Ajax presenteert Mokio: verdedigend toptalent tekent tot medio 2027

door Jesse ter Haar 262

Bron Ajax.nl

Ajax presenteert Mokio: verdedigend toptalent tekent tot medio 2027

door Jesse ter Haar 262

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Ajax heeft Jorthy Mokio definitief binnen, zo brengt de club naar buiten via de eigen kanalen. De pas zestienjarige verdediger komt over van KAA Gent en ondertekende maandag een contract dat hem tot medio 2027 bij de club uit Amsterdam houdt. 'De overstap van Mokio is onder voorbehoud van enkele formaliteiten', zo is te lezen op de website van Ajax, dat enkel een opleidingsvergoeding dient te betalen.

FOTO: AFC AJAX

Bestel het nieuwe Ajax-uitshirt in de Ajaxshop!

Tijdens het afgelopen seizoen was Mokio nog jeugdspeler van KAA Gent. Hij speelde voor het hoogste jeugdteam van de club, maar viel ook de technische staf van het eerste elftal al op. Het leverde hem zijn debuut in de hoofdmacht op en uiteindelijk eindigde de teller op een totaal van vier duels in het betaald voetbal. Aan het betaald voetbal kan Mokio komend seizoen verder gaan wennen, want hij wordt toegevoegd aan de selectie van Jong Ajax.

Voordat het seizoen echt begint, krijgt het toptalent de kans om te laten zien wat hij waard is. Alex Kroes, technisch directeur van Ajax, laat weten dat Mokio in de voorbereiding op het nieuwe seizoen zal meedraaien met Ajax 1. 'Wij zijn erg blij dat Jorthy hier zijn handtekening heeft gezet, hij is een groot talent en er was veel belangstelling voor hem', vertelt de bestuurder verder.

'Onze scouts in België volgden hem al voor een langere periode, samen hebben we er alles aan gedaan om hem naar Ajax te halen. We hebben het vertrouwen in een mooie toekomst naar elkaar uitgesproken en als de laatste formaliteiten zijn afgewikkeld zal hij in de voorbereiding op het nieuwe seizoen meedraaien met Ajax 1.'

Concurrentie voor Ajax

Het aantrekken van Mokio kondigde zich al enige tijd aan. De verdediger stond al langer hoog op het lijstje in Amsterdam, maar de club moest eerst de strijd winnen van andere geïnteresseerde clubs. Vanuit Nederland toonde PSV interesse, maar buiten de landsgrenzen hadden ook Bayern München en FC Barcelona concrete interesse. Toch had de clubleiding van Ajax al snel goede hoop dat Mokio - hoewel hij elders meer kon verdienen - voor het sportieve plaatje in Amsterdam zou kiezen.

In de gesprekken tussen speler en clubleiding is Mokio een route uitgestippeld die vergelijkbaar is met die van Jan Vertonghen en Toby Alderweireld in hun tijd bij Ajax. De centrumverdedigers trokken al op jonge leeftijd van België naar Nederland, waar hun carrière op overtuigende wijze van de grond kwam.

Hoewel alles grotendeels in kannen en kruiken leek, liet vooral Bayern München het er niet bij zitten. Vincent Kompany, de Belg die vanaf komend seizoen hoofdtrainer is bij de topclub, probeerde Mokio te overtuigen van een overstap naar de grootmacht uit Duitsland. 'Uiteindelijk koos hij voor het sportieve plan in Amsterdam en tekende hij in het bijzijn van zijn familie en zijn zaakwaarnemer Niels De Jonck voor drie jaar', schreef De Telegraaf eerder op de maandagmiddag.

Zet nu in op de EK-wedstrijden! Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Kans maken op 50 of 100 keer je inzet als Nederland van Oostenrijk wint? Alleen voor nieuwe spelers. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Bals +3764

Ik krijg niet het idee dat er twee rechtsbuitens en een linksback staan te trappelen om toe te treden tot het netwerk van Alex Kroes. Naast een creatiefloos middenveld en een zwakke Sutralo toch twee van de mager bezette plekken vorig seizoen. Geld? Of geen geschikte kandidaten? Ik zal wel weer te ongeduldig zijn..... Maar het spel om de knikkers komt ras dichterbij.

25-06-2024 16:12

Moonlight +2225

Ik denk dat hij het nog beter zou doen dan Sutalo in de basis opstelling. Verkoop die Sutalo toch man.

25-06-2024 10:51

chriseverhard +3558

Hij komt en zinhagel is naar feyenoord

25-06-2024 07:27

Nr.10 +111036

Jammer voor die jongen. Niet iedereen kan bij de beste club spelen, we kunnen er maar 11 opstellen.

25-06-2024 09:53

brullie +7031

Ken Mokio niet, welkom bij de club, maar goede verdedigers hebben we keihard nodig, net als BOGARDE. Hoe lang duurt het voordat Farioli zijn zegen geeft?

