Ajax wint van Basaksehir na duel met twee gezichten

door Jesse ter Haar 289

Ajax wint van Basaksehir na duel met twee gezichten

door Jesse ter Haar 289

Laatst geüpdatet

Ajax heeft zondag een oefenoverwinning weten te boeken in een wedstrijd met twee gezichten. De Amsterdammers lieten in de eerste helft bij vlagen goed voetbal zien tegen Istanbul Basaksehir, maar daar was na rust geen sprake meer van. Na een 1-0 ruststand scoorde beide ploegen nog wel na rust, waardoor de eindstand 2-1 werd. Razvan Marin en Quincy Promes maakten hun officieuze debuut voor Ajax.

FT | Ajax - Istanbul Başakşehir (2-1)

De wedstrijd begon behouden namens beide ploegen. Ajax had tijdens de meeste fases wel de bal in de ploeg, maar gevaar voor het doel kwam er nog niet uit voort. Het eerste moment dat een kans te noemen was, was vervolgens voor Istanbul Basaksehir. Na een verre voorzet en een daaruit ontstane kopkans moest Bruno Varela ingrijpen. Dat deed hij, waarbij hij de bal bij zich hield. Enkele minuten hierna was het bijna 1-0 voor Ajax. Na aan vrije trap van Razvin Marin kon Dusan Tadic terugleggen op Perr Schuurs. De verdediger stuitte echter op de doelman.

Een minuut of tien daarna ontstond er opnieuw een kans voor Ajax. Na een vlot lopende aanval viel de bal voor de voeten van Donny van de Beek én Marin. De twee liepen elkaar echter in de weg en daardoor werd de poging van eerstgenoemde niet meer dan een rollertje. Een minuut of vijf daarna was het dan tóch raak. Opnieuw lieten de Ajacieden de bal goed rond gaan, waarna Van de Beek de bal uiteindelijk breed kon leggen op Kasper Dolberg. De Deen twijfelde niet en schoot raak.

Ajax bleef tijdens het vervolgens van de eerste helft de betere ploeg. Er ontstonden schotkansen voor Tadic en Dolberg, maar in beide gevallen hoefde de doelman van Basaksehir niet eens in actie te nemen. Op die manier gingen de Amsterdammers rusten met een geheel verdiende 1-0 stand.

Bij het begin van de tweede helft verschenen er tien andere Ajacieden op het veld. Doelman Bruno Varela was de enige die de volle negentig minuten mocht spelen. Binnen een minuut in het tweede bedrijf wist Basaksehir een kans te creëren. Lasse Schöne ging in de fout op het middenveld, waarna Edin Visca uiteindelijk uit kan halen op Varela. De doelman stond echter goed en verwerkte de bal naar de buitenkant. Na een uur spelen was het weer Visca die gevaar kon stichten, maar ditmaal ging zijn schot voorlangs.

De Amsterdammers hadden hierna vaak de bal, maar het was van beide ploegen slordig in de tweede helft. Na een kleine zeventig minuten spelen kwam Visca echter wel tot zijn derde kans na rust. Opnieuw stond het vizier niet op scherp en dus vloog zijn geplaatste schot over het doel. Enkele minuten later was Ajax daar plots op de helft van Basaksehir. Jurgen Ekkelenkamp schoot hard op de keeper, maar kreeg de bal daarna terug in zijn voeten. Via een verdediger en uiteindelijk doelman Mert Günok belandde de bal middels een eigen goal in het doel.

Visca leek de stand vervolgens al snel op 2-1 te zetten, maar hij had ongeluk en trof via een Ajax-speler de bovenkant van de lat. Kort hierna was de 2-1 alsnog een feit. Rasmus Kristensen verloor de bal en vergat daarna om te schakelen. De opponent kon er daardoor met een overtal uitkomen op links, waarna Kerim Frei uiteindelijk vrijstaand raak kon schieten. Hierna ging Basaksehir nog op jacht naar de gelijkmaker, maar kansen wisten zij niet meer te creëren. Op die manier eindigde de wedstrijd in een 2-1 overwinning voor Ajax.

Opstelling Ajax eerste helft:

Varela; Veltman, Schuurs, Blind, Dest; Eiting, Van de Beek, Marin; Dolberg, Tadic, Promes.

Opstelling Ajax tweede helft:

Varela; Kristensen, Magallán, Pierie, J. Timber; Ekkelenkamp, De Wit, Schöne; Lang, Huntelaar, Labyad.

Opstelling Istanbul Başakşehir:

Günok; Júnior Caiçara, Glichy, Chedjou, Behich; Inler, Kahveci, Elia; Robinho, Gulbrandsen (Visca), Ba.

Wissels Istanbul Başakşehir:

Kivanç, Güney, Ucar, Celik, Tekdemir, Peksen, Soner, Ozfesli, Torun, Frei, Jojic, Visca, Demir, Mevlüt, Da Costa, Soyalp, Napoleani.

