Ajax ruim voorbij ADO bij rentree Sinkgraven

door SJvanveen 957

Ajax ruim voorbij ADO bij rentree Sinkgraven

door SJvanveen 957

Laatst geüpdatet

Ajax heeft zondagmiddag met kinderlijke eenvoud afgerekend met ADO Den Haag. In eigen huis kenden de Amsterdammers nauwelijks problemen met de Hagenezen, die uiteindelijk vijf goals incasseerden: 5-1. Daley Sinkgraven maakte na ruim een jaar blessureleed zijn rentree.

Erik ten Hag koos voorafgaand aan Ajax – ADO ervoor om Klaas-Jan Huntelaar in de spits te posteren. Hierdoor nam Kasper Dolberg plaats op de bank en daar vond de Deen een opvallende naam naast zich. Sinkgraven, die zijn laatste minuten maakte op 18 november 2017, zat voor het eerst dit seizoen in de wedstrijdselectie. De middenvelder annex linksback viel tien minuten voor tijd in voor Zakaria Labyad, die op het laatste moment tóch mocht starten omdat Lasse Schöne kampte met een blessure.

De invalbeurt van Sinkgraven kwam op het moment dat de wedstrijd al gespeeld was. Ajax stond 4-1 voor en aan die stand was niets gelogen. Ajax speelde een voortvarende eerste helft en scoorde op fraaie wijze drie keer. David Neres opende de score, Nicolas Tagliafico was na een mooie aanval het eindstation bij de 2-0 en Matthijs de Ligt zorgde met een droge afstandsknal voor de derde Ajax-goal van de middag. Tussendoor had Aron Meijers ADO Den Haag middels een knappe vrije trap teruggebracht in de wedstrijd, maar een resultaat zat er geen moment in.

Ajax domineerde, viel met man en macht aan en vuurde meer dan twintig doelpogingen af op Zwinkels, de keeper van ADO, die niet geholpen werd door zijn eigen defensie. Bij vlagen was het comedy capers achterin en daar profiteerde zowel Donny van de Beek als Dolberg van. De middenvelder was vlak na rust trefzeker en bracht de marge daardoor op drie, vlak voor tijd zorgde de jonge spits als invaller voor de tegenvallende Huntelaar met een fraai stiftje voor de vijfde.

De Ajacieden creëerden genoeg kansen om de score verder uit te breiden, het vizier stond bij meerdere spelers niet op scherp. Door de makkelijke en ruime overwinning kan Ajax rustig achteroverleunen tijdens dé topper van het Eredivisie-weekend: Feyenoord – PSV. Het gat met de Eindhovenaren is vijf punten, maar wordt verkleind bij puntenverlies van de koploper.

Opstelling Ajax:

Onana; Mazraoui, De Ligt, Blind, Tagliafico; Van de Beek (59' Wöber), De Jong; Neres, Labyad (78' Sinkgraven), Tadic; Huntelaar (69' Dolberg).

Wissels Ajax:

Lamprou, Kristensen, Wöber, Sinkgraven, Schöne, Dolberg, De Wit, Cerny.

Opstelling ADO Den Haag:

Zwinkels; Troupée, Malone, Kuipers, Kanon, Meijers; Immers, Bakker, Goossens; Becker, Lorenzen.

Wissels ADO Den Haag:

Havekotte, Gorter, Necid, Kuipers, Pinas, Polley, Goppel, Falkenburg, Hooi, Zhang.

Doelpunten:

1-0 David Neres (15')
2-0 Nicolas Tagliafico (21')
2-1 Aron Meijers (39')
3-1 Matthijs de Ligt (44')
4-1 Donny van de Beek (49')
5-1 Kasper Dolberg (83')

Bijzonderheden:

- Scoor nu jouw Ajax-uittenue met twintig procent korting!
- Jarenlang bracht buschauffeur Dennis jeugdspelers van Ajax naar De Toekomst en weer naar huis. Het leverde schitterende verhalen op met onder meer Noussair Mazraoui, James Fofana, Matthijs de Ligt, Kasper Dolberg en Abdelhak Nouri. Lees het interview hier!
- Ajax moet het tegen ADO Den Haag sowieso doen zonder Hakim Ziyech. Lasse Schöne en Kasper Dolberg kampen met lichte klachten. Bij ADO Den Haag is topscorer Nasser El Khayati een twijfelgeval.
- Daley Sinkgraven kan zijn rentree maken. De middenvelder annex linksback zit na maanden blessureleed weer op de Ajax-bank.

