Ajax niet langs Regensburg

door Sjoerd Valkering 191

Ajax niet langs Regensburg

door Sjoerd Valkering 191

Laatst geüpdatet

Ajax heeft dinsdagavond tegen SVV Jahn Regensburg met 0-0 gelijk gespeeld. SVV Jahn Regensburg komt uit in 3.Liga. Het derde niveau in Duitsland. Ajax blijft wel zonder tegentreffers in de oefenduels.

Opstelling Ajax: Vermeer, Anita, Alderweireld, Ooijer, Blind, Janssen (72. Van der Heijden), De Jong (72. Rits), Sneijder, Sulejmani (78. Lukoki), Özbiliz, Ebecilio.

Lees meer over:
Plaats reactie

Jowen +1

gelijk? who the fuck is regensburg

15-07-2011 21:21

Flerenc +1

Özbiliz lijkt niet helemaal te functioneren als spits. Voorlopig komt hij op het 2e plan. Misschien een idee om hem wat eredivisie ervaring op te doen bij RKC. Ajax had toch de verplichting hen een spits uit te lenen?

14-07-2011 18:57

Stammie +0

de voorbereiding is om t team samen te stellen. als er dingen fout gaan dan kunnen die beter in de voorbereiding gebeuren, zodat je dat in de competitie niet fout hoeft te doen ;).

14-07-2011 18:43

Borstvooruit +0

Het kan nog erger hoor. Spakenburg iemand?

14-07-2011 16:30

Obodai +0

Al vandaag om 16h een order moet inleveren loop ik naar mijn baas en zeg "sorry, spelling is wat slordig, het adres van de klant heb ik niet opgezocht en voor de rest had ik weinig trek in deze omgeving en met dat regenachtige weer buiten me te motiveren, we zitten immers nog in de voorbereiding van een nieuw semester en heb vorige week nog een paar keer overgewerkt"....denken jullie dat m'n baas hier blij van wordt, en net zo liefjes reageert is FvdB? Wetende dat ik net als de spelers dit werk jaar in jaar uit uitvoer.
Het moet maar is afgelopen zijn met dat geneuzel over pijntjes, voorbereiding en niet fit zijn. Als je hier, waar je jezelf moet bewijzen voor de trainer al niet kan opladen, dan gaat het straks weer mis tegen Excelsior uit en Den Haag thuis! Trappen lopen met die Sureëelmani!

14-07-2011 12:32

Obodai +0

Zet en verdediger van groter dan 1.80m op Sulejmani en je hebt hem uitgeschakeld. Amateur of professional. Wat een miskleun is die Sulejmani toch...ook nu is die gast weer niet fit...

14-07-2011 12:25

ajaxJodin +0

Word nooit niks met hem, rookt hij zware shag ofzo? Volgens mij eet hij elke dag ongezond ik weet niet wat hij heeft.

Mertens is een echte type Ajax speler baal er nog steeds van dat hij niet voor Ajax speelt.

14-07-2011 13:39

Sazzz +1

Boerrigter is eveneens een prima speler en nog een heel stuk goedkoper ook.

14-07-2011 13:48

ajaxJodin +0

Nou dat moet allemaal nog blijken. europees gezien heeft hij 0,0 ervaring.

14-07-2011 14:40

ambtenaar +23

Gewoon een te lichte voorhoede, ben benieuwd of Sightorson hier iets aan veranderen.

14-07-2011 12:18

Sazzz +1

En je hebt Boerrigter ook nog.

14-07-2011 13:33

robert R. +2

Volgens vi radio trainde vandaag Vertongen alweer mee met de groep.

14-07-2011 12:18

Stuyvesant +1453

Kom op zeg. We moeten ook niet overdrijven. Het is een oefenwedstrijd midden in de zware voorbereiding, er ontbreken nog basiskrachten en waarschijnlijk is er op de dag van de wedstrijd nog goed (lees: zwaar) getraind. Het gaat nu om de fysieke arbeid. Na dit trainingskanp zal de speelstijl onder handen genomen worden en dan mogen we echt resultaten van Ajax verwachten. Ik snap de ractie van De Boer dus ook wel.

14-07-2011 11:13

omisom +1

Ik roep ook dat we niet moeten overdrijven maar kan jij tegen je baas zeggen "vanmiddag ff niet hoor heb vanmorgen zo hard gewerkt" ik denk dat je een schop onder je kont kan krijgen niet om het één of ander ze zijn met hun hobby bezig bij een hele grote club dan mag je er ook wat voor geven. Ik ga er van uit dat we er aan het begin van de competitie staan anders is er toch structureel iets fout gegaan.

14-07-2011 12:08

Stuyvesant +1453

Ik denk niet dat de spelers bewust minder goed spelen, omdat ze 's ochtends zwaar hebben getraind. Maar als jij vermoeider bent dan je tegenstander, dan zal de tegenstander een stapje eerder zijn. Ik denk dat Ajax er aan het begin van het seizoen gewoon staat. Maar mensen hier op de site denken gelijk dat het hele seizoen verloren is, omdat Ajax deze wedstrijd 0-0 speelt en dat wilde ik relativeren!

14-07-2011 13:06

ajaxJodin +0

En toch hebben we een matige voorhoede..een type Suarez mis je nog steeds die hebben we niet!