Doelpunten:

1-0 Kasper Dolberg (29')
2-0 Mert Günok e.d. (72')
2-1 Kerim Frei (76')

Lees meer over:
Plaats reactie

De Meer 020 +382

Ik vond behoudens 1 domme pass aan het einde itt velen Marin een uitstekende helft spelen. Handelt snel met slimme korte passjes en lang als het moet. Houdt het tempo goed hoog. Schuurs ook erg sterk en lijkt puur opbouwend beter dan De ligt maar verdedigend minder een killer. Dest aan de bal goed maar wordt wel erg makkelijk in zijn rug geklopt bij een steekbal. Veltman sterk en dan vooral aan de bal door altijd naar voren te spelen. Verder Blind en Tadic goed. Promes onwennig. Kwam er soms goed langs maar behield dan geen overzicht of kwam niet uit met zijn passen. Toch mist er iets en dat ondanks het vaak goed snel positiespel op het middenveld vandaag. Denk gwn het gogme van Frenkie en dat versnellen aan de bal was gwn mooi om te zien

14-07-2019 22:31

MosesD +14643

Eens. Hoewel het iets rustiger mag bij Marin, maar dat komt goed. Schuurs kan wat mij betreft gewoon de Ligt opvolgen. Opbouwend idd beter, verdedigend moet hij nog stapjes maken. Back-up voor Schuurs is dan Veltman. Van mij hoeft die dure Mexicaan niet te komen. Dest deed het zelfs op linksback opvallend goed. Kan weleens de revelatie worden komend seizoen. En Dolberg lijkt (eindelijk) wakker. Magallan, Kristensen en Labyad gewoon z.s.m. afscheid van nemen.

14-07-2019 23:04

DJMokum +15

Vond Dolberg trouwens weer fris en scherp overkomen....lange tijd niet zo gezien. Hopelijk kan hij dit nu doortrekken.

14-07-2019 22:21

DJMokum +15

Ondanks een aantal hele belangrijke wisselingen in de basis voor komend seizoen heb ik er toch een goed gevoel bij. Weet iemand trouwens wanneer de Africa Cup en Copa America spelers weer aan zullen sluiten?

14-07-2019 22:17

DUDE92 +3018

Neres als ik het goed heb pas de 27e, dus lijkt me dat den rest er dan ook pas is.

15-07-2019 04:14

Klaasforever +0

Tjonge wat een genot dat we nog een paar jaar van Tadic kunnen blijven genieten, wat een klasbak! En Veltman is lang bekritiseerd geweest, maar is ijzersterk terug gekomen na z'n blessure.

14-07-2019 21:53

Godenzoon24 +15272

Aan bal.met veel ruimte voor zich wel erg matig hoor. Verdedigend wel goed idd. Maar zo'n jongen als Dest zie ik veel liever!

14-07-2019 22:08

Abu +0

Iemand een tip waar ik de wedstrijd kan terugkijken?

14-07-2019 21:23

NouriVandeBeek +7

Met zo'n laag camerastandpunt kan je weer zien hoe goed de techniek eigenlijk is van Donny van de Beek. Door sommige nog omschreven als een simpele loper. Bizar.

Dest en Schuurs de lichtpuntjes van deze voorbereiding. Schuurs was richting eind vorig seizoen al in zijn beste vorm. Hopelijk kan hij dit doorzetten. Marin was oke en Promes was nog wat zoekende. Zal ongetwijfeld loslopen.

Labyad is het meest trieste geval op dit moment. Zit echt niks in. Geen snelheid, plezier of handelingssnelheid. Noa Lang is hem op alle fronten voorbij. Huntelaar en Lasse waren niet echt gedreven. Ekkelenkamp en De Wit zijn het voor mij niet. Taylor en Gravenberch hebben meer potentie. Onsamenhangend verhaal, maar daar is AS voor.

14-07-2019 21:12

mvdk +43764 moderator

Klopt, vond dat ook vrij bizar. In de jeugd liet vd Beek al zien een goede techniek te hebben. Mensen die hem met Klaassen vergeleken hebben alleen naar de blonde haren gekeken en nooit nog een jeugdwedstrijd gezien. Meestal is het simpel roeptoeteren.

14-07-2019 21:30

Bjorn +12385

Wie waren voor jullie positieve en negatieve uitschieters? Met name de eerste helft doel ik dan op toen zoveel mogelijk de basis speelde.

14-07-2019 20:57

altijdwelwat +7

Positief Dest , Schuurs en Tadic toen hij eenmaal warm was. Negatief is een groot woord maar Marin en Promes waren zoekende.

14-07-2019 20:59

Godenzoon24 +15272

Vond Marin niet slecht. En ook Eiting prima! Verder eens en vooral Schuurs vind ik het echt goed doen. Nog iets brutaler en er hoeft voor mij geen dure Mexicaan te komen!

14-07-2019 21:50

ditisdebeslissing +4174

magallan en kristensen out!

14-07-2019 20:57

altijdwelwat +7

Pak Pierie en Labyad ook maar in ...

14-07-2019 20:58

ajax4lifebaby +0

Pierie is 18 doe even normaal... van Hereveen naar Europese subtop doe je niet 1 2 3

14-07-2019 21:46

Godenzoon24 +15272

Pieri nog onzeker en is idd erg jong. Dat kan echt nog wel type Blind worden. Even afwachten dus. Labyad is echt schrikbarend slecht pfff.

14-07-2019 21:52

dolle dries +1

Labyad is alleen maar bezig om elke aanval van AJAX te saboteren, wat een waardeloze instelling heeft die gast. Bah.