Volg de wedstrijd via Twitter:

Lees meer over:
Plaats reactie

koetje +32

Moeten Wij niet kijken of we Robben kunnen halen :)

02-12-2018 22:20

Kikke +54

Eigenlijk Schone en Ziyech totaal niet gemist, sterker nog geen irritatie gehad, alleen nog een beetje van Tadic, die bij voorzetten van de linker kant telkens tegen een tegenstander speelt... doe hij maar wat ofzo? Blind voorzetten?

02-12-2018 21:54

rsvh88 +5496

Wat een onzin kraam jij uit.

03-12-2018 01:59

ETM +3

Gast, Tadic was 1 van de beste. Een voorzet wordt wel eens geblokt. Hoort ook bij voetbal. Diepte-pass op Neres gezien? Op Labyad? Zijn rol bij de goal van Neres?

03-12-2018 05:10

trainerdv +2

Even dromen hoor.... Ajax is na Psv uit zo verschrikkelijk sterk gaan spelen; je voelt echt de dominantie weer in het stadion en je ziet de Ligt heersen over een team dat onverslaanbaar oogt. Het valt me dit seizoen op dat van de Europese top die normaal zo dominant is, eigenlijk alleen Manchester City onder bezielende leiding van Pep een écht hoog niveau haalt. Juve, Psg en Barca zijn incidenteel top, maar daar houdt het ook bij mee op. De rest kunnen we 100% zeker allemaal hebben. Je mag nooit te vroeg juichen, maar December is niet meer vroeg. En dromen en geloven is, mits een beetje realistisch, helemaal niet erg, Vroeger zeiden we in zo'n situatie: "Het kan best eens zo'n jaar worden..." Ik denk dat we dit jaar met een beetje gunstige loting, weinig blessures en een klein beetje mazzel de Champions League kunnen winnen.

02-12-2018 19:51

edalm +5000

Al die top teams spelen puur op resultaat en berekend in de Champignons League

02-12-2018 19:53

trainerdv +2

Ja, maar bedoel dus niet alleen de CL. Het valt me op dat de "Usual suspects" Barcelona, Real, Bayern, Chelsea eigenlijk allemaal een zwaar minder jaar hebben, ook in competitie. Voorgaande jaren waren die tegenstanders onmogelijk, maar nu niet.... Ajax is vergelijkbaar met 2003, toen had het ook gekund.

02-12-2018 19:58

jackwolf +4

Laten we eerst naar eens kijken hoe het tegen Bayern gaat. Die zijn weer aardig op de weg terug.

03-12-2018 11:22

Willem Alexander +2

Wat denken jullie, waar had Sinkgraven gestaan in zijn loopbaan als hij niet alle blessures had gehad en zich zo was blijven ontwikkelen als onder Bosz?

02-12-2018 19:34

Thommy1234 +0

Hopen dat het lekker in de koppies gaat zitten bij de boertjes en dat we bovenaan staan voor de winterstop

02-12-2018 19:21

munser +0

doelsaldo ook bijna rechtgetrokken. prima dag zo

02-12-2018 19:08

Champy +1

Het is al rechtgetrokken, als je redeneert dat vanaf het moment dat het doelsaldo relevant wordt, dat Ajax minstens gelijk met PSV staat in het doelsaldo.
Als PSV gelijkspeelt, en wij winnen, staat het gelijk in punten, en minstens gelijk in doelsaldo.

02-12-2018 19:42

3sterren +20205

Gefeliciteerd allen !!! Samen met de uitslag is het volgende het beste nieuws van de dag:

https://www.nu.nl/voetbal/5606708/feyenoord-bezorgt-psv-eerste-nederlaag-van-seizoen-in-eredivisie.html

We hebben het binnenhalen van de schaal weer in eigen hand, lekker hoor.
Ik hoop dat er genoeg zilverpoets op voorraad is ...

02-12-2018 18:42

PetrusKeizer +10739

psv is het verliezen, we hebben t nu ff niet over de CL, nog niet verleerd. Dat moet n hele geruststelling zijn in Eindhoven. Ik zou zeggen, besteed er nog wat extra aandacht aan op de training, heren! Oefening baart kunst!