25-06-2024 06:44

supportajax +23

Ajax heeft afgezien van aangeboden Namli

24-06-2024 22:48

1Zlatan +5153

Hopelijk zijn Misehouy en Farioli nu samen Italie ah kijken en verlengt Gabi zn contract. Schoon schip

24-06-2024 22:44

ditisdebeslissing +4174

Hopelijk word hij goed opgevangen en niet ergens in een hotel gedropt.

24-06-2024 22:25

Cello +52937 moderator

@ditisdebeslissing

Ik heb me altijd laten vertellen, dat dit soort jonge gassies bij gastgezinnen komen. Dat is, wanneer ze niet met de gehele familie overkomen naar Amsterdam. Vertonghen, Alderweireld, maar zelfs recenter nog bijv de Braziliaan Danilo kwamen bij een gastgezin terecht. Onze Belgische vrienden gingen daarnaast ook nog regelmatig 'pendelen' van en naar Belgie.

25-06-2024 00:07

Sallons@AS +226

Zinhagel definitief naar Feyenoord. Sluit aan bij de O17.

24-06-2024 21:39

Patrick020 +22308

Verschrikkelijk

24-06-2024 21:53

Hersenspinsel +8012

😭😭😭😭😭


🙈

24-06-2024 21:59

afca1985 +21277

Klinkt misschien gek, maar liever naar die kakkies dan naar die gluiperds uit Brabant. You win some you lose some. Jammer maar helaas

24-06-2024 22:00

Kryptonite +76742

Voor hem driehonderd andere "toptalenten".

24-06-2024 22:05

leverworst +1271

Zonde, maar als het daarbij blijft is het prima. Van dezelfde lichting van Zinhagel zijn 3 internationals aangetrokken.

24-06-2024 22:10

Bergkampinho32 +560

Vind zijn talent wel meevallen, is vooral groot en snel, dus een groot fysiek voordeel, blijft niet veel van over als hij in de eredivisie zou spelen.

24-06-2024 22:58

ajaxcied4life +26046

Naja, dat gastje komt geloof ik uit Rotterdam, dus ja, ik kan me voorstellen dat hij iets met Feyenoord heeft. Erg jammer, als ik de verhalen over hem moet geloven. Maar dit heeft mede te maken met al het achterstallige onderhoud in de jeugdopleiding. Ze hebben het verslonst.

24-06-2024 23:15

Nr.10 +111036

Jammer voor die jongen.

25-06-2024 01:04

Ajax2024 +2117

Er komt een jonge speler en we lopen gelijk de polonaise maar we raken ook veel kwijt. Zo goed gaat het nog niet met de club. De tijden van weleer zijn voorlopig voorbij. Zo realistisch moet je zijn. Maar goed dromen mag.

24-06-2024 21:35

Freddy +11393

Wat raken we allemaal kwijt dan?

24-06-2024 21:45

BackInBlack +14490

Zinhagel.
Misehouy.

24-06-2024 21:50

Hersenspinsel +8012

Die Misehouy is wel een dingetje.
Als Mokio en velen andere na anderhalf jaar niet in de basis staan weet ik niet zo zeker of ze niet gratis weglopen.
Ik ben blij dat ik daar niet verantwoordelijk voor ben, ik zou slapeloze nachten hebben.

24-06-2024 22:02

NoPants +7488

Die misehouy mag al een half jaar onderhandelen met nieuwe clubs en heeft nog steeds geen club gevonden. Over 6 dagen is die officieel transfervrij, is toch vrij zeldzaam dat een transfervrij toptalent geen nieuwe club vindt. Meestal is er wel een poenclub a la chelsea die m een paar ton biedt, 4x verhuurt, en dan voor 15m verkoopt ofzo.

Het feit dat hij geen nieuwe club vindt doet me denken dat zijn eisen écht gortig zijn. Wat wij bij ajax gortig vinden lachen ze in parijs weg. Maar hij heeft nog steeds geen club.

24-06-2024 22:43

Invincibles +5194

Die wacht gewoon op de beste aanbieding. Denk niet dat ie haast heeft. Zeker niet nu iedereen nog bezig is met het EK.

27-06-2024 14:32

JariLitmanen87 +7934

Het verlies van Zinhagel is een effect van het beleid de afgelopen jaren. Het aantrekken van Mokio is een verandering van dat beleid en het in het vooruitzicht stellen van een toekomst bij een club waar een nieuwe wind waait.

Zinhagel is enorm balen, maar Mokioecht een enorm talent.

24-06-2024 22:05

Ajax2024 +2117

Welk beleid is er dan nu ? Merk er nog weinig van.

24-06-2024 22:16

sucre +15132

Slaap jij of zo?

24-06-2024 22:18

twynestar +28275

er zijn de afgelopen jaren, met name onder Hamstelaat, genoeg andere talenten met net zo'n grote status als Mokio gehaald.

24-06-2024 22:23

NoPants +7488

Wie allemaal?

24-06-2024 22:44

Ajax2024 +2117

De Ajax jeugd en opleiding is enorm afgegleden. Er is bijna niemand goed genoeg voor Ajax 1. Ajax was ooit toonaangevend maar is dat al lang niet meer. Het is hard maar waar. Er is geen geld om talenten te behouden. Dat is echt anders is geweest. De tijd van weleer is al lang niet meer.

