'Ajax wil begroting helemaal op orde hebben'

door LeonardoAjaxx 66

'Ajax wil begroting helemaal op orde hebben'

door LeonardoAjaxx 66

Laatst geüpdatet

Frank de Boer staat nog altijd volledig achter het huidige transferbeleid van de club. Waar Ajax in het verleden wel eens met miljoenen gooide tijdens de transferperiode, blijft de club op dit moment rustig. De fans zien graag nog enkele versterkingen komen en ook daar heeft De Boer begrip voor.

'Soms moet je wel eens risico’s nemen. En als we denken: hé, hier hebben we tuk. Dan zullen we er nu al voor gaan', legt De Boer uit. 'Maar Ajax wil de begroting helemaal op orde hebben, waardoor we in principe eerst spelers moeten verkopen voordat we kopen. Dat snap ik.'

'We gaan geen 12 miljoen euro uitgeven aan een speler. Dus moeten we slimmer zijn', aldus de trainer van Ajax in gesprek met De Telegraaf. 'En als we een topspeler kunnen huren of kunnen toeslaan bij een ’goudmijntje’, zullen we dat niet laten. Want uiteindelijk gaat het ook om de prestaties.'

Heb jij Johnny Heitinga al op de achterkant van je shirt staan? Bestel hem in de officiële fanshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

maikydread +31

ja Frank en de prestaties zijn gewoonweg kut onder jouw, het voetbal is niet om aan te zien ? zo slecht laat jij Ajax spelen en spelers beter maken dat gebeurd onder jouw al helemaal NIET!!! dus wordt het tijd om op te zouten al is het vroeg in het seizoen hoop dat de supporters hun witte zakdoeken niet vergeten om mee te nemen de eerste volgende wedstrijd van AJAX.

14-07-2015 23:15

anrejane +0

De begroting is al jarenlang uitstekend op orde! Ajax is weer verkozen tot de Europese club met de beste financiële situatie. Dit verhaal van De Boer is dus onzin. Dat bedrag van 12 miljoen heb ik ook al vaker gehoord. Ook dat is natuurlijk onzin, want met minder kun je ook veel bereiken. Alleen worden daarbij de verkeerde keuzes gemaakt: er wordt wel zomaar 6,5 miljoen uitgegeven aan een onervaren jeugdspeler (Sinkgraven), maar voor een directe, ervaren versterking vindt men blijkbaar elke euro al gauw te veel.

13-07-2015 16:51

afca95 +1319

Hier alle cijfers op de rij voor je:
http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-Nieuws/Ajax-nieuws-artikel/198327/Ajax-boekt-netto-winst-166-miljoen.htm

13-07-2015 19:17

Voetbalfeitenkenner09 +0

Ik lees net op voetbalprimeur dat yaya sinogo al heeft ingestemd om naar Ajax te gaan

13-07-2015 09:23

A Cohen +1

Hé Frank, blijven zoeken naar dat goudmijntje van jullie.
Zoeken velen goudzoekers al jaren naar.
Op Nat. Geografic maken ze daar een TV programma over.
Goud zoeken kost alleen maar geld.
Je jaagt iets na wat er niet is.
Jullie bij Ajax zijn gewoon ordinaire GOLDDIGGERS.
Jullie helpen de voorsprong van 4 jaar kampioenschap binnen no time naar de kloten.
Ook Ajax gaat zo naar de kloten met dit beleid.
Bijna al weer een verloren seizoen en 't moet nog beginnen.

Voorronde CL staat voor de deur, daar is goud te halen, de startpremie.
Maar nee hoor, geen spits, geen scorend vermogen, althans te weinig, dat is de stand van zaken vandaag nog steeds.
Over het halen van een ervaren centrale verdediger maar te zwijgen.
Jullie zullen er heel snel achter komen.
Dan is het kwaad al weer geschied.

Marc N, zal dan weer zeggen: "In de komende winterstop gaan we ons versterken".
En dan zijn we weer een 1/2 jaar verder.

Walchelijk dit beleid.

13-07-2015 02:01

afca95 +1319

Ik zou een boze brief sturen naar Frank als ik jou was.. Ik denk niet dat hij dit leest ;)

13-07-2015 12:00

ajax4ever01 +13

Met de huidige selectie gaan we het komend seizoen niet redden dat is zeker!

12-07-2015 22:54

Pettersson1963 +0

De huidige selectie ziet er op papier uitstekend uit. Gudelj, Sinkgraven, Bazoer, Riedewald, Fischer, El Ghazi, Kishna, Veltman en Klaassen zijn jongens die een aardig potje kunnen voetballen. Cillessen is een betrouwbare keeper en Dijks zal het ongetwijfeld beter doen dan Boilesen. Milik is een spits met talent en een garantie voor doelpunten wanneer hij wordt gebruikt als goalgetter en niet als mee voetballende spits. Er zit genoeg muziek in de huidige selectie!

12-07-2015 23:30

Voetbalfeitenkenner09 +0

Ik ben het met je eens

13-07-2015 07:54

ajax4ever01 +13

Ja vorig jaar ook maar wat hebben we ervan gezien?

13-07-2015 08:57

amberjari +0

Berghuis was voor psv al derde keus. Ik ken die spelers niet die zij nu wel halen, maar we kunnen er dus wel vanuit gaan dat hij waarschijnlijk minder is.

Ik zou graag zien dat wij ook eens verrast worden door de scouting ipv de vaste of voorspelbare namen.

12-07-2015 21:02

JohnDylan +23129

Kvist is transfervrij en lijkt me een goede '6' voor Ajax met redelijk veel ervaring. Hij is verdedigend en positioneel goed en opbouwend zorgt hij er altijd voor dat de bal zo snel mogelijk bij een half terecht komt. Qua type lijkt hij een beetje op Blind maar Kvist is iets dynamischer terwijl Blind een betere passing had.

12-07-2015 19:53

han23 +0

ja kom halen we nog wat middenvelders

12-07-2015 20:11

Voetbalfeitenkenner09 +0

Kvist kan ook in de verdediging spelen.

