-2022 23:22

AjaxAddicted +2997

Eens! Rood en een strafschop. 0-3 en je loopt naar een simpele overwinning

11-03-2022 23:26

Redrum +96198

Precies, wordt er gewoon normaal gefloten ga je met 0-5 naar huis en lult niemand ergens over.

11-03-2022 23:27

Spelvreugde +4634

Ja, die scheidsrechter was een drama voor Ajax. Hij verdubbelde de kracht van het Cambuurse opportunisme door bijna alles te laten lopen. Ja, was rood en minimaal één strafschop.

Maar structureel is het veel belangrijker dat er een trainer komt die onze spelers - die de tegenstanders op elke positie ruim overklassen - leert zich onder de werkvoetbal-druk uit te combineren. Ze kunnen het. Ze hebben er de techniek voor. TH heeft er alleen geen plan voor en brengt ze het dus ook niet bij.

11-03-2022 23:32

JariJari +15261

Rood en 2 duidelijke pingels.

12-03-2022 04:03

ajaxcied4life +26058

Nou, Ajax speelde in de eerste helft gewoon prima en Boere had gewoon rood moeten krijgen. Die scheidsrechter was echt aan het thuisfluiten. Een gele kaart voor die overtreding van Boere was gewoon triest. Een aanfluiting die man. Met dat geval met Schuurs kon ik enigszins leven, aangezien voor mijn gevoel het been niet extreem hoog was, maar verder was die arbiter als behalve consistent ja.

12-03-2022 07:01

ToekomstTalent +9550

Zoals ik hier vanmiddag al postte was dit de lastigste van de drie van deze week. Ik werd een beetje uitgelachen maar ben iig nog redelijk in de race en hopelijk komt het ook uit.

11-03-2022 23:18

ToekomstTalent +9550

In potentie wel ja

11-03-2022 23:24

Redrum +96198

Ja dit was zeker de lastigste. Nu heb ik er ook alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. We gaan deze allesbeslissende maand maart overleven en dan staan we er opeens ontzettend goed voor.

11-03-2022 23:24

Bapinho +3484

Volgensmij zit t verschil nog niet eens in de spel technische kwaliteiten van onaslang en pasveer maar veel meer in de communicatieve. Pasveer coacht denk ik gewoon veel beter want die goal met die counter vorige week waarbij 3 verdedigers op 1 man gaan en die ander totaal vrij laten, of dit met die corner zou bij pasveer gewoon nooit gebeuren.

11-03-2022 23:17

Bjorn2321 +2066

Precies dit is geen toeval. Onana gaat nog flink punten kosten als je die laat staan. Ook einde CL met die rat op doel.

11-03-2022 23:24

RN +14719

Kampioennnenen

11-03-2022 23:13

SAE +4167

Nou hopen dat Alvarez dinsdag nog 'ziek' is, Klaassen zich dan niet zo lekker voelt en niet kan spelen en Timber fit genoeg is om te beginnen. Heb echt het gevoel dat als we van Benfica winnen, dat we ook kampioen worden en de beker pakken.

Dinsdag zo spelen:
Tadic-Haller-Antony
Berghuis-Kudus
Gravenberch
Blind-Martinez-Timber-Mazraoui
Onana

11-03-2022 23:12

Bjorn2321 +2066

Tyton ipv Onana. Of een jeugdkeeper. Onana valt gewoon gruwelijk door de mand.

11-03-2022 23:25

DeBaarsjes +3132

Laat Onana gewoon keepen. Nog steeds vertrouwen in dat hij het goed laat aflopen dit seizoen. Dinsdag staat weer het vertrouwde duo Martinez-Timber voor hem sinds maanden en dan komt het wel goed. Is wel wat anders dan zo'n Limburgse vlaai voor je neus.

11-03-2022 23:53

JariJari +15261

Gorter snel erin.

12-03-2022 04:05

MichelKudus +4812

Vanaf dinsdag eindelijk weer de vertrouwde achterhoede. Dat zal ook veel schelen!

11-03-2022 23:12

Bjorn2321 +2066

Maar wel Onana... Hij is mede schuldig aan de drama goals de laatste wedstrijden. Dit was Pasveer met instelling, opstelling en coachen niet gebeurt

11-03-2022 23:26

Ajax95Duivendrecht +24161

Hoe we dit nog hebben gewonnen, ongelofelijk... Wat een boutpartij en wat een schandalige tweede helft. Maar het voelt toch wel lekker dat we nu ook 2x achtereen een lange neus naar PSV kunnen trekken, omdat we nu ook 2 keer in de blessuretijd winnen. Kunnen we ook een beetje het gevoel opdoen dat die boeren een keer of 10 per seizoen voelen ;) .