25-06-2024 04:47

Sallons@AS +226

Ajax heeft Misehouy inderdaad vanwege een gebrek aan geld niet weten te behouden. Hij wilde hetzelfde als Silvano Vos en van Axel Dongen verdienen. En wat het afglijden van de jeugd betreft, daar kunnen we Sander Westerveld voor aankijken. Er lopen nog altijd hele sterke lichtingen rond op de Toekomst, maar die moeten noodgedwongen in een 3-4-3 opstelling spelen dat door het seizoen heen veel teams in de onderbouw de kop heeft gekost waardoor het lijkt alsof de opleiding afglijdt. Gelukkig is Beuker er om de opleiding opnieuw vorm te geven. De eerste stappen moeten dan ook aankomend seizoen worden gezet.

25-06-2024 07:26

Sallons@AS +226

Vergeet niet dat Ajax een hoop spelers noodgedwongen heeft moeten laten gaan vanwege de nieuwe O19-competitie. Daarnaast houdt het Steur en Mokio uit handen van de landskampioen. Ik zie dat als een winst. Het merk Ajax is nog altijd sterk.

25-06-2024 07:17

DesmondHume +1552

Mokio, welkom in Mokum.

24-06-2024 21:32

DEELM +11891

Mokiom!

24-06-2024 22:24

Soccerskins v2 +43282

Volgens de media in België heeft Ajax de deal rond gekregen door zijn familie een deel van de toekomstige transfersom te beloven. Ik vind dat wel heel slim gedaan door Kroes en Beuker aangezien je het op die manier Mokio aantrekkelijker om in de toekomst zijn contract landurig te verlengen. Schijnt zo te zijn dat Barcelona, Bayern en ook PSV allemaal meer geld hebben geboden.

24-06-2024 21:23

C14 +22372

Zo zie je wel de scheve verhoudingen ten opzichte van eigen toptalent, die ongetwijfeld veel minder salaris wordt aangeboden, en niet een deel van een toekomstige transfersom voor de familie, wat miljoenen kan betekenen.

Mooi dat ie binnen is hoor, maar ik hoor hier vaak bij eigen talent 'graag of niet', maar dat zou dan eigenlijk ook voor een talent van buitenaf moeten gelden.

24-06-2024 21:36

Soccerskins v2 +43282

Van mij mag Ajax die constructie vaker gebruiken en ook bij de eigen talenten. Leveren ze niks op kost het je weinig geld en in het gunstigste geval voor beide partijen levert de speler 50M op en krijgt hij daar daar 5-10M van. Ik vind dat persoonlijk geen slecht idee.

24-06-2024 21:43

C14 +22372

Ja, zeker, is zeker het onderzoeken waard.

24-06-2024 21:54

fluwelenlinker +11712

Lijkt me ook dat ze dat met eigen opgeleide toptalenten ook wel zullen doen. Als ze op hun 16 een contract verdienen, kan je dat standaard in een contract gieten. Waarom niet?
Voordeel voor Ajax is dat dat wellicht aantrekkelijker is dan een iets hoger salaris omdat goeie spelers bij Ajax toch altijd voor meer geld worden verkocht dan bij Feyenoord of PSV.

24-06-2024 22:01

Miskopabal +2898

Hele handige constructie inderdaad. Die gaat dan liever voor de absolute hoofdprijs weg over 5-6 jaar ipv over 3 jaar transfervrij vertrekken.

24-06-2024 22:44

Marcw1972 +16561

Is hij beter dan Sutalo?

24-06-2024 21:14

DEELM +11891

Die speelt nu anders prima!

24-06-2024 22:25

markk +8900

Nooit van gehoord maar ik begrijp dat het een groot talent is en die zijn hard nodig. Mokio is een goede toevoeging voor JA en op termijn Ajax 1 en nu is het ook hoog tijd voor versterkingen voor Ajax 1.

24-06-2024 21:09

ShiekTakTiek +5913

Mokio schijnt zeer volwassen te zijn voor zijn leeftijd, zowel fysiek als mentaal. Type Camavinga die op jonge leeftijd ook al meteen kon aanhaken op het hoogste niveau. Mokio is verdedigend spijkerhard (pure verdediger) maar voetballend alleraardigst. Geen Hato met de bal, maar verdedigend al beter. Mooi om te zien.

Kan zomaar onder Farioli gaan verrassen met wellicht Hato als inverted back zoals Timber ook bij Arsenal is ingepast. Hato is geen linksback die eroverheen gaat maar als inverted back kan hij uitstekend zijn. Zie een Ake.

24-06-2024 21:07

C14 +22372

In dat geval moet de rechtsback enorm aanvallend zijn, en ook erg goed aanvallend.

Maar dan heb je Kaplan ook nog. Maar daar kan Mokio dan eventueel achter als backup, Baas achter Hato op linksback.

Al blijf ik Hato liever op zijn natuurlijke positie door zien ontwikkelen.

