Ajax sprak met Cruijff, Van Basten en Keizer

door HSAjax 56

Ajax sprak met Cruijff, Van Basten en Keizer

door HSAjax 56

Laatst geüpdatet

Johan Cruijff en algemeen directeur Rik van den Boog hebben afgelopen vrijdag voor de tweede keer om de tafel gezeten om over de toekomst van Ajax te praten. Opvallend genoeg waren ook Marco van Basten en Piet Keizer aanwezig bij die ontmoeting. Daarnaast was Frank Rijkaard uitgenodigd om aan te schuiven, maar de voormalige vedette van Ajax was verhinderd. Het initiatief voor zowel het gesprek als voor de uitnodiging van Van Basten en Rijkaard kwam van Cruijff.

Zijn naaste adviseur Rutger Koopmans, die vorige week niet werd herkozen in de ledenraad van Ajax, arrangeerde het samenzijn. In tegenstelling tot het eerste gesprek, twee weken geleden, was voorzitter Uri Coronel ditmaal niet van de partij.

Cruijff wil de organisatie en de leiding van Ajax hervormen en zette daartoe deze maand de eerste stappen. Op zijn verzoek stelde een groep oud-spelers zich verkiesbaar voor een plek in de ledenraad, waarin 24 leden zitting hebben.

Tijdens de algemene ledenvergadering van vorige week werden alle zeven kandidaten van Cruijff gekozen: Keje Molenaar, Aron Winter, Peter Boeve, Barry Hulshoff, Dick Schoenaker, Dick de Groot en Co Meijer. De achtste beschikbare plek was voor Ruud Haarms, die herkozen werd.

Lees meer over:
Plaats reactie

AFCACBS410 +0

Trainer: de boer met blind en neeskens als assistenten of rijkaard voor de groep zetten als leermeester voor de boer.
-Technisch Directeur : guus hiddink lijkt me een geschikt kandidaat omdat hij al eerder heeft aangegeven wel voor ajax werkzaam te willen worden en omdat ik verwacht dat hij het niet gek lang meer uithoud in turkije. Verder valt er over zijn voetbal visie niet te twisten en heeft hij een geweldig netwerk, grote uitstraling en ervaring. Verder ligt hij behoorlijk goed bij JC.
-Algemeen directeur: Keje Molenaar. clubman, uitstraling en bovenal voetbal know how en een ajaxvisie..iets wat bij jongens als vd boog totaal ontbreekt en toch wel essentieel acht bij een club als ajax met zijn historie.
-Voorzitter: Van Duivenbode. het stokje overnemen van coronel die toch zijn goede zet 'het rapport coronel' niet doorgedrukt heeft. vind coronel een erg intelligente man maar hij zou zijn lot verbinden aan die van vd boog denk ik. en laat rik nou net de eerste (na slop) die zich het huidige wanbeleid zwaar moet aantrekken. daarbij komt dat v duivenbode in mijn ogen met voorbedachte rade niet in de rvc is gegaan. en dus later in de plannen voor zou komen voor een betaalde functie.
-Ledenraad: Inmiddels maken de nieuwe leden in de ledenraad het 'cruijff groepje' compleet waardoor deze visie nog breder gedragen zou worden. bij deze mannen zou het hele proces moeten beginnen.

cruijff word op de achtergrond cruciaal voor het structureren van een organisatie en zie hem dan maar als een technisch adviseur

verder pleit ik voor het steeds weer behouden van je clubmensen. We moeten jongens als (wellicht) v basten, bergkamp,kluivert en over een wat langere tijd litmanen altijd binnen de club zien te houden/ binnen zien te krijgen. hetzij als jeugdtrainer of als scout. deze jongens kennen de cultuur en hebben onwijs veel uitstraling en ervaring die zij kunnen overdragen aan bijv de jeugd. het is daarom voor mij ongelooflijk dat een van der dussen bij jong ajax loopt.
maak ajax weer ajax en wij zullen weer mooie jaren tegemoet gaan.

DIT IS HET MOMENT VOOR DE OMMEKEER IN HET BELEID, en cruijff MOET het nu doordrukken..point of no return johan.

