Ajax neemt Wijndal officieel over van AZ

door Bart Veenstra 461

Bron Ajax.nl

Ajax neemt Wijndal officieel over van AZ

door Bart Veenstra 461

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Ajax heeft de komst van Owen Wijndal officieel bekendgemaakt. De Amsterdamse club meldt de transfer dinsdagmiddag via de officiële kanalen. De linksback komt over van AZ en tekent in Amsterdam een contract tot de zomer van 2027.

Wijndal werd maandag in het AMC al medisch gekeurd nadat Ajax en AZ een akkoord hadden bereikt. De Amsterdammers betalen tien miljoen euro - Wijndal had een gelimiteerde afkoopsom in zijn contract bij AZ staan - voor de linksback. De onderhandelingen gingen vooral over het aantal termijnen waarin het bedrag moet worden overgemaakt.

In de afgelopen week ging Wijndal nog met AZ mee op trainingskamp naar Epe. Bovendien vloog hij mee naar Griekenland voor een oefenwedstrijd tegen Olympiakos. In dat duel kwam de verdediger overigens niet in actie. Wijndal zal komend weekeinde met Ajax meegaan naar Oostenrijk voor het tweede trainingskamp van de Amsterdamse club in de voorbereiding.

Wijndal, geboren in Zaandam (28 november 1999), speelde het grootste deel van zijn jeugd bij AZ. Bij die club debuteerde hij ook in het betaalde voetbal. In totaal speelde Wijndal 142 officiële wedstrijden voor de club uit Alkmaar. Daarin zorgde hij voor vier treffers en 27 assists. Daarnaast groeide hij uit tot aanvoerder van AZ en werd hij international. Voor Oranje speelde hij inmiddels elf interlands.

De competities liggen stil, maar op dinsdag 12 en woensdag 13 juli rolt de bal voorop. Er staan weer wedtips op een rijtje!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Lees meer over:
Plaats reactie

SjakiedeWit +2636

De meeste AZ-ers slagen niet bij ons

15-07-2022 19:33

Rasmussen +25823

18 in een dozijn speler. Zeer zeer vreemde gok met Pierie, Magallan en Schuurs nog onder contract.

13-07-2022 22:00

Dulp +337

Dat zijn toch alle drie geen echte backs? Daarnaast is het een gok van 10 miljoen. Valt mee in deze tijd.

13-07-2022 22:17

AFCA-1983 +17722

🔥FLAŞ

💭Safa Can Konuksever:

"Hollanda devi Ajax Amsterdam, uzun zamandır takip ettiği Trabzonspor'un 19 yaşındaki genç savunmacısı Ahmetcan Kaplan için kısa veya orta vadede bir teklif yapacak."

FLITS

💭 Safa Can Konuksever:

"De Nederlandse gigant Ajax Amsterdam zal een bod doen op korte of middellange termijn op de 19-jarige jonge verdediger Ahmetcan Kaplan van Trabzonspor, die hij al lang volgt."

https://twitter.com/siravcihunter/status/1546979111419416576?s=21&t=slBc0UXW4LqacrRcnqYXZQ

13-07-2022 13:42

afca1985 +21194

Die Turkse media is 1 grote grap, dus ik moet het nog maar zien.

13-07-2022 15:47

Whoots007 +4158

Topaankoop! Goedkoper en beter dan Malacia: https://twitter.com/JoostvanderLeij/status/1541871081593753601

13-07-2022 10:36

Therealist2021 +2698

Niet beter dan malacia maar goed..

15-07-2022 05:55

Whoots007 +4158

De statistieken tonen iets anders aan maar goed...

15-07-2022 08:54

SjakiedeWit +2636

Had Malacia anders graag bij ons gezien

15-07-2022 19:35

AjaxfanRuben +223

Selectie 2022/2023
LB: Bergwijn / Daramy
SP: Brobbey / Rasmussen / Hansen
RB: Berghuis / Ihatarran
CAM: Tadic / Unuvar
LCM: Taylor / Klaassen
RCM: Alvarez / Kudus
LV: Wijndal / Salah Edinne / Baas
LCV: Blind / talent
RCV: Timber / Schuurs
RV: Rensch / Klaiber / Regeer
K: Pasveer / Stekelenburg / Gorter

13-07-2022 00:28

Ferd +38316

Ihatarran…

je bedoelt Ihetterren?

13-07-2022 08:23

AjaxfanRuben +223

...Ihattaran

Uitspraak toch?

13-07-2022 13:24

Ferd +38316

Nee, Ihattaren. Zo spreek je het uit en zo schrijf je het ook.

14-07-2022 03:36

Therealist2021 +2698

Europa league materiaal dit, missen echt nog paar toppers

15-07-2022 05:55

Babangida83 +23821

Op de fiets, komt ie. :-)

12-07-2022 22:13

4-3-3 +3511

Ik wordt met de dag nieuwsgieriger naar de basiself die Schreuder voor ogen heeft.
Vooral naar de posities van Blind en Tadic.
Er zijn zoveel opties, het is bijna duizelingwekkend.
Maar er zit nou eenmaal niks anders op dan afwachten tot het eind van de maand. En misschien wel langer voordat alle puzzelstukjes op hun plaats zijn gevallen, al zie ik in Schreuder een behendiger puzzelaar dan EtH.

12-07-2022 21:59

Koningtoto +59993

Benieuwd naar vrijdag. Dan doet de meerderheid weer mee. Dan pas kun je contouren zien waar ik dus heel erg nieuwsgierig naar ben.

12-07-2022 22:04

4-3-3 +3511

Ja die wedstrijd zal misschien inderdaad al een tipje van de sluier doen oplichten. Al bestaat de kans dat hij, á la EtH, juist de beoogde basis niet samen gaat laten spelen, maar deze verdeelt over de helften, om de spelers allemaal gemotiveerd te houden. We gaan het zien.

12-07-2022 22:11

tijssenajax +13921

Volgens mij is her geen rocket science voor een goede coach om het bij de start van het seizoen al aardig op de rit te hebben. Bij Ten Hag kwam het rond kerst op gang. Nou eigenlijk kwam het nooit echt op gang vind ik. Ik ben ook wel benieuwd of Schreuder ons positief gaat verrassen.

12-07-2022 22:13

DeKenner +9276

Afgelopen Kerst had Ajax er een groepsfase in de CL opzitten met zes overwinningen uit zes wedstrijden.

12-07-2022 22:16

4-3-3 +3511

@ DeKenner:
Touché

12-07-2022 22:30

ajax1981 +3114

Haha, inderdaad geroeptoeter

12-07-2022 22:55

Koningtoto +59993

Nooit echt op gang? Halve finale CL en twee keer onterecht uit de CL gevlogen. Onder ten Hag betekent Ajax weer wat in de wereld. Ik hoop dat Schreuder daar meer uit kan halen.