14-07-2011 13:39

robert R. +2

Frank loopt hierboven hetr wel weer het allemaal een beetje te verloemen in mijn ogen.

14-07-2011 10:26

Filestijnen +0

Frank is ook kampioen geworden met Ajax, beetje krediet hor mag wel

14-07-2011 10:28

robert R. +2

ja maar hij kan ook gewoon eerlijk voor de camera zeggen dat het gewoon een slechte wedstrijd was.
En dat er nog een hoop verbeterd moet worden.

14-07-2011 11:11

12ajax +0

met een voorhoede op Jupilernivo scoor je nooit !!
ze moeten Castillion een jaar uitlenen en een ervaren pinchhitter achter Sightorson halen.

14-07-2011 10:25

pizzapunt +0

geen wonder, ozbiliz in de spits?!

als ajax een ervaren goede pinchitter zoekt moet het Robbert Vittek aantrekken. Hij is al wat ouder, maar toch is dat geen punt als 2e spits.

14-07-2011 10:02

gdstylo +0

ik schrik gewoon van deze uitslag want ze zitten in de champions league dan moeten ze tegen een top clubben want eerst fc emmen daar ben ik geweest en toen vondt ik ajax ook niet goed spelen zelfs emmen had kans om gelijk te spelen en nu een ploeg van 3e bundisliga dan ben je tog niet goed bezig en suljamani laat hem vertrekken wat is hij slecht sneijder is ook nog niet toe aan het 1e elftal en rits moeten ze nog 1 jaartje in jong ajax doen en serero ook want die moeten nog groeien en ze kunnen ht nivea nog niet aan ik hoop dat eriksen en boilesen en sightorson en loidero en theo jansen en siem de jong en vertongen die moeten het doen bij ajax 1 want ze krijgen het dit seizoen een zware dopper aan psv want die hebben voor dit seizoen ook een goeie selectie want ik wil naar de 31 ster ***

14-07-2011 09:58

JohanCruijf +3015

Achja Real Madrid heeft in de beker ook wel is gelijk gespeeld en na verlenging verloren tegen een derde klasser. Laat lekker gaan (op zn gijps) :)

14-07-2011 10:26

Pinpanter +3

ik kan je PUNT niet herkennen ....

14-07-2011 10:49

omisom +1

Het blijkt weer dat ze niet willen vechten voor een plakje maar wel roepen ik wil niet meer lager spelen. Het is en blijft een drama oefenpotjes of ga er volop voor of laat het lekker lopen maar dit is echt niet te geloven doet ook lekker goed aan de naam AJAX. Hopelijk van de week beter anders moet Frank toch wat harder gaan worden en uit een ander vaatje tappen.

14-07-2011 09:09

afca1985 +21564

Ik heb nog wat GERUCHTEN die ik jullie niet wil onthouden...... het meerendeel zal wel dikke onzin zijn maar toch.

Verhoeven naar Go Ahead op huurbasis.

Stekelenburg blijft waarschijnlijk toch nog een jaar bij Ajax en daardoor meld Groningen zich voor Vermeer.

Alexander Gerndt (Spits) tekent waarschijnlijk Vrijdag voor Utrecht, maar Ajax heeft/had ook interesse.....hij moet zo'n 3,5M kosten.

Harry Forrester tekent voor 1 jaar met een optie voor nog 2jaar.

Aissati voor 1,5M naar Al Sadd

Landon Donovan in beeld bij Ajax

Az wilt Mounir voor 4M (Laat dit alsjeblieft waar zijn, maar lijkt me wederom sterk)

Het zal wel voor 99% onzin zijn wat hier staat maja geruchten zijn altijd leuk.

14-07-2011 06:32

robert R. +2

hoe kom je aan die geruchten want die geruchten van stekelenburg, Gerndt, Forrester, Aissati en Vermeer vind ik eigenlijk best geloofwaardig.

14-07-2011 10:24

Hwb +1495

Lijkt mij sterk dat Ajax Verhoeven én Vermeer laat gaan.

14-07-2011 11:05

ArieB +1

99 procent onzin? Dus jij hebt dit allemaal zelf verzonnen? Zeer jammer dat een Ajacied zijn mede-Ajacieden in de maling neemt.

Meld misbruik ?!?!

14-07-2011 11:17

AiasLokris +2

Ondanks dat de selectie nog niet compleet is....Deze pot moet je gewoon winnen, wij zijn Ajax.....

Vorig jaar ook veel van die waardeloze potten gezien onder FdB...--> "Draak van een Wedstrijd"-potjes troef. En dat gaat volgend jaar ook weer gebeuren. Daar veranderen die aankopen weinig aan.

14-07-2011 01:30

fan1963 +1

Pfffffffffffff lekker belangrijk weer.

14-07-2011 00:43

10Sneijder10 +3059

Voorbereiding zegt niks, zolang ze er dalijk maar staan als de competitie begint.

14-07-2011 00:19

jarenfan +5

dat denk ik ook,maar toch..........

14-07-2011 00:22

wilyha +2

ongeacht hoe demy speelde vorige seizoen , ik denk dat wij hem enorm gaan missen , en voor in moet er denk ik toch een extra spits bij

14-07-2011 00:29

10Sneijder10 +3059

Die spelers zijn vermoeid, ze moeten na een vakantie weer vol aan de bak en ze reizen veel.
Dat heeft gewoon eventjes de tijd nodig.