14-07-2019 23:42

Aspers73 +3189

Vind Pieri met bal aan de voet er mooi, als een Ajax speler, uitzien. Maar verdedigend erg zwak.

15-07-2019 09:15

Champy +1

Het zit wel goed met Ajax voor dit seizoen.
Het vertrek van onze twee jongens is moeilijk op te vangen maar er is geen zwak elftal achtergebleven.
Het is wel waken op dat we de selectie niet te veel opvullen met dure tweederangsspelers.

14-07-2019 20:28

altijdwelwat +7

Hebben we al te veel van met Magallan , Labyad , Kristensen , Pierie , Siem de Jong is bij elkaar ruim 25 miljoen aan middelmaat ....

14-07-2019 20:32

Schwalbino +11

Tsja als je salarisbudget zo beperkt is zullen de nummers 12 tot en met 20 vaak tweederangs zijn. Met het reeds opgehoogde budget is het al lastig zat een start 11 te bouwen die een beetje competitief in Europa is.

14-07-2019 20:42

BrandjeXL +81

Zijn die Turken niet een van volgende tegenstanders die onze Brabantse vrienden kunnen loten?

14-07-2019 20:28

fc Barcelona_ke +19239

nee. die heeft net als psv laagste coefficent!

14-07-2019 20:39

JariJari +15178

Ja maar PSV mag loten met Basel hun coefficient als ze winnen (want de loting is voor de 2de voorronde). Dis inderdaad: PSV kan hen loten in de 3de voorronde

15-07-2019 01:55

Huntelaar020 +0

Als jullie nu moeten kiezen: alverez halen of stuurs de kans geven?

14-07-2019 20:23

Schwalbino +11

Schuurs. Maakt goede indruk. Kan voetballen, heeft een prima topsportmentaliteit en heeft Blind naast zich en Onana achter zich. Die helpen hem wel door te groeien.

14-07-2019 20:24

Ozymandias +159568

Schuurs de kans geven! Als we het hadden over een speler van het kaliber Alderweireld had ik voor de aankoop gekozen maar Álvarez is zeker geen zekerheidje en dan zou ik voor het talent wat al in huis is en een geweldige indruk maakt in de voorbereiding kiezen.

14-07-2019 20:25

AjaxBaggio +2

Alvarez halen. Want we hebben sowieso een brede selectie nodig. Als Schuurs of Blind geblesseerd raken, moet je met Kik of Maga spelen.

Geloof me... dan ga je er spijt van krijgen dat er geen extra verdediger is gekomen.

Alvarez en Blind basis. Maar ik verwacht dat Ten Hag meer gaat rouleren. Dus Schuurs gaat gewoon zijn minuten maken. En bij een blessure/schorsing is hij backup nummer 1.

P.S. Geloof niet dat Martinez als CV kan spelen. Die is daar toch veel te klein voor.

14-07-2019 20:29

Ozymandias +159568

Het lijkt me dat als Blind niet kan spelen Martínez op zijn positie zal staan. Hij is maar twee centimeter kleiner dan Blind en sprint veel hoger. Als Blind bij Ajax op LCV kan spelen kan Martínez dat ook. In welke aspecten van het spel is Álvarez beter dan Schuurs?

14-07-2019 20:31

AjaxBaggio +2

Een CV van 1,78 ? Ik weet dat Cannavaro ook klein was. Maar die was buitencategorie.

Met 1,78 ben je gewoon erg kwetsbaar tegen lange spitsen.

Ja 2 CVs van 1,80 kan helemaal niet imo :P

Ik denk dat Alvarez vooral fysiek veeel sterker is. Schuurs is dan weer beter beter aan de bal.

We gaan het zien. Denk dat het sowieso verstandig is dat er een extra verdediger komt. Zeker omdat Maga en Kik gewoon niet goed genoeg zijn.

Als je op 3 fronten wil meestrijden, heb ik liever een verdediger te veel dan te weinig.

14-07-2019 20:34

Ozymandias +159568

Blind is 1,80 meter dus waarom zou Martínez te klein zijn als diens vervanger? Volgens mij is Martínez ook beter in de lucht dan Blind doordat hij een grotere sprongkracht heeft.

14-07-2019 20:34

AjaxBaggio +2

Je hebt een punt. Maar ik zou dan niet met 2 kleine CVs tegelijk spelen. Je hebt altijd 1 CV nodig die wat sterker in de lucht is.

Vorig seizoen speelde De Ligt met zijn 1,88cm vrijwel alles. Als je in een wedstrijd met Martinez én Blind moet spelen. Ben je gewoon erg kwetsbaar tegen lange spitsen.

14-07-2019 20:40

Ozymandias +159568

Gelukkig is Schuurs met zijn 1,92 meter nog langer dan De Ligt.

14-07-2019 20:50

Godenzoon24 +15272

Twee kleine cv s vind ik ook niets. Maar als vervanger Blind toch prima

14-07-2019 22:00

JOHANisGOD +18498

Ozy, als je Alvarez niet haalt en Schuurs is door een blessure een paar maanden uit de roulatie en we spelen CL, wie moet dan het centrale duo in de verdediging worden volgens jou?

