Ajax O18 boekt overtuigende overwinning in mini-Klassieker

door Justin Fokkens 259

Bron AS

Ajax O18 boekt overtuigende overwinning in mini-Klassieker

door Justin Fokkens 259

Bron AS

Laatst geüpdatet

Dit is het livetopic voor de jeugdwedstrijden van zaterdag 29 april 2023. Ajax O17 neemt het op Sportpark De Toekomst op tegen AZ O17. Later op de dag speelt Ajax O15 tegen PSV O15 en wordt de mini-Klassieker tussen Ajax O18 en Feyenoord O18 afgewerkt. De dag wordt afgesloten met het bekerduel tussen Ajax O16 en Sparta Rotterdam O16. Volg de wedstrijden hier en praat mee!

FT | Ajax O17 - AZ O17 (2-3)

Ajax O17 heeft zaterdag met 2-3 verloren van AZ. In een doelpuntrijke wedstrijd trokken de Amsterdammers uiteindelijk aan het kortste eind, waarmee het lijkt af te haken in de titelstrijd.

In de beginfase van de wedstrijd zetten de bezoekers de Ajacieden flink onder druk, maar het was Ajax dat in de elfde minuut op voorsprong kwam; Kayden Wolff profiteerde van een fout in de opbouw en tekende voor de openingstreffer. Halverwege de eerste helft kwamen de Alkmaarders echter weer langszij; Jasper Hartog werkte de bal langs doelman Freek Entius. Vlak voor rust kwamen de Alkmaarders zelfs op voorsprong, nadat opnieuw Hartog raak schoot.

In de tweede helft gingen de Ajacieden op zoek naar de gelijkmaker, en die kwam er ook; in minuut 72 werkte Shedrach Ebite een puntgave voorzet van Yasser El Aissati binnen. Uiteindelijk verloren de Amsterdammers echter de wedstrijd. Hartog werd met een hattrick de held aan Alkmaarse zijde en bepaalde in de blessuretijd van de wedstrijd de eindstand op 2-3.

Opstelling Ajax O17:

Entius; Sambo (85' van der Lans), Precious, Janse, El Aissati; Appiah, Peters, Bounida (73' O'niel); Faberski, Ebite, Wolff.

Wissels Ajax O17:

Schreuder, o'niel, van der Graaf, de Ruijter, Moester, Lans.

Opstelling AZ O17:

Schipper; Zwart, Atikallah, Menu, Dijkstra; Boogaard, Lenssen, Robbemond; Hartog, Ban, Oerip.

Wissels AZ O17:

Jongens, Hazir, Lioe-Anjie, Zeggen Lieuw, Budko, Bouziane.

Doelpunten:

1-0 Kayden Wolff (11')
1-1 Jasper Hartog (23')
1-2 Jasper Hartog (42')
2-2 Shedrach Ebite (72')
2-3 Jasper Hartog (90+1')

FT | Ajax O18 - Feyenoord O18 (4-0)

Ajax O18 heeft zaterdagmiddag de mini-Klassieker tegen de leeftijdsgenoten van Feyenoord overtuigend weten te winnen. Op Sportpark De Toekomst werd het 4-0. Daarmee blijven de Ajacieden volop in de strijd om het kampioenschap.

In de twintigste minuut van de wedstrijd kreeg de thuisploeg de eerste grote kans van de wedstrijd. Na een goede dieptebal omspeelde aanvaller David Kalokoh de Feyenoord-doelman, maar zijn poging werd nog ternauwernood van de doellijn gehaald.

Na deze grote kans was het Ajax dat steeds meer de boventoon voerde. In minuut 24 resulteerde dit in de openingstreffer; Kalokoh speelde zich, na voorbereidend werk van Julian Speksnijder, knap vrij en schoot de bal langs de doelman. In het vervolg van de eerste helft volgden nog enkele kansen, waarna Nick Verschuren vlak voor rust de voorsprong uit een hoekschop wist te verdubbelen.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld nauwelijks, en was het Yoram Boerhout die na een klein kwartier de 3-0 op het scorebord wist te zetten; Na een mooie voorzet van Kalokoh werkte de aanvaller subtiel af. In minuut 71 wist Boerhout met een bekeken schot zelfs nog zijn tweede treffer te maken. In het vervolg van de wedstrijd kwamen beide ploegen niet meer tot scoren, waarmee de Ajacieden een overtuigende 4-0 overwinning boeken.