12-07-2022 23:02

tijssenajax +13921

Op een paar echt goede wedstrijden na waarvan ik ook genoten heb, vergeet je gemakshalve alle draken van wedstrijden waarin ik liever het gras ging maaien.

13-07-2022 20:03

Chrismokum020 +16384

Blind LCV en Tadic naar 9. Bergwijn en Antony gaan nooit banken, en terecht.

12-07-2022 22:27

4-3-3 +3511

Dat zou betekenen dat hij inderdaad met de punt naar voren zou gaan spelen. Zoals hij tot nog toe heeft gedaan. Ik laat me verrassen.

12-07-2022 22:38

NoPants +7470

Of juist niet.

Bergwijn-tadic-antony
Berghuis-ihattaren
Alvarez
Wijndal blind timber rensch

13-07-2022 08:01

Chrismokum020 +16384

Achterin nog 2 versterkingen zou mooi zijn, al verwacht ik dat het maar bij 1 blijft op LCV. Verder prima opstelling!

13-07-2022 13:32

BillSplate +9679

Namens Glenn:
Hoelang duurt het voordat zijn rugnummer bekend is?

12-07-2022 21:55

fc Barcelona_ke +19239

Week te voren wanneer het officiële wedstrijd komt. Johan cruijff schaal. Dus eind juli

12-07-2022 22:02

BillSplate +9679

Namens Glenn:
Wanneer is de eerste wedstrijd?

12-07-2022 22:29

Nr.10 +110953

Je moet dan wel, in Glenn stijl, zo’n vraag schrijven zonder vraagteken:

‘komt Brobbey nog’

13-07-2022 00:32

BillSplate +9679

Dat is wel waar, but in his defense. Regelmatig typt hij er wel een vraagteken bij. 🤪

13-07-2022 08:37

JordanAFCA +22481

Waar is Brobbey?*

Namens Glenn

12-07-2022 23:10

Telamon +9192

Ookal vind ik het de zoveelste onnodige aankoop, met waarschijnlijk het vertrek van Salah-Eddine als gevolg, wat triest is, zal het beter staan met Wijndal op linksback dan Blind, die ik geen back vind.

De linkerkant, zeker met ook Bergwijn erbij op links, zal zo veel dynamischer, energieker en sneller zijn, met ook meer diepgang.

Met ook Klaassen eruit en niet op 10, en Alvarez eruit, Taylor en Berghuis op het middenveld, Tadic in de spits, ben je al veel sterker dan afgelopen seizoen.

Maar dan moeten die keuzes wel gemaakt worden ;).

12-07-2022 21:48

fc Barcelona_ke +19239

Wijndal basis
ASE reserve

Blind richt meer op het centraal links als martinez echt zou vertrekken.
Het komt ook de vervanger voor martinez, zal niet meteen in het basis gehaald. Wat ik las in de wandelgangen: Mykola Matvienko en valentin gomez

12-07-2022 22:06

Babangida83 +23821

Ik ben het op zich met je eerste zin eens. Wat ik wel denk, is dat je met een middenveld Taylor + Kudus en backs Salah Eddine & Regeer/Rensch wat te veel groene spelers in je elftal hebt. Dat betekent dus dat je wisselvalliger bent. En ik denk dat Schreuder dat niet accepteerde en ik heb ook sterk het idee dat ze dat bij Ajax ook niet accepteren. Zo zie je maar waarom het belangrijk is dat jeugd af en toe kansen krijgt, zodat ze alvast meters maken en er sneller klaar voor zijn. Dat scheelt weer 10 miljoen weggegooide euros.

12-07-2022 22:19

4-3-3 +3511

Dat is naar mijn mening ook te weinig gebeurd de afgelopen jaren en daardoor gaan er nu waarschijnlijk een paar veelbelovende talenten vertrekken. Dat hoort eigenlijk niet te gebeuren bij Ajax, vind ik.

12-07-2022 22:41

Telamon +9192

@Baba

Wat 4-3-3 schrijft en waar jij mee afsluit, die jongens hadden inderdaad al heel wat minder groen kunnen en moeten zijn. Je had ook een veel beter beeld kunnen en moeten hebben van waar ze staan, en dat doe je door ze geregeld in Ajax 1 speeltijd te geven, en dan niet alleen een paar loze minuutjes aan het einde van een reeds gespeelde wedstrijd.

Er wordt altijd gedaan of een aankoop er meteen staat. Is niet zo, net zo vaak onwennig en juist aanpassingsproblemen, en de helft onder Overmars zo'n beetje bleek zelfs een miskoop.

Nu zal dat bij Wijndal niet zo zijn, dat is een vrij zekere, veilige aankoop.

13-07-2022 12:50

DeKenner +9276

Ik vind Salah-Eddine veel te veel gehyped worden. Sommigen hier doen alsof je daarmee de oorlog wint. In werkelijkheid heeft hij een poosje leuk gespeeld in de jeugd, middelmatig gepresteerd bij de senioren en is hij ook nog eens langdurig geblesseerd geweest. Helemaal niets wijst erop dat hij klaar is om nu ineens structureel in Ajax 1 te spelen. Het heeft er bovendien alle schijn van dat men bij Ajax meer vertrouwen heeft in Baas. Waar ik overigens ook nog niet van onder de indruk ben. Maar dat zegt denk ik genoeg, aangezien de mensen bij Ajax beide spelers dagelijks aan het werk zien.

12-07-2022 22:22

Ozymandias +159568

Er hoeven geen oorlogen te worden gewonnen, alleen voetbalwedstrijden en voor het winnen van voetbalwedstrijden zijn spelers als Salah-Eddine erg bruikbaar. Salah-Eddine heeft na zijn blessure een hele goede reeks voor Jong Ajax neergezet en ik vind het vreemd dat hij daarmee geen kans heeft verdient. Baas is zeker geen slechte linksback maar ik begrijp niet waarom ze meer in hem zien dan Salah-Eddine. In bijna elk aspect van het spel is Salah-Eddine verder in zijn ontwikkeling.

12-07-2022 22:35

DeKenner +9276

Meningen mogen uiteraard verschillen. Ik kijk er zelf niet raar van op dat Ajax op LB voor een aankoop is gegaan en op RB (vooralsnog) voor de jeugd kiest.

12-07-2022 22:41

Sjaakvaak +26578

Is geen kwestie van meer erin zien, is een kwestie van Salah-Eddine weigert zijn aflopende contract te verlengen en staat daarom nu achter Baas. Het is al sinds jaar en dag bekend dat Ajax niet investeert in (niet-basis) spelers die weigeren hun contract te verlengen.

