Ajax start met onder meer Pasveer en Wijndal; Šutalo terug in basis

door Bart Veenstra 148

Bron AS

Ajax start met onder meer Pasveer en Wijndal; Šutalo terug in basis

door Bart Veenstra 148

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax begint met onder meer Remko Pasveer, Owen Wijndal, Josip Šutalo en Kian Fitz-Jim in de basis tijdens het oefenduel met Olympiakos. Het besloten oefenduel met de Griekse club begint om 15.00 uur. Voor Ajax is het de laatste oefenwedstrijd van de voorbereiding.

Bestel het nieuwe Ajax-thuisshirt in de Ajaxshop!

Donderdagavond in het oefenduel met Al-Wasl FC stond Diant Ramaj nog op doel, terwijl Pasveer vrijdagmiddag tegen Olympiakos mag gaan keepen. Beide keepers krijgen speeltijd tijdens de voorbereiding en dus is het richting volgende week donderdag - als Ajax het opneemt tegen FK Vojvodina in de tweede voorronde van de Europa League - de vraag wie er dan op doel staat.

Hato en Medić ontbreken bij Ajax

Achterin kiest trainer Francesco Farioli voor Devyne Rensch, Šutalo, Dies Janse en Wijndal. Jorrel Hato ontbreekt, net als donderdagavond, bij de Amsterdammers. Ajax Life meldt vrijdag dat hij niet helemaal fit is en zodoende wil Ajax geen risico met het talent nemen. Daarnaast ontbreekt ook Jakov Medić bij Ajax.

Op het middenveld kiest Farioli voor Jordan Henderson als controleur. Voor de Engelsman zijn Kenneth Taylor en Kian Fitz-Jim opgesteld. Tijdens het duel zal blijken welke middenvelder de meest diepe middenvelder zal zijn.

In de voorhoede kiest de Italiaanse oefenmeester op rechts voor Jaydon Banel, terwijl Carlos Forbs vanaf links zal gaan komen. In de spits is Chuba Akpom opgesteld. Aanvallers Brian Brobbey en Steven Bergwijn ontbreken nog. Zij zijn - nadat zij met Oranje deelnamen aan het EK - op vakantie gegaan. Op 29 juli melden zij zich weer in Amsterdam.

Op de bank bij Ajax zitten vijf spelers. Het betreft doelman Charlie Setford en veldspelers Ahmetcan Kaplan, Benjamin Tahirović, Kristian Hlynsson en Precious Ugwu. De basisspelers die donderdag in actie kwamen, zijn er vrijdagmiddag dus niet bij.

Opstelling Ajax:

Pasveer; Rensch, Šutalo, Janse, Wijndal; Henderson, Taylor, Fitz-Jim; Banel, Akpom, Forbs.

Wissels Ajax:

Setford, Kaplan, Tahirović, Hlynsson, Ugwu.

Lees meer over:
Plaats reactie

Jutter1 +4314

Vertrouwen is een toverwoord in de sport, in het voetbal is dat natuurlijk niet anders. Met dit Ajax kan dat echter onmogelijk het geval zijn, daarvoor is de individuele kwaliteit bij de meeste spelers ruim onvoldoende, vul de namen zelf maar in! De huidige stand van zaken is dat de vergelijking met vorig seizoen opgaat, en daarin speelt ook de huidige financiele staat een voorname rol. M.a.w.,ik voorzie vooralsnog weinig tot geen vooruitgang t.o.v. het abominabele spel van Ajax in het vorige seizoen, en dat geeft ernstig te denken natuurlijk. De mensen die continu aan het totstandkomen van een betere Ajax selectie werken vallen niet bepaald te benijden, daarvoor is dus alleen al de financiele toestand bij de club verre van toereikend. Ik had aanvankelijk nog de hoop dat er dit seizoen stappen zouden worden gemaakt om aan een beter Ajax dan vorig seizoen te werken, de huidige situatie geeft mij echter weinig tot geen hoop dat dat valt te realiseren, helaas! We gaan het zien.

21-07-2024 08:44

Robertini +39143

Wijndal speelde best aardig, maar weer geblesseerd, het zit hem niet mee.

19-07-2024 17:00

nightgoat +30911

Je zou bijna gaan verlangen naar het onvolprezenb NOS clownsduo Sjoerd & Joep.

19-07-2024 15:26

Ron6 +3507

Volgens mij is de balsnelheid veel sneller dan het afgelopen seizoen was en er duidelijk veel meer gekaatst wordt ipv lopen met de bal

19-07-2024 15:19

A-west +5697

Sutalo kan absoluut niet opbouwen. Dat zag je ook bij Kroatie. Alleen maar ballen breed en initiatief overlaten aan anderen. Neemt totaal geen risico. Verkopen die gozer.