12-07-2015 20:16

JohnDylan +23129

Ajax heeft te veel halven maar een te kort aan een goede '6'. Alleen Serero komt echt in aanmerking voor die positie want Gudelj en Klaassen doen het daar slecht en Bazoer is er nog niet aan toe. Ajax moet een goede '6' halen en als ze geen geld uit willen geven is Kvist een goede optie. Zelf zou ik het liefst Anita terug naar Ajax zien komen want dat is de ideale '6' voor ons.

12-07-2015 20:26

DeBaas +3

Tuurlijk geven wij niks uit, PSV kan zijn selectie binnen 1 dagen versterken, maar wij moeten weer wachten en wachten, totdat ze in de laatste week weer met een type Zimling aankomen die Diederik Boer heeft aangeraden. Wat een kneuzen scouting, beleid en technische staf.

12-07-2015 19:46

bergkamp_0021 +0

ik ben al tevreden als we cillessen niet verkopen de laatste paar dagen van de transferwindow zoals elke jaar

12-07-2015 20:24

amberjari +0

Dat zie ik ook nog wel gebeuren ja. Of vlak voor de cl wedstrijden ofzo..

12-07-2015 21:06

ajax4ever01 +13

PSV heeft zich versterkt met Nikolai Laursen, Maxime Lestienne, Simon Poulsen en Davy Pröpper. Daarnaast werden Andrés Guardado en Nicolas Isimat-Mirin nog overgenomen na een huurovereenkomst.
Iedereen kan zeggen wat men wilt maar PSV is best slagvaardig qua transfers in tegenstelling tot ons.

12-07-2015 22:50

IamLegend +2

er is al meer dan 12 miljoen uit gegeven aan ''spelers''

12-07-2015 19:22

jerry078 +0

aan een speler staat er gap,niet spelers.

12-07-2015 19:27

IamLegend +2

dat heb je goed gelezen

12-07-2015 19:37

Barcelonajaxmessi +0

Ik hoop niet dat Ajax Berghuis haalt, geef dan liever Muric de kans.

12-07-2015 19:06

JohnDylan +23129

Inderdaad, Berghuis is middelmaat en Ajax moet juist van al hun middelmaat af zien te komen. Schöne, Viergever, Duarte, Boilesen, Vd Hoorn en Menig mogen van mij allen worden verkocht.

12-07-2015 19:16

OnlyOneZlatan +49

Kansen krijgen ze bij jong ajax. Bij het 1e van ajax moet je er gelijk staan. De middelmaat waar iedereen op zeikt is nodig als stand in. Een muric is nog helemaal niet klaar voor ajax1. Het niveau en de leeftijd moeten omhoog.

Veel Fans die roepen dat een muric nouri enz. Al mee kunnen. Jong ajax weet zich niet eens met de subtop van de JL te kunnen meten, laten we dan niet over top eredivisie of cl praten.

De wisselvalligheid van Jong ajax afgelopen jaar in de JL is ook een duidelijk voorbeeld dat je leeftijd moet hebben.

12-07-2015 19:27

Professor +11252

Ik lees nou voor de zoveelste keer bovenstaand stukje en nog steeds vind ik het curieus. soms moeten we risico's nemen en als we denken DIT is er een dan gaan we ervoor. Maar in PRINCIPE moeten we eerst verkopen en dan pas kopen. Dus is het niet verplicht als je het woord principe gebruikt. Later zegt hij ook we kopen geen speler van 12 miljoen maar als we een topspeler kunnen huren en een 'goudmijntje'kunnen krijgen slaan we toe. Hoe bedoel je ingewikkeld!!!!

12-07-2015 19:06

Voetbalfeitenkenner09 +0

Een paar minuten geleden staat er dat Ajax helemaal geen interesse toonde

12-07-2015 16:44

RoodWit +62

Probeer eerst maar eens hetgeen in orde te hebben betreft wat er binnen de lijnen gebeurd.

Dat is al jaren niet om aan te gluren, met een uitzondering hier en daar, structureel goed voetbal? Dat was de tijd met Eriksen, Vertonghen, Siem, dat zie je niet meer.

Dat onze financiële beleid in orde is, prima natuurlijk, maar nu doorpakken, dit gebeurd te langzaam, feit dat wij alleen Milik als spits hebben zegt natuurlijk alles.

Feit dat Overmars aangaf 10 Miljoen uit te willen geven aan een spits, en een paar weken later moeten wij van Frank horen dat dit toch echt niet het geval zal zijn, dan zit er een kink in de kabel.

Gezichten dezelfde kant op, niet de één zegt A en de ander zegt B, zo kom je ongeloofwaardig en onprofessioneel over.

Conclusie, er moet nog veel gebeuren, zowel intern, als in het beleid en wat er op het veld gebeurd, het is allemaal matig.

12-07-2015 16:25

godenzonensuper +0

Als 1e moet de Boer eruit geschopt worden met zijn neurotische geschreeuw langs de lijn en de meest vreemde opstellingen/tactieken .

12-07-2015 16:29

Schmitz11 +1

de rvc heeft overmars terug geroepen, hij had de juiste intenties. marc netto en ajax netto netto

12-07-2015 19:15

godenzonensuper +0

Berghuis en Fischer op de flanken . Als ik Milik was zou ik weigeren om nog te spelen dan .

12-07-2015 16:22

Voetbalfeitenkenner09 +0

Hier een lijstje met spitsen die back-up voor Milik kunnen zijn :
Mickeal de Leeuw
Orlando Sá
Antony Mounir
Kalenic(dnipro)
Cristian Tello
Daarna heb je natuurlijk nog EL Azouzzi of el Ghazi die in de spits gaat spelen.

Is dit misschien wat?

