Ajax wint speciale benefietwedstrijd en is klaar voor PSV

door Gino Haverkamp 4159

Bron AS

Ajax wint speciale benefietwedstrijd en is klaar voor PSV

door Gino Haverkamp 4159

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax heeft het benefietduel met Shakhtar Donetsk winnend afgesloten. De Amsterdammers waren grotendeels de bovenliggende ploeg, maar moesten toch een 0-1 achterstand wegpoetsen. Via Dusan Tadic, Steven Berghuis en Mohammed Kudus lukte dat. Het duel eindigde in 3-1.

De wedstrijd stond in het teken van Oekraïne. De opbrengsten gaan naar hulp aan vluchtelingen in Nederland en vlak voor de aftrap werd een minuut stilte gehouden voor de oorlog in Oekraïne, waarna een Oekraïns kind het volkslied van haar land zong. Dat in een redelijk gevulde Johan Cruijff ArenA, waar ook enkele duizenden Oekraïnse vluchtelingen bij mochten zijn.

De eerste minuten van de wedstrijd zelf verliep goed voor Ajax, dat vanaf het begin initiatief toonde en Shakhtar Donetsk weinig ademruimte gaf. Het resulteerde in de openingsfase tot slechts wat speldenprikjes, maar scoren deden de Amsterdammers niet.

Shakhtar Donetsk deed dat wel, in de 33e minuut. Mykhaylo Murdyk begon op de middenlijn aan een solo en hij werd niet goed genoeg aangepakt door de Ajacieden. Daardoor kon hij zo doorlopen tot aan Remko Pasveer, die niet in staat was zijn schot te keren: 0-1.

Na die goal zakte Ajax wat weg en kreeg vooral de uitploeg wat kleine kansjes die niets opleverden. De wedstrijd leek dan ook een beetje uitgedoofd de rust te bereiken, totdat Ajax opeens op gelijke hoogte kwam. Steven Bergwijn gaf de bal hoog voor op Antony, die de bal met het hoofd breed legde voor aanvoerder Tadic, die simpel de 1-1 binnentikte. Dat was dan ook de ruststand.

Ajax trekt touwtjes aan in tweede helft

Ajax kwam met dezelfde elf spelers de kleedkamers uit, Shakthar met negen nieuwe namen. Door de goal van Tadic leek het de smaak te pakken te hebben, want er werd veelvuldig de weg naar voren gevonden en een aantal keer was de thuisploeg ook erg gevaarlijk. Onder meer Edson Álvarez en Berghuis waren dichtbij een treffer.

Na ruim 25 minuten lang speldenprikken uitdelen kwam daar dan toch de 2-1 van Ajax, zij het wat gelukkig. Een corner van Ajax werd niet goed weggewerkt, waarna Berghuis vanaf een afstand uithaalde. Zijn schot werd echter van richting gekeerd en ging op die manier het doel in.

Vlak na de goal waren alle ogen gericht op twee inkomende wissels: Brian Brobbey en Francisco Conceição. Brobbey maakte zijn officieuze rentree, Conceição zijn officieuze debuut.

De twee zomeraankopen kwamen niet tot scoren, maar een andere invaller wel: Mohammed Kudus. De middenvelder kreeg de bal net buiten de zestien, speelde zichzelf knap vrij en schoot hard raak in de verre hoek.

Daarmee werd de eindstand beslecht. Ajax wint met 3-1 van Shakhtar Donetsk en mag zich opmaken voor het echte werk: PSV. Zaterdag ontmoeten beide ploegen elkaar in de Johan Cruijff ArenA voor de Johan Cruijff Schaal

FT | Ajax - Shakhtar Donetsk (3-1)

Opstelling Ajax:

Pasveer; Rensch (Fitz-Jim 66'), Timber (Schuurs 66'), Blind, Wijndal (Baas 76'); Álvarez, Berghuis (Taylor 80'), Klaassen (Brobbey 76'); Bergwijn (Kudus 66'), Antony (Conceição 76'); Tadic.

Wissels Ajax:

Gorter, Schuurs, Magallán, Baas, Fitz-Jim, Taylor, Kudus, Hlynsson, Conceiçao, Ramussen, Brobbey.

Opstelling Shakhtar Donetsk:

Trubin; Konoplia, Korniienko, Bondar, Kozik, Totovytskyi, Sudakov, Stepanenko; Mudryk, Kashchuk.

Wissels Shakhtar Donetsk:

Shevchenko, Pyatov, Kiryukhantsev, Udod, Stasyuk, Savchenko, Ocheretko, Topalov, Djurasek, Chekh, Kryskiv, Vakula, Kulakov.

Doelpunten:

0-1 Mykhaylo Murdyk (33')
1-1 Dusan Tadic (45')
2-1 Steven Berghuis (73')
3-1 Mohammed Kudus (85')

Lees meer over:
Plaats reactie

Steffenhagen +37767

Even serieus ; Rasmussen doet geen flikker

27-07-2022 16:48

Nieuwmarkt +2987

Ik zie hier steeds voorbij komen "Blind was de beste man"
Op het gebied van passing, helemaal mee eens. Maar zijn core taak verdedigen was dramatisch weer. Constant te laat en je speelt gewoon met een man minder achterin vanwege zijn gebrekkige snelheid.
Ja als 6 zou het echt een topper zijn met de wereldklasse passing die die heeft, maar met opkomende backs is hij degene die dat soort gaten die daar vallen dan ook in de omschakeling moet dicht lopen. Dat zie ik hem niet doen.

Ik genoot echt van zijn passings gisteren, maar als je vervolgens constant weggecountert wordt en Blind dit niet bij kan benen, heb je er geen ene klote aan.

27-07-2022 10:58

supporter sinds +7878

Bassey komt daar straks te staan en Blind linkshalf.

28-07-2022 15:28

louis60 +11472

WE REDDEN HET NIET MET ALLEEN 11 BASISSPELERS. Laten we nu alle 22 spelers stimuleren en toejuichen. Klaassen, Taylor en andere spelers gaan rouleren. En dat is prima en hard nodig. Bassey en een nieuwe RB(reserve spits ook nog?) en we zijn klaar.Conceição is de nieuwe Neres en daarmee heeft Antony weer een maatje. Werkte goed in de roulatie.