02-12-2018 17:57

Lane 8 +2

Doelsaldo weer gelijk, we hebben het weer in eigen hand! In Erik we trust

02-12-2018 17:21

Ozymandias +159568

PSV heeft nog een doelsaldo van plus 1 ten opzichte van Ajax maar het klopt natuurlijk wel dat Ajax nu alles weer in eigen hand heeft.

02-12-2018 18:24

Siemmie +2166

Doelsaldo is in principe nu al gelijk als we op gelijke punten als PSV komen. Wanneer Ajax 2 punten inloopt op PSV, betekent dat Ajax heeft gewonnen en PSV gelijk gespeeld. Dus dan gaat ons doelsaldo minimaal 1 omhoog tov PSV.

02-12-2018 19:41

Leviathan +168

Kan er niks aan doen maar Ajax heeft zoveel overmacht in de Eredivisie ik viel gewoon bijna in slaap. Dat is toch wel een probleem om weer Europees aan te haken, want de weerstand in de Eredivisie wordt steeds minder zo

02-12-2018 16:39

AFCAjax +17839

Die beneliga is een must of die superleague komt er en ze besluiten ons toch erbij te betrekken.. maarja grootste probleem dat ik met die superleague heb is dat die angsthazen van een zogenaamde topteams ingebouwd willen hebben dat zij niet kunnen degraderen ongeacht hun prestaties.

02-12-2018 16:48

Bjorn +12797

Die komt er niet.

02-12-2018 18:44

Freddy Al +11

Het is een luxe probleem dat we het hier hebben over Donny of Labyad (bijvoorbeeld), op dit moment valt er niemand door de mand en zijn er wisselend spelers te benoemen die het laten zien.
Naar mijn gevoel is dat ook de grote winst dit seizoen; een kwalitatief brede selectie.
Het zou zo maar eens beslissend kunnen zijn voor de titelrace.
Ook bleek deze wedstrijd weer hoeveel het waard is als je een aantal ervaren spelers hebt die de rust bewaren naast een aantal jonge talenten die nu eenmaal niet constant kunnen pieken.

02-12-2018 16:38

davidgravemaker +2

Heerlijk weekend natuurlijk, maar wat zou Ajax het zichzelf makkelijker maken tegen grote teams als er zorgvuldiger zou om worden gegaan met de kansen. Huntelaar mist echt veel te veel 100 procent kansen en Dolberg zit in een vorm dip waar ik me sterk begin af te vragen of hij ooit zijn oude niveau weer haalt. We moeten volgend jaar een top spits halen.

02-12-2018 16:36

AjaciedRK +3

Geen topspits, wel een topspeler, maar ik heb zo’n idee dat Robben wel eens kan gaan komen in plaats van Zyiech.

02-12-2018 17:20

AFCA4L +707

Wat een mooi voetbal weekend

02-12-2018 16:23

KevinDurant +0

Kampioenen!!!!

02-12-2018 16:23

PetrusKeizer +10739

net zoals ik t afkraken van Labyad als matige zgn breedte-aankoop onzin vond, zo vind ik t ook onzin hoe hier en daar Donny afgeschreven wordt. Donny heel belangrijk in t ajax-spel, en technisch helemaal niet zo slecht als men soms wil doen geloven. Dat hij minder in vorm is, dat kan. Verder Kasper weer n mooie goal, net als die prachtgoal tegen AZ. Nu weer tegen de grote clubs incl europees gaan scoren, Kasper. Ik blijf in jou geloven.

02-12-2018 14:49

31xAjax +8012

Ben het op zich wel met he eens dat vd Beek vaak belangrijk is maar niet dat hij technisch niet zo slecht is want zijn functionele techniek is buitengewoon matig....

02-12-2018 14:53

Ozymandias +159568

Zijn functionele techniek was vorig seizoen stukken beter dan nu. Ik denk dat hij in de gebruikelijke vormdip zit waar talenten het seizoen na hun doorbraak mee te maken krijgen. In de vele jaren dat ik Ajax volg zijn alleen Seedorf en De Ligt van deze vormdip bespaard gebleven. Dat toont aan hoe ongelofelijk sterk mentaal deze twee mannen op jonge leeftijd al waren.