19-07-2024 15:15

Craain +4953

Niet alleen hij, maar ook Rensch. Rensch de bal steeds maar terug naar de keeper...

19-07-2024 15:28

Starring +4675

Sutalo is gewoon bijzonder slecht gescout en inderdaad zsm lozen. Las dat Fio nog interesse toonde?

19-07-2024 15:58

Ron6 +3507

Een blinde kan in deze 7 mijuten al zien dat FJ veel meer kwaliteit heeft dab Tahirovic, van der Boomen en Mannsverk bij elkaar

19-07-2024 15:11

Starring +4675

Eens. Met name de balbehandeling van FJ is al van veel hogere niveau. Mooi om te zien ook

19-07-2024 16:00

xerr +2506

Valt me nu pas op Janse nu al zelfde postuur hebben als de Ligt destijds.

19-07-2024 15:08

Delgado15 +78

Iemand enig idee waarom Naci Unuvar er niet bij zit al twee dagen op rij?

19-07-2024 15:04

Moonlight +2225

Zeer zwak elftal.
De platte kar kan al uitgehaald worden ,op de coolsingel vieren ze al de 2e plaats en AZ is eindelijk 3e met daar achter Twente. Ajax speelt 0m plek 8 samen met sparta en Eagles. Utrecht en NEC zijn ons net voor gebleven.

19-07-2024 15:01

Matzet +5352

Sutalo heeft nog geen goede bal gegeven.

19-07-2024 14:57

Lapzwans +1528

Wat een tennenkrommend en ongemakkelijk duo die interviewers

19-07-2024 14:56

Starring +4675

Fitz-Jim grijp jouw kans!

19-07-2024 14:56

Rikkie66 +22812

Sympathie factor Farioli 10 !

19-07-2024 14:50

BASSBEAST +284

Farioli heeft van de 'eerste' 16 spelers van Olympiakos individuele filmpjes laten maken van elk 4 minuten. Wat een voorbereiding, hij is er echt mee bezig. Optimale voorbereiding. Gaaf!!

19-07-2024 14:50

Starring +4675

Next level coach!

19-07-2024 14:55

Suavimani +11951

We moeten een creatieve middenvelder halen die Swift heet.

19-07-2024 14:48

Lapzwans +1528

Swifties..

19-07-2024 14:52

markk +8900

Kenneth Taylor en Perez Swift

19-07-2024 14:54

BASSBEAST +284

Een combi van de basis 11 van de wedstrijd van gisteren en vandaag zal dus de opstelling vormen voor komende week. Een plekje voor Gaaei dus?

19-07-2024 14:48

xerr +2506

Farioli heeft zojuist gezegd dat er spelers die gisteren hebt gespeelt, volgende week zal starten. Zal dat alleen Ramaj zijn?

19-07-2024 14:47

KJHuntelaar +3661

Berghuis of Godts?

19-07-2024 14:54

xerr +2506

Geen namen genoemd, maar dat er spelers die gisteren hebt gespeeld zal starten, staat nu wel vast. Had die gezegd tijdens de klein interview zn 10 min geleden.

19-07-2024 14:57

Rockanje23 +37016

Geen elftal om heel vrolijk van te worden maar we gaan het ermee doen.
Waarom slechts 5 man op de bank ?

19-07-2024 14:47

Lapzwans +1528

Wat een poetisch stuk titel, lekker bezig @redactie!

19-07-2024 14:44

xerr +2506

Ik ben heel erg blij dat Farioli FJ op het middenveld. Nu vlammen FJ!

19-07-2024 14:41

BASSBEAST +284

Wie weet of er nog kaartjes zijn voor de thuiswedstrijd?

19-07-2024 14:40

PowNed +839

Ik kan nog niet echt veel opmaken van de opstelling met het oog op volgende week donderdag. Of zal dit grotendeels zn basis zijn?

19-07-2024 14:37

Dolblij +45019

Ben benieuwd of Sutalo zich kan herpakken en voor zijn kansen gaat.

19-07-2024 14:34

trodat4030 +96486

Sutalo in een ploeg dat wilt opbouwen, ben benieuwd..

19-07-2024 14:34

BASSBEAST +284

Dat golf kijkt zo traag weg. Kan niet wachten tot het 14:40 uur is. #ZiggoSport

19-07-2024 14:32

Godenzoon24 +15290

Banel pfff. Er zijn er nog afwezig en er krijgen veel spelers kansen, maar ik vind d Banel wel echt armoede troef!

19-07-2024 14:31

7172AFCA7395 +10290

Tenminste EEN duel met je sterkste ploeg oefenen, dat is niet nodig ?

19-07-2024 14:27

BASSBEAST +284

We gaan het zien volgende week.. Iets met een winnende trainer heeft altijd gelijk? Hij zal het vast vaker zo gedaan hebben.