12-07-2022 22:56

Ozymandias +159568

Onzin, Salah-Eddine stond al achter Baas in de pikorde voordat Ajax hem een nieuw contract aanbood. Terwijl Salah-Eddine aan een hele goede reeks bezig was kwam Baas direct weer in de basis van Jong Ajax te staan toen Baas weer fit was. Dat was zo'n half jaar voordat Ajax hem een nieuw contract aanbood.

12-07-2022 23:01

thelordjoshua +10641

Prestaties spreken en die waren bij Salah Eddine mooi te zien 2e seizoenshelft. Eerste seizoenshelft echt nog revaliderende, 2e seizoenshelft een vd uitblinkers bij Jong en zn invalbeurt in 1 was zeker niet slecht. Als je doppe hebt zie je het Ajax in hem.

13-07-2022 04:38

Telamon +9192

@Sjaak

Overmars heeft Salah-Eddine zelf 'weggepest' door een lang contract in te trekken en in te korten vanwege een blessure van Salah-Eddine. Dan zou ik daarna, als je weer fit bent en men ineens weer wél langdurig met je verder willen, ook twee keer nadenken.

13-07-2022 12:56

Telamon +9192

@Ozy

Precies, het is zorgelijk dat men steeds meer en meer de kernwaarden en principes van Ajax uit het oog verliest. Als de supporters deze al niet bewaken...

13-07-2022 12:57

Babangida83 +23821

De zoveelste AS-er die onze jeugdspelers onderschat. Salah Eddine heeft zich nog niet kunnen bewijzen in Ajax 1. Pas dan weet je of hij het aankan. Dat hij nog niks heeft laten zien, vind ik een beetje een dooddoener. Alsof ze iets moeten laten zien. Hij moet gewoon de tegenstander goed tegenhouden en goed mee kunnen voetballen. Als je dat goed kunt, dan wordt het tijd om te kijken of je een stapje hoger aankunt. Jong Ajax kan hij namelijk goed aan. En meermaals is gebleken dat talenten dan vrij snel aanklampen aan het niveau van Ajax 1.

13-07-2022 20:59

wendoo9 +8108

Taylor, Berghuis zonder Alvarez word je overlopen. 100%

12-07-2022 22:59

Telamon +9192

@wendoo

Sinds wanneer verdedigt Alvarez goed? Statistisch verliest hij meer dan de helft van de grondduels, wordt geregeld door onbeholpen motoriek en traagheid voorbij gerend, maakt dan lompe overtredingen met linke vrije trappen voor de tegenstander. Puur gebaseerd dus op zijn ijverige en gefocuste houding in het veld, en die paar keer dat hij wél goed ingrijpt, maar dat doet elke 6.

Je wordt ook niet overlopen door veel echte voetballers op te stellen, maar door een slechte veldbezetting en positionering bij balverlies, en door niet compact te staan.

En ook als je bij balbezit en het opbouwen steeds balverlies lijdt, dan kan het team niet opschuiven naar voren, maar moet je steeds omschakelen en in de achteruit.

Dán word je overlopen. En dus ook juist met Alvarez, want met hem verlies je onder enige druk juist veelvuldig de bal en is er geen rust en balvastheid op het middenveld, zeker niet als ook nog eens iemand als Klaassen op 10 staat.

13-07-2022 12:53

Stefansuarez +19013

Gregoritsch is ook transfervrij is dat niet een goede breedte versterking.

Voor de spitspositie : suarez, kramaric

Lcv : de winter,

Rb : dani alves,

Keeper : Dean henderson volgens mij mag die verhuurd worden.

12-07-2022 21:44

wijzijndebeste123 +163115

dean henderson is al naar nottingham forest. de winter naar empoli dacht ik.

12-07-2022 22:00

Stefansuarez +19013

Dat heb ik dan gemist 👍😁

12-07-2022 22:22

Intec2.0 +12399

En gregoritch naar Fiorentina

13-07-2022 00:01

Nr.10 +110953

Goed dat StefanSuarez niet de td is bij ons, loopt een beetje achter de feiten aan zo te zien 😂

13-07-2022 00:34

wijzijndebeste123 +163115

hahaha. altijd n stap te laat helaas.

13-07-2022 00:35

DeKenner +9276

Stop a.u.b. met die Dani Alves. Die man is 39... op goal vind ik dat al bijzonder oud. Laat staan als veldspeler. Daar hebben we he-le-maal niks aan en dat gaat ook nooit gebeuren.

12-07-2022 22:24

BillSplate +9679

Heb je hem afgelopen jaar nog zien spelen op het allerhoogste niveau? Dan snap je het.

12-07-2022 22:32

DeKenner +9276

Weinig moet ik eerlijk zeggen, maar laten we het er dan voor het gemak simpelweg op houden dat dit toch nooit gaat gebeuren.

12-07-2022 22:35

Cesc88 +6189

De winter is naar Empoli.

12-07-2022 22:24

JeffreyAFCA1 +619

Misschien mogen we het niet zeggen, maar is Senesi niet gewoon een goede cv voor ons?

12-07-2022 22:27

Stefansuarez +19013

Nee met ruimte in de rug laat hij veel steken vallen

12-07-2022 22:28

BillSplate +9679

Mag je idd niet zeggen, want hij is bij lange na niet geschikt voor ons spel.

12-07-2022 22:33

fascino +1289

Ik raad het je niet aan, maar je moet meer Feyenoord kijken. We hebben trouwens al Magallan. Iets minder, maar ze hebben verder aardig wat overeenkomsten.

13-07-2022 00:33

yorbon +1325

Eerlijk gezegd heb ik wat twijfels.

Dat gezegd hebbende is hij van harte welkom, en ik hoop dat hij mijn ongelijk bewijst.

12-07-2022 21:38

ST +23060

Bergwijn - Suarez - Antony
--------- Tadic ----------
Taylor --------- Klaassen
Wijndal - Blind - Timber - Dodo*
--------- Pasveer --------

*is al gekeurd door Fiorentina, maar hoop waarschijnlijk tevergeefs dat ie toch naar Ajax komt.

12-07-2022 20:50

mvdk +43698 moderator

Bij Dinamo Kiev loopt ook nog Zabarnyi rond. 19 jarig toptalent op cv.

12-07-2022 20:58

ST +23060

Ken ik niet. Leuk, zal hem eens opzoeken.