12-07-2015 15:16

BvD27 +0

Heb ook al eens gezegd dat ze De Leeuw moeten halen. Maakte heel makkelijk goaltjes dit seizoen

12-07-2015 15:38

pinballmagic +107

Zijn onder Frank de Boer anders weinig goudmijntjes gedolven

12-07-2015 15:15

Voetbalfeitenkenner09 +0

Ajax heeft een spits nodig, dat is zeker. Het hoeft geen topper te zijn omdat het een back-up moet zijn voor Milik. Daardoor hoeft Ajax helemaal geen 7 miljoen uittegeven. Dat kan bijvoorbeeld iemand van 2 miljoen zijn. Dus waarvoor wordt er gezegd dat we de begroting op orde moeten maken( we zijn de gezondste club uit Europa, dus ik snap al helemaal niks hiervan).

12-07-2015 14:29

3*stars*3 +23698

@Voetbalfeitenkenner09-Voordat Zivko werd verhuurd en Siggy verkocht, moest er al een spits zijn die een half uur later zou komen binnen wandelen en in Oostenrijk warm draaien met zijn nieuwe teamgenoten!
Nu zijn ze nog steeds aan het wikken en wegen, welke spits nou beste bij Ajax zal passen...

Als Ajax zich niet plaatst voor CL en weer geen titel pakt, kunnen die ouwe mannetjes achter de schermen wel trots zijn omdat ''Ajax gezondste club is van EU''...

12-07-2015 14:21

AjaxLiving +14

De begroting op orde hebben is een korte termijn oplossing. Zonder investeringen wordt het zeer lastig tot onmogelijk om een voorsprong te behouden/verkrijgen op de concurrentie. Wij supporters weten 1 ding zeker en dat is dat er geen "topspeler" gaat komen, want die zijn er elke transferperiode weer na uitspraken van Overmars of de Boer nooit gekomen. Het is treurig want we gaan qua niveau steeds sneller richting de afgrond, als we die al niet bereikt hebben. De vergelijking met een normaal bedrijf is misschien lastig, maar noem mij is een paar bedrijven op die het zonder echt te investeren gered hebben?

12-07-2015 14:17

Voetbalfeitenkenner09 +0

Is mickeal de Leeuw misschien iemand die Ajax kan versterken???

12-07-2015 14:15

bramski +0

In de eredivisie loopt niks rond voor Ajax
Waar we beter van worden
Er moet dus iets komen vanuit het buitenland
Al had de selectie al klaar moeten zijn voor aankomend seizoen maar zoals altijd komt het op de laatste dagen aan

Echt een drama
Supporters voor de gek houden dat doen ze
Misschien een andere td ?

12-07-2015 13:49

AjaxLiving +14

Ik denk dat je minnetjes krijgt omdat je "Misschien" hebt gebruikt, een andere reden kan ik niet bedenken. Dat je als Ajax zijnde Cillessen op het einde nog moet verkopen kan ik "helaas" begrijpen, maar dat het niveau van de selectie nu vlak voor de V.C.L. niet op orde is, is gewoon een wanprestatie. We hebben gewoon een regelrechte kwaliteitsinjectie nodig en ik zou al genoegen nemen met 1 topper, maar dat zit er met de huidige t.d. niet in.

12-07-2015 14:23

3*stars*3 +23698

Liever wachten, wachten, wachten op 3mil voor Boilesen, als selectie op peil krijgen voor nieuw seizoen en CL.
Volgens mij vergeten die mannetjes achter de schermen (die geilen op die berg geld), dat plaatsing voor CL MEER oplevert als ooit!
Als Ajax zich niet plaatst kan P$V ook nog eens een extraatje erbij hebben omdat de TV-geld niet gedeeld hoeft te worden.

In Arena zijn ze helemaal doorgedraaid door die gierigheid en arme Marc kreeg schuld van alles maar die moet juist zuinig doen.

2 spitsen weg en over 16/17 dagen moeten we al onze eerste CL play-off duel spelen en tijd tikt maar door en door en die nieuwe spits heeft steeds minder tijd om te wennen.

Ze doen maar wat binnen ons mooie clubie...

12-07-2015 13:45

Voetbalfeitenkenner09 +0

Over 10 dagen moet die spits er al zijn. Dan kan hij nog meetrainen en wennen. Maar de tijd tikt door. We MOETEN een spits hebben. We kunnen nu niet lekker in onze hangmat liggen. Ze moeten nu een doelwit hebben en onderhandelen( niet zoals ze steeds doen: afwachten , want dan is ie binnen no-time weg).

12-07-2015 13:53

Voetbalfeitenkenner09 +0

Jordy Clasie lijkt Feyenoord binnen afzienbare tijd te verlaten. Er wordt een bliksemtransfer verwacht door Voetbal International en het Algemeen Dagblad. De middenvelder reist namelijk niet mee met Feyenoord voor de oefenwedstrijd tegen Fortuna Düsseldorf. Hij blijft achter in Seefeld.

12-07-2015 13:41

Sjaakvaak +26608

Clasie weg bij Feyenoord?? Schokkend nieuws hoor

12-07-2015 13:54

johnny[joao] +0

we gaan het hier toch niet steeds over feyenoord en psv hebben toch!!!!
ik zit liever over ons eigen club in.want daar moet wat gebeuren,de rest interreseert me niet.alleen nog een spits en meer niet marc en consorten.

12-07-2015 13:58

flasher93 +0

Koeman met zijn vriendjes politiek xD

12-07-2015 14:07

stopperspil +11259

Krijgt Ajax Nou een beker als prijs voor zuinigste club?

12-07-2015 13:37

ram +7283

Echt schandalig dit!

We hadden al lang een spits moeten hebben; hoe dan ook! Zelfs mét die aankoop zijn we de gezondste club van de wereld.

En ja; Boilesen is nog niet weg dus dan ben je een paar weken ietsje meer kwijt aan salarissen.. Is dat nu zo erg... De aankoop heeft wel veel langer om aan het team te wennen én zal veel eerder van waarde zijn, zowel in de competitie als in de Champions League.