Maar dit soort zwijnen hou je geen 9 wedstrijden nog vol. Het moet echt beter, wil je kampioen worden. Laten we ajb hopen dat PSV komende zondag punten verspeelt tegen Utrecht, want ik ben niet gerust op onze voorsprong van 2 punten.

11-03-2022 23:10

AFCA-pride +17372

Utrecht is halve elftal kwijt, dus daar hoef je niet op te rekenen

12-03-2022 00:04

JariJari +15261

Maar PSV is in nog grotere kutvorm dan wij. Ja ik kijk hun wedstrijden volledig.

12-03-2022 04:06

Koscar +5412

Toch komt er ook wel gewoon echt wat pech bij kijken: die goals vandaag waren ook weer echt kutgoals, net als die van Go Ahead en RKC.

11-03-2022 23:08

Redrum +96198

Ik ben altijd iemand van de statistieken geweest. Als je puur naar de statistieken kijkt is het een godverdomme teringwonder dat we verliezen van de Eagles en twee keer nipt winnen van RKC en Cambuur. Ajax heeft bijna 3 keer zoveel balbezit en ongeveer 6 keer zoveel schoten en kansen. Dan is het gewoon ongelofelijk eigenlijk dat zulke ploegen 2 goals maken, zeer tegen de verhouding in telkens.

11-03-2022 23:10

Ajax95Duivendrecht +24161

Onana in de goal helpt ook niet echt tot nu toe. Straalt een en al onzekerheid uit en weigert van zijn lijn te komen. Het lijkt wel of ieder schot op doel nu raak is bij hem.

Die 1e Cambuur-goal gaat hij niet vrijuit.

11-03-2022 23:13

Petterson +25177

Iemand heeft in Afrika een voodoo spreuk over Onana uitgesproken lijkt het wel .. wat een bizarre goals krijgt die man tegen.

11-03-2022 23:15

Redrum +96198

Klopt, die is het ook helemaal kwijt. Dat is de karma die hij over zichzelf heeft afgeroepen. Gaat ook niet meer goedkomen met Onana. Daarom geen seconde meer laten keepen bij Ajax.

11-03-2022 23:18

ToekomstTalent +9550

En als we maar genoeg blijven haten op hem dan wordt het alleen maar erger.

11-03-2022 23:25

4EVERAJAX +8407

hij had nog een mooie save op die kopbal (stond toen nog 1-2)

11-03-2022 23:35

Juichtoon +32649

Dat niet van z'n lijn komen is een soort werkweigering. Kramer kwam 40 m op hem aflopen. Onana stond toen Kramer schoot net buiten de 5 m lijn. Ooit in de Klassieker in de Kuip kwam een Fnoord speler alleen op hem af. Binnen 3 tellen stond Onana halverwege de eigen helft en blokte de bal. Hij weet het wel, maar doet het niet.

11-03-2022 23:47

JariJari +15261

Ik hoop het. Die gast verdient einde carriere. A la Younes.

12-03-2022 04:07

PH2BOT +40461

100% rood voor Tom Boeren's aanslag op de achillespees van Tagliafico. Voor wie het misschien nog niet gezien had....

11-03-2022 23:04

Oxxer +164598 moderator

Daar heb ik geen herhaling voor nodig , scheidsrechter Brandhout ziet het via verschillende camerashots en besluit geel te geven, grote schande. Zo een man moet voor straf een jaar fluiten in de dameseredivisie.

11-03-2022 23:13

Gewoon Gijs +18422

de var roept hem niet voor niks naar de kant, dat is omdat het rood was, behalve voor thuisfluiter Blindhout

11-03-2022 23:24

UwSchipper +5657

Volkomen juist.
Tevens een 100% penantie op Antony.
Scheidsrechter Schildklier is mijn vriend niet.

11-03-2022 23:21

12eman +5887

geel was terecht

11-03-2022 23:56

Snellejapie +11401

Zo, net thuis. Dit was wel een heeeeel partij kut. En hoppa, weer twee doelpunten tegen. Tot zover de recordpoging. Ik ga lekker het weekend in. Gaat helemaal goedkomen tegen Benfica volgende week. Die sidderen van angst.

11-03-2022 23:03

ToekomstTalent +9550

Die hebben zojuist in hun competitie 1-1 gespeeld tegen een nog zwakkere ploeg dus dat sidderen is nog logisch te verklaren ook.