24-06-2024 21:39

NoPants +7488

Waarom moet dat? Je kan dat echt op vele manieren invullen. Je ziet bij de meeste coaches dat in de aanval de 5 zones voorin (vleugels, halfspaces, centrum) bezet moeten zijn. Heel veel clubs doen dit door 1 of 2 backs door te schuiven, dan laat je meteen de vleugelaanvallers van de tegenstander kiezen of ze mee naar achter gaan.

Je kan net zo goed je backs inverted opstellen. Die sluiten aan op het middenveld samen met ze 6. De 8 en 10 kunnen dan naar voren voor de half spaces, en de vleugelspelers blijven breed.

Je hebt dan gewoon alle zones bedekt waar de meeste coaches op mikken, ook verdedigend. Minder dynamisch. Condervatiever qua energie. Ligt ook heel erg aan het materiaal natuurlijk. Maar dat kan zeker.

24-06-2024 22:48

Ricoteb +53174

Ik ben benieuwd hoe het deze voorbereiding kan gaan doen onder Farioli. Op termijn kan ie zeker voetballend echt eentje worden in de categorie Martinez/Blind, z’n passing tussen de linies is echt van een hoog niveau. Zover ik begrijp willen ze hem bij Jong ook op rcv en op 6 proberen, wat ook heel interessant kan zijn.

Even off-topic, het is toch bizar dat de voorbereiding bij veel clubs langzaamaan begint, en dat Misehouy nog steeds geen club heeft. Lullig voor die gozer, maar zijn entourage gun ik het van harte dat ie helemaal geen club vindt. Belachelijke eisen, waar geen enkele club aan wil voldoen. Tegelijkertijd, als ie in januari had verlengd, had ie inmiddels al op 10/15 wedstrijden in het eerste gestaan, ben ik van overtuigd. Hoe je als familie de droom van zo’n jongen volledig kapot kan maken om het geld.

24-06-2024 21:07

C14 +22372

Op 6 moet je niet willen, schijnbaar verdedigend wat beter dan Hato, voetballend wat minder.

Hato wil je ook niet op 6, voetballend al niet sterk genoeg. Op 6 moet gewoon een heel goede, technische en liefst wendbare middenvelder staan.

Zou mooi zijn als Mokio ook op RCV kan, links al genoeg man namelijk.

24-06-2024 21:41

Ricoteb +53174

Qua verdedigend inzicht en qua handelingssnelheid is het helemaal niet erg om een tijdje op 6 te staan. Van veel moderne verdedigers wordt tegenwoordig ook verwacht dat ze regelmatig op het middenveld terecht komen. Het hoeft niet perse z’n vaste plek te worden hoor.

24-06-2024 21:44

C14 +22372

Ja als leerperiode inderdaad, maar ik doel even op Ajax 1 straks.

Dus in die zin mee eens. Maar niet te lang, af en toe, anders gaat het ten koste van iemand als Brandes, of Agougil, die ook potentie hebben, op 6.

24-06-2024 21:53

mokumajax87 +229

Leuk om jong ajax te gaan volgen. Benieuwd welke keuzes de trainer gaat maken voor de basisplekken.

24-06-2024 21:02

Amp +37639

Toch leuk dat een talent voor amsterdam kiest. gezien de concurrentie. Wel benieuwd of hij in de playoffs mocht spelen bij Gent om hem over te halen of omdat ie daadwerkelijk toe was aan de stap naar het eerste. Indien dat laatste, mag ik hopen dat ie niet te lang bij Jong zal spelen

24-06-2024 20:55

JesusZoonVanGod +5826

Misschien eens kappen met dat etiketje 'top talent'. Je legt alleen maar gruwelijk veel druk op zo'n jonge speler. De afgelopen 10 a 12 jaar hebben we veel zogenaamde top talenten binnen gehaald en er is maar een handvol echt geslaagd. Spelers als Muric, Meleg, Mats Rits, om er maar een paar te noemen, werden al vroeg als top talent gebrandmerkt. De verwachtingen waren onrealistisch hoog en geen van hen is bij ons geslaagd.

Echte top talenten zijn er maar weinig. Spelers waarop je op hun 16e of 17e al ziet dat ze alles hebben om wereldtop te worden. Voor alle anderen blijft het onzeker waar ze uiteindelijk zullen eindigen.

24-06-2024 20:53

C14 +22372

Maar zijn die 3 M's elders nog wél geslaagd? Ik denk dat die spelers dat etiketje niet zo veel meekrijgen zoals wij dat onderling doen.

Los daarvan is het mentale een erg belangrijk aspect om die stap te maken, dan moet je tegen die druk kunnen.

24-06-2024 21:43

JesusZoonVanGod +5826

Rits heeft nog een leuke carrière. Veel wedstrijden voor Mechelen en Club Brugge en met die laatste club ook de nodige prijzen gepakt. Is ook pas 30 jaar, dus kan nog best wel even mee.

Talent is leuk inderdaad, maar als je je als speler mentaal niet mee ontwikkelt dan wordt het lastig.