12-07-2015 13:35

tonny +0

We zijn overal te laat mee, ik denk zelf dat jullie dat bewust doen.
Straks zijn we de rijkste club maar op sportief gebied hollen we achteruit zeker internationaal.
Ik heb respect voor de supporters die elk jaar weer een jaarkaart kopen en dit waardeloos voetbal onajax krijgen voorgeschoteld.

12-07-2015 13:30

flasher93 +0

Ons beleid is daar ook niet op gebaseerd om dure goede spelers te halen. Uiteindelijk moeten wij blij zijn dat onze oude helden, zoals Heitinga, Babel, dat die terug keren bij ons uit clubliefde. Verder zijn we wel goed in jeugdige talenten zoeken en kopen. We krijgen steeds meer een basis elftal van spelers die meerdere jaren in de jeugdopleiding hebben gelopen. Als we daar een vaste kern kunnen ontwikkelen die in evenwicht is (wat vorig jaar duidelijk niet was, het liep erg stroef), dan kan je uiteindelijk jeugdspelers moeiteloos toepassen.

Dat is het beleid waar we heen willen. We kwamen ook van ver hoor met het vertrek van veel sterspelers elk jaar. Straks als een Klaassen weg gaat moet een vd Beek klaar staan en dat lijkt ook zo te zijn. Als een van Rhijn weggaat moet een Tete klaar staan. En dan hoef je alleen onderbezette posities aan te vullen en niet steeds zulke dure aankopen te doen als PSV. Wij zijn gewoon bezig met een vaste kern proberen te creëren, waarbij oud spelers mogen helpen.

12-07-2015 13:29

Voetbalfeitenkenner09 +0

Idd @flashet93

12-07-2015 13:35

Balgobind +1

Heitinga kan er geen klote meer van

12-07-2015 13:37

flasher93 +0

Dat mag jij vinden. Ik heb de oefenwedstrijd tegen de Denen niet gekeken. Alleen de samenvatting. Wat ik van Heitinga kan herinneren is dat hij is dat hij een leider in het veld is, een goede inspeel-pass heeft en cross-pass. Verder is hij kopsterk en gaat harde duels aan. Deze jongen is bij Everton op het tweede plan gekomen omdat hij toen niet bijtekende. Bij Fulham heeft hij nog redelijk wat gespeeld, maat was gewoon een zaadelftal. In Duitsland heeft hij niet al te veel indruk gemaakt idd. Maar hij is topfit terug gekomen en hij is een ware leider. Iets wat we miste. Dus of hij straks belangrijk is in het veld moet hij nog maar bewijzen. Veltman is onze nummer 1 en Riedewald is goed bezig. Het wordt dus alles of niks voor John. Als hij op de bank komt, heeft hij daar ook vrede mee. Buiten het veld zal hij in ieder geval wel belangrijk worden voor de jonge spelers zoals Riedewald, Tete. Maar ook Gudelj en Van Rhijn lijken een goede band te hebben met hem! Onderschat zoiets niet. Ervaring op EK's, Wk's, Europa League, CL, Spanje, Engeland en Duitsland!

12-07-2015 13:52

Minsc +1521

Nee, hij is bij Everton op het tweede plan gekomen omdat hij zeer slecht aan het ballen was. Alleen daarom.

12-07-2015 16:24

flasher93 +0

Nou zo zegt hij het zelf niet. Hij zegt letterlijk in een interview dat ze hem vroegen van ga je bijtekenen. Zei hij nee en toen kreeg hij als antwoord. Okee, dan speel jij alleen de bekerwedstrijden..

12-07-2015 16:48

Jornnn +5

Was hij niet ook speler van het seizoen in zijn eerste jaar?

12-07-2015 17:15

flasher93 +0

Wie weet een Tete en Riedewald in de basis dat het al groot verschil is. We zullen het zien

12-07-2015 14:24

Ajax-Amsterdam +4204

Het is pijnlijk om te zeggen, maar PSV doet het echt veel beter op de transfermarkt. Hoe kan dat in godsnaam? Hier gaan we het echt niet mee redden...

12-07-2015 13:27

afca95 +1319

Je moet niet naar P$V kijken omdat ze paar leuke transfers hebben.. Jaren lang hebben hun ook n ruk beleid gevoerd, anders hadden ze geen 2 shirt sponsors en hun stadion grond niet hoeven verkopen. De visie van Ajax is op lange termijn die van P$V op korte. P$V komt wel weer in de problemen met hun aankopen en salarissen..

12-07-2015 13:35

Voetbalfeitenkenner09 +0

PSV heeft dit jaar minder goede spelers gehaald dan ons. Een ene Pereiro en een ene lestienne die in Qatar en club Brugge heeft gespeeld

12-07-2015 13:37

Ajax Roermond +0

en torino waar die het ook goed deed?

12-07-2015 13:38

OnlyOneZlatan +49

Heb je ze zien spelen dan?

12-07-2015 13:47

Chiel.. +0

De begroting op orde hebben? 80 miljoen op de bank, onlangs is AJAX uitgeroepen tot de meest gezonde financiële club. Ter wereld! Wat een klinkklare onzin. Dit is de macht die Cruijff en co (Ling) uitoefenen.

12-07-2015 13:21

Bjarkos +13

Momentopname vs Toekomst

12-07-2015 13:29

HarryHarHar +3019

Het zal wel weer weinig tot niks mogen kosten, Eindhoven zitten ze heus niet stil hoor.. die versterken gewoon waar nodig. en wat ze zelf niet hebben dat halen ze elders en zo hoort het ook!!!!! ik weet het niet hoor.. maar als je als Ajax zijnde drie spitsen hebt en je verkoopt er twee dan kom je gewoon spitsten te kort en het zou ook wel fijn zijn voor de supporters en ook voor hun eigen portemonéé dat er eens een echte aankoop gedaan word, of aankopen!!.. want het is bedroevend met dat tweederangs jeugdelftal wat er nu staat over een paar weken beginnen de voorrondes van de CL al.. nou stuur ze maar een mailtje met jullie hebben al gewonnen met 3-1 wij blijven liever thuis! i.p.v. voor schut gezet te worden voor volk en vaderland!......