11-03-2022 23:26

PH2BOT +40461

NOS Studio sport weer lekker aan het feesten over het geweldige Feyenoor en joe geweldig PSV terug kwam tegen Kopenhagen....nu zal Ajax vast en zeker volop door de gehaktmolen gaan . Wedden?..en die 100% penalty op Antony wordt lekker weggelachen in de studio. Om te kotsen.

11-03-2022 22:59

Juichtoon +32649

Ja klopt, alsof Fnoord met iets bijzonders bezig is. Is de fucking Intertoto waar ze in spelen.
TT gilt gisteren dat Partizan in de laatste 51 thuisw maar 2x had verloren. Na de loting checkte ik Partizan en bleek dat ze tegen Sotsji 3-3, Famagusta 1-1, Tallinn 1-0 nederlaag en Gent thuis 1-2 hadden gespeeld. Is gewoon een dreumes.

11-03-2022 23:52

appiehappie +3089

Waarom kan er na die 2-2 wel een tandje bij gezet worden, waardoor Cambuur met de rug tegen de muur wordt gezet. Zo'n 2-1 uit de corner kan vallen. Maar als je daarna in een te lage versnelling de wedstrijd wel over de streep denkt te trekken dan kom je steeds weer bedrogen uit. Recente voorbeelden: Deventer en RKC. Cambuur rook bloed, gooide al hun ziel en zaligheid in de strijd. Een paar schreeuwende Friezen langs de lijn en dan worden die spelers dol en Ajax ook. Gewoon te bizar voor woorden.
Fijn dat Brobbey weer fit is. Die had ook die 2-3 voor het inknikken.
Enfin, de 3 punten zijn binnen met heel heel veel domme fouten terug te kijken.

11-03-2022 22:59

Artemio +32135

Tadic en blind mogen ook wel eens een wedstrijd op de bank beginnen. Messi speelt ook niet elke wedstrijd.

11-03-2022 22:59

Ajax35 +4292

Heeeerlijk deze overwinningen!!! Tijd voor t goud uit colombia. Fijne avond mede ajacieden

11-03-2022 22:57

Ajacied1995 +10789

Wim kieft, is that you?

11-03-2022 23:03

Ajax35 +4292

Haha niet om dik mee te doen. Maar na een overwinning van Ajax smaakt die veel beter. Zeker z’n vieze overwinning.

12-03-2022 03:11

Freddy Ax +1387

Moeilijk om uit deze wedstrijd iets positiefs te halen, achterin was de organisatie onwennig , niet heel vreemd als je op 3 plaatsen en voor een kwartier op vier plaatsen met andere mensen speelt en een doelman hebt die met de achterhoede vervreemd is.
Toch vond ik dat het weer een vreemde zaak was dat Ajax na de 1-2 met veel mensen voor de bal bleef lopen en daarom weer de organisatie kwijt was.
De 2-3 was een prachtige goal van Gravenbergh die zich deze wedstrijd absoluut liet gelden.
Duidelijk is dat we met een centrum zonder Timber en Martinez erg veel inleveren,ook zie ik dat Tadic langzaam aan het wegzakken is .
Tegen Benfica zal nu de boog weer gespannen staan , hopelijk trekken we aan het langste eind maar daar ga ik nog niet zomaar van uit.
Er zal echt gepresteerd moeten worden,de trend van de voor de bal staande verdedigers op ongewenste momenten moet er gewoon uit,ik heb er wel goede hoop op maar het is geen zekerheidje.

11-03-2022 22:57

Alvarez352009Ajax +12061

Iets positiefs is dat Ajax toch tot de laatste minuut door gaat op een moment dat de score ongunstig is. In de eerste helft van het seizoen was het nog: Als Ajax in de eerste helft niet scoort, lijden ze punt verlies. Nu hebben we twee maal in de 90 ste minuut gewonnen.

Dan weet je ook dat het niet aan instelling ligt, anders waren de koppies al veel eerder gaan hangen. Je zag ook de enorme opluchting van de spelers. Dit heeft echt met vorm te maken waarbij het er op lijkt dat ten Hag geen antwoord heeft op dit soort situaties waarin het even niet loopt.

11-03-2022 23:04

RN +14719

We krijgen het heel lastig tegen die kakkies. Die drukken er vanaf minuut 1 vol op

11-03-2022 22:56

ElSandrini +18198

heb jij nog zin in het leven ? man je klinkt depressief

11-03-2022 22:56

Oxxer +164598 moderator

Heb jij zijn reacties wel eens gelezen, zij lijken op teksten van Leo Driessen.