21-12-2010 11:08

Hwb +1503

Dit gesprek ging er niet om om Keijzer, Van Basten en/of Rijkaard een positie binnen Ajax te bezorgen. Cruijff wil wel dat dat soort mensen een adviserende rol gaan vervullen. Natuurlijk kan het wel zo zijn dat een of twee van die mensen uiteindelijk een plek innemen, maar het kan ook heel goed dat dat niet het geval is.

Ik zie overigens het liefst Van Gaal als technisch directeur terugkomen. Echt een ajaxman, een visie op voetbal die overeenkomt met de van De Boer, iemand die goed samen kan werken met De Boer en ook een ideale leermeester voor hem kan zijn in zijn eerste baan als eindverantwoordelijke. Mensen hebben het hier over belachelijke eisen en als dat het geval is, dan moet het daar zeker op mislopen, maar ik vermoed dat de voorwaarden van Van Gaal helemaal niet zo belachelijk zijn. Waarschijnlijk wil hij een duidelijke structuur, met duidelijke verantwoordelijkheden voor de verschillende mensen in de organisatie. Zo heeft hij namelijk altijd gewerkt en nu lijkt dat niet helemaal het geval bij Ajax.

21-12-2010 10:51

gusanito +5454

Van Basten pakt dus ook zijn verantwoordelijkheid. Hij is natuurlijk de hoofdschuldige aan het absurde bedrag wat voor Sulejmani werd betaald en aan nog wat geld wat verdwenen is. Ik vind het goed dat hij zich nu ook bezig wil houden met de wederopbouw van de club.

21-12-2010 10:19

TOOL +3

Lijkt me een goede zet om Van Basten erbij te betrekken. Kan niet anders dat hij ook heeft geleerd van zijn periode bij Ajax en laat ze ook daar maar eens over praten. Juich het alleen maar toe.... Als je al dit soort namen hoort dan is het wel mooi hoor en zie je maar wat Ajax voor spelers heeft groot gebracht, fantastisch...

21-12-2010 10:05

litmanen +0

een goeie zet, een technisch platform van oud ajacieden

21-12-2010 10:01

V12 +867

Dit zijn mooie dagen. Nederlands grootste voetbaldenkers bij elkaar. Allemaal Ajacied. Dennis Bergkamp en Frank de Boer zijn de volgende generatie. Dit gaat heel mooi worden.

21-12-2010 09:04

Sualex +2

Van Basten is een echte ajacied in hart en nieren en hij heeft zeker wel verstand van voetbal. Dus die kan zeker wel van waarde zijn voor Ajax. Jammer dat het nog te vroeg was als hoofdtrainer.

21-12-2010 06:57

BRAMHOUTEN +3813

helemaal mee eens, misschien was het niet te vroeg als hoofdtrainer maar hij had zijn assistenten beter moeten uitkiezen. Als van Basten een ervaren iemand naast zich had gehad, had hij misschien er nu nog gezeten. Van Basten heeft echt wel kijk op het spelletje, misschien is het geen warme trainer die overloopt met complimentjes naar spelers toe, maar een wel die weet wat er van een ajacied verwacht mag worden. Hopelijk gaat van Basten gewoon weer wat met de jeugd doen.

21-12-2010 09:22

RealStriker +0

Als verhalen doen er niet toe. Je moet niet iemand bij dit soort gesprekken betrekken als diegene mede verantwoordelijk is voor de huidige puinhoop. Je gaat dirk scheringa ook niet vragen hoe hij de dsb bank opnieuw wil opzetten.

21-12-2010 09:57

BRAMHOUTEN +3813

wat een grote onzin.

21-12-2010 10:55

gusanito +5454

Het getuigd juist van lef en verantwoordelijkheidsgevoel als je het mij vraagt. Van Basten heeft het beste voor met de club en het verleden doet er niet meer zoveel toe.