Opstelling Ajax O18:

Setford; Alders, Verschuren (69' Henry), Agougil (69' Viereck), Jetten; Brandes (62' Van Bohemen), Chahid (62' Gorter), Speksnijder; Boerhout, Banel (73' Hamouchi), Kalokoh.

Wissels Ajax O18:

Reverson, Viereck, Henry, Voute, Van Bohemen, Hamouchi, Gorter.

Opstelling Feyenoord O18:

Haksteeg; Elmensdorp, Van Tol, De Blok, Breinburg; Giersthove, Plug, Sarigül; Redmond, Ezeb, Sliti.

Wissels Feyenoord O18:

Otte, Pusic, Krajisnik, Oskam, Sneijer, Moses.

Doelpunten:

1-0 David Kalokoh (24')
2-0 Nick Verschuren (43')
3-0 Yoram Boerhout (59')
4-0 Yoram Boerhout (71')

Overige wedstrijden:

12.00 uur | Ajax O15 - PSV O15 (1-4)

Doelpunten Ajax: 

Leroy Fränkel

FT | Ajax O16 - Sparta Rotterdam O16 (2-2)

Doelpunten:

1-0 Jinairo Johnson (3')
1-1 Daniël Hanzen (12')
2-1 Luuk Beekman (31')
2-2 Sparta Rotterdam O16

Ajax O16 wint na strafschoppen met 5-3.

Lees meer over:
Plaats reactie

DieNase +7171

Ik verwacht een paar van deze jongens bij 1 aankomend seizoen. Doorselecteren

30-04-2023 10:58

ajaxcied4life +26056

Onlangs speelde Misehouy bij Jong op 10 en nu zag ik gisteren dat Speksnijder ook op zijn vertrouwde positie als mid/mid werd geposteerd. Denken jullie dat er in de opleiding er bewust voor is gekozen om de creatieve jongens weer in de as neer te zetten?

30-04-2023 04:44

Ajaxdebeste35 +15493

Feyenoord blijft qua jeugd opleiding van Ajax PSV en AZ.

Hoe kan die club geen eens een team in de KKD hebben?

29-04-2023 21:09

Michael 1974 +22029

Wat bedoel je precies?

En feijenoord zit niet in de kkd, omdat ze dat niet wilden toen de kans geboden werd. Kostte te veel.

29-04-2023 21:24

DankzijCruijff +48712

Iemand hier btw die meer weet over PSV O18? Zitten daar echt meer talenten tussen dan bij onze lichting?

29-04-2023 19:45

wolterx +6310

Ik denk dat PSV qua opleiding meest vergelijkbaar is met Ajax wat betreft focus op individueel talent (voornamelijk in aanvallend opzicht, waar hier die vrijheid ook eerder in opbouw al is), mogelijkheden in nationale en internationale scouting en de standaard die ze uit opleiding laten komen is stijgende. Echter denk ik dat als collectief de meeste PSV teams lastiger te bespelen zijn dan de Ajax ploegen. Onderlinge afstanden en afstemming qua profielen lijkt daar doorheen bijna elk team wel snor te zitten, realistisch gezien heeft Ajax o18 het aan zichzelf te danken als ze naast allebei de titels grijpen. In najaarsreeks gaven ze het weg door gelijk te spelen tegen Feyenoord en te verliezen met 5-4 bij PEC toen ze op koers voor titel leken te liggen. Eindigde uiteindelijk één punt achter PSV. In voorjaarsreeks die nu bezig is gingen ze heel maart zonder overwinning door drie gelijke spelen waar ze zichzelf echt te kort hebben gedaan om erna weer puntverlies tegen PEC op te lopen. Volgende week Ajax tegen AZ en PSV tegen Utrecht zal hoop duidelijkheid geven want voorzie eigenlijk geen problemen voor PSV o18 tegen Feyenoord en PEC laatste twee speelronde.