27-07-2022 09:56

KickNiergever +908

Absoluut een fan van Berghuis op het middenveld maar toch bang dat het in grote wedstrijden (lees CL) wel eens fout kan gaan. Kan ook vreselijk nonchalant zijn en niet weten wat er in z’n rug gebeurt. Bijvoorbeeld tegen Feyenoord dat hij zich liet aftroeven door ik meen Toornstra, waar de goal uit kwam.

27-07-2022 09:54

FelixGassenlicht +8934

Lekker Klaassen en Alvarez en als het nodig is Blind het hele seizoen dissen. Heerlijk. Moeten Ten Hag, Van Gaal en Schreuder maar niet zo eigenwijs zijn en steeds de verkeerde spelers opstellen.

27-07-2022 07:26

Dubbelvla +8402

Blind was gisteren heel goed, maar moet gewoon lekker passjes vanaf het middenveld smeren zonder al te veel verdedigende taken

27-07-2022 07:58

Joodhannus73 +3579

Bergwijn Brobbey Anthony
Berghuis Kudus Taylor
Wijndal Bassey Timber Nieuwe RB
Pasveer

27-07-2022 07:15

HumbertoPan +1711

De reden dat Alfred chagrijnig keek bij die goal van Kudus, was omdat hij besefte niet meer om hem heen te kunnen. Geef die jongen eens het vertrouwen op het middenveld en Klaassen eruit!

27-07-2022 07:06

Alexander40 +6093

Paar conclusies:

- Alvarez worst steeds minder een houten Klaas
- Fitz-Jim zit heel dicht tegen Ajax 1 aan. Die zal regelmatig invallen dit jaar
- Voetballend zijn we sterker geworden
- Kudus doet het goed in de spits. Ik zie weer dezelfde acties als bij Nordsjaelland
- Wijndal haakt goed aan en gaat extra’s brengen dit seizoen
- Het wordt toch weer lastig om Blind uit de basis te spelen
- Tadic mag zich voor het eerst een beetje zorgen gaan maken of hij nog wel alles gaat spelen. Dit seizoen denk ik nog net wel maar zal wel wat vaker gewisseld worden
- Pasveer staat tijdens het WK op doel bij oranje

27-07-2022 06:59

Saban +531

Heb jij kudus in de spits zien spelen?

27-07-2022 08:31

Babangida83 +23821

Kudus speelde op 10, Brobbey in de spits.

27-07-2022 10:24

Alexander40 +6093

Kudus speelde met regelmaat als diepste spits.

28-07-2022 01:00

Henk de Vries +11122

Rare kop. We zijn nog helemaal niet klaar voor PSV. Ik verwacht een kopie van de wedstrijd van vorig jaar...

27-07-2022 06:32

Joodhannus73 +3579

Ik ook... Kopie van vorig seizoen zelfs.

27-07-2022 07:03

supporter sinds +7878

ik dacht precies hetzelfde

28-07-2022 15:30

Jp777 +8741

De wijze hoe Rensch eruit werd gelopen is stuitend. Jongen kan er zelf weinig aan doen maar komt tekort, moet een RB bij, graag nu ipv als er meerdere malen punt verlies is geleden

27-07-2022 06:32

Babangida83 +23821

Is ook een kwestie van afsnijden ipv meelopen. Dan haal je hem weer in.

27-07-2022 10:25

NeeI +107625

FREE KUDUS!

27-07-2022 05:53

JaapStam +136640

Die haat naar Klaassen en Alvarez zal ik nooit begrijpen hier!!! Absurd gewoon!!! #StayStrongBoys!!!

27-07-2022 04:29

Ferd +38316

het lijkt wel alsof opbouwende or onderbouwde kritiek niet meer mogelijk is als het om die twee spelers en Daley Blind gaat. Het is triest. Natuurlijk vallen er dingen aan te merken op die spelers, maar het is echt helemaal doorgeslagen.

27-07-2022 04:54

JaapStam +136640

Er is een soort haatcampagne ontstaan bij die gasten, dat komt mijn strot uit!!! Walgelijk!!!

27-07-2022 05:07

Ferd +38316

helaas heeft een groot deel van de 'supporters' een pispaal nodig. Veltman was ook al een slachtoffer van deze mentale ziekte.

27-07-2022 05:09

JaapStam +136640

Indd!!! Het ergste is je eigen spelers uit fluiten!!! Ik kan met mijn hoofd niet bij waarom je dat zou doen als volwassen kerel???!!! Alsof ze daardoor beter gaan voetballen!!! 🤦‍♂️!!!

27-07-2022 05:44

supporter sinds +7878

Alvarez is zelfs heeeel goed in dit team. Niet voor niets wordt hij ontzettend door zijn medespelers gewaardeerd. Naast al het vuile werk heeft hij nog scorend vermogen ook. en de pass op brobbey kunnen 9 van de 10 eredivisie spelers niet geven.
En klaassen heeft natuurlijk altijd al zijn waarde bewezen , Mr 1-0 .. kortom helemaal met je eens Jaap

28-07-2022 15:33

GiannisAntetokounmpo +8389

Als de gehele selectie die Alfred nu tot zijn beschikking heeft fit is, ga je dit seizoen ongelofelijke spelers moeten teleurstellen en laten banken. Bijna elke positie is inmiddels dubbel bezet en dat is gewoon een ontzettende luxe.. De concurrentie strijd onderling zal voor iedereen goed zijn..

Hoop alleen wel dat Alfred harde beslissingen durft te nemen, en niet conservatief vast blijft houden aan de “gevestigde” spelers..

Ik vond vandaag bijvoorbeeld heel positief om te zien hoe een matige Klaassen werd vervangen door een geweldige Kudus, en hoe Ajax gemakkelijker begon te voetballen toen Taylor in de plaats van Alvarez kwam.,

Ook heb ik nu al medelijden met verdedigers van de tegenstanders als na 60 minuten Brobbey en Conceicao het veld in komen om ze nog even gek te maken voor 30 minuten.. Je hebt gewoon zoveel opties en wapens..