12-07-2022 21:10

fc Barcelona_ke +19239

ik ken het. het is wel groot talent, maar hij zal niet naar Ajax gekomen!
het is gewilde verdediger en zelfs Dinamo Kiev heeft bod van 25 miljoen afgeslagen, tijdig geleden

12-07-2022 21:16

Ajaxadam1 +31667

Dat is echr een toptalent. Heb hem een aantal keer zien spelen. Maar ben bang dat hij te duur is ondertussen. Die zal zeker tussrn de 20 en 30 miljoen kosten.

12-07-2022 21:57

Hakim22 +7432

Misschien sprak huntelaar wel met die oekraiense zaakwaarnemer over zabarnyi. Staat op transfermarkt als enige van dinamo geen zaakwaarnemer bij, kan maar zo dat het dezelfde is

13-07-2022 01:22

thelordjoshua +10641

wel een rechtspoot, zie liever Linkspoot op LCV

13-07-2022 04:40

Stefansuarez +19013

Blind Cv kan niet dan worden we overlopen.

Tevens klaassen wisselen voor berghuis

12-07-2022 21:09

ST +23060

Ik begrijp je punt en ben het met je eens. Maar op dit moment ziet het er naar uit dat Martinez verkocht wordt en we hebben nog geen opvolger. Daarnaast denk ik niet dat Schreuder Blind op de bank gaat zetten. Dus we kunnen het wel willen, maar Blind wordt gewoon als basisspeler LCV denk ik.

12-07-2022 21:12

4-3-3 +3511

Blind op LCV is zeker een verdedigend risico, daarom zie ik hem liever op het middenveld in de punt naar achteren, met twee sterke en snelle CV's achter hem. Dan kan je in de ED ook Taylor, Kudus, Berghuis en/of Ihattaren ervoor zetten, zonder dat het te kwetsbaar wordt.
In de CL zou ik wel kiezen voor Alvarez en Klaassen, naast een spelmaker.

12-07-2022 23:23

Nr.10 +110953

Als cv loop je het minste van alle spelers. Beste positie voor Blind.

13-07-2022 00:36

Stefansuarez +19013

Nog inside nieuws ST?

12-07-2022 21:10

ST +23060

Nee helaas niet. Ik moet mijn gezeur om nieuwtjes een beetje doseren anders laat ie straks helemaal niks meer los.

12-07-2022 21:13

AlexLitmanen10 +14361

Beste ST, gaan we nu ook al spelers van Fiorentina opstellen? Dodo heeft al een transfer gemaakt hoor (is al gekeurd)

12-07-2022 21:11

ST +23060

Zolang het nog niet officieel is gemaakt houd ik hoop :) Heb jij andere suggesties? In een interview dat Schreuder een tijdje geleden gaf, kreeg ik overigens niet de indruk dat hij er iemand bij wilde voor de rechtsback positie.

12-07-2022 21:17

AlexLitmanen10 +14361

Ik ben wel voor of
-een nieuwe rechtsback
-of een (linksbenige) centrale

Ik ben geen scout maar ik zag laatst iets van Matheuzinho de rechtsback van Flamengo (jong Brazilië)
Ik vond ook altijd die Arias bij psv wel goed

Voor centraal heb ik iets gelezen dat Ajax eerder interesse had in Kaiky uit Brazilië. Die ken ik verder niet zo goed

Verder natuurlijk Medina (argentijnse sloper van Lens) en matvienko (Oekraïne) die wat meer all-round is volgens mij

12-07-2022 21:42

Musica Merlo +8192

Als Ajax nog meer behoefte heeft aan wijn spelers, Wijnaldum is ook te koop.

12-07-2022 20:44

ST +23060

En zal gezien zijn situatie niet eens zo heel veel kosten. Zit alleen weinig restwaarde op en ik zie weinig toegevoegde waarde t.o.v. Klaassen. Kunnen het geld beter uitgeven aan een spits, een LCV en een rechtsback.

12-07-2022 20:54

mvdk +43698 moderator

Bergwijn--Suarez--Antony
----Tadic-------Berghuis
----------Alvarez
Wijndal-Vertonghen-Timber-Dodo
-----Odysseas Vlachodimos (Ajax-naam)

12-07-2022 20:30

ST +23060

Heerlijk aanvallend. Maar met zo'n opstelling kom je alleen weg tegen laagvliegers. Anders wordt je geslacht op de counter. Kun je aangeven waarom je liever Vertonghen hebt dan Blind op die positie?

12-07-2022 20:38

mvdk +43698 moderator

Vertonghen is net wat sneller, iets sterker in de lucht en heeft net als Blind een goede pass. Het beste is er wel van af, maar vorig jaar viel het me met Benifca tegen Ajax best mee. Blind is aan de bal erg goed, maar is enorm traag. Op de plek van Alvarez zou kunnen, maar Tadic is ook niet de snelste. Je hebt met Blind, Tadic en Berghuis dan spelers die goed aan de bal zijn, maar aan alle kanten voorbij gelopen worden. Daarom heb ik nu noodrem Alvarez neergezet aangezien alle Grinta verder weg is...

Geslacht op de counter kan meevallen omdat de backs veel snelheid hebben. Je kunt in aanvallende situaties Alvarez achterin houden. De backs moeten dan maar sprintwedstrijdjes houden.

12-07-2022 20:50

ST +23060

Ok, got it. Ja hij viel mij ook erg mee bij Benfica idd. Denk alleen dat omdat we al een ervaren rot in de vorm van Blind op die positie hebben dat je beter een groot talent kunt kopen met het oog op de toekomst. Als je met Tadic en Berghuis als aanvallende middenvelders wilt spelen zou ik 1 van de 2 wisselen met Taylor. Die verdedigt namelijk i.t.t. de andere 2 heren wel mee als het nodig is.

12-07-2022 20:57

4-3-3 +3511

Vertonghen speelde dan ook niet tegen de meest wendbare en snelle spits die wedstrijd. ;)
Tegen rappe en wendbare trukendozen krijgt hij het steeds moeilijker, vrees ik.

12-07-2022 23:39

Musica Merlo +8192

Dodo? Stripfiguur?

12-07-2022 20:44

mvdk +43698 moderator

Braziliaan van Sjachtar.

12-07-2022 20:46

ST +23060

Doet qua speelstijl en motoriek aan Van der Wiel in zijn betere dagen denken. Vind hem echt hele goede optie. Kost alleen wel 20M en is al zo goed als rond met Fiorentina.

12-07-2022 20:51

mvdk +43698 moderator

Als we Suarez halen besparen we 25 miljoen op Brobbey. Sjachtar heeft een zware crisis.

12-07-2022 20:53

ST +23060

Ik zweer je echt dat ze hem zo goed als rond hadden een paar weken geleden. Weet nog steeds niet waar het nu precies op afgeketst is. Maar hoop dat het alsnog rondkomt.