11-03-2022 23:04

RN +14719

Kampioennennnnnn!!!

11-03-2022 23:12

3*stars*3 +23516

Hou toch op man, die gasten winnen van een matig Patrizan.
Tegen Groningen en Az netjes 5 ingeleverd.
Owja, Fey en klassiekers gaan niet hand in hand en zeker niet in de JC ArenA.
Schakel Sinistera uit en het is helemaal stront.

Overigens laat Sinistera het nooit zien in de topduels.

11-03-2022 23:00

Redrum +96198

Nee dat denk ik niet. Die krijgen gewoon weer een pak slaag van ons.

11-03-2022 23:00

Alvarez352009Ajax +12061

Zou kunnen, kan mij echter ook nog herinneren dat PSV 1 punt voor stond op Ajax en Ajax uit naar Utrecht en PSV moest. Dat zouden dan wel eens 7 kunnen worden. Toch liep het geheel anders.

11-03-2022 23:08

Ajacied33 +36805

Ajax en lastig tegen Feyenoord hebben? Ik kan zonder arrogantie zeggen dat dat een wedstrijd is waar ik me vooraf nooit druk om maak. Standaard vrij forse overwinningen. Als we Benfica verslaan denk ik dat we Feyenoord echt vermorzelen.

11-03-2022 23:09

RN +14719

Winnen met 5-0

11-03-2022 23:18

RN +14719

3 x Antony en 2 x Brobbey

11-03-2022 23:19

Spelvreugde +4634

Nog een keer voor diegenen die het aan instelling wijten. Dat is het niet. Kijk het maar terug, ze werken echt keihard. Het is voor TH ook lekker makkelijk om het aan instelling of domme fouten te wijten. Een echte toptrainer zoekt het bij zichzelf, zeker als het structureel is. En dat is het.

Dit Ajax heeft grote moeite om zich onder opportunistische druk uit te spelen. Daarom gebeurt het ook steeds NA rust, want tijdens de eerste helft staan de tegenstanders vaak met z’n allen achterin. Eenmaal op achterstand gaan diezelfde busparkeerders wel druk zitten, en aanvallen, en daar weten onze jongens zich geen raad mee. Of tegen het wat sterkere Benfica zag je het als zij op achterstand kwamen, want dan komen ze eruit. Het voetbal loopt dan niet meer en ons middenveld wordt overlopen. Keer op keer. De veldbezetting klopt vaak niet en het wordt niet slim uitgespeeld met driehoekjes en wisselspel.

Als je niet een leider met inzicht op het veld hebt lopen, zit het probleem vooral in de opdrachten en het plan van de trainer. Heeft niks, of weinig, met mentaliteit te maken. Dat ligt aan het tactische onvermogen van TH. Als hij niet snel met een passend plan komt ga je tegen Feijenoord hard onderuit want die pressen onder Slot waarschijnlijk vanaf minuut één.

11-03-2022 22:54

Stefansuarez +19080

Komt wel ruimte tegen feyenoord en dat ligt ajax wel

11-03-2022 23:02

Spelvreugde +4634

Die ruimte lag er tegen Spurs, Benfica, Cambuur, GAE, etc, etc. ook. En soms komt het dan goed, maar te vaak niet.

11-03-2022 23:13

Steffenhagen +37930

Het begon afgelopen zomer : overmars was veel te passief en daar betalen we nu de prijs voor . Los van de rechts en linksback moeten zowel het middenveld als de voorhoede versterkt worden , en zonder overmars en waarschijnlijk ten Hag is er heel veel werk aan de winkel . Ajax moet nu wel knopen gaan doorhakken

11-03-2022 22:54

Suarez16_ +9276

Ach Rensch en Tagliafico zijn prima back-ups voor ons. Door gebrek aan ritme is het nu wel matig, maar we kunnen niet Dani Alves en Marcelo achter de hand hebben.

11-03-2022 22:59

RN +14719

We krijgen een grote leegloop.. er moeten hele goede links en rechtsback komen

11-03-2022 22:51

JordanAFCA +22481

Er moet echt heel veel gebeuren de komende zomer

11-03-2022 22:50

Redrum +96198

Dat is een ding dat zeker is ja. Deze selectie is aan vernieuwing toe. Hopelijk kunnen we er nog net een dubbel en een kwartfinale CL uitpersen.

11-03-2022 22:54

RN +14719

Heel lekker. Alleen dit gaat niet lang goed zo

11-03-2022 22:50
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.