02-12-2018 15:12

31xAjax +8012

zijn functionele techniek was vorig seizoen ook matig maar omdat hij toen het spel meer dan nu vóór zich had, viel dat minder op. Maar t 1x raken was toen ook al niet voor m weggelegd....

02-12-2018 15:39

vanreenen +10359

De koploper speelt gedisciplineerder dan Ajax. Gezien het feit dat het in Den Haag voor hun 0-7 werd en wij thuis speelden. Huntelaar die 3 kansen miste evenals Labyad die dacht dat het een rugby wedstrijd was. Neres was te egoïstisch i.p.v. af te spelen op Dolberg en zo kan ik wel effe doorgaan. Aan het publiek werd niet gedacht, afgezien van de meer dan 20 doelkansen.

02-12-2018 14:44

Spuit11 +1301

Dan ga je toch lekker naar je koploper.

Wat loop men toch te zeiken. 3 punten. Geen strobreed drama gehad.

Ik kan het die jongens ook niet kwalijk nemen dat ze het iets rustiger aan doen na een druk schema en je wilt in deze wedstrijd ook niks op lopen om Bayern thuis te gaan missen.

02-12-2018 15:00

TontoKarnaggel +42582

Je moet niet zoveel zuipen zo vroeg op de dag....

02-12-2018 15:26

vanreenen +10359

Heb je weleens een limoncello gedronken uit de vrieskast? Of er een engeltje.....ik neem er vanavond nog 2. 2 In de ochtend na de koffie, 2 in de middag voor de koffie en 2 na het avond eten. Maar van die laatste 4 omdat wij het kampioenschap in eigen hand hebben en de laatste 2 op jou gezondheid. De rest van de week alleen met mate(n)

02-12-2018 18:01

TontoKarnaggel +42582

Hahaha proost ouwe, ik doe bij nader inzien toch maar met je mee. Zal wel een wodka redbulletje worden, ook goed?

02-12-2018 19:53

Freddy Al +11

Nou aan jou is ook een goede wedstrijd niet besteed, genoten van Feyenoord - PSV dan?
Ik wel !

02-12-2018 16:26

vanreenen +10359

Freddy, ik kijk niet naar andere clubs. Mijn vrouw zegt dat ik chauvinistisch ben, hetgeen ook zo is. Als je al meer dan 60 jaar Ajax supporter bent en hebt genoten van de elftallen in de jaren 60, mag je wel vergelijken met wat het geweldige klasserijke elftal van heden brengt. Ajax uit de jaren 60 bestond voornamelijk uit Nederlandse klassespelers en vandaag de dag een iets andere mix. Neemt niet weg dat ik het verloren tijd vind om naar concurrentie te kijken ook in studio sport Eredivie om 19:00 uur. Ajax forever en dat is het. Ondanks 10 duimpjes naar beneden blijf ik erbij dat er veel te veel kansen werden gemist vanmiddag. En niet alleen vanmiddag, Freddy. Is bij wel meer wedstrijden voorgekomen. Maar de tijd zal het leren. Over 5 maanden en nog wat weten we meer. En dan spreken we elkaar wellicht weer.

02-12-2018 17:52

edalm +5000

Hadden ze toen ook al lucht in de bal of alleen zand. Volgens mij was Ajax grootscin de jaren 70 en 90?

02-12-2018 19:52

Ajax_33 +0

We hadden wel het dubbele aantal goals mogen maken vandaag zeg. Wat een kansen

02-12-2018 14:37

MM1974 +1451

Er moet echt een killer van een spits bij komen,als nu ook klaas tegenviel.

02-12-2018 14:32

Remark +604

Ik ben een gigantische Frenkie de Jong fan, maar vandaag was hij bijzonder zwak en op Van Boekel na de slechtste man van het veld.

02-12-2018 14:30

Freddy Al +11

Goede pot; veel kansen en goals.ADO heeft geen schijn van kans gehad.
Erg mooi dat we zien dat Labyad goed mee kan , dat Klaas en Dolberg twee goede opties zijn ,dat Wober minuten heeft kunnen maken en zelfs offensief meedeed,dat Neres laat zien geen tweede keus te zijn en wat mij betreft vooral dat Daley Sinkgraven weer meespeelde.