30-04-2023 00:26

DankzijCruijff +48712

Helder, dank voor deze nuttige inzichten!

Hoe kijk jij aan tegen de ontwikkeling van onze jeugdopleiding in z’n geheel? Je leest veel negativiteit dat het allemaal minder gaat en er over het algemeen minder grote talenten zouden rondlopen dan voorheen. Ook het vertrek van Ouaali wordt door sommigen nogal gedramatiseerd. Hoe kijk jij daarnaar?

30-04-2023 11:39

wolterx +6310

Ik denk dat er een paar dingen iets extra duiding nodig hebben. Denk ik dat het gat tussen Ajax (en Feyenoord) en andere opleidingen (PSV, AZ, Sparta, Utrecht etc) kleiner is geworden? Ja. Dit gat is kleiner geworden, is het gat tussen Ajax (en Feyenoord) en andere internationaal erkende opleidingen met een bewezen trackrecord (Barcelona, Sporting, Man U, Zagreb etc) groter geworden? Nee. Dat denk ik dus niet. Verschil met zeg 15 jaar geleden is dat elke nationale bond enorme inhaalslag gemaakt heeft qua professionaliteit en het algemeen niveau doorheen de hele breedte omhoog is geschoten. Je bent als talent absoluut niet slechter af in de opleiding van PSV tov die van Feyenoord en zelfde gaat op voor AZ en Ajax. Per talent kan je dan ook aanvoelen waar jij het beste tot bloei kan komen, sommige talenten hebben andere prikkels nodig. Een meer collectief georiënteerde opzet doorheen de opleiding wat een AZ heeft werkt voor sommige beter dan een wat hardere, individualistische aanpak.

Ik denk dat de instroom van aangeboren talent misschien in kwantiteit iets lager ligt door grotere spreiding van talent tussen meer clubs maar daar staat wel tegenover dat de output geen dip heeft ervaren. Zou zelf niet zeggen dat er nu minder grote talenten (geen idee of kwaliteit of kwantiteit de vraag was besef ik nu) rondlopen dan eerst. Denk zelf dat de benchmark omhoog is gegaan tov 10 jaar geleden wat betreft individueel talent ten koste van een sterker presterende collectief. Zelf ben ik blij dat we af zijn van tijd dat er vrij weinig ruimte was voor jonger talent om hoger team uitgedaagd te worden.

Kijk naar de YL lichting vóór de '97 groep met Nouri, Vd Beek, Cerny etc dus jaar of 10 (!) geleden alweer. Ajax o19 werd toen tegen Barcelona, AC Milan en ook Celtic. Het is niet alsof toen elke lichting overal waar ze kwamen even alles en iedereen op een hoopje speelde, ook toen had je betere en mindere lichtingen.

Wat betreft Ouaali, denk dat na zoveel jaar in zelfde functie dat verandering niet per se slecht hoeft te zijn. Ga zelf ook geen vraagteken zetten bij zijn deskundigheid, geen andere HJO heeft dusdanig lang die functie kunnen bekleden en financieel heeft het absoluut geen windeieren gelegd.

Om toch nog een kritische noot te hebben; ik denk dat keuzes wat betreft teamsamenstelling niet optimaal is in sommige teams. Bepaalde posities vind ik doorheen de opleiding simpelweg zwakker bezet (rechtsbuiten bijvoorbeeld) waardoor regelmatig spelers die elders misschien hoger niveau aantikken uit moeten wijken naar rechtsbuiten (Speksnijder, Faberski, Oldenstam,...). Ook vind ik bepaalde teams heel erg veel van zelfde hebben zoals de o17 wat dit jaar heel veel kleinere, technische middenvelders in selectie had maar een goed afgestemd middenveld vond ik het niet wanneer er blessure was zoals met Verkuijl of Appiah. Terwijl op die 10 positie Bounida, O'Niel, Faberski, Peters en Moester prima uit voeten kunnen. Je kan op bepaald punt niet iedereen zelfde kansen meer bieden.