24-06-2024 22:26

lexy88 +8818

Nog wat extra info via een Belgische site (https://www.hln.be/belgisch-voetbal/reconstructie-ook-telefoontje-van-kompany-kwam-te-laat-hoe-aa-gent-z-n-toptalent-jorthy-mokio-16-verloor-aan-ajax~a954e97f/)

De clan-Mokio speelde het hard. Contractvoorstellen van AA Gent werden van de tafel geveegd. “Ze moeten betalen wat Jorthy waard is.”

Hun financiële eisen waren niet min. Zeg maar extreem. Met naast het tekengeld en salaris ook een torenhoge 50% van een toekomstige verkoopsom. Toen bepaalde Europese topclubs dat hoorden, deden ze gelijk de deur dicht. Ter illustratie: Club Brugge liet ooit Erling Haaland schieten toen makelaar Mino Raiola 30% op de doorverkoop vroeg. “Dat is onethisch”, zo oordeelde Club.

Die 50% was een struikelblok voor AA Gent. Uiteraard wilden de Buffalo’s hun toptalent niet kwijt, maar er zijn grenzen.

De onderhandelingen verliepen moeizaam, beide partijen groeiden amper naar elkaar toe.

"Terwijl er bij Ajax wél duidelijkheid was. Het sportieve project klopt en hij had er een goed gesprek met coach Francesco Farioli. Meetrainen bij de A-ploeg, wedstrijden bij Jong Ajax in tweede klasse, dat is het plan. Hoewel de aanbiedingen van AA Gent, Bayern, Barcelona en PSV qua tekengeld en salaris hoger lagen, viel de keuze dus toch op Ajax."

Het doorverkooppercentage dat Ajax aanbiedt, zou hoger liggen dan bij de andere geïnteresseerde clubs. Als Mokio ooit een toptransfer maakt, dan passeert de familie langs de kassa. Iedereen tevreden.

24-06-2024 20:52

b.hulshof +3754

Top dat zo'n talent voor ajax kiest.

24-06-2024 20:47

Patrick020 +22308

Moet zeggen dat Feyenoord nu ook aardige talenten binnenhaalt, hun 017 word erg sterk.

24-06-2024 20:46

lexy88 +8818

Ik las ook al "een goede toevoeging voor het kampioenselftal". En dat klopt idd. Kampioen worden in de jeugd zegt wel wat, maar ook niet alles. Zie ook Pascal Heije laatst bij ons. En Feyenoord had ook een enorm talentvolle lichting met Anass Achahbar, Jean-Paul Boëtius, Kyle Ebecilio, Terence Kongolo, Karim Rekik, Sven van Beek en Tonny Vilhena maar als prof hebben ze niet echt overtuigd. Dus ja..

24-06-2024 20:55

ShiekTakTiek +5913

Toplichting was dat, alhoewel velen zullen zeggen dat dat wel meevalt omdat ze daarna niet veel hebben bereikt. Begeleiding en vooral richting het eerste daar schortte het destijds aan bij Fey. Die lichting met ook Depay won het jeugd ek toen volgens mij ook.

24-06-2024 21:05

mokumajax87 +229

Welke namen halen zij?

24-06-2024 21:05

Freddy +11393

En over 5 jaar is hij 3 seizoen uitgeleend aan Dordrecht

24-06-2024 21:09

PakSchaalPakBeker +576

Nou, eens kijken wanneer hij dan in Ajax 1 gaat spelen...

24-06-2024 20:40

Slang3 +45824

ik gok deze pre season al

24-06-2024 20:42

PakSchaalPakBeker +576

Pre-season vindt ik niet zo relevant.
Als talenten echt zo goed zijn als ze toegedicht wordt dan moeten ze gewoon in Ajax 1 spelen..
Ajax is en blijft een opleidingsclub, hoe zeer ze ook bij de wereldtop willen behoren, en daar hoort m.i. ook het brengen van (grote) talenten op jonge leeftijd, en niet halen als ze 16 zijn, tot hun 19e (hoofdzakelijk) in jong laten spelen en dan transfervrij of gedesillusioneerd weg laten gaan zodat ze elders kunnen excelleren.
Als die gasten als Mokio, dat Noorse gastje, maar ook die gassies uit Jong Ajax of U18/U17.
Als ze genoeg talent hebben, laat ze mee spelen.
Kunnen ze van jongs af aan op hoog niveau voetballen en voor heel veel geld verkocht worden.

24-06-2024 20:49

Slang3 +45824

Deze jongen is nu bijna een jaar jonger dan Hato was bij zijn debuut, laten we wel realistisch blijven

24-06-2024 20:50

PakSchaalPakBeker +576

Ja tuurlijk, maar het gebeurt ook vaak genoeg dat die gassies tot hun 19e of 20e moeten wachten voor ze echte een keer 'vast' in het 1e komen.

24-06-2024 20:58

NW23 +5044

Tsja. Lees dat dit vooral een keuze voor geld is. De entourage schijnt heel hard spel te hebben gespeeld bij Gent. Benieuwd met welke voorwaarden Ajax akkoord is gegaan en of deze jongen straks op zijn 18e wel gaat bijtekenen en dan niet weer precies hetzelfde doet.