De opmerkingen van TH over meer dan 11 basisspelers blijken volkomen terecht,dan hebben we nog tegoed dat ook Veltman, en wie weet Bande, in de coulissen staan.
Ook verheugend dat er aan het doelsaldo gewerkt is, mooi,nu kijken wat er in R'dam gebeurt

02-12-2018 14:21

Ajax412 +1327

Goede samenvatting. Er kunnen altijd dingen beter en we zijn er hier altijd bijzonder goed in om die dingen aan het daglicht te brengen, maar na een 5-1 winst kunnen we ook gewoon tevreden zijn. Een lekker potje gevoetbald, hopen dat we dadelijk nóg iets verder in kunnen lopen op het doelsaldo ;).

02-12-2018 14:27

Rukboor +316

En Cerny niet te vergeten.

02-12-2018 22:49

X-RaY +3

Ajax heeft gewoon een prima bank nu de blessures op z'n einde lopen in de selectie.

02-12-2018 14:21

ajaxminimax +5495

Leuk voor Sinkgraven dat hij eindelijk terug is. Wat hoop ik dat die man nu eens fit mag blijven

02-12-2018 14:18

!AJAX1 +1114

Graag, genieten als hij aan de bal is en de rust die hij altijd uitstraalt.

02-12-2018 14:47

Gijsje +0

Hoogtepunt bij ADO: Kanon met handschoenen aan.

02-12-2018 14:15

Bjorn +12797

Walk in the park.

02-12-2018 14:15

AFC34 +3840

Ten hag wel weer gelijk met meer dan 11 basisspelers. 2 normaal gesproken onbetwiste basisspelers er niet bij, toch een wedstrijd met zo bizar veel eenvoud winnen.

02-12-2018 14:14

Suarez16_ +9395

Heerlijke goal van Dolberg. Sinkgraven prima ingevallen. Het had 10-1 kunnen worden, maar je scoort er 5. Al met al een prima middag tot dusver met feyenoord-psv in aantocht.

02-12-2018 14:13

Bobbaasje +3

Trots op mn club! de 3 punten weer in de pocket.

02-12-2018 14:13

Ozymandias +159568

Ajax speelde een geweldige eerste helft en een mindere tweede helft. In de eerste helft waren voorin vooral Labyad en Neres geweldig maar die waren in de twee helft een stuk minder. Trouwens zou ik Labyad na vandaag wel boven Vd Beek verkiezen als '10'. Labyad is kwalitatief beter én past veel beter in die rol. Wanneer Labyad de bal afgeeft gaat hij direct diep terwijl Vd Beek eerst een tijdje wacht om te zien wat er gaat gebeuren.

Wanneer iedereen weer fit is zou ik graag Ajax een keertje met Onana; Mazraoui, De Ligt, Blind, Tagliafico; Schöne, Labyad, De Jong; Ziyech, Dolberg en Tadic willen zien spelen. Volgens mij is dat momenteel de best mogelijke opstelling. Ik vind Neres een betere speler dan Labyad maar vind de Marokkaanse Nederlander beter op '10'.

02-12-2018 14:12

X-RaY +3

Labyad is tacktisch verder idd. Slimmer ook meer ervaren.

02-12-2018 14:13

Ozymandias +159568

Hij heeft ook een groter voetballend vermogen (zeker in de kleine ruimte).

02-12-2018 14:14

X-RaY +3

Absoluut. Erg onderschat hier. Technisch meer bagage als vd Beek. Fysiek ook.

02-12-2018 14:16

Ozymandias +159568

Vandaag speelde Vd Beek niet op '10' en was weer de minste Ajacied van het veld. Veel te veel ballen springen meters van zijn voet af. Hij zit momenteel volgens mij gewoon in de gebruikelijke vormdip die bijna alle talenten het jaar na hun doorbraak krijgen.

02-12-2018 14:23

BarcoVanMasten +0

Ik vond Labyad de tweede helft ook enorm slordig hoor, veel matige schoten terwijl hij beter had kunnen afspelen. Nou niet dat ik zeg: Die moet daar de kans krijgen in plaats van VD Beek. Sinkgraven kan nog weleens de lachende derde worden voor die positie, heerlijk lichtvoetig, goede pass en kan zich goed in de ruimtes positioneren. Natuurlijk nog een lange weg na zo'n blessure, maar ben blij om hem weer te zien!