19-07-2024 14:28

Sander31 +7690

Ik hoop dat we spelers dit seizoen niet zo snel afschrijven. Gaaei kon er geen kloot van en kon beter vandaag dan morgen vertrekken. Nu is het ineens een goede speler en een groot talent.. irritant…

19-07-2024 14:27

BungTahamata +1963

Ik zal je uit die droom helpen, dat gaat niet gebeuren en het gaat nog erger worden ;)

19-07-2024 14:30

BASSBEAST +284

Maar even, wat een fantastische stuiterbal hebben wij als trainer! Vol energie, spelers komen 'gesloopt' van het veld. Dat is een tijdje geleden, heerlijk!! Benieuwd wat het ons gaat geven komend seizoen.

19-07-2024 14:27

donkerblauw +2848

Omg Wijdal. Wie weet kunnen ze hem meenemen naar Griekenland

19-07-2024 14:22

Redrum +96058

Wel interessant dat hij Remko Pasveer nu al een kans geeft. Een heel fris jong talent, ben benieuwd hoe hij het doet.

19-07-2024 14:20

MaxPower +2595

Als ik de foto hierboven bekijk dan begint hij ook een beetje op King Theoden te lijken.

19-07-2024 14:43

BASSBEAST +284

Nu we er toch zijn, wie gaat er dit seizoen nou de echte relevatie zijn? Wie denken jullie? Zal het dan, zoals hij zelf aangaf, toch Fitz Jim worden?

19-07-2024 14:19

GAjax31 +16064

Beetje opportunistisch maar ik denk dat Gaaei, Fitz-Jim en Forbs gaan verrassen.. en door gisteren zijn Mannsverk en Baas daar ook bijgekomen.

19-07-2024 14:20

BASSBEAST +284

Vond Baas inderdaad goed spelen! Heb hem gevolgd afgelopen seizoen bij NEC, daar was hij enorm geliefd bij het publiek maar nog wel wisselvallig. Hopelijk kan hij vaster in zijn spel worden!

Gaaei speelt de gehele voorbereiding al goed. Rensch moet vrezen denk ik..

19-07-2024 14:22

ZuenAFCA +2097

Als je zoveel ruimte krijgt is Mannsverk best een aardige speler, met soms een tikkie terug Jaap

19-07-2024 14:22

Rob.B32 +473

Mannsverk? Negatief verrassen bedoel je dan zeker?)

19-07-2024 14:30

GAjax31 +16064

Nee ik vond hem goed, op die tegengoal na dan.

19-07-2024 14:40

Redrum +96058

Fitz-Jim zou zeker een sensatie kunnen worden, hij heeft iets speciaals. Helaas had Lukas Andersen dat ook, dus het zegt niet zo veel.

19-07-2024 14:21

IndoorNinja +1856

Lukas Andersen was alleen veel lichter. FJ gebruikt veel beter zijn lichaam. Andersen was vooral goed aan de bal maar minder zonder bal en in de duels.

19-07-2024 14:29

AFCAjaxMidNineties +12706

Ik denk dat Mika Godts de lijn echt doortrekt . Denk ook dat hij volgende zomer al weg is.!

19-07-2024 14:35

AFCA020! +6096

Ik dacht eerst dat het de bedoeling was vandaag met de beoogde basis en gister met de reserves te spelen.

Maar ik denk dat uit dit team Banel, Akpom, Forbs sowieso nog wel zullen verdwijnen.
Ook Dies Janse, ondanks z’n talent, zal normaliter nog geen basisplaats krijgen en dat geldt ook voor Fitz-Jim

Pasveer/Ramaj en Wijndal/Sosa zal om het even zijn. Het is te hopen dat er nog iets sterkers gehaald wordt voor die posities.

19-07-2024 14:13

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Akpom en Forbs staan donderdag tegen Vojvodina gewoon basis hoor. Brobbey is er nog niet en Akpom is beter dan Rijkhoff. Bergwijn is er ook nog niet en Godts liet geen goede indruk achter gisteren terwijl Forbs juist goed speelt en betrokken is bij doelpunten

19-07-2024 14:17

Rock69 +8411

Babel, Akpom en Forbes verdwijnen nog? Volgens mij eet AFCA teveel gekruid eten.

19-07-2024 14:22

AFCA020! +6096

Persoonlijk zie ik meer in Rijkhoff dan in Akpom. Hoop ook dat er een club komt die Akpom nog ophaalt.
Maar Rijkhoff moet inderdaad nog wel meer groeien, maar daar heb je dan weer wedstrijden en ervaring voor nodig.