14-07-2019 20:35

Ozymandias +159568

Blind samen met Veltman, Magallán of Martínez. Schuurs is volgens mij nu al beter dan Álvarez en het lijkt me niet dat Ajax zo'n 15 miljoen euro voor een bankzitter moet betalen. Vergeet niet dat Álvarez volgens de scouts van Ajax nog minder was dan Magallán. Anders hadden ze Álvarez wel in plaats van Magallán gehaald. Hij heeft op mij ook nog geen goede indruk gemaakt, hij ligt erg vaak op de grond doordat hij veel te veel sliding tackles gebruikt en zijn staande tackle matig is.

14-07-2019 20:37

JOHANisGOD +18498

Veltman, Magallan geen CL materiaal.

Martinez is een linkspoot.
Willen ze bij Ajax niet toch, twee limkspoten in het centrum.

14-07-2019 20:45

Ozymandias +159568

Is Álvarez dan wel CL materiaal? Ik betwijfel dat ten sterkste. Als Ajax een extra CV koopt moeten ze eerst Veltman en Magallán verkopen.

14-07-2019 20:46

JOHANisGOD +18498

Over Alvarez kan ik niet goed oordelen geef ik toe, maar hij is nog jong, 21 jaar en international, 30 wedstrijden in de nationale ploeg, goede kopper schijnt en kan op meerdere posities spelen.

14-07-2019 20:56

Ozymandias +159568

International voor Mexico zijn zegt niet zo heel veel als centrale verdediger. Hij is inderdaad een goede kopper en hij is een redelijke opbouwer maar hij is positioneel matig. Ik vind Schuurs een betere speler.

14-07-2019 21:02

JOHANisGOD +18498

Schuurs kan beter zijn, maar daar gaat het bij mij niet om.

Gaat er bij mij om dat als Schuurs lang geblesseerd zou raken, je waarschijnlijk in de problemen komt.

14-07-2019 21:09

Ozymandias +159568

Maar je koopt toch geen speler van 15 miljoen euro om als back-up voor Schuurs te gebruiken die ook nog eens verwacht dat hij een basisplaats zal krijgen?

14-07-2019 21:17

JOHANisGOD +18498

Je weet niet of hij back up wordt.
Misschien speelt hij wel de pannen van het dak.

Als Alvarez komt, wordt de selectie sowieso sterker.

Alvarez in, Veltman of Magallan out.

We moeten stappen blijven zetten.

14-07-2019 21:25

Ozymandias +159568

Maar dan krijgt Schuurs niet de kans die hij met zijn goede spel heeft verdiend en raakt Ajax het balans tussen koopclub en opleidingsclub kwijt. Op lange termijn is dat zeer schadelijk voor de club.

14-07-2019 22:05

Godenzoon24 +15272

Juist als een talent zijn kans pakt in de voorbereiding moet hij die ook krijgen ook. Dat is Ajax!

14-07-2019 22:10

MosesD +14643

Schuurs gewoon in de basis. Als back up voor hem gewoon Veltman erbij houden. Klaar.

14-07-2019 22:21

Ajax27 +19086

Nouri en Frenkie vergeten? Die waren beiden 19 toen Ziyech werd gehaald. Nouri daarna tragisch... maar van Frenkie hebben we het gezien toen ie 2 jaar later definitief basisspeler werd. Schuurs moet gewoon geduld hebben. Er moet nu iets komen te staan die er direct staat. Alvarez gaat gewoon komen. Schuurs lekker verhuren om een jaar eredivisie in de benen te krijgen en hoppa, over 1-2 jaar wanneer Alvarez vertrekt staat er weer een Hollands toptalent klaar om te gaan shinen.

15-07-2019 00:15

Godenzoon24 +15272

Dus als Schuurs beter is wil jij alsnog 15 mlj uitgeven aan een bankzitter???

14-07-2019 21:58

JOHANisGOD +18498

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/885018/wie-is-ajax-doelwit-edson-alvarez-mexicaanse-parel-moet-de-ligt-opvolgen.html

14-07-2019 20:57

Babangida83 +23842

Waar baseer je dat op?

14-07-2019 20:58

Ozymandias +159568

Waar baseer ik wat op? Dat ik betwijfel of hij Champions League materiaal is? Op de wedstrijden die ik van hem heb gezien.

14-07-2019 21:00

JOHANisGOD +18498

https://fcvideo.nl/video/edson-alvarez-is-geknipt-voor-ajax~brJGwd9/

14-07-2019 20:58

Godenzoon24 +15272

Eens! Compenseert veel met sliding. Zoals Tête. Maar daar geilen veel mensen schijnbaar op en noemen t dan een goede tackelaar!

14-07-2019 21:57

JOHANisGOD +18498

Helemaal met je eens Baggio.

14-07-2019 20:33

Schwalbino +11

Van Alvarez weet je niet hoe hij het zal doen. Schuurs is al een seizoen gewend. Van Magallan werd ook gedacht dat hij er meteen stond want die mocht meteen tegen Feyenoord meedoen. Die klap is hij nog niet te boven.

14-07-2019 20:34

fc Barcelona_ke +19239

Martinez heeft oude clubs vaak centrum gespeeld. ik heb geen idee waarom Ajax hem ziet als back... we zullen zien komende jaar!