Ander punt is de switch naar later instromen van amateurs nog. Vind dit nu al twee jaar op rij niet heel overtuigend met eigenlijk vrijwel direct talent die op bank komt en soms nieteens selectie. Ik snap dat het goedkoop opvullen is met kans op een talent die tot bloei komt bij hoger niveau maar zou dit proberen meer te laten lopen via bijvoorbeeld Sparta.

30-04-2023 15:15

HendrikAjax +16836

Zoals altijd weer mooie toevoegingen Wolterx

06-05-2023 13:34

VoorAltijdNummer14 +25392

Schitterende goals zeg!

Boerhout is niet mijn favoriete talent, maar hij heeft echt een onmiskenbaar talent en dat is afmaken. Echt bijzonder doelgericht en kan van uit allerlei hoeken en standen scoren. Daarom zou ik hem niet gauw afschrijven voor Ajax 1.

Speksnijder heeft zich wel laten zien op 10 he? Fijn dat 'ie daar de kans krijgt, net als Bounida vorige week!

29-04-2023 19:07

Tommyshelby +129172

Dat klote PSV staat nog steeds voor, krijgen ook geen zware tegenstanders meer. Hopen op een uitglijder anders gaan zij de YL in.

29-04-2023 18:20

BlueDuke +4480

Niet eens over nagedacht, maar idd straks wellicht geen YL. Wat een kut seizoen

29-04-2023 19:04

DrFootball +15144

Ajax-PSV 1-4 goal van Ajax van Frankel.

29-04-2023 18:14

Sjaakie +5812

AS: slaap maar lekker door.
'De ploeg van Bakker hield in de slotfase knap stand en boekte een hele belangrijke 1-0-overwinning in de jacht op de landstitel.
De Ajax Vrouwen spelen op 7 mei de kampioenswedstrijd op bezoek bij PEC Zwolle. Het duel met de Zwollenaren begint om 14:30 uur'.
https://www.ajax.nl/artikelen/verslag-ajax-vrouwen-zetten-belangrijke-stap-richting-landstitel-na-zege-op-fc-twente/

29-04-2023 18:13

KudusDream +12972

Gleufbal, boeiend.

29-04-2023 18:41

Sjaakie +5812

Dit zegt meer over jou dan over het onderwerp.

30-04-2023 00:59

AFCA-pride +17360

Miste Feyenoord niet veel spelers? Ik zie bv geen van Persie, Slory, Milambo, Kleijn.

29-04-2023 18:08

ajaciedje90 +60085

Stukjes gekeken van de vrouwen wedstrijd. Door de extra aandacht die het tegenwoordigd krijgt, krijg je ook bepaalde verwachtingen. De speelsters zelf denk ik ook maar het is niet om aan te gluren. Bal hobbelt alle kanten op, het gebeurd meer dan eens dat ze lukraak ballen over de zijlijn passen of zonder idee over de achterlijn hollen. Beetje kip en het ei verhaal natuurlijk. Extra exposure en inkomsten zorgt voor meer ontwikkeling. Alleen dit huldige niveau is echt het aangluren niet waard. Dan kunnen "kenners" wel roepen ja je moet t niet met mannen voetbal vergelijken maar ze beoefenen wel dezelfde sport.

29-04-2023 18:02

KingJames23 +11444

Dus het niveau van de vrouwen is dit seizoen dichterbij het niveau van de mannen van Ajax1 gekomen?😅

29-04-2023 18:47

WantAmsterdam +116147

Heel veel goeie dingen gezien. Speksnijder en Kalokoh, Ajax spelers puur sang. Persoonlijk ook fan van Brandes en Alders, allebei voetballende 6en.
Oh ja en Jetten maakt echt gigantische stappen.

29-04-2023 17:48

erwtenpeller +2032

Wat zijn die dames aan het doen verschrikkelijke voetbal van Ajax.neem is goede trainer.want deze kan er geen pepernoot van je moet je diep schamen wat je als Ajax laat zien.

29-04-2023 17:23

Ozymandias +159568

Vos en Peereboom laten zien dat er veel dingen belangrijker zijn voor een een beloften-/jeugdtrainer dan dat hij een verleden als profvoetballer of zelfs als Ajacied heeft.