Enige wat nog zorgen baart is onze kwetsbaarheid achterin. Het lag nog te vaak open in de omschakeling en daar kan je tegen PSV Zaterdag wel mee in de problemen komen. Dit zal uiteindelijk wel goedkomen als de juiste afstemming en patronen er in worden geslepen, maar wellicht komt Zaterdag dan te snel..

Anyway, genoeg aanknopingspunten voor een geweldig komend seizoen!

27-07-2022 03:23

roodwit007 +14203

Hoe bijzonder is het dat Ajax een benefietwedstrijd speelt voor de vluchtelingen uit Oekraïne?

,,Dat vind ik fantastisch en is voor mij tekenend voor de warmte, die ik bij Ajax heb ervaren. Voetbal lijkt voor een voetballer het allerbelangrijkste op aarde, maar er is veel meer. Het is mooi dat Ajax oog heeft voor de mensen die het op dit moment zo zwaar hebben.”!!!!!!
en dan heb je hier gasten die Klaasen ect afbranden tot de bot nogmaals een benefiet wedstrijd is bedoeld voor de gene die het hard nodig hebben en niet kijk mij eens ff mooi spelen HET WAS GEEN OEFEN WEDSTRIJD

27-07-2022 01:48

Ferd +38316

het was wel een oefenwedstrijd. En een benefietwedstrijd. Die twee dingen staan elkaar niet in de weg.

27-07-2022 04:55

Erik20 +7365

Ik hoop dat Ajax nog zoekt naar een RB. Rensch is op die positie een zwakke plek in je verdediging, en Klaiber is zeker geen alternatief. Misschien kom je daar in de competitie nog mee weg, maar in de CL kan het echt niet.

27-07-2022 01:41

Lagasj +2905

Je lult uit je nek Gino Haverkamp.
Ajax, lees Schreuder, is helemaal niet klaar voor PSV.

27-07-2022 01:38

rsvh88 +5458

Ik hoop oprecht dat we niet hier een heel seizoen ons groen en geel gaan ergeren aan Klaassen.. Schreuder asjeblieft.....

27-07-2022 01:26

Ferd +38316

dat je je groen en geel ergert ligt niet aan schreuder, dat ligt echt aan jezelf.

27-07-2022 04:56

Ferd +38316

het is goed met je Lagasj.

27-07-2022 09:03

MrPink +81618

Vraag me af hoe het met de shirts zit. Nog geen uit shirt of 3e shirt. Adidas heeft ook veel problemen met de levering aan clubs. Ik las ook dat er clubs in Engeland voorlopig geen shirts verkopen via de fanshops...

27-07-2022 01:04

ouweman +4929

Ze zeiden bij de fanshop dat ze hopelijk de eerste week augustus het uitshirt binnen krijgen. Dus zeg 10 augustus in de winkel.
Hopen ze....

27-07-2022 08:18

Mees209311 +284

kan iemand mij vertellen wat klaassen toevoegt behalve af en toe een goaltje? Het zal allemaal heel doordacht zijn maar ik zie het niet.

27-07-2022 01:02

wijzijndebeste123 +163070

in mijn ogen niets. behalve snot voor de ogen en n rode kop.

27-07-2022 01:14

Erik20 +7365

Ja je merkt niet eens dat hij in het veld staat totdat er een keertje een doelpoging van hem is. Daarom was Donny ook een verbeterde versie van Klaassen, die voegde echt wat toe aan het spel naast zijn goals. Meer dan af en toe een goal ga je niet krijgen van Klaassen, maar dat wisten we al.

27-07-2022 01:33

WantAmsterdam +115957

Donny is geen verbeterde versie, maar een andere en veel completere speler.
Wat ze gemeen hebben is dat ze allebei een vergelijkbare rol/positie in het elftal hadden, maar donny kan veel meer dan Klaassen:
Een mannetje uitspelen, creatieve passjes geven, een bal vasthouden met de rug naar zijn goal.
Dit zijn allemaal kwaliteiten die Klaassen zo goed als niet heeft.

27-07-2022 03:18

desjit +2

Bergwijn Brobbey Antony
Tadic
Kudus Alvarez
Bassey Blind Timber Timber
Pasveer

Of:

Tadic Bergwijn Antony
Kudus
Berghuis Alvarez
Bassey Blind Timber Regeer
Pasveer

27-07-2022 00:31

Ajacied1995 +10789

Bassey is gekocht voor cv
Wijndal linksback

27-07-2022 00:37

RFHK +12873

Ik had Quinten toch graag gezien. Niet het talent van Jur, maar beter dan Rensch.

27-07-2022 00:28

Telamon +9192

@RFHK

Ander type dan Jur, voetballend beter en aanvallender ingesteld. Jur controlerender en defensiever ingesteld.

27-07-2022 01:48

RFHK +12873

Hij is voetballend echt niet beter. Jur kan zonder problemen ook op 6 spelen en is dan beter dan Quinten.

27-07-2022 10:57

Telamon +9192

@RFHK

Ja ik bedoel ook meer in de dribbel/actie. Quinten is wat vlotter en dynamischer.

Zou meer een 8 zijn, waar Jurriën inderdaad meer een 6 is, meer spelverdelend.

27-07-2022 11:36

RFHK +12873

Nee zelfs dat niet, Jur heeft een ongelofelijke dribbel juist.

27-07-2022 14:58

RFHK +12873

Q. Timber dus naar Feyenoord, wie moet de nieuwe rechtsback worden bij ons?

27-07-2022 00:23

RFHK +12873

Schreuder lijkt hem als CVM te zien, althans.. in de voorbereiding tot dusver.

27-07-2022 00:31

Adt +1650

Rensch met Regeer als backup

27-07-2022 00:40

Erik20 +7365

Rensch is (nog?) niet goed genoeg als RB. Je gaat echt in problemen komen met hem in de CL.