14-07-2019 20:41

MosesD +14643

Blind is 2 centimeter langer dan Martinez, die wel is dat wel geschikt? Wat een onzin. Alles is timing. Nico is ook niet groot, maar een uitstekende kopper. En daarbij, Schuurs is 193 dus dat zit wel goed.

14-07-2019 22:19

FerdiZ +1

ik zou schuurs zeggen..

14-07-2019 20:33

Rentokill +4606

Ik kies beide.

14-07-2019 22:47

AFCA1211 +2573

Wat een partij, zonde dat Federer niet heeft gewonnen

14-07-2019 20:23

Bjorn +12385

Hoe oneerlijk kan sport soms zijn. In alles beter, behalve op drie cruciale momenten.

Wat een schitterende speler is Federer, met recht the GOAT.

14-07-2019 20:52

Babangida83 +23842

De Wit valt nu wel echt af. Ekkelenkamp en Schone hadden t gewoon moeilijk omdat hij in de aansluiting (na de inspeelpass) alles van zn voet laat stuiteren.

14-07-2019 20:16

Ozymandias +159568

Inderdaad, De Wit is een geweldige gozer maar hoort niet bij Ajax te spelen.

14-07-2019 20:18

Jornnn +5

Precies. En zo liep er nog meer middelmaat. Labyad bijvoorbeeld kan ook door geselecteerd worden.

14-07-2019 20:43

Ozymandias +159568

Inderdaad, ik zou verder ook Magallán en Kristensen verkopen of ten minste verhuren.

14-07-2019 20:52

mvdk +43764 moderator

Toch de nummer 2 van Turkije. Nette overwinning.

14-07-2019 20:10

3*stars*3 +23370

Op 2 punten achterstand geëindigd en binnenkort de voorronde CL in.
Ze namen duel tegen Ajax iig wel serieus.
Maar had aan ene kant graag Ajax van 1e helft (zonder 4 basisklanten), minimaal 60minuten willen zien.
Zag er goed uit en dan te bedenken dat meer dan de helft van dat team, pas maandag begon.

14-07-2019 20:18

mvdk +43764 moderator

De voorbereiding loopt nu sowieso al beter dan voorgaande jaren. Hopelijk kunnen we ondanks de uitgaande transfers toch weer een stap maken.

14-07-2019 20:22

3*stars*3 +23370

Zeker weten.
Al ben ik voorbereidingen in seizoen onder Bosz en vorig naar niet vergeten.
Vooral jaar onder Bosz was het dramatisch.
Zelfs verloren van Red Bull Liefering, AFC gelijk en vorig jaar volgens mij 1 gewonnen pot.

Maar mooiste van huidige voorbereiding is dat er nog minimaal 4 basisklanten ontbreken (Onana, Mazraoui, Hakim/Neres).
Hakim schuine streep Neres want denk niet dat ze allebei vertrekken.

Edit; schandalig, ik vergeet Tagliafico gewoon. -_-

14-07-2019 20:29

mcjc +2

Pieri mag nog een jaar jong Ajax. Die is er nog niet klaar voor. Daarnaast mogen Labyad en de Wit een nieuwe club zoeken.

14-07-2019 20:07

AjaxBaggio +2

1e helft genoten. Voetballend een ruime voldoende.

2e helft viel zoals verwacht vies tegen. Groot wonder dat die Turken maar 1x hebben gescoort.

Zou Kik verhuren aan Heerenveen.
Nog lang niet goed genoeg om in 1 te spelen. En van spelen bij Jong gaat hij niet veel leren.

Voor de rest ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren met jongens als Kristensen, Magallan, De Wit , Labyad en Ekkelenkamp.

Komen allemaal veel te kort. De Wit kun je nog in de slotfase inbrengen, om een voorsprong te verdedigen in een lastige wedstrijd. Kristensen gaat misschien sporadisch een wedstrijdje meepikken als Mazraoui en/of Veltman geblesseerd zijn.

Maar echt veel minuten gaan ze verder niet maken.

14-07-2019 20:05

altijdwelwat +7

Waarom de Wit brengen in een lastige wedstrijd ? Vind ik zo een dooddoener zoveel duels wint hij helemaal niet , loopt als een kip zonder kop te rennen. Alleen maar heel hard op iemand af rennen is volkomen waardeloos als je dat niet koppelt aan tactisch inzicht.

14-07-2019 20:12

jaripettersson +9453

Gast kan haast niks, maar kan redelijk scoren. Als je echt niks meet weet kun je hem dus gebruiken.

14-07-2019 20:16

WZAWZDB14 +4620

Wedstrijd niet gezien, wie vielen op?

14-07-2019 20:04

***1900*** +4396

Vooral Federer en Djokovic :')

14-07-2019 20:10

Suarez16_ +9175

Federer heeft het echt zelf verpest. Was de hele wedstrijd beter maar in de tiebreaks en bij zijn matchpoints maakte hij hele rare fouten. Zonde, was overall beter dan Djokovic vandaag.

14-07-2019 20:13

***1900*** +4396

Absoluut, elke set tot 6 games gekomen. Merkte in de tiebreak dat het geloof en de krachten weg waren. Wel heel spectaculair!