29-04-2023 17:18

DrFootball +15144

Precies! De beste kandidaat zou altijd worden aangenomen. En als hij een Ajax verleden heeft is dat mooi meegenomen. Daarom schrik ik ook niet zo van de leegloop op dit moment. Mensen vinden verandering lastig.

29-04-2023 18:16

WantAmsterdam +116147

Jeugdtrainer is gewoon een vak op zich. Het is veel meer een pedagogisch beroep, zoals een leraar op school. Je moet (Ajax) voetbal niet alleen begrijpen maar vooral weten hoe je het die jongens leert zodat ze zich individueel blijven ontwikkelen. Je moet ook een goeie balans tussen autoriteit en goedaardigheid vinden, en dat is iets wat niet veel mensen goed kunnen.

29-04-2023 19:01

Tommyshelby +129172

Ja hoor 🔥🔥🔥 nog 3 potjes, op naar de titel

29-04-2023 17:03

DoorVriendschapVerenigdAjax +3173

Op zich best gek dat er geen item wordt gemaakt over de wedstrijd van de ajax vrouwen. Spelen nota bene de wedstrijd die vrijwel zeker bepalend is voor het behalen van het kampioenschap.

29-04-2023 16:55

AFCA-Driebergen +22233

Dit dus. Raar is dat. Hoort ook gewoon bij Ajax. Hopelijk houden ze deze voorsprong vast.

29-04-2023 17:06

trodat4030 +96856

Op zich veel gekker dat dit pas ter sprake komt op AS als er een titel op het spel staat. Waar waren je verbaasde reacties van augustus tot gisteren?

29-04-2023 17:15

DankzijCruijff +48712

Had eindelijk weer eens tijd om een jeugdpotje live te zien en ik moet zeggen dat ik op mijn wenken werd bediend. Met name bij balverlies vond ik het erg bemoedigend om te zien hoe er volledig vanuit de Ajax-principes werd gehandeld. Hoog druk, snel de bal terug willen veroveren, etc. Feyenoord werd met name de eerste helft en de eerste fase na rust compleet overklast, terwijl die lichting van ze volgens mij ook geen misselijke is.

Lopen een aantal hele interessante talenten rond in deze lichting. Ik heb alleen nooit begrepen waarom Banel telkens zo vroeg wordt doorgeschoven. Zo’n groot talent is hij toch niet? Lijkt me typisch zo’n jongen die veel heeft kunnen leunen op zijn fysiek en snelheid, want wat ik van hem zie wanneer hij aan de bal is oogt voor mij in elk geval technisch zwaar ondermaats. Enfin, gelukkig dus meer dan voldoende andere talenten die dat ruimschoots compenseren!

29-04-2023 16:12

trodat4030 +96856

Die fysieke voorsprong is juist de reden om ze door te schuiven, dwingen om vooral níet op hun fysiek te leunen door ze die kans niet te geven.

29-04-2023 16:29

DankzijCruijff +48712

Okay, maar vervolgens wordt hij voor alle belangrijke potjes van de O18 wel weer teruggehaald, o.a. die van vandaag. Een jongen zoals Boerhout met voetbaltechnisch gezien meer potentie wordt dan gedwongen op de flanken te spelen, terwijl juist voor iemand zoals Boerhout de moeilijkere potjes toch een belangrijke leerschool kunnen zijn tegen sterke CV’s in de spits. Zeker aangezien hij fysiek nog wél moet groeien. Lijkt me dan geen goede manier van opleiden.

29-04-2023 16:55

trodat4030 +96856

Ja hij wordt teruggehaald, in mijn ogen ook logisch gezien de kans op het mislopen van CL enorm is. Dat betekent ook dat o18 niet meer verzekerd is van YL (belangrijk voor de ontwikkeling van huidige o17). Als o18 kampioen wordt, zijn ze weer wél verzekerd van YL, dus het is wel van groot belang imo. Met name voor de huidige o17. Daarbij zijn de topwedstrijden nog zeker wel van dusdanig niveau dat zo'n speler daar iets van kan leren, al is het maar om de kar te trekken als 'Jong' Ajax speler.