27-07-2022 01:37

arufred +9705

Nogmaals mijn 11 tegen PSV in willekeurige volgorde:Pasveer,Wijndal,Bassey,Timber,Blind,Kudus, Taylor,Bergwijn,Brobbey,Antony en Tadic.

27-07-2022 00:19

roodwit007 +14203

Je vergeet Klaasen ,dat wordt dik de boot ingaan

27-07-2022 00:21

Soccerskins v2 +43203

Ik had al geen verwachtingen van het duo Alvarez - Klaassen op het middenveld maar Jezus wat een verschikking was dat vandaag. Kudus had 3 minuten op het middenveld nodig om toe te voegen wat Klaassen in 70 heeft gedaan. Ik hoop dat uiteindelijk Blind, Berghuis, Kudus en Taylor het middenveld gaan vormen waarbij Blind en Berghuis een vaste basisplaats hebben en Kudus en Taylor elkaar afwisselen.

27-07-2022 00:07

roodwit007 +14203

stel je eens voor als alleen JOU idee zal spelen en verder niet , dan komt Ajax ongeveer 300 spelers te kort waarvan er alleen slechts 11 zullen spelen , ik vind gezien je andere berichten zeer weinig respect heeft voor een ajacied iedere speler speelt naar zijn vermogen en wordt altijd gescout in dit geval moet je janken om de gene die scout en niet de speler

27-07-2022 00:20

Soccerskins v2 +43203

Mooi genederlands. De scout iets verwijten vind ik erg moeilijk, de trainer daarentegen niet. Schreuder hoort in te zien dat Ajax een veel beter middenveld op kan stellen dat Klaassen - Alvarez - Berghuis. Met zo’n selectie is dat enorm zonde.

27-07-2022 00:31

JOHANisGOD +18498

4 middenvelders?

27-07-2022 00:41

Soccerskins v2 +43203

Nee 3. Blind en Berghuis als vaste basisspelers en Taylor en Kudus afwisselend in de basis. Ook afhankelijk van de tegenstander.

27-07-2022 00:44

Jutter1 +4311

Klaassen was de slechtste man op het veld. Is ook niet verwonderlijk want het is een hele middelmatige speler. Denk dat hij in deze wedstrijd zijn kruit heeft verschoten voor een vaste basisplaats in Ajax 1! Verder een toch aardige wedstrijd tegen een tegenstander die zoals we van hun gewend zijn met 10 man achter de bal spelen en vervolgens willen toeslaan in de omschakeling. Een goede test voor dit Ajax dat het komende seizoen wel met meer dergelijke tegenstanders te maken krijgt, niet alleen nationaal maar zeker oook Europees Middenveld lijkt mij desalniettemin nog niet helemaal op orde met Klaassen en Alvarez en voorin miste men een echte target man/afmaker voor een groot deel totdat Brobbey acte de precense gaf!. Verder maar geen al te veel woorden aan deze wedstrijd vuil maken, het blijft tenslotte een pot waar je absoluut geen al te grote conclusies aan kan verbinden. Ware het niet dat de RB positie wél stevig ter discussie staat, want dat blijft voor mij en anderen toch het grootste pijnpunt van de ploeg, daar moet dus nog stevig aan gewerkt worden!

27-07-2022 00:41

FTS95 +15964

Jij verkiest nog steeds Blind en Berghuis boven Kudus...Dan heb je er net zo weinig kaas van gegeten als Alfred..

27-07-2022 04:53

akaj2021 +2101

Timber verkiest Feyenoord boven Ajax

Toch wel jammer

27-07-2022 00:07

MrPink +81618

Tjaa. Meer kans op de basis daar.

27-07-2022 00:08

akaj2021 +2101

Klopt als Aursnes weg gaat komt die gewoon in de basis

27-07-2022 00:08

In Bassey we trust +15361

Snap niet dat een echte ajacied naar 010 gaat. Dat doe je toch niet... Hele opleiding bij ons gehad en dan naar die haven bewoners???

27-07-2022 00:11

akaj2021 +2101

Hij heeft niet zijn hele opleiding bij ons gehad
Zat ook nog in de Jeugd van hun he
Vind het gewoon wel jammer dat die niet voor ons kiest

27-07-2022 00:15

In Bassey we trust +15361

Krijgen wij nog een kleine vergoeding dan voor hem?

27-07-2022 00:15

akaj2021 +2101

Geen idee zou wel mooi zijn

27-07-2022 00:18

RFHK +12873

Hahaha gast... hij heeft 6 jaar bij Feyenoord in de jeugd gespeeld.. weet je dat serieus niet?

27-07-2022 00:25

In Bassey we trust +15361

Dat was maar een beginnetje.

27-07-2022 00:27

AkkieNachtegaal +125

Opleidingsvergoeding alleen. Hij is transfervrij vertrokken dus geen doorverkoop..

27-07-2022 00:34

SjakiedeWit +2636

Gek dat je niet snapt dat hij voor zijn ontwikkeling kiest. Vaste basisplaats op favoriete positie onder een coach die hem heel veel gaat leren, waardoor hij over drie of vier jaar naar het buitenland kan…

30-07-2022 14:25

SjakiedeWit +2636

Nee, hij is een Feyenoorder die terug gaat naar waar hij begon…

30-07-2022 14:25

mido1988 +4290

wedstrijd aan het terugkijken en dan besef je dat als we vorig jaar Bergwijn gehaald hadden dat ik denk dat we wel gescoord hadden tegen Benfica met Bergwijn op links en Tadic voor Haller. Je kunt dan zo'n handbal verdediging tenminste stuk spelen. Nouja hij is er nu gelukkig

26-07-2022 23:58

In Bassey we trust +15361

De haat wat een Klaassen hier krijgt is echt absurd. Die gozer geeft werkelijk alles, scoort zo vaak belangrijke goals, maar mensen hier blijven hem maar afzeiken. Dat is zo niet fair. Dat je een andere mening hebt oke, maar zeg het dan normaal. Hij kan prima uit de voeten als 10. Doet zijn ding, maakt de meters en duikt op het juiste moment de 16 in. We kunnen niet met 11 types als Antony spelen. Je hebt types als Klaassen nodig. Cruyff was niet voor niets groot van fan hem. En volgens mij kon die ook wel een aardig balletje trappen. Hoe sommige spelers hier behandeld worden is not done.