12-07-2022 21:14

SAE +4167

Mwa matige opstelling is dit. Een versleten speler in de spits, een versleten speler in de verdediging, 2 oorspronkelijke aanvallers op het middenvelder en een verdediger op het middenveld die geen bal vooruit kan spelen. Nee dit is niks.

12-07-2022 22:52

036AFCA97 +146646

https://twitter.com/jacobsben/status/1546891505125687300?s=21&t=_9_1B32rozrlkdEibd_XWg

Ik ken Kalimuendo niet, maar hij heeft een naam om al hyped van te worden ;)

Kan iemand me vertellen of dit betrouwbaar is en wat voor type spits hij is?

12-07-2022 20:28

AFCAjax +17839

Als ie meer dan 20 miljoen euro moet kosten, wat daar staat denk ik dat Ajax eerder voor Brobbey zou gaan voor dat geld.

12-07-2022 20:30

ST +23060

Hele beweeglijke lichtvoetige spits. Klein, tenger, maar komt fysiek in mijn ogen echt ruim tekort. Zou het echt niet doen. Dan nog liever Brobbey voor dat geld.

12-07-2022 20:46

Pizzapunt20 +9982

Wijndal en Antony, dan heb je van zowel links als rechts uitstekende voorzetten. Als daarachter Ihattaren komt met zijn creativiteit.. Een spits die ze op waarde schat kan meedoen voor de gouden schoen komend jaar. Prijsschieten

12-07-2022 20:18

mvdk +43698 moderator

Suarez kan ze er vast nog inleggen. Niet meer zo snel, maar wel een afmaker en heeft techniek in huis. Ik zou hem een Huntelaar-rol aanbieden en een jaartje later terugkomen voor Brobbey. Als hij net zo veel speelt als afgelopen seizoen zakt zijn prijs vanzelf.

12-07-2022 20:24

Pizzapunt20 +9982

Helemaal eens

12-07-2022 20:42

4-3-3 +3511

Suarez is nog veel te fit en gretig voor de Huntelaar-rol. Die heeft gewoon veel gespeeld afgelopen seizoen in de PD, die gaat echt niet voor het bankje komen in de ED.

12-07-2022 20:51

Pizzapunt20 +9982

Meer de mentor rol. Tadic zal dan AM worden. Slachtoffer wordt een Berghuis of Ihattaren

12-07-2022 20:58

joendoen +2876

Welkom Owen bij de mooiste club van allemaal.

12-07-2022 20:16

JesusZoonVanGod +5820

Zeer goed nieuws. Wijndal heeft ondanks zijn leeftijd best wel wat ervaring in de ED en in Europa. Daarnaast ook al gewoon aanvoerder met zijn 22.

Deze jongen heeft alles wat een moderne back moet hebben, al mag het verdedigend af en toe een tikje scherpen. De rek is er in ieder geval nog lang niet zo uit. Ik zit in ieder geval een stuk relaxter wanneer de tegenstander een snelle rechtsbuiten heeft. Met Blind was het nogal eens billen knijpen.

12-07-2022 20:15

svg +1919

Nieuw gerucht:

Ajax gaat vol voor peperdure PSG-aanvaller Arnaud Kalimuendo. De spits moet 25 miljoen gaan kosten.

12-07-2022 19:54

fc Barcelona_ke +19239

liever Brobbey 19 miljoen betalen!

12-07-2022 19:55

JesusZoonVanGod +5820

Je gaat toch geen 20 miljoen betalen voor een speler die zelf persé weg wilde om elders meer te verdienen? Dat Oost-Duitsland niet voor iedereen is weggelegd had hij eerder moeten verzinnen.

Alles boven de 5 miljoen is onnodig voor Brobbey.

12-07-2022 20:17

fc Barcelona_ke +19239

wat is nou verschil dat Bergwijn in onze jeugd naar PSV weggaat en we betalen 32 miljoen voor hem?

12-07-2022 20:23

mvdk +43698 moderator

Klopt, al zit daar nog wel heel wat jaren aan ontwikkeling tussen. Brobbey heeft een half jaar in Leipzig rondgelopen.

12-07-2022 20:27

Ozymandias +159568

No way dat die haalbaar is voor Ajax.

12-07-2022 20:05

Flipper33 +6826

Als Antony en Martinez verkocht worden is dat wel mogelijk

12-07-2022 20:06

mvdk +43698 moderator

Heb je een bron?

12-07-2022 20:08

Pingelaar +13229

Bron: Soccernews


Ben Jacobs van CBS Sports schrijft dat Ajax informatie heeft ingewonnen voor Arnaud Kalimuendo. Naar verluidt is de PSG-aanvaller voor een kleine 25 miljoen euro op te pikken. Zijn verbintenis loopt nog tot medio 2024 door bij de Parijzenaars, die hem vorig seizoen uitleenden aan RC Lens.

12-07-2022 20:10

mvdk +43698 moderator

Dat is toch een duimzuigersite? Wat is hun bron?

12-07-2022 20:11

Pingelaar +13229

Ja, dat klopt. Hier staat heel veel onzin op. Ik heb mijn vorige bericht bewerkt, daar vind je je antwoord.

12-07-2022 20:13

mvdk +43698 moderator

Thanks. Naja als ze dan toch 25 miljoen willen besteden...

12-07-2022 20:18

Flipper33 +6826

Die zie ik liever komen als Brobbey

12-07-2022 20:11

Maxwell_5 +6977

Neeee beter hè?

12-07-2022 20:25

Flipper33 +6826

Is wel beter inderdaad maar denk niet haalbaar voor Ajax zag dat Newcastle united ook interesse in Arnaud Kalimuendo
Heeft

12-07-2022 20:33

AjaxfanRuben +223

52 Passing op Fifa 2022

12-07-2022 20:15

ST +23060

Voor wat het waard is, maar ik geloof echt niet dat Ajax deze spits wilt. Totaal geen Ajax spits.

12-07-2022 20:59

Robertini +39045

Prima bedrag voor een uitstekend jong talent. Ik ben hier echt blij mee!

12-07-2022 19:47

Hebbendiekip +4741

Jongen die trots is dat die stap heeft mogen maken, nu maar laten zien dat je kunt aanhaken!
Ik heb er wel vertrouwen in.

12-07-2022 19:46

aschja +20588

Welkom mooiboy. En nu leren van Blind. Die op bijna alle fronten betere cijfers heeft.

12-07-2022 19:40

Ajax1114 +19393

Precies, gewoon even een jaar op het bankje om te wennen en te kijken hoe Blind het doet.