14-07-2011 00:47

afct +9011

Wat een onzin reacties de meeste kijk onze opstelling dit is volgend seizoen niet onze basis hoor

13-07-2011 23:37

Jajijdaar +1

Ik hoop dat er nog versterkingen bij komen.. (Deze reactie is niet bedoeld door het resultaat van Ajax)
Denk dat Ajax geen goals gaat maken in de Champions leauge met de aanval
Sulejmani - Siggi - Boerrigter....
Vind het nog doodzonde van El Hamdaoui, maar ik hoop zelf nog op een Ruiz ofzo... Ook hoop ik dat Ajax nog 1 jonge verdediger erbij haalt.

13-07-2011 23:31

hoii +0

jezus tyfus kut kk zooi wat slecht zeg 0-0 ik zie het somber in voor de rest van het seizoen !

13-07-2011 23:20

Wijzeman +0

Zaterdag winnen we van Bundesliga club Nurnberg en we worden weer kampioen?

13-07-2011 23:22

hoii +0

Nee heb je mij dat horen zeggen dan ?
Als je tegen een club zoals deze speelt en je kan niet eens winnen en tegen FC Emmen 1-0 speelt dat is toch wel erg slecht .

13-07-2011 23:29

Obodai +0

Frankie krijg in November de zak "mark my words". DIt wordt niks.

13-07-2011 23:07

gdstylo +0

ik schrik gewoon van deze uitslag want ze zitten in de champions league dan moeten ze tegen een top clubben want eerst fc emmen daar ben ik geweest en toen vondt ik ajax ook niet goed spelen zelfs emmen had kans om gelijk te spelen en nu een ploeg van 3e bundisliga dan ben je tog niet goed bezig en suljamani laat hem vertrekken wat is hij slecht sneijder is ook nog niet toe aan het 1e elftal en rits moeten ze nog 1 jaartje in jong ajax doen en serero ook want die moeten nog groeien en ze kunnen ht nivea nog niet aan ik hoop dat eriksen en boilesen en sightorson en loidero en theo jansen en siem de jong en vertongen die moeten het doen bij ajax 1 want ze krijgen het dit seizoen een zware dopper aan psv want die hebben voor dit seizoen ook een goeie selectie want ik wil naar de 31 ster ***

13-07-2011 23:07

Yorick17 +527

Maak je nou niet zo druk man.. We zitten in de voorbereiding! Frank is gewoon iedereen speeltijd aan het gunnen, plus dat onze spelers echt niet tot op het bot gemotiveerd zijn in dit soort wedstrijden! Ook krijgen we nog een aantal belangrijke spelers terug zoals Sigthorsson, Boerrigter, Vertonghen, Eriksen en Boilesen.

13-07-2011 23:16

boye04 +0

Je hebt helemaal gelijk. Mensen maken zich druk om niks. De jongens van Ajax kunnen zich denk ik moeilijk opladen voor dit soort wedstrijdjes tegen veredelde amateurploegen. Zit totaal geen uitdaging wat voor de tegenstander juist weer wel geldt.

14-07-2011 00:30

RobertoStrife +2

Punt (.) en komma (,), leer ze kennen.

13-07-2011 23:49

huubafca +0

ach ja ik noem dit een potje gezellig camping voetbal!!ik zou trouwens nog wel graag een aankoop zien in aanvallend opzicht verder hebben wij de sterkste selectie!!!maak je druk

13-07-2011 23:02

Obodai +0

"onnodig", "slordig", "slechte passing" dat is al maanden het probleem Frank!

En Sulejmani, nou nog niet fit!!! Die gast is al 3 jaar geen moment fit geweest! Die debiel had al moeten zorgen dat die dit seizoen met een voorsprong zou beginnen.

13-07-2011 22:55

gebruikersnaam +0

Nee hoor, zo kijk ik er al weken tegen aan en met het vertrek van de Zeeuw ben ik er niet bepaald geruster op geworden

13-07-2011 22:55

gebruikersnaam +0

Ik denk dat Frank wel een goede trainer is maar als ik naar de selectie kijk krijg een beetje het idee dat hij zichzelf nog een heel stuk beter vind. Als je als trainer met deze selectie het seizoen in wil gaan en verwacht kampioen te gaan worden schat je jezelf toch iets te hoog in volgens mij.