26-07-2022 23:58

JOHANisGOD +18498

Volgens mij is van Gaal ook best fan van hem of niet?

27-07-2022 00:02

In Bassey we trust +15361

Zijn genoeg coaches van fan Klaassen.

27-07-2022 00:03

KBouter +4122

Teveel punnica of snor gedronken?

27-07-2022 00:08

behangdelul +32495

Ben het niet vaak met je eens maar dit is echt spijker hamer kop.
Hoe ze hier ook over Klaassen praten, echt niet normaal en respectloos.

27-07-2022 01:35

thelordjoshua +10641

Vind het een top vent en een goede speler, alleen zijn er betere opties dan Klaassen. Is niet meer het voetballende niveau waarnaar we streven en al helemaal niet met de nu hebbende selectie met spelers als Kudus en Taylor. Hem als persoon staat compleet los van wat ik denk dat het beste is voor Ajax. En ik denk ook voor hemzelf dat hij niet blij wordt om een seizoen op de bank te zitten. Er lopen simpelweg gewoon betere voetballers rond en spelers die zich moeten ontwikkelen.

27-07-2022 01:55

JaapStam +136640

Je hebt de smaak te pakken tijger!!!

27-07-2022 04:25

SjakiedeWit +2636

Goede bijdrage Ton. Ik ben blij dat jij nu ook ageert tegen haat op deze site…👍

30-07-2022 14:27

ajaxcied4life +26022

Geen Q.Timber op RB volgens Hamstelaar. Jammer dat hij waarschijnlijk voor Feyenoord gaat kiezen dan.

26-07-2022 23:55

IboAFCA +16184

Aursnes vertrekt waarschijnlijk dus die zoeken een vervanger.

26-07-2022 23:55

ajaxcied4life +26022

Ja, hij ziet zichzelf als centrale middenvelder denk ik en kan daar dan potten breken.

26-07-2022 23:58

Ricoteb +53174

Jammer, maar opzich niet vreemd. Heeft amper ervaring als rechtsback en wil daar liever ook niet spelen. Kan je beter bij Feyenoord zitten waar je onbetwiste basisspeler op het middenveld gaat zijn. Jammer, maar zullen heus wel meerdere en misschien ook betere opties zijn.

26-07-2022 23:59

JordanAFCA +22481

Kudus moet echt in de basis spelen, wat een monster zeg met de draaitechniek van Frenkie met véél meer kracht. Schoot even met zijn slechte been een keihard schot in de hoek. Als Schreuder hem nog op de bank zet is hij echt gek.

26-07-2022 23:54

JOHANisGOD +18498

Timber niet terug naar Ajax.

26-07-2022 23:53

De Meer 020 +382

Ik weet het niet met deze trainer. Het is nergens op gebasseerd maar ik krijg er geen goed gevoel bij. Het brabbelt maar wat in zijn interviews. Vertelt ook veels te veel. Alsof hij constant onder druk staat van de interviewer. Het is aan de ene kant mooi dat hij open is maar aan de andere kant ook zwak. Ten Hag verweet hem eens van lekken. Ik kan me voorstellen dat hij in zijn enthousiasme teveel vertelt over spelers.

Ik vind hem daarbij niet krachtig ogen. Alsof de spel discipline minder word onder hem aangezien Ten Hag er heel kort op zat. Het zijn puur gevoelens en laten we hopen dat ik ernaast zit

26-07-2022 23:53

PartyPat +1458

Klopt. Ten Hag was wat stug, maar Schreuder heeft teveel ‘meel in de mond’.

26-07-2022 23:55

Lagasj +2905

Nou je zit er al een beetje minder naast want ik denk precies hetzelfde. Maar ik ben meer overtuigd dat we het hier te doen hebben met een mooiprater.
En dat zijn per definitie slappelingen.
Een enorme fout dus om deze nitwit aan te stellen.

27-07-2022 01:48

PartyPat +1458

Zou wel geinig zijn om Santiago Gimenez
vast te leggen nu Feyenoord hem bijna rond heeft. Vind hem een interessante spits. Kost maar rond de 5M en wordt als het grootste talent qua spitsen in Mexico gezien. Hij is lang, maar kan goed voetballen en is tweebenig. Is geboren als Argentijn overigens. Die liggen ons de laatste jaren wel ;) Zie hem veel liever dan Strand Larsen of Braithwaite.

26-07-2022 23:51

Oxxer +163800 moderator

Heb jij Gimenez wel eens zien spelen? De laatste speler die Ajax wegkaapte van Feyenoord was het grootste talent van zijn land, dat werd niet zo een heel groot succes. Als Gimenez echt een topper is waarom is Feyenoord de enige club die concreet is?

26-07-2022 23:54

PartyPat +1458

Wie zegt dat Feyenoord de enige is? Het feit dat het de laatste keer niet zo’n succes was zegt niks. Wie was dat overigens?

26-07-2022 23:56

Oxxer +163800 moderator

''Wie zegt dat Feyenoord de enige is? ''

€5M is voor een betere en rijkere club dan Feyenoord niet veel geld, Mexicanen met potentie of een goed eindproduct gaan naar de MLS of Zuid Europa, vandaar mijn vraag.

Froylan Ledezma uit Costa Rica was de speler die Ajax na de jaren van de CL finales op Schiphol voor de neus van Feyenoord wegkaapte. Hij raakte geblesseerd en heeft geen min gespeeld in Ajax 1, kostte een pakkie geld voor die tijd.