12-07-2022 19:45

Robbie en de Kock +11128

Wijndal Blind, appels peren.

12-07-2022 20:31

edalm +4914

Goede aankoop. Verwacht veel van hem.

12-07-2022 19:37

svg +1919

Snel doorschakelen naar Brobbey, een rechtsback (Frimpong of Dani Alves) en een nieuwe CV als Martinez vertrekt!!!

Man man man, laat dit wensenlijstje uitkomen en we gaan het mooiste Ajax zien in jaren.

12-07-2022 19:19

fc Barcelona_ke +19239

Frimpong is een grapjas! hij kost dankzij sterke prestaties bij Leverkusen zeker meer dan dertig miljoen! Ajax gaat niet weer een record van Bergwijn afgebroken of te dure dan Haller betalen!

12-07-2022 19:29

aschja +20588

Dani Alves? 😂😂😂😂😂 Go home.

12-07-2022 19:41

ST +23060

Geef mij maar de Braziliaanse versie van Van der Wiel uit zijn beste jaren: Dodo: https://youtu.be/5PZLeNR-4us

12-07-2022 21:01

VluggeJaapie +2044

Sergio Roberto zou ook nog kunenn...

12-07-2022 21:46

kampioenenjood +5043

Ik ben zelf nooit overtuigd geweest dat Wijndal het niveau aan kan dat Ajax ambieert. Hoe dan ook, er is genoeg vertrouwen in hem bij de club en zijn internationale ervaring is erg welkom. Ik hoop dat hij zich blijft doorontwikkelen, want eerlijk is eerlijk, zoveel 22 jarigen met Europese clubervaring en wat wedstrijden als international lopen er niet in Nederland rond (buiten Ajax).

12-07-2022 19:01

JanBiesbos +28984

Nu nog alleen de aanvoerder van psv overnemen …. Luuk de jong… nah liever niet ….

12-07-2022 18:47

fc Barcelona_ke +19239

Ajax had hem zeker goed gebruiken. prima speler voor Eredivisie en prima breekijzer voor CL
helaas heeft Ajax moeite met betalingstermijnen!

12-07-2022 18:51

milan-jantje +2836

Welkom Owen bij de mooiste club van de wereld, blij dat deze gozer binnen is. Op naar de volgende en een beetje gas erop.

12-07-2022 18:35

Wamberto +2968

Deze gast heeft, naast zijn voetbalkwaliteiten, een mentaliteit die past bij een topclub. Heeft heel zorgvuldig zijn carrière uitgestippeld, zich niet gek laten maken door eerder interesse van Ajax en Manchester United.
Heeft een paar maanden geleden eigenhandig de voor AZ gevoelige weg naar Ajax geplaveid door een vaste afkoopsom in zijn contract op te laten nemen, waarmee hij ook de club waar hij alles aan te danken heeft een mooie transfersom gunt. Én zich daarna, ondanks alle heisa rond de transfer, als een voorbeeldprof opgesteld en zonder mokken alles gegeven tot de laatste dag.
Al het bovenstaande geeft mij veel vertrouwen in zijn slagen bij Ajax.

12-07-2022 18:33

Cruijffthebest +13335

Nu nog een echte spits ( die ook goed kan koppen ), een back-up achter Antony en een paar verdedigers, want de verdediging moet zeker versterking hebben, hoe dan ook!

12-07-2022 18:33

Oldstar +5268

Plaagstootje richting Rotterdam, maar serieus, ik vind Dessers niet veel minder dan Haller en voor 4 miljoen kan je er nauwelijks een buil aan vallen.

12-07-2022 19:00

MrPink +81658

Welkom bij de mooiste! Op naar Oostenrijk en eind van de maand die lampen pakken.

12-07-2022 18:18

jerryisthename +31683

Welkom, Owen! 👏🏼
Blij mee, ook met Bergwijn. En nu op voor een topspits, hetzij Brobbey, hetzij een ander kanon. 🤭
En een rechtsbuiten erbij en Antony houden graag. 👍🏼
Hoop zo dat die Conceçāo stiekem toch komt. En anders een ander talent uit Brasil.

12-07-2022 18:13

NoPants +7470

Een spits én een rechtsbuiten erbij, maar antony behouden wordt wat druk voorin toch? Die nieuwe spits zal willen spelen, antony, tadic, en bergwijn zullen ook al moeten spelen, en dan nog een rechtsbuiten en wat jeugdspelers?

12-07-2022 18:15

jerryisthename +31683

Bergwijn linksbuiten, Tadic achter de spits, zoals hij de laatste maand daar voortreffelijk speelde. Denk dat Schreuder hem daar ook graag ziet. Antony rechtsbuiten met een talent erachter die kan rijpen om Antony op te volgen. Ihattaren kan daar ook nog spelen en achter de spits.
Maar je moet vooruitkijken. Dan blijf je de sterkste in NL en blijf je het goed doen in Europa.

12-07-2022 18:18

NoPants +7470

Maar als ihattaren zowel rechtsbuiten als op 10 kan spelen en zich in de voorbereiding heel goed laat zien (en we weten allemaal waar hij toe in staat is in vorm), waarom zou je daar dan nog een talent achter willen kopen? We hebben ook van axel dongen en unuvar nog. Ik neem aan dat die mogen vertrekken van jou?

En als tadic op 10 staat, wie staan er dan nog meer op het middenveld? Met berghuis, klaassen, en alvarez zijn er al 3 spelers die teveel verdienen voor ze bank, en dan heb je nog talenten als kudus en taylor die je minuten moet geven of moet verkopen. Dat is ook een signaal naar het volgende talent als je hen nu laat vertrekken voor nog een pak aankopen.

Tadic speelde trouwens achter 2 spitsen in een 442 systeem, dat is compleet anders dan op 10 staan in een 433. Wat mij betreft staat tadic zo dicht mogelijk bij het goal, dan is hij een garantie voor goals en assists.

Als er niemand weg gaat voorin, en er komt een talentvolle spits bij die geen basisplaats eist dan staat het wat mij betreft perfect voorin. Er moet ook nog wat ruimte voor talenten zijn om minuten te maken, anders is die financiele buffer heel snel weg.

13-07-2022 13:45

jerryisthename +31683

Klopt, heb je ook weer gelijk in.👍🏼
Axel Dongen was ik even vergeten.
Lijkt me nog niet klaar voor CL iig. Maar we zullen zien wat Ajax gaat doen.
Ben benieuwd hoe Schreuder dit gaat invullen en vormen voorin.

13-07-2022 15:08

4EVERAJAX +8370

Welkom Owen Wijndal, succes gewenst!

12-07-2022 18:11

wijzijnajaxwijz +89

Hoeveel termijnen is het nu geworden dan?