12-07-2015 13:13

afca95 +1319

We hebben in het verleden ook enorm veel geld verprutst met aankopen.. Kijk naar Albert Luque, Cvitanich, Suljemani, Lodeiro, noem maar op.. We waren als supporter overtuigd van hun kwaliteiten maar het waren 1 voor 1 miskopen.. Ajax moet gewoon meer geld hebben om in de toekomst talent langer te kunnen binden met n hoger salaris, om bijvoorbeeld n Bazoer of El Ghazi langer te kunnen binden. Ajax heeft geen suikeroom die ff miljoenen neerlegt dus moet het zelf sparen om te kunnen blijven concurreren.. Niet leuk nu voor de supporter dat je karige aankopen krijgt, maar we moeten even paar seizoenen door de zure appel.. Ajax heeft in het verleden niet goed hervormd voor het hedendaagse voetbal, moeten ze nu inhalen..

12-07-2015 13:32

Sjaakvaak +26608

AS, ik kan nog steeds niet op de computer inloggen door de Ziggo reclame..

12-07-2015 13:01

flyingsoccer +1

Wat is Ziggo toiletpapier heb nergens last van nog nooit problemen gehad met AS.

12-07-2015 13:09

Liefhebber +1

De enige die Ajax steeds tuk heeft zijn de supporters. We trappen er elke keer weer in. Grote beloftes (kwaliteitsinjecties; selectie op orde voor 1e training etc.), maar telkens worden die woorden nadat je je seizoenskaart hebt verlengd weer ingetrokken en komen ze met geen of waardeloze goedkope spelers op de proppen. Helemaal klaar mee.

12-07-2015 12:53

Poldervoetbal +0

Laten we eerlijk zijn, het is dat Ajax een hoog salaris geeft, want anders willen eredivisie spelers zelfs niet meer komen. En ik kan ze geen ongelijk geven. Het Ajax- voetbal wat aanzien gaf is allang verleden tijd en vervangen door een laf spelletje waar niemand meer ontzag voor heeft. Zelfs in een TV-kwis hoorde ik onlangs > of is het B) het slaapverwekkende voetbal van Ajax. En dit is serieus, geen geintje. Het tikkie breed is een begrip geworden voor het kut voetbal van het Ajax van Frank de Boer vandaag de dag waarmee we worden bespot.
Hopelijk komt hier weer snel verandering in, voordat het historische aanzien helemaal verwoest is.

12-07-2015 12:39

pinto +0

Koenniiee, zo 12 juli 2015 om 12:20
Haha, hypocriete mensen hier. Als ik kritisch ben op onze verdediging, speelwijze of op Frank de Boer dan jaag ik meer dan helft hier in het harnas. Verdedig ik het financiële beleid, wat overigens een perfect financieel verantwoord beleid is, is het weer niet goed.

Sommigen hier zijn veel te kortzichtig. En ik ben blij dat zij niet de verantwoordelijken zijn in het technisch hart. Dan was nu geen enkele begroting sluitend en zou onze liquiditeit er ook niet zo rooskleurig voor staan. Sommigen hier vergeten dat Jeroen Slop etc. een perfect baantje hebben en dit graag zo willen houden. Hiervoor dient hij een financieel verantwoord beleid samen te stellen en nauwkeurig te controleren. Dan kun je niet telkens maar toestemming geven voor transfers als je begroting niet op orde is. Staat de financiële situatie er over enkele maanden heel anders voor; dan kan Jeroen Slop vertrekken.

Vergeet ik dan dat Ajax een voetbalclub is? Nee hoor. Ajax had er veel beter voor kunnen staan als Frank de Boer zich niet met het aankoopbeleid bemoeide. Dan hadden we nu euro's kunnen steken in de Sisto's, Corona's, en weet ik veel wat nog meer, in plaats van Sana, Hoorn, Duarte, Zimling, etc. En nog beter, een hele goede verdediger kunnen halen. Financieel kan het erg snel veranderen en dat wil deze directie ten allen tijden nu voorkomen. Zo stabiel als men denkt dat onze financiële situatie is, is het (nog) niet..

Koenniiee, zo 12 juli 2015 om 12:13
Je wilt een financieel verantwoord beleid maar tegelijkertijd wil je eerst een spits kopen voordat je back verkocht wordt? Beetje hypocriet, vind je niet? Het is pas financieel verantwoord wanneer je eerst je back verkoopt.

Dat is precies hetzelfde als een speler voor een behoorlijke pak geld kopen, Champions League inkomsten alvast begroten en vervolgens geen Champions League halen. Dat betekent een niet sluitende begroting, verlies!

Koenniiee, zo 12 juli 2015 om 11:57
Onzin. Dan is de begroting helemaal niet op orde. Ajax moet verkopen om de begroting sluitend te maken. Maar dat zullen de meeste hier toch niet snappen..

Huh? Gezondste club? Hoezo dan geen sluitende begroting? Huh?..

Koenniiee, zo 12 juli 2015 om 11:52
Ik zal het zo makkelijk mogelijk proberen uit te leggen. De liquiditeit van een onderneming is een van de belangrijkste 'meetpunten' van een onderneming. De liquiditeit van een onderneming zegt iets over het eigen vermogen van een onderneming. Een onderneming met veel vreemd vermogen, oftewel geleend geld etc., moet nog heel veel geld terugbetalen aan bijvoorbeeld banken etc. Een onderneming met veel eigen vermogen geeft aan wat voor vermogen het heeft, maar dit is niet altijd in geld uitgedrukt. Ook kan het eigen vermogen bestaan uit bijvoorbeeld debiteuren (geld dat je nog tegoed hebt, maar nog niet in bezit hebt). Hoe hoger het EV ten opzichte van het VV (dus hoe beter de liquiditeit) hoe gezonder een onderneming. Ajax kwam onlangs als gezondste club naar voren in een onderzoek. Het EV dient nu vooral als reserve om onvoorziene zaken op te vangen. De winst die Ajax heeft gemaakt de afgelopen jaren zit wel al inbegrepen in het EV. Dus ja, een groot gedeelte is nu beschikbaar geld. Hoe groot dat is durf ik niet precies te zeggen, maar verwacht zo'n 50 miljoen.