Persoonlijk heb ik ook meer met het type Godts dan met het type Forbs. En ik zie meer talent in Godts op de lange termijn. Daarbij speelde gister ook Hlynsson en Berghuis mee

19-07-2024 14:24

AFCA020! +6096

@rock

??? Want 🤷‍♂️

Babel ook echt 🤣🤣

19-07-2024 14:26

Godenzoon24 +15290

Wat kan Rijkhoff precies heel goed dan? Ik zie het namelijk niet. Allround en is alles redelijk maar geen specifieke kwaliteit waarin hij echt heel goed is.

19-07-2024 14:35

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Je zegt dat Rijkhoff meer moet groeien en dat je daar wedstrijden en ervaring voor nodig hebt. Maar dan ga je hem geen basisplek tegen Vojvodina geven, daar MOET gewonnen worden. Voor eventuele nieuwe aankopen die dan makkelijker naar Amsterdam gaan, voor het gevoel in het team en het vertrouwen in de trainer, en om de aantrekkingskracht van kopende clubs voor spelers als Van den Boomen en Bergwijn te behouden. Gewoon Akpom erin zetten, die is in alles verder dan Rijkhoff. Geen schande, want hij kostte 8 keer zoveel en is een jaar of 8 ouder.

Verder snap ik dat je meer met Godts hebt, dan met Forbs. Maar wat bedoel je precies dat gisteren Hlynsson en Berghuis meespeelden? Heeft hij daar geen klik mee? Ik verwacht zeker Berghuis in de basis donderdag, dus dat is dan toch juist een extra reden om Godts niet op te stellen? En goede voetballers kunnen toch, zeker tegen zo'n zandbakteam dat net in de voorbereiding is, gewoon redelijk spelen en hun kwaliteiten laten zien?

Ik snap je gedachtegang bij beide spelers, maar op basis van de voorbereiding is het opstellen van Rijkhoff en Godts tegen Vojvodina gewoon niet logisch en staan Forbs en Akpom gewoon in de basis. En daar ging mijn oorspronkelijke reactie over.

19-07-2024 15:10

AFCA020! +6096

Akpom speelt ook al de hele voorbereiding als een krant. Nu ook weer. Daar ga je de oorlog mijns inziens ook niet mee winnen. Dan kan je denk ik beter met Rijkhoff spelen waar toekomst in zit. Persoonlijk denk ik dat je kunt winnen ongeacht wie er speelt.

Daarbij vind ik Akpom (hoe raar het ook klinkt) een betere wissel dan Rijkhoff. Daarmee niet zeggende dat hij een betere speler is, maar hij kan wat veranderen als de tegenstander vermoeid is.
Dat had Brobbey voorheen ook. Die vond ik 2 jaar terug ook een betere invaller dan basisspeler.
Akpom heeft dat voor mij gevoelsmatig ook. Als hij erin komt lijkt hij makkelijker te scoren dan wanneer die start

19-07-2024 16:31

AFCA020! +6096

@supersoccer

Sorry sloeg het stuk van Berghuis/Hlynsson over 😅

Nee dat bedoelde ik er niet mee te zeggen, meer dat dat spelers zijn die in mijn ogen aanspraak zullen maken op een basisplaats. 😉

Ben het helemaal eens met die alinea bij je 👌🏻

19-07-2024 19:47

leeke +10393

Akpom en Forbs zullen verdwijnen.....lekker dan voor donderdag wie gaat er op 9 spelen dan,en van Forbs alleen lovende woorden van Farioli

19-07-2024 14:19

AFCA020! +6096

@leek

Persoonlijk hoop ik dat er een club komt voor Akpom. Dan krijgen we misschien nog wat van het veel teveel betaalde bedrag terug en kunnen we de selectie versterken.

Hetzelfde kan je wat mij betreft van Forbs zeggen. Godts en Rijkhoff hebben daarnaast wat mij betreft meer toekomst in Amsterdam.
Daarbij heb je ook Hlynsson en Berghuis nog die donderdag ongetwijfeld mee zullen doen. Ook Traore heb je nog (weet niet wanneer hij aansluit?)

Ik denk dat je ook zonder Akpom en Forbs moet kunnen winnen van Vojvodina. Als dat de 2 spelers zijn waar je niet zonder kunt, dan is het zwaar gesteld met je

19-07-2024 14:31

afcas +3768

Er is niet teveel betaald voor akpom. Daarnaast is rijkhoff jong ajax niveau en nog lang niet klaar voor het eerste zoals hij nu speelt.

19-07-2024 14:43

leeke +10393

Jij begrijpt het

19-07-2024 15:03

leeke +10393

Zeg ik dat je niet zonder die 2 kan spelen. Maar als jij denkt dat je met Julian op 9 kan spelen europees ,noem mij dan geen 'Leek', O Hlynnson heeft er pas 1 helft opzitten,was geblesseerd dus zal donderdag zoiezo geen hele kunnen spelen. En onderschat nooit de tegenstander,heb je vorig seizoen wel gezien

19-07-2024 15:05

AFCA020! +6096

@afcas

Datzelfde kan je van Akpom zeggen, ondanks z’n paar eredivisie doelpuntjes tegen Volendam, RKC, Almere, Vitesse, PEC en Excelsior. (allemaal KKD niveau).