13-07-2011 22:54

AFCACBS410 +0

hoeft niet bepaald een overschatting van jezelf te zijn kan ook overschatting van de spelergroep zijn. maar ik vind dat we nu nou niet opeens allemaal moeten gaan roepen dat we na een gelijkspelletje in de voorbereiding een selectie hebben die geen kampioen kan worden.
kijkend naar de achterroede ten eerste hebben we het prima voor elkaar. de beste keeper van nederland en vermeer als prima tweede, een vdwiel die in vorm gewoon de beste rb van nl is, alderweirald en verthongen hebben verder dan ook geen uitleg nodig en op linksback boilesen wat gewoon een prima back is die aanvallend ook nog eens sterk is.
Op het middenveld de prima aankoop jannsen, eriksen en eventueel dejong of anita..dan hebben we gewoon een middenveld met klasse overzicht, diepgang en loopvermogen. Met de komst van janssen is daar ook nog eens extra scoringsvermogen en body bij gekomen..naar mijn mening het beste middenveld van de hele eredivisie! voorin is het gewoonweg afwachten hoe sigthorsson en boerrigter het gaan doen. Tuurlijk kun je dat als een gok zien en dat is het misschien wel maar sigthorsson is gewoonweg wel het type spits dat wij nodig hebben. sterk aan de bal, snel, kopsterk en redelijk technisch en is daarnaast ook nog eens jong, hij heeft alle ingredienten om te slagen bij ajax het is uiteraard nog wel afwachten of hij de draai gaat vinden maar ik heb daar wel vertrouwen in. Helemaal omdat we met boerrigter een buitenspeler heeft gehaald die zonder moeite een heerlijke voorzet aflevert en ook een jongen die alle eigenschappen bezit om te slagen bij ons, snel, sterk en zoals ik al zei een goede voorzet een heerlijk schot in zn poten. Tuurlijk is het afwachten of ook hij zijn draai weet te vinden maar dat is gewoon het geval bij welke aankoop dan ook.

Ik denk dat we er met deze selectie gewoon goed opstaan en vooral op het middenveld erg veel kwaliteit hebben weten te krijgen met janssen erbij. met de wetenschap dat je ook nog de jong en castillion in de spits kwijt zou kunnen bij eventuele blessure van sigthorsson zit het volgens mij met de breedte van de selectie ook wel goed. Eventuele 2e spits aantrekken zou wel slim zijn als castillion niet ontwikkeld genoeg word geacht..maar dat is toch juist onze kracht altijd geweest! jonge gozers het vertrouwen geven en als ze echt goed zijn betalen ze dat altijd terug! en daarbij was zijn debuut tegen ado afgelopen seizoen zeer verdienstelijk.

13-07-2011 23:03

rosumohan +1

Helemaal gelijk.

13-07-2011 23:09

gebruikersnaam +0

We hebben de beste verdediging dat staat vast.
Het middenveld van Twente schat ik hoger in.
en aanvallend verwacht ik dat we onderdoen voor psv en twente.

Ik denk ook niet dat we elkaar veel ontlopen maar als we bijvoorbeeld De Zeeuw had behouden en bijvoorbeeld verhoek, tadic, mertens of assaidi (of zelfs narsingh) hadden gehaald dan had ik er toch wel wat meer vertrouwen in gehad.

13-07-2011 23:17

AFCACBS410 +0

tadic en mertens zou ik kunnen begrijpen maar verhoek en assaidi kom op zeg, die zijn toch niet van het niveau wat ajax na moet streven,,ik zeg net dat ik ebecellio of een ozbiliz wel van dat niveau vind OP DIT MOMENT maar het gaat erom waar je je miljoenen aan zou kunnen besteden. boerigter is in mijn ogen dan wel het goedkoopste en minst risico volle alternatief gezien zijn kwaliteiten die gewoon heel goed bij ajax passen. het sterk op zijn benen staan, goede trap en schot en kent de ajax school..vind het gewoon een logische aankoop. met mertens assaidi en verhoek zou je net zo goed een groot risico lopen omdat die ook maar een half jaartje bij respectieveliek utrecht,h''veen en ado goed hebben gepresteerd, net als boerrigter dit bij rkc deed. tadic vind ik dan nog wel een individu waarbij ik dacht risico OP HET OOG wat minder acht omdat ik bij hem echt een hele sterke individuele klasse af zie druipen, zo technisch zo haast berekenend zn momenten zoeken. ik denk dat tadic hier zo zou slagen omdat ik bij hem wel gewoon dat net beetje extra zie.. wat bij bijvoorbeeld bij mertens te weinig heb gezien afgelopen seizoen is rendement en bijvoorbeeld verhoek zie je alles echt op inzet en wilskracht winnen. nee als je dan toch met een aantal namen op de proppen komt zou ik echt tadic nemen maar zoals ik al zei ik vind boerigter gewoon een prima alternatief gezien zijn prijs en achtergrond en natuurlijk de eigenschappen van derk als speler. want bij het aankloppen bij bijvoorbeeld hveen of groningen zou je weer de volle pond moeten betalen...en die tijden lijken gelukkig over nu bij ons!

13-07-2011 23:30

gebruikersnaam +0

Tadic had ik ook het liefst gezien maar groningen zou inderdaad weer belachelijke prijzen vragen. Aan de andere kant. Als we voor luis ¤25 vangen en Urby ¤2. en we kopen voor ¤3 Janssen en bijvoorbeeld ¤7 Tadic of ¤5 Assaidi koopt denk ik dat je nog steeds goede zaken doet.

Assaidi zou ik een goed alternatief vinden. Hij heeft een goede voorzet, goede steekpass, kan prima een man uitspelen en is van dezelfde leeftijd als Boerrichter (volgens mij zelfs iets jonger)

13-07-2011 23:43

AFCACBS410 +0

assaidi is wel een leuker speler maar nagenoeg hetzelfde type als micky, altijd binnendoor en je weet nou neit percies of hij nou vanachter de spits het best is of vanaf de flank. je moet echte buitenspelers halen Als je dan toch miljoenen gaat besteden. dan moeten we dus niet meer van die twijfelgevalletjes halen waarvan je niet percies zeker weet waar ze het beste tot hun recht komen. tadic is gewoon een echte buitenspeler die binnendoor en buitenom kan, technisch is, snel is en een prachtig schot en voorzet heeft.