Boerhout is overigens geen echte nr 9, ook geen echte buitenspeler, maar eigenlijk een ideale 2e spits die om een aanspeelpunt beweegt (een soort Wamberto, of zoals Suarez om Pantelic heen speelde), geen Ajaxspeler in die zin dus.

29-04-2023 17:20

wolterx +6310

Assists van Speksnijder bij eerste en laatste goal waren genieten, niet veel spelers zouden allebei die ballen zo gegeven hebben.

29-04-2023 16:01

WantAmsterdam +116147

Assist Kalokoh bij de 3:0 was ook niet verkeerd. Heel subtiel en perfect op maat.

29-04-2023 17:54

trodat4030 +96856

Komt Hammouchi wel goed weg, beetje onbezonnen actie daar...

29-04-2023 15:56

NeeI +107804

Hakken en zagen met Hammouchi. Jezus.

29-04-2023 15:57

trodat4030 +96856

Gabber Mo ;-)

29-04-2023 16:00

trodat4030 +96856

Laten we hopen dat het idd slechts kramp is van Jetten..

29-04-2023 15:54

trodat4030 +96856

Lekker trekballetje van Spekkie zeg! Jammer dat er nét te weinig backspin in zit..

29-04-2023 15:49

trodat4030 +96856

Ja Sjaak, leg het ze maar even goed uit ;-)

29-04-2023 15:48

Rockanje23 +37069

Sjaak ziet dat het goed is

29-04-2023 15:48

Harrier Du Bois +38908

Ik moet gaan, maar dit geven we niet meer weg natuurlijk. Leuke wedstrijd, weer onder de indruk van Jetten, ongekend dat mannetje.

29-04-2023 15:44

Ajacied33 +36734

4-0 tegen Feyenoord.....Alsof het nooit anders is geweest. Vertrouwde score dit zeg

29-04-2023 15:42

trodat4030 +96856

Kijk de wedstrijd, dan zie je ook het vertrouwde Ajaxspel! Nog veel belangrijker dan de tussenstand..

29-04-2023 15:44

Ajacied33 +36734

Waar kun je dit zien dan

29-04-2023 15:49

trodat4030 +96856

yt, hierboven staat een stream embedded, maar kan je de link ook wel even geven, je kan m zelfs gewoon in zn geheel terugkijken als je wil.

https://www.youtube.com/watch?v=o5h4vl6X2io

29-04-2023 15:51

Ajacied33 +36734

Thanks, wel net afgelopen

29-04-2023 15:58

trodat4030 +96856

1e uur is absoluut het terugkijken waard in mijn ogen. Daarna kakt het wat in, zeker het laatste kwartier geloofden ze het wel..

29-04-2023 16:00

NeeI +107804

Fijn ook om Spekkie weer eens vanaf t begin op t middenveld te zien. Daar waar hij hoort.

29-04-2023 15:39

Hakkie +781

Heerlijke middag, mooi voetbal.

29-04-2023 15:37

IboAFCA +16202

Ik ga deze overwinning op Feyenoord O18 vieren op het Museumplein

29-04-2023 15:36

NeeI +107804

Hoppa, lekker balletje.

29-04-2023 15:36

Koningtoto +60477

We winnen van feyenoord. Onze opleiding is veruit de goeiste.

29-04-2023 15:28

Johan4ever +10914

Ajax 1 niet...

29-04-2023 16:18

trodat4030 +96856

Owww, dus de bekerfinale morgen is Feyenoord-PSV, had dat even gemeld joh! Zit men hier de ene bekerfinale-herinnering na de andere te posten, spelen we helemaal geen bekerfinale.....

29-04-2023 18:24

NeeI +107804

Lekkere versnelling van Kalokoh.

29-04-2023 15:27

trodat4030 +96856

En dát is hetgeen Speksnijder mist en wat hem dus geen buitenspeler van nature maakt ;-)

29-04-2023 15:29

trodat4030 +96856

Speksnijder is helemaal niet 'van nature een buitenspeler'............ Hij is van nature een 10!