27-07-2022 00:10

WantAmsterdam +115957

Wat ik heb gehoord gaat Feyenoord akkoord met een heel hoge doorverkoopspercentage. Dus eigenlijk is die speler duidelijk duurder maar Feyenoord krijgt zo te zeggen maar de helft van de speler. Zoals je misschien weet is het in zuid Amerika normaal dat er maar een deel van de transferrechten worden verkocht, dat mag in Europa vgm niet, daar in plaats komen hoge doorverkoopspercentages
PSV deed iets vergelijkbaars met Lozano jaren terug. Dat was ook een bizarre constructie, eerst de speler huren, en dan verplicht kopen en een percentage van zo’n 40-50% voor zijn vorig club (Pachuca volgens mij).

27-07-2022 03:35

Ajacied1995 +10789

Net thuis, kudus en de linkerkant wijndal/bergwijn viel mij positief op, ook alvarez kon mij bekoren, leuk om conceicao eens aan t werk te zien, en oja klaassen kan echt niet meer…

26-07-2022 23:45

PartyPat +1458

Goede analyse

26-07-2022 23:53

ShiekTakTiek +5906

Goal van Kudus straalt echt pure klasse uit. Hoe hij de bal daar voor zn voeten krijgt, meteen de blik naar voren heeft, 1x versnelt en direct zijn tegenstander buitenspel zet EN dan ook nog strak af drukt met zijn zwakke been. Pure klasse, techniek, snelheid en dodelijk effectief.

Versnelling van Kudus is echt abnormaal en ook nog eens gecontroleerd met bal aan de voet. Enige die dit ook kunnen zijn Bergwijn en Antony, maar vooral vanaf de flanken, Kudus versnelt centraal in de as.

26-07-2022 23:44

Red Devil +3604

Leuk potje was het vanavond.

26-07-2022 23:38

mokumnorth82 +2362

Nou ik vond het behoorlijk slecht tegen Shaktar 2 en 3.

26-07-2022 23:58

Oxxer +163800 moderator

Voor 1 juli, waar blijven de aankopen? het is stil, KJH en Hamstra kunnen er niks van.

Na het binnenhalen van 5 versterkingen en contractverlengingen toptalenten, KJH en Hamstra moeten een standbeeld krijgen, wie is Overmars?

Na een oefenwedstrijd waarin een paar spelers voor het eerst min maken, zitten een deel van AS weer aan de anti depressiva en is alles weer slecht.

26-07-2022 23:32

JOHANisGOD +18498

Een zooitje gekkies hier, en het zijn vaak dezelfde koekwausjes.

Helemaal van het padje om een BENEFIETWEDSTRIJD.

Eigenlijk te ziek voor woorden.

26-07-2022 23:34

Oxxer +163800 moderator

De stemming onder de koekwausjes is net een rit in de 8 baan.

26-07-2022 23:37

Oxxer +163800 moderator

Alert 👍🏾

Is een mooi nummer.

27-07-2022 00:12

Nick14 +25889

Zijn er tijdens een benefietwedstrijd andere spelregels?

27-07-2022 01:29

Robertini +39020

Best oke wedstrijd voor een potje in de voorbereiding.

Die goal van Kudus was echt mooi. Sowieso een talentvolle speler. Als hij fit blijft, staat hij aan vanaf de winterstop in de basis.

26-07-2022 23:29

ditisdebeslissing +4168

Overal weer geruchten over antony naar Manchester united.

26-07-2022 23:29

Oxxer +163800 moderator

Welke '' betrouwbare '' bronnen zijn dit?

26-07-2022 23:39

ditisdebeslissing +4168

Ik zeg ook geruchten. fabrizio Romano zet op zijn twitter een paar quotes van schreuder over antony en alle mu live topics gaan helemaal los over antony naar mu.

26-07-2022 23:43

Oxxer +163800 moderator

Vind jij een twitter bericht een gerucht? Het probleem met social media is alle uitspraken worden opgepikt, lekker belangrijk dat MU live topics los gaan. Die Afrikanen en Aziaten die daar op zitten sporen niet.

26-07-2022 23:50

KBouter +4122

Ja!! Twitter is fake en zijn domme geruchten. Ook ik.. die niet aan dat wijvengedoe meedoe kan posten wat ik wil. Twitter.. FB.. printerest en instagram zijn voor wijven

27-07-2022 00:13

Oxxer +163800 moderator

Het punt is dat een deel hier alles wat op social media verschijnt voor waarheid aanneemt.

27-07-2022 00:18

Omar +17163

Als Frenkie naar Man Utd niet door gaat hebben ze 70m die in hun zak brandt, gaan ze misschien even aan Ajax vragen of dat aanbod van 125m voor Martinez en Antony nog mogelijk is

26-07-2022 23:41

Oxxer +163800 moderator

Man Utd ziet Yuri Tielemans van Leicester als alternatief voor Frenkie, Leicester betaalde €45M aan Monaco. Ik weet niet hoelang zijn contract nog loopt, het is geen goedkope speler. In Noord West Engeland zijn zij aan het schaken op meerdere borden.

27-07-2022 00:00

Tommyshelby +128441

1 jaar. 30M moet lukken

27-07-2022 00:34

Tijntjee +690

Misschien kan Klaassen de nieuwe tassendrager van Rutte worden...

26-07-2022 23:28

afcsjonnie426 +3959

We hebben qua bezetting het aardig op orde,nou voetballend elkaar feilloos weten te vinden en we gaan weer knallen.
We beginnen toch een aardige selectie bij mekaar te krijgen.
Het moeilijkste blijft om iedereen gemotiveerd te houden,want er gaan toch een paar koppen rollen als je niet presteert in deze situatie.

26-07-2022 23:23

Cesc88 +6189

Off: Mo Ihattaren heel snel weer op het trainingsveld. Bron: Mijn eigen insta privé bericht met hem, wereldnieuws!

26-07-2022 23:20

woutpeters08 +3035

Stuur ss m’n insta is woutpeters08

26-07-2022 23:55

rickyboy1444 +598

Ik hoop dat je gelijk hebt en niet interessant aan het doen bent!