14-07-2019 20:20

BrandjeXL +81

Het is net Ajax-Spurs

14-07-2019 20:24

Bjorn +12385

Hoe oneerlijk kan sport zijn. In alles beter op 3 momentjes na. Onsympathieke en onsportieve Djokovic gaat er mee heen. Vreselijke klager op alles en iedereen als het niet loopt.

Federer buitenaards, op 37 jaar zo'n wedstrijd.

14-07-2019 20:54

Schip +23362

Eens, maar ergens voelde je dit aankomen. Als Djokovic druk ging zetten, maakte hij de punten.

Maar echt genoten van Federer. Het is dat hij al zo afgrijselijk veel heeft gewonnen, anders zou deze wel erg wrang zijn. Maar ook tiebreaks moet je winnen.

14-07-2019 22:45

jaripettersson +9453

Schuurs, Dest, Eiting

14-07-2019 20:11

DUDE92 +3018

Wist niet eens dat tiebreak een mogelijkheid was op Wimbledon. Langste finale ooit nu in ieder geval, aldus de BBC

14-07-2019 19:59

mvdk +43764 moderator

Lange zit idd.

14-07-2019 20:08

talent020 +7

haha Jack heeft niet door dat de camera nog.loopt,

14-07-2019 19:58

Antafca +521

hoe speelde promes dan ? hoor niks over hem

14-07-2019 19:55

Schip +23362

Wedstrijd gemist, ben ook benieuwd.

14-07-2019 19:59

altijdwelwat +7

Wisselvallig zoals altijd voor elke goede actie , krijg je 4 mislukte terug.

14-07-2019 20:03

Babangida83 +23842

Prima hoor, maar nog niks bijzonders, moet nog op gang komen. Draait makkelijk mee. En speelt zonder zijn niveau nog te halen toch een redelijke wedstrijd.

Dan komt Lang erin de tweede helft en zie je dat die in potentie meer heeft, maar in een wedstrijd nog redelijk wisselvallig was (aanvoer van Kristensen en De Wit is ook niet alles). Toch ook voor Lang een prima wedstrijd. Maar met Promes haal je toch wel comfortabeler de volgende ronde.

14-07-2019 20:07

AjaxDaniel +14523

Ah vreemdganger Elia komt aan het woord.

14-07-2019 19:54

3*stars*3 +23370

Zo te horen, wacht hij op een paar maanden salaris daar.
Fey zal handenwrijvend toekijken en hem transfervrij overnemen...

14-07-2019 19:57

AFCAjax +17839

Als je die alvarez haalt (wat mij betreft hoeft het niet) moet je je zeker niet verplicht voelen om hem op te stellen, heb persoonlijk meer vertrouwen in perr schuurs, maar als je zo'n speler voor 15 miljoen haalt voel je je waarschijnlijk wel verplicht en in je centrum ga je ook niet veel rouleren normaal gesproken.

14-07-2019 19:53

jaripettersson +9453

Ik vind het een dure reserve.

14-07-2019 19:55

Gonzalez75 +5865

Schuurs heeft de kwaliteiten om aan het seizoen te beginnen. Samen met Blind.

14-07-2019 19:56

Gonzalez75 +5865

Schuurs heeft de kwaliteiten om aan het seizoen te beginnen. Samen met Blind.

14-07-2019 19:56

AFCAjax +17839

ja dat klopt daarom hoef je em van mij niet te halen.. maar een zak geld verdedigd de boel niet daar in het centrum. als perr beter is is perr beter (of die dat is weet ik niet, maar op basis van wat ik tot nu toe gezien heb van beide heb ik meer vertrouwen in perr).

14-07-2019 19:59

jaripettersson +9453

Yep, helemaal eens

14-07-2019 20:00

Babangida83 +23842

Is moeilijk te zeggen nog, maar in de combo met Blind vind ik hem lekker gaan.

Wel vraag ik me af of als je Nous RB zet, hij verdedigend sterk genoeg uit de verf komt. Dat is t risico, denk ik.

14-07-2019 20:14

altijdwelwat +7

Is toch belachelijk dat Lang op de flank staat te verpieteren en de Wit op de 10 45 minuten mag falen.

14-07-2019 19:50

jaripettersson +9453

Ik denk dat ten Hag hem als rechtstreekse back-up voor ziyech wil hebben.

14-07-2019 19:52

3*stars*3 +23370

Dani traint erg hard ofzo.
Tegen die jongen moet je eerlijk zijn.
Complimenten voor zijn instelling en een stap naar een Heracles gunnen, transfervrij.

14-07-2019 19:52

Roovers419 +0

Waarom is dat belachelijk? Het zijn oefenwedstrijden, waarin een trainer experimenteert.

14-07-2019 19:53

altijdwelwat +7

Wat moet je experimenteren dan ? De Wit laat al 2 jaar zien dat hij daar niks te zoeken heeft.

14-07-2019 20:00

Ajax27 +19086

Was ook belachelijk dat Bosz Ziyech op rechtsbuiten plaatste... die werd bijna verketterd door die keuze. Ten Hag deed echter precies hetzelfde en het was een gouden zet. Verschil tussen Ziyech en Lang is dat Ziyech snapt hoe die daar moet lopen en 75% van de tijd meer als 4e middenvelder diende. Lang blijft nog teveel aan de kant staan maar zou zich veel meer naar binnen moeten laten zien.