21-12-2010 10:58

Ricochat1 +0

Het verleden doet er niet meer zoveel toe? Hahahahaha! MvB heeft volledig gefaald op technisch gebied man ik heb voorbeelden te over! Of ben je vergeten welke matige eredivisiespelers hij bij Oranje heeft gehaald? En nu wil hij gaan adviseren nee dank je Marco de contracten van Oleguer, Wielaert, Sno en Cvitanich lopen net af! Daarbij wil ik graag Steek op zondagmiddag onder de lat ipv maandagavond op de toekomst!

Je gaat dirk scheringa ook niet vragen hoe hij de dsb bank opnieuw wil opzetten.

Haha +1 RealStriker!

21-12-2010 12:08

daslogisch +1

Snap t totaal niet dat mensen t echt als een goed punt van kritiek kunnen zien dat vBasten enkele spelers eenmalig heeft getest. De overige kritiek deel ik wel hoor zonder daarbij overigens ongenuanceerd vBasten ook af te schrijven. Maar wordt hier echt niet goed van. Sjezus he, alsof wereldcoach vMarwijk niet is gaan kijken bij de waardeloze Brouwers of hij Loovens niet zelfs een aantal(!!) maal bij de selectie heeft gehaald..

21-12-2010 15:06

Ricochat1 +0

Gaan kijken is toch wat anders dan selecteren? Van Basten heeft zoooo veel verschillende spelers gebruikt, niet normaal. Bij hem was niemand zeker van zijn plek zelfs Van Nistelrooy niet. En hij zag liever Landzaat rechtshalf spelen dan Van Bommel. Ga aub niet het consequente selectiebeleid van Van Marwijk vergelijken met het van de-hak-op-de-tak 'beleid' van MvB. Kan me herinneren dat Vlaar ooit na 7 wedstrijden voor Az in de Arena tegen Italie voor de leeuwen werd gegooid. Nee daar heeft Vlaar veel lol van gehad van die interland....

21-12-2010 18:40

SanderAFCA +0

Pik ik heb meer genoten van Oranje op het EK 2008 in Zwitserland en Oostenrijk dan dit jaar op het WK !! Het vernederen van Italië, Frankrijk en Roemenië was een heerlijk gevoel beter dan toen we in de WK finale stonden met anti voetbal !!

Bij Ajax heeft hij het idd niet super gedaan en met veel geld gesmeten maar dit werd toe gestaan door het bestuur. Toen Sulejmani werd aangetrokken was hier 80% van de Ajacieden blij mee !

Ook toen Stekelenburg niet goed stond te keepen riep iedereen waarom wordt een veld speler gewisseld als die slecht speelt maar een keeper niet ?? Ik kan me nog een wedstrijd thuis in eigen huis tegen Fiorentina herinneren dat Vermeer door het hele stadion werd toe gezongen !!

Denk zelfs dat het wissel zetten van Steek er mede voor heeft gezocht dat hij het nu zo goed doet !! Spelers kunnen hiervan leren !

21-12-2010 15:51

Hwb +1503

Het klopt dat het werd toegestaan door het bestuur, maar dat neemt niet weg dat de eerste verantwoordelijkheid hiervoor bij Van Basten zelf lag. Je kan niet met droge ogen beweren dat het de schuld van het bestuur is en Van Basten er niets aan kan doen. Van Basten is verantwoordelijk voor het aantrekken van Sulejmani, Oleguer, Wielaert, Sno, Cvitanich, Enoh en vast nog enkele spelers. Sommige daarvan zijn goede transfers geweest, andere niet. Maar hij is verantwoordelijk, pas in tweede instantie is het bestuur verantwoordelijk.

21-12-2010 16:02

brianb +0

Ik kan je niet meer dan een compliment en gelijk geven! Een van de weinigen die het inziet...

21-12-2010 16:13

Ricochat1 +0

Niet super gedaan? Zeg maar gerust heel erg slecht. Sorry hoor maar er was toch geen touw aan vast te knopen? Vertonghen wist zelf niet eens welke positie hij speelde! Lindgren was aanvoerder maar zat 2 weken later weer met Jong Ajax in de bus op weg naar groningen. Anita mocht in de winter weg, 2 weken later had hij een basisplek centraal op het middenveld... Zo kan ik nog wel even doorgaan....