Maar ik ben tevreden met boerrigter die ook die eigenschappen bezit, zelfs nog sterker is, en tevens een stuk goedkoper en dus minder risico en de ajaxschool kennend! Denk dat we er niet gek aan hebben gedaan die jongen binnen te halen..nogmaals hij heeft wel echt alle eigenschappen om te slagen hier,,als het eruit komt, al heb je die garantie bij geen enkele aankoop, hebben we gewoon een heerlijke buitenspeler op links!

14-07-2011 00:01

RobertoStrife +2

Ik snap mijn god niet waarom je het middenveld van Twente beter vind.

Wij hebben Janssen, de ster van vorig seizoen, Eriksen, het grootste talent van Nederland die begeert wordt door verschillende topclubs en Anita, een zeer degelijke voetballer, waar menig Spanjaard nog doodsangsten van uitslaat.

Zij hebben, Wout Brama (degelijke speler), Willem Janssen, die het redelijk deed bij Roda, maar geen onuitwisbare indruk achterliet en Denny Landzaat, die het zelfs bij Feyenoord niet redde.

Daarnaast hebben we veel talent in de voorhoede, net als Twente en PSV, maar vergeet niet, de Twente-voorhoede heeft vorig jaar niet heel veel gescoord en PSV is in Dsdudzak de meest gevaarlijke voorhoedespeler kwijt, in de aanval is het dus nog maar gissen hoe het gaat lopen in de verschillende voorhoedes, met Sigthorsson en Boerrigter, kunnen wij wel degelijk een impuls krijgen daar.

13-07-2011 23:47

afcajax09 +0

Beste middenveld is duidelijk voor Ajax. Je hebt 6 spelers die strijden om 3 plekken, en alle 6 goede middenvelders dat heeft Twente niet. Als jij kunt kiezen uit Janssen, Eriksen en de Jong en als back-up nog hebt Enoh - Rits - Anita mag je niet klagen.

14-07-2011 00:06

afcajax09 +0

Beste middenveld is duidelijk voor Ajax. Je hebt 6 spelers die strijden om 3 plekken, en alle 6 goede middenvelders dat heeft Twente niet. Als jij kunt kiezen uit Janssen, Eriksen en de Jong en als back-up nog hebt Enoh - Rits - Anita mag je niet klagen.

14-07-2011 00:08

jannos-89 +0

We zijn nu de spelers tegenover elkaar aan het zetten en ja het is logisch dat je dat doet maar voetbal is een TEAM sport.
Degene die het beste team heeft dus op elkaar is ingespeeld en elkaar blindelings kan vinden is beter dan een team met individuen !!!

14-07-2011 00:57

Bramble1988 +9337

Klopt..Maar, ook Twente verliest hun sterkste middenvelder..Daar zal dus ook een nieuw persoon komen. Ons middenveld is een klasse beter

14-07-2011 08:11

RobertoStrife +2

Klopt zeker, maar we hadden het nu over de kwaliteit van de selectie, hoe ze elkaar komend seizoen vinden, daar kun je nu nog niks zinnigs over zeggen.

14-07-2011 22:42

HSAjax +0

Wat een paniek hier opeens. Zet de selecties van de Nederlandse topclubs naast elkaar en Ajax heeft zonder twijfel de beste.

13-07-2011 22:53

Tessa +0

Klopt, moet het zich alleen nog bewijzen, that's all !

13-07-2011 22:56

Jajijdaar +1

Dat weet ik nog zo net niet hoor...
Als Psv nog 1 of 2 goede verdedigers erbij haalt dan hebben hun absoluut een betere selectie hoor.

13-07-2011 23:35

boye04 +0

Als als als. Als wij nadat Psv die verdedigers heeft gehaald nog eens 4 klasse spelers halen dan zijn wij weer beter.
Psv heeft al aangegeven dat zij alleen een verdediger kunnen halen als er één weggaat.

13-07-2011 23:41

Jajijdaar +1

Nou Maza is weggegaan, ik vraag me af wie er nu bij komt. Reken maar dat Psv een goede verdediger gaat halen met het geld wat ze uit mogen steken... Zelf denk ik dat Psv over een betere selectie bezit. Vooral de aanval.

Zie je het al voor je? Ajax - Inter Milan met de aanval: Sulejmani - Sigthorsson - Boerrigter.
Ajax moet sowieso nog 1 topaankoop doen wil het kans maken op een volgende ronde.

14-07-2011 23:42

gebruikersnaam +0

Ik denk dat Frank wel een goede trainer is maar als ik naar de selectie kijk krijg een beetje het idee dat hij zichzelf nog een heel stuk beter vind. Als je als trainer met deze selectie het seizoen in wil gaan en verwacht kampioen te gaan worden schat je jezelf toch iets te hoog in volgens mij.

13-07-2011 22:52

Obodai +0

Maak een opstelling van alle nieuwe commissarissen en jeugdtrainers, en dat elftal tikt een elftal samengesteld van de huidige selectie nog steeds volledig van de mat.