24-06-2024 20:31

komopajax777 +13229

Keuze voor geld?Wat een onzin als je ziet waar hij ook naartoe kon gaan.Hij koos voor de beste opleiding en het plan.En uiteraard staat daar meer geld tegenover dan Gent waarschijnlijk kon bieden.

24-06-2024 20:35

NW23 +5044

Dat gaan we zien als hij 18 is. Niet raar op kijken als hij dan een Muzambo'tje doet.

24-06-2024 20:36

Amp +37639

Kiezen ze voor ajax, dan kiezen ze nooit voor geld maar voor de club, opleiding, etc.
Kiezen ze voor een andere, kiezen ze altijd voor het geld. Dat is een beetje de tendens natuurlijk, dus zou die discussie niet eens meer aangaan. Hopelijk kiest ie daadwerkelijk ervoor om in voetsporen te treden van jan en toby, maar als ie een muzambootje doet zal het niet de eerste en ook niet de laatste zijn. Aan de nieuwe beleidsmakers om dat in de kiem te smoren en ervoor te zorgen dat ie over twee a drie jaar er niet eens over wil nadenken te vertrekken.

24-06-2024 20:41

C14 +22372

@Komop

Als een eigen talent dat altijd zegt, is dat zogenaamd bullshit en gaat het ze gewoon om het geld. Ik zeg niet dat jij dat altijd zegt, maar velen wel.

Zo te lezen krijgt de familie een deel van de transfersom als hij weggekocht wordt, dat kan in de miljoenen lopen zou je dan denken.

24-06-2024 21:46

Ajacied33 +36706

Keuze voor geld? Je weet dat hij bij Barca en Bayern meer kon verdienen? Respect juist voor zijn familie dat ze het sportieve plaatje boven geld verkiezen

24-06-2024 20:38

AjaxHoorn +32989

En bij Pou Es Vou.

24-06-2024 20:42

NW23 +5044

Ajacied33, meerdere topclubs zijn juist afgehaakt omdat de familie belachelijke eisen stelde (50% van een toekomstige transfersom bijvoorbeeld). Daarom wil ik het allemaal nog maar zien als straks het contract verlengd moet worden.

24-06-2024 22:02

JesusZoonVanGod +5826

Bij onder andere psv kon hij meer tekengeld en salaris verdienen. Het is echt geen geheim dat psv niet flauw is met forse tekenpremies.

Geen idee of het waar is, maar er werd gezegd dat ze Steur 100.000 euro tekengeld hadden toegezegd als hij voor drie jaar zou tekenen. Salaris zou op kunnen lopen van 1.000 naar 2.000 euro per week.

24-06-2024 21:06

Simpelishetmoeilijkst +25171

Goed werkvan Alex Kroes, en gefeliciteerd. Hopelijk gaat het dee jongen lukken snel de opvolger van Hato te worden, want dat soort succes is het levensbloed van onze club.Jorthy, veel succes gerwensg bij de mooiste club ter wereld.

24-06-2024 20:31

Dirk +7014

Welkom Mokio, veel succes makker , de Belgische Ajacieden kunnen weer trost zijn op een Belgisch talent bij ons aller Ajax ...

24-06-2024 20:28

4xEC1 +7720

Qua gezicht lijkt hij wel veel op Leão zeg.

24-06-2024 20:22

Oxxer +163913 moderator

Zag deze foto en dacht precies hetzelfde, zolang Mokio geen fopduiker is zoals Leao vind ik alles best.

24-06-2024 20:29

4xEC1 +7720

Haha, idd. Als hij minimaal zijn status haalt vind ik het ook best.

24-06-2024 20:31

Saudara +7061

Eerlijk is eerlijk; Kroes en consorten weten toch wat jeugdig talent te boeien en te binden. Nu de versterkingen voor Ajax 1.

24-06-2024 20:21

Ajaxadam1 +31667

Op Zinhagel na.

24-06-2024 20:49

Saudara +7061

Ik zeg ook niet dat ze alle talenten binden en boeien…

24-06-2024 22:00

JesperDeVlo +5419

Drie mooie voorbeelden voor Mokio om in hun voetsporen te treden:

Thomas Vermaelen (1985) op 17 jarige leeftijd (jul. 2003) naar Ajax: 143 wed. voor Ajax, 85 interlands.

Jan Vertongen (1987) op 16 jarige leeftijd (jul. 2003) naar Ajax: 220 wed. Ajax, 155 interlands.

Toby Alderweireld (1989) op 15 jarige leeftijd (jul. 2004) naar Ajax: 186 wed. Ajax, 127 interlands.

24-06-2024 20:19

Altijdindestraat +39977

Veel belovend nu voeten laten spreken!

24-06-2024 20:01

Altijdindestraat +39977

AS bezoeken vandaag de dag is zalig!