Punt is: Als je 35 miljoen mag investeren en al de beschikking hebt over spelers als Huntelaar (half jaar) Suarez, Vermaelen, Vertonghen, Van der Wiel, Emanuelson en Stekelenburg dan mag je toch nooit in de competitie zo hard op je bek gaan in Heerenveen (5-2), Vitesse (4-1), Psv (6-2) en Sparta (4-0). In de beker worden uitgeschakeld door notabene Volendam!

En kijk naar al zijn aankopen. Sno kreeg een paar dagen voor Willem2 uit een miljoenencontract en verscheen direct in de basis! Verder is er veel geld uitgegeven aan Oleguer, Wielaert en Cvitanich. Enoh was goedkoop maar kwam als tip van Hans Vonk.

Sulejmani was een groot talent maar 16,25 miljoen? Voor een speler die pas een half presteerde bij Heerenveen. Is toch een belachelijk bedrag. En MvB stelde Miki op als aanvallende middenvelder terwijl het een echte voorhoedespeler is. Hij had beter Elia voor 8 (de helft!!) kunnen halen die lag voor het oprapen.

Stekelenburg stond die periode slecht te keepen omdat MvB al weken openlijk twijfelde tussen Steek en Vermeer. Voor een keeper is dat dodelijk. Daarbij kwam hij terug van een lange schouderblessure. Uiteindelijk werd Steek verkozen, kreeg een griepje en vervolgens werd zijn aanvoerdersband afgenomen en kreeg Vermeer (tot zijn eigen verbazing) de voorkeur. Zelfs een blinde kon zien dat Stekelenburg als keeper veel en veel verder was! Zijn goede ontwikkeling komt mede doordat Van Marwijk hem ook als keeper van Jong Ajax bleef opstellen en Jol die vanaf dag 1 duidelijk maakte dat Steek zijn 1e keeper is. Ga daar aub de falende MvB niet de credits voor geven!

Amen haha!

Ps als coach van Oranje heeft hij 2 wedstrijden moeten coachen waar het er echt om ging. In de ene liet hij Boulahrouz met geel op zak veel te lans tegenover Figo staan. In de 2e wedstrijd werd hij tactisch afgetroefd door Hiddink!

Nu jij weer ;-)

21-12-2010 18:57

JeRooney +0

Zeer goed verhaal.

Vind alleen dat je schrijft alsof van Basten er helemaal niks van kan. Bij het Nederlands elftal heeft hij meer gepresteerd dan van Gaal. Wil niet zeggen dat van Gaal er niks van kan.

Ik ben erg blij dat iemand als van Basten de moeite neemt om Ajax uit de sloot te trekken.

22-12-2010 09:55

Hwb +1503

Als het verleden er niet meer zo veel toe doet, is er helemaal geen reden meer om Van Basten binnen te halen. In het recente verleden heeft hij toch niet bewezen heel geschikt te zijn als coach/trainer/manager. Het enige waarom Marco als grootheid wordt gezien, is (terecht) zijn roemruchte verleden, onder andere bij Ajax. Als het verleden niet meer telt, wat blijft er dan nog over?
Overigens wil ik best geloven dat Van Basten veel kijk op het spelletje heeft en een goede visie, maar hij heeft nog niet aangetoond dat die kijk en visie in de praktijk te kunnen omzetten. En daar gaat het in de uitvoering (als td, hoofd jeugdopleidingen of coach) toch om.

21-12-2010 12:32

pestkop +0

zou van basten niet aangesteld kunnen worden als EXTRA trainer maar dan speciaal voor de spitsn ??

21-12-2010 14:49

djaxax1 +0

en hoe je pannekoeken moet bakken ;-))

21-12-2010 15:20

Joodstt +0

De Boer gaat echt niet als assistent naast iemand anders werken. Wat een onzin hieronder! Hij gaat het gewoon alleen doen, met een assistent naar keuze, en Blind gaat het technische manager worden, hiddink is nl nog niet vrij en vraagt veel te veel.