Stam: Pleurt Sulejmani, Ozbilic, Ebicilio, Stigh of dan wel Boerichter met een schaduwduw richting tweede ring
Davids: Vreet Anita, Heijden of dan wel Enoh met huid en haar op
Ronald de Boer: Een lichaamsbeweging en hij heeft het hele Ajaxmiddenveld de andere kant opgestuurd
Bergkamp: Ailderweirld en Vertonghen zijn hem al kwijt "as we speak"
Bosman: Kopduel winnen van Ailderweirld is nog steed een eitje voor hem
Cruijff: Tikt Boilesen op z'n 65 nog steeds 3 keer per 90 minuten door de benen
Gorre: Zal op wilskracht niks onder doen voor Anita of Enoh
Molenaar: Op slimheid heeft die Sulejmani de hele wedstrijd in z'n broekzak

13-07-2011 22:51

nefit +0

Denk dat het een zwaar seizoen gaat worden voor frankie

13-07-2011 22:47

nefit +0

Frank heeft wel goede dingen gezien alleen zijn gezicht staat op onweer.Sulejmani vind ook dat het goed gaat ze kunnen allemaal goed voetballen hai zo gek bin moet je weg passing was weer slordig volgens frank dat zal ook nog wel een tijdje zo doorgaan.van de nieuwe spits had hij dingen gezien op de training wat hem vrolijk stemt ben heel benieuwd

13-07-2011 22:44

Noordside +0

Lekker met mensen hier die spelers afkraken over 1 wedstrijd. Oh wow.

13-07-2011 22:42

gebruikersnaam +0

Zoals ik al zei. Dit is niet gebasseerd op deze ene wedstrijd. De resultaten uit de voorbereiding kunnen me niks schelen, dat is puur wedstrijdritme opdoen. Vaak zie je ook dat ploegen die een 'slechte" voorbereiding spelen juist goed zijn in de competitie.

Het elftal is gewoon niet in balans.

13-07-2011 22:45

Obodai +0

We hebben kwaliteitsinjecties nodig. DIt elftal is heel mager. Dat Janssen schijnbaar al wedstrijd in, wedstrijd uit na 60 á 70 minuutjes naar de kant wordt gehaald zegt al genoeg over zijn gebrekkige fysieke gesteldheid. Dat we nauwelijks het verschil kunnen maken qua veldspel en doelpunten geeft al aan hoe gering de kwaliteit is in onze selectie. Of denken jullie dat met Steek op doel, vd Wiel en Stigh. in de basis en Eriksen erbij er opeens grote verschillen worden gemaakt?

Frank de Boer heeft het elftal vanaf december met de week beroerder laten spelen, maar heeft uiteindelijk de ploeg in de kampioenswedstrijd doen herleven. Ik vraag me af, was dit een one day fly, of is het daadwerkelijk de keus aan Castillon's bewijsdrang om te zeggen of deze selectie rond is of niet. Want als ik het zo bekijk mag er nog wel een aankoopje of 4-5 bij. Wij zijn niet Psv met 5 nieuwe spelers, wij zijn Ajax dat al ruim 2 jaar met nagenoeg dezelfde selectie speelt? 3 weekjes vakantie gehad? Wat nou VOORBEREIDING?

13-07-2011 22:39

gebruikersnaam +0

Voor het eerst ben ik het volledig met je eens

13-07-2011 22:41

ZlatanAjax +0

Onruststokker!! Dit zijn oefenpotjes, die zeggen echt helemaal niks. Die jongens trainen elke dag en dan moeten ze ook nog een wedstrijd spelen. Ze zijn dan erg vermoeid en tegen dit soort tegenstanders niet echt gemotiveerd. En dit elftal is nog steeds stukke beter dan dat van PSV. Je kan wel allemaal aankopen gaan doen, maar dat heeft geen nut. Denk maar eens terug aan de periode van Basten, waar voor 30 miljoen werd uitgegeven en waar zijn we toen geëindigd? Dus hecht a.u.b. niet zo veel waarde aan zulke oefenpotjes, die zijn er gwn om wat fitter te raken.

Je mag pas een oordeel geven als we met de competitie beginnen, want dan begint het echte serieuze werk!!

13-07-2011 22:52

Obodai +0

Ik zou je vertellen, over 2 maanden trainen ze nog steeds elke dag, alleen dan ook nog is elke week een competitie duel op zondag en een CL wedstrijd op dinsdag of woensdag erbij.
Deze selectie traint al jaren samen, hebben 3 weekjes vrij gehad, niet doen alsof we met een schone lei zijn begonnen. Die gasten zijn inmiddels ook alweer een maand volop aan het trainen. Het regende vanmiddag in Duitsland, daar kunnen onze dames moeilijk tegen.

13-07-2011 22:58

HSAjax +0

De manier van trainen nu is niet te vergelijken met de training gedurende het seizoen, zeker niet voor de wedstrijden.

13-07-2011 23:03

RobertoStrife +2

Inderdaad, nu hebben ze nog een intensieve ochtendtraining en een intensieve middagtraining gehad. Anders alleen een rustige ochtendtraing.

13-07-2011 23:12

Tessa +0

quote van Theo Janssen over laatste wedstrijd ajax-twente...