De directie van Ajax heeft een begroting gemaakt, een verwachte uitgaven- en inkomstenplan. Het is slechts een indicatie van wat er in gaat komen en wat er wordt uitgegeven. Op dit moment zal de directie merken dat er vooral uitgaven zijn geweest en minder inkomsten, waardoor het op dit moment niet sluitend is. Ajax wil daarom eerst verkopen zodat de begroting in orde komt. Supporters zullen dan denken, dan leg je toch wat eigen vermogen bij zodat de begroting sluitend is, maar zo werkt het niet. Je maakt niet voor niets een begroting!

Koenniiee
Koenniiee, zo 12 juli 2015 om 10:58
Ajax heeft geen 100 miljoen op de bank, gast. Eigen vermogen is niet zoiets als 'winst dat we even op de bank zetten'. Eigen vermogen kan bijvoorbeeld bestaan uit debiteuren (geld dat we komende tien jaar nog moeten ontvangen, dus wat we nu niet hebben) en we hebben nog een hoop vreemd vermogen (kort- en langlopende schulden). Geen zorgen, het EV is groter dan het VV, maar de begroting is nog niet sluitend.

Koenniiee, zo 12 juli 2015 om 10:54
Ik begrijp je frustratie. Maar qua begroting snap ik het ook wel. Ga er vanuit dat je een beetje thuis bent wat betreft EV en VV en wat dit betekent voor een onderneming. Het ziet er allemaal rooskleurig uit, maar de begroting is niet sluitend en dat is gewoon belangrijk om op financieel gebied verder te kunnen bouwen aan de club, wat uiteindelijk een positieve flow moet opleveren aan de overige aspecten van de club. Ook al willen we als club/supporters NU resultaat ziet!

Edit: zie dat veel mensen denken dat we nu 150 miljoen op de bank hebben staan. Dat is grote onzin. We hebben een EV van 100 miljoen, maar daar tegenover staat ook nog een hoop vreemd vermogen (kort- en langlopende schulden), vergeet dat niet. Geen zorgen; ons EV is een stuk groter dan ons VV. Qua liquiditeit is echt vakwerk geleverd door de beleidsbepalers.

Edit: bedankt voor de duimpjes, kleuters. Subjectief gedrag, als Koenniiee of een andere kritische user iets post, gaan we maar met duimpjes omlaag strooien. Ik ben kritisch, objectief, heb het beste met Ajax voor.. ;)

12-07-2015 12:31

koenscholten9 +0

het had ook korter gekund

Haha, hypocriete mensen hier..... blah blah ... Edit: bedankt voor de duimpjes, kleuters.

12-07-2015 12:37

flyingsoccer +1

Kern van waarheid amen.

12-07-2015 13:10

bugz +0

Iedereen hier heeft het maar over grote en/of ervaren namen halen. Maar het punt is willen die wel hier in Nederland spelen??? Ajax heeft nog een redelijke naam in Europa, maar denkt niemand dat spelers ook naar de rest kijken? Dan zien ze dat we behalve Ajax, psv of feijenoord ook spelen tegen excelsior, dordrecht enzovoort. Zo'n Kurayni kan ook gewoon terug naar de Bundesliga. Krijgt daar ook het beste salaris en speelt iedere week voor volle tribunes.
Laten we asjeblieft ophouden met denken dat Ajax dit soort spelers zo kan halen, dat is namelijk niet zo. Zelfs die speler die psv nu huurt, wilde ze al eerder heeben, maar ging toen al liever in de zandbak spelen. Spelers denken nu eenmaal eerst aan geld, zoals iedereen zou doen

12-07-2015 12:20

flasher93 +0

veel mensen snappen dat niet. psv haalt mogelijk 5 spelers. twee buitenspelers wat best risico is. een is huur met optie tot koop, wat wel slim is. dan de mislukte AffelAy die al 4 jaar niks laat zien en nog propper, die het ook nog maar moet laten zien

12-07-2015 12:30

koenscholten9 +0

psv is weer op de oude toer, investeren tot het geld op is

12-07-2015 12:33

flasher93 +0

Ze moeten gewoon een keer op hun bek gaan met hun koopziekte. Depay is een keer doorgebroken en nu 'breken er jeugdspelers door'. Ik zie alleen een Laursen, Bakkali, Bergwijn, Locadia, Vloet, Hendriks daar op de bank zitten hoor. Alleen Zoet breekt daar verder door en die vind ik persoonlijk niet goed genoeg voor het Nederlands elftal.

12-07-2015 13:24

flasher93 +0

Ons beleid is daar ook niet op gebaseerd. Uiteindelijk moeten wij blij zijn dat onze oude helden, zoals Heitinga, Babel, dat die terug keren bij ons uit clubliefde. Verder zijn we wel goed in jeugdige talenten zoeken en kopen. We krijgen steeds meer een basis elftal van spelers die meerdere jaren in de jeugdopleiding hebben gelopen. Als we daar een vaste kern kunnen ontwikkelen die in evenwicht is (wat vorig jaar duidelijk niet was, het liep erg stroef), dan kan je uiteindelijk jeugdspelers moeiteloos toepassen.

Dat is het beleid waar we heen willen. We kwamen ook van ver hoor met het vertrek van veel sterren elk jaar. Straks als een Klaassen weg gaat moet een vd Beek klaar staan en dat lijkt ook zo te gaan. Als een van Rhijn weggaat moet een Tete klaar staan. En dan hoef je alleen onderbezette posities aan te vullen.