21-12-2010 00:51

AFCACBS410 +0

-Trainer: de boer met blind en neeskens als assistenten of rijkaard voor de groep zetten als leermeester voor de boer.
-Technisch Directeur : guus hiddink lijkt me een geschikt kandidaat omdat hij al eerder heeft aangegeven wel voor ajax werkzaam te willen worden en omdat ik verwacht dat hij het niet gek lang meer uithoud in turkije. Verder valt er over zijn voetbal visie niet te twisten en heeft hij een geweldig netwerk, grote uitstraling en ervaring. Verder ligt hij behoorlijk goed bij JC.
-Algemeen directeur: Keje Molenaar. clubman, uitstraling en bovenal voetbal know how en een ajaxvisie..iets wat bij jongens als vd boog totaal ontbreekt en toch wel essentieel acht bij een club als ajax met zijn historie.
-Voorzitter: Van Duivenbode. het stokje overnemen van coronel die toch zijn goede zet 'het rapport coronel' niet doorgedrukt heeft. vind coronel een erg intelligente man maar hij zou zijn lot verbinden aan die van vd boog denk ik. en laat rik nou net de eerste (na slop) die zich het huidige wanbeleid zwaar moet aantrekken. daarbij komt dat v duivenbode in mijn ogen met voorbedachte rade niet in de rvc is gegaan. en dus later in de plannen voor zou komen voor een betaalde functie.
-Ledenraad: Inmiddels maken de nieuwe leden in de ledenraad het 'cruijff groepje' compleet waardoor deze visie nog breder gedragen zou worden. bij deze mannen zou het hele proces moeten beginnen.

cruijff word op de achtergrond cruciaal voor het structureren van een organisatie en zie hem dan maar als een technisch adviseur

verder pleit ik voor het steeds weer behouden van je clubmensen. We moeten jongens als bergkamp,kluivert en over een wat langere tijd litmanen altijd binnen de club zien te houden/ binnen zien te krijgen. hetzij als jeugdtrainer of als scout. deze jongens kennen de cultuur en hebben onwijs veel uitstraling en ervaring die zij kunnen overdragen aan bijv de jeugd. het is daarom voor mij ongelooflijk dat een van der dussen bij jong ajax loopt.
maak ajax weer ajax en wij zullen weer mooie jaren tegemoet gaan.

DIT IS HET MOMENT VOOR DE OMMEKEER IN HET BELEID, en cruijff MOET het nu doordrukken..point of no return johan.

21-12-2010 00:04

Ricochat1 +0

Ik zie een combinatie Frank de Boer en Frank Rijkaard wel zitten! Lijkt me ideaal. Beide zijn Ajacieden met een grote uitstraling! De Boer voor het veldwerk dus de trainingen. Heeft bij de A1, het nl elftal en nu in zijn 1e weken laten zien over grote trainerskwaliteiten te beschikken! Frank Rijkaard die de grote lijnen bewaakt. De druk wat wegneemt bij De Boer en communiceert met de pers. Heeft grote successen gevierd bij Barcelona en weet dus wat er bij komt kijken om een grote club te leiden die graag aanvallend en attractief voetbal speelt. Danny Blind technisch manager en Cruijff als klankbord op de achtergrond. Volgens mij heb je het met deze 4 ras ajacieden voor de komende jaren heel goed voor elkaar!

20-12-2010 23:36

Freddy +11535

Rijkaard heeft het goed gedaan bij Barca dat klopt maar ken je ook nog zijn succesverhalen van Sparta en Galatasaray?

21-12-2010 10:24

Dennis_Gijs12 +0

Bij Barca word iedereen kampioen met dat spelersmateriaal.

21-12-2010 10:31

CrazyJew +1

Tsja, daarom waren er ook zoveel succesen voordat Rijkaard bij Barca kwam :-/ Met alle respect maar gardiola borduurd wel verder op selectie gehaald door Frank en Henk

21-12-2010 10:37

gusanito +5454

Ja en onder Rijkaard speelde Oranje ook prima, tot de halve finale tegen Italië. Nederland had dat EK kunnen winnen, was de best voetballende ploeg.