Ik was erg teleurgesteld dat er zoveel jongens niet hun niveau haalden. Jongens waarvan ik verwachtte dat ze er zouden staan. Daar baalde ik zo van dat de transfer sneller tot stand is gekomen."

Hopelijk is die nu morgen niet vertrokken bij ons........lol

13-07-2011 22:34

gebruikersnaam +0

Dit staat trouwens allemaal los van deze ene wedstrijd

13-07-2011 22:33

Obodai +0

Vermeer, Anita, Alderweireld, Ooijer, Blind, Janssen (72. Van der Heijden), De Jong (72. Rits), Sneijder, Sulejmani (78. Sulejmani), Özbiliz, Ebecilio.

Allemaal 1e of 2e keus. Ofwel is er iemand geblesseerd moeten we het met deze slappe hap doen, of als de 1e keus het niet redt moet deze slappe hap het openbreken.
In jouw context " veredeld jeugdelftal" denk ik aan jongens als Bouy, Castillon, Boere...en nog meer A jeugd.

13-07-2011 22:31

Warrior +1

Tis toch alles bij elkaar een B-elftal, of niet dan? Ik heb bij jou de indruk, dat jij niemand goed vindt.

13-07-2011 22:34

Obodai +0

Dus jij noemt een opstelling met ruim 6 basisspelers een b-elftal?

13-07-2011 22:43

Mokum31 +6189

Tja tussen A en B zit niks.
Vind persoonlijk wel dat er nog wat bij mag.
Nog een leuke aanvaller
Maar goed we zijn net bezig ... Maar scherp blijven ! Dat zal FdB wel blijven

13-07-2011 22:44

RobertoStrife +2

Anita (op rechtsback), Ooijer, Blind, De Jong, Sneijder, Ozbiliz en Ebecilio worden geen basis dit jaar.

13-07-2011 23:21

AJAXSUPER +0

donderop met die ooijer.. gooi er lekker een jeugdspeler in!

13-07-2011 22:30

LGA +0

Typisch potje in de voorbereiding. Nog even geduld voor de wedstrijden die weer om drie punten gaan. Verder niet te veel waarde aan hechten.....

13-07-2011 22:30

Obodai +0

Frank de Boer presteert het zelfs een wissel te verkloten door een speler zichzelf te laten vervangen...wat een topcoach is het toch!

13-07-2011 22:28

Warrior +1

Jij bent een topsupporter zullen we maar zeggen.

13-07-2011 22:29

grasshopper +0

De "debiel" is terug.

13-07-2011 22:32

Warrior +1

Oh? Je kent hem?..:o)

13-07-2011 22:35

grasshopper +0

ken hem persoonlijk... hij heeft syphilis opgelopen van mijn neefje in zijn linker oor. Daarom raaskaalt hij altijd. Kan hij niets aan doen

13-07-2011 22:41

RobertoStrife +2

Het lijkt wel of 9 vd 10 mensen hier nog nooit een voorbereiding hebben meegemaakt..

13-07-2011 22:27

SiemDeWit +0

haha echt he, gelukkig weet frank wel beter.

13-07-2011 22:56

Obodai +0

Valt me op dat die Janssen het tegen de amateurs geen wedstrijd langer dan 70 minuten uit houdt. Wordt nog wat straks.

13-07-2011 22:27

Warrior +1

Valt me op dat jij nog nooit iets positiefs hebt verteld hier.

13-07-2011 22:29

Donn-Gernaldo +0

jammer hoor mja we zullen zien in de comentitie

13-07-2011 22:24

Obodai +0

Belachlijk! Ronduit belachlijk! Een afgang van de bovenste plank. We kunnen wel roepen dat dit allemaal niks zegt. Maar waarom zullen deze 11 zoutzakken zonder inspiratie het duel instappen? Dit is de kans om hunzelf te bewijzen voor komend seizoen, wie mag bij de selectie blijven? Wie veroverd er een basisplek? Maar nee hoor, ze komen niet verder dan 0-0, zelfs na die wanvertoning vorige week in Emmen. Ik roep het al sinds het kampioenschap! Koop nou is fatsoenlijke aanvallers, mannetjes die het verschil maken, echte winnaars! Geen lompe Ijslander of een Servier die al 3 jaar z'n buikie rondvreet bij de Mc Donalds en eens in de 20 wedststrijden een reeksje van 3 goede wedstrijden neerzet! Saneren, en om opnieuw beginnen!

13-07-2011 22:15

nefit +0

Mooie stelling!!! inderdaad moet je voor je plek gaan,maar als je die gasten ziet lopen en hoort praten ik wil mij bewijzen kunnen ze dat toch helemaal niet.(veel beloven en weinig geven doet gekken in vreugde leven).

13-07-2011 22:20

Warrior +1

Al eens naar dat elftal gekeken? Hoeveel basisspelers stonden er nu in? 2? Plus Janssen, die pas net bij Ajax komt kijken. Een veredeld jeugdelftal.

13-07-2011 22:27

HSAjax +0

Ach dit soort duels zeggen maar weinig. Volgens mij had Twente in hun kampioensjaar ook een slechte voorbereiding. Natuurlijk zou het beter zijn als ze dubbele cijfers zouden scoren, maar om het elftal en de trainer hier op te beoordelen en verandering te eisen gaat me een beetje ver.