12-07-2022 18:05

Nr.10 +110953

Het begint er op te lijken... het is natuurlijk nog een probleem dat we geen enkele echte spits in de selectie hebben momenteel, maar daar zal er nog minimaal eentje van komen.

Verder verbaast het me wel dat je niets hoort over verdedigers, met name centrale verdedigers. Als ik nu eens op een rijtje zet hoeveel verdedigers wij hebben waarvan ik denk: 'ja, dat is het niveau wat wij moeten opstellen', dan kom ik tot 5 spelers: Rensch, Timber, Martinez, Blind, en Wijndal.
Dat is natuurlijk heel weinig voor vier posities, en dan lijkt het er ook nog eens op dat Martinez weggaat. Ik weet natuurlijk wel dat we met Klaiber, Schuurs, Regeer en Baas nog meer spelers hebben (ga er vanuit dat SAE ook weggaat), maar die zitten allemaal (nog) niet op het niveau waarvan ik zeg: 'daarmee wil ik Ajax zien aantreden in de CL'. Ze kunnen ook niet echt concurreren met de basisspelers, dat verschil met die eerdere vijf is gewoon heel groot. Als je dan ook nog eens bedenkt dat Timber sowieso volgende zomer moeilijk te behouden zal zijn, als hij doorgaat op het niveau van afgelopen seizoen, dan verbaast het mij wel dat een nieuwe cv niet bij de prioriteiten lijkt te horen.

12-07-2022 18:00

Maxwell_5 +6977

Mykola Matvienko? Weet niet wat we verder moeten maken van een foto van Klaasjan met zijn zaakwaarnemer. Het is iemand van 26 met de nodige internationale ervaring en zou wat dat betreft wel in het profiel passen van bijvoorbeeld Tadic.

Een bijkomend weetje is dat Ajax ook nog eens geld tegoed heeft van Shakhtar mbt Neres en Traoré.

12-07-2022 20:21

Nr.10 +110953

Merci, had ik nog niet over gehoord. Geen idee of dat een goeie is…

12-07-2022 21:17

Maxwell_5 +6977

Geschatte waarde €11 miljoen. Als Ajax dan ook nog wat plooien gladstrijkt, zou dit best nog eens een koopje kunnen gaan worden.

12-07-2022 22:04

BackInBlack +14462

Met Bergwijn en Wijndal nu alvast twee fijne aankopen binnen

Iedereen rustig blijven. Óók wanneer Martinez Antony Alvarez en Tagliafico nog vertrekken

GÉÉN PANIEK

12-07-2022 17:57

036AFCA97 +146646

Wanneer Alvarez vertrekt zal ik veel emoties voelen, maar paniek is er daar niet één van.

12-07-2022 18:13

Rob.C +8403

😂😂😂

12-07-2022 18:41

RSM +3917

Berghuis, Bergwijn, Wijndal nu Wijnaldum nog...😂🤣😂

12-07-2022 17:54

frenkiedejong53 +9792

Kunnen we die laatste niet omdopen in Wijnalop?😁

12-07-2022 17:58

RSM +3917

Whahaha idd!

12-07-2022 18:12

frenkiedejong53 +9792

🤪🍷🍷🍷

12-07-2022 18:13

Wamberto +2968

Misschien Dolberg nog terughalen? 😉

12-07-2022 18:27

AFCAMM +11335

Dall vanuit de jeugd en Marcus Berg als spits erbij. Wordt dan leuk voor de commentator..

12-07-2022 18:36

fc Barcelona_ke +19239

het zou zeker mooie aanwinst qua naam, maar op dit moment zie ik geen plek voor em, zeker staat Taylor nu op.

12-07-2022 18:54

PytarJohanson +1678

Wijnaldum zou wel een goede optie voor de rechtsbackpositie kunnen zijn.

12-07-2022 19:38

GiiaAfca +9070

Mooi man ben benieuwd op insta zag die er in ieder geval trots uit in z’n Ajax shirt

12-07-2022 17:51

afcasven1995 +6981

JAAAAAA KAMPIOENEN

12-07-2022 17:40

Slang +14994

Laat me verrassen. Blijft wel raar dat een positie als linksback die redelijk bezet is in huidige kwaliteiten en talent meer de voorkeur krijgt dan rechtsback waar noodopties spelen en 0 talent aan komt

12-07-2022 17:35

Amsterdamsetrots +4531

Ik zie Wijndal vooral als een buitenkansje voor 10 miljoen. Hij is natuurlijk al wel een stukje verder dan ASE en Baas en een prima aankoop.

12-07-2022 17:43

Slang +14994

Voor een buitenkansje brengt hij nog teveel twijfel en had hij wat goedkoper mogen zijn. Maar mijn punt is dat het er op rechts slechter voor staat dan op links was, en daar hoor je niks over

12-07-2022 17:51

Amsterdamsetrots +4531

Vind Wijndal anders vrij constant. Op rechts heb je Rensch, Klaiber en Regeer. Waarvan Rensch al heeft laten zien dat hij het in zich heeft en Regeer in Jong Ajax wekelijks bij de beste hoorde. Er van uitgaande dat Martinez vertrekt en Blind centraal komt te staan hou je op links alleen ASE en Baas over, die imo nog stappen moeten zetten. Vind het niet zo'n gekke gedachte om Wijndal binnen te halen.

12-07-2022 17:59

Slang +14994

Het ging niet om Wijndal wel of niet halen, maar om geen rechtsback te halen terwijl je daar alleen noodverbanden hebt en geen enkele doorstroming

12-07-2022 18:03

PytarJohanson +1678

Je moet je wel realiseren dat hetgeen een aantal jaar geleden 5 miljoen was nu 10 miljoen is. Dus ja, 10 miljoen is veel. Maar in relatieve zin, valt het mee

12-07-2022 19:39

PytarJohanson +1678

Mee eens. De vraag is of dat op links niet wat dunnetjes is. Blind gaat niet een heel seizoen (op topniveau) spelen. Misschien is Pascal Struijk geen gek idee.

12-07-2022 19:41

AiasMaximus +6025

De wijntrein Owen en Steven aan de linkerkant. Welkom bij de mooiste club!

12-07-2022 17:35

Sjaakvaak +26578

Lekker man, ook mooi om de eerste filmpjes en foto's te zien, alles straalt er vanaf dat deze jongen enorm trots is om onderdeel van de club te zijn. Zal dus gewoon een top inzet en motivatie hebben. Welkom Owen!

12-07-2022 17:31

Nr.10 +110953

Hoppa, die kan ook mee naar Oostenrijk. Het had allemaal veel voeten in de aarde, maar de aankopen zijn wel van topniveau tot nu toe. Op naar de volgende: een spits en een verdediger hopelijk!