02-12-2018 14:16

Ozymandias +159568

Labyad liet in één helft meer zien als '10' dan Vd Beek in al zijn wedstrijden als '10' samen. In de kleine ruimte is Labyad veel beter dan Vd Beek. In de tweede helft was hij inderdaad slordig maar Vd Beek was de gehele wedstrijd (tot zijn wissel) slordig en eigenlijk alle wedstrijden dit seizoen slordig.

02-12-2018 14:18

BarcoVanMasten +0

@afcas: Beter lezen, Ozymandias zijn standpunt is dat Labyad in de basis hoort, waar ik dat toch nog een beetje betwijfel.
Verder wel mee eens dat Labyad zo slecht nog niet is en regelmatig leuke dingen laat zien. Donny inderdaad zeer matig de laatste tijd, mag zich wel eens wat meer gaan laten zien met een hoop goede spelers achter hem die op zijn plek kunnen spelen.

02-12-2018 14:27

afcas +3820

dat zegt ie toch ook?

02-12-2018 14:19

Ajacied33 +36947

Nou mannen, 3 punten, 5-1 mooie uitslag vooraf. Als je kritisch bent, en dat zijn we, had je hier serieus met 12-1 moeten winnen. Helaas. Nu kijken naar Psv, ik verwacht echt dat ze vrij simpel winnen. Maar ik hoop echt op een gelijkspel.

02-12-2018 14:09

AFCA-B93 +5488

Gewoon winst Feyenoord. Voor de top 2 zullen ze qua punten geen gevaar gaan vormen

02-12-2018 14:11

Ajacied33 +36947

Neee zie Feyenoord niet eens een punt pakken, laat staan winnen. Ze zijn echt zwak he. Maar tuurlijk mogen ze van mij winnen vandaag

02-12-2018 14:12

Ajaxtrouw +6370

Vd Beek ipv Botteghin, drama, PSV weer mazzel

02-12-2018 14:12

trodat4030 +97431

Vd Beek ipv Schone...

02-12-2018 14:18

Dondy +1879

Denk het niet die heeft net al gespeeld

02-12-2018 14:55

Freddy Al +11

Eigenlijk mooi dat je na een hele dikke winst een beetje teleurgesteld bent,stiekem ligt de lat steeds hoger,en zo hoort het!

02-12-2018 16:41

Oliveira +0

Toch apart dat Sinkgraven beter invalt dan labyad, terwijl Sinkgraven nog maar net terug is van een hele lange blessure. Die pass op Dolberg was echt goed. Jammer dat Dolberg er niks mee deed.

02-12-2018 14:09

Ajacied33 +36947

Dus 1 goeie actie van Sinkie en hij speelt beter als Labyad? Oke heel logisch...

02-12-2018 14:11

Oliveira +0

Laybad zit standaard op de bank en onderscheidt zich nooit. Sinkgraven is net terug en probeert gelijk indruk te maken. En gebruik alsjeblieft het woord logisch niet want de hele context van jou opmerking is een mening en geen logica.

02-12-2018 14:14

Ajacied33 +36947

Gelukkig was jouw reactie geen mening, toch?

02-12-2018 14:17

Oliveira +0

Gelukkig gebruik ik geen woorden uit context. Mensen gebruiken woorden terwijl ze(jij) niet eens begrijpen wat ze betekenen.

02-12-2018 14:19

Knalpot +3654

Die 2-0 van vorige week was niet onderscheidend?

02-12-2018 20:58

martijndepro +268

Apart dat jij zo'n conclusie trekt als Sinkgraven er in een gelopen wedstrijd inkomt. Totaal geen vergelijking met Labyad in dit geval.

02-12-2018 14:12

Freddy Al +11

Labyad viel helemaal niet in,wat bedoel je precies?

02-12-2018 17:22

Ajax95Duivendrecht +24251

Kansen benutten, zo'n beetje het enige zwakke punt van deze ploeg...

02-12-2018 14:09

X-RaY +3

Hoelang speelt dat al niet?

02-12-2018 14:11

LezDeBoer +566

Sinkgraven viel heeeerlijk in. Nog steeds zo lichtvoetig, speelt een man of 2 uit. Zou prima op 10 kunnen

02-12-2018 14:09

Kikke +54

Lekkere wedstrijd!