12-07-2015 13:27

bugz +0

Zo is het maar net. Kijk maar eens naar de basisspelers van 1995. vanuit de jeugd van Ajax kwamen: van der Sar, Reiziger, F. de Boer, Davids, Seedorf en R. de Boer. Dit waren de basisspelers. En dan bij de reservespelers Kluivert nog. Via een omweg terug gekomen bij Ajax Rijkaard en Grim.
Ik weet dit was in een tijd waarin het geld nog niet echt regeerde, maar laten we hopen dat we nu met de jeugd ook weer een goede weg zijn ingeslagen. Nog steeds staan de jeugdspelers van Ajax overal goed aangeschreven. Ddus mocht deze groep bij elkaar blijven en straks worden aangevuld met, na Heitinga, mischien Huntelaar en Sneijder, wie weet wat er dan weer kan gebeuren

12-07-2015 14:20

RuffRhythim +24837

Dit is echt mega prutswerk hoor !! Gaat die boekhouding daar nog met perkament en ganzenveer pen ofzo?

In een normale organisatie heb je je begroting voor een aankomend jaar/seizoen al ruim een paar maanden daar voor op orde, juist zodat je dan tijdig weet welke investeringen je kan doen.
Als je daar nou nog achter moet komen wat je bestedingsruimte is, stop dan maar gelijk want dan ben je op zeker met alles te laat.

12-07-2015 12:14

BigDaddy84 +0

Die bestedingsruimte is meer dan duidelijk, maar is afhankelijk van drie verschillende budgetten. En één van die budgetten zit voor nu vol (salarisbudget). Daar kun je best wat risico in nemen, maar dat zal goed afgewogen moeten worden. Zo kan je gemakkelijk met een huursom risico nemen, omdat het maar voor 1 jaar is. Als je een aankoop doet heb je te maken met afschrijvingskosten en salariskosten en heeft dit ook invloed voor meerdere jaren. Het is dus allemaal niet zo straight forward als dat sommige supporters hier denken.

12-07-2015 13:33

RuffRhythim +24837

Ik hou het graag simpel.

Het is gewoon klaar en duidelijk: er komt gewoon niks fatsoenlijks meer bij, of er wordt weer een c-garnituur prutsvoetballer aangetrokken, die lekker goedkoop was, en waarvan je nou al weet waarom hij zo goedkoop was (iets waar Ajax sinds hun ziekelijk zuinige beleid maar al te graag in blijft trappen).

Zeg dat dan ook gewoon gelijk, maar ga me vanuit Ajax kant niet steeds lopen moeilijken met ingewikkelde- en steeds maar wisselende verklaringen waarom er geen spelers meer aangetrokken mogen worden.

12-07-2015 14:14

Marruk +0

Ik snap dat ze de begroting op orde willen hebben en dergelijke en ik sta geheel achter een financieel verantwoord beleid, maar ik vind het onzin om eerst te wachten tot je linksback wordt verkocht voordat je een nieuwe spits koopt.

12-07-2015 12:08

AJAXZZZZ +0

jij vindt het onzin en dus wie geef je daar de schuld van?

12-07-2015 12:35

Mokum_32 +1

Ik begin me een beetje te irriteren aan het th elke keer komen ze met een verhaal we gaan geen bedragen van 12 miljoen uitgeven voor een speler. Niemand vraagt om zulke bedragen je kan makkelijk een 2de spits a la kurayni halen die transfervrij is, dan geef je hem desnoods wat meer salaris. Het is sowieso opmerkelijk aangezien ik een paar weken geleden hier las dat overmars 10 miljoen voor een spits wou uitgeven. Ik zie weinig beleid in de aankoop en verkoop van overmars. Eerst verkopen sightorsson en dan verhuren ze zivkovic waardoor we op dit moment maar met 1 spits zitten 2 weken voor de cruciale voorronde van de cl...

12-07-2015 11:56

AJAXZZZZ +0

kurányi heeft een miljoencontract in moskou geweigerd omdat het vrouwtje terug naar duitsland wilde - bild zeitung

12-07-2015 12:48

Voetbalfeitenkenner09 +0

http://www.voetbalprimeur.nl/mobile/445193/update-psv-bevestigt-komst-van-aanvaller-de-handtekening-is-binnen-.html

12-07-2015 11:48

Tecmessa +1805

Precies, als wij deze jongens halen roept iedereen dat het troep aankopen zijn omdat ze nog niets bewezen hebben en niet boven de 1.90m zijn (of een Afrikaanse sloper).

12-07-2015 12:09

isgoed +0

Als het niks is kunnen ze hem weer weg doen want hij is gehuurd alleen die parreiro dan niet.PSV neemt idd veel risico maar Ajax mag wat mij betreft wel iets meer risico nemen ze hebben geld genoeg.

12-07-2015 12:33

RuffRhythim +24837

"En het gaat er ook niet om dat PSV de norm is, maar dat Ajax geen enkele norm heeft. Praten, praten en nog eens praten."

Dit precies dus !
Praten, praten en nog eens praten...
En dan vervolgens niet handelen....

12-07-2015 14:34

nightgoat +31336

En zo is het maar net.

12-07-2015 14:48

Bensco +7179

met andere woorden:

ajax wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten

12-07-2015 11:44

Johan1 +3011

Allemaal leuk en aardig, maar je kunt niet met maar één echte spits in de selectie het seizoen beginnen. Dan ben je puur amateuristisch bezig. Verder worden de supporters continu zoet gehouden met beloftes die niet nagekomen worden. Als dan het voetbal ook nog om te janken is, is de kritiek op De Boer en Overmars meer dan terecht. We weten nu wel dat we financieel gezond zijn, maar we moeten sportief gezond zijn.

12-07-2015 11:42

Voetbalfeitenkenner09 +0

Frank , Marc en de rest moeten toch ook onderhand weten dat de fans het anders zien. Het gaat uiteindelijk allemaal om de fans.

12-07-2015 11:41

AJAXZZZZ +0

en jij spreekt voor iedereen?

12-07-2015 12:01

Marcao +27

@ Meridian

Goed om te zien dat "echte" fans als jij respectvol omgaan met de iconen die onze club groot hebben gemaakt.