29-04-2023 15:26

trodat4030 +96856

Jeej, Gorter! Ja ik ben fan ;-)

29-04-2023 15:25

NeeI +107804

Iets scherper voorin en je kan een flinke uitslag neerzetten vanmiddag.

29-04-2023 15:24

Harrier Du Bois +38908

Wie scoorde? Stapte net even weg

29-04-2023 15:24

NeeI +107804

Boerhout op aangeven van Kalokoh.

29-04-2023 15:24

trodat4030 +96856

Lekker hoor, geweldig gestuurd die bal! Knap!

29-04-2023 15:23

afct +8973

Alleen prijzen winnen wil niet zeggen dat het heel goed gaat met de club. En als je dat constateert wil niet zeggen dat je dan naar een andere club moet gaan als supporter. Het mag over de gehele club gewoon beter met lekker aanvallend spel. Prijzen komen dan vanzelf weer.

29-04-2023 15:22

Opperhoofd +12614

Prijzen winnen is juist een van de grootste graadmeter.

29-04-2023 15:37

NeeI +107804

Dit deed Kalokoh slecht. Moest m links- of rechts meegeven, dan gingen ze met z'n tweeën op de keeper af.

29-04-2023 15:21

LukaLitmanen +82103

Kunstgras is zo kut.

Spelen de jeugdteams bij Arsenal, City en Barcelona op kunstgras?

29-04-2023 15:16

DeWijsneus +25725

Ik had dezelfde vraag, boeiend inderdaad!

29-04-2023 15:25

Rockanje23 +37069

De vrouwen spelen straks op veld 1, vandaar dat de O18 op kunstgras moet

29-04-2023 15:33

trodat4030 +96856

Dít is veld 1, de vrouwen spelen op het Hoofdveld ;-)

29-04-2023 15:43

trodat4030 +96856

Niet om t een of ander, maar een omgeploegd knollenveld is nog kutter dan vlak en strak kunstgras. Niets haalt het bij een strakke gras(!)mat, maar niet alle grasmatten zijn strak.. Heb vroeger op velden gespeeld waar je gewoon struikelde over de plaggen, dat was nog kutter dan de hockeyvelden waar we op trainden (wat ook kut was, daar niet van).. Het probleem is gewoon dat er te weinig grasvelden beschikbaar zijn om met pakweg 13-15 teams elke dag op te trainen én op zaterdag nog goed genoeg is om fatsoenlijk op te spelen.. Hopelijk wordt dat anders zodra DT wordt uitgebreid..

29-04-2023 15:37

NeeI +107804

Alders aka Witschge

29-04-2023 15:16

Ozymandias +159568

Jetten is the new Hato.

29-04-2023 14:50

Harrier Du Bois +38908

Over een paar jaar, Hato als vaste lcv en Jetten op de back, voetbal lacht.

29-04-2023 14:51

trodat4030 +96856

Nee, Hato is een CV die als back kán, Jetten écht een flankspeler imo..

29-04-2023 14:52

Ozymandias +159568

Ik vind Jetten centraal ook beter dan als back. Hij heeft als back wel meer drang naar voren dan Hato.

29-04-2023 14:55

trodat4030 +96856

Ik heb Jetten nooit als CV zien spelen.. Kan daar niet echt over oordelen, maar als CV op back is je timing van de loopactie vooruit erg belangrijk in mijn ogen. Riedewald miste dat totáál om maar een voorbeeld te noemen waarbij ik het een domme zet vond om hem om te vormen tot back. Hato is er wat beter in, Jetten écht goed..

29-04-2023 14:57

Soccerskins v2 +43348

Ik vind dat Jetten als back altijd fantastisch door kan dekken hoog het veld. Drive naar voren heeft hij inderdaad ook en voetballend zit het ook wel goed bij hem. Ik zou hem daar gewoon een tijdje laten staan.

29-04-2023 14:58

Amoaxeldongenn +3586

Vond Jetten als linker middenvelder ook erg fijn bij de future cup. Veel voetbal, verdedigend goed en longen waar je u tegen zegt

29-04-2023 15:02

C14 +22423

Zou ook een uitstekende 6 kunnen zijn, bijtertje die ook heel goed kan voetballen. Maar als back in de Mazraoui rol ook goed natuurlijk.