21-12-2010 10:40

ddkz +0

tegen Italie waren ze ook oppermachtig alleen schieten ze er 2 pingels niet in..

21-12-2010 10:47

Ricochat1 +0

Ja die verhalen ken ik. Ik zie Rijkaard ook alleen maar zitten met een goede veldtrainer naast zich. Eerder Ten Cate en nu dus Frank de Boer. Ik denk dat Rijkaard met zijn ervaringen bij Barcelona, en dan heb ik het over het omgaan met druk, het werken met grote spelers en de omgang met de pers voor Frank de Boer en grote steun zou kunnen zijn. Maar zoals eerder al vermeld hier zal het niet gebeuren omdat Frank heeft aangegeven er klaar voor te zijn en hij het als een degradatie zal zien als hij Rijkaard naast/boven zich krijgt. In mijn ogen zonde, denk dat De Boer in combinatie met Rijkaard ideaal is voor ons 1e elftal!

21-12-2010 11:11

Monster09 +0

Hij is wel lekker druk bezig hor deze man. Geweldig gewoon, alle negatieve uitspraken in het teniet gedaan!

20-12-2010 23:01

NR9 +0

Goede zet en nu doorpakken en de boel reorganiseren , te beginnen met de jeudopleiding. Van Basten en Bergkamp moeten het voor het zeggen krijgen wat betreft de jeudgopleiding vind ik ..

20-12-2010 22:15

SanderAFCA +0

Frank Rijkaard misschien als hoofdtrainer en Frank de Boer als assistent-trainer. Zo kan de Boer ervaring op doen bij Ajax 1 en over een aantal jaar het overnemen van Rijkaard.

Daarnaast is er misschien een rol voor MvB als hoofd jeugdopleiding.

20-12-2010 22:13

Freddy +11535

Ik neem toch aan dat Rijkaard nog ambities heeft om hoofdtrainer te worden

20-12-2010 22:04

ajax.championsl +0

Of gewoon een technische staf met Van Basten, Rijkaard en De Boer, zonder echt hoofdtrainer en waar ze dus gewoon met z'n drieën de beslissingen nemen

20-12-2010 22:15

Dennis_Gijs12 +0

ja hoor heb een hoop onzin gehoord maar dit slaat echt alles tering he. Dat ging vorige keer ook echt prima met van Basten van t Schip en Witsche nee echt top wat jij wil. Snap niet zo waarom iedereen ook loopt te mekkeren om die Rijkaard zo een topper is dat nou ook weer niet, ja bij Barca maargoed laten we eerlijk zijn met zulk spelers materiaal worden wij allemaal kampioen voor de rest was t ook drama. Gewoon lekker de Boer laten zitten wellicht met Blind. En dan iemand als Hiddink als TD. Helmaal niks geen van Basten en Rijkaard.

20-12-2010 23:41

Rockslide +0

Wellicht een plaats voor deze drie heren (Keizer, Rijkaard en Van Basten) is dat technische platform. Zou niet verkeerd zijn.

20-12-2010 21:57

Ricochat1 +0

Zeker niet! Krijgen jongens als Wielaert, Sno en Cvitanich weer dure en langlopende contracten! Top! Elke week een andere opstelling. Heeft Vertonghen weer geen idee wat zijn positie is. Sulejmani als aanvallende middenvelder. 4 aanvoerders per seizoen. Steek op de maandagavond en Vermeer in het 1e. Nee die Van Basten moet echt terug komen!!! Waren mooie tijden die 4-1 bij Vitesse en die 4-0 bij Sparta!

20-12-2010 22:18

foshoquz +0

Stel je niet zo aan man.

20-12-2010 22:22

Ricochat1 +0

Je hebt gelijk. Hij heeft 35 miljoen weggegooid en hield het na 8 maanden met een volledig teneergeslagen selectie na een 6-2 nederlaag in Eindhoven voor gezien. Dat viel idd best mee allemaal.....