27-07-2022 08:43

Barra +5529

Alfred heeft werk voor de boeg, want dit wordt een jaar waarin harde keuzes gemaakt moeten worden mbt de gevestigde orde. Tadic, Bergwijn, Blind, Timber, Anthony lijken me wel zeker van een basisplaats maar verder zal het toch aanpoten zijn voor een aantal spelers. Hoop dat Alfred ook keuzes durft te maken, want een middenveld als vandaag klopt van geen kant.

26-07-2022 23:13

NoPants +7469

Ik vraag me juist af of blind basis speler wordt. Voor 2 van zijn 3 posities zijn er net dure aankopen gedaan (zeker bassey koop je niet voor dat geld als je hem geen basis wilt hebben). Op het middenveld denk ik niet dat hij met blind én alvarez gaat spelen, en omdat hij alvarez steeds daar neer zet lijkt het me dat alvarez zijn nr 6 wordt. Ik verwacht Blind als eerste wissel op die drie posities.

26-07-2022 23:45

Rasmussen +25823

Daramy zijn kans in deze voorbereiding weer niet gepakt. Is klaar bij ons.

26-07-2022 23:12

Freddy +11366

Die is met de aankoop van Bergwijn al afgeschreven en heeft nu Bergwijn en Tadic voor zich terwijl Axel Dongen er hopelijk ook aankomt

26-07-2022 23:26

Tijntjee +690

Echt ongelooflijk maar neres konden we ook niet gelijk van alles van verwachten. Laat Daramy is meer minuten dan de laatste 3 maken

27-07-2022 00:14

Tijntjee +690

Waar was hij? En weer amper minuten gespeeld in de voorbereiding dus dat slaat nergens op

26-07-2022 23:26

PartyPat +1458

Wordt nog lastig om alle Oranje internationals én de nieuwe aankopen te laten spelen in de basis. Niet dat dit per se moet, maar het ligt wel in de lijn der verwachtingen. Hiermee rekening houdende, zou ik graag de volgende opstelling in de Eredivisie zien als experiment:

——————— Brobbey —————-
Bergwijn —— Tadic ———- Antony
——— Taylor* ———- Kudus ————-
————-——— Blind ———————-
Bassey —— Alvarez —- Timber
——————— Pasveer ———————

*wissel voor Berghuis in 60e min.

Alvarez voegt op het middenveld niks toe t.o.v. Blind. Blind brengt meer voetbal en zet spelers vrij voor de goal. Alvarez is echter verdedigend beter in de lucht, wat sterker en iets sneller. Als ik moet kiezen tussen Alvarez of Schuurs kies ik voor Alvarez als CV.

Reden voor achterin maar 3 verdedigers is omdat we naar mijn idee geen goede rechtsback hebben. Dan stel ik liever een extra middenvelder op. Daar hebben we er namelijk meer dan genoeg van.

De enigen waar je helaas in deze opstelling niks aan hebt zijn Wijndal en Klaassen. Maar het lijkt me dat Ajax sneller Bassey gezien zijn veel hogere transfersom dan Wijndal zal laten spelen. Helaas lijkt Schreuder ook fan van de speler Klaassen, dus of het gaat gebeuren…

26-07-2022 23:04

tijssenajax +13917

Niet zo gek gedacht vind ik.

26-07-2022 23:08

EricAjax1 +7473

Wijndal ipv alvarez misschien en Bassey centraal?

26-07-2022 23:10

PartyPat +1458

Heb ik aan gedacht maar Wijndal heb je weinig aan als hij alleen moet verdedigen. Bassey brengt meer lengte en kracht met zich mee. Daarnaast heeft Bassey veel meer gekost. Vandaar deze keuze.

26-07-2022 23:12

EricAjax1 +7473

Ja eens. Je zou het tegen Emmen thuis etc. kunnen proberen. Schiet je dr toch 6 in met deze voorhoede haha

26-07-2022 23:36

PartyPat +1458

Precies :)

26-07-2022 23:43

arufred +9705

Juist want Wijndal komt vaak op aan de linkerkant en combineert prima met Bergwijn.
De rest van de opstelling prima.

Wijndal Bassey Timber

27-07-2022 00:17

ST +23060

Eens. Er moet meer verrassing in het aanvalsplan komen. Ajax moet minder voorspelbaar worden dit seizoen. Zeker tegen ingravende Eredivisie teams is dat nuttig. Dat hebben we tegen o.a. GAE en Heracles wel kunnen zien.

26-07-2022 23:13

KBouter +4122

Je bent niet wijs net je 3-4-3 in de CL

Nederlands competitie zal soms kunnen. Ajax heeft niet voor niets een mega sterke linker kant met Wijndal en Bergwijn!

26-07-2022 23:42

PartyPat +1458

Je moet leren lezen. Ik zeg in de Eredivisie, niet de CL.

26-07-2022 23:57

gi0vanni +7123

Alvarez is op CV getest en dat was geen enorm succes.

26-07-2022 23:51

PartyPat +1458

Ja 1 wedstrijd. Terwijl hij er voor het Mexicaanse elftal vele wedstrijden gespeeld heeft.

26-07-2022 23:57

gi0vanni +7123

In de lucht duels en van dichtbij is hij 1 van de betere maar hij mis naast snelheid ook het vermogen om snel en goed op te bouwen.

27-07-2022 03:21

Jorik Kuipers +109

Berghuis en Taylor omwisselen en Taylor mag ook invallen voor Blind of Kudus.

27-07-2022 01:47

EersteAanname +2172

Ik vond het niet zo best, maar ik heb heel veel bier gedronken en hasj gerookt. Misschien zat ik er naast?

26-07-2022 22:58

tijssenajax +13917

conclusie: bier en hasj hebben bij jou geen gevolgen voor je beoordelingsvermogen.

26-07-2022 23:01

WantAmsterdam +115957

Bier en hasj is niks mis mee!

26-07-2022 23:36

tijssenajax +13917

Oh heel geruststellend. AS vind Ajax klaar voor PSV. Nu kan ik rustig slapen.