Sparta en Heerenveenn heeft hij ook nog gescoord, natuurlijk, maar dat zijn ook geen nationale topploegen.


Ik vind 14,3 miljoen best veel geld voor een reserve speler, waar geen groei meer in zit.
Rijkhoff is jong en kan tenminste nog doorgroeien. Inderdaad is het nu (logischerwijs) nog een talent.

Ik vind dat je als Ajax zijnde mag mikken op betere spelers dan Chuna Akpom (met alle respect). Als Ajacied zijnde moet je de lat hoger leggen dan dat (mag jij anders over denken), persoonlijk zie ik dat niet zo. En om dan bijna 15 miljoen te betalen voor iemand die niet goed genoeg is, dan vind ik dat heel veel geld. Als Nederlandse club zijnde moet je voor 15 miljoen een volwaardige basisspeler binnenhalen. Zulke extreem dure buitenlandse reserves moet je niet aankopen mijns inziens. Dat kan je eventueel doen als ze jong zijn (onder 23) maar zeker niet bij Akpom die niet meer beter wordt dan dit met z’n 28 jaar.
Daarnaast zitten zulke aankopen ook je doorstroom in de weg, waardoor ze indirect nog heel veel meer kosten (daar talenten vertrekken zoals nu of niet hun grote waarde kunnen behalen omdat ze nauwelijks kansen krijgen).
Als je dat ook allemaal meerekend, heb je indirect nog heeeeel veel meer betaald voor Akpom (en de andere 10 jammerlijke miskopen, maar dat is weer een andere discussie waar genoeg over gezegd is)

19-07-2024 15:14

AFCA020! +6096

@leeke

Zo heet je toch? Autocorrect heeft alleen de “E” eraf gehaald. Nou duizendmaal excuus leeke.
Til daar asjeblieft niet zo zwaar aan zeg, beetje overtrokken en kinderachtig om daar een punt van te maken.


Verder kan ik volgen wat je zegt, Rijkhoff is zeker ook nog niet goed genoeg hoor, die moet zich nog doorontwikkelen. Maar in die jongen zit nog rek, bij Akpom niet.
Ik denk dat je van Vojvodina moet kunnen winnen, ongeacht of Rijkhoff of Akpom in de basis start.
En nee dat heeft niks met onderschatting te maken, want voor Ajax zal voorlopig geen enkele wedstrijd makkelijk zijn met de huidige selectie. Maar desalniettemin ben ik van mening dat je moet kunnen winnen over 2 wedstrijden.

19-07-2024 15:24

leeke +10393

Tja moeten winnen ....hoevaak heb ik dat vorig seizoen niet gehoord

19-07-2024 16:57

AFCA020! +6096

Ik zeg niet moeten winnen, ik zeg dat het moet kunnen.

En dat Akpom of Rijkhoff in de basis niet het verschil zal zijn tussen wel of niet resultaat boeken.
Rijkhoff heeft (voor zover het iets zegt) wel meer laten zien in de voorbereiding dan Akpom die niet een keer scoort en ronduit als een krant speelde al die wedstrijden. Vandaag ook weer.
Daarnaast, zoals ik hierboven zei, vind ik Akpom een betere wisselspeler.
Door zijn type spel en ook door zijn ervaring, kan hij echt wat veranderen wanneer die erin komt. Dat heeft Rijkhoff minder. Maar tot nu toe is het ook zo dat als Akpom begint, dat het niet veel is..
Alleen PEC Zwolle, Vitesse en Volendam scoorde hij als basis speler.
Die andere 7 scoorde hij als invaller. Als invaller heeft hij ook meer assists gegeven dan als basis speler.

Hij gaf als basisspeler zelden tot nooit thuis in de competitie, ja tegen de nummer 17 en 18 wist hij een doelpuntje mee te pikken. En dan ook maar de 2-0 en de 4-0 in ruim gewonnen partijtjes. Het is niet zoals Klaassen bijvoorbeeld had dat het altijd belangrijke/doorslaggevende goals waren.

19-07-2024 19:42

leeke +10393

Idd,daar heb je gelijk in,ik zie hem ook meer als invaller dan basis speler . Maar ik vind dat hij wel meer ervaring heeft,dus zou een voordeel kunnen zijn europees.Rijkhof moet gewoon een heel seizoen ervaring op gaan doen bij Jong

19-07-2024 20:19

AFCA020! +6096

Precies dat vind ik ook, maar een gekke gedachte misschien: dat zou ik inbrengen 😅
Ik denk dat Rijkhoff of Akpom basis niet het verschil zal zijn tussen wel of geen resultaat. Maar ik denk dat Akpom inbrengen wel een verschil kan maken.
Het klinkt gek, en het is ook wel lullig voor die jongen, maar ik vind hem een goede invaller.