24-06-2024 20:00

Intec2.0 +12414

Worden over de jaren genoeg ‘top’ talenten gehaald maar vaak halen ze het niet bij Ajax. Ik wil het eerst zien

24-06-2024 20:00

slot +2046

klopt. de beste is om gelijk de beste spelers van de eredivisie over te nemen zodra we zien dat er 1 talent vol is

24-06-2024 20:02

Intec2.0 +12414

Stempel toptalent wordt te snel gegeven.

24-06-2024 21:17

champhead +14346

Speed is nu in de Johan Crujjf Arena 😂😂

24-06-2024 19:59

BloeddonorAjax +849

Ben benieuwd naar hoe deze jongen zich ontwikkelt. Zou mooi zijn als dat snel is en dat hij snel in het eerste meekan.

24-06-2024 19:57

Slang3 +45824

Komt Jong Ajax niet middenvelders te kort. Je hebt nu Brandes & Fitz-Jim. Agougil, Chahid, Chourak met aflopende contracten en vanuit de O18 kan Gorter doorstromen, maar gaat de rest naar de O19. En Fitz-Jim is de KKD ontgroeid

Momenteel heb je 1 middenvelder onder contract voor komend seizoen

24-06-2024 19:49

JohnDylan +21983

Speksnijder of Faberski zal ook als middenvelder worden gebruikt (aangezien ze maar een van de twee als rechtsbuiten kunnen misbruiken). Als naast Brandes ook Agougil, Chourak en Chahid “gewoon” blijven heeft Peereboom volgens mij voldoende opties voor op het middenveld. Zeker aangezien waarschijnlijk ook Vos en (als hij niet wordt verhuurd) Fitz-Jim vaak beschikbaar zullen zijn.

24-06-2024 20:20

Slang3 +45824

Speksnijder als middenvelder op proefniveau? Dat was een grapje toch. Zelfs als die 3 blijven is het beperkt aan opties op het middenveld. En van die 3 komt Chahid te kort voor KKD. Vos zal er tussen vallen idd, maar die gaat geen 30 wedstrijden spelen in Jong

24-06-2024 20:26

Knalpot +3610

Alders komt er denk ook wel bij

24-06-2024 20:42

Robbie en de Kock +11165

Ik ben blij met elk talent dat kiest voor Ajax. Maar de volgende mag van mij wel een aanvaller zijn.

24-06-2024 19:45

Ajaxfan31183 +16391

Bah nog steeds het oude shirt zo te zien , wanneer wordt het nieuwe thuis shirt gepresenteerd?

24-06-2024 19:44

Amp +37639

rond 19 juli stond op footyheadlines

24-06-2024 20:10

slot +2046

toch zie ik liever m'bampe' komen.

24-06-2024 19:44

SwissAjaxFan +3972

Gefeliceerd Jorthy and welkom bij Ajax

24-06-2024 19:39

Bky +56406

Het doet me in ieder geval ook deugd om al een aantal dagen niets te horen over Rosario, hopen dat het lekker stil blijft. Kan me ook onmogelijk voorstellen dat Rosario een serieuze optie was.

24-06-2024 19:36

JesperDeVlo +5419

Kroes legt Rosario pas vast na 1 juli. Dit in verband met het afsluiten van het huidige boekjaar op 30 juni.

Het transferbedrag van Rosario komt dan in de boeken in het seizoen '24-'25 (boekhoudkundig dingetje).

24-06-2024 19:41

Bky +56406

God sta ons bij.

24-06-2024 19:42

AjaxHoorn +32989

Dit geloof ik niet. Je kan al rond zijn en de transfer in laten gaan op x of y.

24-06-2024 19:55

Michael 1974 +21985

Al die talenten die naar Feijenoord of psv overstappen…euh, wacht. Dat valt erg mee, komt nogal wat binnen op het moment….

24-06-2024 19:35

Patrick020 +22308

Zinhagel naar Feyenoord lees ik nu

24-06-2024 19:40

Michael 1974 +21985

1 hele speler die weg gaat

25-06-2024 06:15

ProfessorX +19827

De Belgische clan wordt weer vergroot

24-06-2024 19:34

AFCA-1983 +17723

Tygo land blijft toch bij psv .. erg jammer

24-06-2024 19:32

Gaza +4381

Top! Ben benieuwd of hij daadwerkelijk aan gaat haken!
Welkom en heel veel succes!

24-06-2024 19:28

afca1985 +21277

Off: jammer boys


https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1208652/psv-gaat-verlengen-met-tygo-land.html

24-06-2024 19:27

afca1985 +21277

Schijnt een groot talent te zijn als je iedereen hier moet geloven

24-06-2024 19:55

AjaxHoorn +32989

Tygo Land is een enorm talent. Het feit dat hij notabene altijd voor Ajax was, is dan toch jammer.

24-06-2024 20:43

ProfessorX +19827

Maar het zijn ineens allemaal grote talenten ???

De media heerst en wat ik gezien heb is dat hij het 1e zelfs jong nog niet aantikt tot Mokio of Dies Jansen

25-06-2024 06:35

fluwelenlinker +11712

Jammer maar absoluut logisch.

24-06-2024 19:36

Kryptonite +76742

Geen kampioenschap, geen CL, geen Jumbo salaris, organisatorische puinhoop én toch Ajax boven PSV verkiezen. Tot zo ver de sprookjes dat we in zijn gehaald door die farmers.