20-12-2010 22:25

kaashaas +4

hier kan je grotendeels het bestuur de schuld van geven

20-12-2010 22:29

Ricochat1 +0

Hahahahaha! Ja? Wie heeft er tijdens de onderhandelingen dan geeist dat hij 35 miljoen mocht uitgeven. Wie heeft Sulejmani dan gehaald voor het absurde bedrag van 16 miljoen? Heeft het bestuur ook Stekelenburg gepasseerd als 1e keeper? Heeft het bestuur ook de band aan Lindgren gegeven en hem 2 weken later weer met het 2e meegestuurd? Heeft bestuur ook bijna wekelijks de opstelling en het systeem overhoop gegooid? Ik zal wel weer overdrijven maar sorry hoor ik snap niet MvB het in zijn hoofd haalt om met Ajax te gaan praten over een eventuele technische functie....

20-12-2010 22:41

foshoquz +0

Pff je maakt jezelf steeds belachelijker. Dus als een trainer iets eist moet daar maar aan toe worden gegeven? Daarbij kwam er die zomer ook bijna 40 miljoen binnen dus er was geld om uit te geven. Natuurlijk heeft v.Basten fouten gemaakt en dat heeft hij ook toegegeven, hij heeft in de spiegel gekeken en is gestopt. Maar je kan toch niet ontkennen dat het een echte Ajacied met verstand van zaken is. Daarbij ging het (aldus VI) eerder over het vormen van een klankbord voor de directie en niet voor functies voor vBasten en Keizer.

20-12-2010 22:46

Ricochat1 +0

Nee daar had niet aan toegegeven mogen worden. Maar is wel gebeurd, en dus hebben wel allemaal kunnen zien hoe ongeschikt Van Basten is voor welke technische functie dan ook! En daar gaat het nu om ouwe.... Hoe durft MvB uberhaupt na al zijn fouten op welke manier dan ook me te gaan praten over het technische beleid? De contracten van Wielaert, Oleguer, Sno en Cvitanich zijn eindelijk bijna ten einde!

20-12-2010 23:16

leonajacied +0

zoveel bestuur was er toen niet
van basten ging bijna overal over...

20-12-2010 22:45

toekomst +0

dat je ajacied bent is goed
maar dat betekent nog niet dat je verstand van voetbal heb

20-12-2010 22:30

foshoquz +0

Buiten het feit dat je gruwelijk overdrijft gaat het hier over een eventuele technische functie (ik kan me niet voorstellen dat hij jeugdtrainer word) en dus heeft hij niks met de opstelling etc. te maken.

20-12-2010 22:33

Rockslide +0

Ja, oké maar iedereen dacht dat Sulejmani gewoon bij Ajax zou schitteren als bij Heerenveen. Als dat gebeurt was werden we gewoon kampioen. Vd Wiel rechtsback is de vondst van Van Basten, net als Enoh op het middenveld. En 99% van de mensen hier dacht ook dat Aissati de 10 zou worden. Daarnaast heb ik het ook niet over dat Van Basten TD zou moeten worden, maar die 3 mannen die ik noem , die vertrouw ik meer dan een Piet Snot die 10 jaar de jeugd getraind heeft.

20-12-2010 22:46

ajaxkampioen09 +0

Op welke piet snot doel je??

20-12-2010 22:55

Junisderdester +0

Van Basten jeugd trainer?

20-12-2010 21:56

ajaxtukker89 +0

vd dussen vervangen bij jong ajax

20-12-2010 21:53

CMP9 +0

Let maar op v Basten wordt hoofd-jeugdopleiding

20-12-2010 21:47

Bramble1988 +9337

Hoofd jeugdopleiding? Hmm, ik weet niet wat voor functie ik voor hem zou moeten kiezen. Hij is tijdens zijn coachschap ook wel een beetje in het diepe gegooid bij Ajax. We zullen het vanzelf horen:)

20-12-2010 21:48

zlatan505 +0

ik vind dat niet zo opvallend. van basten en keizer zijn voetbaltechnisch zeer goed onderlegd, en we kunnen aannemen dat het daar over ging.

20-12-2010 21:47

Sanderajacied +0

Revolution is going on...! :)

20-12-2010 21:42
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.