Dat Rijkhoff verder ervaring op moet doen in Jong, dat is zonder meer waar

20-07-2024 20:20

Godenzoon24 +15290

Pasveer en Ramaj is niet om het even. Pasveer leuk voor in de kleedkamer, maar die was 10 jaar geleden al geen geweldenaar en toen was die al oud. Nogmaals prima voor erbij , prima om wat minuten te geven. Maar basis zou belachelijk zijn als het erom gaat!

19-07-2024 14:33

AFCA020! +6096

Ramaj heeft ten opzichte van Pasveer wat meer excessen, maar Pasveer is weer veel degelijker. Die zal je niet zien blunderen, iets wat Ramaj nog veel te vaak overkomt. Daarentegen kan Ramaj dan weer katachtiger zijn (logisch) en is daar dus weer iets beter in.
Maar tegelijkertijd straalt Pasveer veel meer rust uit en kan hij z’n verdedigers wel goed neerzetten en coachen. Iets waar Ramaj hopeloos in faalt tot dusverre.

Ben het echter wel met je eens dat ook Pasveer niet ideaal is en vooral prima voor erbij. Daarom moet je hopen dat er een goede keeper gehaald zou kunnen worden. We moeten die lat als Ajax zijnde hoger leggen dan (met alle respect) Pasveer of Ramaj.
Ook Rulli heb je nog (Gorter tel ik niet eens mee), maar dat is ook geen ideale optie denk ik, ondanks dat hij het statistisch ietsjes beter gedaan heeft dan Ramaj afgelopen seizoen (Gemiddeld 1,71 goals per wedstrijd tegen tov 1,74 van Ramaj, en dan te bedenken dat dat inclusief een wedstrijd tegen de Amateurs betrof 🤪).
Daarnaast houdt Ramaj slechts elke 0,13 wedstrijd de nul in Ajax 1 (4x in 30 wedstrijden) tegenover elke 0,29 wedstrijden van Rulli. Dat zijn ook geen hele denderende cijfers natuurlijk, dus wat mij betreft moet Ajax de lat veel hoger leggen qua keepers. Pasveer goed voor erbij zoals je zegt, daarachter hebben we hele talentvolle jonkies (al hebben we de beste helaas moeten verkopen). Maar Gorter, Ramaj en Rulli zijn gewoon te licht om als eerste keeper te fungeren. En met alle respect, Pasveer ook. Al is die heel degelijk. Maar degelijk is niet goed genoeg voor Ajax 1

19-07-2024 14:58

Godenzoon24 +15290

Nee vind Ramaj een prima keeper die slechts de kans kreeg uit noodzaak in een *** elftal. Pakte gewoon zijn kans en die tegen goals per wedstrijd zegt dus helemaal niets. Pasveer was op zijn prime Jan modaal maar is al even niet meer in zijn prime. Pakt nooit een punt voor je itt Ramaj die nog jong en onervaren is. Gewoon Ramaj laten staan en in een goed draaiend elftal gaan die cijfers ook rap omhoog!

19-07-2024 15:20

AFCA020! +6096

Maar Rulli stond in datzelfde kut elftal met een stuk betere cijfers. En Rulli vind ik al geen topper.

Als je Pasveer nu ziet (ook niet wat je wilt) die heeft veeeeel meer rust en zet de achterhoede veel beter neer. Doet ook goed mee en heeft al keurige reddingen verricht.
Het zou mij niet per se verbazen als ze (voorlopig) op hem inzetten.

Nogmaals ook geen ster, maar qua rust, degelijkheid en organisatie heel veel beter.
Ramaj daarentegen is zoals aangegeven wat katachtiger logischerwijs, maar veel minder zekerheid en tevens nul komma nul organisatorisch vermogen.

Ik vind dat je moet hopen dat Gorter, Ramaj en toch ook Rulli voor een mooi bedrag vertrekken en dan hopen dat je een goede keeper kunt aantrekken. We mogen als Ajax zijnde de lat wel wat hoger leggen.
En nee ik snap dat je niet ieder seizoen een Stekelenburg, Onana, Lobont of Van der Sar kunt hebben. Maar je moet als Ajax zijnde toch wel minimaal gaan voor niveautje Cillessen of Vermeer mijns inziens. Vind het nu (zoals op wel meer plekken) qua niveau te zwak bezet

19-07-2024 16:23

Godenzoon24 +15290

Rulli die paar wedstrijden?