14-07-2019 20:02

altijdwelwat +7

Verschil is vooral dat Ziyech bedient werd door de Jong , van de Beek , Tadic en Neres. En Lang door De Wit, Ekkelenkamp en Labyad....Lang op het middenveld is 3 klasse beter dan de Wit.

14-07-2019 20:08

Babangida83 +23842

Niet door Eiting, hoor, die speelde eerste helft.

14-07-2019 20:42

MaximilianRosse +9197

Precies mijn gedachte.

14-07-2019 20:08

Knalpot +3606

Waarom om erachter te komen dat Lang het centraal nog niet kan bolwerken tegen dit soort tegenstanders?

14-07-2019 20:38

pieke +521

Zou Mike Verweij zichzelf hebben geblockt? Je hoort niets van hem op dit moment.

14-07-2019 19:49

mvdk +43764 moderator

Morgen.

14-07-2019 19:53

3*stars*3 +23370

Na die breaking over Frenkie naar PSG en Donny naar Real, moet hij sowieso ff rustig blijven...

14-07-2019 19:53

BrandjeXL +81

Tijdens het weekend is er sowieso zelden nieuws van hem.

14-07-2019 19:56

stopperspil +11163

Labyad en Magallan verdienen dik dus vindt er maar een club voor

14-07-2019 19:48

hallo1 +0

Dat is wel een probleem.

Transfersom hoeft niet zo hoog te zijn en anders desnoods verhuren. Het heeft geen zin om er spelers bij te hebben hangen die geen kans op speelminuten maken.

14-07-2019 19:50

Knalpot +3606

Ehh volgens mij hebben alle andere topclubs die ook, die mensen heten reserves en in geval van nood heb je die nodig omdat je anders wellicht een zeer onervaren jeugdspeler van net een paar lentes oud moet laten invallen. Wil je ook niet.

14-07-2019 20:40

Ozymandias +159568

De andere oefenwedstrijden was Pierie verdedigend slecht maar goed aan de bal. Vandaag is hij verdedigend slecht maar ook slecht aan de bal.

14-07-2019 19:46

Ajax27 +19086

Die is inderdaad nog lang niet klaar voor het grote werk. Beter verhuren ze m aan een eredivisie club zodat ie een extra jaar ervaring in de benen krijgt.

14-07-2019 19:48

Ozymandias +159568

Ik denk dat hij meer zal leren als hij een seizoen met mannen als Bogarde aan zijn positionering en anticipatievermogen kan werken. Schuurs heeft ook een enorme stap in zijn verdedigende positionering gezet in een seizoen met Bogarde als trainer en eerder Alderweireld ook al.

14-07-2019 19:50

ram +7283

Die jongen gewoon vast in Jong Ajax zetten dit seizoen. Ik zou hem even totaal vergeten voor het eerste. Niks mis mee.

14-07-2019 19:49

Ozymandias +159568

Ik zou hem wel met het eerste mee laten trainen (zoals Schuurs vorig seizoen) maar inderdaad vast met Jong Ajax mee laten spelen. Hij is ook pas 18 jaar oud en heeft nog jaren de tijd voordat hij de leeftijd bereikt waarin hij door hoort te breken.

14-07-2019 19:51

ram +7283

Ja. Regelmatig meetrainen met het eerste uiteraard. Maar ik vind altijd ook dat een speler mee moet trainen met Jong; je moet toch feeling met medespelers krijgen. Ik zou hem dus een beetje schipperen. Dat geldt voor nog een aantal spelers trouwens.

14-07-2019 20:39

hakkietjakkie +80

Als je geen baard heb bij Basakcehir dan hoor je er niet bij.

14-07-2019 19:46

altijdwelwat +7

Weer zo een slappe kutbal van Kik .....

14-07-2019 19:45

AFCA-B93 +5486

Ziekenhuisbal ja. En die Magallan weer in twijfel :/

14-07-2019 19:46

hallo1 +0

Labyad moet verkocht worden.

Ongeinteresseerd, nonchalant en hebben meer dan genoeg betere spelers op zijn positie.

Kristensen en Magallan, daar wisten we van dat die het niveau niet hebben. Verkoop zou logisch zijn, ondanks dat ze nog maar kort bij Ajax zitten.

Pierie valt me erg tegen. Te sloom aan de bal en niet hard genoeg in de duels. Die zal zich op de backpositie moeten gaan richten. Martinez heeft veel meer als LCV.

De Wit zou ik verhuren. Het is dan wel een draufgänger, maar mist techniek en spelinzicht voor die positie.

14-07-2019 19:41

jaripettersson +9453

Labyad is geen schim meer van de speler die hij nooit was.

14-07-2019 19:55

Ozymandias +159568

Ik zou Veltman (omdat ik hem een transfer gun), Labyad, Magallán, Kristensen en De Wit nog proberen te verkopen voordat hij seizoen begint.

14-07-2019 19:41

witchmaster11 +4

IK zou Veltman nog wel een poosje behouden , je ziet dat hij in de 2de helft nu al gemist wordt

14-07-2019 19:43

Ozymandias +159568

Ik vind Mazraoui en Dest beide betere opties voor op rechtsback.