29-04-2023 20:33

wolterx +6310

~Maart 2020 moest een team van Ajax o13 met spelers die toen nog geen "go" hadden gekregen tegen VVV spelen met hoop stagespelers (Luuk de Boer, Noa El Hamdaoui, Bashan Enoh, Jahyendrow Amour, Sanyika Puljhun en een jongen genaamd Younes waar ik achternaam zo snel van kwijt ben) en toen stond Jetten deel van die pot nog op linksbuiten te voetballen. Meeste van de spelers van Ajax o13(-2) inmiddels niet meer bij de club maar Jetten gaat juist als een speer. Grappig om te zien hoe dat in 3 jaar met iets andere positie compleet om kan slaan. Nu op weg misschien wel enige contractspeler vanuit jongere jeugd te worden bij Ajax in die 2007 groep.

29-04-2023 15:08

Lunsdale +6380

Enoh, ze zoon van? Kan mij herinneren dat hij in de jeugd zit/zat. Ben benieuwd naar zijn potentie.

29-04-2023 15:16

trodat4030 +96856

Ja zoon van..

29-04-2023 15:24

DonQ +6009

Mooi voor Verschuren, speelt sterk. Met hem, Janse, Ugwu, Hato, Jetten en Gooijer is er toch voldoende verdedigend talent aanwezig voor de toekomst.

29-04-2023 14:50

HendrikAjax +16836

De Gooijer hype slaat de laatste tijd wel door op AS. Ik gun het die jongen enorm en ik ben blij voor hem dat die laatst een goede pot speelde voor jong Ajax. Maar het boven gasten als een Aertssen en Milovanovic zetten slaat nergens op.

29-04-2023 15:31

DonQ +6009

Ben ik het niet helemaal mee eens. Persoonlijk vind ik Gooijer vanaf het begin al meer indruk maken in Jong Ajax dan Aertssen. Milovanovic was ik inderdaad even vergeten door zijn blessure, ook een fijn talent.

29-04-2023 16:46

HendrikAjax +16836

Okee dat kan natuurlijk. Persoonlijk verwacht ik toch meer van Aertssen.

29-04-2023 19:23

trodat4030 +96856

Jammer, Boerhout die bijna over de bal struikelt, maar m toch bij Spekkie krijgt, die vervolgens de juiste keus maakt door hem af te leggen. Schot mislukt jammerlijk, maar wel een leuke aanval weer..

29-04-2023 14:49

Harrier Du Bois +38908

De pass op Boerhout zojuist, heerlijk.

29-04-2023 14:48

ajaciedje90 +60085

Die had erin gemogen.

29-04-2023 14:48

Ozymandias +159568

Lekker zo vlak voor rust.

29-04-2023 14:47

NeeI +107804

En daar is wel de 2-0. Verschuren!

29-04-2023 14:47

NeeI +107804

Lekker schot van Brandes. Goede redding keeper Feyenoord.

29-04-2023 14:47

trodat4030 +96856

Goeie knal, goede safe ook, mag gezegd..

29-04-2023 14:47

LukaLitmanen +82103

Je hebt best een slecht huwelijk als je hiernaar gaat kijken 😜

29-04-2023 14:43

trodat4030 +96856

Je hebt helemaal geen huwelijk al je hier enkel komt sneren dat mensen genieten van waar ze passie voor hebben. Doei, rukse!

29-04-2023 14:44

NeeI +107804

Vrouw en kinderen van huis. Heerlijk het huis alleen.

Daarnaast, jeugdvoetbal is het mooiste, puurste wat er is. Tevens zeer interessant voor de toekomst.

29-04-2023 14:44

Harrier Du Bois +38908

Wie gaat er dan ook trouwen haha, al 14 jaar samen, maar trouwen? Nehh

29-04-2023 14:55

DeWijsneus +25725

En de partneralimentatie mislopen? Echt niet!

29-04-2023 15:08

Harrier Du Bois +38908

Er zijn meerdere potjes die verschillende zakjes kunnen vullen, allemaal net zo nietszeggend en leuk als extra ;)

29-04-2023 15:14
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.