19-07-2024 16:49

AFCA020! +6096

Ja ik heb inderdaad even de cijfers van dit seizoen gebruikt, wel zo eerlijk als je het wilt vergelijken met de zwakke statistieken van Ramaj. Het jaar ervoor had hij betere cijfers, maar toen hadden we nog niks met Mislintat en z’n 11 miskopen te maken, dus dat is mijns inziens niet helemaal een eerlijk vergelijk.
Maar als je van beide hun eredivisie potjes bekijkt, dat ruime halve seizoen van Ramaj tegenover de 7 potjes van Rulli, dan is daar bovenstaand verschil tussen.

Maar goed, resumé het moet veel beter en ze hebben beide het gewenste niveau niet. Rulli is net als Pasveer wel wat degelijker dan Ramaj, maar onze Duitse vriend heeft meer excessen. Maar hij is helaas niet het niveau die je zou moeten nastreven

Althans IK VIND dat je hoger moet inzetten dan niveau Ramaj. Jij mag vinden dat hij en eventuele andere aankopen wel geweldig zijn, maar persoonlijk denk ik dat het beter kan en dat je moet hopen dat er een club leip genoeg is om mooie bedragen neer te leggen voor Ramaj en Rulli, zodat je een goede eerste keeper kunt aanstellen. Rulli had het wel in zich als Argentijns International en destijds topkeeper van Villareal. Helaas heeft hij mijns inziens nooit echt kunnen aarden. Dan is het beter dat hij z’n heil ergens anders zoekt denk ik.

19-07-2024 19:28

Maxwell_5 +6977

Ben allang blij dat Fitz Jim op het middenveld mag spelen, nu ben ik vooral nieuwsgierig of hij of Taylor de diepste middenvelder gaat worden.

19-07-2024 14:11

BASSBEAST +284

Ik gok dat Taylor de diepste zal zijn. Fitz Jim is aan de bal echt zo goed in het verdelen, versnellen, etc.

19-07-2024 14:11

JohnDylan +21958

Ik hoop dat geen van beide de diepste is. Ik begrijp niet helemaal waarom er tegenwoordig zo’n vaste rolverdeling is tussen de middenvelders. Beide halven moeten afwisselend de rol van ‘8’ en ‘10’ kunnen invullen (wie wat moet doen ligt aan of de bal zich bevind aan de linker- of rechterkant van het veld). Dat maakt het spel veel minder voorspelbaar en dus tactisch minder makkelijk om op in te spelen.

19-07-2024 14:17

afcas +3768

Aangezien we met de punt naar achter spelen geen van beide.

19-07-2024 14:20

Maxwell_5 +6977

Er is er wel altijd eentje de meest uitgeschoven middenvelder. Dat zie je terug in het hoog drukzetten.

19-07-2024 14:46

afcas +3768

Druk etten is een tijdelijk iets. Geen vaste positie.

19-07-2024 15:00

Maxwell_5 +6977

De opbouw is ook een tijdelijk iets… er zijn altijd meerdere fases dus daarom ook meerdere taken.

19-07-2024 16:04

BASSBEAST +284

Ben benieuwd of Janse nu daadwerkelijk gaat doorpakken. Traint en speelt erg goed! Zou gaaf zijn. Hato dan toch echt als linksback zodra hij hersteld is van zijn blessure?

19-07-2024 14:10

Rob1976 +9465

Gaat Hato ons voor 50 miljoen verlaten?

19-07-2024 14:09

FlyingDutchMan +17311

Hier wel Ugwu, ik vond het verrassend dat Bouwman boven hem de voorkeur kreeg.

19-07-2024 14:06

AjaxAmsterdamnn +4198

Ugwu had bij jong ajax gespeeld de dag ervoor dus vandaar gok ik

19-07-2024 14:08

Slang3 +45810

hoe bedoel je wel? ugwu viel aan het eind in gisteren

19-07-2024 14:08

FlyingDutchMan +17311

Ugwu speelde afgelopen seizoen al soms mee met Jong Ajax, Bouwman onder 17 en laatste wedstrijden zat hij bij Onder18. Oftewel het was logischer geweest als ze Ugwu met het eerste hadden mee gestuurd, Bouwman met Jong Ajax mee. Desondanks heeft Bouwman zich fantastisch laten zien

19-07-2024 15:55

Slang3 +45810

dat wel, maar ik denk voorkeur van de trainer

19-07-2024 15:59

letsvencook +13054

Wat blijf ik precious ugwu toch een apparte maar geweldige naam vinden, gaat nooit wennen

19-07-2024 14:06

Slang3 +45810

met een aparte combinatie van roots 🇳🇱🇩🇪🇳🇬🇧🇦

19-07-2024 14:10

letsvencook +13054

Nigeriaans had ik kunnen raden ja, daar heten ze dacht ik allemaal; love, destiny, future, prince , precious etc.

iig cultheld materiaal haha, en idd een apparte mix

19-07-2024 14:12

Stiftje +1537

Ja, zo heet iedereen daar net zoals iedereen hier Jan, Piet en Klaas heet

19-07-2024 14:44

letsvencook +13054

Jij barst ook van de mensenkennis

19-07-2024 14:48

HertogH +15843

Eindelijk weer eens 'iets' van voetbal op het middenveld, ik ben benieuwd.