02-12-2018 14:08

PJK54 +1

puike overwinning oké had met dubbele cijfers kunnen zijn maar scherpte ontbrak bij veel spelers

02-12-2018 14:08

RayJordaan +6900

Vind Mazraoui maar weinig hoor, snap het hij is sympathiek en zo maar heb toch liever iemand anders op die plek.

02-12-2018 14:08

Pauw +2255

Hij is niet sloom en gaat ook agressief duels in. Je moet je eigen zondagse toestand niet projecteren op Mazraoui.

02-12-2018 14:19

Ajax412 +1327

Ik vind wel dat hij de laatste 5 tot 8 wedstrijden telkens zijn concentratie lijkt te verliezen als het allemaal wat makkelijker gaat. Daardoor kan het juist weer omdraaien. Concentratie hoort aan te scherpen als het makkelijker lijkt te gaan, alleen zo kun je domineren.

02-12-2018 14:21

Freddy Al +11

Mazraoui speelt in zijn eerste seizoen in de basis en heeft al een paar doelpunten van waarde gescoord,gaat zelden echt de mist in, blijft rustig en doet geen domme dingen.
Dat vind ik al heel wat,hij kan nog beter maar daar zijn duels en ervaring voor nodig.

02-12-2018 17:21

AFC34 +3840

Knap hoe lichtvoetig sinky is gebleven na zo'n lange blessure trouwens. Vaak zie je zulke spelers veel te gespierd terugkomen.

02-12-2018 14:07

De Meer 020 +383

Heel knap. Slimme jongen dus

02-12-2018 14:10

maikelklaassen +773

2e x voordeel af fluiten en geen geel trekken

02-12-2018 14:07

Ajaxtrouw +6370

Wat hebben wij toch altijd met blessures

02-12-2018 14:07

BrandjeXL +81

Wat is er dan?

02-12-2018 14:08

Ajaxtrouw +6370

Nico weer, Ziyech, Schone. PSV nooit

02-12-2018 14:10

vsg +0

afwerking is bedroevend

02-12-2018 14:07

insectenverdelg +23600

ajax had er wel 10 moeten maken. en dat is nog mild qua aantal kansen.

02-12-2018 14:06

didierajax020 +2

Die mocht wel hangen Kasper

02-12-2018 14:06

Amster +1

Sinkgraven valt leuk in, beter dan labyad

02-12-2018 14:06

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

weet je wat het is jongens, we winnen met 5-1 puur door indivuele kwaliteit van spelers, de reden waarom we geen 8/9-0 wedstrijden er tussen hebben komt gewoon dat het teamspel te wensen over laat icm motivatie in de eredivisie.
als ajax die cl instelling zou hebben zet je structureel 8-0 wedstrijden neer

02-12-2018 14:06

insectenverdelg +23600

kijk je de wedstrijd? dan komt t vooral doordat we de kansen niet afmaken...

02-12-2018 14:08

Ajax#1900 +1

Gelul. Veel goed combinaties en vrij hoog tempo na een Cl wedstrijd. Gewoon een prima wedstrijd.

02-12-2018 14:09

BrandjeXL +81

Nee hoor. Kijk de wedstrijd nog een keertje terug.

02-12-2018 14:09

Freddy Al +11

Wat het is ? Het ziet er goed uit! Er wordt aanvallend gespeeld en vaak gescoord,veel goed combinatie voetbal en daarnaast een beduidend hogere ondergrens alsafgelopen seizoenen.
Ook zijn we niet afhankelijk van 1 goede speler en hebben we kwaliteit op het veld en op de bank.
Dus zeg maar wat het is, ik ben blij met de huidige gang van zaken en hoop natuurlijk op nog mooier en beter maar dit is een ijzersterke periode.

02-12-2018 17:16

niquedegraaff +5296

Niet normaal hoe slecht er wordt om gegaan met de kansen

02-12-2018 14:06

onderkantlat +1768

eerste mooie actie frenkie

02-12-2018 14:06

AFCA-B93 +5488

Ai Kasboom

02-12-2018 14:06

Thommy1234 +0

Zoveel kansen gehad jeetje mina had wel 15 1 kunnen zijn letterlijk niet normaal

02-12-2018 14:06

Ajacied33 +36947

Dolberg...

02-12-2018 14:06

PJK54 +1

dit mag je niet verprutsen de Jong

02-12-2018 14:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.