26-07-2022 22:57

mvdk +43675 moderator

Welterusten

26-07-2022 22:57

tijssenajax +13917

thnx ouwe reus

26-07-2022 22:58

TontoKarnaggel +42379

Ik ben eigenlijk helemaal geen voorstander van Alvarez in de basis maar als je dan toch leest wat voor bagger die jongen, na een notabene prima pot, over zich heen krijgt van zijn eigen(!) supporters maakt mij van de weeromstuit een groot fan van onze Mexicaan. Go Edson go!!!!

26-07-2022 22:56

AjaxDaniel +14523

Snap de haat ook niet zo goed, zelfde voor Klaassen. Maar bij Klaassen kan je nog zeggen dat hij niet geschikt is om CAM te zijn voor het Ajax-spelletje. Maar voor een CDM maakt een wat mindere techniek veel minder uit.

26-07-2022 22:59

TontoKarnaggel +42379

Ik krijg vaak het idee dat het ook elkaar napraten is, lekker meelullen met de meute. Zoals vroeger op de basisschool je ook meedeed met het pesten van die ene jongen omdat de populaire jongens dat ook deden. Maakte ik me vroeger ook schuldig aan, punt is...ik ben geen 12 meer

26-07-2022 23:02

ajax4ever001 +18395

Omdat iedereen liever meer een technisch vaardigere speler in de basis ziet ipv Klaassen dus ik snap dat wel.

26-07-2022 23:06

AINIESTA +44425

Klopt, Frenkie of Alvarez. Geen verschil.

26-07-2022 23:07

TontoKarnaggel +42379

#ajax4ever001 Ik ook, maar het gaat mij om de aard van de posts, tot op het ronduit beledigende af, ik snap dat niet, alsof Alvarez ze persoonlijk iets misdaan heeft

26-07-2022 23:13

alex1987 +1027

Lekker met Frenkie blijven vergeleken, rare gozer.

26-07-2022 23:22

AjaxDaniel +14523

Je kan het niet met Frenkie vergelijken. Zulke spelers zijn onhaalbaar voor Ajax en de enige manier hoe we zulke jongens op CDM krijgen is via de jeugd of jong scouten.

27-07-2022 00:03

Telamon +9192

@AjaxDaniel

Maar om dan een speler in de basis te zetten die het tegenovergestelde van Frenkie is en de slechtst voetballende middenvelder op de Europese betaaldvoetbal velden, is niet goed te praten.

Matusiwa, eigen jeugd, was nog veel beter geweest, als je per se een stofzuiger erin wil, wat Alvarez overigens ook niet eens is.

27-07-2022 01:54

RBP +7676

In ‘t begin werd ie gewoon compleet verkeerd ingezet door TH, door hem de passing te laten doen. Dat was verschrikkelijk. Denk dat mensen zich daar nog aan vasthouden, die associatie.

26-07-2022 23:25

Telamon +9192

@RBP

Elke Ajaxspeler moet goed kunnen passen, snel handelen, zeer technisch zijn, en zeker middenvelers, en zeker een 6.

27-07-2022 01:55

WillemvH +1610

Ik snap niet dat mensen blijven zeuren over Alvarez. Als je vandaag weer kijkt hoe vaak Alvarez ballen nog net weet te onderscheppen en hoe hij met name daarmee Blind uit de wind houdt, zodat die in zijn zeer goede spel kan komen, met o.a. zijn geweldige lange passes, dan weet je hoe belangrijk Alvarez voor net team is. Hebben al die zeurkousen wel eens gehoord van Jan Wouters? Hoe die als vondst en aankoop van Cruijff destijds werd weggehoond door het Ajax-publiek? Totdat het besef doordrong hoe hij voor balans in het zeer aanvallende spel van Cruijff zorgde! Een zelfde situatie als de huidige.
Alvarez verdient alle erkenning!

26-07-2022 22:56

Nick14 +25889

Jan Wouters was stiekem een uitstekende voetballer, Alvarez niet.

26-07-2022 23:14

BillSplate +9679

Zou Klaassen niet rechtsback kunnen spelen? Hij heeft zo erg de neiging om naar voren te gaan. Trekt altijd wel een speler mee en rent ook weer mee met z'n man. Moet verder niet de bal krijgen om op te bouwen, maar je hebt dan tenminste iemand die er volle bak voor gaat en weet dan dat hij het onmogelijk slechter kan doen als Rensch op dit moment. Daarnaast kunnen dan de goede voetballers op 8 en 10 staan. Ben je ook van dat gezeik toch af.

Uiteraard mag Klaassen van mij het liefst op de bank zitten, maar hij heeft zoveel krediet bij trainers dat ik hem dan maar op de rechtsback positie heb. Als Kuyt het kon, moet hij het ook kunnen.

26-07-2022 22:50

AFCACruijff14 +160973

Zou niet eens een heel gek idee zijn.

26-07-2022 22:51

linksbinnen +8081

Dat is net zo'n goed idee als Fitz- Jim rechtback.

26-07-2022 23:13

BillSplate +9679

Dus... Dat is een goed idee of is geen goed idee?

26-07-2022 23:20

mvdk +43675 moderator

Maar te traag. Een linksbuiten rent hem eruit.

Goed idee hoor, Klaassen vs Neymar

26-07-2022 22:57

tijssenajax +13917

Ja goed idee, rechtsback bij Jong Ajax

26-07-2022 22:58

sAFCAd96 +1849

Alhoewel ik je gedachtegang snap en het best een interessant idee vind, denk ik dat het bij Klaassen aan de échte verdedigende vaardigheden ontbreekt. Ook heeft ie flink wat snelheid ingeleverd wat zeker van pas zou komen als rechtsback zowel aanvallend als verdedigend. Taylor had ik daar echter heel graag willen zien. Wat mij betreft een speler die veel gelijkenissen heeft met Joshua Kimmich die daar ook vaker speelt.

26-07-2022 23:05

KBouter +4122

Hij moet gewoon naar Twente ofzo, maar weg bij ons

26-07-2022 23:45

Mike1 +5334

Ajax is klaar voor PSV? Nee, Ajax is klaar met PSV :)

26-07-2022 22:49
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.