19-07-2024 14:04

JesperDeVlo +5419

Zelfs bij deze wedstrijd zit Univar niet bij selectie.

Hato en Medic om onduidelijke redenen afwezig.

Jay Gorter is inmiddels van de aardbodem verdwenen. Het gerucht gaat dat hij met Maurice op Ibiza nog altijd van zijn vakantie is aan het genieten.

19-07-2024 14:03

DoorVriendschapVerenigdAjax +3168

Ik zag unuvar vanochtend nog hardlopen. Kennelijk zijn de trainingen bij jong ajax niet pittig genoeg voor hem.
Siert hem wel overigens.

19-07-2024 14:04

brugje +147

waarom niet je basisteam voor de Europese wedstrijd er staat zoveel op het spel dit was de laatste kans ,ik zal het wel verkeerd zien????????

19-07-2024 14:02

MarkP +21602

Ff farioli appen misschien luistert hij

19-07-2024 14:04

Odysseus +14269

Ik denk ook dat dit grotendeels het basisteam tegen Vojvodina gaat worden.

19-07-2024 14:18

DaleyMOKUM +279

En toch zie ik liever Sosa dan Wijndal, denk ik.

19-07-2024 14:01

AFCACruijff14 +161176

Ik ook maar dat zegt meer over Wijndal dan over Sosa ben ik bang 😂

19-07-2024 14:05

insectenverdelg +23429

zit Janse voorlopig in de A selectie? Zou die volgende week ook basis staan? Ik denk op keeper n namelijk dat deze jongens ongeveer spelen volgende week.

edit en Hato natuurlijk, mits fit. maar ik denk datadiensten back gaat spelen.

19-07-2024 14:00

4Ever14 +6603

“ Zou die volgende week ook basis staan?”

Hangt ervan af of hij Hato alleen als linksback ziet en of Kaplan fit genoeg is.

19-07-2024 14:12

BASSBEAST +284

Hato is gisteren tijdens de ochtend training geblesseerd geraakt aan zijn lies. Dus no worries!

19-07-2024 14:00

Okocha078 +13765

Waar heb je dat gelezen?

19-07-2024 14:10

BASSBEAST +284

Nergens gelezen, wel gezien gisteren op de Wageningse Berg.

19-07-2024 14:10

Okocha078 +13765

Oh Oke , thnx

19-07-2024 14:21

Robbie en de Kock +11155

Nog mooit zo hlij met een blessure geweest.
Hato is onze beste speler! Ff schrikmomentje dat hij niet bij de selectie zat.

19-07-2024 14:21

Moooo +3965

Aii Hato staat er niet in..

#HereWeGoHato:
Schijnt nu in het vliegtuig te stappen naar Madrid voor een en principe akkoord van 80 miljoen euro.
Ajax kan hem terug huren en krijgt Endrick en Arda Güler als optie om ze te huren voor een seizoen erbij.
#DoneDeal.

19-07-2024 13:57

MrIvez +3505

Prima deal!!!!

19-07-2024 13:59

insectenverdelg +23429

Dat zou best mooi zijn, Fabrizio

19-07-2024 14:01

AFCACruijff14 +161176

Las ook dat Griezmann transfervrij naar Ajax komt als back up achter Berghuis.

19-07-2024 14:05

Sies +4484

Had Griezmann niet scoutingsrapport D 🤔

19-07-2024 14:20

WijZijnAjaxAmsterdam +11627

Gek dat Hato er niet bij is. Zal die dan toch miscchien naar Real gaan??

19-07-2024 13:55

kingisreal +695

Hato geblesseerd? Zie hem ook niet bij de reserves staan

19-07-2024 13:55

Multi +33221

Nou hopelijk laat FJ het zien op het middenveld. Heb er alle vertrouwen in.

19-07-2024 13:54

Eriksen10 +4791

Oeps Hato buiten de basis

19-07-2024 13:53

papflapjes +7074

Hato buiten de selectie

19-07-2024 13:55

Sense of.H +5436

Sla deze over......lekker Feesten in Boom Tomorrowland, kater van afgelopen seizoen wegspoelen

19-07-2024 13:53

AjaxPassion +3899

Nepsupporter

19-07-2024 13:55

Sense of.H +5436

Billenkoek

19-07-2024 15:28

KingJames23 +11433

Tomorrowland is toch pas morgen?😜

19-07-2024 14:24

Sense of.H +5436

Vandaag lieve schat

19-07-2024 15:28
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.