12-07-2022 17:31

fc Barcelona_ke +19239

Welkom Owen!
is ook al bekend dat hij rugnummer hebt gekregen? welke nr? Bergwijn kreeg ook meteen rugnummer 7 bij officiële aankondiging!

12-07-2022 17:28

noppenkoning +41106

Rechtsback ook wel nodig, voor Rensch niet zijn natuurlijke positie en Klaiber natuurlijk geen CL niveau.

12-07-2022 17:25

RepoocElad +9880

Denk niet dat er een rechtsback gaat komen. Er zijn 3 spelers voor die positie op dit moment. Rensch heeft het daar ook periodes geweldig gedaan, vooral in het begin. Geef die jongen wat tijd. Nous verbaasde ook iedereen in ons geweldige CL seizoen. En het hoort ook bij Ajax om het soms gewoon met eigen jeugd te doen

12-07-2022 17:27

fc Barcelona_ke +19239

ik denk het ook niet. Rensch krijgt serieuze kans, maar we hebben Klaiber nog uitstekende rechtsback. verder kunnen Timber en Regeer een positie uit de voeten. of krijgen we a la verrassende Rensch/Dest: Gooijer
op CL wedstrijden kunnen we gewoon Timber rechtsback, Schuurs centrum samen blind en wijndal als links

12-07-2022 17:31

036AFCA97 +146646

Klaiber uitstekende rechtsback?

12-07-2022 17:32

RepoocElad +9880

Inderdaad, Timber kan daar ook nog spelen in noodgevallen. Helemaal vergeten... een rechtsback is echt niet nodig

12-07-2022 17:33

Oxxer +163834 moderator

Klaiber uitstekende rechtsback, Timber rechtsback in CHL en Schuurs / Blind op CV?

Jij bent helemaal af.

12-07-2022 17:37

Oxxer +163834 moderator

Tegen bovenkant middenmoot en subtop krijgt hij het moeilijk, op AS zijn er ieder jaar mensen die zich blind staren op wedstrijden in de voorbereiding. Klaiber gaat zich niet ontwikkelen naar het niveau Trabelsi oid.

12-07-2022 17:44

Multi +33194

Klaiber is toch niet van een niveau wat we na moeten streven. Daarnaast zijn al die jongens nog enorm risicovol. Als je ze als backup kiest voor een basis prima, maar je kan niet van een Regeer en Rensch verwachten dat die samen 1 seizoen lang er staan ook op CL niveau.

12-07-2022 17:51

RepoocElad +9880

Dat hoort juist bij Ajax, vertrouwen op de jeugd. Ajax gaat geen rb halen, dus de leiding heeft vertrouwen in de drie spelers die we voor die positie hebben. Klaiber is normaal gesproken derde keus. Niks mis mee.

Ik kijk uit naar de volgende jeugdspeler die half AS en heel Europa weer eens verrast

12-07-2022 17:57

frenkiedejong53 +9792

@fc Barcelona _ke

Klaiber... Was gewoon een domme keuze van ten Hag en heeft net als Labyad geen Ajax niveau. Het is te hopen dat zijn voorste kruisband plastiek het houdt en we hem alleen als Backup voor de Backup nodig hebben.

12-07-2022 18:08

4-3-3 +3511

Ja die snap ik ook niet. Een tijdje terug toevallig een wedstrijd gezien waarin hij speelde met Engels commentaar. Het viel hen ook meteen op dat hij niet meekon in het Ajax-spelletje.

12-07-2022 21:13

Nr.10 +110953

Rensch was echt geweldig op rechtsback in 2020-21. Schreuder heeft ook al aangegeven dat zij hem de kans willen geven daar, zonder een aankoop er bij te doen. Snap dat hardnekkige gedoe over dat Rensch geen rechtsback zou zijn niet zo, hij heeft in Ajax 1 bijna alleen op rechtsback gespeeld en dat in zijn eerste periode fantastisch gedaan.

12-07-2022 17:32

3sterren +20205

@noppenkoning
”voor Rensch niet zijn natuurlijke positie”.

Mazraou speelde in de A1 van Ajax nog op het middenveld.
Sinkgraven van huis uit middenvelder, onder Borz verdediger.
Menzo was eerst libero voordat Johan Cruijff in hem een keeper zag.
Tadić linksbuiten, maar velen zien in hem een spits.

Bij Ajax horen spelers multifunctioneel te zijn en sommigen kunnen op meerdere posities dan ook uitstekend uit de voeten.

Maar natuurlijk hebben spelers ook hun voorkeur ...

12-07-2022 17:44

noppenkoning +41106

Klopt maar veruit de meeste jeugdspelers breken door op hun eigen positie en dat is niet zomaar natuurlijk

12-07-2022 21:22

Hans de Gans +63

Zeker nodig, lijkt me (droom van Frimpong). Timber op rechts zetten kan ook maar lever je wel wat in aan aanvallende kwaliteiten in de buurt van de 16 en achterlijn t.o.v. Mazraoui. Ik kan me ook voorstellen dat hij op die positie wat waarde (transfersom) gaat inleveren voor Ajax, dat zou zonde zijn.

12-07-2022 17:45

Picasso +6596

Blij met Wijndal en Bergwijn. Denk dat die een goed koppel kunnen gaan vormen aan de linkerkant

12-07-2022 17:19

Ajaciedbrad +8824

Tussen Berg en dal is er bij Ajax enkel wijn te vinden

12-07-2022 17:07

frenkiedejong53 +9792

EtH wisselt tijdens de rust het hele elftal en wint met 4:0
Het kan toch.

12-07-2022 16:59

Sjaakvaak +26578

En Liverpool speelde ook steeds met samengeraapte elftallen, zegt nog niets.

12-07-2022 17:36

frenkiedejong53 +9792

Was sarcastisch bedoeld.

12-07-2022 17:51

Oxxer +163834 moderator

https://www.nu.nl/binnenland/6211795/makers-antisemitische-schildering-berghuis-voor-straf-naar-holocaustmonument.html

''Het was meer een beetje satire, waar misschien een beetje frustratie bij zat."

12-07-2022 16:50

Darm +82

Het lijkt wel alsof ze zijn vergeten wat de Duitsers met de woningen van hun (groot)Ouders hebben gedaan.

12-07-2022 17:05

JordanAFCA +22481

Off: Nico is weer op het trainingsveld te zien! 😎

12-07-2022 16:47

Rob.C +8403

Alcoholcontrole linkerbaan richting doel van de tegenstander!!!! 😂😂

12-07-2022 16:46
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.