Wat mij betreft intensiever scouten in België!

24-06-2024 19:17

ProfessorX +19827

Alles lost toch op

24-06-2024 19:36

JesperDeVlo +5419

Off topic:

Nadat eerder de volgende spelers uit jeugdopleiding van Feyenoord naar Ajax gingen:

- Nnamdi Koka (2008)
- Avery Appiah (2006)
- Rico Speksnijder (2005)
- Steven van der Sloot (2002)
- Jurrien Timber (2001)
- Quinten Timber (2001)
- Noa Lang (1999)

Gaat Zinhagel (2008) nu de omgekeerde weg naar Feyenoord. Pijnlijk, maar 'you win some and you lose some'.

24-06-2024 19:16

Ajacied33 +36706

Pijnlijk voor hem vooral. Hij doet een stap terug, lekker zelf weten

24-06-2024 19:21

DankzijCruijff +48711

Een andere vrij pijnlijke is dat we uiteindelijk ook nog eens een van de Timber broertjes hebben laten gaan voor nop terwijl we zelf met een berg middelmaat opgescheept zitten op het middenveld. Oh, well…

24-06-2024 19:21

JesperDeVlo +5419

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat Quinten zich zo sterk zou ontwikkelen op het middenveld.
In Jong Ajax leek de sub-top zijn niveau te zijn.

Zo vind ik het ook moeilijk in te schatten of Flamingo van Utrecht op topniveau gaat doorbreken. Over een paar jaar zullen we waarschijnlijk zeggen dat Ajax hem had moeten oppikken.

24-06-2024 19:45

DeKenner +9292

Quiten had een beetje de pech dat hij niet één vaste positie had bij (Jong) Ajax, maar dat hij ook kon voetballen was m.i. wel duidelijk. Vanuit zijn oogpunt was het heel verstandig om naar Utrecht te gaan en zich daar op een plek op het middenveld te richten. Een jaar later was het ook wel weer logisch dat Ajax niet voor hem ging, omdat hij hier geen serieus zicht op een basisplaats had. Daardoor bleven ook alleen Feyenoord en PSV als serieuze opties over, aangezien die jongen verstandig is en het stap voor stap aanpakt. Zelfs als de woorden ‘verstandig’ en ‘Feyenoord’ niet helemaal bij elkaar passen. Beide broertjes hebben gewoon goeie keuzes gemaakt.

24-06-2024 19:54

C14 +22372

Ik vond het vrij duidelijk dat Quinten minimaal eredivisie topniveau zou zijn.

Fitz-Jim net zo, wordt net zo onderschat. Mensen oordelen te veel op spel in Jong Ajax, waar je eigenlijk veel meer naar de individuele kwaliteiten moet kijken.

24-06-2024 21:51

Copa077 +2761

Topper Alamda voor maar 18,5 miljoen na Lyon! Dat moet toch nog wel lukken voor een international van Argentinië ipv akpom of forbs! Echt weer blunder na guler en dan kom je met rosario aanzetten schande!

24-06-2024 19:14

Gaza +4381

Ja dit is wel heel erg jammer!

24-06-2024 19:29

ProfessorX +19827

Hoezo blunder ?

Het schijnt behoorlijk gevogeld te worden in de boeken dus salaris torenhoog

24-06-2024 19:37

ShiekTakTiek +5913

Die gaat alleen naar Lyon vanwege de Eagle Group die eigenaar is van meerdere clubs., waaromder dus Lyon. Vorig jaar Nuamah gekocht voor 24 miljoen door de Belgische club van Eagle (RWDM Molenbeek) en verhuurt aan Lyon met verplichte optie tot koop. Nu hetzelfde trucje met Botafogo die ook onder Eagle vallen. Botafogo koopt Almada voor 18,5 miljoen en verhuurt hem meteen aan Lyon met verplichte optie tot koop. Belachelijk en opmerkelijk dat dit blijkbaar kan aangezien Lyon de boekhouding niet op orde heeft en er financieel gezien zeer slecht voor staat. Geen sprake van een blunder aangezien het salaris en waarschijnlijk wat daar via louche constructies betaald wordt aan Almada de doorslag geeft.

24-06-2024 20:20

Oxxer +163913 moderator

Niks blunder, Almada was nooit geïnteresseerd in de Eredivisie, hij is gekocht door een Amerikaanse zakenman John Textor, eigenaar van o.a. Botafogo en L'OL, het fabeltje van Steijn en Telegraaf wordt nog steeds geloofd.

24-06-2024 20:37

Aldek +5085

Goed nieuws! Nu graag asap nog een mooi thuis tenue! 😉👊

24-06-2024 19:13

AmsterdamsTrots +1988

Links centraal zit het allemaal wel goed de komende jaren. Hato, Kaplan, Mokio en Janse. Misschien wel te goed! Jammer alleen dat ze allemaal links centraal zijn want daarnaast op rechts is het nog drama allemaal.

24-06-2024 19:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.