13-07-2011 22:13

afcaleon +0

Sulejmani in de basis en komt er voor zichzelf in in 78e minuut?

13-07-2011 22:12

gebruikersnaam +0

Ik snap echt niet hoe de Boer kan zeggen dat de selectie rond is.
Hij heeft vorig jaar toch ook gezien dat we (ook onder hem) ontzettend slap gespeeld hebben.
tegen Twente was een top prestatie maar ik kan me wedstrijden herinneren tegen Ado, Utrecht waar we compleet afgetroeft werden. En een thuiswedstrijd tegen excelsior waar we zelfs een deel van de wedstrijd minder waren. En dan ook nog De Zeeuw verkopen,die (uitgezonderd vorig seizoen) een hele sterke speler is. Hij was op het WK de eerste vervanger van van Bommel of De Jong. En waar hebben we een tekort aan. Goede verdedigende middenvelders. Echt onbegrijpelijk.

Er moet een centrale verdediger bij, een verdedigende middenvelder en minimaal 1 buitenspeler.

Verkopen: Enoh (waardeloos; niveau Obodai/Jakubu), Sulejmani, vd Heijden
Verhuur: Ebicilio, Sneijder,

Kopen:
Buitenspeler: Verhoek, Assaidi, Tadic of Narsingh

Verdedigende middenvelder: We hadden de Zeeuw en anders was Schaars (wel een irritante vent maar goed) goedkoop geweest. Maar goed die hebben we allebei laten lopen. Ik zou er zo verder geen op kunnen noemen maar daar heb je scouts voor toch.

Verdediger: Had Granqvist maar gekocht. Vertonghen is voetballend ontzettend sterk maar vind hem puur verdedigend iets minder. Vertonghen had dan verdedigende middenvelder kunnen spelen. Hadden we dat ook meteen opgelost.

13-07-2011 22:01

danielp23 +0

Oke jij ben niet serieus te nemen, middenvelder kopen? we hebben er pas 10.
En ik weet niet of jij vaak Ajax kijk maar Vertonghen is verdedigend zeer sterk en daar zou ik pas een vervanger voor halen als hij verkocht is.
En waarom Enoh verkopen is vaak heel belangrijk geweest vooral in Europese wedstrijden.

We hebben net een nieuwe buitenspeler met de naam Boerigter dus waarom hebben we er nog een nodig? Sulejmani word toch niet verkocht.

Naar mijn mening moet Ajax alleen Aissati en El Ham te verkopen en mogelijk Sneijder en/of Castillon verhuren. En als Castillon word verhuurd een 2e spits kopen.

13-07-2011 22:13

gebruikersnaam +0

We hebben 10 middenvelders, ja dat klopt. Als je goed leest zie je dat ik het over verdedigende middenvelders heb.

We hebben 10 middenvelders:
- 5 aanvallende middenvelders (Eriksen, de Jong, Serero en Lodeiro en Ritz) Echt goed over nagedacht.
- 4 iets verdedigender en opbouwend goede middenvelders maar geen echte verdedigende middenvelders ( Anita, Janssen, vd Heijden, Sneijder)
1 echt verdedigende middenvelder (Enoh). En laat Enoh nou constant domme overtredingen maken op domme plekken en opbouwend zwaar ondermaats zijn.

We hebben net een nieuwe buitenspeler van 24 die op 1 jaar na zijn hele carriere in de jupiler league speelt.
Sulejmani heeft 3 jaar lang niet gepresteerd. En Ebicilio en Özbiliz zijn nog te onervaren om een heel jaar op te bouwen.

Wat Vertonghen betreft. Hij is inderdaad een goede verdediger.

13-07-2011 22:31

leazi +0

Ohjee,we spelen een oefenpotje gelijk met 0-0 tegen regensburg,
Daar gaat onze 31e kampioenschap!

*ZUCHT*

13-07-2011 21:57

boye04 +0

Snap niet dat mensen zoveel waarde hechten aan zulke oefenwedstrijden. Ajax speelt vandaag 0-0 en Feyenoord wint met 11-0 terwijl aan het einde van het seizoen Feyenoord gewoon 8 plaatsen lager staat dan Ajax.

13-07-2011 21:55

nefit +0

Ik denk dat we helemaal niet zo sterk zijn. kijk naar vorig seizoen bij hoeveel wedstrijden heb je op het puntje van je stoel gezeten.Twente thuis was mooi!! ik denk dat Frank zijn selectie te hoog inschat.als straks de betere ploegen komen weten heel veel spelers het al niet meer.Enoh daar word je toch niet vrolijk van.zaterdag Nurnberg ben benieuwd.

13-07-2011 21:54

boye04 +0

Vorig jaar was ook een heel goed seizoen. Vooral de eerste seizoenshelft onder Jol. Je moet niet naar vorig seizoen kijken. Vergelijk de selecties en je ziet dat Ajax sterker is geworden. Het kan dus alleen maar beter worden. Geef De Boer de tijd om er een systeem en automatismen in te slijpen. Dat gebeurt niet in 4 weken voorbereiding.

13-07-2011 21:56

nefit +0

Hoop dat je gelijk krijgt.

13-07-2011 22:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.