14-07-2019 19:43

Ajax27 +19086

Als ik kijk hoe Nous de 2e helft van het seizoen was, dat was verdedigend erg matig. Veltman kwam na z'n blessure erg sterk terug. In aanvallend opzicht heb je echter aan de 2e weer helemaal niets.

14-07-2019 19:53

ram +7283

Eens. Al mag je Kristensen en De Wit wat mij betreft ook verhuren. Zelfs Magallan verhuren vind ik niet zo verkeerd. Kan geen kwaad.

14-07-2019 19:43

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

het probleem is echt het nivo verschil van ons middenveld de eerste en de tweede helft.
aanvallend is er niks mis met dit elftal.
het middenveld is gewoon te zwak en te traag in duels.
zitten wel een paar afvallers tussen mensen

14-07-2019 19:41

korem +878

Labyad speelt wel een goeie pot pfff, dit soort spelers snel weg ! Ekkelenkamp vind ik persoonlijk ook niks, Dani de wit tja wat moet je ervan zeggen ook niks.

14-07-2019 19:40

de_pitbull +0

Doorselecteren aub.

14-07-2019 19:40

witchmaster11 +4

Labyad zucht ik begrijp nog steeds deze aankoop niet

14-07-2019 19:40

Rdk1983 +4

Bij de jonkies wel paar aardige. Lang, Eiting. Snap Labyad en Kristensen niet. Heb liever Veltman als back up RB.

14-07-2019 19:38

Suarez16_ +9175

Mag toch hopen dat Ajax Ekkelenkamp of De Wit nog verkoopt of verhuurt. 2 redelijk dezelfde types en ze voegen weinig toe.

14-07-2019 19:38

altijdwelwat +7

Hahaha Dani de Wit .... meelijwekkend ....hij wil zo graag en kan zo weinig.

14-07-2019 19:38

FTS95 +15988

Magalan..de man, die er niks van kan..

14-07-2019 19:37

vak114 +5536

Deze verdediging is het niet,allemaal teveel twijfelaars.

14-07-2019 19:37

DUDE92 +3018

Weet iemand wat de langste Wimbledon finale ooit was? Ik kan me iig niet herinneren dat het boven de 7 games kwam in de finale.

14-07-2019 19:36

AFCA-B93 +5486

En die oude Federer houdt het gewoon nog vol ook he

14-07-2019 19:37

DUDE92 +3018

Ik vind hem ook oprecht veel beter dan Djokovic over de hele wedstrijd gezien. Maar Djokovic is zo'n taaie knakker, op de momenten dat het er écht toe doet staat hij er.

14-07-2019 19:39

RayJordaan +6830

Man wat een gigant, de G.O.A.T van het tennis.

14-07-2019 19:56

trodat4030 +96403

Finale weet ik niet, maar google hitte als eerst op dit:

De wedstrijd tussen John Isner en Nicolas Mahut tijdens Wimbledon 2010 is de langste tenniswedstrijd ooit gespeeld. John Isner en Nicolas Mahut speelden op 22, 23 en 24 juni, tijdens de tenniskampioenschappen op Wimbledon van 2010 een wedstrijd, die in totaal 11 uur en 5 minuten duurde en goed was voor nog meer records. John Isner won.

14-07-2019 19:46

DUDE92 +3018

Klopt, die wedstrijd heb ik nog deels gezien ook. Werd op een gegeven moment gestaakt omdat het donker werd, ochtend erna ging het verder.

14-07-2019 19:57

stopperspil +11163

Huilen deze verdediging bij de 2-1 draait Pierie zn lichaam weg

14-07-2019 19:36

Labrador +10

Uptown girl als goaltune.

14-07-2019 19:35

3*stars*3 +23370

Kon je zien aankomen natuurlijk.

14-07-2019 19:35

ajaxwestland09 +28932

Schone en Kristensen wat een gepruts

14-07-2019 19:35

fc Barcelona_ke +19239

kristensen verliest bal en laat em lopen. daar komt 2-1!

14-07-2019 19:35

Leviathan +168

Die zat er al in

14-07-2019 19:36

Leviathan +168

Wat een muziek bij goals

14-07-2019 19:35

CDS +1561

Ekkelenkamp is toch echt wel een aardige voetballer hoor: hoge handelinggssnelheid, goede passing, redelijke dribbel, veel loopvermogen.

14-07-2019 19:35

Barra +5529

Ja ik vind hem ook niet verkeerd, is redelijk compleet en maakt ook goede keuzes in het veld.

14-07-2019 19:41

Mikey Stormram +1882

Kan helaas zelf niet kijken maar ben vooral benieuwd naar Marin. Hoe speelt ie?

14-07-2019 19:34

DUDE92 +3018

Hij bespeelt de ruimtes op de bank enorm goed. Eerste helft was hij redelijk onopvallend. Ik vond hem prima, maar anderen hier waren het daar niet mee eens.

14-07-2019 19:37

Bean +3

Die labyad is echt echt slecht zeg.. pffff.. Lang speelt daarintegen wel lekker

14-07-2019 19:34

JordyAjacied +19168

Labyad :(

14-07-2019 19:34
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.