On topic: Frank spreekt zichzelf tegen. Enerzijds zegt hij dat het belangrijkste is om de financien op orde te hebben, anderzijds gaat het uiteindelijk om de prestaties. Dit gaat helaas niet altijd samen.

12-07-2015 11:37

Meridian +1122

geen 12 miljoen willen uitgeven(begrijpelijk) maar wel Sinkgraven kopen voor ik weet niet hoeveel miljoen? (9 miljoen plus bonussen) XD
Natuurlijk moeten Marc en Frank zsm oprotten, plus Bergkamp en Heitinga, v Rhijn.

12-07-2015 11:26

geronimo +4

Het gaat hoofdzakelijk alleen om de begroting voetbal is bijzaak

12-07-2015 11:05

Frank e +114

Het gaat niet OOK om de prestaties. Het gaat HOOFDZAKELIJK om prestaties. Als je dat niet duidelijk in je oren knoopt dan heb je de prioriteiten echt verkeerd..

12-07-2015 10:40

NightCrawler +0

Siggi nog Ajacied: we moeten hem
Eerst verkopen voordat we een nieuwe spits kunnen halen
Siggi verkocht: we moeten eerst de begroting op orde hebben
Begroting op orde: we gaan verder met de jeugd

12-07-2015 10:18

robertomalone +1185

Eens. Als er wat meer vertrouwen was, dan zouden de supporters ook wat langer nadenken voordat er een negatief bericht wordt gepost. Dat kan gebrek aan vertrouwen kan het bestuur zich overigens wel aanrekenen. Er is veel te weinig uitleg en verwachtingsmanagement.

12-07-2015 10:38

vd.Vaart +1935

Ajax speelt allang geen ´des Ajax´ meer onder heer Frank de Boer. Altijd maar laf voetballen, poppetjes zetten op de verkeerde positie, allemaal met de bilspleet op de eigen 16 meter gebied blijven hangen, angst in de ogen kijken, weinig doelpogingen, scoren haast nooit meer dan 2 goals tegenwoordig onder heer Frank de Boer.

Nee, van mij mag Wim Jonk zo snel mogelijk overnemen voor dat het te laat is met ons aller Ajax.

12-07-2015 10:14

BRAMHOUTEN +3813

Wat een onzin? Waar baseer jij op dat Wim jonk het beter zou doen? Als Wim jonk het over neemt roep je over 2 jaar dat hij weer moet oprotten ! Zo triest deze reacties

12-07-2015 10:33

Bjarkos +13

Garanties heb je nooit, maar het is wel zo dat Jonk in interviews altijd heel verstandig overkomt en dingen zegt waar je het als Ajacied moeilijk mee ONEENS kunt zijn, terwijl de Boer in bijna ieder interview iets zegt waar ik het mee oneens ben.
Daarnaast volgt hij WEL echt de lijn van Cruijff. Ik geloof bijvoorbeeld nooit dat Jonk de opbouw zou laten verzorgen door de backs en ik denk ook niet dat Jonk voorstander zou zijn geweest van Gudelj. (Al mag je dat hier niet zeggen)

12-07-2015 13:18

Voetbalfeitenkenner09 +0

Ajax gaat nu voor Montpellier spits Anthony Mounier

12-07-2015 10:08

ST +23098

We zouden als supporters kritischer moeten zijn en Frank en Marc op een nette manier duidelijk moeten maken dat wij geen ene reet begrijpen waarom zij maar lopen te lullen over een begroting op orde krijgen die allang op orde is. Waarom je spitsen verkopen/verhuren terwijl je nog geen andere hebt? En kom niet met laffe praatjes over soms schiet je mis. Zo dom zijn we niet. Waarom middenvelders kopen terwijl je juist daar al de meeste kwaliteit hebt rondlopen. We hebben GVD vlak voor de voorronde CL 1 spits en 9 middenvelders!

12-07-2015 10:05

BRAMHOUTEN +3813

Denk je dat frank geen spits erbij wil die er 20 inschiet! Hij krijg gewoon te horen dat er niks kan! Ik heb juist respect voor frank dat hij niet steeds loopt te zeiken en het doet met het team wat hij heeft

12-07-2015 10:36

ST +23098

Natuurlijk wilt hij dat. Maar dan moet hij met de vuist op tafel en anders zijn conclusies trekken. Dacht je nu echt dat hij geen vinger in de pap heeft gehad bij het laten gaan van Zivkovic en Siggy in de voorbereiding?

12-07-2015 11:37

ST +23098

Hij had moeten zeggen dat ze weg konden als er in ieder geval 1 spits voor gehaald zou zijn. Oude schoenen gooi je ook niet weg voor je nieuwe hebt.

12-07-2015 11:38

ST +23098

Dank voor je uitleg. Maar kun je me ook uitleggen waarom de begroting niet sluitend is maar dat we wel de financieel gezondste club van Europa zijn?

12-07-2015 11:35

koenscholten9 +0

het eigen vermogen kan bestaan uit debiteuren

daar ben ik maar gestopt met lezen

12-07-2015 12:10

Bjarkos +13

Debiteuren is in ieder geval geen onderdeel van het eigen vermogen. Misschien bedoel je dat een stijging van de post debiteuren leidt tot een stijging van het eigen vermogen?

12-07-2015 12:51

koenscholten9 +0

ik hoop niet dat deze gedachtekronkel de basis is van de rest van je ideeen/schrijfsels..

12-07-2015 15:10

Gaxte +0

Waarschijnlijk maken ze ook een begroting, zonder CL inkomsten. Aangezien dit jaar niet zeker is, dat die inkomsten daadwerkelijk binnen komen. Dus zodra Ajax wel de CL haalt, zal de winst groter zijn t.o.v. wat begroot is.
Er zijn club in problemen gekomen doordat ze wel CL inkomsten begroot hadden, terwijl ze het uiteindelijk niet haalde. Voetbal is emotie, dus wij (supporters) kijken naar het heden. En baseren ook daar onze mening(en) op. Helaas botst het heden vaak met de lange termijn.

12-07-2015 12:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.